Nee maar die schijten niet in de tuin van mijn buurman en slachten ook geen andere dieren af/ zorgen ook niet voor de verstoring van de flora en fauna in Nederland en zullen ook geen voedsel stelen van andere vissen die van nature in Nederland voorkomenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:26 schreef mvdejong het volgende:
O ja, steurs en koikarpers zijn wel inheems ?
Wat een onzin, ik ken genoeg mensen met katten en die zijn niet gechipt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:27 schreef hamsterke het volgende:
Bijna iedere hond/kat in Nederland is gechipt... Baasje wordt opgebeld en kan zijn lieftallige huisdier ophalen aan de andere kant van Nederland
Ja maar ze komen normaal (op enkele dwaalgasten na) niet voor in Nederland tegenwoordig. Je kunt dus niet zeggen dat het de natuur is. Er zijn zat andere dieren die meer tot hun recht kwamenn als die katten er nooit waren geweest, zoals de steenuil of havikken en marters enzo.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:33 schreef mvdejong het volgende:
Trouwens, er hebben in Europa altijd katachtigen rondgehangen, de Europese boskat in het westelijk deel, lynxen in het zuidelijk deel. De huiskat is een mix van de boskat met import van de kleinere kattensoorten uithet middenoosten, en zwerfkatten en buitenlopende huiskatten zijn noodzakelijk om te voorkomen dat de buurt overlopen wordt door de muizen en ratten die afkomen op alle op straat geflikkerde etenswaar.
Niet alleen hamsters, maar die andere soorten zouden je toch niets zeggen.quote:
Ik doe iedere keer de deur dicht maar dat beest gaat schijnbaar aan de klink hangen. Die deur gaat open (iedere keer als wij al op bed liggen rond een uur of 1) en dan kan die kat mooi de hele nacht zijn gang gaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:59 schreef Nemephis het volgende:
Hoe komt die kat in de schuur dan? Je bent te lam om de deur achter je kont dicht te doen of zo? Of is het een of ander bouwval met gaten erin?
Je komt knap gefrustreerd over, trouwens.
Nu zit je wel te zeiken hoor, katten zijn nou eenmaal een onderdeel van Nederland. Wat moeten we dan? een wet invoeren die alle katten terugsturen naar hun "eigen land".. Verbieden je kat buiten te laten lopen en muizen vangen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:37 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Die dieren staan op de rode lijst omdat de katten alle muizen voor hun neus wegkapen, de oorspronkelijke bewoners van Nederland hebben er meer recht op.
Srry was vergeten te quotenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:12 schreef schijffie het volgende:
[..]
Nu zit je wel te zeiken hoor, katten zijn nou eenmaal een onderdeel van Nederland. Wat moeten we dan? een wet invoeren die alle katten terugsturen naar hun "eigen land".. Verbieden je kat buiten te laten lopen en muizen vangen?
Nee poekie kan niet met sleutels omgaan, die deur gaat inderdaad op slot. Maar daar gaat het niet om het is gewoon belachelijk dat ik geld uit moet geven aan zijn huisdieren. Katteneigenaren die hun katten rond laten lopen zijn gewoon egoistische mensen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:27 schreef XLR80R het volgende:
Schuur op slot? Of kan Poekie ook met sleutels omgaan?
wtf ben jij voor kankerautistquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:39 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Nee poekie kan niet met sleutels omgaan, die deur gaat inderdaad op slot. Maar daar gaat het niet om het is gewoon belachelijk dat ik geld uit moet geven aan zijn huisdieren. Katteneigenaren die hun katten rond laten lopen zijn gewoon egoistische mensen.
Die kat die in onze tuin schijt, zorgt er ook voor dat de kinderen niet in de zandbak kunnen spelen omdat de zandbak vergeven is van kattenschijt. Katten zijn veelal dragers van parasieten zoals wormen en toxoplasmose. Wormen zijn nog niet zo heel erg, maar toxoplasmose kan ernstige gevolgen hebben (O.A. hersenbeschadiging). Katten zijn dus gewoon ziekteverspreiders als ze de hele dag rondlopen, en mensen denken allemaal dat hun kat o zo proper is.
Ik snap sowieso niet dat mensen een hele dag niet naar hun huisdier om kijken. Ik heb hier ook huisdieren, ik begin mijn hondje echt te missen als hij de hele dag weg zou zijn.
Je klinkt, zoals eerder gezegd, behoorlijk gefrustreerd. Maar het slaat kant noch wal om te zeggen dat de 'oorspronkelijke bewoners' er meer recht op hebben. Katten zijn al velen jaren (eeuwen zelfs) in Nederland, en hebben net zoveel recht om op muizen en dergelijke te jagen als marters of haviken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:37 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Ja maar ze komen normaal (op enkele dwaalgasten na) niet voor in Nederland tegenwoordig. Je kunt dus niet zeggen dat het de natuur is. Er zijn zat andere dieren die meer tot hun recht kwamenn als die katten er nooit waren geweest, zoals de steenuil of havikken en marters enzo.
Die dieren staan op de rode lijst omdat de katten alle muizen voor hun neus wegkapen, de oorspronkelijke bewoners van Nederland hebben er meer recht op.
En mensen die dieren op dergelijk gruwelijke wijze mishandelen en doden moeten ze aan de hoogste boom van het dorp ophangenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:27 schreef doubletake1966 het volgende:
stuk pvc pijp schuin de grond in.......zeg onge veer een halve meter.....vis / ander lekkernij erin....Poekie kan het niet weerstaan.....maar komt er niet meer uit.....Z A N D E R O V E R
...maar blijkbaar schaf jij wel steeds nieuwe hamsters aan en zet ze in dezelfde schuur-zonder-slot, terwijl je al voor een bedrag tussen de 1 en de 3 euro een eenvoudig schuifje kan kopen.quote:Ik heb al verschillende posts gelezen van mensen waarbij het al 3 keer is voorgekomen dat hun kat is doodgereden. Zegt dat dan niet iets over de buurt waar je in woont? Bijvoorbeeld dat je buurt geen geschikte plek is om je kat in los te laten lopen?? En dan nog aan hun egoistische dikke kop denken door maar weer opnieuw zo een beestje aan te schaffen en buiten te schoppen.
Hij is iemand die om zijn dieren geeft kk autist.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:01 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
wtf ben jij voor kankerautist
Dat is dus echt iets wat is NOOIT zou doen, ik heb eigenlijk dus (als je mijn text goed doorgelezen heb) niet echt een hekel aan katten maar aan mijn buurman die dat zomaar allemaal laat gebeuren! Het is gewoon ECHT asociaal!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:49 schreef EAH5450 het volgende:
Trap die kat eens keihard dan, of ben je bang voor je buurman
Ik zou soberso geen goede relaties willen met iemand die zijn kat Poekie noemt
soberso buren
Vast wel, maar die is niet zo slim dat hij iedere keer mijn schuur openmaakt. Verder gaan katten meestal in de tuin van de buren schijten, ik heb aan allebei de kanten dan geen kat meer. Dus als de kat van mijn buurman pleitte is, dan zal eerder de tuin van mijn buurman ondergescheten worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:37 schreef EINZ het volgende:
TS snapt niet dat als die kat weg is, een andere kat gewoon het territorium komt overnemen.
let me get this straight. Dus hij moet investeren dingen KOPEN terwijl zijn buurman niks uitvoert?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:02 schreef Rebubbled het volgende:
Doe er dan een slotje op, lulletje lampekatoen. Tering. In de tijd van dit topic had je dat kunnen regelen.
Voor je tuin kun je wat citroenplanten kopen en op zijn favo schijtplek zetten. Ook cacaodoppen werken anti-kat. Kleine moeite en scheelt jou een hoop frustraties.
Ik denk dat dit ondertussen al duur genoeg is voor de TS. Hij hoeft niets te betalen omdat zijn buurman en diens kat een lul 1e klas is. Het is ZIJN tuin laat dat duidelijk zijn. Het lijkt soms wel de omgekeerde wereld....quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:02 schreef Rebubbled het volgende:
Doe er dan een slotje op, lulletje lampekatoen. Tering. In de tijd van dit topic had je dat kunnen regelen.
Voor je tuin kun je wat citroenplanten kopen en op zijn favo schijtplek zetten. Ook cacaodoppen werken anti-kat. Kleine moeite en scheelt jou een hoop frustraties.
Ja dat is dus hetgeen wat ik vandaag heb gedaan, we hebben een slot op de schuur gezet. Maar dat die katten gewoon je deur openmaken vind ik wel erg brutaal. En als je dat gaat zeggen dan durven ze ook nog te zeggen dat Poekie dat nooit zou doen... Katten zijn roofdieren, dat is nou eenmaal zo... Hoe kun je als katteneigenaar dat gaan zitten ontkennen. De vissen beschermen zal wel wat moeilijker worden, als de kat zelfs de deur open kan maken. En eigenlijk bijna het grootste gedeelte van die 250 euro die afgeslacht is zit in die dure koikarpers.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 05:38 schreef trovey het volgende:
Ik ben absoluut geen voorstander om een kat buiten te laten lopen (heb zelf binnenkatten en zou ook niet anders willen) maar wellicht is het ook wel handig om je hamsters wat beter te beschermen?Het zijn nou eenmaal prooidieren voor een kat en je kunt niet tegenhouden dat na de kat van de buren een volgende zijn plaats wel zal innemen, dus gewoon maar eens beginnen je eigen dieren beschermen.
Dat is ronduit debiel inderdaad. Het slachtoffer wordt nog eens extra gestraft.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:10 schreef hamsterke het volgende:
Eindelijk eens wat mensen die het wel met me eens zijn. Ik moet geld uitgeven om de huisdieren van andere mensen uit mijn tuin te houden. Dat is toch belachelijk?!!?!?1
Dat is gewoon volslagen idioot en debiel. En meestal kun je het onderwerp "katten" nooit bespreken met de eigenaar. Het is jouw grondgebied en als er telkens een stomme kat komt die schade aan gaat richten terwijl het onderwerp "geld" onbespreekbaar is met de buurman mag je wat mij betreft harde maatregelen treffen. Als de buurman echt om zijn kat geeft houd hij zijn kat wel uit jouw gevaarlijke tuin.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:10 schreef hamsterke het volgende:
Eindelijk eens wat mensen die het wel met me eens zijn. Ik moet geld uitgeven om de huisdieren van andere mensen uit mijn tuin te houden. Dat is toch belachelijk?!!?!?1
Volgens mij kragt die kat genoeg te vreten, hij heeft in ieder geval een pens waar je u tegen zegt... Daarom irriteer ik me er zo erg aan dat hij ook nog mijn dieren afslacht. Kijk als hij nou nooit iets te eten kreeg thuis, dan ben ik niet te beroerd om dat beest eten te geven. Maar dat is hem niet, hij wil gewoon levende dieren afslachtenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:45 schreef Serious.Lady het volgende:
hahahahhaa wejoo wats met die kat , krijgt tie geen eten thuis ???
Internetheldquote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:24 schreef mvdejong het volgende:
Als iemand dat met mijn katten zou flikken, wordt dat dus een rolstoel. Trouwens, zelfs de bedreiging kan al ziekenhuis-werk worden.
Daarom denk ik dat ik hem naar Groningen breng... Hij krijgt de verzorging die hij nodig heeft, hij valt mij niet meer lastig en mijn buurman schrikt zich ook eindelijk eens de pleuris.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:13 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat is gewoon volslagen idioot en debiel. En meestal kun je het onderwerp "katten" nooit bespreken met de eigenaar. Het is jouw grondgebied en als er telkens een stomme kat komt die schade aan gaat richten terwijl het onderwerp "geld" onbespreekbaar is met de buurman mag je wat mij betreft harde maatregelen treffen. Als de buurman echt om zijn kat geeft houd hij zijn kat wel uit jouw gevaarlijke tuin.
Op buurmans kosten i assume?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:15 schreef fonsoy het volgende:
Overigens, een slot op die schuur is geen oplossing?
Dit dus. Kattenhouders zijn meestal net zo arrogant als dat kutdier zelf.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:16 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat ik hem naar Groningen breng... Hij krijgt de verzorging die hij nodig heeft, hij valt mij niet meer lastig en mijn buurman schrikt zich ook eindelijk eens de pleuris.
Niet iedere katteneigenaar is asociaal hoor, bij de buur van mijn vriend hebben ze 5 katten die ook rondlopen. Mevrouw heeft gezegd dat als wij er last van hebben dat we ze dan uit onze tuin mogen jagen met een emmer water en dat ze afrastering om haar tuin heen bouwt om haar katten in de tuin te houden. Kijk zo kan het ook... maar dat menig katteneigenaar verwacht dat jij dat doet om je eigen tuin te beschermen... Dat is gewoon te gek voor woorden
Nee dat is dus het probleem van veel katteneigenaren, die zeggen dat is jou eigen probleemquote:
Ja inderdaad en dat moet gewoon afgelopen zijn, katten horen hier eigenlijk niet... En die eigenaren zeggen elke keer dat is de natuur... Maar het zou hetzelfde zijn als mijn hond hun kat afslacht... dan moet je ze eens horen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:17 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dit dus. Kattenhouders zijn meestal net zo arrogant als dat kutdier zelf.
Gewoon glasscherven in tuin strooien, vergif in elke uithoek leggen en/of vechthonden in je achtertuin. Het is jouw probleem, buurmanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:18 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Nee dat is dus het probleem van veel katteneigenaren, die zeggen dat is jou eigen probleem
Even voor de goede orde he;quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:18 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Nee dat is dus het probleem van veel katteneigenaren, die zeggen dat is jou eigen probleem
Je slaat de spijker op zijn kopquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:20 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Even voor de goede orde he;
-Als katten in JOUW tuin iets aanrichten is dat volgens hun (katteneigenaars) JOUW probleem.
- Als katten iets overkomt in andermans tuin is dat het probleem van de eigenaar van die tuin.
Er klopt gewoon iets niet...
Ja inderdaad... Zo gaat het nou dus altijd... Het is gewoon asociaal als ik weet niet wat... Mensen laten massaal hun huisdier rondlopen en worden boos als de kat wat overkomt terwijl diezelfde kat overal schade aanricht en mensen tot overlast is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:20 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Even voor de goede orde he;
-Als katten in JOUW tuin iets aanrichten is dat volgens hun (katteneigenaars) JOUW probleem.
- Als katten iets overkomt in andermans tuin is dat het probleem van de eigenaar van die tuin.
Er klopt gewoon iets niet...
En het is niet in je opgekomen dat katten op elkaar kunnen lijken? Dat veel katten samenkomen op een plaats waar wat te halen valt? Er zitten altijd meer katten in je buurt dan je denkt, dus je buurman heeft een punt door te zeggen dat het misschien niet zijn kat is geweest. Dat jij weet hoe zijn kat eruit ziet en vervolgens probeert de kosten van jouw door ouderdom overleden koi's door hem te laten vergoeden, zou ik ook niet pikkenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:17 schreef hamsterke het volgende:
De laatste tijd is er iedere keer een kat die de hamsters uit mijn schuurtje lastig loopt te vallen, hij gooit alle kooien omver en heeft al enkele hamsters opgevreten (hij maakt zelf de deur open). Dezelfde kat (ik heb hem meermaals op heterdaad betrapt toen hij zich weer eens niet kon inhouden om te zondigen) heeft ook al de steurs en de koikarpers van mn vader afgeslacht. Als ik bij mijn buurman aan de deur ga wil hij dat ik "bewijs" dat het zijn kat is, als ik de kat tot in detail beschreven heb zegt hij: Dat zou Poekie nooit doen!
Als je maar lang genoeg terug gaat is elk dier uitheems. Maar je hangt die dieren zo hoog dat die kat er niet bij kan, en toch zijn ze ineens weg? Hoe kan die kat dat dan gedaan hebben? Dus of jij hebt je voorzieningen niet goed getroffen, of de kat heeft dat niet gedaan.quote:Laatst heeft die kat een nestje koolmeesjes afgeslacht uit een nestkastje die we notabene extra hoog hadden gehangen zodat die kat er niet bij kon. We zijn ermee naar de buurman gegaan, zegt hij: Dat is de natuur. Toen ik hem vertelde dat katten "van nature" normaal niet voorkomen in Nederland, wist hij er even geen antwoord op te geven. Dat hij hiermee (het los laten lopen van een invasief exotisch dier) dus indirect verantwoordelijk is voor de dood van een niet nader te noemen hoeveelheid (huis) dieren, heeft hij volgens mij niet begrepen.
JIj snapt niet dat een hond een roedeldier is en een kat een territoriaal dier.quote:Ik hoop dat hij zn kat voortaan binnen zal houden als hij hem terug heeft, ik ga mijn hond (ondanks dat het een buitendier is) toch ook niet over de schutting heen gooien zodat Rakkertje eens een lekkere bruine bolus in de buurman zijn tuin kan draaien. Ik neem een huisdier en ik neem de lusten en de lasten op me. Oftewel als je kat kapot gereden wordt door iemand dan moet je ook niet gaan liggen janken, dat is je eigen egoistische schuld! Dat mensen er geen wijsheid uit halen is toch belachelijk! Ik heb al verschillende posts gelezen van mensen waarbij het al 3 keer is voorgekomen dat hun kat is doodgereden. Zegt dat dan niet iets over de buurt waar je in woont? Bijvoorbeeld dat je buurt geen geschikte plek is om je kat in los te laten lopen?? En dan nog aan hun egoistische dikke kop denken door maar weer opnieuw zo een beestje aan te schaffen en buiten te schoppen.
Als jij nog niet eens een veilige plaats hebt voor een hamster moet je er ook geen nemen.quote:Als je geen plaats hebt voor een huisdier binnenshuis of in een grote tuin (met een kattenren) dan moet je er ook geen nemen.
Goh, dat doen dieren in het wild nou nooit.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:14 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Volgens mij kragt die kat genoeg te vreten, hij heeft in ieder geval een pens waar je u tegen zegt... Daarom irriteer ik me er zo erg aan dat hij ook nog mijn dieren afslacht. Kijk als hij nou nooit iets te eten kreeg thuis, dan ben ik niet te beroerd om dat beest eten te geven. Maar dat is hem niet, hij wil gewoon levende dieren afslachten
Dat klopt en daar zal ik ook niet over zeiken als het om jouw tuin gaat. Maar wat doe je als diezelfde hond geen kat maar een kind aanvalt?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:47 schreef RichardHammond het volgende:
Wij hebben nooit geen last van katten in de tuin, lange leve onze hond. Kattenliefhebbers zijn sowieso hypocriet, want wanneer ze alle vogels vermoorden is het natuur, maar zodra onze hond een kat te pakken krijgt is het geen natuur meer. Prima dat je de kat los laat lopen, maar dan moet je ook niet zeuren wanneer je kat niet levend onze tuin uit komt, dat is je eigen risico.
Prima, dat jij dat niet pikt als kattenliefhebber, dan neem ik zelf wel maatregelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
En het is niet in je opgekomen dat katten op elkaar kunnen lijken? Dat veel katten samenkomen op een plaats waar wat te halen valt? Er zitten altijd meer katten in je buurt dan je denkt, dus je buurman heeft een punt door te zeggen dat het misschien niet zijn kat is geweest. Dat jij weet hoe zijn kat eruit ziet en vervolgens probeert de kosten van jouw door ouderdom overleden koi's door hem te laten vergoeden, zou ik ook niet pikken
Ook leuk als je kleine kinderen op bezoek krijgtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
Gewoon glasscherven in tuin strooien, vergif in elke uithoek leggen en/of vechthonden in je achtertuin. Het is jouw probleem, buurman
Dan krijgt die hond een schop onder de kont of een spuitje, mensen aanvallen is onacceptabel en zorgt voor overlast die ik niet wil hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat klopt en daar zal ik ook niet over zeiken als het om jouw tuin gaat. Maar wat doe je als diezelfde hond geen kat maar een kind aanvalt?
Die komen niet ongevraagd je tuin binnen wandelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ook leuk als je kleine kinderen op bezoek krijgt
Inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dan krijgt die hond een schop onder de kont of een spuitje, mensen aanvallen is onacceptabel en zorgt voor overlast die ik niet wil hebben.
Je wil niet weten hoeveel viseigenaren proberen de kosten van nieuwe dieren proberen te verhalen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:49 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Prima, dat jij dat niet pikt als kattenliefhebber, dan neem ik zelf wel maatregelen.
Daarom zeg ik ook op bezoek.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:52 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Die komen niet ongevraagd je tuin binnen wandelen.
Uiteraard, foto maken dus als bewijs.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel viseigenaren proberen de kosten van nieuwe dieren proberen te verhalen.
Terwijl ze net zo goed kunnen zijn opgevreten door een reiger of van pure verveling zijn overleden. Maar het is zo makkelijk om de katteneigenaar aan te spreken he.
Ruim je alles toch op? Kinderen vreten geen vissen op, schijten je tuin niet onder en de ouders van kinderen zijn meestal wel voor rede vatbaar.quote:
Whehe. Terwijl het juist gaat om bijtgraag gedrag (want het is de natuur, weet je wel). Als een hond een kat doodt omdat hij bijtgraag is is dat okee, maar als hij een kind bijt om dezelfde reden niet? Dan moet je ook zo consequent zijn en alle bijtgrage honden preventief een spuitje gevenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dan krijgt die hond een schop onder de kont of een spuitje, mensen aanvallen is onacceptabel en zorgt voor overlast die ik niet wil hebben.
En als je die hebt, prima. Dan betaal ik graag je vis, en boter erbij. UIt het verhaal van TS maak ik echter op dat hij geen foto heeft als bewijs. En dan kan je gewoon niks aantonen en valt er dus niks te claimen, zo simpel is dat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:54 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Uiteraard, foto maken dus als bewijs.
Ja graaf het gif even weg en ruim de glasscherven met de hand opquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ruim je alles toch op? Kinderen vreten geen vissen op, schijten je tuin niet onder en de ouders van kinderen zijn meestal wel voor rede vatbaar.
en die katten die vissen doden dan? Daar begon de ellende namelijk mee. Ook maar allemaal spuitje geven danquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Whehe. Terwijl het juist gaat om bijtgraag gedrag (want het is de natuur, weet je wel). Als een hond een kat doodt omdat hij bijtgraag is is dat okee, maar als hij een kind bijt om dezelfde reden niet? Dan moet je ook zo consequent zijn en alle bijtgrage honden preventief een spuitje geven
De doorsnee kat is veel te snel weg, en net voordat hij over de schutting springt geeft hij je nog een dikke vinger terwijl hij je vierkant uitlacht en het hele verhaal met zijn catberry filmt om op youtube vast te leggen voor zijn nageslachtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:24 schreef LasTeR het volgende:
Je kan dat beest toch een rotschop geven als hij weer in je tuin loopt?
De hond doodt de kat niet omdat hij bijtgraag is hoor, maar puur omdat hij een hekel heeft aan katten, heeft niks met bijtgraag te maken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Whehe. Terwijl het juist gaat om bijtgraag gedrag (want het is de natuur, weet je wel). Als een hond een kat doodt omdat hij bijtgraag is is dat okee, maar als hij een kind bijt om dezelfde reden niet? Dan moet je ook zo consequent zijn en alle bijtgrage honden preventief een spuitje geven
Ik had het over bijtgraagheid die zich naast op katten tevens richt op kinderen. Ik heb nog nooit een kat gezien die een kind aanvielquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
en die katten die vissen doden dan? Daar begon de ellende namelijk mee. Ook maar allemaal spuitje geven dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
In onze tuin komen de katten makkelijk in, maar amper weer weg, katjing! De hond lacht het laatst, want ik moet de kat zien weg te moffelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De doorsnee kat is veel te snel weg, en net voordat hij over de schutting springt geeft hij je nog een dikke vinger terwijl hij je vierkant uitlacht en het hele verhaal met zijn catberry filmt om op youtube vast te leggen voor zijn nageslacht![]()
Katten zijn bazen
Ik kom bij je terug als de kat bij jou voor duizenden euros schade heeft aangericht? Een kat brengt schade toe en het slachtoffer moet betalen. Debiel arrogantje dat je bentquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:03 schreef TheFrankey het volgende:
Echt weer nederland op zijn smalst. Zeuren over de kat van de buren. Hier lopen er ook een paar door de buurt. Ik heb daar geen last van hoor. En dat schijten valt echt wel mee.
Trieste mensen die altijd maar wat zoeken om te kunnen zeuren. De wet is nu eenmaal zo dat hond en kat verschillen. Jammer dan, en de kat wat aandoen of wegbrengen... Dat is echt heel erg triest. Zielig dat je er alleen al aan denkt. Steek je energie iniets nuttigs en neem eenvoudoge maatregelen tegen de kat en ga niet zo zitten miepen
Daag, laat die kattenliefhebbers zorgen dat de kat uit onze tuin blijft, wij hebben niet gevraagd om zo'n kreng in de tuin. Wij hebben hier hele dure postduiven zitten, en het hok (15 duiven) is al eens uitgemoord, maar dan zijn die kattenliefhebbers niet thuis om de schade te vergoeden. Dan zelf maar maatregelen nemen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:03 schreef TheFrankey het volgende:
Echt weer nederland op zijn smalst. Zeuren over de kat van de buren. Hier lopen er ook een paar door de buurt. Ik heb daar geen last van hoor. En dat schijten valt echt wel mee.
Trieste mensen die altijd maar wat zoeken om te kunnen zeuren. De wet is nu eenmaal zo dat hond en kat verschillen. Jammer dan, en de kat wat aandoen of wegbrengen... Dat is echt heel erg triest. Zielig dat je er alleen al aan denkt. Steek je energie iniets nuttigs en neem eenvoudoge maatregelen tegen de kat en ga niet zo zitten miepen
dus bovenop de schade die je al hebt moet JIJ als slachtoffer ook nog je tuin verneuken om een kat van iemand anders weg te houden????quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb zelf ook katten, maar moet andere katten soms ook wegjagen uit onze tuin. Paar keer met plantenspuit of waterpistooltje natspuiten houdt ze meestal weer paar maanden weg. Zo moeilijk is het niet. Er zijn ook bewegingsmelders die je op de tuinslang kunt aansluiten, dan worden ze altijd nat als ze in je tuin komen. Makkie dus.
Precies, de wereld op zijn kop. Net alsof wij ook nog al die maatregelen gaan nemen en duur spul gaan aanschaffen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
dus bovenop de schade die je al hebt moet JIJ als slachtoffer ook nog je tuin verneuken om een kat van iemand anders weg te houden????
Ach dat is gewoon natuurquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:03 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
In onze tuin komen de katten makkelijk in, maar amper weer weg, katjing! De hond lacht het laatst, want ik moet de kat zien weg te moffelen.
Je vergeet dat veel katten ook ongedierte uit jouw tuin weghouden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik kom bij je terug als de kat bij jou voor duizenden euros schade heeft aangericht? Een kat brengt schade toe en het slachtoffer moet betalen. Debiel arrogantje dat je bent![]()
![]()
Deed de kat dat maar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je vergeet dat veel katten ook ongedierte uit jouw tuin weghouden.
Wat? Dat wegmoffelen?quote:
Ik zal de duiven van mijn overbuurman dan ook maar gaan afschieten omdat ze mijn auto onderschijten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
dus bovenop de schade die je al hebt moet JIJ als slachtoffer ook nog je tuin verneuken om een kat van iemand anders weg te houden????
Ah dat is de natuur wil je zeggen? Waarom zijn sommige honden dan de beste maatjes met katten? Het ligt dus aan het karakter van de soort of het individuele dier.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:02 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
De hond doodt de kat niet omdat hij bijtgraag is hoor, maar puur omdat hij een hekel heeft aan katten, heeft niks met bijtgraag te maken.
Duiven poepen niet onder het vliegen, maar mochten ze op jouw nok zitten poepen dan moet je gewoon naar die liefhebber gaan. Mijn pa doet er alles aan om te voorkomen dat andere mensen last hebben van zijn duiven, hij wil geen last van anderen dus anderen ook niet van hem. Zodra er een duif bij iemand op het dak zit jaagt hij ze weg. Een liefhebber die dat niet doet is geen echte liefhebber, maar een egoïst.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zal de duiven van mijn overbuurman dan ook maar gaan afschieten omdat ze mijn auto onderschijten.
Dit dus! Gelukkig zijn er wel nog sociale mensen op Aarde. Huldequote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:21 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Duiven poepen niet onder het vliegen, maar mochten ze op jouw nok zitten poepen dan moet je gewoon naar die liefhebber gaan. Mijn pa doet er alles aan om te voorkomen dat andere mensen last hebben van zijn duiven, hij wil geen last van anderen dus anderen ook niet van hem. Zodra er een duif bij iemand op het dak zit jaagt hij ze weg. Een liefhebber die dat niet doet is geen echte liefhebber, maar een egoïst.
Het enige waar mensen over kunnen gaan klagen is dat hij ze van de nok afschiet met een vuurpijl.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:24 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dit dus! Gelukkig zijn er wel nog sociale mensen op Aarde. Hulde
Dus jullie hebben ook nog duiven? Stelletje gekken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:21 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Duiven poepen niet onder het vliegen, maar mochten ze op jouw nok zitten poepen dan moet je gewoon naar die liefhebber gaan. Mijn pa doet er alles aan om te voorkomen dat andere mensen last hebben van zijn duiven, hij wil geen last van anderen dus anderen ook niet van hem. Zodra er een duif bij iemand op het dak zit jaagt hij ze weg. Een liefhebber die dat niet doet is geen echte liefhebber, maar een egoïst.
Er hebben in heel Europa (en Nederland is daar een onderdeel van, altijd katten geleefd). Aanvankelijk was dat de Europese boskat, maar die is nooit gedomesticeerd, ook omdat er aanvankelijk hier niet veel behoefte aan was. In het gebied rond de Middellandse Zee zijn katten veel eerder gedomesticeerd, omdat de beschaving zich daar eerder ontwikkelde, en er sprake was van voedselopslag op grote schaal, die bedreigd werd door knaagdieren. Die gedomesticeerde katten zijn toen onze kant op gekomen, o.a. met de Romeinen, en hebben zich ook deels gemengd met de boskat (het tijgerpatroontje van de Cyperse variant is een Noord-Europese camouflage, en komt van de boskat af). Met het toenemen van de mensen was er voor de mensen-schuwe boskat geen bestaan meer mogelijk, dus daar zijn alleen oostelijker in Europa nog populaties van. De gedomesticeerde kat heeft dus de plaats ingenomen van de boskat, er hoort in de Europese biotoop een katachtige thuis. Bovendien zit die er al meer dan 20 eeuwen, heel wat "inheemse" soorten zijn veel recentere import.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:37 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Ja maar ze komen normaal (op enkele dwaalgasten na) niet voor in Nederland tegenwoordig. Je kunt dus niet zeggen dat het de natuur is. Er zijn zat andere dieren die meer tot hun recht kwamenn als die katten er nooit waren geweest, zoals de steenuil of havikken en marters enzo.
De eerste is voor inbrekers, daar loopt een kat lachend tussendoor. En de tweede valt onder opzettelijk schade toebrengen aan een goed, net zoals je ook niet je deurklink onder stroom mag zetten tegen inbrekers.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:32 schreef MichaelScott het volgende:
zo iets:
[ afbeelding ]
of zo iets:
[ afbeelding ]
en je hebt er nooit meer last van.
Mijn kat kwam laatst nog met de buurvrouw thuis.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:34 schreef mvdejong het volgende:
Dat bepaalde diersoorten bedreigd zouden zijn omdat de gedomesticeerde kat hun prooi zou opeten ...
Dus je mag ook geen muizenvallen zetten ofzo?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De eerste is voor inbrekers, daar loopt een kat lachend tussendoor. En de tweede valt onder opzettelijk schade toebrengen aan een goed, net zoals je ook niet je deurklink onder stroom mag zetten tegen inbrekers.
haha sta je daar met je valletjequote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mijn kat kwam laatst nog met de buurvrouw thuis.
[ afbeelding ]
Muizen staan doorgaans bekend als ongedierte die ziektes over kunnen brengen, en katten als schattige huisdieren die de muizenpopulatie juist naar beneden brengen. Muizen waarvoor vallen bedoeld zijn zijn bovendien geen huisdier en dus geen goed en vallen als zodanig niet onder die Nederlandse wetgeving, hooguit onder bepaalde dierenbechermingswetten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:37 schreef Michielos het volgende:
Dus je mag ook geen muizenvallen zetten ofzo?
WTF is een levende val? Een val die zegt "papier hier! dankuwel!"?quote:Ik heb nog een idee. Een levende val maken en de kat dan martelen. om de 5 sec emmer water over m heen keilen
De tweede kan je ook gebruiken als rattenval, als zo'n kat er dan per ongeluk in vast komt te zitten is het zijn eigen schuld. Bovendien heeft Ts dan bewijs voor de eigenaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De eerste is voor inbrekers, daar loopt een kat lachend tussendoor. En de tweede valt onder opzettelijk schade toebrengen aan een goed, net zoals je ook niet je deurklink onder stroom mag zetten tegen inbrekers.
Het enige bewijs dat ie dan heeft is dat de kat in zijn tuin is geweest en dat hij deze val met het duidelijk oogpunt tot doden van de kat heeft neergezet. Ik wens je veel succes met deze aanpak en met het heel hard wegrennenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De tweede kan je ook gebruiken als rattenval, als zo'n kat er dan per ongeluk in vast komt te zitten is het zijn eigen schuld. Bovendien heeft Ts dan bewijs voor de eigenaar.
Dan zet Ts de val in zijn schuurtje om overlast van ratten te voorkomen. Ik hoef dan niet weg te rennen, als de eigenaar beter op zijn kat had gepast was het immers nooit gebeurd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het enige bewijs dat ie dan heeft is dat de kat in zijn tuin is geweest en dat hij deze val met het duidelijk oogpunt tot doden van de kat heeft neergezet. Ik wens je veel succes met deze aanpak en met het heel hard wegrennen
Ik heb altijd geïmproviseerde landmijnen in mijn achtertuin, is mijn tuin toch? Ja toch?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:13 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat is gewoon volslagen idioot en debiel. En meestal kun je het onderwerp "katten" nooit bespreken met de eigenaar. Het is jouw grondgebied en als er telkens een stomme kat komt die schade aan gaat richten terwijl het onderwerp "geld" onbespreekbaar is met de buurman mag je wat mij betreft harde maatregelen treffen. Als de buurman echt om zijn kat geeft houd hij zijn kat wel uit jouw gevaarlijke tuin.
"Maar mijn kat komt nooit in andermans schuur en die had je maar moeten afsluiten!" Wie zegt mij dat je die klem niet gewoon in de tuin had liggen en mijn kat daar expres naartoe hebt gelokt?"quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dan zet Ts de val in zijn schuurtje om overlast van ratten te voorkomen. Ik hoef dan niet weg te rennen, als de eigenaar beter op zijn kat had gepast was het immers nooit gebeurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |