Nee maar die schijten niet in de tuin van mijn buurman en slachten ook geen andere dieren af/ zorgen ook niet voor de verstoring van de flora en fauna in Nederland en zullen ook geen voedsel stelen van andere vissen die van nature in Nederland voorkomenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:26 schreef mvdejong het volgende:
O ja, steurs en koikarpers zijn wel inheems ?
Wat een onzin, ik ken genoeg mensen met katten en die zijn niet gechipt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:27 schreef hamsterke het volgende:
Bijna iedere hond/kat in Nederland is gechipt... Baasje wordt opgebeld en kan zijn lieftallige huisdier ophalen aan de andere kant van Nederland
Ja maar ze komen normaal (op enkele dwaalgasten na) niet voor in Nederland tegenwoordig. Je kunt dus niet zeggen dat het de natuur is. Er zijn zat andere dieren die meer tot hun recht kwamenn als die katten er nooit waren geweest, zoals de steenuil of havikken en marters enzo.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:33 schreef mvdejong het volgende:
Trouwens, er hebben in Europa altijd katachtigen rondgehangen, de Europese boskat in het westelijk deel, lynxen in het zuidelijk deel. De huiskat is een mix van de boskat met import van de kleinere kattensoorten uithet middenoosten, en zwerfkatten en buitenlopende huiskatten zijn noodzakelijk om te voorkomen dat de buurt overlopen wordt door de muizen en ratten die afkomen op alle op straat geflikkerde etenswaar.
Niet alleen hamsters, maar die andere soorten zouden je toch niets zeggen.quote:
Ik doe iedere keer de deur dicht maar dat beest gaat schijnbaar aan de klink hangen. Die deur gaat open (iedere keer als wij al op bed liggen rond een uur of 1) en dan kan die kat mooi de hele nacht zijn gang gaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:59 schreef Nemephis het volgende:
Hoe komt die kat in de schuur dan? Je bent te lam om de deur achter je kont dicht te doen of zo? Of is het een of ander bouwval met gaten erin?
Je komt knap gefrustreerd over, trouwens.
Nu zit je wel te zeiken hoor, katten zijn nou eenmaal een onderdeel van Nederland. Wat moeten we dan? een wet invoeren die alle katten terugsturen naar hun "eigen land".. Verbieden je kat buiten te laten lopen en muizen vangen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:37 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Die dieren staan op de rode lijst omdat de katten alle muizen voor hun neus wegkapen, de oorspronkelijke bewoners van Nederland hebben er meer recht op.
Srry was vergeten te quotenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:12 schreef schijffie het volgende:
[..]
Nu zit je wel te zeiken hoor, katten zijn nou eenmaal een onderdeel van Nederland. Wat moeten we dan? een wet invoeren die alle katten terugsturen naar hun "eigen land".. Verbieden je kat buiten te laten lopen en muizen vangen?
Nee poekie kan niet met sleutels omgaan, die deur gaat inderdaad op slot. Maar daar gaat het niet om het is gewoon belachelijk dat ik geld uit moet geven aan zijn huisdieren. Katteneigenaren die hun katten rond laten lopen zijn gewoon egoistische mensen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:27 schreef XLR80R het volgende:
Schuur op slot? Of kan Poekie ook met sleutels omgaan?
wtf ben jij voor kankerautistquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:39 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Nee poekie kan niet met sleutels omgaan, die deur gaat inderdaad op slot. Maar daar gaat het niet om het is gewoon belachelijk dat ik geld uit moet geven aan zijn huisdieren. Katteneigenaren die hun katten rond laten lopen zijn gewoon egoistische mensen.
Die kat die in onze tuin schijt, zorgt er ook voor dat de kinderen niet in de zandbak kunnen spelen omdat de zandbak vergeven is van kattenschijt. Katten zijn veelal dragers van parasieten zoals wormen en toxoplasmose. Wormen zijn nog niet zo heel erg, maar toxoplasmose kan ernstige gevolgen hebben (O.A. hersenbeschadiging). Katten zijn dus gewoon ziekteverspreiders als ze de hele dag rondlopen, en mensen denken allemaal dat hun kat o zo proper is.
Ik snap sowieso niet dat mensen een hele dag niet naar hun huisdier om kijken. Ik heb hier ook huisdieren, ik begin mijn hondje echt te missen als hij de hele dag weg zou zijn.
Je klinkt, zoals eerder gezegd, behoorlijk gefrustreerd. Maar het slaat kant noch wal om te zeggen dat de 'oorspronkelijke bewoners' er meer recht op hebben. Katten zijn al velen jaren (eeuwen zelfs) in Nederland, en hebben net zoveel recht om op muizen en dergelijke te jagen als marters of haviken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:37 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Ja maar ze komen normaal (op enkele dwaalgasten na) niet voor in Nederland tegenwoordig. Je kunt dus niet zeggen dat het de natuur is. Er zijn zat andere dieren die meer tot hun recht kwamenn als die katten er nooit waren geweest, zoals de steenuil of havikken en marters enzo.
Die dieren staan op de rode lijst omdat de katten alle muizen voor hun neus wegkapen, de oorspronkelijke bewoners van Nederland hebben er meer recht op.
En mensen die dieren op dergelijk gruwelijke wijze mishandelen en doden moeten ze aan de hoogste boom van het dorp ophangenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:27 schreef doubletake1966 het volgende:
stuk pvc pijp schuin de grond in.......zeg onge veer een halve meter.....vis / ander lekkernij erin....Poekie kan het niet weerstaan.....maar komt er niet meer uit.....Z A N D E R O V E R
...maar blijkbaar schaf jij wel steeds nieuwe hamsters aan en zet ze in dezelfde schuur-zonder-slot, terwijl je al voor een bedrag tussen de 1 en de 3 euro een eenvoudig schuifje kan kopen.quote:Ik heb al verschillende posts gelezen van mensen waarbij het al 3 keer is voorgekomen dat hun kat is doodgereden. Zegt dat dan niet iets over de buurt waar je in woont? Bijvoorbeeld dat je buurt geen geschikte plek is om je kat in los te laten lopen?? En dan nog aan hun egoistische dikke kop denken door maar weer opnieuw zo een beestje aan te schaffen en buiten te schoppen.
Hij is iemand die om zijn dieren geeft kk autist.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:01 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
wtf ben jij voor kankerautist
Dat is dus echt iets wat is NOOIT zou doen, ik heb eigenlijk dus (als je mijn text goed doorgelezen heb) niet echt een hekel aan katten maar aan mijn buurman die dat zomaar allemaal laat gebeuren! Het is gewoon ECHT asociaal!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:49 schreef EAH5450 het volgende:
Trap die kat eens keihard dan, of ben je bang voor je buurman
Ik zou soberso geen goede relaties willen met iemand die zijn kat Poekie noemt
soberso buren
Vast wel, maar die is niet zo slim dat hij iedere keer mijn schuur openmaakt. Verder gaan katten meestal in de tuin van de buren schijten, ik heb aan allebei de kanten dan geen kat meer. Dus als de kat van mijn buurman pleitte is, dan zal eerder de tuin van mijn buurman ondergescheten worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:37 schreef EINZ het volgende:
TS snapt niet dat als die kat weg is, een andere kat gewoon het territorium komt overnemen.
let me get this straight. Dus hij moet investeren dingen KOPEN terwijl zijn buurman niks uitvoert?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:02 schreef Rebubbled het volgende:
Doe er dan een slotje op, lulletje lampekatoen. Tering. In de tijd van dit topic had je dat kunnen regelen.
Voor je tuin kun je wat citroenplanten kopen en op zijn favo schijtplek zetten. Ook cacaodoppen werken anti-kat. Kleine moeite en scheelt jou een hoop frustraties.
Ik denk dat dit ondertussen al duur genoeg is voor de TS. Hij hoeft niets te betalen omdat zijn buurman en diens kat een lul 1e klas is. Het is ZIJN tuin laat dat duidelijk zijn. Het lijkt soms wel de omgekeerde wereld....quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:02 schreef Rebubbled het volgende:
Doe er dan een slotje op, lulletje lampekatoen. Tering. In de tijd van dit topic had je dat kunnen regelen.
Voor je tuin kun je wat citroenplanten kopen en op zijn favo schijtplek zetten. Ook cacaodoppen werken anti-kat. Kleine moeite en scheelt jou een hoop frustraties.
Ja dat is dus hetgeen wat ik vandaag heb gedaan, we hebben een slot op de schuur gezet. Maar dat die katten gewoon je deur openmaken vind ik wel erg brutaal. En als je dat gaat zeggen dan durven ze ook nog te zeggen dat Poekie dat nooit zou doen... Katten zijn roofdieren, dat is nou eenmaal zo... Hoe kun je als katteneigenaar dat gaan zitten ontkennen. De vissen beschermen zal wel wat moeilijker worden, als de kat zelfs de deur open kan maken. En eigenlijk bijna het grootste gedeelte van die 250 euro die afgeslacht is zit in die dure koikarpers.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:38 schreef trovey het volgende:
Ik ben absoluut geen voorstander om een kat buiten te laten lopen (heb zelf binnenkatten en zou ook niet anders willen) maar wellicht is het ook wel handig om je hamsters wat beter te beschermen?Het zijn nou eenmaal prooidieren voor een kat en je kunt niet tegenhouden dat na de kat van de buren een volgende zijn plaats wel zal innemen, dus gewoon maar eens beginnen je eigen dieren beschermen.
Dat is ronduit debiel inderdaad. Het slachtoffer wordt nog eens extra gestraft.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:10 schreef hamsterke het volgende:
Eindelijk eens wat mensen die het wel met me eens zijn. Ik moet geld uitgeven om de huisdieren van andere mensen uit mijn tuin te houden. Dat is toch belachelijk?!!?!?1
Dat is gewoon volslagen idioot en debiel. En meestal kun je het onderwerp "katten" nooit bespreken met de eigenaar. Het is jouw grondgebied en als er telkens een stomme kat komt die schade aan gaat richten terwijl het onderwerp "geld" onbespreekbaar is met de buurman mag je wat mij betreft harde maatregelen treffen. Als de buurman echt om zijn kat geeft houd hij zijn kat wel uit jouw gevaarlijke tuin.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:10 schreef hamsterke het volgende:
Eindelijk eens wat mensen die het wel met me eens zijn. Ik moet geld uitgeven om de huisdieren van andere mensen uit mijn tuin te houden. Dat is toch belachelijk?!!?!?1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |