Gelukkig niet hij is gewoon thuis heeft verder ook nergens last van alleen een rare vorm schedel. In juli bij de operatie wordt hij pas opgenomen. Als het goed is voor een week.quote:
Fijn dat hij thuis is! Ik heb overigens ook goede ervaringen met Neonatologie in het azM en ook bij de kinderartsenquote:Op donderdag 24 februari 2011 10:55 schreef refro het volgende:
[..]
Gelukkig niet hij is gewoon thuis heeft verder ook nergens last van alleen een rare vorm schedel. In juli bij de operatie wordt hij pas opgenomen. Als het goed is voor een week.
We krijgen met allebei weinig/niks te maken dit soort zaken gebeurd door het Craniofaciaal Team dit wordt aangestuurd vanuit plastische chirurgie. We hebben wel al een CT scan met dagopname en anesthesie voor Stan gehad, en alle ervaringen tot nog toe zijn goed. Er is gewoon tijd om zaken te bespreken er wordt duidelijk gecommuniceerd en de ouders worden ook echt niet vergeten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Fijn dat hij thuis is! Ik heb overigens ook goede ervaringen met Neonatologie in het azM en ook bij de kinderartsen
Wij ookquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Fijn dat hij thuis is! Ik heb overigens ook goede ervaringen met Neonatologie in het azM en ook bij de kinderartsen
Zowel ik, als M zijn er niet overheen. Ondanks dat er geen aanleiding is te denken dat het bij een volgende zwangerschap/geboorte weer "mis" zou gaan.quote:Mama's van te vroeg en/of ziek geboren kindjes, hoe zijn jullie over de angst voor 'nog een keer' heengekomen?
Die instelling hebben wij ook!quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:15 schreef Fruppel het volgende:
De tijd zal verder uit moeten wijzen wat de schade nog met zich mee zal brengen, of niet natuurlijk!
Met D. gaat het eigenlijk gewoon geweldig en dat is het belangrijkste!
Dat besef zouden meer mensen moeten hebben!quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:01 schreef miss_sly het volgende:
maar ik besef me juist door wat ik hier op Fok ook gelezen heb heel goed dat dat allemaal niet vanzelfsprekend is!
Gevalletje pech, de magische woorden. Ik vond en vind het echt een heel zware mededeling om te krijgen. Klinkt heel erg stom misschien. Maar er is geen echte oorzaak te vinden, maar soms is een echt oorzaak wel fijn om te hebben, dat geeft houvast.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:49 schreef Keshet het volgende:
Er sluimert hier een wens voor een tweede kindje. Praktisch en financieel gezien is dat ook geen enkel probleem maar emotioneel op dit moment nog wel.
We hebben over een maand of twee een afspraak in een academisch ziekenhuis voor een 'preconceptioneel advies'.
De angst voor een herhaling van mijn eerste zwangerschap is ontzettend groot bij mij. Ik hoop dat die angst na dat gesprek voor een groot gedeelte weggenomen kan worden. Er is tijdens een nacontrole al tegen me gezegd dat het bot gezegd een 'gevalletje pech' is geweest. Ik hoop dat ik wat meer duidelijkheid kan krijgen over de kans op herhaling daarvan. Als ik net zoveel kans heb als een ander dan is dat toch een heel ander idee dan bijvoorbeeld 50% kans.
En toch he, hoe kut het ook allemaal was in het begin, ik zou het zo weer over doen.![]()
Maar helaas krijg je geen garanties over de afloop en vooral dat remt me.
Stan is op het moment dik 5 maanden. Het vermoeden is door de kinderartsen al tijdens de eerste week uitgesproken. Na een maand ongeveer zijn we naar het AZM doorgestuurd, daar hebben we een intake gehad en moesten we nog wachten tot hij drie maanden was voor het maken van de CT. Dit is eind oktober gebeurd en net voor kerstmis hebben we de uitslag gekregen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:49 schreef Keshet het volgende:
Refro, hoe oud is Stan nu? Is zijn wigschedel ontdekt bij de geboorte of pas later? Hou je ons op de hoogte?
quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:30 schreef wickie het volgende:
Tuurlijk is dat net zo waardeloos, daar vel ik ook geen oordeel over. Ik zeg alleen dat het mij best zwaar viel, het pech aspect. Terwijl je verwacht blij te zijn dat het niks ernstigs is en gewoon weer ongestoord zwanger kan worden.
Ik ervoer het dus anders dan ik had verwacht. Ik wilde zo graag antwoorden en verklaringen. Het was een en en en situatie, maar er is geen verband gevonden tussen alle gebeurtenissen. Maar voor alle dingen is er een reeele kans dat het weer kan gebeuren, dus dat is dat stukje onzekerheid en vaagheid.
Ik praat dus echt alleen voor mijzelf en onze ervaring.
Gevalletje pech was het bij ons ook. Wij hebben dan zogezegd in Münster een micro raster dna onderzoek laten doen, omdat er toch ergens een oorzaak moet liggen. Dit is negatief uitgevallen, maar we willen nog graag een second opinion, die we ook zeker gaan halen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:03 schreef wickie het volgende:
[..]
Gevalletje pech, de magische woorden. Ik vond en vind het echt een heel zware mededeling om te krijgen. Klinkt heel erg stom misschien. Maar er is geen echte oorzaak te vinden, maar soms is een echt oorzaak wel fijn om te hebben, dat geeft houvast.
Gevalletje pech staat voor mij gelijk aan onzekerheid, geen houvast.
Dat kan ik me inderdaad heel goed voorstellen dat de onzekerheid killing is. Craniosynostose wat Stan heeft kan deel uitmaken van een syndroom of geisoleerd zijn. In het eerste geval is er een hogere kans dat een volgende het ook krijgt, in het 2e geval is het gewoon vette pech gehad. De hele molen van de klinische genetica moet ook nog een keertje worden opgestart.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:26 schreef Keshet het volgende:
Wickie, ik loop waar jij denkt dat ik loop.
Voor mij is inderdaad die onzekerheid killing. Als ik zou weten dat een eventuele volgende baby weer zou stoppen met groeien na 20/21 weken dan zou ik een bewuste keuze kunnen maken voor wel niet zwanger worden.
Nu is die kans er, maar er is ook een kans op een normale zwangerschap. Die kans is waarschijnlijk veel groter (eerst even de gespreken in het zhs afwachten) en dat maakt de overwegingen toch weer anders.
Dus ja, ik zou graag duidelijkheid willen hebben.
Er is wel iets van een patientenvereniging voor kinderen met aangezichts afwijkingen maar niets specifieks voor cranio. Wel is er een (gesloten) forum met allemaal lotgenoten en veel informatie. Denk ook niet dat ik veel behoefte aan een patientenvereniging zou hebben. Als het goed is is het ook een eenmalige correctie en kan Stan daarna met een normaal schedel door het leven.quote:Refro, die tegenstrijdige berichten komen me bekend voor. Ik zou het heel fijn vinden als je ons op de hoogte houdt! Is er ook een patientenvereniging oid voor de aandoening die Stan heeft?
Genieten doen we zeker hoor, en inderdaad vooral van de kleine momenten. Het eerste jaar hebben we nergens van genoten, dat kon gewoon niet. Maar nu de situatie stabieler is en ze eigenlijk bijna niet meer in het ziekenhuis komt, gaat dat steeds beter.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:34 schreef Sjeen het volgende:
Ueberduitser, wat een heerlijk fotoMaar aan de andere kant, wat een zorgen ook. Toch iets waar je je steeds maar weer doorheen moet slaan. Genieten van elk klein moment vind ik een heel mooi motto
we willen misschien naar het Sylvia-Toth-Centrum in Utrecht. Heb info aangevraagd, wil even kijken of dat het is voor ons.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:26 schreef Keshet het volgende:
UD, bij jullie ook al zo onzeker. Gaan jullie de second opinion in Nederland laten doen of in Duitsland?
Keshet, de epilepsie is inderdaad te herleiden naar de hereninfarct & het beschadidge deel wat voor kortsluiting zorgt zeg maar. De artsen hadden daarom ook niet verwacht dat ze het niet zou krijgen.quote:Fruppel, wat fijn dat het met Danique nu zo goed gaat! Dat is inderdaad het allerbelangrijkst! Is haar epilepsie ook te herleiden naar de hersenbloeding? Gaan jullie ook naar een revalidatiearts voor haar voet/been?
Wij hebben een paar maand terug de eerste ontwikkelingsonderzoeken gehad. Maar dat was alleen voor zijn spraak. In september moeten we weer en dan kijken ze naar de rest. Qau taal begrijpen loopt ie dus wel goed.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:48 schreef Fruppel het volgende:
[..]
MeNicole, jullie verhaal heeft inderdaad veel weg van ons verhaal. Heel erg fijn om te lezen dat het al met al goed gaat met jullie ventje! Wat is de verwachting mbt zijn spraak?
Krijgen jullie vanuit zijn behandelend arts een ontwikkelingsonderzoek? In het Vumc is dat standaard voor kindjes die zuurstofgebrek gehad hebben bij de geboorte en/of een hersenbeschadiging hebben om een goed beeld te schetsen van hun kunnen, mentaal & fysiek.
Spannend dat hij naar de psz gaat na de zomervakantie, wie weet trekt hij zich heel erg op aan de andere kindjes. Maar het blijft afwachten natuurlijk!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:57 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Wij hebben een paar maand terug de eerste ontwikkelingsonderzoeken gehad. Maar dat was alleen voor zijn spraak. In september moeten we weer en dan kijken ze naar de rest. Qau taal begrijpen loopt ie dus wel goed.
Het is gewoon heel vervelend dat we niet weten wat hij met praten gaat doen. Hij gebruikt nu zo heel af en toe ook de o klanken. Ohoh of oei zegt ie dan. Voor ons is dat een teken dat er misschien toch meer in zit dan ie nu doet. Daarom gaat ie na de zomervakantie 4 dagdelen naar een psz en dna hopen we dat ie meer gestimuleerd word om te praten. We hebben in ieder geval in april een gesprek bij een audiologischcentrum om te kijken of hun iets voor ons kunnen doen.
Ik ben spontaan bevallen, oorzaak zwakke baarmoedermond waardoor er een uitpuillende vruchtzak was. Ik had gelukkig de tegenwoordigheid van geest om gelijk te gaan liggen. Ben vanuit mijn werk naar het streekziekenhuis gebracht en 2 uur later naar Rotterdam. Ze hebben geprobeerd om de weeen (die ik dus niet voelde) te stoppen maar binnen 24 uur is onze zoon geboren. Ik heb een spuit voor longrijping gehad, maar voordat ik de tweede kon krijgen is mijn zoon al geboren. Vandaar dat hij een BPD ontwikkelde.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:49 schreef Keshet het volgende:
Agenda, hoi! Ik hoopte al dat je het topic zou vinden.Ik vind het heel fijn om te lezen dat je zoon puberstreken uithaalt.
![]()
Ben jij destijds eigenlijk spontaan bevallen of is je zoon gehaald? Is er niks meer te doen aan zijn ROP? Wisten jullie al snel dat hij dat had of is dat later pas ontdekt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.toen kwamen de genetische onderzoeken binnen. kiro bleek down te hebben. de arts vertelde ons dat ze wel vaker zien bij kindjes met down dat die dan gewoon ophouden met groeien. nja. down of niet, maakte ons niks uit. ik ben niet heel oudnu ik schrijf 38, maar het is wel iets waar we altijd over nagedacht hebben. we hebben bewust testen geweigerd omdat een kindje ons toch wel welkom is. de prognose voor kiro was dat het een lange tijd zou duren, maar het zag er wel positief uit. ravi ging terug naar zwolle, vanwege die vooruitzichten. dat werd ons gevraagd: "zou dat voor jullie prettiger zijn qua logistiek?". men dacht met ons mee, had ideeen en vroeg dan dingen, overlegde.
de kleurwisselingen bij kiro bleven, maar alles zag er verder goed uit. hij mocht naar meppel. daar hadden we een omslagpunt. we zagen allemaal dat het niet goed ging. zijn zuurstofbehoefte werd steeds groter. we besloten dat hij beter naar het umcg kon gaan, nu het vervoer nog kon. Men vermoedde o.a. pulminale hypertensie.
daar kwam hij op de medium care en ging door met het kwakkelen. van de mc ging hij naar de nicu omdat de lowflow niet meer genoeg was en cpap (of bipap, dat weet ik niet meer) nodig was, van de nicu toch terug naar de mc omdat hij de neusdingetjes eruit mepte en het dan toch goed deed. En het kwakkelen bleef. Hij ging elke dag een klein beetje achteruit. hij ging naar de kinderic en definitief aan de bipap gevolgd door invasieve beademing. hij bleef achteruit gaan. er kwam een artsgesprek. dat was lastig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. de maatschappelijk werkster was een stuk duidelijker dan de arts. Tijdens het artsgesprek stijgerde ook de verpleegkundige die erbij zat tegen het eeuwige optimisme. Niks mis met optimisme, maar realiteitszin moet er ook bij zijn. De arts had het over “naar huis met een canule, no biggy, thuishulp helpt wel hoor” (hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen was geloof ik niet zijn probleem. Ook hier kwam de verpleegster in opstand) en de maatschappelijk werkster had het over “misschien wil je de familie laten komen, is hij al gedoopt, willen jullie dat?”. Dat ging ik regelen. Ik wilde in het RmcDhuis. Maar wederom de vraag: nu of wachten? We wachtten nog. Toen ging het mis. Daar ben ik wel boos over. Ik had vooraf laten weten aan het umcg “dan zijn we telefonisch niet bereikbaar, want dan zijn we met ravi op controle in het zh”. We kwamen thuis bij een rinkelende telefoon. Het werd een wake in Groningen, waarna we opeens naar Rotterdam gingen omdat kiro aan de ecmo kon. Tijdens diverse pogingen om een arterieel lijn aan te leggen (vanwege de pulminale hypertensie) werden zijn voetjes beschadigd. Uiteindelijk lukte het om er een aan te leggen. Duie sneuvelde tijdens de ecmo-aanleg-operatie.
de ecmo leek aan te slaan en hij mocht terug naar Groningen. Het leek even goed te gaan. We gingen even naar huis (hadden toen ravi en selene 2 weken niet gezien). Toen we zaterdags op bezoek kwamen stond mijn hart stil. De zuurstof stond weer op 100%. Ik wist wat dat betekende. Het is een van de manieren om te testen op pulminale hypertensie. Indien de 100% zuurstof niet uitmaakt duidt dat op ph. Ik vroeg er specifiek naar en kreeg een lulantwoord dat het kwam omdat hij actiever zou zijn. Tsja. Wat moet je dan. Geloof je je gevoel of het ziekenhuisdus toen maar weer naar huis. Je wil zo graag dat ze gelijk hebben. Op zondag werden we weer gebeld en daarna zijn we naar Groningen gegaan om niet meer terug naar huis te gaan voordat het afgelopen was.
De pulminale hypertensie is later bevestigd. Ze zijn er nooit achtergekomen wat de oorzaak daarvan is geweest. Ze zien vaker dat downkindjes gewoonweg ophouden met groeien in de buik. Ze zien vaker pulminale hypertensie bij downkindjes en bij erge dysmature kindjes en dat het dan eerst een tijdje goed lijkt te gaan. Maar hoe dat dan komt weten ze niet. waarschijnlijk is in de buik ook alles (voeding en de longgrijpers) naar ravi gegaan.
Ik merk dat ik inmiddels een vrij diep wantrouwen heb richting medische wereld. De laatste dag (er lagen al afspraken over het uitzetten van de beademing en we waren de dingen voor erna aan het bespreken) kwam de internist ons vertellen dat ze zich toch wel zorgen maakte over kiro. Tsja. Ik kan nou niet zeggen dat ik zo iemand verder nog serieus neem zeg maar. Ik heb een groot verschil gemerkt bij de verschillende ziekenhuizen. Ik ben daar nog zeker niet klaar mee.
Zijn er hier anderen die met pulminale hypertensie te maken gehad hebben? we hadden ook erg het gevoel niks te zeggen te hebben. we hebben gewoon geluk gehad dat wij zelf alles wilden proberen en het dus (achteraf) eens waren met de arts. achteraf bleek bijvoorbeeld dat ecmo behandeling dusdanig ingrijpend is dat sommige ouders die weigeren. overigens wordt daar dan ook over geprocedeerd door het ziekenhuis! maar wij wisten niet eens dat die behandeling weigeren een optie was. er werd ons gewoon verteld dat kiro over een uurtje naar rotterdam zou gaan. dat soort dingen zit me dwars. ik vind niet dat de artsen in groningen meewerkten en meewerken. ze hebben en hadden enkel oog voor de medische zaken. niet voor ons als gezin of ons als individu.
[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 27-02-2011 14:42:07 ]Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
nee. daar is geen reden voor. sterker nog: de eerste keer dat ik er naar vroeg deed ik dat in de context "medisch dossier" en kreeg ik te horen dat het verpleegdossier standaard naar de ouders gestuurd werd en dat het artsdossier niet standaard gestuurd werd, ze zouden dat laatste voor me navragen. toen hoorden we niks, nog eens voor gebeld "blabla, we vragen het na" en weer niks meer van gehoord. we proberen het nu nog een keertje schriftelijk en anders wordt het een klachtenprovedure. ook goed dan.quote:Op maandag 28 februari 2011 14:57 schreef agenda het volgende:
@simmu
Is er een reden waarom je zijn verpleegrapport niet krijgt? Wij hebben het dossier wel gekregen, moesten wel een vergoeding betalen voor het kopiëren.
Hier hebben wij het niet zozeer meegekregen datje niet naar de andere kinderen mocht kijken, de meeste tijd waren alle gordijnen gewoon open, niet dat je er overgens ergen in hebt want je bent voornamelijk met je eigen kind bezig.quote:Op maandag 28 februari 2011 15:14 schreef simmu het volgende:
geeft trouwens soms ook vreemde situaties hoor. want op de ic mag je dus niet naar de andere kindjes kijken. ivm privay moet je echt elk contact minimaal houden. terecht hoor!
Stom hoor, al weet ik niet of wij het dossier van Roy zullen krijgen, heb daar nog niet bij stilgestaan.quote:Op maandag 28 februari 2011 09:37 schreef simmu het volgende:
die medische wereld is echt heel apart. en in elk ziekenhuis zijn dan weer andere mores. vooral in groningen had ik oprecht het gevoel dat men ons niet het hele verhaal vertelden. er was eens een keer dat ik (medische) vragen stelde en dat de verpleger reageerde met "zijn verpleegdossier ligt daar mevrouw, leest u dat maar". dat is overigens hetzelfde dossier dat we nu niet mogen hebben! stelletje **&^&% daar in groningen.
zowel in zwolle, meppel, groningen als rotterdam was er altijd een ouderkamer. vaak zelfs met kinderspeelgoed en (gratis) koffie. dat is misschien iets nederlands?quote:Op maandag 28 februari 2011 16:35 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Hier hebben wij het niet zozeer meegekregen datje niet naar de andere kinderen mocht kijken, de meeste tijd waren alle gordijnen gewoon open, niet dat je er overgens ergen in hebt want je bent voornamelijk met je eigen kind bezig.
In belgie overgens hebben wij niet echt iets gevonden wat op een rmcd lijkt, wij sliepen gewoon thuis toen Roy op de ic lag, en toen hij verplaatst werd naar de kinderafdeling konden we er bij blijven slapen om de beurt.
Daar was overgens ook nergens een plekje waar je als ouders even kon gaan zitten, iets wat ik best wel gemist heb.
flauw! we konden via het RmcDhuis meestal met korting eten in de kioskjes van het ziekenhuis, we mochten overal in de personeelskantines aanschuiven (die in groningen is naar/vies, rotterdam het bestequote:Op maandag 28 februari 2011 16:42 schreef _Bar_ het volgende:
koffie konden we ook mooi zelf voor betalen ;-) geen automaten in de buurt.
In het AZM kan je inderdaad voor 1 euro uitrijden bij verzorging van je kind (bij een dag opname in ieder geval). Ook is het dan mogelijk in de personeelskantine te eten (is iets duurder als voor het personeel en je kan alleen maar tussen bepaalde tijden terrecht). Koffie en thee was ook gewoon gratis. We werden middels 2 flyers netjes geinformeerd over de 1e 2 regelingen. De koffie werd gewoon gewezen.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:49 schreef simmu het volgende:
nog een tip: informeer naar kortingsmogelijkheden mbt parkeren! ziekenhuisparkeren kost een vermogen en bijna elk ziekenhuis heeft wel een regeling voor patienten die langer dan x dagen opgenomen zijn!
Daar kwamen wij pas ook achter, ons ziekenhuis bleek een weekkaart te hebben die goedkoper was dan elke dag betalenquote:Op maandag 28 februari 2011 16:49 schreef simmu het volgende:
nog een tip: informeer naar kortingsmogelijkheden mbt parkeren! ziekenhuisparkeren kost een vermogen en bijna elk ziekenhuis heeft wel een regeling voor patienten die langer dan x dagen opgenomen zijn!
AZM is wat dat betreft heel fijn , zo mocht ik bij onderzoek ivm afstand ook de dag ervoor al komen en slapen als ik geen vervoer kon regelen en met de trein zou moeten.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:53 schreef refro het volgende:
[..]
In het AZM kan je inderdaad voor 1 euro uitrijden bij verzorging van je kind (bij een dag opname in ieder geval). Ook is het dan mogelijk in de personeelskantine te eten (is iets duurder als voor het personeel en je kan alleen maar tussen bepaalde tijden terrecht). Koffie en thee was ook gewoon gratis. We werden middels 2 flyers netjes geinformeerd over de 1e 2 regelingen. De koffie werd gewoon gewezen.
O ja in Roermond kon je na verzorging op de kinderafdeling een uitrijkaart gratis krijgen (maar alleen nadat de moeder uit het ziekenhuis ontslagen was). Gelukkig woont mijn zus daar vlak in de buurt dus daar leende ik de 1e dagen meestal een fiets.
Dank je, het zijn gelukkig maar weinig behandelingen, allemaal onderzoeken als voorbereiding op de operatie. Gelukkig is van alles ook op een dag te plannen en mag ik van mijn baas op deze dagen thuiswerken zodat ik er maar weinig verlof voor hoef in te leveren.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:29 schreef _Bar_ het volgende:
Refro, s6 met de vele ziekenhuisbezoeken en behandelingen!
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:17 schreef klein_spookje het volgende:
Maar we zijn vreselijk gelukkig en blij dat ze nog bij ons is. Ons kleine meisje.
Helaas niet wel van alles en nog wat samen, maar specialisten werken blijkbaar nogal beperkt. Plastisch chirurg heeft alleen op donderdag spreekuur heeft, genetica alleen op vrijdag, de kinderneuroloog alleen op maandag (1x per maand). Het is wel vervelend maar we plannen zo veel mogelijk samen en ik denk dat ik anesthesie ook nog ga proberen te verzetten. Maar met zo'n heel kleintje merk je ook dat hij na een afspraak of 2 ook op is en het voor de dokters als ons dan geen pretje is dan maar een keertje extra, we wonen gelukkig binnen een uurtje rijden en we combineren het meestal met familie bezoek ofzo.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:34 schreef Silmarwen het volgende:
Refo, kan niet alles op een dag geplanned worden? Ik zag pas een meisje op tv en ik weet niet meer welk ziekenhuis dat was.... Haar artsen trokken dan 1 dag uit waarin alles gedaan en bekeken werd.
Je bedoeld zeker het Sylvia Toth Centrum?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:34 schreef Silmarwen het volgende:
Ik zag pas een meisje op tv en ik weet niet meer welk ziekenhuis dat was.... Haar artsen trokken dan 1 dag uit waarin alles gedaan en bekeken werd.
Dat is afhankelijk van het centrum waar je een afspraak probeert te maken. Ook binnen het geautomatiseerde systeem kan (kon?) een medewerker gewoon afspraken verplaatsen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:15 schreef simmu het volgende:
afspraken maken met het audiologische centrum is naar want die werken volledig geautomatiseerd.
Gelukkig is er veel geautomatiseerd zo kunnen verschillende afdelingen in de "agenda" van Stan kijken en een afspraak plannen als we toch al aanwezig zijn. Ook met verplaatsen heb ik nooit problemen gehad.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van het centrum waar je een afspraak probeert te maken. Ook binnen het geautomatiseerde systeem kan (kon?) een medewerker gewoon afspraken verplaatsen.
Is 't voor de follow-up, Simmu? Ik vond 't juist wel prettig dat 't over 2 dagen verdeeld was, 't onderzoek duurde per "sessie" zeker 'n uur. Tristan was er daarna h-e-l-e-m-a-a-l klaar mee. Dan lekker in de auto 'n uurtje naar huis, even lekker bijsnurken.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:40 schreef simmu het volgende:
zeiken werkt![]()
we hebben een combiafspraak. in 1 dag de neonatoloog, de kinderfysio en de kinderpsysch
het is enkel follow up idd. maar een hele dag daar rondhangen is voor ons niet erg hoor! ravi slaapt als hij moe is prima in de draagdoek en we kunnen iig overdag terecht in de huiskamer van het RmDhuis daar. het probleem is niet zozeer dat we 3 x zouden moeten alswel dat we hier massaal ziekenhuisangstig geworden zijn. wij nog meer dan de kinderen eerlijk gezegd. en hoe hard je het ook probeert, ze pikken dat toch op. dus vandaar dan liever zoquote:Op donderdag 31 maart 2011 19:31 schreef Meandering het volgende:
[..]
Is 't voor de follow-up, Simmu? Ik vond 't juist wel prettig dat 't over 2 dagen verdeeld was, 't onderzoek duurde per "sessie" zeker 'n uur. Tristan was er daarna h-e-l-e-m-a-a-l klaar mee. Dan lekker in de auto 'n uurtje naar huis, even lekker bijsnurken.
Wat jammer dat jullie er allemaal zo'n naar gevoel aan over hebben gehouden. Maar begrijpelijk dat je alles dan 't liefst zoveel mogelijk willen combineren. Daarnaast is 't bij Isala momenteel chaos, dus wat dat betreft ben je beter af!quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:44 schreef simmu het volgende:
[..]
het is enkel follow up idd. maar een hele dag daar rondhangen is voor ons niet erg hoor! ravi slaapt als hij moe is prima in de draagdoek en we kunnen iig overdag terecht in de huiskamer van het RmDhuis daar. het probleem is niet zozeer dat we 3 x zouden moeten alswel dat we hier massaal ziekenhuisangstig geworden zijn. wij nog meer dan de kinderen eerlijk gezegd. en hoe hard je het ook probeert, ze pikken dat toch op. dus vandaar dan liever zo
Hier heerst de ziekenhuisangst ook hoor.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:44 schreef simmu het volgende:
[..]
het is enkel follow up idd. maar een hele dag daar rondhangen is voor ons niet erg hoor! ravi slaapt als hij moe is prima in de draagdoek en we kunnen iig overdag terecht in de huiskamer van het RmDhuis daar. het probleem is niet zozeer dat we 3 x zouden moeten alswel dat we hier massaal ziekenhuisangstig geworden zijn. wij nog meer dan de kinderen eerlijk gezegd. en hoe hard je het ook probeert, ze pikken dat toch op. dus vandaar dan liever zo
het lijkt helaas weer wat minder te gaan, ze hoest weer veel te veel, slaapt weer meer dan normaal.quote:
Dank je!quote:Op maandag 11 april 2011 21:12 schreef agenda het volgende:
Succes morgen bij de kinderarts en blijf op je strepen staan voor de hulpmiddelen.
Ik duim voor jullie.
Ja we hebben vorige week uitgebreid gesprek gehad daar. Omdat dit een psz is die niet met piramide werkt hebben ze niet iemand extra voor de begeleiding die op de andere wel was. Hij gaat er ook zeker wel heen hoor. Al was het gewoon omdat ie dan lekker met andere kindjes kan spelen. Want we merken dat samen spelen heel erg goed gaat ondanks dat ie niets kan zeggen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:37 schreef livelink het volgende:
Heb je al met de nieuwe psz contact gehad, MeNicole? Misschien is er toch iets meer mogelijk dan ze eerst dachten. En wellicht vindt hij het er toch fijn. Je kunt het even aankijken, lijkt me?
Balen dat het verder allemaal zo moeizaam gaat. Voor Leander zelf is het natuurlijk ook superfrustrerend omdat hij het wel allemaal begrijpt. Misschien moet je de gebaren weer een beetje oppakken, zodat hij iets beter kan aangeven wat hij bedoelt? Ik weet het ook niet hoor. Sterkte!
En als hij mama zou kunnen zeggen, zou hij het vast wel doen
Dank je, het is ook zo'n vrolijk meisje en zo tevreden. Daar zijn we zo blij mee, dat had namelijk ook heel anders kunnen zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:54 schreef livelink het volgende:
Ik zag je meisje toevallig gisteren in het slaaptopic. Wat een schatje
quote:Op donderdag 14 april 2011 19:59 schreef livelink het volgende:
Dat is zeker schrikken, uberduitser. En achter elkaar antibiotica klinkt ook niet zo goed. Hopelijk helpt het immuunversterkende middel.
misschien een rare opmerking, maar is het geen hooikoorts in oorsprong? ik heb het nu ook (ik dacht verkouden te zijn, ging op aanraden van manlief toch maar overstag met een allerfreetje enquote:Op vrijdag 15 april 2011 08:22 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Onrustige nacht gehad, ik weet niet meer hoe vaak we eruit zijn geweest. Wat een hoestbuien zeg, 2x verneveld en 2x Ambrohexal...
Ik heb wel hooikoorts en meisje is op van alles getest, omdat het vermoeden er ook was dat er een allergie meespeelde. Zij heeft het dus niet. Maar was een logische gedachte van je, geen rare opmerking!quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:09 schreef simmu het volgende:
[..]
misschien een rare opmerking, maar is het geen hooikoorts in oorsprong? en ravi heeft het ookmaar die heeft (behalve gerochel, gesnotter en dichte plakoogjes) nergens last van.
Poeh dat is ook zeker schrikken! Vooral als je je kindje aan de beademing, zuurstof en allerlei toeters en bellen ziet hangen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:20 schreef mrien het volgende:
Pff heftig zeg ueberduitser!
Jelle is toen hij net 6 weken oud was een week opgenomen geweest in het ziekenhuis met het RS virus. Hij had het echt heel heftig te pakken en ze hebben hem bijna aan de beademing moeten leggen omdat hij er zelf niet uitkwam. Gelukkig hoorde ik dat pas de volgende ochtend van de verpleegster, denk dat ik die nacht anders niet meer geslapen had.
Met de sondevoeding en zuurstof ter ondersteuning kwam hij er gelukkig weer bovenop. Pas achteraf komt het besef hoe heftig het geweest is en hoe ziek hij was.
Ik merk dat het toch tijd kost om dat allemaal een plekje te geven en te verwerken, ook al is het nu alweer 2 maanden geleden. Het besef dat het allemaal goed afgelopen is is er natuurlijk, maar het had ook zo anders kunnen gaan en dat drong pas later tot ons door.
Elke verkoudheid die er heerst lijkt hij nu wel op te pakken en daar is hij dan snel benauwd van. Volgens de kinderarts een normaal verschijnsel en zal dat steeds beter gaan
Soms heb ik van die momenten, dan klopt zoiets gewoon.quote:Op maandag 18 april 2011 16:19 schreef Fruppel het volgende:
Ontroerende woorden, wederom super mooi!
Als ik ze lees heb ik dat ook steeds hoor...quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:57 schreef Jojogirl het volgende:
Jeetje, ik zit hier met tranen in m'n ogen. Heel treffend
Dat is wel een goed idee, dat zal ik eens voorstellen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:59 schreef Keshet het volgende:
UD, ik zou 't op canvas oid laten afdrukken en in de woonkamer ophangen als ik jou was!
Dank!quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:59 schreef simmu het volgende:
wat ontzettend mooi en treffend ueberduitser
Die houden we erin!quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:07 schreef simmu het volgende:
of met die foto erbij van een paar pagina's terug![]()
een mooi canvas van foto + gedicht
Als het goed is, is er wel het e.e.a. onderzocht qua allergieën, mede omdat ik zelf hooikoorts heb, allergisch ben voor bomen(lekker breed begrip) en honden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:09 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mij is verteld dat je pas een kind echt op allergie kan testen als het een jaar of 4 is, eerder heeft het weinig nut. Voor kinderen kan je vloeibare aerius, uiteraard op recept van de huisarts, gebruiken. Die gebruiken wij thuis ook voor allergische reacties van de kinderen.
UB, ik las iets over salbutamol dat je dochter krijgt. Mijn kinderen gebruiken dat ook maar ondersteund door een Quivar / Flixotide zodat je minder vaak salbutamol hoeft te geven. Krijgt je dochter dat ook? Anders even overleggen met de dokter, hier scheelt het gebruik ervan echt heel veel.
Wauw, wat een ontzettend mooi en ontroerend gedicht!quote:Op maandag 18 april 2011 16:18 schreef ueberduitser het volgende:
Dank!
Deze is van een paar maanden geleden:
Jouw wereldje....
Soms zou ik wel eens in jouw wereldje willen kijken
en mijn gedachten met de jouwe verrijken.
Dan zie ik hoe jij jouw wereldje beleefd,
en voel ik hoe jij ons je liefde geeft.
Soms plots uit jouw wereldje een lach,
dan is het voor mij hoe dan ook een goede dag.
Soms kan ik alleen maar snikken en huilen,
maar jouw wereldje, jouw liefde, jouw lach...
ik zou je voor geen goud willen ruilen!
O, dit ga ik even tippen bij m'n broer en schoonzusje. Hun beide jongens zijn te vroeg geboren (bij 28.5 en 35 weken) en zij lopen nu bij de oudste (inmiddels zowat 5)wel tegen wat dingen aan.quote:Op donderdag 21 april 2011 13:10 schreef Melneo het volgende:
Voor de te vroeg geborenen onder ons en wie interesse heeft:
Dinsdag 17 mei is er een informatie avond in het azM (Maastricht) over 'opgroeien na de couveuse'. Presentaties van een kinderarts/neonatoloog en een kinder/jeugdpsycholoog.
Er wordt niet alleen nadruk gelegd over medische gevolgen van een vroeggeboorte maar ook over de psychische en emotionele gevolgen voor het kind (en ouders).
Zie www.couveuseouders.nl voor aanmelden, de info avond wordt ook gegeven in Nijmegen en Leiden later dit jaar.
(Alhoewel ik niet meer zo bezig ben met de vroeggeboorte, heb ik me toch aangemeld. Ik vind vooral de psychische kant erg interessant, voelt Stijn zich soms toch 'anders' en wat kunnen we verwachten op school?)
Fijne Paasdagen iedereen en geniet van de zon!
Goed dat je het zegt, wij moeten voor ons meisje ook weer een indicatie hebben. Alleen is dat nog iets omslachtiger dan normaal, omdat wij in Duitsland wonen. Het CIZ geeft dan geen indicatie af. Aan MEE hebben we ook niks, ik moest hen notabene vertellen dat ons meisje via een MVG111 bij Agis voor kosten uit de AwbZ verzekerd was in NL en dus hier ook naar een kdc mag. De "experts" noemen ze zichzelf dan bij MEE.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:16 schreef Jojogirl het volgende:
Vanochtend dus overlegd en voorlopig gaan we voor een indicatie voor een plek op een kdc. Ik vond het zelf moeilijk in te schatten of Isis daar al aan toe zou zijn, maar zij denkt dat dat wel goed komt. Helaas kan dat niet bij dezelfde organisatie als nu het speelgroepje omdat zij eigenlijk net buiten onze regio vallen :| Net dus contact opgenomen met de instelling die o.a. een kdc hier in de stad heeft en daar krijg ik nu info en een formulier voor zorgbemiddeling van. Het fijne is wel dat omdat het alleen om indicatie voor kdc gaat, zij de aanvraag voor ons kunnen doen als we dat willen. Erg fijn ook al omdat we niet zo blij waren met onze contactpersoon bij MEE, dat klikte gewoon niet.
Zijn er hier al kindjes die naar een kdc gaan en wat zijn daar de ervaringen mee?
Nou, jullie verhaal vind ik anders ook heftig hoor. Anders, maar ook zwaar. Ieder zijn eigen verdriet en het een is niet erger dan het ander, maar anders. Ik ben er trouwens ook van overtuigd dat kinderen veel leren van andere kinderen, ondanks hun beperkingen.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:29 schreef ueberduitser het volgende:
Lionessa: wat een verhaal zeg. En wij maar denken dat wij al veel meegemaakt hebben.![]()
Goed dat je begint te praten, dat lucht het meeste op. En dan niet praten met een leek, want die begrijpt de situatie echt niet, ook al zeggen ze van wel.
Je hebt helemaal gelijk. Ik wil ook niet echt dat andere mensen het kunnen bevatten, want dan zouden ze de pijn voelen die ik voel en dat wens ik niemand toe.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:15 schreef simmu het volgende:
lionessa: andere mensen hebben meestal gewoon geen idee wat het allemaal omvat. en dat is eigenlijk maar goed ook. maar het maakt het niet minder moeilijk voor jou *troost*
Ik ken soort situaties helaas, laatste keer waren we bij de orthopeed en die vroeg of ze al begonnen te "krabbeln", kruipen dus. Ik zeg: "nee, ze is nog steeds motorisch geretardeerd en zal ze ook blijven. Het zou dus echt mooi zijn als ze ooit gaat kruipen!". Dat was duidelijk genoeg.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:06 schreef lionessa het volgende:
[..]
Zijn vermoeidheid bijvoorbeeld. Zelfs de verpleging op de oncologie-afdeling, waar we eens in de 3 maanden komen, vragen nog: Is hij nu nog steeds moe... Terwijl ze moeten/kunnen weten dat dat misschien ze hele leven zo zou kunnen blijven. Ik moet me dan echt inhouden.
gefeliciteerd julliequote:Op vrijdag 29 april 2011 08:19 schreef ueberduitser het volgende:
Meisje vandaag 2 jaar!
[ afbeelding ]
![]()
Goed nieuws, dat is altijd fijn om te horen.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:25 schreef simmu het volgende:
zo, onze eerste followup zit eropmet 2 jaar en met 5 jaar mag hij nog keertje. alles zag er prima uit, daar kunnen we kort over zijn
![]()
we werden bejubeld over onze aanpakda's ook wel eens fijn om te horen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rolstoeltje is een nederlands fabrikaat, dus we moeten een beetje geluk hebben dat de duitse Krankenkasse dit goed vindt. Gelukkig heeft de man van het Sanitätshaus goede connecties en is ons meisje wel aardig bekend bij de Krankenkasse.
Ik krijg nog een link doorgestuurd met een voorbeeld, als ik die heb show ik hem wel.
Maandag dus naar de orthopeed voor een ligorthese. Vanmiddag werd ook wel even weer duidelijk dat ze echt scoliose heeft. Naar de linker zijde. Gelukkig zit het aan de bovenkant en is dat nog reduceerbaar, al zal ze 's nachts dan in een orthese moeten liggen. Weet nog niet goed wat ik daarbij voor moet stellen. Zal maandag hopelijk wat duidelijker worden.
![]()
Mag ik je even uit die illusie helpen wat betreft de snelle gang van zaken? De bureaucratie hier is zeker net zo als in NL hoor.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:44 schreef p_iglet het volgende:
uberduitser, wat fijn dat jullie zo snel dat soort dingen zo snel voor elkaar krijgen.
Mijn ervaring is dat dat in Nederland vaak MAAAAANDEN, en vele aanvragen duurt, en dat rolstoelen voor kinderen onder de 4jr eigenlijk bijna nooit goedgekeurd worden.
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het rolstoeltje straks achter de fiets gaat kunnen. Wil je dat tzt laten zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een buggy was voor haar zowieso geen optie. Dat zou in onze situatie in NL geen verschil maken hoor, meisje kan gewoon niet zelfstandig zitten. Als je haar rechtop zet zakt ze direct in elkaar en valt ze om.quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:21 schreef p_iglet het volgende:
mocht het achter de fiets niet lukken, kun je nog een bakfiets overwegen waar het stoeltje in kan, evt op het onderstel.
Als hier onder de 4jr een reguliere buggy niet meer past dan passen ze ook wel buggy's aan met zitjes etc. Maar in een hoop gevallen is een rolstoel(onderstel) toch echt praktischer, omdat die beter aangepast kunnen worden en kinderen dan ook in hun rolstoel vervoerd kunnen worden in auto/bus.
Voor verstandelijk hoog niveau kinderen van een jaar of 3 geldt hetzelfde, die willen zich ook kunnen voortbewegen, maar ook daarvoor kun je vaak pas vanaf de 4e verjaardag de aanvraag doen in de hoop dat je dan een half jaar later een geschikte rolstoel hebt.
Echt vervelend he, dat vele rijden voor die paar minuutjes dat je binnen bent en dat vele wachten. Jammer dat dat niet telefonisch kan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:59 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, afgelopen maandag 380km gereden voor een afspraak van 5 minuten...![]()
Nou ja, het is voor een goed doel.
Meisje vormt dus inderdaad scoliose bovenin d'r rug naar links toe.
We hebben dus een recept van de orthopeed gekregen voor een ligorthese. Daar moet ze 's nachts in komen te liggen, om zo de scoliose te reduceren.
Recept is inmiddels opgestuurd, dus we wachten maar weer af.
Van d'r rolstoel nog niets gehoord, zou wel heel erg snel zijn. Volgens mij is er net pas een prijsopgave gedaan, dus dat kan nog wel even duren.
Wij zitten ook wel maar een half uurtje van ons normale ziekenhuis af, maar de specialisten die meisje behandelen zoals de orthopeed en neurochirurg zitten respectievelijk in Oldenburg en Münster. Daar zit nogal wat afstand tussen. Het eerste levensjaar van meisje heb ik ruim 14.000km gereden voor/met haar. Puur naar ziekenhuizen etc.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:49 schreef lionessa het volgende:
[..]
Echt vervelend he, dat vele rijden voor die paar minuutjes dat je binnen bent en dat vele wachten. Jammer dat dat niet telefonisch kan.
Wij hebben nog geluk dat we maar een half uurtje van het ziekenhuis af zitten, als we geen files hebben. Wel is het zo dat ze daar aan het verbouwen zijn , dus je toch wel ruim van te voren moet komen, omdat het soms erg lang duurt voor je de pakeergarage inkan.
Kastje-muur verhaal ken ik helaas. En dan is het hier ook nog zo, omdat we grensarbeiders zijn en dus dat we met 2 soorten wetgevingen en verzekeringen zitten te stoeien. Dat kost vooral mij veel energie, ik heb zulke zaken op me genomen want dat zou Petra er echt niet bij kunnen hebben.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:49 schreef lionessa het volgende:
[..]
Ik ben ook bezig met allerlei aanvragen en ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand weet iets volledig, zodat ik zelf moet blijven zoeken totdat ik alle juiste papieren/ rapporten binnen heb en weer verder kan met een aanvraag. Ik merk dat dat me ontzettend veel energie kost. Ik ben dan ook echt weer uitgeput moe. Hoe gaan jullie daar mee om?
Ik doe al niet zo heel veel en neem echt wel tijd voor mezelf, maar ik merk toch echt dat dat niet voldoende helpt. Soms is alleen het huishouden doen en wat boodschappen al te veel en voel ik me alsof ik geradbraakt ben en ben ik misselijke en duizelig van de vermoeiheid. Ook merk ik dat ik steeds meer vergeet of domme dingen doe. Nog niet met hele grote gevolgen, maar toch...
meisje heeft deze aangepaste stoel:quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:11 schreef lionessa het volgende:
He jammer, Ik hoop dat deze ook goed werkt. Ik vind hem ook wel mooi, maar hij biedt veel minder ondersteuning en heeft een erg korte rugleuning. Heb je dat bij hun aangekaart? (Vast wel, jou nu een klein beetje kennende ;-) ) En is er een mogelijkheid voor gordels tegen het wegzakken/glijden? Of zitten die er aan vast en zie ik die gewoon niet?
Dat is de stoel die ze nu heeft. Dat bovenste gedeelte is afneembaar en die kan straks ook zo op d'r rolstoel gezet worden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:56 schreef livelink het volgende:
Uberduitser, is die stoel op de laatste foto nou de stoel die ze nu heeft of die ze gaat krijgen?
eentje voor hier en eentje voor bij opa en oma(daar is ze ook regelmatig)quote:
Ja super he, dit zijn de dingen waardoor wij weer enigszins opleven!quote:Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef Hobbesje het volgende:
Mooi! En fijn dat je zulke mensen in je omgeving hebt.
Ja dit is echt ideaal zo op hoogte direct achter de bank.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:59 schreef Rewimo het volgende:
Mooi zeg! En wat ligt ze zo fijn op ooghoogte
met vlagen is ze misselijk....Ze is gelukkig van nature een erg vrolijk meisje, dus als ze kan lacht ze.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Gatverdamme UD! Wat een pech. Heeft ze er nog erg veel last van zelf?
Dank en jullie ook alvast veel sterkte! Zorg echt dat je zelf wat rust vind, dat is voor jezelf beter en je straalt dat naar je kindje ook uit en die heeft daar nog het meeste baat bij!quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:38 schreef refro het volgende:
@UberDuitser: Jullie hebben ook wel heel erg veel pech alles bij elkaar. Heel veel succes met alles en ik hoop dat het snel beter gaat met jullie meisje.
Ik begin hier ook wel een beetje zenuwachtig voor Stans operatie te worden. Heb er zelfs soms slapeloze nachten van. Gegeven de situatie is het denk ik niet meer als normaal. We laten het allemaal maar zoveel mogelijk op ons afkomen, meer voorbereiden als nu lukt niet. Op de dag zelf gaan mijn moeder en schoonmoeder mee om ons af te leidenIk denk dat na de operatie de rust hier weer zal terugkeren.
tja, langzamerhand begint de emmer echt over te stromen. Wordt tijd eens hulp te gaan zoeken denk ik.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:27 schreef Keshet het volgende:
Arm meiske toch. En arme papa, mama en grote broer.![]()
Hopelijk is dit het stapje terug wat nodig was om er 20 vooruit te zetten UD.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:13 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
tja, langzamerhand begint de emmer echt over te stromen. Wordt tijd eens hulp te gaan zoeken denk ik.
Heb ik ook al voorgesteld, op het randje overspannendheid balanceert ze al een jaar denk ik.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:36 schreef Jojogirl het volgende:
Is ziekmelden geen optie? Want ik kan me zomaar voorstellen dat zo'n hoeveelheid stress en spanning je op het randje van overspannenheid brengt waardoor het onder de ziektewet gaat vallen.
Mogelijk, maar vindt maar eens een baan met veel flexibiliteit vanuit de werkgever. Wij zijn totaal niet flexibel eigenlijk. Lenthe heeft haar vaste afspraken, controles, etc. Daarbij komt dat meisje dus onregelmatig ziek is. Wij moeten dan ook nog eens dezelfde werktijden hebben want een 2e auto is niet betaalbaar. Minder uren werken is ook geen optie, want dan kan ze zowieso beter stoppen met werken. Dat levert meer op dan qua vergoedingen in Duitsland. Denk dat ik een expert erbij moet halen om het uit te laten zoeken. Iemand die de NL en D wetgeving kent.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:23 schreef Books het volgende:
Is een andere baan geen optie iets met minder druk en/of uren? Ik doe ook maar een gooi hoor. Sterkte met het rekenen en de keuzes die jullie ongetwijfeld nog moeten maken.
misschien kunnen ze in wgr wat voor je betekenen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:44 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Mogelijk, maar vindt maar eens een baan met veel flexibiliteit vanuit de werkgever. Wij zijn totaal niet flexibel eigenlijk. Lenthe heeft haar vaste afspraken, controles, etc. Daarbij komt dat meisje dus onregelmatig ziek is. Wij moeten dan ook nog eens dezelfde werktijden hebben want een 2e auto is niet betaalbaar. Minder uren werken is ook geen optie, want dan kan ze zowieso beter stoppen met werken. Dat levert meer op dan qua vergoedingen in Duitsland. Denk dat ik een expert erbij moet halen om het uit te laten zoeken. Iemand die de NL en D wetgeving kent.
inderdaad, maar onze situatie is grensoverschrijdend en dat is met een gehandicapt kindje erg ingewikkeld, is ook zo niet even uit te leggen. Ga dus eerst maar eens een afspraak maken met de Euregio, die zijn specialisten in zulke zaken. Moet gewoon tegen iemand aan praten. Ik spit namelijk al duitse en nederlandse wetteksten door, maar dat valt niet mee.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:50 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
misschien kunnen ze in wgr wat voor je betekenen?
Hallo allen,quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:40 schreef Keshet het volgende:
UD, hoe gaat het nu met Lenthe? En met jullie?
Normaal worden ze gecoat (evt. in kleur), maar dan wordt het echt een kunststof oppervlakte, wat ook geen vocht meer opneemt. Dit willen we niet en was hij ook geen voorstander van, want meisje zweet behoorlijk veel. We hebben er dus voor gekozen zo over de mal een laken te leggen en meisje daar zo bovenop. Lakens worden meegeleverd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:46 schreef p_iglet het volgende:
UD, wat een mooie ligorthese zo precies op maat!
Die mogen ze dan wel vaak aan komen passen met je dochtertje wat vast nog flink groeit.
Ook een leuke kleur hoes uitgezocht of kan dat bij jullie niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:14 schreef p_iglet het volgende:
klinkt goed. Maar het plastic is nu wel nog porreus en neemt vocht op denk ik? Is dat met zweet en evt urine doorlekken dan wel praktisch?
Aquarius, de grote nederlandse leverancier van dit soort ortheses coat ze ook met kunststof, maar dan komt er een dikkere soort badstof hoes omheen die het vocht opneemt. En die hoezen kunnen dan weer vaak gekozen worden in allerhande kleurtjes.
Misschien overbodige waarschuwing.Dat is hetzelfde principe ja, met die coating en badstof hoes. De man van de Ortho Reha, was hier niet zo van gecharmeerd. We doen het coaten nu niet, het kan altijd nog namelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je waarschuwing is zeker niet overbodig, is zeker iets om goed over na te denken!
quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:14 schreef p_iglet het volgende:
Misschien overbodige waarschuwing.dat wou ik dus ook net zeggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
logisch trouwens, dat ze zo zweet. ze ligt voor de helft met dr lijfje ingepakt in dat schuim.
Nou dat hoop ik toch even niet zeg. We gaan er wel melding van doen bij de arts in het ziekenhuis. In feite kunnen ze er niks aan doen, alleen zorgen dat ze "Bettruhe" heeft. Daarvoor hoeft ze niet in het ziekenhuis te liggen. Als er maar geen zaken bijkomen zoals vorige keer, darm-infectie met inwendige bloedingen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:24 schreef lady-wrb het volgende:
o jee, moet ze nu weer naar het ziekenhuis terug?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |