abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93195704
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:53 schreef VOFTW het volgende:
[ afbeelding ]

Je zou daar maar in een van die huizen op de achtergrond wonen, kijk je de hele dag tegen dit ding aan. :'(
Heb je wel de hele dag het gevoel dat je op vakantie bent.
pi_93198435
Het stadsdeelkantoor Leyweg in Den Haag. Heel hoog, rare vorm en steekt onwijs boven de omringende bebouwing uit. Erin wonen zal est leuk zijn. Er naast wat minder.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_93200057
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:04 schreef WheeleE het volgende:
Het stadsdeelkantoor Leyweg in Den Haag. Heel hoog, rare vorm en steekt onwijs boven de omringende bebouwing uit. Erin wonen zal est leuk zijn. Er naast wat minder.
[ afbeelding ]
Ik vind het anders wel een mooi gebouw.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:39:42 #179
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_93200160
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:04 schreef WheeleE het volgende:
[ afbeelding ]
konden ze niet ergens wat goedkoops huren in plaats van iets nieuws op te tuigen? Overheden hebben geld te veel, dat blijkt maar weer eens.

idioot om voor iets knullig als een stadsdeelkantoor zo'n gebouw neer te zetten
"Ik quote graag mezelf."
  Moderator woensdag 23 februari 2011 @ 17:21:50 #180
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93208642
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:39 schreef San_Andreas het volgende:

[..]

konden ze niet ergens wat goedkoops huren in plaats van iets nieuws op te tuigen? Overheden hebben geld te veel, dat blijkt maar weer eens.

idioot om voor iets knullig als een stadsdeelkantoor zo'n gebouw neer te zetten
Nou dat dus. Al die gebouwen moeten zo mooi en futuristisch worden en uiteindelijk wordt het erg slecht onderhouden...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_93223979
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:21 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nou dat dus. Al die gebouwen moeten zo mooi en futuristisch worden en uiteindelijk wordt het erg slecht onderhouden...
Het is een deel kantoor en een deel woning. Men verdient er dus wel aan. Maar of ik nou in dat puntje zou willen wonen...
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_93491747
http://maps.google.nl/?ie(...).80116600000002,,0,0
Dit staat bij mij in de wijk :r
We weten in ieder geval waar we terecht kunnen als er ooit nog een keertje oorlog uitbreekt :D
pi_93492041
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,229.17,,0,4.73
en
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,312.87,,0,6.74
Deze hele wijk, dit is maar een random stukje. Gadverdamme. Het is echt aan Deventer geplakt en past totaal niet bij elkaar.
pi_93513174
Nog geen gebouwen uit Zwolle tegengekomen. :P

Gewoon door de wijk Holtenbroek lopen. Dan kom je genoeg lelijke gebouwen tegen.

:P
pi_93513341
Oh ja potverdomme waar ik laatst toch langs reedt:
http://maps.google.nl/map(...)p=12,343.08,,1,-4.15

Kan dit geval binnenkort op de "Bush" manier opgeruimd worden?
pi_93514387
Jongens, plaats gewoon foto's. Niemand gaat op al die linkjes klikken.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:01:38 #187
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_93514545
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:44 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Oh ja potverdomme waar ik laatst toch langs reedt:
http://maps.google.nl/map(...)p=12,343.08,,1,-4.15

Kan dit geval binnenkort op de "Bush" manier opgeruimd worden?
Kan er niet gewoon een bom op die hele stad? Er staat daar niks meer dan al dat kenserbeton.
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
pi_93515833
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:59 schreef k_man het volgende:
Daar voel jij je te goed voor?
pi_93516328
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:59 schreef k_man het volgende:
Dan huur je een pool in die deze vast voor je zou willen openen, opgelost slotje :)
pi_93517368
Ik snap dat jullie je eigen post heel erg interessant vinden, maar helaas... dat zijn ze niet. Zeker niet als er allerlei posts met linkjes achter elkaar staan. Foto's zien je meteen, niemand gaat de moeite nemen om uit te zoeken wat er achter al die linkjes zit.
pi_93517477
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:47 schreef k_man het volgende:
Ik snap dat jullie je eigen post heel erg interessant vinden, maar helaas... dat zijn ze niet. Zeker niet als er allerlei posts met linkjes achter elkaar staan. Foto's zie je meteen, niemand ik gaat ga de moeite niet nemen om uit te zoeken wat er achter al die linkjes zit.
Even aangepast :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2011 22:50:27 ]
pi_93518380
Wat jij wil. :)

Ik geef alleen maar een tip. Je zit nu voor de kat z'n kut te posten, maar als je daar lol in hebt moet je er vooral mee doorgaan. :)
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2011 @ 23:02:57 #193
88815 The_Emotion
98.3
pi_93518381
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:01 schreef raptorix het volgende:
Dit topic kan dicht:

[ afbeelding ]

Nee het is echt geen slechte photoshop.
Het nieuwe stadhuis van Zaanstad, idd een spuuglelijk gebouw.

Het hotel daarnaast is wat kitscherig, maar vind ik nog wel leuk.

Maar de Saentower vind ik weer zo'n ouwe lelijke muffe doos
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_93520370
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:24 schreef _Loki het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,229.17,,0,4.73
en
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,312.87,,0,6.74
Deze hele wijk, dit is maar een random stukje. Gadverdamme. Het is echt aan Deventer geplakt en past totaal niet bij elkaar.
Je hebt helemaal gelijk. In die wijk wil je dood nog niet gevonden worden, maar dat vind ik van de hele vijfhoek. Ga eens tellen hoeveel mensen daar op zaterdag de auto aan het wassen zijn...dan ben je toch echt tijdens je leven al uitgestorven.
pi_93520746
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 23:02 schreef Remqo het volgende:

[..]

Het nieuwe stadhuis van Zaanstad, idd een spuuglelijk gebouw.

Het hotel daarnaast is wat kitscherig, maar vind ik nog wel leuk.
[ afbeelding ]

Maar de Saentower vind ik weer zo'n ouwe lelijke muffe doos
[ afbeelding ]
Dat bovenste gebouw ziet er uit alsof ze een kleuter met lego blokjes hebben laten spelen. Echt droefenis ten top. :')
pi_93521672
Niet om flauw te zijn, ik vind dit topic geweldig, maar past deze niet veel beter in Klussen & Wonen?
  woensdag 2 maart 2011 @ 08:54:06 #197
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_93527422
Deze mag niet ontbreken in het lijstje!
Nieuwe gemeentehuis in Waalwijk

kosten rond de 20 miljoen! niiice!
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:55:48 #198
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_93530842
Ongelooflijk hoe ons voorheen zo mooie landje verziekt wordt door architecten met een egoprobleem.
Ik reed laatst in Apeldoorn langs allemaal zeer felgekleurde flats, geen idee hoe die straat heette, maar wie er woont zal wel weten wat ik bedoel en er misschien een foto van kunnen neerzetten. Ik vond 't in ieder geval erg lelijk.

@k_man, ik heb er geen probleem mee als mensen linkjes naar streetview neerzetten hoor :{w
pi_93531087
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 08:54 schreef PietPossum het volgende:
Deze mag niet ontbreken in het lijstje!
Nieuwe gemeentehuis in Waalwijk
[ afbeelding ]
kosten rond de 20 miljoen! niiice!
JA
die ook nog!
Met dit ernaast ook:
De hooisteeg, heel mooi monumentaal stukje. En dan zo'n kist ernaast, vreselijk ;(

En ze willen dit er ook nog bij gaan zetten:
pi_93534307
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 10:55 schreef Gwywen het volgende:
Ongelooflijk hoe ons voorheen zo mooie landje verziekt wordt door architecten met een egoprobleem.
Mag ik daar even een :') bij plaatsen?

Ons mooie landje is juist ons mooie landje geworden doordat we steeds, door de eeuwen heen, aandacht hebben gehad voor goede architectuur (nou ja, tijdens de wederopbouw soms wat minder).

Ik vraag me af ook wat dan eigenlijk wél goede hedendaagse architecuur is. Uit dit topic blijkt dat moderne, vooruitstrevende architectuur niet gewaardeerd wordt, maar de historicerende, beetje kitsch-met-een-knipoog-architectuur (de kastelen van Haverleij) evenmin. Ik vrees dat - als je het aan de gemiddelde Nederlander over zou laten - het hele land volgebouwd zou worden met dezelfde smakeloze 'boerderettes', 'notariswoningen' en allerlei dertien-in-een-dozijn nep jaren 30 meuk. Dat je niet meer weet of je in Groningen of Maastricht bent, omdat alles één grote Vinexbrei is geworden.

De dit-past-toch-helemaal-niet-in-deze-omgeving-roepers zijn ook van alle tijden. Het mooie is dat steden die nu als erg mooi worden beschouwd (binnenstad Amsterdam, Venetië, etc.) feitelijk ook bestaan uit een rommeltje aan allerlei stijlen. Er staan 17e-eeuwse panden naast 18e-eeuwse, naast 19e-eeuwse. Er stort 'ns wat in, er brandt 'ns wat af en elke tijd voegt er z'n eigen gebouwen aan toe.

Het grote verschil is dat al die panden in de historische stadscentra - hoewel totaal verschillend qua bouwstijl - nu door de leek allemaal gezien worden als 'oud' en daardoor bij elkaar passend. Een duidelijk modern gebouw vindt men dan detoneren. Over 200 jaar zal het waarschijnlijk niet anders zijn; dan vindt men dat zo'n modern 23e-eeuws pand echt geen gezicht is tussen de historische 20e en 21e-eeuwse panden in dat leuke, oude wijkje.

Ik ben ooit naar een tentoonstelling over de beroemde architect Palladio geweest. Het mooie was dat daar ook het een en ander te lezen was over de weerstand die zijn ontwerp voor een nieuwe kerk in Venetië opriep bij de burgerij. Schande! Wat moet zo'n hypermoderne kerk in onze fraaie oude stad? Dat speelde zich ergens halverwege de 16e eeuw af. Inmiddels staat die kerk er dus bijna 500 jaar en heeft niemand het er meer over dat-ie in een andere stijl is dan de (nog) oudere panden. Sterker nog; het wordt beschouwd als één van de architectonische hoogtepunten van Venetië.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2011 12:35:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')