Wat is Tholen dan? Een open vlakte met een paar vreemde gebouwen erin?quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:04 schreef Fredo55 het volgende:
Het gemeentehuis van Tholen:
[ afbeelding ]
Kerk in Tholen:
[ afbeelding ]
godver zeg, waarom doen ze dit soort dingen tochquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:46 schreef Eix het volgende:
De V&D in Sittard.
[ afbeelding ]
Voor dit betonnen gedrocht op de markt werd gezet stond er een prachtig stadhuis:
[ afbeelding ]
Dit is de top 8:quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Komt er nog iets van een poll ofzo?![]()
Ik had ook al zoiets van apart maar lelijk vind ik het niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:52 schreef Lithia het volgende:
Die van Roermond ziet er juist heel mooi uit in het echt.
Ook binnen ziet het er awesome uit.
ik vind de meesten hiervan goed te pruimen. een hekel hebben aan moderne architectuur is wat anders vind ik. sommige gebouwen zijn universeel lelijk.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:51 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dit is de top 8:
(volgens de nrc)
[ afbeelding ]
AGORA THEATER, Lelystad
[ afbeelding ]
STADSHAARD, Enschede
[ afbeelding ]
KPMG-HOOFDKANTOOR Amstelveen
[ afbeelding ]
LOUWMAN AUTOMUSEUM, Den Haag
[ afbeelding ]
ACHMEA GEBOUW, Leiden
[ afbeelding ]
RIJKSDIENST VOOR CULTUREEL ERFGOED, Amersfoort
[ afbeelding ]
THE ROCK, Amsterdam
[ afbeelding ]
RETAIL EN OUTDOOR CENTER, Roermond
Nee man! Daar zit Naaimoos!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:23 schreef freako het volgende:
Het is niet het lelijkste gebouw van Nederland, maar ik erger me toch altijd behoorlijk aan dit staaltje architectuur, het voormalige UWV-kantoor naast het station in Hilversum:
[ afbeelding ]
Dat het nu leeg staat helpt daar ook niet echt bij.
*ril*quote:
Heb het (gelukkigquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:43 schreef Ladylicious het volgende:
Het ministerie van binnenlandse zaken (OCW) in Zoetermeer
[ afbeelding ]
Hoewel ik vind dat de foto lang zo erg niet is als in het echt.
Op de foto is het niet te zien, maar de Stadshaard staat aan de rand van de wijk Roombeek, die is verwoest door de vuurwerkramp en daarna herbouwd. Die wijk staat vol met moderne architectuur. Een andere optie voor zo'n warmtecentrale voor de stadsverwarming is om er een grote grijze doos van te maken met een schoorsteen op het dak. Dan vind ik dit een mooiere oplossing.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:54 schreef speknek het volgende:
Het is moderne architectuur en die in Enschede past niet in de omgeving, wat misschien de grootste zonde is
Tja, ik werk aan dat pleinquote:Op donderdag 10 februari 2011 23:56 schreef speknek het volgende:
Ik vind die studentenflat, met die loopbruggen, serieus nog wel mooi, heeft echt iets intimiderends. Zelfs de ponskaart (het went) heeft in z'n lelijkheid iets aardigs. Het Ornstein/BBL/Aardwetenschappen daarentegen, die parkeerplaats noemden we altijd het KGB plein, lelijke betonnen bunkers.
Maar dan nog niet de lelijkste gebouwen van Nederland.
FYP.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:56 schreef k_man het volgende:
Grappig topic. Veel posts zeggen meer over het totaal onontwikkelde gevoel voor goede smaak van de poster opdrachtgever en de architect, dan over het gebouw de poster.
Daar zitten toch wel wat mooie gebouwen bij. Maar je moet van moderne architectuur houden.quote:
Zoiets inderdaad. En een aantal refo's.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wat is Tholen dan? Een open vlakte met een paar vreemde gebouwen erin?
Vuige heidenquote:Op woensdag 9 februari 2011 17:22 schreef VGA4xZoom het volgende:
Dit gedrocht;
[ afbeelding ]
't Groninger museum
Ik ook.quote:
Het is een bijzonder gebouw.quote:
Mooi is anders.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:50 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Rijtje mooie gebouwen in Groningen
Het museum is vorig jaar een half jaar dicht geweest voor een renovatie/verbouwing. Daarbij is ook de buitenkant aangepakt, om de kleuren weer op te frissen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:42 schreef Duvel het volgende:
Ik ben wel benieuwd of de kleuren nog een beetje mooi zijn.
Ik vind ze allemaal wel tof eigenlijk. Behalve het Retailcentrum in roermond dan. Dat is inhet echt een nietszeggend gebouw.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:51 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dit is de top 8:
(volgens de nrc)
[ afbeelding ]
AGORA THEATER, Lelystad
[ afbeelding ]
STADSHAARD, Enschede
[ afbeelding ]
KPMG-HOOFDKANTOOR Amstelveen
[ afbeelding ]
LOUWMAN AUTOMUSEUM, Den Haag
[ afbeelding ]
ACHMEA GEBOUW, Leiden
[ afbeelding ]
RIJKSDIENST VOOR CULTUREEL ERFGOED, Amersfoort
[ afbeelding ]
THE ROCK, Amsterdam
[ afbeelding ]
RETAIL EN OUTDOOR CENTER, Roermond
Centrum met winkels valt wel meeee...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:03 schreef fotostarter het volgende:
Dat niemand die 2 lelijke gekleurde flats in arnhem heeft gepost.
http://goo.gl/maps/6uND
Heel arnhem is btw lelijk
Gelukkig wel.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Centrum met winkels valt wel meeee...
Dat zijn helemaal geen flats, mafkees.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:03 schreef fotostarter het volgende:
Dat niemand die 2 lelijke gekleurde flats in arnhem heeft gepost.
http://goo.gl/maps/6uND
Heel arnhem is btw lelijk
Lelijke kantoortorens? Wie heeft die dingen eigenlijk ontworpen?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zijn helemaal geen flats, mafkees.
UNStudio... die hebben ook de perronkappen ontworpen en de OV terminal (aanbesteding van de laatste is mislukt). Ik vind de torens nogal uit de toon vallen, ze lijken ook alleen maar hoger in de omgeving, omdat het station een beetje in een put ligt.quote:
Alsof dat ding in de fik heeft gestaanquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:25 schreef Markster het volgende:
De agora hier in lelystad hadden ze gewoon zwart moeten doen, dan was het een hartstikke mooi pand, nu is het verschrikkelijk.
Dit ding staat in almere, vind ik zelf 1 van de lelijkste hier in de buurt:
[ afbeelding ]
Staat bij Centraal. Moet volgens mij op een heuze wolkkrabber lijker, maar de winkelpanden ernaast zijn hoger
Ik vind dat TNT-gebouw best wel mooi, maar waarschijnlijk ben ik één van de weinige die dat soort betongebouwen kan waarderen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:50 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Rijtje mooie gebouwen in Groningen
Inclusief die hele grafstadquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:14 schreef bambino het volgende:
[ afbeelding ]
Dat hele gebouw met die kleurtjes, afschuwelijk.
Inclusief die grafkist in de linker onderhoek
Als het in Halo had gezeten, had ik hem mooi gevondenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:52 schreef nattezwabber het volgende:
Dat niemand deze nog gepost heeft: de aula van de TU Delft
[ afbeelding ]
Prachtig juist! Geweldig dat beton op een jaren '60 futuristische manier.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:52 schreef nattezwabber het volgende:
[ afbeelding ]
Idd dat spaceschip/kikkerding is afschuwelijk.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:52 schreef nattezwabber het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 februari 2011 19:55 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[ afbeelding ]
Kleiburg, één van de laatste oude-stijl flats in de Bijlmer. Kanker in steenvorm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou zie je hem het liefst![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:23 schreef female81 het volgende:
Och, er zijn er zoveel.
Maar de eerste die me opnoemt is de zwarte doos met 18 knalrode verlichte logo's in hartje Eindhoven, ook wel luisterend naar de naam 'Mediamarkt'.
Te veel.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef Markster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn god, hoeveel logo's kan je op een pand kwijt
Nog erger.. het is mij nog nooit opgevallen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef Markster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Welke ambtenaar heeft daar in godsnaam toestemming voor gegeven... Normaal gesproken zijn er echt strikte regels omtrent licht reclame...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef Markster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom een kleurtje verven als je de woorden MEDIA MARKT op kan zetten?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef Markster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is idd een pareltjequote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:52 schreef nattezwabber het volgende:
[ afbeelding ]
Als die andere kleuren had gehad, had het best mooi uit kunnen pakken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:52 schreef nattezwabber het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, een arnhemmerquote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zijn helemaal geen flats, mafkees.
Vind het best een mooi gebouwquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:02 schreef Tom_ het volgende:
[ afbeelding ]
Blijkbaar heet het de '52 Degrees', het geval staat in Nijmegen.
Nee ging per ongeluk denk ik.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:18 schreef Lithia het volgende:
Hebben ze het expres zo scheef gedaan?
Dit ga je niet menen, vertel me snel dat dit een photoshop is s.v.p.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef Markster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Een normale vraag, ja. Een beetje domme vraag ook. Graag gedaan.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:29 schreef Lithia het volgende:
[..]
Het was een normale vraag lijkt me. Of dacht je dat de toren van Pisa ook expres scheef is?
Ik heb het antwoord al zelf opgezocht trouwens. toch bedankt.
Wat is daar dom aan? Het kan toch ook een fout zijn?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:37 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Een normale vraag, ja. Een beetje domme vraag ook. Graag gedaan.
Dat was toch wel een vrij functioneel gebouw? Het was van binnen in elk geval bijzonderder dan buiten.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:36 schreef speknek het volgende:
Zo ongeveer alle Nederlandse campussen zijn in de verschrikkelijke jaren zeventig gebouwd, maar voor zover ik ze ken zijn de VU en de TU Delft nog wel het ergst. Delft mag blij zijn dat bouwkunde is afgefikt, want als dat het visitekaartje is voor je opleiding wil je er toch meteen niet meer studeren..
[ afbeelding ]
Tsja, zo staan er meerdere gebouwen in dit topic die mensen blijkbaar heel lelijk vinden maar ik juist weer erg mooi.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:38 schreef speknek het volgende:
wtf, dat is een van de mooiste gebouwen van Nederland.
Ja functioneel, een loods is ook functioneel, maar mooi is het niet.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:40 schreef Duvel het volgende:
Dat was toch wel een vrij functioneel gebouw? Het was van binnen in elk geval bijzonderder dan buiten.
Datquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:48 schreef LostFormat het volgende:
Waar ik het meest verdrietig van wordt zijn die zielloze bedrijventerreinen naast de snelweg overal. Elk gebouw doet nog een beetje z'n best om iets te hebben wat het niet zo bedrijvenpanderig maakt maar juist dat maakt het allemaal zo treurig. Het is het constant allemaal net niet.
Mijn ogen!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:05 schreef Fukjoeman het volgende:
Laat maar jongens, ik nomineer alsmede presenteer hierbij de absolute winnaar:
[ afbeelding ]
Casa Confetti, Utrecht
Lijkt op een mislukte 8 bit game.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:05 schreef Fukjoeman het volgende:
[ afbeelding ]
Casa Confetti, Utrecht
NHL Hogeschool Leeuwarden heeft dat idee ook:quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:04 schreef Butterfly91 het volgende:
ING-gebouw bij Amsterdam
[ afbeelding ]
Opvallend hoe vaak de Uithof Utrecht hier al langs is gekomen. 't Is er dan ook vreselijk.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:05 schreef Fukjoeman het volgende:
[ afbeelding ]
Casa Confetti, Utrecht
Nieuwe bouwkundegebouw is dan wel weer erg mooi, maar is dan ook wel een oud gebouwquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:36 schreef speknek het volgende:
Zo ongeveer alle Nederlandse campussen zijn in de verschrikkelijke jaren zeventig gebouwd, maar voor zover ik ze ken zijn de VU en de TU Delft nog wel het ergst. Delft mag blij zijn dat bouwkunde is afgefikt, want als dat het visitekaartje is voor je opleiding wil je er toch meteen niet meer studeren..
[ afbeelding ]
Ugh. Die kleur. Het lijkt gewoon alsof de architect zwaar aan de lsd All you need is love roadtour gekeken heeft.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:04 schreef Lithia het volgende:
Retailpark was een van mijn favoriete gebouwen.
De overgang van kleuren doet me aan een aurora denken.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:05 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ugh. Die kleur. Het lijkt gewoon alsof de architect zwaar aan de lsd All you need is love roadtour gekeken heeft.
Prima. Maar het gele logo van Xenos er overheen?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:08 schreef Lithia het volgende:
[..]
De overgang van kleuren doet me aan een aurora denken.
[ afbeelding ]
Daar heb je gelijk in. Voordeel is wel dat het woord meer opvalt.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:09 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Prima. Maar het gele logo van Xenos er overheen?
Zo deze winnen wel denk ikquote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:23 schreef female81 het volgende:
Och, er zijn er zoveel.
Maar de eerste die me opnoemt is de zwarte doos met 18 knalrode verlichte logo's in hartje Eindhoven, ook wel luisterend naar de naam 'Mediamarkt'.
Verder scoren de oost-Duits aandoende flats e.d. nabij station Nijmegen ook hoog.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |