abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94019957
Bij mij gaat het er gewoon niet in dat Patrick 9 afleveringen lang op een verkeerde mol zit en dan toch in de finale staat. Ook zouden Soundos en Karin dan heel ver zijn gekomen terwijl ze op de verkeerde mol zaten. Alle finalisten die fout zitten? Volgens mij is dat sinds seizoen 3 niet meer voorgekomen.
Ook ben ik er wel van overtuigd dat Jan en Anna op Art zaten toen ze er uit vlogen. Ik vind het (behalve jammer) wel knap van Art hoe hij door nep-mollestreken zijn concurrenten naar huis stuurt.

Maar er beginnen kleine barstjes in mijn geloof te komen, ik ben heel erg benieuwd volgende week.
pi_94020048
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:09 schreef n0ir het volgende:
Bij mij gaat het er gewoon niet in dat Patrick 9 afleveringen lang op een verkeerde mol zit en dan toch in de finale staat. Ook zouden Soundos en Karin dan heel ver zijn gekomen terwijl ze op de verkeerde mol zaten. Alle finalisten die fout zitten? Volgens mij is dat sinds seizoen 3 niet meer voorgekomen.
Ook ben ik er wel van overtuigd dat Jan en Anna op Art zaten toen ze er uit vlogen. Ik vind het (behalve jammer) wel knap van Art hoe hij door nep-mollestreken zijn concurrenten naar huis stuurt.

Maar er beginnen kleine barstjes in mijn geloof te komen, ik ben heel erg benieuwd volgende week.
Dit klinkt ook wel heel plausibel inderdaad, als Patrick inderdaad al heel lang op Karin zat.

Ik heb nog nooit een seizoen meegemaakt waarin er voor de laatste 2 allebei zoveel te zeggen viel.
Koel en donker bewaren
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:22:34 #33
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_94023231
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:09 schreef n0ir het volgende:

Volgens mij zaten John en Jantien in seizoen 3 allebei op George in de finale, hoor. Georges faam krijgt inmiddels soms mythische proporties, maar ook hij werd op het einde gewoon ontdekt. :P Ik geloof dat men het toen in de montage wel anders deed lijken, btw.

Er is volgens mij nog nooit een mol helemaal niet ontdekt. Maar er hebben wel vaker mensen in de finale gestaan met de verkeerde mol. Dat is dus niet zo raar.

Maar ik ben het er wel mee eens dat het vermeende stemgedrag van diverse kandidaten eerder wijzen op Patrick als mol dan op Art. Maar toch is het heel gevaarlijk om daar blind op te varen. Je weet gewoon niet of wat je ze hoort zeggen ook echt is wat ze ingevuld hebben. En je weet al helemaal niet hoeveel 'echte' fouten de kandidaten die afvallen hebben gemaakt in hun test. Ik bedoel dus dat je misschien de goede mol in gedachten hebt, maar de vraag bijvoorbeeld is "welke kleur shirt droeg de mol?" en jij weet dat gewoon niet meer of je hebt het fout onthouden. Op dezelfde manier kan een ander trouwens ook wel eens vragen 'pardoes goed' hebben. Dus dat je per ongeluk het goede antwoord geeft, terwijl je toch de verkeerde mol verdenkt.

.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:39:49 #34
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_94024024
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 23:22 schreef Jane het volgende:

[..]

Volgens mij zaten John en Jantien in seizoen 3 allebei op George in de finale, hoor. Georges faam krijgt inmiddels soms mythische proporties, maar ook hij werd op het einde gewoon ontdekt. :P Ik geloof dat men het toen in de montage wel anders deed lijken, btw.

Er is volgens mij nog nooit een mol helemaal niet ontdekt. Maar er hebben wel vaker mensen in de finale gestaan met de verkeerde mol. Dat is dus niet zo raar.

Maar ik ben het er wel mee eens dat het vermeende stemgedrag van diverse kandidaten eerder wijzen op Patrick als mol dan op Art. Maar toch is het heel gevaarlijk om daar blind op te varen. Je weet gewoon niet of wat je ze hoort zeggen ook echt is wat ze ingevuld hebben. En je weet al helemaal niet hoeveel 'echte' fouten de kandidaten die afvallen hebben gemaakt in hun test. Ik bedoel dus dat je misschien de goede mol in gedachten hebt, maar de vraag bijvoorbeeld is "welke kleur shirt droeg de mol?" en jij weet dat gewoon niet meer of je hebt het fout onthouden. Op dezelfde manier kan een ander trouwens ook wel eens vragen 'pardoes goed' hebben. Dus dat je per ongeluk het goede antwoord geeft, terwijl je toch de verkeerde mol verdenkt.

.
Het seizoen dat Dennis de mol was, was de eerzte keer dat iemand opnhem als mol stemde pas in de finale door de winnaar (volgens mij Edo?) daarvoor had niemand gedurende het hele seizoen de vraag Wie is de mol met Dennis beantwoord O+
吴 曼 迪
pi_94027040
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:51 schreef Jane het volgende:

[..]

Het gaat niet om het zijn van een welwillende kandidaat. Als je dat uit mijn post haalt, dan lees je hem verkeerd. Het gaat om het innemen van een sleutelpositie. Art heeft veel vaker in een sleutelpositie gezeten.
Een welwillende kandidaat in de zin van: de dingen goed doen als het niks oplevert. Wat dat aangaat zijn van Patrick ook voorbeelden op te noemen.

Verder ga je alleen maar in op de hotelkameropdracht en de opdracht in de laatste aflevering. Dat is 'een' analyse van de rol van Art maar elke kandidaat heeft bij elke opdracht in meer of mindere mate zijn of haar eigen mogelijkheden om het verloop van die opdracht te beinvloeden. En ja, als je de afleveringen teruggaat kijken vanuit een Art-tunnel, dan zal het best verleidelijk zijn om dat dan sleutelposities te noemen. Ik zit al vanaf aflevering 1 te kijken als ware Patrick de mol. Eerst gewoon uit willekeurige keuze en toen hij met de muurschilderopdracht op het idee kwam om een jaartal toe te voegen (over sleutelposities gesproken, want wie had gedacht dat dat van cruciaal belang zou zijn voor het welslagen van de opdracht? Nou, de mol misschien) wist ik het zeker. En vanuit dat perspectief gezien, heeft Patrick iedere aflevering wat mij betreft voldaan aan het plaatje van de mol. De ene aflevering wat nadrukkelijker dan de andere.

En ander punt is wat mij betreft ook dat je wat Patrick betreft meer aanwijzingen kunt vinden die vermoedelijk van het produktieteam afkomstig zijn. Zoals dat 'tomeloos positief' (heeft ie vast niet zelf verzonnen), de aflevering waarin PJ min of meer zegt dat Patrick de mol is, het beeld van Patrick met zijn vrijstelling en ik blijf geloven dat St Patricksday geen toeval is. Bij Art komen we toch niet veel verder dan de Elvis-shirts en dat vind ik dan weer een beetje gezocht.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 13 maart 2011 @ 01:23:01 #36
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_94029207
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:38 schreef Argento het volgende:

En ja, als je de afleveringen teruggaat kijken vanuit een Art-tunnel, dan zal het best verleidelijk zijn om dat dan sleutelposities te noemen. Ik zit al vanaf aflevering 1 te kijken als ware Patrick de mol.

Denk wat je wilt, maar het grappige (voor mij) is nou juist dat ik niet in een Art-tunnel zat! Nadat Pepijn was afgevallen, dacht ik dat het Patrick was. Het kon toch niemand anders meer zijn. Totdat ik mijn vriend - Tijn dus -, die WIDM nooit zo erg gevolgd heeft maar dit jaar wel wat gezien heeft, ging proberen uit te leggen waarom het dan Patrick was. Hij vroeg vorige week "Maar waarom kan het Art dan niet zijn?" en ik merkte dat ik daar eigenlijk geen goede argumenten voor had behalve 'Jan stemde op hem'. Daardoor sloeg de twijfel toe. En toen Soundos verloor werd dat alleen maar erger. Maar ik ben pas helemaal om ná het opnieuw bekijken van die oude afleveringen de afgelopen 2 dagen.
Ik was dus op zoek naar Patrick-bevestiging, maar vond Art. :P
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_94029448
Ja, maar als je die conclusie enkel aan het bekijken van afleveringen ontleent, beperk je jezelf tot een conclusie ten aanzien van het gedrag van de kandidaten. De 'objectieve' hints die waarschijnlijk van de redactie afkomstig zijn, betrek je dan niet bij je oordeel en in het oordeel dat jij velt kun je geen onderscheid maken tussen de mol en een kandidaat die zich als de mol gedraagt. En ik ben het met je eens dat Art die laatste rol met verve speelt. Of eigenlijk vanaf aflevering 5 is gaan spelen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_94029471
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:22 schreef Jane het volgende:

[..]

.
Ik ben dan ook allerminst zeker van mijn zaak :p
pi_94036908
Punt is dat ik gewoon Art negeer als Molkandidaat. Het was zo opvallend dat ik me verzet tegen het idee dat hij het kan zijn.
pi_94037379
Iedereen zit nu in zijn of haar tunnel en dan is het lastig om nog in te kunnen zien wat de andere kandidaat verdacht maakt. Donderdag weten we het!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 13 maart 2011 @ 11:05:06 #41
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94037926
quote:
Op zondag 13 maart 2011 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Iedereen zit nu in zijn of haar tunnel en dan is het lastig om nog in te kunnen zien wat de andere kandidaat verdacht maakt. Donderdag weten we het!
Nog 5 dagen...
  zondag 13 maart 2011 @ 11:49:08 #42
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_94039119
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:14 schreef jpjedi het volgende:
Punt is dat ik gewoon Art negeer als Molkandidaat. Het was zo opvallend dat ik me verzet tegen het idee dat hij het kan zijn.
Dat had ik ook. Maar als hij niet de Mol is, is het zo'n belabberde kandidaat die zoveel gemold heeft en zo weinig geld verdiend heeft, dat ik hem de pot niet gun... Ik heb dus liever dat hij toch de Mol is en lekker NIKS krijgt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_94039971
Wat goed dat hier nu een inhoudelijke discussie plaatsvindt over molacties van Patrick en Art!! Na al die stomme theorieën over Elvis ben ik daar wel blij om.

Het is duidelijk dat, als Art niet de mol is, hij zich had voorgenomen om de mol te spelen, om geen geld binnen te halen. Er is echter een moment waarop hij zich verraadt als kandidaat, en dat is als Soundos ineens het woord 'Executie' roept als oplossing van de stratenpatroon-opdracht. Art zegt dan "oké zullen we dat dan doen?" Het is dat Pepijn daarna weer zegt: "nee, we doen mol" waardoor de opdracht alsnog mislukt. Maar als Art de mol was geweest. was hij nooit meegegaan met de suggestie van Soundos.
  zondag 13 maart 2011 @ 12:45:09 #44
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_94040921
TVP.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 13 maart 2011 @ 16:50:44 #45
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94051863
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Nou ik niet hoor, ik vind dat er voor allebei evenveel te zeggen valt.

Maar ik ben het wel eens met texelonia dat ik liever heb dat Art de mol is, dan een kandidaat die alles verpest heeft en dan nog geld toe krijgt ook.

En natuurlijk Patrick die Art heel de tijd hielp met jokers. Wat een rare actie is dat voor een mol?

Toch ben ik nog steeds benieuwd waarom ze per se heel de tijd met z'n tweeën door wilden. Al vanaf aflevering 2 is er iets raars aan de hand met die twee. Ben echt benieuwd naar donderdag.

[ Bericht 16% gewijzigd door Guanabana op 13-03-2011 16:59:30 ]
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 17:07:39 #46
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94052699
Maar ik vond het een superleuk seizoen eigenlijk! Was heel fanatiek dit jaar, heb de afleveringen ook allemaal heel vaak teruggekeken, en nog steeds is de Mol niet duidelijk! Dus in die zin was het best een vrij goed seizoen, hoewel er natuurlijk ook wel aardig wat op het mollen van iedereen aan te merken was.

Maar zag er mooi uit, was mooi gemonteerd, zeer mooie locaties. ^O^

Maar we moeten ons wel gaan behoeden voor een teleurstelling wat betreft de hints. We zijn er zo intensief mee bezig geweest, en in de praktijk zijn er vaak maar een stuk of 5 (of zelfs nog minder?) hints voor de kijkers.

Ik val in een gat na donderdag :'( :@
Koel en donker bewaren
pi_94052819
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:07 schreef Guanabana het volgende:
Maar ik vond het een superleuk seizoen eigenlijk! Was heel fanatiek dit jaar, heb de afleveringen ook allemaal heel vaak teruggekeken, en nog steeds is de Mol niet duidelijk! Dus in die zin was het best een vrij goed seizoen, hoewel er natuurlijk ook wel aardig wat op het mollen van iedereen aan te merken was.

Maar we moeten ons wel gaan behoeden voor een teleurstelling wat betreft de hints. We zijn er zo intensief mee bezig geweest, en in de praktijk zijn er vaak maar een stuk of 5 (of zelfs nog minder?) hints voor de kijkers.

Haha idem hier. Ik heb ook steeds zin om wat oudere seizoenen terug te gaan kijken, maar die bewaar ik bewust voor dat diepe zwarte gat :P
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_94054411
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:07 schreef Guanabana het volgende:

Qua montage zag het er supergoed uit. Wat ik vooral vet vond was het "thriller"-effect bij de vulkaanopdracht, wat je in veel trailers voorbij ziet komen.

@14:27

[ Bericht 5% gewijzigd door stijn_ op 13-03-2011 17:55:03 ]
pi_94054570
Ik zit nu toch wel zwaar in dubbio hoor.

Mijn gevoel zegt Patrick. Alles wijst erop dat Patrick wel de mol moét zijn:
-zijn gedrag (af en toe raar, soms overdreven verbaasd of geïrriteerd)
-de mol in het kwadraat die de vrijstelling pakt en de opdracht verkloot
-zijn mollenstreken (bijv. bij de touw-opdracht)
-heeft vrijwel niets goed gedaan (enige wat ik me kan herinneren is dat "1600" voor de slag bij Nieuwpoort)
-iedereen die op hem zat is tot het laatst gebleven

De Jordi-hint wijst er toch op dat Art het wel moet zijn....
Toch heeft Art wel dingen goed gedaan (leek niet onwelwillend tegenover het woord "executie" te staan) en het noemen van "Duitser" bij die ene opdracht. En Jan zat vrijwel zeker op hem...Jan zei tegen PJ dat hij "op één iemand gegokt had want hij was overtuigd van zijn mol" en hij zat al afleveringen lang op Art. Het is vrijwel onmogelijk dat een kandidaat op één iemand zit die ook nog eens de mol is en dan in afl. 5 de serie al moet verlaten.

Maar als Art echt de mol is, heeft hij het wel echt fantastisch goed gedaan....dan heeft hij met zijn geacteerde "kandidaat die expres dingen laat mislukken" iedereen een rad voor ogen gedraaid. En heeft hij iedereen die hem vertrouwde subtiel het spel uitgewerkt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:11:17 #50
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94055487
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:51 schreef JohnDDD het volgende:
De Jordi-hint wijst er toch op dat Art het wel moet zijn....
Toch heeft Art wel dingen goed gedaan (leek niet onwelwillend tegenover het woord "executie" te staan) en het noemen van "Duitser" bij die ene opdracht. En Jan zat vrijwel zeker op hem...Jan zei tegen PJ dat hij "op één iemand gegokt had want hij was overtuigd van zijn mol" en hij zat al afleveringen lang op Art. Het is vrijwel onmogelijk dat een kandidaat op één iemand zit die ook nog eens de mol is en dan in afl. 5 de serie al moet verlaten.

Maar als Art echt de mol is, heeft hij het wel echt fantastisch goed gedaan....dan heeft hij met zijn geacteerde "kandidaat die expres dingen laat mislukken" iedereen een rad voor ogen gedraaid. En heeft hij iedereen die hem vertrouwde subtiel het spel uitgewerkt.
Je noemt nu 2 dingen in de hele serie die Art goed gedaan heeft. Dat lijkt me totaal niet overtuigend om hem af te schrijven :P Dat Duitser noemen was nadat hij heel erg opzichtig de vragen fout wilde beantwoorden. Dus om dat nou te prijzen...

Als Art de Mol is heeft hij het tegenover de kandidaten goed gedaan, want ik heb niet het idee dat hij in de groep erg verdacht werd. Maar tegenover de kijkers was het echt too much. De enige reden dat men hem niet verdacht is omdat het te obvious was allemaal.

Maar even hoor, in het dagboek van de Mol staat dat de pot niet op 22.540 staat. Dat betekent toch dat Patrick de Mol is, want die zat in de winnende bus :? Beetje raar dat dat er zo staat.
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 18:13:49 #51
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94055613
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:47 schreef stijn_ het volgende:

[..]

Qua montage zag het er supergoed uit. Wat ik vooral vet vond was het "thriller"-effect bij de vulkaanopdracht, wat je in veel trailers voorbij ziet komen.

@14:27
Ja, de vulkaanopdracht was echt het hoogtepunt van het seizoen ^O^ Vond het zelfs bijna ontroerend/filmisch hoe dat in beeld gebracht is en is gemonteerd.
Koel en donker bewaren
pi_94055677
Dat van de pot kan te maken hebben met de missende 400 euro
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_94055695
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:11 schreef Guanabana het volgende:

Maar even hoor, in het dagboek van de Mol staat dat de pot niet op 22.540 staat. Dat betekent toch dat Patrick de Mol is, want die zat in de winnende bus :? Beetje raar dat dat er zo staat.
Als de mol in de winnende bus zou zitten gaat er 3000 euro uit de pot, als de mol in de verliezende bus zit komt er 3000 euro bij dus de eindstand is 19.540 of 25.540 euro
  zondag 13 maart 2011 @ 18:17:03 #54
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94055771
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:15 schreef lamers het volgende:

[..]

Als de mol in de winnende bus zou zitten gaat er 3000 euro uit de pot, als de mol in de verliezende bus zit komt er 3000 euro bij dus de eindstand is 19.540 of 25.540 euro
Ohja, tuurlijk. :|W

Als ik trouwens de dagboeken zo teruglees neig ik meer naar Art, hoewel ik weet dat dat niks zegt.

Maar 'die gehaaide', zegt hij, en het woord haaien of gehaaid heeft hij vrij vaak gebruikt.
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 18:19:36 #55
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94055913
Grrr, niet normaal dit, het is gewoon echt 50/50 voor mij!

Stiekem denk ik nog steeds dat ze allebei de mol zijn en dat niet weten van elkaar. Het lijkt er zo erg op. Maarja, dat levert (terecht) :')'s op hier, als je dat zegt :P
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 18:24:36 #56
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_94056213
Heeft iemand nog op een rijtje de hints die op de radio werden gegeven? En de titels van de afleveringen? Dit was het eerste seizoen dat de afleveringen titels hadden toch? Dat móet toch wat betekenen dan zou je denken...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:29:18 #57
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94056447
De enige duidelijke (misschien-)hint vind ik de alternatieve titel in het Molboekje van de vorige aflevering, 'de mol in het kwadraat'. Dat zou kunnen slaan op Patrick die zichzelf als mol de opdracht geeft om de opdracht te laten mislukken, lijkt mij.
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 18:31:20 #58
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94056529
Maar jeetje, het wordt donderdag volgens mij hoe dan ook een teleurstelling. Er worden denk ik zoveel dingen niet opgehelderd waar wij een hint in zagen...
Koel en donker bewaren
pi_94056592
Ik zit nog eens te kijken naar de gewonnen bedragen vab de afgelopen jaren. Als Art de mol is, is hij de slechtste BN-er mol qua pot. Als Patrick echter de mol is is hij de op Inge Ipenburg na beste BN-er mol.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:35:11 #60
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94056722
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:32 schreef lamers het volgende:
Ik zit nog eens te kijken naar de gewonnen bedragen vab de afgelopen jaren. Als Art de mol is, is hij de slechtste BN-er mol qua pot. Als Patrick echter de mol is is hij de op Inge Ipenburg na beste BN-er mol.
De gewonnen bedragen zijn ook lastig terug te voeren per kandidaat hè. Omdat best veel dingen een groepsprestatie waren.

Maar Art heeft toch nauwelijks geld binnengebracht? Zou dan vooral die laatste 1800 (?) euro zo aantikken?
Koel en donker bewaren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')