abonnement Unibet Coolblue
pi_93627757
Hier kun je je ervaringen op het gebied van motorrijles delen en kun je vragen stellen over de meest uiteenlopende (motor)onderwerpen. Ben je van plan om binnenkort met motorrijlessen te beginnen, schroom dan niet en meldt je in dit topic. Ook oud lessers zijn van harte welkom om hun ervaringen en kennis aan ons over te dragen.

De lessers
ArnosL Eerste les: 06-11-2010 Theorie: 07-03-2011 AVB: 28-03-2011 AVD: nnb Rijschool: Te Morsche Rijssen Lesmotor: Honda CBF 500

beantsje Eerste rijles: 16-09-2010 Theorie: 04-10-2010 AVB: 17-11-2010 AVD: nnb Rijschool: Succes, Emmen Lesmotor: Honda CB500

Boomstronk Eerste rijles: 04-10-2010 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: nnb Lesmotor: nnb

Crutch Eerste rijles: 05-03-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Hofma / Boezerooy te Oudeschoot (of eigenlijk Heerenveen-Zuid) Lesmotor: Honda CB500

Dekatria Eerste rijles: 23-10-2010 Theorie: 13-10-2010 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: de Jong Rotterdam Lesmotor: Honda CBF500

densmee Eerste rijles: 29-09-2010 Theorie: 09-11-2010 AVB: 13-12-2010 AVD: 28-03-2011 Rijschool: Ben Verhagen, Eersel Instructeur Rene van den Boogaard, Eindhoven Lesmotor: Honda CBF600

mark_dabomb Eerste rijles: 31-03-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Yamaha FZ6 (600cc)

Raphaelo Eerste rijles 01-03-2011, Theorie: -nnb- AVB: -nnb- AVD: -nnb-
Rijschool: De schakel Groningen, Lesmotor: Honda Nighthawk 250

rene90 Eerste rijles: 15-02-2011 Theorie: 03-03-2011 AVB: 15-03-2011 AVD: nnb Rijschool: Paul Lam, Nijmegen Lesmotor: Yamaha FZ6 (600cc)

Tankiej Eerste rijles: 25-01-2011 Theorie: nnb AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Anco Doornbos, Appingedam Lesmotor: Honda CBF 600 ABS

Yreal Eerste rijles: 20-9-2010 Theorie: 14-09-2010 AVB: nnb AVB: nnb Rijschool: Verkeerscentrum Zoetermeer Lesmotor: Honda CBF500 (35KW)

Bijzondere verrichtingen op youtube











Handige site's
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/

*O* Geslaagden 2009 *O*
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009

*O* Geslaagden 2010 *O*
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010

*O* Geslaagden 2011 *O*
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011

Vorige Topics
Motor Rijles
Motorrijlessen #2
Motorrijlessen #3
Motorrijlessen #4 "Vroom vrooom"
Motorrijles #5: Waar er twee minder zijn.
Motorrijles #6 nemen rotondes al veel te schuin
Motorrijlessen, deeltje 7! met luie lessers :')
Motorrijlessen! nummero 8! Inc een paar nieuwe lessers *O*
Motorrijlessen nr. 9! Volgas richting A!
Motorrijles topic 10, odz echte mannen lessen in de winter!
Motorrijles deeltje 11, op naar de zomer
Motorrijles deeltje 12, het weer is goed en nu A nog
Motorrijles #13 Schaamranden waar we trots op zijn
Motorrijles #14 Ken je plek (op de weg)
Motorrijles #15: File bij het CBR!
Motorrijles #16: The sequal continues!
Motorrijles #17
Motorrijles #18
Motorrijles #19 - waar iedereen cabrio rijdt
Motorrijles #20 - Waar we hopen dat het nog lang droog blijft
Motorrijles #21 - Met de bladeren de weg op
Motorrijles #22 - Brrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Motorrijles #23 - De start van het seizoen!
Motorrijles #24 - Zweten zich een ongel... rijbewijs!
Motorrijles #25 - Met de knieën tegen de tank!
Motorrijles #26 - Blijf vooruit kijken!
Motorrijles #27 - Met leren motorrijden ben je nooit klaar!
Motorrijles #28 - Pekel of gladde wegen, niets houdt ons tegen!
Motorrijles #29 - bijna lente, we krijgen haast met het roze pasje!!!
Motorrijles #30 - Veiligheid gaat voor alles!

Deze OP (openingspost) is hier terug te vinden. Klik op bewerken (bovenaan) en kopieer de post. Wil je er ook in staan? Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 14-03-2011 13:29:49 ]
pi_93627784
Oeps, vergeten topicnummer en titel aan te passen :X
  vrijdag 4 maart 2011 @ 08:57:07 #3
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93628008
Zo een tourmotor is wel mooi, alleen die 1100 cc..., vraag me af of dat verstandig is als beginner. Want zo een ding weegt toch ook fiks zwaarder dan een gs500 bijvoorbeeld? Lijkt me dan ook gelijk moeilijker rijden qua evenwicht en alles.

Morgen mag ik weer lessen, wel zin in en hopelijk ben ik weer wat beter want voel me nogal beroerd.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93628090
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:51 schreef ArnosL het volgende:
Oeps, vergeten topicnummer en titel aan te passen :X
;).
pi_93628365
Bijna weer goed weer ( :P ) om te gaan toeren! Iedereen veel succes met zijn of haar lessen ^O^ ! Ik ben vorig jaar geslaagd (2e keer) in juni, en ben nu de trotse eigenaar van onderstaand veroersmiddel (ongeveer dan he :P ):



Rijd heerlijk!

Alleen vinden sommige automobilisten het niet leuk als ik ze inhaal :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_93628439
Tvp! Leuk motortje! Zoiets wil ik ook als ik mijn rijbewijs heb. Fazer 600 oid.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_93628659
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Tvp! Leuk motortje! Zoiets wil ik ook als ik mijn rijbewijs heb. Fazer 600 oid.
Is een ideale starter, en de Fazer volgens mij ook wel. Trekt lekker zonder al te gekke capriolen, en voor zijn leeftijd rijdt hij uitstekend (1993). De 140 haalt hij nog op z'n gemak, maar harder ga ik ook echt niet rijden. Enige probleem wat ik soms heb is het gedrag van de automobilisten naar motorrijders toe, maar ik neem aan dat dat algemeen bekend is. Laatst werd ik bijna gesneden door een auto die me niet 'gezien' had.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_93629035
Nieuw deel *O*

Leuke motor El_Thijs, lijkt me ook wel iets voor een eerste motor :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:57 schreef Dekatria het volgende:
Straks weer lessen *O*
Ik mag volgende week donderdag pas weer. Duurtlang :'(
pi_93629503
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:42 schreef Tankiej het volgende:
Nieuw deel *O*

Leuke motor El_Thijs, lijkt me ook wel iets voor een eerste motor :)
Dank u, is van een collega geweest ;)

M'n vriendin vindt het ook leuk om achterop te zitten, en waarschijnlijk zit er een motorvakantie in dit jaar.

En natuurlijk hoop ik weer veel nieuwe motorrijders te verwelkomen op de weg :) !
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_93630164
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:06 schreef Anne het volgende:

[..]

;).
Thanks, was de eerste keer dat ik een nieuw deel opende, dus ik wist nog niet helemaal hoe het werkte :P

Maandag theorie en dinsdag lessen :)
pi_93630886
Mooie motor, El_Thijs, ik heb ook een diversion in de schuur staan, maar dan een 600


Kan niet wachten tot ik mag rijden.
pi_93631087
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:32 schreef beantsje het volgende:
Mooie motor, El_Thijs, ik heb ook een diversion in de schuur staan, maar dan een 600
[ afbeelding ]

Kan niet wachten tot ik mag rijden.
Ik heb ook een 600, plaatje was meer ter illustratie ;) . Ik heb geen koffer, maar ik gebruik een stevige rugzak waar ik m'n spullen in vervoer (of m'n vriendin draagt hem als ze achterop zit). Ik heb er ook twee andere beugels op zitten om het blok te beschermen, omdat de oude doorgescheurd waren en erg trilden als ik hoger in de toeren ging. Het is een heerlijk apparaat!

P.S.:Mag ik ook bij de geslaagden van 2010? 23-06 om precies te zijn :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_93631362
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:37 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik heb ook een 600, plaatje was meer ter illustratie ;) . Ik heb geen koffer, maar ik gebruik een stevige rugzak waar ik m'n spullen in vervoer (of m'n vriendin draagt hem als ze achterop zit). Ik heb er ook twee andere beugels op zitten om het blok te beschermen, omdat de oude doorgescheurd waren en erg trilden als ik hoger in de toeren ging. Het is een heerlijk apparaat!

P.S.:Mag ik ook bij de geslaagden van 2010? 23-06 om precies te zijn :@
Staat er bij
pi_93631695
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:43 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Staat er bij
Thanks ^O^ !
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_93632667
Ik ben gisteren aan het einde van de middag nog even bij de Lidl hier langs geweest vanwege de handschoenen. Ze zitten goed en voor een prijs van 20 euro kan het ook eigenlijk niet tegenvallen dacht ik. Dan hoef ik in ieder geval voorlopig niet de zweethandschoenen van de rijschool aan :P

Ik heb geen motorkleding meer gezien, dat zal wel uitverkocht zijn. Ook de onderkleding was niet veel meer van over.. Er waren nog wel erg veel helmen, maar ook veel mensen die daar helmen aan het passen waren. Was zelfs iemand die al 5 helmen in z'n karretje geladen had :')
pi_93633278
op MF is iedereen enthousiast over de thermo kleding. Vergeten mee te neemen :(
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_93634618
http://motoren.marktplaat(...)Y%3D&fta_ind=16&fs=1

Zoiets vind ik ook wel iets hebben.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93635150
Je kunt natuurlijk ook nog even in Duitsland kijken, daar staan vaak ook oudere motoren op die hier nog een stuk duurder zijn. Dan hoef je ook nauwelijks BPM te betalen, dus dat kan nog wel eens flink schelen in de aanschafprijs.

http://www.mobile.de/ is daar wel een mooie site voor.
pi_93635852
Bedankt voor de linkjes, ik heb weer wat te doen de komende tijd :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:57:35 #22
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93636678
Net weer een AVDlesje gehad - veel geoefend op het kijken bij remmen en kruispunten. Ik vind het moeilijk om de motor recht te houden tijdens het kijken - motor beweegt teveel mee.

Voor de rest weer hartstikke tof, met dit weer 8-) ^O^
pi_93638357
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:13 schreef Tankiej het volgende:
Ik ben gisteren aan het einde van de middag nog even bij de Lidl hier langs geweest vanwege de handschoenen. Ze zitten goed en voor een prijs van 20 euro kan het ook eigenlijk niet tegenvallen dacht ik. Dan hoef ik in ieder geval voorlopig niet de zweethandschoenen van de rijschool aan :P

Ik heb geen motorkleding meer gezien, dat zal wel uitverkocht zijn. Ook de onderkleding was niet veel meer van over.. Er waren nog wel erg veel helmen, maar ook veel mensen die daar helmen aan het passen waren. Was zelfs iemand die al 5 helmen in z'n karretje geladen had :')
Zeg, zit jij nou te azen op die fazer op MF voor een prikkie ;) Leuk ding!
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_93638745
Valt wel mee, reageer bij een paar leuke motoren zodat ik ze later makkelijk terug kan vinden. Als ik die topics met te koop staande motoren een beetje bekijk dan staan ze vaak wel enkele maanden te koop. Ik koop toch geen motor voordat ik m'n rijbewijs heb :P
pi_93638880
Ik heb gisteren ook de handschoenen van de lidl gekocht. Mijn oude handschoenen willen om 1 of andere duistere reden opeens niet meer aan.
Verder niets meegenomen.
Mooie motoren Beantsje en El_thijs
pi_93639517
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:43 schreef Tankiej het volgende:
Valt wel mee, reageer bij een paar leuke motoren zodat ik ze later makkelijk terug kan vinden. Als ik die topics met te koop staande motoren een beetje bekijk dan staan ze vaak wel enkele maanden te koop. Ik koop toch geen motor voordat ik m'n rijbewijs heb :P
Tja, het is ook niet echt de tijd er voor. Ik hoop (ook voor mezelf) dat de markt nog wel even op zijn gat ligt.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_93640028
Ik heb al mijn gear gekocht bij (volgens mij, naam even vergeten) MotoPoint GP in Middelbeers. Prijzig, maar kwaliteit is goed. Helm, jas, broek, laarzen en handschoenen komen allemaal daar vandaan. Als ik zelf ga rijden doe ik meestal alles aan, ligt een beetje aan het weer. Maar merk wel dat ik vaker alleen helm, jas en handschoenen aan (naast een fluor-hesje) en thermo-ondergoed voor onder de broek. Slecht, ik weet het :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_93640426
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee :P

Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan? :o
pi_93640595
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee :P

Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan? :o
Als ik ga rijden heb ik altijd stevigere schoenen aan die bij de neus ongeveer net zo hoog zijn als mijn motorlaarzen. Het voordeel van de laarzen is wel dat je goed beschermt bent mocht je vallen. Ik heb bij het lessen een flinke schuiverd gemaakt, en God wat was ik blij dat ik mijn pak aan had!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_93653527
Ik heb verder geen stevige schoenen die net zo hoog zijn bij de neus als m'n motorlaarzen. Dus bij mij zal het wel altijd de motorlaarzen zijn die ik aan heb tijdens het rijden :P
pi_93658116
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee :P

Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan? :o
Ja, als je bijv. bergschoenen hebt, is er een risico dat een lus van je veter bijv. om het schakelpedaal blijft hangen. Maar als je je veters even bij je schoenen instopt, is er niets aan de hand en is het veilig.

Ik heb inmiddels ook thermoondergoed van de Lidl gescoord; ziet er goed uit. Voor de rest was ik al goed voorzien; had net op de motorbeurs mooie handschoenen gekocht.
Daarna uurtje les gehad; ik snap nu beter waarom ik gezakt ben maandag. Dus nu maar werken aan poging 2.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 23:26:44 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93668995
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:02 schreef rene90 het volgende:
Zo een tourmotor is wel mooi, alleen die 1100 cc..., vraag me af of dat verstandig is als beginner. Want zo een ding weegt toch ook fiks zwaarder dan een gs500 bijvoorbeeld? Lijkt me dan ook gelijk moeilijker rijden qua evenwicht en alles.

Morgen mag ik weer lessen, wel zin in en hopelijk ben ik weer wat beter want voel me nogal beroerd.
Dat ligt helemaal aan je zelf, en ja, hij is wel een stuk zwaarder als een naked 500cc motor natuurlijk, duh :P Maar.. van het gewicht van een motorfiets voel je niks meer zodra je rolt, alleen als je stilstaat of je moet hem lopend maneuvreren is hij wat zwaarder, maar onderweg heb je geen flauw benul van het gewicht... die 1100 cc zit tussen je oren trouwens, dit is geen 1100 cc tweecilinder, maar een dikke 4 cilinder toermotor met heel veel trekkracht onderin, dus heerlijk schakellui rijden O+
Als je serieus veel kilometers wilt gaan maken is dit je brommer; als ik de centen had kocht ik hem er zó bij als woon-werk/snelwegbrommert :Y

quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee :P

Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan? :o
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat :?
Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh ^O^

Minimaal bij mij: ehhh.. alles, behalve als het écht smerig heet (25++) is, mijn motorbroek, mits ik geen snelweg doe en geen 'haast' heb, maar dan nog steeds minimaal een lange spijkerbroek. Voor de zomer heb ik trouwens zogenaamde 'doorwaai-kleding'; helemaal goed ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:19:03 #33
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93671477
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat :?
En wat te denken van het feit dat motorlaarzen geen veters hebben, zodat die niet los kunnen gaan zitten en gegrepen kunnen worden door je motor :)
pi_93677450
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat ligt helemaal aan je zelf, en ja, hij is wel een stuk zwaarder als een naked 500cc motor natuurlijk, duh :P Maar.. van het gewicht van een motorfiets voel je niks meer zodra je rolt, alleen als je stilstaat of je moet hem lopend maneuvreren is hij wat zwaarder, maar onderweg heb je geen flauw benul van het gewicht... die 1100 cc zit tussen je oren trouwens, dit is geen 1100 cc tweecilinder, maar een dikke 4 cilinder toermotor met heel veel trekkracht onderin, dus heerlijk schakellui rijden O+
Als je serieus veel kilometers wilt gaan maken is dit je brommer; als ik de centen had kocht ik hem er zó bij als woon-werk/snelwegbrommert :Y
Ja dagelijks zal ik 60 km rijden in totaal, en dan soms nog ritjes a'dam/nijmegen. Ik ga denk ik gewoon even wat rondkijken als ik mijn rijbewijs heb, en zien wat goed aanvoelt tijdens een proefrit.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93681167
ik ben niet eens beginnen met mn rijlessen en vind de 25kw begrenzing nu al kak. :')

Welke begrenzingen zijn er allemaal? bussen in inlaat en uitlaat, en gashendel-begrenzing toch?
Ik wil nog wel een beetje met de toeren kunnen spelen. Ik wil wel onder de 25kw zitten zodat ik nog verzekerd ben!
pi_93681208
CDI en boordcomputer op moderne motoren mogen ook geloof ik.
pi_93681262
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:30 schreef ArnosL het volgende:
CDI en boordcomputer op moderne motoren mogen ook geloof ik.
maar die kosten al wat meer en heb geen gigabudget. ik had al 2500-3000 euro voor een motor in gedachte. Die crap van onder de 1000 moet ik sowieso niet hebben, wat altijd wel een "mooie beginnersfiets" is :')
pi_93687797
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat :?
Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh ^O^

Volgens mij zei ik toch echt stevige halfhoge schoenen, dus schoenen die je ook beschermen áls je valt.
Wat mij betreft had die reactie wel iets normaler kunnen zijn. Dit is een topic voor mensen die motorrijles hebben en dus (over het algemeen) beginners zijn. Ik stelde de vraag uit interesse, niet omdat ik van plan ben om zonder motorkleding te gaan rijden.

Maar verder, de veters kunnen inderdaad wel eens lastig zijn :+
pi_93690692
Zojuist weer les gehad,en eindelijk de langzame slalom een stuk beter onder de knie. Vooral het knijpen van je knieën om de tank heeft voor mij geholpen. Ik had de neiging om als ik mijn balans kwijt was mijn benen van de tank los te maken om met mijn benen het evenwicht terug te vinden.

Voor de rest ging alles goed, remmen gingen prima en hij zei dat ik relaxed aan het rijden was :).
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:16:17 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93699241
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 09:54 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja dagelijks zal ik 60 km rijden in totaal, en dan soms nog ritjes a'dam/nijmegen. Ik ga denk ik gewoon even wat rondkijken als ik mijn rijbewijs heb, en zien wat goed aanvoelt tijdens een proefrit.
60 km is peanuts natuurlijk, da's een half uurtje heen en een half uurtje terug, daar heb je geen 1100 cc kilometervreter voor nodig, en een occasional retourtje Nijmegen - 020 kan ook best op een 600 ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:34:09 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93700098
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:36 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Volgens mij zei ik toch echt stevige halfhoge schoenen, dus schoenen die je ook beschermen áls je valt.
Wat mij betreft had die reactie wel iets normaler kunnen zijn. Dit is een topic voor mensen die motorrijles hebben en dus (over het algemeen) beginners zijn. Ik stelde de vraag uit interesse, niet omdat ik van plan ben om zonder motorkleding te gaan rijden.

Maar verder, de veters kunnen inderdaad wel eens lastig zijn :+
Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?
Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:37:51 #42
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_93700267
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?
Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief :)
Ik gebruik legerkisten. Zijn wel met veter, maar de lus zit zo hoog dat ze niet tussen je schakelpook oid kunnen komen. Verder hebben ze stalen neuzen. Ze zijn erg goedkoop en degelijk en het bevalt prima!
pi_93701621
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?
Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief :)
Vooral deze zin stoor ik mij aan:

quote:
Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh
Ik stel een vraag en wil eventueel een goede discussie waar je elkaars mening respecteert. Daar past zo'n zin totaal niet bij wat mij betreft :)
Ook zeg je alle dingen in een vragende vorm, alsof ik een hele belachelijke vraag heb gesteld.

Je ziet mij nergens zeggen dat het wel mee valt. Ik geef aan dat er volgens mij één voordeel is aan motorlaarzen tov bijv. bergschoenen en vraag daarna of er nog meer zijn.

De bergschoenen die ik in dit geval bedoel zijn van hetzelfde materiaal gemaakt als mijn motorlaarzen (leer & gore-tex), en zijn net zo stevig als de motorlaarzen. Waarschijnlijk zal het leer aan de buitenkant van de motorlaarzen beter tegen hitte kunnen maar verder zie ik geen duidelijk voordeel. Ze zijn even hoog en bij de enkel bijna gelijk qua stevigheid. Het grote verschil zit hem daar in de zool, aangezien je met motorlaarzen natuurlijk geen bergen hoeft te beklimmen.. Hierdoor zijn motorlaarzen ook minder hoog waardoor je makkelijker kan schakelen.

quote:
misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken
Wat is de definitie van een schoen en wanneer is het een laars?





Er staat dat dit 'boots' zijn, maar ik vind het toch echt meer schoenen. Zijn van Probiker, een fabrikant van motorlaarzen. Ik snap wel dat ze het in de sectie 'boots' zetten in een catalogus, zoveel schoenen zullen er niet zijn.. Maar zijn dit dan ook laarzen, deze beschermen boven je enkel totaal niet volgens mij?

Zoals ik hierboven heb aangegeven ben ik uit op een goede discussie. Ik ben totaal niet uit op flamen of iets in die richting, maar ik ben geïnteresseerd. Omdat ik nieuw ben in de motorwereld heb ik er verder niet veel verstand van. Ik ben echter wel heel erg nieuwsgierig, vandaar mijn vraag :)
pi_93702125
Volgende week dinsdag afrijden :D :{

Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker :X
Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag O-)
pi_93702391
Succes dan maar alvast ^O^
  zaterdag 5 maart 2011 @ 22:50:40 #46
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_93706916
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:19 schreef 12345r het volgende:
Volgende week dinsdag afrijden :D :{

Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker :X
Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag O-)
Suc7!!
  zondag 6 maart 2011 @ 00:36:10 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93712233
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:37 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Ik gebruik legerkisten. Zijn wel met veter, maar de lus zit zo hoog dat ze niet tussen je schakelpook oid kunnen komen. Verder hebben ze stalen neuzen. Ze zijn erg goedkoop en degelijk en het bevalt prima!
Dat vind ik een van de weinige fatsoenlijke alternatieven voor een motorlaars; ik rijd woon-werk ook met van die leren offshore werklaarzen met stalen neus, dat scheelt sjouwen, en die zijn hoger als de gemiddelde motorlaars.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 6 maart 2011 @ 00:45:42 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93712643
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:08 schreef Tankiej het volgende:

- knip, lang verhaal-

Het was niet mijn bedoeling om zo over te komen, ik wilde alleen duidelijk maken dat motorlaarzen niet voor niets zo hoog zijn ;) De beide voorbeelden die je aangeeft vind ik allebei eigenlijk hoge schoenen, en zijn wmb niet geschikt om mee motor te rijden, blijkbaar verschilt de fabrikant hierover van mening, en er zullen vast mensen die ermee rijden, maar ik vind het niks, niet in ons verkeer. Misschien op een dikke HD elektraglide op route 66 of misschien zelfs op een scooter, maar op iets met steppies in het hedendaagse nederlandse verkeer ? :N

maargoed, wie opent er een motorkleding topic? dan kan het hier weer over rijlessen gaan ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93715380
Maandag mn intest. Zin an ^O^
  zondag 6 maart 2011 @ 10:30:10 #50
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93719144
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:19 schreef 12345r het volgende:
Volgende week dinsdag afrijden :D :{

Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker :X
Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag O-)
Succes dinsdag! ^O^
pi_93719507
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 00:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat vind ik een van de weinige fatsoenlijke alternatieven voor een motorlaars; ik rijd woon-werk ook met van die leren offshore werklaarzen met stalen neus, dat scheelt sjouwen, en die zijn hoger als de gemiddelde motorlaars.
Ik heb eerst ook met bergwandelschoenen gereden en er trouwens ook een flinke schuiver mee gemaakt. Schaafplek over de neus van de schoen maar ze hebben me uitstekend beschermd.
Heb nu halfhoge motorlaarzen gekocht maar die zijn echt niet steviger hoor, hooguit wat van die harde verstevigingen bij mijn enkel. (hoge laarzen zijn echt geen optie vanwege mijn kuiten). Maar ook met zo'n motorlaars kan je echt je scheen- of kuitbeen nog wel breken.
Stalen neuzen zijn trouwens omstreden; ze kunnen ook je tenen afsnijden.

@12345R succes dinsdag! ^O^
  zondag 6 maart 2011 @ 11:14:37 #52
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93720094
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 10:48 schreef beantsje het volgende:

Stalen neuzen zijn trouwens omstreden; ze kunnen ook je tenen afsnijden.
Daarom is in nieuwe werkschoenen die neus ook niet meer van staal, maar van plastic. Stalen neuzen kunnen indeuken, de plastic neus veert terug.
  zondag 6 maart 2011 @ 11:51:31 #53
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93721214
Stalen neuzen kúnnen je tenen afsnijden inderdaad, als je er meer als 5 ton loodrecht op laat vallen (NEN-keur eis), maar dat red je denk ik niet op een motorfiets :+ .. dat kan een kunststof neus ook trouwens, tegenwoordig werken ze meer met carbon en kevlar in werkschoenen voor het gewicht en comfort. 5 ton op een motorlaars gaat trouwens ook zeer doen hoor ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93721637
Onze familie heeft een 900RR als nieuwe aanwinst.
Wat een beest
pi_93730435
quote:
17s.gif Op zondag 6 maart 2011 12:07 schreef nero7 het volgende:
Onze familie heeft een 900RR als nieuwe aanwinst.
Wat een beest
Foto's? :9~
pi_93731081
Ik ga misschien wel voor deze schoenen:


Zien er ook nog wel prima uit voor onder gewone kleding.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93747333
had ik vandaag maar een rijbewijs + motor! Heerlijk weer!
Hoor ik die Griekse melodie...
  zondag 6 maart 2011 @ 22:30:07 #58
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_93748412
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:14 schreef mark_dabomb het volgende:
had ik vandaag maar een rijbewijs + motor! Heerlijk weer!
Heb vandaag een rondje gemaakt, maar net ff te koud voor het stempel "echt leuk"...
pi_93748749
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:48 schreef rene90 het volgende:
Ik ga misschien wel voor deze schoenen:
[ afbeelding ]

Zien er ook nog wel prima uit voor onder gewone kleding.
Motorlaarzen vind je niets onder een spijkerbroek?
Ik vind het persoonlijk nogal meevallen bij de laarzen die ik heb, en ze lopen ook wel (redelijk) lekker! (jammer van de, voor het gevoel dunne zool...)

quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:30 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Heb vandaag een rondje gemaakt, maar net ff te koud voor het stempel "echt leuk"...
Handvat verwarming scheelt al een hoop

Voorlopig zit ik helemaal niet meer op de motor( al een hele tijd niet meer trouwens) ik heb een zenuw beknelling in mn been of rug, waardoor ik mn voet nauwelijks kan bewegen, kan dus niet meer remmen... niet ideaal op de motor
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_93749709
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:35 schreef Spro het volgende:

[..]

Motorlaarzen vind je niets onder een spijkerbroek?
Ik vind het persoonlijk nogal meevallen bij de laarzen die ik heb, en ze lopen ook wel (redelijk) lekker! (jammer van de, voor het gevoel dunne zool...)
Nee eigenlijk niet, wil het redelijk simpel houden maar toch wel een bepaalde protectie hebben. Vandaar dus een wat simpelere schoen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93754890
quote:
6s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:31 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Foto's? :9~
Zal es zien wat ik morgen voor elkaar kan krijgen.

Dat ding schijnt ook naar 134PK te zijn opgevoerd. We hebben de dyno uitdraai liggen, zal dat ook meteen checken :D.

Dat geluid :9~
pi_93755950
Kom ik er net achter dat die 600 SRAD toch 73KW heeft (wist dat ie er al flink overheen zat). Wordt toch aardig knijpen.
Maar als deze 25kw is, kan de verzekering er toch mee akkoord gaan (mits deze met vermogenuitdraai akkoord gaat). Dat alleen motoren tot 60kw afgevoerd kunnen worden naar 25kw geldt toch alleen voor dat hele RDW verhaal? :)
pi_93766749
Godver, gezakt voor m'n theorie. 9 fout, terwijl het met oefenen harstikke goed ging op het eind -O-
pi_93767269
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:23 schreef ArnosL het volgende:
Godver, gezakt voor m'n theorie. 9 fout, terwijl het met oefenen harstikke goed ging op het eind -O-
balen amos!
pi_93769582
Das balen -O-

Ik zal binnenkort ook eens een reservering maken voor m'n theorie, ben de boekjes door :s)
pi_93770067
de 20e mergelland route rijden
de 23e nog een uurtje les
en dan de 28e examen avd *O*
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_93770721
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:43 schreef densmee het volgende:
de 20e mergelland route rijden
de 23e nog een uurtje les
en dan de 28e examen avd *O*
Good luck!

Gisteren nog een tochtje gemaakt van ong. 120 km. Voelde weer goed, lekker rijden in het zonnetje! Maar het lijkt erop alsof automobilisten je je dat plezier niet willen gunnen :')

Ik noem:

- Kleven met 150 terwijl ik aan het inhalen ben :')
- Doen alsof ze je niet zien en voor je neus gaan 'inhalen'. Je moet wel erg scheel zijn als je dat fluoriscerend hestje niet ziet :P
- Voor een stoplicht naast een Golfje staan die stoer gaat doen door telkens een beetje gas te geven, om hem er vervolgens zo uit te trekken dat je hem niet meer ziet :D

En zo zijn er wel veel meer voorbeelden, die ik hier denk ik niet hoef te noemen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 7 maart 2011 @ 17:39:39 #68
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93777312
Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met motorrijlessen. :)
Vrijdag a.s. mag ik weer. *O*
Het is zooooo vet!

Eerste les ging goed, schakelen had ik al heel snel onder de knie, volgens de instructeur zit ik er goed op en maak ik de bochten goed.
Heb echt onwijs zin in vrijdag.... :P

Voor de OP (eventueel):

Eerste rijles 5-3-2011
Rijschool: Hofma / Boezerooy te Oudeschoot (of eigenlijk Heerenveen-Zuid).
Lesmotor weet ik niet, heb er niet op gelet. :@
Je moeder is een hamster
pi_93777558
Toegevoegd ^O^. Welkom *O*.
pi_93777648
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:46 schreef Anne het volgende:
Toegevoegd ^O^. Welkom *O*.
En Anne, al een paar ritjes gemaakt in je eentje?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93777672
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:48 schreef rene90 het volgende:

[..]

En Anne, al een paar ritjes gemaakt in je eentje?
Niet in m'n eentje, wel samen met SD :P.
pi_93777705
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:49 schreef Anne het volgende:

[..]

Niet in m'n eentje, wel samen met SD :P.
Toch niet achterop he :P?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 7 maart 2011 @ 17:54:44 #73
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93777866
In de OP; zijn dat alle verrichtingen die ze kunnen vragen tijdens het examen?
Lijkt me niet zo heul erg moeilijk.
Je moeder is een hamster
pi_93778406
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:50 schreef rene90 het volgende:

[..]

Toch niet achterop he :P?
Oók :P.

quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:54 schreef Crutch het volgende:
In de OP; zijn dat alle verrichtingen die ze kunnen vragen tijdens het examen?
Lijkt me niet zo heul erg moeilijk.
Jep, dat zijn ze. Op de filmpjes ziet het er inderdaad niet zo moeilijk uit.
  maandag 7 maart 2011 @ 18:42:01 #75
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_93779688
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:10 schreef Anne het volgende:

[..]

Oók :P.

[..]

Jep, dat zijn ze. Op de filmpjes ziet het er inderdaad niet zo moeilijk uit.
(ex)lessers meet houden binnenkort? :) De exen nemen de lessers achterop en zulks, lijkt me wel wat!
pi_93782790
Wat zeggen jullie, de alpine motosafe oordoppen.
Of de pluggerz

Qua prijs scheelt het niks namelijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93783828
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:54 schreef Crutch het volgende:
In de OP; zijn dat alle verrichtingen die ze kunnen vragen tijdens het examen?
Lijkt me niet zo heul erg moeilijk.
Stapvoets rijden mist (of ik kijk erover heen?), maar als je de langzame slalom kan, kan je ook wel stapvoets rijden :P

quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:49 schreef rene90 het volgende:
Wat zeggen jullie, de alpine motosafe oordoppen. [ afbeelding ]
Of de pluggerz [ afbeelding ]

Qua prijs scheelt het niks namelijk.
Veel mensen hebben mij de Alpine Motosafe aangeraden in ieder geval..
pi_93785435
Zenuwen beginnen al een beetje op te spelen :{
Nog tips/middeltjes om je goed te kunnen concentreren tijdens het examen?

Dat was namelijk ook de vorige les het probleem...
Kon me heel slecht concentreren waardoor ik dus het een en ander over het hoofd zag :|W
pi_93786209
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:49 schreef rene90 het volgende:
Wat zeggen jullie, de alpine motosafe oordoppen. [ afbeelding ]
Of de pluggerz [ afbeelding ]

Qua prijs scheelt het niks namelijk.
Ik heb vrij kleine gehoorgangen en kan niets met de alpine.
Heb nu de Noizezz, die levert standaard 4 maten met 1 set filters in een verpakking en dan kan je zelf kiezen. Vorm is ook wat ergonomischer. Prijs is vergelijkbaar. Verkrijgbaar bij schoonenberg hoorcomfort maar ook erg goedkoop via Marktplaats.
  maandag 7 maart 2011 @ 20:49:01 #80
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93786716
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:54 schreef Crutch het volgende:
In de OP; zijn dat alle verrichtingen die ze kunnen vragen tijdens het examen?
Lijkt me niet zo heul erg moeilijk.
Dat is het gevaar ook - als je het ziet denk je dat het geen reet voorstelt... maar zoals altijd is het in de praktijk een heel stuk anders ;)
  maandag 7 maart 2011 @ 20:56:47 #81
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_93787244
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:49 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat is het gevaar ook - als je het ziet denk je dat het geen reet voorstelt... maar zoals altijd is het in de praktijk een heel stuk anders ;)
Zitten 2 kanten aan het verhaal. Toen ik de eerste keer spontaan de langzame slalom deed zonder da gezeik ging het in een keer goed, dan heeft je instructeur weer van alles te melden en ga je er op letten en dan gaat het mis (lees je raakt een pion ofzo).
pi_93787594
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:41 schreef beantsje het volgende:

[..]

Ik heb vrij kleine gehoorgangen en kan niets met de alpine.
Heb nu de Noizezz, die levert standaard 4 maten met 1 set filters in een verpakking en dan kan je zelf kiezen. Vorm is ook wat ergonomischer. Prijs is vergelijkbaar. Verkrijgbaar bij schoonenberg hoorcomfort maar ook erg goedkoop via Marktplaats.
[ afbeelding ]
Die zien er wel prima uit, wel fijn met die meerdere maten. Even gereageerd op MP op een advertentie, thanks voor de tip.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 7 maart 2011 @ 21:34:01 #83
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93789809
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:49 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat is het gevaar ook - als je het ziet denk je dat het geen reet voorstelt... maar zoals altijd is het in de praktijk een heel stuk anders ;)
Tja, ik zal het toch eerst moeten oefenen om het te weten. :P
Je moeder is een hamster
pi_93789887
Noizezz orange voor een tientje nieuw in verpakking via marktplaats :P
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93789955
Bij welke heb je ze gekocht? Ik ben er nu ook even naar aan het kijken namelijk :P Of heb je die groene? Als ik ze koop, neem ik die oranje denk ik, dempt nog iets meer :)
pi_93790105
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:36 schreef ArnosL het volgende:
Bij welke heb je ze gekocht? Ik ben er nu ook even naar aan het kijken namelijk :P Of heb je die groene? Als ik ze koop, neem ik die oranje denk ik, dempt nog iets meer :)
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:36 schreef ArnosL het volgende:
Bij welke heb je ze gekocht? Ik ben er nu ook even naar aan het kijken namelijk :P Of heb je die groene? Als ik ze koop, neem ik die oranje denk ik, dempt nog iets meer :)
Linkje
Misschien hebben ze wel meerdere setjes liggen, want de groene hebben ze ook nog. Ik heb hem inc. verzenden voor 10 euro dus dan weet je voor wat je hem kan kopen :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93790672
Ik heb even gereageerd, bedankt voor het linkje :)
pi_93791741
Bedankt nogmaals voor de link René, ik heb ze namelijk ook voor ¤10 :P Blij dat ik ze niet op de motorbeurs in Utrecht heb gekocht, daar kostten ze ¤25 :P
pi_93791862
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:03 schreef ArnosL het volgende:
Bedankt nogmaals voor de link René, ik heb ze namelijk ook voor ¤10 :P Blij dat ik ze niet op de motorbeurs in Utrecht heb gekocht, daar kostten ze ¤25 :P
Ahh kijk mooi, ik las al die verhalen over gehoorbescherming en dacht...neuh daar heb ik niet zoveel zin in.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93794214
ik ga deze maand ook beginnen met motorrijlessen moet me alleen nog op geven bij de rijschool :@
maar ik heb er wel zin in ^O^
het is patat
pi_93800036
Ja godver, kan ik pas in april afrijden voor de AVB omdat maart zit volgeboekt sinds vorige week.

Ik heb wel het terrein gepwnd met mn skillz :D :')
pi_93800156
Ohja, en de kleine slalom is echt crap. Vooral omdat ik in de bocht moet liggen, gezien je het anders niet redt. En dan ga je al 5km/h.

We hebben nog wel tegen elkaar mogen racen wat ubervet was! Tot je hoorde dat alleen de laatste wint _O-.
pi_93803586
met de kleine slalom moet je niet liggen hoor. Gewoon sturen alleen eigenlijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93803602
Inderdaad. Doe eens niet zo lui, nero B-). Beetje gaan liggen tijdens de les :N.
pi_93808663
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 07:13 schreef rene90 het volgende:
met de kleine slalom moet je niet liggen hoor. Gewoon sturen alleen eigenlijk.
Maar het stuur wou niet verder draaien, en redde het gewoon echt niet.
Wss waren de pilonnen te dicht op elkaar :P

Eind april gaat die motor er ook komen. Rijbewijs of niet. (bezit, niet rijden)
pi_93808700
Dan heb je misschien te ver naar buiten gestuurd?

Wat voor motor word het?
pi_93809024
pi_93809121
Mooi ding! :)
pi_93809639
De sport waar ik in zit, is alles waar in de beschrijving "voor beginners" staat, ouwe meuk.
Dacht doe het meteen goed :).
pi_93810301
Klein verslagje van vandaag:

Ik werd vanochtend om half 9 bij de rijschool verwacht zodat we nog een uurtje konden rijden voor het examen.
Ik kwam 10 minuten te laat aan, dus dat begon lekker :')

Maargoed, het uur rijden ging echt belachelijk slecht...
Ik keek niet goed, schoof bij het invoegen op de snelweg al voordat ik klaar was met kijken naar de blokmarkering toe en allemaal van dat soort dingetjes...

Bij het cbr vertelde me instructeur dus ook dat als ik zo zou rijden tijdens het examen ik zou zakken :{
Nog even bravok doorgenomen en toen zijn we bij het cbr naar binnen gegaan.
Tijdens het wachten in het cbr werd ik trouwens wel vrij zenuwachtig :X

Toen was het toch echt 9:50 en moesten we het lokaal (oid) in.
Gelukkig had ik een vrij relaxte examinator, dat nam al wat zenuwen weg.

We zijn naar buiten gegaan en weer ff bravok doorgenomen en toen was het zover.
Ik wou wegrijden en ik liet meteen al de motor afslaan terwijl dit nog nooit gebeurt is tijdens lessen _O-
Ik weet nog steeds niet of ze het hebben gezien, maar ook maar niet gevraagd :P

Lekker een stukje gereden ging opzich prima, op een paar kleine schoonheidsfoutjes na misschien O-)
Ik schrok alleen een beetje want ik was al in een kwartier klaar :{
Was dus bang dat ik gezakt was.

Maar toen we eenmaal in het cbr waren keek de examinator mij tevreden aan en strekte zijn arm waarna hij mij de hand schudde.

Ik ben dus geslaagd *O*

Net pasfoto's gemaakt, nou snel op naar het gemeentehuis en mijn rbw (met spoed) aanvragen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door 12345r op 08-03-2011 12:36:08 ]
pi_93810367
Gefeliciteerd! *O*
pi_93810495
Congrats!

@nero, ik had al zoiets dat je zo een motor ging kopen haha. Toen je het erover had dat je ging liggen met de kleine slalom, dacht ik al hmm die gaat flink voor het (super) sport type. Ben je wel iemand die zichzelf onder controle heeft. Ik spreek wel een aantal motorrijders die er bewust niet voor kiezen om zo een ding te kopen omdat ze zichzelf dan dood zullen rijden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93810671
Gefeliciteerd 12345r *O* Mooi dat het toch nog goed ging :P.

Ik heb je meteen bij de geslaagden van 2011 gezet. En we hebben er nu al net zoveel als 2010.
Dan gaan we dus mooi 2010 overtreffen qua geslaagden eh 8-).
pi_93810749
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:49 schreef rene90 het volgende:
Wat zeggen jullie, de alpine motosafe oordoppen. [ afbeelding ]
Of de pluggerz [ afbeelding ]

Qua prijs scheelt het niks namelijk.
Ik zeg: maatoordoppen bij de Beter Horen ^O^ kost je wat, maar zit wel perfect O+
Ja doei.
pi_93810829
Ik wil deze idd halen en aan laten meten;

http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/motorrijden/otoplastiek/
pi_93811174
Maatdoppen lijken me uiteindelijk wel beter ja, maar voor die 10 euro ga ik maar eerst eens die noizezz proberen. Kan ik daarna altijd nog overstappen. Hebben jullie trouwens gelest met oordoppen op de snelweg, of was daar een mogelijkheid toe?

Ik heb trouwens toch de SAS-tec rug beschermer gekocht voor de navigator jas. Voor die 22 euro wil ik wel proberen om te kijken hoe oncomfortabel het zou zitten, aangezien het wel veel veiligheid met zich meebrengt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93811309
ik had nooit oordoppen tot ik ze van Mr.Mo kreeg voor m'n verjaardag, en rijd nu al 4 jaar met deze doppen. Ik slaap er zelfs mee :') (word van het minste of geringste wakker :') :X ) dus ze worden goed gebruikt!
Ja doei.
pi_93811331
Ik had daar geen mogelijkheid toe. Maar met lessen zit je sowieso hooguit maar héél eventjes op de snelweg. Meestal ga je er bij de eerstvolgende afrit alweer af.
pi_93811407
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
ik had nooit oordoppen tot ik ze van Mr.Mo kreeg voor m'n verjaardag, en rijd nu al 4 jaar met deze doppen. Ik slaap er zelfs mee :') (word van het minste of geringste wakker :') :X ) dus ze worden goed gebruikt!
Hehe, dat wel. Maar rijd je dan veel dat je op maat gemaakte hebt? En zijn ze niet lek inmiddels, ik lees dat je ze moet testen omdat je gehoorgang ook verandert waardoor ze niet meer optimaal dempen en je alsnog gehoorbeschadiging kan krijgen. (En hoe wordt je nog wakker van de wekker dan?!)
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:01 schreef Anne het volgende:
Ik had daar geen mogelijkheid toe. Maar met lessen zit je sowieso hooguit maar héél eventjes op de snelweg. Meestal ga je er bij de eerstvolgende afrit alweer af.
Ja dat zal wel wat schelen natuurlijk. Hoeveel kosten die alpine's? Ook iets van 120 euro ofzo?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93811471
Wekker met licht :P (dat heb ik tenminste).

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:03 schreef rene90 het volgende:
[..]

Ja dat zal wel wat schelen natuurlijk. Hoeveel kosten die alpine's? Ook iets van 120 euro ofzo?
De 'muziekversie' kost in ieder geval 130 euro, meen ik mij te herinneren, dus de 'motorversie' zal ook wel zoiets zijn dan.
pi_93811539
Deze heb je trouwens ook nog, van filterz:

http://www.oordoppenshop.nl/filterz-oordoppen-maat-p-1340.html

Dan hoef je de deur niet uit, aangezien ze bij je langs komen :P.
pi_93811621
Volgens mij is het allemaal uiteindelijk hetzelfde verhaaltje. Het zou me niks verbazen als het ook nog bij hetzelfde laboratorium terecht komt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93813297
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:35 schreef rene90 het volgende:
Congrats!

@nero, ik had al zoiets dat je zo een motor ging kopen haha. Toen je het erover had dat je ging liggen met de kleine slalom, dacht ik al hmm die gaat flink voor het (super) sport type. Ben je wel iemand die zichzelf onder controle heeft. Ik spreek wel een aantal motorrijders die er bewust niet voor kiezen om zo een ding te kopen omdat ze zichzelf dan dood zullen rijden.
Ik zit wel redelijk in het genre van extreme sporters :P haha. Maar ik hoef niet perse te liggen in bochten.
Ik doelde er meer op dat het stuur niet verder kon, en het daardoor niet haalde. De radius was te groot voor de slalom. Om de radius kleiner te maken zou ik dus in de bocht moeten liggen

Ik heb met de intest op 35KW gereden (Honda CBF500). Ik kan wel vertellen dat 25kw meer dan genoeg is. Onze 900RR is ook leuk, maar dat ding trekt bij 140 nog een wheelie wanneer je em opentrekt :')

Verantwoord denken is wel iets dat er in zit. Ik doe het niet voor de wheelies of 200km/h+ runs, of het zsm door een bocht rijden.
pi_93813420

een voorbeeld van hoe de trekkracht van een 750 zou kunnen voelen, gezien je het beeld ook naar achteren ziet schuiven. Vrij heftig.
pi_93813551
oke duidelijk verhaal. Ja echt wat een kracht hebben die dingen. Dat merk ik al met die 600 cc waar ik op les. Het gas open en je moet je echt vast houden anders ga je gewoon.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93813605
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:03 schreef rene90 het volgende:

[..]

Hehe, dat wel. Maar rijd je dan veel dat je op maat gemaakte hebt? En zijn ze niet lek inmiddels, ik lees dat je ze moet testen omdat je gehoorgang ook verandert waardoor ze niet meer optimaal dempen en je alsnog gehoorbeschadiging kan krijgen. (En hoe wordt je nog wakker van de wekker dan?!)

[..]

Ja dat zal wel wat schelen natuurlijk. Hoeveel kosten die alpine's? Ook iets van 120 euro ofzo?
ze sluiten niet compleet af hoor! Er zitten filters in die op het geluid van een motor gespecificeerd zijn. Je kunt omgevingsgeluiden en dergelijken nog steeds prima horen, ook de wekker :P maar de specifieke geluiden (ruis/dempers) worden aanzienlijk beperkt!

Oh, en ik reed toen ik net begon 35.000km per jaar want m'n man en ik woonden nog ver bij elkaar vandaan :P Maar ook nu heb ik ze altijd in, ook bij de kleinere stukken, gewenning :P
Ja doei.
pi_93813712
jezus 35.000, dat is pittig wat ja. Ik zal misschien rond de 8.000 gaan zitten ofzo, beetje afhankelijk hoevaak ik nog de auto zal pakken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93813791
aan vakanties en trippen rijd ik alleen al zo'n 10.000 per jaar. De rest is 'zomaarritjes' en woon-werk :P zit nu zo op de 20.000km per jaar :)
Ja doei.
pi_93813816
Ik heb eigenlijk nooit oordoppen in. Ik luister liever naar de motor zodat ik meteen hoor als er iets vreemds klinkt.

Wie heeft er trouwens navigatie op zijn/haar motor? Ik ben van plan een Garmin aan te schaffen met een dubbele headset (mij + vriendin).

En natuurlijk gefeliciteerd 12345r!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_93813876
je hoort nog genoeg hoor :') en op den duur hoor je ook de 'vreemde dingen' niet meer omdat het simpelweg je gehoor aantast..

navigeren doe ik met een kaart op m'n tank :) al hebben we tegenwoordig een Garmin, gehad van de baas van Mr.Mo, die zit dan ook op zijn GS. Maar die gebruiken we alleen voor het vinden van campings en dergelijken. De rest gaat gewoon met de kaart.

oh, en communicatieshizzle moeten we niet aan denken :P :@ Onze relatie is niet voor niets zo goed. Heerlijk, dat niet praten als we op de motor zitten :9
Ja doei.
pi_93814101
ik ga denk ik navigatie gebruiken via bluetooth gewoon en mijn telefoon. Hoor ik vanzelf of ik moet afslaan of niet. En anders de bekende info borden langs de kant van de weg.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93814275
Gefeliciteerd 12345r *O*

Ik ga donderdag maar eens in-ear phones tijdens de les testen. M'n instructeur vertelde vorige keer dat we de volgende keer een stukje (verder, dus geen AVB oefeningen) op de weg gaan, dus dat zou goed uitkomen :P
pi_93814775
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:10 schreef rene90 het volgende:
oke duidelijk verhaal. Ja echt wat een kracht hebben die dingen. Dat merk ik al met die 600 cc waar ik op les. Het gas open en je moet je echt vast houden anders ga je gewoon.
Dat had ik op mn eerste rit op een scooter ook. Eigenlijk een kwestie van het juiste balans vinden zodat je er niet af vliegt als je niet stevig genoeg vasthoudt :P
pi_93816796
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:01 schreef Anne het volgende:
Ik had daar geen mogelijkheid toe. Maar met lessen zit je sowieso hooguit maar héél eventjes op de snelweg. Meestal ga je er bij de eerstvolgende afrit alweer af.
Ik koop die oordoppen vooral omdat ik een half uur over de snelweg moet richting avb. Dan loop ik liever geen gehoorbeschadiging op voor iets dat ik met ¤10 kan voorkomen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:39:47 #125
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93822057
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:29 schreef 12345r het volgende:
Ik ben dus geslaagd *O*
Gefeliciteerd!!! *O*
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:35 schreef rene90 het volgende:
Ik spreek wel een aantal motorrijders die er bewust niet voor kiezen om zo een ding te kopen omdat ze zichzelf dan dood zullen rijden.
*hand opsteekt*. M'n instructeur merkte een aantal lessen terug op 'dat ik niet bang was hard te rijden', en hoewel ik die snelle motoren wel mooi vind om te zien zou ik er zelf nooit op willen rijden. Iets met de kat op het spek binden ;) daarnaast, ik tour eigenlijk ook veel liever en dan met een wat minder snelle motor - dat maakt het sneller gaan an sich ook leuker omdat het dan meer een uitdaging is.

[ Bericht 23% gewijzigd door Dekatria op 08-03-2011 17:44:50 ]
pi_93831523
Vanavond weer les gehad, ging harstikke goed! :)

Voor het eerst de snelweg opgeweest, man wat een kabaal en wat een wind :P Ik ging eerst maar ff 110 rijden, was hard zat vond ik. Komt m'n instructeur voorbij, zegt ie: 'Volg mij maar'. Toen ging het harder, 140 à 150 hebben we wel gereden :P Daarna nog ff in Almelo een paar oefeningen gedaan voor de avb en toen weer richting de rijschool in Rijssen.

Al met al wel een goeie avond gehad :)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:23:15 #127
164983 daantje1044
Daantje1044
pi_93834025
gefeliciteerd 12345r!!!!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:42:41 #128
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_93835392
feli 12345r!! *O* *O* *O* en wat een timing zo begin maart ^O^
pi_93839756
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:43 schreef ArnosL het volgende:
Vanavond weer les gehad, ging harstikke goed! :)

Voor het eerst de snelweg opgeweest, man wat een kabaal en wat een wind :P Ik ging eerst maar ff 110 rijden, was hard zat vond ik. Komt m'n instructeur voorbij, zegt ie: 'Volg mij maar'. Toen ging het harder, 140 à 150 hebben we wel gereden :P Daarna nog ff in Almelo een paar oefeningen gedaan voor de avb en toen weer richting de rijschool in Rijssen.

Al met al wel een goeie avond gehad :)
Ik moet juist eerst mn AVB halen, voor ik uberhaupt de weg op ga. :D

Ik kijk ook zo wel eens rond op MF. En het valt me erg op dat er 2 groepjes zijn. De een is voor de lichte fietsjes van 125-250cc, en de ander een geknepen 600cc+ als het over 25kw gaat.
De populairste is de Kawasaki 250R, waar de bezitters het hebben over een hoog fun gehalte, en een nieuwe motor voor weinig. Maar dat zit toch krap en heeft toch hoge toeren op de snelweg?

epic fail hieronder


[ Bericht 11% gewijzigd door nero7 op 09-03-2011 00:32:47 ]
pi_93848804
Die hoge toeren hoor je toch niet door het windgeruis :P Ik reed ook ong 6000 rpm op de snelweg bij 120. Bij 140 à 150 zat ik bijna in het rood.

Ik ga zelf voor een geknepen 600 denk ik. Toch iets rustiger rijden dan een 125 of 250 op hoofd en snelwegen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:37:34 #131
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_93849150
Gratz 12345r , je mag je kaartje dus zo ophalen :D
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_93849232
en inderdaad, helemaal vergeten, gefeliciteerd 12345r! *O* :*
Ja doei.
pi_93855655
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 08:11 schreef ArnosL het volgende:
Die hoge toeren hoor je toch niet door het windgeruis :P Ik reed ook ong 6000 rpm op de snelweg bij 120. Bij 140 à 150 zat ik bijna in het rood.

Ik ga zelf voor een geknepen 600 denk ik. Toch iets rustiger rijden dan een 125 of 250 op hoofd en snelwegen.
bel alvast de verzekeringen om info te winnen, en ook 0900TUIG. Want je bent dan wel verzekerd, maar je hebt niet de juiste rijbewijs als er niet op je kentekenbewijs staat dat het een lichte motor betreft (25kw). En dan ben je volgens ome agent niet verzekerd en heb je een bon.
Nou is niet elke agent zo, maar het is een bekend risico dat je niet de verkeerde moet tegenkomen.
pi_93856884
Ik heb de verzekering gebeld.
Deze willen van de verzekerde motorrijder een uitdraai van de motor hebben, waarop staat dat deze niet meer dan 25kw genereert. Wanneer ze deze hebben ontvangen en akkoord zijn gegaan, ben je verzekerd. Verzekerd is verzekerd, dus ze zullen de tegenpartij ongetwijfeld uitbetalen zonder de kosten op jou te verhalen. (alleen als de motor onder de 25kw zit).

Ik heb daarna politie kennemerland gebeld.
Ik heb het de eerste telefonist uitgelegd, en toen ben ik doorgebeld naar een andere agent, en het met deze besproken.

Het probleem:
Jantje is 20, en heeft sinds kort zijn Lichte Motorrijbewijs gehaald. Zo ook heeft hij een 350cc motor gehaald met 35KW aan vermogen. Jantje laat zijn motor bij de motorzaak afvoeren, en zorgt voor een uitdraai waarop staat dat de motor geen 35kw genereert, maar 24KW (wat nu onder een lichte motorfiets valt). Echter, omdat de motorfiets van voor 1998 is, kan deze niet gekeurd worden, en blijft er op de kentekenpapieren staan dat de motorfiets 35KW is, in plaats van 24KW die de motor nu heeft.
Jantje heeft zijn motor toch verzekerd bij de KNMV, met de uitdraai als bewijs dat dit een lichte motorfiets betreft. De KNMV zegt het bovenstaande, namelijk dat Jantje verzekerd is, en zolang de motor in praktijk nog steeds onder de 25kw zit, er gewoon bij zijn schuld bij schade, uitgekeerd zal worden, zonder het geldbedrag bij Jantje te verhalen.

So far so good, maar....
Jantje maakt een tour door Groningen, en wordt staande gehouden voor een Algemene Controle.
Hij moet zijn rijbewijs en kentekenpapieren laten zien.
Jantje heeft zijn motor niet kunnen laten herkeuren als 24kw, dus er staat nog steeds 35kw.
Volgens Oom Agent, zou je technisch gezien niet verzekerd zijn, want je rijdt volgens de kentekenpapieren, zonder rijbewijs op een zware motor.
Dan bewijs je het tegendeel dat je wel verzekerd bent, met de groene kaart, en een vermogensuitdraai, waarop staat dat deze 24kw is.
De ene agent zal het er mee eens zijn, en laat Jantje verder touren. De andere agent zal erkennen dat Jantje verzekerd is, maar omdat Jantje met je lichte rijbewijs op een zware motorfiets rijdt, toch een bon krijgt, omdat Jantje op een voertuig rijdt waar hij geen rijbewijs voor hebt.

Jantje kan het volgende doen:
Hij laat de motor meenemen door de politie, welke deze meeneemt naar een instantie waar ze een vermogensbank hebben, om te bevestigen dat deze de 24kw niet overtreedt, en zal na een bepaalde korte termijn zijn motor weer morgen ophalen. Dit moet de agent wel bieden, of je kan er naar vragen of ze dit bieden als voor jou zijnde bewijs dat de motor licht is.

Hij krijgt een bon thuisgestuurd, welke hij na een periode ontvangt. Met deze gaat hij in beroep en stuurt een brief naar de OvJ, en mocht hij het met de beslissing van de OvJ niet mee eens zijn, kan hij verder in beroep bij de Kantonrechter. Daar zal hij aantonen dat de motor volgens de uitdraai 24kw is, hij verzekerd is, en feitelijk een bekeuring heeft gehad omdat praktisch gezien, je papieren niet overeenkwamen met de daadwerkelijke situatie, omdat de RDW weigert om zijn motorfiets van voor 1998 te keuren als 24kw. Dit is niets meer dan administratie, omdat de motorzaak je motor begrenst, vermogensuitdraai maakt, en de RDW verzoekt om de papieren te wijzigen, waar vermeldt zal staan dat het een lichte motor betreft, met een KW getal onder de 25.

Deze vorm van begrenzing wordt gedoogd, en hoewel je niets hebt om je zorgen over te maken, is het zwart op wit volgens het wetboek niet legaal.

Omdat de RDW weigert om motorfietsen van voor 1998 te herkeuren naar een lichte motorfiets, omdat de begrenzingen niet erkend zijn, noch door RDW, noch door de fabrikant. Maar je bent verzekerd, en je motor is onder de 25kw, en je hebt een motorrijbewijs om die motor te besturen.
Het enige wat rest, is dat je kentekenbewijs bewijst, dat je motor een zware motorfiets is.
Met de vermogensuitdraai en verzekeringspapieren kom je er met Oom agent wel uit, maar als je echt pech hebt is er eentje die begrijpelijk van andere mening is, en je een bon geeft omdat je op papier een overtreding begaat, wat in praktijk niet het geval is.

Kortom: Als je een motor van voor 1998 op 24kw hebt begrensd, deze verzekerd hebt gekregen, en je lichte motorrijbewijs hebt, is er niks aan de hand. Je ben bij een ongeluk gewoon gedekt. Hou wel in je achterhoofd dat er daar buiten toch een agent is die net even anders denkt, en a.d.h van je papieren je toch een bon kan geven.

Ik ga dit nog verder navragen.

[ Bericht 48% gewijzigd door nero7 op 09-03-2011 14:10:33 ]
pi_93858077
Bedankt allemaal ;)
Het roze pasje ligt waarschijnlijk vrijdag klaar, dus dan kan ik in het weekend even een mooi ritje maken ^O^
pi_93858851
De noizezz oordopjes binnen, zitten best prettig in de oren en veel verschillende maten.

Edit: en deze ziet er dan ook weer goed uit: http://www.motor-forum.nl(...)750-Hurricane-1.html

Als ik mijn rijbewijs had zou ik daar wel even gaan kijken :)

[ Bericht 68% gewijzigd door rene90 op 09-03-2011 14:17:25 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93859346
Zonder meer leuk ding! Ik zou hem bijna vast neerzetten zonder mn rijbewijs te hebben gehaald ;)
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_93859866
http://www.motorshopper.n(...)en.html#afbeelding:5

Dit vind ik ook wel een leuk ding. 25 kw ook al. Zo iets zou voor mij een ideale beginnersmotor zijn.
pi_93861407
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:40 schreef ArnosL het volgende:
http://www.motorshopper.n(...)en.html#afbeelding:5

Dit vind ik ook wel een leuk ding. 25 kw ook al. Zo iets zou voor mij een ideale beginnersmotor zijn.
Iets klopt er alleen niet: in het verhaal van nero7 hierboven over 25kw motoren staat dat motoren van voor 1998 niet door de RDW herkeurd worden om 25kw op kenteken te worden. Die motor is van 1992 volgens de advertentie en 25kw op kenteken? Of mis ik nou iets..?

Het is vast geen probleem, maar wel een fout in die advertentie mocht het zo zijn..
pi_93861682
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:25 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Iets klopt er alleen niet: in het verhaal van nero7 hierboven over 25kw motoren staat dat motoren van voor 1998 niet door de RDW herkeurd worden om 25kw op kenteken te worden. Die motor is van 1992 volgens de advertentie en 25kw op kenteken? Of mis ik nou iets..?

Het is vast geen probleem, maar wel een fout in die advertentie mocht het zo zijn..
Motoren van voor 1998 die geen typegoedkeuring hebben voor 25 kw kunnen ook niet op kenteken krijgen dat ze 25 kw zijn. Dit type heeft schijnbaar wel een typegoedkeuring en kan dus wel op kenteken 25 kw zijn en dus ook zo verzekerd zijn.
pi_93861989
Ah ok. Bedankt voor de opheldering :P
Ik hoef geen 25kw dus ik houd me er niet zo mee bezig.. :@
pi_93862601
Ik zou het ook een stuk makkelijker vinden om een motor uit te zoeken als ik geen 25 kw hoefde, maar dat moet ik over 2 jaar dan maar doen :P
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:03:17 #143
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93863136
Oh, gaan we weer kijkenkijken-niekopen :9

https://picasaweb.google.(...)#5569825958065555346

Staat ook te koop... en ik ben verliefd O+
pi_93864533
Altijd leuk dat kijkenkijken-nietkopen. http://www.motorshopper.n(...)0/Te-koop-GS500.html
Op deze had ik ook al een keer gereageerd. Harstikke net ding zo op het oog, maar van m'n ouders mocht ik toen nog een motor kopen, dus uiteindelijk ben ik er niet wezen kijken.

Z'n schoondochter had er maar 500 km op gereden sinds aankoop en hij staat ondertussen al een maand of 10 stil, dus goed onderhandelbaar. Als hij er nog staat als ik m'n rijbewijs heb neem ga ik er denk ik wel een keer kijken.
pi_93864868
Tis ook geen geld he! Ik zou echter niet een naked kopen omdat je dan toch wel erg in de wind zit denk ik?
Hoor ik die Griekse melodie...
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:13:15 #146
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93866406
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:41 schreef mark_dabomb het volgende:
Tis ook geen geld he! Ik zou echter niet een naked kopen omdat je dan toch wel erg in de wind zit denk ik?
Verandert wat dat betreft niet veel t.o.v. een CBF ;)
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:18:59 #147
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93881919
Ik heb mijn tweede rijles vervroegd naar morgen *O* (vrijdag naar de Efteling :P)
Zin iiiiiiiiin.
Je moeder is een hamster
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:20:29 #148
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_93882005
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:18 schreef Crutch het volgende:
Ik heb mijn tweede rijles vervroegd naar morgen *O* (vrijdag naar de Efteling :P)
Zin iiiiiiiiin.
Efteling is veul leuker dan rijles :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:55:04 #149
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93884260
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:20 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Efteling is veul leuker dan rijles :)
Op het moment vind ik motorrijden toch echt wel iets leuker. :P
Je moeder is een hamster
pi_93888881
quote:
6s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:25 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Iets klopt er alleen niet: in het verhaal van nero7 hierboven over 25kw motoren staat dat motoren van voor 1998 niet door de RDW herkeurd worden om 25kw op kenteken te worden. Die motor is van 1992 volgens de advertentie en 25kw op kenteken? Of mis ik nou iets..?

Het is vast geen probleem, maar wel een fout in die advertentie mocht het zo zijn..
Hoe dat zit weet ik niet precies. Ging meer om het verhaal van de administratieve maas om het zo maar te noemen.
pi_93889010
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:40 schreef ArnosL het volgende:
http://www.motorshopper.n(...)en.html#afbeelding:5

Dit vind ik ook wel een leuk ding. 25 kw ook al. Zo iets zou voor mij een ideale beginnersmotor zijn.
Goeie site over ALLE motoren. Alle specs staan hier, incl foto's.
Veel plezier!!

http://www.motorbikes.be/nl/Yamaha_XJ_600_Diversion_S_1992.aspx

Die motor heeft 45.5KW. Dus sowieso geknepen.
Max koppel bij 7000RPM en max vermogen 8500 rpm
pi_93895618
Ik heb gister m'n oordopjes ook binnen gekregen, maar toen ik ze vanochtend even ging testen merkte ik niet heel veel verschil. Moeten die dingen aardig strak in je oor zitten ofzo? Dan kan het zijn dat ik een andere maat moet proberen :P

Het zijn van die Noizezz dingen.
pi_93895657
ik ben op een Div600 begonnen en da's erg leuk O+ vond ik :)
ok, ik was na 'n jaar wel uitgekeken, maar om op te beginnen heb ik er geen moment spijt van gehad :9 heb er ook in Schotland mee rondgereden, gaat prima!
Ja doei.
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:28:20 #155
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_93902733
Het blijft mooi als je bij het AVD examen de vragen aan de motor staat te beantwoorden en dan de lichten willen contoleren en de sleutel niet om krijgen.

Het schijnt te helpen als je de goeie ER6 neemt :X De gene die voor mij examen had die had hem er achter gezet ipv op dezelfde plek als ik.

Na een lekker rondje gereden te hebben vroeg de examinator: En vond je het goed genoeg? Dus ik zeg mjah op een paar schoonheids foutjes na ging het wel lekker. Zegt hij dan zijn we het met elkaar eens gefeliciteerd :D

Nooit gedacht dat je met 16 lessen al in het bezit kan zijn een motor rijbewijs.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:30:41 #156
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93902817
Nog anderhalf uur. *O*
Je moeder is een hamster
pi_93903111
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:28 schreef CocaColaLight het volgende:
Het blijft mooi als je bij het AVD examen de vragen aan de motor staat te beantwoorden en dan de lichten willen contoleren en de sleutel niet om krijgen.

Het schijnt te helpen als je de goeie ER6 neemt :X De gene die voor mij examen had die had hem er achter gezet ipv op dezelfde plek als ik.

Na een lekker rondje gereden te hebben vroeg de examinator: En vond je het goed genoeg? Dus ik zeg mjah op een paar schoonheids foutjes na ging het wel lekker. Zegt hij dan zijn we het met elkaar eens gefeliciteerd :D

Nooit gedacht dat je met 16 lessen al in het bezit kan zijn een motor rijbewijs.
Gefeliciteerd! :D
pi_93903146
Klinkt positief, hopen dat ik het ook in zoveel lesjes kan doen ;)
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_93903937
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:28 schreef CocaColaLight het volgende:
Het blijft mooi als je bij het AVD examen de vragen aan de motor staat te beantwoorden en dan de lichten willen contoleren en de sleutel niet om krijgen.

Het schijnt te helpen als je de goeie ER6 neemt :X De gene die voor mij examen had die had hem er achter gezet ipv op dezelfde plek als ik.

Na een lekker rondje gereden te hebben vroeg de examinator: En vond je het goed genoeg? Dus ik zeg mjah op een paar schoonheids foutjes na ging het wel lekker. Zegt hij dan zijn we het met elkaar eens gefeliciteerd :D

Nooit gedacht dat je met 16 lessen al in het bezit kan zijn een motor rijbewijs.
Gefeliciteerd man ^O^

Ik had 20 lessen geloof ik, maar ik heb dan ook nog geen autorbw O-)

Ik kreeg me sleutel ook niet om _O-
De examinator probeerde het ook, maar hem lukte het ook niet...

Toen me instructeur erbij geroepen (want die stond weer te lullen met jan en alle man) en die duwt de sleutel een beetje naar beneden en toen ging die wel :+

Nooit last van gehad tijdens lessen, zullen wel de zenuwen geweest zijn...
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:04:19 #160
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93904022
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:28 schreef CocaColaLight het volgende:
Na een lekker rondje gereden te hebben vroeg de examinator: En vond je het goed genoeg? Dus ik zeg mjah op een paar schoonheids foutjes na ging het wel lekker. Zegt hij dan zijn we het met elkaar eens gefeliciteerd :D
Ik haat die vraag altijd, "wat vond je er zelf van"... wat ik ervan vind boeit niet, wat hij ervan vindt is belangrijk ;)

Maar in elk geval, van harte! *O*
pi_93904143
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 14:01 schreef 12345r het volgende:

[..]

Gefeliciteerd man ^O^

Ik had 20 lessen geloof ik, maar ik heb dan ook nog geen autorbw O-)

Ik kreeg me sleutel ook niet om _O-
De examinator probeerde het ook, maar hem lukte het ook niet...

Toen me instructeur erbij geroepen (want die stond weer te lullen met jan en alle man) en die duwt de sleutel een beetje naar beneden en toen ging die wel :+

Nooit last van gehad tijdens lessen, zullen wel de zenuwen geweest zijn...
Haha dat is wel lelijk dat je daar dan staat te stressen.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:11 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb gister m'n oordopjes ook binnen gekregen, maar toen ik ze vanochtend even ging testen merkte ik niet heel veel verschil. Moeten die dingen aardig strak in je oor zitten ofzo? Dan kan het zijn dat ik een andere maat moet proberen :P

Het zijn van die Noizezz dingen.
Weet iemand hier het antwoord nog op? Het lijkt mij wel logisch dat ze er vrij strak in moeten zitten of dat ik ze aardig ver in m'n oor moet doen, maar ik wil ze natuurlijk ook niet te ver in m'n oor drukken.
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:23:03 #162
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_93904856
Die oordopjes moeten wel netjes aansluiten in je oor.

Je zou voor een paar dubbeltje van die gele proppen kunnen proberen. Die dingen knijp je in en druk je in je oor. Als ze weer uitzetten dan voel je snel genoeg hoe "strak" oordopjes horen te zijn als het omgevings geluid minder wordt.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_93904982
Goeie tip, dankje :) Ik denk wel dat ik een te kleine maat heb genomen, ze zitten er namelijk niet echt strak in.
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:44:44 #164
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93911215
Tweede rijles ging super!
Zaterdag oefeningen doen e.d.

Voor de OP: lesmotor is een Honda CB500.

Moest wel wennen aan de wind, vooral als er een vrachtwagen aankomt. :P
Je moeder is een hamster
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:47:51 #165
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93911354
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 14:25 schreef ArnosL het volgende:
Goeie tip, dankje :) Ik denk wel dat ik een te kleine maat heb genomen, ze zitten er namelijk niet echt strak in.
je kan ze beter laten maken bij een audicien, dan zitten ze letterlijk als gegoten.
Dikke kans dat ze duur zijn, maar bij normaal gebruik gaan ze lang mee.
Je moeder is een hamster
pi_93913679
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:44 schreef Crutch het volgende:
Tweede rijles ging super!
Zaterdag oefeningen doen e.d.

Voor de OP: lesmotor is een Honda CB500.

Moest wel wennen aan de wind, vooral als er een vrachtwagen aankomt. :P
Check :P !
pi_93914449
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:28 schreef CocaColaLight het volgende:
Het blijft mooi als je bij het AVD examen de vragen aan de motor staat te beantwoorden en dan de lichten willen contoleren en de sleutel niet om krijgen.

Het schijnt te helpen als je de goeie ER6 neemt :X De gene die voor mij examen had die had hem er achter gezet ipv op dezelfde plek als ik.

Na een lekker rondje gereden te hebben vroeg de examinator: En vond je het goed genoeg? Dus ik zeg mjah op een paar schoonheids foutjes na ging het wel lekker. Zegt hij dan zijn we het met elkaar eens gefeliciteerd :D

Nooit gedacht dat je met 16 lessen al in het bezit kan zijn een motor rijbewijs.
feli :)
Ja doei.
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:00:19 #168
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93914617
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:37 schreef Anne het volgende:

[..]

Check :P !
Dank je! :D

Wat heb ik staan kwijlen bij deze motor op de motorbeurs in Utrecht.
Helaas is er maar eentje van in Nederland. :'(

Je moeder is een hamster
pi_93914732
ja, daar zie je alle dode vliegen wel op ja..
Ja doei.
pi_93914787
Waarom kan ik de OP niet meer aanpassen eigenlijk? Ik wilde er ook inzetten dat CCL geslaagd was, maar dat kon dus niet.
pi_93914804
je kunt je eigen posts maar tot 24 uur na het aanmaken aanpassen :)
Ja doei.
pi_93914872
Oh oke, weer wat geleerd :)
pi_93914877
En anders kwam het doordat ik hem op lock had gezet, sorry :@. Ik heb CocaColaLight iig toegevoegd aan de geslaagden! Gefeliciteerd ook!
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:18:20 #174
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93915314
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:02 schreef motorbloempje het volgende:
ja, daar zie je alle dode vliegen wel op ja..
Dat wel, maar mooi....zo mooi....ik droom weer even verder O+
Je moeder is een hamster
pi_93915528
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:06 schreef Anne het volgende:
En anders kwam het doordat ik hem op lock had gezet, sorry :@. Ik heb CocaColaLight iig toegevoegd aan de geslaagden! Gefeliciteerd ook!
Ik kan hem nu wel weer aanpassen idd :P

Van die VFR 800 zijn er toch nog wel meer in Nederland of anders wel in Duitsland in die kleur?
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:43:14 #176
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93916262
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:23 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ik kan hem nu wel weer aanpassen idd :P

Van die VFR 800 zijn er toch nog wel meer in Nederland of anders wel in Duitsland in die kleur?
Zou kunnen, maar niet volgens de verkopers van dit apparaat. :P
Je moeder is een hamster
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:43:20 #177
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_93916269
Zucht ik naar het gemeente huis leg mijn rijbewijs op de bali en zeg ik zou graag een nieuwe willen hebben.

Ze kijkt naar de pasfoto print het formulier uit en zegt dat is dan 41 euro zoveel. Ik zeg zit de kosten voor het extra stempeltje erbij? Ze kijkt verwonderd oh je wil een uitbreiding. Goh waarom zou ik anders een rijbewijs willen aanvragen als mijn rijbewijs geldig is tot 2020 :X

Ze klikt een beetje in haar schermpje en zegt helaas dat staat nog niet in het systeem. Dus morgen nog maar een keer die kant op :x
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:51:33 #178
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93916672
Gevonden, dit is m exact!

Je moeder is een hamster
pi_93917988
En dat is niet dezelfde als op het vorige plaatje? :P
pi_93918225
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:43 schreef CocaColaLight het volgende:
Zucht ik naar het gemeente huis leg mijn rijbewijs op de bali en zeg ik zou graag een nieuwe willen hebben.

Ze kijkt naar de pasfoto print het formulier uit en zegt dat is dan 41 euro zoveel. Ik zeg zit de kosten voor het extra stempeltje erbij? Ze kijkt verwonderd oh je wil een uitbreiding. Goh waarom zou ik anders een rijbewijs willen aanvragen als mijn rijbewijs geldig is tot 2020 :X

Ze klikt een beetje in haar schermpje en zegt helaas dat staat nog niet in het systeem. Dus morgen nog maar een keer die kant op :x
Bij de ene gemeente is het inderdaad al sneller bekend (bij mij al na 2 uurtjes) en bij de ander moet je helaas een dagje wachten ;(.
  donderdag 10 maart 2011 @ 19:24:19 #181
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93918434
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:15 schreef ArnosL het volgende:
En dat is niet dezelfde als op het vorige plaatje? :P
Goed gezien, maar die op foto twee is exact de motor van de beurs.
De zogenaamde Limited Edition.
Je moeder is een hamster
pi_93918520
gewoon zelf er een limited edition van maken door er een sticker op te plakken ofzo :) :9
Ja doei.
pi_93918669
Idd, zoveel bijzonders is er nou ook weer niet aan zo te zien :P
pi_93918681
quote:
11s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:20 schreef Anne het volgende:

[..]

Bij de ene gemeente is het inderdaad al sneller bekend (bij mij al na 2 uurtjes) en bij de ander moet je helaas een dagje wachten ;(.
Je kan dus op je papieren rijbewijs een stempeltje bij laten zetten? Wat kost dat dan?
Hoor ik die Griekse melodie...
  donderdag 10 maart 2011 @ 19:29:54 #185
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93918772
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:25 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon zelf er een limited edition van maken door er een sticker op te plakken ofzo :) :9
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:28 schreef ArnosL het volgende:
Idd, zoveel bijzonders is er nou ook weer niet aan zo te zien :P
Wacht maar :6
Je moeder is een hamster
pi_93918811
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:28 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Je kan dus op je papieren rijbewijs een stempeltje bij laten zetten? Wat kost dat dan?
nee, dat kan niet :N je krijgt een pasje ter vervanging.
Ja doei.
pi_93918830
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:29 schreef Crutch het volgende:

[..]



[..]

Wacht maar :6
ik vind 'm vooral erg 'wit' :') :X :@
Ja doei.
pi_93918862
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:28 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Je kan dus op je papieren rijbewijs een stempeltje bij laten zetten? Wat kost dat dan?
Nee, nee, je krijg een geheel nieuw rijbewijs. Dus als je bij de gemeente bent geweest, krijg je niet meteen je nieuwe rijbewijs mee. Daar gaan een aantal dagen overheen (aantal dagen is afhankelijk of je het met spoed wilt of niet).

Kosten zijn ook verschillend per gemeente. Gewoon even op de website van je gemeente kijken. Daar staat het vast wel op.
  donderdag 10 maart 2011 @ 19:32:43 #189
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93918931
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik vind 'm vooral erg 'wit' :') :X :@
:Y

Als ik daarna nog geld overhoud wil ik ook wel een zwarte Ducati })
Je moeder is een hamster
pi_93919455
Neem dan ook gelijk een zwarte vfr, hoef je ook niet zo vaak te poetsen :+
pi_93919513
zeg, gaan jullie straks allemaal gezellig naar de FOK MC als jullie geslaagd zijn? :P :@
er mag geen nieuw topic komen en hier mogen we ook niet 'offtopic', maar vind 't wel leuk! Vooral al die newbies en het zoeken van motoren enzo O+ :P
Ja doei.
  donderdag 10 maart 2011 @ 19:43:33 #192
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93919564
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
zeg, gaan jullie straks allemaal gezellig naar de FOK MC als jullie geslaagd zijn? :P :@
er mag geen nieuw topic komen en hier mogen we ook niet 'offtopic', maar vind 't wel leuk! Vooral al die newbies en het zoeken van motoren enzo O+ :P
Lijkt me wel tof. :P
Je moeder is een hamster
pi_93919623
Laten we eerst maar het rijbewijs halen, daarna ben ik denk ik ook wel te vinden in de MC :P

13 april trouwens voor de 2e keer theorie, eerst 28 maart de bijzondere verrichtingen!
pi_93919976
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
zeg, gaan jullie straks allemaal gezellig naar de FOK MC als jullie geslaagd zijn? :P :@
er mag geen nieuw topic komen en hier mogen we ook niet 'offtopic', maar vind 't wel leuk! Vooral al die newbies en het zoeken van motoren enzo O+ :P
Goed idee. Ik heb mij vast maar gemeld:

Fok! Motorclub [SC Deel 952]Op naar mooi weer.
pi_93920065
Ik lurk er ook al mee, maar ik heb net ook ff de topic-volgen knop aangezet :)
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:05:56 #196
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93920926
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:51 schreef Crutch het volgende:
Gevonden, dit is m exact!

[ afbeelding ]
Wat een mooi ding _O_

Alleen... besmettelijk wit? ;)
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:13:03 #197
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93921335
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:05 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Wat een mooi ding _O_

Alleen... besmettelijk wit? ;)
I Knooooow! Maar boeieh!
Je moeder is een hamster
pi_93921678
Zo, weer les gehad vanmiddag/avond! Halve draai gaat gewoon foutloos als ik het zonder pionnen doe. Maar als er pionnen staan doe ik het toch net wat anders en haal ik het niet altijd. Apart :')

Daarna nog even 3 kwartier door de stad gereden, was leuk! Kan niet wachten tot de volgende les, volgende week :s)
pi_93922409
hoeveelste les zit je nu?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_93923120
Was de 6e les vandaag :)
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:44:16 #201
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93923604
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
zeg, gaan jullie straks allemaal gezellig naar de FOK MC als jullie geslaagd zijn? :P :@
er mag geen nieuw topic komen en hier mogen we ook niet 'offtopic', maar vind 't wel leuk! Vooral al die newbies en het zoeken van motoren enzo O+ :P
Was ik sowieso al van plan, maar zoals ArnosL al zegt... eerst maar eens slagen ;)
pi_93923743
ach, ik postte daar ook al toen ik nog rijlessen had :P al heette ik toen anders hier :P
Ja doei.
pi_93923774
één van m'n klonen staat zelfs bij de tekeningetjes in de OP 8-)
Ja doei.
pi_93940672
Ik kon het niet laten om te bieden op motoren, en dat is niet alles :')

[ Bericht 11% gewijzigd door nero7 op 11-03-2011 01:05:13 ]
pi_93940971
ik heb me ook gemeld in dat andere topic!
pi_93944375
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:55 schreef nero7 het volgende:
Ik kon het niet laten om te bieden op motoren, en dat is niet alles :')
Heb je een motor gekocht?
pi_93944662
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
zeg, gaan jullie straks allemaal gezellig naar de FOK MC als jullie geslaagd zijn? :P :@
er mag geen nieuw topic komen en hier mogen we ook niet 'offtopic', maar vind 't wel leuk! Vooral al die newbies en het zoeken van motoren enzo O+ :P
Natuurlijk *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:46 schreef motorbloempje het volgende:
één van m'n klonen staat zelfs bij de tekeningetjes in de OP 8-)
Een mod met een kloon. Ik dacht je geen klonen mocht hebben? :o
pi_93944694
Jawel hoor. Zolang je er niet mee loopt te klooien of mee door aan het posten hebt als je 'originele account' een ban heeft, mag dat :P.
pi_93945137
Ah ok, duidelijk!

Ik heb gister tijdens motorrijles het stapvoets rijden en de langzame slalom gedaan terwijl ik met de achterrem speelde ipv met de koppeling. Het wordt er niet makkelijker, maar ook niet moeilijk op door het zo te doen :P
pi_93945163
Het is dus gewoon een kut oefening
pi_93945222
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 08:24 schreef Anne het volgende:
Jawel hoor. Zolang je er niet mee loopt te klooien of mee door aan het posten hebt als je 'originele account' een ban heeft, mag dat :P.
het account in de OP is dan ook gebanned O-) :')
Ja doei.
pi_93947584
Balen, mijn les gaat vandaag niet door omdat mijn instructeur ziek is....
Nu heb ik volgende week vrijdag weer les, dan maandag, dan weer vrijdag en dan maandag examen.
pi_93953448
Balen dat je les niet doorgaat beantsje!

Het is nog wel zo'n mooi weer!
pi_93954056
vandaag les gehad en ging echt klote, langzame slalom faalde weer. Moet je die nou halen op je examen of kan je die laten gaan eigenlijk. Dan hoef ik me een stuk minder druk te maken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93954377
langzame slaom is verplicht, maar je hoeft hem niet te halen, maar dan moet je een andere oefening uit dat cluster goed doen.
- halve draai
- achtje
- wegrijden uit parkeerval
- stapvoets rijden

edit: Bij mij ging de langzame slaom ook altijd mis tijdens de lessen, maar tijdens examen goed.

[ Bericht 20% gewijzigd door daantje1044 op 11-03-2011 13:44:00 (wat vergeten) ]
pi_93954498
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:36 schreef rene90 het volgende:
vandaag les gehad en ging echt klote, langzame slalom faalde weer. Moet je die nou halen op je examen of kan je die laten gaan eigenlijk. Dan hoef ik me een stuk minder druk te maken.
Even in het kort;

Van de 12 geleerde oefeningen moet je er straks op je examen 7 van doen, waarvan 4 verplicht (lopen en parkeren, langzame slalom, uitwijkoefening en de noodstop). Je mag in totaal 2 oefeningen fout doen (dus ook die verplicht zijn), máár die 2 mogen niet in hetzelfde cluster zitten.

Denk je dus dat je de langzame slalom niet kan en fout gaan doen, dan moet je (als die worden gekozen) de volgende goed doen, anders zak je: Halve draai, 8-je, stapvoets rijden en het wegrijden uit een parkeervak.

* Anne had moeite met de noodstop en heeft zich toen daarom op de andere stoppen geconcentreerd.
Al ging de noodstop dus wel goed op het examen, whehehe.

Edit: Ah, daantje was me voor :P ;). En wat zij zegt. Langzame slalom lukte bij mij alleen tijdens mijn eerste les en de laatste les. En tijdens het examen schopte ik de laatse pion om, maar werd toch goed gekeurd!
pi_93954961
oooh nou dan is de druk van de ketel, scheelt weer een heel stuk. Had vandaag ook het gevoel dat het vooral aan de motor lag, die was op de millimeter afgestel, dus als je de koppeling een tikje verschoof viel het weg of kwam het er juist bij.

Morgen even naar termaat, kijken voor laarzen en de rugbeschermer ophalen. Dan maandag een lesje en dinsdag even kort voordat ik examen heb. Hoeveel lessen hebben jullie ongeveer gehad tussen beide examens, dus dat je echt de weg opgaat?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93955065
Aantal lessen tussen AVB en AVD bedoel je dus? Stuk of 6.
pi_93955156
ja die inderdaad. ga morgen maar weer lesjes inplannen. had ook bijna continue de voet op de voetrem, schoot ook lekker op haha.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93955769
ik heb 7 lessen op de weg gehad dacht ik. Lessen voor AVB gaan we het maar niet over hebben :@
  vrijdag 11 maart 2011 @ 17:39:13 #221
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93965313
Vandaag ook weer de Slome Slalom gedaan, en ik grapte vooraf tegenover m'n medeleerlinge over m'n totaaale onkunde met die oefening. In het begin ging het ook naadje, maar toen besloot ik gewoon eens niet zo mongool te doen met de koppeling en enkel te spelen met de achterrem. Eerste poging, 1 pilon om. Tweede poging, geen pilon. Ik keek vragend naar m'n instructeur, en hij stak tot m'n totale verrassing z'n beide duimen de lucht in :D kreeg zelfs nog applaus van m'n medeleerlinge _O-

Krijg zowaar nog vertrouwen dat ook deze me zal lukken straks :)
pi_93966221
ik heb me vandaag aangemeld en werd binnen 30 minuten terug gebeld om afspraken te maken
heb volgende week vrijdag mijn eerste les *O* *O*

eerste les 18-03-2011

les motor yamaha xj 600 abs

ik heb er zin in *O*
het is patat
pi_93966735
toe maar mooi! Waar ga je lessen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:21:49 #224
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93966847
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:04 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik heb me vandaag aangemeld en werd binnen 30 minuten terug gebeld om afspraken te maken
heb volgende week vrijdag mijn eerste les *O* *O*
Welkom, en veel succes!! ^O^
pi_93982954
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 07:57 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Heb je een motor gekocht?
Mijn gevoel zegt KOPEN, maar mn verstand zegt sparen en wachten tot er echt een mooie langskomt.

Nog niet dus, maar ik had de plannen wel :P
pi_93983202
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:04 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik heb me vandaag aangemeld en werd binnen 30 minuten terug gebeld om afspraken te maken
heb volgende week vrijdag mijn eerste les *O* *O*

eerste les 18-03-2011

les motor yamaha xj 600 abs

ik heb er zin in *O*
En ik kan pas 6 april ;(
pi_93989577
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 23:16 schreef nero7 het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt KOPEN, maar mn verstand zegt sparen en wachten tot er echt een mooie langskomt.

Nog niet dus, maar ik had de plannen wel :P
Dat gevoel heb ik ook al wel eens gehad. Daarbij zij mijn verstand ook kopen, maar m'n ouders wisten me er van te overtuigen dat ik nog even moest wachten.
pi_93989868
Mijn ouders zeiden dat ook idd, en stemde ermee in. Mezelf kennende... O-)
De fiets heeft aardig wat gelopen. Volgens de dealer zijn ze er op gemaakt om zoveel zonder problemen te bereiken. Maar je krijgt dan wel het onderhoud dat je er aan moet plegen, zoals de nokkenasketting oid. Ben je al gauw honderden euro's verder. Dan kan ik beter doorsparen en het meteen goed doen.

De dealer hier om de hoek wilt me helpen bij het vinden van een fiets, want hij krijgt regelmatig aanbiedingen. Top, doe ik dat :)
pi_93989977
Het wordt trouwens de gixxer, of dit dingetje :D

19.000 RPM, gotta love it O+

En hoe snel deze al op zn rev/limit zit... :o
pi_93994542
Zo, nog 1,5 uur en ik ga voor de eerste keer op een motor zitten! En rijden hoop ik;)
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_93994551
Veel plezier straks :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 10:02:04 #232
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93994852
28 maart mag ik theorie-examen doen.
Geeft me nog mooi wat tijd om het in mijn kop te stampen. :)

Succes Mark, het is echt supertof!
Je moeder is een hamster
  zaterdag 12 maart 2011 @ 10:06:30 #233
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93994910
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 09:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Zo, nog 1,5 uur en ik ga voor de eerste keer op een motor zitten! En rijden hoop ik;)
Veel plezier ^O^ eerste les was voor mij in elk geval een belevenis :)
pi_93994962
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 09:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Zo, nog 1,5 uur en ik ga voor de eerste keer op een motor zitten! En rijden hoop ik;)
succes! :)

ik ga straks 't eerste lange plezierritje met de nieuwe motor maken :9 *O*
Ja doei.
pi_93995753
fotos! Ben benieuwd naar je nieuwe motor.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93995817
Ja doei.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:58:17 #237
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93997611
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 10:55 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh, wat een gemene voorkant })
Ben niet zo'n fan van BMW, maar deze mag er wezen hoor. :D
Je moeder is een hamster
pi_93997726
en nu zitten ook álle koffers erop :P ga die zo even aan m'n ouders showen, dus langs de Rijn even richting Den Haag
Ja doei.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:08:39 #239
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
  zaterdag 12 maart 2011 @ 12:10:36 #240
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93998028
we gingen toch in de MC ouwehoeren ?? >:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93999467
Misschien wel handig om wat duidelijkheid te bieden wat hier nou wel / niet mag. Het gaat hier voornamelijk over het lessen, en er komt weleens iets langs over een beginnersmotor / kleding. Mij lijkt dat hier wel kunnen, we zijn allemaal beginners en dan heb je toch redelijk dezelfde vragen. Misschien kunnen we dus het motorrijles/beginners topic ervan maken, zodat je het gelijk in de titel al wat breder neerzet?

Zojuist bij Termaat motorlaarzen gekocht, de alpinestart roam black. Toch maar gekozen voor veiligheid.
Zaten erg lekker, en redelijk soepel. Kosten: 120 euro.

Ook de sas-tec protector opgehaald, en het is een soepel ding. Je kan het als je het langzaam doet het gewoon indrukken, en dan buigt het vanzelf weer terug.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:32:09 #242
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_94000524
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:55 schreef rene90 het volgende:
Misschien wel handig om wat duidelijkheid te bieden wat hier nou wel / niet mag. Het gaat hier voornamelijk over het lessen, en er komt weleens iets langs over een beginnersmotor / kleding. Mij lijkt dat hier wel kunnen, we zijn allemaal beginners en dan heb je toch redelijk dezelfde vragen. Misschien kunnen we dus het motorrijles/beginners topic ervan maken, zodat je het gelijk in de titel al wat breder neerzet?

Zojuist bij Termaat motorlaarzen gekocht, de alpinestart roam black. Toch maar gekozen voor veiligheid. [ afbeelding ]
Zaten erg lekker, en redelijk soepel. Kosten: 120 euro.

Ook de sas-tec protector opgehaald, en het is een soepel ding. Je kan het als je het langzaam doet het gewoon indrukken, en dan buigt het vanzelf weer terug.
Ik denk dat het handiger is als we dit topic dan een beetje les gerelateerd houden, dan kunnen we in dat andere topic gewoon lekker bomen over kleding en nieuwe aankopen e.d., dan kan het hier weer gewoon over lessen en bijzondere verrichtingen gaan ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_94002442
Zo dat was tof! was een opstapdag dus alleen op het oefenterrein, in ieder geval al geslaagd voor snelle slalom en achteruit inparkeren ;)

met name wat rondjes gereden in 1 2 en 3 en gevoel met dat ding is tof! 31-03 eerste echte les!
Hoor ik die Griekse melodie...
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:49:45 #244
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_94007087
Is dat tegenwoordig standaard zo'n oefenterrein? en is dat dan afgesloten voor al het andere verkeer, of is het gewoon een grote lege parkeerplaats?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_94008842
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 16:49 schreef Sounddragon het volgende:
Is dat tegenwoordig standaard zo'n oefenterrein? en is dat dan afgesloten voor al het andere verkeer, of is het gewoon een grote lege parkeerplaats?
meestal was het bij mij gewoon een openbare parkplatz waar dus ook regelmatig auto's doorreden ook een paar keer op een rustige straat de snelle oefeningen gedaan
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 12 maart 2011 @ 18:10:44 #246
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_94009915
Dat deden wij ook, maar ik lees hier best wel vaak het woord 'oefenterrein' dus ik vraag me dan af of dat echt een speciaal terrein is, want da's wel lekker luxe natuurlijk. Ik begreep van Anne bijvoorbeeld dat de pilonnen daar gewoon bleven staan, dus ik neem aan dat het dan een soort eigen terreintje is, anders kunnen ze om de haverklap nieuwe meenemen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_94010761
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:10 schreef Sounddragon het volgende:
Dat deden wij ook, maar ik lees hier best wel vaak het woord 'oefenterrein' dus ik vraag me dan af of dat echt een speciaal terrein is, want da's wel lekker luxe natuurlijk. Ik begreep van Anne bijvoorbeeld dat de pilonnen daar gewoon bleven staan, dus ik neem aan dat het dan een soort eigen terreintje is, anders kunnen ze om de haverklap nieuwe meenemen :+
Het verschilt per rijschool.
Waar ik mijn antislipcursus (auto) heb gedaan beschikt over een eigen terrein maar niet elke rijschool heeft die luxe.
Die pilonnen blijven dus ook gewoon staan. Geen les meer? Hek dicht.
Bij mijn werk in de buurt wordt veel gebruik gemaakt van de openbare weg, rustige wegen. Dat dan weer wel.
Maar de instructeur is dus wel iedere keer bezig om PER LES de pilonnen neer te zetten terwijl de leerling de noodstop oefent.
Weinig toezicht op en dus weinig ideaal. Kost nog eens tijd ook.

Maar bij het CBR in Roosendaal is er vlakbij een parkeerplaats (ergens anders in de stad ook trouwens) waar constant geoefend wordt.
En er dus ook constant toezicht is op die pilonnetjes die daarom ook de hele dag kunnen blijven staan.
Van wie die zijn en wie ze neerzet of opruimt weet ik niet, ik vermoed dat daar een onderlinge afspraak over is.
pi_94011221
Bij paul lam is het een afgesloten terrein :)
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_94011485
wanneer ga je jouw theorie doen mark?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_94011890
Ik ga volgende week op vakantie leren dus zsm :) Ik doe geen cursus want op die data van paul lam kan ik niet.
Hoor ik die Griekse melodie...
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:28:57 #251
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94020802
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:49 schreef Sounddragon het volgende:
Is dat tegenwoordig standaard zo'n oefenterrein? en is dat dan afgesloten voor al het andere verkeer, of is het gewoon een grote lege parkeerplaats?
Ik oefen altijd op de parkeerplaats van Ahoy :7
pi_94021113
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:10 schreef Sounddragon het volgende:
Dat deden wij ook, maar ik lees hier best wel vaak het woord 'oefenterrein' dus ik vraag me dan af of dat echt een speciaal terrein is, want da's wel lekker luxe natuurlijk. Ik begreep van Anne bijvoorbeeld dat de pilonnen daar gewoon bleven staan, dus ik neem aan dat het dan een soort eigen terreintje is, anders kunnen ze om de haverklap nieuwe meenemen :+
Bij de rijschool waar ik leste gingen we gewoon naar het examenterrein van het CBR bij het Gelredome.
Volgens mij betalen ze een bepaald bedrag aan het CBR en dan mag je gewoon gebruik maken van het terrein als er geen examens zijn.

Mijn 25kw periode zit er op dus de gs500 gaat de verkoop in. :+
pi_94028826
MF organiseert een MF Supermeet.
280 deelnemers
  zondag 13 maart 2011 @ 01:23:32 #254
164983 daantje1044
Daantje1044
pi_94029243
mijn rijschool heeft ook een afgesloten terrein. zat een hek omheen. werden ook slipcursussen enzo gegeven daar.
pi_94030945
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:36 schreef tralalala het volgende:
Mijn 25kw periode zit er op dus de gs500 gaat de verkoop in. :+
Wat voor gs500 is het? En wat wil je er ongeveer voor hebben?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_94031257
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 19:09 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ga volgende week op vakantie leren dus zsm :) Ik doe geen cursus want op die data van paul lam kan ik niet.
Wel een beetje op tijd een datum prikken he :P.
pi_94036232
O ja, ik mag ook in de topic start nu he ;) School: Paul Lam. Motor: Zo'n nieuwe fazer 600. Eerste rijles: 31-03 (probeer daar nog 24-03 van te maken)
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_94043123
Ik les op een nieuw industrieterrein net buiten de stad. Zitten nog maar 2 bedrijven, dus het is heel erg rustig daar :P
pi_94044458
Ik kan lekker veel lessen na mijn bijzondere verrichtingen als ik slaag. Alleen doen jullie ook weleens dubbele uren, dus dan gewoon het rijden op de weg?

Met autorijden deed ik dat wel altijd namelijk, en zo kan ik wat sneller afrijden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_94047578
Ik heb altijd 1,5 tot 2 uur les :)
pi_94047837
ik heb altijd 2 uur les
en de limburg dag is 8 uur voor 250 euro met eten en alles erbij
http://www.renevandenbogaard.nl/prijzen/default.html
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_94048195
Oke mooi, ga ik ook lekker dubbele lessen doen, en dan hopelijk snel mijn rijbewijs :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_94049634
volgens mij helemaal niet gemeld, maareh ik heb hem alweer 2 weken geleden gehaald! :) *O*

in 1x, tijdens het afrijden 2 maal vergeten mn knipperlicht uit te doen maar dat bleek geen probleem *O*
pi_94050877
Nog gefeliciteerd dan! :)
pi_94053141
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:29 schreef ArnosL het volgende:
Nog gefeliciteerd dan! :)
nu nog een motor, wat er voorlopig niet in zit ;(
pi_94054236
Bij mij ook pas na de zomer, eerst op vakantie en m'n budget ophogen :+
  zondag 13 maart 2011 @ 17:45:06 #267
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94054300
Gefeli!
Je moeder is een hamster
pi_94059041
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:08 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat voor gs500 is het? En wat wil je er ongeveer voor hebben?
Gs500e uit 1992 met ruim 43.000 km.
25 Kw op kenteken (nu vol vermogen) 25kw-set wel aanwezig.
Bijna nieuwe koppelingsplaten, nieuwe voor en achterband (BT45), nieuwe remblokjes voor en achter, nieuwe ketting+tandwielen.
Wel wat kleine roest spikkels (meeste gewoon weg gekregen met wd-40) en krasjes op de tank maar het is dan ook een dingetje uit 1992. :+
Geen idee wat een normale vraagprijs is, binnenkort maar even een TK-topic met huidige foto's plaatsen.



Vandaag nog heerlijk mee gereden 8-)
pi_94059288
Klinkt wel prima, alleen niet echt mijn kleuren helaas.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 13 maart 2011 @ 21:48:13 #270
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94069166
Overigens hoorde ik van m'n instructeur best wel iets alarmerends voor degenen die in de toekomst nog willen lessen; per 2013 gaan ze de boel omgooien. Iedereen, ongeacht leeftijd, begint dan op 125cc. Daarmee haal je dan je AVB en AVD examen. Wil je groter, moet je hetzelfde kunstje (AVB en AVD) nog eens doen met 500cc. Wil je later nog groter dan dat rijden, moet je nog eens AVB en AVD doen op een grotere (1000cc) motor. Dat laatste mag dan pas als je 24 bent.

Wil je in 2013> alles kunnen rijden, moet je dus in totaal 6 praktijkexamens afleggen in plaats van de 2 op het moment. Daarnaast is er ook geen omgangsregeling - ben je per December 2012 nog niet klaar, dan moet je dus helemaal overnieuw beginnen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dekatria op 13-03-2011 21:59:30 ]
  zondag 13 maart 2011 @ 22:21:50 #271
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_94071864
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:17 schreef tralalala het volgende:

[..]

Gs500e uit 1992 met ruim 43.000 km.
25 Kw op kenteken (nu vol vermogen) 25kw-set wel aanwezig.
Bijna nieuwe koppelingsplaten, nieuwe voor en achterband (BT45), nieuwe remblokjes voor en achter, nieuwe ketting+tandwielen.
Wel wat kleine roest spikkels (meeste gewoon weg gekregen met wd-40) en krasjes op de tank maar het is dan ook een dingetje uit 1992. :+
Geen idee wat een normale vraagprijs is, binnenkort maar even een TK-topic met huidige foto's plaatsen.

[ afbeelding ]

Vandaag nog heerlijk mee gereden 8-)
iets tussen de ¤800 en ¤1100.
pi_94074358
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:48 schreef Dekatria het volgende:
Overigens hoorde ik van m'n instructeur best wel iets alarmerends voor degenen die in de toekomst nog willen lessen; per 2013 gaan ze de boel omgooien. Iedereen, ongeacht leeftijd, begint dan op 125cc. Daarmee haal je dan je AVB en AVD examen. Wil je groter, moet je hetzelfde kunstje (AVB en AVD) nog eens doen met 500cc. Wil je later nog groter dan dat rijden, moet je nog eens AVB en AVD doen op een grotere (1000cc) motor. Dat laatste mag dan pas als je 24 bent.

Wil je in 2013> alles kunnen rijden, moet je dus in totaal 6 praktijkexamens afleggen in plaats van de 2 op het moment. Daarnaast is er ook geen omgangsregeling - ben je per December 2012 nog niet klaar, dan moet je dus helemaal overnieuw beginnen.
Hier heb ik nog niks over gehoord, maar dat zou me wel wat overdreven lijken. Zoals ik nu iedereen spreek gaat iedereen geleidelijk aan groter rijden, als ze steeds meer ervaring krijgen dus ik zie niet gelijk een noodzaak hiervoor.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 13 maart 2011 @ 23:26:12 #273
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94075449
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:02 schreef rene90 het volgende:
Hier heb ik nog niks over gehoord, maar dat zou me wel wat overdreven lijken. Zoals ik nu iedereen spreek gaat iedereen geleidelijk aan groter rijden, als ze steeds meer ervaring krijgen dus ik zie niet gelijk een noodzaak hiervoor.
Ze hebben het dus al Europees besloten naar het schijnt, en het wordt per 1 Januari 2013 ingevoerd.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:29:43 #274
164983 daantje1044
Daantje1044
pi_94075609
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:06 schreef Usert het volgende:
volgens mij helemaal niet gemeld, maareh ik heb hem alweer 2 weken geleden gehaald! :) *O*

in 1x, tijdens het afrijden 2 maal vergeten mn knipperlicht uit te doen maar dat bleek geen probleem *O*
gefeliciteerd!!!

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:48 schreef Dekatria het volgende:
Overigens hoorde ik van m'n instructeur best wel iets alarmerends voor degenen die in de toekomst nog willen lessen; per 2013 gaan ze de boel omgooien. Iedereen, ongeacht leeftijd, begint dan op 125cc. Daarmee haal je dan je AVB en AVD examen. Wil je groter, moet je hetzelfde kunstje (AVB en AVD) nog eens doen met 500cc. Wil je later nog groter dan dat rijden, moet je nog eens AVB en AVD doen op een grotere (1000cc) motor. Dat laatste mag dan pas als je 24 bent.

Wil je in 2013> alles kunnen rijden, moet je dus in totaal 6 praktijkexamens afleggen in plaats van de 2 op het moment. Daarnaast is er ook geen omgangsregeling - ben je per December 2012 nog niet klaar, dan moet je dus helemaal overnieuw beginnen.
Als dat echt zo gaat worden, ben ik blij dat ik me rijbewijs heb!
pi_94078570
Dat gaat in 2012 of 2013 is. Is weer lekker duidelijk.
Ik hoop 2013, dan kan ik mn zwaar rijbewijs in 2012 nog halen. En anders moet ik tot mn 22ste wachten ipv 24ste. Want er zal op mijn rijbewijs staan dat ik 2 jaar nadat ik mn licht rijbewijs heb gehaald, ik automatisch zwaar mag. die datum zal in de "zware motor" regel staan.
pi_94081595
Het enige waar ik iets over gehoord heb is dat je in 2012 pas vanaf je 24e zwaar mag rijden, en dan vanaf je 16e of iets al licht.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_94083004
Heb deze quote twee topics geleden er al in gezet, maar zal het nog eens doen :+

quote:
Nieuwe regels Europees motorrijbewijs

In 2012 worden de nieuwe Europese regels voor het motorrijbewijs van kracht.

* Er komt een categorie lichte motoren (tot 125 cc) bij. Voor deze categorie is de Europese minimumleeftijd 16 jaar. Nederland zal, samen met een paar andere landen, waarschijnlijk kiezen voor een hogere minimumleeftijd.
* De huidige categorie A-beperkt (nu tot 25 kW) wordt opgerekt tot 35 kW. De minimumleeftijd voor deze categorie is minimaal 2 jaar hoger dan die voor de lichte motorcategorie. Voor de categorie A-onbeperkt geldt dat u minimaal 2 jaar ervaring moet hebben op een motor in de nieuwe categorie A-beperkt (tot 35 kW). In Nederland is dat al het geval.
* Voor de categorie zware motoren gaat een minimumleeftijd van 24 jaar gelden. In Nederland is de minimumleeftijd voor zware motoren nu nog 21 jaar.
bron

Dit komt dus waarschijnlijk per 1 januari 2012. Dus volgens mij als je 24 bent mag je gewoon gelijk op een zware motor examen doen. Maar als je dan op je 18e je motorrijbewijs haalt moet je op een 125cc, dan mag je vanaf je 20e op één tot 35kw en vanaf je 22e op een zware motor. Er staat nergens vermeld dat je 6 keer een praktijkexamen moet afleggen, maar dat het gewoon net zoals nu twee jaar beperkt is en daarna automatisch overgaat op een normaal rijbewijs :)
  maandag 14 maart 2011 @ 09:28:34 #278
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_94083071
Edit: Tankiej was me voor met de volledige info :)
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_94083675
Ik vind het wel goed dat ze in Nederland gaan instellen dat je nog wel 18 moet zijn voordat je op een 125cc mag, als je ziet hoe die 16- en 17-jarigen nu al op 50cc tekeer gaan :+
Maar dan snap ik de invoering van die lichte klasse nog niet helemaal. Tenminste, ik zou geen motorrijbewijs op m'n 18e halen dan. Dan zou ik nog wel twee jaar wachten zodat je op een zwaardere klasse mag. Ik vind dat ze gewoon moeten invoeren dat je met een autorijbewijs ook op een motor tot 125cc mag :)

Daarnaast is het ook lastig voor de rijscholen, na de scooters moeten ze dan nu ook motoren tot 125cc aanschaffen :+
pi_94083775
En de begrenzingen van de 25 kw motor aanpassen, want die moet naar 35 kw.

Ik denk dat ik dan pas op m'n 24e het a-rijbewijs zou gaan halen. Grote kans namelijk dat je als je op je 20e begint je ook nog de eerste lichte klasse moet.

Wat ik wel raar zou vinden is dat je voor iedere nieuwe klasse weer zou moeten afrijden. Wat nou als je daar voor zakt? Nemen ze dan je rijbewijs in ofzo?
pi_94083866
Als je op je 20e begint kan je op A-beperkt, tot 35kw. Tenminste, zoals het op de website van de rijksoverheid staat. Ook zie ik daar niet staan dat je daar voor elke klasse weer opnieuw moet afrijden. Dat zou ik ook erg raar vinden en zou het alleen maar zijn om geld binnen te halen..
  maandag 14 maart 2011 @ 10:12:12 #282
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94084170
Volgens mij gaat het grotendeels ook om geld binnenhalen.
Je moeder is een hamster
  maandag 14 maart 2011 @ 10:39:28 #283
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94084841
Dank allen voor de verhelderende achtergrondinfo ^O^
pi_94086265
wel een fijne rijles gehad net, hopelijk dus klaar gestoomd voor morgen op mijn examen bijzondere verrichtingen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_94087006
Succes daarmee ^O^
  maandag 14 maart 2011 @ 11:42:40 #286
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94087061
Oeh, spannend.
Ben je er écht klaar voor denk je?
Je moeder is een hamster
pi_94087367
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:22 schreef rene90 het volgende:
wel een fijne rijles gehad net, hopelijk dus klaar gestoomd voor morgen op mijn examen bijzondere verrichtingen.
succes morgen
pi_94087511
Succes morgen!
pi_94088242
quote:
Op maandag 14 maart 2011 11:42 schreef Crutch het volgende:
Oeh, spannend.
Ben je er écht klaar voor denk je?
naja je weet het nooit, voor mijn gevoel ga ik sowieso de halve draai, snelle slalom, 8, uitrijden parkeervak, stapvoets, lopen met de motor, vertragings wel halen. Remmingen blijven lastig, en langzame slalom ging vandaag wel lekker. Dus tja, de instructeur zegt ook dat hij wel denkt dat het goed komt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 14 maart 2011 @ 12:21:28 #290
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94088635
Top! Ik wens je iig heel veel succes.
Je moeder is een hamster
pi_94090115
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:13 schreef mark_dabomb het volgende:
O ja, ik mag ook in de topic start nu he ;) School: Paul Lam. Motor: Zo'n nieuwe fazer 600. Eerste rijles: 31-03 (probeer daar nog 24-03 van te maken)
Toegevoegd ^O^.

En succes morgen rene90!
pi_94090793
Wordt steeds drukker hier volgens mij, leuk! ^O^

Btw: Bij rene90 staat in de OP dat hij zijn AVB op 13-03 doet, sowieso lijkt me dat lastig omdat dat op een zondag is, maar het kan denk ik ook veranderd worden naar 15-03 :+
pi_94090913
thanks voor de steun. Moet inderdaad 15 zijn ja, morgen dus. Anne, hoelang is het rijden eigenlijk naar het terrein in Arnhem?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 14 maart 2011 @ 13:31:07 #294
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_94090987
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:22 schreef rene90 het volgende:
wel een fijne rijles gehad net, hopelijk dus klaar gestoomd voor morgen op mijn examen bijzondere verrichtingen.
Succes morgen rene! ^O^
pi_94091002
En weer aangepast.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:28 schreef rene90 het volgende:
thanks voor de steun. Moet inderdaad 15 zijn ja, morgen dus. Anne, hoelang is het rijden eigenlijk naar het terrein in Arnhem?
Dat is ongeveer 20 minuten rijden :Y.
Je gaat naar het Gelredome, dus behoorlijk vooraan in Arnhem.

Examen zelf duurt ook zo'n 20 minuten.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:03:56 #296
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_94092342
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:31 schreef Anne het volgende:
En weer aangepast.

[..]

Dat is ongeveer 20 minuten rijden :Y.
Je gaat naar het Gelredome, dus behoorlijk vooraan in Arnhem.

Examen zelf duurt ook zo'n 20 minuten.
En als kleine tip, ik heb daar ook mijn AVB gedaan en ze stellen het op prijs als je je helm niet op tafel legt :)

De examinatoren zijn wel relax daar, mijn examen duurde iets korter daar aangezien hij me niet heeft laten lopen met de motor want daar kon ik toch niet meer op zakken :)
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_94093964
Ik zal eraan denken haha.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 14 maart 2011 @ 16:03:19 #298
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94097276
Oeh, ik mag oefeningen doen op het terrein rondom Thialf Heerenveen *O*
Je moeder is een hamster
pi_94115473
Woei! Helemaal nieuw Rev-it motorpak (textiel) gekocht voor maar 7 tientjes!
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_94116263
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:27 schreef mark_dabomb het volgende:
Woei! Helemaal nieuw Rev-it motorpak (textiel) gekocht voor maar 7 tientjes!
En hoe heb je dat voor elkaar gekregen :D Wat voor pak is het, pics?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_94116422
Het is een aeration pak van rev-it dus. Netjes zwart met donkergrijze accenten. Inritsbare winterbroek en jas, bescherming op schouders, heupen, ellebogen en knie-en en veul zakken. Ademend én waterdicht. Iemand die een lesje of 3 had genomen het niks vond maar wel een pak had gekocht en inmiddels te dik is geworden.
Hoor ik die Griekse melodie...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')