abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94008994

De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Nodig zijn: inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal mensenkennis.

De kandidaten voeren deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

De deelnemers

Anna Drijver
.
.
Actrice, model en schrijfster
.

Art Rooijakkers
.
TV-presentator
Twitter
.

Hanna Bervoets
.
Schrijfster en columniste
Twitter
.

Horace Cohen
.
Acteur en komiek
Twitter
.

Jan Kooijman
.
Acteur en danser
Twitter
.

Karin de Groot
.
Presentatrice en schrijfster
Twitter
.

Miryanna van Reeden
.
Actrice
.
.

Patrick Stoof
.
Acteur, regisseur en tekstschrijver
Twitter
.

Pepijn Gunneweg
.
Cabaretier en presentator
Twitter
.

Soundos El Ahmadi
.
.
Actrice, presentatrice en stand-up comedian
.
.

Vorige Topics
WIDM 2011 #1 - De locatie is bekend
WIDM 2011 #2 Quien es el topo?
WIDM 2011 Waar Art kleur bekent # 3
WIDM 2011 #4 Jokers moeten dood
WIDM 2011 #5 Kuifje!!!!!!
WIDM 2011 #6 Waar we een week te speculeren hebben
WIDM 2011 #7 Langzaam kruipen we richting donderdag
WIDM 2011 #8 Vage contactadvertenties
WIDM 2011 #9 Raus u vrouwmensch!
WIDM 2011 #10 Napraten over aflevering 2...
WIDM 2011 #11 Met Jan in 't hooi.
WIDM 2011 #12 Waar Jan 'Mister plakhaar' Romeo gaat spelen
WIDM 2011 #13 Waar Karin niet kan acteren.
WIDM #14 We hebben genoten!
WIDM #30: Je mag niet liegen in de kerk

Afleveringen
http://player.omroep.nl/?aflid=11911109
http://player.omroep.nl/?aflid=11970324
http://player.omroep.nl/?aflid=12009045

Twitter van De Mol!

Wie is de Mol? is vanaf 6 januari 2011 elke donderdagavond om 20:30 uur te zien op Nederland 1. De herhaling is elke vrijdag om 16.30 uur op Nederland 2 te zien.

Doe ook mee met de FOK! WIDM Prono: WIDM Prono 2011!

De OP is hier te vinden.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_94009017
Ben zo vrij geweest een nieuwe te openen!

Voor de volledigheid:
Discussiepunt uit het vorige topic, is Elvis nou wel of geen hint richting de mol?
Elvis stond op het shirt van Art en werd tijdens de plakopdracht geroepen door Patrick.
Feauteaux
pi_94009025
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het was wel erg opvallend.
Ik vond Patrick die naar het Mol-logo op de vrijstelling wees veel opvallender.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_94009050
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:45 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik vond Patrick die naar het Mol-logo op de vrijstelling wees veel opvallender.
Inderdaad veel meer een directe hint :)
Feauteaux
  zaterdag 12 maart 2011 @ 17:59:15 #5
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_94009562
Elvis, leuk gevonden.

Toch is het Mollogo (welke aflevering was dat) van patrick overtuigender...
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_94009597
Of dat anagram van "tomeloos positief" en het feit dat in het moldagboek van aflevering één gebruik wordt gemaakt van een "PS'. Tuurlijk, poste scriptum, maar ook Patrick Stoof. En natuurlijk St Patricks day.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:20:20 #7
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_94010163
Elvis :') Net als dat mensen nog uit alle macht hun Soundos-verdenkingen gingen verdedigen. Heb echt het idee dat de meeste mensen tijdens het WIDM kijken andere dingen aan het doen zijn, zoveel dingen die worden gemist.

Maar ook de charme van het programma natuurlijk.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:22:48 #8
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_94010210
Dat shirt betekent natuurlijk El Vis = de vis in het spaans. Art is niet de mol, maar de vis.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:27:12 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_94010338
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:31 schreef Jor_Dii het volgende:

Waarom zou het Elvis shirt dan wel een hint zijn? Ik vind dit allemaal zo vergezocht.
Een shirt pak je van tevoren in. Voorbereid dus en valt daarmee in de categorie 'gebarentaal van Inge', 'petje van Dennis', 'kettinkje van Kim' enz.. Maar als hint wordt hij pas sterk in combinatie met testvragentheorie.

quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:29 schreef Catwoman1986 het volgende:

Maar we zullen zien, hoe dan ook vind ik Elvis een stomme hint, op wie het ook mag slaan. Ik blijf het leuker vinden om de mol te ontmaskeren door te letten op zijn gedrag en dubbelzinnige uitspraken.
Dat laatste ben ik wel met je eens. Ik ben zelf ook helemaal niet zo'n hint-zoeker.

Ik zat zelf vanaf afl. 2 op Pepijn tot hij afviel. Toen was ik dus molloos, want alle anderen had ik al afgeschreven. En Art had ik zo ongeveer als eerste afgeschreven.
Toen Pepijn afviel, verdachten heel veel mensen hier en op Wieisdemol.com Patrick al. "Dan zal die het wel zijn", dacht ik eerst. Maar de laatste week ben ik nog eens gaan nadenken waarom ik Art eigenlijk had afgeschreven. Te opvallend? Tja, da's eigenlijk geen reden. Uiteindelijk bleek mijn afschrijven op 2 dingen gebaseerd te zijn:

1) voor de serie begon had iemand ontdekt dat Art op 2 juni 2010 getwitterd had. Volgens allerlei berekeningen zou dat betekenen dat hij de finale niet zou halen.
2) Jan leek op Art te stemmen maar viel af

Inmiddels kunnen we stellen dat (1) nergens meer op slaat. En (2)... tja, we weten na zoveel jaar eigenlijk wel dat je heel voorzichtig moet zijn dit soort conclusies te trekken. Ten eerste is daar de montage en er is ook nog altijd de mogelijkheid dat Jan de vraag "Wie is de Mol" misschien goed had, maar de rest van de test gewoon heel slecht gemaakt heeft. Of nét verkeerd gespreid heeft, zodat hij bijna niks goed had. Je weet het niet.

Ik heb nu ook afl. 2 t/m 6 nog eens voor een groot gedeelte teruggekeken, maar dan nu zonder Pepijn-bril op. En nu zag ik ineens dat Art juist heel goed de mol kan zijn! Niet alleen omdat hij dingen verkeerd doet, maar juist ook omdat hij dingen goed doet (als het niks oplevert) en zich vaak in de ideale molpositie bevindt.

Als je nou kijkt naar de hotelkameropdracht. Er wordt veel over Patrick geschreven m.b.t. tot die opdracht (waar ik het overigens niet mee eens ben), maar over Art heeft niemand het. Terwijl het toch zo is dat:
- Art in een sleutelpositie zit. Hij zit samen met Jan namelijk in de kamer waar Horace via het beeldscherm naar kan kijken. Dat Horace ontsnapt is een van de belangrijkste dingen van de opdracht. Art en Jan zijn daarin de laatste cruciale schakel; zij moeten Horace uiteindelijk doorgeven waar zijn sleutel ligt.
- Art en Jan ontsnappen als enigen uit de kamer, omdat ze op goed geluk hun sleutel vonden. Supergoed natuurlijk. Behalve dan dat op dat moment de kansen voor Horace om te ontsnappen verkeken waren
- De sleutel van Horace blijkt uiteindelijk te zitten in de tas van.... juist ja, Art!

Ik denk dat de Mol bij die opdracht helemaal niet alleen op een kamer, dus in de positie van Horace, wilde zitten. Hij wilde niet de bagage hoeven splitsen. Hij wilde juist invloed hebben op het terugkopen. Wat is dan wel de beste positie voor de Mol? Juist, de kamer van waaruit hij kan zorgen dat Horace in ieder geval níet de goede informatie (kijk in een tas) doorkrijgt. Dan wordt er sowieso geen geld gewonnen én hij kan ervoor zorgen dat de bagage teruggekocht wordt.

Vast moeilijk toe te geven vanuit een Patrick-tunnel, maar alles wijst hier op Art. En dat is maar 1 opdracht. Het is veel vaker gebeurt, kijk maar terug. Bij de boobytraps bevond Art zich bijvoorbeeld ook al in de ideale molpositie van geldloper.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:30:59 #10
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_94010462
Zat Anna ook niet op Art?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_94010477
dat mocht Art willen...
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_94010533
Dan kun je net zo goed verwijzen naar de Vuurtorenopdracht waar Patrick zich prachtig als welwillende kandidaat kon profileren door op het idee te komen de cijfers 362 in het zand te schrijven en met resultaat. Als je je vervolgens bedenkt hoeveel geld dat resultaat heeft opgeleverd...
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:51:27 #13
1986 Jane
pi_94011158
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:33 schreef Argento het volgende:
Dan kun je net zo goed verwijzen naar de Vuurtorenopdracht waar Patrick zich prachtig als welwillende kandidaat kon profileren door op het idee te komen de cijfers 362 in het zand te schrijven en met resultaat. Als je je vervolgens bedenkt hoeveel geld dat resultaat heeft opgeleverd...
Het gaat niet om het zijn van een welwillende kandidaat. Als je dat uit mijn post haalt, dan lees je hem verkeerd. Het gaat om het innemen van een sleutelpositie. Art heeft veel vaker in een sleutelpositie gezeten.
pi_94011628
Het lastige dit seizoen is dat de twee verdachtste personen overblijven. Ik heb de afleveringen allemaal meerdere malen teruggekeken, en het zijn echt altijd Patrick en Art die zich raar en mollerig gedragen.
Het is voor mij dan ook echt 50/50 eigenlijk.

Hoewel ik misschien toch meer neig naar Art. Met die touwbrugopdracht bijvoorbeeld. Volgens mij wilde Patrick het echt proberen, maar lukte het gewoon echt niet. Je ziet hem ook oprecht balen. Art zegt 'Karin is gegaan, dus toen kon ik eigenlijk niet achterblijven!'. Vond ik ook wel een verdachte opmerking. Alsof hij eigenlijk niet wilde gaan, maar vond dat het teveel op zou vallen om niet te gaan.

En dan nog het neppe 'wat goed!' wat hij best vaak zegt na een opdracht, en wat ik onoprecht en vreemd over vind komen. Eigenlijk vond ik hem heel de serie geacteerd overkomen.

Maarja, er zijn ook weer genoeg dingen voor Patrick te zeggen. Hij kijkt vrij vaak uitdrukkingsloos, en houdt zich ook best vaak op de achtergrond.

Ik sluit nog steeds niet uit dat ze gewoon samen de Mol waren. :X :6

[ Bericht 33% gewijzigd door Guanabana op 12-03-2011 19:09:50 ]
Koel en donker bewaren
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:07:50 #15
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_94011776
Meng, ik hoop echt dat er heel wat sneaky acties gemaakt zijn door de mol die we niet gezien hebben. Geld uit de pot gestolen, of weet ik wat.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:08:24 #16
2651 svann
night-hawk
pi_94011809
Een mooie redenatie voor Art, Jane. :Y

Nog iemand die daar met een Patrick-verhaal tegen op wil?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_94011819
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:07 schreef Bellatrix het volgende:
Meng, ik hoop echt dat er heel wat sneaky acties gemaakt zijn door de mol die we niet gezien hebben. Geld uit de pot gestolen, of weet ik wat.
Inderdaad. Als Art het is wordt het een saaie ontknopingsaflevering, want we hebben alles open en bloot zien gebeuren. :')
Koel en donker bewaren
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:12:00 #18
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_94011983
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:08 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Inderdaad. Als Art het is wordt het een saaie ontknopingsaflevering, want we hebben alles open en bloot zien gebeuren. :')
Inderdaad, de highlights van al zijn molacties is gewoon 10 uur aan beeldmateriaal. :')_!
pi_94012331
Ik kijk nu het laatste stukje terug, Patrick zucht als bekend wordt dat Soundos heeft verloren. Hij leek opgelucht. Ik begin nu weer te twijfelen of hij het is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_94012415
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:08 schreef Guanabana het volgende:

[..]

En dan nog het meeste geld brengen van de laatste 6 seizoenen als hij de mol zou zijn. :')
Album top 100 2024
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:37:39 #21
1986 Jane
pi_94012982
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:04 schreef Guanabana het volgende:

Hoewel ik misschien toch meer neig naar Art. Met die touwbrugopdracht bijvoorbeeld. Volgens mij wilde Patrick het echt proberen, maar lukte het gewoon echt niet. Je ziet hem ook oprecht balen. Art zegt 'Karin is gegaan, dus toen kon ik eigenlijk niet achterblijven!'. Vond ik ook wel een verdachte opmerking. Alsof hij eigenlijk niet wilde gaan, maar vond dat het teveel op zou vallen om niet te gaan.

Ja, over die opdracht wilde ik het ook nog hebben, inderdaad. Die heb ik ook teruggekeken en ook daar gedraagt Art zich echt als mol. De mol die afwacht en als een van de laatsten gaat, om zo eerst te kijken wat de rest doet. Hij gaat pas nadat Karin haar heldhaftige overtocht heeft volbracht. Toen kon hij niet meer achterblijven en hoopte waarschijnlijk maar dat Miryanna en Soundos het uiteindelijk niet zouden halen.
En nu ook weer vielen me de schoenen van Art me bij deze opdracht op. De hele serie heeft hij gympen aan (ja, of slippers), maar juist op dat moment draagt hij schoenen waar hij nauwelijks grip mee op het touw heeft.

Nu ik het weer bekeek viel het mij ook weer op dat Patrick oprecht baalde nadat hij gefaald had. En waarom ging hij als 2e (na Pepijn die als acrobaat wel als eerste moest)? Om de rest bang te maken omdat het zo eng was? Maar hij zegt nu juist tegen de rest dat het níet eng was! Dat hij het door het gewicht aan zijn armen niet kon volhouden. Wederom een hele zwakke molactie dan van 'Mol' Patrick.
pi_94013051
Door jouw posts Jane neig ik steeds meer naar Art ipv Patrick waar ik sinds week 2 op zit.... mmmm :D eindelijk wat goed beargumenteerde posts naar het wie en waarom :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:39:48 #23
1986 Jane
pi_94013078
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:23 schreef Felagund het volgende:

[..]

En dan nog het meeste geld brengen van de laatste 6 seizoenen als hij de mol zou zijn. :')
Nee, dat is totaal niet waar. Art heeft nauwelijks geld binnengebracht. De Patrick-verdenkers rekenen alleen graag de busopdracht mee, omdat de uitslag ervan ze goed uitkomt. Maar in werkelijkheid moet je die buiten beschouwing laten, omdat de bussen beide kapot gingen.
pi_94013184
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef Jane het volgende:

[..]

Nee, dat is totaal niet waar. Art heeft nauwelijks geld binnengebracht. De Patrick-verdenkers rekenen alleen graag de busopdracht mee, omdat de uitslag ervan ze goed uitkomt. Maar in werkelijkheid moet je die buiten beschouwing laten, omdat de bussen beide kapot gingen.
Meer dan Patrick iig als die de mol is. ; )

Art had dan op zijn minst kunnen zorgen dat hij als laatste aan het stuur zat. Het ging om 6000 euro voor het eindbedrag. Misschien was het wel gepland dat de bussen kapot konden gaan? Je zag Patrick heel erg optrekken voor de heuvel, dus hij wist dat je daar misschien niet overheen komt.
Album top 100 2024
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:54:10 #25
1986 Jane
pi_94013710
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef Smeich het volgende:
Door jouw posts Jane neig ik steeds meer naar Art ipv Patrick waar ik sinds week 2 op zit.... mmmm :D eindelijk wat goed beargumenteerde posts naar het wie en waarom :)
Whehehe! :D

Nou ja, ik weet het ook niet natuurlijk. Alleen, ik zeg dit niet omdat ik al lang in een Art-tunnel zit, want ik had hem eigenlijk al lang afgeschreven, zoals gezegd. Maar hij is bij nader inzien toch echt veel 'molliger' bezig geweest dan Patrick.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:42 schreef Felagund het volgende:

Eh nee. Niet als je de busopdracht buiten beschouwing laat.

quote:
Art had dan op zijn minst kunnen zorgen dat hij als laatste aan het stuur zat.
Je hoort hem nog iets zeggen tegen Miryanna over de volgorde, na afloop. Misschien wilde Miryanna per se als laatste, omdat ze het eng vond? Zo had ze iig het meeste zicht.
Maar nogmaals, ik denk dat je helemaal geen conclusies kunt verbinden aan die busopdracht. De mol heeft geluk gehad dat de andere bus ook kapot ging (Patrick) of pech gehad omdat na het stranden van de andere bus, z'n eigen bus ook stuk ging (Art). Beide zouden gewonnen hebben als hun eigen bus niet kapot was gegaan.
pi_94014319
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:54 schreef Jane het volgende:

[..]

Whehehe! :D

Nou ja, ik weet het ook niet natuurlijk. Alleen, ik zeg dit niet omdat ik al lang in een Art-tunnel zit, want ik had hem eigenlijk al lang afgeschreven, zoals gezegd. Maar hij is bij nader inzien toch echt veel 'molliger' bezig geweest dan Patrick.

[..]

Eh nee. Niet als je de busopdracht buiten beschouwing laat.
Maar waarom zou je die buiten beschouwing willen laten? Je vergeet dat je door net zo een gekleurde bril kijkt als ik die denkt dat Patrick de mol is. De busopdracht hoort er bij, dat is de opdracht waarin het meeste geld is te verdienen/verliezen in de serie. De mol weet dit en moet bij deze opdracht toeslaan. De mol weet dat de heuvel het lastigste punt is van het parcours, omdat hij als enige voorkennis heeft daarover.

Ook als je die niet mee neemt heeft Patrick op cruciale momenten, zoals vorige week ook bij de vrijstelling die hij pakte er voor gezorgd dat er veel geld niet in de pot kwam.

Daarnaast is er nog de montage, bijvoorbeeld bij het fotospel waarin Anna woorden uit het gedicht moesten raden. Beiden verpesten twee foto's, bij Art lukken ze nog half, maar bij Patrick wordt er veel minder aandacht geschonken door de montage. Of bij de schilderij-opdracht, waarin Patrick 2008 op het schilderij schildert, wordt na die tijd bijna geen aandacht aan besteed. Het zou een hele goede molactie kunnen zijn, wederom omdat de mol voorkennis heeft over wat komen gaat. De mol weet als enige dat je het schilderij moet gaan raden. De fouten van Art worden veel breder in beeld genomen.

Daarom, en omdat ik Art gewoon een slechte mol zou vinden, kies ik voor Patrick. Ik zat op aflevering 2 en 3 ook op Art, maar gezien de montage en de cruciale momenten waarin veel geld te verdienen/verliezen valt, lijkt me Patrick waarschijnlijker.
Album top 100 2024
pi_94017275
Toch blijf ik Patrick's liefde voor Back to the Future en de tweet van de Mol van vorige week opvallend vinden: http://www.film1.nl/filmliefde/702-Patrick-Stoof.html
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:14:45 #28
1986 Jane
pi_94017527
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:08 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar waarom zou je die buiten beschouwing willen laten? Je vergeet dat je door net zo een gekleurde bril kijkt als ik die denkt dat Patrick de mol is. De busopdracht hoort er bij, dat is de opdracht waarin het meeste geld is te verdienen/verliezen in de serie. De mol weet dit en moet bij deze opdracht toeslaan. De mol weet dat de heuvel het lastigste punt is van het parcours, omdat hij als enige voorkennis heeft daarover.
En hoe heeft mol Patrick dan toegeslagen bij deze allerbelangrijkste opdracht? De belangrijkste reden dat de gele bus zo ver voor kwam te liggen was namelijk omdat Anna en Jan de vlaggen niet gezien hadden en Anna daarom veel te ver doorreed. Hoe heeft Patrick daar de hand in gehad?
Ik blijf erbij dat er uit die busopdracht niets te concluderen valt. Ook niet als Patrick wel de mol blijkt te zijn.

quote:
Ook als je die niet mee neemt heeft Patrick op cruciale momenten, zoals vorige week ook bij de vrijstelling die hij pakte er voor gezorgd dat er veel geld niet in de pot kwam.
Je vergeet voor het gemak even dat ook een kandidaat in dat geval altijd de vrijstelling zal verkiezen boven het geld?
Maar wat een mol niet doet, is bijvoorbeeld bijna alle paaltjes spotten bij de jeepopdracht, terwijl de chauffeur van de jeep (Art) er hard voorbij probeert te rijden. Kijk die opdracht nog eens terug. "Niet zo hard Art, zo zien we de paaltjes niet" Uiteindelijk gaat Anna daardoor zelfs maar achter het stuur zitten.
Hoe verdeel jij het uiteindelijk gewonnen bedrag (verdubbeld naar 3000 euro!) van die opdracht dan over de kandidaten als het gaat over hoeveel ze opgebracht hebben? Geef je iedereen een gelijk aandeel, of heeft Patrick eigenlijk gewoon minstens tweederde van dat bedrag op z'n naam staan?

Zelfde geldt trouwens voor die bomenopdracht uit de laatste aflevering. Het is Patrick die alle vlaggen vindt, ook al raapt Art al het geld op. Dus ook dat bedrag kun je volledig op Patricks naam schrijven.

Het gaat er m.i. om of er onnodig geld wordt binnengehaald. I.m.o. zijn de jeepopdracht en de bomenopdracht typische voorbeelden van onnodig geld binnenhalen door Patrick.
Het enige onnodige geld dat Art heeft binnengebracht is toen hij 'Duitser' riep toen ze het antwoord op de vraag helemaal niet konden weten bij de rondleidingopdracht. Dat leverde 200 euro op. (en een heldenrol voor de Mol B-))

quote:
Daarnaast is er nog de montage, bijvoorbeeld bij het fotospel waarin Anna woorden uit het gedicht moesten raden. Beiden verpesten twee foto's, bij Art lukken ze nog half, maar bij Patrick wordt er veel minder aandacht geschonken door de montage.
Het mislukken van de 'zoete' foto van de lolly's mislukt 100% door Soundos doordat ze die foto gelijk in haar bh propt.

quote:
Of bij de schilderij-opdracht, waarin Patrick 2008 op het schilderij schildert, wordt na die tijd bijna geen aandacht aan besteed. Het zou een hele goede molactie kunnen zijn, wederom omdat de mol voorkennis heeft over wat komen gaat. De mol weet als enige dat je het schilderij moet gaan raden. De fouten van Art worden veel breder in beeld genomen.
Het mooiste bij het schilderij vind ik dat PJ zegt 'Straks komt er een kenner. Zorg dat die niets in de gaten heeft'. Ik heb veel mensen zien klagen dat PJ hier liegt over de opdracht. Maar wat nou als hij met 'een kenner' de Mol bedoelt? Dan kun je het opvatten als "Zorg dat de mol niets in de gaten heeft (maar de kandidaten dus wel)". In feite wordt er dus een andere opdracht gegeven dan hoe de schilders hem opgevat hebben.
En wie zat er bij de plakkers die het schilderij moesten herkennen? Juist, Art weer. Art, die bovendien wel héél snel z'n vinger opstak om bij de plakkers te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 12-03-2011 21:27:41 ]
pi_94017922
Bij de touwopdracht vond ik Patrick juist absoluut niet oprecht balen. Ik vond het krokodillentranen die snel werden verborgen achter een zonnebril, om zijn ware blik niet te laten zien.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Art had dan op zijn minst kunnen zorgen dat hij als laatste aan het stuur zat. Het ging om 6000 euro voor het eindbedrag. Misschien was het wel gepland dat de bussen kapot konden gaan? Je zag Patrick heel erg optrekken voor de heuvel, dus hij wist dat je daar misschien niet overheen komt.
Waarom zou hij expres de bus slopen als mol zijnde? De mol moest juist winnen voor -3000.
Feauteaux
pi_94019639
Wat ik ook raar vind, en al eens eerder aangekaart heb, is dat we Art nooit zijn mollengedrag toe hebben zien lichten. Een kandidaat die soms molt, die vertelt daar weleens over in de biechtstukjes. Bij Art hebben we zoiets nog nooit gezien, terwijl hij meer dan genoeg acties heeft om zichzelf over te verantwoorden. Er ging zoveel mis, hij heeft zoveel rare dingen gedaan:

- stijgbeugel die op een cruciaal moment ineens te laag zat,
- een zwaardere kist met minder geld willen kiezen,
- heel langzaam doen met de woordspoor-opdracht,
- tot twee keer toe te vroeg afdrukken met foto's maken,
- voorbij paaltjes willen rijden,
- open en bloot met 'JAN' op zijn borst lopen en totaal zijn best niet doen om zich te bedekken
- met de grote plank kloten tot er bijna geen tijd meer is

Hebben we hem daar ooit iets over horen zeggen? Al was het maar 'ja dit en dit ging serieus mis', of 'ja, dat deed ik om te kijken hoe de anderen zouden reageren'. Maar niets van dat. Dat is waarschijnlijk bewaard voor de laatste aflevering.

Als Art een mollende kandidaat was, dan heeft hij ook op momenten gemold dat het niet nodig was om zichzelf verdacht te maken. Zoals met die ziekenhuis-codes opdracht. De kandidiaten zien hem niet (toch?) en toch doet hij niet z'n best om de naam JAN te verbergen. Kijk maar eens terug. Hij doet totaal niet z'n best om niet gezien te worden. En natuurlijk niet te vergeten de Boobytrap-opdracht. Per se geldloper willen zijn en dan toch onvoorzichtig zijn op het laatste moment? Waarom zou een kandidaat dat doen?

En dan wel anderen (zoals Jan) verdenken omdat hij 'zo obvious molt'. Ehm, right, en jij zelf dan Art? Hij kan toch zelf ook niet ontkennen dat hij zich het raarste gedraagt van iedereen?

Als je daar zijn rare geacteerde gedrag bij optelt, nooit helemaal zichzelf zijn, het feit dat hij het minste van iedereen heeft opgebracht, voor een kandidaat rare keuzes gemaakt heeft, én een aantal hints erg plausibel klinken (vooral de 3-3-11 en de 11 bij de afvallerstheorie) is Art gewoon de meeste logische keuze. Of het nou leuk is of niet.
Koel en donker bewaren
pi_94019957
Bij mij gaat het er gewoon niet in dat Patrick 9 afleveringen lang op een verkeerde mol zit en dan toch in de finale staat. Ook zouden Soundos en Karin dan heel ver zijn gekomen terwijl ze op de verkeerde mol zaten. Alle finalisten die fout zitten? Volgens mij is dat sinds seizoen 3 niet meer voorgekomen.
Ook ben ik er wel van overtuigd dat Jan en Anna op Art zaten toen ze er uit vlogen. Ik vind het (behalve jammer) wel knap van Art hoe hij door nep-mollestreken zijn concurrenten naar huis stuurt.

Maar er beginnen kleine barstjes in mijn geloof te komen, ik ben heel erg benieuwd volgende week.
pi_94020048
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:09 schreef n0ir het volgende:
Bij mij gaat het er gewoon niet in dat Patrick 9 afleveringen lang op een verkeerde mol zit en dan toch in de finale staat. Ook zouden Soundos en Karin dan heel ver zijn gekomen terwijl ze op de verkeerde mol zaten. Alle finalisten die fout zitten? Volgens mij is dat sinds seizoen 3 niet meer voorgekomen.
Ook ben ik er wel van overtuigd dat Jan en Anna op Art zaten toen ze er uit vlogen. Ik vind het (behalve jammer) wel knap van Art hoe hij door nep-mollestreken zijn concurrenten naar huis stuurt.

Maar er beginnen kleine barstjes in mijn geloof te komen, ik ben heel erg benieuwd volgende week.
Dit klinkt ook wel heel plausibel inderdaad, als Patrick inderdaad al heel lang op Karin zat.

Ik heb nog nooit een seizoen meegemaakt waarin er voor de laatste 2 allebei zoveel te zeggen viel.
Koel en donker bewaren
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:22:34 #33
1986 Jane
pi_94023231
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:09 schreef n0ir het volgende:

Volgens mij zaten John en Jantien in seizoen 3 allebei op George in de finale, hoor. Georges faam krijgt inmiddels soms mythische proporties, maar ook hij werd op het einde gewoon ontdekt. :P Ik geloof dat men het toen in de montage wel anders deed lijken, btw.

Er is volgens mij nog nooit een mol helemaal niet ontdekt. Maar er hebben wel vaker mensen in de finale gestaan met de verkeerde mol. Dat is dus niet zo raar.

Maar ik ben het er wel mee eens dat het vermeende stemgedrag van diverse kandidaten eerder wijzen op Patrick als mol dan op Art. Maar toch is het heel gevaarlijk om daar blind op te varen. Je weet gewoon niet of wat je ze hoort zeggen ook echt is wat ze ingevuld hebben. En je weet al helemaal niet hoeveel 'echte' fouten de kandidaten die afvallen hebben gemaakt in hun test. Ik bedoel dus dat je misschien de goede mol in gedachten hebt, maar de vraag bijvoorbeeld is "welke kleur shirt droeg de mol?" en jij weet dat gewoon niet meer of je hebt het fout onthouden. Op dezelfde manier kan een ander trouwens ook wel eens vragen 'pardoes goed' hebben. Dus dat je per ongeluk het goede antwoord geeft, terwijl je toch de verkeerde mol verdenkt.

.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:39:49 #34
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_94024024
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 23:22 schreef Jane het volgende:

[..]

Volgens mij zaten John en Jantien in seizoen 3 allebei op George in de finale, hoor. Georges faam krijgt inmiddels soms mythische proporties, maar ook hij werd op het einde gewoon ontdekt. :P Ik geloof dat men het toen in de montage wel anders deed lijken, btw.

Er is volgens mij nog nooit een mol helemaal niet ontdekt. Maar er hebben wel vaker mensen in de finale gestaan met de verkeerde mol. Dat is dus niet zo raar.

Maar ik ben het er wel mee eens dat het vermeende stemgedrag van diverse kandidaten eerder wijzen op Patrick als mol dan op Art. Maar toch is het heel gevaarlijk om daar blind op te varen. Je weet gewoon niet of wat je ze hoort zeggen ook echt is wat ze ingevuld hebben. En je weet al helemaal niet hoeveel 'echte' fouten de kandidaten die afvallen hebben gemaakt in hun test. Ik bedoel dus dat je misschien de goede mol in gedachten hebt, maar de vraag bijvoorbeeld is "welke kleur shirt droeg de mol?" en jij weet dat gewoon niet meer of je hebt het fout onthouden. Op dezelfde manier kan een ander trouwens ook wel eens vragen 'pardoes goed' hebben. Dus dat je per ongeluk het goede antwoord geeft, terwijl je toch de verkeerde mol verdenkt.

.
Het seizoen dat Dennis de mol was, was de eerzte keer dat iemand opnhem als mol stemde pas in de finale door de winnaar (volgens mij Edo?) daarvoor had niemand gedurende het hele seizoen de vraag Wie is de mol met Dennis beantwoord O+
吴 曼 迪
pi_94027040
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:51 schreef Jane het volgende:

[..]

Het gaat niet om het zijn van een welwillende kandidaat. Als je dat uit mijn post haalt, dan lees je hem verkeerd. Het gaat om het innemen van een sleutelpositie. Art heeft veel vaker in een sleutelpositie gezeten.
Een welwillende kandidaat in de zin van: de dingen goed doen als het niks oplevert. Wat dat aangaat zijn van Patrick ook voorbeelden op te noemen.

Verder ga je alleen maar in op de hotelkameropdracht en de opdracht in de laatste aflevering. Dat is 'een' analyse van de rol van Art maar elke kandidaat heeft bij elke opdracht in meer of mindere mate zijn of haar eigen mogelijkheden om het verloop van die opdracht te beinvloeden. En ja, als je de afleveringen teruggaat kijken vanuit een Art-tunnel, dan zal het best verleidelijk zijn om dat dan sleutelposities te noemen. Ik zit al vanaf aflevering 1 te kijken als ware Patrick de mol. Eerst gewoon uit willekeurige keuze en toen hij met de muurschilderopdracht op het idee kwam om een jaartal toe te voegen (over sleutelposities gesproken, want wie had gedacht dat dat van cruciaal belang zou zijn voor het welslagen van de opdracht? Nou, de mol misschien) wist ik het zeker. En vanuit dat perspectief gezien, heeft Patrick iedere aflevering wat mij betreft voldaan aan het plaatje van de mol. De ene aflevering wat nadrukkelijker dan de andere.

En ander punt is wat mij betreft ook dat je wat Patrick betreft meer aanwijzingen kunt vinden die vermoedelijk van het produktieteam afkomstig zijn. Zoals dat 'tomeloos positief' (heeft ie vast niet zelf verzonnen), de aflevering waarin PJ min of meer zegt dat Patrick de mol is, het beeld van Patrick met zijn vrijstelling en ik blijf geloven dat St Patricksday geen toeval is. Bij Art komen we toch niet veel verder dan de Elvis-shirts en dat vind ik dan weer een beetje gezocht.
  zondag 13 maart 2011 @ 01:23:01 #36
1986 Jane
pi_94029207
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:38 schreef Argento het volgende:

En ja, als je de afleveringen teruggaat kijken vanuit een Art-tunnel, dan zal het best verleidelijk zijn om dat dan sleutelposities te noemen. Ik zit al vanaf aflevering 1 te kijken als ware Patrick de mol.

Denk wat je wilt, maar het grappige (voor mij) is nou juist dat ik niet in een Art-tunnel zat! Nadat Pepijn was afgevallen, dacht ik dat het Patrick was. Het kon toch niemand anders meer zijn. Totdat ik mijn vriend - Tijn dus -, die WIDM nooit zo erg gevolgd heeft maar dit jaar wel wat gezien heeft, ging proberen uit te leggen waarom het dan Patrick was. Hij vroeg vorige week "Maar waarom kan het Art dan niet zijn?" en ik merkte dat ik daar eigenlijk geen goede argumenten voor had behalve 'Jan stemde op hem'. Daardoor sloeg de twijfel toe. En toen Soundos verloor werd dat alleen maar erger. Maar ik ben pas helemaal om ná het opnieuw bekijken van die oude afleveringen de afgelopen 2 dagen.
Ik was dus op zoek naar Patrick-bevestiging, maar vond Art. :P
pi_94029448
Ja, maar als je die conclusie enkel aan het bekijken van afleveringen ontleent, beperk je jezelf tot een conclusie ten aanzien van het gedrag van de kandidaten. De 'objectieve' hints die waarschijnlijk van de redactie afkomstig zijn, betrek je dan niet bij je oordeel en in het oordeel dat jij velt kun je geen onderscheid maken tussen de mol en een kandidaat die zich als de mol gedraagt. En ik ben het met je eens dat Art die laatste rol met verve speelt. Of eigenlijk vanaf aflevering 5 is gaan spelen.
pi_94029471
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:22 schreef Jane het volgende:

[..]

.
Ik ben dan ook allerminst zeker van mijn zaak :p
pi_94036908
Punt is dat ik gewoon Art negeer als Molkandidaat. Het was zo opvallend dat ik me verzet tegen het idee dat hij het kan zijn.
pi_94037379
Iedereen zit nu in zijn of haar tunnel en dan is het lastig om nog in te kunnen zien wat de andere kandidaat verdacht maakt. Donderdag weten we het!
  zondag 13 maart 2011 @ 11:05:06 #41
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94037926
quote:
Op zondag 13 maart 2011 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Iedereen zit nu in zijn of haar tunnel en dan is het lastig om nog in te kunnen zien wat de andere kandidaat verdacht maakt. Donderdag weten we het!
Nog 5 dagen...
  zondag 13 maart 2011 @ 11:49:08 #42
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_94039119
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:14 schreef jpjedi het volgende:
Punt is dat ik gewoon Art negeer als Molkandidaat. Het was zo opvallend dat ik me verzet tegen het idee dat hij het kan zijn.
Dat had ik ook. Maar als hij niet de Mol is, is het zo'n belabberde kandidaat die zoveel gemold heeft en zo weinig geld verdiend heeft, dat ik hem de pot niet gun... Ik heb dus liever dat hij toch de Mol is en lekker NIKS krijgt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_94039971
Wat goed dat hier nu een inhoudelijke discussie plaatsvindt over molacties van Patrick en Art!! Na al die stomme theorieën over Elvis ben ik daar wel blij om.

Het is duidelijk dat, als Art niet de mol is, hij zich had voorgenomen om de mol te spelen, om geen geld binnen te halen. Er is echter een moment waarop hij zich verraadt als kandidaat, en dat is als Soundos ineens het woord 'Executie' roept als oplossing van de stratenpatroon-opdracht. Art zegt dan "oké zullen we dat dan doen?" Het is dat Pepijn daarna weer zegt: "nee, we doen mol" waardoor de opdracht alsnog mislukt. Maar als Art de mol was geweest. was hij nooit meegegaan met de suggestie van Soundos.
  zondag 13 maart 2011 @ 12:45:09 #44
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_94040921
TVP.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 13 maart 2011 @ 16:50:44 #45
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94051863
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Nou ik niet hoor, ik vind dat er voor allebei evenveel te zeggen valt.

Maar ik ben het wel eens met texelonia dat ik liever heb dat Art de mol is, dan een kandidaat die alles verpest heeft en dan nog geld toe krijgt ook.

En natuurlijk Patrick die Art heel de tijd hielp met jokers. Wat een rare actie is dat voor een mol?

Toch ben ik nog steeds benieuwd waarom ze per se heel de tijd met z'n tweeën door wilden. Al vanaf aflevering 2 is er iets raars aan de hand met die twee. Ben echt benieuwd naar donderdag.

[ Bericht 16% gewijzigd door Guanabana op 13-03-2011 16:59:30 ]
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 17:07:39 #46
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94052699
Maar ik vond het een superleuk seizoen eigenlijk! Was heel fanatiek dit jaar, heb de afleveringen ook allemaal heel vaak teruggekeken, en nog steeds is de Mol niet duidelijk! Dus in die zin was het best een vrij goed seizoen, hoewel er natuurlijk ook wel aardig wat op het mollen van iedereen aan te merken was.

Maar zag er mooi uit, was mooi gemonteerd, zeer mooie locaties. ^O^

Maar we moeten ons wel gaan behoeden voor een teleurstelling wat betreft de hints. We zijn er zo intensief mee bezig geweest, en in de praktijk zijn er vaak maar een stuk of 5 (of zelfs nog minder?) hints voor de kijkers.

Ik val in een gat na donderdag :'( :@
Koel en donker bewaren
pi_94052819
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:07 schreef Guanabana het volgende:
Maar ik vond het een superleuk seizoen eigenlijk! Was heel fanatiek dit jaar, heb de afleveringen ook allemaal heel vaak teruggekeken, en nog steeds is de Mol niet duidelijk! Dus in die zin was het best een vrij goed seizoen, hoewel er natuurlijk ook wel aardig wat op het mollen van iedereen aan te merken was.

Maar we moeten ons wel gaan behoeden voor een teleurstelling wat betreft de hints. We zijn er zo intensief mee bezig geweest, en in de praktijk zijn er vaak maar een stuk of 5 (of zelfs nog minder?) hints voor de kijkers.

Haha idem hier. Ik heb ook steeds zin om wat oudere seizoenen terug te gaan kijken, maar die bewaar ik bewust voor dat diepe zwarte gat :P
Feauteaux
pi_94054411
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:07 schreef Guanabana het volgende:

Qua montage zag het er supergoed uit. Wat ik vooral vet vond was het "thriller"-effect bij de vulkaanopdracht, wat je in veel trailers voorbij ziet komen.

@14:27

[ Bericht 5% gewijzigd door stijn_ op 13-03-2011 17:55:03 ]
pi_94054570
Ik zit nu toch wel zwaar in dubbio hoor.

Mijn gevoel zegt Patrick. Alles wijst erop dat Patrick wel de mol moét zijn:
-zijn gedrag (af en toe raar, soms overdreven verbaasd of geïrriteerd)
-de mol in het kwadraat die de vrijstelling pakt en de opdracht verkloot
-zijn mollenstreken (bijv. bij de touw-opdracht)
-heeft vrijwel niets goed gedaan (enige wat ik me kan herinneren is dat "1600" voor de slag bij Nieuwpoort)
-iedereen die op hem zat is tot het laatst gebleven

De Jordi-hint wijst er toch op dat Art het wel moet zijn....
Toch heeft Art wel dingen goed gedaan (leek niet onwelwillend tegenover het woord "executie" te staan) en het noemen van "Duitser" bij die ene opdracht. En Jan zat vrijwel zeker op hem...Jan zei tegen PJ dat hij "op één iemand gegokt had want hij was overtuigd van zijn mol" en hij zat al afleveringen lang op Art. Het is vrijwel onmogelijk dat een kandidaat op één iemand zit die ook nog eens de mol is en dan in afl. 5 de serie al moet verlaten.

Maar als Art echt de mol is, heeft hij het wel echt fantastisch goed gedaan....dan heeft hij met zijn geacteerde "kandidaat die expres dingen laat mislukken" iedereen een rad voor ogen gedraaid. En heeft hij iedereen die hem vertrouwde subtiel het spel uitgewerkt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:11:17 #50
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94055487
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:51 schreef JohnDDD het volgende:
De Jordi-hint wijst er toch op dat Art het wel moet zijn....
Toch heeft Art wel dingen goed gedaan (leek niet onwelwillend tegenover het woord "executie" te staan) en het noemen van "Duitser" bij die ene opdracht. En Jan zat vrijwel zeker op hem...Jan zei tegen PJ dat hij "op één iemand gegokt had want hij was overtuigd van zijn mol" en hij zat al afleveringen lang op Art. Het is vrijwel onmogelijk dat een kandidaat op één iemand zit die ook nog eens de mol is en dan in afl. 5 de serie al moet verlaten.

Maar als Art echt de mol is, heeft hij het wel echt fantastisch goed gedaan....dan heeft hij met zijn geacteerde "kandidaat die expres dingen laat mislukken" iedereen een rad voor ogen gedraaid. En heeft hij iedereen die hem vertrouwde subtiel het spel uitgewerkt.
Je noemt nu 2 dingen in de hele serie die Art goed gedaan heeft. Dat lijkt me totaal niet overtuigend om hem af te schrijven :P Dat Duitser noemen was nadat hij heel erg opzichtig de vragen fout wilde beantwoorden. Dus om dat nou te prijzen...

Als Art de Mol is heeft hij het tegenover de kandidaten goed gedaan, want ik heb niet het idee dat hij in de groep erg verdacht werd. Maar tegenover de kijkers was het echt too much. De enige reden dat men hem niet verdacht is omdat het te obvious was allemaal.

Maar even hoor, in het dagboek van de Mol staat dat de pot niet op 22.540 staat. Dat betekent toch dat Patrick de Mol is, want die zat in de winnende bus :? Beetje raar dat dat er zo staat.
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 18:13:49 #51
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94055613
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:47 schreef stijn_ het volgende:

[..]

Qua montage zag het er supergoed uit. Wat ik vooral vet vond was het "thriller"-effect bij de vulkaanopdracht, wat je in veel trailers voorbij ziet komen.

@14:27
Ja, de vulkaanopdracht was echt het hoogtepunt van het seizoen ^O^ Vond het zelfs bijna ontroerend/filmisch hoe dat in beeld gebracht is en is gemonteerd.
Koel en donker bewaren
pi_94055677
Dat van de pot kan te maken hebben met de missende 400 euro
pi_94055695
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:11 schreef Guanabana het volgende:

Maar even hoor, in het dagboek van de Mol staat dat de pot niet op 22.540 staat. Dat betekent toch dat Patrick de Mol is, want die zat in de winnende bus :? Beetje raar dat dat er zo staat.
Als de mol in de winnende bus zou zitten gaat er 3000 euro uit de pot, als de mol in de verliezende bus zit komt er 3000 euro bij dus de eindstand is 19.540 of 25.540 euro
  zondag 13 maart 2011 @ 18:17:03 #54
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94055771
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:15 schreef lamers het volgende:

[..]

Als de mol in de winnende bus zou zitten gaat er 3000 euro uit de pot, als de mol in de verliezende bus zit komt er 3000 euro bij dus de eindstand is 19.540 of 25.540 euro
Ohja, tuurlijk. :|W

Als ik trouwens de dagboeken zo teruglees neig ik meer naar Art, hoewel ik weet dat dat niks zegt.

Maar 'die gehaaide', zegt hij, en het woord haaien of gehaaid heeft hij vrij vaak gebruikt.
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 18:19:36 #55
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94055913
Grrr, niet normaal dit, het is gewoon echt 50/50 voor mij!

Stiekem denk ik nog steeds dat ze allebei de mol zijn en dat niet weten van elkaar. Het lijkt er zo erg op. Maarja, dat levert (terecht) :')'s op hier, als je dat zegt :P
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 18:24:36 #56
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_94056213
Heeft iemand nog op een rijtje de hints die op de radio werden gegeven? En de titels van de afleveringen? Dit was het eerste seizoen dat de afleveringen titels hadden toch? Dat móet toch wat betekenen dan zou je denken...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:29:18 #57
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94056447
De enige duidelijke (misschien-)hint vind ik de alternatieve titel in het Molboekje van de vorige aflevering, 'de mol in het kwadraat'. Dat zou kunnen slaan op Patrick die zichzelf als mol de opdracht geeft om de opdracht te laten mislukken, lijkt mij.
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 18:31:20 #58
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94056529
Maar jeetje, het wordt donderdag volgens mij hoe dan ook een teleurstelling. Er worden denk ik zoveel dingen niet opgehelderd waar wij een hint in zagen...
Koel en donker bewaren
pi_94056592
Ik zit nog eens te kijken naar de gewonnen bedragen vab de afgelopen jaren. Als Art de mol is, is hij de slechtste BN-er mol qua pot. Als Patrick echter de mol is is hij de op Inge Ipenburg na beste BN-er mol.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:35:11 #60
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94056722
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:32 schreef lamers het volgende:
Ik zit nog eens te kijken naar de gewonnen bedragen vab de afgelopen jaren. Als Art de mol is, is hij de slechtste BN-er mol qua pot. Als Patrick echter de mol is is hij de op Inge Ipenburg na beste BN-er mol.
De gewonnen bedragen zijn ook lastig terug te voeren per kandidaat hè. Omdat best veel dingen een groepsprestatie waren.

Maar Art heeft toch nauwelijks geld binnengebracht? Zou dan vooral die laatste 1800 (?) euro zo aantikken?
Koel en donker bewaren
pi_94056895
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:35 schreef Guanabana het volgende:

[..]

De gewonnen bedragen zijn ook lastig terug te voeren per kandidaat hè. Omdat best veel dingen een groepsprestatie waren.

Maar Art heeft toch nauwelijks geld binnengebracht? Zou dan vooral die laatste 1800 (?) euro zo aantikken?
Weet ik, maar het viel me opeens op. Slechtste/Beste mol qua pot wil nog niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk de slechtste of beste mol was. Is natuurlijk ook heel persoonlijk. Inge heeft die titel ook alleen maar op haar naam staan met veel dank aan Nadja Hüpscher
  zondag 13 maart 2011 @ 18:41:17 #62
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_94057010
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:38 schreef lamers het volgende:

[..]

Inge heeft die titel ook alleen maar op haar naam staan met veel dank aan Nadja Hüpscher
Ik heb dat seizoen niet gezien, leg eens uit?
pi_94057101
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:24 schreef texelonia het volgende:
Heeft iemand nog op een rijtje de hints die op de radio werden gegeven? En de titels van de afleveringen? Dit was het eerste seizoen dat de afleveringen titels hadden toch? Dat móet toch wat betekenen dan zou je denken...
Afgelopen donderdag heb ik op het .com-forum dit geschreven over de titels van de afleveringen:

quote:
Ik heb net een half uurtje zitten puzzelen op de titels van de afleveringen, en helaas... levert niets op. Dit zijn de titels:

'Kleur bekennen'
'Allemaal theater'
'Verdeel en heers'
'Iets is wat het lijkt'
'Land in zicht'
'Lot in eigen handen'
'Tand om tand'
'Het is zover'
'Helderziend'

Ik heb geprobeerd anagrammen te zoeken (via http://www.arrak.fi/en/ag/, op Dutch zetten) van deze lettercombinaties:
- van elke aflevering de 1e letter
- van elke aflevering de 11e letter (met en zonder aanhalingsteken, met en zonder spaties)
- van aflevering 1 de 1e letter, van aflevering 2 de 2e letter, etc. (met en zonder aanhalingsteken, met en zonder spaties)
- van aflevering 1 de 11e letter, van aflevering 2 de 10e letter, etc.

Helaas, er kwam niets uit. De meest zinnige woorden of woordgroepen waren dingen als "verslikte", "vlek reist", "vrees klit", "vlerk eist", "heden te", "leve strik", "end thee", "de het en", "hela onzin", "zo inhalen"...

Dus tenzij er een alfabet-verschuiving in zit, denk ik niet dat er een hint in de letters van de titels verstopt zit.

Waarbij ik moet aantekenen dat er natuurlijk nog 1 letter ontbreekt.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:56:41 #64
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94057867
'Femmes Fatales' sloeg duidelijk op de afvallers van die aflevering. Maar volgens mij is dat niet zo met de overige titels.

Zelf denk ik niet dat er een hint in de titels zit, maar wie weet.
Koel en donker bewaren
pi_94063326
quote:
5s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:41 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Ik heb dat seizoen niet gezien, leg eens uit?
Nadja kon je een beetje vergelijken met Art. Gedroeg zich dom en toch eigenwijs wat de pot geld heeft gekost.
Feauteaux
  zondag 13 maart 2011 @ 21:20:33 #66
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94066888
Ik las net ergens echt een geniale hint op internet! (heh, niet zelf verzonnen nee)

17 maart is het St Patricks Day (http://nl.wikipedia.org/wiki/St._Patrick's_Day), en laat de finale nou net op 17 maart vallen! :o
  zondag 13 maart 2011 @ 21:23:39 #67
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94067152
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:20 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik las net ergens echt een geniale hint op internet! (heh, niet zelf verzonnen nee)

17 maart is het St Patricks Day (http://nl.wikipedia.org/wiki/St._Patrick's_Day), en laat de finale nou net op 17 maart vallen! :o
Is al erg vaak genoemd ;)
Koel en donker bewaren
pi_94067175
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:56 schreef Guanabana het volgende:
'Femmes Fatales' sloeg duidelijk op de afvallers van die aflevering. Maar volgens mij is dat niet zo met de overige titels.

Zelf denk ik niet dat er een hint in de titels zit, maar wie weet.
De meesten slaan op een opdracht volgens mij. Misschien dat er in één van de titels een hint zit, maar meer denk ik niet.
Album top 100 2024
pi_94067643
Is de Ja, Art theorie van de WIDM-site hier al langs geweest? Vast wel, maar ik heb niet alle topics gevolgd.
Album top 100 2024
pi_94068288
Ja, Art theorie?
pi_94068594
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:37 schreef JohnDDD het volgende:
Ja, Art theorie?
Het eerste wat je ziet als je naar www.wieisdemol.nl gaat is een video-fragment van de vorige aflevering met op de achtergrond een steen waarop staat:
"jardineria articulos"

Maar er staat een schuine streep op de steen, net voor ja en voor Art. Daardoor staat er Ja, Art.

Een teken dat Art de mol is? Daarnaast zie je naast de stenen achtergrond een man (lijkt me) in het donker verhuld. Is dit Art? Hij lijkt iig niet op Patrick qua postuur.
Album top 100 2024
pi_94068848
Dat is inderdaad ook al tijdje terug ter sprake gekomen ja... we zien het donderdag wel maar dat die vent daar Art is lijkt mij nou ook weer niet echt valide...qua buik heeft die meer weg van meneer Stoof lijkt mij zo.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:45:41 #73
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94068955
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:23 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Is al erg vaak genoemd ;)
Ow sorry! :@
  zondag 13 maart 2011 @ 21:48:02 #74
208890 June.
Seriously?
pi_94069147
Vond het ook wel opvallend dat Patrick tegen Art iets in de trant zei van "Dat molboekje van je is straks ook wel gewild, tijdens de fandagen ofzo."

Misschien impliceerde hij dat Art de mol is, mollenboekje van de mo l= gewild?
Shine bright like a diamond.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:19:02 #75
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_94075134
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:20 schreef Eva4Evah het volgende:

Zie de special op de FP ;)
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_94075543
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:41 schreef Felagund het volgende:

[..]

Het eerste wat je ziet als je naar www.wieisdemol.nl gaat is een video-fragment van de vorige aflevering met op de achtergrond een steen waarop staat:
"jardineria articulos"

Maar er staat een schuine streep op de steen, net voor ja en voor Art. Daardoor staat er Ja, Art.

Een teken dat Art de mol is? Daarnaast zie je naast de stenen achtergrond een man (lijkt me) in het donker verhuld. Is dit Art? Hij lijkt iig niet op Patrick qua postuur.
Is al eens genoemd, maar geen probleem dat het herhaalt wordt :). Het viel me van de week ook weer op en ik vind dat, in mijn patrick tunnel, helemaal niet leuk :P

Die man is volgens mij Art noch Patrick. Te smal om Patrick te kunnen zijn en teveel buik voor Art. Bovendien lijkt deze man korter van stuk dan beide heren en heb ik het idee dat hij een bril draagt.
Oh en de huid lijkt wat meer getint.
Feauteaux
  maandag 14 maart 2011 @ 00:11:32 #77
1986 Jane
pi_94077259
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:24 schreef texelonia het volgende:
Heeft iemand nog op een rijtje de hints die op de radio werden gegeven?
Ten eerste
Tien jokers
Aannemen
Rooksignalen
Eerst vragen
En dan
Oh, oh, oh, oh, oh
Half aanbod
En nog
En nog geen Epifania

Een paar zijn m.i. wel leuk aan Art te koppelen:

Ten eerste
Art komt als eerste in de leader. Ook is hij de eerste die zich in afl. 1 voorstelt.

Tien jokers
Art heeft al met al 10 jokers vergaart.

Aannemen
Art neemt 2 jokers aan van Patrick.

Rooksignalen
Art zat in de witte bus waar rookwalmen uit kwamen. (de gele bus ging 'gewoon' kapot)

Eerst vragen
Patrick vraagt aan mol Art of ze het geld zullen weggooien. (oké, deze is eventueel ook andersom uit te leggen)

Met die En dan/En nog/Ooo-hints kan ik sowieso niks, voor niemand.
  maandag 14 maart 2011 @ 09:24:32 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94082969
quote:
IkBenDeMol De Mol
In de Catedral de Santiago en de Vondelkerk lieg ik donderdag niet meer.
Dus hij heeft voorheen wel gelogen in een/de kerk???
pi_94083280
quote:
Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zo interpreteer ik het ook.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:14:05 #80
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94084213
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Voor zo ver ik weet is er alleen een hele duidelijke scene van Art en Karin in de kerk. Patrick niet toch?
  maandag 14 maart 2011 @ 10:23:09 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94084437
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:14 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Voor zo ver ik weet is er alleen een hele duidelijke scene van Art en Karin in de kerk. Patrick niet toch?
dus, welke conclusie zou je daaruit kunnen trekken?
pi_94084715
er is ook de scène in de kerk met de molboekjes, .... daar hebben ze allebei volgens mij gelogen ...
  maandag 14 maart 2011 @ 10:41:53 #83
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94084912
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:35 schreef JohnDDD het volgende:
er is ook de scène in de kerk met de molboekjes, .... daar hebben ze allebei volgens mij gelogen ...
Ah, klopt!
pi_94085009
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

dus, welke conclusie zou je daaruit kunnen trekken?
Art heeft daar toch niet gelogen?
Album top 100 2024
pi_94085734
I don't like where this is going ;(

Het is wel overtuigend, al moet ik zeggen dat ik toch in een tunnel zit voor Patrick. Al komt afslag Art wel in beeld.
pi_94092221
Gisteren de vorige aflevering gekeken, want eerder kon ik niet.

w00t ik had gelijk vanaf aflevering 2!
Het is Patrick òf Art!

Ook de verliezer van de finale had ik vorige week al goed voorspeld :D
Nu ben ik heel benieuwd.

Als het Art is, dan lag het er veel te dik bovenop.
Als het Patrick is, dan heeftie het goed gespeeld.
Gisteren had ik het er met een vriend van me over. Die had een interessant inzicht: Als dit de eerste serie was geweest, had ìedereen op Art gezeten. Maar dit is de 11e serie. Dus is het Art niet.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:06:15 #88
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94092436
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:01 schreef SwiffMeister het volgende:
Gisteren de vorige aflevering gekeken, want eerder kon ik niet.

w00t ik had gelijk vanaf aflevering 2!
Het is Patrick òf Art!

Ook de verliezer van de finale had ik vorige week al goed voorspeld :D
Nu ben ik heel benieuwd.

Als het Art is, dan lag het er veel te dik bovenop.
Als het Patrick is, dan heeftie het goed gespeeld.
Gisteren had ik het er met een vriend van me over. Die had een interessant inzicht: Als dit de eerste serie was geweest, had ìedereen op Art gezeten. Maar dit is de 11e serie. Dus is het Art niet.
Als jij zegt dat mensen niet meer een mol kiezen wanneer hij te duidelijk mollend in beeld wordt gebracht, dan is het voor de regie toch juist logisch dat ze Art (als hij mol is) door middel van montage te overduidelijk laten zien mollen om zo juist Art niet verdacht te maken bij de kijker?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:22:53 #89
1986 Jane
pi_94137573
Ik denk dat ik een mogelijke oplossing heb gevonden voor de 'Zoek de verschillen, vind de Mol'-hint die ergens aan het begin van het programma gegeven werd. (waar kwam die eigenlijk vandaan?)

De leaders van afleveringen 2, 5 en 9 wijken af van de rest. In 2 en 5 komt Soundos van de andere kant het beeld in gelopen en in de leader van aflevering 9 ontbreekt het 'Trust nobody' dat er steeds zo onheilspellend onder is gemonteerd.

Aflevering 2, 5 en 9 zijn ook precies de afleveringen waar je tijdens de test bij Art vraag 11 in beeld krijgt. In 2 en 5 zie je de vraag ook beantwoord worden en in 9 niet. Als je dan ook nog kijkt naar de antwoorden die in 2 en 5 gegeven worden, dan slaan die ook nog op Art zelf.
N.B. Het is bekend dat de beelden die je ziet van de testvragen niet echt tijdens de test van de kandidaten is opgenomen, maar dan nog - of zelfs wel meer daardoor - kan er een hint in zitten.

aflevering 2
11: Hoe beantwoordde de mol de vraag uit het stilleven?
Gegeven antwoord: Fout

aflevering 5
11: Is de mol links- of rechtshandig?
Gegeven antwoord: linkshandig

Art is linkshandig en gaf een fout antwoord bij de opdracht met het levend stilleven.
pi_94138449
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:22 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat ik een mogelijke oplossing heb gevonden voor de 'Zoek de verschillen, vind de Mol'-hint die ergens aan het begin van het programma gegeven werd. (waar kwam die eigenlijk vandaan?)

De leaders van afleveringen 2, 5 en 9 wijken af van de rest. In 2 en 5 komt Soundos van de andere kant het beeld in gelopen en in de leader van aflevering 9 ontbreekt het 'Trust nobody' dat er steeds zo onheilspellend onder is gemonteerd.

Aflevering 2, 5 en 9 zijn ook precies de afleveringen waar je tijdens de test bij Art vraag 11 in beeld krijgt. In 2 en 5 zie je de vraag ook beantwoord worden en in 9 niet. Als je dan ook nog kijkt naar de antwoorden die in 2 en 5 gegeven worden, dan slaan die ook nog op Art zelf.
N.B. Het is bekend dat de beelden die je ziet van de testvragen niet echt tijdens de test van de kandidaten is opgenomen, maar dan nog - of zelfs wel meer daardoor - kan er een hint in zitten.

aflevering 2
11: Hoe beantwoordde de mol de vraag uit het stilleven?
Gegeven antwoord: Fout

aflevering 5
11: Is de mol links- of rechtshandig?
Gegeven antwoord: linkshandig

Art is linkshandig en gaf een fout antwoord bij de opdracht met het levend stilleven.
Grappig, ik las dit 1 minuut geleden op wieisdemol.com (maar ik zie dat jij dat ook bent) w/
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:05:29 #91
1986 Jane
pi_94138929
Ja, ik dacht 'ik zet hem hier ook maar ff neer'. :P
pi_94142076
Even een analyse van aflevering 7, 8 en 9 die ik gisteren heb teruggekeken, met de wetenschap dat Art en Patrick over zijn. Wordt een lang verhaal, ik hoop dat iemand de moeite neemt om het te lezen. ;)

Ik heb alleen op hun twee gelet, en echt, de programmamakers en zijzelf doen het ontzettend goed, want geen van hen is uit te sluiten. Soms denk ik, Art moet het wel zijn. Vooral bij de vuurtorenopdracht. Patrick levert daar een heel goede bijdrage door het schrijven van de letters, en ik vind zijn verdenking van Karin eigenlijk heel oprecht overkomen. Hij zegt nog tegen Soundos dat hij niet wil dat Karin te lang in de kijker kijkt.
Art daarentegen laat alles aan Anna over, probeert haar op het laatste moment nog te verwarren 'was het wel echt drie?', en je ziet ook (maar dat is misschien tunnelvisie) dat hij z'n best doet om het graven te beinvloeden. Hij heeft de schep vast, hij is als laatste bij de graafplek (heeft duidelijk geen haast), en ik heb ook het idee dat hij naast de graafplek probeert te graven. (hij probeert zichzelf wel minder verdacht te maken door te zeggen: 'hier moet het zijn, meet het nog eens na Soundos!' maar dan is hij al aan het graven)

Met het kistdraag-spel is Art uiteraard overduidelijk aan het mollen door een zwaardere kist met minder geld mee te willen nemen, maar Patrick doet daar bijna net zo hard aan mee, dus dat is onduidelijk.

Ook de opdracht waarbij ze geld moesten zoeken op de vulkaan is multi-interpretabel. Je ziet Art duidelijk langs het geld lopen. Dat kan tactiek van hem zijn, om te kijken wat Patrick doet, en kan zo in beeld gebracht zijn om de kijker op het verkeerde been te zetten, het kan een molactie zijn. Patrick brengt tijdens die opdracht ook maar 50 euro op, dus je weet het niet.

Wat ik daarnaast opvallend vond, is het gesprekje dat Art en Patrick hebben na het jokerspel. Het lijkt wel of Art probeert om Patrick te overtuigen niet al zijn jokers in te zetten. Voorkennis? Wil hij zorgen dat Patrick nog een joker over heeft om later in het spel contact met hem om te nemen? Maar dat zou weer voortrekken zijn. Wat Patrick, al hij de mol is, ook bij Art gedaan heeft. Onduidelijk weer, dus.

Tijdens de ziekenhuis-opdracht valt het me aan de ene kant op dat Art absoluut niet zijn best doet om ongezien te blijven, maar dat hij wel weer de gros-vraag gedeeltelijk goed beantwoordt. (een gros is een dozijn keer een dozijn toch?) Dat kan je als mol net zo goed nalaten.

Wat ik tijdens deze opdracht wel weer heel opvallend vond is het gemol (?) met de porto's. Dit vind echter alleen plaats als Patrick aan de beurt is. Op andere momenten heeft Art ook de porto, maar dan is de ander gewoon goed te verstaan. Ook vind ik dat het stukje zo gemonteerd is dat het wel lijkt of Patrick doet alsof hij de rest niet kan horen (kom op nou jongens!) maar dat zou in de praktijk weleens nep kunnen zijn. Zo kwam het in ieder geval wel op mij over, kijk nog maar eens.

Met de koffie/vulkaanopdracht is het weer overduidelijk Art die de boel wil verpesten. Hij stelt (als enige) voor om de informatie 1 op 1 uit te wisselen, terwijl de rest dat allemaal niet wil, en hij beantwoordt vrij opzichtig de vragen verkeerd. Ook valt het vragenstellen bij de gids nogal op, alsof hij Soundos wil verwarren met extra informatie, die hij later kan misbruiken bij de rest van de opdracht.

Aan de opdrachten is er dus nauwelijks iets op te maken, ze doen allebei rare dingen, en vaak ook samen. Als je let op stemgedrag, Soundos en Karin zitten vrij lang op Patrick, en Patrick zit heel lang op Karin en hoeft er nooit uit, neig ik meer naar Patrick.
Als je kijkt naar gedrag en naar de opdrachten dan neig ik meer naar Art.

Oke heel verhaal. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Guanabana op 15-03-2011 14:28:58 ]
Koel en donker bewaren
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:42:24 #93
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_94142859
Ik heb het gelezen waar heb er niets zinnigs aan toe te voegen ;)
Het kan echt beide kanten op nog... Maar neig toch steeds meer naar Art, maar waarschijnlijk is dat ook omdat ik wil dat hij de Mol is, zodat hij de pot niet wint :')

Waar ik ook nog aan moest denken, voor de laatste test, toen Art en Patrick zich lieten scheren, pakte Art een mes en zette dat tegen de keel van Patrick om een vraag te stellen. Voordat hij zijn vraag kon stellen ("Wii is de Mol" of "Ben jij de Mol" iets in die richting) vulde Patrick dat al in: "Wat doen we met de pot" of "wat doen we met het geld" weet de exacte verwoording even niet meer. Als Patrick de Mol is, wint hij geen geld, en zou het dus onlogisch zijn als Art die vraag zou stellen. Als Art de Mol is, wint hij niks, en zou Art alle reden hebben die vraag te stellen als Patrick zou winnen. Dus het zou kunnen zeggen dat Art de mol is.
Maar goed, ze waren aan het dollen en niet serieus, heb verder sowieso geen idee of dit soort dingen weleens gedaan worden, de pot verdeeld tussen de winnaar en de mol/ander maatje. Maar vond het toch opvallend.
©Dumbo
pi_94142924
Als ik alleen op de afleveringen let, zou ik zeggen Art. Maar de hints die genoemd worden, die leiden toch wel erg sterk naar Patrick.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:24:15 #95
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_94144359
Oh en over St. Patrick's Day, De Mol lijkt me niet bepaald een Heilige, dus misschien is het een hint dat Patrick niet de Mol is en dus de winnaar?

I'll admit it, ik zit in een Art-tunnel ;)
©Dumbo
pi_94148677
Ik vrees er toch voor dat Art de mol is. Zelf zit ik op Patrick maar met allerlei dingen die nu weer boven komen vrees ik dat ik toch fout zat.
Die Tweet vind ik vooral heel opvallend. En ook de theorie van de testvragen.
Toch hoop ik niet dat Art het is, omdat hij af en toe zo kinderlijk is in de dingen die hij doet.

xx, Nico.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:23:14 #97
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_94158667
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik interpreteer het als volgt: De mol heeft gewoon in het algemeen gelogen gedurende de hele serie en nu houdt hij in aflevering 11 op met liegen. Om te beginnen tijdens de bekendmaking van de mol die plaatsvindt in de Catedral de Santiago en vervolgens de onthulling van alle mollenstreken, opgenomen in de Vondelkerk.

Die kerk waar Art en Karin zaten, heette volgens mij anders (of is geen naam bij genoemd). De kerk waar ze nu de bekendmaking filmen, heet wel de Catedral de Santiago. De tweet is dus geen verwijzing naar die scène.
pi_94163312
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef Guanabana het volgende:
[lang verhaal]

Met de koffie/vulkaanopdracht is het weer overduidelijk Art die de boel wil verpesten. Hij stelt (als enige) voor om de informatie 1 op 1 uit te wisselen, terwijl de rest dat allemaal niet wil, en hij beantwoordt vrij opzichtig de vragen verkeerd. Ook valt het vragenstellen bij de gids nogal op, alsof hij Soundos wil verwarren met extra informatie, die hij later kan misbruiken bij de rest van de opdracht.

Aan de opdrachten is er dus nauwelijks iets op te maken, ze doen allebei rare dingen, en vaak ook samen. Als je let op stemgedrag, Soundos en Karin zitten vrij lang op Patrick, en Patrick zit heel lang op Karin en hoeft er nooit uit, neig ik meer naar Patrick.
Als je kijkt naar gedrag en naar de opdrachten dan neig ik meer naar Art.

Oke heel verhaal. :P
Als toevoeging aan de koffie/vulkaanopdracht: Ik heb de aflevering niet meer teruggekeken maar in mijn herinnering was het dan juist weer Patrick die vragen die hij had moeten weten fout beantwoordde.

Ik zit al een aantal weken op Patrick, maar moet zeggen dat ik ontzettend twijfel omdat er zoals jij ook al aangeeft zoveel dingen zijn waardoor ze allebei prima als mol door zouden kunnen gaan.
Feauteaux
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:08:19 #99
1986 Jane
pi_94167241
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef Guanabana het volgende:
Even een analyse van aflevering 7, 8 en 9 die ik gisteren heb teruggekeken, met de wetenschap dat Art en Patrick over zijn. Wordt een lang verhaal, ik hoop dat iemand de moeite neemt om het te lezen. ;)
[knip]
Helemaal gelezen en ik denk dat je observaties kloppen, hoor. :)

Bij die koffie/vulkaanopdracht viel het mij bij herbekijken nog wel op dat Soundos opmerkt dat Art zoveel extra vragen stelde aan de gids. Op zich vind ik dit ook wel typisch molgedrag. Hoe meer informatie, hoe moeilijker te onthouden en hoe moeilijker in te schatten wat je nou wel en niet moet weten later.

En bij die ziekenhuisopdracht zíe je Art ook klooien aan de porto, he? Soundos maakt er nog een opmerking over. En dat je Art het goede antwoord op de gros-vraag hoort geven... uit de beelden wordt niet duidelijk dat hij de knop toen ook ingedrukt had. Je ziet hem praten met de porto voor z'n mond, maar je hoort zijn oplossing in ieder geval niet binnenkomen bij de anderen en ze lijken er ook niet op te reageren.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:23:47 #100
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94168601
Dat is waar, het kan ook net zo goed Art nog zijn geweest. Maar wat ik opvallend vond was dat 'toneelstukje' (leek het) van Patrick, met zijn 'kom op nou jongens!' Vond het net een beetje gespeeld overkomen.
Deed me denken aan Kim vorig jaar, die tijdens een soortgelijke opdracht deed alsof ze aan het rennen en bezig was, maar in werkelijkheid een beetje stond te chillen, omdat ze toch niet te zien was.
Koel en donker bewaren
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:59:19 #101
1986 Jane
pi_94175188
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:23 schreef Guanabana het volgende:
Dat is waar, het kan ook net zo goed Art nog zijn geweest. Maar wat ik opvallend vond was dat 'toneelstukje' (leek het) van Patrick, met zijn 'kom op nou jongens!' Vond het net een beetje gespeeld overkomen.

Ja, daar heb jij weer helemaal gelijk in. Ik vind Patrick in deze serie wel vaker heel gespeeld overkomen. Een van de redenen dat ik hem ook ging verdenken toen mijn Pepijn-tunnel was ingestort. B-)
Maar nu denk ik toch dat het Art is. Maar eigenlijk dus pas na afgelopen donderdag, omdat ik het zo raar vond dat Soundos verloor en omdat mijn vriend maar bleef vragen "waarom het Art dan niet kon zijn". Ik ben toen ook de afleveringen gaan terugkijken en kwam tot de schokkende conclusie dat het Art dus gewoon hoogstwaarschijnlijk wel is! (Nou ja, volgens mij dan :P)
pi_94183310
Pfff ja... helaas is het Art
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:51:46 #103
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_94183952
Wel leuk dat er dit jaar weer eens discussie is over wie de mol is. Vorige jaren was iedereen het wel eens, een paar afleveringen voor het einde.
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:50:36 #104
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94189869
Ben nu wel heel benieuwd hoe het zit met de mol waarmee ze in de bus zaten!

Was dat al bijna weer vergeten.
Koel en donker bewaren
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 16 maart 2011 @ 14:41:23 #105
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94191826
Omy, komt Hannah ook weer steeds in beeld morgen :').
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:47:54 #106
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94192043
Ik heb een aantal keer het voorstukje van morgen bekeken, dat de kandidaten allemaal gaan juichen, en je ziet/hoort Pepijn duidelijk heel verbaasd: nee!! roepen. In de interviews over aflevering 11, waarin je ziet of de kandidaten Art of Patrick verdenken, zit Pepijn op Art. Zou het dan toch Patrick zijn?
Aan de andere kant zie je Karin zeggen dat ze écht heel bang is dat het Art is, en tijdens dat juichmoment zie je Karin heel geschokt met de handen voor de mond, en niet juichen. Dat zou dus weer kunnen betekenen dat Art het is.

:') Dit programma blijft me echt tot op het laatste moment verwarren en in spanning houden.
Koel en donker bewaren
pi_94192063
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:59 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, daar heb jij weer helemaal gelijk in. Ik vind Patrick in deze serie wel vaker heel gespeeld overkomen. Een van de redenen dat ik hem ook ging verdenken toen mijn Pepijn-tunnel was ingestort. B-)
Dat dus :Y
pi_94192502
Zo, ik heb de afgelopen dagen alle opdrachten nog een keertje bekeken. Dat zegt mij namelijk toch het meest. Verborgen aanwijzingen zijn leuk en aardig, maar uiteindelijk draait het om iemands gedrag tijdens de opdrachten: daar wordt immers het geld gewonnen of verloren.

Aflevering 1
• De bus rit. Art en Patrick krijgen beiden geen vraag en mengen zich niet echt in de discussie over het wel of niet beantwoorden van de ‘bonusvraag’.
• Vuurwerk. Patrick bedenkt het systeem dat uiteindelijk gebruikt wordt en dat in principe goed had kunnen werken. Hij is ontvanger, maar doet weinig. Art draagt niks bij aan het verzinnen van een systeem. Hij is verzender en ‘vergist’ zich minstens één keer.
• Mandjes. Op aanwijzing van Jan pakt Art vijf jokers. Op aanwijzing van Art pakt Patrick vervolgens de laatste vier jokers. Beiden pakken dus geen geld. Na Patrick komt Soundos, die helemaal niks pakt.

Aflevering 2
• Theater. De verhaaltjes van Art en Patrick worden beide onvoldoende herkend (Art vijf keer, Patrick vier keer).
• Het geld in de kluis stoppen. Patrick gaat als tweede en is vrijwel direct af door een boobytrap. De Mol kan echter de opdracht het beste verpesten door af te raken met geld bij zich. Art blijft samen met Jan als laatsten over. Art stelt voor om (tegen de afspraak in) niet samen te gaan (zodat sabotage minder opvalt?). Jan wil dat niet, dus ze gaan samen. Art wordt geraakt door een sluipschutter en verliest zo 1.000 euro.
• Levend stilleven. Patrick geeft een goed antwoord, maar dit levert niks op vanwege een fout antwoord na hem. Art geeft een fout antwoord.

Aflevering 3
• Plakkers en ververs. Patrick is verver. Hij stelt de datering 2008 voor, waardoor hun schildering uiteindelijk niet herkend wordt. Art is plakker. Hij stelt in eerste instantie voor Cruijff te kiezen, terwijl later blijkt dat Cruijff makkelijker was geweest dan Beatrix. Patrick denkt Elvis te zien in het werk van de plakkers en probeert de anderen daarvan (tevergeefs) te overtuigen.
• Voorstelling op het plein. Art is publiekswerver, Patrick treedt op. Patrick draagt dus weinig bij aan het laten slagen van de opdracht (publieksaantal is bepalend).
• Ontsnappen uit hotelkamers. Patrick wil graag alleen, maar dringt niet aan. Art en Jan ontsnappen als enigen uit hun kamer. Op de monitor kunnen ze echter zien dat in ieder geval één andere kamer niet open gaat, zodat de opdracht sowieso mislukt. Als Art de Mol is ‘geeft het niet’ dat hij ontsnapt, want de opdracht zal hoe dan ook niet lukken. Zowel Patrick als Art willen graag de koffers terugkopen.

Aflevering 4
• Busrace. Patrick in de winnende bus, Art in de verliezende. Het ziet er echter niet uit alsof één van beiden de uitslag echt heeft kunnen beïnvloeden.
• Duel om de molboekjes. Patrick zegt dat de Mol bij het levend stilleven de vraag fout had en dat de Mol is afgegaan door een sluipschutter. Als Patrick de Mol is kloppen deze antwoorden niet (hij had de vraag goed en ging af door een boobytrap). Art zegt ook dat de Mol geraakt werd door een sluipschutter. Als Art de Mol is, klopt dit antwoord.
• Touwbrug. Patrick geeft al snel op. Art haalt de overkant, maar wel op een moment dat het waarschijnlijk is geworden dat de opdracht toch niet gehaald zal worden (de twee kandidaten die nog na hem moeten, hebben beide hoogtevrees).

Aflevering 5
• Koeien. Art en Patrick pakken beiden geen kokers. Art heeft een vaag verhaal over z’n stijgbeugel, Patrick doet überhaupt niks.
• Gedicht en foto’s. Art kiest ‘wind’ en later ‘harmonie’. Beide keren drukt-ie te vroeg af, zodat de foto’s niet goed uitpakken. Beide foto’s worden niet geraden. Patrick doet ‘Nicaraguaans’ en ‘zoet’. In beide gevallen is het onderwerp van de foto goed gekozen, maar beide foto’s mislukken technisch (deels of geheel zwart). Beide foto’s worden niet geraden.
• Jeeprit. Art is aanvankelijk chauffeur en rijdt hard door. Patrick is degene die als eerste het eerste en het tweede paaltje ziet. Bij het zesde paaltje loopt Art het geld straal voorbij, waarna Patrick het vindt. Patrick stelt voor te mollen en het geld weg te gooien. Art vindt het goed, maar Patrick doet het toch niet.

Aflevering 6
• Lezers en schrijvers. Patrick is schrijver. De schrijvers doen het redelijk goed. Art is lezer. Art zegt dat ze alle tijd hebben, loopt te klooien met de telefoon en verstaat dingen verkeerd (derde zijstraat wordt vierde). De lezers missen drie oproepen en doen alles op hun dooie akkertje. Aan de andere kant wordt door Art en Soundos wel bijna het woord geraden. Art beredeneert dat het uit acht letters zou kunnen bestaan. Soundos suggereert ‘executie’ en Art stemt daarmee in. De opdracht mislukt alsnog omdat de derde lezers ‘mol’ zegt en Art en Soundos daarmee instemmen.
• Puzzel in de steengroeve. Patrick doet weinig, toont geen initiatief, maar werkt ook niet echt tegen. Art gaat met de grote plank aan de gang en moet halverwege weer terugkomen om de anderen op te halen. Heeft daardoor onnodig veel tijd gekost.
• Handdoekenspel. Niet relevant voor de Mol, aangezien er niks te verdienen valt.

Aflevering 7
• Labyrint in zee. Art pakt één koker, Patrick twee (zeggen ze althans achteraf).
• Kisten dragen. Art en Patrick helpen beiden mee met dragen. Beiden willen liever de kleinste kist meenemen (die het uiteindelijk niet wordt). Art is als één van de eersten de helling af. Patrick als één van de laatsten, maar nog wel binnen de tijd. Beiden verdienen ze zodoende geld.
• Jokerspel. Niet relevant voor de Mol, er is gen geld te verdienen.

Aflevering 8
• Vuurtoren en schatgraven. Art gaat naar de vuurtoren, Patrick naar het strand. Art schept verwarring over de code (is dat echt een 3, is het geen 8?) en vertraagt de boel. Patrick bedenkt om de code groot op het strand te schrijven (dit werkt) en doet enthousiast mee met alle verdere pogingen die voor het seinen bedacht worden. Als ze uiteindelijk allemaal op het strand de schat gaan zoeken, loopt Art met de schep. Hij is de eerste die begint met graven. Zodoende kan hij wellicht ervoor zorgen dat er net naast de goede plek gegraven wordt.
• De kraal op de vulkaan. Art zaait verwarring over de richtingen (als dit 12 uur is, dan is dit... eh, 6 uur?). Art vindt twee keer 50 euro, maar loopt ook weer geld straal voorbij. Opnieuw vindt Patrick het geld dat Art laat liggen. Verder vindt Patrick niks.
• Namen raden. Patrick loopt rond met de naam Miryanna (moeilijk te raden voor de ‘zware jongens’). Art loopt met de (makkelijk te raden) naam Jan. Beiden zijn af voordat ze geld hebben kunnen terugbrengen. Als Art met Patrick praat is er gedoe met de portofoon. Art geeft goede antwoorden op de vraag naar Costa Rica, maar een fout antwoord bij de vraag over de Slag bij Nieuwpoort. Patrick geeft een goed antwoord over koningin Emma, maar een fout antwoord over de florijn. Art wil niet dat Anna terugkomt met het geld. Hij wil dat ze verder gaat, terwijl de tijd bijna om is en de opdracht zeer riskant. Patrick stemt met Art in.

Aflevering 9
• Unieke nationaliteiten. Art en Patrick weten weinig mensen mee te krijgen, maar uiteindelijk pakt dit positief uit.
• bootjes. Patrick saboteert de opdracht om een vrijstelling te vinden. Karin en Soundos reageren verbaasd op de agressieve houding van Patrick en stribbelen een beetje tegen. Art grijnst en vindt het zo te zien wel best.
• Vulkaan en koffie. Art stelt veel vragen aan de gids en leidt daarmee af van de essentie. Bij de overdracht blijft Art zeuren over de beste manier (één-op-één of samen) en verliest zodoende tijd. Hij probeert het andere team foute info te geven en de info die hij ontvangt fout te noteren. Bij de beantwoording van de vragen heeft hij alles fout, behalve één vraag. Terwijl hij juist over die vraag geen info had gekregen: toevallig? Patrick geeft één keer antwoord (fout), verder laat hij Karin de antwoorden geven en stemt er dan mee in. Hij draagt zelf dus niks bij dat geld oplevert.

Aflevering 10
• Bomenopdracht. Art wil per se het geld pakken, vanwege de test. Soundos en Karin proberen de opdracht te saboteren, maar desondanks wordt er drie (van de zes?) keer geld gevonden door Art en Patrick. Zo te zien geen duidelijke molacties.

Dus...
Ik hoop eigenlijk dat het Patrick is, omdat ik al na aflevering 1 heb gezegd dat hij de Mol is. Gezien het bovenstaande kan dat nog steeds zo zijn, maar vind ik het eigenlijk nu waarschijnlijker dat Art de Mol is.
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:02:12 #109
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_94192649
quote:
15s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:41 schreef Pino112 het volgende:
Omy, komt Hannah ook weer steeds in beeld morgen :').
Naast Hanna zit Anna. O+!
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:05:44 #110
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94192801
Ah tof, K_man, ik wilde misschien ook zo'n overzicht posten, maar nu heb jij het al gedaan.
Koel en donker bewaren
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 16 maart 2011 @ 15:08:57 #111
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94192927
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:02 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Naast Hanna zit Anna. O+!
Dat is het enige voordeel :9~ :9~
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:14:46 #112
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94193161
Als ik dat overzicht zo doorlees dan moet het ahv de opdrachten Art wel zijn. Het is opvallend dat juist Patrick en Art altijd degenen zijn geweest die opdrachten probeerden te saboteren, maar ik vind Art er toch wat vindingrijker en consequenter in.

Twee mollen kan eigenlijk ook nog steeds. Ze hebben zoveel verdachte onderonsjes gehad, gedoe met jokers, 'ik wil zo graag met jou door', 'we kunnen mollen hè?', samen met de zwaardere kist door willen gaan, samen met de porto geklooid.... erg verdacht vind ik het toch nog steeds.
Koel en donker bewaren
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:16:04 #113
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_94193213
Twee mollen zou heel het idee van het programma ondermijnen. Het programma heet Wie is de Mol, niet Wie zijn de Mollen. Dat zou absurd en idioot zijn.
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:18:21 #114
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94193296
Op zich wel ja, hoewel ik na 11 seizoenen een dergelijke verrassing niet héél absurd en idioot zou vinden. Zeker gezien alles dat er op wijst.
Het zal ook wel niet hoor, maar er is dit seizoen wel veel voor te zeggen.
Koel en donker bewaren
pi_94193383
Oh help, is het weer zover? Elk jaar is er wel iemand die oppert dat er dat jaar wellicht meer dan één Mol is, of helemaal geen. Er is gewoon één Mol, net als altijd. Dat is ook diverse keren door PJ in de uitzendingen gezegd: er is onder jullie één Mol.
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:22:39 #116
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_94193469
Vorig jaar werd het ook gezegd meen ik mij te herinneren. Omdat Sanne en Kim zo'n goede vriendinnen waren en veel aan elkaar door lulde.
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:37:50 #117
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_94194103
Ze kunnen het alletwee nog zijn, maar als het Art blijkt te zijn is het wel de meest obvious mol ooit (zelfs nog erger dan Miloushka en haar gespeelde domheid).

Wat het ook zal worden, er zal iets unieks in de BN-er series gebeuren voor mij(of ik heb de mol goed vanaf aflevering 1 of de mol zit helemaal vooraan in de leader).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:43:31 #118
1986 Jane
pi_94194343
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:50 schreef Guanabana het volgende:
Ben nu wel heel benieuwd hoe het zit met de mol waarmee ze in de bus zaten!

Was dat al bijna weer vergeten.
Nou, ik ook! Uit het moldagboek bij aflevering 1 zou je kunnen opmaken dat hij inderdaad in de bus gezeten heeft:
quote:
Je kunt je wel voorstellen dat de opdracht in die bus voor mij heel erg spannend was. Telkens stapte er weer een medekandidaat in de bus en steeds dacht ik dat ik door de mand zou vallen. De Mol ontmaskerd! Al bij de eerste opdracht in de eerste aflevering! Wat een blunder zou dat zijn geweest. Maar ik denk dat niemand mij heeft gezien... hoop ik. Ik hoop jij ook niet, want anders zou het jouw kijkplezier wel heel erg bederven
Het is zeer de vraag of dit door de Mol zelf geschreven wordt, maar hoe dan ook denk ik ook niet dat ze er in liegen.

Ben ook benieuwd hoe ze dit gedaan hebben en hoeveel risico ze genomen hebben. Want mijn god! Als iemand de Mol ziet zitten en bij de vragenronde floept die er ook gelijk een naam uit... gelijk je hele programma weg! :D
Ongetwijfeld was de uitslag (goed/fout) dan pas achteraf bekend gemaakt, maar als iemand (of een paar mensen) je echt denkt te hebben zien zitten...

Mooi overzicht trouwens, k_man! ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Jane op 16-03-2011 15:50:13 ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:14:13 #119
1986 Jane
pi_94195923
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
als het Art blijkt te zijn is het wel de meest obvious mol ooit (zelfs nog erger dan Miloushka en haar gespeelde domheid).

Tja, ben ik toch niet met je eens. Ik heb niet het idee dat hij in de kandidatengroep door veel mensen ooit serieus verdacht werd. Zelfs niet op het eind.

Ik heb me eerder in de serie wel aan Art geërgerd, maar dat was toen ik nog niet dacht dat hij de Mol was. Maar nu ik denk dat Art de Mol is, heb ik mijn mening herzien.
Als hij het inderdaad is, dan vind ik dat hij het briljant en vooral ook heel moedig gespeeld heeft. Niet dom doen zoals Milouska (wat ik zelf ook heel irritant vond), maar gewoon de nepmollende (want slimme) kandidaat spelen. Ik vind dat moedig, want je weet nooit zeker of de rest je toch niet massaal gaat verdenken. Het is denk ik moeilijk om in het spel te allen tijde te weten hoe je precies moet saboteren om door de andere kandidaten voor 'nepmol' uitgemaakt te worden. En het moet ook héél spannend zijn. Je loopt het risico dat mensen je er op gaan aanspreken ('Je bent gewoon de Mol!") en dan moet je ook maar steeds net zó reageren dat ze je toch niet echt gaan verdenken.

Het ergste vind ik een mol die niks gedaan blijkt te hebben. :{ Die in de onthullingsaflevering alleen maar zegt: "Ja, bij die opdracht ging het toch al mis, dus hoefde ik niks te doen". Die hebben we ook wel eens gehad. Dan vraag ik me altijd af of ik al die weken wel naar het programma "Wie is de mol?" heb zitten kijken.
Maar goed, dat risico is vrij klein dit jaar. Hoe dan ook.
pi_94197596
Precies, de laatste paar seizoenen molde de Mol minder dan de kandidaten. Dat maakt het wel moeilijk de Mol te ontmaskeren, maar dan moet je je gaan afvragen in hoeverre de Mol nog de Mol genoemd kan worden.
pi_94203262
Ik zou het juist wel heel origineel vinden als de obvious mol een keer echt de mol is!
Patrick is meer een klassieke mol: subtiel de boel mollen.

Bijvoorbeeld: Patrick die 8 meter aflegt op het touw. Het lijkt alsof hij daarmee een goede poging doet maar omdat ze in totaal 666 meter moeten afleggen moet er alsnog iemand extra tot bijna aan de overkant komen: typisch vooropgezet mols.

Art lijkt meer ad hoc dwars te liggen (de koffer met minder geld willen, steeds de verkeerde antwoorden geven bij de koffie-vulkaan-opdracht; dat zijn echt duidelijke sabotage-acties).
Maar hij verraadde zich mogelijk als kandidaat toen Soundos 'executie' voorstelde bij de lezers-schrijvers-opdracht. Art wilde daarmee meegaan.

Als fanatieke ervaren mol-kijker zit ik al weken op Patrick. Maar Art zou het nog steeds kunnen zijn en dat zou eigenlijk wel heel grappig en verrassend zijn.
pi_94210351
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:46 schreef sverbern het volgende:
Maar hij verraadde zich mogelijk als kandidaat toen Soundos 'executie' voorstelde bij de lezers-schrijvers-opdracht. Art wilde daarmee meegaan.
Klopt, maar Patrick heeft net zo goed van die momenten. Met name zijn gedrag bij de jeepopdracht; als eerste de paaltjes opmerken. Geld oppakken dat een ander gemist heeft, zou een echte Mol dat doen?

In minder mate geldt dat voor de vuurwerkopdracht (Patrick die met een idee komt dat op zich had kunnen werken) en het doorseinen van de code naar de vuurtoren (ook zijn idee).
pi_94211095
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Klopt, maar Patrick heeft net zo goed van die momenten. Met name zijn gedrag bij de jeepopdracht; als eerste de paaltjes opmerken. Geld oppakken dat een ander gemist heeft, zou een echte Mol dat doen?

In minder mate geldt dat voor de vuurwerkopdracht (Patrick die met een idee komt dat op zich had kunnen werken) en het doorseinen van de code naar de vuurtoren (ook zijn idee).
Ik denk nog steeds bij die jeep opdracht dat patrick hoopte dat ze nooit op tijd zouden komen. En die vuurwerk opdracht is gedoemd te mislukken met zo'n grote groep.
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:04:10 #124
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_94226849
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:54 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds bij die jeep opdracht dat patrick hoopte dat ze nooit op tijd zouden komen.
Inderdaad, dat miste ik hierboven ook in het overzicht. Patrick zat eerst te liegen over de lengte van het parcours (hij zei dat het een kilometer korter was dan het daadwerkelijk was), waardoor hij hoopte dat anderen dachten dat ze er al bijna waren en dus rustig aan konden doen. En daarna was hij ineens zo fanatiek dat hij bij elk paaltje wilde stoppen. Natuurlijk met de hoop om buiten de tijd binnen te komen, wat ook bijna gelukt was. Voor mij typische molacties.

quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, het ging om zo'n kleine bedragen en ondertussen kon hij wel Art verdacht maken door te roepen dat hij het geld had gepakt dat duidelijk zichtbaar was, maar Art liet liggen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:17:25 #125
208890 June.
Seriously?
pi_94226995
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:04 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Inderdaad, dat miste ik hierboven ook in het overzicht. Patrick zat eerst te liegen over de lengte van het parcours (hij zei dat het een kilometer korter was dan het daadwerkelijk was), waardoor hij hoopte dat anderen dachten dat ze er al bijna waren en dus rustig aan konden doen. En daarna was hij ineens zo fanatiek dat hij bij elk paaltje wilde stoppen. Natuurlijk met de hoop om buiten de tijd binnen te komen, wat ook bijna gelukt was. Voor mij typische molacties.

Ja, maar dat zou ik dan wel lame vinden, dan laat je de opdracht voornamelijk afhangen van wat anderen doen..
pi_94230267
Ik heb misschien een hele goede 'hint' gevonden waarom Art de Mol is.

In het extra filmpje van aflevering 11 zegt Karin dat ze helemaal gek wordt als Art de Mol is. Ze hoopt dat het absoluut niet het geval is, omdat ze flink bedonderd is.

In de volgende week-filmpje is te zien dat Karin haar handen heel langzaam voor haar mond doet en een beetje perplex is.

Zou het?
pi_94230694
Finale dag *O*

Ik hoop op Patrick als mol, maar vrees steeds meer Art als mol :')
pi_94230704
Happy St. Patrick's Day! *O* ;)
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:51:16 #129
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_94232512
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:43 schreef Beaudelaire het volgende:

In het extra filmpje van aflevering 11 zegt Karin dat ze helemaal gek wordt als Art de Mol is. Ze hoopt dat het absoluut niet het geval is, omdat ze flink bedonderd is.

In de volgende week-filmpje is te zien dat Karin haar handen heel langzaam voor haar mond doet en een beetje perplex is.

Zou het?
Volgende week is het niet te zien het is vanavond de laatste uitzending de ontknoping.
pi_94232552
In het filmpje dan voor vanavond. :')
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:53:41 #131
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_94232598
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:52 schreef Beaudelaire het volgende:
In het filmpje dan voor vanavond. :')
Yeps ;) Wel jammer de laatste uitzending ;(
pi_94232654
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:59 schreef k_man het volgende:
Zo, ik heb de afgelopen dagen alle opdrachten nog een keertje bekeken. Dat zegt mij namelijk toch het meest. Verborgen aanwijzingen zijn leuk en aardig, maar uiteindelijk draait het om iemands gedrag tijdens de opdrachten: daar wordt immers het geld gewonnen of verloren.

[...]

Aflevering 2
• Het geld in de kluis stoppen. Patrick gaat als tweede en is vrijwel direct af door een boobytrap. De Mol kan echter de opdracht het beste verpesten door af te raken met geld bij zich. Art blijft samen met Jan als laatsten over. Art stelt voor om (tegen de afspraak in) niet samen te gaan (zodat sabotage minder opvalt?). Jan wil dat niet, dus ze gaan samen. Art wordt geraakt door een sluipschutter en verliest zo 1.000 euro.
[*]Levend stilleven. Patrick geeft een goed antwoord, maar dit levert niks op vanwege een fout antwoord na hem. Art geeft een fout antwoord.

Aflevering 4
• Duel om de molboekjes. Patrick zegt dat de Mol bij het levend stilleven de vraag fout had en dat de Mol is afgegaan door een sluipschutter. Als Patrick de Mol is kloppen deze antwoorden niet (hij had de vraag goed en ging af door een boobytrap). Art zegt ook dat de Mol geraakt werd door een sluipschutter. Als Art de Mol is, klopt dit antwoord.
Ook al zit ik nog steeds te twijfelen tussen Art en Patrick, en hebben ze allebei vele molacties gedaan, uit het bovenstaande van jouw overzicht blijkt toch dat Art de mol is?
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:12:38 #133
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94233310
Nohhh! Vanavond is het eindelijk zo ver *O*
pi_94233410
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:12 schreef Eva4Evah het volgende:
inderdaad, helaas kan ik het vanavond niet zien :(
hopelijk komt het meteen op uitzendinggemist..

de preview belooft veel goeds, veel emotionele reacties
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_94233683
Ik ga drie uur vroeger naar mijn werk, hard doorstampen, iedereen aan het werk houden en dan maar hopen dat we voor half negen klaar zijn, haha.
pi_94233897
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:55 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Ook al zit ik nog steeds te twijfelen tussen Art en Patrick, en hebben ze allebei vele molacties gedaan, uit het bovenstaande van jouw overzicht blijkt toch dat Art de mol is?
Niet persé. Ze moesten vertellen wat ze op die vragen hebben ingevuld in de test. De Mol hoeft de test echter niet naar waarheid in te vullen - die kan alles fout beantwoorden, want hij gaat toch altijd door.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:30:51 #137
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_94233943
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:43 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou, ik ook! Uit het moldagboek bij aflevering 1 zou je kunnen opmaken dat hij inderdaad in de bus gezeten heeft:

[..]

Het is zeer de vraag of dit door de Mol zelf geschreven wordt, maar hoe dan ook denk ik ook niet dat ze er in liegen.

Ben ook benieuwd hoe ze dit gedaan hebben en hoeveel risico ze genomen hebben. Want mijn god! Als iemand de Mol ziet zitten en bij de vragenronde floept die er ook gelijk een naam uit... gelijk je hele programma weg! :D
Ongetwijfeld was de uitslag (goed/fout) dan pas achteraf bekend gemaakt, maar als iemand (of een paar mensen) je echt denkt te hebben zien zitten...

Ehm waarom zou je eigenlijk zeggen dat je de mol hebt zien zitten? Stel, Art zag Patrick zitten. Waarom zou Art dat dan zeggen, als hij zeker weet dat hij Patrick zag zitten heeft hij het spel (plus 25.000 euro) dus al bijna binnen. Ze konden toch extra geld verdienen met raden wie in de bus zat? Maar waarom zou je dat dan zeggen, dan weet 'iedereen' wie de mol is. Hoewel we natuurlijk niet weten wat er gebeurde als iemand idd een naam zei.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:50:38 #138
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94234582
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:30 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Ehm waarom zou je eigenlijk zeggen dat je de mol hebt zien zitten? Stel, Art zag Patrick zitten. Waarom zou Art dat dan zeggen, als hij zeker weet dat hij Patrick zag zitten heeft hij het spel (plus 25.000 euro) dus al bijna binnen. Ze konden toch extra geld verdienen met raden wie in de bus zat? Maar waarom zou je dat dan zeggen, dan weet 'iedereen' wie de mol is. Hoewel we natuurlijk niet weten wat er gebeurde als iemand idd een naam zei.
Als Art Patrick zou hebben zien zitten dan was hij er natuurlijk heel erg bij gebaat als hij de rest op het verkeerde been kon zetten. Maw, zo verdacht mogelijk doen... hey wacht... :o
pi_94236134
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:15 schreef roos85 het volgende:

[..]

inderdaad, helaas kan ik het vanavond niet zien :(
hopelijk komt het meteen op uitzendinggemist..

de preview belooft veel goeds, veel emotionele reacties
De uitzending staat bijna direct na de uitzending op TV op www.wieisdemol.nl
pi_94236554
Voor mij is het omgekeerd. Ik hoop dat Art het is, maar denk dat het Patrick is...
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 13:53:19 #141
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94236834
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 12:12 schreef Eva4Evah het volgende:
Yeah! *O* *O*
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:19:02 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94237846
dat St Patricksday is geen aanwijzing imho. Op zo'n zender zijn zoveel belangen, personen en is er zoveel geld mee gemoeid dat ze dat echt niet gaan plannen op St patricksday. Wel een leuk toeval, dat wel.

Al met al neig ik steeds meer naar Art als mol. Én ga ik hem steeds meer waarderen als mol. het is op dit moment bijna een teleurstelling als het toch Patrick blijkt te zijn. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_94238533
Oehhh, spannend, today is the day! *O*

Zit nog steeds 50/50 op Patrick en Art.
Koel en donker bewaren
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:41:37 #144
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_94238755
Tweets van Soundos: Vanavond eindelijk de grote finale van #widm. Ben zo benieuwd wie nou die mol is!! Hihihihi
54 minutes ago
pi_94238798
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:41 schreef Haaibaaike het volgende:
Tweeps van Soundos: Vanavond eindelijk de grote finale van #widm. Ben zo benieuwd wie nou die mol is!! Hihihihi
54 minutes ago
Joooongg :') ze weet allang wie het is. Irritant mens.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 14:50:39 #146
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94239181
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:41 schreef Haaibaaike het volgende:
Tweets van Soundos: Vanavond eindelijk de grote finale van #widm. Ben zo benieuwd wie nou die mol is!! Hihihihi
54 minutes ago
:') :')
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:17:51 #147
2651 svann
night-hawk
pi_94240188
De mol zit vast al de hele week gniffelend mee te lezen. :Y

Het zal wel spannend voor hem zijn om af te wachten hoe men zijn mollenspel uiteindelijk waardeert.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:52:32 #148
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_94241634
Hoi, weet iemand hoe snel widm na de uitzending op uitzendinggemist staat? :)
pi_94241667
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:34 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

De uitzending staat bijna direct na de uitzending op TV op www.wieisdemol.nl
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:54:40 #150
1986 Jane
pi_94241756
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 10:43 schreef Beaudelaire het volgende:

Zou het?
Dat hele verhaal van Karin over haar gesprek voor de test wijst imho op Art als Mol. Want anders zou hij een hele domme kandidaat zijn en dat geloof ik niet.
Karin zegt tegen hem dat ze alles op hem (Art) gaat invullen. Als Art de mol niet is, dan weet hij op dat moment "Karin zit er helemaal naast, dus ik sta eigenlijk al in de finale". Maar wat doet hij? Hij probeert haar er van af te praten, waardoor ze uiteindelijk op Patrick stemt (dat laatste blijkt duidelijk uit afl. 10). Beetje raar van kandidaat Art, niet? B-)
pi_94243273
Vanavond wel een aflevering? Ik dacht 24 mrt pas. :o :D
pi_94243338
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 15:43 schreef Jane het volgende:

[..]

[..]

Voor zover ik me kan herinneren werd er pas bekend gemaakt dat degene in de bus de mol was toen niemand antwoord wilde geven. Dus als iemand de mol had gezien hadden ze het ook nog zo kunnen spelen dat hij erin zat als kandidaat en zelf geen antwoord mocht geven. Hoewel dat nog steeds zeer obvious is. Denk ook dat de mol wel een soort van vermomming op had.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_94243591
Is er vanavond nou ook alle trucs van de mol of is dat volgende week?
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:33:45 #154
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94243776
Ik denk dat die Shirtnummers 3 en 11 de mol zijn. (Art Rooijakkers) . ik heb wel al eens zitten kijken en iemand met een gek petje op gezien met bruin haar die je van achter ziet, die met een beetje fantasie wel voor Patrick kan doorgaan eventueel.
(weet de tijd niet meer precies. 6 of 9 minuten geloof ik)
maar toch, het is natuurlijk wel een énorm risico de mol echt in de bus te plaatsen. Als iemand het ziet is het hele programma al in de eerste aflevering voorbij.

Het lijkt mij dat ze met zo'n dure productie dat risico niet nemen. en dus kiezen voor een cijfer of foto of andere verwijzing. Die pas later een lampje doet branden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_94243845
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:30 schreef Stansfield het volgende:
Is er vanavond nou ook alle trucs van de mol of is dat volgende week?
Volgens mij is vanavond de afsluitende aflevering. De onthulling, plus alle trucs dus.
Of toch du vader?
pi_94244755
Ja, als ze vanavond niet de molacties zouden laten zien, wat dan wel? Een uur is een beetje lang om slechts bekend te maken dat Art de Mol is. :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:02:14 #157
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94245150
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:54 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat hele verhaal van Karin over haar gesprek voor de test wijst imho op Art als Mol. Want anders zou hij een hele domme kandidaat zijn en dat geloof ik niet.
Karin zegt tegen hem dat ze alles op hem (Art) gaat invullen. Als Art de mol niet is, dan weet hij op dat moment "Karin zit er helemaal naast, dus ik sta eigenlijk al in de finale". Maar wat doet hij? Hij probeert haar er van af te praten, waardoor ze uiteindelijk op Patrick stemt (dat laatste blijkt duidelijk uit afl. 10). Beetje raar van kandidaat Art, niet? B-)
Ik begin de pest aan die posts van jou te krijgen, en dan vooral omdat ik er van ga denken dat ik vrijwel het hele seizoen al op de foute mol zit. :P
Ik houd echter maar vast aan het feit dat Art wel heel makkelijk mee wilde gaan met 'executie' van Soundos, en dat Pepijn dat tegenhield. Dat was het moment dat Pepijn dan weer in the picture was als mol bij mij, al heb ik nooit op hem gestemd.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:24:37 #158
208890 June.
Seriously?
pi_94246021
Trouwens, St. Patricks Day is sowieso een (on)bedoelde hint. Of Patrick is de mol óf zijn dag kan niet meer stuk omdat hij veel geld gewonnen heeft.
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:30:53 #159
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_94246261
soundos
Straks met de Wie is de Mol crew finale bekijken. Heb er zin in!
41 minutes ago... Dus is vanavond wel de finale.
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:32:28 #160
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_94246345
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Joooongg :') ze weet allang wie het is. Irritant mens.
Jooooongg doe eens niet zo irritant :7
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:34:17 #161
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94246412
:')
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:48:02 #162
1986 Jane
pi_94246899
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:02 schreef Jabberwocky het volgende:

Ik begin de pest aan die posts van jou te krijgen
;(
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:51:41 #163
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94247045
:*
pi_94247789
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 22:09 schreef n0ir het volgende:

Jan ging juist van Art af en waarschijnlijk daarom ging ie eruit :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:21:18 #165
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_94248076
Pfff, best wel spannend. De ontknoping komt steeds dichterbij.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_94248169
Ik ga er gewoon van uit dat Art de Mol is.

En dat komt, misschien heel erg naief, omdat ik me niet kan voorstellen dat een Mol jokers gaat uitdelen aan een kandidaat. En niet één joker, maar meerdere.

Bovendien kan ik me het, al heel lang, voorstellen dat Art (juist Art) zich na al de voorgaande BN-series juist voordoet als mollende kandidaat. In your face mollen, want dat wordt toch afgedaan als 'hij kan de mol niet zijn'. Ik zou het echt geweldig vinden als het Art is.
pi_94248190
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 10:43 schreef Beaudelaire het volgende:

Zou het?
Haha, Pepijn die nog heel hard nee zegt :D.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_94248285
Ja, Pepijn zat op Art zei hij, dus zijn reactie zou op Patrick kunnen wijzen en Karin is dus nogal geschokt, dat postte ik gisteren ook al, en dat zou weer op Art kunnen wijzen.

Blijft tot het laatste moment spannend dus. Heb nu wel liever dat Art het is.
Koel en donker bewaren
pi_94248438
Heb er zo'n zin in! 2 uur nog maar! Ik ben zometeen echt superzenuwachtig.
Koel en donker bewaren
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:47:36 #170
302853 themole
graaft totaal door.
pi_94249104
Het is voor mij een vervelende finale. Want sinds het begin zat ik op art & patrick. Later voor Patrick gegaan en gehoopt dat Art eruit zou gaan. Helaas blijven ze er allebei in. Blijf hopen op Patrick omdat het een betere mol zou zijn dan Art.
Niet altijd serieus
pi_94249222
Ik hoop op Art omdat ik het een vervelend scenario zou vinden dat Patrick ontzettend veel van Art geprofiteerd heeft en hem ook jokers heeft gegeven om hem in het spel te houden.

Ik heb dan liever een (hoewel obvious) mol die zelf alles heeft gedaan.
Koel en donker bewaren
pi_94249291
Komt dadelijk nog bij RTL Boulevard :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:22:32 #173
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94250862
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:12 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Jan ging juist van Art af en waarschijnlijk daarom ging ie eruit :)
Waarom denk je dat? Omdat de montage suggereerde dat hij op Soundos zat? Een dag later op de radio zei Jan 'ik heb alles op dezelfde persoon in gezet, ik zeg niet wie het is, maar wel dat het niet Soundos was'.
In de interviews voor de aflevering van vanavond zegt hij dat hij nu Patrick verdenkt, dat hij soms weer terug is bij Art, maar uiteindelijk nu toch op Patrick zit. Dus: Jan zat volgens mij gewoon op Art toen hij rood kreeg.

Dat zegt niet dat Art niet of juist wel de mol is, maar wel dat je niet zo blind moet vertrouwen op de montage. Want op andere momenten buiten de uitzendingen wordt dat gewoon weer tegengesproken.
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:24:20 #174
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94250956
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:24 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Haha, Pepijn die nog heel hard nee zegt :D.
En uit dit tweetal verdenkt Pepijn Art, zo blijkt uit de interviews? Dus hij is nu verbaasd dat het Patrick blijkt? :P

We zullen het zien, ik kom mijn tunnel niet meer uit tot er wordt gezegd dat het alsnog Art is. :+
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:25:04 #175
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_94250991
Het is Patrick. Het moet gewoon :P
pi_94253530
Ik wil hier even on-the-record zeggen dat ik denk dat het Patrick is. :7
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:15:19 #177
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94254110
Daar blijf ik ook bij. En nu ga ik weg uit dit topic, want ik moet het weer met een uitzendinggemistje gaan doen.

Over twee uur zal blijken of ik mensen kan uitlachen, of dat mensen mij kunnen uitlachen. :P
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 20:18:53 #178
42184 crew  DaMart
pi_94254384
Nog even en we weten zeker dat Art de mol is *O*.
pi_94254653
:X ik kan er zo slecht tegen
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter donderdag 17 maart 2011 @ 20:25:26 #180
87554 Cee
Welluk?
pi_94254831
Ik ben lichtelijk nerveus. :')
pi_94254836
Patrick~!
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_94254841
Ik houd het niet meer. :'(
pi_94254874
*schenkt wijn in voor de nerveuzen*

helpt een beetje.
Koel en donker bewaren
pi_94254947
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:18 schreef DaMart het volgende:
Nog even en we weten zeker dat Art de mol is *O*.
En zo is 't *O*

Ik ben stiknerveus, kom maar hierrrrrr met die wijn, Guananana!
pi_94254970
Bijna.....*O*
pi_94254990
Nee, maar we (ik) zijn er 11 weken intensief mee bezig geweest, en nu is het gewoon zo ver! Brrr durf bijna niet te kijken.
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter donderdag 17 maart 2011 @ 20:27:46 #187
87554 Cee
Welluk?
pi_94254993
Eigenlijk wil ik liever nog even in onwetendheid zijn. Die pure onschuld die we straks allemaal gaan verliezen. Dan opeens, BAM, weten we het zeker. Nu zijn we nog kippetjes zonder koppen die van alles kakelen. En straks staat het gewoon vast.

Meuh. :'( :')
pi_94255048
Als Patrick het is, heeft Art het zo kut gedaan :N

Daarom hoop ik Art.
Koel en donker bewaren
pi_94255064
Lieve Cee, 't stond altijd al vast. We kakelen al weken als kippetjes zonder koppen.

Wijn!
pi_94255103
Patrick is de mol.
  ESF Reporter donderdag 17 maart 2011 @ 20:29:15 #191
87554 Cee
Welluk?
pi_94255113
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:28 schreef sheotah het volgende:
Lieve Cee, 't stond altijd al vast.
Dat is ook zo. :D
pi_94255118
Art zou een betere Mol zijn.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 20:29:30 #193
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94255136
Na de Ster *O*.
pi_94255138
He, na de Ster pas.
pi_94255161
Ik heb echt géén idee wie het is, ik wil dat Patrick het is, maar toch denk ik dat Art het is... Ach ja laat maar zitten we zien het zo wel :P
  ESF Reporter donderdag 17 maart 2011 @ 20:30:00 #196
87554 Cee
Welluk?
pi_94255170
Patrick is de mol want iedereen juicht en klapt aan die tafel en Patrick doet zo van "ja hahaa stelletje oelewapperts!"
Oh, en omdat het moet volgens m'n prono dus het is gewoon zo.
pi_94255173
Ster -> Patrick Zeester.

Het is Patrick. :D
pi_94255179
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:28 schreef Guanabana het volgende:
Als Patrick het is, heeft Art het zo kut gedaan :N

Mwah, nou ja, hij is dan wel de winnaar he :D _O-
pi_94255211
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:30 schreef Beaudelaire het volgende:
Ster -> Patrick Zeester.

Het is Patrick. :D
En dan ook nog eens op St. Patrick's Day. :+
pi_94255232
Ik ben zenuwachtig! Ik ga maar eens richting tv, als ik hier straks terugkom hoop ik dat ik gelijk heb in te zeggen dat Patrick de mol is :P

Veel plezier met kijken allemaal :D
Feauteaux
pi_94255283
Sinds tijden dat ik echt weer eens de zenuwen heb bij een ontknoping van WIDM. Dat is sowieso een goed teken ^O^
pi_94255306
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:30 schreef sheotah het volgende:

[..]

Mwah, nou ja, hij is dan wel de winnaar he :D _O-
Mja, en ik gun het Art dus niet om de pot te winnen terwijl hij alles verpest heeft.
Koel en donker bewaren
pi_94255338
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:31 schreef Urquhart het volgende:
Sinds tijden dat ik echt weer eens de zenuwen heb bij een ontknoping van WIDM. Dat is sowieso een goed teken ^O^
Ja, da's waar! Voor mij ook al even geleden dat ik nerveus was over een ontknoping van de Mol! :)
pi_94255339
Ben benieuwd wat de aanwijzingen waren.
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:32:12 #205
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:32:26 #206
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_94255364
Ben benieuwd! *O* *O*
pi_94255397
Ja, we worden hoe dan ook teleurgesteld. We hebben 11 weken lang honderden hints geopperd, en slechts een handjevol blijft daar van over.
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter donderdag 17 maart 2011 @ 20:32:52 #208
87554 Cee
Welluk?
pi_94255405
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:31 schreef Urquhart het volgende:
Ten tijde van Seizoen 3 (Het seizoen van George), heb ik de videocamera op ons (m'n moeder, zusje, vriendin en ik) gezet terwijl we de ontknoping aan het kijken waren.
Legendarische beelden. _O-
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 20:33:03 #209
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94255416
Eerste keer in jaren dat ik weer zo'n ontknoping zie, ben benieuwd :D
pi_94255433
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:32 schreef Cee het volgende:

[..]

Ten tijde van Seizoen 3 (Het seizoen van George), heb ik de videocamera op ons (m'n moeder, zusje, vriendin en ik) gezet terwijl we de ontknoping aan het kijken waren.
Haha, geniaal! :D
pi_94255440
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:32 schreef Cee het volgende:

[..]

Hahaha! Oh Sjors O+
pi_94255490
Oeh, bijna het begin gemist :P .
  ESF Reporter donderdag 17 maart 2011 @ 20:34:11 #213
87554 Cee
Welluk?
pi_94255517
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:33 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Haha, geniaal! :D
Trouwens ook de videocamera op ons gezet in die week dat we dachten dat het bekend zou worden (dat gedoe met dat parachutespringen) en toen kwam dus ineens in beeld dat we het pas een week later zouden te weten komen. Die beelden zijn misschien nog legendarischer (gillen + vloeken + tieren). :')
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:34:12 #214
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_94255519
Happy St. Patrick's Day trouwens O+
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:34:29 #215
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_94255554
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:34 schreef Cee het volgende:

[..]

Trouwens ook de videocamera op ons gezet in die week dat we dachten dat het bekend zou worden (dat gedoe met dat parachutespringen) en toen kwam dus ineens in beeld dat we het pas een week later zouden te weten komen. Die beelden zijn misschien nog legendarischer (gillen + vloeken + tieren). :')
Dat zijn echt geweldige beelden, posten. _O-
pi_94255572
Seizoen 1 & 2 was toch zonder BN'ers? Zou tof zijn als ze dat het volgende seizoen weer doen. Want waarom zouden die BN'ers zich ontzettend inspannen voor ¤10-20k? Met gewone mensen wordt het veel spannender imo.
pi_94255577
:X :X
Koel en donker bewaren
pi_94255589
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:33 schreef Tegan het volgende:
Oeh, bijna het begin gemist :P .
Ik ook, normaal kan ik het namelijk nooit 'live' kijken en vanavond wel. Ik was al bijna wat anders aan het doen.
pi_94255606
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 20:34 schreef egeltje1985 het volgende:
Duurt lang.
Ik dacht dat ik op de verkeerde zender zat :')
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:35:33 #221
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_94255641
KOMOP
  ESF Reporter donderdag 17 maart 2011 @ 20:35:36 #222
87554 Cee
Welluk?
pi_94255644
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:34 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Dat zijn echt geweldige beelden, posten. _O-
Van m'n leven niet, te genant voor woorden. :P
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 20:35:45 #223
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94255657
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 20:34 schreef GotC het volgende:
Happy St. Patrick's Day trouwens O+
Dankje.
pi_94255687
quote:
99s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:34 schreef ConscienceNL het volgende:
Seizoen 1 & 2 was toch zonder BN'ers? Zou tof zijn als ze dat het volgende seizoen weer doen. Want waarom zouden die BN'ers zich ontzettend inspannen voor ¤10-20k? Met gewone mensen wordt het veel spannender imo.
De eerste vier seizoenen zelfs.
  ESF Reporter donderdag 17 maart 2011 @ 20:36:14 #225
87554 Cee
Welluk?
pi_94255707
Ik krijg geen hap door mijn keel. :')
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:36:38 #226
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_94255742
BIJNA
pi_94255759
Zal ik alvast de Patrick mensen feliciteren :P?
pi_94255771
quote:
Die BN'ers die meedoen verdienen helemaal niet zoveel als jij denkt hoor.
  ESF Reporter donderdag 17 maart 2011 @ 20:37:08 #229
87554 Cee
Welluk?
pi_94255779
Oké, ik leg nu de laptop even weg totdat het bekend is. May the force be with you en tot zo. :W
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:37:09 #230
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_94255782
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:36 schreef Nick-GizMo het volgende:
Zal ik alvast de Patrick mensen feliciteren :P?
Mag! :7 :P
pi_94255787
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:36 schreef sheotah het volgende:

[..]

De eerste vier seizoenen zelfs.
Voor mij is dit het eerste seizoen dat ik weer helemaal heb gevolgd sinds die (en de Belgische) seizoenen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 20:37:20 #232
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94255795
Annaaaaa O+
Zometeen ook weer O+.
pi_94255796
Tering, ik trek dit zo slecht :D
Koel en donker bewaren
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:37:27 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94255806
Daaaaaaar gaaaaaan we dan
pi_94255816
Lijkt nu wel langer te duren zelfs :')
pi_94255819
Ok, ik ga naar de tv! Veel plezier!
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 20:37:44 #237
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94255831
Begint *O*.
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:37:47 #238
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_94255837
Inception muziek weer :D
pi_94255856
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:37 schreef Tegan het volgende:

[..]

Die BN'ers die meedoen verdienen helemaal niet zoveel als jij denkt hoor.
Dat zeg ik niet. Ik denk alleen dat 'gewone' mensen zich meer voor dat geld zullen inspannen dan BN'ers
pi_94255860
Volgende week een andere variant van WIDM dus :P. Zonder mol.
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:38:05 #241
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_94255869
Het is Patrick.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_94255891
Ik loop achter, ik begin nu pas ;(
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 20:38:32 #243
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94255907
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 20:38 schreef Tegan het volgende:
Volgende week een variant van WIDM dus :P. Zonder mol.
Idd, faal :').
pi_94255934
muzikale aanwijzing.
art denkt dat 'ie de mol is! omdat patrick dat idee bij hem heeft ingepland!

:')
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:38:51 #245
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_94255936
Oeeeeeeeeeeeeeeeh leukleukleukleukleukleukspannendspannendspannendspannendspannend!
pi_94255941
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:38 schreef Miendientje het volgende:
Ik loop achter, ik begin nu pas ;(
Analoog > Digitale TV zal ik dan maar zeggen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:39:07 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94255965
Ik ben zenuwachtigggggg
pi_94255978
Ik kan er niet tegen.
Koel en donker bewaren
pi_94255987
ik MOET het weten. NU.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:39:26 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_94255991
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:39 schreef amaranta het volgende:
Ik ben zenuwachtigggggg
Ik ook! :D Voor een tv programma _O-
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 20:39:31 #251
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94255994
Hanna :').
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:39:31 #252
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_94255997
Weer een aflevering met Anna ^O^
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_94256001
quote:
99s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:37 schreef ConscienceNL het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik denk alleen dat 'gewone' mensen zich meer voor dat geld zullen inspannen dan BN'ers
Die zijn zich er iig minder van bewust dat er camera's op ze gericht zijn en reageren daardoor leuker en ze zijn minder bezig met hoe ze over komen heb ik het idee.
pi_94256024
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 20:37 schreef GotC het volgende:

[..]

Mag! :7 :P
Haha ;)!
pi_94256028
muziekje O+
Koel en donker bewaren
pi_94256032
quote:
Eerste vier seizoenen was met ON'ers. Maar serie 4 in Canada was redelijk saai, en scoorde ook behoorlijk slecht in kijkcijfers (werd ook zaterdagavond prime-time uitgezonden). Daarna zijn ze overgegaan op BN'ers
pi_94256036
Naam van de introtune?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 20:39:58 #258
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94256039
Goede titel.
  ESF Reporter donderdag 17 maart 2011 @ 20:40:00 #259
87554 Cee
Welluk?
pi_94256045
"Trust no PADDY!" :o :o :o
pi_94256071
Vogels? Was daar geen theorie over? :P
pi_94256077
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:38 schreef ConscienceNL het volgende:

[..]

Analoog > Digitale TV zal ik dan maar zeggen.
Ik heb helaas geen analoge aansluiting op mijn laptop (en geen tv)
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:40:42 #262
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_94256092
Soundos. :')
pi_94256093
Soundos :')
Koel en donker bewaren
pi_94256098
quote:
99s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:39 schreef ConscienceNL het volgende:
Naam van de introtune?
foutje
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:40:45 #265
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_94256100
_O- Soundos _O-
pi_94256103
pi_94256121
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 20:40 schreef Ricard0j het volgende:
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:41:42 #268
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_94256163
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:40 schreef Ricard0j het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:41:44 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94256165
Hoe heet de kerk?
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:42:14 #270
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_94256201
Ja boeiend dit gepraat, ik wil/moet het weten! }:| :P
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:42:32 #271
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_94256221
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:41 schreef amaranta het volgende:
Hoe heet de kerk?
Ergens in Den Haag? (Papegaaien)
Jij begrijpt _O_
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 20:42:39 #272
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94256229
Karin :').
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 20:42:50 #273
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94256243
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 20:42 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Ergens in Den Haag? (Papegaaien)
Amsterdam.
pi_94256246
Soundos ziet er veel beter uit met steil haar.
Koel en donker bewaren
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:43:10 #275
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_94256276
Anna O+
Jij begrijpt _O_
pi_94256317
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:42 schreef Guanabana het volgende:
Agreed :Y .
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:43:49 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94256348
M'n iPad maakt sou dos van soundos
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:43:50 #278
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_94256349
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:42 schreef Guanabana het volgende:
:Y Wilde ik net zeggen!
pi_94256353
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 20:42 schreef Guanabana het volgende:
Soundos ziet er helemaal niet uit met steil haar.
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:44:15 #280
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_94256383
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D
pi_94256391
Boem pats! Komt u maar!
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:44:24 #282
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_94256399
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:43 schreef amaranta het volgende:
M'n iPad maakt sou dos van soundos
Verkapte ik heb een oude iPad post :')
Jij begrijpt _O_
pi_94256412
Nog meer geouwenhoer :(
pi_94256413
Art heeft een emo-lok :')
Koel en donker bewaren
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:44:41 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94256421
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 20:42 schreef Guanabana het volgende:
Echt wel
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:44:43 #286
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_94256423
*stuiter*
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:44:48 #287
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_94256431
spannend
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 20:44:49 #288
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94256434
Ontknoping :D
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:45:06 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94256454
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 20:44 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Hij is n week oud
pi_94256473
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:44 schreef Pino112 het volgende:
Ontknoping :D
Na de terugblik van afgelopen afleveringen.
pi_94256478
Ik trek het nieeetttt
Koel en donker bewaren
pi_94256481
IK HOUD HET NIET MEERRR
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:45:32 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94256485
:s ik ga kapot
pi_94256488
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 20:44 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Wat een klets weer :')
pi_94256492
M'n hart :D
Koel en donker bewaren
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 17 maart 2011 @ 20:45:39 #296
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_94256493
Wie zet dat nieuwe topic klaar?
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:45:49 #297
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_94256504
*O* *O*
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:45:57 #298
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_94256512
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:45 schreef ConscienceNL het volgende:

[..]

Na de terugblik van afgelopen afleveringen.
En volgende week komen pas de trolacties in beeld?
Jij begrijpt _O_
pi_94256522
OEEEEEEH nee moet naar de toilet
pi_94256532
topic is vol
pi_94256538
Potverdorie!! O~)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties