abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2011 @ 18:13:49 #51
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94055613
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:47 schreef stijn_ het volgende:

[..]

Qua montage zag het er supergoed uit. Wat ik vooral vet vond was het "thriller"-effect bij de vulkaanopdracht, wat je in veel trailers voorbij ziet komen.

@14:27
Ja, de vulkaanopdracht was echt het hoogtepunt van het seizoen ^O^ Vond het zelfs bijna ontroerend/filmisch hoe dat in beeld gebracht is en is gemonteerd.
Koel en donker bewaren
pi_94055677
Dat van de pot kan te maken hebben met de missende 400 euro
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_94055695
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:11 schreef Guanabana het volgende:

Maar even hoor, in het dagboek van de Mol staat dat de pot niet op 22.540 staat. Dat betekent toch dat Patrick de Mol is, want die zat in de winnende bus :? Beetje raar dat dat er zo staat.
Als de mol in de winnende bus zou zitten gaat er 3000 euro uit de pot, als de mol in de verliezende bus zit komt er 3000 euro bij dus de eindstand is 19.540 of 25.540 euro
  zondag 13 maart 2011 @ 18:17:03 #54
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94055771
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:15 schreef lamers het volgende:

[..]

Als de mol in de winnende bus zou zitten gaat er 3000 euro uit de pot, als de mol in de verliezende bus zit komt er 3000 euro bij dus de eindstand is 19.540 of 25.540 euro
Ohja, tuurlijk. :|W

Als ik trouwens de dagboeken zo teruglees neig ik meer naar Art, hoewel ik weet dat dat niks zegt.

Maar 'die gehaaide', zegt hij, en het woord haaien of gehaaid heeft hij vrij vaak gebruikt.
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 18:19:36 #55
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94055913
Grrr, niet normaal dit, het is gewoon echt 50/50 voor mij!

Stiekem denk ik nog steeds dat ze allebei de mol zijn en dat niet weten van elkaar. Het lijkt er zo erg op. Maarja, dat levert (terecht) :')'s op hier, als je dat zegt :P
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 18:24:36 #56
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_94056213
Heeft iemand nog op een rijtje de hints die op de radio werden gegeven? En de titels van de afleveringen? Dit was het eerste seizoen dat de afleveringen titels hadden toch? Dat móet toch wat betekenen dan zou je denken...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:29:18 #57
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94056447
De enige duidelijke (misschien-)hint vind ik de alternatieve titel in het Molboekje van de vorige aflevering, 'de mol in het kwadraat'. Dat zou kunnen slaan op Patrick die zichzelf als mol de opdracht geeft om de opdracht te laten mislukken, lijkt mij.
Koel en donker bewaren
  zondag 13 maart 2011 @ 18:31:20 #58
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94056529
Maar jeetje, het wordt donderdag volgens mij hoe dan ook een teleurstelling. Er worden denk ik zoveel dingen niet opgehelderd waar wij een hint in zagen...
Koel en donker bewaren
pi_94056592
Ik zit nog eens te kijken naar de gewonnen bedragen vab de afgelopen jaren. Als Art de mol is, is hij de slechtste BN-er mol qua pot. Als Patrick echter de mol is is hij de op Inge Ipenburg na beste BN-er mol.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:35:11 #60
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94056722
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:32 schreef lamers het volgende:
Ik zit nog eens te kijken naar de gewonnen bedragen vab de afgelopen jaren. Als Art de mol is, is hij de slechtste BN-er mol qua pot. Als Patrick echter de mol is is hij de op Inge Ipenburg na beste BN-er mol.
De gewonnen bedragen zijn ook lastig terug te voeren per kandidaat hè. Omdat best veel dingen een groepsprestatie waren.

Maar Art heeft toch nauwelijks geld binnengebracht? Zou dan vooral die laatste 1800 (?) euro zo aantikken?
Koel en donker bewaren
pi_94056895
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:35 schreef Guanabana het volgende:

[..]

De gewonnen bedragen zijn ook lastig terug te voeren per kandidaat hè. Omdat best veel dingen een groepsprestatie waren.

Maar Art heeft toch nauwelijks geld binnengebracht? Zou dan vooral die laatste 1800 (?) euro zo aantikken?
Weet ik, maar het viel me opeens op. Slechtste/Beste mol qua pot wil nog niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk de slechtste of beste mol was. Is natuurlijk ook heel persoonlijk. Inge heeft die titel ook alleen maar op haar naam staan met veel dank aan Nadja Hüpscher
  zondag 13 maart 2011 @ 18:41:17 #62
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_94057010
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:38 schreef lamers het volgende:

[..]

Inge heeft die titel ook alleen maar op haar naam staan met veel dank aan Nadja Hüpscher
Ik heb dat seizoen niet gezien, leg eens uit?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_94057101
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:24 schreef texelonia het volgende:
Heeft iemand nog op een rijtje de hints die op de radio werden gegeven? En de titels van de afleveringen? Dit was het eerste seizoen dat de afleveringen titels hadden toch? Dat móet toch wat betekenen dan zou je denken...
Afgelopen donderdag heb ik op het .com-forum dit geschreven over de titels van de afleveringen:

quote:
Ik heb net een half uurtje zitten puzzelen op de titels van de afleveringen, en helaas... levert niets op. Dit zijn de titels:

'Kleur bekennen'
'Allemaal theater'
'Verdeel en heers'
'Iets is wat het lijkt'
'Land in zicht'
'Lot in eigen handen'
'Tand om tand'
'Het is zover'
'Helderziend'

Ik heb geprobeerd anagrammen te zoeken (via http://www.arrak.fi/en/ag/, op Dutch zetten) van deze lettercombinaties:
- van elke aflevering de 1e letter
- van elke aflevering de 11e letter (met en zonder aanhalingsteken, met en zonder spaties)
- van aflevering 1 de 1e letter, van aflevering 2 de 2e letter, etc. (met en zonder aanhalingsteken, met en zonder spaties)
- van aflevering 1 de 11e letter, van aflevering 2 de 10e letter, etc.

Helaas, er kwam niets uit. De meest zinnige woorden of woordgroepen waren dingen als "verslikte", "vlek reist", "vrees klit", "vlerk eist", "heden te", "leve strik", "end thee", "de het en", "hela onzin", "zo inhalen"...

Dus tenzij er een alfabet-verschuiving in zit, denk ik niet dat er een hint in de letters van de titels verstopt zit.

Waarbij ik moet aantekenen dat er natuurlijk nog 1 letter ontbreekt.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:56:41 #64
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94057867
'Femmes Fatales' sloeg duidelijk op de afvallers van die aflevering. Maar volgens mij is dat niet zo met de overige titels.

Zelf denk ik niet dat er een hint in de titels zit, maar wie weet.
Koel en donker bewaren
pi_94063326
quote:
5s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:41 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Ik heb dat seizoen niet gezien, leg eens uit?
Nadja kon je een beetje vergelijken met Art. Gedroeg zich dom en toch eigenwijs wat de pot geld heeft gekost.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:20:33 #66
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94066888
Ik las net ergens echt een geniale hint op internet! (heh, niet zelf verzonnen nee)

17 maart is het St Patricks Day (http://nl.wikipedia.org/wiki/St._Patrick's_Day), en laat de finale nou net op 17 maart vallen! :o
  zondag 13 maart 2011 @ 21:23:39 #67
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94067152
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:20 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik las net ergens echt een geniale hint op internet! (heh, niet zelf verzonnen nee)

17 maart is het St Patricks Day (http://nl.wikipedia.org/wiki/St._Patrick's_Day), en laat de finale nou net op 17 maart vallen! :o
Is al erg vaak genoemd ;)
Koel en donker bewaren
pi_94067175
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:56 schreef Guanabana het volgende:
'Femmes Fatales' sloeg duidelijk op de afvallers van die aflevering. Maar volgens mij is dat niet zo met de overige titels.

Zelf denk ik niet dat er een hint in de titels zit, maar wie weet.
De meesten slaan op een opdracht volgens mij. Misschien dat er in één van de titels een hint zit, maar meer denk ik niet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_94067643
Is de Ja, Art theorie van de WIDM-site hier al langs geweest? Vast wel, maar ik heb niet alle topics gevolgd.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_94068288
Ja, Art theorie?
pi_94068594
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:37 schreef JohnDDD het volgende:
Ja, Art theorie?
Het eerste wat je ziet als je naar www.wieisdemol.nl gaat is een video-fragment van de vorige aflevering met op de achtergrond een steen waarop staat:
"jardineria articulos"

Maar er staat een schuine streep op de steen, net voor ja en voor Art. Daardoor staat er Ja, Art.

Een teken dat Art de mol is? Daarnaast zie je naast de stenen achtergrond een man (lijkt me) in het donker verhuld. Is dit Art? Hij lijkt iig niet op Patrick qua postuur.
Album top 100 2024
pi_94068848
Dat is inderdaad ook al tijdje terug ter sprake gekomen ja... we zien het donderdag wel maar dat die vent daar Art is lijkt mij nou ook weer niet echt valide...qua buik heeft die meer weg van meneer Stoof lijkt mij zo.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:45:41 #73
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94068955
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:23 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Is al erg vaak genoemd ;)
Ow sorry! :@
  zondag 13 maart 2011 @ 21:48:02 #74
208890 June.
Seriously?
pi_94069147
Vond het ook wel opvallend dat Patrick tegen Art iets in de trant zei van "Dat molboekje van je is straks ook wel gewild, tijdens de fandagen ofzo."

Misschien impliceerde hij dat Art de mol is, mollenboekje van de mo l= gewild?
Shine bright like a diamond.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:19:02 #75
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_94075134
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:20 schreef Eva4Evah het volgende:

Zie de special op de FP ;)
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_94075543
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:41 schreef Felagund het volgende:

[..]

Het eerste wat je ziet als je naar www.wieisdemol.nl gaat is een video-fragment van de vorige aflevering met op de achtergrond een steen waarop staat:
"jardineria articulos"

Maar er staat een schuine streep op de steen, net voor ja en voor Art. Daardoor staat er Ja, Art.

Een teken dat Art de mol is? Daarnaast zie je naast de stenen achtergrond een man (lijkt me) in het donker verhuld. Is dit Art? Hij lijkt iig niet op Patrick qua postuur.
Is al eens genoemd, maar geen probleem dat het herhaalt wordt :). Het viel me van de week ook weer op en ik vind dat, in mijn patrick tunnel, helemaal niet leuk :P

Die man is volgens mij Art noch Patrick. Te smal om Patrick te kunnen zijn en teveel buik voor Art. Bovendien lijkt deze man korter van stuk dan beide heren en heb ik het idee dat hij een bril draagt.
Oh en de huid lijkt wat meer getint.
Feauteaux
  maandag 14 maart 2011 @ 00:11:32 #77
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_94077259
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:24 schreef texelonia het volgende:
Heeft iemand nog op een rijtje de hints die op de radio werden gegeven?
Ten eerste
Tien jokers
Aannemen
Rooksignalen
Eerst vragen
En dan
Oh, oh, oh, oh, oh
Half aanbod
En nog
En nog geen Epifania

Een paar zijn m.i. wel leuk aan Art te koppelen:

Ten eerste
Art komt als eerste in de leader. Ook is hij de eerste die zich in afl. 1 voorstelt.

Tien jokers
Art heeft al met al 10 jokers vergaart.

Aannemen
Art neemt 2 jokers aan van Patrick.

Rooksignalen
Art zat in de witte bus waar rookwalmen uit kwamen. (de gele bus ging 'gewoon' kapot)

Eerst vragen
Patrick vraagt aan mol Art of ze het geld zullen weggooien. (oké, deze is eventueel ook andersom uit te leggen)

Met die En dan/En nog/Ooo-hints kan ik sowieso niks, voor niemand.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 14 maart 2011 @ 09:24:32 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94082969
quote:
IkBenDeMol De Mol
In de Catedral de Santiago en de Vondelkerk lieg ik donderdag niet meer.
Dus hij heeft voorheen wel gelogen in een/de kerk???
pi_94083280
quote:
Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zo interpreteer ik het ook.
  maandag 14 maart 2011 @ 10:14:05 #80
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94084213
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Voor zo ver ik weet is er alleen een hele duidelijke scene van Art en Karin in de kerk. Patrick niet toch?
  maandag 14 maart 2011 @ 10:23:09 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_94084437
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:14 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Voor zo ver ik weet is er alleen een hele duidelijke scene van Art en Karin in de kerk. Patrick niet toch?
dus, welke conclusie zou je daaruit kunnen trekken?
pi_94084715
er is ook de scène in de kerk met de molboekjes, .... daar hebben ze allebei volgens mij gelogen ...
  maandag 14 maart 2011 @ 10:41:53 #83
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94084912
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:35 schreef JohnDDD het volgende:
er is ook de scène in de kerk met de molboekjes, .... daar hebben ze allebei volgens mij gelogen ...
Ah, klopt!
pi_94085009
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

dus, welke conclusie zou je daaruit kunnen trekken?
Art heeft daar toch niet gelogen?
Album top 100 2024
pi_94085734
I don't like where this is going ;(

Het is wel overtuigend, al moet ik zeggen dat ik toch in een tunnel zit voor Patrick. Al komt afslag Art wel in beeld.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_94092221
Gisteren de vorige aflevering gekeken, want eerder kon ik niet.

w00t ik had gelijk vanaf aflevering 2!
Het is Patrick òf Art!

Ook de verliezer van de finale had ik vorige week al goed voorspeld :D
Nu ben ik heel benieuwd.

Als het Art is, dan lag het er veel te dik bovenop.
Als het Patrick is, dan heeftie het goed gespeeld.
Gisteren had ik het er met een vriend van me over. Die had een interessant inzicht: Als dit de eerste serie was geweest, had ìedereen op Art gezeten. Maar dit is de 11e serie. Dus is het Art niet.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:06:15 #88
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94092436
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:01 schreef SwiffMeister het volgende:
Gisteren de vorige aflevering gekeken, want eerder kon ik niet.

w00t ik had gelijk vanaf aflevering 2!
Het is Patrick òf Art!

Ook de verliezer van de finale had ik vorige week al goed voorspeld :D
Nu ben ik heel benieuwd.

Als het Art is, dan lag het er veel te dik bovenop.
Als het Patrick is, dan heeftie het goed gespeeld.
Gisteren had ik het er met een vriend van me over. Die had een interessant inzicht: Als dit de eerste serie was geweest, had ìedereen op Art gezeten. Maar dit is de 11e serie. Dus is het Art niet.
Als jij zegt dat mensen niet meer een mol kiezen wanneer hij te duidelijk mollend in beeld wordt gebracht, dan is het voor de regie toch juist logisch dat ze Art (als hij mol is) door middel van montage te overduidelijk laten zien mollen om zo juist Art niet verdacht te maken bij de kijker?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:22:53 #89
1986 Jane
pi_94137573
Ik denk dat ik een mogelijke oplossing heb gevonden voor de 'Zoek de verschillen, vind de Mol'-hint die ergens aan het begin van het programma gegeven werd. (waar kwam die eigenlijk vandaan?)

De leaders van afleveringen 2, 5 en 9 wijken af van de rest. In 2 en 5 komt Soundos van de andere kant het beeld in gelopen en in de leader van aflevering 9 ontbreekt het 'Trust nobody' dat er steeds zo onheilspellend onder is gemonteerd.

Aflevering 2, 5 en 9 zijn ook precies de afleveringen waar je tijdens de test bij Art vraag 11 in beeld krijgt. In 2 en 5 zie je de vraag ook beantwoord worden en in 9 niet. Als je dan ook nog kijkt naar de antwoorden die in 2 en 5 gegeven worden, dan slaan die ook nog op Art zelf.
N.B. Het is bekend dat de beelden die je ziet van de testvragen niet echt tijdens de test van de kandidaten is opgenomen, maar dan nog - of zelfs wel meer daardoor - kan er een hint in zitten.

aflevering 2
11: Hoe beantwoordde de mol de vraag uit het stilleven?
Gegeven antwoord: Fout

aflevering 5
11: Is de mol links- of rechtshandig?
Gegeven antwoord: linkshandig

Art is linkshandig en gaf een fout antwoord bij de opdracht met het levend stilleven.
pi_94138449
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:22 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat ik een mogelijke oplossing heb gevonden voor de 'Zoek de verschillen, vind de Mol'-hint die ergens aan het begin van het programma gegeven werd. (waar kwam die eigenlijk vandaan?)

De leaders van afleveringen 2, 5 en 9 wijken af van de rest. In 2 en 5 komt Soundos van de andere kant het beeld in gelopen en in de leader van aflevering 9 ontbreekt het 'Trust nobody' dat er steeds zo onheilspellend onder is gemonteerd.

Aflevering 2, 5 en 9 zijn ook precies de afleveringen waar je tijdens de test bij Art vraag 11 in beeld krijgt. In 2 en 5 zie je de vraag ook beantwoord worden en in 9 niet. Als je dan ook nog kijkt naar de antwoorden die in 2 en 5 gegeven worden, dan slaan die ook nog op Art zelf.
N.B. Het is bekend dat de beelden die je ziet van de testvragen niet echt tijdens de test van de kandidaten is opgenomen, maar dan nog - of zelfs wel meer daardoor - kan er een hint in zitten.

aflevering 2
11: Hoe beantwoordde de mol de vraag uit het stilleven?
Gegeven antwoord: Fout

aflevering 5
11: Is de mol links- of rechtshandig?
Gegeven antwoord: linkshandig

Art is linkshandig en gaf een fout antwoord bij de opdracht met het levend stilleven.
Grappig, ik las dit 1 minuut geleden op wieisdemol.com (maar ik zie dat jij dat ook bent) w/
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:05:29 #91
1986 Jane
pi_94138929
Ja, ik dacht 'ik zet hem hier ook maar ff neer'. :P
pi_94142076
Even een analyse van aflevering 7, 8 en 9 die ik gisteren heb teruggekeken, met de wetenschap dat Art en Patrick over zijn. Wordt een lang verhaal, ik hoop dat iemand de moeite neemt om het te lezen. ;)

Ik heb alleen op hun twee gelet, en echt, de programmamakers en zijzelf doen het ontzettend goed, want geen van hen is uit te sluiten. Soms denk ik, Art moet het wel zijn. Vooral bij de vuurtorenopdracht. Patrick levert daar een heel goede bijdrage door het schrijven van de letters, en ik vind zijn verdenking van Karin eigenlijk heel oprecht overkomen. Hij zegt nog tegen Soundos dat hij niet wil dat Karin te lang in de kijker kijkt.
Art daarentegen laat alles aan Anna over, probeert haar op het laatste moment nog te verwarren 'was het wel echt drie?', en je ziet ook (maar dat is misschien tunnelvisie) dat hij z'n best doet om het graven te beinvloeden. Hij heeft de schep vast, hij is als laatste bij de graafplek (heeft duidelijk geen haast), en ik heb ook het idee dat hij naast de graafplek probeert te graven. (hij probeert zichzelf wel minder verdacht te maken door te zeggen: 'hier moet het zijn, meet het nog eens na Soundos!' maar dan is hij al aan het graven)

Met het kistdraag-spel is Art uiteraard overduidelijk aan het mollen door een zwaardere kist met minder geld mee te willen nemen, maar Patrick doet daar bijna net zo hard aan mee, dus dat is onduidelijk.

Ook de opdracht waarbij ze geld moesten zoeken op de vulkaan is multi-interpretabel. Je ziet Art duidelijk langs het geld lopen. Dat kan tactiek van hem zijn, om te kijken wat Patrick doet, en kan zo in beeld gebracht zijn om de kijker op het verkeerde been te zetten, het kan een molactie zijn. Patrick brengt tijdens die opdracht ook maar 50 euro op, dus je weet het niet.

Wat ik daarnaast opvallend vond, is het gesprekje dat Art en Patrick hebben na het jokerspel. Het lijkt wel of Art probeert om Patrick te overtuigen niet al zijn jokers in te zetten. Voorkennis? Wil hij zorgen dat Patrick nog een joker over heeft om later in het spel contact met hem om te nemen? Maar dat zou weer voortrekken zijn. Wat Patrick, al hij de mol is, ook bij Art gedaan heeft. Onduidelijk weer, dus.

Tijdens de ziekenhuis-opdracht valt het me aan de ene kant op dat Art absoluut niet zijn best doet om ongezien te blijven, maar dat hij wel weer de gros-vraag gedeeltelijk goed beantwoordt. (een gros is een dozijn keer een dozijn toch?) Dat kan je als mol net zo goed nalaten.

Wat ik tijdens deze opdracht wel weer heel opvallend vond is het gemol (?) met de porto's. Dit vind echter alleen plaats als Patrick aan de beurt is. Op andere momenten heeft Art ook de porto, maar dan is de ander gewoon goed te verstaan. Ook vind ik dat het stukje zo gemonteerd is dat het wel lijkt of Patrick doet alsof hij de rest niet kan horen (kom op nou jongens!) maar dat zou in de praktijk weleens nep kunnen zijn. Zo kwam het in ieder geval wel op mij over, kijk nog maar eens.

Met de koffie/vulkaanopdracht is het weer overduidelijk Art die de boel wil verpesten. Hij stelt (als enige) voor om de informatie 1 op 1 uit te wisselen, terwijl de rest dat allemaal niet wil, en hij beantwoordt vrij opzichtig de vragen verkeerd. Ook valt het vragenstellen bij de gids nogal op, alsof hij Soundos wil verwarren met extra informatie, die hij later kan misbruiken bij de rest van de opdracht.

Aan de opdrachten is er dus nauwelijks iets op te maken, ze doen allebei rare dingen, en vaak ook samen. Als je let op stemgedrag, Soundos en Karin zitten vrij lang op Patrick, en Patrick zit heel lang op Karin en hoeft er nooit uit, neig ik meer naar Patrick.
Als je kijkt naar gedrag en naar de opdrachten dan neig ik meer naar Art.

Oke heel verhaal. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Guanabana op 15-03-2011 14:28:58 ]
Koel en donker bewaren
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:42:24 #93
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_94142859
Ik heb het gelezen waar heb er niets zinnigs aan toe te voegen ;)
Het kan echt beide kanten op nog... Maar neig toch steeds meer naar Art, maar waarschijnlijk is dat ook omdat ik wil dat hij de Mol is, zodat hij de pot niet wint :')

Waar ik ook nog aan moest denken, voor de laatste test, toen Art en Patrick zich lieten scheren, pakte Art een mes en zette dat tegen de keel van Patrick om een vraag te stellen. Voordat hij zijn vraag kon stellen ("Wii is de Mol" of "Ben jij de Mol" iets in die richting) vulde Patrick dat al in: "Wat doen we met de pot" of "wat doen we met het geld" weet de exacte verwoording even niet meer. Als Patrick de Mol is, wint hij geen geld, en zou het dus onlogisch zijn als Art die vraag zou stellen. Als Art de Mol is, wint hij niks, en zou Art alle reden hebben die vraag te stellen als Patrick zou winnen. Dus het zou kunnen zeggen dat Art de mol is.
Maar goed, ze waren aan het dollen en niet serieus, heb verder sowieso geen idee of dit soort dingen weleens gedaan worden, de pot verdeeld tussen de winnaar en de mol/ander maatje. Maar vond het toch opvallend.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_94142924
Als ik alleen op de afleveringen let, zou ik zeggen Art. Maar de hints die genoemd worden, die leiden toch wel erg sterk naar Patrick.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:24:15 #95
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_94144359
Oh en over St. Patrick's Day, De Mol lijkt me niet bepaald een Heilige, dus misschien is het een hint dat Patrick niet de Mol is en dus de winnaar?

I'll admit it, ik zit in een Art-tunnel ;)
©Dumbo
pi_94148677
Ik vrees er toch voor dat Art de mol is. Zelf zit ik op Patrick maar met allerlei dingen die nu weer boven komen vrees ik dat ik toch fout zat.
Die Tweet vind ik vooral heel opvallend. En ook de theorie van de testvragen.
Toch hoop ik niet dat Art het is, omdat hij af en toe zo kinderlijk is in de dingen die hij doet.

xx, Nico.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:23:14 #97
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_94158667
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik interpreteer het als volgt: De mol heeft gewoon in het algemeen gelogen gedurende de hele serie en nu houdt hij in aflevering 11 op met liegen. Om te beginnen tijdens de bekendmaking van de mol die plaatsvindt in de Catedral de Santiago en vervolgens de onthulling van alle mollenstreken, opgenomen in de Vondelkerk.

Die kerk waar Art en Karin zaten, heette volgens mij anders (of is geen naam bij genoemd). De kerk waar ze nu de bekendmaking filmen, heet wel de Catedral de Santiago. De tweet is dus geen verwijzing naar die scène.
pi_94163312
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef Guanabana het volgende:
[lang verhaal]

Met de koffie/vulkaanopdracht is het weer overduidelijk Art die de boel wil verpesten. Hij stelt (als enige) voor om de informatie 1 op 1 uit te wisselen, terwijl de rest dat allemaal niet wil, en hij beantwoordt vrij opzichtig de vragen verkeerd. Ook valt het vragenstellen bij de gids nogal op, alsof hij Soundos wil verwarren met extra informatie, die hij later kan misbruiken bij de rest van de opdracht.

Aan de opdrachten is er dus nauwelijks iets op te maken, ze doen allebei rare dingen, en vaak ook samen. Als je let op stemgedrag, Soundos en Karin zitten vrij lang op Patrick, en Patrick zit heel lang op Karin en hoeft er nooit uit, neig ik meer naar Patrick.
Als je kijkt naar gedrag en naar de opdrachten dan neig ik meer naar Art.

Oke heel verhaal. :P
Als toevoeging aan de koffie/vulkaanopdracht: Ik heb de aflevering niet meer teruggekeken maar in mijn herinnering was het dan juist weer Patrick die vragen die hij had moeten weten fout beantwoordde.

Ik zit al een aantal weken op Patrick, maar moet zeggen dat ik ontzettend twijfel omdat er zoals jij ook al aangeeft zoveel dingen zijn waardoor ze allebei prima als mol door zouden kunnen gaan.
Feauteaux
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:08:19 #99
1986 Jane
pi_94167241
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef Guanabana het volgende:
Even een analyse van aflevering 7, 8 en 9 die ik gisteren heb teruggekeken, met de wetenschap dat Art en Patrick over zijn. Wordt een lang verhaal, ik hoop dat iemand de moeite neemt om het te lezen. ;)
[knip]
Helemaal gelezen en ik denk dat je observaties kloppen, hoor. :)

Bij die koffie/vulkaanopdracht viel het mij bij herbekijken nog wel op dat Soundos opmerkt dat Art zoveel extra vragen stelde aan de gids. Op zich vind ik dit ook wel typisch molgedrag. Hoe meer informatie, hoe moeilijker te onthouden en hoe moeilijker in te schatten wat je nou wel en niet moet weten later.

En bij die ziekenhuisopdracht zíe je Art ook klooien aan de porto, he? Soundos maakt er nog een opmerking over. En dat je Art het goede antwoord op de gros-vraag hoort geven... uit de beelden wordt niet duidelijk dat hij de knop toen ook ingedrukt had. Je ziet hem praten met de porto voor z'n mond, maar je hoort zijn oplossing in ieder geval niet binnenkomen bij de anderen en ze lijken er ook niet op te reageren.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:23:47 #100
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_94168601
Dat is waar, het kan ook net zo goed Art nog zijn geweest. Maar wat ik opvallend vond was dat 'toneelstukje' (leek het) van Patrick, met zijn 'kom op nou jongens!' Vond het net een beetje gespeeld overkomen.
Deed me denken aan Kim vorig jaar, die tijdens een soortgelijke opdracht deed alsof ze aan het rennen en bezig was, maar in werkelijkheid een beetje stond te chillen, omdat ze toch niet te zien was.
Koel en donker bewaren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')