Tja, het is ook niet echt de tijd er voor. Ik hoop (ook voor mezelf) dat de markt nog wel even op zijn gat ligt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:43 schreef Tankiej het volgende:
Valt wel mee, reageer bij een paar leuke motoren zodat ik ze later makkelijk terug kan vinden. Als ik die topics met te koop staande motoren een beetje bekijk dan staan ze vaak wel enkele maanden te koop. Ik koop toch geen motor voordat ik m'n rijbewijs heb
Als ik ga rijden heb ik altijd stevigere schoenen aan die bij de neus ongeveer net zo hoog zijn als mijn motorlaarzen. Het voordeel van de laarzen is wel dat je goed beschermt bent mocht je vallen. Ik heb bij het lessen een flinke schuiverd gemaakt, en God wat was ik blij dat ik mijn pak aan had!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee
Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan?
Ja, als je bijv. bergschoenen hebt, is er een risico dat een lus van je veter bijv. om het schakelpedaal blijft hangen. Maar als je je veters even bij je schoenen instopt, is er niets aan de hand en is het veilig.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee
Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan?
Dat ligt helemaal aan je zelf, en ja, hij is wel een stuk zwaarder als een naked 500cc motor natuurlijk, duh Maar.. van het gewicht van een motorfiets voel je niks meer zodra je rolt, alleen als je stilstaat of je moet hem lopend maneuvreren is hij wat zwaarder, maar onderweg heb je geen flauw benul van het gewicht... die 1100 cc zit tussen je oren trouwens, dit is geen 1100 cc tweecilinder, maar een dikke 4 cilinder toermotor met heel veel trekkracht onderin, dus heerlijk schakellui rijdenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:02 schreef rene90 het volgende:
Zo een tourmotor is wel mooi, alleen die 1100 cc..., vraag me af of dat verstandig is als beginner. Want zo een ding weegt toch ook fiks zwaarder dan een gs500 bijvoorbeeld? Lijkt me dan ook gelijk moeilijker rijden qua evenwicht en alles.
Morgen mag ik weer lessen, wel zin in en hopelijk ben ik weer wat beter want voel me nogal beroerd.
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaatquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee
Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan?
En wat te denken van het feit dat motorlaarzen geen veters hebben, zodat die niet los kunnen gaan zitten en gegrepen kunnen worden door je motorquote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat
Ja dagelijks zal ik 60 km rijden in totaal, en dan soms nog ritjes a'dam/nijmegen. Ik ga denk ik gewoon even wat rondkijken als ik mijn rijbewijs heb, en zien wat goed aanvoelt tijdens een proefrit.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan je zelf, en ja, hij is wel een stuk zwaarder als een naked 500cc motor natuurlijk, duh Maar.. van het gewicht van een motorfiets voel je niks meer zodra je rolt, alleen als je stilstaat of je moet hem lopend maneuvreren is hij wat zwaarder, maar onderweg heb je geen flauw benul van het gewicht... die 1100 cc zit tussen je oren trouwens, dit is geen 1100 cc tweecilinder, maar een dikke 4 cilinder toermotor met heel veel trekkracht onderin, dus heerlijk schakellui rijden
Als je serieus veel kilometers wilt gaan maken is dit je brommer; als ik de centen had kocht ik hem er zó bij als woon-werk/snelwegbrommert
maar die kosten al wat meer en heb geen gigabudget. ik had al 2500-3000 euro voor een motor in gedachte. Die crap van onder de 1000 moet ik sowieso niet hebben, wat altijd wel een "mooie beginnersfiets" isquote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:30 schreef ArnosL het volgende:
CDI en boordcomputer op moderne motoren mogen ook geloof ik.
Volgens mij zei ik toch echt stevige halfhoge schoenen, dus schoenen die je ook beschermen áls je valt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat
Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh
60 km is peanuts natuurlijk, da's een half uurtje heen en een half uurtje terug, daar heb je geen 1100 cc kilometervreter voor nodig, en een occasional retourtje Nijmegen - 020 kan ook best op een 600quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:54 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja dagelijks zal ik 60 km rijden in totaal, en dan soms nog ritjes a'dam/nijmegen. Ik ga denk ik gewoon even wat rondkijken als ik mijn rijbewijs heb, en zien wat goed aanvoelt tijdens een proefrit.
Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Volgens mij zei ik toch echt stevige halfhoge schoenen, dus schoenen die je ook beschermen áls je valt.
Wat mij betreft had die reactie wel iets normaler kunnen zijn. Dit is een topic voor mensen die motorrijles hebben en dus (over het algemeen) beginners zijn. Ik stelde de vraag uit interesse, niet omdat ik van plan ben om zonder motorkleding te gaan rijden.
Maar verder, de veters kunnen inderdaad wel eens lastig zijn
Ik gebruik legerkisten. Zijn wel met veter, maar de lus zit zo hoog dat ze niet tussen je schakelpook oid kunnen komen. Verder hebben ze stalen neuzen. Ze zijn erg goedkoop en degelijk en het bevalt prima!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?
Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief
Vooral deze zin stoor ik mij aan:quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?
Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief
Ik stel een vraag en wil eventueel een goede discussie waar je elkaars mening respecteert. Daar past zo'n zin totaal niet bij wat mij betreftquote:Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh
Wat is de definitie van een schoen en wanneer is het een laars?quote:misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken
Suc7!!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:19 schreef 12345r het volgende:
Volgende week dinsdag afrijden
Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker
Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag
Dat vind ik een van de weinige fatsoenlijke alternatieven voor een motorlaars; ik rijd woon-werk ook met van die leren offshore werklaarzen met stalen neus, dat scheelt sjouwen, en die zijn hoger als de gemiddelde motorlaars.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:37 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ik gebruik legerkisten. Zijn wel met veter, maar de lus zit zo hoog dat ze niet tussen je schakelpook oid kunnen komen. Verder hebben ze stalen neuzen. Ze zijn erg goedkoop en degelijk en het bevalt prima!
Het was niet mijn bedoeling om zo over te komen, ik wilde alleen duidelijk maken dat motorlaarzen niet voor niets zo hoog zijn De beide voorbeelden die je aangeeft vind ik allebei eigenlijk hoge schoenen, en zijn wmb niet geschikt om mee motor te rijden, blijkbaar verschilt de fabrikant hierover van mening, en er zullen vast mensen die ermee rijden, maar ik vind het niks, niet in ons verkeer. Misschien op een dikke HD elektraglide op route 66 of misschien zelfs op een scooter, maar op iets met steppies in het hedendaagse nederlandse verkeer ?quote:
Succes dinsdag!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:19 schreef 12345r het volgende:
Volgende week dinsdag afrijden
Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker
Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |