Wilde ik net zeggen, dit ziet er op het eerste gezicht niet mooi uit maar toch ook niet lelijk.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
er zijn wel gebouwen die nog lelijker zijn.
TS houdt niet van beton.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:41 schreef Louis22 het volgende:
Favoriete architectuur van TS: [ afbeelding ]
Pauperjoch zonder smaak
Nostalgisch pauperkind, alleen maar oude meuk kunnen waarderenquote:Op maandag 7 februari 2011 19:42 schreef Diemux het volgende:
Stadschouwburg Haarlem:
[ afbeelding ]
Iedereen in Haarlem vind het een gedrocht, volgens de gemeente is het "prachtig".
Orginele voorkant is wel mooi
[ afbeelding ]
Ik weet niet waar je het over hebt Louis "pauper" 22, je trekt blijkbaar snel conclusies.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:44 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Nostalgisch pauperkind, alleen maar oude meuk kunnen waarderenJe vindt het disneykasteel zeker ook een mooi, klassiek gebouw?
Mijn ogen, wat doe je?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:50 schreef multiplex het volgende:
Mijn nominatie:
De stadshaard in Enschede
[ afbeelding ]
Een moskee met oudhollandse tegeltjes om water op te warmen
En er zijn fans van...quote:Op maandag 7 februari 2011 19:55 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[ afbeelding ]
Kleiburg, één van de laatste oude-stijl flats in de Bijlmer. Kanker in steenvorm.
Dat is toch waar TS om vraagt.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
er zijn wel gebouwen die nog lelijker zijn.
Renoveren is ook een optie.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:56 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
En er zijn fans van...![]()
Tijd dat het plat gaat.
Die vind ik juist wel leuk.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:02 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Aardig idee, uitwerking in plastic.
Mijn ogen wat doe jequote:Op maandag 7 februari 2011 20:02 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Die wou ik ook posten, lelijk gebouwquote:Op maandag 7 februari 2011 19:50 schreef multiplex het volgende:
Mijn nominatie:
[ afbeelding ]
Wat ben je voorquote:Op maandag 7 februari 2011 19:53 schreef kirsten. het volgende:
Alphens stadhuis (aan de Rijn en niet in Brabant)
wangedrocht met lelijke glasplaten wat nog eens zoveel keer over het begrote budget is heengegaan en nu al half leegstaat.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 februari 2011 19:53 schreef kirsten. het volgende:
wangedrocht met lelijke glasplaten wat nog eens zoveel keer over het begrote budget is heengegaan en nu al half leegstaat.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 februari 2011 19:53 schreef kirsten. het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ben je voor een blinde koe? Dat is juist mooi man.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:53 schreef kirsten. het volgende:
[ afbeelding ]
I know ik kom er elke dag... Met die onderste verdieping waar steeds van die 'kunstenaars' inzitten wat om de haverklap weer leeggeruimd moet worden, smerige bende daarquote:Op maandag 7 februari 2011 20:11 schreef FoolWithMokey het volgende:
Dit is lelijk
[ afbeelding ]
Op het plaatje zit het er misschien niet zo lelijk uit maar in het echt is het echt afschuwelijk.
Dat is bijna letterlijk versteende kanker. Oud en mooi wordt weggevreten door een nieuw gedrocht wat alleen pijn achterlaat van de herinnering.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Het lelijkste gebouw van Leeuwarden in ieder geval staat op de rand van het historisch centrum van de stad , gelukkig zijn ze bezig om dat gedrocht te slopen en er wat mooiers voor op de plaats te zetten.
[ afbeelding ]
Er stond vroeger een prachtig hotel voor in de plaats. Dat witte gebouw rechts op de foto.
[ afbeelding ]
Hebben een stel israeliers iets aan geprobeerd te doen trouwens.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:55 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[ afbeelding ]
Kleiburg, één van de laatste oude-stijl flats in de Bijlmer. Kanker in steenvorm.
Is dat Leiden?quote:Op maandag 7 februari 2011 20:11 schreef FoolWithMokey het volgende:
Dit is lelijk
[ afbeelding ]
Op het plaatje zit het er misschien niet zo lelijk uit maar in het echt is het echt afschuwelijk.
Ik vind deze nog wel wat hebben...quote:Op maandag 7 februari 2011 20:02 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Holy crap. Deze, no doubt.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:50 schreef multiplex het volgende:
Mijn nominatie:
[ afbeelding ]
Maar als je het totaalplaatje bekijkt is het stiekem eigenlijk best wel mooi.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:55 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[ afbeelding ]
hmm, ik vind dit toch wel een mooie afwisseling met wat je normaal gesproken van banken ziet, namelijk zulke grote lelijke betonnen wolkenkrabbers.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:04 schreef Butterfly91 het volgende:
ING-gebouw bij Amsterdam
[ afbeelding ]
Ik vind het een mooie schoenvorm.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:04 schreef Butterfly91 het volgende:
ING-gebouw bij Amsterdam
[ afbeelding ]
Oh nee daar houd ik ook niet van, maar zo'n schoen vind ik echt lelijk. Dat hotel (groen plastic?) op de eerste pagina kan ik dan weer wel waarderen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:06 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
hmm, ik vind dit toch wel een mooie afwisseling met wat je normaal gesproken van banken ziet, namelijk zulke grote lelijke betonnen wolkenkrabbers.
quote:Op maandag 7 februari 2011 20:02 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest even 2 keer kijkenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Het beursgebouw Eindhoven, afzichtelijke loods midden in de stad. Was ooit sprake van dat men het beursgebouw daar weg wilde hebben. Graag.
wow, het topic kan dichtquote:Op maandag 7 februari 2011 19:50 schreef multiplex het volgende:
Mijn nominatie:
[ afbeelding ]
ik ben een fan, ik kijk er met veel plezier naar.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:51 schreef Rave_NL het volgende:
[ afbeelding ]
De Neudeflat in Utrecht.
Lelijk grafgebouw wat totaal misplaatst staat in het centrum van Utrecht, maar ook nog eens alle zon blokkeert waardoor je op het grootste terras van Utrecht in de schaduw moet zitten...
Is tevens ook verkozen tot lelijkste gebouw van Utrecht..
Deze dus, en hiervan staan er vier exemplaren bij elkaar, elk met een andere kleur aan de bovenkant:quote:Op maandag 7 februari 2011 21:58 schreef Miss_paraplu het volgende:
Het oude IBG Pand in Groningen, vind ik extreem lelijk, grauw gebouw, gelukkig dat die plat gaat..
die vier lelijke torens.. even plaatje van zoeken
We zullen je gebruiken om er een funderingspaal van mee doormidden te slaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:05 schreef okiokinl het volgende:
ik ben een fan [van de Neudeflat], ik kijk er met veel plezier naar.![]()
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:25 schreef speknek het volgende:
Of Eindhoven (Stratumseind uitgezonderd dan), sowieso alles wat in de jaren zestig/zeventig nieuwe zakelijkheid is gebouwd.
Zeg dan gewoon dat het te lelijk is...quote:''Het gebouw is verouderd en bovendien te klein. Ook de laboratoria zijn verouderd, en dat maakt het moeilijk steeds weer te voldoen aan de nieuwste veiligheidsmaatregelen,'' bevestigt een woordvoerder van de universiteit.
welnee, die toren staat er nog wel een paar eeuwtjes hoor, heeft een hele boel fans in utrecht.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:12 schreef speknek het volgende:
[..]
We zullen je gebruiken om er een funderingspaal van mee doormidden te slaan.
hee daar hebben wij dr ook een paar van !quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:07 schreef freako het volgende:
[..]
Deze dus, en hiervan staan er vier exemplaren bij elkaar, elk met een andere kleur aan de bovenkant:
afbeelding
dat "gebouw" was volgens mij eerst van HP, toen leek het net zo'n inktcartridgequote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:03 schreef Rucky het volgende:
[ afbeelding ]
Wie dit heeft verzonnen moeten ze ook in het kanaal gooien.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:07 schreef freako het volgende:
[..]
Deze dus, en hiervan staan er vier exemplaren bij elkaar, elk met een andere kleur aan de bovenkant:
[ afbeelding ]
Deze gebouwen zijn inderdaad vreselijk...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:07 schreef freako het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is dit in Nijmegen bij het station?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:32 schreef okiokinl het volgende:
[..]
hee daar hebben wij dr ook een paar van !
[ afbeelding ]
wordt momenteel afgebroken, gelukkig...
Hey dat hebben wij ook.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:46 schreef Eix het volgende:
De V&D in Sittard.
[ afbeelding ]
Voor dit betonnen gedrocht op de markt werd gezet stond er een prachtig stadhuis:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef silent_scream1 het volgende:
[ afbeelding ]
De Fontys Eindhoven
[ afbeelding ]
(Is niet in Nederland, in Praag maar wel echt foeilelijk)
Wtf loop je Anton Pieck nou voor smakeloos uit te maken?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:41 schreef Louis22 het volgende:
Favoriete architectuur van TS: [ afbeelding ]
Pauperjoch zonder smaak
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:14 schreef bambino het volgende:
[ afbeelding ]
Dat hele gebouw met die kleurtjes, afschuwelijk.
Inclusief die grafkist in de linker onderhoek
En jij zeker bij 3 pakken bambix?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:53 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Jij hebt je smaak zeker bij twee pakken brinta gekregen.
is niet voor niets te huurquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:14 schreef bambino het volgende:
[ afbeelding ]
ouch my eyesquote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:00 schreef Yozzz het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw Welgelegen, Sportcomplex in Utrecht.
Wtf. Dat is juist awesome.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef silent_scream1 het volgende:
[ afbeelding ]
Die in Praag is echt walgelijk lelijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef silent_scream1 het volgende:
[ afbeelding ]
De Fontys Eindhoven
[ afbeelding ]
Dit lijkt een beetje op een gebouw in Rotterdam. Als ik daar langsrij, dan krijg ik overal rillingen. Zo lelijk.quote:
nee Utrecht, oudenoord, voormalig sociale dienst gebouw.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:39 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Is dit in Nijmegen bij het station?
Is dat glas? Lijkt wel dakloodquote:Op maandag 7 februari 2011 19:53 schreef kirsten. het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:19 schreef Lithia het volgende:
[..]
Dit lijkt een beetje op een gebouw in Rotterdam. Als ik daar langsrij, dan krijg ik overal rillingen. Zo lelijk.
Klopt. De kubuswoningen in Rotterdam (hierboven) en Helmond zijn ontworpen door dezelfde architect, Piet Blom.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:19 schreef Lithia het volgende:
[..]
Dit lijkt een beetje op een gebouw in Rotterdam.
Mijn vriend werkte daar vroeger om de hoek.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:35 schreef Stevennn het volgende:
Crystallic in Leeuwarden.
[ afbeelding ]
ja diequote:
Dat gebouw is baasquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef silent_scream1 het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, ja klopt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:38 schreef Lithia het volgende:
[..]
Mijn vriend werkte daar vroeger om de hoek.
Het schijnt dat het ook praktisch nutteloos was.
In de winter schijnt het super koud te zijn en ze moeten veel verwarming gebruiken... ook in de zomer is het super heet daar. Veel geldverspilling door het gebouw.
Ook als je daar langs rij en de zon schijnt erop, dan moet je hopen dat je niets raakt omdat je weinig kan zien (ook met zonnebril).
Wat moet het worden?quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:23 schreef iBenny het volgende:
Welkom in Almere!
[ afbeelding ]
Eerste paal werd geslagen in 2000, hele soap eromheen (bedrijf failliet, bestemmingsplan, blablabla) en na al die jaren staat er nog steeds niet meer dan dit
Een kasteelquote:
Daar fiets ik elke dag 2x langs. Dat blok grafkanker op heipalen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:43 schreef MisterSqueaky het volgende:
[ afbeelding ]
Het voormalig Gak gebouw in Amsterdam-West. Nu aan het vervallen van ellende omdat er al 5 jaar niemand in wil. Zelfs de kunstacademie vond het prut (al speelde ook mee dat de kunstzinnige tiepjes de plaatselijke Marokkanen primitief vonden)
Of een bijenkast.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:03 schreef Cupcake. het volgende:
Ik nomineer het gemeentehuis van Sittard.Ik vind het net een gevangenis.
[ afbeelding ]
Dit vind ik dan weer niet lelijk. Dit is gewoon kunstzinnig.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:03 schreef Cupcake. het volgende:
Ik nomineer het gemeentehuis van Sittard.Ik vind het net een gevangenis.
[ afbeelding ]
Die in Praag is mooi. Staat toch als je vanaf onderaan dat lange hoofdplein waar aan het eind het museum staat (naam vergetenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef silent_scream1 het volgende:
[ afbeelding ]
De Fontys Eindhoven
[ afbeelding ]
Dat ziet er awesome uit.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:00 schreef Mopst3r het volgende:
[ afbeelding ]
Zullen veel mensen in Almere voor kiezen, ik vind het echter een bazenpand
Ik wist gewoon dat deze op de eerste pagina te vinden zou zijn. Daar moeten ze idd een grote bom op gooien.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:51 schreef Rave_NL het volgende:
[ afbeelding ]
De Neudeflat in Utrecht.
Lelijk grafgebouw wat totaal misplaatst staat in het centrum van Utrecht, maar ook nog eens alle zon blokkeert waardoor je op het grootste terras van Utrecht in de schaduw moet zitten...
Waar in Almere staat het?quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:00 schreef Mopst3r het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd hoe dát nou uiteindelijk wordt, kan best leuk zijnquote:Op woensdag 9 februari 2011 09:23 schreef iBenny het volgende:
Welkom in Almere!
[ afbeelding ]
Eerste paal werd geslagen in 2000, hele soap eromheen (bedrijf failliet, bestemmingsplan, blablabla) en na al die jaren staat er nog steeds niet meer dan dit
quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:00 schreef Mopst3r het volgende:
[ afbeelding ]
Dit lijkt wel een club op Ibizaquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:00 schreef Mopst3r het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe dát nou uiteindelijk wordt, kan best leuk zijn
Oh dat is een prima gebouw als je vergelijkt met alles in dit topicquote:
Het gebouw wat naast dit gebouw staat daarentegen:quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:52 schreef Anyanka het volgende:
Ik vind het hoofdgebouw van de Vrije Universiteit zeldzaam lelijk.
[ afbeelding ]
Foto komt bij een artikel vandaan over dat de VU het wil afbreken.
[..]
Zeg dan gewoon dat het te lelijk is...
We hebben een winnaar, gooi het topic maar dicht.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:51 schreef Rave_NL het volgende:
[ afbeelding ]
De Neudeflat in Utrecht.
Die vind ik juist wel wat hebben. Constant de vierkante vlakken aangehoudenquote:Op woensdag 9 februari 2011 12:43 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
De Duitsers hadden wat later mogen komen van mij.. Marconiplein in R'dam
Ik wil wel meegaan hierin. Het gebouw straalt werkelijk helemaal niets uit, alsof het ontworpen is door een accountant raamambtenaar die per ongeluk de bouwschets van de fundering van een ander gebouw in de la van de projectontwikkelaar heeft gelegd, en dat 'kunstwerk' ernaast is een oefeninkje met duplo blokken van de architect z'n zoontje van twee geweest, wat hij in beton heeft gegoten.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:09 schreef mushanga het volgende:
gemeentehuis Bussum
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat tijdelijke station van arnheim is ook al weer een tijdje 'tijdelijk' zeg !quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:00 schreef Yozzz het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw Welgelegen, Sportcomplex in Utrecht.
[ afbeelding ]
Het tijdelijke station van Arnhem.
Het lijkt een carillon te zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:27 schreef speknek het volgende:
en dat 'kunstwerk' ernaast is een oefeninkje met duplo blokken van de architect z'n zoontje van twee geweest, wat hij in beton heeft gegoten.
Welke Reef, Oldenzaal?quote:
Een vrij standaard ontwerp ook nog. Dat carillongebouw staat op een paar dozijn plaatsen in Nederland.quote:
Al een poos niet meer geweest als leverancier, ik zal binnenkort es kijken. Nog een paar leuke bijdragen uit Assen:quote:
Dit is in Groningen idd. Het museum. Net zo leuk als het stadsbalkon (fietsenstalling) wat ze nu voor het prachtige stationsgebouw hebben geplaatst.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:36 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Is dit in Groningen? Zo vanaf dit vogel-gezichtspunt ziet het er erg lelijk uit idd.
Lijkt wel op het gevaarte van Het Openluchtmuseum.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:53 schreef Treinhomo het volgende:
De Mezz in Breda:
[ afbeelding ]
Jammer dat niet iedereen vermeldt wat voor gebouw ze posten en waar het staat.
Ik vind Reef helemaal niet zo'n lelijk gebouw hebbenquote:Op woensdag 9 februari 2011 18:42 schreef Djeez het volgende:
[..]
Al een poos niet meer geweest als leverancier, ik zal binnenkort es kijken. Nog een paar leuke bijdragen uit Assen:
[ afbeelding ]
Het station van Assen, net een moskee
[ afbeelding ]
Het stadhuis, ook al zo'n gedrocht
Die kerkquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:04 schreef Fredo55 het volgende:
Het gemeentehuis van Tholen:
[ afbeelding ]
Kerk in Tholen:
[ afbeelding ]
Net een figuur uit Star Wars ofzoquote:
Zijn toch allebei best aardige gebouwen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:04 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Kerk in Tholen:
[ afbeelding ]
Prachtig gebouwquote:Op woensdag 9 februari 2011 18:53 schreef Treinhomo het volgende:
De Mezz in Breda:
[ afbeelding ]
Ook al zo'n mooi gebouwquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef silent_scream1 het volgende:
[ afbeelding ]
Om over de HEMA nog maar te zwijgen...quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De gebouwen waarin de V&D in gevestigd is zijn over het algemeen ook wansmakelijk.
Och god, was al genoemd. Schud mijn hand VGA4xZoomquote:Op woensdag 9 februari 2011 17:22 schreef VGA4xZoom het volgende:
Dit gedrocht;
[ afbeelding ]
't Groninger museum
Dat ziet er echt uit alsof een reuze gebouw wat random gebouwen uitgekotst heeft.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:38 schreef VonHinten het volgende:
[ afbeelding ]
Het Groninger museum, tegenover Groningen CS. Echt. Bah.
Vergeet die in Eindhoven niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om over de HEMA nog maar te zwijgen...
[ afbeelding ]
Gouda
[ afbeelding ]
Nijmegen
[ afbeelding ]
Purmerend
[ afbeelding ]
Tilburg
[ afbeelding ]
Arnhem Presikhaaf
Je ziet het winkelcentrum, de HEMA winkel zit binnen en zie je dus niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om over de HEMA nog maar te zwijgen...
[ afbeelding ]
Purmerend
Het hele Willem Eggert Centrum kwalificeert als bouwgruwel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:14 schreef BWRaep het volgende:
[..]
Je ziet het winkelcentrum, de HEMA winkel zit binnen en zie je dus niet.
Het HEMA cafeetje, in de glazenbak, is niets mis mee.
Allemaal eigenlijk in P'end.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het hele Willem Eggert Centrum kwalificeert als bouwgruwel.
Behalve enkele oude huisjes nabij het centrum die nog best te pruimen zijn, is alles een gruwel hier.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het hele Willem Eggert Centrum kwalificeert als bouwgruwel.
Was inderdaad prachtig hotel.....quote:Op maandag 7 februari 2011 20:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Het lelijkste gebouw van Leeuwarden in ieder geval staat op de rand van het historisch centrum van de stad , gelukkig zijn ze bezig om dat gedrocht te slopen en er wat mooiers voor op de plaats te zetten.
[ afbeelding ]
Er stond vroeger een prachtig hotel voor in de plaats. Dat witte gebouw rechts op de foto.
[ afbeelding ]
Gelukkig dat ze zoiets in Haarlem dan ook onder de grond bouwenquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:08 schreef Pinterman het volgende:
Het gebied rond Groningen centraal is inderdaad echt royaal verneukt.
Zo'n mooi oud stationsgebouw:
[ afbeelding ]
En dan bouwen ze er een ontzettend lelijk 'stadsbalkon' voor, met een enorme fietsenstalling eronder die al te klein was voordat hij af was, zodat die fietsenkooi naast het station nog steeds moest blijven
[ afbeelding ]
En dan die gebouwen ernaast, stuk voor stuk lelijk. KPN, UWV Gak, het museum
[ afbeelding ]
Zo'n gebouw zou ik met veel plezier slopenquote:
Allemaal platgooienquote:Op woensdag 9 februari 2011 23:45 schreef blckbb het volgende:
Het Agora Theater in Lelystad
[ afbeelding ]
De gebouwen van Universiteit Utrecht en Hogeschool Utrecht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jemigquote:
deze vind ik leuk.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:53 schreef Treinhomo het volgende:
De Mezz in Breda:
[ afbeelding ]
Het Groninger museum is Koning, een eigen smoel en een goed contrast tussen de klassieke architectuur van de singel en het stationsgebouw. KPN en UWV, dat zijn de lelijke zielloze betonblokken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:08 schreef Pinterman het volgende:
En dan die gebouwen ernaast, stuk voor stuk lelijk. KPN, UWV Gak, het museum
[ afbeelding ]
ach, vroeger deden ze ook tientallen jaren over een kasteel bouwenquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:36 schreef iBenny het volgende:
[..]
Een kasteel
Een jonge/nieuwe stad met een kasteel. De enige geschiedenis/historie die hij met zich mee zal dragen is het falende verhaal rond de bouw ervan.
Wat is Tholen dan? Een open vlakte met een paar vreemde gebouwen erin?quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:04 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Kerk in Tholen:
[ afbeelding ]
godver zeg, waarom doen ze dit soort dingen tochquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:46 schreef Eix het volgende:
De V&D in Sittard.
[ afbeelding ]
Voor dit betonnen gedrocht op de markt werd gezet stond er een prachtig stadhuis:
[ afbeelding ]
Dit is de top 8:quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Komt er nog iets van een poll ofzo?![]()
Ik had ook al zoiets van apart maar lelijk vind ik het niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:52 schreef Lithia het volgende:
Die van Roermond ziet er juist heel mooi uit in het echt.
Ook binnen ziet het er awesome uit.
ik vind de meesten hiervan goed te pruimen. een hekel hebben aan moderne architectuur is wat anders vind ik. sommige gebouwen zijn universeel lelijk.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:51 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dit is de top 8:
(volgens de nrc)
[ afbeelding ]
AGORA THEATER, Lelystad
[ afbeelding ]
STADSHAARD, Enschede
[ afbeelding ]
KPMG-HOOFDKANTOOR Amstelveen
[ afbeelding ]
LOUWMAN AUTOMUSEUM, Den Haag
[ afbeelding ]
ACHMEA GEBOUW, Leiden
[ afbeelding ]
RIJKSDIENST VOOR CULTUREEL ERFGOED, Amersfoort
[ afbeelding ]
THE ROCK, Amsterdam
[ afbeelding ]
RETAIL EN OUTDOOR CENTER, Roermond
Nee man! Daar zit Naaimoos!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:23 schreef freako het volgende:
Het is niet het lelijkste gebouw van Nederland, maar ik erger me toch altijd behoorlijk aan dit staaltje architectuur, het voormalige UWV-kantoor naast het station in Hilversum:
[ afbeelding ]
Dat het nu leeg staat helpt daar ook niet echt bij.
*ril*quote:
Heb het (gelukkigquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:43 schreef Ladylicious het volgende:
Het ministerie van binnenlandse zaken (OCW) in Zoetermeer
[ afbeelding ]
Hoewel ik vind dat de foto lang zo erg niet is als in het echt.
Op de foto is het niet te zien, maar de Stadshaard staat aan de rand van de wijk Roombeek, die is verwoest door de vuurwerkramp en daarna herbouwd. Die wijk staat vol met moderne architectuur. Een andere optie voor zo'n warmtecentrale voor de stadsverwarming is om er een grote grijze doos van te maken met een schoorsteen op het dak. Dan vind ik dit een mooiere oplossing.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:54 schreef speknek het volgende:
Het is moderne architectuur en die in Enschede past niet in de omgeving, wat misschien de grootste zonde is
Tja, ik werk aan dat pleinquote:Op donderdag 10 februari 2011 23:56 schreef speknek het volgende:
Ik vind die studentenflat, met die loopbruggen, serieus nog wel mooi, heeft echt iets intimiderends. Zelfs de ponskaart (het went) heeft in z'n lelijkheid iets aardigs. Het Ornstein/BBL/Aardwetenschappen daarentegen, die parkeerplaats noemden we altijd het KGB plein, lelijke betonnen bunkers.
Maar dan nog niet de lelijkste gebouwen van Nederland.
FYP.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:56 schreef k_man het volgende:
Grappig topic. Veel posts zeggen meer over het totaal onontwikkelde gevoel voor goede smaak van de poster opdrachtgever en de architect, dan over het gebouw de poster.
Daar zitten toch wel wat mooie gebouwen bij. Maar je moet van moderne architectuur houden.quote:
Zoiets inderdaad. En een aantal refo's.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wat is Tholen dan? Een open vlakte met een paar vreemde gebouwen erin?
Vuige heidenquote:Op woensdag 9 februari 2011 17:22 schreef VGA4xZoom het volgende:
Dit gedrocht;
[ afbeelding ]
't Groninger museum
Ik ook.quote:
Het is een bijzonder gebouw.quote:
Mooi is anders.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:50 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Rijtje mooie gebouwen in Groningen
Het museum is vorig jaar een half jaar dicht geweest voor een renovatie/verbouwing. Daarbij is ook de buitenkant aangepakt, om de kleuren weer op te frissen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:42 schreef Duvel het volgende:
Ik ben wel benieuwd of de kleuren nog een beetje mooi zijn.
Ik vind ze allemaal wel tof eigenlijk. Behalve het Retailcentrum in roermond dan. Dat is inhet echt een nietszeggend gebouw.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:51 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dit is de top 8:
(volgens de nrc)
[ afbeelding ]
AGORA THEATER, Lelystad
[ afbeelding ]
STADSHAARD, Enschede
[ afbeelding ]
KPMG-HOOFDKANTOOR Amstelveen
[ afbeelding ]
LOUWMAN AUTOMUSEUM, Den Haag
[ afbeelding ]
ACHMEA GEBOUW, Leiden
[ afbeelding ]
RIJKSDIENST VOOR CULTUREEL ERFGOED, Amersfoort
[ afbeelding ]
THE ROCK, Amsterdam
[ afbeelding ]
RETAIL EN OUTDOOR CENTER, Roermond
Centrum met winkels valt wel meeee...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:03 schreef fotostarter het volgende:
Dat niemand die 2 lelijke gekleurde flats in arnhem heeft gepost.
http://goo.gl/maps/6uND
Heel arnhem is btw lelijk
Gelukkig wel.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Centrum met winkels valt wel meeee...
Dat zijn helemaal geen flats, mafkees.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:03 schreef fotostarter het volgende:
Dat niemand die 2 lelijke gekleurde flats in arnhem heeft gepost.
http://goo.gl/maps/6uND
Heel arnhem is btw lelijk
Lelijke kantoortorens? Wie heeft die dingen eigenlijk ontworpen?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zijn helemaal geen flats, mafkees.
UNStudio... die hebben ook de perronkappen ontworpen en de OV terminal (aanbesteding van de laatste is mislukt). Ik vind de torens nogal uit de toon vallen, ze lijken ook alleen maar hoger in de omgeving, omdat het station een beetje in een put ligt.quote:
Alsof dat ding in de fik heeft gestaanquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:25 schreef Markster het volgende:
De agora hier in lelystad hadden ze gewoon zwart moeten doen, dan was het een hartstikke mooi pand, nu is het verschrikkelijk.
Dit ding staat in almere, vind ik zelf 1 van de lelijkste hier in de buurt:
[ afbeelding ]
Staat bij Centraal. Moet volgens mij op een heuze wolkkrabber lijker, maar de winkelpanden ernaast zijn hoger
Ik vind dat TNT-gebouw best wel mooi, maar waarschijnlijk ben ik één van de weinige die dat soort betongebouwen kan waarderen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:50 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Rijtje mooie gebouwen in Groningen
Inclusief die hele grafstadquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:14 schreef bambino het volgende:
[ afbeelding ]
Als het in Halo had gezeten, had ik hem mooi gevondenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:52 schreef nattezwabber het volgende:
Dat niemand deze nog gepost heeft: de aula van de TU Delft
[ afbeelding ]
Prachtig juist! Geweldig dat beton op een jaren '60 futuristische manier.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:52 schreef nattezwabber het volgende:
[ afbeelding ]
Idd dat spaceschip/kikkerding is afschuwelijk.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:52 schreef nattezwabber het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 februari 2011 19:55 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou zie je hem het liefst![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:23 schreef female81 het volgende:
Och, er zijn er zoveel.
Maar de eerste die me opnoemt is de zwarte doos met 18 knalrode verlichte logo's in hartje Eindhoven, ook wel luisterend naar de naam 'Mediamarkt'.
Te veel.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef Markster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn god, hoeveel logo's kan je op een pand kwijt
Nog erger.. het is mij nog nooit opgevallen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef Markster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Welke ambtenaar heeft daar in godsnaam toestemming voor gegeven... Normaal gesproken zijn er echt strikte regels omtrent licht reclame...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef Markster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom een kleurtje verven als je de woorden MEDIA MARKT op kan zetten?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef Markster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is idd een pareltjequote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:52 schreef nattezwabber het volgende:
[ afbeelding ]
Als die andere kleuren had gehad, had het best mooi uit kunnen pakken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:52 schreef nattezwabber het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, een arnhemmerquote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zijn helemaal geen flats, mafkees.
Vind het best een mooi gebouwquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:02 schreef Tom_ het volgende:
[ afbeelding ]
Blijkbaar heet het de '52 Degrees', het geval staat in Nijmegen.
Nee ging per ongeluk denk ik.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:18 schreef Lithia het volgende:
Hebben ze het expres zo scheef gedaan?
Dit ga je niet menen, vertel me snel dat dit een photoshop is s.v.p.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef Markster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Een normale vraag, ja. Een beetje domme vraag ook. Graag gedaan.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:29 schreef Lithia het volgende:
[..]
Het was een normale vraag lijkt me. Of dacht je dat de toren van Pisa ook expres scheef is?
Ik heb het antwoord al zelf opgezocht trouwens. toch bedankt.
Wat is daar dom aan? Het kan toch ook een fout zijn?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:37 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Een normale vraag, ja. Een beetje domme vraag ook. Graag gedaan.
Dat was toch wel een vrij functioneel gebouw? Het was van binnen in elk geval bijzonderder dan buiten.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:36 schreef speknek het volgende:
Zo ongeveer alle Nederlandse campussen zijn in de verschrikkelijke jaren zeventig gebouwd, maar voor zover ik ze ken zijn de VU en de TU Delft nog wel het ergst. Delft mag blij zijn dat bouwkunde is afgefikt, want als dat het visitekaartje is voor je opleiding wil je er toch meteen niet meer studeren..
[ afbeelding ]
Tsja, zo staan er meerdere gebouwen in dit topic die mensen blijkbaar heel lelijk vinden maar ik juist weer erg mooi.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:38 schreef speknek het volgende:
wtf, dat is een van de mooiste gebouwen van Nederland.
Ja functioneel, een loods is ook functioneel, maar mooi is het niet.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:40 schreef Duvel het volgende:
Dat was toch wel een vrij functioneel gebouw? Het was van binnen in elk geval bijzonderder dan buiten.
Datquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:48 schreef LostFormat het volgende:
Waar ik het meest verdrietig van wordt zijn die zielloze bedrijventerreinen naast de snelweg overal. Elk gebouw doet nog een beetje z'n best om iets te hebben wat het niet zo bedrijvenpanderig maakt maar juist dat maakt het allemaal zo treurig. Het is het constant allemaal net niet.
Mijn ogen!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:05 schreef Fukjoeman het volgende:
Laat maar jongens, ik nomineer alsmede presenteer hierbij de absolute winnaar:
[ afbeelding ]
Casa Confetti, Utrecht
Lijkt op een mislukte 8 bit game.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:05 schreef Fukjoeman het volgende:
[ afbeelding ]
Casa Confetti, Utrecht
NHL Hogeschool Leeuwarden heeft dat idee ook:quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:04 schreef Butterfly91 het volgende:
ING-gebouw bij Amsterdam
[ afbeelding ]
Opvallend hoe vaak de Uithof Utrecht hier al langs is gekomen. 't Is er dan ook vreselijk.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:05 schreef Fukjoeman het volgende:
[ afbeelding ]
Casa Confetti, Utrecht
Nieuwe bouwkundegebouw is dan wel weer erg mooi, maar is dan ook wel een oud gebouwquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:36 schreef speknek het volgende:
Zo ongeveer alle Nederlandse campussen zijn in de verschrikkelijke jaren zeventig gebouwd, maar voor zover ik ze ken zijn de VU en de TU Delft nog wel het ergst. Delft mag blij zijn dat bouwkunde is afgefikt, want als dat het visitekaartje is voor je opleiding wil je er toch meteen niet meer studeren..
[ afbeelding ]
Ugh. Die kleur. Het lijkt gewoon alsof de architect zwaar aan de lsd All you need is love roadtour gekeken heeft.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:04 schreef Lithia het volgende:
Retailpark was een van mijn favoriete gebouwen.
De overgang van kleuren doet me aan een aurora denken.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:05 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ugh. Die kleur. Het lijkt gewoon alsof de architect zwaar aan de lsd All you need is love roadtour gekeken heeft.
Prima. Maar het gele logo van Xenos er overheen?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:08 schreef Lithia het volgende:
[..]
De overgang van kleuren doet me aan een aurora denken.
[ afbeelding ]
Daar heb je gelijk in. Voordeel is wel dat het woord meer opvalt.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:09 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Prima. Maar het gele logo van Xenos er overheen?
Zo deze winnen wel denk ikquote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:23 schreef female81 het volgende:
Och, er zijn er zoveel.
Maar de eerste die me opnoemt is de zwarte doos met 18 knalrode verlichte logo's in hartje Eindhoven, ook wel luisterend naar de naam 'Mediamarkt'.
Verder scoren de oost-Duits aandoende flats e.d. nabij station Nijmegen ook hoog.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |