Ja, de vulkaanopdracht was echt het hoogtepunt van het seizoenquote:Op zondag 13 maart 2011 17:47 schreef stijn_ het volgende:
[..]
Qua montage zag het er supergoed uit. Wat ik vooral vet vond was het "thriller"-effect bij de vulkaanopdracht, wat je in veel trailers voorbij ziet komen.
@14:27
Als de mol in de winnende bus zou zitten gaat er 3000 euro uit de pot, als de mol in de verliezende bus zit komt er 3000 euro bij dus de eindstand is 19.540 of 25.540 euroquote:Op zondag 13 maart 2011 18:11 schreef Guanabana het volgende:
Maar even hoor, in het dagboek van de Mol staat dat de pot niet op 22.540 staat. Dat betekent toch dat Patrick de Mol is, want die zat in de winnende busBeetje raar dat dat er zo staat.
Ohja, tuurlijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:15 schreef lamers het volgende:
[..]
Als de mol in de winnende bus zou zitten gaat er 3000 euro uit de pot, als de mol in de verliezende bus zit komt er 3000 euro bij dus de eindstand is 19.540 of 25.540 euro
De gewonnen bedragen zijn ook lastig terug te voeren per kandidaat hè. Omdat best veel dingen een groepsprestatie waren.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:32 schreef lamers het volgende:
Ik zit nog eens te kijken naar de gewonnen bedragen vab de afgelopen jaren. Als Art de mol is, is hij de slechtste BN-er mol qua pot. Als Patrick echter de mol is is hij de op Inge Ipenburg na beste BN-er mol.
Weet ik, maar het viel me opeens op. Slechtste/Beste mol qua pot wil nog niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk de slechtste of beste mol was. Is natuurlijk ook heel persoonlijk. Inge heeft die titel ook alleen maar op haar naam staan met veel dank aan Nadja Hüpscherquote:Op zondag 13 maart 2011 18:35 schreef Guanabana het volgende:
[..]
De gewonnen bedragen zijn ook lastig terug te voeren per kandidaat hè. Omdat best veel dingen een groepsprestatie waren.
Maar Art heeft toch nauwelijks geld binnengebracht? Zou dan vooral die laatste 1800 (?) euro zo aantikken?
Ik heb dat seizoen niet gezien, leg eens uit?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:38 schreef lamers het volgende:
[..]
Inge heeft die titel ook alleen maar op haar naam staan met veel dank aan Nadja Hüpscher
Afgelopen donderdag heb ik op het .com-forum dit geschreven over de titels van de afleveringen:quote:Op zondag 13 maart 2011 18:24 schreef texelonia het volgende:
Heeft iemand nog op een rijtje de hints die op de radio werden gegeven? En de titels van de afleveringen? Dit was het eerste seizoen dat de afleveringen titels hadden toch? Dat móet toch wat betekenen dan zou je denken...
quote:Ik heb net een half uurtje zitten puzzelen op de titels van de afleveringen, en helaas... levert niets op. Dit zijn de titels:
'Kleur bekennen'
'Allemaal theater'
'Verdeel en heers'
'Iets is wat het lijkt'
'Land in zicht'
'Lot in eigen handen'
'Tand om tand'
'Het is zover'
'Helderziend'
Ik heb geprobeerd anagrammen te zoeken (via http://www.arrak.fi/en/ag/, op Dutch zetten) van deze lettercombinaties:
- van elke aflevering de 1e letter
- van elke aflevering de 11e letter (met en zonder aanhalingsteken, met en zonder spaties)
- van aflevering 1 de 1e letter, van aflevering 2 de 2e letter, etc. (met en zonder aanhalingsteken, met en zonder spaties)
- van aflevering 1 de 11e letter, van aflevering 2 de 10e letter, etc.
Helaas, er kwam niets uit. De meest zinnige woorden of woordgroepen waren dingen als "verslikte", "vlek reist", "vrees klit", "vlerk eist", "heden te", "leve strik", "end thee", "de het en", "hela onzin", "zo inhalen"...
Dus tenzij er een alfabet-verschuiving in zit, denk ik niet dat er een hint in de letters van de titels verstopt zit.
Waarbij ik moet aantekenen dat er natuurlijk nog 1 letter ontbreekt.
Nadja kon je een beetje vergelijken met Art. Gedroeg zich dom en toch eigenwijs wat de pot geld heeft gekost.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:41 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik heb dat seizoen niet gezien, leg eens uit?
Is al erg vaak genoemdquote:Op zondag 13 maart 2011 21:20 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik las net ergens echt een geniale hint op internet! (heh, niet zelf verzonnen nee)
17 maart is het St Patricks Day (http://nl.wikipedia.org/wiki/St._Patrick's_Day), en laat de finale nou net op 17 maart vallen!
De meesten slaan op een opdracht volgens mij. Misschien dat er in één van de titels een hint zit, maar meer denk ik niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:56 schreef Guanabana het volgende:
'Femmes Fatales' sloeg duidelijk op de afvallers van die aflevering. Maar volgens mij is dat niet zo met de overige titels.
Zelf denk ik niet dat er een hint in de titels zit, maar wie weet.
Het eerste wat je ziet als je naar www.wieisdemol.nl gaat is een video-fragment van de vorige aflevering met op de achtergrond een steen waarop staat:quote:
Zie de special op de FPquote:Op zondag 13 maart 2011 21:20 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik las net ergens echt een geniale hint op internet! (heh, niet zelf verzonnen nee)
17 maart is het St Patricks Day (http://nl.wikipedia.org/wiki/St._Patrick's_Day), en laat de finale nou net op 17 maart vallen!
Is al eens genoemd, maar geen probleem dat het herhaalt wordtquote:Op zondag 13 maart 2011 21:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het eerste wat je ziet als je naar www.wieisdemol.nl gaat is een video-fragment van de vorige aflevering met op de achtergrond een steen waarop staat:
"jardineria articulos"
Maar er staat een schuine streep op de steen, net voor ja en voor Art. Daardoor staat er Ja, Art.
Een teken dat Art de mol is? Daarnaast zie je naast de stenen achtergrond een man (lijkt me) in het donker verhuld. Is dit Art? Hij lijkt iig niet op Patrick qua postuur.
Ten eerstequote:Op zondag 13 maart 2011 18:24 schreef texelonia het volgende:
Heeft iemand nog op een rijtje de hints die op de radio werden gegeven?
Dus hij heeft voorheen wel gelogen in een/de kerk???quote:IkBenDeMol De Mol
In de Catedral de Santiago en de Vondelkerk lieg ik donderdag niet meer.
Zo interpreteer ik het ook.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dus hij heeft voorheen wel gelogen in een/de kerk???
Voor zo ver ik weet is er alleen een hele duidelijke scene van Art en Karin in de kerk. Patrick niet toch?quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
dus, welke conclusie zou je daaruit kunnen trekken?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:14 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet is er alleen een hele duidelijke scene van Art en Karin in de kerk. Patrick niet toch?
Ah, klopt!quote:Op maandag 14 maart 2011 10:35 schreef JohnDDD het volgende:
er is ook de scène in de kerk met de molboekjes, .... daar hebben ze allebei volgens mij gelogen ...
Art heeft daar toch niet gelogen?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
dus, welke conclusie zou je daaruit kunnen trekken?
Als jij zegt dat mensen niet meer een mol kiezen wanneer hij te duidelijk mollend in beeld wordt gebracht, dan is het voor de regie toch juist logisch dat ze Art (als hij mol is) door middel van montage te overduidelijk laten zien mollen om zo juist Art niet verdacht te maken bij de kijker?quote:Op maandag 14 maart 2011 14:01 schreef SwiffMeister het volgende:
Gisteren de vorige aflevering gekeken, want eerder kon ik niet.
w00t ik had gelijk vanaf aflevering 2!
Het is Patrick òf Art!
Ook de verliezer van de finale had ik vorige week al goed voorspeld![]()
Nu ben ik heel benieuwd.
Als het Art is, dan lag het er veel te dik bovenop.
Als het Patrick is, dan heeftie het goed gespeeld.
Gisteren had ik het er met een vriend van me over. Die had een interessant inzicht: Als dit de eerste serie was geweest, had ìedereen op Art gezeten. Maar dit is de 11e serie. Dus is het Art niet.
Grappig, ik las dit 1 minuut geleden op wieisdemol.com (maar ik zie dat jij dat ook bent)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:22 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat ik een mogelijke oplossing heb gevonden voor de 'Zoek de verschillen, vind de Mol'-hint die ergens aan het begin van het programma gegeven werd. (waar kwam die eigenlijk vandaan?)
De leaders van afleveringen 2, 5 en 9 wijken af van de rest. In 2 en 5 komt Soundos van de andere kant het beeld in gelopen en in de leader van aflevering 9 ontbreekt het 'Trust nobody' dat er steeds zo onheilspellend onder is gemonteerd.
Aflevering 2, 5 en 9 zijn ook precies de afleveringen waar je tijdens de test bij Art vraag 11 in beeld krijgt. In 2 en 5 zie je de vraag ook beantwoord worden en in 9 niet. Als je dan ook nog kijkt naar de antwoorden die in 2 en 5 gegeven worden, dan slaan die ook nog op Art zelf.
N.B. Het is bekend dat de beelden die je ziet van de testvragen niet echt tijdens de test van de kandidaten is opgenomen, maar dan nog - of zelfs wel meer daardoor - kan er een hint in zitten.
aflevering 2
11: Hoe beantwoordde de mol de vraag uit het stilleven?
Gegeven antwoord: Fout
aflevering 5
11: Is de mol links- of rechtshandig?
Gegeven antwoord: linkshandig
Art is linkshandig en gaf een fout antwoord bij de opdracht met het levend stilleven.
Ik interpreteer het als volgt: De mol heeft gewoon in het algemeen gelogen gedurende de hele serie en nu houdt hij in aflevering 11 op met liegen. Om te beginnen tijdens de bekendmaking van de mol die plaatsvindt in de Catedral de Santiago en vervolgens de onthulling van alle mollenstreken, opgenomen in de Vondelkerk.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Als toevoeging aan de koffie/vulkaanopdracht: Ik heb de aflevering niet meer teruggekeken maar in mijn herinnering was het dan juist weer Patrick die vragen die hij had moeten weten fout beantwoordde.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef Guanabana het volgende:
[lang verhaal]
Met de koffie/vulkaanopdracht is het weer overduidelijk Art die de boel wil verpesten. Hij stelt (als enige) voor om de informatie 1 op 1 uit te wisselen, terwijl de rest dat allemaal niet wil, en hij beantwoordt vrij opzichtig de vragen verkeerd. Ook valt het vragenstellen bij de gids nogal op, alsof hij Soundos wil verwarren met extra informatie, die hij later kan misbruiken bij de rest van de opdracht.
Aan de opdrachten is er dus nauwelijks iets op te maken, ze doen allebei rare dingen, en vaak ook samen. Als je let op stemgedrag, Soundos en Karin zitten vrij lang op Patrick, en Patrick zit heel lang op Karin en hoeft er nooit uit, neig ik meer naar Patrick.
Als je kijkt naar gedrag en naar de opdrachten dan neig ik meer naar Art.
Oke heel verhaal.
Helemaal gelezen en ik denk dat je observaties kloppen, hoor.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:22 schreef Guanabana het volgende:
Even een analyse van aflevering 7, 8 en 9 die ik gisteren heb teruggekeken, met de wetenschap dat Art en Patrick over zijn. Wordt een lang verhaal, ik hoop dat iemand de moeite neemt om het te lezen.
[knip]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |