Wel als het prikkeldraad is boven je schutting.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:21 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Jij zoekt hem wel erg ver. Als je geweldpleging doet bij een inbreker; ja, verwondt hij zich aan 1 van je tuinattributen; nee.
quote:
Dit is ook gewoon de oplossing. Als de buurman van niks wilt weten maak je een valletje met kattenvoer en de volgende ochtend ga je met dat valletje naar een andere provincie en laat je het dier daar in het wild los. Klaar en opgelostquote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:23 schreef grindfreakje het volgende:
Zit er inmiddels serieus over te denken om de kater van een paar huizen verder te vangen en dat kutbeest aan de andere kant van de stad uit de auto te schoppen.
Kutbeest zeikt op het aanrecht, tegen de verwarming, vreet de bakken leeg en is gewoon vreselijk irritant, en nee ik ga niet de boel dichtgooien en zomers de ramen dichthouden. Buurman wil dat kreng van hem niet binnenhouden, dan maar zo.
Daar draait het binnenkort ook wel op uit.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:51 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dit is ook gewoon de oplossing. Als de buurman van niks wilt weten maak je een valletje met kattenvoer en de volgende ochtend ga je met dat valletje naar een andere provincie en laat je het dier daar in het wild los. Klaar en opgelostDiervriendelijk en geen gezeur. Hf.
Of je neemt de kat mee naar binnen en:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:51 schreef SoraAoi het volgende:
Dit is ook gewoon de oplossing. Als de buurman van niks wilt weten maak je een valletje met kattenvoer en de volgende ochtend ga je met dat valletje naar een andere provincie en laat je het dier daar in het wild los. Klaar en opgelostDiervriendelijk en geen gezeur. Hf.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:00 schreef Klaploper het volgende:
Had laatst nog een kat gevangen en met allemaal heliumballonnen weg laten vliegen.
Katten zijn afgetrainde fitties.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:51 schreef Michielos het volgende:
haha ook die lui (aka phantomesse) die zegt dat je je hele tuin maar moet verbouwen en het slachtoffer zich maar moet aanpassen.. de omgedraaide wereld gewoon:D
Goed zo.Vang dat dier nou maar en ipv het asiel dump je het in een bos in Duitsland. Kat in natural habitat, kan ie natuurlijk bezig zijn, baasje blij omdat jij hem zo ontzettend veel natuurlijke vrijheid geeft en jij van het gezeur af. Klaar.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:37 schreef hamsterke het volgende:
Ik heb trouwens al eens een keer een bloedspoor in mijn schuur gehad... Poekie heeft mijn ratten een keer lastig gevallen, nou dat heeft hij gewetenDie ratten laten zich niet "kistten"
Ik denk dat die eigenaar geen moeite zal doen om het asiel te bellen om zijn kat terug te krijgen. Dan zal de kat herplaatst worden in Groningen en heb ik er geen last meer van. Ik denk dat katten die normaal altijd thuis te vreten krijgen niet kunnen overleven in de natuur... Mocht hij wel kunnen overleven dan zal de kat zich waarschijnlijk voortplanten en bijdragen aan de verstoring van de flora en fauna. De jongen kunnen namelijk wel heel goed overleven in de natuur omdat ze in het wild geboren worden. In het asiel steriliseren en castreren ze meestal alle dieren die herplaatst worden, dat is beter denk ik...quote:Op zondag 13 maart 2011 16:51 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Goed zo.Vang dat dier nou maar en ipv het asiel dump je het in een bos in Duitsland. Kat in natural habitat, kan ie natuurlijk bezig zijn, baasje blij omdat jij hem zo ontzettend veel natuurlijke vrijheid geeft en jij van het gezeur af. Klaar.
Ik denk dat katten die elke dag buiten zijn en op jacht gaan naar vreten geen problemen hebben met het leven in de oerwouden van Nederland. Ik denk dat de buurman je echt helemaal dankbaar zal zijn; De buurman was immers de persoon die nooit wilde luisteren en die het allemaal maar best vond dat het natuurlijke verloop zijn gangetje ging dus dan is deze exposure in het bos aan de natuur natuurlijk een prachtige tegemoetkoming. NIemand heeft er meer last van en het beestje kan naar hartelust de vandaal uithangen. Ik snap je asiel-idee ook wel, dat castreren is ook een goed idee denk ikquote:Op zondag 13 maart 2011 19:51 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Ik denk dat die eigenaar geen moeite zal doen om het asiel te bellen om zijn kat terug te krijgen. Dan zal de kat herplaatst worden in Groningen en heb ik er geen last meer van. Ik denk dat katten die normaal altijd thuis te vreten krijgen niet kunnen overleven in de natuur... Mocht hij wel kunnen overleven dan zal de kat zich waarschijnlijk voortplanten en bijdragen aan de verstoring van de flora en fauna. De jongen kunnen namelijk wel heel goed overleven in de natuur omdat ze in het wild geboren worden. In het asiel steriliseren en castreren ze meestal alle dieren die herplaatst worden, dat is beter denk ik...
Oh, en jij vervuilt mijn lucht niet met jou wagen? Ik hou me katten netjes binnen, jij verziekt me omgeving, smerige asociaal!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:20 schreef Slapshot het volgende:
Was ik net over de boosheid heen van die schijt in de tuin, krassen op mijn motorkap en meer van die kattenongein en dan lees ik dit weer (inclusief deel 1). En bedankt he?
Stinkbeesten.
Als jij die beesten gewoon binnenhoudt en je sociaal opstelt tegenover je buurt zul jij ook nooit je katten hoeven te zoeken in het midden van een duits woud. Dit topic gaat niet over jouquote:Op zondag 13 maart 2011 20:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh, en jij vervuilt mijn lucht niet met jou wagen? Ik hou me katten netjes binnen, jij verziekt me omgeving, smerige asociaal!
De overlast van katten is zwaar overschat, je kan over alles wel ergeren, maar dan kan ik ook wel roepen dat ik andermans kinderen een klets mag geven omdat hun ouders er niet naar om kijken.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:38 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Als jij die beesten gewoon binnenhoudt en je sociaal opstelt tegenover je buurt zul jij ook nooit je katten kunnen zoeken in het midden van een duits woud. Dit topic gaat niet over jou
Ik ben geen katteneigenaar hoor:Dquote:Op zondag 13 maart 2011 20:17 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ik denk dat katten die elke dag buiten zijn en op jacht gaan naar vreten geen problemen hebben met het leven in de oerwouden van Nederland. Ik denk dat de buurman je echt helemaal dankbaar zal zijn; De buurman was immers de persoon die nooit wilde luisteren en die het allemaal maar best vond dat het natuurlijke verloop zijn gangetje ging dus dan is deze exposure in het bos aan de natuur natuurlijk een prachtige tegemoetkoming. NIemand heeft er meer last van en het beestje kan naar hartelust de vandaal uithangen. Ik snap je asiel-idee ook wel, dat castreren is ook een goed idee denk ikSowieso; als die buurman niet zo een ontieglijke aso was, had dit nooit hoeven te gebeuren. Ik vind beide oplossingen wel mooi, al vind ik het bos nog net een stukje beter omdat je dan ook een argument hebt "Ja dat is de natuur toch?"
Het is ook lekker diervriendelijk.
Verder vind ik het weer een katteneigenaar instelling hoor;
Als een kat de vissen opvreet is het de wilde ongerepte natuur maar als je hem in het bos vrij laat is het ineens weer een huisdier die niet in de natuur kan overleven. Het een of het ander...
Als die katten telkens KOI karpers opeten (nogal prijzig) en vernielingen aanrichten in andermans tuinen is het niet onderschat. Als in die gevallen de eigenaar zijn rotte ego kop in het zand steekt (en elke vorm van verantwoordelijkheid ontloopt) mag ie zijn kat ergens anders terug vinden. De kat boeit het toch niet, en die buurman wilde niet luisteren. Nou dan probleem opgelostquote:Op zondag 13 maart 2011 20:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
De overlast van katten is zwaar overschat, je kan over alles wel ergeren, maar dan kan ik ook wel roepen dat ik andermans kinderen een klets mag geven omdat hun ouders er niet naar om kijken.
Ja dat fabeltje ken ik nu wel, wel eens aan gedacht dat er heel wat handigere beesten als katten die Karpers opvreten?quote:Op zondag 13 maart 2011 20:42 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Als die katten telkens KOI karpers opeten (nogal prijzig) en vernielingen aanrichten in andermans tuinen is het niet onderschat. Als in die gevallen de eigenaar zijn rotte ego kop in het zandsteekt mag ie zijn kat ergens anders terug vinden. De kat boeit het toch niet, en die buurman wilde niet luisteren. Nou dan probleem opgelostDiervriendelijk en de natuur in, precies zoals het hoort.
Dit dus. Als je dagelijks schade meemaakt, je hele tuin maar moet verbouwen en die eigenaar van dat rotbeest niks eraan wil doen, dan pas kun je hierover meepraten.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:42 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Als die katten telkens KOI karpers opeten (nogal prijzig) en vernielingen aanrichten in andermans tuinen is het niet onderschat. Als in die gevallen de eigenaar zijn rotte ego kop in het zandsteekt mag ie zijn kat ergens anders terug vinden. De kat boeit het toch niet, en die buurman wilde niet luisteren. Nou dan probleem opgelostDiervriendelijk en de natuur in, precies zoals het hoort.
Als je mijn topic leest dan zie je duidelijk dat ik dat dier niets aan wil doen, ik kan er alleen niet tegen dat mijn dieren in mijn eigen tuin afgeslacht worden door een huisdier van iemand anders... Als je zoiets meld bij de buurman dan verwacht je toch dat hij er in iedergeval rekening mee wil houden... Ik heb al enkele onthoofdde hamsters in mijn schuur gevonden, en dan niet te denken dat ie de rest waarschijnlijk aan zijn baas gedoneerd heeft... Hij weet dus dat het zijn kat was die mijn dieren afgeslacht heeft...quote:Op zondag 13 maart 2011 20:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
De overlast van katten is zwaar overschat, je kan over alles wel ergeren, maar dan kan ik ook wel roepen dat ik andermans kinderen een klets mag geven omdat hun ouders er niet naar om kijken.
Hey Michielos, jou zocht ik!quote:Op zondag 13 maart 2011 20:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dit dus. Als je dagelijks schade meemaakt, je hele tuin maar moet verbouwen en die eigenaar van dat rotbeest niks eraan wil doen, dan pas kun je hierover meepraten.
Eerste beste kat die komt vang ik en dump ik 500 km verderop als ik aan het werk ben in een bos.
Wing Tsun en Muay Thai. Nu weer OTquote:Op zondag 13 maart 2011 20:45 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Hey Michielos, jou zocht ik!
Ik wil graag even sterk worden als jij, welke vechtsport raadt je aan?
quote:Op zondag 13 maart 2011 20:45 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Hey Michielos, jou zocht ik!
Ik wil graag even sterk worden als jij, welke vechtsport raadt je aan?
oke oke nog een laatste vraag, want ik ben maar een klein meisje. Deed jij ook niet aan Krav Maga?quote:
In mijn geval zag ik het live gebeuren. Dus hou maar op met je zwakke smoesjes en "katten zijn brave borsten die niets en niemand kwaad doen". Het leven is geen Walt Disney film waar poesjes lief en schattig met visjes kunnen praten e.d.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat fabeltje ken ik nu wel, wel eens aan gedacht dat er heel wat handigere beesten als katten die Karpers opvreten?
Dus als ze het wel doen dan mag ik ze vangen en in Belgie dumpen (weten ze wel raad met kinderenquote:Op zondag 13 maart 2011 du20:46 schreef SoraAoi het volgende:
Sowieso, kinderen betreden als het goed is niet ongevraagd je achtertuin om daar de maniak uit te hangen. Wat een vergelijking
En die kat BOEIT het gewoon niet dat het vissen vreet in iemand zijn tuin of in een bos 500 km verder op. De buurman boeit het ook niet anders hield ie zijn kat wel binnen na 20 waarschuwingen.
Probleem opgelost
Gedaan jaquote:Op zondag 13 maart 2011 20:47 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
oke oke nog een laatste vraag, want ik ben maar een klein meisje. Deed jij ook niet aan Krav Maga?
Sommige mensen hebben inderdaad geen enkel vorm of grip aan de realiteit zo blijkt maar weer...quote:Op zondag 13 maart 2011 20:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
In mijn geval zag ik het live gebeuren. Dus hou maar op met je zwakke smoesjes en "katten zijn brave borsten die niets en niemand kwaad doen". Het leven is geen Walt Disney film waar poesjes lief en schattig met visjes kunnen praten e.d.
Inderdaad, ik zeg net dat mijn vriend zijn buurvrouw 5 katten heeft maar wel even een hekje neer wilde zetten toen ze hoorden dat hij huisdieren heeft... Niet iedere katteneigenaar is zo aso! Maar als je als eigenaar zo vaak klachten krijgt en hier niet op reageert of hierover meedenkt... Dan vraag je er om dat iemand een keer helemaal doorflipt...quote:Op zondag 13 maart 2011 20:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dit dus. Als je dagelijks schade meemaakt, je hele tuin maar moet verbouwen en die eigenaar van dat rotbeest niks eraan wil doen, dan pas kun je hierover meepraten.
Eerste beste kat die komt vang ik en dump ik 500 km verderop als ik aan het werk ben in een bos.
Ja, en waarom hou je uberhaupt vissen in je tuin, in een omgeving waar ze geen enkele weerstand tegen aanvallers kunnen bieden? Daarnaast mensen die KOI karpers houdenquote:Op zondag 13 maart 2011 20:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
In mijn geval zag ik het live gebeuren. Dus hou maar op met je zwakke smoesjes en "katten zijn brave borsten die niets en niemand kwaad doen". Het leven is geen Walt Disney film waar poesjes lief en schattig met visjes kunnen praten e.d.
We spreken hier over structureel en bewust in je achtertuin komen met als doel te roven , te vernielen en te doden. ALs jij een kind kent die dat doet, geef ik jou 10.000 euro van mijn eigen geld.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus als ze het wel doen dan mag ik ze vangen en in Belgie dumpen (weten ze wel raad met kinderen![]()
![]()
)
Is effectief PM me even ofzo:Pquote:Op zondag 13 maart 2011 20:48 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
zou je dat aanraden? Waarom wel/niet? En is het effectief?
Je vergelijkingen slaan nergens op. Als het gebeurd mag je hun waarschuwen en diens ouders ook, net zoals dat ook gebeurd bij de eigenaar van de kat. Blijft het gebeuren dan dump jij ze maar een eind weg in Belgie ja maar ik verzeker je dat ALS het al 1x gebeurd die kinderen nooit meer terug komen in je tuin. Als je ze al 1x wegjaagd zal het daar bij blijven.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus als ze het wel doen dan mag ik ze vangen en in Belgie dumpen (weten ze wel raad met kinderen![]()
![]()
)
Is dit je argument? Maar de persoon afzeiken die dolgraag iets aan zijn tuin doet? Zoals ik dus al eerder zei. De kat dump ik 50 km verderop ergens. Mag ie daar de krolse kater gaan uithangen. Als het baasje (die het eerst niets scheen te boeien) opeens praatjes heeft, klap ik hem het ziekenhuis in. Dan zijn we uitgepraat toch?>quote:Op zondag 13 maart 2011 20:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, en waarom hou je uberhaupt vissen in je tuin, in een omgeving waar ze geen enkele weerstand tegen aanvallers kunnen bieden? Daarnaast mensen die KOI karpers houden![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom zou iemand dan uberhaubt katten houden als ik deze 500km verder kan dumpen. Wie ben jij uberhaubt om te beslissen wat iemand op zijn EIGEN grondgebied doet? Zie hier een typische katteneigenaar: iedereen moet zich aanpassen aan de kat! Zo niet dan vinden ze het dom of raar. De katteneigenaar en zijn kleine wereldje...quote:Op zondag 13 maart 2011 20:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, en waarom hou je uberhaupt vissen in je tuin, in een omgeving waar ze geen enkele weerstand tegen aanvallers kunnen bieden? Daarnaast mensen die KOI karpers houden![]()
![]()
![]()
![]()
De kat is gewoon een natuurlijke inwoner van europa, kortom wie heeft nou het recht om vrij door de natuur te lopen?quote:Op zondag 13 maart 2011 20:49 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Je vergelijkingen slaan nergens op. Als het gebeurd mag je hun waarschuwen en diens ouders ook, net zoals dat ook gebeurd bij de eigenaar van de kat. Blijft het gebeuren dan dump jij ze maar een eind weg in Belgie ja maar ik verzeker je dat ALS het al 1x gebeurd die kinderen nooit meer terug komen in je tuin. Als je ze al 1x wegjaagd zal het daar bij blijven.
Precies en ik zet hem dus 500 km verder uit. In de natuur. Je probleem? Lekker in de natuur toch? Precies zoals je het wiltquote:Op zondag 13 maart 2011 20:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
De kat is gewoon een natuurlijke inwoner van europa, kortom wie heeft nou het recht om vrij door de natuur te lopen?
Dus mag de kat dat in schwarswald ergens gaan doen. Daar waar ik hem zal dumpen. Geen probleem dusquote:Op zondag 13 maart 2011 20:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
De kat is gewoon een natuurlijke inwoner van europa, kortom wie heeft nou het recht om vrij door de natuur te lopen?
Nee de Tokkie die Koi karpers houd, ja ja ik ken dit type maar al te goed, John de Wolf shirt, gouden kijkshop ketting, aso wijf in panterkleding, jaja.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:50 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Waarom zou iemand dan uberhaubt katten houden als ik deze 500km verder kan dumpen. Wie ben jij uberhaubt om te beslissen wat iemand op zijn EIGEN grondgebied doet? Zie hier een typische katteneigenaar: iedereen moet zich aanpassen aan de kat! Zo niet dan vinden ze het dom of raar. De katteneigenaar en zijn kleine wereldje...
Dan kan ik jou karpers ook wel in Japan dumpen, daar horen ze toch thuis? Daarnaast nogmaals ik hou me katten gewoon binnen.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:51 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dus mag de kat dat in schwarswald ergens gaan doen. Daar waar ik hem zal dumpen. Geen probleem dus
Ja dat is ook zo een arrogante kut eigenaar die zou zeggen: DAT ZOU MIJN POEKIE NOOIT DOEN!!!quote:Op zondag 13 maart 2011 20:50 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Waarom zou iemand dan uberhaubt katten houden als ik deze 500km verder kan dumpen. Wie ben jij uberhaubt om te beslissen wat iemand op zijn EIGEN grondgebied doet? Zie hier een typische katteneigenaar: iedereen moet zich aanpassen aan de kat! Zo niet dan vinden ze het dom of raar. De katteneigenaar en zijn kleine wereldje...
Nee want die blijven op ZIJN grondgebied, richten geen vernielingen aan, vermoorden jouw huisdieren niet en hoef je niet te waarschuwen. Welk gedeelte snap je niet? Houd je beesten gewoon thuis dan is er niks aan de hand. Of werk gezamenlijk mee aan een oplossing. Zo niet dan is het jammer maar helaas maar mag je je dieren in oostenrijk terug gaan zoekenquote:Op zondag 13 maart 2011 20:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan kan ik jou karpers ook wel in Japan dumpen, daar horen ze toch thuis? Daarnaast nogmaals ik hou me katten gewoon binnen.
Ik zie je graag aan de deur om dat te proberen , vriendquote:Op zondag 13 maart 2011 20:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan kan ik jou karpers ook wel in Japan dumpen, daar horen ze toch thuis? Daarnaast nogmaals ik hou me katten gewoon binnen.
Ja , gelooft ie het zelfquote:Op zondag 13 maart 2011 20:55 schreef Nikmans het volgende:
Raptorix wordt geterroriseerd door Kois die zijn tuin onder komen schijten
Ja hoor... die liggen bij mij in mijn vijver... Als ik jou in mijn tuin zou zien dan klaag ik je aan voor huisvredebreuk gast?!?!quote:Op zondag 13 maart 2011 20:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hij snapt er dan ook werkelijk geen ene ruk vanquote:Op zondag 13 maart 2011 20:55 schreef Nikmans het volgende:
Raptorix wordt geterroriseerd door Kois die zijn tuin onder komen schijten
Hij leeft inderdaad in zijn eigen kortzichtige wereldje... Ik wou er eigenlijk niets over zeggen...quote:Op zondag 13 maart 2011 20:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee de Tokkie die Koi karpers houd, ja ja ik ken dit type maar al te goed, John de Wolf shirt, gouden kijkshop ketting, aso wijf in panterkleding, jaja.
quote:Op zondag 13 maart 2011 20:56 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Hij snapt er dan ook werkelijk geen ene ruk van
Nee, want de reigers blijven natuurlijk weg.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:56 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Hij snapt er dan ook werkelijk geen ene ruk van
Ik zou zeggen open een topic over reigersquote:Op zondag 13 maart 2011 21:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
[..]
Nee, want de reigers blijven natuurlijk weg.
Ik heb in mijn tuin in 10 jaar 1x een reiger gezien. Voor de rest was het die kut kat van de buren. Deze heb ik dan ook in Duitsland gedumpt en heb er nu geen last meer van. De buurman heeft er nooit iets over gezegd of gevraagd dus die mist hem vast niet en die kat die jaagt nu muisjes en visjes in een ander land. Heerlijk die vredelievende oplossingen toch?.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
[..]
INderdaad, dit gaat over katten, niet over reigers.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:01 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik zou zeggen open een topic over reigers
En dit.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:01 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik zou zeggen open een topic over reigers
Ik kan me heel goed voorstellen dat je deze keuze gemaakt hebt, al zou ik dit niet mijn keuze zijn geweest. Het is in vergelijking met wat andere mensen doen met katten, inderdaad een diervriendelijke oplossing...quote:Op zondag 13 maart 2011 21:02 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ik heb in mijn tuin in 10 jaar 1x een reiger gezien. Voor de rest was het die kut kat van de buren. Deze heb ik dan ook in Duitsland gedumpt en heb er nu geen last meer van. De buurman heeft er nooit iets over gezegd of gevraagd dus die mist hem vast niet en die kat die jaagt nu muisjes en visjes in een ander land. Heerlijk die vredelievende oplossingen toch?.
Ik heb het over een kat die ik live gezien heb met een vis uit mijn vijver in zijn bek... Volgens mij heb ik het in mijn topic ook over een baasje zoals jouquote:Op zondag 13 maart 2011 21:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
[..]
Exact. Je wilt geen maandelijkse omkosten aan een kat hebben die niet eens van jou is. Is toch van de zotte? Betalen aan de keuze van iemand anders. Nee dank je.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:10 schreef Michielos het volgende:
Nja Hamsterke wat wil je ook anders?
Situatieschets:
Kat komt ongevraagd in achtertuin. Vreet vissen op, molt alles, schijt in je achtertuin. Goed bedoeld ga je naar eigenaar kat toe om het probleem welwillend te willen bespreken. Deze zegt dat je de hele tuin maar moet verbouwen. Van schade vergoeden wil hij niets weten. Kattebeest mollen of koud maken is geen optie. Tja, dan neem je de kat gewoon en ga je voor diervriendelijke oplossingen zoals deze.
Ja ik ga hem vangen als ik de kans krijg... De buurman moet maar gewoon zijn kat binnen houden toch??quote:Op zondag 13 maart 2011 21:10 schreef Michielos het volgende:
Nja Hamsterke wat wil je ook anders?
Situatieschets:
Kat komt ongevraagd in achtertuin. Vreet vissen op, molt alles, schijt in je achtertuin. Goed bedoeld ga je naar eigenaar kat toe om het probleem welwillend te willen bespreken. Deze zegt dat je de hele tuin maar moet verbouwen. Van schade vergoeden wil hij niets weten. Kattebeest mollen of koud maken is geen optie. Tja, dan neem je de kat gewoon en ga je voor diervriendelijke oplossingen zoals deze.
Of minimaal voor rede vatbaar zijn inderdaad. Not your lossquote:Op zondag 13 maart 2011 21:17 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Ja ik ga hem vangen als ik de kans krijg... De buurman moet maar gewoon zijn kat binnen houden toch??
Inderdaad ik moet zijn lasten dragen zodat hij alleen de lusten heeft. Hij wil geen stinkende kattenbak in huis en dan schijt zijn kat bij mij in de tuin (die kat kan er natuurlijk ook niet mee rond blijven lopen). Hij wil geen kat in huis omdat er dan overal haren liggen, dus daarom sneuvelen mijn hamsters en vissen...quote:Op zondag 13 maart 2011 21:11 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Exact. Je wilt geen maandelijkse omkosten aan een kat hebben die niet eens van jou is. Is toch van de zotte? Betalen aan de keuze van iemand anders. Nee dank je.
Idd wel de lusten maar niet de lasten. Oprotten met die luiquote:Op zondag 13 maart 2011 21:21 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Inderdaad ik moet zijn lasten dragen zodat hij alleen de lusten heeft. Hij wil geen stinkende kattenbak in huis en dan schijt zijn kat bij mij in de tuin (die kat kan er natuurlijk ook niet mee rond blijven lopen). Hij wil geen kat in huis omdat er dan overal haren liggen, dus daarom sneuvelen mijn hamsters en vissen...
Hij wil Poekie binnen kunnen roepen om even te kroelen en dan weer buiten te trappen... Oftewel huisdier wanneer het hem uitkomt.
Precies en als hij niet wilt luisteren en als hij zich er niks van aan trekt breng je die kat maar elders. Not your loss en die kat boeit dat heus nietquote:Op zondag 13 maart 2011 21:24 schreef hamsterke het volgende:
En dan moet ik gaan betalen om mijn tuin te beveiligen tegen zijn kat... Ik heb er toch niet voor gekozen om een kat te nemen... Ik houd mijn dieren toch ook gewoon op mijn terrein, hij moet zijn kat ook maar op zijn eigen terrein houden.
Ja idd, maar ik denk niet dat ik die man gevangen krijg om hem vervolgens bij een GGZ instelling of crisisopvang achter te laten.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:23 schreef Michielos het volgende:
[..]
Idd wel de lusten maar niet de lasten. Oprotten met die lui
Ik zou het liefste gewoon die man bij het gekkenhuis afgooien... Helaas ligt dat niet binnen mijn machtquote:Op zondag 13 maart 2011 21:25 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Precies en als hij niet wilt luisteren en als hij zich er niks van aan trekt breng je die kat maar elders. Not your loss en die kat boeit dat heus niet
quote:
Dat soort dingen heb ik ook nooit begrepen. Mensen schaffen een kat aan en vervolgens geven ze hem aan de buurt en iedereen moet dat dan maar leuk vinden.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:21 schreef hamsterke het volgende:
Hij wil Poekie binnen kunnen roepen om even te kroelen en dan weer buiten te trappen... Oftewel huisdier wanneer het hem uitkomt.
Gelukkig zijn er nog kattenliefhebbers die wel met gezond verstand kunnen nadenkenquote:Op zondag 13 maart 2011 21:44 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Dat soort dingen heb ik ook nooit begrepen. Mensen schaffen een kat aan en vervolgens geven ze hem aan de buurt en iedereen moet dat dan maar leuk vinden.
"Ja, want een kat hoort buiten te zijn en de ruimte te hebben."
Eeeh ja, maar waarom neem je dan een kat als je vindt dat ie buiten moet zijn? Ik zou ook best een kat willen, ik vind dat namelijk hartstikke leuk, maar ik woon nogal klein én middenin het centrum (dus ik heb geen weiland of zo) en ik ga echt niet de buurt opzadelen met mijn kat.
Als er geen katten zouden rondlopen zou je tuin vergeven zijn van de muizen en de ratten. Kies maarquote:Op zondag 13 maart 2011 21:44 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Dat soort dingen heb ik ook nooit begrepen. Mensen schaffen een kat aan en vervolgens geven ze hem aan de buurt en iedereen moet dat dan maar leuk vinden.
Eeeh ja, maar waarom neem je dan een kat als je vindt dat ie buiten moet zijn? Ik zou ook best een kat willen, ik vind dat namelijk hartstikke leuk, maar ik woon nogal klein én middenin het centrum (dus ik heb geen weiland of zo) en ik ga echt niet de buurt opzadelen met mijn kat.
Misschien dat ik dan wel een keer een steenuil of een sperwer in mijn tuin tref, ik heb al vaker roofvogels in mijn tuin gezien dus ik zou zeker geen overlast hebben van muizen of ratten.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als er geen katten zouden rondlopen zou je tuin vergeven zijn van de muizen en de ratten. Kies maar
Dat is natuurlijk onzin. Alsof 1 kat in de buurt ervoor zorgt dat er in geen enkele tuin meer muizen rondlopen. Van muizen heb je verder ook minder last omdat zij GEEN dure vissen opslokken, shit vernielen e.d.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als er geen katten zouden rondlopen zou je tuin vergeven zijn van de muizen en de ratten. Kies maar
bron.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat een onzinargument toch altijd en alsof dát de reden is dat die aso-mensen die hun kat buiten laten lopen, een kat hebben aangeschaft. Bovendien héb ik niet eens een tuin. Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mee eens...quote:Op zondag 13 maart 2011 21:51 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Alsof 1 kat in de buurt ervoor zorgt dat er in geen enkele tuin meer muizen rondlopen. Van muizen heb je verder ook minder last omdat zij GEEN dure vissen opslokken, shit vernielen e.d.
Precies. En tegen egoistische katteneigenaren is er gewoon 1 goede oplossing. De krolse kater in het bos dumpen 300 km verder opquote:Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Wat een onzinargument toch altijd en alsof dát de reden is dat die aso-mensen die hun kat buiten laten lopen, een kat hebben aangeschaft. Bovendien héb ik niet eens een tuin. Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?
Ik weet nog van toen ik kind was, ik (en de andere kinderen) nooit in de zandbak bij ons in de buurt mocht spelen, omdat de katten uit de buurt altijd hun behoeftes daarin deden.
Ja duh. Een beetje katten vergelijken met hamstersquote:Op zondag 13 maart 2011 21:24 schreef hamsterke het volgende:
En dan moet ik gaan betalen om mijn tuin te beveiligen tegen zijn kat... Ik heb er toch niet voor gekozen om een kat te nemen... Ik houd mijn dieren toch ook gewoon op mijn terrein, hij moet zijn kat ook maar op zijn eigen terrein houden.
Hij moet gewoon de kat in een bos een provincie verderop dumpen. Ben je ook van het probleem afquote:Op zondag 13 maart 2011 21:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja duh. Een beetje katten vergelijken met hamstersJij hebt nog steeds niet door dat katten nu eenmaal territoriale dieren zijn? Net alsof jij jouw killer hamsters in andermans tuin zou loslaten
En het is je al eerder gezegd, als er iets is waar je om geeft zorg je dat je dat beschermt. Je moet gewoon een haakslot van 3,- op je deur zetten, dan heb je nergens last meer van. Als je daar nog te lam voor bent ben je zelf een veel nog grotere lamzak dan waar je de kattenhouders hier van beschuldigt.
En als jij om je kat geeft houd je hem maar binnen. Zo niet mag je met een zaklamp om 0:00 poekie gaan roepen in schwarzwaldquote:Op zondag 13 maart 2011 21:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja duh. Een beetje katten vergelijken met hamstersJij hebt nog steeds niet door dat katten nu eenmaal territoriale dieren zijn? Net alsof jij jouw killer hamsters in andermans tuin zou loslaten
En het is je al eerder gezegd, als er iets is waar je om geeft zorg je dat je dat beschermt. Je moet gewoon een haakslot van 3,- op je deur zetten, dan heb je nergens last meer van. Als je daar nog te lam voor bent ben je zelf een veel nog grotere lamzak dan waar je de kattenhouders hier van beschuldigt.
Inderdaad alsof ze hun buren willen helpen door hun kat rond te laten lopen... Ik zet liever een uil uit in mijn tuin: mooi om te zien, valt de buren niet lastig als ik een grote voliere maak en slachten ook niet mijn hamsters af als ik de schuurdeur netjes dicht houdt zoals ik nu ook al doe... Uilen eten geen vis dus mijn koi's zijn ook veilig, wat wil je nog meer??quote:Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Wat een onzinargument toch altijd en alsof dát de reden is dat die aso-mensen die hun kat buiten laten lopen, een kat hebben aangeschaft. Bovendien héb ik niet eens een tuin. Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?
Ik weet nog van toen ik kind was, ik (en de andere kinderen) nooit in de zandbak bij ons in de buurt mocht spelen, omdat de katten uit de buurt altijd hun behoeftes daarin deden.
Een enkele kat heeft een territorium van 500 meter rond je woning. Me dunkt dat hij daar flink wat muizen bij hun kladden grijpt. En dat is net zo goed in de stad als op het platteland.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:51 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Alsof 1 kat in de buurt ervoor zorgt dat er in geen enkele tuin meer muizen rondlopen. Van muizen heb je verder ook minder last omdat zij GEEN dure vissen opslokken, shit vernielen e.d.
Nee ik zeg dat hij zorg moet dragen voor zijn dieren. Ik heb al eens een rat gehad die ontsnapt was, mijn buurman (niet die buurman) kwam melden dat die rat in zijn schuur zat... Ik ben een rattenval gaan kopen om bij hem in de schuur te laten zetten zodat die rat geen overlast kan veroorzaken. Die man moet ervoor zorgen dat zijn kat geen overlast veroorzaaktquote:Op zondag 13 maart 2011 21:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En het is je al eerder gezegd, als er iets is waar je om geeft zorg je dat je dat beschermt. Je moet gewoon een haakslot van 3,- op je deur zetten, dan heb je nergens last meer van. Als je daar nog te lam voor bent ben je zelf een nog veel grotere lamzak dan waar je de kattenhouders hier van beschuldigt.
Zonder kat had ik ook nooit last van muizen. En de reden dat jij een kat laat rondlopen is echt niet omdat je zo begaan bent met de buurt, Dit toevallige voordeel (wat geeneens een voordeel is aangezien de meeste mensen sowieso geen last van duizenden muizen hebben) is er een die je en passant er even bij verzint om een punt te makenquote:Op zondag 13 maart 2011 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Een enkele kat heeft een territorium van 500 meter rond je woning. Me dunkt dat hij daar flink wat muizen bij hun kladden grijpt. En dat is net zo goed in de stad als op het platteland.
Muizen eten weliswaar geen vissen op, maar kunnen wel degelijk ziektes overbrengen als hun aantal niet onder controle gehouden wordt. En dan heb ik het nog niet eens over ratten.
Het naar beneden trekken van de muizenpopulatie is niet de reden dat mensen hun kat buiten laten lopen, maar wel een logisch gevolg ervan.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Yu-Kee het volgende:
Dat hebben ze je verteld ja. Maar eigenlijk wilden ze niet dat je in de zandbak speelde omdat ze niet van je hielden.quote:Ik weet nog van toen ik kind was, ik (en de andere kinderen) nooit in de zandbak bij ons in de buurt mocht spelen, omdat de katten uit de buurt altijd hun behoeftes daarin deden.
Heb je een bron van het gegeven dat als de katten niet buiten zouden rondlopen, de buurt vergeven zou zijn van ratten en muizen?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een enkele kat heeft een territorium van 500 meter rond je woning. Me dunkt dat hij daar flink wat muizen bij hun kladden grijpt. En dat is net zo goed in de stad als op het platteland.
Muizen eten weliswaar geen vissen op, maar kunnen wel degelijk ziektes overbrengen als hun aantal niet onder controle gehouden wordt. En dan heb ik het nog niet eens over ratten.
Dus als jij geen kat hebt, hebben anderen ook geen katten die de muizenpopulatie naar beneden trekken?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:00 schreef Michielos het volgende:
[..]
Zonder kat had ik ook nooit last van muizen. En de reden dat jij een kat laat rondlopen is echt niet omdat je zo begaan bent met de buurt, Dit toevallige voordeel (wat geeneens een voordeel is aangezien de meeste mensen sowieso geen last van duizenden muizen hebben) is er een die je en passant er even bij verzint om een punt te maken
Ik bedoel de kat in de buurt. Excuusquote:Op zondag 13 maart 2011 22:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus als jij geen kat hebt, hebben anderen ook geen katten die de muizenpopulatie naar beneden trekken?
Vraag het maar eens aan de gemiddelde boer die het vroeger nog zonder bestrijdingsmiddelen deed.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:02 schreef Yu-Kee het volgende:
Heb je een bron van het gegeven dat als de katten niet buiten zouden rondlopen, de buurt vergeven zou zijn van ratten en muizen?
En muizen gaan ook niet uit zichzelf dood nee. En laten als ze uit zichzelf doodgaan ook geen lijken achter nee.quote:Als dat zo is, zou het in heel Nederland namelijk bezaaid moeten zijn met muizen- en rattenlijkjes.
Mooie bronquote:Op zondag 13 maart 2011 22:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vraag het maar eens aan de gemiddelde boer die het vroeger nog zonder bestrijdingsmiddelen deed.
[..]
En muizen gaan ook niet uit zichzelf dood nee. En laten als ze uit zichzelf doodgaan ook geen lijken achter nee.
Geef nou eens een bron van je gezwam dan weten we iig dat je niet maar wat uit je nek loopt te lullen.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vraag het maar eens aan de gemiddelde boer die het vroeger nog zonder bestrijdingsmiddelen deed.
[..]
En muizen gaan ook niet uit zichzelf dood nee. En laten als ze uit zichzelf doodgaan ook geen lijken achter nee.
Nee, ik vroeg om een bron.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb niet beweerd dat er een te veel aan muizen en ratten is, dus ík beweer dan ook niet dat het bezaaid zou moeten zijn met lijkjes. Jij hebt het erover dat er te veel muizen en ratten zijn.quote:En muizen gaan ook niet uit zichzelf dood nee. En laten als ze uit zichzelf doodgaan ook geen lijken achter nee.
Je lult trouwens uit je nek over die muizenpopulatie want er zijn genoeg roofdieren in nederland die dat probleem ook oplossen...quote:Op zondag 13 maart 2011 22:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus als jij geen kat hebt, hebben anderen ook geen katten die de muizenpopulatie naar beneden trekken?
Wat gek.. ik dacht dat alleen katten dat deden...quote:Op zondag 13 maart 2011 22:08 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Je lult trouwens uit je nek over die muizenpopulatie want er zijn genoeg roofdieren in nederland die dat probleem ook oplossen...
Hier wat dieren die dat probleem ook wel op willen lossen":
- vos
- das
- marter
- bunzing
- wezel
- hermelijn
- steenuil
- kerkuil
- velduil
- ransuil
- oehoe
- Torenvalk
- Sperwer
- Smelleken
Enz... Enz... Enz... (Bron: http://www.docukit.nl/inh(...)r=IC98&opmaak=extern) en
EN volgens vogeltjesdans deden alleen katten dat. Jezus wat een gezwam weerquote:Op zondag 13 maart 2011 22:08 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Je lult trouwens uit je nek over die muizenpopulatie want er zijn genoeg roofdieren in nederland die dat probleem ook oplossen...
Hier wat dieren die dat probleem ook wel op willen lossen":
- vos
- das
- marter
- bunzing
- wezel
- hermelijn
- steenuil
- kerkuil
- velduil
- ransuil
- oehoe
- Torenvalk
- Sperwer
- Smelleken
Enz... Enz... Enz... (Bron: http://www.docukit.nl/inh(...)r=IC98&opmaak=extern) en
Ze leven echt helemaal in hun eigen wereldje he?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:13 schreef Michielos het volgende:
SOwieso het gegeven dat er overal muizen en ratten krioelen en dat tuinen zonder katten er van over zouden lopen heeft Vogeltjesdans beweerd. Dat heeft niemand anders hier überhaupt gezegd
Volgens mij kan hij niets vinden??? Het is zo stil ineens...quote:Op zondag 13 maart 2011 22:11 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
EN volgens vogeltjesdans deden alleen katten dat. Jezus wat een gezwam weerBen dan ook erg benieuwd naar de bronnen van Vogeltjesdans die dit tegenspreken
Jeetje mensquote:Op zondag 13 maart 2011 22:05 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Geef nou eens een bron van je gezwam dan weten we iig dat je niet maar wat uit je nek loopt te lullen.
Verder staat de oplossing paar posts boven.
quote:Op zondag 13 maart 2011 22:19 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Volgens mij kan hij niets vinden??? Het is zo stil ineens...
Ja van die dieren die je noemt hebben we er ook zoveel in Nederland he?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:11 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
EN volgens vogeltjesdans deden alleen katten dat. Jezus wat een gezwam weerBen dan ook erg benieuwd naar de bronnen van Vogeltjesdans die dit tegenspreken
eehr??? en jij post dit?quote:De meeste kattenliefhebbers wuiven dergelijke berichten weg en zeggen: 'dat is nu eenmaal de natuur'. Niks natuur! Katten horen huisdier te zijn en dus niet buiten rond te struinen.
wat een lieve beessies zijn het toch ook. Zij eten echt geen vissen op hoorquote:n Groot-Brittannië en de Verenigde Staten doen natuurbeschermers een klemmend beroep op kattenbezitters om hun dier binnen te houden en zo de levens van miljoenen vogels te sparen.
quote:Op zondag 13 maart 2011 22:27 schreef Yu-Kee het volgende:
Ik zit die links nu ook te lezen en er wordt daarin juist uitdrukkelijk vermeld de katten vooral binnen te houden.
Lol. Een kat mag nu eenmaal buiten loslopen. Doe je niks aan, daar is geen wet tegen. En voor je huilend begint te ontkennen, NEE, er is geen wet tegen. Hetgeen mij uitdrukkelijk is bevestifd door mijn collega's bij de politie destijdsquote:Op zondag 13 maart 2011 22:24 schreef Michielos het volgende:
uit je link:
In de flora- en faunawet (artikel 16 lid 3) staat: 'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.' Met een dier worden hier ook huisdieren bedoeld. Dus ook katten.
Oprotten dus met die kutbeesten van je
Voor wie ongedierte? ik heb meer last van het ongedierte dat een kat heet dan van muisjesquote:Op zondag 13 maart 2011 22:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lol. Een kat mag nu eenmaal buiten loslopen. Doe je niks aan, daar is geen wet tegen. En voor je huilend begint te ontkennen, NEE, er is geen wet tegen. Hetgeen mij uitdrukkelijk is bevestifd door mijn collega's bij de politie destijds![]()
En de flora en faunawet gaat dus voorbij aan het gegeven dat katten gewoon ongedierte opruimen?
Lees jij nou maar eens eerst je eigen bronnen doorquote:Op zondag 13 maart 2011 22:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lol. Een kat mag nu eenmaal buiten loslopen. Doe je niks aan, daar is geen wet tegen. En voor je huilend begint te ontkennen, NEE, er is geen wet tegen. Hetgeen mij uitdrukkelijk is bevestifd door mijn collega's bij de politie destijds![]()
En de flora en faunawet gaat dus voorbij aan het gegeven dat katten gewoon ongedierte opruimen?
Jij post die links? Ben je het zelf dan niet eens met die links? Ze bevestigen enkel wat men hier probeert duidelijk te maken, namelijk dat wij geen kat in onze tuin hoeven die voor honderden euros schade veroorzaakt.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je eerste bron gaat over de ervaring van 1 iemand... die bang is dat zijn kat wordt opgevreten door de hond van zijn buren (waarschijnlijk in de tuin van de buren)... die had je net zo goed weg kunnen laten want daar gaat deze hele topic overquote:Op zondag 13 maart 2011 22:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jeetje mensAls ik niet meteen een directe link kan geven is het dus niet waar? En als ik een link presenteer wordt er toch weer geluld dat het zogenaamd niet wetenschappelijk is
![]()
Wel eens van de voedselketen gehoord? Maar goed, hier een paar links op de eerste pagina van google:
Ik heb ze ook..... Vorige jaar was bij mij op stal een zwerfkat aan komen lopen die me mooi uit de brand hielp. Ik heb de kat echter moeten herplaatsen omdat onze wei grenst aan de tuin van mensen met een rotweiller die al 4 katten heeft doodgebeten. Dat risico durfde ik niet te lopen, en na twee weken had ik weer terug muizen.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=718736&start=25
Engelse onderzoekers hebben in 2005 met medewerking van de eigenaren het jachtgedrag van 618 huiskatten tussen 1 april en 31 augustus in beeld gebracht. Omgerekend naar de naar schatting 9 miljoen katten die het land rijk is, betekent dit dat er in vijf maanden tijd 92 miljoen prooien mee naar huis zijn gebracht: 57 miljoen muizen en vleermuizen, 27 miljoen zangvogels en vijf miljoen reptielen en amfibieën. En dan te weten dat lang niet alle prooien bij het baasje op de deurmat worden gelegd.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=9&t=65868
Wetenschappers hadden berekend dat elk jaar 275 miljoen dieren, meest muizen, het leven laten door katten.
http://www.vloedlijn.nl/tekst/poes.htm
huismuis, bruine rat en zwarte rat, die zich explosief kunnen voortplanten en zo enorm veel economische schade kunnen aanrichten en zelfs ziektes verspreiden
http://www.zoogdierenwerkgroep.be/index.php?id=103
![]()
Schatteke, het ging om het gegeven dat katten muizen vangenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:24 schreef SoraAoi het volgende:
Lees in het vervolg even zelf de links door die je post dan kom je niet zo belachelijk over
Alles wat wij zeggen staat op de forums die jij als bron aandraagt om het tegendeel te bewijzen.
Dieren menselijke eigenschappen toedichten...quote:Op zondag 13 maart 2011 22:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Schatteke, het ging om het gegeven dat katten muizen vangenEn veel ook. Daar werd meerdere malen een bron van gevraagd en die heb ik gegeven. Ik snap best wel dat jullie het niet kunnen hebben dat katten gewoon bazen zijn die jullie recht in je gezicht uitlachen nadat ze jullie planten hebben omgegraven, alles hebben ondergekakt en jullie hamsterkes uitgemoord
![]()
Jullie zijn echt van die types waar ik graag zelf eens in de tuin zou willen schijten
Niet overal hoeft een wet voor te zijn. Bepaalde dingen hebben ook gewoon met fatsoen te maken en met het rekening houden met anderen. Er is bijvoorbeeld ook geen wet die verbiedt dat je rook in iemand z'n gezicht blaast.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
quote:Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Yu-Kee het volgende:
Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?
Die links heb ik gepost om aan te geven hoe groot de muizenpopulatie is als er geen katten zouden zijn. Kies maar, af en toe een drol in je tuin of overal muizendroppingsquote:Op zondag 13 maart 2011 22:31 schreef Michielos het volgende:
[..]
Jij post die links? Ben je het zelf dan niet eens met die links? Ze bevestigen enkel wat men hier probeert duidelijk te maken, namelijk dat wij geen kat in onze tuin hoeven die voor honderden euros schade veroorzaakt.
Ik heb geen last van muizendroppings , ook toen er geen kat in mijn tuin was. Waar ik wel last van heb is een kater die schade maakt.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Die links heb ik gepost om aan te geven hoe groot de muizenpopulatie is als er geen katten zouden zijn. Kies maar, af en toe een drol in je tuin of overal muizendroppings![]()
Dat er daar mensen in zijn die zeggen dat je katten ook beter binnen kunt houden, ja het zal wel. Maar ik vind dat dus niet
Nee, het ging erom dat jij beweerde dat als er geen katten buiten zouden lopen, het in Nederland zou krioelen van muizen en ratten.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Schatteke, het ging om het gegeven dat katten muizen vangenEn veel ook.
Daarom zijn katten ook zulke bazenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dieren menselijke eigenschappen toedichten...![]()
In een topic over katten worden ineens de reigers en muizen als schuldigen aangewezen. Typisch iets voor katteneigenaars ook; de schuld naar anderen schuivenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:35 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik heb geen last van muizendroppings , ook toen er geen kat in mijn tuin was. Waar ik wel last van heb is een kater die schade maakt.
Hoe weet je dat er geen kat in je tuin kwam?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:35 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik heb geen last van muizendroppings , ook toen er geen kat in mijn tuin was. Waar ik wel last van heb is een kater die schade maakt.
Katten zijn geen mensen hoor. Katten lachen je niet hardop uit, hebben geen wraakgevoelens e.d. Dat is typisch iets wat mensen doen om dieren te vermenselijken.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Daarom zijn katten ook zulke bazen![]()
Ik heb zelf een getrainde politiekater. Als er een inbreker binnenkomt, schopt hij hem neer, doet hij hem de boeien om en belt hij 112. Dat moet jij toch kunnen waarderen als rasechte "vechtsportkenner"
En jullie schuiven alle schuld op de katteneigenaren, dan kan je dat verwachtenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:37 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
In een topic over katten worden ineens de reigers en muizen als schuldigen aangewezen. Typisch iets voor katteneigenaars ook; de schuld naar anderen schuiven
Omdat ik er geen zag totdat die nieuwe lui in mijn straat kwam wonen? Omdat er geen schade was? Omdat mijn vissen leefden? Omdat de tuin klein genoeg is om dit te kunnen zien?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er geen kat in je tuin kwam?
Er serieus op ingaanquote:Op zondag 13 maart 2011 22:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
Katten zijn geen mensen hoor. Katten lachen je niet hardop uit, hebben geen wraakgevoelens e.d. Dat is typisch iets wat mensen doen om dieren te vermenselijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
quote:Op zondag 13 maart 2011 22:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En jullie schuiven alle schuld op de katteneigenaren, dan kan je dat verwachten
nee op arrogante katteneigenarenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En jullie schuiven alle schuld op de katteneigenaren, dan kan je dat verwachten
Zo te horen heb je niet eens een tuinquote:Op zondag 13 maart 2011 22:39 schreef Michielos het volgende:
[..]
Omdat ik er geen zag totdat die nieuwe lui in mijn straat kwam wonen? Omdat er geen schade was? Omdat mijn vissen leefden? Omdat de tuin klein genoeg is om dit te kunnen zien?
Ga je me nu ook nog betichten dat ik niet goed oplet ofzo?
Dat zal het hem wel zijn jaquote:Op zondag 13 maart 2011 22:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zo te horen heb je niet eens een tuin![]()
Maar jij zit ook 's avonds te kijken? En jij kan in het donker zien wat er gebeurt? Katten komen overal jongen, alleen heb je nou waarschijnlijk de pech gehad dat er een kat in je buurt is komen wonen die een hekel aan je heeft
Whehehe!!! Na na nana naaa!quote:
Nee, het ging erom dat jij beweerde dat als er geen katten buiten zouden lopen, het in Nederland zou krioelen van muizen en ratten.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Schatteke, het ging om het gegeven dat katten muizen vangenEn veel ook.
Nja i.i.g. bedankt voor je bronnen. Bevestigde eigenlijk enkel wat men hier al zei , maar goedquote:
Tja! Katten hebben nu eenmaal een territorium van 500 meter rond zijn woning. Ik neem niet aan dat je in een dermate uithoek woont dat daar nooit katten komenquote:
En toch zeiken om bronnen he. Droplullenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:43 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Nee, het ging erom dat jij beweerde dat als er geen katten buiten zouden lopen, het in Nederland zou krioelen van muizen en ratten.
Duh! Iedereen weet dat katten op muizen jagen.
Om jou te plagenquote:En nogmaals: Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?
WIl ik ook even weten. Alsof mensen hun katten buiten houden om de buurt een dienst te doen. Als dat zo is; waarom willen ze dan geen schade betalen die de kater aanricht. Lekker krom iddquote:Op zondag 13 maart 2011 22:43 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Nee, het ging erom dat jij beweerde dat als er geen katten buiten zouden lopen, het in Nederland zou krioelen van muizen en ratten.
Duh! Iedereen weet dat katten op muizen jagen.
En nogmaals: Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?
Nou het bevestigde eigenlijk vooral wat ik zei over muizen enz.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nja i.i.g. bedankt voor je bronnen. Bevestigde eigenlijk enkel wat men hier al zei , maar goed
Ik zei op de vorige pagina net dat dat niet het criterium is om een kat buiten te laten, maar dat het wel een prettige bijkomstigheid is dat de muizenpopulatie daardoor laag blijft.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:45 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
WIl ik ook even weten. Alsof mensen hun katten buiten houden om de buurt een dienst te doen. Als dat zo is; waarom willen ze dan geen schade betalen die de kater aanricht. Lekker krom idd
mmm uitzetten naar Duitsland is dan beterquote:Op zondag 13 maart 2011 22:50 schreef Yu-Kee het volgende:
Terwijl vogeltjesdans nog even kan gaan zoeken naar bronnen voor muizen- en rattenoverschot, kan ik alvast melden dat er een gigantisch kattenoverschot in Nederland en België is.
Dan zullen we het er maar niet over hebben dat mensen in hun badderwater scheten en katten opaten (ook ratten als ze de kans kregen). Misschien was de hygiene ook niet zo proper als nu misschien?? Met je tunnelvisie en katten ophemelen..quote:Op zondag 13 maart 2011 22:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou het bevestigde eigenlijk vooral wat ik zei over muizen enz.
In de middeleeuwen werden katten gezien als iets duivels en dus uitgemoord. De kattenpopulatie in die tijd was dan ook vrij laag, waardoor de ratten vrij spel hadden. Nou wil ik geen link leggen tussen de lagekattenpopulatie, de hoge rattenpopulatie en de pest, maar goed...
De hygiene in die tijd is inderdaad niet te vergelijken met de hygiene van nuquote:Op zondag 13 maart 2011 22:51 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Dan zullen we het er maar niet over hebben dat mensen in hun badderwater scheten en katten opaten (ook ratten als ze de kans kregen). Misschien was de hygiene ook niet zo proper als nu misschien?? Met je tunnelvisie en katten ophemelen..
Het zou vogeltjesdans inderdaad eens sieren om de geschiedenisboeken maar eens door te lezen want discussieren met een gebrek aan kennis is lastig praten. De hygiene in het jaar 1500 is helemaal niet te vergelijken met onze huidige staat van dienst. Weer een drogredenatie. Het begint een beetje vervelend te worden nu.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:51 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Dan zullen we het er maar niet over hebben dat mensen in hun badderwater scheten en katten opaten (ook ratten als ze de kans kregen). Misschien was de hygiene ook niet zo proper als nu misschien?? Met je tunnelvisie en katten ophemelen..
Hee pssstquote:Op zondag 13 maart 2011 22:51 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Dat vraag je maar na in het betreffende topic.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:49 schreef Michielos het volgende:
Even tussendoor. Hoe is je reikitest eigenlijk afgelopen?
En als mensen wel hygienisch waren geweest was er dus geen pest uitgebroken? Fout, want die vlooien zitten nog steeds op die ratten en ratten zijn overal waar wat te vreten valt.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:57 schreef Michielos het volgende:
psst:
De rat kwam veel voor waar de hygiëne slecht was. En dat was vrijwel overal in de middeleeuwen. Daar waren dus ook mensen
Het was niet door een gebrek aan katten maar door een gebrek aan hygiene
Klopt, de hygiene is namelijk pas sinds circa 1900 aanzienlijk verbeterdquote:Op zondag 13 maart 2011 22:54 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Het zou vogeltjesdans inderdaad eens sieren om de geschiedenisboeken maar eens door te lezen want discussieren met een gebrek aan kennis is lastig praten. De hygiene in het jaar 1500 is helemaal niet te vergelijken met onze huidige staat van dienst. Weer een drogredenatie. Het begint een beetje vervelend te worden nu.
Ik gaf alleen maar aan dat er toen veel op katten werd gejaagd en dat er daardoor veel ratten waren waarvan de vlooien de pest verspreidden. Dat anderen daar nou zo op doorgaan...quote:Op zondag 13 maart 2011 23:00 schreef Nikmans het volgende:
Geniaal toch hoe een topic over schijtende katten verandert in een topic over de pest en middeleeuwse hygiëneZegt wel genoeg lijkt me zo
Eerst zeg je klopt en daarna een sarcastische opmerking dat ik mijn geschiedenis niet zou kennen? Je bent het er dus mee eens en even later niet of hoe moet ik dit interpreteren?quote:Op zondag 13 maart 2011 23:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, de hygiene is namelijk pas sinds circa 1900 aanzienlijk verbeterd
Over je geschiedenis kennen gesproken![]()
Gefeliciteerd, u gaat door voor de koelkast! Katproof uitvoeringquote:Op zondag 13 maart 2011 23:02 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Eerst zeg je klopt en daarna een sarcastische opmerking dat ik mijn geschiedenis niet zou kennen? Je bent het er dus mee eens en even later niet of hoe moet ik dit interpreteren?
Yeah, een topic met kattenhaters stilgelegdquote:Op zondag 13 maart 2011 23:04 schreef SoraAoi het volgende:
Het lijkt wel alsof we over katten zijn uitgepraat inderdaad. Ik los het nog steeds zo op zoals ik al eerder schreef. Ik heb geen zin om katten iets aan te doen omdat de buurman vervelend is en zich egoistisch opstelt tegenover zijn buurtbewoners. Gewoon in duitsland dumpen en dan is iedereen er vanaf. Klaar.
Dan kunnen we nu natuurlijk over tot de orde van de dag, hoe zouden jullie het aanpakken als je geen zin had om 100 km te rijden?quote:Op zondag 13 maart 2011 23:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Yeah, een topic met kattenhaters stilgelegd
quote:Op zondag 13 maart 2011 23:06 schreef Nikmans het volgende:
Dan kunnen we nu natuurlijk over tot de orde van de dag, hoe zouden jullie het aanpakken als je geen zin had om 100 km te rijden?
Zelf vind ik verminken een goed idee. Het hoeven niet persé berenklemmen te zijn (pootje meteen eraf is ook weer zo cru) maar met een luchtbuks een oogje uitschakelen of in een voetje schieten moet kunnen, toch?
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:01 schreef Yu-Kee het volgende:
Of je neemt de kat mee naar binnen en:
How to Eat Cats
En je nodigt de buurman uit voor een etentje!
Ik had het over de pestepidemie in de middeleeuwen, niet over een incidentele uitbraakquote:Op zondag 13 maart 2011 23:08 schreef hamsterke het volgende:
Haha dat denk je vogeltjesdans... Het gaat dus niet over het feit dat er tot 1900 pest was...
Ah en buiten Londen was er geen pest?quote:Ratten waren niet alleen verspreiders van pest (de pestbacterie is in die tijd verbrand door de grote brand in london).
Ja, net als jouw klotehamsters.quote:Ratten verspreiden ook de ziekte van Weil die tegenwoordig ook nog voorkomt, het komt niet in een epidemie voor als toen... Maar het komt nogsteeds volop voor hoor...
Ja, mits niet ontwormd. En als je in je zwangerschap geen kattenbakken schept is er verder niets aan de handquote:Katten zijn trouwens ook verspreiders van ziektes zoals wormen en andere parasieten en toxoplasmose die alleen in de kat als gastheer zich voort kan plantten
quote:Op zondag 13 maart 2011 23:10 schreef hamsterke het volgende:
Katten zijn dus net zo goed ziekteverspreiders... welke ziektes wil je in je tuin hebben? De ziekte van weil die je alleen kunt krijgen door een rattenbeet of Toxoplasmose die je hersenen beschadigt en een miskraam veroorzaakt bij zwangere vrouwen?
Dat niet. Maar katten hebben tenminste nooit de pest verspreid, in tegenstelling tot ratten.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:08 schreef SoraAoi het volgende:
Vogeltjesdans denkt dat de katten uit de middeleeuwen ook zo prachtig en verzorgd waren als ze nu zijn.. In disney films ja... Daar waren de katten uit de middeleeuwen wel aangekleed met een zijden kleedje terwijl ze elke dag het bad in gingen in een prinselijk kasteel etc etc..
Schorpioenen ook niet maar die laat je ook niet door andermans tuin hollenquote:Op zondag 13 maart 2011 23:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat niet. Maar katten hebben tenminste nooit de pest verspreid, in tegenstelling tot ratten.
Mijn hamsters verspreidden geen ziektes hoor, ik behandel ze iedere 3 maanden preventief omdat die kat die wel ziektes verspreid wel in onze schuur komt.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik had het over de pestepidemie in de middeleeuwen, niet over een incidentele uitbraak
[..]
Ah en buiten Londen was er geen pest?
[..]
Ja, net als jouw klotehamsters.
[..]
Ja, mits niet ontwormd. En als je in je zwangerschap geen kattenbakken schept is er verder niets aan de hand
Ja het is inmiddels zo ver offtopic dat dit er ook nog wel bij kan.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
En wie komt nu weer met flutvergelijkingen aan? De kattenhaters
De laatste pestbacterie die die epidemie veroorzaakte/in stand hield is toen omgekomen ja... Daarna alleen incidentiele uitbraken en dat heeft niets met de katten te maken maar met een betere hygiene en ontwikkeling en medicijnen die er toen niet warenquote:Op zondag 13 maart 2011 23:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik had het over de pestepidemie in de middeleeuwen, niet over een incidentele uitbraak
[..]
Ah en buiten Londen was er geen pest?
[..]
Ja, net als jouw klotehamsters.
[..]
Ja, mits niet ontwormd. En als je in je zwangerschap geen kattenbakken schept is er verder niets aan de hand
Dat vond ik idd ook erg vreemd...quote:Op zondag 13 maart 2011 23:22 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Klotehamsters? Jij hebt last van andermans hamsters, omdat...?
Misschien omdat jij zomaar wat dingen roept in het wilde weg, zonder met bronnen en argumenten te komen? En als dan blijkt dat de bronnen die je wél aandraagt juist jouw denkbeelden ontkrachten, jij dan probeert de discussie op een zijspoor te brengen?quote:Op zondag 13 maart 2011 23:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
En wie komt nu weer met flutvergelijkingen aan? De kattenhaters
O? Welke?quote:Op zondag 13 maart 2011 23:20 schreef hamsterke het volgende:
Mijn hamsters verspreidden geen ziektes hoor, ik behandel ze iedere 3 maanden preventief omdat die kat die wel ziektes verspreid wel in onze schuur komt.
Iedereen die in de tuin loopt te graven moet daarna zijn handen wassen. Die zit namelijk vol met bacterien, wormen en parasieten. En dat zijn niet alleen de tuinen waar katten zijn geweestquote:Een zwangere vrouw in beginstadium zou dus ook de tuin niet mogen doen omdat die smerige beesten drollen draaien in de tuin...
quote:Jij bent zeker zo iemand die zijn kat ontwormt en niet zichzelf... Er staat op de verpakking dat alle dieren in huis mee ontwormt moeten worden, jij aait je kat en besmet je zelf of je kinderen of partner en die besmetten de kat weer...
Tot 1900 hadden we een hygiene om op te schieten. Dus hygiene heeft niets met de pest te maken.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:22 schreef hamsterke het volgende:
[..]
De laatste pestbacterie die die epidemie veroorzaakte/in stand hield is toen omgekomen ja... Daarna alleen incidentiele uitbraken en dat heeft niets met de katten te maken maar met een betere hygiene en ontwikkeling en medicijnen die er toen niet waren
Voor de vierde keerquote:Op zondag 13 maart 2011 23:26 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Misschien omdat jij zomaar wat dingen roept in het wilde weg, zonder met bronnen en argumenten te komen? En als dan blijkt dat de bronnen die je wél aandraagt juist jouw denkbeelden ontkrachten, jij dan probeert de discussie op een zijspoor te brengen?
Dat kan. Maar dat zegt niets over het gegeven van de muizenpopulatie. Er zijn kennelijk nog veel meer muizen, waardoor die katten goed te vreten hebben (ik heb het artikel niet gelezen, maar neem even aan dat het hier ook over wilde katten gaat).quote:
You can try.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:35 schreef SoraAoi het volgende:
Topic:
Katten die pissen in de tuin en voor veel geld schade aanrichten aan andermans eigendommen.
Baasjes willen er niks aan doen, gezamelijk tot een oplossing komen is onmogelijk en ook wil deze niet voor de schade opdraaien die zijn huisdier aanricht.
Oplossing:
Breng de kat naar een bos in een ander land en opgelost.
Jawel, want jullie moesten zo nodig ontkennen dat er zonder katten een muizen- en rattenplaag zou ontstaanquote:Waar we het dus niet over hebben:
Hygiene en ziektebeelden van 500 jaar geleden.
Hf:
Ik behandel mijn hamsters tegen verschillende soorten mijten, wormen en parasieten.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
O? Welke?
Net alsof hamsters wel en katten niet tegen parasieten behandeld worden
[..]
Iedereen die in de tuin loopt te graven moet daarna zijn handen wassen. Die zit namelijk vol met bacterien, wormen en parasieten. En dat zijn niet alleen de tuinen waar katten zijn geweest
[..]
![]()
Wacht even, ik lees het nog een keer![]()
![]()
Jij weet dus echt niet hoe een ontwormingsmiddel werktDat houdt het een half jaar uit hoor. En natuurlijk ontworm je meteen alle katten tegelijk, niet omdat de ene de andere dan weer zou kunnen besmetten maar omdat je dat voor de gezondheid van het diertje doet.
Nee, dat staat er niet, dat heb jij erbij verzonnen.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
Voor de vierde keerIn die links staat dat er wel degelijk een muizenplaag zal ontstaan, als het aantal katten terugloopt.
Tja, je zou inderdaad eens iets moeten lezen wat niet in je straatje past. Nee, het gaat hier niet over wilde katten. Ja, wel verwilderde katten natuurlijk, omdat hun baasjes hun katten alsmaar buiten laten.quote:(ik heb het artikel niet gelezen, maar neem even aan dat het hier ook over wilde katten gaat).
En als mijn kat netjes ontwormd is, en zijn jaarlijkse inentingen krijgt is dat geen probleem.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:40 schreef hamsterke het volgende:
Ik behandel mijn hamsters tegen verschillende soorten mijten, wormen en parasieten.
Jawel katten worden ook behandeld... maar de kans dat jou kat een andere kat tegenkomt die niet behandeld is, is groter dan dat mijn hamster een andere hamster tegenkomt die niet behandeld is... Ik behandel namelijk al mijn hamsters.
Is het zo gek om kinderen een basale opvoeding van handen wassen mee te geven? Wel zeiken over hygiene in dit topic, maar als het zo uitkomt dat aan de kant schuivenquote:Inderdaad moet iedereen zijn handen wassen maar kleine kinderen doen dat vaak niet, die begrijpen dat niet als ze zo klein zijn. Ze steken vervolgens de handen in de mond en krijgen die parasiet binnen. Jou volgende beredenering is zeker: dan moet je je kinderen maar niet in de tuin laten spelen?
En daarom zijn alle katteneigenaren ook doodziek hequote:Ja en als je jezelf niet meebehandeld dan heb jij die worm de rest van je leven hoor... Daar kun je je kat na dat half jaar ook gewoon weer mee besmetten. Ik heb het niet over je eigen katten maar ik heb het over jou als eigenaar, je moet jezelf ook gewoon ontwormen aangezien die kat in huis zijn kont overal aan afveegt als hij de kans krijgt...
Die worm overleeft het, wat zullen we zeggen, hooguit een kwartier ofzo als die kat met ontwormingsmiddel is behandeld?quote:Als hij aan de stront van een niet behandelde kat heeft lopen snuffelen dan heeft hij gewoon opnieuw een worm hoor (dat spul wordt vaak in de bloedsomloop opgenomen en dat werkt echt geen half jaar hoor![]()
De dierenarts bij mij op school zei dat het maar max 1 maand kan werken en dat ze dat van een half jaar alleen maar zeggen zodat het beter verkoopt.
En weer laat je de essentiele argumenten uit mijn post weg, zodat je er niet op hoeft te reageren. En zometeen vraag je natuurlijk of ik het voor de vijfde keer wil uitleggen?quote:Op zondag 13 maart 2011 23:43 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet, dat heb jij erbij verzonnen.
In de enigszins 'serieuze' stukjes staat dat katteneigenaren hun katten juist vooral binnen moeten houden, i.v.m. de overlast.
Ja duh, ik ga even tig google links doorlezen. Je post de artikelen maar, net zoals ik gedaan hebquote:[..]
Tja, je zou inderdaad eens iets moeten lezen wat niet in je straatje past. Nee, het gaat hier niet over wilde katten. Ja, wel verwilderde katten natuurlijk, omdat hun baasjes hun katten alsmaar buiten laten.
quote:Op zondag 13 maart 2011 23:51 schreef hamsterke het volgende:
Ik ben er al wel achtergekomen dat met katteneigenaren zo als mijn buurman niet valt te praten, je kunt dat dus ook duidelijk zien in de posts van katteneigenaren zoals vogeltjesdans... Poekie zou dat nooit doen, poekie verspreid geen ziektes ondanks dat hij van tuin naar tuin gaan en wanneer hij de kans krijgt op iedere poes kruipt die het vervolgens ook al met 30 andere katten heeft gedaan. Poekie veroorzaakt geen overlast ondanks dat hij huisdieren van buren afslacht en tuinen onderschijt... Dat doet hij om jullie te helpenBuren moeten maar veel geld betalen om hun tuin te beschermen tegen mijn kat die nooit overlast zou veroorzaken. Verder mag niemand die overlast heeft van mijn kat (de aanstellers
) mijn kat vangen en wegbrengen of iets aandoen terwijl mijn kat wel de huisdieren van anderen mag afslachten zonder dat ik voor de kosten op hoef te draaien...
Zet gewoon een haakslot van een paar stinkeuro op die deur man. Dan had je ook geen anderhalf topic hoeven volhuilen. Dieren"liefhebber"quote:Op zondag 13 maart 2011 23:51 schreef hamsterke het volgende:
Verder mag niemand die overlast heeft van mijn kat (de aanstellers) mijn kat vangen en wegbrengen of iets aandoen terwijl mijn kat wel de huisdieren van anderen mag afslachten zonder dat ik voor de kosten op hoef te draaien...
Kom maar met de citaten uit de door jouw gegeven links waarin staat dat als er minder katten rondlopen, er een muizen- en rattenoverschot komt.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
En weer laat je de essentiele argumenten uit mijn post weg, zodat je er niet op hoeft te reageren. En zometeen vraag je natuurlijk of ik het voor de vijfde keer wil uitleggen?
Dat hoeft ook helemaal niet. Je kunt de informatie lezen die Google geeft, en als je nog meer geïnteresseerd bent, een aantal artikelen aanklikken. Maar jij bent niet geïnteresseerd, want aanvankelijk dacht je dat er achter mijn linkje al een artikel stond, waarvan je niet de moeite wilde nemen om het te lezen.quote:Ja duh, ik ga even tig google links doorlezen. Je post de artikelen maar, net zoals ik gedaan heb
Nah. Ik doe het anders; Ik gun de krolse kater een natuurlijke omgeving waar het naar hartelust muizen en vissen kan jagen die niet opgesloten zitten in kooitjes of een vijver. Je moet de natuur zijn beloop laten gaan, dat moet een oermens als jij toch wel weten?quote:Op zondag 13 maart 2011 23:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zet gewoon een haakslot van een paar stinkeuro op die deur man. Dan had je ook geen anderhalf topic hoeven volhuilen. Dieren"liefhebber"
Het eerste citaat zegt hetquote:Op zondag 13 maart 2011 23:55 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Kom maar met de citaten uit de door jouw gegeven links waarin staat dat als er minder katten rondlopen, er een muizen- en rattenoverschot komt.
Goh, iemand is niet geinteresseerd in jouw artikel. Boehoequote:[..]
Dat hoeft ook helemaal niet. Je kunt de informatie lezen die Google geeft, en als je nog meer geïnteresseerd bent, een aantal artikelen aanklikken. Maar jij bent niet geïnteresseerd, want aanvankelijk dacht je dat er achter mijn linkje al een artikel stond, waarvan je niet de moeite wilde nemen om het te lezen.
Haha oermensquote:Op zondag 13 maart 2011 23:57 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Nah. Ik doe het anders; Ik gun de krolse kater een natuurlijke omgeving waar het naar hartelust muizen en vissen kan jagen die niet opgesloten zitten in kooitjes of een vijver. Je moet de natuur zijn beloop laten gaan, dat moet een oermens als jij toch wel weten?Gewoon in schwarzwald ofzo dus. Alsof het die buurman wat boeit, die kat is toch vrijwel nooit binnenshuis
Tja. Je weet ook nooit wanneer er een duif in je ogen schijt. Life is a bitch.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:03 schreef hamsterke het volgende:
Vogeltjesdans: En hoe weet ik dat jou kat ontwormt is voordat hij in mijn tuin gaat liggen schijten?
Gelul, een ontwormingskuur houdt het minimaal 6 maanden uit.quote:De meeste katteneigenaren ontwormen de kat echt niet maandelijks maar zoals je zelf al zegt om de 6 maanden... Dat betekend dat ze de overige 5 maanden gewoon met wormen rondlopen.
Jij hebt echt een fantasierijke dierenarts he?quote:Die wormen komen niet uit je stront maar die komen gewoon uit je kont gekropen als je ligt te slapen, veroorzaken jeuk en zitten dan onder je nagels... en als jij de volgende dag je kat aait dan heeft hij ze ook.
Basale hygiene hoor je je kinderen gewoon bij te brengen ja.quote:Als kinderen in de zandbak spelen kun je ze niet iedere keer hun handen laten wassen, als ze klaar zijn dan wassen ze hun handen.
En de dierenartsen die ik ken, zeggen heel wat anders. En de dierenbescherming waarvoor ik vrijwilliger ben ook. En het dierenasiel ook. En o, ik vang ook pas een jaar of 6 zwerfkittens op. Dus ik zal er wel niets vanaf weten nee.quote:Dus jij wilt zeggen dat je ervoor geleerd hebt en er meer over weet dan die dierenarts die les geeft aan studenten (die ervoor getoetst is om de juiste informatie over te brengen)?
Ik hecht meer waarde aan een dierenarts die ervoor opgeleid is om studenten de juiste informatie te verstrekken.
Dan zou ik eens een goed boek over dit onderwerp lezen in plaats van te dwepen met je student managerschap. Want er klopt geen zak van wat je vertelt.quote:Ik ben student manager dierverzorger ja, wat wil je ermee zeggen?? Snotneus?? Ik weet niet wat jij voor je beroep doet maar ik denk dat mijn "vak" meer met dit onderwerp te maken heeft dat dat jij doet hoorBen trouwens ook geen tiener meer hoor
Eindelijk beseft dat je geen argumenten meer hebt?quote:Op maandag 14 maart 2011 00:03 schreef Yu-Kee het volgende:
Goed, ik ben uitgediscussieerd met vogeltjesdans in deze discussie.
Hij roept zomaar wat dingen in het wilde weg, zonder met bronnen en argumenten te komen. En als dan blijkt dat de bronnen die hij wél aandraagt juist zijn denkbeelden ontkrachten, probeert hij de discussie op een zijspoor te brengen.
Hij lijkt wel een religieus persoon, met dat soort mensen valt ook nooit te discussiëren.
Dat doe ik dan ook. Dat is de meest redelijke oplossing. Sterker nog, je KUNT het er niet mee oneens zijn. Ik doe het dier geen pijn, de buurman is van alle ellende af en hoort mij niet meer klagen, ik ben van de ellende af en heb geen schade meer aan mijn tuin, de buurt is van de ellende af en die kat vind het allang best. Buiten is buiten. Het is echt niet zo dat de buurman die kat gaat missen. Verder hoef ik niet eens te zeggen dat ik ben gaan rijden met die kat. Die kat is gewoon ineens verdwenen op een grijze zondag en niemand die zich er druk over maakt.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Haha oermensHoe kom je erop, zo lollig
![]()
Dan doe je dat toch lekker? Ik raad je alleen aan om wel voldoende rietjes in huis te halen, omdat dat de enige manier zal zijn waarop je de komende 6 maanden nog kan eten
Schatje. Ik heb mijn hele leven al katten gehad, en ik heb nog nooit, NOOIT last gehad van wormen. Het zou toch ook wel vreemd zijn als je bedenkt dat anders zoveel mensen ziek zouden worden?quote:Op maandag 14 maart 2011 00:14 schreef hamsterke het volgende:
Nou helemaal als je met dieren werkt dan ontworm je jezelf minstens eens in de 3 maanden... WHAHAHAHA jij praat over hygiene terwijl je jezelf niet ontwormt terwijl je met dieren werkt![]()
![]()
![]()
![]()
Ik dreig niet, ik waarschuw alleen maar voor mogelijke gevolgen mocht de eigenaar erachter komen.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:13 schreef SoraAoi het volgende:
Dat jij dan weer meteen met geweld moet gaan dreigen zegt meer over je eigen tekortkomingen. Niet dat ik bang ben voor zo een kk dom kneusje als jij maar toch
PAS OP EEN WORM ACHTER JE!!!quote:Op maandag 14 maart 2011 00:12 schreef hamsterke het volgende:
Inderdaad, hij lult allemaal om het punt van discussie heen... Ik zal mijn redenen hieronder opsommen waarom katteneigenaren hun katten op eigen terrein moeten houden:
- Doden van kleine beschermde diersoorten zoals knaagdieren, reptielen, amfibieen, vogels.
- Overlast veroorzaken bij buren
- Doden en lastigvallen van huisdieren van buren
- Katten zijn een invasieve exotische soort en verstoren de flora en fauna
- Verspreiden van bepaalde parasieten
Die eigenaar boeit het geen ruk nogmaals. Dat is al uitgelegt. Als je die eigenaar verteld waar zijn kat is en wat deze doet steekt de eigenaar de kop in het zand. Hij geeft geen reet om zijn kat. Ik heb het niet over die katteneigenaren die dat wel doen, sociaal vermogen hebben en wel hun kater mee binnenshuis nemen en er mee spelen en een bakje kattenvoer klaarleggen enzoquote:Op maandag 14 maart 2011 00:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik dreig niet, ik waarschuw alleen maar voor mogelijke gevolgen mocht de eigenaar erachter komen.
Ik ben gewoon bezorgd om je
een gedomesticeerde kat in het wild gooien en dan denken dat dat beest t daar naar zn zin heeftquote:Op zondag 13 maart 2011 23:57 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Nah. Ik doe het anders; Ik gun de krolse kater een natuurlijke omgeving waar het naar hartelust muizen en vissen kan jagen die niet opgesloten zitten in kooitjes of een vijver. Je moet de natuur zijn beloop laten gaan, dat moet een oermens als jij toch wel weten?Gewoon in schwarzwald ofzo dus. Alsof het die buurman wat boeit, die kat is toch vrijwel nooit binnenshuis
Ja dat zei je al. Ik verstond je de eerste keer al. Toen vond ik het al niet interessant genoeg om erop te reageren.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:21 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Die eigenaar boeit het geen ruk nogmaals. Dat is al uitgelegt. Als je die eigenaar verteld waar zijn kat is en wat deze doet steekt de eigenaar de kop in het zand. Hij geeft geen reet om zijn kat. Ik heb het niet over die katteneigenaren die dat wel doen, sociaal vermogen hebben en wel hun kater mee binnenshuis nemen en er mee spelen en een bakje kattenvoer klaarleggen enzo
En dan nog. Alsof ik bang ben voor de katteneigenaarHij komt er sowieso NOOIT achter
Dat om mee te beginnen.
Tenzij je zin hebt om te rellen, niet reageren joh. Het topic zit weer vol kattenhatende gefrustreerde tjappiesquote:Op maandag 14 maart 2011 00:22 schreef probeer het volgende:
[..]
een gedomesticeerde kat in het wild gooien en dan denken dat dat beest t daar naar zn zin heeft
echt waar? echt? daarom worden dieren in gevangenschap ook meteen weer in het wild gezet, omdat ze het daar zo goed doen en helemaal niet kapot gaan van de honger ofzo.
Het is toch een echt buitenbeessie? Dat zeggen die eigenaren toch allemaal. Puur natuur enzoquote:Op maandag 14 maart 2011 00:22 schreef probeer het volgende:
[..]
een gedomesticeerde kat in het wild gooien en dan denken dat dat beest t daar naar zn zin heeft
echt waar? echt? daarom worden dieren in gevangenschap ook meteen weer in het wild gezet, omdat ze het daar zo goed doen en helemaal niet kapot gaan van de honger ofzo.
Plaatje voor de liefhebber.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:27 schreef hamsterke het volgende:
Je hebt zelfs wormen die ook bij katten kunnen zitten die uit je oog komen als ze dr zin in hebben...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben het helemaal met je eens, en hoewel we het de katten inderdaad niet aanrekenen zijn we helaas wat beperkt in de opties.
Als de baas niet meewerkt, kunnen we dat beest naar het asiel brengen en als je pech hebt loopt hij er volgende week weer, of we draaien hem zijn nek om en smijten hem door het raam van de buren naar binnen (iets waar ik zelf geen voorstander van ben), of we geven hem een gratis vakantie.
Yesssquote:Op maandag 14 maart 2011 00:27 schreef hamsterke het volgende:
Ik ben helemaal uitgepraat... Ik weet het nu zeker... Met katteneigenaren zo als mijn buurman valt niet te praten...
Ik zeg voorheen dat ik geen kattenhater ben maar een dierenliefhebber en dan vooral mijn eigen huisdieren (met name als ze nog leven)... Vandaar dat ik dit topic geopend heb... Ik heb iedere keer gezegd dat ik niet de kat iets wilde aandoen aangezien hij er niets aan kan doen dat hij zo een kutbaasje heeft... Waarom wordt ik ineens een kattenhater genoemd?? Hoezo over 1 kam scheren?
Ik heb voorheen al aangegeven hoe zulke mensen denken, blijkbaar denkt vogeltjesdans ook zo en we kunnen hem hoe dan ook niet van zijn gedachten af brengen... Hij draait er met alle gekheid omheen want ja een kat in het nauw maakt rare sprongenWormen uit je reet bestaan wel degelijk in Nederland zelfs dus dat zegt genoeg over jou kennis over wormen. Je hebt zelfs wormen die ook bij katten kunnen zitten die uit je oog komen als ze dr zin in hebben...
Katten zijn bazen. Ratten niet.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:29 schreef KevinMalone het volgende:
Waarom worden ratten wel als ongedierte beschouwd en katten niet? Katten zitten ook in vuilnis te wroeten!
Ja maar volgens die hamster hier moeten we elke maand terug om hem te ontwormenquote:Op maandag 14 maart 2011 00:26 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Het is toch een echt buitenbeessie? Dat zeggen die eigenaren toch allemaal. Puur natuur enzo
En je kunt hem ook in het dorp vlakbij een bos dumpen ver van je huis vandaanAllemaal geen probleem hoor!
De kat van vogeltjesdans is de baas over hem.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Katten zijn bazen. Ratten niet.
quote:Op maandag 14 maart 2011 00:34 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Plaatje voor de liefhebber.Gratis langverblijf in een ander land is het besteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben het helemaal met je eens, en hoewel we het de katten inderdaad niet aanrekenen zijn we helaas wat beperkt in de opties.
Als de baas niet meewerkt, kunnen we dat beest naar het asiel brengen en als je pech hebt loopt hij er volgende week weer, of we draaien hem zijn nek om en smijten hem door het raam van de buren naar binnen (iets waar ik zelf geen voorstander van ben), of we geven hem een gratis vakantie.Diervriendelijk. Je hoeft hem niet eens in een bos te dumpen maar gewoon in een dorpje vlakbij. Als ze daar minder last hebben van katten is het allemaal best en is het een happy ending voor iedereen, zelfs de kat.
Bijna alleen lintwormen kun je zien in je ontlasting, van al die andere merk je nog niet eens dat je ze hebt... dat betekend dat je helemaal vol kunt zitten terwijl je er geen last van hebt. Hoe weet jij dat je geen last hebt van wormen?quote:Op maandag 14 maart 2011 00:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Schatje. Ik heb mijn hele leven al katten gehad, en ik heb nog nooit, NOOIT last gehad van wormen. Het zou toch ook wel vreemd zijn als je bedenkt dat anders zoveel mensen ziek zouden worden?
Ben je nou nog niet weg?quote:Op maandag 14 maart 2011 00:42 schreef hamsterke het volgende:
Dit is echt een schandpaal achtig iets aan het worden, het gaat helemaal nergens meer over! Ik houdt de eer aan mezelf en mijn huisdieren aangezien volgens vogeltjesdans mijn klotehamsters het gedaan hebben terwijl ik in heel dit forum nog geen een kat een kutkat genoemd heb... Dat zegt iets over de diervriendelijkheid van vogeltjesdans! jij bent de dierenbescherming niet waard! De dierenbescherming zou er goed aan doen om zo een egoistisch persoon als jou aan de kant te schuiven!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
DIERENLIEFHEBBERS WALGEN VAN JOU!! En je egoistische kijk tegenover dieren in de natuur... dat andere dieren allemaal niet belangrijk genoeg zijn in jou ogen. Ik kan mezelf niet voorstellen dat de dierenbescherming met zo iemand geassocieerd wil worden.
Nou, op dit moment reageer ik op eentje.quote:Op maandag 14 maart 2011 00:49 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Bijna alleen lintwormen kun je zien in je ontlasting, van al die andere merk je nog niet eens dat je ze hebt... dat betekend dat je helemaal vol kunt zitten terwijl je er geen last van hebt. Hoe weet jij dat je geen last hebt van wormen?
Hahaha ja inderdaad, volgens mij is het zelfs zo erg dat de kat hem gehersenspoeld heeft...quote:Op maandag 14 maart 2011 00:36 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
De kat van vogeltjesdans is de baas over hem.
Tevens een typisch kenmerk voor katten bezitters.
Zo is het. Honden hebben een baas, katten personeelquote:Op maandag 14 maart 2011 00:36 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
De kat van vogeltjesdans is de baas over hem.
Tevens een typisch kenmerk voor katten bezitters.
quote:Op maandag 14 maart 2011 00:50 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Hahaha ja inderdaad, volgens mij is het zelfs zo erg dat de kat hem gehersenspoeld heeft...
Ik wist niet dat je geestelijk beperkt bent, ik zal het voortaan op jou niveau houden:quote:Op maandag 14 maart 2011 00:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, op dit moment reageer ik op eentje.
Nog een paar jaar doorleren en flink wat levenservaring opdoen jochiequote:Op maandag 14 maart 2011 00:57 schreef hamsterke het volgende:
Ik wist niet dat je geestelijk beperkt bent, ik zal het voortaan op jou niveau houden:
Na na nana naaa!quote:Wat je zegt ben je zelf
Geile beer:Pquote:Op maandag 14 maart 2011 01:31 schreef KevinMalone het volgende:
Ik vind katten niks, en eigenlijk interesseert me het zo weinig dat ik er eigenlijk geen mening over heb, maar wat zou ik graag dit katje zijn!![]()
[ afbeelding ]
Ach ja, ben nog een tiener.quote:
Misschien wel.quote:Op maandag 14 maart 2011 01:34 schreef hamsterke het volgende:
dan zul je dit katje ook wel willen zijn
[ afbeelding ]
Het kijkt zo onschuldig nu hij nog zo jong is he?quote:
Ik ben het hier gewoon mee eens. Kwestie van fatsoen. Verder breng ik het dier 400km verder, of dat nou een bos is, een dorp of een asiel boeit me niet. Overigens hoef je de eigenaar hiervan niet op de hoogte te stellen. Hoogstwaarschijnlijk boeit het hem toch niet in dit soort situaties dusquote:Op maandag 14 maart 2011 02:04 schreef hamsterke het volgende:
Wie is het met me eens dat katteneigenaren er zelf voor moeten zorgen dat de kat geen buurtoverlast veroorzaakt (D.M van een kattenren of afrastering)?
Wie is het met me eens dat de eigenaar van de kat de eventueel geleden schade moet vergoeden indien het slachtoffer bewijs (D.M. van foto's) heeft dat het de kat van de eigenaar betreft?
Wie is het met me eens dat mijn oplossing van de kat naar een asiel in groningen brengen een goede en diervriendelijke oplossing is (T.B.V het welzijn van kat)?
Nee inderdaad, ik ga dan natuurlijk niet zeggen van hij is naar een asiel toe... Ik heb nu al zo vaak meegemaakt dat mijn dieren dood lagen en dat hij mij gewoon niet serieus nam. Ik wil hem ook wel eens laten schrikken. En als hij echt om zijn beestje geeft dan belt hij zelf het asiel en krijgt hij hem alsnog terug, maar ik verwacht dat hij dat niet zal doen. Ik weet in ieder geval zeker dat hij het mij niet komt vragen waar de kat gebleven is.quote:Op maandag 14 maart 2011 02:10 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ik ben het hier gewoon mee eens. Kwestie van fatsoen. Verder breng ik het dier 400km verder, of dat nou een bos is, een dorp of een asiel boeit me niet. Overigens hoef je de eigenaar hiervan niet op de hoogte te stellen. Hoogstwaarschijnlijk boeit het hem toch niet in dit soort situaties dus
Nope maar dat laatste is niet belangrijk. Wat belangrijk is is het feit dat je dieren (die niemand iets kwaad doen) veilig zijn en dat je tuin niet zo snel meer schade zal opdoen (waarvoor je natuurlijk zelf moest betalen etc etc). Dat kan gewoon op deze manier en is het beste voor de buurt, je eigendommen en bezittingen en ook voor de katquote:Op maandag 14 maart 2011 02:16 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Nee inderdaad, ik ga dan natuurlijk niet zeggen van hij is naar een asiel toe... Ik heb nu al zo vaak meegemaakt dat mijn dieren dood lagen en dat hij mij gewoon niet serieus nam. Ik wil hem ook wel eens laten schrikken. En als hij echt om zijn beestje geeft dan belt hij zelf het asiel en krijgt hij hem alsnog terug, maar ik verwacht dat hij dat niet zal doen. Ik weet in ieder geval zeker dat hij het mij niet komt vragen waar de kat gebleven is.
Topic nummer twee? Heb wat gemist zie ik.quote:Op maandag 14 maart 2011 02:04 schreef hamsterke het volgende:
Wie is het met me eens dat katteneigenaren er zelf voor moeten zorgen dat de kat geen buurtoverlast veroorzaakt (D.M van een kattenren of afrastering)?
Wie is het met me eens dat de eigenaar van de kat de eventueel geleden schade moet vergoeden indien het slachtoffer bewijs (D.M. van foto's) heeft dat het de kat van de eigenaar betreft?
Wie is het met me eens dat mijn oplossing van de kat naar een asiel in groningen brengen een goede en diervriendelijke oplossing is (T.B.V het welzijn van kat)?
Bron: http://www.groningen.dierenbescherming.nl/dierenasielenquote:Tarieven voor afstand
Als u om één of andere reden afstand moet doen van uw hond of kat, dan vraagt het asiel daarvoor een tegemoetkoming in de kosten. Neem wel eerst telefonisch contact op met het asiel omdat er vaak sprake is van een wachtlijst en wij het dier waar u afstand van wilt doen, niet direct op kunnen nemen.
Voor afstand van een kat vragen wij ¤ 65,- en voor een hond (ongeacht de grootte) betaalt u ¤ 85,-. U dient zich te legitimeren en, indien mogelijk, aan te tonen dat u de eigenaar van het dier bent.
Zoals hierboven genoemd is er vaak sprake van een wachtlijst voor het doen van afstand. Mogelijk zijn er andere oplossingen mogelijk zoals bemiddeling door ons, met name als het gaat om honden.
Ik neem zeker wel wat geld mee, het boeit me niets dat ik nu even moet betalen... Ik heb namelijk de afgelopen tijd nogal wat schade geleden en dan weet ik zeker dat die kat geen schade meer aanricht.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:06 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Topic nummer twee? Heb wat gemist zie ik.
De eigenaar van de kat is rechtelijk aansprakelijk voor de onrechtmatige daad van de kat. Om je krassen op de auto of je koi karper te verhalen op de eigenaar van de kat, is moeilijk aantoonbaar bij de rechter. Mocht de rechter je geen gelijk geven, mag je de griffiekosten en de kosten van je evt. eigen advocaat betalen.
Neem je wel geld mee als je de kat naar het asiel in Groningen brengt?
[..]
Bron: http://www.groningen.dierenbescherming.nl/dierenasielen
De kat vangen en 50 kilometer in het bos uitlaten. Ben je van de kat af, scheelt je geld en je hebt nog een leuke boswandeling.
Ja inderdaad, ik hoor ook ineens bij de kattenhaters, terwijl:quote:Op maandag 14 maart 2011 00:27 schreef hamsterke het volgende:
Ik ben helemaal uitgepraat... Ik weet het nu zeker... Met katteneigenaren zo als mijn buurman valt niet te praten...
Ik zeg voorheen dat ik geen kattenhater ben maar een dierenliefhebber en dan vooral mijn eigen huisdieren (met name als ze nog leven)... Vandaar dat ik dit topic geopend heb... Ik heb iedere keer gezegd dat ik niet de kat iets wilde aandoen aangezien hij er niets aan kan doen dat hij zo een kutbaasje heeft... Waarom wordt ik ineens een kattenhater genoemd?? Hoezo over 1 kam scheren?
En als we het dan toch over kattenhaters hebben, komen die kattenbezitters die hun kat buiten zetten en er de hele dag niet meer naar omkijken, op mij veel meer over als kattenhaters. Oh, en als hun kat overreden wordt door een auto, dan is het ineens janken geblazen.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:44 schreef Yu-Kee het volgende:
Ik schreef eerder dat vogeltjesdans 'discussieert' als een religieus persoon, en toen kreeg ik dit topic van hem onder ogen: Reikikracht: De brood testquote:Op maandag 14 maart 2011 00:27 schreef hamsterke het volgende:
Ik heb voorheen al aangegeven hoe zulke mensen denken, blijkbaar denkt vogeltjesdans ook zo en we kunnen hem hoe dan ook niet van zijn gedachten af brengen... Hij draait er met alle gekheid omheen want ja een kat in het nauw maakt rare sprongenWormen uit je reet bestaan wel degelijk in Nederland zelfs dus dat zegt genoeg over jou kennis over wormen. Je hebt zelfs wormen die ook bij katten kunnen zitten die uit je oog komen als ze dr zin in hebben...
quote:Op maandag 14 maart 2011 11:13 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik hoor ook ineens bij de kattenhaters, terwijl:
[..]
En als we het dan toch over kattenhaters hebben, komen die kattenbezitters die hun kat buiten zetten en er de hele dag niet meer naar omkijken, op mij veel meer over als kattenhaters. Oh, en als hun kat overreden wordt door een auto, dan is het ineens janken geblazen.
[..]
Ik schreef eerder dat vogeltjesdans 'discussieert' als een religieus persoon, en toen kreeg ik dit topic van hem onder ogen: Reikikracht: De brood test
Dus ik zat er niet ver naast.
Wat een janktopic, ten eerste snapt hij helemaal niks van het proces van schimmelen, ten tweede als andere mensen het hem uit proberen te leggen, stuurt hij ze weg met behulp van de moderators, om vervolgens weer verder te kunnen janken dat het brood maar niet gaat schimmelen.
OMG, ze is ook nog een vrouwquote:Op maandag 14 maart 2011 01:23 schreef hamsterke het volgende:
Hahaha jochie... Buiten het feit dat ik een volwassen vrouw ben (wat je al in had kunnen schatten aangezien je dit topic al even volgt) en zoals je waarschijnlijk al eerder hebt kunnen lezen in mijn posts (of je zit echt in je eigen wereldje) dat ik kinderen heb... Hoe kun jij weten hoe oud ik ben? Bron? Dat haal je waarschijnlijk uit mijn post over op school zitten... Sommige mensen gaan nadat ze diploma's hebben gehaald nog door met leren, dat wil niets zeggen over hoe oud ik ben. Je bent nogal kortzichtig, daar kun je niets aan doen maar val mij er niet mee lastig.
Ik ga verder niet over mijn levenservaring praten aangezien jij daar geen (***) mee te maken hebt. Ik weet wel dat ik meer mensenkennis heb dan jij, want jij hebt mij helemaal verkeerd ingeschat![]()
.
We zijn offtopic aan het raken dus: praat verder over het onderwerp of rot op
"Help! Ik heb iets geroepen en ik krijg geen gelijk! Wie wil me alsjeblieft helpen? Wie?quote:Op maandag 14 maart 2011 02:04 schreef hamsterke het volgende:
Als je kunt aantonen dat mjin kat krassen heeft gemaakt op je auto, je vissen heeft opgevreten of je hamster nu voor mijn part keelpijn heeft omdat hij samen met mijn kat een duet heeft staan zingen, prima. Dan vergoed ik dat. Maar dan moet je het wel kunnen aantonen. Zomaar roepen "dat jouw kat het wel zal hebben gedaan" volstaat niet. Weet ik veel of je kleine neefje is langsgeweest die met zijn speelgoed op jouw auto is gaan spelen? Of een reiger is langsgeweest? Of je hamster een zere keel heeft omdat hij iets verkeerds heeft gegeten? Precies, dat weet ik niet. En zolang je dat dus niet kunt aantonen ga ik niet iets lopen vergoeden. Zeggen dat de kat het heeft gedaan is al te makkelijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:06 schreef devl1nsect het volgende:
De eigenaar van de kat is rechtelijk aansprakelijk voor de onrechtmatige daad van de kat. Om je krassen op de auto of je koi karper te verhalen op de eigenaar van de kat, is moeilijk aantoonbaar bij de rechter. Mocht de rechter je geen gelijk geven, mag je de griffiekosten en de kosten van je evt. eigen advocaat betalen.
Wat een geld manquote:Neem je wel geld mee als je de kat naar het asiel in Groningen brengt?
Dus je wilt wel 65,- piek neerleggen voor die kat, en tevens 2x 400 km benzinegeld, maar 3,- voor een simpel haakje op die deur kan er niet van af?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:11 schreef hamsterke het volgende:
Ik neem zeker wel wat geld mee, het boeit me niets dat ik nu even moet betalen... Ik heb namelijk de afgelopen tijd nogal wat schade geleden en dan weet ik zeker dat die kat geen schade meer aanricht.
Tenzij hij gechipt is, wat tegenwoordig steeds meer voorkomt, waardoor de eigenaar in no-time is teruggevonden en waardoor die zich gaat afvragen hoe dat beest nu ineens 400 km verderop terecht komt. Vervolgens wordt 1 en 1 bij elkaar opgeteld en wetende dat jij wel eens bij hem hebt geklaagd, zal hij de volgende keer dat zijn kat weg is bij jou aan de deur staan voor opheldering.quote:De kat is waarschijnlijk gewend om eten te krijgen, dat krijgt hij ook in het asiel en waarschijnlijk krijgt hij ook nog een nieuw baasje.
Je kunt de kat toch ook hebben gevangen toen hij in de tuin liep? Veel katten zijn te lokken met wat voer. En het feit dat jij hem hebt gevangen zegt natuurlijk nog niks over eventuele schade die de kat wel of niet heeft aangericht.quote:Als je de kat op heterdaad betrapt in de schuur en je hebt hem "gevangen" dan zou ik eigenlijk toch bewijs genoeg hebben? Niet iedere kat maakt mijn schuurdeur open uit zichzelf. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat ik dit verzonnen zou hebben...
LOL. Ten eerste heeft dat niets, maar dan ook helemaal niets te maken met religie, en ten tweede is het een onderwerp waar je zo te lezen geen fluit vanaf weet. Dus hou er maar snel over op voor je jezelf helemaal belachelijk maaktquote:Op maandag 14 maart 2011 11:13 schreef Yu-Kee het volgende:
Ik schreef eerder dat vogeltjesdans 'discussieert' als een religieus persoon, en toen kreeg ik dit topic van hem onder ogen: Reikikracht: De brood test
Dus ik zat er niet ver naast.
Lijkt me logisch. Omdat je geen argumenten meer hebt en dus niets kúnt toevoegen.quote:
En dan ook nog voor zijn kop hequote:Op maandag 14 maart 2011 12:21 schreef padlarf het volgende:
Die SoraAoi
Zelden een plaat zo zien hangen
Ik zeg dat je discussieert als een religieus persoon. En reiki heeft wel degelijk met geloof te maken. Of wil je beweren dat reiki met wetenschap te maken heeft?quote:Op maandag 14 maart 2011 12:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
LOL. Ten eerste heeft dat niets, maar dan ook helemaal niets te maken met religie, en ten tweede is het een onderwerp waar je zo te lezen geen fluit vanaf weet. Dus hou er maar snel over op voor je jezelf helemaal belachelijk maakt
Mee eensquote:Op maandag 14 maart 2011 09:06 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Topic nummer twee? Heb wat gemist zie ik.
Neem je wel geld mee als je de kat naar het asiel in Groningen brengt?
[..]
Bron: http://www.groningen.dierenbescherming.nl/dierenasielen
De kat vangen en 50 kilometer in het bos uitlaten. Ben je van de kat af, scheelt je geld en je hebt nog een leuke boswandeling.
Klopt, maar ik zou wel die kat 500 kilometer ver weg brengen en loslaten. Kan het beest vrolijk in de natuur dartelen.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dan ook nog voor zijn kop he
Als je er last van hebt moet je een kat vangen en die kat 500 kilometer ver weg brengen en loslaten. Kan het beest vrolijk in de natuur dartelen.quote:
Dat is toch wat ik zeg? Hoezo zou ik dan een plaat voor mijn kop hebben en jij niet terwijl je het er gewoon mee eens lijkt te zijnquote:Op maandag 14 maart 2011 13:37 schreef padlarf het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zou wel die kat 500 kilometer ver weg brengen en loslaten. Kan het beest vrolijk in de natuur dartelen.
Jij gebruikt 2x dezelfde zin in 2 verschillende posts. Iets met natuur en dartelen enzo. Misschien blijft jouw plaat dus ook hangen?quote:Op maandag 14 maart 2011 13:50 schreef padlarf het volgende:
Ik zei dat je plaat blijft hangen. Met andere woorden, je valt in herhaling. Tot op het belachelijke af.
Persiflage. Maar laat maar, je bent te dom om het te begrijpen.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:51 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Jij gebruikt 2x dezelfde zin in 2 verschillende posts. Iets met natuur en dartelen enzo. Misschien blijft jouw plaat dus ook hangen?
Verder zeg je "klopt" op zijn opmerking dat ik een plaat voor mjn kop zou hebben en daarna zeg je wat ik de hele tijd al zeg.. beetje raar vind je niet?
Tuurlijk.. een persiflage.. de enige mogelijke uitwegquote:Op maandag 14 maart 2011 13:53 schreef padlarf het volgende:
[..]
Persiflage. Maar laat maar, je bent te dom om het te begrijpen.
Wat jij wil. Zeg anders nog eens voor de 76e keer dat je die kat moet vangen en 300 kilometer verder in een bos moet dumpen.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:53 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Tuurlijk.. een persiflage.. de enige mogelijke uitwegMisschien ben je gewoon zelf te dom voor wat zelfreflectie?
Dat kan ook natuurlijk. Je bent gewoon busted omdat je zelf doet wat je andere verwijt. Nogal dom vind je niet? En dan is het allemaal een grapje natuurlijk, een persiflage!!
![]()
![]()
!
Sure als jij nog eens in 3 posts je zinnetje herhaalt vind ik alles bestquote:Op maandag 14 maart 2011 14:00 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wat jij wil. Zeg anders nog eens voor de 76e keer dat je die kat moet vangen en 300 kilometer verder in een bos moet dumpen.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:51 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 maart 2011 03:47 schreef SoraAoi het volgende:
De oplossing is allang gegeven in dit topic en het voorgaande topic.
Men neme een kooitje met een sluitdeurtje en legt kattenvoer/vissen in dit kooitje. Zodra de kater binnen is zal het deurtje zich sluiten en is de kat gevangen. Vervolgens ga je met dit kooitje 2 pronvicies verderop of in het buitenland (duitsland/belgie als je daar dichtbij in de buurt woont) een bezoekje brengen aan het uitgestrekte bos en laat je daar de kater vrij.
De voordelen:
- De buurman boeide het toch niet wat de kater deed, was een voorstander van het natuurlijk verloop (ja katten eten vissen dat is de natuur!) en waar de kater zich in de nachtelijke uurtjes bevindt en welke schade het dier aanricht was evenmin van belang. Hier zal dus niks veranderen aangezien de kater zijn verdere leven zal voortzetten in de wilde natuur waar het natuurlijk kan bezig zijn, precies zoals de buurman verlangt !
- Je tuin is veilig, je zult geen ziekelijke schade meer hebben en je zult ook niet allemaal aanpassingen aan je tuin moeten maken (moest je natuurlijk nog zelf bekostigen ook) omdat iemand een kat heeft.
- De buurt zal je ook dankbaar zijn al hoef je het niet publiekelijk bekend te maken dat jij de kater geshipped hebt.
- Diervriendelijk oplossing. De kat zal er niet om malen. In het ergste geval moet ie een nieuwe woning zoeken in de buurt van dat bos maar waarschijnlijk heeft die kat het allang naar zijn zin in de rimboe waar het ongestoort kan pissen, schijten, vernielen en op beesten kan jagen.
Opgelost.
quote:Op zondag 13 maart 2011 16:51 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Goed zo.Vang dat dier nou maar en ipv het asiel dump je het in een bos in Duitsland. Kat in natural habitat, kan ie natuurlijk bezig zijn, baasje blij omdat jij hem zo ontzettend veel natuurlijke vrijheid geeft en jij van het gezeur af. Klaar.
quote:Op zondag 13 maart 2011 20:17 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ik denk dat katten die elke dag buiten zijn en op jacht gaan naar vreten geen problemen hebben met het leven in de oerwouden van Nederland. Ik denk dat de buurman je echt helemaal dankbaar zal zijn; De buurman was immers de persoon die nooit wilde luisteren en die het allemaal maar best vond dat het natuurlijke verloop zijn gangetje ging dus dan is deze exposure in het bos aan de natuur natuurlijk een prachtige tegemoetkoming. NIemand heeft er meer last van en het beestje kan naar hartelust de vandaal uithangen. Ik snap je asiel-idee ook wel, dat castreren is ook een goed idee denk ikSowieso; als die buurman niet zo een ontieglijke aso was, had dit nooit hoeven te gebeuren. Ik vind beide oplossingen wel mooi, al vind ik het bos nog net een stukje beter omdat je dan ook een argument hebt "Ja dat is de natuur toch?"
Het is ook lekker diervriendelijk.
Verder vind ik het weer een katteneigenaar instelling hoor;
Als een kat de vissen opvreet is het de wilde ongerepte natuur maar als je hem in het bos vrij laat is het ineens weer een huisdier die niet in de natuur kan overleven. Het een of het ander...
quote:Op zondag 13 maart 2011 20:38 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Als jij die beesten gewoon binnenhoudt en je sociaal opstelt tegenover je buurt zul jij ook nooit je katten hoeven te zoeken in het midden van een duits woud. Dit topic gaat niet over jou
quote:Op zondag 13 maart 2011 20:42 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Als die katten telkens KOI karpers opeten (nogal prijzig) en vernielingen aanrichten in andermans tuinen is het niet onderschat. Als in die gevallen de eigenaar zijn rotte ego kop in het zand steekt (en elke vorm van verantwoordelijkheid ontloopt) mag ie zijn kat ergens anders terug vinden. De kat boeit het toch niet, en die buurman wilde niet luisteren. Nou dan probleem opgelostDiervriendelijk en de natuur in, precies zoals het hoort.
En dat is alleen pagina 1quote:Op zondag 13 maart 2011 20:46 schreef SoraAoi het volgende:
Sowieso, kinderen betreden als het goed is niet ongevraagd je achtertuin om daar de maniak uit te hangen. Wat een vergelijking
En die kat BOEIT het gewoon niet dat het vissen vreet in iemand zijn tuin of in een bos 500 km verder op. De buurman boeit het ook niet anders hield ie zijn kat wel binnen na 20 waarschuwingen.
Probleem opgelost
quote:Op maandag 14 maart 2011 13:37 schreef padlarf het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zou wel die kat 500 kilometer ver weg brengen en loslaten. Kan het beest vrolijk in de natuur dartelen.
En dit in de 1e 3 posts van padlarf in dit topic. Je bent al op wegquote:Op maandag 14 maart 2011 13:46 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als je er last van hebt moet je een kat vangen en die kat 500 kilometer ver weg brengen en loslaten. Kan het beest vrolijk in de natuur dartelen.
Zo zou je willen dat je fail zou uitpakken jaquote:Op maandag 14 maart 2011 14:14 schreef padlarf het volgende:
Dan geloof je het toch niet. Iedereen die dit topic heeft gelezen snapt wat ik bedoel.
Oranje kattenquote:Op maandag 14 maart 2011 14:20 schreef BMND het volgende:
Als je nog haarverf uit zo'n spuitbus over hebt van carnaval, dan kleur je de kat groen! En met EK of WK oranje!![]()
Alleen als de poepfabriek weer in je tuin loopt natuurlijk.
Het is toevallig echt zo. Zet die kat 500 kilometer in een bos uit. Ben je van het probleem af, kan het beest vrolijk ronddartelen.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:19 schreef SoraAoi het volgende:
Het is gewoon zo toevallig:
"I wusnt serious lulzz.. wuz planning thiz all along hehe"! Yeah right
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |