Dan moet er wel eerst wat gebeuren. Het ligt nu al een paar jaar helemaal stil.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe dát nou uiteindelijk wordt, kan best leuk zijn
Blijkbaar ben ik de enige die het ontwerp maar niks vind iddquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:21 schreef SimtekF1 het volgende:
Daar heb ik in 2006 nog gewerkt.
Toen was het Philips, nu is het NXP.
Maar ook weer zo'n voorbeeld van een gebouw dat toch niet lelijk is?!
leuk uitzicht als je er boven op staat hoor! Maar idd erg lelijk.quote:Op zondag 13 februari 2011 09:28 schreef SimtekF1 het volgende:
Dit was jarenlang wat je zag als je met de trein Zutphen binnen reed:
[ afbeelding ]
Gelukkig is het pand inmiddels compleet gesloopt.
Denk dat het tientallen miljoenen gaat kosten om het weer enigszins bewoonbaar/toonbaar te maken. Gebouw is echt zo rot als wat.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:48 schreef Hexagon het volgende:
Zo'n silo is op zich een best vet gebouw. Het mag alleen wel een verfje hebben. Maar ik zou het nooit slopen als gemeente. Dan zou ik het ding renoveren en verfraaien.
Het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre de gemeente daar invloed op heeft.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:07 schreef Hexagon het volgende:
Ja zoiets doet mij pijn in het hart. Prachtig gebouw. Wat een faalgemeente om dat zo te laten verslonzen.
Daar heeft een gemeente zeker wel invloed op. Een gemeente kan een gemeentelijke monumentstatus opleggen. En een gemeente kan ook panden aankopen, renoveren en doorverkopen of anderszins onderhandelen met vastgoedbedrijven die er wat mee willen doen.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre de gemeente daar invloed op heeft.
Dan nog moet de eigenaar wel zin hebben om hier aan mee te werken. En de gemeente als vastgoedontwikkelaar heb ik niet zoveel vertrouwen inquote:Op zondag 13 februari 2011 12:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar heeft een gemeente zeker wel invloed op. Een gemeente kan een gemeentelijke monumentstatus opleggen. En een gemeente kan ook panden aankopen, renoveren en doorverkopen of anderszins onderhandelen met vastgoedbedrijven die er wat mee willen doen.
Natuurlijk is/was het wel eigendom, van de gemeente. Of denk jij dat ze zomaar een bushalte op de voorgevel kunnen monteren?quote:Op zondag 13 februari 2011 12:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog moet de eigenaar wel zin hebben om hier aan mee te werken. En de gemeente als vastgoedontwikkelaar heb ik niet zoveel vertrouwen in. En die gemeentelijke monumentenstatus is wel onderuit te komen als je een beetje een verhaal hebt.
Dat hangt er een beetje vanaf hoe recht de gemeente zijn rug houdt. Tegenover waar ik woon staat een oude villa die jarenlang een halve ruine was maar die niet gesloopt mocht wordenvanwege de monumentenstatus. Uiteindelijk is die ook gerenoveerd onder druk van de gemeente.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog moet de eigenaar wel zin hebben om hier aan mee te werken. En de gemeente als vastgoedontwikkelaar heb ik niet zoveel vertrouwen in. En die gemeentelijke monumentenstatus is wel onderuit te komen als je een beetje een verhaal hebt.
Dat laatste is inderdaad niet zo'n groot probleemquote:Op zondag 13 februari 2011 12:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Natuurlijk is/was het wel eigendom, van de gemeente. Of denk jij dat ze zomaar een bushalte op de voorgevel kunnen monteren?
Ja het heeft wel wat.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:38 schreef Stokstaart het volgende:
Zijn er trouwens mensen dit dit mooi vinden?
[ afbeelding ]
Agora-theater in Lelystad.
Als een gemeente het echt graag wil kan er misschien wel wat. Maar voor een wat kleinere gemeente met niet al te veel financiële en bestuurlijke daadkracht wordt dit wel lastig.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat hangt er een beetje vanaf hoe recht de gemeente zijn rug houdt. Tegenover waar ik woon staat een oude villa die jarenlang een halve ruine was maar die niet gesloopt mocht wordenvanwege de monumentenstatus. Uiteindelijk is die ook gerenoveerd onder druk van de gemeente.
Overigens is het helemaal zo ongebruikelijk niet dat gemeentes zich met monumentaal vastgoed bezig houden. Het is immers een taak van de gemeente om het lokale erfgoed en de ruimtelijke kwaliteit te onderhouden.
Dit is ongeveer wat ik als +/- 10-jarige weleens deed met vouwblaadjes, in een creatieve bui.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:38 schreef Stokstaart het volgende:
[ afbeelding ]
Ik woon der redelijk dichtbij, en het gebouw op zich is prachtig, maar waarom die verschrikkelijke kleurquote:Op zondag 13 februari 2011 12:38 schreef Stokstaart het volgende:
[ afbeelding ]
zo issie mooier:quote:Op zondag 13 februari 2011 12:44 schreef female81 het volgende:
[..]
Dit is ongeveer wat ik als +/- 10-jarige weleens deed met vouwblaadjes, in een creatieve bui.
Alleen dan wat groter...
(Ik vind het trouwens regelrecht om te kotsen, afgaande op deze foto.)
quote:
Die ligt allang plat. Komt een compleet nieuwe.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:50 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zelfde architect?
Alleen gerenoveerd toch?quote:Op zondag 13 februari 2011 12:50 schreef Markster het volgende:
[..]
Die ligt allang plat. Komt een compleet nieuwe.
Fucking vette feestlocatiequote:Op zondag 13 februari 2011 11:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Denk dat het tientallen miljoenen gaat kosten om het weer enigszins bewoonbaar/toonbaar te maken. Gebouw is echt zo rot als wat.
Heb liever dat ze hem slopen en er dan (in de geest van de oude silo) een nieuw pand neerzetten.
Ja, als dat nog onder renovatie valt. Ze zijn nog steeds bezig, ben een keer binnen geweest tijdens verbouwing, en herkende niets meer terug.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:52 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Alleen gerenoveerd toch?
http://www.lelystad.nl/nl(...)uis_is_begonnen.html
Op zich wel aardig, alleen sinds wanneer ligt Honh Kong in Nederland?quote:
De bedoeling is dit:quote:Op zondag 13 februari 2011 12:57 schreef Markster het volgende:
[..]
Ja, als dat nog onder renovatie valt. Ze zijn nog steeds bezig, ben een keer binnen geweest tijdens verbouwing, en herkende niets meer terug.
En volgens mij zijn ze al heel wat langer bezig dan 8februari vorig jaar
Maarja, back ontopic!
Hoe kun je dat nou lelijk vinden.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:02 schreef Markster het volgende:
[..]
Op zich wel aardig, alleen sinds wanneer ligt Honh Kong in Nederland?
Wat dachten jullie van Radio Kootwijk?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lijkt wel een kerncentrale man.
ik vind het geen mooi gebouw, dat midden in de prachtige hei staat, sorry.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou lelijk vinden.Geweldig gebouw ook vanuit historisch oogpunt. Renovatie staat voor de deur en het is bovendien beschermd dorpsgezicht.
Eens. Het is daardoor ook echt een gat in de stad.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:05 schreef Appelknaller het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dijkzigt ziekenhuis in Rotterdam, zelden zo'n lelijk gebouw gezien
Die buizen, wtf.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:44 schreef Fredo55 het volgende:
Bibliotheek Rotterdam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In December vorig jaar hadden ze het over slopen, daarna weer over renoveren.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:05 schreef Appelknaller het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
volgens mij gaan ze het in 2017 helemaal slopen.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:32 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
In December vorig jaar hadden ze het over slopen, daarna weer over renoveren.
Denk dat in zn geheel slopen en er een nieuw ziekenhuis neerzetten niet eens gaat.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:32 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
In December vorig jaar hadden ze het over slopen, daarna weer over renoveren.
Oostblok stijl.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:05 schreef Appelknaller het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wacht maar tot station Arnhem centraal af is.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:31 schreef Pugg het volgende:
Station Schiedam , zou een bruisende boel worden met winkels etc.
kaalslag![]()
[ afbeelding ]
Het gebouw op zich is best aardig vind ik.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:46 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is iemand ooit in Parijs geweest en vond het Centre pompidou wel leuk, maar dit is werkelijk walgelijk![]()
Ik wil graag het nieuwe gemeentehuis in Sliedrecht nomineren, grootheidswaanzin en past totaal niet in de omgeving![]()
[ link | afbeelding ]
Terwijl aan de overkant dit staat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een gruwelijk vette locatie voor een dik feest!quote:Op zondag 13 februari 2011 13:02 schreef Markster het volgende:
[..]
Op zich wel aardig, alleen sinds wanneer ligt Honh Kong in Nederland?
Wat dachten jullie van Radio Kootwijk?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lijkt wel een kerncentrale man.
Ik vind die vliegende zeecontainer erboven zo ontzettend misplaatst, met andere materialen zou het misschien wat kunnen worden.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:57 schreef Markster het volgende:
[..]
Het gebouw op zich is best aardig vind ik.
Herkenbaarquote:Op zondag 13 februari 2011 17:46 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is iemand ooit in Parijs geweest en vond het Centre pompidou wel leuk, maar dit is werkelijk walgelijk![]()
Ik wil graag het nieuwe gemeentehuis in Sliedrecht nomineren, grootheidswaanzin en past totaal niet in de omgeving![]()
[ link | afbeelding ]
Terwijl aan de overkant dit staat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tering, had je gezegd dat dit afzichtelijke bouwsel ergens in het voormalige Oostblok zou staan, dan had ik je nog geloofd ookquote:Op zondag 13 februari 2011 15:05 schreef Appelknaller het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt op een gevangenis, met die tralies voor de ramen. Op zich niet eens een heel gekke gedachte, als je weet dat er een politiebureau naast zit.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:36 schreef summer2bird het volgende:
Het stormink in Deventer, trouwens bijna alle scholen van het etty hillesum lyceum zijn lelijk. [ afbeelding ]
Het heeft ook iets weg van een fabriek met die grote buizen op het dak.quote:Op zondag 13 februari 2011 19:19 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Lijkt op een gevangenis, met die tralies voor de ramen. Op zich niet eens een heel gekke gedachte, als je weet dat er een politiebureau naast zit.
WTFquote:Op zondag 13 februari 2011 18:01 schreef BabyB het volgende:
Het nieuwe Metzo College gebouw, dat in het echt nog lelijker is om te zien dan op de foto.
Het lijkt net verroest..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kan het nog erger?quote:Op zondag 13 februari 2011 17:37 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Wacht maar tot station Arnhem centraal af is.
Deze dus... die semi-sovjet flatgebouwen waar je het niet in je hoofd moet halen om er tegenaan te pissen; anders stort het inquote:Op maandag 14 februari 2011 10:00 schreef San_Andreas het volgende:
[ afbeelding ]
en z'n 10.000 collega flats
quote:Op maandag 14 februari 2011 10:10 schreef polariteit het volgende:
[..]
Deze dus... die semi-sovjet flatgebouwen waar je het niet in je hoofd moet halen om er tegenaan te pissen; anders stort het in
ik kon mijn weg daar ook nooit vindenquote:Op zondag 13 februari 2011 13:46 schreef bleiblei het volgende:
Het schijnt een wereldberoemd gebouw te zijn maar ik vind het aan de binnen en buitenkant toch wel het summum van afgrijselijk.
Het Centraal Beheer gebouw in Apeldoorn aan de PWA laan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Overigens is de binnenkant nog vele malen erger dan de buitenkant.
En ik verdwaal altijd in dat kolere betonnen blok, daar zit dus echt geen logica in.
Die is eigenlijk best wel mooi, jij pakt alleen een lelijke fotoquote:Op zondag 13 februari 2011 11:51 schreef exile79 het volgende:
Dit topic (en deel 1) is net als gruwelijke oorlogsbeelden. Je weet dat het vreselijk is, je kijkt toch, en als je alles gezien hebt voel je je niet zo lekker en had je gewild dat je je ogen had afgewend. Bedankt allemaal.
Boreel in Deventer:
[ afbeelding ]
Precies. Pak maar eens de metro van Rijnhaven naar Maashaven.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:11 schreef LostFormat het volgende:
Maar de maassilo in dit topic. Dat is juist wat rotterdam rotterdam maakt.
Sowieso mag deze hele stad genomineerd worden. Ik kan met recht zeggen dat Oss de lelijkste stad van Nederland is.quote:Op zondag 13 februari 2011 07:53 schreef female81 het volgende:
En wat dacht je van de V&D in Oss?
Er is sinds deze foto wel een wit verfje overheen gegaan, + een wijziging van het logo, maar het heeft nauwelijks geholpen.
[ afbeelding ]
De voormalige stationsrestauratie in dezelfde plaats, links op de foto: ook niet veel. Zeker nu het al ongeveer een decennium nagenoeg leeg staat (er hebben nog een páár mensen ingezeten, die na een paar maanden ook alweer vertrokken waren). Wanneer gaat dat ding plat?
[ afbeelding ]
Smaken verschillenquote:Op maandag 14 februari 2011 10:27 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Die is eigenlijk best wel mooi, jij pakt alleen een lelijke foto
Doe dat maar eens ja. Mensen van buitenaf vragen wat voor ghetto daar te zien is als ze bij Maashaven vanuit de metro naar beneden kijken.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Pak maar eens de metro van Rijnhaven naar Maashaven.
een soort leger basis, misschien liggen er wel kernkoppenquote:Op zondag 13 februari 2011 18:01 schreef BabyB het volgende:
Het nieuwe Metzo College gebouw, dat in het echt nog lelijker is om te zien dan op de foto.
Het lijkt net verroest..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merkwaardig gebouw idd, helemaal de ligging ervan.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:24 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
de meelfabriek in leiden
[ afbeelding ]
afschuwelijk lelijk
Ligt er wel aan in welk stukje van Oss je je bevindt. Het centrum is redelijk wisselvallig te noemen.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:36 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Sowieso mag deze hele stad genomineerd worden. Ik kan met recht zeggen dat Oss de lelijkste stad van Nederland is.
Wat een geniaal concept.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:08 schreef Spouwerranger het volgende:
Sowieso the blob in Eindhoven, net af en nu al lelijk
[ afbeelding ]
En het oude postkantoor in Breda:
[ afbeelding ]
Een soort mini-winkelcentrumpje.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:30 schreef San_Andreas het volgende:
the blob, WTF is dat voor gek ding?
Idd.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:08 schreef Spouwerranger het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben in dat gezwel geweest...quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:08 schreef Spouwerranger het volgende:
[ afbeelding ]
Gemeente Eindhoven kennende zal er waarschijnlijk amper onderhoud aangepleegd worden. Sowieso die gebouwen ernaast.. Dat is al oude meuk en dan zetten ze er zoiets naast. De wanstaltigheid druipt er echt vanaf.quote:Op donderdag 17 februari 2011 05:18 schreef female81 het volgende:
[..]
Een soort mini-winkelcentrumpje.
Ik vind het wel wat hebben, op voorwaarde dat ze dat glas heel netjes schoon gaan houden. Doen ze dat niet, dan wordt het inderdáád meteen een van de lelijkste gebouwen van Nederland.
Het scheelt dat ze het in Eindhoven hebben geplaatst, en níet in Maastricht of zo. Die hele omgeving leent zich wel voor een experimentje. In Rotterdam had het ook prima gekund.
Waarschijnlijk pleegt de gemeente er zelfs helemaal geen onderhoud aan. Het zou behoorlijk apart zijn als ze dat wel deden: onderhoudswerkzaamheden laten verrichten aan een pand waarvan je geen eigenaar bent is niet zo gangbaar...quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:34 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Gemeente Eindhoven kennende zal er waarschijnlijk amper onderhoud aangepleegd worden. Sowieso die gebouwen ernaast.. Dat is al oude meuk en dan zetten ze er zoiets naast. De wanstaltigheid druipt er echt vanaf.
Die rivierstaete vind ik joust mooi.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:06 schreef raptorix het volgende:
Ik werk in het witte gebouw: [ afbeelding ]
Maar deze vind ik pas echt lelijk, het riverstaete gebouw:
[ afbeelding ]
Inderdaad een "aparte" toren ja.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:58 schreef Brembo het volgende:
Je zou al aparte topics kunnen beginnen over het uiterlijke schoonheid van menig HEMA of V&D-filiaal.
[ afbeelding ]
Kadaster in Arnhem (Presikhaaf), alles is nog redelijk hoog zetten zo'n puist er tussen.
Klopt, ik snap niet echt waarom ik de gemeente erbij haalde als eigenaar. Maar we zullen het zien over 20 jaar of het wel of niet geslaagd is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarschijnlijk pleegt de gemeente er zelfs helemaal geen onderhoud aan. Het zou behoorlijk apart zijn als ze dat wel deden: onderhoudswerkzaamheden laten verrichten aan een pand waarvan je geen eigenaar bent is niet zo gangbaar...
Gaat dat ooit nog gebeuren dan?quote:Op zondag 13 februari 2011 17:37 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Wacht maar tot station Arnhem centraal af is.
Als het goed is wel.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:16 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Gaat dat ooit nog gebeuren dan?
Vind hem wel aardig.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:01 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik vind het hier veel genoemde Groningse museum nog wel meevallen, waardeloos vond ik daar de zwarte doos van sociale zaken:
[ afbeelding ]
Je kunt er anders mooie foto's van maken.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:24 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
de meelfabriek in leiden
[ afbeelding ]
afschuwelijk lelijk
De blob is hartstikke tofquote:Op woensdag 16 februari 2011 13:08 schreef Spouwerranger het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die plekken ken ik!quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:50 schreef Mrs.Vixen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die bovenste is juist mooi!quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]
En dit versta ik ook onder een gebouw en spuuglelijk
[ afbeelding ]
enschede he? Mooi gebouw. Sowiezo doet de Sting het goed met gebouwen, hier in lelystad zit hij ook in een mooi hoek (ook rond) gebouw.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:18 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Die bovenste is juist mooi!![]()
Bij ons is-ie ook rond, maar dat oogt toch anders
[ afbeelding ]
Idd V&D Eindhoven is ook om te janken zo lelijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:27 schreef Dezz het volgende:
Misschien moet diegene die het HUF Gebouw in Rotterdam nomineerd eens beter opletten, want het is helemaal in oude luister hersteld!
Goed, dan even over de Maassilo; degene die hier aanhaalde dat dat gebouw helemaal rot is van binnen is niet goed wijs en zeker nooit binnen geweest. Er zitten daar veel bedrijven uit de creatieve sector en je kunt er ook heel gaaf stappen! Google maar eens op Factory010 of Herr Zimmerman.....
Dan nog even mijn nominatie: de V&D in Eindhoven, dat is echt een gedrocht. Maar volgens mij heeft de V&D er een sport van gemaakt om overal de meest lelijke panden neer te zetten.
Grappig, in dat (Eet)cafe met die gele voorgevel, heb ik 'vroegâh' nog eens een date gehad, toen ik nog in Nieuwegein werkte.quote:Ik ben nog nooit in Nieuwegein geweest. Ik WIL het ook niet. Dit schijnt 'De Markt' te heten, en dat klinkt als een centraal gelegen ontmoetingsplek.
[ afbeelding ]
Daar bij de Heihoek (afschuwelijk winkelcentrum btw) ? Dat is nog wel aardig, maar verder heeft Oss meer lelijke dan mooie kanten. Al moet ik zeggen dat de nieuwe stadsplannen nog niet zo verkeerd zijn. Het BergOss-terrein kan best iets worden, bijvoorbeeld. En als ik alle panden van de HEMA hier zo bekijk, mogen 'wij' nog niet eens klagenquote:Op maandag 14 februari 2011 22:19 schreef female81 het volgende:
[..]
Ligt er wel aan in welk stukje van Oss je je bevindt. Het centrum is redelijk wisselvallig te noemen.
Maar in het westen van de stad, vlakbij de Ruwaard, heb je ergens een hele grote vijver met vrij veel groen eromheen. Dat stuk is wel mooi.
het blijft een lelijk ding.. oud versleten niet operationeel, slopen die handelquote:Op donderdag 17 februari 2011 22:16 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Je kunt er anders mooie foto's van maken.
Wat is dat, en waar staat het?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:14 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waarom is dit gedrocht nog niet voorgekomen in dit topic?
[ afbeelding ]
Serieus? Ik vind hem altijd wel vet om te zien, zo langs de A10, goede lokatie ook.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:20 schreef Robus het volgende:
Dit vind ik een gedrocht:
[ afbeelding ]
Jezus, wat erg.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:25 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwbouwproject Havereij net buiten Den Bosch, in the middle of nowhere. Zijn er een stuk of 5, allemaal anders, in kasteelvorm.
Inderdaad, ligt eigenlijk net buiten Engelen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:25 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwbouwproject Havereij net buiten Den Bosch, in the middle of nowhere. Zijn er een stuk of 5, allemaal anders, in kasteelvorm.
Nou vertel, wat heeft het gekost? En wie heeft het dat gekost? Hebben de bewoners het gevoel dat ze te veel betaald hebben voor hun woningen? Hebben de projectontwikkelaars verlies gedraaid? Barst los.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:43 schreef fotostarter het volgende:
En dan te bedenken wat dit heeft gekost
ja klopt, bij de Men at work oid toch?quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:40 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Die plekken ken ik!
Op het dak de Bijenkorf in Enschede staat een volslagen debiele wenteltrap die nergens heen gaat. Zit ook geen leuning op.
Iedere keer als ik dat ding zie heb ik iets van wtf
wat is er mis mee ?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:21 schreef VOFTW het volgende:
Je zou hierin maar wonen, in Tilburg:
[ afbeelding ]
Het heet de Markt omdat de gewone markt er altijd op zaterdag staat. Voor de rest is het een groot plein waar geen moer te beleven is. Overigens kan ik melden dat het nu gesloopt wordt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:20 schreef female81 het volgende:
In het centrum van Rotterdam. Alleen maar lelijk, of toch stiekem best wel charmante wederopbouw-architectuur?
Ik kom er maar niet uit.
(Geldt eigenlijk voor de hele Lijnbaan.)
[ afbeelding ]
Ik ben nog nooit in Nieuwegein geweest. Ik WIL het ook niet. Dit schijnt 'De Markt' te heten, en dat klinkt als een centraal gelegen ontmoetingsplek.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou ik kan er geen chocola van maken :quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:00 schreef Nezhi het volgende:
Was dat niet iets van een cacao verwerking ding in een oosterse, exotische stijl omdat cacao exotisch was?
Zo niet waarquote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:35 schreef DezeComputer het volgende:
[ afbeelding ]
Het stuk schijt van Groningen.
En de bewoners vonden de zwarte madonna prachtig, en protesteerden tegen de sloop.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:30 schreef female81 het volgende:
Pfiew, ze krijgen verstand.
Het lijkt erg op een blauwe variant van de 'Zwarte Madonna', die laatste was tot een paar jaar geleden een zeer grote dissonant in het centrum van Den Haag. Zie hieronder. Daar zagen ze op een gegeven moment gelukkig in dat het niet erg charmant was.
1 x langs gelopen, zo'n vijf jaar terug... nooit meer vergeten.
[ afbeelding ]
Ik vind het juist wel wat hebbenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:25 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de foto's valt t nog wel mee, maar het is zeker een bezoekje waard! Een erg mooi project, en van "binnen" erg sfeervol!quote:Op zondag 20 februari 2011 16:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel wat hebben
Ik heb in de buurt erachter gewoond. De Essenburgstraat. Dan wel zonder uitzicht, maar zo nu en dan hoorde je wel eens wat. Het is een arme buurt, een 'Turkse ghetto', maar nooit problemen gehad. Vriendelijke mensen wel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:53 schreef VOFTW het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou daar maar in een van die huizen op de achtergrond wonen, kijk je de hele dag tegen dit ding aan.![]()
Diegene in de huizen op de achtergrond komen regelmatig in die moskeequote:Op woensdag 23 februari 2011 11:53 schreef VOFTW het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou daar maar in een van die huizen op de achtergrond wonen, kijk je de hele dag tegen dit ding aan.![]()
Klopt, maar vlak ook de wijk Lewenborg niet uit.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:35 schreef DezeComputer het volgende:
[ afbeelding ]
Het stuk schijt van Groningen.
Heb je wel de hele dag het gevoel dat je op vakantie bent.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:53 schreef VOFTW het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het anders wel een mooi gebouw.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:04 schreef WheeleE het volgende:
Het stadsdeelkantoor Leyweg in Den Haag. Heel hoog, rare vorm en steekt onwijs boven de omringende bebouwing uit. Erin wonen zal est leuk zijn. Er naast wat minder.
[ afbeelding ]
konden ze niet ergens wat goedkoops huren in plaats van iets nieuws op te tuigen? Overheden hebben geld te veel, dat blijkt maar weer eens.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:04 schreef WheeleE het volgende:
Het stadsdeelkantoor Leyweg in Den Haag. Heel hoog, rare vorm en steekt onwijs boven de omringende bebouwing uit. Erin wonen zal est leuk zijn. Er naast wat minder.
[ afbeelding ]
Nou dat dus. Al die gebouwen moeten zo mooi en futuristisch worden en uiteindelijk wordt het erg slecht onderhouden...quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:39 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
konden ze niet ergens wat goedkoops huren in plaats van iets nieuws op te tuigen? Overheden hebben geld te veel, dat blijkt maar weer eens.
idioot om voor iets knullig als een stadsdeelkantoor zo'n gebouw neer te zetten
Het is een deel kantoor en een deel woning. Men verdient er dus wel aan. Maar of ik nou in dat puntje zou willen wonen...quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nou dat dus. Al die gebouwen moeten zo mooi en futuristisch worden en uiteindelijk wordt het erg slecht onderhouden...
Kan er niet gewoon een bom op die hele stad? Er staat daar niks meer dan al dat kenserbeton.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:44 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Oh ja potverdomme waar ik laatst toch langs reedt:
http://maps.google.nl/map(...)p=12,343.08,,1,-4.15
Kan dit geval binnenkort op de "Bush" manier opgeruimd worden?
Daar voel jij je te goed voor?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:59 schreef k_man het volgende:
Jongens, plaats gewoon foto's. Niemand gaat op al die linkjes klikken.
Dan huur je een pool in die deze vast voor je zou willen openen, opgelost slotjequote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:59 schreef k_man het volgende:
Jongens, plaats gewoon foto's. Niemand gaat op al die linkjes klikken.
Even aangepastquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:47 schreef k_man het volgende:
Ik snap dat jullie je eigen post heel erg interessant vinden, maar helaas... dat zijn ze niet. Zeker niet als er allerlei posts met linkjes achter elkaar staan. Foto's zie je meteen, niemand ik gaat ga de moeite niet nemen om uit te zoeken wat er achter al die linkjes zit.
Het nieuwe stadhuis van Zaanstad, idd een spuuglelijk gebouw.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:01 schreef raptorix het volgende:
Dit topic kan dicht:
[ afbeelding ]
Nee het is echt geen slechte photoshop.
Je hebt helemaal gelijk. In die wijk wil je dood nog niet gevonden worden, maar dat vind ik van de hele vijfhoek. Ga eens tellen hoeveel mensen daar op zaterdag de auto aan het wassen zijn...dan ben je toch echt tijdens je leven al uitgestorven.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:24 schreef _Loki het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,229.17,,0,4.73
en
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,312.87,,0,6.74
Deze hele wijk, dit is maar een random stukje. Gadverdamme. Het is echt aan Deventer geplakt en past totaal niet bij elkaar.
Dat bovenste gebouw ziet er uit alsof ze een kleuter met lego blokjes hebben laten spelen. Echt droefenis ten top.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:02 schreef Remqo het volgende:
[..]
Het nieuwe stadhuis van Zaanstad, idd een spuuglelijk gebouw.
Het hotel daarnaast is wat kitscherig, maar vind ik nog wel leuk.
[ afbeelding ]
Maar de Saentower vind ik weer zo'n ouwe lelijke muffe doos
[ afbeelding ]
JAquote:Op woensdag 2 maart 2011 08:54 schreef PietPossum het volgende:
Deze mag niet ontbreken in het lijstje!
Nieuwe gemeentehuis in Waalwijk
[ afbeelding ]
kosten rond de 20 miljoen! niiice!
Mag ik daar even eenquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:55 schreef Gwywen het volgende:
Ongelooflijk hoe ons voorheen zo mooie landje verziekt wordt door architecten met een egoprobleem.
Tja daar heb je wel een punt. Je maakt het wel heel lastig nu om moderne bouw af te zeiken hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Mag ik daar even eenbij plaatsen?
Ons mooie landje is juist ons mooie landje geworden doordat we steeds, door de eeuwen heen, aandacht hebben gehad voor goede architectuur (nou ja, tijdens de wederopbouw soms wat minder).
Ik vraag me af ook wat dan eigenlijk wél goede hedendaagse architecuur is. Uit dit topic blijkt dat moderne, vooruitstrevende architectuur niet gewaardeerd wordt, maar de historicerende, beetje kitsch-met-een-knipoog-architectuur (de kastelen van Haverleij) evenmin. Ik vrees dat - als je het aan de gemiddelde Nederlander over zou laten - het hele land volgebouwd zou worden met dezelfde smakeloze 'boerderettes', 'notariswoningen' en allerlei dertien-in-een-dozijn nep jaren 30 meuk. Dat je niet meer weet of je in Groningen of Maastricht bent, omdat alles één grote Vinexbrei is geworden.
De dit-past-toch-helemaal-niet-in-deze-omgeving-roepers zijn ook van alle tijden. Het mooie is dat steden die nu als erg mooi worden beschouwd (binnenstad Amsterdam, Venetië, etc.) feitelijk ook bestaan uit een rommeltje aan allerlei stijlen. Er staan 17e-eeuwse panden naast 18e-eeuwse, naast 19e-eeuwse. Er stort 'ns wat in, er brandt 'ns wat af en elke tijd voegt er z'n eigen gebouwen aan toe.
Het grote verschil is dat al die panden in de historische stadscentra - hoewel totaal verschillend qua bouwstijl - nu door de leek allemaal gezien worden als 'oud' en daardoor bij elkaar passend. Een duidelijk modern gebouw vindt men dan detoneren. Over 200 jaar zal het waarschijnlijk niet anders zijn; dan vindt men dat zo'n modern 23e-eeuws pand echt geen gezicht is tussen de historische 20e en 21e-eeuwse panden in dat leuke, oude wijkje.
Ik ben ooit naar een tentoonstelling over de beroemde architect Palladio geweest. Het mooie was dat daar ook het een en ander te lezen was over de weerstand die zijn ontwerp voor een nieuwe kerk in Venetië opriep bij de burgerij. Schande! Wat moet zo'n hypermoderne kerk in onze fraaie oude stad? Dat speelde zich ergens halverwege de 16e eeuw af. Inmiddels staat die kerk er dus bijna 500 jaar en heeft niemand het er meer over dat-ie in een andere stijl is dan de (nog) oudere panden. Sterker nog; het wordt beschouwd als één van de architectonische hoogtepunten van Venetië.
Hier is gewoon niets mis meequote:Op woensdag 2 maart 2011 08:54 schreef PietPossum het volgende:
[ afbeelding ]
Die is inderdaad oerlelijk!!quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:48 schreef Rapaille het volgende:
In Den Haag:
[ afbeelding ]
Rijswijkseplein - Studentenflat De Strucyk.
Mooi.quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:54 schreef PietPossum het volgende:
[ afbeelding ]
wat was er mis met het oude stadhuis ?quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:54 schreef PietPossum het volgende:
[ afbeelding ]
Wattes? 24 in een dozijn?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:00 schreef filos het volgende:
ttl; dr
k vind dat er moet gekeken worden naar die 24 in een dozijn in een woonwijk huizen
hele woonwijken die er hetzelfde uitzien enzo, kijk maar rond buiten en je vind het
De gustibus et coloribus non est disputandum.
Ach kom, jij gelooft toch niet serieus dat die gedrochten die in dit topic voorbijkomen over 500 jaar als architectonische hoogtepunten van de 20e/21e eeuw beschouwd worden?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Mag ik daar even eenbij plaatsen?
Ons mooie landje is juist ons mooie landje geworden doordat we steeds, door de eeuwen heen, aandacht hebben gehad voor goede architectuur (nou ja, tijdens de wederopbouw soms wat minder).
Ik vraag me af ook wat dan eigenlijk wél goede hedendaagse architecuur is. Uit dit topic blijkt dat moderne, vooruitstrevende architectuur niet gewaardeerd wordt, maar de historicerende, beetje kitsch-met-een-knipoog-architectuur (de kastelen van Haverleij) evenmin. Ik vrees dat - als je het aan de gemiddelde Nederlander over zou laten - het hele land volgebouwd zou worden met dezelfde smakeloze 'boerderettes', 'notariswoningen' en allerlei dertien-in-een-dozijn nep jaren 30 meuk. Dat je niet meer weet of je in Groningen of Maastricht bent, omdat alles één grote Vinexbrei is geworden.
De dit-past-toch-helemaal-niet-in-deze-omgeving-roepers zijn ook van alle tijden. Het mooie is dat steden die nu als erg mooi worden beschouwd (binnenstad Amsterdam, Venetië, etc.) feitelijk ook bestaan uit een rommeltje aan allerlei stijlen. Er staan 17e-eeuwse panden naast 18e-eeuwse, naast 19e-eeuwse. Er stort 'ns wat in, er brandt 'ns wat af en elke tijd voegt er z'n eigen gebouwen aan toe.
Het grote verschil is dat al die panden in de historische stadscentra - hoewel totaal verschillend qua bouwstijl - nu door de leek allemaal gezien worden als 'oud' en daardoor bij elkaar passend. Een duidelijk modern gebouw vindt men dan detoneren. Over 200 jaar zal het waarschijnlijk niet anders zijn; dan vindt men dat zo'n modern 23e-eeuws pand echt geen gezicht is tussen de historische 20e en 21e-eeuwse panden in dat leuke, oude wijkje.
Ik ben ooit naar een tentoonstelling over de beroemde architect Palladio geweest. Het mooie was dat daar ook het een en ander te lezen was over de weerstand die zijn ontwerp voor een nieuwe kerk in Venetië opriep bij de burgerij. Schande! Wat moet zo'n hypermoderne kerk in onze fraaie oude stad? Dat speelde zich ergens halverwege de 16e eeuw af. Inmiddels staat die kerk er dus bijna 500 jaar en heeft niemand het er meer over dat-ie in een andere stijl is dan de (nog) oudere panden. Sterker nog; het wordt beschouwd als één van de architectonische hoogtepunten van Venetië.
Een deel zeker wel ja. In dit topic worden zo ongeveer alle spraakmakende recente gebouwen afgezeken, terwijl een deel daarvan echt bijzonder is. Haverleij is bijvoorbeeld niet ieders smaak, maar wel een project dat waarschijnlijk uiteindelijk in de boeken (nou ja e-books of wat ze dan ook hebben) terecht zal komen. Het is qua architectuur kitsch-met-knipoog, maar binnen dat genre erg goed uitgevoerd. Echter vooral qua stedebouw echt interessant.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ach kom, jij gelooft toch niet serieus dat die gedrochten die in dit topic voorbijkomen over 500 jaar als architectonische hoogtepunten van de 20e/21e eeuw beschouwd worden?
Ik vind die auto's op de voorgrond lelijker eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:48 schreef Rapaille het volgende:
In Den Haag:
[ afbeelding ]
Rijswijkseplein - Studentenflat De Strucyk.
Dit is 'natuurlijk' bullshit. In Nederland zijn we vooral beroemd voor de Nederlandse/Amsterdamse renaissance architectuur, en daarna de Neo-Renaissance.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef k_man het volgende:
maar het is wel zo dat klakkeloos blijven reproduceren van de namaak jaren 30 bagger zéker geen architectuur met eeuwigheidswaarde oplevert.
Ik zou die panden allerminst op hetzelfde niveau plaatsen als wat er tegenwoordig allemaal in jaren 30-stijl gedaan wordt. Ik zou ook niet willen stellen dat we vooral daarom beroemd zijn. Als je tegenwoordig kijkt wat de aandacht trekt, is dat vooral het 'superdutch' design van de afgelopen twee à drie decennia en het modernisme van Oud, Duiker e.d.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:36 schreef speknek het volgende:
Dit is 'natuurlijk' bullshit. In Nederland zijn we vooral beroemd voor de Nederlandse/Amsterdamse renaissance architectuur, en daarna de Neo-Renaissance.
(naast neo-classicisme en neo-barok). Dat is het kopieren van een bestaande trend en die heeft voor VEEL meer eeuwigheidswaarde gezorgd dan alles wat daar tussenin zat.
Het is heel wat meer dan dat. De architectuur doet denken aan iets ouds, maar het is geen exacte kopie van wat dan ook. En zoals ik al zei gaat het naast de architectuur vooral ook om de stedebouw.quote:(overigens wel eens dat Haverleij hartstikke tof is, maar ook dat is natuurlijk een moderne kopie van een oude stijl)
Die knipoog hoeft niet hoor, zonder die domme spitsdaken hadden we de associatie met een kasteel ook wel gemaakt. Ik ben het verder helemaal met je eens en het is verder een mooi gebouw, maar architecten moeten het er niet te dik bovenop leggen, moeten het sowieso niet willen uitleggen. Een cabaratier moet ook zijn grappen niet gaan uitleggen, en gebouwen staan er voor vele jaren, die zijn er niet voor de eerste oogopslag en de architect die er wel even in ramt wat hij wilde.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Een deel zeker wel ja. In dit topic worden zo ongeveer alle spraakmakende recente gebouwen afgezeken, terwijl een deel daarvan echt bijzonder is. Haverleij is bijvoorbeeld niet ieders smaak, maar wel een project dat waarschijnlijk uiteindelijk in de boeken (nou ja e-books of wat ze dan ook hebben) terecht zal komen. Het is qua architectuur kitsch-met-knipoog, maar binnen dat genre erg goed uitgevoerd. Echter vooral qua stedebouw echt interessant.
Geïnspireerd op dit oude ontwerp?quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:33 schreef Yngwie het volgende:
Het gemeentehuis in het dorp Reusel wint wat mij betreft ook geen schoonheidsprijs:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja okay, bij architecten, maar net zoals in de gehele kunstwereld is daar een elitisme ontstaan die zich (deels expres) verwijderd heeft van het publiek; de honderdduizenden toeristen in Nederland komen echt niet naar de modernistische gebouwen kijken, maar die gaan foto's van trapgevels maken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:05 schreef k_man het volgende:
Ik zou die panden allerminst op hetzelfde niveau plaatsen als wat er tegenwoordig allemaal in jaren 30-stijl gedaan wordt. Ik zou ook niet willen stellen dat we vooral daarom beroemd zijn. Als je tegenwoordig kijkt wat de aandacht trekt, is dat vooral het 'superdutch' design van de afgelopen twee à drie decennia en het modernisme van Oud, Duiker e.d.
Heb geen idee waar van Huut zijn inspiratie vandaan gehaald heeft. In het echt heeft het wel een beetje weg van een boot... volgens mij heeft het gebouw dan ook een onofficiele bijnaam: "de Ark"quote:
Nederland is een ster in het afbreken van mooie historische gebouwen. Als het niet modern/klinisch aanvoelt moet het plat!quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:21 schreef Nielsch het volgende:
Hoog Catharijne in Utrecht is natuurlijk ook foeilelijk, zeker als je bedenkt wat ze er voor gesloopt hebben.
Zo is het:
[ afbeelding ]
Zo was het:
[ afbeelding ]
Dat is volgens mij niet per se waar. In Amsterdam is nu bijvoorbeeld De Pijp erg in trek, maar toen dat in de 19e eeuw gebouwd werd vond men het verschrikkelijk monotone 13-in-een-dozijn-gebouwen zonder enige architectonische waarde.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat non-conformistisch, modern en vooruitstrevend persé een kwalitatief hoogwaardige architectuur oplevert, maar het is wel zo dat klakkeloos blijven reproduceren van de namaak jaren 30 bagger zéker geen architectuur met eeuwigheidswaarde oplevert. Uiteindelijk blijft het goede bewaard en dat zijn dus per definitie de projecten die eruit springen, niet de projecten die de aannemer het ene jaar in Den Helder bouwt en het volgende jaar in Enschede.
Die trapgevels zullen destijds ook wel tot verontwaardigde reacties hebben geleid. Bovendien zijn dat soort huizen alleen maar mooi door het geheel wat ze samen met anderen vormen en doordat de tijd er overheen is gegaan, als ontwerp is echt helemaal niks.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja okay, bij architecten, maar net zoals in de gehele kunstwereld is daar een elitisme ontstaan die zich (deels expres) verwijderd heeft van het publiek; de honderdduizenden toeristen in Nederland komen echt niet naar de modernistische gebouwen kijken, maar die gaan foto's van trapgevels maken.
Ik rijd er zo vaak voorbij en ik heb nooit begrepen wat het doet of waar het voor is.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:08 schreef Spouwerranger het volgende:
[ afbeelding ]
Ben het eens met Basbquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die trapgevels zullen destijds ook wel tot verontwaardigde reacties hebben geleid. Bovendien zijn dat soort huizen alleen maar mooi door het geheel wat ze samen met anderen vormen en doordat de tijd er overheen is gegaan, als ontwerp is echt helemaal niks.
Je hebt elites nodig, mensen die er meer van begrijpen en die het beter weten, want zo'n gebouw moet nog wel even staan en het publiek kan alleen maar iets verzinnen waar ze later spijt van krijgen. De Eiffeltoren is er ook alleen maar gekomen door gebrek aan behaagzin.
En hele tijd geleden was er een referendum in Groningen over nieuwbouw in het centrum. En het publiek kiest dan dus voor het hoogste Anton Pieckgehalte en krijg je dus dit:
Het goede nieuws is dat het niet echt detoneert en niet in het oog springt door lelijkheid, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Weinig mensen vinden het echt lelijk, maar ook niemand vindt het echt mooi, het is niks, flets, laf, saai. Ik denk dat je als stad ambitieuzer moet zijn, dan kan iets na 20 jaar een flinke misser blijken, dan breek je het gewoon weer af. Daar krijg je uiteindelijk mooie steden van, niet van alleen maar veilige, bange, fletse architectuur.
Niet per se.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:14 schreef TMartina het volgende:
[..]
Ben het eens met Basb
Maar ik hoorde dat er sterke geluiden waren dat ze terug naar de jaren 30 stijl willen in groningen van het stadscentrum ofzoiets?
Ik vind dit best leuk. Sorry.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:33 schreef Yngwie het volgende:
Het gemeentehuis in het dorp Reusel wint wat mij betreft ook geen schoonheidsprijs:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
`quote:
Misschien speelt de lokatie voor mij ook wel een rol, staat namelijk vlak naast en gedeeltelijk voor een oude kerk..quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:18 schreef female81 het volgende:
Het heeft vaag iets mediterraans over zich, en daar houd ik wel van.
Het is ook gewoon broddelwerk natuurlijk. Er zitten best aardige ideeen aan, maar die zijn maar half en op een koopje uitgewerkt. En dan werkt het sowieso al niet, behalve dat het een allegaartje is.quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:17 schreef Yngwie het volgende:
[..]
`
Smaken verschillen dus daar hoef je je al helemaal niet voor te verontschuldigenKen wel meer mensen die het ook een mooi gebouw vinden. Maar de hele combi van verschillende soorten stenen (rode bakstenen, gele ouderwetse stapelstenen), met hout, de meest vreemde hoeken/deuken in muren en daken, tesamen met dat gekleurde glas (met rood/roze/oranje en geel)... nope, ik vind het echt totaaaaaaaal niks
Amenquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:49 schreef TMartina het volgende:
[ afbeelding ]
Het heet; Kanaleneiland.
Het Drama. De Ghetto van Utrecht. Ect.
Op die schuifdeur heb ik de elektrische aandrijving gemaakt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:14 schreef Basson het volgende:
Misschien al langsgekomen:
Amphion Theater in Doetinchem
[ afbeelding ]
's Avonds leuk verlicht, overdag is het een lelijke zandkleurige doos met daar bovenop een grijze doos. Pal aan een drukke weg...
Neeeequote:Op donderdag 3 maart 2011 09:38 schreef TommyGun het volgende:
Van Abbemuseum Eindhoven...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is oud; het moet weg! Wat zullen de buren wel niet denken!quote:Op maandag 7 maart 2011 22:42 schreef Saisai het volgende:
Ik vind de hele noordzijde van de Grote Markt in Groningen afzichtelijk.
Dit was het:![]()
[ afbeelding ]
Dit is het nu:![]()
[ afbeelding ]
wtf.
Dat wat er nu staat is inmiddels ook wel aan vervanging toequote:Op maandag 7 maart 2011 22:42 schreef Saisai het volgende:
Ik vind de hele noordzijde van de Grote Markt in Groningen afzichtelijk.
Dit was het:![]()
[ afbeelding ]
Dit is het nu:![]()
[ afbeelding ]
wtf.
Dat ziet er dan natuurlijk ook weer net zo mooi uit als vroeger.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:05 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Dat wat er nu staat is inmiddels ook wel aan vervanging toe
Laat ze er dan maar gelijk iets moois neerzetten, bij voorkeur een reconstructie van de oude situatie
Die oude gebouwen zijn toch zelf ook ooit nieuw geweestquote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:08 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Dat ziet er dan natuurlijk ook weer net zo mooi uit als vroeger.
Mensen die denken dat nieuwe gebouwen oude gebouwen kunnen reproduceren.
Nee maar het gaat dan echt niet in de omgeving passen. Over 100 jaar misschien maar dan ben jij toch dood.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:14 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Die oude gebouwen zijn toch zelf ook ooit nieuw geweest
Toen zagen ze er toch ook niet gelijk oud uit?
Ja ik ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:12 schreef Rubber_Johnny het volgende:
hehe, ik volg dit topic juist omdat er van die mooie gebouwen langskomen.
Zusje van het voormalig DSB-bank gebouw in Wognum? (Nu ook gemeentehuis)quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:33 schreef Yngwie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is echt het lelijkste ja, en je hebt er zoveel van.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:00 schreef San_Andreas het volgende:
[ afbeelding ]
en z'n 10.000 collega flats
Het nieuwe centrum begint er anders vrij aardig uit te zien.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:02 schreef Remqo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ze daar nou eens een referendum over hielden.. dan kwam ik wél opdagen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 00:05 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Dat wat er nu staat is inmiddels ook wel aan vervanging toe
Laat ze er dan maar gelijk iets moois neerzetten, bij voorkeur een reconstructie van de oude situatie
mwhja. Ook niet echt een bedrijfspand wat er neergezet wordt om mooi te zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:13 schreef Snoopyfrl het volgende:
Nog niet eens in gebruik, al met stip het lelijkste gebouw van Harlingen:
[ afbeelding ]
De afvalverbrandingsoven van Omrin.
Met zeezicht:
[ afbeelding ]
De meeste bedrijfspanden zijn er natuurlijk niet voor het mooie.. maar Harlingen is een mooie havenstad en dit een rare overbodige gruwel.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:24 schreef Markster het volgende:
[..]
mwhja. Ook niet echt een bedrijfspand wat er neergezet wordt om mooi te zijn natuurlijk.
Naja ik bedoelde meer dan menig bedrijfspand nog wel wat aan hun presentatie wilt doen, een vuilverbrandingsoven lijkt mij daar niet echt een kandidaat voorquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:23 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
De meeste bedrijfspanden zijn er natuurlijk niet voor het mooie.. maar Harlingen is een mooie havenstad en dit een rare overbodige gruwel.
Het centrum ziet er idd verbeterd uit, Zaandam zag er altijd al dramatisch uit.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:07 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Het nieuwe centrum begint er anders vrij aardig uit te zien.
Zaandam was namelijk echt een spuug lelijke stad.
Ik vind hem best tof eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:22 schreef Cpt. het volgende:
Echt het aller lelijkste gebouw wat ik ooit heb gezien (2x per dag)
[ afbeelding ]
Een bevroren kikker super hip. Niks lelijks aan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:22 schreef Cpt. het volgende:
Echt het aller lelijkste gebouw wat ik ooit heb gezien (2x per dag)
[ afbeelding ]
Klik op 'afbeelding'.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:46 schreef themole het volgende:
[..]
Een bevroren kikker super hip. Niks lelijks aan.
Neeee deze nomineer ik echt tot lelijkste gebouw van Nederland..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:02 schreef Remqo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niks mis mee.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:34 schreef Gyrolion het volgende:
Het gemeente huis in Zierikzee, prachtige monumenten stad en dan heb je dit:
[ afbeelding ]
Ik kom ook niet verder dan die bevroren kikker..quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als ik daarop klik zie ik weer die bevroren kikker.
wat houd je tegen om hem te openen?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:01 schreef Iemand91 het volgende:
Is er ook een gelijk topic over lelijkste gebouw ter wereld?
Ik weet er namelijk wel een paar...
Geen buisverlichting hier, het licht van de Heer is genoegquote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:47 schreef Danielion het volgende:
De Bethlehemkerk (jaren '50-architectuur), in Hilversum.
[ afbeelding ]
't Zou me niet verwonderen dat het interieur voorzien is van kille buisverlichting.
quote:Op zondag 27 maart 2011 08:33 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Net zo lelijk als die 2 lelijke kantoortorens in het lelijke Arnhem
Ik vind beide genoemde voorbeelden wel aardig.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:21 schreef Sapstengel het volgende:
Cubicus op de UT Campus in Enschede. Zelfs op de foto doet het pijn aan je ogen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vreselijk inderdaad past totaal niet bij het stadsbeeld. Net zoals die ondergrondse fietsenstalling daar vlakbij Waar je links nog een stukje van zietquote:Op woensdag 16 februari 2011 13:08 schreef Spouwerranger het volgende:
[ afbeelding ]
Die vind ik wel tof eigenlijk.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:21 schreef Sapstengel het volgende:
Cubicus op de UT Campus in Enschede. Zelfs op de foto doet het pijn aan je ogen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alstu.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:12 schreef dralion13 het volgende:
[..]
wat houd je tegen om hem te openen?
Ja tussen Amstel en Muiderpoort.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:34 schreef Pwn_zoon het volgende:
Dat gebouw op de keerkade/funenpark als je met de trein Amsterdam in komt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
op deze zijdelingse foto's valt het nog mee, maar recht van voren... net plastic gevangenisscellen zonder privacy
Typisch ontwerp waarbij architecten geen bewoners zijn. Idee is best aardig, maar achter al die glasplaten staan schoonmaakspulen, wasrekjes, dozen en meer troepquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:34 schreef Pwn_zoon het volgende:
Dat gebouw op de keerkade/funenpark als je met de trein Amsterdam in komt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
op deze zijdelingse foto's valt het nog mee, maar recht van voren... net plastic gevangenisscellen zonder privacy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |