Ja, het moet Patrick zijn. Al vind ik het wel stom dat ik nog 1 of 2 keer op Art heb gestemd.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:21 schreef marcodej het volgende:
Ik ga huilen en met mn knuistjes op de grond slaan als Art de Mol is.
Nee, het is gewoon Patrick, wat ik vanaf aflevering 1 al verkondig.
Die was erquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:22 schreef Fireblast het volgende:
Ik miste de "Trust Nobody" in het begin van de aflevering bij de groepsfoto?
Ja ik zei zelf Trust Nobody, maar ik was verrast dat het niet kwam.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:22 schreef Fireblast het volgende:
Ik miste de "Trust Nobody" in het begin van de aflevering bij de groepsfoto?
Weet je het zeker?quote:
Neehoor, heb net nog het begin van de aflevering tot de titel in beeld kwam ("Helderziend") teruggekeken, maar toen was die trust nobody nog niet geweest, en normaal komt ie daar altijd vóór bij de groepsfoto.quote:
Anna zat toch op Art? Die is eruit gegaan, dus dat is dan wel weer verdacht .quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:30 schreef Fireblast het volgende:
Wel raar eigenlijk dat Art zo onwijs verdacht loopt te doen en alsnog niemand van de kandidaten op hem zit (toch?). In dat opzicht zou het dan wel weer een goede mol zijn, maar om naar te kijken is het gewoon bagger.....
Door de montage zit ik op Art.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:27 schreef Grumpey het volgende:
Eigenlijk wijst alles op Art, behalve de montage. Patrick is de enige die het net zo bagger doet, en die zich gedraagdt als een mol zich normaal gedraagdt. Door de montage zit ik op Patrick, maar Art heeft zijn gedrag, zijn geld opbrengst, en diverse hints mee.
Zowel Jan als Anna zat op Art.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Anna zat toch op Art? Die is eruit gegaan, dus dat is dan wel weer verdacht .
Ja, maar aan de andere kant, als je te goed je best doet haal je dus volop geld binnen. En dat gebeurde. Het is heel moeilijk om uit die opdracht iets op te maken, omdat de mol moest inschatten hoe goed de tegenstander het doet. En ja, bij Karin en Soundos verwacht je niet dat ze de halve wereldbol meenemen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:20 schreef MrManiak het volgende:
Zoals beloofd:
Aftermath na opdracht 1
Het stuk in de kerk is natuurlijk wel erg verdacht. "Je mag niet liegen in de kerk...", aldus Art die ook meteen de vraag der vragen stelt aan Karin. "Ben jij de Mol?" Karin zegt 'nee', maar Art onthoudt zich van een antwoord. Dat ligt wel heel erg voor de hand. Maar zou er nog iets anders te vinden zijn? Ja. 'De Mol neemt contact met je op'. Ken je dat zinnetje nog? Mooi. Het hoeft niet per se alleen met de envelop te maken te hebben. Karin zocht contact met Art, ze wilde even praten.
Nationaliteitenopdracht
Ik heb hard zitten denken wat voor ultiem gemol je hier kan doen. Toen schoot het me te binnen: júist fanatiek zijn. Des te meer toeristen je bij elkaar kan sprokkelen, des te meer mensen van het andere team er voor kunnen zorgen dat de buitenlander wordt afgekeurd. Dubbele nationaliteiten mochten namelijk niet. Karin was bloedfanatiek en had uit zowat ieder land wel een nationaliteit. Zo werd de complete groep van Art en Patrick waardeloos.
Waar ik onder andere aan dacht.
ja of juist niet, als je jezelf niet verdacht wil maken.. ze zorgt er wel voor dat in ieder geval 1 vraag fout is. en volgens mij deed art er alles aan om de anderen hem te laten verdenken, zodat ze een rood scherm krijgen. ervan uitgaand dat hij het niet is, weet hij maar 1 ding zeker, dat een stem op hem verkeerd is. dus wel slimme strategie om jezelf onder verdenking te plaatsen, en volgens mij doet hij dat al de hele serie.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:14 schreef Jabberwocky het volgende:
Omdat 'executie' en ze gisteren Art een paar keer verbeterde. Toen hij een fout antwoord op een vraag gaf, maar ook toen hij foute informatie aan de anderen gaf. Een mol zou denken 'laat gaan'.
Maar een mol gaat toch niet het goede antwoord geven (Executie) terwijl 1600 euro op het spel staat en voor de rest niemand in de buurt van het antwoord zit?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:20 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ja of juist niet, als je jezelf niet verdacht wil maken.. ze zorgt er wel voor dat in ieder geval 1 vraag fout is. en volgens mij deed art er alles aan om de anderen hem te laten verdenken, zodat ze een rood scherm krijgen. ervan uitgaand dat hij het niet is, weet hij maar 1 ding zeker, dat een stem op hem verkeerd is. dus wel slimme strategie om jezelf onder verdenking te plaatsen, en volgens mij doet hij dat al de hele serie.
Ik snap deze logica echt niet. Er zitten drie kandidaten in die zo'n beetje alles naar de sodemieter helpen dat ze moeten doen, en je kiest voor de vierde die het wel goede dingen doet 'omdat ze zichzelf niet verdacht wil maken'? Dat is nog waardelozer dan zo in your face mollen als Art doet.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:20 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ja of juist niet, als je jezelf niet verdacht wil maken.. ze zorgt er wel voor dat in ieder geval 1 vraag fout is. en volgens mij deed art er alles aan om de anderen hem te laten verdenken, zodat ze een rood scherm krijgen. ervan uitgaand dat hij het niet is, weet hij maar 1 ding zeker, dat een stem op hem verkeerd is. dus wel slimme strategie om jezelf onder verdenking te plaatsen, en volgens mij doet hij dat al de hele serie.
Dit. En daarbij was de informatie over 20 jaar (leeftijd van de koffieboom) ook niet gelogen maar verkeerd geïnstrueerd door de gids volgens mij. Hij zei "na 20 jaar kapt men de boom, dus na 16/17 jaar.." beetje verwarrend dus.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:32 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik snap deze logica echt niet. Er zitten drie kandidaten in die zo'n beetje alles naar de sodemieter helpen dat ze moeten doen, en je kiest voor de vierde die het wel goede dingen doet 'omdat ze zichzelf niet verdacht wil maken'? Dat is nog waardelozer dan zo in your face mollen als Art doet.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:26 schreef Fireblast het volgende:
Stiekem hoop ik dat het Soundos is en dat ze allemaal hele sneaky dingen heeft vepest wat ze gewoon niet lieten zien.
Nou ja, en blijf maar eens in leven als je omgehakt bentquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit. En daarbij was de informatie over 20 jaar (leeftijd van de koffieboom) ook niet gelogen maar verkeerd geïnstrueerd door de gids volgens mij. Hij zei "na 20 jaar kapt men de boom, dus na 16/17 jaar.." beetje verwarrend dus.
Hoe is het met je kind trouwensquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:42 schreef -J-D- het volgende:
Dan ben ik jaloers op Art. Had liever gehad dat Anna op mij zat.
Heeft iemand die letters op een rijtje? En hoeveel letters moeten er dan nog komen?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:24 schreef themole het volgende:
Begin die TestTheorie nu wel eng goed te vinden. Alleen hoe je het einde moet interpreteren is onduidelijk. Stel Soundos(vraag 20) is de winnaar dan zou het logisch zijn dat Patrick de mol is en Art de afvaller van aflevering 11(Verliezer). Zo is er ook nog iets te zeggen voor Soundos als Patrick de winnaar is.
Helaas lijken de Roodshow hints erg te lijken op 'Mol heet Art', de andere mogelijkheid is 'Moltheater'(Zou dan naar Patrick kunnen verwijzen) vanmiddag zullen we zien wat de volgende letter is. Vooropig blijf ik lekker in mijn Patrick tunnel zitten. Al blijf ik er soms aan twijfelen, maar ik vind de andere kandidaten of te opvallend mol zijn. Of juist te veel geld in de pot brengen.
Heel goed en lief!quote:
Ten eerstequote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:05 schreef Mishu het volgende:
[..]
Heeft iemand die letters op een rijtje? En hoeveel letters moeten er dan nog komen?
ik had precies het zelfde gedaanquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:20 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dus wel slimme strategie om jezelf onder verdenking te plaatsen, en volgens mij doet hij dat al de hele serie.
Nu doe je net of die theorie alle andere ideeën over de identiteit van de Mol wegblaast. Het is en blijft een theorie die - expres - op het eind vaag is..quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:47 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ook heeft ze tijdens de biechten en uitleg enorme pretlichtjes in haar ogen. Maar ja, ik heb de waterdichte theorie tegen hè.
quote:100311 Back to the Future about 3 hours ago via TweetDeck
ja klopt! maar het moet toch wel raar lopen als Karin er niet in de 10e uitgaat. zoals ze op haar stoel zat met het rode scherm in de vooruitblik.... Ik vrees met grote vrezen. En daarna blijft het vaag inderdaad. voor mijzelf kan ik alleen bijna niet meer volhouden dat Karin de mol is. ook al zijn er wel aanwijzingen voor.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu doe je net of die theorie alle andere ideeën over de identiteit van de Mol wegblaast. Het is en blijft een theorie die - expres - op het eind vaag is..
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:26 schreef Fireblast het volgende:
Stiekem hoop ik dat het Soundos is en dat ze allemaal hele sneaky dingen heeft vepest wat ze gewoon niet lieten zien.
Heb je mijn pb van gisteren gelezen?quote:
als dan vervolgens helemaal niemand meer denkt dat jij de mol bent, dan is het het misschien waard? wat ik begrijp na een paar jaar kijken, is dat een mol elk spel wel iets doet om te zorgen dat er minder binnen komt dan mogelijk. en dat deed ze ook. ook laten mollen gewoon dingen gaan als er toch al minder binnen lijkt te komen, dan laten ze de anderen gewoon het werk doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar een mol gaat toch niet het goede antwoord geven (Executie) terwijl 1600 euro op het spel staat en voor de rest niemand in de buurt van het antwoord zit?
hoezo, een goede mol weet toch onbekend te blijven?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:32 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik snap deze logica echt niet. Er zitten drie kandidaten in die zo'n beetje alles naar de sodemieter helpen dat ze moeten doen, en je kiest voor de vierde die het wel goede dingen doet 'omdat ze zichzelf niet verdacht wil maken'? Dat is nog waardelozer dan zo in your face mollen als Art doet.
nee hoor, ik wist gelijk toen ze het doorgaf, dat het fout was. op 2 manieren fout, de leeftijd EN dat de plant te groot wordt. art probeerde 3 keer een fout antwoord te geven. als hij de mol is, is ie wel een hele slechte, dat ligt er al sinds aflevering 1 dik bovenop. en het lijkt mij niet dat de programmaleiding iemand overdreven obvious laat mollen, zodat dan iedereen denkt, dat is zo duidelijk, kan hem nooit zijn.quote:Dit. En daarbij was de informatie over 20 jaar (leeftijd van de koffieboom) ook niet gelogen maar verkeerd geïnstrueerd door de gids volgens mij. Hij zei "na 20 jaar kapt men de boom, dus na 16/17 jaar.." beetje verwarrend dus.
Ja, maar niet door goede dingen te doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:34 schreef okiokinl het volgende:
[..]
hoezo, een goede mol weet toch onbekend te blijven?
ja maar een mol kan denken, ik wil dat bijvoorbeeld 2 vragen fout gaan en dan is mn doel bereikt. dan kan ze verder zoiets doen als ze deed, om buiten schot te blijven. en om art zeer verdacht te maken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:35 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, maar niet door goede dingen te doen.
Een goede mol weet de boel te verpesten én onbekend te blijven.
Als ze voor executie waren gegaan was er het maximale aantal geld binnen gekomen. Niks gedaan om minder geld binnen te halen dus, het was alles of niets. Het werd niets, maar dat kwam hoofdzakelijk door Pepijn, en een beetje door Art.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:33 schreef okiokinl het volgende:
[..]
als dan vervolgens helemaal niemand meer denkt dat jij de mol bent, dan is het het misschien waard? wat ik begrijp na een paar jaar kijken, is dat een mol elk spel wel iets doet om te zorgen dat er minder binnen komt dan mogelijk. en dat deed ze ook. ook laten mollen gewoon dingen gaan als er toch al minder binnen lijkt te komen, dan laten ze de anderen gewoon het werk doen.
Deze theorie klopt niet meer.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:23 schreef themole het volgende:
[..]
Ten eerste
Tien jokers
Aannemen
Rooksignalen
Eerst vragen
En dan
Oh, oh, oh, oh, oh
Half aanbod
THEATERMOL
MOL HEET ART
Dus M&L moeten nog komen.
Deze theorie is wel van iemand anders. bron
Vorig jaar was een kandidaat ziek geworden(Manuel), die moest gewoon het spel verlaten. Als iemand gewond raakt zal hij waarschijnlijk ook wel stoppen met het spel.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:07 schreef isildur1 het volgende:
Hoe zit 't nou met kandidaten die gewond raken? Is zoiets nog nooit gebeurd na al die jaren? Zou toch de ultime survivalstrategie zijn om in het spel te kunnen blijven?
Daarom staan er 9 in het lijstjequote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:05 schreef Maartel het volgende:
Huh, volgende week was toch al aflevering 10 dacht ik?
Klopt, dat idee heb ik ook de hele tijd bij hemquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:07 schreef Guanabana het volgende:
Is het niemand opgevallen dat Art enorm overdreven verbaasd acteert als ze die extra vragen krijgen bij de test? Kan me bijna niet voorstellen dat dat echt was.
Ik vind ook vaak dat hij apart kijkt als Pieter-Jan een opdracht uitlegt. Alsof hij niet wil laten zien dat hij het allang weet, maar het ook weer niet echt verbergt.
Ook zo raar altijd is dat 'goed gedaan hoor!' 'wat goed!!!' wat ik altijd nep en vreemd over vind komen. Ach, alles is gewoon vreemd aan die gast.
Ah ja, met die 'titel laatste aflevering' dacht ik aan de allerlaatste ipv de laatst uigezonden..quote:
Moest Gijs Staverman ook niet het spel verlaten door een kapotte knie?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:09 schreef themole het volgende:
[..]
Vorig jaar was een kandidaat ziek geworden(Manuel), die moest gewoon het spel verlaten. Als iemand gewond raakt zal hij waarschijnlijk ook wel stoppen met het spel.
Hij zei toch wel vrij snel als eerste 'Mol' ?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:08 schreef Jabberwocky het volgende:
Het enige wat tegen Art pleit is toen Soundos 'executie' opperde, hij meteen zei 'die dan doen?'. Terwijl de mol misschien nog wat verwarring zou willen zaaien. Het was op dat moment dat ik Pepijn begon te verdenken.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:42 schreef -J-D- het volgende:
Dan ben ik jaloers op Art. Had liever gehad dat Anna op mij zat.
Patrick was er al, hij bleef wachten en toenkwam Art.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:33 schreef debuurvrouw het volgende:
En Art zorgt er voor dat ze op de plek met de vrijstelling af gingen spreken waardoor eigenlijk weer iedereen kans maakt op die vrijstelling.(Patrick zegt als iemand anders m eerder vind gaat ie aan je neus voorbij) dat pleit weer voor Art als mol, dat iedereen gelijke kansen heeft.
nadat Patrick en Art een ontmoeting hadden spreken ze op Arts initiatief met vier af bij het eiland waar de vrijstelling ligt. De kans dat een van de dames eerder was zat er natuurlijk in.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:34 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Patrick was er al, hij bleef wachten en toenkwam Art.
Ja dat viel me ook op toen ik het terugkeek.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:42 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Soundos; 'Ik voel gewoon dat er iets speciaals te winnen is, een joker ofzo'
Patrick wint vrijstelling tot finale.
Enige die dat konden weten waren de Mol en Patrick.
Soundos is de mol.
Hints zetten ze er ook bij :p en omdat het IQ van de gemiddelde WIDM kijker niet zo hoog ligt omdat BNN zetten ze dat er volgens mij gewoon bij.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:51 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja dat viel me ook op toen ik het terugkeek.
Maar waarom zouden ze dat als mol zeggen, en waarom zou dat erin gemonteerd worden? Lijkt mij gewoon toeval/inzicht van haar.
Wil je er een sausje bij?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:18 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Als het Soundos niet is vreet ik mijn Bidkleed op.
Ik ben bereid een potje voor je te kopen als jij jouw kleed opvreetquote:
Soundos is groot fan van het programma, en dan weet je dat heel vaak is voorgekomen dat er vlak voor de finale iets groots viel te behalen. Zoals een vrijstelling, jokers of zelfs met z'n allen naar de finale (seizoen Inge). Dus zo raar is het niet, om te denken dat er in de laatste aflevering iets groots valt te winnen (dat het bij die opdracht is gemonteerd zegt niet echt veel).quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:42 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
Soundos; 'Ik voel gewoon dat er iets speciaals te winnen is, een joker ofzo'
Patrick wint vrijstelling tot finale.
Enige die dat konden weten waren de Mol en Patrick.
Soundos is de mol.
Alleen als soundos NIET de mol is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:21 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Ik ben bereid een potje voor je te kopen als jij jouw kleed opvreet
Ja ik heb dus 100 posts op 1 pagina dus ik heb nog geen 2e paginaquote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:33 schreef MrManiak het volgende:
http://frontpage.fok.nl/s(...)ol-aflevering-9.html
Hints, theorieen en het verslag van aflevering 9.
Let zeker even op pagina 2, onderaan de pagina
Is goedquote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:34 schreef Baas-Kopfkaas het volgende:
[..]
Alleen als soundos NIET de mol is.
25% kans dat ik een kankerdiner krijgquote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:43 schreef MrManiak het volgende:
75% kans dat je een fantastische maaltijd krijgt.
Miss kun je hem ff hier posten.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:09 schreef MrManiak het volgende:
Kan iemand misschien wijzer worden uit de brief die Patrick kreeg? Is er een hint of aanwijzing in te ontdekken?
Er staat nog meer onder, maar dat leest ie niet voor / zenden ze niet uit. De brief is ook heel even in beeld, maar dat kan ik niet lezenquote:Beste Patrick,
Je hebt 'ja' geantwoord op de vraag of jij door mij benaderd wil worden. Bij deze.
Jij kunt in deze opdracht een vrijstelling verdienen zodat je in de finale van Wie is de Mol staat. Mocht je de vrijstelling willen hebben dan moet je het volgende doen.
In deze envelop vind je een apart vel met de juiste oplossing van het spel. Zorg ervoor dat het doorzichtige vel met het kruisje op het eiland terecht komt, wat ik heb gemarkeerd met een pijltje.
Dit dus, net als dat ze vorige aflevering even ging uitleggen aan de nieuwe kijkers dat er elk jaar gesodemieter is met portofoons.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:30 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Soundos is groot fan van het programma, en dan weet je dat heel vaak is voorgekomen dat er vlak voor de finale iets groots viel te behalen. Zoals een vrijstelling, jokers of zelfs met z'n allen naar de finale (seizoen Inge). Dus zo raar is het niet, om te denken dat er in de laatste aflevering iets groots valt te winnen (dat het bij die opdracht is gemonteerd zegt niet echt veel).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |