Even een analyse van aflevering 7, 8 en 9 die ik gisteren heb teruggekeken, met de wetenschap dat Art en Patrick over zijn. Wordt een lang verhaal, ik hoop dat iemand de moeite neemt om het te lezen.

Ik heb alleen op hun twee gelet, en echt, de programmamakers en zijzelf doen het ontzettend goed, want geen van hen is uit te sluiten. Soms denk ik, Art moet het wel zijn. Vooral bij de vuurtorenopdracht. Patrick levert daar een heel goede bijdrage door het schrijven van de letters, en ik vind zijn verdenking van Karin eigenlijk heel oprecht overkomen. Hij zegt nog tegen Soundos dat hij niet wil dat Karin te lang in de kijker kijkt.
Art daarentegen laat alles aan Anna over, probeert haar op het laatste moment nog te verwarren 'was het wel echt drie?', en je ziet ook (maar dat is misschien tunnelvisie) dat hij z'n best doet om het graven te beinvloeden. Hij heeft de schep vast, hij is als laatste bij de graafplek (heeft duidelijk geen haast), en ik heb ook het idee dat hij naast de graafplek probeert te graven. (hij probeert zichzelf wel minder verdacht te maken door te zeggen: 'hier moet het zijn, meet het nog eens na Soundos!' maar dan is hij al aan het graven)
Met het kistdraag-spel is Art uiteraard overduidelijk aan het mollen door een zwaardere kist met minder geld mee te willen nemen, maar Patrick doet daar bijna net zo hard aan mee, dus dat is onduidelijk.
Ook de opdracht waarbij ze geld moesten zoeken op de vulkaan is multi-interpretabel. Je ziet Art duidelijk langs het geld lopen. Dat kan tactiek van hem zijn, om te kijken wat Patrick doet, en kan zo in beeld gebracht zijn om de kijker op het verkeerde been te zetten, het kan een molactie zijn. Patrick brengt tijdens die opdracht ook maar 50 euro op, dus je weet het niet.
Wat ik daarnaast opvallend vond, is het gesprekje dat Art en Patrick hebben na het jokerspel. Het lijkt wel of Art probeert om Patrick te overtuigen niet al zijn jokers in te zetten. Voorkennis? Wil hij zorgen dat Patrick nog een joker over heeft om later in het spel contact met hem om te nemen? Maar dat zou weer voortrekken zijn. Wat Patrick, al hij de mol is, ook bij Art gedaan heeft. Onduidelijk weer, dus.
Tijdens de ziekenhuis-opdracht valt het me aan de ene kant op dat Art absoluut niet zijn best doet om ongezien te blijven, maar dat hij wel weer de gros-vraag gedeeltelijk goed beantwoordt. (een gros is een dozijn keer een dozijn toch?) Dat kan je als mol net zo goed nalaten.
Wat ik tijdens deze opdracht wel weer heel opvallend vond is het gemol (?) met de porto's. Dit vind echter alleen plaats als Patrick aan de beurt is. Op andere momenten heeft Art ook de porto, maar dan is de ander gewoon goed te verstaan. Ook vind ik dat het stukje zo gemonteerd is dat het wel lijkt of Patrick doet alsof hij de rest niet kan horen (kom op nou jongens!) maar dat zou in de praktijk weleens nep kunnen zijn. Zo kwam het in ieder geval wel op mij over, kijk nog maar eens.
Met de koffie/vulkaanopdracht is het weer overduidelijk Art die de boel wil verpesten. Hij stelt (als enige) voor om de informatie 1 op 1 uit te wisselen, terwijl de rest dat allemaal niet wil, en hij beantwoordt vrij opzichtig de vragen verkeerd. Ook valt het vragenstellen bij de gids nogal op, alsof hij Soundos wil verwarren met extra informatie, die hij later kan misbruiken bij de rest van de opdracht.
Aan de opdrachten is er dus nauwelijks iets op te maken, ze doen allebei rare dingen, en vaak ook samen. Als je let op stemgedrag, Soundos en Karin zitten vrij lang op Patrick, en Patrick zit heel lang op Karin en hoeft er nooit uit, neig ik meer naar Patrick.
Als je kijkt naar gedrag en naar de opdrachten dan neig ik meer naar Art.
Oke heel verhaal.
[ Bericht 0% gewijzigd door Guanabana op 15-03-2011 14:28:58 ]