Gelukkig niet hij is gewoon thuis heeft verder ook nergens last van alleen een rare vorm schedel. In juli bij de operatie wordt hij pas opgenomen. Als het goed is voor een week.quote:
Fijn dat hij thuis is! Ik heb overigens ook goede ervaringen met Neonatologie in het azM en ook bij de kinderartsenquote:Op donderdag 24 februari 2011 10:55 schreef refro het volgende:
[..]
Gelukkig niet hij is gewoon thuis heeft verder ook nergens last van alleen een rare vorm schedel. In juli bij de operatie wordt hij pas opgenomen. Als het goed is voor een week.
We krijgen met allebei weinig/niks te maken dit soort zaken gebeurd door het Craniofaciaal Team dit wordt aangestuurd vanuit plastische chirurgie. We hebben wel al een CT scan met dagopname en anesthesie voor Stan gehad, en alle ervaringen tot nog toe zijn goed. Er is gewoon tijd om zaken te bespreken er wordt duidelijk gecommuniceerd en de ouders worden ook echt niet vergeten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Fijn dat hij thuis is! Ik heb overigens ook goede ervaringen met Neonatologie in het azM en ook bij de kinderartsen
Wij ookquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Fijn dat hij thuis is! Ik heb overigens ook goede ervaringen met Neonatologie in het azM en ook bij de kinderartsen
Zowel ik, als M zijn er niet overheen. Ondanks dat er geen aanleiding is te denken dat het bij een volgende zwangerschap/geboorte weer "mis" zou gaan.quote:Mama's van te vroeg en/of ziek geboren kindjes, hoe zijn jullie over de angst voor 'nog een keer' heengekomen?
Die instelling hebben wij ook!quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:15 schreef Fruppel het volgende:
De tijd zal verder uit moeten wijzen wat de schade nog met zich mee zal brengen, of niet natuurlijk!
Met D. gaat het eigenlijk gewoon geweldig en dat is het belangrijkste!
Dat besef zouden meer mensen moeten hebben!quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:01 schreef miss_sly het volgende:
maar ik besef me juist door wat ik hier op Fok ook gelezen heb heel goed dat dat allemaal niet vanzelfsprekend is!
Gevalletje pech, de magische woorden. Ik vond en vind het echt een heel zware mededeling om te krijgen. Klinkt heel erg stom misschien. Maar er is geen echte oorzaak te vinden, maar soms is een echt oorzaak wel fijn om te hebben, dat geeft houvast.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:49 schreef Keshet het volgende:
Er sluimert hier een wens voor een tweede kindje. Praktisch en financieel gezien is dat ook geen enkel probleem maar emotioneel op dit moment nog wel.
We hebben over een maand of twee een afspraak in een academisch ziekenhuis voor een 'preconceptioneel advies'.
De angst voor een herhaling van mijn eerste zwangerschap is ontzettend groot bij mij. Ik hoop dat die angst na dat gesprek voor een groot gedeelte weggenomen kan worden. Er is tijdens een nacontrole al tegen me gezegd dat het bot gezegd een 'gevalletje pech' is geweest. Ik hoop dat ik wat meer duidelijkheid kan krijgen over de kans op herhaling daarvan. Als ik net zoveel kans heb als een ander dan is dat toch een heel ander idee dan bijvoorbeeld 50% kans.
En toch he, hoe kut het ook allemaal was in het begin, ik zou het zo weer over doen.![]()
Maar helaas krijg je geen garanties over de afloop en vooral dat remt me.
Stan is op het moment dik 5 maanden. Het vermoeden is door de kinderartsen al tijdens de eerste week uitgesproken. Na een maand ongeveer zijn we naar het AZM doorgestuurd, daar hebben we een intake gehad en moesten we nog wachten tot hij drie maanden was voor het maken van de CT. Dit is eind oktober gebeurd en net voor kerstmis hebben we de uitslag gekregen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:49 schreef Keshet het volgende:
Refro, hoe oud is Stan nu? Is zijn wigschedel ontdekt bij de geboorte of pas later? Hou je ons op de hoogte?
quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:30 schreef wickie het volgende:
Tuurlijk is dat net zo waardeloos, daar vel ik ook geen oordeel over. Ik zeg alleen dat het mij best zwaar viel, het pech aspect. Terwijl je verwacht blij te zijn dat het niks ernstigs is en gewoon weer ongestoord zwanger kan worden.
Ik ervoer het dus anders dan ik had verwacht. Ik wilde zo graag antwoorden en verklaringen. Het was een en en en situatie, maar er is geen verband gevonden tussen alle gebeurtenissen. Maar voor alle dingen is er een reeele kans dat het weer kan gebeuren, dus dat is dat stukje onzekerheid en vaagheid.
Ik praat dus echt alleen voor mijzelf en onze ervaring.
Gevalletje pech was het bij ons ook. Wij hebben dan zogezegd in Münster een micro raster dna onderzoek laten doen, omdat er toch ergens een oorzaak moet liggen. Dit is negatief uitgevallen, maar we willen nog graag een second opinion, die we ook zeker gaan halen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:03 schreef wickie het volgende:
[..]
Gevalletje pech, de magische woorden. Ik vond en vind het echt een heel zware mededeling om te krijgen. Klinkt heel erg stom misschien. Maar er is geen echte oorzaak te vinden, maar soms is een echt oorzaak wel fijn om te hebben, dat geeft houvast.
Gevalletje pech staat voor mij gelijk aan onzekerheid, geen houvast.
Dat kan ik me inderdaad heel goed voorstellen dat de onzekerheid killing is. Craniosynostose wat Stan heeft kan deel uitmaken van een syndroom of geisoleerd zijn. In het eerste geval is er een hogere kans dat een volgende het ook krijgt, in het 2e geval is het gewoon vette pech gehad. De hele molen van de klinische genetica moet ook nog een keertje worden opgestart.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:26 schreef Keshet het volgende:
Wickie, ik loop waar jij denkt dat ik loop.
Voor mij is inderdaad die onzekerheid killing. Als ik zou weten dat een eventuele volgende baby weer zou stoppen met groeien na 20/21 weken dan zou ik een bewuste keuze kunnen maken voor wel niet zwanger worden.
Nu is die kans er, maar er is ook een kans op een normale zwangerschap. Die kans is waarschijnlijk veel groter (eerst even de gespreken in het zhs afwachten) en dat maakt de overwegingen toch weer anders.
Dus ja, ik zou graag duidelijkheid willen hebben.
Er is wel iets van een patientenvereniging voor kinderen met aangezichts afwijkingen maar niets specifieks voor cranio. Wel is er een (gesloten) forum met allemaal lotgenoten en veel informatie. Denk ook niet dat ik veel behoefte aan een patientenvereniging zou hebben. Als het goed is is het ook een eenmalige correctie en kan Stan daarna met een normaal schedel door het leven.quote:Refro, die tegenstrijdige berichten komen me bekend voor. Ik zou het heel fijn vinden als je ons op de hoogte houdt! Is er ook een patientenvereniging oid voor de aandoening die Stan heeft?
Genieten doen we zeker hoor, en inderdaad vooral van de kleine momenten. Het eerste jaar hebben we nergens van genoten, dat kon gewoon niet. Maar nu de situatie stabieler is en ze eigenlijk bijna niet meer in het ziekenhuis komt, gaat dat steeds beter.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:34 schreef Sjeen het volgende:
Ueberduitser, wat een heerlijk fotoMaar aan de andere kant, wat een zorgen ook. Toch iets waar je je steeds maar weer doorheen moet slaan. Genieten van elk klein moment vind ik een heel mooi motto
we willen misschien naar het Sylvia-Toth-Centrum in Utrecht. Heb info aangevraagd, wil even kijken of dat het is voor ons.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:26 schreef Keshet het volgende:
UD, bij jullie ook al zo onzeker. Gaan jullie de second opinion in Nederland laten doen of in Duitsland?
Keshet, de epilepsie is inderdaad te herleiden naar de hereninfarct & het beschadidge deel wat voor kortsluiting zorgt zeg maar. De artsen hadden daarom ook niet verwacht dat ze het niet zou krijgen.quote:Fruppel, wat fijn dat het met Danique nu zo goed gaat! Dat is inderdaad het allerbelangrijkst! Is haar epilepsie ook te herleiden naar de hersenbloeding? Gaan jullie ook naar een revalidatiearts voor haar voet/been?
Wij hebben een paar maand terug de eerste ontwikkelingsonderzoeken gehad. Maar dat was alleen voor zijn spraak. In september moeten we weer en dan kijken ze naar de rest. Qau taal begrijpen loopt ie dus wel goed.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:48 schreef Fruppel het volgende:
[..]
MeNicole, jullie verhaal heeft inderdaad veel weg van ons verhaal. Heel erg fijn om te lezen dat het al met al goed gaat met jullie ventje! Wat is de verwachting mbt zijn spraak?
Krijgen jullie vanuit zijn behandelend arts een ontwikkelingsonderzoek? In het Vumc is dat standaard voor kindjes die zuurstofgebrek gehad hebben bij de geboorte en/of een hersenbeschadiging hebben om een goed beeld te schetsen van hun kunnen, mentaal & fysiek.
Spannend dat hij naar de psz gaat na de zomervakantie, wie weet trekt hij zich heel erg op aan de andere kindjes. Maar het blijft afwachten natuurlijk!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:57 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Wij hebben een paar maand terug de eerste ontwikkelingsonderzoeken gehad. Maar dat was alleen voor zijn spraak. In september moeten we weer en dan kijken ze naar de rest. Qau taal begrijpen loopt ie dus wel goed.
Het is gewoon heel vervelend dat we niet weten wat hij met praten gaat doen. Hij gebruikt nu zo heel af en toe ook de o klanken. Ohoh of oei zegt ie dan. Voor ons is dat een teken dat er misschien toch meer in zit dan ie nu doet. Daarom gaat ie na de zomervakantie 4 dagdelen naar een psz en dna hopen we dat ie meer gestimuleerd word om te praten. We hebben in ieder geval in april een gesprek bij een audiologischcentrum om te kijken of hun iets voor ons kunnen doen.
Ik ben spontaan bevallen, oorzaak zwakke baarmoedermond waardoor er een uitpuillende vruchtzak was. Ik had gelukkig de tegenwoordigheid van geest om gelijk te gaan liggen. Ben vanuit mijn werk naar het streekziekenhuis gebracht en 2 uur later naar Rotterdam. Ze hebben geprobeerd om de weeen (die ik dus niet voelde) te stoppen maar binnen 24 uur is onze zoon geboren. Ik heb een spuit voor longrijping gehad, maar voordat ik de tweede kon krijgen is mijn zoon al geboren. Vandaar dat hij een BPD ontwikkelde.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:49 schreef Keshet het volgende:
Agenda, hoi! Ik hoopte al dat je het topic zou vinden.Ik vind het heel fijn om te lezen dat je zoon puberstreken uithaalt.
![]()
Ben jij destijds eigenlijk spontaan bevallen of is je zoon gehaald? Is er niks meer te doen aan zijn ROP? Wisten jullie al snel dat hij dat had of is dat later pas ontdekt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |