.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:51 schreef ArnosL het volgende:
Oeps, vergeten topicnummer en titel aan te passen
Is een ideale starter, en de Fazer volgens mij ook wel. Trekt lekker zonder al te gekke capriolen, en voor zijn leeftijd rijdt hij uitstekend (1993). De 140 haalt hij nog op z'n gemak, maar harder ga ik ook echt niet rijden. Enige probleem wat ik soms heb is het gedrag van de automobilisten naar motorrijders toe, maar ik neem aan dat dat algemeen bekend is. Laatst werd ik bijna gesneden door een auto die me niet 'gezien' had.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Tvp! Leuk motortje! Zoiets wil ik ook als ik mijn rijbewijs heb. Fazer 600 oid.
Ik mag volgende week donderdag pas weer. Duurtlangquote:
Dank u, is van een collega geweestquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:42 schreef Tankiej het volgende:
Nieuw deel
Leuke motor El_Thijs, lijkt me ook wel iets voor een eerste motor
Thanks, was de eerste keer dat ik een nieuw deel opende, dus ik wist nog niet helemaal hoe het werktequote:
Ik heb ook een 600, plaatje was meer ter illustratie . Ik heb geen koffer, maar ik gebruik een stevige rugzak waar ik m'n spullen in vervoer (of m'n vriendin draagt hem als ze achterop zit). Ik heb er ook twee andere beugels op zitten om het blok te beschermen, omdat de oude doorgescheurd waren en erg trilden als ik hoger in de toeren ging. Het is een heerlijk apparaat!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:32 schreef beantsje het volgende:
Mooie motor, El_Thijs, ik heb ook een diversion in de schuur staan, maar dan een 600
[ afbeelding ]
Kan niet wachten tot ik mag rijden.
Staat er bijquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:37 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik heb ook een 600, plaatje was meer ter illustratie . Ik heb geen koffer, maar ik gebruik een stevige rugzak waar ik m'n spullen in vervoer (of m'n vriendin draagt hem als ze achterop zit). Ik heb er ook twee andere beugels op zitten om het blok te beschermen, omdat de oude doorgescheurd waren en erg trilden als ik hoger in de toeren ging. Het is een heerlijk apparaat!
P.S.:Mag ik ook bij de geslaagden van 2010? 23-06 om precies te zijn
Thanks !quote:
Zeg, zit jij nou te azen op die fazer op MF voor een prikkie Leuk ding!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:13 schreef Tankiej het volgende:
Ik ben gisteren aan het einde van de middag nog even bij de Lidl hier langs geweest vanwege de handschoenen. Ze zitten goed en voor een prijs van 20 euro kan het ook eigenlijk niet tegenvallen dacht ik. Dan hoef ik in ieder geval voorlopig niet de zweethandschoenen van de rijschool aan
Ik heb geen motorkleding meer gezien, dat zal wel uitverkocht zijn. Ook de onderkleding was niet veel meer van over.. Er waren nog wel erg veel helmen, maar ook veel mensen die daar helmen aan het passen waren. Was zelfs iemand die al 5 helmen in z'n karretje geladen had
Tja, het is ook niet echt de tijd er voor. Ik hoop (ook voor mezelf) dat de markt nog wel even op zijn gat ligt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:43 schreef Tankiej het volgende:
Valt wel mee, reageer bij een paar leuke motoren zodat ik ze later makkelijk terug kan vinden. Als ik die topics met te koop staande motoren een beetje bekijk dan staan ze vaak wel enkele maanden te koop. Ik koop toch geen motor voordat ik m'n rijbewijs heb
Als ik ga rijden heb ik altijd stevigere schoenen aan die bij de neus ongeveer net zo hoog zijn als mijn motorlaarzen. Het voordeel van de laarzen is wel dat je goed beschermt bent mocht je vallen. Ik heb bij het lessen een flinke schuiverd gemaakt, en God wat was ik blij dat ik mijn pak aan had!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee
Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan?
Ja, als je bijv. bergschoenen hebt, is er een risico dat een lus van je veter bijv. om het schakelpedaal blijft hangen. Maar als je je veters even bij je schoenen instopt, is er niets aan de hand en is het veilig.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee
Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan?
Dat ligt helemaal aan je zelf, en ja, hij is wel een stuk zwaarder als een naked 500cc motor natuurlijk, duh Maar.. van het gewicht van een motorfiets voel je niks meer zodra je rolt, alleen als je stilstaat of je moet hem lopend maneuvreren is hij wat zwaarder, maar onderweg heb je geen flauw benul van het gewicht... die 1100 cc zit tussen je oren trouwens, dit is geen 1100 cc tweecilinder, maar een dikke 4 cilinder toermotor met heel veel trekkracht onderin, dus heerlijk schakellui rijdenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:02 schreef rene90 het volgende:
Zo een tourmotor is wel mooi, alleen die 1100 cc..., vraag me af of dat verstandig is als beginner. Want zo een ding weegt toch ook fiks zwaarder dan een gs500 bijvoorbeeld? Lijkt me dan ook gelijk moeilijker rijden qua evenwicht en alles.
Morgen mag ik weer lessen, wel zin in en hopelijk ben ik weer wat beter want voel me nogal beroerd.
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaatquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee
Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan?
En wat te denken van het feit dat motorlaarzen geen veters hebben, zodat die niet los kunnen gaan zitten en gegrepen kunnen worden door je motorquote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat
Ja dagelijks zal ik 60 km rijden in totaal, en dan soms nog ritjes a'dam/nijmegen. Ik ga denk ik gewoon even wat rondkijken als ik mijn rijbewijs heb, en zien wat goed aanvoelt tijdens een proefrit.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan je zelf, en ja, hij is wel een stuk zwaarder als een naked 500cc motor natuurlijk, duh Maar.. van het gewicht van een motorfiets voel je niks meer zodra je rolt, alleen als je stilstaat of je moet hem lopend maneuvreren is hij wat zwaarder, maar onderweg heb je geen flauw benul van het gewicht... die 1100 cc zit tussen je oren trouwens, dit is geen 1100 cc tweecilinder, maar een dikke 4 cilinder toermotor met heel veel trekkracht onderin, dus heerlijk schakellui rijden
Als je serieus veel kilometers wilt gaan maken is dit je brommer; als ik de centen had kocht ik hem er zó bij als woon-werk/snelwegbrommert
maar die kosten al wat meer en heb geen gigabudget. ik had al 2500-3000 euro voor een motor in gedachte. Die crap van onder de 1000 moet ik sowieso niet hebben, wat altijd wel een "mooie beginnersfiets" isquote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:30 schreef ArnosL het volgende:
CDI en boordcomputer op moderne motoren mogen ook geloof ik.
Volgens mij zei ik toch echt stevige halfhoge schoenen, dus schoenen die je ook beschermen áls je valt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat
Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh
60 km is peanuts natuurlijk, da's een half uurtje heen en een half uurtje terug, daar heb je geen 1100 cc kilometervreter voor nodig, en een occasional retourtje Nijmegen - 020 kan ook best op een 600quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:54 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja dagelijks zal ik 60 km rijden in totaal, en dan soms nog ritjes a'dam/nijmegen. Ik ga denk ik gewoon even wat rondkijken als ik mijn rijbewijs heb, en zien wat goed aanvoelt tijdens een proefrit.
Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Volgens mij zei ik toch echt stevige halfhoge schoenen, dus schoenen die je ook beschermen áls je valt.
Wat mij betreft had die reactie wel iets normaler kunnen zijn. Dit is een topic voor mensen die motorrijles hebben en dus (over het algemeen) beginners zijn. Ik stelde de vraag uit interesse, niet omdat ik van plan ben om zonder motorkleding te gaan rijden.
Maar verder, de veters kunnen inderdaad wel eens lastig zijn
Ik gebruik legerkisten. Zijn wel met veter, maar de lus zit zo hoog dat ze niet tussen je schakelpook oid kunnen komen. Verder hebben ze stalen neuzen. Ze zijn erg goedkoop en degelijk en het bevalt prima!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?
Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief
Vooral deze zin stoor ik mij aan:quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?
Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief
Ik stel een vraag en wil eventueel een goede discussie waar je elkaars mening respecteert. Daar past zo'n zin totaal niet bij wat mij betreftquote:Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh
Wat is de definitie van een schoen en wanneer is het een laars?quote:misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken
Suc7!!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:19 schreef 12345r het volgende:
Volgende week dinsdag afrijden
Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker
Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag
Dat vind ik een van de weinige fatsoenlijke alternatieven voor een motorlaars; ik rijd woon-werk ook met van die leren offshore werklaarzen met stalen neus, dat scheelt sjouwen, en die zijn hoger als de gemiddelde motorlaars.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:37 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ik gebruik legerkisten. Zijn wel met veter, maar de lus zit zo hoog dat ze niet tussen je schakelpook oid kunnen komen. Verder hebben ze stalen neuzen. Ze zijn erg goedkoop en degelijk en het bevalt prima!
Het was niet mijn bedoeling om zo over te komen, ik wilde alleen duidelijk maken dat motorlaarzen niet voor niets zo hoog zijn De beide voorbeelden die je aangeeft vind ik allebei eigenlijk hoge schoenen, en zijn wmb niet geschikt om mee motor te rijden, blijkbaar verschilt de fabrikant hierover van mening, en er zullen vast mensen die ermee rijden, maar ik vind het niks, niet in ons verkeer. Misschien op een dikke HD elektraglide op route 66 of misschien zelfs op een scooter, maar op iets met steppies in het hedendaagse nederlandse verkeer ?quote:
Succes dinsdag!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:19 schreef 12345r het volgende:
Volgende week dinsdag afrijden
Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker
Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag
Ik heb eerst ook met bergwandelschoenen gereden en er trouwens ook een flinke schuiver mee gemaakt. Schaafplek over de neus van de schoen maar ze hebben me uitstekend beschermd.quote:Op zondag 6 maart 2011 00:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat vind ik een van de weinige fatsoenlijke alternatieven voor een motorlaars; ik rijd woon-werk ook met van die leren offshore werklaarzen met stalen neus, dat scheelt sjouwen, en die zijn hoger als de gemiddelde motorlaars.
Daarom is in nieuwe werkschoenen die neus ook niet meer van staal, maar van plastic. Stalen neuzen kunnen indeuken, de plastic neus veert terug.quote:Op zondag 6 maart 2011 10:48 schreef beantsje het volgende:
Stalen neuzen zijn trouwens omstreden; ze kunnen ook je tenen afsnijden.
Foto's?quote:Op zondag 6 maart 2011 12:07 schreef nero7 het volgende:
Onze familie heeft een 900RR als nieuwe aanwinst.
Wat een beest
Heb vandaag een rondje gemaakt, maar net ff te koud voor het stempel "echt leuk"...quote:Op zondag 6 maart 2011 22:14 schreef mark_dabomb het volgende:
had ik vandaag maar een rijbewijs + motor! Heerlijk weer!
Motorlaarzen vind je niets onder een spijkerbroek?quote:Op zondag 6 maart 2011 16:48 schreef rene90 het volgende:
Ik ga misschien wel voor deze schoenen:
[ afbeelding ]
Zien er ook nog wel prima uit voor onder gewone kleding.
Handvat verwarming scheelt al een hoopquote:Op zondag 6 maart 2011 22:30 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Heb vandaag een rondje gemaakt, maar net ff te koud voor het stempel "echt leuk"...
Nee eigenlijk niet, wil het redelijk simpel houden maar toch wel een bepaalde protectie hebben. Vandaar dus een wat simpelere schoen.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:35 schreef Spro het volgende:
[..]
Motorlaarzen vind je niets onder een spijkerbroek?
Ik vind het persoonlijk nogal meevallen bij de laarzen die ik heb, en ze lopen ook wel (redelijk) lekker! (jammer van de, voor het gevoel dunne zool...)
Zal es zien wat ik morgen voor elkaar kan krijgen.quote:
balen amos!quote:Op maandag 7 maart 2011 13:23 schreef ArnosL het volgende:
Godver, gezakt voor m'n theorie. 9 fout, terwijl het met oefenen harstikke goed ging op het eind
Good luck!quote:Op maandag 7 maart 2011 14:43 schreef densmee het volgende:
de 20e mergelland route rijden
de 23e nog een uurtje les
en dan de 28e examen avd
En Anne, al een paar ritjes gemaakt in je eentje?quote:
Niet in m'n eentje, wel samen met SD .quote:Op maandag 7 maart 2011 17:48 schreef rene90 het volgende:
[..]
En Anne, al een paar ritjes gemaakt in je eentje?
Oók .quote:
Jep, dat zijn ze. Op de filmpjes ziet het er inderdaad niet zo moeilijk uit.quote:Op maandag 7 maart 2011 17:54 schreef Crutch het volgende:
In de OP; zijn dat alle verrichtingen die ze kunnen vragen tijdens het examen?
Lijkt me niet zo heul erg moeilijk.
(ex)lessers meet houden binnenkort? De exen nemen de lessers achterop en zulks, lijkt me wel wat!quote:Op maandag 7 maart 2011 18:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Oók .
[..]
Jep, dat zijn ze. Op de filmpjes ziet het er inderdaad niet zo moeilijk uit.
Stapvoets rijden mist (of ik kijk erover heen?), maar als je de langzame slalom kan, kan je ook wel stapvoets rijdenquote:Op maandag 7 maart 2011 17:54 schreef Crutch het volgende:
In de OP; zijn dat alle verrichtingen die ze kunnen vragen tijdens het examen?
Lijkt me niet zo heul erg moeilijk.
Veel mensen hebben mij de Alpine Motosafe aangeraden in ieder geval..quote:Op maandag 7 maart 2011 19:49 schreef rene90 het volgende:
Wat zeggen jullie, de alpine motosafe oordoppen. [ afbeelding ]
Of de pluggerz [ afbeelding ]
Qua prijs scheelt het niks namelijk.
Ik heb vrij kleine gehoorgangen en kan niets met de alpine.quote:Op maandag 7 maart 2011 19:49 schreef rene90 het volgende:
Wat zeggen jullie, de alpine motosafe oordoppen. [ afbeelding ]
Of de pluggerz [ afbeelding ]
Qua prijs scheelt het niks namelijk.
Dat is het gevaar ook - als je het ziet denk je dat het geen reet voorstelt... maar zoals altijd is het in de praktijk een heel stuk andersquote:Op maandag 7 maart 2011 17:54 schreef Crutch het volgende:
In de OP; zijn dat alle verrichtingen die ze kunnen vragen tijdens het examen?
Lijkt me niet zo heul erg moeilijk.
Zitten 2 kanten aan het verhaal. Toen ik de eerste keer spontaan de langzame slalom deed zonder da gezeik ging het in een keer goed, dan heeft je instructeur weer van alles te melden en ga je er op letten en dan gaat het mis (lees je raakt een pion ofzo).quote:Op maandag 7 maart 2011 20:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is het gevaar ook - als je het ziet denk je dat het geen reet voorstelt... maar zoals altijd is het in de praktijk een heel stuk anders
Die zien er wel prima uit, wel fijn met die meerdere maten. Even gereageerd op MP op een advertentie, thanks voor de tip.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:41 schreef beantsje het volgende:
[..]
Ik heb vrij kleine gehoorgangen en kan niets met de alpine.
Heb nu de Noizezz, die levert standaard 4 maten met 1 set filters in een verpakking en dan kan je zelf kiezen. Vorm is ook wat ergonomischer. Prijs is vergelijkbaar. Verkrijgbaar bij schoonenberg hoorcomfort maar ook erg goedkoop via Marktplaats.
[ afbeelding ]
Tja, ik zal het toch eerst moeten oefenen om het te weten.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is het gevaar ook - als je het ziet denk je dat het geen reet voorstelt... maar zoals altijd is het in de praktijk een heel stuk anders
quote:Op maandag 7 maart 2011 21:36 schreef ArnosL het volgende:
Bij welke heb je ze gekocht? Ik ben er nu ook even naar aan het kijken namelijk Of heb je die groene? Als ik ze koop, neem ik die oranje denk ik, dempt nog iets meer
Linkjequote:Op maandag 7 maart 2011 21:36 schreef ArnosL het volgende:
Bij welke heb je ze gekocht? Ik ben er nu ook even naar aan het kijken namelijk Of heb je die groene? Als ik ze koop, neem ik die oranje denk ik, dempt nog iets meer
Ahh kijk mooi, ik las al die verhalen over gehoorbescherming en dacht...neuh daar heb ik niet zoveel zin in.quote:Op maandag 7 maart 2011 22:03 schreef ArnosL het volgende:
Bedankt nogmaals voor de link René, ik heb ze namelijk ook voor ¤10 Blij dat ik ze niet op de motorbeurs in Utrecht heb gekocht, daar kostten ze ¤25
Maar het stuur wou niet verder draaien, en redde het gewoon echt niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 07:13 schreef rene90 het volgende:
met de kleine slalom moet je niet liggen hoor. Gewoon sturen alleen eigenlijk.
Ik zeg: maatoordoppen bij de Beter Horen kost je wat, maar zit wel perfectquote:Op maandag 7 maart 2011 19:49 schreef rene90 het volgende:
Wat zeggen jullie, de alpine motosafe oordoppen. [ afbeelding ]
Of de pluggerz [ afbeelding ]
Qua prijs scheelt het niks namelijk.
Hehe, dat wel. Maar rijd je dan veel dat je op maat gemaakte hebt? En zijn ze niet lek inmiddels, ik lees dat je ze moet testen omdat je gehoorgang ook verandert waardoor ze niet meer optimaal dempen en je alsnog gehoorbeschadiging kan krijgen. (En hoe wordt je nog wakker van de wekker dan?!)quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
ik had nooit oordoppen tot ik ze van Mr.Mo kreeg voor m'n verjaardag, en rijd nu al 4 jaar met deze doppen. Ik slaap er zelfs mee (word van het minste of geringste wakker ) dus ze worden goed gebruikt!
Ja dat zal wel wat schelen natuurlijk. Hoeveel kosten die alpine's? Ook iets van 120 euro ofzo?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:01 schreef Anne het volgende:
Ik had daar geen mogelijkheid toe. Maar met lessen zit je sowieso hooguit maar héél eventjes op de snelweg. Meestal ga je er bij de eerstvolgende afrit alweer af.
De 'muziekversie' kost in ieder geval 130 euro, meen ik mij te herinneren, dus de 'motorversie' zal ook wel zoiets zijn dan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:03 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja dat zal wel wat schelen natuurlijk. Hoeveel kosten die alpine's? Ook iets van 120 euro ofzo?
Ik zit wel redelijk in het genre van extreme sporters haha. Maar ik hoef niet perse te liggen in bochten.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:35 schreef rene90 het volgende:
Congrats!
@nero, ik had al zoiets dat je zo een motor ging kopen haha. Toen je het erover had dat je ging liggen met de kleine slalom, dacht ik al hmm die gaat flink voor het (super) sport type. Ben je wel iemand die zichzelf onder controle heeft. Ik spreek wel een aantal motorrijders die er bewust niet voor kiezen om zo een ding te kopen omdat ze zichzelf dan dood zullen rijden.
ze sluiten niet compleet af hoor! Er zitten filters in die op het geluid van een motor gespecificeerd zijn. Je kunt omgevingsgeluiden en dergelijken nog steeds prima horen, ook de wekker maar de specifieke geluiden (ruis/dempers) worden aanzienlijk beperkt!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:03 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hehe, dat wel. Maar rijd je dan veel dat je op maat gemaakte hebt? En zijn ze niet lek inmiddels, ik lees dat je ze moet testen omdat je gehoorgang ook verandert waardoor ze niet meer optimaal dempen en je alsnog gehoorbeschadiging kan krijgen. (En hoe wordt je nog wakker van de wekker dan?!)
[..]
Ja dat zal wel wat schelen natuurlijk. Hoeveel kosten die alpine's? Ook iets van 120 euro ofzo?
Dat had ik op mn eerste rit op een scooter ook. Eigenlijk een kwestie van het juiste balans vinden zodat je er niet af vliegt als je niet stevig genoeg vasthoudtquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:10 schreef rene90 het volgende:
oke duidelijk verhaal. Ja echt wat een kracht hebben die dingen. Dat merk ik al met die 600 cc waar ik op les. Het gas open en je moet je echt vast houden anders ga je gewoon.
Ik koop die oordoppen vooral omdat ik een half uur over de snelweg moet richting avb. Dan loop ik liever geen gehoorbeschadiging op voor iets dat ik met ¤10 kan voorkomen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:01 schreef Anne het volgende:
Ik had daar geen mogelijkheid toe. Maar met lessen zit je sowieso hooguit maar héél eventjes op de snelweg. Meestal ga je er bij de eerstvolgende afrit alweer af.
Gefeliciteerd!!!quote:
*hand opsteekt*. M'n instructeur merkte een aantal lessen terug op 'dat ik niet bang was hard te rijden', en hoewel ik die snelle motoren wel mooi vind om te zien zou ik er zelf nooit op willen rijden. Iets met de kat op het spek binden daarnaast, ik tour eigenlijk ook veel liever en dan met een wat minder snelle motor - dat maakt het sneller gaan an sich ook leuker omdat het dan meer een uitdaging is.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:35 schreef rene90 het volgende:
Ik spreek wel een aantal motorrijders die er bewust niet voor kiezen om zo een ding te kopen omdat ze zichzelf dan dood zullen rijden.
Ik moet juist eerst mn AVB halen, voor ik uberhaupt de weg op ga.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:43 schreef ArnosL het volgende:
Vanavond weer les gehad, ging harstikke goed!
Voor het eerst de snelweg opgeweest, man wat een kabaal en wat een wind Ik ging eerst maar ff 110 rijden, was hard zat vond ik. Komt m'n instructeur voorbij, zegt ie: 'Volg mij maar'. Toen ging het harder, 140 à 150 hebben we wel gereden Daarna nog ff in Almelo een paar oefeningen gedaan voor de avb en toen weer richting de rijschool in Rijssen.
Al met al wel een goeie avond gehad
bel alvast de verzekeringen om info te winnen, en ook 0900TUIG. Want je bent dan wel verzekerd, maar je hebt niet de juiste rijbewijs als er niet op je kentekenbewijs staat dat het een lichte motor betreft (25kw). En dan ben je volgens ome agent niet verzekerd en heb je een bon.quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:11 schreef ArnosL het volgende:
Die hoge toeren hoor je toch niet door het windgeruis Ik reed ook ong 6000 rpm op de snelweg bij 120. Bij 140 à 150 zat ik bijna in het rood.
Ik ga zelf voor een geknepen 600 denk ik. Toch iets rustiger rijden dan een 125 of 250 op hoofd en snelwegen.
Iets klopt er alleen niet: in het verhaal van nero7 hierboven over 25kw motoren staat dat motoren van voor 1998 niet door de RDW herkeurd worden om 25kw op kenteken te worden. Die motor is van 1992 volgens de advertentie en 25kw op kenteken? Of mis ik nou iets..?quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:40 schreef ArnosL het volgende:
http://www.motorshopper.n(...)en.html#afbeelding:5
Dit vind ik ook wel een leuk ding. 25 kw ook al. Zo iets zou voor mij een ideale beginnersmotor zijn.
Motoren van voor 1998 die geen typegoedkeuring hebben voor 25 kw kunnen ook niet op kenteken krijgen dat ze 25 kw zijn. Dit type heeft schijnbaar wel een typegoedkeuring en kan dus wel op kenteken 25 kw zijn en dus ook zo verzekerd zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:25 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Iets klopt er alleen niet: in het verhaal van nero7 hierboven over 25kw motoren staat dat motoren van voor 1998 niet door de RDW herkeurd worden om 25kw op kenteken te worden. Die motor is van 1992 volgens de advertentie en 25kw op kenteken? Of mis ik nou iets..?
Het is vast geen probleem, maar wel een fout in die advertentie mocht het zo zijn..
Verandert wat dat betreft niet veel t.o.v. een CBFquote:Op woensdag 9 maart 2011 16:41 schreef mark_dabomb het volgende:
Tis ook geen geld he! Ik zou echter niet een naked kopen omdat je dan toch wel erg in de wind zit denk ik?
Efteling is veul leuker dan rijlesquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:18 schreef Crutch het volgende:
Ik heb mijn tweede rijles vervroegd naar morgen (vrijdag naar de Efteling )
Zin iiiiiiiiin.
Op het moment vind ik motorrijden toch echt wel iets leuker.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:20 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Efteling is veul leuker dan rijles
Hoe dat zit weet ik niet precies. Ging meer om het verhaal van de administratieve maas om het zo maar te noemen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:25 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Iets klopt er alleen niet: in het verhaal van nero7 hierboven over 25kw motoren staat dat motoren van voor 1998 niet door de RDW herkeurd worden om 25kw op kenteken te worden. Die motor is van 1992 volgens de advertentie en 25kw op kenteken? Of mis ik nou iets..?
Het is vast geen probleem, maar wel een fout in die advertentie mocht het zo zijn..
Goeie site over ALLE motoren. Alle specs staan hier, incl foto's.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:40 schreef ArnosL het volgende:
http://www.motorshopper.n(...)en.html#afbeelding:5
Dit vind ik ook wel een leuk ding. 25 kw ook al. Zo iets zou voor mij een ideale beginnersmotor zijn.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:28 schreef CocaColaLight het volgende:
Het blijft mooi als je bij het AVD examen de vragen aan de motor staat te beantwoorden en dan de lichten willen contoleren en de sleutel niet om krijgen.
Het schijnt te helpen als je de goeie ER6 neemt De gene die voor mij examen had die had hem er achter gezet ipv op dezelfde plek als ik.
Na een lekker rondje gereden te hebben vroeg de examinator: En vond je het goed genoeg? Dus ik zeg mjah op een paar schoonheids foutjes na ging het wel lekker. Zegt hij dan zijn we het met elkaar eens gefeliciteerd
Nooit gedacht dat je met 16 lessen al in het bezit kan zijn een motor rijbewijs.
Gefeliciteerd manquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:28 schreef CocaColaLight het volgende:
Het blijft mooi als je bij het AVD examen de vragen aan de motor staat te beantwoorden en dan de lichten willen contoleren en de sleutel niet om krijgen.
Het schijnt te helpen als je de goeie ER6 neemt De gene die voor mij examen had die had hem er achter gezet ipv op dezelfde plek als ik.
Na een lekker rondje gereden te hebben vroeg de examinator: En vond je het goed genoeg? Dus ik zeg mjah op een paar schoonheids foutjes na ging het wel lekker. Zegt hij dan zijn we het met elkaar eens gefeliciteerd
Nooit gedacht dat je met 16 lessen al in het bezit kan zijn een motor rijbewijs.
Ik haat die vraag altijd, "wat vond je er zelf van"... wat ik ervan vind boeit niet, wat hij ervan vindt is belangrijkquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:28 schreef CocaColaLight het volgende:
Na een lekker rondje gereden te hebben vroeg de examinator: En vond je het goed genoeg? Dus ik zeg mjah op een paar schoonheids foutjes na ging het wel lekker. Zegt hij dan zijn we het met elkaar eens gefeliciteerd
Haha dat is wel lelijk dat je daar dan staat te stressen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:01 schreef 12345r het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man
Ik had 20 lessen geloof ik, maar ik heb dan ook nog geen autorbw
Ik kreeg me sleutel ook niet om
De examinator probeerde het ook, maar hem lukte het ook niet...
Toen me instructeur erbij geroepen (want die stond weer te lullen met jan en alle man) en die duwt de sleutel een beetje naar beneden en toen ging die wel
Nooit last van gehad tijdens lessen, zullen wel de zenuwen geweest zijn...
Weet iemand hier het antwoord nog op? Het lijkt mij wel logisch dat ze er vrij strak in moeten zitten of dat ik ze aardig ver in m'n oor moet doen, maar ik wil ze natuurlijk ook niet te ver in m'n oor drukken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:11 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb gister m'n oordopjes ook binnen gekregen, maar toen ik ze vanochtend even ging testen merkte ik niet heel veel verschil. Moeten die dingen aardig strak in je oor zitten ofzo? Dan kan het zijn dat ik een andere maat moet proberen
Het zijn van die Noizezz dingen.
je kan ze beter laten maken bij een audicien, dan zitten ze letterlijk als gegoten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:25 schreef ArnosL het volgende:
Goeie tip, dankje Ik denk wel dat ik een te kleine maat heb genomen, ze zitten er namelijk niet echt strak in.
Check !quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:44 schreef Crutch het volgende:
Tweede rijles ging super!
Zaterdag oefeningen doen e.d.
Voor de OP: lesmotor is een Honda CB500.
Moest wel wennen aan de wind, vooral als er een vrachtwagen aankomt.
feliquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:28 schreef CocaColaLight het volgende:
Het blijft mooi als je bij het AVD examen de vragen aan de motor staat te beantwoorden en dan de lichten willen contoleren en de sleutel niet om krijgen.
Het schijnt te helpen als je de goeie ER6 neemt De gene die voor mij examen had die had hem er achter gezet ipv op dezelfde plek als ik.
Na een lekker rondje gereden te hebben vroeg de examinator: En vond je het goed genoeg? Dus ik zeg mjah op een paar schoonheids foutjes na ging het wel lekker. Zegt hij dan zijn we het met elkaar eens gefeliciteerd
Nooit gedacht dat je met 16 lessen al in het bezit kan zijn een motor rijbewijs.
Dat wel, maar mooi....zo mooi....ik droom weer even verderquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:02 schreef motorbloempje het volgende:
ja, daar zie je alle dode vliegen wel op ja..
Ik kan hem nu wel weer aanpassen iddquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:06 schreef Anne het volgende:
En anders kwam het doordat ik hem op lock had gezet, sorry . Ik heb CocaColaLight iig toegevoegd aan de geslaagden! Gefeliciteerd ook!
Zou kunnen, maar niet volgens de verkopers van dit apparaat.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:23 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik kan hem nu wel weer aanpassen idd
Van die VFR 800 zijn er toch nog wel meer in Nederland of anders wel in Duitsland in die kleur?
Bij de ene gemeente is het inderdaad al sneller bekend (bij mij al na 2 uurtjes) en bij de ander moet je helaas een dagje wachten .quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:43 schreef CocaColaLight het volgende:
Zucht ik naar het gemeente huis leg mijn rijbewijs op de bali en zeg ik zou graag een nieuwe willen hebben.
Ze kijkt naar de pasfoto print het formulier uit en zegt dat is dan 41 euro zoveel. Ik zeg zit de kosten voor het extra stempeltje erbij? Ze kijkt verwonderd oh je wil een uitbreiding. Goh waarom zou ik anders een rijbewijs willen aanvragen als mijn rijbewijs geldig is tot 2020
Ze klikt een beetje in haar schermpje en zegt helaas dat staat nog niet in het systeem. Dus morgen nog maar een keer die kant op :x
Goed gezien, maar die op foto twee is exact de motor van de beurs.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:15 schreef ArnosL het volgende:
En dat is niet dezelfde als op het vorige plaatje?
Je kan dus op je papieren rijbewijs een stempeltje bij laten zetten? Wat kost dat dan?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij de ene gemeente is het inderdaad al sneller bekend (bij mij al na 2 uurtjes) en bij de ander moet je helaas een dagje wachten .
quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:25 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon zelf er een limited edition van maken door er een sticker op te plakken ofzo
Wacht maarquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:28 schreef ArnosL het volgende:
Idd, zoveel bijzonders is er nou ook weer niet aan zo te zien
nee, dat kan niet je krijgt een pasje ter vervanging.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:28 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Je kan dus op je papieren rijbewijs een stempeltje bij laten zetten? Wat kost dat dan?
ik vind 'm vooral erg 'wit'quote:
Nee, nee, je krijg een geheel nieuw rijbewijs. Dus als je bij de gemeente bent geweest, krijg je niet meteen je nieuwe rijbewijs mee. Daar gaan een aantal dagen overheen (aantal dagen is afhankelijk of je het met spoed wilt of niet).quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:28 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Je kan dus op je papieren rijbewijs een stempeltje bij laten zetten? Wat kost dat dan?
quote:
Lijkt me wel tof.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
zeg, gaan jullie straks allemaal gezellig naar de FOK MC als jullie geslaagd zijn?
er mag geen nieuw topic komen en hier mogen we ook niet 'offtopic', maar vind 't wel leuk! Vooral al die newbies en het zoeken van motoren enzo
Goed idee. Ik heb mij vast maar gemeld:quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
zeg, gaan jullie straks allemaal gezellig naar de FOK MC als jullie geslaagd zijn?
er mag geen nieuw topic komen en hier mogen we ook niet 'offtopic', maar vind 't wel leuk! Vooral al die newbies en het zoeken van motoren enzo
Wat een mooi dingquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:51 schreef Crutch het volgende:
Gevonden, dit is m exact!
[ afbeelding ]
I Knooooow! Maar boeieh!quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat een mooi ding
Alleen... besmettelijk wit?
Was ik sowieso al van plan, maar zoals ArnosL al zegt... eerst maar eens slagenquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
zeg, gaan jullie straks allemaal gezellig naar de FOK MC als jullie geslaagd zijn?
er mag geen nieuw topic komen en hier mogen we ook niet 'offtopic', maar vind 't wel leuk! Vooral al die newbies en het zoeken van motoren enzo
Heb je een motor gekocht?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:55 schreef nero7 het volgende:
Ik kon het niet laten om te bieden op motoren, en dat is niet alles
Natuurlijkquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
zeg, gaan jullie straks allemaal gezellig naar de FOK MC als jullie geslaagd zijn?
er mag geen nieuw topic komen en hier mogen we ook niet 'offtopic', maar vind 't wel leuk! Vooral al die newbies en het zoeken van motoren enzo
Een mod met een kloon. Ik dacht je geen klonen mocht hebben?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:46 schreef motorbloempje het volgende:
één van m'n klonen staat zelfs bij de tekeningetjes in de OP
het account in de OP is dan ook gebannedquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:24 schreef Anne het volgende:
Jawel hoor. Zolang je er niet mee loopt te klooien of mee door aan het posten hebt als je 'originele account' een ban heeft, mag dat .
Even in het kort;quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:36 schreef rene90 het volgende:
vandaag les gehad en ging echt klote, langzame slalom faalde weer. Moet je die nou halen op je examen of kan je die laten gaan eigenlijk. Dan hoef ik me een stuk minder druk te maken.
Welkom, en veel succes!!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:04 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik heb me vandaag aangemeld en werd binnen 30 minuten terug gebeld om afspraken te maken
heb volgende week vrijdag mijn eerste les
Mijn gevoel zegt KOPEN, maar mn verstand zegt sparen en wachten tot er echt een mooie langskomt.quote:
En ik kan pas 6 aprilquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:04 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik heb me vandaag aangemeld en werd binnen 30 minuten terug gebeld om afspraken te maken
heb volgende week vrijdag mijn eerste les
eerste les 18-03-2011
les motor yamaha xj 600 abs
ik heb er zin in
Dat gevoel heb ik ook al wel eens gehad. Daarbij zij mijn verstand ook kopen, maar m'n ouders wisten me er van te overtuigen dat ik nog even moest wachten.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:16 schreef nero7 het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt KOPEN, maar mn verstand zegt sparen en wachten tot er echt een mooie langskomt.
Nog niet dus, maar ik had de plannen wel
Veel plezier eerste les was voor mij in elk geval een belevenisquote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Zo, nog 1,5 uur en ik ga voor de eerste keer op een motor zitten! En rijden hoop ik;)
succes!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Zo, nog 1,5 uur en ik ga voor de eerste keer op een motor zitten! En rijden hoop ik;)
Oeh, wat een gemene voorkantquote:
Ik denk dat het handiger is als we dit topic dan een beetje les gerelateerd houden, dan kunnen we in dat andere topic gewoon lekker bomen over kleding en nieuwe aankopen e.d., dan kan het hier weer gewoon over lessen en bijzondere verrichtingen gaanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:55 schreef rene90 het volgende:
Misschien wel handig om wat duidelijkheid te bieden wat hier nou wel / niet mag. Het gaat hier voornamelijk over het lessen, en er komt weleens iets langs over een beginnersmotor / kleding. Mij lijkt dat hier wel kunnen, we zijn allemaal beginners en dan heb je toch redelijk dezelfde vragen. Misschien kunnen we dus het motorrijles/beginners topic ervan maken, zodat je het gelijk in de titel al wat breder neerzet?
Zojuist bij Termaat motorlaarzen gekocht, de alpinestart roam black. Toch maar gekozen voor veiligheid. [ afbeelding ]
Zaten erg lekker, en redelijk soepel. Kosten: 120 euro.
Ook de sas-tec protector opgehaald, en het is een soepel ding. Je kan het als je het langzaam doet het gewoon indrukken, en dan buigt het vanzelf weer terug.
meestal was het bij mij gewoon een openbare parkplatz waar dus ook regelmatig auto's doorreden ook een paar keer op een rustige straat de snelle oefeningen gedaanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:49 schreef Sounddragon het volgende:
Is dat tegenwoordig standaard zo'n oefenterrein? en is dat dan afgesloten voor al het andere verkeer, of is het gewoon een grote lege parkeerplaats?
Het verschilt per rijschool.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:10 schreef Sounddragon het volgende:
Dat deden wij ook, maar ik lees hier best wel vaak het woord 'oefenterrein' dus ik vraag me dan af of dat echt een speciaal terrein is, want da's wel lekker luxe natuurlijk. Ik begreep van Anne bijvoorbeeld dat de pilonnen daar gewoon bleven staan, dus ik neem aan dat het dan een soort eigen terreintje is, anders kunnen ze om de haverklap nieuwe meenemen
Ik oefen altijd op de parkeerplaats van Ahoyquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:49 schreef Sounddragon het volgende:
Is dat tegenwoordig standaard zo'n oefenterrein? en is dat dan afgesloten voor al het andere verkeer, of is het gewoon een grote lege parkeerplaats?
Bij de rijschool waar ik leste gingen we gewoon naar het examenterrein van het CBR bij het Gelredome.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:10 schreef Sounddragon het volgende:
Dat deden wij ook, maar ik lees hier best wel vaak het woord 'oefenterrein' dus ik vraag me dan af of dat echt een speciaal terrein is, want da's wel lekker luxe natuurlijk. Ik begreep van Anne bijvoorbeeld dat de pilonnen daar gewoon bleven staan, dus ik neem aan dat het dan een soort eigen terreintje is, anders kunnen ze om de haverklap nieuwe meenemen
Wat voor gs500 is het? En wat wil je er ongeveer voor hebben?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:36 schreef tralalala het volgende:
Mijn 25kw periode zit er op dus de gs500 gaat de verkoop in.
Wel een beetje op tijd een datum prikken he .quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:09 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ga volgende week op vakantie leren dus zsm Ik doe geen cursus want op die data van paul lam kan ik niet.
Gs500e uit 1992 met ruim 43.000 km.quote:Op zondag 13 maart 2011 02:08 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat voor gs500 is het? En wat wil je er ongeveer voor hebben?
iets tussen de ¤800 en ¤1100.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:17 schreef tralalala het volgende:
[..]
Gs500e uit 1992 met ruim 43.000 km.
25 Kw op kenteken (nu vol vermogen) 25kw-set wel aanwezig.
Bijna nieuwe koppelingsplaten, nieuwe voor en achterband (BT45), nieuwe remblokjes voor en achter, nieuwe ketting+tandwielen.
Wel wat kleine roest spikkels (meeste gewoon weg gekregen met wd-40) en krasjes op de tank maar het is dan ook een dingetje uit 1992.
Geen idee wat een normale vraagprijs is, binnenkort maar even een TK-topic met huidige foto's plaatsen.
[ afbeelding ]
Vandaag nog heerlijk mee gereden
Hier heb ik nog niks over gehoord, maar dat zou me wel wat overdreven lijken. Zoals ik nu iedereen spreek gaat iedereen geleidelijk aan groter rijden, als ze steeds meer ervaring krijgen dus ik zie niet gelijk een noodzaak hiervoor.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:48 schreef Dekatria het volgende:
Overigens hoorde ik van m'n instructeur best wel iets alarmerends voor degenen die in de toekomst nog willen lessen; per 2013 gaan ze de boel omgooien. Iedereen, ongeacht leeftijd, begint dan op 125cc. Daarmee haal je dan je AVB en AVD examen. Wil je groter, moet je hetzelfde kunstje (AVB en AVD) nog eens doen met 500cc. Wil je later nog groter dan dat rijden, moet je nog eens AVB en AVD doen op een grotere (1000cc) motor. Dat laatste mag dan pas als je 24 bent.
Wil je in 2013> alles kunnen rijden, moet je dus in totaal 6 praktijkexamens afleggen in plaats van de 2 op het moment. Daarnaast is er ook geen omgangsregeling - ben je per December 2012 nog niet klaar, dan moet je dus helemaal overnieuw beginnen.
Ze hebben het dus al Europees besloten naar het schijnt, en het wordt per 1 Januari 2013 ingevoerd.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:02 schreef rene90 het volgende:
Hier heb ik nog niks over gehoord, maar dat zou me wel wat overdreven lijken. Zoals ik nu iedereen spreek gaat iedereen geleidelijk aan groter rijden, als ze steeds meer ervaring krijgen dus ik zie niet gelijk een noodzaak hiervoor.
gefeliciteerd!!!quote:Op zondag 13 maart 2011 16:06 schreef Usert het volgende:
volgens mij helemaal niet gemeld, maareh ik heb hem alweer 2 weken geleden gehaald!
in 1x, tijdens het afrijden 2 maal vergeten mn knipperlicht uit te doen maar dat bleek geen probleem
Als dat echt zo gaat worden, ben ik blij dat ik me rijbewijs heb!quote:Op zondag 13 maart 2011 21:48 schreef Dekatria het volgende:
Overigens hoorde ik van m'n instructeur best wel iets alarmerends voor degenen die in de toekomst nog willen lessen; per 2013 gaan ze de boel omgooien. Iedereen, ongeacht leeftijd, begint dan op 125cc. Daarmee haal je dan je AVB en AVD examen. Wil je groter, moet je hetzelfde kunstje (AVB en AVD) nog eens doen met 500cc. Wil je later nog groter dan dat rijden, moet je nog eens AVB en AVD doen op een grotere (1000cc) motor. Dat laatste mag dan pas als je 24 bent.
Wil je in 2013> alles kunnen rijden, moet je dus in totaal 6 praktijkexamens afleggen in plaats van de 2 op het moment. Daarnaast is er ook geen omgangsregeling - ben je per December 2012 nog niet klaar, dan moet je dus helemaal overnieuw beginnen.
bronquote:Nieuwe regels Europees motorrijbewijs
In 2012 worden de nieuwe Europese regels voor het motorrijbewijs van kracht.
* Er komt een categorie lichte motoren (tot 125 cc) bij. Voor deze categorie is de Europese minimumleeftijd 16 jaar. Nederland zal, samen met een paar andere landen, waarschijnlijk kiezen voor een hogere minimumleeftijd.
* De huidige categorie A-beperkt (nu tot 25 kW) wordt opgerekt tot 35 kW. De minimumleeftijd voor deze categorie is minimaal 2 jaar hoger dan die voor de lichte motorcategorie. Voor de categorie A-onbeperkt geldt dat u minimaal 2 jaar ervaring moet hebben op een motor in de nieuwe categorie A-beperkt (tot 35 kW). In Nederland is dat al het geval.
* Voor de categorie zware motoren gaat een minimumleeftijd van 24 jaar gelden. In Nederland is de minimumleeftijd voor zware motoren nu nog 21 jaar.
succes morgenquote:Op maandag 14 maart 2011 11:22 schreef rene90 het volgende:
wel een fijne rijles gehad net, hopelijk dus klaar gestoomd voor morgen op mijn examen bijzondere verrichtingen.
naja je weet het nooit, voor mijn gevoel ga ik sowieso de halve draai, snelle slalom, 8, uitrijden parkeervak, stapvoets, lopen met de motor, vertragings wel halen. Remmingen blijven lastig, en langzame slalom ging vandaag wel lekker. Dus tja, de instructeur zegt ook dat hij wel denkt dat het goed komt.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:42 schreef Crutch het volgende:
Oeh, spannend.
Ben je er écht klaar voor denk je?
Toegevoegd .quote:Op zondag 13 maart 2011 09:13 schreef mark_dabomb het volgende:
O ja, ik mag ook in de topic start nu he School: Paul Lam. Motor: Zo'n nieuwe fazer 600. Eerste rijles: 31-03 (probeer daar nog 24-03 van te maken)
Succes morgen rene!quote:Op maandag 14 maart 2011 11:22 schreef rene90 het volgende:
wel een fijne rijles gehad net, hopelijk dus klaar gestoomd voor morgen op mijn examen bijzondere verrichtingen.
Dat is ongeveer 20 minuten rijden .quote:Op maandag 14 maart 2011 13:28 schreef rene90 het volgende:
thanks voor de steun. Moet inderdaad 15 zijn ja, morgen dus. Anne, hoelang is het rijden eigenlijk naar het terrein in Arnhem?
En als kleine tip, ik heb daar ook mijn AVB gedaan en ze stellen het op prijs als je je helm niet op tafel legtquote:Op maandag 14 maart 2011 13:31 schreef Anne het volgende:
En weer aangepast.
[..]
Dat is ongeveer 20 minuten rijden .
Je gaat naar het Gelredome, dus behoorlijk vooraan in Arnhem.
Examen zelf duurt ook zo'n 20 minuten.
En hoe heb je dat voor elkaar gekregen Wat voor pak is het, pics?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:27 schreef mark_dabomb het volgende:
Woei! Helemaal nieuw Rev-it motorpak (textiel) gekocht voor maar 7 tientjes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |