quote:Op zondag 13 maart 2011 22:27 schreef Yu-Kee het volgende:
Ik zit die links nu ook te lezen en er wordt daarin juist uitdrukkelijk vermeld de katten vooral binnen te houden.
Lol. Een kat mag nu eenmaal buiten loslopen. Doe je niks aan, daar is geen wet tegen. En voor je huilend begint te ontkennen, NEE, er is geen wet tegen. Hetgeen mij uitdrukkelijk is bevestifd door mijn collega's bij de politie destijdsquote:Op zondag 13 maart 2011 22:24 schreef Michielos het volgende:
uit je link:
In de flora- en faunawet (artikel 16 lid 3) staat: 'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.' Met een dier worden hier ook huisdieren bedoeld. Dus ook katten.
Oprotten dus met die kutbeesten van je
Voor wie ongedierte? ik heb meer last van het ongedierte dat een kat heet dan van muisjesquote:Op zondag 13 maart 2011 22:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lol. Een kat mag nu eenmaal buiten loslopen. Doe je niks aan, daar is geen wet tegen. En voor je huilend begint te ontkennen, NEE, er is geen wet tegen. Hetgeen mij uitdrukkelijk is bevestifd door mijn collega's bij de politie destijds![]()
En de flora en faunawet gaat dus voorbij aan het gegeven dat katten gewoon ongedierte opruimen?
Lees jij nou maar eens eerst je eigen bronnen doorquote:Op zondag 13 maart 2011 22:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lol. Een kat mag nu eenmaal buiten loslopen. Doe je niks aan, daar is geen wet tegen. En voor je huilend begint te ontkennen, NEE, er is geen wet tegen. Hetgeen mij uitdrukkelijk is bevestifd door mijn collega's bij de politie destijds![]()
En de flora en faunawet gaat dus voorbij aan het gegeven dat katten gewoon ongedierte opruimen?
Jij post die links? Ben je het zelf dan niet eens met die links? Ze bevestigen enkel wat men hier probeert duidelijk te maken, namelijk dat wij geen kat in onze tuin hoeven die voor honderden euros schade veroorzaakt.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je eerste bron gaat over de ervaring van 1 iemand... die bang is dat zijn kat wordt opgevreten door de hond van zijn buren (waarschijnlijk in de tuin van de buren)... die had je net zo goed weg kunnen laten want daar gaat deze hele topic overquote:Op zondag 13 maart 2011 22:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jeetje mensAls ik niet meteen een directe link kan geven is het dus niet waar? En als ik een link presenteer wordt er toch weer geluld dat het zogenaamd niet wetenschappelijk is
![]()
Wel eens van de voedselketen gehoord? Maar goed, hier een paar links op de eerste pagina van google:
Ik heb ze ook..... Vorige jaar was bij mij op stal een zwerfkat aan komen lopen die me mooi uit de brand hielp. Ik heb de kat echter moeten herplaatsen omdat onze wei grenst aan de tuin van mensen met een rotweiller die al 4 katten heeft doodgebeten. Dat risico durfde ik niet te lopen, en na twee weken had ik weer terug muizen.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=718736&start=25
Engelse onderzoekers hebben in 2005 met medewerking van de eigenaren het jachtgedrag van 618 huiskatten tussen 1 april en 31 augustus in beeld gebracht. Omgerekend naar de naar schatting 9 miljoen katten die het land rijk is, betekent dit dat er in vijf maanden tijd 92 miljoen prooien mee naar huis zijn gebracht: 57 miljoen muizen en vleermuizen, 27 miljoen zangvogels en vijf miljoen reptielen en amfibieën. En dan te weten dat lang niet alle prooien bij het baasje op de deurmat worden gelegd.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=9&t=65868
Wetenschappers hadden berekend dat elk jaar 275 miljoen dieren, meest muizen, het leven laten door katten.
http://www.vloedlijn.nl/tekst/poes.htm
huismuis, bruine rat en zwarte rat, die zich explosief kunnen voortplanten en zo enorm veel economische schade kunnen aanrichten en zelfs ziektes verspreiden
http://www.zoogdierenwerkgroep.be/index.php?id=103
![]()
Schatteke, het ging om het gegeven dat katten muizen vangenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:24 schreef SoraAoi het volgende:
Lees in het vervolg even zelf de links door die je post dan kom je niet zo belachelijk over
Alles wat wij zeggen staat op de forums die jij als bron aandraagt om het tegendeel te bewijzen.
Dieren menselijke eigenschappen toedichten...quote:Op zondag 13 maart 2011 22:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Schatteke, het ging om het gegeven dat katten muizen vangenEn veel ook. Daar werd meerdere malen een bron van gevraagd en die heb ik gegeven. Ik snap best wel dat jullie het niet kunnen hebben dat katten gewoon bazen zijn die jullie recht in je gezicht uitlachen nadat ze jullie planten hebben omgegraven, alles hebben ondergekakt en jullie hamsterkes uitgemoord
![]()
Jullie zijn echt van die types waar ik graag zelf eens in de tuin zou willen schijten
Niet overal hoeft een wet voor te zijn. Bepaalde dingen hebben ook gewoon met fatsoen te maken en met het rekening houden met anderen. Er is bijvoorbeeld ook geen wet die verbiedt dat je rook in iemand z'n gezicht blaast.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
quote:Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Yu-Kee het volgende:
Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?
Die links heb ik gepost om aan te geven hoe groot de muizenpopulatie is als er geen katten zouden zijn. Kies maar, af en toe een drol in je tuin of overal muizendroppingsquote:Op zondag 13 maart 2011 22:31 schreef Michielos het volgende:
[..]
Jij post die links? Ben je het zelf dan niet eens met die links? Ze bevestigen enkel wat men hier probeert duidelijk te maken, namelijk dat wij geen kat in onze tuin hoeven die voor honderden euros schade veroorzaakt.
Ik heb geen last van muizendroppings , ook toen er geen kat in mijn tuin was. Waar ik wel last van heb is een kater die schade maakt.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Die links heb ik gepost om aan te geven hoe groot de muizenpopulatie is als er geen katten zouden zijn. Kies maar, af en toe een drol in je tuin of overal muizendroppings![]()
Dat er daar mensen in zijn die zeggen dat je katten ook beter binnen kunt houden, ja het zal wel. Maar ik vind dat dus niet
Nee, het ging erom dat jij beweerde dat als er geen katten buiten zouden lopen, het in Nederland zou krioelen van muizen en ratten.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Schatteke, het ging om het gegeven dat katten muizen vangenEn veel ook.
Daarom zijn katten ook zulke bazenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dieren menselijke eigenschappen toedichten...![]()
In een topic over katten worden ineens de reigers en muizen als schuldigen aangewezen. Typisch iets voor katteneigenaars ook; de schuld naar anderen schuivenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:35 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik heb geen last van muizendroppings , ook toen er geen kat in mijn tuin was. Waar ik wel last van heb is een kater die schade maakt.
Hoe weet je dat er geen kat in je tuin kwam?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:35 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik heb geen last van muizendroppings , ook toen er geen kat in mijn tuin was. Waar ik wel last van heb is een kater die schade maakt.
Katten zijn geen mensen hoor. Katten lachen je niet hardop uit, hebben geen wraakgevoelens e.d. Dat is typisch iets wat mensen doen om dieren te vermenselijken.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Daarom zijn katten ook zulke bazen![]()
Ik heb zelf een getrainde politiekater. Als er een inbreker binnenkomt, schopt hij hem neer, doet hij hem de boeien om en belt hij 112. Dat moet jij toch kunnen waarderen als rasechte "vechtsportkenner"
En jullie schuiven alle schuld op de katteneigenaren, dan kan je dat verwachtenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:37 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
In een topic over katten worden ineens de reigers en muizen als schuldigen aangewezen. Typisch iets voor katteneigenaars ook; de schuld naar anderen schuiven
Omdat ik er geen zag totdat die nieuwe lui in mijn straat kwam wonen? Omdat er geen schade was? Omdat mijn vissen leefden? Omdat de tuin klein genoeg is om dit te kunnen zien?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er geen kat in je tuin kwam?
Er serieus op ingaanquote:Op zondag 13 maart 2011 22:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
Katten zijn geen mensen hoor. Katten lachen je niet hardop uit, hebben geen wraakgevoelens e.d. Dat is typisch iets wat mensen doen om dieren te vermenselijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
quote:Op zondag 13 maart 2011 22:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En jullie schuiven alle schuld op de katteneigenaren, dan kan je dat verwachten
nee op arrogante katteneigenarenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En jullie schuiven alle schuld op de katteneigenaren, dan kan je dat verwachten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |