Ik kan me heel goed voorstellen dat je deze keuze gemaakt hebt, al zou ik dit niet mijn keuze zijn geweest. Het is in vergelijking met wat andere mensen doen met katten, inderdaad een diervriendelijke oplossing...quote:Op zondag 13 maart 2011 21:02 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ik heb in mijn tuin in 10 jaar 1x een reiger gezien. Voor de rest was het die kut kat van de buren. Deze heb ik dan ook in Duitsland gedumpt en heb er nu geen last meer van. De buurman heeft er nooit iets over gezegd of gevraagd dus die mist hem vast niet en die kat die jaagt nu muisjes en visjes in een ander land. Heerlijk die vredelievende oplossingen toch?.
Ik heb het over een kat die ik live gezien heb met een vis uit mijn vijver in zijn bek... Volgens mij heb ik het in mijn topic ook over een baasje zoals jouquote:Op zondag 13 maart 2011 21:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
[..]
Nee, want de reigers blijven natuurlijk weg.
Exact. Je wilt geen maandelijkse omkosten aan een kat hebben die niet eens van jou is. Is toch van de zotte? Betalen aan de keuze van iemand anders. Nee dank je.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:10 schreef Michielos het volgende:
Nja Hamsterke wat wil je ook anders?
Situatieschets:
Kat komt ongevraagd in achtertuin. Vreet vissen op, molt alles, schijt in je achtertuin. Goed bedoeld ga je naar eigenaar kat toe om het probleem welwillend te willen bespreken. Deze zegt dat je de hele tuin maar moet verbouwen. Van schade vergoeden wil hij niets weten. Kattebeest mollen of koud maken is geen optie. Tja, dan neem je de kat gewoon en ga je voor diervriendelijke oplossingen zoals deze.
Ja ik ga hem vangen als ik de kans krijg... De buurman moet maar gewoon zijn kat binnen houden toch??quote:Op zondag 13 maart 2011 21:10 schreef Michielos het volgende:
Nja Hamsterke wat wil je ook anders?
Situatieschets:
Kat komt ongevraagd in achtertuin. Vreet vissen op, molt alles, schijt in je achtertuin. Goed bedoeld ga je naar eigenaar kat toe om het probleem welwillend te willen bespreken. Deze zegt dat je de hele tuin maar moet verbouwen. Van schade vergoeden wil hij niets weten. Kattebeest mollen of koud maken is geen optie. Tja, dan neem je de kat gewoon en ga je voor diervriendelijke oplossingen zoals deze.
Of minimaal voor rede vatbaar zijn inderdaad. Not your lossquote:Op zondag 13 maart 2011 21:17 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Ja ik ga hem vangen als ik de kans krijg... De buurman moet maar gewoon zijn kat binnen houden toch??
Inderdaad ik moet zijn lasten dragen zodat hij alleen de lusten heeft. Hij wil geen stinkende kattenbak in huis en dan schijt zijn kat bij mij in de tuin (die kat kan er natuurlijk ook niet mee rond blijven lopen). Hij wil geen kat in huis omdat er dan overal haren liggen, dus daarom sneuvelen mijn hamsters en vissen...quote:Op zondag 13 maart 2011 21:11 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Exact. Je wilt geen maandelijkse omkosten aan een kat hebben die niet eens van jou is. Is toch van de zotte? Betalen aan de keuze van iemand anders. Nee dank je.
Idd wel de lusten maar niet de lasten. Oprotten met die luiquote:Op zondag 13 maart 2011 21:21 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Inderdaad ik moet zijn lasten dragen zodat hij alleen de lusten heeft. Hij wil geen stinkende kattenbak in huis en dan schijt zijn kat bij mij in de tuin (die kat kan er natuurlijk ook niet mee rond blijven lopen). Hij wil geen kat in huis omdat er dan overal haren liggen, dus daarom sneuvelen mijn hamsters en vissen...
Hij wil Poekie binnen kunnen roepen om even te kroelen en dan weer buiten te trappen... Oftewel huisdier wanneer het hem uitkomt.
Precies en als hij niet wilt luisteren en als hij zich er niks van aan trekt breng je die kat maar elders. Not your loss en die kat boeit dat heus nietquote:Op zondag 13 maart 2011 21:24 schreef hamsterke het volgende:
En dan moet ik gaan betalen om mijn tuin te beveiligen tegen zijn kat... Ik heb er toch niet voor gekozen om een kat te nemen... Ik houd mijn dieren toch ook gewoon op mijn terrein, hij moet zijn kat ook maar op zijn eigen terrein houden.
Ja idd, maar ik denk niet dat ik die man gevangen krijg om hem vervolgens bij een GGZ instelling of crisisopvang achter te laten.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:23 schreef Michielos het volgende:
[..]
Idd wel de lusten maar niet de lasten. Oprotten met die lui
Ik zou het liefste gewoon die man bij het gekkenhuis afgooien... Helaas ligt dat niet binnen mijn machtquote:Op zondag 13 maart 2011 21:25 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Precies en als hij niet wilt luisteren en als hij zich er niks van aan trekt breng je die kat maar elders. Not your loss en die kat boeit dat heus niet
quote:
Dat soort dingen heb ik ook nooit begrepen. Mensen schaffen een kat aan en vervolgens geven ze hem aan de buurt en iedereen moet dat dan maar leuk vinden.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:21 schreef hamsterke het volgende:
Hij wil Poekie binnen kunnen roepen om even te kroelen en dan weer buiten te trappen... Oftewel huisdier wanneer het hem uitkomt.
Gelukkig zijn er nog kattenliefhebbers die wel met gezond verstand kunnen nadenkenquote:Op zondag 13 maart 2011 21:44 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Dat soort dingen heb ik ook nooit begrepen. Mensen schaffen een kat aan en vervolgens geven ze hem aan de buurt en iedereen moet dat dan maar leuk vinden.
"Ja, want een kat hoort buiten te zijn en de ruimte te hebben."
Eeeh ja, maar waarom neem je dan een kat als je vindt dat ie buiten moet zijn? Ik zou ook best een kat willen, ik vind dat namelijk hartstikke leuk, maar ik woon nogal klein én middenin het centrum (dus ik heb geen weiland of zo) en ik ga echt niet de buurt opzadelen met mijn kat.
Als er geen katten zouden rondlopen zou je tuin vergeven zijn van de muizen en de ratten. Kies maarquote:Op zondag 13 maart 2011 21:44 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Dat soort dingen heb ik ook nooit begrepen. Mensen schaffen een kat aan en vervolgens geven ze hem aan de buurt en iedereen moet dat dan maar leuk vinden.
"Ja, want een kat hoort buiten te zijn en de ruimte te hebben."
Eeeh ja, maar waarom neem je dan een kat als je vindt dat ie buiten moet zijn? Ik zou ook best een kat willen, ik vind dat namelijk hartstikke leuk, maar ik woon nogal klein én middenin het centrum (dus ik heb geen weiland of zo) en ik ga echt niet de buurt opzadelen met mijn kat.
Misschien dat ik dan wel een keer een steenuil of een sperwer in mijn tuin tref, ik heb al vaker roofvogels in mijn tuin gezien dus ik zou zeker geen overlast hebben van muizen of ratten.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als er geen katten zouden rondlopen zou je tuin vergeven zijn van de muizen en de ratten. Kies maar
Dat is natuurlijk onzin. Alsof 1 kat in de buurt ervoor zorgt dat er in geen enkele tuin meer muizen rondlopen. Van muizen heb je verder ook minder last omdat zij GEEN dure vissen opslokken, shit vernielen e.d.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als er geen katten zouden rondlopen zou je tuin vergeven zijn van de muizen en de ratten. Kies maar
bron.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat een onzinargument toch altijd en alsof dát de reden is dat die aso-mensen die hun kat buiten laten lopen, een kat hebben aangeschaft. Bovendien héb ik niet eens een tuin. Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mee eens...quote:Op zondag 13 maart 2011 21:51 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Alsof 1 kat in de buurt ervoor zorgt dat er in geen enkele tuin meer muizen rondlopen. Van muizen heb je verder ook minder last omdat zij GEEN dure vissen opslokken, shit vernielen e.d.
Precies. En tegen egoistische katteneigenaren is er gewoon 1 goede oplossing. De krolse kater in het bos dumpen 300 km verder opquote:Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Wat een onzinargument toch altijd en alsof dát de reden is dat die aso-mensen die hun kat buiten laten lopen, een kat hebben aangeschaft. Bovendien héb ik niet eens een tuin. Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?
Ik weet nog van toen ik kind was, ik (en de andere kinderen) nooit in de zandbak bij ons in de buurt mocht spelen, omdat de katten uit de buurt altijd hun behoeftes daarin deden.
Ja duh. Een beetje katten vergelijken met hamstersquote:Op zondag 13 maart 2011 21:24 schreef hamsterke het volgende:
En dan moet ik gaan betalen om mijn tuin te beveiligen tegen zijn kat... Ik heb er toch niet voor gekozen om een kat te nemen... Ik houd mijn dieren toch ook gewoon op mijn terrein, hij moet zijn kat ook maar op zijn eigen terrein houden.
Hij moet gewoon de kat in een bos een provincie verderop dumpen. Ben je ook van het probleem afquote:Op zondag 13 maart 2011 21:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja duh. Een beetje katten vergelijken met hamstersJij hebt nog steeds niet door dat katten nu eenmaal territoriale dieren zijn? Net alsof jij jouw killer hamsters in andermans tuin zou loslaten
En het is je al eerder gezegd, als er iets is waar je om geeft zorg je dat je dat beschermt. Je moet gewoon een haakslot van 3,- op je deur zetten, dan heb je nergens last meer van. Als je daar nog te lam voor bent ben je zelf een veel nog grotere lamzak dan waar je de kattenhouders hier van beschuldigt.
En als jij om je kat geeft houd je hem maar binnen. Zo niet mag je met een zaklamp om 0:00 poekie gaan roepen in schwarzwaldquote:Op zondag 13 maart 2011 21:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja duh. Een beetje katten vergelijken met hamstersJij hebt nog steeds niet door dat katten nu eenmaal territoriale dieren zijn? Net alsof jij jouw killer hamsters in andermans tuin zou loslaten
En het is je al eerder gezegd, als er iets is waar je om geeft zorg je dat je dat beschermt. Je moet gewoon een haakslot van 3,- op je deur zetten, dan heb je nergens last meer van. Als je daar nog te lam voor bent ben je zelf een veel nog grotere lamzak dan waar je de kattenhouders hier van beschuldigt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |