quote:Palestijn doodt Israelisch gezin
JERUZALEM - In een Israëlische kolonie op de Westelijke Jordaanoever zijn vijf gezinsleden door een Palestijn doodgeschoten. Het gaat om een Israëlisch echtpaar en hun drie kinderen, onder wie een baby van enkele maanden oud.
De dader slaagde er in de nacht van vrijdag op zaterdag in binnen te dringen in de Israëlische kolonie Itamar, in de buurt van Nablus. De Israëlische militaire radio meldde intussen dat het leger een zoekactie is gestart en alle wegen heeft afgezet rond Itamar.
Zoekactie met helikopter
De Palestijnse veiligheidsdiensten bevestigen aan het Franse persagentschap AFP dat er in de regio Israëlische militairen werden ingezet en dat een helikopter de zone overvliegt.
In het landbouwgebied in het noorden van de Westelijke Jordaanoever heerst de afgelopen dagen een erg gespannen sfeer tussen de Palestijnse landbouwers en de extremistische joodse kolonisten.
Integendeel, Israel is daar de enige democratie en een voorbeeld van de (tribale) demonstranten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:37 schreef mvdejong het volgende:
En zo beschouwen Israeliers de kolonisten die op gebieden zijn gaan wonen waar ze zelfs volgens de Israelische wet niets te zoeken hebben, en op Palestijnse boeren schieten omdat dat terroristen zouden zijn, ook als helden.
Maar goed, Israel heeft zijn langste tijd gehad, met het verdwijnen uit de Golf-regio van de dictaturen die door de VS in stand werden gehouden, en de toenemende interne weerstand, wordt de bezetting onhoudbaar.
Ah gutgut, beetje last van 'wishful thinking' hier?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:37 schreef mvdejong het volgende:
En zo beschouwen Israeliers de kolonisten die op gebieden zijn gaan wonen waar ze zelfs volgens de Israelische wet niets te zoeken hebben, en op Palestijnse boeren schieten omdat dat terroristen zouden zijn, ook als helden.
Maar goed, Israel heeft zijn langste tijd gehad, met het verdwijnen uit de Golf-regio van de dictaturen die door de VS in stand werden gehouden, en de toenemende interne weerstand, wordt de bezetting onhoudbaar.
Misschien meer vanuit jouw visie ?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:01 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ah gutgut, beetje last van 'wishful thinking' hier?
Dat krijg je als je de druk maar hard genoeg op de ketel zet.quote:In het landbouwgebied in het noorden van de Westelijke Jordaanoever heerst de afgelopen dagen een erg gespannen sfeer tussen de Palestijnse landbouwers en de extremistische joodse kolonisten.
Alleen jammer dat er zoveel kinderen de dupe van zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:46 schreef Hathor het volgende:
De Palestijnen en de Israeliers zijn allebei knettergek, ze verdienen elkaar.
Ik vind het niet gek dat de Palestijnen knetterged (geworden) zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:46 schreef Hathor het volgende:
De Palestijnen en de Israeliers zijn allebei knettergek, ze verdienen elkaar.
Wellicht niet, maar dat maakt een laffe uitroeing van een doodnormaal gezin niet minder afkeurenswaardig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het niet gek dat de Palestijnen knetterged (geworden) zijn.
Ik ken de specifieke omstandigheden niet. Wel weet ik dat Palestijnen daar tot op het bot worden gepest en geprovoceerd en van hun land worden gedrukt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:01 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Wellicht niet, maar dat maakt een laffe uitroeing van een doodnormaal gezin niet minder afkeurenswaardig.
Ik ken de omstandigheden ook niet, maar het doodschieten van o.a. een baby omdat de locatie van zijn wieg jou niet bevalt, is per definitie barbaars.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ken de specifieke omstandigheden niet. Wel weet ik dat Palestijnen daar tot op het bot worden gepest en geprovoceerd en van hun land worden gedrukt.
De moord op 3 kleine kinderen is per definitie afkeurenswaardig, ongeacht de "specifieke omstandigheden".quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ken de specifieke omstandigheden niet.
http://www.volkskrant.nl/(...)raelisch-gezin.dhtmlquote:De Palestijnse 'terroristen' hebben volgens het Israëlische leger de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever geïnfiltreerd.
Dat kun je je idd afvragen, maar wanneer daar dan toch een wiegje staat en je vervolgens het leven beeindigt van een baby met een pistool, ben je natuurlijk waanzinnig bezig. Los van de bezigheden van de ouders van die baby.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:16 schreef Disana het volgende:
Tja, je kunt je ook afvragen wat die kolonisten daar met kleine kinderen te zoeken hadden. Het is hun land niet.
Oh ja, maar daar bestaat geen twijfel over. Zo'n Palestijn is ofwel doorgedraaid door haat of door wanhoop gedreven. Ik vind het niet gek.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:18 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Dat kun je je idd afvragen, maar wanneer daar dan toch een wiegje staat en je vervolgens het leven beeindigt van een baby met een pistool, ben je natuurlijk waanzinnig bezig.
Als de kolonisten hun kinderen in alle rust willen laten opgroeien, zouden ze misschien toch eens moeten overwegen om niet op een slagveld te gaan wonen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:18 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Dat kun je je idd afvragen, maar wanneer daar dan toch een wiegje staat en je vervolgens het leven beeindigt van een baby met een pistool, ben je natuurlijk waanzinnig bezig. Los van de bezigheden van de ouders van die baby.
Het zou zomaar kunnen. We weten niet wat hem heeft bewogen. Wat we wel weten is dat hij een bijzonder laffe en krankzinnige daad heeft gepleegd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh ja, maar daar bestaat geen twijfel over. Zo'n Palestijn is ofwel doorgedraaid door haat of door wanhoop gedreven. Ik vind het niet gek.
Volgens hun wel, Judea en Samaria behoorden vroeger ook tot het Joodse koninkrijk. Dan kan een VN wel zeggen dat het niet jou land is maar als je zoals hun geloofd naar het woord van god dan is die mening natuurlijk irrelevant.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:16 schreef Disana het volgende:
Tja, je kunt je ook afvragen wat die kolonisten daar met kleine kinderen te zoeken hadden. Het is hun land niet.
Dat lijkt me een goed idee.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als de kolonisten hun kinderen in alle rust willen laten opgroeien, zouden ze misschien toch eens moeten overwegen om niet op een slagveld te gaan wonen.
3 weeskinderen in dat gebied achterlaten is minstens zo barbaars.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:12 schreef Homdeck het volgende:
[..]
De moord op 3 kleine kinderen is per definitie afkeurenswaardig, ongeacht de "specifieke omstandigheden".
Zeg je nou dat de dader de andere kinderen ook nog had moeten vermoorden?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:22 schreef Adames het volgende:
[..]
3 weeskinderen in dat gebied achterlaten is minstens zo barbaars.
Ach welnee. Deze mensen komen vaak uit slechte omstandigheden elders ter wereld om daar op een koopje te gaan wonen. En gelovige lieverdjes zijn het ook niet want ze behandelen hun Palestijnse medemens als een beest.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:21 schreef Roi het volgende:
[..]
Volgens hun wel, Judea en Samaria behoorden vroeger ook tot het Joodse koninkrijk. Dan kan een VN wel zeggen dat het niet jou land is maar als je zoals hun geloofd naar het woord van god dan is die mening natuurlijk irrelevant.
Nee natuurlijk, je gaat niet uit ideologische redenen op het meest besproken en een van de gevaarlijkste gebieden ter wereld wonen maar uit financiële redenen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach welnee. Deze mensen komen vaak uit slechte omstandigheden elders ter wereld om daar op een koopje te gaan wonen. En gelovige lieverdjes zijn het ook niet want ze behandelen hun Palestijnse medemens als een beest.
Economische motieven inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:27 schreef Roi het volgende:
[..]
Nee natuurlijk, je gaat niet uit ideologische redenen op het meest besproken en een van de gevaarlijkste gebieden ter wereld wonen maar uit financiële redenen.
heeft hij toch gedaan?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:24 schreef Roi het volgende:
[..]
Zeg je nou dat de dader de andere kinderen ook nog had moeten vermoorden?
Dat duidt er alleen maar op dat je met een nóg gestoorde man te maken hebt. Een 'normaal' mens kan niet op een (onbekende) baby insteken, ongeacht in welk conflict hij zich bevindt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Afschuwelijk, en al helemaal om een kind te vermoorden, Hamas is natuurlijk de partij van Allah.
Volgens Reuters zou het trouwens niet gaan om schoten maar om steken, wbt de wijze van moorden.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE72B0B920110312
Er staat ookquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Afschuwelijk, en al helemaal om een kind te vermoorden, Hamas is natuurlijk de partij van Allah.
Volgens Reuters zou het trouwens niet gaan om schoten maar om steken, wbt de wijze van moorden.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE72B0B920110312
Israël heeft hierin dus geen schone handen.quote:Tensions in the area had risen earlier in the week when Israeli troops fired live rounds at Palestinians after they clashed with settlers.
Zeker niet, maar dat is al heel lang zo.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:42 schreef Disana het volgende:
Israël heeft hierin dus geen schone handen.
De duur praat niets goed.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:43 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Zeker niet, maar dat is al heel lang zo.
Het was een gezin met 6 kinderen, 3 hebben nog kunnen ontsnappen.quote:
quote:Three other children at the home, a 12-year-old girl and her two brothers, aged 6 and 2, were able to escape to a nearby house and inform their neighbors of the attack.
en dus ga je ergens wonen waar het levensgevaarlijk is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:21 schreef Roi het volgende:
[..]
Volgens hun wel, Judea en Samaria behoorden vroeger ook tot het Joodse koninkrijk. Dan kan een VN wel zeggen dat het niet jou land is maar als je zoals hun geloofd naar het woord van god dan is die mening natuurlijk irrelevant.
Het omgekeerde kun je ook zeggen van Palestijnen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:49 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
en dus ga je ergens wonen waar het levensgevaarlijk is.
Gezien de daad, kan het inderdaad net zo goed een schizofreen vent zijn, ja, of whatever.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:13 schreef Roi het volgende:
De Volkskrant is er nog niet over uit of de dader(s) hiervan terroristen zijn, als het kon hadden ze het volgens mij het liefst vrijheidsstrijders genoemd.
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)raelisch-gezin.dhtml
Het probleem speelt zich al heel lang af, dus het lijkt me wat overbodig om er herhaaldelijk op te wijzen dat ook Israel schuldig is in dit conflict. Het is de kunst alleen nog om in te zien dat deze zeer laffe daad per definitie niet valt goed te praten.quote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:51 schreef Monidique het volgende:
Verder maakt dit nog maar eens duidelijk dat Israël, als het waarde hecht aan een joodse democratische staat, onmiddellijk de agressie en de kolonisatie moet beëindigen.
Waarom moeten we die 'kunst' beoefenen en doen alsof er in deze geen oorzaak valt aan te wijzen? Ik kan deze gruweldaad niet los zien van het grotere geheel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:51 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Het probleem speelt zich al heel lang af, dus het lijkt me wat overbodig om er herhaaldelijk op te wijzen dat ook Israel schuldig is in dit conflict. Het is de kunst alleen nog om in te zien dat deze zeer laffe daad per definitie niet valt goed te praten.
Oh, ik praat helemaal niks goed, ik kots ook op die dubbele moraal, als de Joden zich verdedigen heet dat ineens 'volkerenmoord'.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Het omgekeerde kun je ook zeggen van Palestijnen.
Maar zoals ik al eerder zei: Typisch kotstopic dit.![]()
![]()
![]()
Eerder giste je al naar de beweegredenen van de dader, maar die kennen we simpelweg niet. We weten waarom het daar geregeld uit de hand loopt, maar dat doet niets af aan de lafheid van de daad waarover wordt bericht in de OP.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom moeten we die 'kunst' beoefenen en doen alsof er in deze geen oorzaak valt aan te wijzen? Ik kan deze gruweldaad niet los zien van het grotere geheel.
Het grotere geheel van raketten die worden afgevuurd op Israël? Het grotere geheel van de laffe Arabische aanval op Israël tijdens Jom Kippoer? Je kunt het zo gekleurd krijgen als je wilt hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom moeten we die 'kunst' beoefenen en doen alsof er in deze geen oorzaak valt aan te wijzen? Ik kan deze gruweldaad niet los zien van het grotere geheel.
Maar wie doet er iets vanaf dan? Dat zie ik helemaal niemand schrijven. Ik zie alleen wel dat deze daad in een perspectief wordt geplaatst, namelijk dat van een gekoloniseerd gebied waar een volk wordt getreiterd en weggepest.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:00 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Eerder giste je al naar de beweegredenen van de dader, maar die kennen we simpelweg niet. We weten waarom het daar geregeld uit de hand loopt, maar dat doet niets af aan de lafheid van de daad waarover wordt bericht in de OP.
Het is op beide manieren schokkend. Daarnaast zegt een opleiding niet alles. Je hebt in Nederland ook gewoon de SGP/CU/CDA waar blijkbaar nog flink wat mensen op stemmen. In de VS heb je professoren die de evolutietheorie niet aanvaarden, en zo kun je wel even doorgaan. Geloof maakt gewoon onherstelbaar veel kapot.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Oh, ik praat helemaal niks goed, ik kots ook op die dubbele moraal, als de Joden zich verdedigen heet dat ineens 'volkerenmoord'.
Maar die ouders. Las ooit een stukje over kolonisten in de NG.
Een van die mensen vertelde dat al zijn kinderen wel eens een klasgenootje hadden begraven. En dan je in kleermakerszit in de schoolbus moest zitten, dan hadden je benen minder kans weggerukt te worden in het geval van een bomaanslag.
Wtf, je gaat toch ook niet in tjsernobyl wonen en dan klagen dat je kind leukemie heeft. Nee wacht, je gaat daar sowieso niet wonen!
Die mensen vinden een veilige buurt voor hun kinderen minder belangrijk dat dat geloof van ze. En ja, dat doen veel Palestijnen ook.
Maar op de een of andere manier vind ik het van mensen die vrij redelijk klinken, fatsoenlijk naar school zijn geweest, van wie velen jaren in het westen hebben gewoond, schokkender.
Eerder schreef je:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wie doet er iets vanaf dan? Dat zie ik helemaal niemand schrijven. Ik zie alleen wel dat deze daad in een perspectief wordt geplaatst, namelijk dat van een gekoloniseerd gebied waar een volk wordt getreiterd en weggepest.
Alsof er omstandigheden zouden zijn, waardoor het afslachten van een baby minder verwerpelijk is.quote:Ik ken de specifieke omstandigheden niet. Wel weet ik dat Palestijnen daar tot op het bot worden gepest en geprovoceerd en van hun land worden gedrukt.
Dat is geen kwestie van schijnheiligheid hoor. We weten vooralsnog alleen maar van horen zeggen dat het een Palestijn was, hij is nog niet gepakt. We weten niet eens of het nu om schieten of steken ging. Laat staan dat we weten waarom dit is gedaan; misschien was de dader wel doorgedraaid.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:04 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Eerder schreef je:
[..]
Alsof er omstandigheden zouden zijn, waardoor het afslachten van een baby minder verwerpelijk is.
Het is wel helder hoe jij in deze kwestie staat, maar doe dan niet zo schijnheilig.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is geen kwestie van schijnheiligheid hoor. We weten vooralsnog alleen maar van horen zeggen dat het een Palestijn was, hij is nog niet gepakt. We weten niet eens of het nu om schieten of steken ging. Laat staan dat we weten waarom dit is gedaan; misschien was de dader wel doorgedraaid.
Als jij nou eens wat minder emotioneel reageert in dit topic?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
![]()
![]()
Heb je je arafatsjaaltje al afgedaan?
Ik stelde dat het hoe dan ook afkeurenswaardig is wanneer er kinderen worden afgeslacht. Vervolgens reageer jij met de opmerking dat we de omstandigheden niet kennen. Ook als iemand doorgedraaid is - wat ik zeker niet uitsluit -, is het prima als een laffe en afkeurenswaardige daad te beschouwen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is geen kwestie van schijnheiligheid hoor. We weten vooralsnog alleen maar van horen zeggen dat het een Palestijn was, hij is nog niet gepakt. We weten niet eens of het nu om schieten of steken ging. Laat staan dat we weten waarom dit is gedaan; misschien was de dader wel doorgedraaid.
Heb jij alle feiten over dit incident?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:10 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Ik stelde dat het hoe dan ook afkeurenswaardig is wanneer er kinderen worden afgeslacht. Vervolgens reageer jij met de opmerking dat we de omstandigheden niet kennen. Ook als iemand doorgedraaid is - wat ik zeker niet uitsluit -, is het prima als een laffe en afkeurenswaardige daad te beschouwen.
Nu kun je wel net doen alsof je erop doelde dat we bepaalde details niet kennen, maar echt geloofwaardig komt dat op mij niet meer over.
Ja, en dat vind ik schokkend.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Het is op beide manieren schokkend. Daarnaast zegt een opleiding niet alles. Je hebt in Nederland ook gewoon de SGP/CU/CDA waar blijkbaar nog flink wat mensen op stemmen. In de VS heb je professoren die de evolutietheorie niet aanvaarden, en zo kun je wel even doorgaan. Geloof maakt gewoon onherstelbaar veel kapot.
Gaat niet. Als ik jouw soort hypocrieten zie en hoor praten, dan gaan bij mij alle alarmbellen af. Zeker omdat jullie het zo hypocriet weten te verpakken en altijd doen alsof jullie de "goede" zijn. Mensen die zich te goed voelen voor de rest van het volk. Die denken dat ze moreel verheven zijn boven het gepeupel. Haantje de voorste bij incidenten tegen het Palestijnse volk, en lekker downplayen als het een Israëlisch gezin betreft. Ik heb geen zin om je post history door te spitten maar ik kan wel raden waar jij voornamelijk post en wat de tendens van jouw posts is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:10 schreef Disana het volgende:
Als jij nou eens wat minder emotioneel reageert in dit topic?
Fantaseer je wel vaker zo over mensen die je niet kent?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Gaat niet. Als ik jouw soort hypocrieten zie en hoor praten, dan gaan bij mij alle alarmbellen af. Zeker omdat jullie het zo hypocriet weten te verpakken en altijd doen alsof jullie de "goede" zijn. Mensen die zich te goed voelen voor de rest van het volk. Die denken dat ze moreel verheven zijn boven het gepeupel. Haantje de voorste bij incidenten tegen het Palestijnse volk, en lekker downplayen als het een Israëlisch gezin betreft. Ik heb geen zin om je post history door te spitten maar ik kan wel raden waar jij voornamelijk post en wat de tendens van jouw posts is.
Is het ook wel maar je doet er zo weinig aan, hè. De wetenschap zal nooit alles kunnen verklaren dus er blijft altijd een voedingsbodem waar dit soort mafketels hun ontzettend kromme gedachtegoed op kunnen baseren. Een gedachtegoed waarmee ze blijkbaar moord en doodslag kunnen goedpraten. Maar goed, dit topic gaat over de gevolgen van een specifieke moord en dan lijkt me RIP het meest gepast. (Ook al willen bepaalde mensen niet dat ze kunnen rusten in vrede maar goed, van mensen met een mooi geruit sjaaltje met frutsels kun je natuurlijk ook niet veel menselijkheid verwachten.)quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja, en dat vind ik schokkend.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:18 schreef Monidique het volgende:
Kijk, je hebt gewoon mensen die (moreel) superieur zijn, zoals ik, en die uiten dat ook. Ik snap dat de wat minder bedeelden, op allerlei vlakken, dat frustrerend vinden.
Bloedserieus.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Gezien het gebrek aan smileys of PI's bedoel je dit blijkbaar nog serieus ook.
Je wilt nu serieus gaan betogen dat je in 1e instantie erop doelde dat we ons eerst serieus moeten afvragen of de dader wel een Palestijn is? Dat bedoelde ik dus met die schijnheiligheid. Het is gewoon een zeer verwerpelijke daad. Dat zou iedereen moeten inzien. Los van hoe je in dit conflict staat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb jij alle feiten over dit incident?
Nee dat bedenk jij erbij. Jij vindt het hypocriet als ik zeg dat we de feiten niet kennen. Dan is het toch logisch dat ik me afvraag of jij ze dan wel kent?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:20 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Je wilt nu serieus gaan betogen dat je in 1e instantie erop doelde dat we ons eerst serieus moeten afvragen of de dader wel een Palestijn is?
Ja, het was waarschijnlijk een joodse buurman die ze heeft afgeslacht.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:20 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Je wilt nu serieus gaan betogen dat je in 1e instantie erop doelde dat we ons eerst serieus moeten afvragen of de dader wel een Palestijn is?
Je hebt helemaal gelijk. Als ze zijn doodgeschoten is het minder erg natuurlijk. We moeten op de feiten wachten. Het spijt me. Het joodse volk buigt nederig voor jouw wijsheid.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee dat bedenk jij erbij. Jij vindt het hypocriet als ik zeg dat we de feiten niet kennen. Dan is het toch logisch dat ik me afvraag of jij ze dan wel kent?
In dat geval heeft het ook niet zoveel zin om met je te praten.quote:
Ik zie jou alleen erg draaien wanneer je spreekt over de feiten die je dan wel kent. Ik weet net zoveel als jij en dat is het bericht uit de OP.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee dat bedenk jij erbij. Jij vindt het hypocriet als ik zeg dat we de feiten niet kennen. Dan is het toch logisch dat ik me afvraag of jij ze dan wel kent?
Ja tuurlijk. En als een Israeliër een Palestijn iets aandoet, wil ze eerst alle feiten checken voor ze haar gal hier over Israel komt spuwenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:20 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Nee, dat kan ik met de kennis die ik heb niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:23 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Ik zie jou alleen erg draaien wanneer je spreekt over de feiten die je dan wel kent. Ik weet net zoveel als jij en dat is het bericht uit de OP.
Kun je het nou echt je bek niet uitkrijgen dat het zeer verwerpelijk is wanneer er kinderen worden afgeslacht die ongevraagd bij dit conflict worden betrokken?
Dus er zijn omstandigheden denkbaar dat het enigszins acceptabel is, wanneer er kinderen worden afgeslacht?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, dat kan ik met de kennis die ik heb niet.
Is 'acceptabel' het enige alternatief van 'nog niet verklaarbaar'?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:25 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Dus er zijn omstandigheden denkbaar dat het enigszins acceptabel is, wanneer er kinderen worden afgeslacht?
Ja joh. Misschien was het wel een huilbaby. Of had die moeder een snor. Heette dat jongetje Jeffrey, wat een kutnaam is. They had it coming.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb jij alle feiten over dit incident?
Jij vindt dat je nog niet kunt zeggen dat het zeer verwerpelijk is wanneer er kinderen worden afgeslacht. Wanneer zou je dat dan wel kunnen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Is 'acceptabel' het enige alternatief van 'nog niet verklaarbaar'?
En ik zeg dus dat ik niet genoeg feiten heb om te kunnen zeggen dat het verwerpelijk is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:27 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Jij vindt dat je nog niet kunt zeggen dat het zeer verwerpelijk is wanneer er kinderen worden afgeslacht. Wanneer zou je dat dan wel kunnen?
Dat de daad te verklaren is, betekent niet dat zij niet zeer verwerpelijk kan zijn.
Understatement much? Maar het zijn joodse kinderen natuurlijk, dus die zijn minder waard. Ik snap je redenering wel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:27 schreef Gulo het volgende:
Die Palestijnen zijn verdreven naar 'reservaten' en zelfs daar worden ze niet met rust gelaten.
Eenieder met enig empathisch vermogen en oog voor de erbarmelijke situatie waarin de Palestijnen verkeren zou niet raar op kijken van dit soort acties.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat het doodden van kinderen geen goede zaak is.
En daarom ben jij een onmens. Wat heeft dat kind gedaan om dit te verdienen? Leg mij eens een manier uit, waarop die baby het verdiend heeft. Heeft die baby een huis gebouwd in die kolonie? Heeft die baby met raketten geschoten op mensen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:29 schreef Disana het volgende:
[..]
En ik zeg dus dat ik niet genoeg feiten heb om te kunnen zeggen dat het verwerpelijk is.
Understatement was niet de bedoeling. Het doden van die kinderen is zonder meer afkeurenswaardig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Understatement much? Maar het zijn joodse kinderen natuurlijk, dus die zijn minder waard. Ik snap je redenering wel.
Ben je ook zo terughoudend als het om Palestijnse kinderen gaat? Wat een naar mens ben jij zegquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:29 schreef Disana het volgende:
[..]
En ik zeg dus dat ik niet genoeg feiten heb om te kunnen zeggen dat het verwerpelijk is.
Je zit weer te fantaseren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En daarom ben jij een onmens. Wat heeft dat kind gedaan om dit te verdienen? Leg mij eens een manier uit, waarop die baby het verdiend heeft. Heeft die baby een huis gebouwd in die kolonie? Heeft die baby met raketten geschoten op mensen?
Nee hoor, ik ben niet zo naar. Maar gezien de omstandigheden waaronder de Palestijnen daar leven onder het pestbewind van de kolonisten, zou het mij, hand op mijn hart, niet verbazen als de dader niet bij zinnen was.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:33 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Ben je ook zo terughoudend als het om Palestijnse kinderen gaat? Wat een naar mens ben jij zeg
Nou ja, je zegt het ook wel wat ongelukkig.quote:
Ik ben je slaaf je niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Speciaal voor Disana:
Geef je mening Disana.
Nee, die conclusie is fout.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:36 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nou ja, je zegt het ook wel wat ongelukkig.
Je zegt dat er jou niet genoeg feiten bekend zijn om te oordelen of het een verwerpelijke daad is.
Dit geeft expliciet aan dat er feiten/omstandigheden mogelijk zijn die een dergelijke daad (inclusief het vermoorden van kinderen) goedkeurt.
Aan wat voor feiten moeten we dan denken?
Je bent gewoon een hypocriet onmens. Geeft verder niet, maar zou je dat dan wel in je ondertitel kunnen zetten?quote:
Dus als de dader niet bij zinnen was, mag hij wel kinderen doodmaken en is het dus niet erg?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, die conclusie is fout.
En verder heb ik al een paar keer geschreven dat we niet genoeg feiten hebben, zoals of de dader wel bij zinnen was.
Dat je het te begrijpen vind bedoel je?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, die conclusie is fout.
En verder heb ik al een paar keer geschreven dat we niet genoeg feiten hebben, zoals of de dader wel bij zinnen was.
Je kunt niet redeneren. Dat is niet erg, maar zou je dat dan wel in je ondertitel willen zetten?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus als de dader niet bij zinnen was, mag hij wel kinderen doodmaken en is het dus niet erg?
Waarom vind je het zo belangrijk te weten wat ik vind? Ik vind niet zoveel, ik blijf alleen zeggen dat ik weinig feiten heb. Als jij meer feiten hebt, hoor ik ze graag.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:38 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat je het te begrijpen vind bedoel je?
Belangrijke nuance inderdaad.
Dus je kan er begrip voor opbrengen?
Maar iets kan toch nog wel een afkeurenswaardige daad zijn, waar je desalniettemin begrip voor op kunt brengen?
Onder welke omstandigheden/feiten vind jij dit niet verwerpelijk?
En als je eenmaal weet dat ie niet goed bij zijn hoofd was ga je beslissen of het vermoorden van die kinderen al dan niet verwerpelijk is? Volgens mij klopt er iets niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben niet zo naar. Maar gezien de omstandigheden waaronder de Palestijnen daar leven onder het pestbewind van de kolonisten, zou het mij, hand op mijn hart, niet verbazen als de dader niet bij zinnen was.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom vind je het zo belangrijk te weten wat ik vind?
Dat klopt. Alleen zijn er wat mij betreft geen feiten/omstandigheden die deze daad kunnen doen goedkeuren. Begrip op brengen, soit, maar dan is het nog steeds een verwerpelijke daad.quote:Ik vind niet zoveel, ik blijf alleen zeggen dat ik weinig feiten heb.
Wat kun je een gek aanrekenen? Zeg jij het maar. Maar bedenk wel dat het hypothese is en dat we vrijwel niets weten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:41 schreef Homdeck het volgende:
[..]
En als je eenmaal weet dat ie niet goed bij zijn hoofd was ga je beslissen of het vermoorden van die kinderen al dan niet verwerpelijk is? Volgens mij klopt er iets niet.
Voor vrouwen en kinderen in Ivoorkust gelden wat jou betreft andere maatstaven dan voor joden. Nice one, Gretta!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:41 schreef Disana het volgende:
Ik vind dat je dat niet kunt stellen. Ten eerste is een groot deel van de bevolking kind. Kinderen hebben niet zoveel te willen. Ten tweede is een groot deel vrouw. Vrouwen hebben niet zoveel in te brengen. Vrouwen en kinderen zijn overgelegerd aan de mannen met de machetes.
Wat begrijp je niet aan het verschil tussen iemand iets aanrekenen en iets verwerpelijks vinden?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat kun je een gek aanrekenen? Zeg jij het maar. Maar bedenk wel dat het hypothese is en dat we vrijwel niets weten.
Maar jullie zitten met een heel clubje mij ter verantwoording te roepen en aan de tand te voelen. Praat ook eens met elkaarquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:43 schreef Gulo het volgende:
[..]Lijkt me een van de uitgangspunten van een forum.
[..]
Dat klopt. Alleen zijn er wat mij betreft geen feiten/omstandigheden die deze daad kunnen doen goedkeuren. Begrip op brengen, soit, maar dan is het nog steeds een verwerpelijke daad.
Maar goed, nu val ik in herhaling.
Waar heb ik geschreven dat ik het al dan niet verwerpelijk vind?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:45 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het verschil tussen iemand iets aanrekenen en iets verwerpelijks vinden?
Die nuance is toch niet zo moeilijk?
Als de dader totaal van de kaart was om wat voor reden dan ook, kan je het hem inderdaad niet aanrekenen.
Maar dat maakt de daad toch niet minder verwerpelijk?
Ik wil mijn mening wel geven. Ik zie een stel kutjochies die op het punt staan eens effe lekker op een auto in te hakken en er wat stenen bovenop te smijten, waarop, volledig logischerwijs, de bestuurder een dot gas geeft om dat te voorkomen. Ik zou precies hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Speciaal voor Disana:
Geef je mening Disana.
Ben ik wel mee eens hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:46 schreef Hathor het volgende:
Ik wil mijn mening wel geven. Ik zie een stel kutjochies die op het punt staan eens effe lekker op een auto in te hakken en er wat stenen bovenop te smijten, waarop, volledig logischerwijs, de bestuurder een dot gas geeft om dat te voorkomen. Ik zou precies hetzelfde doen.
Dat heb je niet. Maar je hebt wel gesuggereerd dat er feiten mogelijk waardoor het niet verwerpelijk zou zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar heb ik geschreven dat ik het al dan niet verwerpelijk vind?
Oh, nou dat is niet de bedoeling hoor. Ik ben het in grote lijnen immers met je eens.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar jullie zitten met een heel clubje mij ter verantwoording te roepen en aan de tand te voelen. Praat ook eens met elkaar
He, dat is een verkeerde conclusie.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ben ik wel mee eens hoor.Ik had alleen graag uit de mond van Disana gehoord dat het een verwerpelijke actie van de bestuurder was. Ik denk namelijk dat ze dit stiekem wel denkt. En ze discrimineert dus tussen Israëlische en Palestijnse kinderen.
Een normaal mens verwerpt het per definitie wanneer er o.a. een onschuldige baby wordt afgeslacht. Wat de dader ook bewoog. Dat jij dat je bek niet uitkrijgt en met allerlei schemerige smoesjes komt, maakt jou behoorlijk triest en ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, dank jequote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:48 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat heb je niet. Maar je hebt wel gesuggereerd dat er feiten mogelijk waardoor het niet verwerpelijk zou zijn.
[..]
Oh, nou dat is niet de bedoeling hoor. Ik ben het in grote lijnen immers met je eens.
Dat is dus helemaal niet terecht maar ik weet je voorkeur al wel, dus ik snap je denkfout.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:50 schreef Gulo het volgende:
[..]
He, dat is een verkeerde conclusie.
Misschien discrimineert ze namelijk wel tussen Israëlische en Palestijnse daders!!! En dat zou nog terecht zijn ook.
Ok, ik begrijp de miscommunicatie nu.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:51 schreef Disana het volgende:
'Verwerpelijk' impliceert dat de dader zich bewust is van zijn handelen.
Jij vindt het smoesjes. Jij verwacht dat iedereen zijn diepe afgrijzen op de meest grootse wijze uit. Maar zo zit de wereld nu eenmaal niet in elkaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:50 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Een normaal mens verwerpt het per definitie wanneer er o.a. een onschuldige baby wordt afgeslacht. Wat de dader ook bewoog. Dat jij dat je bek niet uitkrijgt en met allerlei schemerige smoesjes komt, maakt jou behoorlijk triest en ongeloofwaardig.
Wat maak je er een rotzooitje van qua "argument". En dan ook denken dat het relevant is om te melden wat jij je wel of niet kunt voorstellen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, dank je
Mijn punt is dat je een daad uit ontoerekeningsvatbaarheid moeilijk een morele veroordeling als 'verwerpelijk' kunt meegeven. 'Verwerpelijk' impliceert dat de dader zich bewust is van zijn handelen. Ik kan me echter bijna niet voorstellen dat iemand bij zijn volle verstand kinderen kan doden.
Maar het blijft vooralsnog gissen.
Ik ben tevreden met mijn mening, jij blijft erover vallen dus jij vindt het kennelijk relevant.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:54 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Wat maak je er een rotzooitje van qua "argument". En dan ook denken dat het relevant is om te melden wat jij je wel of niet kunt voorstellen.
Op de meest grootse wijze? Als je wat minder hypocriet naar de zaak keek, was je tot dezelde conclusie gekomen als een ieder ander. Met betrekking tot de verwerpelijkheid van een dergelijke daad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij vindt het smoesjes. Jij verwacht dat iedereen zijn diepe afgrijzen op de meest grootse wijze uit. Maar zo zit de wereld nu eenmaal niet in elkaar.
Dat jij je dat niet kunt voorstellen is iets heel anders. Ik neem derhalve ook maar aan dat jij oorlogsmisdaden van de Amerikanen in Irak en Afghanistan ook ziet als ontoerekeningsvatbare gevallen? En wat te denken van pedofielen en dergelijke? Ook ontoerekeningsvatbaar omdat jij je dat niet kunt voorstellen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, dank je
Mijn punt is dat je een daad uit ontoerekeningsvatbaarheid moeilijk een morele veroordeling als 'verwerpelijk' kunt meegeven. 'Verwerpelijk' impliceert dat de dader zich bewust is van zijn handelen. Ik kan me echter bijna niet voorstellen dat iemand bij zijn volle verstand kinderen kan doden.
Maar het blijft vooralsnog gissen.
Waarom zeg je niet gewoon eerlijk dat het je geen fuck interesseertquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij vindt het smoesjes. Jij verwacht dat iedereen zijn diepe afgrijzen op de meest grootse wijze uit. Maar zo zit de wereld nu eenmaal niet in elkaar.
Jij komt met de drogreden dat jij het je niet kunt voorstellen dat iemand een kind doodt bij zijn volle verstand. En laat dat nou net niet relevant zijn, wat jij je allemaal wel of niet kunt voorstellen. Jij was toch zo van de feiten?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben tevreden met mijn mening, jij blijft erover vallen dus jij vindt het kennelijk relevant.
Zo kun je het zien. Ik vind 'afkeurenswaardig' ook een moreel oordeel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:53 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ok, ik begrijp de miscommunicatie nu.
Maar in mijn woordenboek betekent het verwerpelijk gewoon afkeurenswaardig. Dat het de dader eventueel niet aan te rekenen is maar het niet minder afkeurenswaardig.
Dat is geen denkfout.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat is dus helemaal niet terecht maar ik weet je voorkeur al wel, dus ik snap je denkfout.![]()
Het is een moreel oordeel, zeer zeker. Maar je kunt moreel oordelen over de daad, zonder daarbij expliciet over de dader te oordelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo kun je het zien. Ik vind 'afkeurenswaardig' ook een moreel oordeel.
Maar als het om een doorgedraaid dier gaat, oordelen we niet op die manier.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het is een moreel oordeel, zeer zeker. Maar je kunt moreel oordelen over de daad, zonder daarbij expliciet over de dader te oordelen.
Haha, maar in dit geval gaat het om het vermoorde kind even los van het feit of het om een joodse of Palestijnse dader gaat. Dat is zonder meer verwerpelijk, dus van die tweede factor hangt helemaal niets af.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:57 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat is geen denkfout.
In de door jou getrokken parallel zijn meerdere variabelen.
Je kan net zo goed discrimineren tussen de daders in de 2 casussen als tussen de 2 slachtoffers.
Dat jij nochtans maar van 1 discriminerende factor uitgegaan bent (dus alleen het verschil tussen de slachtoffers, het verschil tussen de daders daarmee buiten beschouwing latende) geeft juist blijk van het gegeven dat jij te beperkt naar deze parallel gekeken hebt.
Met alle respect, maar dat kun je toch moeilijk ontkennen.
Deze mensen denken nog dat je de daad niet afkeurenswaardig kunt vinden, zolang je niet weet of de dader toerekeningsvatbaar oid was. Of zelfs wat hem maar bewoog.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het is een moreel oordeel, zeer zeker. Maar je kunt moreel oordelen over de daad, zonder daarbij expliciet over de dader te oordelen.
Die schieten we meteen af namelijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:00 schreef Disana het volgende:
Maar als het om een doorgedraaid dier gaat, oordelen we niet op die manier.
Die andere maatstaven gelden ook voor de Nederlandse politiek en hoe ze met de joodse staat om gaan. Op zich niet zo vreemd dus en zeker niet alleen "anti-semieten" (we noemen de insinuatie maar bij de naam) maken zich er schuldig aan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wel leuk dat je dit post in een ander topic:
[..]
Voor vrouwen en kinderen in Ivoorkust gelden wat jou betreft andere maatstaven dan voor joden. Nice one, Gretta!
Meen je dat? Ik vind dat volkomen normaal.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
Daarna ga jij, mijns inziens, in de fout door te stellen dat je wel degelijk kunt discrimineren tussen een Palestijnse of joodse dader in dit soort conflicten en dat vind ik gewoon te bizar voor woorden.
Je blijft jezelf herhalen. Is het een idee om ook eens met de andere posters in discussie te gaan?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:56 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Jij komt met de drogreden dat jij het je niet kunt voorstellen dat iemand een kind doodt bij zijn volle verstand. En laat dat nou net niet relevant zijn, wat jij je allemaal wel of niet kunt voorstellen. Jij was toch zo van de feiten?
Had al iemand gezegd dat je totaal ongeloofwaardig overkomt?
Wel wat kort door de bocht om het te vergelijken met Europeanen en indianen. Het is ook niet zo simpel als één bezetter en één die bezet wordt. Na afloop van de tweede wereldoorlog zijn er keuzes gemaakt. Kun je het niet mee eens zijn natuurlijk maar het is niet alsof het halve midden-oosten werd ingenomen. Daarna zijn beide partijen gaan lopen kutten en hebben ze beiden schuld. Maar goed, het is in het geheel een onmenselijke situatie, dus ik vind 't altijd jammer als er mensen zijn die geweld goedpraten, al helemaal als dat gericht is op kinderen of zelfs baby's.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Die andere maatstaven gelden ook voor de Nederlandse politiek en hoe ze met de joodse staat om gaan. Op zich niet zo vreemd dus en zeker niet alleen "anti-semieten" (we noemen de insinuatie maar bij de naam) maken zich er schuldig aan.
Het is heel simpel, door het falen van o.a. de VN en andere landen om Israel te dwingen niet meer te koloniseren anno 2011 blijven dit soort excessen zich voortdoen. En dan heb ik het over een Palestijn die kolonisten afmaakt. Op zich is het terecht maar ik dit geval is het doden van een kind verwerpelijk - altijd is dat zo. De ouders echter is terecht. Omdat de kolonist ideologisch gedreven dat hij/zij is meer land voor joden wil, inpikt door gefalsificeerde "verkoopaktes" of bouwen van een huis en het leger hen daarin beschermt en vervolgens check-points opzet om hen te beschermen. En dat met het Oude Testament in de hand, wat natuurlijk niet de norm is wanneer internationale grenzen worden vastgesteld. De staat doet dus actief aan staatsterrorisme en landje stelen en de consequentie is dat de bestolene inderdaad terugslaat. En dat recht hebben ze natuurlijk.
Nadat de check-points de omgeving hermetisch afsluiten komen nog een paar andere kolonisten gezinnen om het wat joodser te bevolken, beetje lebensraum voor de Uitverkorenen zeg maar. Zodoende nog meer check-points door het Israelische leger op niet-Israelische grond en de lokale bewoner kan niet normaal meer naar werk gaan, kinderen naar school brengen, klanten kunnen zijn winkeltje niet normaal meer bereiken wat leidt tot uiteindelijk faillissement, wat weer leidt tot geen inkomen en waarom men moet verhuizen na verloop van tijd. En zo is de cirkel rond en gaat men verder naar het volgende dorp aangezien er nog genoeg grond is wat men joods moet maken.
Heerlijk dat je daarmee kan doorgaan in deze tijd als bevoorrechte jood en men keurt het alleen af zonder daaraan consequenties te verbinden. Niet dezelfde vastberadenheid waar dat in andere internationale kwesties wel is, zoals Iran bijv.
En de Palestijn die de kolonist omlegt uit zelfverdediging van zijn grond en land.... noem je een "terrorist". Zo simpel allemaal, de Indianen waren immers ook terroristen die zich gewapend verzetten tegen Europese kolonisten. En van de indiaan verwachtte we ook dat ze zich politiek gezien gingen inzetten om de kolonisering te voorkomen en eerst voor enig gesprek met de kolonisten "elke vorm van geweld afkeurden".
Waarom is dit normaal dan? En ik neem aan dat jij vindt dat de Palestijnen meer recht hebben op het vermoorden van joden dan andersom?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:02 schreef Gulo het volgende:
[..]
Meen je dat? Ik vind dat volkomen normaal.
De sociologie ook overigens. Dit komt ook tot uiting in allerlei media etc.
Dat zei ik niet eens. Ik vind het normaal om te discrimineren tussen Joodse en Palestijnse daders, en gaf daarbij aan dat de sociologie dat ook vindt en dat dat ook tot uiting komt in onze 'cultuur'.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Waarom is dit normaal dan? En ik neem aan dat jij vindt dat de Palestijnen meer recht hebben op het vermoorden van joden dan andersom?![]()
Waarom?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wel wat kort door de bocht om het te vergelijken met Europeanen en indianen.
Het is wel zo simpel. Ik heb het niet over Tel Aviv maar over gebieden die niet voor niets nederzettingen worden genoemd en de bewoners ervan kolonisten. De hele oprichting van de staat Israel is irrelevant aangezien ik het niet over steden als Jaffa heb, of Tel Aviv. Dit verschil zie jij ook wel in.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het is ook niet zo simpel als één bezetter en één die bezet wordt. Na afloop van de tweede wereldoorlog zijn er keuzes gemaakt.
Hoewel het niet zo lijkt staat dit los van de historie en hoe die gelopen is, dus het accepteren van de Israelische staat in het Midden-Oosten. Wij hebben het ieder - nogmaals - over inpikken van land, wat vandaag de dag nog gebeurt en beleidsmatig wordt ondersteunt door de Israelische staat. Als jij denkt dat men wat dit betreft beiden schuld heb is dat cliche totaal ongeplaatst.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Daarna zijn beide partijen gaan lopen kutten en hebben ze beiden schuld.
Jouw drogredenaties stapelen zich op. Dat maakt de vraag hoe geloofwaardig jij bent wel eens terecht. Als je nou eens fatsoenlijk aan wist te geven waarom je geen oordeel meent te kunnen vellen over zo'n concrete vraag. Maar eigenlijk weten we wel genoeg... Typerend gedrag voor mensen die doorgaans mijlenver voor de muziek uitlopen als de rollen omgedraagd zijn. Sneu..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Je blijft jezelf herhalen. Is het een idee om ook eens met de andere posters in discussie te gaan?
Precies. Daarnaast hebben de Arabische landen al eerder gepoogd om Israel van de kaart te vegen en we weten allemaal hoe dat gelopen is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:51 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Integendeel, Israel is daar de enige democratie en een voorbeeld van de (tribale) demonstranten.
Juist Hamas en consorten zullen binnenkort het veld ruimen, ze zijn niet voor niets zo stil.
Mijn mening staat jou niet aan. Niets mis mee, dat kan. Maar om er nou zo over door te zeuren en in toenemende mate te gaan beledigen... nee, dat snap ik niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:14 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Jouw drogredenaties stapelen zich op. Dat maakt de vraag hoe geloofwaardig jij bent wel eens terecht. Als je nou eens fatsoenlijk aan wist te geven waarom je geen oordeel meent te kunnen vellen over zo'n concrete vraag. Maar eigenlijk weten we wel genoeg... Typerend gedrag voor mensen die doorgaans mijlenver voor de muziek uitlopen als de rollen omgedraagd zijn. Sneu..
Oh, mijn fout. Daar ben ik het wel helemaal mee eens hoor. Die nederzettingen/kolonies daar zijn sowieso fout. Maar goed, zelfs zonder de nederzettingen blijven mensen hameren op de "onechte" staat Israël.quote:
snap jij het nog ???quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dit soort reacties dus. Een Palestijn moordt een groep joden uit en dan is de conclusie dat de joden moeten kappen!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
westelijke jordaan oever is Israel .quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:45 schreef Athlon64x het volgende:
nou dubbel zijdig verhaal die Isrealiers horen niet op Weste jordaan oever maar IN ISREAL ZELF. Ik ga ook niet in de 2wereld oorlog proveceren in Duitsland
Ja hoor, ga het nog goedpraten ook. Idd horen ze daar niet, maar dan moet er maar een gezin uitgemoord worden?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:34 schreef Nielsch het volgende:
Die Israelische kolonisten hebben daar ook geen fuck te zoeken. Lekker optyfen, dan gebeuren dit soort dingen ook niet.
Je moet ook geen appels met peren vergelijken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:24 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ja hoor, ga het nog goedpraten ook. Idd horen ze daar niet, maar dan moet er maar een gezin uitgemoord worden?
Wat een kansloze reacties in dit topic. Als het een Palestijns gezin betrof had men hier moord en brand geschreeuwd....
Nee, je moet met je poten van een gezin afblijven. Ook al "hoor" je daar niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:27 schreef Gulo het volgende:
[..]
Je moet ook geen appels met peren vergelijken.
Moet je dat eens posten met een gezinsdrama. 'Had de moeder maar niet bij de dader moeten weggaan, dan gebeuren dat soort dingen niet..'quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:24 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ja hoor, ga het nog goedpraten ook. Idd horen ze daar niet, maar dan moet er maar een gezin uitgemoord worden?
.
Om maar even een voorbeeld te noemen idd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Moet je dat eens posten met een gezinsdrama. 'Had de moeder maar niet bij de dader moeten weggaan, dan gebeuren dat soort dingen niet..'
Oh nee, ik zie het. Baby vermoorden gerechtvaardigd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:34 schreef Gulo het volgende:
Ik zie weinig raakvlakken tussen beide. De moeder heeft immers het rechts bij de dader weg te gaan. Die zionisten hebben niet het recht om nederzettingen te ontplooien in Palestijns Gebied.
Relativeren is moeilijk voor de simpelen, niet waar?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Oh nee, ik zie het. Baby vermoorden gerechtvaardigd.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:34 schreef Gulo het volgende:
Ik zie weinig raakvlakken tussen beide. De moeder heeft immers het rechts bij de dader weg te gaan. Die zionisten hebben niet het recht om nederzettingen te ontplooien in Palestijns door Arabieren gekoloniseerd Grieks Gebied.
Dat wou ik even horen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dit neemt natuurlijk niet weg dat het doodden van kinderen een slechte zaak is.
Het doden van Israëliërs in zijn algemeen is een slechte zaak. En vice versa dito.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Relativeren is moeilijk voor de simpelen, niet waar?
Zoals ik eerder in dit topic reeds stelde:
Eenieder met enig empathisch vermogen en oog voor de erbarmelijke situatie waarin de Palestijnen verkeren zou niet raar op kijken van dit soort acties.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat het doodden van kinderen een slechte zaak is.
De rechterkant van de weg was leeg, hij kon ook gewoon weg rijden. Dit is gewoon express op iemand inrijden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik wil mijn mening wel geven. Ik zie een stel kutjochies die op het punt staan eens effe lekker op een auto in te hakken en er wat stenen bovenop te smijten, waarop, volledig logischerwijs, de bestuurder een dot gas geeft om dat te voorkomen. Ik zou precies hetzelfde doen.
En de joden gaan vrolijk door.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:34 schreef Nielsch het volgende:
Die Israelische kolonisten hebben daar ook geen fuck te zoeken. Lekker optyfen, dan gebeuren dit soort dingen ook niet.
Ah, dat maat het duidelijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 08:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
En de joden gaan vrolijk door.
van het ANP:
sraël heeft toestemming gegeven voor de bouw van honderden huizen voor Joodse kolonisten op de bezette Westelijke Jordaanoever. Dat meldde premier Benjamin Netanyahu zondag.
De woningen moeten komen in Gush Etzion, Maale Adumim, Ariel en Kiryat Sefer. Dat zijn nu al de grootste nederzettingen in het bezette gebied.
Lijkt me sterk. Deze plannen lager er al eerder.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah, dat maat het duidelijk.Afleidingsmanoeuvre/excuus. Er moest wel een reden zijn waarom een moord plotseling wereldnieuws was geworden.
Dan hebben ze de moord dus geplanned. Ik zeg Mossad.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:41 schreef Gulo het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Deze plannen lager er al eerder.
Ik zeg je bent té achterdochtig.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan hebben ze de moord dus geplanned. Ik zeg Mossad.
Ik wel. Zeker gezien de huidige situatie in het MO. Ze kunnen een hoop shit van Ghaddafi afkijken. En Ghaddafi is zelf een mooie bliksemafleider.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:43 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik zeg you're crazy.![]()
Ik kan me niet voorstellen dat de Mossad false flags operaties op hun eigen bevolking uitoefent.
quote:Op zondag 13 maart 2011 09:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan hebben ze de moord dus geplanned. Ik zeg Mossad.
Ik vind het niet per se een rare gedachte. Is er inmiddels al een Palestijn gepakt? Nergens kan ik nog lezen hoe ze weten dat het een Palestijn was.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wel. Zeker gezien de huidige situatie in het MO. Ze kunnen een hoop shit van Ghaddafi afkijken. En Ghaddafi is zelf een mooie bliksemafleider.
Alsof de Israëli's geen oorlogsmisddadigers zijn die hun eigen burgers zouden omleggen als het ze zo uit komt. Ze hebben Ghaddafi als voorbeeld. Daar hebben ze tegenwoordig warme banden mee.quote:
ik geef ze groot gelijk om nu juist nu van de hele westbank een grote nederzetting te maken .quote:Op zondag 13 maart 2011 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat niet om de slachtoffers, het gaat om de daders en het motief. Sinds wanneer is een moord wereldnieuws? Sinds wanneer begint het leger een grootschalige klopjacht? En waarom is dat vlak voor een uitbreiding van zeer controversiële settelements?
ga een forum oppenen met disana en dries van 8quote:Op zondag 13 maart 2011 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alsof de Israëli's geen oorlogsmisddadigers zijn die hun eigen burgers zouden omleggen als het ze zo uit komt. Ze hebben Ghaddafi als voorbeeld. Daar hebben ze tegenwoordig warme banden mee.
Precies. Israël wil helemaal niet onderhandelen. Ze willen alleen maar alle Palestijnen vermoorden.quote:
Het is waar. Sinds de revolutie in Libië zijn er contacten tussen Israël en Ghaddafi.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:39 schreef C_N het volgende:
[..]
ga een forum oppenen met disana en dries van 8
israel heb warmen banden met ghaddafi.
als dit echt waar zal zijn . dan heb ik dit liever dan warmen banden met disana
quote:http://israeltoday.nl/hea(...)aeli-political-party
As Libyan leader Muammar Gaddafi fights desperately to cling to power, killing thousands of his countrymen in the process, more and more bizarre stories about his connections to Israel are coming to light.
According to a Tel Aviv-based organization of Jews of Libyan descent, in 2007 the Gaddafi regime offered a large sum of money for the formation of a“Libyan political party” to run in Israel’s 2009 Knesset elections.
Meir Kahlon, head of the World Organization of Libyan Jews, told The Jerusalem Post that between 2005 and 2007 he traveled repeatedly to neighboring Jordan to meet with Libyan officials regarding abandoned Jewish assets in the North African nation.
Nearly all of Libya’s 38,000 Jews (1948 estimates) fled the country and immigrated to Israel when the fledgling Jewish state declared independence. For the preceding three years, Libya’s Jewish community had been the target of incessant and bloody pogroms that left hundreds dead and thousands homeless. Gaddafi subsequently confiscated all abandoned Jewish property and assets.
Kahlon said the Libyans were unwilling to go back on that decision and pay direct compensation to the Libyan Jews who had moved to Israel. But, they were willing to indirectly compensate by funding a Libyan political party in Israel.
“I told him, in Israel, while we have many different political parties…we are one people,” Kahlon said. “I said to him that under no circumstances shall we form a Libyan party.”
The Libyans stopped meeting with Kahlon after that.
Gaddafi has tried to intervene in the Israeli-Palestinian conflict in the past by proposing a bi-national solution dubbed “Isratine.” While his solution in some ways matches that of Israeli nationalists who want to annex Judea and Samaria, it also demands that Israel open its gates to millions of so-called “Palestinian refugees,” irrevocably tipping the population scales firmly in favor of the Arabs.
Last week we reported on Gaddafi’s suspected Jewish heritage, citing an Israeli television interview last year with an Israeli Jew of Libyan descent who claims to be Gaddafi’s cousin. If that family connection is true, the Libyan dictator would be legally entitled to safe haven in Israel under the Law of Return, since he is technically Jewish.
Meanwhile, US President Barack Obama on Thursday declared that Gaddafi had lost all legitimacy to rule after responding so violently to pro-democracy demonstrations in his country, and insisted that the Libyan leader step down immediately.
Israelis are still wondering why the US president has been so firm with Gaddafi, but failed to show the same vigor when responding to the attempted pro-democracy uprising in Iran last year.
bijn iederen moord partij word /werd een grood schaligen klop jacht gedaan veel met goed suc 6 .quote:Op zondag 13 maart 2011 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat niet om de slachtoffers, het gaat om de daders en het motief. Sinds wanneer is een moord wereldnieuws? Sinds wanneer begint het leger een grootschalige klopjacht? En waarom is dat vlak voor een uitbreiding van zeer controversiële settelements?
De Israëlische oorlogsmisdadigers zijn grote vrienden met Ghaddafi.quote:http://garizo.blogspot.co(...)men-for-gaddafi.html
Israeli arms distribution company Global CST has reportedly, under the authorization of Tel Aviv, provided Libyan ruler Muammar Gaddafi with African mercenaries to clamp down on anti-government protesters. Egyptian sources have revealed that the Israeli company has so far provided Gaddafi's regime with 50,000 African mercenaries to attack the civilian anti-government protesters in Libya. The arms company was previously convicted in an African country over illegal deals, News-Israel website reported. Sources say Global CST had obtained the permission for providing the mercenaries to Gaddafi from the Israeli officials in advance. Earlier, Global CST general manager had met with the head of the Israeli Intelligence Agencies (Aman) and Defense Minister Ehud Barak and obtained the permission for the measure.
en nu plotseling wel. Juist daarom is het verdacht.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:45 schreef C_N het volgende:
[..]
bijn iederen moord partij word /werd een grood schaligen klop jacht gedaan veel met goed suc 6 .
maar daar hoor je in jou kikker landje niets van
kijk simpie ..dit topic gaat over een palie die kinderen vermoord.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Israëlische oorlogsmisdadigers zijn grote vrienden met Ghaddafi.
moet je toch goed lezen .quote:Op zondag 13 maart 2011 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
en nu plotseling wel. Juist daarom is het verdacht.
Ik heb daar geen bewijs van gezien. Ik zie alleen maar Israëlische propaganda.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:48 schreef C_N het volgende:
[..]
dit topic gaat over een palie die kinderen vermoord.
Ik heb een schoon geweten. De Israëli's zijn de oorlogsmisdadigers.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:49 schreef C_N het volgende:
[..]
moet je toch goed lezen .
en als het verdacht is voor jou . ik hoop dat je er van kan slapen .
sorry ik besteed mijn tijd niet om jou verdenkingen te lezen sorry niet echt intresant .quote:Op zondag 13 maart 2011 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb daar geen bewijs van gezien. Ik zie alleen maar Israëlische propaganda.
En met het gebruik van het woord "palie" maak je je schuldig aan discriminatie.
quote:Op zondag 13 maart 2011 15:53 schreef C_N het volgende:
[..]
sorry ik besteed mijn tijd niet om jou verdenkingen te lezen sorry niet echt intresant .
zo ik laat het hier bij ok . thanks benelle
quote:
Die kans krijgen jij en Wilders niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:55 schreef C_N het volgende:
[..]
ik ben blij voor je schonen geweten .ik denk dat het heel mooi is om in jou en disana filmpje te spelen .maar kijk uit dat je geweten niet verkankerd word.
Ik ben idd neutraal. Objectief gezien maken de Israëli's zich schuldig aan oorlogsmisdaden.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:11 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waaom zijn meeste nederlanders of pro-israel of pro-palestine? Je zou verwachten dat veel nederlanders neutraal blijven.
Ik bied noodzakelijke tegenwicht aan leugenachtige pro-Israëli-propaganda. Dat heb ik van Wilders geleerd.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:15 schreef C_N het volgende:
Op zondag 13 maart 2011 16:11 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waaom zijn meeste nederlanders of pro-israel of pro-palestine? Je zou verwachten dat veel nederlanders neutraal blijven.
Ik ben idd neutraal. Objectief gezien maken de Israëli's zich schuldig aan oorlogsmisdaden.
dat is van jou kant .
en jij ben recht door zee ??
de manier waarop is belachelijkquote:Op zondag 13 maart 2011 09:33 schreef lutser.com het volgende:
Belachelijk dat die palestijnen terug vechten ze moeten gewoon accepteren dat de israëlische staat hun grond in pikt.
Ik verwarde je met een andere user met verwerpelijke meningen die Disana aanviel. Een hele redelijk user, die reageerde op een post van mij.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:24 schreef C_N het volgende:
eh kan je deze pb even uitleggen die je mij net verstuur ..
quote: Vlucht maar. Maar tegen een meisje durf je wel, lafaard. einden quote
ga ik daar geen excuses voor maken.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:14 schreef C_N het volgende:
[..]
disana mag ik ook in jou filmpje mee doen, waar jij in leef.
Bewijs eerst maar eens dat het geen opgezet plan was van de Israëli's.quote:
Wat loop je dan te zeuren over die PM?quote:
laat nu maar koksinelly .je ben een achterbaks mietje .een groten bek op internet maar in het echt een mieserig kuikentje .en achter de schermen iemand een laffaart noemen .quote:Op zondag 13 maart 2011 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat loop je dan te zeuren over die PM?
Ik ben geen oorlogsmisdadiger, ik ben er niet medeplichtig aan en ik verdedig het niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:45 schreef C_N het volgende:
dat je achterbaks ben .
[..]
laat nu maar koksinelly .je ben een achterbaks mietje .een groten bek op internet maar in het echt een mieserig kuikentje .en achter de schermen iemand een laffaart noemen .
ik ben klaar met je oke .voor figuuren als jou is niet zo veel ruimten in mijn boekje .
je ben om te kotsen
Ik ga het niet vertalen, je hebt al duidelijk gemaakt dat je me haat. Maar ondertussen zijn Israëli's nog steeds oorlogsmisdadigers, en misschien voel je je aangesproken.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:53 schreef C_N het volgende:
al het goede kom van boven .
en in hebreuw we zeggen.. hacol katuff lamalah.. pam ze haserah ik schrijf het in deze letters zo je kan het lezen ..en dit geld voor jou.
![]()
![]()
voel mij totaal niet aangesproken . A omdat jou kijk er op eenzijdig is aales van int plukt . wat maar eenigzints jou aansta. dat sluit weer aan op A.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga het niet vertalen, je hebt al duidelijk gemaakt dat je me haat. Maar ondertussen zijn Israëli's nog steeds oorlogsmisdadigers, en misschien voel je je aangesproken.
Nee, dat doe je niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:01 schreef C_N het volgende:
[..]
voel mij totaal niet aangesproken . A omdat jou kijk er op eenzijdig is aales van int plukt . wat maar eenigzints jou aansta. dat sluit weer aan op A.
en haaten doe ik je niet .je denk primitive eenzijdig en dat is voor mij niet voldoende om iemand te haten .ik haat geen mensen ik kijk namelijk naar 2 kanten .
Dat is heel simpel: gewoon niet meer posten.quote:iets wat jij vooral eens moet leren . en ik wou het hier bij laten thanks
Het is uiteraard een treurig verhaal met 'bijna' alleen maar verliezers, maar als je ziet hoe de Israëli palestijnen van hun landverjagen en ze aan de bedelstaf helpen snap ik dat er palestijnen 'doordraaien'.quote:
Er staat nog niet vast dat het een Palestijn was. Er is een moord en een klopjacht. Meer objectieve info hebben we niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:09 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Het is uiteraard een treurig verhaal met 'bijna' alleen maar verliezers, maar als je ziet hoe de Israëli palestijnen van hun landverjagen en ze aan de bedelstaf helpen snap ik dat er palestijnen 'doordraaien'.
Je bekijkt het van 2 kanten? Terwijl je Palestijnen ''palies'' noemt? Kom op zet jezelf niet voor schut man. Ik las 1x het topic: Not Guilty. The Israeli Captain that killed a schoolgirl. Misschien moet jezelf je eigen posts teruglezen. Maar ga niet zo schijnheilig doen man.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:01 schreef C_N het volgende:
[..]
voel mij totaal niet aangesproken . A omdat jou kijk er op eenzijdig is aales van int plukt . wat maar eenigzints jou aansta. dat sluit weer aan op A.
en haaten doe ik je niet .je denk primitive eenzijdig en dat is voor mij niet voldoende om iemand te haten .ik haat geen mensen ik kijk namelijk naar 2 kanten . iets wat jij vooral eens moet leren . en ik wou het hier bij laten thanks
dat doe ik niet .quote:Op zondag 13 maart 2011 17:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat doe je niet.
[..]
Dat is heel simpel: gewoon niet meer posten.
schijnheil moet je in mijn gezicht zeggen ,,ben zona,,quote:Op zondag 13 maart 2011 17:21 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Je bekijkt het van 2 kanten? Terwijl je Palestijnen ''palies'' noemt? Kom op zet jezelf niet voor schut man. Ik las 1x het topic: Not Guilty. The Israeli Captain that killed a schoolgirl. Misschien moet jezelf je eigen posts teruglezen. Maar ga niet zo schijnheilig doen man.
dat is de info wat jij heb ..quote:Op zondag 13 maart 2011 17:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er staat nog niet vast dat het een Palestijn was. Er is een moord en een klopjacht. Meer objectieve info hebben we niet.
Gast, ik weet niet wat je allemaal lult maar ik snap er geen fuck van. Kinderen die bomb belts dragen kan ik begrijpen. Wat me irriteert is dat Palestijnse kinderen altijd beschuldigd worden van bomb belts zelfs wanneer ze al vermoord zijn en niks gevonden is. En bij Israelische kinderen klinkt het het onmenselijk is en vervolgens worden de daders terroristen genoemd.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:25 schreef C_N het volgende:
[..]
schijnheil moet je in mijn gezicht zeggen ,,ben zona,,
kinderen die bom belts om hun hebben mogen ze van mij afschieten . duidelijk hoef ik geen schijnheil voor te zijn . koksinel(=hebreew voor trutje)![]()
het leuke hieraan is dat als israel de schuld krijg van iets.. je het wel klakeloos over neemquote:Op zondag 13 maart 2011 17:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er staa .t nog niet vast dat het een Palestijn was. Er is een moord en een klopjacht. Meer objectieve info hebben we niet.
israel heb recht om te bouwen in de bestaande steden .quote:Op zondag 13 maart 2011 18:58 schreef Aloulou het volgende:
Vandaag in New York Post na berichtgeving over de steekpartij staat in hetzelfde artikel dat de regering die dag nog goedkeuring voor nieuwe nederzetting in de West Bank gaf:
"Israel announced early today that it had approved hundreds of additional settlements in the West Bank. The construction of settlements has been a major sticking point in peace negotiations."
Wat gaan we hieraan doen C_N ? Kop in de grond of probleem bij de wortel aanpakken ?
http://www.nypost.com/p/n(...)xR7WeK#ixzz1GVGfQlOX
Israël heeft al zijn rechten verspeeld met hun oorlogsmisdaden en het continue traineren van het zogenaamde vredesproces.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:07 schreef C_N het volgende:
[..]
israel heb recht om te bouwen in de bestaande steden .
Oja natuurlijk, dat recht hebben ze van god gekregen. Sorry, dan mag het inderdaadquote:Op zondag 13 maart 2011 20:07 schreef C_N het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 maart 2011 20:07 schreef C_N het volgende:
zo daar zijn wij me bezich .zij moorden wij bouwen .tot er geen spaan van over is . word tijd dat nederland ook eens zo gaat denken ..is gezonder.. geloof mij .maar daar komen jullie achter als het te laat is ..voor mij is het alleen maar af wachten tot de tijd kom dat je zie dat rechts toch gelijk had in nederland ..
maar dan zijn ook jullie kinderen al uitgemoord door terorristen
De aap komt uit de mouw, wel janken dat deze mensen zich verzetten tegen kolonisten terwijl je gewoon toegeeft door te bouwen en het ook steunt dat men dit land afpakt. Jij verwacht dat ze hun andere wangetje toekeren zeker tegen die racistische soortgenoten van je die met de Thora in de hand hun land afpakkenquote:Op zondag 13 maart 2011 20:07 schreef C_N het volgende:
met of zonder moord van een familie .hier hadden we het over .
ga nu niet zielig lopen doen en israel van deze moord beschuldigen voor een goed makertje voor hou denken. en ik denk zelf dat je beter je probleem in je eigen land kan aan pakken . dan anderen de wet voor te lezen .
Een jood die Europa na een genocide van diezelfde Europeanen is ontvlucht en nu vanuit Israel hoopt dat rechts Europa een nieuwe minderheid ook een kopje kleiner gaat maken? Je bent ver heen jongen.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:07 schreef C_N het volgende:
hoe was dat gezegde nu ook al weer .
verbeter de wereld begin bij je zelf of zoiets![]()
zo daar zijn wij me bezich .zij moorden wij bouwen .tot er geen spaan van over is . word tijd dat nederland ook eens zo gaat denken ..is gezonder.. geloof mij .maar daar komen jullie achter als het te laat is ..voor mij is het alleen maar af wachten tot de tijd kom dat je zie dat rechts toch gelijk had in nederland ..
maar dan zijn ook jullie kinderen al uitgemoord door terorristen
Het is groot nieuws vanwege het andere grote nieuws: Illegale uitbreiding van illegale nederzettingen.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:15 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waarom is dit zo een groot nieuws, er gebeuren dagelijks meerdere moorden hoor.
er word geen land afgepakt de palestijnenen willen land dat is anders . tot nu toe hebben ze land konden meer hebben . als ze niet voor moorden van kinderen kiezen .quote:Op zondag 13 maart 2011 22:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De aap komt uit de mouw, wel janken dat deze mensen zich verzetten tegen kolonisten terwijl je gewoon toegeeft door te bouwen en het ook steunt dat men dit land afpakt. Jij verwacht dat ze hun andere wangetje toekeren zeker tegen die racistische soortgenoten van je die met de Thora in de hand hun land afpakken
[..]
Een jood die Europa na een genocide van diezelfde Europeanen is ontvlucht en nu vanuit Israel hoopt dat rechts Europa een nieuwe minderheid ook een kopje kleiner gaat maken? Je bent ver heen jongen.
ik ben blij dat jij dit zeg en niet iemand met een vol verstand .echt you make my day with this.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Israël opereert op de Mubarak manier. Of iets tussen Mubarak en Ghaddafi in.
ga nu niet lopen janken als je oorlog wil you have to pay as well.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:43 schreef Aloulou het volgende:
Meer achtergrond nieuws:
"Een onbekende Palestijn heeft vrijdagnacht ingebroken in een huis in de nederzettingen Itamar en daar een familie van vijf mensen met messteken gedood: een vader, moeder en drie kinderen van 11, drie en drie maanden. Een 12 jarige dochter was op het moment van de aanval niet thuis, ze kwam laat terug van een jeugdkamp en sloeg alarm.
De dader wordt nog gezocht. Het gebied is afgezet en het Palestijnse dorpje Awarta werd door militairen bezet en doorzocht. De situatie in het gebied waar Itamar ligt is al jaren gespannen door de aanwezigheid van drie Joodse nederzettingen - met enkele zogenoemde voorposten - die de schrik zijn van de buurt. Afgelopen maandag nog werden tien Palestijnen (en één kolonist) bij het dorpje Qusra gewond tijdens een botsing waarbij de Palestijnen probeerden te verhinderen dat kolonisten pas geplante olijfboompjes uit de grond rukten. Een kolonist begon te schieten met zijn M-16 geweer. Het leger kwam er aan te pas en scheidde op zijn gebruikelijke manier de vechtenden: namelijk door het vuur te openen op de Palestijnen met rubberkogels en met scherpe munitie. De botsing volgde overigens nadat kolonisten een week eerder 500 pas geplante olijfboompjes hadden ontworteld. In ongeveer dezelfde tijd was er een botsing tussen kolonisten en het leger, nadat ten westen van Nablus een zogenoemde 'illegale' voorpost bestaande uit een tent en een caravan werd ontruimd. De kolonisten koelden hun woede met het stichten van brand in een in een huis in het dorp Huwarra. Twee Palestijnse kinderen moesten in het ziekenhuis worden opgenomen wegens rookvergiftiging.
Een jaar geleden, op 20 en 21 maart 2010, werden in één weekend twee broers in het dorpje Iraq Burin en twee neven in het dorpje Awarta door het leger gedood. Het leger stelde later vast dat de doden te wijten waren aan foute inschattingen van het leger. Er werden, zoals dat gebruikelijk is in het Israelische leger, strenge straffen uitgedeeld: een aantal militairen werd door stafchef Gabi Ashkenazi berispt. Eén sergeant werd zelfs gedegradeerd.
En ach, de lijst van botsingen, mishandelingen, en het in brand steken of anderszins vernielen van oogsten en eigendommen door kolonisten is natuurlijk langer dan ik hier heb vermeld. En natuurlijk valt zo'n vijfvoudige moord op een hele familie op geen enkele manier goed te praten, maar als je ook maar en beetje oog hebt voor wat daar allemaal gebeurt en hoe er met de rechten van de Palestijnen in die dorpen wordt omgesprongen, dan is het ineens toch iets minder onbegrijpelijk dat zoiets gebeurt."
http://abu-pessoptimist.b(...)isten-gedood-in.html
ik ben blij dat jij het allemaal snap .en in het midden van de werkelijkheid zit .quote:Op maandag 14 maart 2011 06:14 schreef truepositive het volgende:
Jij bent echt goed hard losgekoppeld van de werkelijkheid.
Zegt iemand die al zijn bronnen van het internet afhaalt en ze op hun mooie blauwe ogen gelooft.....quote:Op maandag 14 maart 2011 06:14 schreef truepositive het volgende:
Jij bent echt goed hard losgekoppeld van de werkelijkheid.
Je liegt.quote:Op maandag 14 maart 2011 05:46 schreef C_N het volgende:
[..]
er word geen land afgepakt de palestijnenen
quote:Op maandag 14 maart 2011 08:31 schreef kurd0w het volgende:
Gast, jij leeft duidelijk in je eigen wereld
[*denk je ja . ik zie dat anders ]
Of je bent helemaal doordrenkt met propaganda of je bent gewoon de kluts kwijt.
[*ik zie wat er gebeurd hoef daar geen linkse propaganda site voor te hebben ]
Heb zojuist de laatste 3 pagina's van het topic gelezen,
[*erg knap van je ]
en alles wat iedereen zegt is fout,
[*nee hoor zeer zeker niet .heb je niet goed gelezen ]
omdat het negatief is over Israel.
[*niet echt ja kan negative zijn over Israel geen probleem mee . maar gaat geen raaren verhaaltjes op hangen onder het noem he he we hebben weer wat gevonden over Israel .]
Kun je mij uitleggen waarom israel steeds maar blijft bouwen, terwijl dit verboden was.
[*verboden om in je eigen land te bouwen ?? raar .]
Ook de palestijnen zijn geen schatjes, met hun bomgordels. Maar. Israel provoceert individuelen ook.
[*en dit heb je gelezen oke goed van jou .]
Hierdoor krijg je zulke acties, want Hamas vermeldde dat het er niks vanaf wist.
[*wat heb de hamas er nu weer mee te maken ???er is meer dan hamas .elendeling]
Oh ja, waarom n9em je palestijnen pallie's?
[*palies dat noemen se zich zelf zoals bro,achie, brother , maar in nederland kunnen jullie dit niet weer zo'n geval van niet weten wat er af speel ] Niemand hier noemt Jou @#$%& Jood
[*dat mag je doen ben er zelfs trots .]
. En ook beetje aso om hebreeuws te typen, omdat jij een van de weinigen bent die het kan begrijpen..
[*oke voor jou . les hebreeuw koksinel = mietje .benzona = hoeren jong .en voor jou matsben = als elendeling ,thag thag = als ASO ]
Je bent medeplichtig aan oorlogsmisdaden.quote:Op maandag 14 maart 2011 05:48 schreef C_N het volgende:
[..]
ik ben blij dat jij dit zeg en niet iemand met een vol verstand .echt you make my day with this.
ja echt .oeps .quote:Op maandag 14 maart 2011 09:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent medeplichtig aan oorlogsmisdaden.Schaam je.
Kinderen de keel doorsnijden is barbaars, een beschaafd land gooit er fosfor bommen op.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:22 schreef C_N het volgende:
[..]
ja echt .oeps .
en waar ben medeplichtig aan.?/ het support van kinderen waar van de keel word door gesneden .
heb jij kinderen ?? dan heb ik nu een gebedje voor je gedaan .. ik hoop het kom uit voor jou .
Ik gok er op dat het gezin is vermoord door de Mossad. Dan ben jij daar ook medeplichtig aan.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:22 schreef C_N het volgende:
[..]
ja echt .oeps .
en waar ben medeplichtig aan.?/ het support van kinderen waar van de keel word door gesneden .
heb jij kinderen ?? dan heb ik nu een gebedje voor je gedaan .. ik hoop het kom uit voor jou .
quote:Op maandag 14 maart 2011 09:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik gok er op dat het gezin is vermoord door de Mossad. Dan ben jij daar ook medeplichtig aan.
sorry hoor maar heb jij een tumor of zo ?? in dit geval mijn medeleven naar jou toe.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik gok er op dat het gezin is vermoord door de Mossad. Dan ben jij daar ook medeplichtig aan.
oke sorry maar ik maak mij niet meer zo druk om jou reakties . en met je linkjes wat wil je nu zeggen .quote:Op maandag 14 maart 2011 09:23 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Kinderen de keel doorsnijden is barbaars, een beschaafd land gooit er fosfor bommen op.
Of gewoon neerschieten natuurlijk.
De Israeli's moorden de Palestijnen langzaam en structureel uit.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:28 schreef C_N het volgende:
[..]
[..]
sorry hoor maar heb jij een tumor of zo ?? in dit geval mijn medeleven naar jou toe.
Dat doe je wel, oorlogsmisdadiger.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:31 schreef C_N het volgende:
[..]
oke sorry maar ik maak mij niet meer zo druk om jou reakties . en met je linkjes wat wil je nu zeggen .
en jij beschuldig mij van dat ik naar een kant kijk,, ow my god ,,
Wat ik wil zeggen is dat de israeli dit conflict op de spits jagen door de palestijnen in het nauw te drijven en dit soort acties 'helaas' te verwachten zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:31 schreef C_N het volgende:
[..]
oke sorry maar ik maak mij niet meer zo druk om jou reakties . en met je linkjes wat wil je nu zeggen .
en jij beschuldig mij van dat ik naar een kant kijk,, ow my god ,,
Bewijs eerst maar dat het Palestijnen waren.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:32 schreef Voorschrift het volgende:
Hebben ze die Palestijnen al opgespoord en van kant gemaakt of?
Dat duurt, en duurt weer.
nog niet .ik hoop dat hij van kant gemaakt word maar wel heel langzaam,,zo we hoeven hem later niet uit te leveren onder 400 anderen terorristen voor 1 Israeliquote:Op maandag 14 maart 2011 09:32 schreef Voorschrift het volgende:
Hebben ze die Palestijnen al opgespoord en van kant gemaakt of?
Dat duurt, en duurt weer.
Ja de Mossad steekt haar eigen babies dood, verdomme doe toch eens normaal man.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bewijs eerst maar dat het Palestijnen waren.
Gewoon een kogel door de kop jagen, ben je er ook vanaf inderdaad. Onthouden waar zijn gezin woont en bij een volgende oorlog gewoon "oeps" een laten vallen. Klaar.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:35 schreef C_N het volgende:
[..]
nog niet .ik hoop dat hij van kant gemaakt word maar wel heel langzaam,,zo we hoeven hem later niet uit te leveren onder 400 anderen terorristen voor 1 Israeli
heb je dit zelf verzonnen, knap hoor.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:34 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat de israeli dit conflict op de spits jagen door de palestijnen in het nauw te drijven en dit soort acties 'helaas' te verwachten zijn.
Waarom niet? Ghaddafi moord ook zijn eigen burgers uit.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja de Mossad steekt haar eigen babies dood, verdomme doe toch eens normaal man.
Het is gewoon waar. Je bent een oorlogsmisdadiger.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:37 schreef C_N het volgende:
[..]
heb je dit zelf verzonnen, knap hoor.
zeker voor een telegraaf lezer
Ga je nu Israel met Libië vergelijken?quote:Op maandag 14 maart 2011 09:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom niet? Ghaddafi moord ook zijn eigen burgers uit.
Wil je soms ontkennen dat israel de palestijnen het leven moeilijk maakt?quote:Op maandag 14 maart 2011 09:37 schreef C_N het volgende:
[..]
heb je dit zelf verzonnen, knap hoor.
zeker voor een telegraaf lezer
Ze gebruiken dezelfde tactieken. De laatste tijd heeft Israël warme relaties met Ghaddafi. Een Israëlisch bedrijf heeft 50.000 huurlingen voor hem geregeld (zie link eerder in dit topic) en ik gok er op dat ze hem wapens geven.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ga je nu Israel met Libië vergelijken?
Ja Papierversnipperaar gokt er op, dus is het ook zo.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze gebruiken dezelfde tactieken. De laatste tijd heeft Israël warme relaties met Ghaddafi. Een Israëlisch bedrijf heeft 50.000 huurlingen voor hem geregeld (zie link eerder in dit topic) en ik gok er op dat ze hem wapens geven.
En wat voor reactie verwacht je dan van de familie van dat gezin?quote:Op maandag 14 maart 2011 09:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gewoon een kogel door de kop jagen, ben je er ook vanaf inderdaad. Onthouden waar zijn gezin woont en bij een volgende oorlog gewoon "oeps" een laten vallen. Klaar.
ik gok er op dat zijn hooft tussen de Papierversnipperaar heb gezeten toen hij klein wasquote:Op maandag 14 maart 2011 09:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja Papierversnipperaar gokt er op, dus is het ook zo.
Geen idee, lijken kunnen moeilijk reageren op iets, dus vrij weinig.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:44 schreef lutser.com het volgende:
[..]
En wat voor reactie verwacht je dan van de familie van dat gezin?
Je vermoord of 'alle' palestijnen of er zullen altijd nabestaanden zijn die wraak zullen willen. Dit soort acties leiden dus tot een escalatie van het conflict met alleen maar meer ellende.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen idee, lijken kunnen moeilijk reageren op iets, dus vrij weinig.
de arabjes hebben een regel oog om oog tand om tand .quote:Op maandag 14 maart 2011 09:44 schreef lutser.com het volgende:
[..]
En wat voor reactie verwacht je dan van de familie van dat gezin?
Pijnlijk he? Israel, democratisch gekozen beleid wat joden vanwege etniciteit voorrechten geeft waar men in Europa of Amerika eng van zou worden als dat aan etnische germanen werd gegeven.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ga je nu Israel met Libië vergelijken?
Nogmaals, drugs is niet goed voor je, daar ben je wel een wandelend reclamebord voor.
quote:Op maandag 14 maart 2011 09:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Pijnlijk he? Israel, democratisch gekozen beleid wat joden vanwege etniciteit voorrechten geeft waar men in Europa of Amerika eng van zou worden als dat aan etnische germanen werd gegeven.
Israel, democratisch gekozen beleid waar men niet-joodse gebieden met joden bevolkt om het vervolgens bij de staat toe te voegen. Beetje zoals blanke Afrikanen in Zuid-Afrika land gingen bevolken om het vervolgens van de lokale zulu af te pakken.
quote:Op maandag 14 maart 2011 09:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Pijnlijk he? Israel, democratisch gekozen beleid wat joden vanwege etniciteit voorrechten geeft waar men in Europa of Amerika eng van zou worden als dat aan etnische germanen werd gegeven.
Israel, democratisch gekozen beleid waar men niet-joodse gebieden met joden bevolkt om het vervolgens bij de staat toe te voegen. Beetje zoals blanke Afrikanen in Zuid-Afrika land gingen bevolken om het vervolgens van de lokale zulu af te pakken.
C_N is ook zo'n doorgedraaide allochtone Israeli die denkt dat hij en zijn volkje per definitie meer recht hebben om in de West-Bank te wonen en daar de lokale "pallies" wel mogen verjagen. En diezelfe "pallies" mogen zich alleen op de Ghandi manier verzetten (![]()
) want anders wordt hun hele land volgebouwd. Ze moeten eigenlijk niet zo zeiken dus. En wij hier ver weg snappen er allemaal helemaal niks van. En natuurlijk weer die linkse media! Dat ook nog!
ik nodig jou uit om op mijn kosten te verblijven in israel voor een week .quote:Op maandag 14 maart 2011 09:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
C_N is ook zo'n doorgedraaide allochtone Israeli die denkt dat hij en zijn volkje per definitie meer recht hebben om in de West-Bank te wonen en daar de lokale "pallies" wel mogen verjagen. En diezelfe "pallies" mogen zich alleen op de Ghandi manier verzetten (![]()
) want anders wordt hun hele land volgebouwd. Ze moeten eigenlijk niet zo zeiken dus. En wij hier ver weg snappen er allemaal helemaal niks van. En natuurlijk weer die linkse media! Dat ook nog!
Dan kunnen ze zelf de dagelijkse liefde van de Palestijnen ervaren inderdaad. Daarna nodig ik hem wel uit om een tijd te verblijven in Zuid-Afrika, kan hij ook ervaren hoe geweldig het is om overgeleverd te zijn aan de genade van "die lieve Zulu's".quote:Op maandag 14 maart 2011 09:50 schreef C_N het volgende:
[..]
[..]
ik nodig jou uit om op mijn kosten te verblijven in israel voor een week .
in die week geef ik je een rondleiding,
waar je ook wil . ramallah, nablush, gazza grens, tel-aviv., waar je ook wil .
na die week reageer ik op jou reakties .. oke deal ?/
Sadist. Terrorist. Oorlogsmisdadigerquote:Op maandag 14 maart 2011 09:35 schreef C_N het volgende:
[..]
nog niet .ik hoop dat hij van kant gemaakt word maar wel heel langzaam,,zo we hoeven hem later niet uit te leveren onder 400 anderen terorristen voor 1 Israeli
Maar ik ben geen oorlogsmisdadiger, oorlogsmisdadiger.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:45 schreef C_N het volgende:
[..]
ik gok er op dat zijn hooft tussen de Papierversnipperaar heb gezeten toen hij klein was
Nee gewoon naïef, jij zal je gezin nog meenemen naar dergelijk volk omdat ze o zo lief zijn. Als je dan jankend moet toekijken hoe je vrouw verkracht wordt en je kinderen voor je ogen de keel wordt doorgesneden moet je geen medelij van mij verwachten.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar ik ben geen oorlogsmisdadiger, oorlogsmisdadiger.
De waarheid doet pijn inderdaad. Jammer jongen dat je zo moreel verontwaardigd bent wanneer het "pallies" betreft en hun misdaden maar nu liever je kop in het zand steekt wat betreft racistisch beleid in je geliefde land.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
![]()
Ik heb in die landen gewoond, ga er zelf maar even verblijven voor je met zo'n schoolvoorbeeld mening aan komt zetten. Tot die tijd ga ik er niet eens de moeite voor doen op in te gaan.
Ik hoop werkelijk dat je een keer uit je schild kruipt en die landen zelf gaat bezoeken, maar dan niet in een "rode kruis" hulpgroep of iets anders waar ze van weten dat ze kunnen misbruiken, maar gewoon als jezelf. Eens kijken hoe snel je je waardering verliest voor hun manier van leven en omgang tegenover jou.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De waarheid doet pijn inderdaad. Jammer jongen dat je zo moreel verontwaardigd bent wanneer het "pallies" betreft en hun misdaden maar nu liever je kop in het zand steekt wat betreft racistisch beleid in je geliefde land.
Israël is een schande voor de wereld.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je bent een schande voor Nederland.
Heb je weer gesnoven jongen? junk.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wil wel een paar rapporten van de VN en Amnesty International posten hoor.
De Israëli's zijn doorgedraaid.quote:
een schande ?? voor Nederland, ik denk een schande voor Europaquote:Op maandag 14 maart 2011 10:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je bent een schande voor Nederland.
Ik daag je uit een rapport te posten waarin staat dat de Mossad eigen inwoners doodsteekt in hun slaap, en kleine kinderen vermoord.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wil wel een paar rapporten van de VN en Amnesty International posten hoor.
Het artikel gaat verder.quote:http://thelede.blogs.nyti(...)-against-protesters/
As my colleague Isabel Kershner reported, this week Israel’s military tried to deflect blame for the death of a Palestinian woman who collapsed after inhaling tear gas fired by Israeli soldiers during a protest against Israel’s separation barrier in the West Bank.
The woman who died on Saturday, Jawaher Abu Rahmah, was a 36-year-old resident of the town of Bilin, where there have been weekly protests against the barrier for six years. The protest organizers insist that they are committed to unarmed demonstrations, although Israeli troops who block the marchers — and use tear gas to disperse the crowds — are often pelted with rocks by young Palestinians. In 2009, Ms. Abu Rahmah’s brother, Baseem, was killed at one of the protests, after being struck by a tear-gas canister. The episode was captured in a graphic video posted online.
Ms. Abu Rahmah’s mother told The Times this week that she and her daughter did not take part in the protest march on Friday but “were watching the protest from a distance when a cloud of tear gas wafted their way, causing her daughter to collapse.” She died the next day.
The day after her death, the Israeli newspaper Haaretz obtained the woman’s medical records from her family. “The medical report filed in the Ramallah hospital where Abu Rahmah was taken shows that her death was caused by respiratory failure resulting from the inhalation of tear gas,” Haaretz reported.
After Israeli activists who took part in the demonstration with Palestinians collected the Israeli military’s spent gas canisters and took them to the American Embassy in Tel Aviv (to underscore that the shells fired by Israel’s soldiers are made by an American company), Israeli military officials defended their forces’ actions at the protest at a briefing for selected journalists and bloggers. Insisting on anonymity, they argued that tear gas was not normally lethal outdoors and suggested that Ms. Abu Rahmah might have died from a preexisting medical condition.
Several Israeli journalists who contribute to +972, a group blog that takes a generally skeptical view of Israel’s government, have criticized the military’s efforts as “spin.”
One of the bloggers, Yossi Gurvitz, called the military briefing as “a psyops campaign against the Israeli public,” based on guesses about the woman’s health rather than hard facts and presented to Israeli journalists and “a select group of right-wing bloggers, people you can rely on not to ask difficult questions and who would understand their role in the Hasbara [P.R.] choir.” Mr. Gurvitz provided links to two posts on the woman’s death from Israeli blogs — The Muqata and Israellycool — written by commentators who generally support the government and were invited to the military’s briefing. Neither had been at the protest.
Another contributor to +972, Noam Sheizaf, a journalist and former soldier, was present at the demonstration in Bilin during which Ms. Abu Ramah collapsed. In a post attacking the military’s response to the death, Mr. Sheizaf suggested that the military’s use of tear gas against the protesters on Saturday was excessive. Mr. Sheizaf embedded the YouTube video of the demonstration at the top of this post and reported:
Bewijs eerst maar wie dit gezin vermoord heeft.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik daag je uit een rapport te posten waarin staat dat de Mossad eigen inwoners doodsteekt in hun slaap, en kleine kinderen vermoord.
Gast, het is dat je niet voor me staat want ik had je een klap voor je hassers verkocht.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bewijs eerst maar wie dit gezin vermoord heeft.
quote:http://www.nytimes.com/20(...)html?_r=1&ref=israel
BERLIN — On Feb. 18, Germany did something unthinkable. It voted in favor of a U.N. Security Council resolution calling the Israeli settlements in occupied Palestinian territory illegal and demanding the immediate halt of all settlement activity.
The resolution did not pass — the United States, the only one of the Security Council’s 15 members to vote against it, vetoed it. That did not stop the German vote from opening a serious rift between Germany and Israel.
Ruprecht Polenz, a conservative lawmaker and chairman of the German Parliament’s Foreign Affairs Committee, said “the vote was highly unusual” given Germany’s practice of abstaining from or voting against any U.N. resolutions criticizing Israel.
But Mr. Polenz was adamant that it did not mean that Germany no longer defended the security of Israel. “It means that Chancellor Angela Merkel is trying to explain to the Israeli government that with the extraordinary changes taking place across the Middle East, time is not on its side when it comes to resolving the conflict with the Palestinians,” he said.
The German vote was authorized at the highest level. It marks a major change in Mrs. Merkel’s attitude toward Israel, which she had unswervingly supported since she took office more than five years ago.
Over the past few months, and particularly since the collapse of the authoritarian regimes in Tunisia and Egypt, Mrs. Merkel has made it plain to the Israeli government that it cannot expect unqualified support from Berlin if it allows the conflict with Palestinians to drag on.
“The situation in Egypt should not be seen as a reason not to continue the negotiation process,” Mrs. Merkel told the Institute for National Security Studies at Tel Aviv University last month. “If we sit and wait, we might face an even more difficult situation.”
Mrs. Merkel made those remarks after difficult talks, particularly related to the settlements, with the Israeli prime minister, Benjamin Netanyahu, according to Israeli and German officials.
So when Germany voted against Israel at the United Nations last month, Mr. Netanyahu was furious. He telephoned Mrs. Merkel on Feb. 21, venting his disappointment.
“How dare you?” Mrs. Merkel replied. “You are the one who has disappointed us. You haven’t made a single step to advance peace.”
The conversation, leaked to Haaretz, a liberal Israeli newspaper, and confirmed by Israeli and German officials, reveals a deep rift between Berlin and Jerusalem.
“We are disappointed with Germany’s decision,” said a senior Israeli government official who spoke on the condition of anonymity. “It reflects the frustration that the peace process is not moving forwards and that we are at an impasse. Somehow in Europe, there is an expectation that if there is an impasse, it is Israel who must take the step to break it.”
The German vote exposed the divisions in Israel over its complicated relationship with Germany. On one side are Jews who will never forgive Germany for the Holocaust; in their view, Germany has a permanent obligation never to criticize Israel.
On the other side are voices who say that because Germany is a good and consistent friend of Israel, it should use that special relationship to speak out when needed.
“Merkel is a real friend of our country; the only one that stands up for us in Europe,” said Moshe Maor, a political science professor at the Hebrew University in Jerusalem. “Merkel is telling Netanyahu to face the changes taking place in the region. Because she is so appreciated by many here, why shouldn’t she be able to criticize Israel?”
The U.N. vote seems to be part of a more complex phase of the relationship, with Israel expecting Germany to toe the line on all counts but a younger generation of German politicians questioning that stance, especially over settlements and human rights.
Last June, for example, the Israeli government prevented Dirk Niebel, the German development minister, from visiting Gaza. He had wanted to see a ¤12 million, or $16.8 million, wastewater treatment plant financed by Germany. The Israeli government claimed at the time that Hamas, the Islamic militant group that rules Gaza, would exploit the visit.
Mr. Niebel’s pro-Israeli credentials cannot be faulted. As a young man he lived in a kibbutz, and he was later on the board of the German-Israeli Association. When his visit to Gaza was blocked, an angry Mr. Niebel said publicly that “friendship with Israel does not make for blind obedience.”
A month later, the German Parliament unanimously passed a resolution criticizing the Israeli blockade of Gaza and Israel’s storming of a pro-Palestinian Turkish ship trying to break through to Gaza.
These shifts sent alarm signals to Israel. “It was the first time that the German Parliament passed a resolution criticizing the security policy of a close ally,” said Deidre Berger, director of the Berlin branch of the American Jewish Committee, an international advocacy organization that supports Israel.
And two weeks ago, just after the U.N. vote, the German Parliament’s Foreign Affairs Committee, which had planned to visit Israel and the Gaza Strip, canceled the trip. The Israeli government had refused the delegation entry to Gaza.
“We wanted to see German-funded projects and meet U.N. representatives in Gaza,” said Rainer Stinner, a lawmaker from the Free Democratic Party, which is part of Germany’s governing coalition, and a member of the Foreign Affairs Committee.
“We had no intentions of meeting Hamas.”
Mr. Stinner dismissed the idea that Israel’s refusal was linked to the U.N. vote. “Israel’s security is Germany’s priority,” Mr. Stinner said. “But the settlements are not in Israel’s interests. They are counterproductive. Our criticism does not mean that Germany’s special relationship with Israel is in doubt,” he added.
David A. Harris, executive director of the American Jewish Committee, said the issue of settlements could probably be solved over time and should not cloud the special bonds between Berlin and Jerusalem.
The real issue, Mr. Harris added, was a different one. “The big question is if the special relationship will endure. With the passing of generations in Germany, will it continue to sustain the sense of responsibility, or, over time, will it diminish?”
quote:Op maandag 14 maart 2011 10:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gast, het is dat je niet voor me staat want ik had je een klap voor je hassers verkocht.
snippy wil jij mijn aan zoek voor een vakantie niet aan nemen jij ben ook erg welkom .quote:Op maandag 14 maart 2011 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bewijs eerst maar wie dit gezin vermoord heeft.
Dat is geen argument.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gast, het is dat je niet voor me staat want ik had je een klap voor je hassers verkocht.
Wel een statement.quote:
Ik ga niet op bezoek bij oorlogsmisdadigers. Ik wacht de MO-revoluties even af, ok?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:13 schreef C_N het volgende:
[..]
[..]
snippy wil jij mijn aan zoek voor een vakantie niet aan nemen jij ben ook erg welkom .
Klinkt als Ghaddafiquote:http://www.amnesty.nl/landen_dossier/5715
Grove oorlogsmisdaden tijdens Gazaconflict
Israëlische troepen maakten zich schuldig aan oorlogsmisdaden en andere grove schendingen van het internationaal recht tijdens een 22 dagen durend militair offensief in de Gazastrook - operatie ‘Gegoten Lood’ – dat duurde tot 18 januari. Ze voerden willekeurige en buitensporige aanvallen uit op burgerdoelen, hadden het gemunt op medisch personeel, gebruikten Palestijnen als ‘menselijke schilden’, en vuurden willekeurig witte fosforgranaten af op dichtbevolkte woonwijken. Meer dan 1.380 Palestijnen, onder wie ruim 330 kinderen en honderden andere burgers, kwamen om het leven. Gaza werd grotendeels met de grond gelijk gemaakt, waardoor cruciale infrastructuur werd verwoest, de economie verder in het slop raakte en duizenden Palestijnen dakloos werden.
quote:http://www.amnesty.nl/wereldnieuws_artikel/55892
Israël ontneemt water Palestijnen
quote:http://www.amnesty.org/en/library/info/MDE15/014/2011/en
Israel/Occupied Palestinian Territories: Further information: Demand end to foresting of destroyed village
quote:http://www.11.be/themas/a(...)ael_palestina,109947
De nieuwsbrief 'Mensenrechten in Israël en Palestina' zoomt in deze editie in op o.a. al-‘Arakib. Dat is een niet-erkend bedoeïenendorp in de Negev/Naqab-woestijn in het zuiden van Israël.
In oktober bezocht Pieter Stockmans, coördinator van het Landenteam, al-'Arakib. Dat is een niet-erkend bedoeïenendorp in de Negev/Naqab-woestijn in het zuiden van Israël. Het dorp was toen al vijf keer op rij vernield door de Israëlische autoriteiten. Een paar dagen na zijn bezoek werd het dorp voor de zesde maal vernield.
quote:Op maandag 14 maart 2011 10:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik daag je uit een rapport te posten waarin staat dat de Mossad eigen inwoners doodsteekt in hun slaap, en kleine kinderen vermoord.
Ja die zie ik er nog steeds niet tussen zitten.quote:
je draai echt door nu zeg .quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bewijs jij maar dat het een Palestijn was.quote:Op maandag 14 maart 2011 10:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja die zie ik er nog steeds niet tussen zitten.
Dit is toch NWS?quote:Op maandag 14 maart 2011 10:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bewijs jij maar dat het een Palestijn was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |