Inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dan krijgt die hond een schop onder de kont of een spuitje, mensen aanvallen is onacceptabel en zorgt voor overlast die ik niet wil hebben.

Je wil niet weten hoeveel viseigenaren proberen de kosten van nieuwe dieren proberen te verhalen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:49 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Prima, dat jij dat niet pikt als kattenliefhebber, dan neem ik zelf wel maatregelen.

Daarom zeg ik ook op bezoek.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:52 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Die komen niet ongevraagd je tuin binnen wandelen.

Uiteraard, foto maken dus als bewijs.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel viseigenaren proberen de kosten van nieuwe dieren proberen te verhalen.
Terwijl ze net zo goed kunnen zijn opgevreten door een reiger of van pure verveling zijn overleden. Maar het is zo makkelijk om de katteneigenaar aan te spreken he.

Ruim je alles toch op? Kinderen vreten geen vissen op, schijten je tuin niet onder en de ouders van kinderen zijn meestal wel voor rede vatbaar.quote:

Whehe. Terwijl het juist gaat om bijtgraag gedrag (want het is de natuur, weet je wel). Als een hond een kat doodt omdat hij bijtgraag is is dat okee, maar als hij een kind bijt om dezelfde reden niet? Dan moet je ook zo consequent zijn en alle bijtgrage honden preventief een spuitje gevenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dan krijgt die hond een schop onder de kont of een spuitje, mensen aanvallen is onacceptabel en zorgt voor overlast die ik niet wil hebben.

En als je die hebt, prima. Dan betaal ik graag je vis, en boter erbij. UIt het verhaal van TS maak ik echter op dat hij geen foto heeft als bewijs. En dan kan je gewoon niks aantonen en valt er dus niks te claimen, zo simpel is dat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:54 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Uiteraard, foto maken dus als bewijs.

Ja graaf het gif even weg en ruim de glasscherven met de hand opquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ruim je alles toch op? Kinderen vreten geen vissen op, schijten je tuin niet onder en de ouders van kinderen zijn meestal wel voor rede vatbaar.

en die katten die vissen doden dan? Daar begon de ellende namelijk mee. Ook maar allemaal spuitje geven danquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Whehe. Terwijl het juist gaat om bijtgraag gedrag (want het is de natuur, weet je wel). Als een hond een kat doodt omdat hij bijtgraag is is dat okee, maar als hij een kind bijt om dezelfde reden niet? Dan moet je ook zo consequent zijn en alle bijtgrage honden preventief een spuitje geven

De doorsnee kat is veel te snel weg, en net voordat hij over de schutting springt geeft hij je nog een dikke vinger terwijl hij je vierkant uitlacht en het hele verhaal met zijn catberry filmt om op youtube vast te leggen voor zijn nageslachtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:24 schreef LasTeR het volgende:
Je kan dat beest toch een rotschop geven als hij weer in je tuin loopt?

De hond doodt de kat niet omdat hij bijtgraag is hoor, maar puur omdat hij een hekel heeft aan katten, heeft niks met bijtgraag te maken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Whehe. Terwijl het juist gaat om bijtgraag gedrag (want het is de natuur, weet je wel). Als een hond een kat doodt omdat hij bijtgraag is is dat okee, maar als hij een kind bijt om dezelfde reden niet? Dan moet je ook zo consequent zijn en alle bijtgrage honden preventief een spuitje geven

Ik had het over bijtgraagheid die zich naast op katten tevens richt op kinderen. Ik heb nog nooit een kat gezien die een kind aanvielquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
en die katten die vissen doden dan? Daar begon de ellende namelijk mee. Ook maar allemaal spuitje geven dan

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.

In onze tuin komen de katten makkelijk in, maar amper weer weg, katjing! De hond lacht het laatst, want ik moet de kat zien weg te moffelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De doorsnee kat is veel te snel weg, en net voordat hij over de schutting springt geeft hij je nog een dikke vinger terwijl hij je vierkant uitlacht en het hele verhaal met zijn catberry filmt om op youtube vast te leggen voor zijn nageslacht
Katten zijn bazen

Ik kom bij je terug als de kat bij jou voor duizenden euros schade heeft aangericht? Een kat brengt schade toe en het slachtoffer moet betalen. Debiel arrogantje dat je bentquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:03 schreef TheFrankey het volgende:
Echt weer nederland op zijn smalst. Zeuren over de kat van de buren. Hier lopen er ook een paar door de buurt. Ik heb daar geen last van hoor. En dat schijten valt echt wel mee.
Trieste mensen die altijd maar wat zoeken om te kunnen zeuren. De wet is nu eenmaal zo dat hond en kat verschillen. Jammer dan, en de kat wat aandoen of wegbrengen... Dat is echt heel erg triest. Zielig dat je er alleen al aan denkt. Steek je energie iniets nuttigs en neem eenvoudoge maatregelen tegen de kat en ga niet zo zitten miepen

Daag, laat die kattenliefhebbers zorgen dat de kat uit onze tuin blijft, wij hebben niet gevraagd om zo'n kreng in de tuin. Wij hebben hier hele dure postduiven zitten, en het hok (15 duiven) is al eens uitgemoord, maar dan zijn die kattenliefhebbers niet thuis om de schade te vergoeden. Dan zelf maar maatregelen nemen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:03 schreef TheFrankey het volgende:
Echt weer nederland op zijn smalst. Zeuren over de kat van de buren. Hier lopen er ook een paar door de buurt. Ik heb daar geen last van hoor. En dat schijten valt echt wel mee.
Trieste mensen die altijd maar wat zoeken om te kunnen zeuren. De wet is nu eenmaal zo dat hond en kat verschillen. Jammer dan, en de kat wat aandoen of wegbrengen... Dat is echt heel erg triest. Zielig dat je er alleen al aan denkt. Steek je energie iniets nuttigs en neem eenvoudoge maatregelen tegen de kat en ga niet zo zitten miepen

dus bovenop de schade die je al hebt moet JIJ als slachtoffer ook nog je tuin verneuken om een kat van iemand anders weg te houden????quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb zelf ook katten, maar moet andere katten soms ook wegjagen uit onze tuin. Paar keer met plantenspuit of waterpistooltje natspuiten houdt ze meestal weer paar maanden weg. Zo moeilijk is het niet. Er zijn ook bewegingsmelders die je op de tuinslang kunt aansluiten, dan worden ze altijd nat als ze in je tuin komen. Makkie dus.

Precies, de wereld op zijn kop. Net alsof wij ook nog al die maatregelen gaan nemen en duur spul gaan aanschaffen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
dus bovenop de schade die je al hebt moet JIJ als slachtoffer ook nog je tuin verneuken om een kat van iemand anders weg te houden????

Ach dat is gewoon natuurquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:03 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
In onze tuin komen de katten makkelijk in, maar amper weer weg, katjing! De hond lacht het laatst, want ik moet de kat zien weg te moffelen.

Je vergeet dat veel katten ook ongedierte uit jouw tuin weghouden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik kom bij je terug als de kat bij jou voor duizenden euros schade heeft aangericht? Een kat brengt schade toe en het slachtoffer moet betalen. Debiel arrogantje dat je bent

Deed de kat dat maar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je vergeet dat veel katten ook ongedierte uit jouw tuin weghouden.
 Daar hebben we kraaien voor rondvliegen, die zijn nog eens echt nuttig.
  Daar hebben we kraaien voor rondvliegen, die zijn nog eens echt nuttig.   

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |