quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:51 schreef ArnosL het volgende:
Oeps, vergeten topicnummer en titel aan te passen
Is een ideale starter, en de Fazer volgens mij ook wel. Trekt lekker zonder al te gekke capriolen, en voor zijn leeftijd rijdt hij uitstekend (1993). De 140 haalt hij nog op z'n gemak, maar harder ga ik ook echt niet rijden. Enige probleem wat ik soms heb is het gedrag van de automobilisten naar motorrijders toe, maar ik neem aan dat dat algemeen bekend is. Laatst werd ik bijna gesneden door een auto die me niet 'gezien' had.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Tvp! Leuk motortje! Zoiets wil ik ook als ik mijn rijbewijs heb. Fazer 600 oid.
Ik mag volgende week donderdag pas weer. Duurtlangquote:
Dank u, is van een collega geweestquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:42 schreef Tankiej het volgende:
Nieuw deel![]()
Leuke motor El_Thijs, lijkt me ook wel iets voor een eerste motor
Thanks, was de eerste keer dat ik een nieuw deel opende, dus ik wist nog niet helemaal hoe het werktequote:
Ik heb ook een 600, plaatje was meer ter illustratiequote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:32 schreef beantsje het volgende:
Mooie motor, El_Thijs, ik heb ook een diversion in de schuur staan, maar dan een 600
[ afbeelding ]
Kan niet wachten tot ik mag rijden.
Staat er bijquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:37 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik heb ook een 600, plaatje was meer ter illustratie. Ik heb geen koffer, maar ik gebruik een stevige rugzak waar ik m'n spullen in vervoer (of m'n vriendin draagt hem als ze achterop zit). Ik heb er ook twee andere beugels op zitten om het blok te beschermen, omdat de oude doorgescheurd waren en erg trilden als ik hoger in de toeren ging. Het is een heerlijk apparaat!
P.S.:Mag ik ook bij de geslaagden van 2010? 23-06 om precies te zijn![]()
Thanksquote:
Zeg, zit jij nou te azen op die fazer op MF voor een prikkiequote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:13 schreef Tankiej het volgende:
Ik ben gisteren aan het einde van de middag nog even bij de Lidl hier langs geweest vanwege de handschoenen. Ze zitten goed en voor een prijs van 20 euro kan het ook eigenlijk niet tegenvallen dacht ik. Dan hoef ik in ieder geval voorlopig niet de zweethandschoenen van de rijschool aan
Ik heb geen motorkleding meer gezien, dat zal wel uitverkocht zijn. Ook de onderkleding was niet veel meer van over.. Er waren nog wel erg veel helmen, maar ook veel mensen die daar helmen aan het passen waren. Was zelfs iemand die al 5 helmen in z'n karretje geladen had
Tja, het is ook niet echt de tijd er voor. Ik hoop (ook voor mezelf) dat de markt nog wel even op zijn gat ligt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:43 schreef Tankiej het volgende:
Valt wel mee, reageer bij een paar leuke motoren zodat ik ze later makkelijk terug kan vinden. Als ik die topics met te koop staande motoren een beetje bekijk dan staan ze vaak wel enkele maanden te koop. Ik koop toch geen motor voordat ik m'n rijbewijs heb
Als ik ga rijden heb ik altijd stevigere schoenen aan die bij de neus ongeveer net zo hoog zijn als mijn motorlaarzen. Het voordeel van de laarzen is wel dat je goed beschermt bent mocht je vallen. Ik heb bij het lessen een flinke schuiverd gemaakt, en God wat was ik blij dat ik mijn pak aan had!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee
Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan?
Ja, als je bijv. bergschoenen hebt, is er een risico dat een lus van je veter bijv. om het schakelpedaal blijft hangen. Maar als je je veters even bij je schoenen instopt, is er niets aan de hand en is het veilig.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee
Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan?
Dat ligt helemaal aan je zelf, en ja, hij is wel een stuk zwaarder als een naked 500cc motor natuurlijk, duhquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:02 schreef rene90 het volgende:
Zo een tourmotor is wel mooi, alleen die 1100 cc..., vraag me af of dat verstandig is als beginner. Want zo een ding weegt toch ook fiks zwaarder dan een gs500 bijvoorbeeld? Lijkt me dan ook gelijk moeilijker rijden qua evenwicht en alles.
Morgen mag ik weer lessen, wel zin in en hopelijk ben ik weer wat beter want voel me nogal beroerd.
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaatquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee
Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan?
En wat te denken van het feit dat motorlaarzen geen veters hebben, zodat die niet los kunnen gaan zitten en gegrepen kunnen worden door je motorquote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat![]()
Ja dagelijks zal ik 60 km rijden in totaal, en dan soms nog ritjes a'dam/nijmegen. Ik ga denk ik gewoon even wat rondkijken als ik mijn rijbewijs heb, en zien wat goed aanvoelt tijdens een proefrit.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan je zelf, en ja, hij is wel een stuk zwaarder als een naked 500cc motor natuurlijk, duhMaar.. van het gewicht van een motorfiets voel je niks meer zodra je rolt, alleen als je stilstaat of je moet hem lopend maneuvreren is hij wat zwaarder, maar onderweg heb je geen flauw benul van het gewicht... die 1100 cc zit tussen je oren trouwens, dit is geen 1100 cc tweecilinder, maar een dikke 4 cilinder toermotor met heel veel trekkracht onderin, dus heerlijk schakellui rijden
![]()
Als je serieus veel kilometers wilt gaan maken is dit je brommer; als ik de centen had kocht ik hem er zó bij als woon-werk/snelwegbrommert
maar die kosten al wat meer en heb geen gigabudget. ik had al 2500-3000 euro voor een motor in gedachte. Die crap van onder de 1000 moet ik sowieso niet hebben, wat altijd wel een "mooie beginnersfiets" isquote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:30 schreef ArnosL het volgende:
CDI en boordcomputer op moderne motoren mogen ook geloof ik.
Volgens mij zei ik toch echt stevige halfhoge schoenen, dus schoenen die je ook beschermen áls je valt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat![]()
Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh![]()
60 km is peanuts natuurlijk, da's een half uurtje heen en een half uurtje terug, daar heb je geen 1100 cc kilometervreter voor nodig, en een occasional retourtje Nijmegen - 020 kan ook best op een 600quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:54 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja dagelijks zal ik 60 km rijden in totaal, en dan soms nog ritjes a'dam/nijmegen. Ik ga denk ik gewoon even wat rondkijken als ik mijn rijbewijs heb, en zien wat goed aanvoelt tijdens een proefrit.
Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Volgens mij zei ik toch echt stevige halfhoge schoenen, dus schoenen die je ook beschermen áls je valt.
Wat mij betreft had die reactie wel iets normaler kunnen zijn. Dit is een topic voor mensen die motorrijles hebben en dus (over het algemeen) beginners zijn. Ik stelde de vraag uit interesse, niet omdat ik van plan ben om zonder motorkleding te gaan rijden.
Maar verder, de veters kunnen inderdaad wel eens lastig zijn
Ik gebruik legerkisten. Zijn wel met veter, maar de lus zit zo hoog dat ze niet tussen je schakelpook oid kunnen komen. Verder hebben ze stalen neuzen. Ze zijn erg goedkoop en degelijk en het bevalt prima!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?
Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief
Vooral deze zin stoor ik mij aan:quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?
Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief
Ik stel een vraag en wil eventueel een goede discussie waar je elkaars mening respecteert. Daar past zo'n zin totaal niet bij wat mij betreftquote:Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh
Wat is de definitie van een schoen en wanneer is het een laars?quote:misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken
Suc7!!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:19 schreef 12345r het volgende:
Volgende week dinsdag afrijden![]()
![]()
Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker![]()
Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag
Dat vind ik een van de weinige fatsoenlijke alternatieven voor een motorlaars; ik rijd woon-werk ook met van die leren offshore werklaarzen met stalen neus, dat scheelt sjouwen, en die zijn hoger als de gemiddelde motorlaars.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:37 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ik gebruik legerkisten. Zijn wel met veter, maar de lus zit zo hoog dat ze niet tussen je schakelpook oid kunnen komen. Verder hebben ze stalen neuzen. Ze zijn erg goedkoop en degelijk en het bevalt prima!
Het was niet mijn bedoeling om zo over te komen, ik wilde alleen duidelijk maken dat motorlaarzen niet voor niets zo hoog zijnquote:
Succes dinsdag!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:19 schreef 12345r het volgende:
Volgende week dinsdag afrijden![]()
![]()
Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker![]()
Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag
Ik heb eerst ook met bergwandelschoenen gereden en er trouwens ook een flinke schuiver mee gemaakt. Schaafplek over de neus van de schoen maar ze hebben me uitstekend beschermd.quote:Op zondag 6 maart 2011 00:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat vind ik een van de weinige fatsoenlijke alternatieven voor een motorlaars; ik rijd woon-werk ook met van die leren offshore werklaarzen met stalen neus, dat scheelt sjouwen, en die zijn hoger als de gemiddelde motorlaars.
Daarom is in nieuwe werkschoenen die neus ook niet meer van staal, maar van plastic. Stalen neuzen kunnen indeuken, de plastic neus veert terug.quote:Op zondag 6 maart 2011 10:48 schreef beantsje het volgende:
Stalen neuzen zijn trouwens omstreden; ze kunnen ook je tenen afsnijden.
Foto's?quote:Op zondag 6 maart 2011 12:07 schreef nero7 het volgende:
Onze familie heeft een 900RR als nieuwe aanwinst.
Wat een beest
Heb vandaag een rondje gemaakt, maar net ff te koud voor het stempel "echt leuk"...quote:Op zondag 6 maart 2011 22:14 schreef mark_dabomb het volgende:
had ik vandaag maar een rijbewijs + motor! Heerlijk weer!
Motorlaarzen vind je niets onder een spijkerbroek?quote:Op zondag 6 maart 2011 16:48 schreef rene90 het volgende:
Ik ga misschien wel voor deze schoenen:
[ afbeelding ]
Zien er ook nog wel prima uit voor onder gewone kleding.
Handvat verwarming scheelt al een hoopquote:Op zondag 6 maart 2011 22:30 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Heb vandaag een rondje gemaakt, maar net ff te koud voor het stempel "echt leuk"...
Nee eigenlijk niet, wil het redelijk simpel houden maar toch wel een bepaalde protectie hebben. Vandaar dus een wat simpelere schoen.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:35 schreef Spro het volgende:
[..]
Motorlaarzen vind je niets onder een spijkerbroek?
Ik vind het persoonlijk nogal meevallen bij de laarzen die ik heb, en ze lopen ook wel (redelijk) lekker! (jammer van de, voor het gevoel dunne zool...)
Zal es zien wat ik morgen voor elkaar kan krijgen.quote:
balen amos!quote:Op maandag 7 maart 2011 13:23 schreef ArnosL het volgende:
Godver, gezakt voor m'n theorie. 9 fout, terwijl het met oefenen harstikke goed ging op het eind
Good luck!quote:Op maandag 7 maart 2011 14:43 schreef densmee het volgende:
de 20e mergelland route rijden
de 23e nog een uurtje les
en dan de 28e examen avd
Niet in m'n eentje, wel samen met SDquote:Op maandag 7 maart 2011 17:48 schreef rene90 het volgende:
[..]
En Anne, al een paar ritjes gemaakt in je eentje?
Oókquote:
Jep, dat zijn ze. Op de filmpjes ziet het er inderdaad niet zo moeilijk uit.quote:Op maandag 7 maart 2011 17:54 schreef Crutch het volgende:
In de OP; zijn dat alle verrichtingen die ze kunnen vragen tijdens het examen?
Lijkt me niet zo heul erg moeilijk.
(ex)lessers meet houden binnenkort?quote:Op maandag 7 maart 2011 18:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Oók.
[..]
Jep, dat zijn ze. Op de filmpjes ziet het er inderdaad niet zo moeilijk uit.
Stapvoets rijden mist (of ik kijk erover heen?), maar als je de langzame slalom kan, kan je ook wel stapvoets rijdenquote:Op maandag 7 maart 2011 17:54 schreef Crutch het volgende:
In de OP; zijn dat alle verrichtingen die ze kunnen vragen tijdens het examen?
Lijkt me niet zo heul erg moeilijk.
Veel mensen hebben mij de Alpine Motosafe aangeraden in ieder geval..quote:Op maandag 7 maart 2011 19:49 schreef rene90 het volgende:
Wat zeggen jullie, de alpine motosafe oordoppen. [ afbeelding ]
Of de pluggerz [ afbeelding ]
Qua prijs scheelt het niks namelijk.
Ik heb vrij kleine gehoorgangen en kan niets met de alpine.quote:Op maandag 7 maart 2011 19:49 schreef rene90 het volgende:
Wat zeggen jullie, de alpine motosafe oordoppen. [ afbeelding ]
Of de pluggerz [ afbeelding ]
Qua prijs scheelt het niks namelijk.
Dat is het gevaar ook - als je het ziet denk je dat het geen reet voorstelt... maar zoals altijd is het in de praktijk een heel stuk andersquote:Op maandag 7 maart 2011 17:54 schreef Crutch het volgende:
In de OP; zijn dat alle verrichtingen die ze kunnen vragen tijdens het examen?
Lijkt me niet zo heul erg moeilijk.
Zitten 2 kanten aan het verhaal. Toen ik de eerste keer spontaan de langzame slalom deed zonder da gezeik ging het in een keer goed, dan heeft je instructeur weer van alles te melden en ga je er op letten en dan gaat het mis (lees je raakt een pion ofzo).quote:Op maandag 7 maart 2011 20:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is het gevaar ook - als je het ziet denk je dat het geen reet voorstelt... maar zoals altijd is het in de praktijk een heel stuk anders
Die zien er wel prima uit, wel fijn met die meerdere maten. Even gereageerd op MP op een advertentie, thanks voor de tip.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:41 schreef beantsje het volgende:
[..]
Ik heb vrij kleine gehoorgangen en kan niets met de alpine.
Heb nu de Noizezz, die levert standaard 4 maten met 1 set filters in een verpakking en dan kan je zelf kiezen. Vorm is ook wat ergonomischer. Prijs is vergelijkbaar. Verkrijgbaar bij schoonenberg hoorcomfort maar ook erg goedkoop via Marktplaats.
[ afbeelding ]
Tja, ik zal het toch eerst moeten oefenen om het te weten.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is het gevaar ook - als je het ziet denk je dat het geen reet voorstelt... maar zoals altijd is het in de praktijk een heel stuk anders
quote:Op maandag 7 maart 2011 21:36 schreef ArnosL het volgende:
Bij welke heb je ze gekocht? Ik ben er nu ook even naar aan het kijken namelijkOf heb je die groene? Als ik ze koop, neem ik die oranje denk ik, dempt nog iets meer
![]()
Linkjequote:Op maandag 7 maart 2011 21:36 schreef ArnosL het volgende:
Bij welke heb je ze gekocht? Ik ben er nu ook even naar aan het kijken namelijkOf heb je die groene? Als ik ze koop, neem ik die oranje denk ik, dempt nog iets meer
![]()
Ahh kijk mooi, ik las al die verhalen over gehoorbescherming en dacht...neuh daar heb ik niet zoveel zin in.quote:Op maandag 7 maart 2011 22:03 schreef ArnosL het volgende:
Bedankt nogmaals voor de link René, ik heb ze namelijk ook voor ¤10Blij dat ik ze niet op de motorbeurs in Utrecht heb gekocht, daar kostten ze ¤25
Maar het stuur wou niet verder draaien, en redde het gewoon echt niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 07:13 schreef rene90 het volgende:
met de kleine slalom moet je niet liggen hoor. Gewoon sturen alleen eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |