abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93992595
Even melden voordat ik voor rotte vis uitgemaakt wordt: Ik ben een dierenliefhebber en geen katten hater maar ik wil toch echt even mijn frustratie uiten over die katten van tegenwoordig.

De laatste tijd is er iedere keer een kat die de hamsters uit mijn schuurtje lastig loopt te vallen, hij gooit alle kooien omver en heeft al enkele hamsters opgevreten (hij maakt zelf de deur open). Dezelfde kat (ik heb hem meermaals op heterdaad betrapt toen hij zich weer eens niet kon inhouden om te zondigen) heeft ook al de steurs en de koikarpers van mn vader afgeslacht. Als ik bij mijn buurman aan de deur ga wil hij dat ik "bewijs" dat het zijn kat is, als ik de kat tot in detail beschreven heb zegt hij: Dat zou Poekie nooit doen!

Dezelfde kat loopt al JAREN onze tuin overhoop te halen en de hele tuin onder te schijten, we hebben al vaak zat bij de buurman gemeld dat we er last van hebben. Ik heb al enkele keren een vergoeding gevraagd voor de dieren die de kat heeft afgeslacht, de buurman zei dat hij het zou betalen maar tot op heden nog geen rooie cent ontvangen.

Laatst heeft die kat een nestje koolmeesjes afgeslacht uit een nestkastje die we notabene extra hoog hadden gehangen zodat die kat er niet bij kon. We zijn ermee naar de buurman gegaan, zegt hij: Dat is de natuur. Toen ik hem vertelde dat katten "van nature" normaal niet voorkomen in Nederland, wist hij er even geen antwoord op te geven. Dat hij hiermee (het los laten lopen van een invasief exotisch dier) dus indirect verantwoordelijk is voor de dood van een niet nader te noemen hoeveelheid (huis) dieren, heeft hij volgens mij niet begrepen.

Ik ben de wanhoop nabij en ben niet zo "bruut" dat ik de kat wat aan wil gaan doen, maar heb toch een mogelijkheid bedacht om van die kat af te komen.
Ik gooi de schuur dicht als dat beest in de schuur zit, stop hem in een transportkistje en breng hem naar een asiel in Groningen/Friesland (ik kom zelf uit het zuiden }) ). Ik weet zeker dat m'n buurman in iedergeval een hartstuip krijgt als hij merkt dat Poekie vanavond niet thuisgekomen is.
Dat beest krijgt dan nog in iedergeval de verzorging die hij nodig heeft, hij valt mij niet meer lastig en de buurman krijgt de schrik van zijn leven (terecht, zoals ik ook al tientallen keren heb gehad).

Ik hoop dat hij zn kat voortaan binnen zal houden als hij hem terug heeft, ik ga mijn hond (ondanks dat het een buitendier is) toch ook niet over de schutting heen gooien zodat Rakkertje eens een lekkere bruine bolus in de buurman zijn tuin kan draaien. Ik neem een huisdier en ik neem de lusten en de lasten op me. Oftewel als je kat kapot gereden wordt door iemand dan moet je ook niet gaan liggen janken, dat is je eigen egoistische schuld! Dat mensen er geen wijsheid uit halen is toch belachelijk! Ik heb al verschillende posts gelezen van mensen waarbij het al 3 keer is voorgekomen dat hun kat is doodgereden. Zegt dat dan niet iets over de buurt waar je in woont? Bijvoorbeeld dat je buurt geen geschikte plek is om je kat in los te laten lopen?? En dan nog aan hun egoistische dikke kop denken door maar weer opnieuw zo een beestje aan te schaffen en buiten te schoppen.

Als je geen plaats hebt voor een huisdier binnenshuis of in een grote tuin (met een kattenren) dan moet je er ook geen nemen.
Echte vrienden zie je niet... die staan achter je!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 03:24:15 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_93992703
Als iemand dat met mijn katten zou flikken, wordt dat dus een rolstoel. Trouwens, zelfs de bedreiging kan al ziekenhuis-werk worden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_93992718
AH, weer zo iemand die zou zeggen... Dat zou mijn poekie nooit doen!
pi_93992725
1 ding wat ik mis, hoe komt die kat uit het asiel weer bij de buurman terecht?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 03:26:33 #5
8252 mvdejong
pi_93992732
O ja, steurs en koikarpers zijn wel inheems ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_93992741
Bijna iedere hond/kat in Nederland is gechipt... Baasje wordt opgebeld en kan zijn lieftallige huisdier ophalen aan de andere kant van Nederland
pi_93992767
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 03:26 schreef mvdejong het volgende:
O ja, steurs en koikarpers zijn wel inheems ?
Nee maar die schijten niet in de tuin van mijn buurman en slachten ook geen andere dieren af/ zorgen ook niet voor de verstoring van de flora en fauna in Nederland en zullen ook geen voedsel stelen van andere vissen die van nature in Nederland voorkomen
pi_93992787
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 03:27 schreef hamsterke het volgende:
Bijna iedere hond/kat in Nederland is gechipt... Baasje wordt opgebeld en kan zijn lieftallige huisdier ophalen aan de andere kant van Nederland
Wat een onzin, ik ken genoeg mensen met katten en die zijn niet gechipt.
Zou ik dat eerst eens uitzoeken.
pi_93992804
Ik ken iemand die zo een chiplezer thuis heeft liggen, die wil wel even kijken voor me...
  zaterdag 12 maart 2011 @ 03:33:15 #10
8252 mvdejong
pi_93992844
Trouwens, er hebben in Europa altijd katachtigen rondgehangen, de Europese boskat in het westelijk deel, lynxen in het zuidelijk deel. De huiskat is een mix van de boskat met import van de kleinere kattensoorten uithet middenoosten, en zwerfkatten en buitenlopende huiskatten zijn noodzakelijk om te voorkomen dat de buurt overlopen wordt door de muizen en ratten die afkomen op alle op straat geflikkerde etenswaar.
pi_93992884
gaap.. hamsters

rly?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_93992902
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 03:33 schreef mvdejong het volgende:
Trouwens, er hebben in Europa altijd katachtigen rondgehangen, de Europese boskat in het westelijk deel, lynxen in het zuidelijk deel. De huiskat is een mix van de boskat met import van de kleinere kattensoorten uithet middenoosten, en zwerfkatten en buitenlopende huiskatten zijn noodzakelijk om te voorkomen dat de buurt overlopen wordt door de muizen en ratten die afkomen op alle op straat geflikkerde etenswaar.
Ja maar ze komen normaal (op enkele dwaalgasten na) niet voor in Nederland tegenwoordig. Je kunt dus niet zeggen dat het de natuur is. Er zijn zat andere dieren die meer tot hun recht kwamenn als die katten er nooit waren geweest, zoals de steenuil of havikken en marters enzo.
Die dieren staan op de rode lijst omdat de katten alle muizen voor hun neus wegkapen, de oorspronkelijke bewoners van Nederland hebben er meer recht op.
pi_93992913
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 03:36 schreef epicbeardman het volgende:
gaap.. hamsters

rly?
Niet alleen hamsters, maar die andere soorten zouden je toch niets zeggen.
pi_93992983
Ik heb bij mij thuis ook exotische dieren, maar die laat ik niet op straat rondlopen zodat ze overlast kunnen veroorzaken en de flora en fauna kunnen verstoren. Het is gewoon belachelijk dat het zomaar mag, andere invasieve soorten worden allemaal koudgemaakt. Ik weet zeker dat minimaal een kwart van de Nederlanders 1 of meer katten heeft (rondlopen) en dat mag wel allemaal gewoon... Niet alleen muizen en ratten worden afgemaakt, ook zeldzame vogelsoorten en kleinere dieren die op de rode lijst staan zoals de eikelmuis, de hazelmuis, de europese dwergmuis en weet ik veel wat voor andere dieren er gedood worden. Nog niet te praten over de dieren die indirect doodgaan doordat ze niet genoeg voedsel meer kunnen vinden terwijl die katten thuis toch wel te eten krijgen.
pi_93993099
Hoe komt die kat in de schuur dan? Je bent te lam om de deur achter je kont dicht te doen of zo? Of is het een of ander bouwval met gaten erin?

Je komt knap gefrustreerd over, trouwens.
pi_93993150
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 03:59 schreef Nemephis het volgende:
Hoe komt die kat in de schuur dan? Je bent te lam om de deur achter je kont dicht te doen of zo? Of is het een of ander bouwval met gaten erin?

Je komt knap gefrustreerd over, trouwens.
Ik doe iedere keer de deur dicht maar dat beest gaat schijnbaar aan de klink hangen. Die deur gaat open (iedere keer als wij al op bed liggen rond een uur of 1) en dan kan die kat mooi de hele nacht zijn gang gaan.

Ik ben in het afgelopen jaar al meer dan 250 euro kwijtgeraakt door die kat. En hij schijt onze hele tuin onder waardoor het als het ook maar een beetje boven de 20 graden komt, het nogal een stinkzootje in de tuin is. We hebben ook allemaal aardbeienplanten, die aardbeien liggen allemaal in de kattenschijt. Ik heb die kat al een keer bijna onder m'n auto gehad en ik ben mezelf de pleuris geschrokken. Ik rijd nooit hard en dat beest rent ineens onder mn auto, dadelijk beschuldigd die man mij ervan dat ik zijn kat expres vermoord heb.
pi_93993209
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 03:37 schreef hamsterke het volgende:

[..]

Die dieren staan op de rode lijst omdat de katten alle muizen voor hun neus wegkapen, de oorspronkelijke bewoners van Nederland hebben er meer recht op.
Nu zit je wel te zeiken hoor, katten zijn nou eenmaal een onderdeel van Nederland. Wat moeten we dan? een wet invoeren die alle katten terugsturen naar hun "eigen land".. Verbieden je kat buiten te laten lopen en muizen vangen?
pi_93993244
Het is toch te gek voor woorden dat ik in mijn eigen tuin mijn eigen huisdieren niet veilig zijn door de huisdier van mijn buurman. Als ik wil dat er een eind aan komt, dan moet ik mijn tuin beveiligen tegen katten? Ik heb ook nog 15 tamme ratten in de schuur zitten in een grote voliere... Dus als ik dat zielig vind om die ratten in die voliere te laten zitten, dan zal ik ze ook maar buiten rond laten lopen?
pi_93993275
Ik denk dat Nederland er goed aan zou doen om katteneigenaren te verplichtten een kattenren aan te schaffen. Dat is echt niet meer dan normaal, hondeneigenaren worden verplicht de hond aan te lijnen.

Ik snap echt niet dat die katteneigenaren gewoon zonder blikken of blozen kunnen zeggen: dat hoort erbij, dat mijn kat jou vissen en knaagdieren afslachten op jou eigen terrein. Jij mag daar verder niets tegen doen, want dat zou dierenmishandeling zijn.

En met jij bedoel ik niet mezelf maar mensen die wel kwade bedoelingen hebben met het welzijn van het dier.
pi_93993293
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 04:12 schreef schijffie het volgende:

[..]

Nu zit je wel te zeiken hoor, katten zijn nou eenmaal een onderdeel van Nederland. Wat moeten we dan? een wet invoeren die alle katten terugsturen naar hun "eigen land".. Verbieden je kat buiten te laten lopen en muizen vangen?
Srry was vergeten te quoten

Ik denk dat Nederland er goed aan zou doen om katteneigenaren te verplichtten een kattenren aan te schaffen. Dat is echt niet meer dan normaal, hondeneigenaren worden verplicht de hond aan te lijnen.

Ik snap echt niet dat die katteneigenaren gewoon zonder blikken of blozen kunnen zeggen: dat hoort erbij, dat mijn kat jou vissen en knaagdieren afslachten op jou eigen terrein. Jij mag daar verder niets tegen doen, want dat zou dierenmishandeling zijn.

En met jij bedoel ik niet mezelf maar mensen die wel kwade bedoelingen hebben met het welzijn van het dier.
pi_93993318
Schuur op slot? Of kan Poekie ook met sleutels omgaan?
pi_93993332
topic op slot
ts gebruikte maar 1 smiley
slotje
pi_93993368
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 04:27 schreef XLR80R het volgende:
Schuur op slot? Of kan Poekie ook met sleutels omgaan?
Nee poekie kan niet met sleutels omgaan, die deur gaat inderdaad op slot. Maar daar gaat het niet om het is gewoon belachelijk dat ik geld uit moet geven aan zijn huisdieren. Katteneigenaren die hun katten rond laten lopen zijn gewoon egoistische mensen.

Die kat die in onze tuin schijt, zorgt er ook voor dat de kinderen niet in de zandbak kunnen spelen omdat de zandbak vergeven is van kattenschijt. Katten zijn veelal dragers van parasieten zoals wormen en toxoplasmose. Wormen zijn nog niet zo heel erg, maar toxoplasmose kan ernstige gevolgen hebben (O.A. hersenbeschadiging). Katten zijn dus gewoon ziekteverspreiders als ze de hele dag rondlopen, en mensen denken allemaal dat hun kat o zo proper is.

Ik snap sowieso niet dat mensen een hele dag niet naar hun huisdier om kijken. Ik heb hier ook huisdieren, ik begin mijn hondje echt te missen als hij de hele dag weg zou zijn.
pi_93993415
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 04:39 schreef hamsterke het volgende:

[..]

Nee poekie kan niet met sleutels omgaan, die deur gaat inderdaad op slot. Maar daar gaat het niet om het is gewoon belachelijk dat ik geld uit moet geven aan zijn huisdieren. Katteneigenaren die hun katten rond laten lopen zijn gewoon egoistische mensen.

Die kat die in onze tuin schijt, zorgt er ook voor dat de kinderen niet in de zandbak kunnen spelen omdat de zandbak vergeven is van kattenschijt. Katten zijn veelal dragers van parasieten zoals wormen en toxoplasmose. Wormen zijn nog niet zo heel erg, maar toxoplasmose kan ernstige gevolgen hebben (O.A. hersenbeschadiging). Katten zijn dus gewoon ziekteverspreiders als ze de hele dag rondlopen, en mensen denken allemaal dat hun kat o zo proper is.

Ik snap sowieso niet dat mensen een hele dag niet naar hun huisdier om kijken. Ik heb hier ook huisdieren, ik begin mijn hondje echt te missen als hij de hele dag weg zou zijn.
wtf ben jij voor kankerautist
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_93993519
Ik ben absoluut geen voorstander om een kat buiten te laten lopen (heb zelf binnenkatten en zou ook niet anders willen) maar wellicht is het ook wel handig om je hamsters wat beter te beschermen? ;) Het zijn nou eenmaal prooidieren voor een kat en je kunt niet tegenhouden dat na de kat van de buren een volgende zijn plaats wel zal innemen, dus gewoon maar eens beginnen je eigen dieren beschermen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')