Zo te horen heb je niet eens een tuinquote:Op zondag 13 maart 2011 22:39 schreef Michielos het volgende:
[..]
Omdat ik er geen zag totdat die nieuwe lui in mijn straat kwam wonen? Omdat er geen schade was? Omdat mijn vissen leefden? Omdat de tuin klein genoeg is om dit te kunnen zien?
Ga je me nu ook nog betichten dat ik niet goed oplet ofzo?
Dat zal het hem wel zijn jaquote:Op zondag 13 maart 2011 22:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zo te horen heb je niet eens een tuin![]()
Maar jij zit ook 's avonds te kijken? En jij kan in het donker zien wat er gebeurt? Katten komen overal jongen, alleen heb je nou waarschijnlijk de pech gehad dat er een kat in je buurt is komen wonen die een hekel aan je heeft
Whehehe!!! Na na nana naaa!quote:
Nee, het ging erom dat jij beweerde dat als er geen katten buiten zouden lopen, het in Nederland zou krioelen van muizen en ratten.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Schatteke, het ging om het gegeven dat katten muizen vangenEn veel ook.
Nja i.i.g. bedankt voor je bronnen. Bevestigde eigenlijk enkel wat men hier al zei , maar goedquote:
Tja! Katten hebben nu eenmaal een territorium van 500 meter rond zijn woning. Ik neem niet aan dat je in een dermate uithoek woont dat daar nooit katten komenquote:
En toch zeiken om bronnen he. Droplullenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:43 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Nee, het ging erom dat jij beweerde dat als er geen katten buiten zouden lopen, het in Nederland zou krioelen van muizen en ratten.
Duh! Iedereen weet dat katten op muizen jagen.
Om jou te plagenquote:En nogmaals: Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?
WIl ik ook even weten. Alsof mensen hun katten buiten houden om de buurt een dienst te doen. Als dat zo is; waarom willen ze dan geen schade betalen die de kater aanricht. Lekker krom iddquote:Op zondag 13 maart 2011 22:43 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Nee, het ging erom dat jij beweerde dat als er geen katten buiten zouden lopen, het in Nederland zou krioelen van muizen en ratten.
Duh! Iedereen weet dat katten op muizen jagen.
En nogmaals: Jij hebt een kat én je zet 'm buiten? Zo ja, waarom?
Nou het bevestigde eigenlijk vooral wat ik zei over muizen enz.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nja i.i.g. bedankt voor je bronnen. Bevestigde eigenlijk enkel wat men hier al zei , maar goed
Ik zei op de vorige pagina net dat dat niet het criterium is om een kat buiten te laten, maar dat het wel een prettige bijkomstigheid is dat de muizenpopulatie daardoor laag blijft.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:45 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
WIl ik ook even weten. Alsof mensen hun katten buiten houden om de buurt een dienst te doen. Als dat zo is; waarom willen ze dan geen schade betalen die de kater aanricht. Lekker krom idd
mmm uitzetten naar Duitsland is dan beterquote:Op zondag 13 maart 2011 22:50 schreef Yu-Kee het volgende:
Terwijl vogeltjesdans nog even kan gaan zoeken naar bronnen voor muizen- en rattenoverschot, kan ik alvast melden dat er een gigantisch kattenoverschot in Nederland en België is.
Dan zullen we het er maar niet over hebben dat mensen in hun badderwater scheten en katten opaten (ook ratten als ze de kans kregen). Misschien was de hygiene ook niet zo proper als nu misschien?? Met je tunnelvisie en katten ophemelen..quote:Op zondag 13 maart 2011 22:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou het bevestigde eigenlijk vooral wat ik zei over muizen enz.
In de middeleeuwen werden katten gezien als iets duivels en dus uitgemoord. De kattenpopulatie in die tijd was dan ook vrij laag, waardoor de ratten vrij spel hadden. Nou wil ik geen link leggen tussen de lagekattenpopulatie, de hoge rattenpopulatie en de pest, maar goed...
De hygiene in die tijd is inderdaad niet te vergelijken met de hygiene van nuquote:Op zondag 13 maart 2011 22:51 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Dan zullen we het er maar niet over hebben dat mensen in hun badderwater scheten en katten opaten (ook ratten als ze de kans kregen). Misschien was de hygiene ook niet zo proper als nu misschien?? Met je tunnelvisie en katten ophemelen..
Het zou vogeltjesdans inderdaad eens sieren om de geschiedenisboeken maar eens door te lezen want discussieren met een gebrek aan kennis is lastig praten. De hygiene in het jaar 1500 is helemaal niet te vergelijken met onze huidige staat van dienst. Weer een drogredenatie. Het begint een beetje vervelend te worden nu.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:51 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Dan zullen we het er maar niet over hebben dat mensen in hun badderwater scheten en katten opaten (ook ratten als ze de kans kregen). Misschien was de hygiene ook niet zo proper als nu misschien?? Met je tunnelvisie en katten ophemelen..
Hee pssstquote:Op zondag 13 maart 2011 22:51 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Dat vraag je maar na in het betreffende topic.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:49 schreef Michielos het volgende:
Even tussendoor. Hoe is je reikitest eigenlijk afgelopen?
En als mensen wel hygienisch waren geweest was er dus geen pest uitgebroken? Fout, want die vlooien zitten nog steeds op die ratten en ratten zijn overal waar wat te vreten valt.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:57 schreef Michielos het volgende:
psst:
De rat kwam veel voor waar de hygiëne slecht was. En dat was vrijwel overal in de middeleeuwen. Daar waren dus ook mensen
Het was niet door een gebrek aan katten maar door een gebrek aan hygiene
Klopt, de hygiene is namelijk pas sinds circa 1900 aanzienlijk verbeterdquote:Op zondag 13 maart 2011 22:54 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Het zou vogeltjesdans inderdaad eens sieren om de geschiedenisboeken maar eens door te lezen want discussieren met een gebrek aan kennis is lastig praten. De hygiene in het jaar 1500 is helemaal niet te vergelijken met onze huidige staat van dienst. Weer een drogredenatie. Het begint een beetje vervelend te worden nu.
Ik gaf alleen maar aan dat er toen veel op katten werd gejaagd en dat er daardoor veel ratten waren waarvan de vlooien de pest verspreidden. Dat anderen daar nou zo op doorgaan...quote:Op zondag 13 maart 2011 23:00 schreef Nikmans het volgende:
Geniaal toch hoe een topic over schijtende katten verandert in een topic over de pest en middeleeuwse hygiëneZegt wel genoeg lijkt me zo
Eerst zeg je klopt en daarna een sarcastische opmerking dat ik mijn geschiedenis niet zou kennen? Je bent het er dus mee eens en even later niet of hoe moet ik dit interpreteren?quote:Op zondag 13 maart 2011 23:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, de hygiene is namelijk pas sinds circa 1900 aanzienlijk verbeterd
Over je geschiedenis kennen gesproken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |