abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:18:57 #1
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_93632902

De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Nodig zijn: inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal mensenkennis.

De kandidaten voeren deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

De deelnemers

Anna Drijver
.
.
Actrice, model en schrijfster
.

Art Rooijakkers
.
TV-presentator
Twitter
.

Hanna Bervoets
.
Schrijfster en columniste
Twitter
.

Horace Cohen
.
Acteur en komiek
Twitter
.

Jan Kooijman
.
Acteur en danser
Twitter
.

Karin de Groot
.
Presentatrice en schrijfster
Twitter
.

Miryanna van Reeden
.
Actrice
.
.

Patrick Stoof
.
Acteur, regisseur en tekstschrijver
Twitter
.

Pepijn Gunneweg
.
Cabaretier en presentator
Twitter
.

Soundos El Ahmadi
.
.
Actrice, presentatrice en stand-up comedian
.
.

Vorige Topics
WIDM 2011 #1 - De locatie is bekend
WIDM 2011 #2 Quien es el topo?
WIDM 2011 Waar Art kleur bekent # 3
WIDM 2011 #4 Jokers moeten dood
WIDM 2011 #5 Kuifje!!!!!!
WIDM 2011 #6 Waar we een week te speculeren hebben
WIDM 2011 #7 Langzaam kruipen we richting donderdag
WIDM 2011 #8 Vage contactadvertenties
WIDM 2011 #9 Raus u vrouwmensch!
WIDM 2011 #10 Napraten over aflevering 2...
WIDM 2011 #11 Met Jan in 't hooi.
WIDM 2011 #12 Waar Jan 'Mister plakhaar' Romeo gaat spelen
WIDM 2011 #13 Waar Karin niet kan acteren.
WIDM #14 We hebben genoten!

Afleveringen
http://player.omroep.nl/?aflid=11911109
http://player.omroep.nl/?aflid=11970324
http://player.omroep.nl/?aflid=12009045

Twitter van De Mol!

Wie is de Mol? is vanaf 6 januari 2011 elke donderdagavond om 20:30 uur te zien op Nederland 1. De herhaling is elke vrijdag om 16.30 uur op Nederland 2 te zien.

Doe ook mee met de FOK! WIDM Prono: WIDM Prono 2011!

De OP is hier te vinden.
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_93632922
*O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:20:22 #3
128056 MrManiak
pi_93632961
Zoals beloofd:

Aftermath na opdracht 1

Het stuk in de kerk is natuurlijk wel erg verdacht. "Je mag niet liegen in de kerk...", aldus Art die ook meteen de vraag der vragen stelt aan Karin. "Ben jij de Mol?" Karin zegt 'nee', maar Art onthoudt zich van een antwoord. Dat ligt wel heel erg voor de hand. Maar zou er nog iets anders te vinden zijn? Ja. 'De Mol neemt contact met je op'. Ken je dat zinnetje nog? Mooi. Het hoeft niet per se alleen met de envelop te maken te hebben. Karin zocht contact met Art, ze wilde even praten.

Nationaliteitenopdracht
Ik heb hard zitten denken wat voor ultiem gemol je hier kan doen. Toen schoot het me te binnen: júist fanatiek zijn. Des te meer toeristen je bij elkaar kan sprokkelen, des te meer mensen van het andere team er voor kunnen zorgen dat de buitenlander wordt afgekeurd. Dubbele nationaliteiten mochten namelijk niet. Karin was bloedfanatiek en had uit zowat ieder land wel een nationaliteit. Zo werd de complete groep van Art en Patrick waardeloos.

Waar ik onder andere aan dacht.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_93632997
Ik ga huilen en met mn knuistjes op de grond slaan als Art de Mol is. Hetzelfde geldt voor Karin overigens.

Nee, het is gewoon Patrick, wat ik vanaf aflevering 1 al verkondig. 8-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_93633021
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:21 schreef marcodej het volgende:
Ik ga huilen en met mn knuistjes op de grond slaan als Art de Mol is.

Nee, het is gewoon Patrick, wat ik vanaf aflevering 1 al verkondig. 8-)
Ja, het moet Patrick zijn. Al vind ik het wel stom dat ik nog 1 of 2 keer op Art heb gestemd. :')
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_93633026
Ik miste de "Trust Nobody" in het begin van de aflevering bij de groepsfoto? :o
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:22:50 #7
128056 MrManiak
pi_93633055
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:22 schreef Fireblast het volgende:
Die was er ;)
Mijn (inte)r(e)views!
pi_93633066
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:22 schreef Fireblast het volgende:
Ja ik zei zelf Trust Nobody, maar ik was verrast dat het niet kwam.

Patrick moet het zijn!

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:22 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Die was er ;)
Weet je het zeker?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:24:18 #9
302853 themole
graaft totaal door.
pi_93633096
Begin die TestTheorie nu wel eng goed te vinden. Alleen hoe je het einde moet interpreteren is onduidelijk. Stel Soundos(vraag 20) is de winnaar dan zou het logisch zijn dat Patrick de mol is en Art de afvaller van aflevering 11(Verliezer). Zo is er ook nog iets te zeggen voor Soundos als Patrick de winnaar is.

Helaas lijken de Roodshow hints erg te lijken op 'Mol heet Art', de andere mogelijkheid is 'Moltheater'(Zou dan naar Patrick kunnen verwijzen) vanmiddag zullen we zien wat de volgende letter is. Vooropig blijf ik lekker in mijn Patrick tunnel zitten. Al blijf ik er soms aan twijfelen, maar ik vind de andere kandidaten of te opvallend mol zijn. Of juist te veel geld in de pot brengen. :?
Niet altijd serieus
pi_93633143
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:22 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Die was er ;)
Neehoor, heb net nog het begin van de aflevering tot de titel in beeld kwam ("Helderziend") teruggekeken, maar toen was die trust nobody nog niet geweest, en normaal komt ie daar altijd vóór bij de groepsfoto.

@ Hierboven: misschien dat ze gewoon de hint zo hebben gemaakt dat het alsnog niet duidelijk is wie de mol / winnaar is, als dan de theorie zou uitlekken oid (zoals nu dus het geval is :P) dan zou niet iedereen meteen weten wie de mol en de winnaar was.

Karin moet volgens die theorie dus volgende week afvallen, en Art moet in de finale afvallen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:27:15 #11
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_93633197
Eigenlijk wijst alles op Art, behalve de montage. Patrick is de enige die het net zo bagger doet, en die zich gedraagd als een mol zich normaal gedraagd. Door de montage zit ik op Patrick, maar Art heeft zijn gedrag, zijn geld opbrengst, en diverse hints mee.
pi_93633307
Wel raar eigenlijk dat Art zo onwijs verdacht loopt te doen en alsnog niemand van de kandidaten op hem zit (toch?). In dat opzicht zou het dan wel weer een goede mol zijn, maar om naar te kijken is het gewoon bagger.....
pi_93633414
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:30 schreef Fireblast het volgende:
Wel raar eigenlijk dat Art zo onwijs verdacht loopt te doen en alsnog niemand van de kandidaten op hem zit (toch?). In dat opzicht zou het dan wel weer een goede mol zijn, maar om naar te kijken is het gewoon bagger.....
Anna zat toch op Art? Die is eruit gegaan, dus dat is dan wel weer verdacht .
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_93633522
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:27 schreef Grumpey het volgende:
Eigenlijk wijst alles op Art, behalve de montage. Patrick is de enige die het net zo bagger doet, en die zich gedraagdt als een mol zich normaal gedraagdt. Door de montage zit ik op Patrick, maar Art heeft zijn gedrag, zijn geld opbrengst, en diverse hints mee.
Door de montage zit ik op Art.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:38:00 #15
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_93633575
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:36 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Door de montage zit ik op Art.
Dat snap ik, aangezien ze het er zo bovenop gooien.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:38:08 #16
302853 themole
graaft totaal door.
pi_93633579
Maar het zou echt een rare montage zijn, meestal zie je de mol nooit echt duidelijk mollen. Of worden de echte molstreken pas in aflevering 11 getoond.
Niet altijd serieus
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:38:35 #17
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_93633597
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:33 schreef Felagund het volgende:

[..]

Anna zat toch op Art? Die is eruit gegaan, dus dat is dan wel weer verdacht .
Zowel Jan als Anna zat op Art.
pi_93633732
Dan ben ik jaloers op Art. Had liever gehad dat Anna op mij zat.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Moderator vrijdag 4 maart 2011 @ 11:42:50 #19
42184 crew  DaMart
pi_93633757
Ik blijf ook bij Art als mol.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:45:46 #20
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_93633887
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:20 schreef MrManiak het volgende:
Zoals beloofd:

Aftermath na opdracht 1

Het stuk in de kerk is natuurlijk wel erg verdacht. "Je mag niet liegen in de kerk...", aldus Art die ook meteen de vraag der vragen stelt aan Karin. "Ben jij de Mol?" Karin zegt 'nee', maar Art onthoudt zich van een antwoord. Dat ligt wel heel erg voor de hand. Maar zou er nog iets anders te vinden zijn? Ja. 'De Mol neemt contact met je op'. Ken je dat zinnetje nog? Mooi. Het hoeft niet per se alleen met de envelop te maken te hebben. Karin zocht contact met Art, ze wilde even praten.

Nationaliteitenopdracht
Ik heb hard zitten denken wat voor ultiem gemol je hier kan doen. Toen schoot het me te binnen: júist fanatiek zijn. Des te meer toeristen je bij elkaar kan sprokkelen, des te meer mensen van het andere team er voor kunnen zorgen dat de buitenlander wordt afgekeurd. Dubbele nationaliteiten mochten namelijk niet. Karin was bloedfanatiek en had uit zowat ieder land wel een nationaliteit. Zo werd de complete groep van Art en Patrick waardeloos.

Waar ik onder andere aan dacht.
Ja, maar aan de andere kant, als je te goed je best doet haal je dus volop geld binnen. En dat gebeurde. Het is heel moeilijk om uit die opdracht iets op te maken, omdat de mol moest inschatten hoe goed de tegenstander het doet. En ja, bij Karin en Soundos verwacht je niet dat ze de halve wereldbol meenemen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:53:18 #21
202348 Susi
Temple of Love
pi_93634193
In die Testtheorie, laten ze dan ook zien wie vraag 20 beantwoorden (Art en Soundos, meen ik), en op wie ze dan klikken ?

Als Soundos op een Karin klikt, is zij de verliezer. Als Art op Patrick klikt, kan Art wel eens de winnaar zijn, omdat hij het juiste antwoord geeft.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:01:30 #22
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_93634491
Mol tweet: 100311 Back to the Future
pi_93634815
waarom denkt niemand soundos?
k zou toch zweren dat ze doorgaf, koffieplant wordt 20 meter hoog. ' en dan gaat ie dood?' 'ja'
was 18 meter, en dan wordt ie te hoog.
in 2 opdrachten was ze te bang om mee te doen.
ze is het minst verdacht.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:14:22 #24
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_93634957
Omdat 'executie' en ze gisteren Art een paar keer verbeterde. Toen hij een fout antwoord op een vraag gaf, maar ook toen hij foute informatie aan de anderen gaf. Een mol zou denken 'laat gaan'.
pi_93635190
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:14 schreef Jabberwocky het volgende:
Omdat 'executie' en ze gisteren Art een paar keer verbeterde. Toen hij een fout antwoord op een vraag gaf, maar ook toen hij foute informatie aan de anderen gaf. Een mol zou denken 'laat gaan'.
ja of juist niet, als je jezelf niet verdacht wil maken.. ze zorgt er wel voor dat in ieder geval 1 vraag fout is. en volgens mij deed art er alles aan om de anderen hem te laten verdenken, zodat ze een rood scherm krijgen. ervan uitgaand dat hij het niet is, weet hij maar 1 ding zeker, dat een stem op hem verkeerd is. dus wel slimme strategie om jezelf onder verdenking te plaatsen, en volgens mij doet hij dat al de hele serie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')