Inderdaad alsof ze hun buren willen helpen door hun kat rond te laten lopen... Ik zet liever een uil uit in mijn tuin: mooi om te zien, valt de buren niet lastig als ik een grote voliere maak en slachten ook niet mijn hamsters af als ik de schuurdeur netjes dicht houdt zoals ik nu ook al doe... Uilen eten geen vis dus mijn koi's zijn ook veilig, wat wil je nog meer??quote:Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Wat een onzinargument toch altijd en alsof dát de reden is dat die aso-mensen die hun kat buiten laten lopen, een kat hebben aangeschaft. Bovendien héb ik niet eens een tuin. Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?
Ik weet nog van toen ik kind was, ik (en de andere kinderen) nooit in de zandbak bij ons in de buurt mocht spelen, omdat de katten uit de buurt altijd hun behoeftes daarin deden.
Een enkele kat heeft een territorium van 500 meter rond je woning. Me dunkt dat hij daar flink wat muizen bij hun kladden grijpt. En dat is net zo goed in de stad als op het platteland.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:51 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Alsof 1 kat in de buurt ervoor zorgt dat er in geen enkele tuin meer muizen rondlopen. Van muizen heb je verder ook minder last omdat zij GEEN dure vissen opslokken, shit vernielen e.d.
Nee ik zeg dat hij zorg moet dragen voor zijn dieren. Ik heb al eens een rat gehad die ontsnapt was, mijn buurman (niet die buurman) kwam melden dat die rat in zijn schuur zat... Ik ben een rattenval gaan kopen om bij hem in de schuur te laten zetten zodat die rat geen overlast kan veroorzaken. Die man moet ervoor zorgen dat zijn kat geen overlast veroorzaaktquote:Op zondag 13 maart 2011 21:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja duh. Een beetje katten vergelijken met hamstersJij hebt nog steeds niet door dat katten nu eenmaal territoriale dieren zijn? Net alsof jij jouw killer hamsters in andermans tuin zou loslaten
En het is je al eerder gezegd, als er iets is waar je om geeft zorg je dat je dat beschermt. Je moet gewoon een haakslot van 3,- op je deur zetten, dan heb je nergens last meer van. Als je daar nog te lam voor bent ben je zelf een nog veel grotere lamzak dan waar je de kattenhouders hier van beschuldigt.
Zonder kat had ik ook nooit last van muizen. En de reden dat jij een kat laat rondlopen is echt niet omdat je zo begaan bent met de buurt, Dit toevallige voordeel (wat geeneens een voordeel is aangezien de meeste mensen sowieso geen last van duizenden muizen hebben) is er een die je en passant er even bij verzint om een punt te makenquote:Op zondag 13 maart 2011 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Een enkele kat heeft een territorium van 500 meter rond je woning. Me dunkt dat hij daar flink wat muizen bij hun kladden grijpt. En dat is net zo goed in de stad als op het platteland.
Muizen eten weliswaar geen vissen op, maar kunnen wel degelijk ziektes overbrengen als hun aantal niet onder controle gehouden wordt. En dan heb ik het nog niet eens over ratten.
Het naar beneden trekken van de muizenpopulatie is niet de reden dat mensen hun kat buiten laten lopen, maar wel een logisch gevolg ervan.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:53 schreef Yu-Kee het volgende:
Wat een onzinargument toch altijd en alsof dát de reden is dat die aso-mensen die hun kat buiten laten lopen, een kat hebben aangeschaft. Bovendien héb ik niet eens een tuin. Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?
Dat hebben ze je verteld ja. Maar eigenlijk wilden ze niet dat je in de zandbak speelde omdat ze niet van je hielden.quote:Ik weet nog van toen ik kind was, ik (en de andere kinderen) nooit in de zandbak bij ons in de buurt mocht spelen, omdat de katten uit de buurt altijd hun behoeftes daarin deden.
Heb je een bron van het gegeven dat als de katten niet buiten zouden rondlopen, de buurt vergeven zou zijn van ratten en muizen?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een enkele kat heeft een territorium van 500 meter rond je woning. Me dunkt dat hij daar flink wat muizen bij hun kladden grijpt. En dat is net zo goed in de stad als op het platteland.
Muizen eten weliswaar geen vissen op, maar kunnen wel degelijk ziektes overbrengen als hun aantal niet onder controle gehouden wordt. En dan heb ik het nog niet eens over ratten.
Dus als jij geen kat hebt, hebben anderen ook geen katten die de muizenpopulatie naar beneden trekken?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:00 schreef Michielos het volgende:
[..]
Zonder kat had ik ook nooit last van muizen. En de reden dat jij een kat laat rondlopen is echt niet omdat je zo begaan bent met de buurt, Dit toevallige voordeel (wat geeneens een voordeel is aangezien de meeste mensen sowieso geen last van duizenden muizen hebben) is er een die je en passant er even bij verzint om een punt te maken
Ik bedoel de kat in de buurt. Excuusquote:Op zondag 13 maart 2011 22:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus als jij geen kat hebt, hebben anderen ook geen katten die de muizenpopulatie naar beneden trekken?
Vraag het maar eens aan de gemiddelde boer die het vroeger nog zonder bestrijdingsmiddelen deed.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:02 schreef Yu-Kee het volgende:
Heb je een bron van het gegeven dat als de katten niet buiten zouden rondlopen, de buurt vergeven zou zijn van ratten en muizen?
En muizen gaan ook niet uit zichzelf dood nee. En laten als ze uit zichzelf doodgaan ook geen lijken achter nee.quote:Als dat zo is, zou het in heel Nederland namelijk bezaaid moeten zijn met muizen- en rattenlijkjes.
Mooie bronquote:Op zondag 13 maart 2011 22:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vraag het maar eens aan de gemiddelde boer die het vroeger nog zonder bestrijdingsmiddelen deed.
[..]
En muizen gaan ook niet uit zichzelf dood nee. En laten als ze uit zichzelf doodgaan ook geen lijken achter nee.
Geef nou eens een bron van je gezwam dan weten we iig dat je niet maar wat uit je nek loopt te lullen.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vraag het maar eens aan de gemiddelde boer die het vroeger nog zonder bestrijdingsmiddelen deed.
[..]
En muizen gaan ook niet uit zichzelf dood nee. En laten als ze uit zichzelf doodgaan ook geen lijken achter nee.
Nee, ik vroeg om een bron.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb niet beweerd dat er een te veel aan muizen en ratten is, dus ík beweer dan ook niet dat het bezaaid zou moeten zijn met lijkjes. Jij hebt het erover dat er te veel muizen en ratten zijn.quote:En muizen gaan ook niet uit zichzelf dood nee. En laten als ze uit zichzelf doodgaan ook geen lijken achter nee.
Je lult trouwens uit je nek over die muizenpopulatie want er zijn genoeg roofdieren in nederland die dat probleem ook oplossen...quote:Op zondag 13 maart 2011 22:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus als jij geen kat hebt, hebben anderen ook geen katten die de muizenpopulatie naar beneden trekken?
Wat gek.. ik dacht dat alleen katten dat deden...quote:Op zondag 13 maart 2011 22:08 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Je lult trouwens uit je nek over die muizenpopulatie want er zijn genoeg roofdieren in nederland die dat probleem ook oplossen...
Hier wat dieren die dat probleem ook wel op willen lossen":
- vos
- das
- marter
- bunzing
- wezel
- hermelijn
- steenuil
- kerkuil
- velduil
- ransuil
- oehoe
- Torenvalk
- Sperwer
- Smelleken
Enz... Enz... Enz... (Bron: http://www.docukit.nl/inh(...)r=IC98&opmaak=extern) en
EN volgens vogeltjesdans deden alleen katten dat. Jezus wat een gezwam weerquote:Op zondag 13 maart 2011 22:08 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Je lult trouwens uit je nek over die muizenpopulatie want er zijn genoeg roofdieren in nederland die dat probleem ook oplossen...
Hier wat dieren die dat probleem ook wel op willen lossen":
- vos
- das
- marter
- bunzing
- wezel
- hermelijn
- steenuil
- kerkuil
- velduil
- ransuil
- oehoe
- Torenvalk
- Sperwer
- Smelleken
Enz... Enz... Enz... (Bron: http://www.docukit.nl/inh(...)r=IC98&opmaak=extern) en
Ze leven echt helemaal in hun eigen wereldje he?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:13 schreef Michielos het volgende:
SOwieso het gegeven dat er overal muizen en ratten krioelen en dat tuinen zonder katten er van over zouden lopen heeft Vogeltjesdans beweerd. Dat heeft niemand anders hier überhaupt gezegd
Volgens mij kan hij niets vinden??? Het is zo stil ineens...quote:Op zondag 13 maart 2011 22:11 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
EN volgens vogeltjesdans deden alleen katten dat. Jezus wat een gezwam weerBen dan ook erg benieuwd naar de bronnen van Vogeltjesdans die dit tegenspreken
Jeetje mensquote:Op zondag 13 maart 2011 22:05 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Geef nou eens een bron van je gezwam dan weten we iig dat je niet maar wat uit je nek loopt te lullen.
Verder staat de oplossing paar posts boven.
quote:Op zondag 13 maart 2011 22:19 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Volgens mij kan hij niets vinden??? Het is zo stil ineens...
Ja van die dieren die je noemt hebben we er ook zoveel in Nederland he?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:11 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
EN volgens vogeltjesdans deden alleen katten dat. Jezus wat een gezwam weerBen dan ook erg benieuwd naar de bronnen van Vogeltjesdans die dit tegenspreken
eehr??? en jij post dit?quote:De meeste kattenliefhebbers wuiven dergelijke berichten weg en zeggen: 'dat is nu eenmaal de natuur'. Niks natuur! Katten horen huisdier te zijn en dus niet buiten rond te struinen.
wat een lieve beessies zijn het toch ook. Zij eten echt geen vissen op hoorquote:n Groot-Brittannië en de Verenigde Staten doen natuurbeschermers een klemmend beroep op kattenbezitters om hun dier binnen te houden en zo de levens van miljoenen vogels te sparen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |