Dus er zijn omstandigheden denkbaar dat het enigszins acceptabel is, wanneer er kinderen worden afgeslacht?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, dat kan ik met de kennis die ik heb niet.
Is 'acceptabel' het enige alternatief van 'nog niet verklaarbaar'?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:25 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Dus er zijn omstandigheden denkbaar dat het enigszins acceptabel is, wanneer er kinderen worden afgeslacht?
Ja joh. Misschien was het wel een huilbaby. Of had die moeder een snor. Heette dat jongetje Jeffrey, wat een kutnaam is. They had it coming.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb jij alle feiten over dit incident?
Jij vindt dat je nog niet kunt zeggen dat het zeer verwerpelijk is wanneer er kinderen worden afgeslacht. Wanneer zou je dat dan wel kunnen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Is 'acceptabel' het enige alternatief van 'nog niet verklaarbaar'?
En ik zeg dus dat ik niet genoeg feiten heb om te kunnen zeggen dat het verwerpelijk is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:27 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Jij vindt dat je nog niet kunt zeggen dat het zeer verwerpelijk is wanneer er kinderen worden afgeslacht. Wanneer zou je dat dan wel kunnen?
Dat de daad te verklaren is, betekent niet dat zij niet zeer verwerpelijk kan zijn.
Understatement much? Maar het zijn joodse kinderen natuurlijk, dus die zijn minder waard. Ik snap je redenering wel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:27 schreef Gulo het volgende:
Die Palestijnen zijn verdreven naar 'reservaten' en zelfs daar worden ze niet met rust gelaten.
Eenieder met enig empathisch vermogen en oog voor de erbarmelijke situatie waarin de Palestijnen verkeren zou niet raar op kijken van dit soort acties.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat het doodden van kinderen geen goede zaak is.
En daarom ben jij een onmens. Wat heeft dat kind gedaan om dit te verdienen? Leg mij eens een manier uit, waarop die baby het verdiend heeft. Heeft die baby een huis gebouwd in die kolonie? Heeft die baby met raketten geschoten op mensen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:29 schreef Disana het volgende:
[..]
En ik zeg dus dat ik niet genoeg feiten heb om te kunnen zeggen dat het verwerpelijk is.
Understatement was niet de bedoeling. Het doden van die kinderen is zonder meer afkeurenswaardig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Understatement much? Maar het zijn joodse kinderen natuurlijk, dus die zijn minder waard. Ik snap je redenering wel.
Ben je ook zo terughoudend als het om Palestijnse kinderen gaat? Wat een naar mens ben jij zegquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:29 schreef Disana het volgende:
[..]
En ik zeg dus dat ik niet genoeg feiten heb om te kunnen zeggen dat het verwerpelijk is.
Je zit weer te fantaseren.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En daarom ben jij een onmens. Wat heeft dat kind gedaan om dit te verdienen? Leg mij eens een manier uit, waarop die baby het verdiend heeft. Heeft die baby een huis gebouwd in die kolonie? Heeft die baby met raketten geschoten op mensen?
Nee hoor, ik ben niet zo naar. Maar gezien de omstandigheden waaronder de Palestijnen daar leven onder het pestbewind van de kolonisten, zou het mij, hand op mijn hart, niet verbazen als de dader niet bij zinnen was.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:33 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Ben je ook zo terughoudend als het om Palestijnse kinderen gaat? Wat een naar mens ben jij zeg
Nou ja, je zegt het ook wel wat ongelukkig.quote:
Ik ben je slaaf je niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Speciaal voor Disana:
Geef je mening Disana.
Nee, die conclusie is fout.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:36 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nou ja, je zegt het ook wel wat ongelukkig.
Je zegt dat er jou niet genoeg feiten bekend zijn om te oordelen of het een verwerpelijke daad is.
Dit geeft expliciet aan dat er feiten/omstandigheden mogelijk zijn die een dergelijke daad (inclusief het vermoorden van kinderen) goedkeurt.
Aan wat voor feiten moeten we dan denken?
Je bent gewoon een hypocriet onmens. Geeft verder niet, maar zou je dat dan wel in je ondertitel kunnen zetten?quote:
Dus als de dader niet bij zinnen was, mag hij wel kinderen doodmaken en is het dus niet erg?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, die conclusie is fout.
En verder heb ik al een paar keer geschreven dat we niet genoeg feiten hebben, zoals of de dader wel bij zinnen was.
Dat je het te begrijpen vind bedoel je?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, die conclusie is fout.
En verder heb ik al een paar keer geschreven dat we niet genoeg feiten hebben, zoals of de dader wel bij zinnen was.
Je kunt niet redeneren. Dat is niet erg, maar zou je dat dan wel in je ondertitel willen zetten?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus als de dader niet bij zinnen was, mag hij wel kinderen doodmaken en is het dus niet erg?
Waarom vind je het zo belangrijk te weten wat ik vind? Ik vind niet zoveel, ik blijf alleen zeggen dat ik weinig feiten heb. Als jij meer feiten hebt, hoor ik ze graag.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:38 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat je het te begrijpen vind bedoel je?
Belangrijke nuance inderdaad.
Dus je kan er begrip voor opbrengen?
Maar iets kan toch nog wel een afkeurenswaardige daad zijn, waar je desalniettemin begrip voor op kunt brengen?
Onder welke omstandigheden/feiten vind jij dit niet verwerpelijk?
En als je eenmaal weet dat ie niet goed bij zijn hoofd was ga je beslissen of het vermoorden van die kinderen al dan niet verwerpelijk is? Volgens mij klopt er iets niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben niet zo naar. Maar gezien de omstandigheden waaronder de Palestijnen daar leven onder het pestbewind van de kolonisten, zou het mij, hand op mijn hart, niet verbazen als de dader niet bij zinnen was.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom vind je het zo belangrijk te weten wat ik vind?
Dat klopt. Alleen zijn er wat mij betreft geen feiten/omstandigheden die deze daad kunnen doen goedkeuren. Begrip op brengen, soit, maar dan is het nog steeds een verwerpelijke daad.quote:Ik vind niet zoveel, ik blijf alleen zeggen dat ik weinig feiten heb.
Wat kun je een gek aanrekenen? Zeg jij het maar. Maar bedenk wel dat het hypothese is en dat we vrijwel niets weten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:41 schreef Homdeck het volgende:
[..]
En als je eenmaal weet dat ie niet goed bij zijn hoofd was ga je beslissen of het vermoorden van die kinderen al dan niet verwerpelijk is? Volgens mij klopt er iets niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |