abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:08:17 #226
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_94003634
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:01 schreef probeer het volgende:

[..]
een dier dat eigendom is van een ander. geen loslopend ongedierte. klein verschil.
Dus als ik in mijn schuur een miljard sprinkhanen of andere kankerbeesten fok en die in jouw tuin loslaat is het niet erg? Is toch mijn eigendom?

Ik maak trouwens maandelijks een rondje door de wijk met mijn Prius, daar krijg je die beesten wel mee. Volgende week vrijdag weer! ^O^ Kost een vrije dag, maar wel eventjes van die katten af.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_94003659
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:04 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Zie link van de consumentenbond.
gelezen. stond vooral veel over preventie, vrijwel niets over hoe dat nou in werking gaat, het juridisch aansprakelijk stellen van de eigenaar.

blijkbaar vindt de consumentenbond dat er ook een diervriendelijke tussenstap is.

ben t ook verder wel met die link eens hoor. eigenaar juridisch aansprakelijk stellen. maar dat gaat je sowieso veeeeeeeeeeeeeeeeel meer tijd én geld kosten dan mijn bovengenoemde 'oplossingen' waarop gereageerd wordt met: jamaar dan moet ik moeite doen.. dat kost me tijd.. etc etc.
los van mijn veronderstelling dat het aansprakelijk stellen in theorie wel heel leuk en aardig is, maar in praktijk wss niet eens opgepikt wordt door het juridisch systeem (politie, rechter, advocaat, w /e): ze doen er niets mee.

maar klaag jij vooral je buurman civiel aan, liefst voordat je zelf enige moeite hebt genomen dat beestje weg te jagen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_94003714
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:04 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Zie link van de consumentenbond.

[..]

Als de buurman continu de bal uit de tuin moet halen en de bal bij de zoveelste keer lek prikt, dan geef ik de buurman gelijk. Idem zou ik doen met de kat.
bal leksteken ja, kat/kind leksteken, nee.

maar ow wacht, je vergelijkt een levend huisdier met een levenloos speelgoedvoorwerp. ja nee sorry, dan heb je gelijk.. en bent reddeloos verloren.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:12:31 #229
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_94003787
de kat vangen en opsturen naar China is ook nog een optie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:13:17 #230
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_94003817
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:12 schreef MichaelScott het volgende:
de kat vangen en opsturen naar China is ook nog een optie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kan simpeler. Kat vangen in auto zetten, stukje rijden en m dan loslaten.. 100 km verderop ofzo.
Het dier leeft nog, kan overleven en jij hebt er geen last meer van. Blijkbaar boeit het de buren toch geen reet waar de kat zich bevind als ie er geen moeite mee heeft dat ie uit het zicht is.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_94003827
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:08 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Dus als ik in mijn schuur een miljard sprinkhanen of andere kankerbeesten fok en die in jouw tuin loslaat is het niet erg? Is toch mijn eigendom?

Ik maak trouwens maandelijks een rondje door de wijk met mijn Prius, daar krijg je die beesten wel mee. Volgende week vrijdag weer! ^O^ Kost een vrije dag, maar wel eventjes van die katten af.
tuurlijk is dat erg. maar moet je dan boos worden op die sprinkhanen en met een vlammenwerper die zwerm uitroeien (fuck, dit is geen goed argument.. het lijkt me geweldig om met een vlammenwerper een zwerm sprinkhanen te mollen :D:D maargoed, hopelijk snap je het idee), of boos worden op degene die ze gefokt en losgelaten heeft?

wat ik hier steeds probeer te zeggen. kat is niet het kwaad hier, de buurman wel. kat pijn doen is irrationeel, twisted, vals, gemeen, niet eerlijk, laf, laf nog een keer, en nog wat andere negatieve woorden.

ik heb een konijn, die heeft een ren, en gaat snachts in zijn hok, een hok waar een ander dier van buitenaf niet in kan. als ik een kat zie jaag ik hem weg dmv harde geluiden of water.
pi_94003838
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:13 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het kan simpeler. Kat vangen in auto zetten, stukje rijden en m dan loslaten.. 100 km verderop ofzo.
Of vlak voor je rechter voorwiel
Ga weg
pi_94003864
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:13 schreef probeer het volgende:

[..]

tuurlijk is dat erg. maar moet je dan boos worden op die sprinkhanen en met een vlammenwerper die zwerm uitroeien (fuck, dit is geen goed argument.. het lijkt me geweldig om met een vlammenwerper een zwerm sprinkhanen te mollen :D:D maargoed, hopelijk snap je het idee), of boos worden op degene die ze gefokt en losgelaten heeft?

wat ik hier steeds probeer te zeggen. kat is niet het kwaad hier, de buurman wel. kat pijn doen is irrationeel, twisted, vals, gemeen, niet eerlijk, laf, laf nog een keer, en nog wat andere negatieve woorden.

ik heb een konijn, die heeft een ren, en gaat snachts in zijn hok, een hok waar een ander dier van buitenaf niet in kan. als ik een kat zie jaag ik hem weg dmv harde geluiden of water.
Jij zit 24 uur per dag uit je raam te kijken, op zoek naar katten?
Ga weg
pi_94003874
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:03 schreef Misan het volgende:

[..]

dan bel je fucking aan bij de buurman en leg je de situatie uit contactgestoorde
dit dus. mocht hij niet luisteren, dan richt je je frustratie op de buurman, niet de kat.
pi_94003888
quote:

[..]

Het dier leeft nog, kan overleven en jij hebt er geen last meer van. Blijkbaar boeit het de buren toch geen reet waar de kat zich bevind als ie er geen moeite mee heeft dat ie uit het zicht is.
Hier ben ik het wel mee eens. Die eigenaar boeit het toch geen zak waar die kat is en welke schade het beest aanricht dus is die buurman er ook ineens vanaf :) En die kat is dan ook weer vrij in de natuur. Dat is de natuur dus ook dat is alleen maar goed :) Kan het beesje muisjes jagen in het wild. Vele malen dichter bij de natuur zoals het hoort toch? :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:15:23 #236
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_94003889
quote:

[..]

Mijn optie is dan best goed toch? Kat vangen en hem 1000 km verderop vrij laten. Kat kan prima overleven en je bent ervan af. Je bent niet gemeen tegen het dier geweest, je bent er van af en de buren boeit het toch geen reet zo te zien. En aangezien jullie het altijd over instinct en natuur hebben is het dier lekker dicht bij de natuur.
pi_94003917
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:14 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af idd :S
pi_94003931
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:10 schreef probeer het volgende:

[..]

bal leksteken ja, kat/kind leksteken, nee.

maar ow wacht, je vergelijkt een levend huisdier met een levenloos speelgoedvoorwerp. ja nee sorry, dan heb je gelijk.. en bent reddeloos verloren.
Het gaat niet om de relatie kat en bal. Het gaat erom dat het overlast geeft. Als de buurman de bal blijft pakken, is dat overlast.

En wtf is dat met reddeloos verloren en andere toewensingen? Kun je geen goede argumenten aandragen in een discussie en je begint met woorden? Je lijkt wel een Turk.

quote:

[..]

Das ook een goeie tip
pi_94003960
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:04 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Die luistert toch niet? Die wilt er niks van weten. Daar gaat het juist om. Doe nou eens de moeite om de situatie te begrijpen. Het gaat niet over die katteneigenaren die WEL redelijk zijn.
dan bel je de politie als je er niet uit komt
pi_94003997
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:17 schreef Misan het volgende:

[..]

dan bel je de politie als je er niet uit komt
Die lacht zijn ballen uit zijn broek als hij weer in de auto stapt en door moet rijden naar het echte werk.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:19:58 #241
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_94004029
quote:

[..]

Ja, dan moet je inderdaad die sprinkhanen uit gaan roeien, wat ben je anders voor mongool? :') Het accepteren dat je hele tuin vernield wordt omdat het niet de schuld is van die beesten? Want laten we wel wezen, katteneigenaren zullen vrijwel nooit hun verantwoordelijkheden nemen.

Maarja, bij mij in de buurt hebben katten dus niet zo'n lang leven. :)
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_94004049
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:18 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Die lacht zijn ballen uit zijn broek als hij weer in de auto stapt en door moet rijden naar het echte werk.
je kunt gewoon aangifte doen hoor :)
pi_94004055
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:15 schreef Michielos het volgende:

[..]

Mijn optie is dan best goed toch? Kat vangen en hem 1000 km verderop vrij laten. Kat kan prima overleven en je bent ervan af. Je bent niet gemeen tegen het dier geweest, je bent er van af en de buren boeit het toch geen reet zo te zien. En aangezien jullie het altijd over instinct en natuur hebben is het dier lekker dicht bij de natuur.
1000 km is wel erg ver. En mijn auto rijdt niet op water.

Gewoon ergens eruit schoppen midden in het bos. Wat je zegt, dicht bij de natuur en kan het daar vogeltjes vangen. Niemand die er last van heeft.
pi_94004075
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben het enerzijds met je eens... Aan de andere kant... Waarom laat je je katten los rond lopen?
Ik ben zelf katteneigenaresse (3 stuks), maar ze kunnen niet van het balkon af. Toen we nog een tuin hadden, hadden we een kattenren neergezet.

Het is niet alleen voor de mogelijke overlast die de katten kunnen veroorzaken, maar ook de risico's die loslopende katten lopen. Een valse hond in een tuin, weg kat. En als ze ergens uit de tuinen kunnen, de weg op... Dag kat, hallo vloerkleed.
Mijn eerste kat was jarenlang binnenkat, maar mijn tweede is een ex-zwerfster. Ik heb haar ook een tijd lang binnen gehouden maar nadat ze duidelijk lang buiten geleefd had (maanden? jaren? ze was al lang volwassen en flink verwilderd) leek ze er toch niet gelukkig mee. En ik woon in een wijk met grote tuin. Achter zijn de tuinen aaneengesloten, daar is geen verkeer, ze ging vroeger wel naar voren maar dan nog, het is een rustige straat in een grote 30KM-zone. Nu ze wat ouder is en de buren 2 katten hebben die haar de baas zijn komt ze sowieso niet meer aan de voorkant, wat ik zelf inderdaad nog wel rustiger vind. Mijn oude kat is ook naar buiten gegaan toen ik Silvie er bij kreeg en een luikje voor haar nam, maar hij ging helemaal nooit naar voren, je moet bij de buren een boompje in, over de garage en dan aan de voorkant via een ander boompje er af, dat kon hij niet (ouwe sok!). De achtertuinen zijn dus ook afgesloten voor loslopende honden van buitenaf, de buurhond aan de andere kant houd niet van katten maar Silvie is na gezworven te hebben wel 'streetwise' genoeg daar weg te blijven. Er staat sowieso een vrij hoog hek, Silvie zou er wel overheen kunnen net als ze vroeger naar voren ging, maar mijn oude kat kon er niet over/langs.

In een stad of dichterbij de doorgaande wegen zou ik 't absoluut niet durven een buitenkat te houden, ik vind 't doodeng als ik ergens langs een drukke straat in de binnenstad van Utrecht loop en daar een kat tegenkom, en die ken ik niet eens. Hier woon ik nu al van kinds af aan en op 1 na zijn alle katten uit de straat gewoon oud geworden (en die ene was voordat 't een 30-km zone werd).
pi_94004076
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:14 schreef Nikmans het volgende:

[..]

nee ben doordeweeks vaak niet eens 12 uur thuis. ik hoor het als een kat in de tuin loopt te miauwen, daarvoor hoef ik dan niet voor het raam te zitten, elke minuut dat ik thuis ben.

ik heb mijn konijn voldoende beschermd tegen dieren die hoger in de dier-eet-dier ladder staan. mocht het dan toch voorkomen dat mijn huisdier doodgaat omdat ik ervoor gekozen heb hem een bepaalde mate van vrijheid te gunnen waardoor hij eventueel in aanraking komt met andere dieren, dan is dat mijn eigen schuld, en die van de eigenaar van het dier dat mijn nijntje kapotbijt. niet van dat dier zelf.

dan word ik dus ook boos op de eigenaar, en ga geen sadistische manieren bedenken om dat dier te pijnigen.

hoe dringt het niet tot jullie door dat het verkeerd is om een dier opzettelijk te pijnigen? zeehondjes doodslaan is ook niet erg? (want ik vind de financiele redenen van die zeehondjes jagers een stuk logischer klinken dan dat gehuil van jullie om overlast terwijl je niet eens de moeite wilt nemen je eigendom fatsoenlijk te beschermen, wat vreemd genoeg een hogere drempel blijkt te zijn dan het pijn doen van die kat)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:21:30 #246
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_94004077
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:20 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

1000 km is wel erg ver. En mijn auto rijdt niet op water.

Gewoon ergens eruit schoppen midden in het bos. Wat je zegt, dicht bij de natuur en kan het daar vogeltjes vangen. Niemand die er last van heeft.
\

ja ik tikte een 0 teveel :D
pi_94004083
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:18 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Daarom. Beestje vangen in een kooitje (dmv een val) en ff stukje gaan rijden om het beest terug in de natuur te zetten. De natuur zijn vrije loop laten gaan. Het is de natuur dat de kat vissen eet en vernielingen aanricht dus is het ook de natuur dat het katertje muisjes kan gaan vangen in de bossen. Probleem opgelost en de buurman maalt er toch niet om; die is allang blij dat hij geen verantwoordelijkheid meer hoeft te dragen (iets wat ie sowieso al niet deed).
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:22:37 #248
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_94004114
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:21 schreef probeer het volgende:

[..]

nee ben doordeweeks vaak niet eens 12 uur thuis. ik hoor het als een kat in de tuin loopt te miauwen, daarvoor hoef ik dan niet voor het raam te zitten, elke minuut dat ik thuis ben.

ik heb mijn konijn voldoende beschermd tegen dieren die hoger in de dier-eet-dier ladder staan. mocht het dan toch voorkomen dat mijn huisdier doodgaat omdat ik ervoor gekozen heb hem een bepaalde mate van vrijheid te gunnen waardoor hij eventueel in aanraking komt met andere dieren, dan is dat mijn eigen schuld, en die van de eigenaar van het dier dat mijn nijntje kapotbijt. niet van dat dier zelf.

dan word ik dus ook boos op de eigenaar, en ga geen sadistische manieren bedenken om dat dier te pijnigen.

hoe dringt het niet tot jullie door dat het verkeerd is om een dier opzettelijk te pijnigen? zeehondjes doodslaan is ook niet erg? (want ik vind de financiele redenen van die zeehondjes jagers een stuk logischer klinken dan dat gehuil van jullie om overlast terwijl je niet eens de moeite wilt nemen je eigendom fatsoenlijk te beschermen, wat vreemd genoeg een hogere drempel blijkt te zijn dan het pijn doen van die kat)
zoals ik zei.Ik vang de kat en laat hem 50 km verderop in een bos vrij. Problem solved. Ik heb geen last meer van de kat. De kat is lekker frivool en vrij in de natuur. Zowel kat als ik tevreden.
pi_94004160
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:20 schreef Misan het volgende:

[..]

je kunt gewoon aangifte doen hoor :)
Dat zal wel online moeten en denk niet dat de optie: overlast kat erbij zit. Dan komt de buurtpolitie die net het niveau LTS of VMBO is ontstegen en komt met jou een gezapig praatje houden om zo tot een oplossing te komen.

Moet je er ook nog een halve dag vrij voor nemen zodat de politie bij jou thuis kan babbelen over de kat van de buurman.

Yeah right. :')
pi_94004230
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Doorgaans is de kat wegjagen/vernietigen wel de veiligste oplossing voor je eigen eigendommen, aangezien je misschien met vervelende baasjes te maken krijgt die eerst foto's ofzo eisen zoals hier al vaker is gepost. Voordat je het weet slacht dat roofdier nog een x-aantal van je kois af, alleen zodat jij een foto kunt maken om het baasje te overtuigen maar dan is het leed al geleden helaas ;(

Executeren is niet netjes maar bijv 100 km verder in het bos zetten ofzo, of licht verminken (een pootje of een oogje) met een windbuks ;)
Ga weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')