Nee maar die schijten niet in de tuin van mijn buurman en slachten ook geen andere dieren af/ zorgen ook niet voor de verstoring van de flora en fauna in Nederland en zullen ook geen voedsel stelen van andere vissen die van nature in Nederland voorkomenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:26 schreef mvdejong het volgende:
O ja, steurs en koikarpers zijn wel inheems ?
Wat een onzin, ik ken genoeg mensen met katten en die zijn niet gechipt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:27 schreef hamsterke het volgende:
Bijna iedere hond/kat in Nederland is gechipt... Baasje wordt opgebeld en kan zijn lieftallige huisdier ophalen aan de andere kant van Nederland
Ja maar ze komen normaal (op enkele dwaalgasten na) niet voor in Nederland tegenwoordig. Je kunt dus niet zeggen dat het de natuur is. Er zijn zat andere dieren die meer tot hun recht kwamenn als die katten er nooit waren geweest, zoals de steenuil of havikken en marters enzo.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:33 schreef mvdejong het volgende:
Trouwens, er hebben in Europa altijd katachtigen rondgehangen, de Europese boskat in het westelijk deel, lynxen in het zuidelijk deel. De huiskat is een mix van de boskat met import van de kleinere kattensoorten uithet middenoosten, en zwerfkatten en buitenlopende huiskatten zijn noodzakelijk om te voorkomen dat de buurt overlopen wordt door de muizen en ratten die afkomen op alle op straat geflikkerde etenswaar.
Niet alleen hamsters, maar die andere soorten zouden je toch niets zeggen.quote:
Ik doe iedere keer de deur dicht maar dat beest gaat schijnbaar aan de klink hangen. Die deur gaat open (iedere keer als wij al op bed liggen rond een uur of 1) en dan kan die kat mooi de hele nacht zijn gang gaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:59 schreef Nemephis het volgende:
Hoe komt die kat in de schuur dan? Je bent te lam om de deur achter je kont dicht te doen of zo? Of is het een of ander bouwval met gaten erin?
Je komt knap gefrustreerd over, trouwens.
Nu zit je wel te zeiken hoor, katten zijn nou eenmaal een onderdeel van Nederland. Wat moeten we dan? een wet invoeren die alle katten terugsturen naar hun "eigen land".. Verbieden je kat buiten te laten lopen en muizen vangen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:37 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Die dieren staan op de rode lijst omdat de katten alle muizen voor hun neus wegkapen, de oorspronkelijke bewoners van Nederland hebben er meer recht op.
Srry was vergeten te quotenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:12 schreef schijffie het volgende:
[..]
Nu zit je wel te zeiken hoor, katten zijn nou eenmaal een onderdeel van Nederland. Wat moeten we dan? een wet invoeren die alle katten terugsturen naar hun "eigen land".. Verbieden je kat buiten te laten lopen en muizen vangen?
Nee poekie kan niet met sleutels omgaan, die deur gaat inderdaad op slot. Maar daar gaat het niet om het is gewoon belachelijk dat ik geld uit moet geven aan zijn huisdieren. Katteneigenaren die hun katten rond laten lopen zijn gewoon egoistische mensen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:27 schreef XLR80R het volgende:
Schuur op slot? Of kan Poekie ook met sleutels omgaan?
wtf ben jij voor kankerautistquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:39 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Nee poekie kan niet met sleutels omgaan, die deur gaat inderdaad op slot. Maar daar gaat het niet om het is gewoon belachelijk dat ik geld uit moet geven aan zijn huisdieren. Katteneigenaren die hun katten rond laten lopen zijn gewoon egoistische mensen.
Die kat die in onze tuin schijt, zorgt er ook voor dat de kinderen niet in de zandbak kunnen spelen omdat de zandbak vergeven is van kattenschijt. Katten zijn veelal dragers van parasieten zoals wormen en toxoplasmose. Wormen zijn nog niet zo heel erg, maar toxoplasmose kan ernstige gevolgen hebben (O.A. hersenbeschadiging). Katten zijn dus gewoon ziekteverspreiders als ze de hele dag rondlopen, en mensen denken allemaal dat hun kat o zo proper is.
Ik snap sowieso niet dat mensen een hele dag niet naar hun huisdier om kijken. Ik heb hier ook huisdieren, ik begin mijn hondje echt te missen als hij de hele dag weg zou zijn.
Je klinkt, zoals eerder gezegd, behoorlijk gefrustreerd. Maar het slaat kant noch wal om te zeggen dat de 'oorspronkelijke bewoners' er meer recht op hebben. Katten zijn al velen jaren (eeuwen zelfs) in Nederland, en hebben net zoveel recht om op muizen en dergelijke te jagen als marters of haviken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:37 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Ja maar ze komen normaal (op enkele dwaalgasten na) niet voor in Nederland tegenwoordig. Je kunt dus niet zeggen dat het de natuur is. Er zijn zat andere dieren die meer tot hun recht kwamenn als die katten er nooit waren geweest, zoals de steenuil of havikken en marters enzo.
Die dieren staan op de rode lijst omdat de katten alle muizen voor hun neus wegkapen, de oorspronkelijke bewoners van Nederland hebben er meer recht op.
En mensen die dieren op dergelijk gruwelijke wijze mishandelen en doden moeten ze aan de hoogste boom van het dorp ophangenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:27 schreef doubletake1966 het volgende:
stuk pvc pijp schuin de grond in.......zeg onge veer een halve meter.....vis / ander lekkernij erin....Poekie kan het niet weerstaan.....maar komt er niet meer uit.....Z A N D E R O V E R
...maar blijkbaar schaf jij wel steeds nieuwe hamsters aan en zet ze in dezelfde schuur-zonder-slot, terwijl je al voor een bedrag tussen de 1 en de 3 euro een eenvoudig schuifje kan kopen.quote:Ik heb al verschillende posts gelezen van mensen waarbij het al 3 keer is voorgekomen dat hun kat is doodgereden. Zegt dat dan niet iets over de buurt waar je in woont? Bijvoorbeeld dat je buurt geen geschikte plek is om je kat in los te laten lopen?? En dan nog aan hun egoistische dikke kop denken door maar weer opnieuw zo een beestje aan te schaffen en buiten te schoppen.
Hij is iemand die om zijn dieren geeft kk autist.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:01 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
wtf ben jij voor kankerautist
Dat is dus echt iets wat is NOOIT zou doen, ik heb eigenlijk dus (als je mijn text goed doorgelezen heb) niet echt een hekel aan katten maar aan mijn buurman die dat zomaar allemaal laat gebeuren! Het is gewoon ECHT asociaal!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:49 schreef EAH5450 het volgende:
Trap die kat eens keihard dan, of ben je bang voor je buurman
Ik zou soberso geen goede relaties willen met iemand die zijn kat Poekie noemt
soberso buren
Vast wel, maar die is niet zo slim dat hij iedere keer mijn schuur openmaakt. Verder gaan katten meestal in de tuin van de buren schijten, ik heb aan allebei de kanten dan geen kat meer. Dus als de kat van mijn buurman pleitte is, dan zal eerder de tuin van mijn buurman ondergescheten worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:37 schreef EINZ het volgende:
TS snapt niet dat als die kat weg is, een andere kat gewoon het territorium komt overnemen.
let me get this straight. Dus hij moet investeren dingen KOPEN terwijl zijn buurman niks uitvoert?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:02 schreef Rebubbled het volgende:
Doe er dan een slotje op, lulletje lampekatoen. Tering. In de tijd van dit topic had je dat kunnen regelen.
Voor je tuin kun je wat citroenplanten kopen en op zijn favo schijtplek zetten. Ook cacaodoppen werken anti-kat. Kleine moeite en scheelt jou een hoop frustraties.
Ik denk dat dit ondertussen al duur genoeg is voor de TS. Hij hoeft niets te betalen omdat zijn buurman en diens kat een lul 1e klas is. Het is ZIJN tuin laat dat duidelijk zijn. Het lijkt soms wel de omgekeerde wereld....quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:02 schreef Rebubbled het volgende:
Doe er dan een slotje op, lulletje lampekatoen. Tering. In de tijd van dit topic had je dat kunnen regelen.
Voor je tuin kun je wat citroenplanten kopen en op zijn favo schijtplek zetten. Ook cacaodoppen werken anti-kat. Kleine moeite en scheelt jou een hoop frustraties.
Ja dat is dus hetgeen wat ik vandaag heb gedaan, we hebben een slot op de schuur gezet. Maar dat die katten gewoon je deur openmaken vind ik wel erg brutaal. En als je dat gaat zeggen dan durven ze ook nog te zeggen dat Poekie dat nooit zou doen... Katten zijn roofdieren, dat is nou eenmaal zo... Hoe kun je als katteneigenaar dat gaan zitten ontkennen. De vissen beschermen zal wel wat moeilijker worden, als de kat zelfs de deur open kan maken. En eigenlijk bijna het grootste gedeelte van die 250 euro die afgeslacht is zit in die dure koikarpers.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:38 schreef trovey het volgende:
Ik ben absoluut geen voorstander om een kat buiten te laten lopen (heb zelf binnenkatten en zou ook niet anders willen) maar wellicht is het ook wel handig om je hamsters wat beter te beschermen?Het zijn nou eenmaal prooidieren voor een kat en je kunt niet tegenhouden dat na de kat van de buren een volgende zijn plaats wel zal innemen, dus gewoon maar eens beginnen je eigen dieren beschermen.
Dat is ronduit debiel inderdaad. Het slachtoffer wordt nog eens extra gestraft.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:10 schreef hamsterke het volgende:
Eindelijk eens wat mensen die het wel met me eens zijn. Ik moet geld uitgeven om de huisdieren van andere mensen uit mijn tuin te houden. Dat is toch belachelijk?!!?!?1
Dat is gewoon volslagen idioot en debiel. En meestal kun je het onderwerp "katten" nooit bespreken met de eigenaar. Het is jouw grondgebied en als er telkens een stomme kat komt die schade aan gaat richten terwijl het onderwerp "geld" onbespreekbaar is met de buurman mag je wat mij betreft harde maatregelen treffen. Als de buurman echt om zijn kat geeft houd hij zijn kat wel uit jouw gevaarlijke tuin.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:10 schreef hamsterke het volgende:
Eindelijk eens wat mensen die het wel met me eens zijn. Ik moet geld uitgeven om de huisdieren van andere mensen uit mijn tuin te houden. Dat is toch belachelijk?!!?!?1
Volgens mij kragt die kat genoeg te vreten, hij heeft in ieder geval een pens waar je u tegen zegt... Daarom irriteer ik me er zo erg aan dat hij ook nog mijn dieren afslacht. Kijk als hij nou nooit iets te eten kreeg thuis, dan ben ik niet te beroerd om dat beest eten te geven. Maar dat is hem niet, hij wil gewoon levende dieren afslachtenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:45 schreef Serious.Lady het volgende:
hahahahhaa wejoo wats met die kat , krijgt tie geen eten thuis ???
Internetheldquote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:24 schreef mvdejong het volgende:
Als iemand dat met mijn katten zou flikken, wordt dat dus een rolstoel. Trouwens, zelfs de bedreiging kan al ziekenhuis-werk worden.
Daarom denk ik dat ik hem naar Groningen breng... Hij krijgt de verzorging die hij nodig heeft, hij valt mij niet meer lastig en mijn buurman schrikt zich ook eindelijk eens de pleuris.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:13 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat is gewoon volslagen idioot en debiel. En meestal kun je het onderwerp "katten" nooit bespreken met de eigenaar. Het is jouw grondgebied en als er telkens een stomme kat komt die schade aan gaat richten terwijl het onderwerp "geld" onbespreekbaar is met de buurman mag je wat mij betreft harde maatregelen treffen. Als de buurman echt om zijn kat geeft houd hij zijn kat wel uit jouw gevaarlijke tuin.
Op buurmans kosten i assume?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:15 schreef fonsoy het volgende:
Overigens, een slot op die schuur is geen oplossing?
Dit dus. Kattenhouders zijn meestal net zo arrogant als dat kutdier zelf.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:16 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat ik hem naar Groningen breng... Hij krijgt de verzorging die hij nodig heeft, hij valt mij niet meer lastig en mijn buurman schrikt zich ook eindelijk eens de pleuris.
Niet iedere katteneigenaar is asociaal hoor, bij de buur van mijn vriend hebben ze 5 katten die ook rondlopen. Mevrouw heeft gezegd dat als wij er last van hebben dat we ze dan uit onze tuin mogen jagen met een emmer water en dat ze afrastering om haar tuin heen bouwt om haar katten in de tuin te houden. Kijk zo kan het ook... maar dat menig katteneigenaar verwacht dat jij dat doet om je eigen tuin te beschermen... Dat is gewoon te gek voor woorden
Nee dat is dus het probleem van veel katteneigenaren, die zeggen dat is jou eigen probleemquote:
Ja inderdaad en dat moet gewoon afgelopen zijn, katten horen hier eigenlijk niet... En die eigenaren zeggen elke keer dat is de natuur... Maar het zou hetzelfde zijn als mijn hond hun kat afslacht... dan moet je ze eens horen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:17 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dit dus. Kattenhouders zijn meestal net zo arrogant als dat kutdier zelf.
Gewoon glasscherven in tuin strooien, vergif in elke uithoek leggen en/of vechthonden in je achtertuin. Het is jouw probleem, buurmanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:18 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Nee dat is dus het probleem van veel katteneigenaren, die zeggen dat is jou eigen probleem
Even voor de goede orde he;quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:18 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Nee dat is dus het probleem van veel katteneigenaren, die zeggen dat is jou eigen probleem
Je slaat de spijker op zijn kopquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:20 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Even voor de goede orde he;
-Als katten in JOUW tuin iets aanrichten is dat volgens hun (katteneigenaars) JOUW probleem.
- Als katten iets overkomt in andermans tuin is dat het probleem van de eigenaar van die tuin.
Er klopt gewoon iets niet...
Ja inderdaad... Zo gaat het nou dus altijd... Het is gewoon asociaal als ik weet niet wat... Mensen laten massaal hun huisdier rondlopen en worden boos als de kat wat overkomt terwijl diezelfde kat overal schade aanricht en mensen tot overlast is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:20 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Even voor de goede orde he;
-Als katten in JOUW tuin iets aanrichten is dat volgens hun (katteneigenaars) JOUW probleem.
- Als katten iets overkomt in andermans tuin is dat het probleem van de eigenaar van die tuin.
Er klopt gewoon iets niet...
En het is niet in je opgekomen dat katten op elkaar kunnen lijken? Dat veel katten samenkomen op een plaats waar wat te halen valt? Er zitten altijd meer katten in je buurt dan je denkt, dus je buurman heeft een punt door te zeggen dat het misschien niet zijn kat is geweest. Dat jij weet hoe zijn kat eruit ziet en vervolgens probeert de kosten van jouw door ouderdom overleden koi's door hem te laten vergoeden, zou ik ook niet pikkenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:17 schreef hamsterke het volgende:
De laatste tijd is er iedere keer een kat die de hamsters uit mijn schuurtje lastig loopt te vallen, hij gooit alle kooien omver en heeft al enkele hamsters opgevreten (hij maakt zelf de deur open). Dezelfde kat (ik heb hem meermaals op heterdaad betrapt toen hij zich weer eens niet kon inhouden om te zondigen) heeft ook al de steurs en de koikarpers van mn vader afgeslacht. Als ik bij mijn buurman aan de deur ga wil hij dat ik "bewijs" dat het zijn kat is, als ik de kat tot in detail beschreven heb zegt hij: Dat zou Poekie nooit doen!
Als je maar lang genoeg terug gaat is elk dier uitheems. Maar je hangt die dieren zo hoog dat die kat er niet bij kan, en toch zijn ze ineens weg? Hoe kan die kat dat dan gedaan hebben? Dus of jij hebt je voorzieningen niet goed getroffen, of de kat heeft dat niet gedaan.quote:Laatst heeft die kat een nestje koolmeesjes afgeslacht uit een nestkastje die we notabene extra hoog hadden gehangen zodat die kat er niet bij kon. We zijn ermee naar de buurman gegaan, zegt hij: Dat is de natuur. Toen ik hem vertelde dat katten "van nature" normaal niet voorkomen in Nederland, wist hij er even geen antwoord op te geven. Dat hij hiermee (het los laten lopen van een invasief exotisch dier) dus indirect verantwoordelijk is voor de dood van een niet nader te noemen hoeveelheid (huis) dieren, heeft hij volgens mij niet begrepen.
JIj snapt niet dat een hond een roedeldier is en een kat een territoriaal dier.quote:Ik hoop dat hij zn kat voortaan binnen zal houden als hij hem terug heeft, ik ga mijn hond (ondanks dat het een buitendier is) toch ook niet over de schutting heen gooien zodat Rakkertje eens een lekkere bruine bolus in de buurman zijn tuin kan draaien. Ik neem een huisdier en ik neem de lusten en de lasten op me. Oftewel als je kat kapot gereden wordt door iemand dan moet je ook niet gaan liggen janken, dat is je eigen egoistische schuld! Dat mensen er geen wijsheid uit halen is toch belachelijk! Ik heb al verschillende posts gelezen van mensen waarbij het al 3 keer is voorgekomen dat hun kat is doodgereden. Zegt dat dan niet iets over de buurt waar je in woont? Bijvoorbeeld dat je buurt geen geschikte plek is om je kat in los te laten lopen?? En dan nog aan hun egoistische dikke kop denken door maar weer opnieuw zo een beestje aan te schaffen en buiten te schoppen.
Als jij nog niet eens een veilige plaats hebt voor een hamster moet je er ook geen nemen.quote:Als je geen plaats hebt voor een huisdier binnenshuis of in een grote tuin (met een kattenren) dan moet je er ook geen nemen.
Goh, dat doen dieren in het wild nou nooit.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:14 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Volgens mij kragt die kat genoeg te vreten, hij heeft in ieder geval een pens waar je u tegen zegt... Daarom irriteer ik me er zo erg aan dat hij ook nog mijn dieren afslacht. Kijk als hij nou nooit iets te eten kreeg thuis, dan ben ik niet te beroerd om dat beest eten te geven. Maar dat is hem niet, hij wil gewoon levende dieren afslachten
Dat klopt en daar zal ik ook niet over zeiken als het om jouw tuin gaat. Maar wat doe je als diezelfde hond geen kat maar een kind aanvalt?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:47 schreef RichardHammond het volgende:
Wij hebben nooit geen last van katten in de tuin, lange leve onze hond. Kattenliefhebbers zijn sowieso hypocriet, want wanneer ze alle vogels vermoorden is het natuur, maar zodra onze hond een kat te pakken krijgt is het geen natuur meer. Prima dat je de kat los laat lopen, maar dan moet je ook niet zeuren wanneer je kat niet levend onze tuin uit komt, dat is je eigen risico.
Prima, dat jij dat niet pikt als kattenliefhebber, dan neem ik zelf wel maatregelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
En het is niet in je opgekomen dat katten op elkaar kunnen lijken? Dat veel katten samenkomen op een plaats waar wat te halen valt? Er zitten altijd meer katten in je buurt dan je denkt, dus je buurman heeft een punt door te zeggen dat het misschien niet zijn kat is geweest. Dat jij weet hoe zijn kat eruit ziet en vervolgens probeert de kosten van jouw door ouderdom overleden koi's door hem te laten vergoeden, zou ik ook niet pikken
Ook leuk als je kleine kinderen op bezoek krijgtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
Gewoon glasscherven in tuin strooien, vergif in elke uithoek leggen en/of vechthonden in je achtertuin. Het is jouw probleem, buurman
Dan krijgt die hond een schop onder de kont of een spuitje, mensen aanvallen is onacceptabel en zorgt voor overlast die ik niet wil hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat klopt en daar zal ik ook niet over zeiken als het om jouw tuin gaat. Maar wat doe je als diezelfde hond geen kat maar een kind aanvalt?
Die komen niet ongevraagd je tuin binnen wandelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ook leuk als je kleine kinderen op bezoek krijgt
Inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dan krijgt die hond een schop onder de kont of een spuitje, mensen aanvallen is onacceptabel en zorgt voor overlast die ik niet wil hebben.
Je wil niet weten hoeveel viseigenaren proberen de kosten van nieuwe dieren proberen te verhalen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:49 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Prima, dat jij dat niet pikt als kattenliefhebber, dan neem ik zelf wel maatregelen.
Daarom zeg ik ook op bezoek.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:52 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Die komen niet ongevraagd je tuin binnen wandelen.
Uiteraard, foto maken dus als bewijs.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel viseigenaren proberen de kosten van nieuwe dieren proberen te verhalen.
Terwijl ze net zo goed kunnen zijn opgevreten door een reiger of van pure verveling zijn overleden. Maar het is zo makkelijk om de katteneigenaar aan te spreken he.
Ruim je alles toch op? Kinderen vreten geen vissen op, schijten je tuin niet onder en de ouders van kinderen zijn meestal wel voor rede vatbaar.quote:
Whehe. Terwijl het juist gaat om bijtgraag gedrag (want het is de natuur, weet je wel). Als een hond een kat doodt omdat hij bijtgraag is is dat okee, maar als hij een kind bijt om dezelfde reden niet? Dan moet je ook zo consequent zijn en alle bijtgrage honden preventief een spuitje gevenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dan krijgt die hond een schop onder de kont of een spuitje, mensen aanvallen is onacceptabel en zorgt voor overlast die ik niet wil hebben.
En als je die hebt, prima. Dan betaal ik graag je vis, en boter erbij. UIt het verhaal van TS maak ik echter op dat hij geen foto heeft als bewijs. En dan kan je gewoon niks aantonen en valt er dus niks te claimen, zo simpel is dat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:54 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Uiteraard, foto maken dus als bewijs.
Ja graaf het gif even weg en ruim de glasscherven met de hand opquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ruim je alles toch op? Kinderen vreten geen vissen op, schijten je tuin niet onder en de ouders van kinderen zijn meestal wel voor rede vatbaar.
en die katten die vissen doden dan? Daar begon de ellende namelijk mee. Ook maar allemaal spuitje geven danquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Whehe. Terwijl het juist gaat om bijtgraag gedrag (want het is de natuur, weet je wel). Als een hond een kat doodt omdat hij bijtgraag is is dat okee, maar als hij een kind bijt om dezelfde reden niet? Dan moet je ook zo consequent zijn en alle bijtgrage honden preventief een spuitje geven
De doorsnee kat is veel te snel weg, en net voordat hij over de schutting springt geeft hij je nog een dikke vinger terwijl hij je vierkant uitlacht en het hele verhaal met zijn catberry filmt om op youtube vast te leggen voor zijn nageslachtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:24 schreef LasTeR het volgende:
Je kan dat beest toch een rotschop geven als hij weer in je tuin loopt?
De hond doodt de kat niet omdat hij bijtgraag is hoor, maar puur omdat hij een hekel heeft aan katten, heeft niks met bijtgraag te maken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Whehe. Terwijl het juist gaat om bijtgraag gedrag (want het is de natuur, weet je wel). Als een hond een kat doodt omdat hij bijtgraag is is dat okee, maar als hij een kind bijt om dezelfde reden niet? Dan moet je ook zo consequent zijn en alle bijtgrage honden preventief een spuitje geven
Ik had het over bijtgraagheid die zich naast op katten tevens richt op kinderen. Ik heb nog nooit een kat gezien die een kind aanvielquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
en die katten die vissen doden dan? Daar begon de ellende namelijk mee. Ook maar allemaal spuitje geven dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
In onze tuin komen de katten makkelijk in, maar amper weer weg, katjing! De hond lacht het laatst, want ik moet de kat zien weg te moffelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De doorsnee kat is veel te snel weg, en net voordat hij over de schutting springt geeft hij je nog een dikke vinger terwijl hij je vierkant uitlacht en het hele verhaal met zijn catberry filmt om op youtube vast te leggen voor zijn nageslacht![]()
Katten zijn bazen
Ik kom bij je terug als de kat bij jou voor duizenden euros schade heeft aangericht? Een kat brengt schade toe en het slachtoffer moet betalen. Debiel arrogantje dat je bentquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:03 schreef TheFrankey het volgende:
Echt weer nederland op zijn smalst. Zeuren over de kat van de buren. Hier lopen er ook een paar door de buurt. Ik heb daar geen last van hoor. En dat schijten valt echt wel mee.
Trieste mensen die altijd maar wat zoeken om te kunnen zeuren. De wet is nu eenmaal zo dat hond en kat verschillen. Jammer dan, en de kat wat aandoen of wegbrengen... Dat is echt heel erg triest. Zielig dat je er alleen al aan denkt. Steek je energie iniets nuttigs en neem eenvoudoge maatregelen tegen de kat en ga niet zo zitten miepen
Daag, laat die kattenliefhebbers zorgen dat de kat uit onze tuin blijft, wij hebben niet gevraagd om zo'n kreng in de tuin. Wij hebben hier hele dure postduiven zitten, en het hok (15 duiven) is al eens uitgemoord, maar dan zijn die kattenliefhebbers niet thuis om de schade te vergoeden. Dan zelf maar maatregelen nemen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:03 schreef TheFrankey het volgende:
Echt weer nederland op zijn smalst. Zeuren over de kat van de buren. Hier lopen er ook een paar door de buurt. Ik heb daar geen last van hoor. En dat schijten valt echt wel mee.
Trieste mensen die altijd maar wat zoeken om te kunnen zeuren. De wet is nu eenmaal zo dat hond en kat verschillen. Jammer dan, en de kat wat aandoen of wegbrengen... Dat is echt heel erg triest. Zielig dat je er alleen al aan denkt. Steek je energie iniets nuttigs en neem eenvoudoge maatregelen tegen de kat en ga niet zo zitten miepen
dus bovenop de schade die je al hebt moet JIJ als slachtoffer ook nog je tuin verneuken om een kat van iemand anders weg te houden????quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb zelf ook katten, maar moet andere katten soms ook wegjagen uit onze tuin. Paar keer met plantenspuit of waterpistooltje natspuiten houdt ze meestal weer paar maanden weg. Zo moeilijk is het niet. Er zijn ook bewegingsmelders die je op de tuinslang kunt aansluiten, dan worden ze altijd nat als ze in je tuin komen. Makkie dus.
Precies, de wereld op zijn kop. Net alsof wij ook nog al die maatregelen gaan nemen en duur spul gaan aanschaffen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
dus bovenop de schade die je al hebt moet JIJ als slachtoffer ook nog je tuin verneuken om een kat van iemand anders weg te houden????
Ach dat is gewoon natuurquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:03 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
In onze tuin komen de katten makkelijk in, maar amper weer weg, katjing! De hond lacht het laatst, want ik moet de kat zien weg te moffelen.
Je vergeet dat veel katten ook ongedierte uit jouw tuin weghouden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik kom bij je terug als de kat bij jou voor duizenden euros schade heeft aangericht? Een kat brengt schade toe en het slachtoffer moet betalen. Debiel arrogantje dat je bent![]()
![]()
Deed de kat dat maar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je vergeet dat veel katten ook ongedierte uit jouw tuin weghouden.
Wat? Dat wegmoffelen?quote:
Ik zal de duiven van mijn overbuurman dan ook maar gaan afschieten omdat ze mijn auto onderschijten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
dus bovenop de schade die je al hebt moet JIJ als slachtoffer ook nog je tuin verneuken om een kat van iemand anders weg te houden????
Ah dat is de natuur wil je zeggen? Waarom zijn sommige honden dan de beste maatjes met katten? Het ligt dus aan het karakter van de soort of het individuele dier.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:02 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
De hond doodt de kat niet omdat hij bijtgraag is hoor, maar puur omdat hij een hekel heeft aan katten, heeft niks met bijtgraag te maken.
Duiven poepen niet onder het vliegen, maar mochten ze op jouw nok zitten poepen dan moet je gewoon naar die liefhebber gaan. Mijn pa doet er alles aan om te voorkomen dat andere mensen last hebben van zijn duiven, hij wil geen last van anderen dus anderen ook niet van hem. Zodra er een duif bij iemand op het dak zit jaagt hij ze weg. Een liefhebber die dat niet doet is geen echte liefhebber, maar een egoïst.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zal de duiven van mijn overbuurman dan ook maar gaan afschieten omdat ze mijn auto onderschijten.
Dit dus! Gelukkig zijn er wel nog sociale mensen op Aarde. Huldequote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:21 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Duiven poepen niet onder het vliegen, maar mochten ze op jouw nok zitten poepen dan moet je gewoon naar die liefhebber gaan. Mijn pa doet er alles aan om te voorkomen dat andere mensen last hebben van zijn duiven, hij wil geen last van anderen dus anderen ook niet van hem. Zodra er een duif bij iemand op het dak zit jaagt hij ze weg. Een liefhebber die dat niet doet is geen echte liefhebber, maar een egoïst.
Het enige waar mensen over kunnen gaan klagen is dat hij ze van de nok afschiet met een vuurpijl.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:24 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dit dus! Gelukkig zijn er wel nog sociale mensen op Aarde. Hulde
Dus jullie hebben ook nog duiven? Stelletje gekken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:21 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Duiven poepen niet onder het vliegen, maar mochten ze op jouw nok zitten poepen dan moet je gewoon naar die liefhebber gaan. Mijn pa doet er alles aan om te voorkomen dat andere mensen last hebben van zijn duiven, hij wil geen last van anderen dus anderen ook niet van hem. Zodra er een duif bij iemand op het dak zit jaagt hij ze weg. Een liefhebber die dat niet doet is geen echte liefhebber, maar een egoïst.
Er hebben in heel Europa (en Nederland is daar een onderdeel van, altijd katten geleefd). Aanvankelijk was dat de Europese boskat, maar die is nooit gedomesticeerd, ook omdat er aanvankelijk hier niet veel behoefte aan was. In het gebied rond de Middellandse Zee zijn katten veel eerder gedomesticeerd, omdat de beschaving zich daar eerder ontwikkelde, en er sprake was van voedselopslag op grote schaal, die bedreigd werd door knaagdieren. Die gedomesticeerde katten zijn toen onze kant op gekomen, o.a. met de Romeinen, en hebben zich ook deels gemengd met de boskat (het tijgerpatroontje van de Cyperse variant is een Noord-Europese camouflage, en komt van de boskat af). Met het toenemen van de mensen was er voor de mensen-schuwe boskat geen bestaan meer mogelijk, dus daar zijn alleen oostelijker in Europa nog populaties van. De gedomesticeerde kat heeft dus de plaats ingenomen van de boskat, er hoort in de Europese biotoop een katachtige thuis. Bovendien zit die er al meer dan 20 eeuwen, heel wat "inheemse" soorten zijn veel recentere import.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:37 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Ja maar ze komen normaal (op enkele dwaalgasten na) niet voor in Nederland tegenwoordig. Je kunt dus niet zeggen dat het de natuur is. Er zijn zat andere dieren die meer tot hun recht kwamenn als die katten er nooit waren geweest, zoals de steenuil of havikken en marters enzo.
De eerste is voor inbrekers, daar loopt een kat lachend tussendoor. En de tweede valt onder opzettelijk schade toebrengen aan een goed, net zoals je ook niet je deurklink onder stroom mag zetten tegen inbrekers.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:32 schreef MichaelScott het volgende:
zo iets:
[ afbeelding ]
of zo iets:
[ afbeelding ]
en je hebt er nooit meer last van.
Mijn kat kwam laatst nog met de buurvrouw thuis.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:34 schreef mvdejong het volgende:
Dat bepaalde diersoorten bedreigd zouden zijn omdat de gedomesticeerde kat hun prooi zou opeten ...
Dus je mag ook geen muizenvallen zetten ofzo?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De eerste is voor inbrekers, daar loopt een kat lachend tussendoor. En de tweede valt onder opzettelijk schade toebrengen aan een goed, net zoals je ook niet je deurklink onder stroom mag zetten tegen inbrekers.
haha sta je daar met je valletjequote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mijn kat kwam laatst nog met de buurvrouw thuis.
[ afbeelding ]
Muizen staan doorgaans bekend als ongedierte die ziektes over kunnen brengen, en katten als schattige huisdieren die de muizenpopulatie juist naar beneden brengen. Muizen waarvoor vallen bedoeld zijn zijn bovendien geen huisdier en dus geen goed en vallen als zodanig niet onder die Nederlandse wetgeving, hooguit onder bepaalde dierenbechermingswetten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:37 schreef Michielos het volgende:
Dus je mag ook geen muizenvallen zetten ofzo?
WTF is een levende val? Een val die zegt "papier hier! dankuwel!"?quote:Ik heb nog een idee. Een levende val maken en de kat dan martelen. om de 5 sec emmer water over m heen keilen
De tweede kan je ook gebruiken als rattenval, als zo'n kat er dan per ongeluk in vast komt te zitten is het zijn eigen schuld. Bovendien heeft Ts dan bewijs voor de eigenaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De eerste is voor inbrekers, daar loopt een kat lachend tussendoor. En de tweede valt onder opzettelijk schade toebrengen aan een goed, net zoals je ook niet je deurklink onder stroom mag zetten tegen inbrekers.
Het enige bewijs dat ie dan heeft is dat de kat in zijn tuin is geweest en dat hij deze val met het duidelijk oogpunt tot doden van de kat heeft neergezet. Ik wens je veel succes met deze aanpak en met het heel hard wegrennenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De tweede kan je ook gebruiken als rattenval, als zo'n kat er dan per ongeluk in vast komt te zitten is het zijn eigen schuld. Bovendien heeft Ts dan bewijs voor de eigenaar.
Dan zet Ts de val in zijn schuurtje om overlast van ratten te voorkomen. Ik hoef dan niet weg te rennen, als de eigenaar beter op zijn kat had gepast was het immers nooit gebeurd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het enige bewijs dat ie dan heeft is dat de kat in zijn tuin is geweest en dat hij deze val met het duidelijk oogpunt tot doden van de kat heeft neergezet. Ik wens je veel succes met deze aanpak en met het heel hard wegrennen
Ik heb altijd geïmproviseerde landmijnen in mijn achtertuin, is mijn tuin toch? Ja toch?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:13 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat is gewoon volslagen idioot en debiel. En meestal kun je het onderwerp "katten" nooit bespreken met de eigenaar. Het is jouw grondgebied en als er telkens een stomme kat komt die schade aan gaat richten terwijl het onderwerp "geld" onbespreekbaar is met de buurman mag je wat mij betreft harde maatregelen treffen. Als de buurman echt om zijn kat geeft houd hij zijn kat wel uit jouw gevaarlijke tuin.
"Maar mijn kat komt nooit in andermans schuur en die had je maar moeten afsluiten!" Wie zegt mij dat je die klem niet gewoon in de tuin had liggen en mijn kat daar expres naartoe hebt gelokt?"quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dan zet Ts de val in zijn schuurtje om overlast van ratten te voorkomen. Ik hoef dan niet weg te rennen, als de eigenaar beter op zijn kat had gepast was het immers nooit gebeurd.
mail de pvvquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:12 schreef schijffie het volgende:
[..]
Nu zit je wel te zeiken hoor, katten zijn nou eenmaal een onderdeel van Nederland. Wat moeten we dan? een wet invoeren die alle katten terugsturen naar hun "eigen land".. Verbieden je kat buiten te laten lopen en muizen vangen?
Als hij kan aantonen dat mijn kat inderdaad schade heeft veroorzaakt, dan vergoed ik die hem. Maar je moet het wel kunnen aantonen en niet met een slap verhaaltje aankomen van "ik heb dat en dat gezien". Zo kan iedereen wel bakken met geld binnenharken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:07 schreef Michielos het volgende:
@ Vogeltjesdans
Wat zou jij doen als een goedbedoelde buur naar je toekwam om je te vragen of je iets beter op je kat kunt letten? Als jouw kat voor honderden euros aan schade aangericht heeft? Gewoon uit interesse.
En ben je ook bereid tot samen meedenken hoe de schade beperkt kan worden?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als hij kan aantonen dat mijn kat inderdaad schade heeft veroorzaakt, dan vergoed ik die hem. Maar je moet het wel kunnen aantonen en niet met een slap verhaaltje aankomen van "ik heb dat en dat gezien". Zo kan iedereen wel bakken met geld binnenharken.
Ik zeg toch net dat ik die vergoed?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
En ben je ook bereid tot samen meedenken hoe de schade beperkt kan worden?
Ah gossie.. nog even en je gaat zitten huilen in een hoekje omdat er een vogel op je auto heeft gepoept! Schande! Het kleine leed is weer niet te overzien hier.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik heb het over meedenken hoe die kat van je in de nabije toekomst minder schade kan brengen aan andermans eigendom. En hierin mee betalen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zeg toch net dat ik die vergoed?
Dan ben jij dus niet zo als de buurman uit het originele verhaal of zoals de meeste katteneigenaren. Was deze buurman zo sociaal als jij bent dan was dit topic ook niet geopendquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:08 schreef Mishu het volgende:
Ik had als katteneigenaar trouwens wel al veeel eerder iets gedaan hieraan. Niet binnenhouden maar bijv. wel overleggen hoe het anders kan en de eventuele schade vergoeden.
We hebben 't hier niet over een duur, goedgekeurd cylinderslot tegen inbrekers in Amsterdam-Zuid, we hebben 't hier over iets wat helpt tegen een *kat*. Zoals ik al eerder zei, een schuifje van 1-3 euro werkt best, als je 'm maar zo hoog doet dat de kat er niet bij kan (een deurklink kan een kat op springen, een klein schuifje, zeker wat hoger, is niet springend te doen). Zelfs 2 oogjes of krammetjes met een stukje ijzerdraad erdoor zou al voldoende zijn. Enorme kosten, yup.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:16 schreef Michielos het volgende:
(Op zaterdag 12 maart 2011 11:15 schreef fonsoy het volgende:
Overigens, een slot op die schuur is geen oplossing?)
Op buurmans kosten i assume?
Helaas valt er met die buurman van de TS niet te praten. Maar goed jij blij dat jij wel in een normale buurt woont waar dit wel eventueel zou kunnenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:13 schreef Sheriam het volgende:
[..]
We hebben 't hier niet over een duur, goedgekeurd cylinderslot tegen inbrekers in Amsterdam-Zuid, we hebben 't hier over iets wat helpt tegen een *kat*. Zoals ik al eerder zei, een schuifje van 1-3 euro werkt best, als je 'm maar zo hoog doet dat de kat er niet bij kan (een deurklink kan een kat op springen, een klein schuifje, zeker wat hoger, is niet springend te doen). Zelfs 2 oogjes of krammetjes met een stukje ijzerdraad erdoor zou al voldoende zijn. Enorme kosten, yup.
Vind nog steeds dat TS zelf aardig hypocriet bezig is als hij in zijn OP katten-eigenaren aanhaalt wiens kat al 3x is doodgereden, maar hij zelf zo'n kleine, eenvoudige beveiliging pas aanbrengt nadat 'al enkele hamsters opgevreten' en hij de kat 'meermaals op heterdaad betrapt' heeft. Grappig trouwens dat vogeltjesdans & ik dat allebei hebben opgemerkt maar de supporters van TS het helemaal negeren. En dat degenen die hem steunen steeds maar met oplossingen als gif, glas, honden en dergelijke aan komen zetten. Wie is er nu onredelijk en niet bereid tot normaal overleg?
Blij dat ik in een normale buurt woon waar mensen wel normaal met elkaar kunnen praten, wederzijds.
En het is natuurlijk minder erg als een kat een hamster opvreet, dan wanneer een boze buurtgenoot naar zijn windbuks grijpt en het vuur opent op die kat?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ah gossie.. nog even en je gaat zitten huilen in een hoekje omdat er een vogel op je auto heeft gepoept! Schande! Het kleine leed is weer niet te overzien hier.
Echt, heb zo'n hekel aan al die slachtofferige zielepoten in dit land die gaan zitten zeiken omdat een buurkat in z'n perkje zit te schijten. Hup, een ongevaarlijke plens water erover en ze blijven weer weg. Maar nee, lekker op een forum de hele boel bij elkaar zitten zeiken, moordplannen te bedenken, simpelweg omdat je te lui bent om er gewoon wat aan te doen.
Honden zijn aan de riem, katten lopen los. En ja, die laatste schijt in je tuin, vreet je hamsters op en zorgt voor balans in de lokale knaagdierstand. Leer er maar mee te leven.
Hier die bewegingsmelder spuitdingen zijn niet eens gemaakt tegen katten maar tegen reigers. Oei, laat de 'het-zou-verboden-moeten-worden-politie' op Fok! het maar niet horen![]()
[ afbeelding ]
Poep heb ik idd geen problemen mee. Schade aan eigendommen en/of levende wezens in mijn tuin wel. Ik denk dat we daar het verschil in moeten zoekenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:13 schreef Mishu het volgende:
Dat is trouwens alleen maar voor je eigen bestwil als katteneigenaar. De buren moeten wel een beetje vriendelijk blijven natuurlijk. Maar poep in de tuin is aanstellerij. Wie gaat er nu in de bosjes van zijn tuin lopen of er met zijn handen in de aarde graaien? Nou? Nee, precies, NIEMAND.
Dat is de hypocrisie van fok. Mensen mogen van katten houden en rouwen om het verlies van een kat maar het leven van vissen of hamsters boeit niet. Daarvoor moet je de kat vrij spel geven anders is het zielig en kan de natuur niet zijn vrije loop gaanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:16 schreef Nikmans het volgende:
[..]
En het is natuurlijk minder erg als een kat een hamster opvreet, dan wanneer een boze buurtgenoot naar zijn windbuks grijpt en het vuur opent op die kat?
Ik zou me de tyfus schrikken als ik een hamster had en ik opeens zag hoe een of andere loslopende kat hem een kopje kleiner maakte
Prima, zo zitten je hamsters in ieder geval veiliger.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:07 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Ja dat is dus hetgeen wat ik vandaag heb gedaan, we hebben een slot op de schuur gezet. Maar dat die katten gewoon je deur openmaken vind ik wel erg brutaal. En als je dat gaat zeggen dan durven ze ook nog te zeggen dat Poekie dat nooit zou doen... Katten zijn roofdieren, dat is nou eenmaal zo... Hoe kun je als katteneigenaar dat gaan zitten ontkennen. De vissen beschermen zal wel wat moeilijker worden, als de kat zelfs de deur open kan maken. En eigenlijk bijna het grootste gedeelte van die 250 euro die afgeslacht is zit in die dure koikarpers.
Simpel.. met hun klauwen. De velociraptors in Jurassic Park hadden ook geen problemen met deurenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:19 schreef Mishu het volgende:
Hoe krijgt die kat in godsnaam de deur open?
Dan mag die katteneigenaar lappenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Prima, zo zitten je hamsters in ieder geval veiliger.Wat betreft die kat....tja, beestje kan er zelf uiteraard niets aan doen (aard van het beestje), het is gewoon jammer dat het baasjes heeft met een plaat voor het hoofd
. Gewoon doen wat je zelf voor de veiligheid van je dieren kunt doen en meer zal er dan niet inzitten. Wat betreft vissen, daar schijnen ook wel mogelijkheden voor te zijn om ze te beschermen maar ja, kost ook geld en volgens mij zelf behoorlijk wat geld als je het op een mooie manier wilt wegwerken.
En door de regels worden de koi's niet door kattenmaar door reigers uit de vijvers gelepeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:20 schreef Mishu het volgende:
Onze buren hebben trouwens gaas om de kooikarpers te beschermen tegen de katten. En ze hebben zelf ook katten
Dat snap ik dus niet hequote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:20 schreef Mishu het volgende:
Onze buren hebben trouwens gaas om de kooikarpers te beschermen tegen de katten. En ze hebben zelf ook katten
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:20 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Simpel.. met hun klauwen. De velociraptors in Jurassic Park hadden ook geen problemen met deuren
precies waar ik me zo aan stoor. Iemand anders maakt de keuze voor een kat en de buurt mag er voor gaan dokken en aanpassingen gaan maken. gaap.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:21 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet heGa je een vijver aanleggen met dure kois erin en dan verpest je het met van dat lelijke gaas
Da's hetzelfde als een rembrandt kopen en er dan druipglas voor hangen ter bescherming
Als het beest maar slim genoeg isquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:19 schreef Mishu het volgende:
Hoe krijgt die kat in godsnaam de deur open?
Waar staat dat dan? Heb het topic nog een paar keer gelezen, maar dit staat nergens?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:17 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat is de hypocrisie van fok. Mensen mogen van katten houden en rouwen om het verlies van een kat maar het leven van vissen of hamsters boeit niet. Daarvoor moet je de kat vrij spel geven anders is het zielig en kan de natuur niet zijn vrije loop gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:21 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet heGa je een vijver aanleggen met dure kois erin en dan verpest je het met van dat lelijke gaas
Da's hetzelfde als een rembrandt kopen en er dan druipglas voor hangen ter bescherming
Slaat natuurlijk nergens opquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:20 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dan mag die katteneigenaar lappenEen vijver met dure kois op een fatsoenlijke manier 'onkwetsbaar' maken voor rovende katten kost nogal wat geld, minder dan een windbuks in ieder geval
Ik heb al op de buurman gereageerd in m'n eerste postje, op pagina 1 ('je buurman is niet erg redelijk' en 'Ik kan begrijpen dat je kwaad bent op je buurman maar je generaliseert wel'). Deze regel die je nu uit context quote sloeg direct terug op de regels erboven, waarin ik het heb over sommige posters in dit draadje, die allerlei nare en extreme oplossingen aan komen dragen en waarvan sommigen ook lijken aan te geven die maar al te graag bij hunzelf in de tuin toe te passen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Helaas valt er met die buurman van de TS niet te praten. Maar goed jij blij dat jij wel in een normale buurt woont waar dit wel eventueel zou kunnen
Ervaring met nummertje 1?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:23 schreef devl1nsect het volgende:
Ik begrijp je frustratie. Een paar tips:
* pak een grote bruine spons en knip deze in hele kleine stukjes. Haal een blikje tonijn op water en mix de kleine stukjes spons met de tonijn. Het water zoveel mogelijk lozen. Leg het mengsel buiten neer op een schoteltje. De kat zal het heerlijk vinden en door de stukjes spons opstoppingen krijgen. Is de kat ook weer een tijd binnen.
* haal een pvc buis van een meter lang en iets van twintig centimeter doorsnee. Smeer de binnenkant in met vaseline of een ander glijmiddel. Graaf deze buis schuin in de grond en leg aan het einde een paar haringstaarten neer. De kat is nieuwsgierig en zal naar beneden glijden en niet naar boven kunnen.
* smeer de doorgangen van je tuin, bijvoorbeeld de onderkant van je schutting in met zwarte schoenpoets. Leuk als de kat weer thuis komt en de eigenaar een paar kopjes geeft.
Zou wat zijn ja. JE MAG GEEN SPONZEN IN JE TUIN LATEN SLINGEREN... nee serieus wat gaat de aanklacht zijn?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:27 schreef Mishu het volgende:
Als je stomme maatregelen gaat nemen ben je crimineel bezig. Dan toch blij met de animal cops van de PVV. Maar als dit soort mensen er niet zouden zijn dan hoefden we er ook geen politie voor in te zetten.
Dierenmishandelaars *kots*De toekomstige psychopaten van de samenleving. Sneu volk.
Zoals ik al zei: trol.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:27 schreef Micson het volgende:
Katten die deuren openmaken ? Jammer TS, maar zo pienter zijn katten niet. Verzonnen dus
Ben jij er zo eentje die geil wordt van het mishandelen van dieren?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:23 schreef devl1nsect het volgende:
Ik begrijp je frustratie. Een paar tips:
* pak een grote bruine spons en knip deze in hele kleine stukjes. Haal een blikje tonijn op water en mix de kleine stukjes spons met de tonijn. Het water zoveel mogelijk lozen. Leg het mengsel buiten neer op een schoteltje. De kat zal het heerlijk vinden en door de stukjes spons opstoppingen krijgen. Is de kat ook weer een tijd binnen.
* haal een pvc buis van een meter lang en iets van twintig centimeter doorsnee. Smeer de binnenkant in met vaseline of een ander glijmiddel. Graaf deze buis schuin in de grond en leg aan het einde een paar haringstaarten neer. De kat is nieuwsgierig en zal naar beneden glijden en niet naar boven kunnen.
* smeer de doorgangen van je tuin, bijvoorbeeld de onderkant van je schutting in met zwarte schoenpoets. Leuk als de kat weer thuis komt en de eigenaar een paar kopjes geeft.
sponzen laten slingeren mag vast wel ja. sponzen in stukjes knippen en vermengen met kattenvoer met als doel het ziek maken van de kat van de buren, dat mag niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:27 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Zou wat zijn ja. JE MAG GEEN SPONZEN IN JE TUIN LATEN SLINGEREN... nee serieus wat gaat de aanklacht zijn?
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:29 schreef dralion13 het volgende:
Onder de koude kraan houden elke keer dat je hem binnen betrapt en hij niet kan ontsnappen. Is niet schadelijk voor de kat, maar hij vindt het wel vervelend. Heeft ook bij de kat van de buren bij ons geholpen.
Verder zijn er ook planten waar katten een hekel aan hebben, die in de tuin planten en hij zal weg blijven.
Het buiten laten lopen van een kat mag ook niet. Is juridisch gezien een onrechtmatige daad. En wie zegt dat de kat bij jou gegeten heeft?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:29 schreef probeer het volgende:
[..]
sponzen laten slingeren mag vast wel ja. sponzen in stukjes knippen en vermengen met kattenvoer met als doel het ziek maken van de kat van de buren, dat mag niet.
je ziet hopelijk het verschil?
@ TS, gewoon de hond in de tuin laten.
Arme poekie. Dan hou je de kat binnen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:31 schreef Mishu het volgende:
Daar worden katten dus schuw van eikel. Zo'n kat vertrouwt mensen niet meer en wordt dan agressief.
[..]
Dit dus.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:32 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Arme poekie. Dan hou je de kat binnen.
Het verscheuren van vissen en hamsters valt natuurlijk niet onder de noemer "agressief" he...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:31 schreef Mishu het volgende:
Daar worden katten dus schuw van eikel. Zo'n kat vertrouwt mensen niet meer en wordt dan agressief.
[..]
Ach dat is mijn pitbull ookquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:33 schreef Mishu het volgende:
Hij wordt dus aggresief naar iedereen toe hè? En dan kan je ze dus ook niet meer binnen houden. Dan zijn ze verwilderd.
DAt valt heel erg mee hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:31 schreef Mishu het volgende:
[..]
Probleem opgelost. Ijskoud waterquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:33 schreef dralion13 het volgende:
[..]
DAt valt heel erg mee hoor.
Ik moet hem als de buren weg zijn eten geven, hij geeft me dan gewoon kopjes en alles en laat zich dan ook aaien en oppakken. Hij weet daardoor alleen wel dat hij niet in ons huis moet komen.
Het is ook echt niet dat we hem door en door nat maken hoor, maar even onder de kraan, of desnoods met een plantenspuit even nat maken.
Of gewoon hek onder stroom zetten. Zogenaamd tegen inbrekers. Doei katquote:
Het mag wel, alleen als de kat op privé terrein komt of hinderlijk is voor iemand anders, dan mag het niet.quote:
Scherven glas dan. Ik werk aan een glazentafel en heb geen zin om dat nog na 23:00 op te ruimen. Arme kat maar het is mijn tuin.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:29 schreef probeer het volgende:
[..]
sponzen laten slingeren mag vast wel ja. sponzen in stukjes knippen en vermengen met kattenvoer met als doel het ziek maken van de kat van de buren, dat mag niet.
je ziet hopelijk het verschil?
@ TS, gewoon de hond in de tuin laten.
ah dus die buren zijn ook nog onrechtmatig bezig. En maar zaniken, zeuren en zich verheven voelen...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:35 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Het mag wel, alleen als de kat op privé terrein komt of hinderlijk is voor iemand anders, dan mag het niet.
Mijn kat was dus eigenlijk niet aanwezig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:27 schreef Micson het volgende:
Katten die deuren openmaken ? Jammer TS, maar zo pienter zijn katten niet. Verzonnen dus
M.a.w. moet je 24 uur per dag thuis zitten en hopen dat je de kat ziet? Sorry , wat een BS. Ik ga echt geen ontslag nemen om op iemand anders zijn huisdier te gaan passenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:36 schreef Mishu het volgende:
Of klappen, hard nee! roepen. Boos worden. Ook effectief. Vooral veel kabaal maken.
Of je stalt je auto buiten en een kat ligt erop. En je lak raakt beschadigd door zo'n kutbeest.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:35 schreef Michielos het volgende:
[..]
ah dus die buren zijn ook nog onrechtmatig bezig. En maar zaniken, zeuren en zich verheven voelen...
Inderdaad manquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:37 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Of je stalt je auto buiten en een kat ligt erop. En je lak raakt beschadigd door zo'n kutbeest.
'Jah eigen schuld, dan moet je de auto maar binnen neerzetten.'
Yeah right
Echt te sick idd die verhevenheid puur en alleen omdat ze een kat hebben ;') De wereld moet zich aanpassen omdat die gast een kat heeft.. poeh zeg.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:37 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Of je stalt je auto buiten en een kat ligt erop. En je lak raakt beschadigd door zo'n kutbeest.
'Jah eigen schuld, dan moet je de auto maar binnen neerzetten.'
Yeah right
zoheej.. laf genoeg om een kat te vergiftigen, en dan ook nog eens de onschuld zelve spelen. manmanman wat een triest persoon ben je dan zeg.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:31 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Het buiten laten lopen van een kat mag ook niet. Is juridisch gezien een onrechtmatige daad. En wie zegt dat de kat bij jou gegeten heeft?
Om dezelfde reden als waarom jij blijft trollen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:39 schreef Nikmans het volgende:
Waarom verlopen deze topics toch altijd met de voorspelbaarheid van een pittige koppies topic
En waarom blijven mensen iedere keer happen
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/526271/59783/quote:Als andermans kat u overlast bezorgt, kunt u de eigenaar juridisch aanspreken wegens een onrechtmatige daad.
Eigenlijk zou elke eigenaar ervoor moeten zorgen dat zijn kat niet buiten de eigen tuin komt.
en hiermee zijn alle kattenlosers dus kenserhard powned. OProtten met jullie kat en betalen! Wij pikken dit simpelweg niet meer!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:41 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/526271/59783/
hoppa.. gg topic kan dichtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:41 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/526271/59783/
Als ik woon in een rustige buurt waar de voordeur open kan staan en dus ook de schuurdeur, dan moet het allemaal dicht, omdat de buurman te lui is om de katten in zijn eigen omgeving te laten?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:41 schreef probeer het volgende:
[..]
zoheej.. laf genoeg om een kat te vergiftigen, en dan ook nog eens de onschuld zelve spelen. manmanman wat een triest persoon ben je dan zeg.
- haakje/slotje op de deur van de schuur (sowieso al belachelijk dat je dat niet hebt, iets met inbrekers en onafgesloten eigendommen enzo)
- bewijs aangerichte schade dmv fotos oid.
totdat TS dit gedaan heeft zou ik m als buurman ook weghonen.
mocht de buurman van TS, bij echt bewijs en standaard voorzorgsmaatregelen dan nog steeds niet toegeven, kan je nadenken over schrikmiddelen die dat dier geen (permanent) letsel toebrengen
- water
- stukje schrikdraad om de vijver
- dat met de schoenpoets
mocht dat niets uithalen, dan naar n asiel brengen.
moet t 1e politiebureau nog vinden die een aanklacht van kattenoverlast serieus behandelt.quote:
Kijk, *dat* soort postjes bedoelde ik nu. Waarin al lang niet meer die ene buurman en die ene kat wordt gepakt, maar alle katten uit de buurt risico lopen, ook die ouwe sok van een paar huizen verder die nog geen hamster zou kunnen vangen als 'ie niet achter een deur en in een kooitje zat, en de poes van de oude dame aan de andere kant die haar poes meteen binnen zou houden als ze zou horen dat iemand ook maar even last van haar had... Alsof je met een kanon op een mug schiet en nog geblinkdoekt ook. TS zelf geeft bovendien aan de kat wel te willen weg-vangen maar verder geen kwaad te willen doen (zie postje #35).quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:35 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Scherven glas dan. Ik werk aan een glazentafel en heb geen zin om dat nog na 23:00 op te ruimen. Arme kat maar het is mijn tuin.
mijn fantjequote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:46 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Als ik woon in een rustige buurt waar de voordeur open kan staan en dus ook de schuurdeur, dan moet het allemaal dicht, omdat de buurman te lui is om de katten in zijn eigen omgeving te laten?
En jij denkt dat ik foto's ga nemen van de schade van de kat?
En jij denkt dat ik iedere keer naar buiten loop om de kat van mijn auto te halen?
Als het een hype wordt om olifanten als huisdier te nemen, ben ik de eerste. Kom dan niet zeiken als mijn fantje een bult stront heeft achter gelaten in je tuin of op je auto is gaan zitten.
Goedemiddag.
jij bent als kind zeker nooit in aanraking gekomen met dieren?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:46 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Als ik woon in een rustige buurt waar de voordeur open kan staan en dus ook de schuurdeur, dan moet het allemaal dicht, omdat de buurman te lui is om de katten in zijn eigen omgeving te laten?
En jij denkt dat ik iedere keer naar buiten loop om de kat van mijn auto te halen?
Als het een hype wordt om olifanten als huisdier te nemen, ben ik de eerste. Kom dan niet zeiken als mijn fantje een bult stront heeft achter gelaten in je tuin of op je auto is gaan zitten.
Goedemiddag.
ik denk dat je verzekeringsmaatschappij het ook wel op prijs stelt als jij je eigendommen op slot zet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:46 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Goedemiddag.
Had ie die auto maar binnen moeten zeggen iddquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:46 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Goedemiddag.
nee doos, dan denk je eerst aan normale manieren om die kat eraf te krijgen, ipv meteen met glasscherven te gaan strooien.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:52 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Had ie die auto maar binnen moeten zeggen idd
Ik ben het enerzijds met je eens... Aan de andere kant... Waarom laat je je katten los rond lopen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:49 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Kijk, *dat* soort postjes bedoelde ik nu. Waarin al lang niet meer die ene buurman en die ene kat wordt gepakt, maar alle katten uit de buurt risico lopen, ook die ouwe sok van een paar huizen verder die nog geen hamster zou kunnen vangen als 'ie niet achter een deur en in een kooitje zat, en de poes van de oude dame aan de andere kant die haar poes meteen binnen zou houden als ze zou horen dat iemand ook maar even last van haar had... Alsof je met een kanon op een mug schiet en nog geblinkdoekt ook. TS zelf geeft bovendien aan de kat wel te willen weg-vangen maar verder geen kwaad te willen doen (zie postje #35).
Ik wil best praten en zal maatregelen nemen als iemand mij komt vertellen dat hij/zij last heeft van mijn kat, maar als mijn kat slachtoffer wordt van dit soort praktijken doe ik absoluut aangifte bij de politie. Gelukkig is het moedwillig kwaad doen van dieren wel degelijk strafbaar in Nederland, ook als je 't in je eigen tuin doet.
Net zoals SoraAoi er niets aan kan doen dat hij als hobby berenvallen maken heeft, en ze overal laat slingerenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:53 schreef probeer het volgende:
[..]
nee doos, dan denk je eerst aan normale manieren om die kat eraf te krijgen, ipv meteen met glasscherven te gaan strooien.
die kat kan er ook niets aan doen dat zijn baasje een klootzak is.
Ik zal in het vervolg wel bordjes plaatsen met de tekstquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:53 schreef probeer het volgende:
[..]
nee doos, dan denk je eerst aan normale manieren om die kat eraf te krijgen, ipv meteen met glasscherven te gaan strooien.
die kat kan er ook niets aan doen dat zijn baasje een klootzak is.
volk dat zuurstoftekort gehad heeft bij geboorte iddquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:55 schreef probeer het volgende:
van die mensen die een klein diertje leed willen toebrengen omdat ze boos op de buurman zijn.. om te huilen.. iets met menselijkheid enzo
Neen. Katten zijn geen kinderen. Het is een beest. Als je last hebt van mieren in je keuken, dan roei je die ook uit. Of ga je ze per stuk vangen en dan buiten zetten?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:51 schreef probeer het volgende:
[..]
ik denk dat je verzekeringsmaatschappij het ook wel op prijs stelt als jij je eigendommen op slot zet.
en ja, ik denk dat jij fotos zult moeten nemen van de schade van de kat als je bij de eigenaar iets gedaan wilt krijgen in de vorm van vergoeding. niet meer dan redelijk.
nee, ik denk dat je n paar keer uit het raam gaat hangen met een emmer water en die kat een mooie douche geeft. weet ik zeker dat hij nooit meer op je auto zal gaan liggen.
focus je ff op het feit dat de buurman hier de klootzak is. niet zn kat. als je iemand wil gaan pesten, pest dan de buurman.
http://www.waarmaarraar.n(...)r_doodgeschoten.htmlquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:57 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Neen. Katten zijn geen kinderen. Het is een beest. Als je last hebt van mieren in je keuken, dan roei je die ook uit. Of ga je ze per stuk vangen en dan buiten zetten?
Als een kind loopt te etteren met een vuvuzela, dan pak je de vuvuzela toch af. Of ga jij terug lopen etteren? Ik niet.
woow, jaa.. supergrappig. doe maar heerlijk bijdehand.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:54 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ik zal in het vervolg wel bordjes plaatsen met de tekst
"Lieve meneer de krolse kater. Wilt u aub niet meer mijn auto bekrassen, mijn vissen vermoorden of op een andere manier mijn leven duurder maken dan nodig is. Mvg uw vriendelijke buurman"
Zorg dan dat hij je tuin niet uit kanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:24 schreef mvdejong het volgende:
Als iemand dat met mijn katten zou flikken, wordt dat dus een rolstoel. Trouwens, zelfs de bedreiging kan al ziekenhuis-werk worden.
Al gedaan.. maar toen had ie me aangeklaagd... kreeg ie nog gelijk ook. Ik heb hem zelfs t ziekenhuis in geslagen uit pure wanhoop. hielp allemaal niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
woow, jaa.. supergrappig. doe maar heerlijk bijdehand.
want ja.. tussen overlast hebben van de kat, en het beestje pijn doen, zit helemaal geen redelijke tussenstap ofzo.
heb dan ballen en kras het woord 'een kat zat hier..' in de auto van de buurman, maarnee, het is veel makkelijker en veiliger om zijn kat tussen de glasscherven te laten dansen.
kattenpoep is stukken beter weg te halen dan hondenpoepquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:59 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Zorg dan dat hij je tuin niet uit kan![]()
Kutbeesten schijten alles onder
een dier dat eigendom is van een ander. geen loslopend ongedierte. klein verschil.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:57 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Neen. Katten zijn geen kinderen. Het is een beest. Als je last hebt van mieren in je keuken, dan roei je die ook uit. Of ga je ze per stuk vangen en dan buiten zetten?
Als een kind loopt te etteren met een vuvuzela, dan pak je de vuvuzela toch af. Of ga jij terug lopen etteren? Ik niet.
Lekker ja, in je tuin aan het werken zijn en in een ingegraven drol zitten te graaienquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:00 schreef Misan het volgende:
[..]
kattenpoep is stukken beter weg te halen dan hondenpoep
Dus het slachtoffer moet die gore schijt ook nog eens gaan weghalen. Lekkere egoist ben jijquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:00 schreef Misan het volgende:
[..]
kattenpoep is stukken beter weg te halen dan hondenpoep
ja die geheid helemaal uitgedroogd isquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:01 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Lekker ja, in je tuin aan het werken zijn en in een ingegraven drol zitten te graaien
Dat is in Zuid Afrika. Als we in China leefden, dan hadden we deze hele discussie niet gehad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:58 schreef Messina het volgende:
[..]
http://www.waarmaarraar.n(...)r_doodgeschoten.html
Jij misschien niet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan bel je fucking aan bij de buurman en leg je de situatie uit contactgestoordequote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:02 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dus het slachtoffer moet die gore schijt ook nog eens gaan weghalen. Lekkere egoist ben jij
De ware aard van kattenliefhebbers komt wel naar boven, zodra poekie een haar wordt gekrenkt (terecht!!!) is het helemaal zielig maar vervolgens wel met rolstoelen aan komen zetten, mensen het ziekenhuis in willen beuken etcquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:59 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Zorg dan dat hij je tuin niet uit kan![]()
Kutbeesten schijten alles onder
Die luistert toch niet? Die wilt er niks van weten. Daar gaat het juist om. Doe nou eens de moeite om de situatie te begrijpen. Het gaat niet over die katteneigenaren die WEL redelijk zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:03 schreef Misan het volgende:
[..]
dan bel je fucking aan bij de buurman en leg je de situatie uit contactgestoorde
Zie link van de consumentenbond.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:01 schreef probeer het volgende:
[..]
een dier dat eigendom is van een ander. geen loslopend ongedierte. klein verschil.
sowieso je vergelijking met kinderen raakt kant nog wal, behalve dat je ermee insinueert dat je het goed vindt om alles uit te roeien waar je last van hebt, zolang het maar geen mensen zijn.
daag, try again.
Als de buurman continu de bal uit de tuin moet halen en de bal bij de zoveelste keer lek prikt, dan geef ik de buurman gelijk. Idem zou ik doen met de kat.quote:mag ik hopen dat jouw buurman daar anders over denkt als een eventueel kind van je in zijn tuin de bal uit het bloemenperkje komt halen.
Dus als ik in mijn schuur een miljard sprinkhanen of andere kankerbeesten fok en die in jouw tuin loslaat is het niet erg? Is toch mijn eigendom?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:01 schreef probeer het volgende:
[..]
een dier dat eigendom is van een ander. geen loslopend ongedierte. klein verschil.
gelezen. stond vooral veel over preventie, vrijwel niets over hoe dat nou in werking gaat, het juridisch aansprakelijk stellen van de eigenaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:04 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Zie link van de consumentenbond.
bal leksteken ja, kat/kind leksteken, nee.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:04 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Zie link van de consumentenbond.
[..]
Als de buurman continu de bal uit de tuin moet halen en de bal bij de zoveelste keer lek prikt, dan geef ik de buurman gelijk. Idem zou ik doen met de kat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:12 schreef MichaelScott het volgende:
de kat vangen en opsturen naar China is ook nog een optie.Het kan simpeler. Kat vangen in auto zetten, stukje rijden en m dan loslaten.. 100 km verderop ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het dier leeft nog, kan overleven en jij hebt er geen last meer van. Blijkbaar boeit het de buren toch geen reet waar de kat zich bevind als ie er geen moeite mee heeft dat ie uit het zicht is.Michielos topics zijn als het eten van oesters.
tuurlijk is dat erg. maar moet je dan boos worden op die sprinkhanen en met een vlammenwerper die zwerm uitroeien (fuck, dit is geen goed argument.. het lijkt me geweldig om met een vlammenwerper een zwerm sprinkhanen te mollenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:08 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dus als ik in mijn schuur een miljard sprinkhanen of andere kankerbeesten fok en die in jouw tuin loslaat is het niet erg? Is toch mijn eigendom?
Ik maak trouwens maandelijks een rondje door de wijk met mijn Prius, daar krijg je die beesten wel mee. Volgende week vrijdag weer!Kost een vrije dag, maar wel eventjes van die katten af.
Of vlak voor je rechter voorwielquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het kan simpeler. Kat vangen in auto zetten, stukje rijden en m dan loslaten.. 100 km verderop ofzo.
Jij zit 24 uur per dag uit je raam te kijken, op zoek naar katten?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:13 schreef probeer het volgende:
[..]
tuurlijk is dat erg. maar moet je dan boos worden op die sprinkhanen en met een vlammenwerper die zwerm uitroeien (fuck, dit is geen goed argument.. het lijkt me geweldig om met een vlammenwerper een zwerm sprinkhanen te mollen:D maargoed, hopelijk snap je het idee), of boos worden op degene die ze gefokt en losgelaten heeft?
wat ik hier steeds probeer te zeggen. kat is niet het kwaad hier, de buurman wel. kat pijn doen is irrationeel, twisted, vals, gemeen, niet eerlijk, laf, laf nog een keer, en nog wat andere negatieve woorden.
ik heb een konijn, die heeft een ren, en gaat snachts in zijn hok, een hok waar een ander dier van buitenaf niet in kan. als ik een kat zie jaag ik hem weg dmv harde geluiden of water.
dit dus. mocht hij niet luisteren, dan richt je je frustratie op de buurman, niet de kat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:03 schreef Misan het volgende:
[..]
dan bel je fucking aan bij de buurman en leg je de situatie uit contactgestoorde
Hier ben ik het wel mee eens. Die eigenaar boeit het toch geen zak waar die kat is en welke schade het beest aanricht dus is die buurman er ook ineens vanafquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het kan simpeler. Kat vangen in auto zetten, stukje rijden en m dan loslaten.. 100 km verderop ofzo.
Het dier leeft nog, kan overleven en jij hebt er geen last meer van. Blijkbaar boeit het de buren toch geen reet waar de kat zich bevind als ie er geen moeite mee heeft dat ie uit het zicht is.
Mijn optie is dan best goed toch? Kat vangen en hem 1000 km verderop vrij laten. Kat kan prima overleven en je bent ervan af. Je bent niet gemeen tegen het dier geweest, je bent er van af en de buren boeit het toch geen reet zo te zien. En aangezien jullie het altijd over instinct en natuur hebben is het dier lekker dicht bij de natuur.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:13 schreef probeer het volgende:
[..]
tuurlijk is dat erg. maar moet je dan boos worden op die sprinkhanen en met een vlammenwerper die zwerm uitroeien (fuck, dit is geen goed argument.. het lijkt me geweldig om met een vlammenwerper een zwerm sprinkhanen te mollen:D maargoed, hopelijk snap je het idee), of boos worden op degene die ze gefokt en losgelaten heeft?
wat ik hier steeds probeer te zeggen. kat is niet het kwaad hier, de buurman wel. kat pijn doen is irrationeel, twisted, vals, gemeen, niet eerlijk, laf, laf nog een keer, en nog wat andere negatieve woorden.
ik heb een konijn, die heeft een ren, en gaat snachts in zijn hok, een hok waar een ander dier van buitenaf niet in kan. als ik een kat zie jaag ik hem weg dmv harde geluiden of water.
Dat vraag ik me ook af idd :Squote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:14 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Jij zit 24 uur per dag uit je raam te kijken, op zoek naar katten?
Het gaat niet om de relatie kat en bal. Het gaat erom dat het overlast geeft. Als de buurman de bal blijft pakken, is dat overlast.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:10 schreef probeer het volgende:
[..]
bal leksteken ja, kat/kind leksteken, nee.
maar ow wacht, je vergelijkt een levend huisdier met een levenloos speelgoedvoorwerp. ja nee sorry, dan heb je gelijk.. en bent reddeloos verloren.
Das ook een goeie tipquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
dan bel je de politie als je er niet uit komtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:04 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Die luistert toch niet? Die wilt er niks van weten. Daar gaat het juist om. Doe nou eens de moeite om de situatie te begrijpen. Het gaat niet over die katteneigenaren die WEL redelijk zijn.
Die lacht zijn ballen uit zijn broek als hij weer in de auto stapt en door moet rijden naar het echte werk.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:17 schreef Misan het volgende:
[..]
dan bel je de politie als je er niet uit komt
Ja, dan moet je inderdaad die sprinkhanen uit gaan roeien, wat ben je anders voor mongool?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:13 schreef probeer het volgende:
[..]
je kunt gewoon aangifte doen hoorquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:18 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Die lacht zijn ballen uit zijn broek als hij weer in de auto stapt en door moet rijden naar het echte werk.
1000 km is wel erg ver. En mijn auto rijdt niet op water.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:15 schreef Michielos het volgende:
[..]
Mijn optie is dan best goed toch? Kat vangen en hem 1000 km verderop vrij laten. Kat kan prima overleven en je bent ervan af. Je bent niet gemeen tegen het dier geweest, je bent er van af en de buren boeit het toch geen reet zo te zien. En aangezien jullie het altijd over instinct en natuur hebben is het dier lekker dicht bij de natuur.
Mijn eerste kat was jarenlang binnenkat, maar mijn tweede is een ex-zwerfster. Ik heb haar ook een tijd lang binnen gehouden maar nadat ze duidelijk lang buiten geleefd had (maanden? jaren? ze was al lang volwassen en flink verwilderd) leek ze er toch niet gelukkig mee. En ik woon in een wijk met grote tuin. Achter zijn de tuinen aaneengesloten, daar is geen verkeer, ze ging vroeger wel naar voren maar dan nog, het is een rustige straat in een grote 30KM-zone. Nu ze wat ouder is en de buren 2 katten hebben die haar de baas zijn komt ze sowieso niet meer aan de voorkant, wat ik zelf inderdaad nog wel rustiger vind. Mijn oude kat is ook naar buiten gegaan toen ik Silvie er bij kreeg en een luikje voor haar nam, maar hij ging helemaal nooit naar voren, je moet bij de buren een boompje in, over de garage en dan aan de voorkant via een ander boompje er af, dat kon hij niet (ouwe sok!). De achtertuinen zijn dus ook afgesloten voor loslopende honden van buitenaf, de buurhond aan de andere kant houd niet van katten maar Silvie is na gezworven te hebben wel 'streetwise' genoeg daar weg te blijven. Er staat sowieso een vrij hoog hek, Silvie zou er wel overheen kunnen net als ze vroeger naar voren ging, maar mijn oude kat kon er niet over/langs.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben het enerzijds met je eens... Aan de andere kant... Waarom laat je je katten los rond lopen?
Ik ben zelf katteneigenaresse (3 stuks), maar ze kunnen niet van het balkon af. Toen we nog een tuin hadden, hadden we een kattenren neergezet.
Het is niet alleen voor de mogelijke overlast die de katten kunnen veroorzaken, maar ook de risico's die loslopende katten lopen. Een valse hond in een tuin, weg kat. En als ze ergens uit de tuinen kunnen, de weg op... Dag kat, hallo vloerkleed.
nee ben doordeweeks vaak niet eens 12 uur thuis. ik hoor het als een kat in de tuin loopt te miauwen, daarvoor hoef ik dan niet voor het raam te zitten, elke minuut dat ik thuis ben.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:14 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Jij zit 24 uur per dag uit je raam te kijken, op zoek naar katten?
\quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:20 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
1000 km is wel erg ver. En mijn auto rijdt niet op water.
Gewoon ergens eruit schoppen midden in het bos. Wat je zegt, dicht bij de natuur en kan het daar vogeltjes vangen. Niemand die er last van heeft.
Daarom. Beestje vangen in een kooitje (dmv een val) en ff stukje gaan rijden om het beest terug in de natuur te zetten. De natuur zijn vrije loop laten gaan. Het is de natuur dat de kat vissen eet en vernielingen aanricht dus is het ook de natuur dat het katertje muisjes kan gaan vangen in de bossen. Probleem opgelost en de buurman maalt er toch niet om; die is allang blij dat hij geen verantwoordelijkheid meer hoeft te dragen (iets wat ie sowieso al niet deed).quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:18 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Die lacht zijn ballen uit zijn broek als hij weer in de auto stapt en door moet rijden naar het echte werk.
zoals ik zei.Ik vang de kat en laat hem 50 km verderop in een bos vrij. Problem solved. Ik heb geen last meer van de kat. De kat is lekker frivool en vrij in de natuur. Zowel kat als ik tevreden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:21 schreef probeer het volgende:
[..]
nee ben doordeweeks vaak niet eens 12 uur thuis. ik hoor het als een kat in de tuin loopt te miauwen, daarvoor hoef ik dan niet voor het raam te zitten, elke minuut dat ik thuis ben.
ik heb mijn konijn voldoende beschermd tegen dieren die hoger in de dier-eet-dier ladder staan. mocht het dan toch voorkomen dat mijn huisdier doodgaat omdat ik ervoor gekozen heb hem een bepaalde mate van vrijheid te gunnen waardoor hij eventueel in aanraking komt met andere dieren, dan is dat mijn eigen schuld, en die van de eigenaar van het dier dat mijn nijntje kapotbijt. niet van dat dier zelf.
dan word ik dus ook boos op de eigenaar, en ga geen sadistische manieren bedenken om dat dier te pijnigen.
hoe dringt het niet tot jullie door dat het verkeerd is om een dier opzettelijk te pijnigen? zeehondjes doodslaan is ook niet erg? (want ik vind de financiele redenen van die zeehondjes jagers een stuk logischer klinken dan dat gehuil van jullie om overlast terwijl je niet eens de moeite wilt nemen je eigendom fatsoenlijk te beschermen, wat vreemd genoeg een hogere drempel blijkt te zijn dan het pijn doen van die kat)
Dat zal wel online moeten en denk niet dat de optie: overlast kat erbij zit. Dan komt de buurtpolitie die net het niveau LTS of VMBO is ontstegen en komt met jou een gezapig praatje houden om zo tot een oplossing te komen.quote:
Doorgaans is de kat wegjagen/vernietigen wel de veiligste oplossing voor je eigen eigendommen, aangezien je misschien met vervelende baasjes te maken krijgt die eerst foto's ofzo eisen zoals hier al vaker is gepost. Voordat je het weet slacht dat roofdier nog een x-aantal van je kois af, alleen zodat jij een foto kunt maken om het baasje te overtuigen maar dan is het leed al geleden helaasquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:21 schreef probeer het volgende:
[..]
nee ben doordeweeks vaak niet eens 12 uur thuis. ik hoor het als een kat in de tuin loopt te miauwen, daarvoor hoef ik dan niet voor het raam te zitten, elke minuut dat ik thuis ben.
ik heb mijn konijn voldoende beschermd tegen dieren die hoger in de dier-eet-dier ladder staan. mocht het dan toch voorkomen dat mijn huisdier doodgaat omdat ik ervoor gekozen heb hem een bepaalde mate van vrijheid te gunnen waardoor hij eventueel in aanraking komt met andere dieren, dan is dat mijn eigen schuld, en die van de eigenaar van het dier dat mijn nijntje kapotbijt. niet van dat dier zelf.
dan word ik dus ook boos op de eigenaar, en ga geen sadistische manieren bedenken om dat dier te pijnigen.
hoe dringt het niet tot jullie door dat het verkeerd is om een dier opzettelijk te pijnigen? zeehondjes doodslaan is ook niet erg? (want ik vind de financiele redenen van die zeehondjes jagers een stuk logischer klinken dan dat gehuil van jullie om overlast terwijl je niet eens de moeite wilt nemen je eigendom fatsoenlijk te beschermen, wat vreemd genoeg een hogere drempel blijkt te zijn dan het pijn doen van die kat)
aannames, je hebt geen idee. je kunt gewoon op het bureau aangifte doen en politie komt ook 's avonds langs als je dat graag wiltquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:23 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Dat zal wel online moeten en denk niet dat de optie: overlast kat erbij zit. Dan komt de buurtpolitie die net het niveau LTS of VMBO is ontstegen en komt met jou een gezapig praatje houden om zo tot een oplossing te komen.
Moet je er ook nog een halve dag vrij voor nemen zodat de politie bij jou thuis kan babbelen over de kat van de buurman.
Yeah right.
Onzin. Hier in de stad kun je geen aangifte doen op het bureau. En ik wil geen politie bij mij aan de deur hebben om de kat van de buurman.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:26 schreef Misan het volgende:
[..]
aannames, je hebt geen idee. je kunt gewoon op het bureau aangifte doen en politie komt ook 's avonds langs als je dat graag wilt
als jij het terecht vindt om dieren, welk dan ook, die je overlast geven kapot te steken, ja, dan is er in mijn ogen iets goed mis met je.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:16 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Het gaat niet om de relatie kat en bal. Het gaat erom dat het overlast geeft. Als de buurman de bal blijft pakken, is dat overlast.
En wtf is dat met reddeloos verloren en andere toewensingen? Kun je geen goede argumenten aandragen in een discussie en je begint met woorden? Je lijkt wel een Turk.
[..]
Das ook een goeie tip
ja, jij bent blijkbaar nog wel in staat tot het bedenken van een diervriendelijke oplossing. anderen niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:22 schreef Michielos het volgende:
[..]
zoals ik zei.Ik vang de kat en laat hem 50 km verderop in een bos vrij. Problem solved. Ik heb geen last meer van de kat. De kat is lekker frivool en vrij in de natuur. Zowel kat als ik tevreden.
- Jij bent je kostbare tijd kwijt aan zo'n hoerekat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:29 schreef SoraAoi het volgende:
De beste oplossing en diervriendelijkste is allang gegeven.
Het beestje vangen (valletje ofzo) en het loslaten 100km verder in het bos.
Het is volgens de eigenaars puur natuur dat het beest vissen eet dus is het ook puur natuur dat het beest in het bos muizen vreet in de natuur! Natuurlijker kan bijna niet zou je zeggen.
- Jij bent van die kat af en je tuin heeft geen schade meer.
- De buurman hoeft geen verantwoordelijkheid meer te nemen en het boeide hem sowieso al niet waar het beest uithing of wat het deed.
- De kat is waar het hoort; in de natuur en kan ie daar lekker natuurlijk bezig zijn.
iedereen blijEn ik denk dat de buurman je een fles champagne geeft omdat je voor een diervriendelijke en natuurlijke oplossing gekozen hebt
Iedereen mee eens? Ik wel in ieder geval.
ik ook.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:29 schreef SoraAoi het volgende:
De beste oplossing en diervriendelijkste is allang gegeven.
Het beestje vangen (valletje ofzo) en het loslaten 100km verder in het bos.
Het is volgens de eigenaars puur natuur dat het beest vissen eet dus is het ook puur natuur dat het beest in het bos muizen vreet in de natuur! Natuurlijker kan bijna niet zou je zeggen.
- Jij bent van die kat af en je tuin heeft geen schade meer.
- De buurman hoeft geen verantwoordelijkheid meer te nemen en het boeide hem sowieso al niet waar het beest uithing of wat het deed.
- De kat is waar het hoort; in de natuur en kan ie daar lekker natuurlijk bezig zijn.
iedereen blijEn ik denk dat de buurman je een fles champagne geeft omdat je voor een diervriendelijke en natuurlijke oplossing gekozen hebt
Iedereen mee eens? Ik wel in ieder geval.
niet dan?quote:SoraAoi:
Scherven glas dan. Ik werk aan een glazentafel en heb geen zin om dat nog na 23:00 op te ruimen. Arme kat maar het is mijn tuin.
Het isquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:31 schreef Klaploper het volgende:
[..]
- Jij bent je kostbare tijd kwijt aan zo'n hoerekat.
- Buurman leert niets.
- Kat leeft nog.
Niet echt de perfecte oplossing, toch?
Als ik echt aan een glazen tafel werk ga ik dat niet opruimen omdat iemand een kat heeft. Dat moge duidelijk zijn. Stel nou dat mijn buurman zich zorgen maakt over zijn kat dan zijn er 2 mogelijkhedenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:32 schreef probeer het volgende:
[..]
ik ook.
klinkt een stuk beter dan
[..]
niet dan?
Dat maak jij ervan. Probeer het nog eens.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:27 schreef probeer het volgende:
[..]
als jij het terecht vindt om dieren, welk dan ook, die je overlast geven kapot te steken, ja, dan is er in mijn ogen iets goed mis met je.
A en B: die kutkat komt gewoon weer teruggewandeld en gaat verder met zijn ongein.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het is
A) een eenmalige oplossing
B) je bent er voor altijd vanaf i.p.v. 24 uur je tuin in de gaten te houden
C) een diervriendelijke oplossing
D) Kat hoeft niet dood, maar doet ergens anders waar het goed in is
Die komt niet ff 100 km terug gewandeld, die gaat ergens anders het ondier uithangen. Je dumpt hem in het midden van een bos. Dan zal hij in dit bos de stoere krolse kater gaan uithangenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:36 schreef Klaploper het volgende:
[..]
A en B: die kutkat komt gewoon weer teruggewandeld en gaat verder met zijn ongein.
C: diervriendelijk? Ja, diervriendelijker dan doodmaken, dat wel.
D: laat me rellen.
Een kat kan een blok verderop zijn huis terug vinden. NIet 50km verderop terwijl het met een auto daar gekomen isquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:36 schreef Klaploper het volgende:
[..]
A en B: die kutkat komt gewoon weer teruggewandeld en gaat verder met zijn ongein.
Dus in feite steel je gewoon iemands kat?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:39 schreef Michielos het volgende:
[..]
Een kat kan een blok verderop zijn huis terug vinden. NIet 50km verderop terwijl het met een auto daar gekomen is
Duurt sowieso wel paar weken mocht ie uberhaupt terug komen
Ow, omdat een kat altijd de weg terug kan vinden? Dan eerst de kat wat Valium geven voor de rit. Worden ze lekker rustig en suf van.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:36 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Er werd net gezegd dat het om 10km gaat (nul teveel getypt), een kat kan vanaf daar z'n huisje wel terugvinden hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:38 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Die komt niet ff 100 km terug gewandeld, die gaat ergens anders het ondier uithangen. Je dumpt hem in het midden van een bos. Dan zal hij in dit bos de stoere krolse kater gaan uithangen
De eigenaar boeit het niks. En mijn egstolen vissen e.d. dan? Ga nu niet zielig doen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:40 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dus in feite steel je gewoon iemands kat?
Nee. Je geeft het een gratis ritje in de auto en laat hem eruit waar het minder schade aan zal richten. De kat zal het niet boeien. Je straft de kat niet maar de eigenaar maar die eigenaar boeit het vast ook helemaal niks gezien zijn hoofd-in-het-zand houding. Die heeft allang laten blijken dat het hem niks boeit waar dat beest zich bevindt en wat het doetquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:40 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dus in feite steel je gewoon iemands kat?
Ik probeer alleen maar te zeggen dat dit echt geen goede oplossing is, en dat het baasje er al helemaal niet blij mee zal zijn.. zoals hierboven gesteld werd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:41 schreef Michielos het volgende:
[..]
De eigenaar boeit het niks. En mijn egstolen vissen e.d. dan? Ga nu niet zielig doen.
Of het baasje blij is of niet boeit me net zo min als mijn vissen voor hem. Had hij maar eerder het baasje uitgehangen en zijn verantwoorderlijkheden moeten nemen toch>?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:44 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar te zeggen dat dit echt geen goede oplossing is, en dat het baasje er al helemaal niet blij mee zal zijn.. zoals hierboven gesteld werd.
Het is toch te triest voor woorden dat de eigenaar van die kutkat het zelf niet oplost?
Het probleem met katteneigenaren is niet dat het ze niet boeit waar die kat is. Ze vertikken het gewoon om hun verantwoordelijkheid te nemen en om in te zien dat die katten van ze echt overlast veroorzaken. Denk je nou echt dat je een fles champagne krijgt van zo'n knakker? Eerder een aangifte aan je broek of ander gezeik.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:43 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Nee. Je geeft het een gratis ritje in de auto en laat hem eruit waar het minder schade aan zal richten. De kat zal het niet boeien. Je straft de kat niet maar de eigenaar maar die eigenaar boeit het vast ook helemaal niks gezien zijn hoofd-in-het-zand houding. Die heeft allang laten blijken dat het hem niks boeit waar dat beest zich bevindt en wat het doet
Mooie oplossing
Bewijs maar dat ik die kat weggebracht heb danquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:47 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Het probleem met katteneigenaren is niet dat het ze niet boeit waar die kat is. Ze vertikken het gewoon om hun verantwoordelijkheid te nemen en om in te zien dat die katten van ze echt overlast veroorzaken. Denk je nou echt dat je een fles champagne krijgt van zo'n knakker? Eerder een aangifte aan je broek of ander gezeik.
Tsja, daar gaat het me allemaal niet om. Ik hoef niet met je in discussie over of de buurman er wel of niet achterkomt. Ik geef alleen aan dat het (zachtjes uitgedrukt) debiel is om te verwachten dat de buurman dit waardeert en je een fles champagne geeft, zoals jij eerder stelde. Van mij mag je met die katten doen wat je wil.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:51 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Bewijs maar dat ik die kat weggebracht heb dan
De technische recherche heeft een diepgaand onderzoek verricht en vond twee kattenharen van Mimie de verdwenen lapjeskat in jouw auto.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:51 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Bewijs maar dat ik die kat weggebracht heb dan
Ik breng hem weg met de auto van mijn verre neef. np.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:54 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
De technische recherche heeft een diepgaand onderzoek verricht en vond twee kattenharen van Mimie de verdwenen lapjeskat in jouw auto.
Dan duurt het onderzoek nog langer. Terwijl de recherche natuurlijk ook echt werk had kunnen doen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:57 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ik breng hem weg met de auto van mijn verre neef. np.
Er komt geen onderzoek omdat zijn kat ineens verdwenen isquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:59 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Dan duurt het onderzoek nog langer. Terwijl de recherche natuurlijk ook echt werk had kunnen doen.
Natuurlijk komt er geen onderzoek. Als je fiets is gestolen, dan ook niet. Waarom dan wel bij een kat?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:01 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Er komt geen onderzoek omdat zijn kat ineens verdwenen isIk zal sowieso niet verdacht zijn als het op een grijze zondag zo ver is
Maar we hebben nu pvv animal copsquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:02 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Natuurlijk komt er geen onderzoek. Als je fiets is gestolen, dan ook niet. Waarom dan wel bij een kat?
ik ben serieus hoor mevrouwtje kattetrollquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:52 schreef trovey het volgende:
Nog nooit zoveel trollen in een topic gezien als hier.
Dan ben jij gewoon zielig. Pak die eigenaren dan aan, de katten kunnen er niets aan doen dat ze die baasjes hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik ben serieus hoor mevrouwtje kattetroll
ziekenhuis in geslagen, bedreigd, zelf dingen gemold bij ze en aangeklaagd geworden. En nu?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan ben jij gewoon zielig. Pak die eigenaren dan aan, de katten kunnen er niets aan doen dat ze die baasjes hebben.
Dus jij gaat met de kat onderarm de hele buurt door om aan te bellen met de vraag: is dit uw kat? Ik zou graag met u een bakje thee willen drinken om een probleem op te lossen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan ben jij gewoon zielig. Pak die eigenaren dan aan, de katten kunnen er niets aan doen dat ze die baasjes hebben.
Die eigenaren willen van niks weten als ze al bekend zijn. En als je bij hun wat sloopt klagen ze je aan. Beter is het om die kat gewoon ver weg te brengen. Dan ben jij er vanaf, zijn je vissen veilig evenals je dure eigendommen in de tuin, die baas boeit het toch geen ene zier, die luistert naar niks en die kat is blij in de natuur muisjes aan het jagen. Zo ga ik het ook gewoon doen. Valletje neerzetten met kattevoer. Als die kat naar binnen loopt het eten pakt klapt het deurtje dicht en dan samen even rijden. Geen dierenleed, ik van mijn problemen af en voor die buurman gaat het leven ook gewoon verder.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Schuurdeuren hebben toch gewoon standaard een slot inbegrepen vanaf de bouw.quote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
ziekenhuis in geslagen, bedreigd, zelf dingen gemold bij ze en aangeklaagd geworden. En nu?
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:05 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Dus jij gaat met de kat onderarm de hele buurt door om aan te bellen met de vraag: is dit uw kat? Ik zou graag met u een bakje thee willen drinken om een probleem op te lossen?
Get real.
En toch is het niet kies de kat het slachtoffer van de daden van zijn eigenaar te laten worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:11 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Die eigenaren willen van niks weten als ze al bekend zijn. En als je bij hun wat sloopt klagen ze je aan. Beter is het om die kat gewoon ver weg te brengen. Dan ben jij er vanaf, zijn je vissen veilig evenals je dure eigendommen in de tuin, die baas boeit het toch geen ene zier, die luistert naar niks en die kat is blij in de natuur muisjes aan het jagen. Zo ga ik het ook gewoon doen. Valletje neerzetten met kattevoer. Als die kat naar binnen loopt het eten pakt klapt het deurtje dicht en dan samen even rijden. Geen dierenleed, ik van mijn problemen af en voor die buurman gaat het leven ook gewoon verder.
Als je levende wezens in je schuur hebt zitten en zegt daar om te geven, dan laat je die sowieso niet in de nacht onbeveiligd achter lijkt me. Toen ik daar een aquarium had staat stond de deur gewoon fijn op slot hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:18 schreef Byte_Me het volgende:
ergens heb je gelijk dat jij je schuur niet op slot zou moeten hoeven doen vanwege de kat van je buren, maar tegelijkertijd is het gewoon dom dat je dat niet doet.
Om vervolgens succesvol aangeklaagd te worden wanneer een inbreker zich verwondt aan jouw prikkeldraad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef Phantomesse het volgende:
TS, de buurman gaat de kat niet wegdoen en katte die doen zulke dingen nou eenmaal. Zet je deur gewoon op slot en gooi prikkeldraad op je schutting, klaar.
Je zet de kat in de vrije natuur terug waar het op muizen kan jagen. Waarom denk je dat je op deze manier de kat straft. Hint: Dat doe je niet. De kat gaat gewoon verder met jagen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef trovey het volgende:
[..]
[..]
[..]
En toch is het niet kies de kat het slachtoffer van de daden van zijn eigenaar te laten worden.Trouwens, als ze niet om het beest geven heb je binnen de korste keren met de nieuwe kat van dezelfde buren te maken.
Het enige wat je uiteindelijk kunt doen is je eigen dieren zo goed mogelijk te beschermen tegen de invloeden (in dit geval dus een kat) van buitenaf, ook al kost je het dan geld.
Jij zoekt hem wel erg ver. Als je geweldpleging doet bij een inbreker; ja, verwondt hij zich aan 1 van je tuinattributen; nee.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:20 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Om vervolgens succesvol aangeklaagd te worden wanneer een inbreker zich verwondt aan jouw prikkeldraad.
Ja hey als je zelf geen stappen wilt ondernemen om het tegen te gaan fuck het dan ook om erover te gaan klagen dan is het je eigen schuld hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:29 schreef Nikmans het volgende:
Een beetje moedwillig je tuin verkloten door er prikkeldraad in te gaan hangenDat is wel een beetje de omgekeerde wereld hoor, die kat blijft maar binnen
Een kat is wel een gedomesticeerd dier...mocht je dat vergeten zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:20 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Je zet de kat in de vrije natuur terug waar het op muizen kan jagen. Waarom denk je dat je op deze manier de kat straft. Hint: Dat doe je niet. De kat gaat gewoon verder met jagen.
Ik kan me best voorstellen dat je trots bent op je tuintje, er zijn genoeg hobby-tuinierders die allerlei bloemenperkjes etc. aanleggen en daarnaast een vijvertje met mooie vissen en om dan het probleem naar *hen* te schuiven en voor te stellen zo'n mooi tuintje te verkankeren met prikkeldraad, vind ik toch wel een brug te ver.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:30 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Ja hey als je zelf geen stappen wilt ondernemen om het tegen te gaan fuck het dan ook om erover te gaan klagen dan is het je eigen schuld hoor.
Dat wil ik ook wel eens weten iddquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:38 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je trots bent op je tuintje, er zijn genoeg hobby-tuinierders die allerlei bloemenperkjes etc. aanleggen en daarnaast een vijvertje met mooie vissen en om dan het probleem naar *hen* te schuiven en voor te stellen zo'n mooi tuintje te verkankeren met prikkeldraad, vind ik toch wel een brug te ver.
Sowieso, waarom moet de oplossing vanuit het slachtoffer komen?
Soms moet je je gewoon ergens overheen zetten en zelf maar de betere zijn wanneer anderen dat niet willen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:38 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je trots bent op je tuintje, er zijn genoeg hobby-tuinierders die allerlei bloemenperkjes etc. aanleggen en daarnaast een vijvertje met mooie vissen en om dan het probleem naar *hen* te schuiven en voor te stellen zo'n mooi tuintje te verkankeren met prikkeldraad, vind ik toch wel een brug te ver.
Sowieso, waarom moet de oplossing vanuit het slachtoffer komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |