precies waar ik me zo aan stoor. Iemand anders maakt de keuze voor een kat en de buurt mag er voor gaan dokken en aanpassingen gaan maken. gaap.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:21 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet heGa je een vijver aanleggen met dure kois erin en dan verpest je het met van dat lelijke gaas
Da's hetzelfde als een rembrandt kopen en er dan druipglas voor hangen ter bescherming
Als het beest maar slim genoeg isquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:19 schreef Mishu het volgende:
Hoe krijgt die kat in godsnaam de deur open?
Waar staat dat dan? Heb het topic nog een paar keer gelezen, maar dit staat nergens?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:17 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat is de hypocrisie van fok. Mensen mogen van katten houden en rouwen om het verlies van een kat maar het leven van vissen of hamsters boeit niet. Daarvoor moet je de kat vrij spel geven anders is het zielig en kan de natuur niet zijn vrije loop gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:21 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet heGa je een vijver aanleggen met dure kois erin en dan verpest je het met van dat lelijke gaas
Da's hetzelfde als een rembrandt kopen en er dan druipglas voor hangen ter bescherming
Slaat natuurlijk nergens opquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:20 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dan mag die katteneigenaar lappenEen vijver met dure kois op een fatsoenlijke manier 'onkwetsbaar' maken voor rovende katten kost nogal wat geld, minder dan een windbuks in ieder geval
Ik heb al op de buurman gereageerd in m'n eerste postje, op pagina 1 ('je buurman is niet erg redelijk' en 'Ik kan begrijpen dat je kwaad bent op je buurman maar je generaliseert wel'). Deze regel die je nu uit context quote sloeg direct terug op de regels erboven, waarin ik het heb over sommige posters in dit draadje, die allerlei nare en extreme oplossingen aan komen dragen en waarvan sommigen ook lijken aan te geven die maar al te graag bij hunzelf in de tuin toe te passen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:15 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Helaas valt er met die buurman van de TS niet te praten. Maar goed jij blij dat jij wel in een normale buurt woont waar dit wel eventueel zou kunnen
Ervaring met nummertje 1?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:23 schreef devl1nsect het volgende:
Ik begrijp je frustratie. Een paar tips:
* pak een grote bruine spons en knip deze in hele kleine stukjes. Haal een blikje tonijn op water en mix de kleine stukjes spons met de tonijn. Het water zoveel mogelijk lozen. Leg het mengsel buiten neer op een schoteltje. De kat zal het heerlijk vinden en door de stukjes spons opstoppingen krijgen. Is de kat ook weer een tijd binnen.
* haal een pvc buis van een meter lang en iets van twintig centimeter doorsnee. Smeer de binnenkant in met vaseline of een ander glijmiddel. Graaf deze buis schuin in de grond en leg aan het einde een paar haringstaarten neer. De kat is nieuwsgierig en zal naar beneden glijden en niet naar boven kunnen.
* smeer de doorgangen van je tuin, bijvoorbeeld de onderkant van je schutting in met zwarte schoenpoets. Leuk als de kat weer thuis komt en de eigenaar een paar kopjes geeft.
Zou wat zijn ja. JE MAG GEEN SPONZEN IN JE TUIN LATEN SLINGEREN... nee serieus wat gaat de aanklacht zijn?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:27 schreef Mishu het volgende:
Als je stomme maatregelen gaat nemen ben je crimineel bezig. Dan toch blij met de animal cops van de PVV. Maar als dit soort mensen er niet zouden zijn dan hoefden we er ook geen politie voor in te zetten.
Dierenmishandelaars *kots*De toekomstige psychopaten van de samenleving. Sneu volk.
Zoals ik al zei: trol.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:27 schreef Micson het volgende:
Katten die deuren openmaken ? Jammer TS, maar zo pienter zijn katten niet. Verzonnen dus
Ben jij er zo eentje die geil wordt van het mishandelen van dieren?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:23 schreef devl1nsect het volgende:
Ik begrijp je frustratie. Een paar tips:
* pak een grote bruine spons en knip deze in hele kleine stukjes. Haal een blikje tonijn op water en mix de kleine stukjes spons met de tonijn. Het water zoveel mogelijk lozen. Leg het mengsel buiten neer op een schoteltje. De kat zal het heerlijk vinden en door de stukjes spons opstoppingen krijgen. Is de kat ook weer een tijd binnen.
* haal een pvc buis van een meter lang en iets van twintig centimeter doorsnee. Smeer de binnenkant in met vaseline of een ander glijmiddel. Graaf deze buis schuin in de grond en leg aan het einde een paar haringstaarten neer. De kat is nieuwsgierig en zal naar beneden glijden en niet naar boven kunnen.
* smeer de doorgangen van je tuin, bijvoorbeeld de onderkant van je schutting in met zwarte schoenpoets. Leuk als de kat weer thuis komt en de eigenaar een paar kopjes geeft.
sponzen laten slingeren mag vast wel ja. sponzen in stukjes knippen en vermengen met kattenvoer met als doel het ziek maken van de kat van de buren, dat mag niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:27 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Zou wat zijn ja. JE MAG GEEN SPONZEN IN JE TUIN LATEN SLINGEREN... nee serieus wat gaat de aanklacht zijn?
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:29 schreef dralion13 het volgende:
Onder de koude kraan houden elke keer dat je hem binnen betrapt en hij niet kan ontsnappen. Is niet schadelijk voor de kat, maar hij vindt het wel vervelend. Heeft ook bij de kat van de buren bij ons geholpen.
Verder zijn er ook planten waar katten een hekel aan hebben, die in de tuin planten en hij zal weg blijven.
Het buiten laten lopen van een kat mag ook niet. Is juridisch gezien een onrechtmatige daad. En wie zegt dat de kat bij jou gegeten heeft?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:29 schreef probeer het volgende:
[..]
sponzen laten slingeren mag vast wel ja. sponzen in stukjes knippen en vermengen met kattenvoer met als doel het ziek maken van de kat van de buren, dat mag niet.
je ziet hopelijk het verschil?
@ TS, gewoon de hond in de tuin laten.
Arme poekie. Dan hou je de kat binnen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:31 schreef Mishu het volgende:
Daar worden katten dus schuw van eikel. Zo'n kat vertrouwt mensen niet meer en wordt dan agressief.
[..]
Dit dus.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:32 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Arme poekie. Dan hou je de kat binnen.
Het verscheuren van vissen en hamsters valt natuurlijk niet onder de noemer "agressief" he...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:31 schreef Mishu het volgende:
Daar worden katten dus schuw van eikel. Zo'n kat vertrouwt mensen niet meer en wordt dan agressief.
[..]
Ach dat is mijn pitbull ookquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:33 schreef Mishu het volgende:
Hij wordt dus aggresief naar iedereen toe hè? En dan kan je ze dus ook niet meer binnen houden. Dan zijn ze verwilderd.
DAt valt heel erg mee hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:31 schreef Mishu het volgende:
[..]
Probleem opgelost. Ijskoud waterquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:33 schreef dralion13 het volgende:
[..]
DAt valt heel erg mee hoor.
Ik moet hem als de buren weg zijn eten geven, hij geeft me dan gewoon kopjes en alles en laat zich dan ook aaien en oppakken. Hij weet daardoor alleen wel dat hij niet in ons huis moet komen.
Het is ook echt niet dat we hem door en door nat maken hoor, maar even onder de kraan, of desnoods met een plantenspuit even nat maken.
Of gewoon hek onder stroom zetten. Zogenaamd tegen inbrekers. Doei katquote:
Het mag wel, alleen als de kat op privé terrein komt of hinderlijk is voor iemand anders, dan mag het niet.quote:
Scherven glas dan. Ik werk aan een glazentafel en heb geen zin om dat nog na 23:00 op te ruimen. Arme kat maar het is mijn tuin.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:29 schreef probeer het volgende:
[..]
sponzen laten slingeren mag vast wel ja. sponzen in stukjes knippen en vermengen met kattenvoer met als doel het ziek maken van de kat van de buren, dat mag niet.
je ziet hopelijk het verschil?
@ TS, gewoon de hond in de tuin laten.
ah dus die buren zijn ook nog onrechtmatig bezig. En maar zaniken, zeuren en zich verheven voelen...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:35 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Het mag wel, alleen als de kat op privé terrein komt of hinderlijk is voor iemand anders, dan mag het niet.
Mijn kat was dus eigenlijk niet aanwezig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:27 schreef Micson het volgende:
Katten die deuren openmaken ? Jammer TS, maar zo pienter zijn katten niet. Verzonnen dus
M.a.w. moet je 24 uur per dag thuis zitten en hopen dat je de kat ziet? Sorry , wat een BS. Ik ga echt geen ontslag nemen om op iemand anders zijn huisdier te gaan passenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:36 schreef Mishu het volgende:
Of klappen, hard nee! roepen. Boos worden. Ook effectief. Vooral veel kabaal maken.
Of je stalt je auto buiten en een kat ligt erop. En je lak raakt beschadigd door zo'n kutbeest.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:35 schreef Michielos het volgende:
[..]
ah dus die buren zijn ook nog onrechtmatig bezig. En maar zaniken, zeuren en zich verheven voelen...
Inderdaad manquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:37 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Of je stalt je auto buiten en een kat ligt erop. En je lak raakt beschadigd door zo'n kutbeest.
'Jah eigen schuld, dan moet je de auto maar binnen neerzetten.'
Yeah right
Echt te sick idd die verhevenheid puur en alleen omdat ze een kat hebben ;') De wereld moet zich aanpassen omdat die gast een kat heeft.. poeh zeg.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:37 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Of je stalt je auto buiten en een kat ligt erop. En je lak raakt beschadigd door zo'n kutbeest.
'Jah eigen schuld, dan moet je de auto maar binnen neerzetten.'
Yeah right
zoheej.. laf genoeg om een kat te vergiftigen, en dan ook nog eens de onschuld zelve spelen. manmanman wat een triest persoon ben je dan zeg.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:31 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Het buiten laten lopen van een kat mag ook niet. Is juridisch gezien een onrechtmatige daad. En wie zegt dat de kat bij jou gegeten heeft?
Om dezelfde reden als waarom jij blijft trollen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:39 schreef Nikmans het volgende:
Waarom verlopen deze topics toch altijd met de voorspelbaarheid van een pittige koppies topic
En waarom blijven mensen iedere keer happen
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/526271/59783/quote:Als andermans kat u overlast bezorgt, kunt u de eigenaar juridisch aanspreken wegens een onrechtmatige daad.
Eigenlijk zou elke eigenaar ervoor moeten zorgen dat zijn kat niet buiten de eigen tuin komt.
en hiermee zijn alle kattenlosers dus kenserhard powned. OProtten met jullie kat en betalen! Wij pikken dit simpelweg niet meer!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:41 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/526271/59783/
hoppa.. gg topic kan dichtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:41 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/526271/59783/
Als ik woon in een rustige buurt waar de voordeur open kan staan en dus ook de schuurdeur, dan moet het allemaal dicht, omdat de buurman te lui is om de katten in zijn eigen omgeving te laten?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:41 schreef probeer het volgende:
[..]
zoheej.. laf genoeg om een kat te vergiftigen, en dan ook nog eens de onschuld zelve spelen. manmanman wat een triest persoon ben je dan zeg.
- haakje/slotje op de deur van de schuur (sowieso al belachelijk dat je dat niet hebt, iets met inbrekers en onafgesloten eigendommen enzo)
- bewijs aangerichte schade dmv fotos oid.
totdat TS dit gedaan heeft zou ik m als buurman ook weghonen.
mocht de buurman van TS, bij echt bewijs en standaard voorzorgsmaatregelen dan nog steeds niet toegeven, kan je nadenken over schrikmiddelen die dat dier geen (permanent) letsel toebrengen
- water
- stukje schrikdraad om de vijver
- dat met de schoenpoets
mocht dat niets uithalen, dan naar n asiel brengen.
moet t 1e politiebureau nog vinden die een aanklacht van kattenoverlast serieus behandelt.quote:
Kijk, *dat* soort postjes bedoelde ik nu. Waarin al lang niet meer die ene buurman en die ene kat wordt gepakt, maar alle katten uit de buurt risico lopen, ook die ouwe sok van een paar huizen verder die nog geen hamster zou kunnen vangen als 'ie niet achter een deur en in een kooitje zat, en de poes van de oude dame aan de andere kant die haar poes meteen binnen zou houden als ze zou horen dat iemand ook maar even last van haar had... Alsof je met een kanon op een mug schiet en nog geblinkdoekt ook. TS zelf geeft bovendien aan de kat wel te willen weg-vangen maar verder geen kwaad te willen doen (zie postje #35).quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:35 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Scherven glas dan. Ik werk aan een glazentafel en heb geen zin om dat nog na 23:00 op te ruimen. Arme kat maar het is mijn tuin.
mijn fantjequote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:46 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Als ik woon in een rustige buurt waar de voordeur open kan staan en dus ook de schuurdeur, dan moet het allemaal dicht, omdat de buurman te lui is om de katten in zijn eigen omgeving te laten?
En jij denkt dat ik foto's ga nemen van de schade van de kat?
En jij denkt dat ik iedere keer naar buiten loop om de kat van mijn auto te halen?
Als het een hype wordt om olifanten als huisdier te nemen, ben ik de eerste. Kom dan niet zeiken als mijn fantje een bult stront heeft achter gelaten in je tuin of op je auto is gaan zitten.
Goedemiddag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |