Ik zeg: maatoordoppen bij de Beter Horenquote:Op maandag 7 maart 2011 19:49 schreef rene90 het volgende:
Wat zeggen jullie, de alpine motosafe oordoppen. [ afbeelding ]
Of de pluggerz [ afbeelding ]
Qua prijs scheelt het niks namelijk.
Hehe, dat wel. Maar rijd je dan veel dat je op maat gemaakte hebt? En zijn ze niet lek inmiddels, ik lees dat je ze moet testen omdat je gehoorgang ook verandert waardoor ze niet meer optimaal dempen en je alsnog gehoorbeschadiging kan krijgen. (En hoe wordt je nog wakker van de wekker dan?!)quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
ik had nooit oordoppen tot ik ze van Mr.Mo kreeg voor m'n verjaardag, en rijd nu al 4 jaar met deze doppen. Ik slaap er zelfs mee(word van het minste of geringste wakker
![]()
) dus ze worden goed gebruikt!
Ja dat zal wel wat schelen natuurlijk. Hoeveel kosten die alpine's? Ook iets van 120 euro ofzo?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:01 schreef Anne het volgende:
Ik had daar geen mogelijkheid toe. Maar met lessen zit je sowieso hooguit maar héél eventjes op de snelweg. Meestal ga je er bij de eerstvolgende afrit alweer af.
De 'muziekversie' kost in ieder geval 130 euro, meen ik mij te herinneren, dus de 'motorversie' zal ook wel zoiets zijn dan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:03 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja dat zal wel wat schelen natuurlijk. Hoeveel kosten die alpine's? Ook iets van 120 euro ofzo?
Ik zit wel redelijk in het genre van extreme sportersquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:35 schreef rene90 het volgende:
Congrats!
@nero, ik had al zoiets dat je zo een motor ging kopen haha. Toen je het erover had dat je ging liggen met de kleine slalom, dacht ik al hmm die gaat flink voor het (super) sport type. Ben je wel iemand die zichzelf onder controle heeft. Ik spreek wel een aantal motorrijders die er bewust niet voor kiezen om zo een ding te kopen omdat ze zichzelf dan dood zullen rijden.
ze sluiten niet compleet af hoor! Er zitten filters in die op het geluid van een motor gespecificeerd zijn. Je kunt omgevingsgeluiden en dergelijken nog steeds prima horen, ook de wekkerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:03 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hehe, dat wel. Maar rijd je dan veel dat je op maat gemaakte hebt? En zijn ze niet lek inmiddels, ik lees dat je ze moet testen omdat je gehoorgang ook verandert waardoor ze niet meer optimaal dempen en je alsnog gehoorbeschadiging kan krijgen. (En hoe wordt je nog wakker van de wekker dan?!)
[..]
Ja dat zal wel wat schelen natuurlijk. Hoeveel kosten die alpine's? Ook iets van 120 euro ofzo?
Dat had ik op mn eerste rit op een scooter ook. Eigenlijk een kwestie van het juiste balans vinden zodat je er niet af vliegt als je niet stevig genoeg vasthoudtquote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:10 schreef rene90 het volgende:
oke duidelijk verhaal. Ja echt wat een kracht hebben die dingen. Dat merk ik al met die 600 cc waar ik op les. Het gas open en je moet je echt vast houden anders ga je gewoon.
Ik koop die oordoppen vooral omdat ik een half uur over de snelweg moet richting avb. Dan loop ik liever geen gehoorbeschadiging op voor iets dat ik met ¤10 kan voorkomen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:01 schreef Anne het volgende:
Ik had daar geen mogelijkheid toe. Maar met lessen zit je sowieso hooguit maar héél eventjes op de snelweg. Meestal ga je er bij de eerstvolgende afrit alweer af.
Gefeliciteerd!!!quote:
*hand opsteekt*. M'n instructeur merkte een aantal lessen terug op 'dat ik niet bang was hard te rijden', en hoewel ik die snelle motoren wel mooi vind om te zien zou ik er zelf nooit op willen rijden. Iets met de kat op het spek bindenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:35 schreef rene90 het volgende:
Ik spreek wel een aantal motorrijders die er bewust niet voor kiezen om zo een ding te kopen omdat ze zichzelf dan dood zullen rijden.
Ik moet juist eerst mn AVB halen, voor ik uberhaupt de weg op ga.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:43 schreef ArnosL het volgende:
Vanavond weer les gehad, ging harstikke goed!![]()
Voor het eerst de snelweg opgeweest, man wat een kabaal en wat een windIk ging eerst maar ff 110 rijden, was hard zat vond ik. Komt m'n instructeur voorbij, zegt ie: 'Volg mij maar'. Toen ging het harder, 140 à 150 hebben we wel gereden
Daarna nog ff in Almelo een paar oefeningen gedaan voor de avb en toen weer richting de rijschool in Rijssen.
Al met al wel een goeie avond gehad
bel alvast de verzekeringen om info te winnen, en ook 0900TUIG. Want je bent dan wel verzekerd, maar je hebt niet de juiste rijbewijs als er niet op je kentekenbewijs staat dat het een lichte motor betreft (25kw). En dan ben je volgens ome agent niet verzekerd en heb je een bon.quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:11 schreef ArnosL het volgende:
Die hoge toeren hoor je toch niet door het windgeruisIk reed ook ong 6000 rpm op de snelweg bij 120. Bij 140 à 150 zat ik bijna in het rood.
Ik ga zelf voor een geknepen 600 denk ik. Toch iets rustiger rijden dan een 125 of 250 op hoofd en snelwegen.
Iets klopt er alleen niet: in het verhaal van nero7 hierboven over 25kw motoren staat dat motoren van voor 1998 niet door de RDW herkeurd worden om 25kw op kenteken te worden. Die motor is van 1992 volgens de advertentie en 25kw op kenteken? Of mis ik nou iets..?quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:40 schreef ArnosL het volgende:
http://www.motorshopper.n(...)en.html#afbeelding:5
Dit vind ik ook wel een leuk ding. 25 kw ook al. Zo iets zou voor mij een ideale beginnersmotor zijn.
Motoren van voor 1998 die geen typegoedkeuring hebben voor 25 kw kunnen ook niet op kenteken krijgen dat ze 25 kw zijn. Dit type heeft schijnbaar wel een typegoedkeuring en kan dus wel op kenteken 25 kw zijn en dus ook zo verzekerd zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:25 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Iets klopt er alleen niet: in het verhaal van nero7 hierboven over 25kw motoren staat dat motoren van voor 1998 niet door de RDW herkeurd worden om 25kw op kenteken te worden. Die motor is van 1992 volgens de advertentie en 25kw op kenteken? Of mis ik nou iets..?
Het is vast geen probleem, maar wel een fout in die advertentie mocht het zo zijn..
Verandert wat dat betreft niet veel t.o.v. een CBFquote:Op woensdag 9 maart 2011 16:41 schreef mark_dabomb het volgende:
Tis ook geen geld he! Ik zou echter niet een naked kopen omdat je dan toch wel erg in de wind zit denk ik?
Efteling is veul leuker dan rijlesquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:18 schreef Crutch het volgende:
Ik heb mijn tweede rijles vervroegd naar morgen(vrijdag naar de Efteling
)
Zin iiiiiiiiin.
Op het moment vind ik motorrijden toch echt wel iets leuker.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:20 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Efteling is veul leuker dan rijles
Hoe dat zit weet ik niet precies. Ging meer om het verhaal van de administratieve maas om het zo maar te noemen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:25 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Iets klopt er alleen niet: in het verhaal van nero7 hierboven over 25kw motoren staat dat motoren van voor 1998 niet door de RDW herkeurd worden om 25kw op kenteken te worden. Die motor is van 1992 volgens de advertentie en 25kw op kenteken? Of mis ik nou iets..?
Het is vast geen probleem, maar wel een fout in die advertentie mocht het zo zijn..
Goeie site over ALLE motoren. Alle specs staan hier, incl foto's.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:40 schreef ArnosL het volgende:
http://www.motorshopper.n(...)en.html#afbeelding:5
Dit vind ik ook wel een leuk ding. 25 kw ook al. Zo iets zou voor mij een ideale beginnersmotor zijn.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:28 schreef CocaColaLight het volgende:
Het blijft mooi als je bij het AVD examen de vragen aan de motor staat te beantwoorden en dan de lichten willen contoleren en de sleutel niet om krijgen.
Het schijnt te helpen als je de goeie ER6 neemtDe gene die voor mij examen had die had hem er achter gezet ipv op dezelfde plek als ik.
Na een lekker rondje gereden te hebben vroeg de examinator: En vond je het goed genoeg? Dus ik zeg mjah op een paar schoonheids foutjes na ging het wel lekker. Zegt hij dan zijn we het met elkaar eens gefeliciteerd
Nooit gedacht dat je met 16 lessen al in het bezit kan zijn een motor rijbewijs.
Gefeliciteerd manquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:28 schreef CocaColaLight het volgende:
Het blijft mooi als je bij het AVD examen de vragen aan de motor staat te beantwoorden en dan de lichten willen contoleren en de sleutel niet om krijgen.
Het schijnt te helpen als je de goeie ER6 neemtDe gene die voor mij examen had die had hem er achter gezet ipv op dezelfde plek als ik.
Na een lekker rondje gereden te hebben vroeg de examinator: En vond je het goed genoeg? Dus ik zeg mjah op een paar schoonheids foutjes na ging het wel lekker. Zegt hij dan zijn we het met elkaar eens gefeliciteerd
Nooit gedacht dat je met 16 lessen al in het bezit kan zijn een motor rijbewijs.
Ik haat die vraag altijd, "wat vond je er zelf van"... wat ik ervan vind boeit niet, wat hij ervan vindt is belangrijkquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:28 schreef CocaColaLight het volgende:
Haha dat is wel lelijk dat je daar dan staat te stressen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:01 schreef 12345r het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man![]()
Ik had 20 lessen geloof ik, maar ik heb dan ook nog geen autorbw![]()
Ik kreeg me sleutel ook niet om![]()
De examinator probeerde het ook, maar hem lukte het ook niet...
Toen me instructeur erbij geroepen (want die stond weer te lullen met jan en alle man) en die duwt de sleutel een beetje naar beneden en toen ging die wel![]()
Nooit last van gehad tijdens lessen, zullen wel de zenuwen geweest zijn...
Weet iemand hier het antwoord nog op? Het lijkt mij wel logisch dat ze er vrij strak in moeten zitten of dat ik ze aardig ver in m'n oor moet doen, maar ik wil ze natuurlijk ook niet te ver in m'n oor drukken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:11 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb gister m'n oordopjes ook binnen gekregen, maar toen ik ze vanochtend even ging testen merkte ik niet heel veel verschil. Moeten die dingen aardig strak in je oor zitten ofzo? Dan kan het zijn dat ik een andere maat moet proberen![]()
Het zijn van die Noizezz dingen.
je kan ze beter laten maken bij een audicien, dan zitten ze letterlijk als gegoten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:25 schreef ArnosL het volgende:
Goeie tip, dankjeIk denk wel dat ik een te kleine maat heb genomen, ze zitten er namelijk niet echt strak in.
Checkquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:44 schreef Crutch het volgende:
Tweede rijles ging super!
Zaterdag oefeningen doen e.d.
Voor de OP: lesmotor is een Honda CB500.
Moest wel wennen aan de wind, vooral als er een vrachtwagen aankomt.
feliquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:28 schreef CocaColaLight het volgende:
Dat wel, maar mooi....zo mooi....ik droom weer even verderquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:02 schreef motorbloempje het volgende:
ja, daar zie je alle dode vliegen wel op ja..
Ik kan hem nu wel weer aanpassen iddquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:06 schreef Anne het volgende:
En anders kwam het doordat ik hem op lock had gezet, sorry. Ik heb CocaColaLight iig toegevoegd aan de geslaagden! Gefeliciteerd ook!
Zou kunnen, maar niet volgens de verkopers van dit apparaat.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:23 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik kan hem nu wel weer aanpassen idd![]()
Van die VFR 800 zijn er toch nog wel meer in Nederland of anders wel in Duitsland in die kleur?
Bij de ene gemeente is het inderdaad al sneller bekend (bij mij al na 2 uurtjes) en bij de ander moet je helaas een dagje wachtenquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:43 schreef CocaColaLight het volgende:
Zucht ik naar het gemeente huis leg mijn rijbewijs op de bali en zeg ik zou graag een nieuwe willen hebben.
Ze kijkt naar de pasfoto print het formulier uit en zegt dat is dan 41 euro zoveel. Ik zeg zit de kosten voor het extra stempeltje erbij? Ze kijkt verwonderd oh je wil een uitbreiding. Goh waarom zou ik anders een rijbewijs willen aanvragen als mijn rijbewijs geldig is tot 2020![]()
Ze klikt een beetje in haar schermpje en zegt helaas dat staat nog niet in het systeem. Dus morgen nog maar een keer die kant op :x
Goed gezien, maar die op foto twee is exact de motor van de beurs.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:15 schreef ArnosL het volgende:
En dat is niet dezelfde als op het vorige plaatje?
Je kan dus op je papieren rijbewijs een stempeltje bij laten zetten? Wat kost dat dan?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij de ene gemeente is het inderdaad al sneller bekend (bij mij al na 2 uurtjes) en bij de ander moet je helaas een dagje wachten.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:25 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon zelf er een limited edition van maken door er een sticker op te plakken ofzo![]()
Wacht maarquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:28 schreef ArnosL het volgende:
Idd, zoveel bijzonders is er nou ook weer niet aan zo te zien
nee, dat kan nietquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:28 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Je kan dus op je papieren rijbewijs een stempeltje bij laten zetten? Wat kost dat dan?
Nee, nee, je krijg een geheel nieuw rijbewijs. Dus als je bij de gemeente bent geweest, krijg je niet meteen je nieuwe rijbewijs mee. Daar gaan een aantal dagen overheen (aantal dagen is afhankelijk of je het met spoed wilt of niet).quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:28 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Je kan dus op je papieren rijbewijs een stempeltje bij laten zetten? Wat kost dat dan?
Lijkt me wel tof.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
zeg, gaan jullie straks allemaal gezellig naar de FOK MC als jullie geslaagd zijn?![]()
![]()
er mag geen nieuw topic komen en hier mogen we ook niet 'offtopic', maar vind 't wel leuk! Vooral al die newbies en het zoeken van motoren enzo![]()
Goed idee. Ik heb mij vast maar gemeld:quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
zeg, gaan jullie straks allemaal gezellig naar de FOK MC als jullie geslaagd zijn?![]()
![]()
er mag geen nieuw topic komen en hier mogen we ook niet 'offtopic', maar vind 't wel leuk! Vooral al die newbies en het zoeken van motoren enzo![]()
Wat een mooi dingquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:51 schreef Crutch het volgende:
Gevonden, dit is m exact!
[ afbeelding ]
I Knooooow! Maar boeieh!quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat een mooi ding
Alleen... besmettelijk wit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |