abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2011 @ 21:57:13 #101
338484 hamsterke
wangtassen
pi_94069847
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Wat een onzinargument toch altijd en alsof dát de reden is dat die aso-mensen die hun kat buiten laten lopen, een kat hebben aangeschaft. Bovendien héb ik niet eens een tuin. Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?

Ik weet nog van toen ik kind was, ik (en de andere kinderen) nooit in de zandbak bij ons in de buurt mocht spelen, omdat de katten uit de buurt altijd hun behoeftes daarin deden. :{
Inderdaad alsof ze hun buren willen helpen door hun kat rond te laten lopen... Ik zet liever een uil uit in mijn tuin: mooi om te zien, valt de buren niet lastig als ik een grote voliere maak en slachten ook niet mijn hamsters af als ik de schuurdeur netjes dicht houdt zoals ik nu ook al doe... Uilen eten geen vis dus mijn koi's zijn ook veilig, wat wil je nog meer??
Echte vrienden zie je niet... die staan achter je!
  zondag 13 maart 2011 @ 21:59:13 #102
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_94070023
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:51 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Alsof 1 kat in de buurt ervoor zorgt dat er in geen enkele tuin meer muizen rondlopen. Van muizen heb je verder ook minder last omdat zij GEEN dure vissen opslokken, shit vernielen e.d.
Een enkele kat heeft een territorium van 500 meter rond je woning. Me dunkt dat hij daar flink wat muizen bij hun kladden grijpt. En dat is net zo goed in de stad als op het platteland.

Muizen eten weliswaar geen vissen op, maar kunnen wel degelijk ziektes overbrengen als hun aantal niet onder controle gehouden wordt. En dan heb ik het nog niet eens over ratten.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:00:33 #103
338484 hamsterke
wangtassen
pi_94070132
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:55 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ja duh. Een beetje katten vergelijken met hamsters :') Jij hebt nog steeds niet door dat katten nu eenmaal territoriale dieren zijn? Net alsof jij jouw killer hamsters in andermans tuin zou loslaten :')

En het is je al eerder gezegd, als er iets is waar je om geeft zorg je dat je dat beschermt. Je moet gewoon een haakslot van 3,- op je deur zetten, dan heb je nergens last meer van. Als je daar nog te lam voor bent ben je zelf een nog veel grotere lamzak dan waar je de kattenhouders hier van beschuldigt.
Nee ik zeg dat hij zorg moet dragen voor zijn dieren. Ik heb al eens een rat gehad die ontsnapt was, mijn buurman (niet die buurman) kwam melden dat die rat in zijn schuur zat... Ik ben een rattenval gaan kopen om bij hem in de schuur te laten zetten zodat die rat geen overlast kan veroorzaken. Die man moet ervoor zorgen dat zijn kat geen overlast veroorzaakt
  zondag 13 maart 2011 @ 22:00:51 #104
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_94070153
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Een enkele kat heeft een territorium van 500 meter rond je woning. Me dunkt dat hij daar flink wat muizen bij hun kladden grijpt. En dat is net zo goed in de stad als op het platteland.

Muizen eten weliswaar geen vissen op, maar kunnen wel degelijk ziektes overbrengen als hun aantal niet onder controle gehouden wordt. En dan heb ik het nog niet eens over ratten.
Zonder kat had ik ook nooit last van muizen. En de reden dat jij een kat laat rondlopen is echt niet omdat je zo begaan bent met de buurt, Dit toevallige voordeel (wat geeneens een voordeel is aangezien de meeste mensen sowieso geen last van duizenden muizen hebben) is er een die je en passant er even bij verzint om een punt te maken
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:02:02 #105
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_94070256
quote:
15s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Yu-Kee het volgende:

Wat een onzinargument toch altijd en alsof dát de reden is dat die aso-mensen die hun kat buiten laten lopen, een kat hebben aangeschaft. Bovendien héb ik niet eens een tuin. Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?
Het naar beneden trekken van de muizenpopulatie is niet de reden dat mensen hun kat buiten laten lopen, maar wel een logisch gevolg ervan.

quote:
Ik weet nog van toen ik kind was, ik (en de andere kinderen) nooit in de zandbak bij ons in de buurt mocht spelen, omdat de katten uit de buurt altijd hun behoeftes daarin deden. :{
Dat hebben ze je verteld ja. Maar eigenlijk wilden ze niet dat je in de zandbak speelde omdat ze niet van je hielden.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:02:20 #106
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_94070276
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

Heb je een bron van het gegeven dat als de katten niet buiten zouden rondlopen, de buurt vergeven zou zijn van ratten en muizen?

Als dat zo is, zou het in heel Nederland namelijk bezaaid moeten zijn met muizen- en rattenlijkjes. :)
pi_94070296
Ik zal het nog eens even op een rijtje zetten:

Katteneigenaars

- Laten hun katten vrij rondlopen en vissen vreten moet maar kunnen want dat is de natuur.
- Als hun kat iets overkomt in andermans tuin is het de schuld van de eigenaar van die tuin want
die moet er maar voor zorgen dat zijn tuin katveilig is.
- Als er schade wordt aangericht in de tuin is het ook de schuld van de eigenaar van die tuin. Katten
zijn nou eenmaal buitenbeessies.

Wat klopt er nou niet?

Word het nou echt niet megalomaan gevonden dat de hele buurt maar aanpassingen moet maken omdat iemand een kat heeft? Vinden mensen het nou echt niet asociaal dat katten maar mogen vreten aan iemands dure vijver, schade mogen aanrichten in andermans tuinen etc etc?

De oplossing is dan ook logisch;

Katteneigenaren boeien het niet waar hun kat is in de nachtelijke uren en wat het doet. Het is volgens de buurman een echt buitenbeessie en je moet volgens de eigenaar de natuur de vrije loop laten gaan. Laat dit beest dan ook vrij in de wilde natuur in Duitsland of in de Ardennen in Belgie. Iedereen tevreden. Jij van je schade af, de buurman hoeft geen verantwoordelijkheden meer te nemen - iets wat ie toch nooit deed en die kat kan lekker jagen in de natuur waar het thuishoort als echt buitenbeessie. Mooi zo.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:03:06 #108
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_94070340
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:00 schreef Michielos het volgende:

[..]

Zonder kat had ik ook nooit last van muizen. En de reden dat jij een kat laat rondlopen is echt niet omdat je zo begaan bent met de buurt, Dit toevallige voordeel (wat geeneens een voordeel is aangezien de meeste mensen sowieso geen last van duizenden muizen hebben) is er een die je en passant er even bij verzint om een punt te maken
Dus als jij geen kat hebt, hebben anderen ook geen katten die de muizenpopulatie naar beneden trekken? :')
pi_94070366
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:51 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

bron.
En ik quote mezelf nog eens.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:03:34 #110
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_94070375
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dus als jij geen kat hebt, hebben anderen ook geen katten die de muizenpopulatie naar beneden trekken? :')
Ik bedoel de kat in de buurt. Excuus :)
  zondag 13 maart 2011 @ 22:04:48 #111
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_94070488
quote:
5s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:02 schreef Yu-Kee het volgende:

Heb je een bron van het gegeven dat als de katten niet buiten zouden rondlopen, de buurt vergeven zou zijn van ratten en muizen?
Vraag het maar eens aan de gemiddelde boer die het vroeger nog zonder bestrijdingsmiddelen deed.

quote:
Als dat zo is, zou het in heel Nederland namelijk bezaaid moeten zijn met muizen- en rattenlijkjes. :)
En muizen gaan ook niet uit zichzelf dood nee. En laten als ze uit zichzelf doodgaan ook geen lijken achter nee.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:05:24 #112
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_94070528
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:04 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Vraag het maar eens aan de gemiddelde boer die het vroeger nog zonder bestrijdingsmiddelen deed.

[..]

En muizen gaan ook niet uit zichzelf dood nee. En laten als ze uit zichzelf doodgaan ook geen lijken achter nee.
Mooie bron _O_
pi_94070569
quote:

[..]

[..]

Geef nou eens een bron van je gezwam dan weten we iig dat je niet maar wat uit je nek loopt te lullen.

Verder staat de oplossing paar posts boven.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:08:35 #114
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_94070781
quote:
Nee, ik vroeg om een bron. :)

quote:
Ik heb niet beweerd dat er een te veel aan muizen en ratten is, dus ík beweer dan ook niet dat het bezaaid zou moeten zijn met lijkjes. Jij hebt het erover dat er te veel muizen en ratten zijn.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:08:45 #115
338484 hamsterke
wangtassen
pi_94070795
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:03 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je lult trouwens uit je nek over die muizenpopulatie want er zijn genoeg roofdieren in nederland die dat probleem ook oplossen...

Hier wat dieren die dat probleem ook wel op willen lossen":
- vos
- das
- marter
- bunzing
- wezel
- hermelijn
- steenuil
- kerkuil
- velduil
- ransuil
- oehoe
- Torenvalk
- Sperwer
- Smelleken
Enz... Enz... Enz... (Bron: http://www.docukit.nl/inh(...)r=IC98&opmaak=extern) en
  zondag 13 maart 2011 @ 22:09:40 #116
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_94070863
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:08 schreef hamsterke het volgende:

[..]

Je lult trouwens uit je nek over die muizenpopulatie want er zijn genoeg roofdieren in nederland die dat probleem ook oplossen...

- vos
- das
- marter
- bunzing
- wezel
- hermelijn
- steenuil
- kerkuil
- velduil
- ransuil
- oehoe
- Torenvalk
- Sperwer
- Smelleken
Enz... Enz... Enz... (Bron: http://www.docukit.nl/inh(...)r=IC98&opmaak=extern) en
Wat gek.. ik dacht dat alleen katten dat deden...

.... :D
  zondag 13 maart 2011 @ 22:10:22 #117
338484 hamsterke
wangtassen
pi_94070915
nu jij met je bronnen vogeltjesdans
pi_94070969
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:08 schreef hamsterke het volgende:

[..]

- vos
- das
- marter
- bunzing
- wezel
- hermelijn
- steenuil
- kerkuil
- velduil
- ransuil
- oehoe
- Torenvalk
- Sperwer
- Smelleken
EN volgens vogeltjesdans deden alleen katten dat. Jezus wat een gezwam weer :D Ben dan ook erg benieuwd naar de bronnen van Vogeltjesdans die dit tegenspreken :)
  zondag 13 maart 2011 @ 22:13:34 #119
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_94071173
SOwieso het gegeven dat er overal muizen en ratten krioelen en dat tuinen zonder katten er van over zouden lopen heeft Vogeltjesdans beweerd. Dat heeft niemand anders hier überhaupt gezegd :D
  zondag 13 maart 2011 @ 22:18:16 #120
338484 hamsterke
wangtassen
pi_94071560
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:13 schreef Michielos het volgende:
SOwieso het gegeven dat er overal muizen en ratten krioelen en dat tuinen zonder katten er van over zouden lopen heeft Vogeltjesdans beweerd. Dat heeft niemand anders hier überhaupt gezegd :D
Ze leven echt helemaal in hun eigen wereldje he?
  zondag 13 maart 2011 @ 22:19:26 #121
338484 hamsterke
wangtassen
pi_94071654
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:11 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

EN volgens vogeltjesdans deden alleen katten dat. Jezus wat een gezwam weer :D Ben dan ook erg benieuwd naar de bronnen van Vogeltjesdans die dit tegenspreken :)
Volgens mij kan hij niets vinden??? Het is zo stil ineens...
  zondag 13 maart 2011 @ 22:19:56 #122
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_94071697
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:05 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Geef nou eens een bron van je gezwam dan weten we iig dat je niet maar wat uit je nek loopt te lullen.

Verder staat de oplossing paar posts boven.
Jeetje mens :') Als ik niet meteen een directe link kan geven is het dus niet waar? En als ik een link presenteer wordt er toch weer geluld dat het zogenaamd niet wetenschappelijk is :+

Wel eens van de voedselketen gehoord? Maar goed, hier een paar links op de eerste pagina van google:
Ik heb ze ook..... Vorige jaar was bij mij op stal een zwerfkat aan komen lopen die me mooi uit de brand hielp. Ik heb de kat echter moeten herplaatsen omdat onze wei grenst aan de tuin van mensen met een rotweiller die al 4 katten heeft doodgebeten. Dat risico durfde ik niet te lopen, en na twee weken had ik weer terug muizen.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=718736&start=25

Engelse onderzoekers hebben in 2005 met medewerking van de eigenaren het jachtgedrag van 618 huiskatten tussen 1 april en 31 augustus in beeld gebracht. Omgerekend naar de naar schatting 9 miljoen katten die het land rijk is, betekent dit dat er in vijf maanden tijd 92 miljoen prooien mee naar huis zijn gebracht: 57 miljoen muizen en vleermuizen, 27 miljoen zangvogels en vijf miljoen reptielen en amfibieën. En dan te weten dat lang niet alle prooien bij het baasje op de deurmat worden gelegd.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=9&t=65868

Wetenschappers hadden berekend dat elk jaar 275 miljoen dieren, meest muizen, het leven laten door katten.
http://www.vloedlijn.nl/tekst/poes.htm

huismuis, bruine rat en zwarte rat, die zich explosief kunnen voortplanten en zo enorm veel economische schade kunnen aanrichten en zelfs ziektes verspreiden
http://www.zoogdierenwerkgroep.be/index.php?id=103

8-)
  zondag 13 maart 2011 @ 22:21:14 #123
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_94071812
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:19 schreef hamsterke het volgende:

[..]

Volgens mij kan hij niets vinden??? Het is zo stil ineens...
O-)

Eerste pagina van google jongen. Maar als ik het niet netjes hier neerzet geloof je het toch niet.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:23:34 #124
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_94072024
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:11 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ja van die dieren die je noemt hebben we er ook zoveel in Nederland he?

Als je het dan toch over andere dieren hebt, zeg dan ook eerlijk dat reigers het net zo goed op vissen voorzien hebben. En die halen er niet een uit, die vreten meteen je hele vijver leeg als ze even kunnen.
  zondag 13 maart 2011 @ 22:23:43 #125
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_94072033
En welke van die links heeft te maken met muizen en ratten in een achtertuin behalve de eerste wat een schitterende anekdote is? :)

Uit je tweede link:

quote:
De meeste kattenliefhebbers wuiven dergelijke berichten weg en zeggen: 'dat is nu eenmaal de natuur'. Niks natuur! Katten horen huisdier te zijn en dus niet buiten rond te struinen.
eehr??? en jij post dit?

quote:
n Groot-Brittannië en de Verenigde Staten doen natuurbeschermers een klemmend beroep op kattenbezitters om hun dier binnen te houden en zo de levens van miljoenen vogels te sparen.
wat een lieve beessies zijn het toch ook. Zij eten echt geen vissen op hoor :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')