abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93585898
quote:
11s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Geďnspireerd op dit oude ontwerp?

Heb geen idee waar van Huut zijn inspiratie vandaan gehaald heeft. In het echt heeft het wel een beetje weg van een boot... volgens mij heeft het gebouw dan ook een onofficiele bijnaam: "de Ark" :P
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:05:53 #227
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_93586159
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:21 schreef Nielsch het volgende:
Hoog Catharijne in Utrecht is natuurlijk ook foeilelijk, zeker als je bedenkt wat ze er voor gesloopt hebben.

Zo is het:
[ afbeelding ]

Zo was het:
[ afbeelding ]
Nederland is een ster in het afbreken van mooie historische gebouwen. Als het niet modern/klinisch aanvoelt moet het plat!

Hoewel hier in het VK best wat afbraak is, worden mooie historische gebouwen aanbeden door mens en politiek.
reset
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:40:01 #228
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_93587336
De C&A op het Damrak hier in Amsterdam:

Vooral als je weet dat dit er eerst stond:

[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_93587391
quote:
Op woensdag 2 maart 2011 23:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo dat non-conformistisch, modern en vooruitstrevend persé een kwalitatief hoogwaardige architectuur oplevert, maar het is wel zo dat klakkeloos blijven reproduceren van de namaak jaren 30 bagger zéker geen architectuur met eeuwigheidswaarde oplevert. Uiteindelijk blijft het goede bewaard en dat zijn dus per definitie de projecten die eruit springen, niet de projecten die de aannemer het ene jaar in Den Helder bouwt en het volgende jaar in Enschede.
Dat is volgens mij niet per se waar. In Amsterdam is nu bijvoorbeeld De Pijp erg in trek, maar toen dat in de 19e eeuw gebouwd werd vond men het verschrikkelijk monotone 13-in-een-dozijn-gebouwen zonder enige architectonische waarde.

En of iemand zich over 100 jaar nog drukmaakt of een jaren-30-stijl woning nou 100 of 180 jaar oud is? Ik betwijfel het.
pi_93587681

Het heet; Kanaleneiland.
Het Drama. De Ghetto van Utrecht. Ect.
pi_93588112
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja okay, bij architecten, maar net zoals in de gehele kunstwereld is daar een elitisme ontstaan die zich (deels expres) verwijderd heeft van het publiek; de honderdduizenden toeristen in Nederland komen echt niet naar de modernistische gebouwen kijken, maar die gaan foto's van trapgevels maken.
Die trapgevels zullen destijds ook wel tot verontwaardigde reacties hebben geleid. Bovendien zijn dat soort huizen alleen maar mooi door het geheel wat ze samen met anderen vormen en doordat de tijd er overheen is gegaan, als ontwerp is echt helemaal niks.

Je hebt elites nodig, mensen die er meer van begrijpen en die het beter weten, want zo'n gebouw moet nog wel even staan en het publiek kan alleen maar iets verzinnen waar ze later spijt van krijgen. De Eiffeltoren is er ook alleen maar gekomen door gebrek aan behaagzin.

En hele tijd geleden was er een referendum in Groningen over nieuwbouw in het centrum. En het publiek kiest dan dus voor het hoogste Anton Pieckgehalte en krijg je dus dit:

Het goede nieuws is dat het niet echt detoneert en niet in het oog springt door lelijkheid, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Weinig mensen vinden het echt lelijk, maar ook niemand vindt het echt mooi, het is niks, flets, laf, saai. Ik denk dat je als stad ambitieuzer moet zijn, dan kan iets na 20 jaar een flinke misser blijken, dan breek je het gewoon weer af. Daar krijg je uiteindelijk mooie steden van, niet van alleen maar veilige, bange, fletse architectuur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_93588298
Ik vind de meeste plaatjes van de gebouwen wel mooi, behalve dan fotos met wijken vol met hoogbouw. Hier en daar wat hoogbouw in wijken is niets mis mee. Maar idd die kanaaleilanden fotos is toch wat te extreem.

Wat een cultuurbarbaren slingeren hier toch rond die gewoon een willekeurig gebouw uitkiezen en daar dan maar een menig over verzinnen lijkt het wel. 8-)
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:13:38 #233
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93588581
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:08 schreef Spouwerranger het volgende:
Sowieso the blob in Eindhoven, net af en nu al lelijk :')
[ afbeelding ]
Ik rijd er zo vaak voorbij en ik heb nooit begrepen wat het doet of waar het voor is. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:14:13 #234
32029 Basson
Dodge This!
pi_93588603
Misschien al langsgekomen:

Amphion Theater in Doetinchem

's Avonds leuk verlicht, overdag is het een lelijke zandkleurige doos met daar bovenop een grijze doos. Pal aan een drukke weg...
pi_93588604
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die trapgevels zullen destijds ook wel tot verontwaardigde reacties hebben geleid. Bovendien zijn dat soort huizen alleen maar mooi door het geheel wat ze samen met anderen vormen en doordat de tijd er overheen is gegaan, als ontwerp is echt helemaal niks.

Je hebt elites nodig, mensen die er meer van begrijpen en die het beter weten, want zo'n gebouw moet nog wel even staan en het publiek kan alleen maar iets verzinnen waar ze later spijt van krijgen. De Eiffeltoren is er ook alleen maar gekomen door gebrek aan behaagzin.
En hele tijd geleden was er een referendum in Groningen over nieuwbouw in het centrum. En het publiek kiest dan dus voor het hoogste Anton Pieckgehalte en krijg je dus dit:
Het goede nieuws is dat het niet echt detoneert en niet in het oog springt door lelijkheid, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. Weinig mensen vinden het echt lelijk, maar ook niemand vindt het echt mooi, het is niks, flets, laf, saai. Ik denk dat je als stad ambitieuzer moet zijn, dan kan iets na 20 jaar een flinke misser blijken, dan breek je het gewoon weer af. Daar krijg je uiteindelijk mooie steden van, niet van alleen maar veilige, bange, fletse architectuur.
Ben het eens met Basb

Maar ik hoorde dat er sterke geluiden waren dat ze terug naar de jaren 30 stijl willen in groningen van het stadscentrum ofzoiets?
pi_93591411
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:14 schreef TMartina het volgende:

[..]

Ben het eens met Basb

Maar ik hoorde dat er sterke geluiden waren dat ze terug naar de jaren 30 stijl willen in groningen van het stadscentrum ofzoiets?
Niet per se.

De Grote Markt moet wat kleiner en beslotener worden en daarom willen ze de oostwand wat naar voren halen, naar de proporties van voor de oorlog. Prima, want ook uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de Grote Markt nu een te wijds en open plein is en daardoor als winderig en kil en koud wordt ervaren.

Voor het 'forum', dat achter de nieuwe oostwand moet komen, is in de publieksenquete juist een van de meest futuristische ontwerpen gekozen. Tot verrassing van de gemeente.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2011 14:27:12 ]
pi_93595553
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:33 schreef Yngwie het volgende:
Het gemeentehuis in het dorp Reusel wint wat mij betreft ook geen schoonheidsprijs:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind dit best leuk. Sorry. :@
pi_93595849
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:10 schreef female81 het volgende:

[..]

Ik vind dit best leuk. Sorry. :@
`

Smaken verschillen dus daar hoef je je al helemaal niet voor te verontschuldigen ;) Ken wel meer mensen die het ook een mooi gebouw vinden. Maar de hele combi van verschillende soorten stenen (rode bakstenen, gele ouderwetse stapelstenen), met hout, de meest vreemde hoeken/deuken in muren en daken, tesamen met dat gekleurde glas (met rood/roze/oranje en geel)... nope, ik vind het echt totaaaaaaaal niks :)
pi_93595885
Het heeft vaag iets mediterraans over zich, en daar houd ik wel van. :)
pi_93596094
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:18 schreef female81 het volgende:
Het heeft vaag iets mediterraans over zich, en daar houd ik wel van. :)
Misschien speelt de lokatie voor mij ook wel een rol, staat namelijk vlak naast en gedeeltelijk voor een oude kerk..

Links zie je nog net een heuveltje omhoog lopen en een puntje van het gemeentehuis
pi_93596870
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:17 schreef Yngwie het volgende:

[..]

`

Smaken verschillen dus daar hoef je je al helemaal niet voor te verontschuldigen ;) Ken wel meer mensen die het ook een mooi gebouw vinden. Maar de hele combi van verschillende soorten stenen (rode bakstenen, gele ouderwetse stapelstenen), met hout, de meest vreemde hoeken/deuken in muren en daken, tesamen met dat gekleurde glas (met rood/roze/oranje en geel)... nope, ik vind het echt totaaaaaaaal niks :)
Het is ook gewoon broddelwerk natuurlijk. Er zitten best aardige ideeen aan, maar die zijn maar half en op een koopje uitgewerkt. En dan werkt het sowieso al niet, behalve dat het een allegaartje is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_93599386
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:49 schreef TMartina het volgende:
[ afbeelding ]
Het heet; Kanaleneiland.
Het Drama. De Ghetto van Utrecht. Ect.
Amen
pi_93603697
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 13:14 schreef Basson het volgende:
Misschien al langsgekomen:

Amphion Theater in Doetinchem
[ afbeelding ]

's Avonds leuk verlicht, overdag is het een lelijke zandkleurige doos met daar bovenop een grijze doos. Pal aan een drukke weg...
Op die schuifdeur heb ik de elektrische aandrijving gemaakt. :D
  maandag 7 maart 2011 @ 22:42:24 #244
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_93794363
Ik vind de hele noordzijde van de Grote Markt in Groningen afzichtelijk. :r

Dit was het: O+

Dit is het nu: :(

wtf. :'(

[ Bericht 7% gewijzigd door Saisai op 07-03-2011 23:17:43 ]
O+
pi_93797690
Met dank aan de Duitsers he. Is niet eerlijk in vergelijking met bijvoorbeeld Utrecht Centraal was moest wijken voor Hoog Catherijne. :')
pi_93798264
Dat is ongetwijfeld de VU! Zowel van binnen als van buiten vreselijk.
pi_93798265
quote:
13s.gif Op donderdag 3 maart 2011 09:38 schreef TommyGun het volgende:
Van Abbemuseum Eindhoven...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Neeee _O_

Vooral 's nachts, love it.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 00:04:22 #248
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_93798518
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:42 schreef Saisai het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is oud; het moet weg! Wat zullen de buren wel niet denken! :o

Echt zonde.. ;(
reset
pi_93798565
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:42 schreef Saisai het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat wat er nu staat is inmiddels ook wel aan vervanging toe :(
Laat ze er dan maar gelijk iets moois neerzetten, bij voorkeur een reconstructie van de oude situatie :(
pi_93798671
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 00:05 schreef braddofiel het volgende:

[..]

Dat wat er nu staat is inmiddels ook wel aan vervanging toe :(
Laat ze er dan maar gelijk iets moois neerzetten, bij voorkeur een reconstructie van de oude situatie :(
Dat ziet er dan natuurlijk ook weer net zo mooi uit als vroeger.

Mensen die denken dat nieuwe gebouwen oude gebouwen kunnen reproduceren. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')