Ik zal de duiven van mijn overbuurman dan ook maar gaan afschieten omdat ze mijn auto onderschijten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
dus bovenop de schade die je al hebt moet JIJ als slachtoffer ook nog je tuin verneuken om een kat van iemand anders weg te houden????
Ah dat is de natuur wil je zeggen? Waarom zijn sommige honden dan de beste maatjes met katten? Het ligt dus aan het karakter van de soort of het individuele dier.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:02 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
De hond doodt de kat niet omdat hij bijtgraag is hoor, maar puur omdat hij een hekel heeft aan katten, heeft niks met bijtgraag te maken.
Duiven poepen niet onder het vliegen, maar mochten ze op jouw nok zitten poepen dan moet je gewoon naar die liefhebber gaan. Mijn pa doet er alles aan om te voorkomen dat andere mensen last hebben van zijn duiven, hij wil geen last van anderen dus anderen ook niet van hem. Zodra er een duif bij iemand op het dak zit jaagt hij ze weg. Een liefhebber die dat niet doet is geen echte liefhebber, maar een egoïst.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zal de duiven van mijn overbuurman dan ook maar gaan afschieten omdat ze mijn auto onderschijten.
Dit dus! Gelukkig zijn er wel nog sociale mensen op Aarde. Huldequote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:21 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Duiven poepen niet onder het vliegen, maar mochten ze op jouw nok zitten poepen dan moet je gewoon naar die liefhebber gaan. Mijn pa doet er alles aan om te voorkomen dat andere mensen last hebben van zijn duiven, hij wil geen last van anderen dus anderen ook niet van hem. Zodra er een duif bij iemand op het dak zit jaagt hij ze weg. Een liefhebber die dat niet doet is geen echte liefhebber, maar een egoïst.
Het enige waar mensen over kunnen gaan klagen is dat hij ze van de nok afschiet met een vuurpijl.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:24 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dit dus! Gelukkig zijn er wel nog sociale mensen op Aarde. Hulde
Dus jullie hebben ook nog duiven? Stelletje gekken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:21 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Duiven poepen niet onder het vliegen, maar mochten ze op jouw nok zitten poepen dan moet je gewoon naar die liefhebber gaan. Mijn pa doet er alles aan om te voorkomen dat andere mensen last hebben van zijn duiven, hij wil geen last van anderen dus anderen ook niet van hem. Zodra er een duif bij iemand op het dak zit jaagt hij ze weg. Een liefhebber die dat niet doet is geen echte liefhebber, maar een egoïst.
Er hebben in heel Europa (en Nederland is daar een onderdeel van, altijd katten geleefd). Aanvankelijk was dat de Europese boskat, maar die is nooit gedomesticeerd, ook omdat er aanvankelijk hier niet veel behoefte aan was. In het gebied rond de Middellandse Zee zijn katten veel eerder gedomesticeerd, omdat de beschaving zich daar eerder ontwikkelde, en er sprake was van voedselopslag op grote schaal, die bedreigd werd door knaagdieren. Die gedomesticeerde katten zijn toen onze kant op gekomen, o.a. met de Romeinen, en hebben zich ook deels gemengd met de boskat (het tijgerpatroontje van de Cyperse variant is een Noord-Europese camouflage, en komt van de boskat af). Met het toenemen van de mensen was er voor de mensen-schuwe boskat geen bestaan meer mogelijk, dus daar zijn alleen oostelijker in Europa nog populaties van. De gedomesticeerde kat heeft dus de plaats ingenomen van de boskat, er hoort in de Europese biotoop een katachtige thuis. Bovendien zit die er al meer dan 20 eeuwen, heel wat "inheemse" soorten zijn veel recentere import.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 03:37 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Ja maar ze komen normaal (op enkele dwaalgasten na) niet voor in Nederland tegenwoordig. Je kunt dus niet zeggen dat het de natuur is. Er zijn zat andere dieren die meer tot hun recht kwamenn als die katten er nooit waren geweest, zoals de steenuil of havikken en marters enzo.
Die dieren staan op de rode lijst omdat de katten alle muizen voor hun neus wegkapen, de oorspronkelijke bewoners van Nederland hebben er meer recht op.
De eerste is voor inbrekers, daar loopt een kat lachend tussendoor. En de tweede valt onder opzettelijk schade toebrengen aan een goed, net zoals je ook niet je deurklink onder stroom mag zetten tegen inbrekers.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:32 schreef MichaelScott het volgende:
zo iets:
[ afbeelding ]
of zo iets:
[ afbeelding ]
en je hebt er nooit meer last van.
Mijn kat kwam laatst nog met de buurvrouw thuis.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:34 schreef mvdejong het volgende:
Dat bepaalde diersoorten bedreigd zouden zijn omdat de gedomesticeerde kat hun prooi zou opeten ...
Dus je mag ook geen muizenvallen zetten ofzo?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De eerste is voor inbrekers, daar loopt een kat lachend tussendoor. En de tweede valt onder opzettelijk schade toebrengen aan een goed, net zoals je ook niet je deurklink onder stroom mag zetten tegen inbrekers.
haha sta je daar met je valletjequote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mijn kat kwam laatst nog met de buurvrouw thuis.
[ afbeelding ]
Muizen staan doorgaans bekend als ongedierte die ziektes over kunnen brengen, en katten als schattige huisdieren die de muizenpopulatie juist naar beneden brengen. Muizen waarvoor vallen bedoeld zijn zijn bovendien geen huisdier en dus geen goed en vallen als zodanig niet onder die Nederlandse wetgeving, hooguit onder bepaalde dierenbechermingswetten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:37 schreef Michielos het volgende:
Dus je mag ook geen muizenvallen zetten ofzo?
WTF is een levende val? Een val die zegt "papier hier! dankuwel!"?quote:Ik heb nog een idee. Een levende val maken en de kat dan martelen. om de 5 sec emmer water over m heen keilen
De tweede kan je ook gebruiken als rattenval, als zo'n kat er dan per ongeluk in vast komt te zitten is het zijn eigen schuld. Bovendien heeft Ts dan bewijs voor de eigenaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De eerste is voor inbrekers, daar loopt een kat lachend tussendoor. En de tweede valt onder opzettelijk schade toebrengen aan een goed, net zoals je ook niet je deurklink onder stroom mag zetten tegen inbrekers.
Het enige bewijs dat ie dan heeft is dat de kat in zijn tuin is geweest en dat hij deze val met het duidelijk oogpunt tot doden van de kat heeft neergezet. Ik wens je veel succes met deze aanpak en met het heel hard wegrennenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De tweede kan je ook gebruiken als rattenval, als zo'n kat er dan per ongeluk in vast komt te zitten is het zijn eigen schuld. Bovendien heeft Ts dan bewijs voor de eigenaar.
Dan zet Ts de val in zijn schuurtje om overlast van ratten te voorkomen. Ik hoef dan niet weg te rennen, als de eigenaar beter op zijn kat had gepast was het immers nooit gebeurd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het enige bewijs dat ie dan heeft is dat de kat in zijn tuin is geweest en dat hij deze val met het duidelijk oogpunt tot doden van de kat heeft neergezet. Ik wens je veel succes met deze aanpak en met het heel hard wegrennen
Ik heb altijd geïmproviseerde landmijnen in mijn achtertuin, is mijn tuin toch? Ja toch?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:13 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat is gewoon volslagen idioot en debiel. En meestal kun je het onderwerp "katten" nooit bespreken met de eigenaar. Het is jouw grondgebied en als er telkens een stomme kat komt die schade aan gaat richten terwijl het onderwerp "geld" onbespreekbaar is met de buurman mag je wat mij betreft harde maatregelen treffen. Als de buurman echt om zijn kat geeft houd hij zijn kat wel uit jouw gevaarlijke tuin.
"Maar mijn kat komt nooit in andermans schuur en die had je maar moeten afsluiten!" Wie zegt mij dat je die klem niet gewoon in de tuin had liggen en mijn kat daar expres naartoe hebt gelokt?"quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dan zet Ts de val in zijn schuurtje om overlast van ratten te voorkomen. Ik hoef dan niet weg te rennen, als de eigenaar beter op zijn kat had gepast was het immers nooit gebeurd.
mail de pvvquote:Op zaterdag 12 maart 2011 04:12 schreef schijffie het volgende:
[..]
Nu zit je wel te zeiken hoor, katten zijn nou eenmaal een onderdeel van Nederland. Wat moeten we dan? een wet invoeren die alle katten terugsturen naar hun "eigen land".. Verbieden je kat buiten te laten lopen en muizen vangen?
Als hij kan aantonen dat mijn kat inderdaad schade heeft veroorzaakt, dan vergoed ik die hem. Maar je moet het wel kunnen aantonen en niet met een slap verhaaltje aankomen van "ik heb dat en dat gezien". Zo kan iedereen wel bakken met geld binnenharken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:07 schreef Michielos het volgende:
@ Vogeltjesdans
Wat zou jij doen als een goedbedoelde buur naar je toekwam om je te vragen of je iets beter op je kat kunt letten? Als jouw kat voor honderden euros aan schade aangericht heeft? Gewoon uit interesse.
En ben je ook bereid tot samen meedenken hoe de schade beperkt kan worden?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als hij kan aantonen dat mijn kat inderdaad schade heeft veroorzaakt, dan vergoed ik die hem. Maar je moet het wel kunnen aantonen en niet met een slap verhaaltje aankomen van "ik heb dat en dat gezien". Zo kan iedereen wel bakken met geld binnenharken.
Ik zeg toch net dat ik die vergoed?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
En ben je ook bereid tot samen meedenken hoe de schade beperkt kan worden?
Ah gossie.. nog even en je gaat zitten huilen in een hoekje omdat er een vogel op je auto heeft gepoept! Schande! Het kleine leed is weer niet te overzien hier.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
dus bovenop de schade die je al hebt moet JIJ als slachtoffer ook nog je tuin verneuken om een kat van iemand anders weg te houden????
Ik heb het over meedenken hoe die kat van je in de nabije toekomst minder schade kan brengen aan andermans eigendom. En hierin mee betalen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zeg toch net dat ik die vergoed?
Dan ben jij dus niet zo als de buurman uit het originele verhaal of zoals de meeste katteneigenaren. Was deze buurman zo sociaal als jij bent dan was dit topic ook niet geopendquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:08 schreef Mishu het volgende:
Ik had als katteneigenaar trouwens wel al veeel eerder iets gedaan hieraan. Niet binnenhouden maar bijv. wel overleggen hoe het anders kan en de eventuele schade vergoeden.
We hebben 't hier niet over een duur, goedgekeurd cylinderslot tegen inbrekers in Amsterdam-Zuid, we hebben 't hier over iets wat helpt tegen een *kat*. Zoals ik al eerder zei, een schuifje van 1-3 euro werkt best, als je 'm maar zo hoog doet dat de kat er niet bij kan (een deurklink kan een kat op springen, een klein schuifje, zeker wat hoger, is niet springend te doen). Zelfs 2 oogjes of krammetjes met een stukje ijzerdraad erdoor zou al voldoende zijn. Enorme kosten, yup.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:16 schreef Michielos het volgende:
(Op zaterdag 12 maart 2011 11:15 schreef fonsoy het volgende:
Overigens, een slot op die schuur is geen oplossing?)
Op buurmans kosten i assume?
Helaas valt er met die buurman van de TS niet te praten. Maar goed jij blij dat jij wel in een normale buurt woont waar dit wel eventueel zou kunnenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:13 schreef Sheriam het volgende:
[..]
We hebben 't hier niet over een duur, goedgekeurd cylinderslot tegen inbrekers in Amsterdam-Zuid, we hebben 't hier over iets wat helpt tegen een *kat*. Zoals ik al eerder zei, een schuifje van 1-3 euro werkt best, als je 'm maar zo hoog doet dat de kat er niet bij kan (een deurklink kan een kat op springen, een klein schuifje, zeker wat hoger, is niet springend te doen). Zelfs 2 oogjes of krammetjes met een stukje ijzerdraad erdoor zou al voldoende zijn. Enorme kosten, yup.
Vind nog steeds dat TS zelf aardig hypocriet bezig is als hij in zijn OP katten-eigenaren aanhaalt wiens kat al 3x is doodgereden, maar hij zelf zo'n kleine, eenvoudige beveiliging pas aanbrengt nadat 'al enkele hamsters opgevreten' en hij de kat 'meermaals op heterdaad betrapt' heeft. Grappig trouwens dat vogeltjesdans & ik dat allebei hebben opgemerkt maar de supporters van TS het helemaal negeren. En dat degenen die hem steunen steeds maar met oplossingen als gif, glas, honden en dergelijke aan komen zetten. Wie is er nu onredelijk en niet bereid tot normaal overleg?
Blij dat ik in een normale buurt woon waar mensen wel normaal met elkaar kunnen praten, wederzijds.
En het is natuurlijk minder erg als een kat een hamster opvreet, dan wanneer een boze buurtgenoot naar zijn windbuks grijpt en het vuur opent op die kat?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ah gossie.. nog even en je gaat zitten huilen in een hoekje omdat er een vogel op je auto heeft gepoept! Schande! Het kleine leed is weer niet te overzien hier.
Echt, heb zo'n hekel aan al die slachtofferige zielepoten in dit land die gaan zitten zeiken omdat een buurkat in z'n perkje zit te schijten. Hup, een ongevaarlijke plens water erover en ze blijven weer weg. Maar nee, lekker op een forum de hele boel bij elkaar zitten zeiken, moordplannen te bedenken, simpelweg omdat je te lui bent om er gewoon wat aan te doen.
Honden zijn aan de riem, katten lopen los. En ja, die laatste schijt in je tuin, vreet je hamsters op en zorgt voor balans in de lokale knaagdierstand. Leer er maar mee te leven.
Hier die bewegingsmelder spuitdingen zijn niet eens gemaakt tegen katten maar tegen reigers. Oei, laat de 'het-zou-verboden-moeten-worden-politie' op Fok! het maar niet horen![]()
[ afbeelding ]
Poep heb ik idd geen problemen mee. Schade aan eigendommen en/of levende wezens in mijn tuin wel. Ik denk dat we daar het verschil in moeten zoekenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:13 schreef Mishu het volgende:
Dat is trouwens alleen maar voor je eigen bestwil als katteneigenaar. De buren moeten wel een beetje vriendelijk blijven natuurlijk. Maar poep in de tuin is aanstellerij. Wie gaat er nu in de bosjes van zijn tuin lopen of er met zijn handen in de aarde graaien? Nou? Nee, precies, NIEMAND.
Dat is de hypocrisie van fok. Mensen mogen van katten houden en rouwen om het verlies van een kat maar het leven van vissen of hamsters boeit niet. Daarvoor moet je de kat vrij spel geven anders is het zielig en kan de natuur niet zijn vrije loop gaanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:16 schreef Nikmans het volgende:
[..]
En het is natuurlijk minder erg als een kat een hamster opvreet, dan wanneer een boze buurtgenoot naar zijn windbuks grijpt en het vuur opent op die kat?
Ik zou me de tyfus schrikken als ik een hamster had en ik opeens zag hoe een of andere loslopende kat hem een kopje kleiner maakte
Prima, zo zitten je hamsters in ieder geval veiliger.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:07 schreef hamsterke het volgende:
[..]
Ja dat is dus hetgeen wat ik vandaag heb gedaan, we hebben een slot op de schuur gezet. Maar dat die katten gewoon je deur openmaken vind ik wel erg brutaal. En als je dat gaat zeggen dan durven ze ook nog te zeggen dat Poekie dat nooit zou doen... Katten zijn roofdieren, dat is nou eenmaal zo... Hoe kun je als katteneigenaar dat gaan zitten ontkennen. De vissen beschermen zal wel wat moeilijker worden, als de kat zelfs de deur open kan maken. En eigenlijk bijna het grootste gedeelte van die 250 euro die afgeslacht is zit in die dure koikarpers.
Simpel.. met hun klauwen. De velociraptors in Jurassic Park hadden ook geen problemen met deurenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:19 schreef Mishu het volgende:
Hoe krijgt die kat in godsnaam de deur open?
Dan mag die katteneigenaar lappenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Prima, zo zitten je hamsters in ieder geval veiliger.Wat betreft die kat....tja, beestje kan er zelf uiteraard niets aan doen (aard van het beestje), het is gewoon jammer dat het baasjes heeft met een plaat voor het hoofd
. Gewoon doen wat je zelf voor de veiligheid van je dieren kunt doen en meer zal er dan niet inzitten. Wat betreft vissen, daar schijnen ook wel mogelijkheden voor te zijn om ze te beschermen maar ja, kost ook geld en volgens mij zelf behoorlijk wat geld als je het op een mooie manier wilt wegwerken.
En door de regels worden de koi's niet door kattenmaar door reigers uit de vijvers gelepeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:20 schreef Mishu het volgende:
Onze buren hebben trouwens gaas om de kooikarpers te beschermen tegen de katten. En ze hebben zelf ook katten
Dat snap ik dus niet hequote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:20 schreef Mishu het volgende:
Onze buren hebben trouwens gaas om de kooikarpers te beschermen tegen de katten. En ze hebben zelf ook katten
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:20 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Simpel.. met hun klauwen. De velociraptors in Jurassic Park hadden ook geen problemen met deuren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |