Positief blijven! Als jij in een wijk woont met minder werkzoekenden heb je meer kans.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:07 schreef Viking84 het volgende:
@ Blobje: nou, dat ik op gesprek mag komen is dus al heel wat blijkbaar.
Cool!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:10 schreef Blobje het volgende:
[..]
Positief blijven! Als jij in een wijk woont met minder werkzoekenden heb je meer kans.Overigens krijg ik net een bevestiging binnen dat ze binnen 5 dagen bellen voor een afspraak maken over een sollicitatiegesprek. Zo ver ben ik nog niet eerder gekomen.
Nice! En voor hoeveel uren in de week vroegen ze iemand?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:15 schreef Viking84 het volgende:
In het TNT-topic zitten mensen uit dezelfde stad als ik die meteen werden aangenomen.
Er was een hele rits vacatures. Voor 'mijn' wijk zou dat max 30 uur zijn, minimaal 3 dagen. Maar bij TNT kun je toch maar max 25 uur werken? (of bedoelen ze 30 bezorguren, evt verspreid over verschillende personen?)quote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:16 schreef Blobje het volgende:
[..]
Nice! En voor hoeveel uren in de week vroegen ze iemand?
Ik heb werkelijk waar bij elk mogelijk postbezorgbedrijf in de omgeving gesolliciteerd. TNT, Sandd, NetwerkVSP, DHL etc. Nooit plek en als dat er wel was werd ik niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Het is maar goed dat jij net over TNT begon en ik voor de grap eens even weer ging kijken.
Je kunt ook meerdere diensten achter elkaar draaien, dan kom je wel aan die uren.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:22 schreef Blobje het volgende:
Vreemd, bij mij stond er maandag t/m zaterdag. Minimaal 6, maximaal 15 uren. Misschien bedoelen ze inderdaad bezorguren van een complete wijk, die weer is opgedeeld over meer personen. Zou anders wel veel uren voor 1 postbode zijn vergeleken met mijn wijk. En dat is toch ook niet de kleinste.
Klopt, echter stond er bij mij maximaal 15 uren. Ze vroegen ook nog mensen in andere wijken in de omgeving. Misschien kan ik die er bij doen zodat ik ook rond de 25 a 30 uit kom.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je kunt ook meerdere diensten achter elkaar draaien, dan kom je wel aan die uren.
Hier zie je bijv staan dat het idd mogelijk is om tot max 30 uur te werken: http://www.studentenwerk.(...)r-TNT-in-Oss-gezocht
Doe ik die andere er ook bij, kom ik op 60 uitquote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:26 schreef Blobje het volgende:
[..]
Klopt, echter stond er bij mij maximaal 15 uren. Ze vroegen ook nog mensen in andere wijken in de omgeving. Misschien kan ik die er bij doen zodat ik ook rond de 25 uit kom.
Dat is geen betrouwbare site. Ik heb ook voor soortgelijke sites geschreven. Je plukt wat info van het internet en knutselt zelf een verhaaltje in elkaarquote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:29 schreef Blobje het volgende:
http://mens-en-samenlevin(...)ezorger-bij-tnt.html Daar staat dat er doorgaans contracten worden uitgegeven voor 15 uren. Gemiddeld 2 a 3 uurtjes per dag. Hmm nou jah, we zien wel.
Trusten!
Maar toch komt het overeen met wat er op mijn formulier stond. 15 uren.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is geen betrouwbare site. Ik heb ook voor soortgelijke sites geschreven. Je plukt wat info van het internet en knutselt zelf een verhaaltje in elkaar.
Afwachten is het devies en proberen @ gesprek zoveel mogelijk uren te krijgen.
Ja maar op mijn formulier stond 30 uurquote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:37 schreef Blobje het volgende:
[..]
Maar toch komt het overeen met wat er op mijn formulier stond. 15 uren.![]()
Precies. Ik hoop morgen gebeld te worden en dan zien we wel verder.
Ik wil ook 30.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar op mijn formulier stond 30 uur. Dat zegt dus niks. Op andere sites zie ik weer 25 uur staan.
Ik zou gaan slapen!.
Mooi!. In ieder geval een tweede gesprek, dat bied hoopquote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:03 schreef Catch_me het volgende:
Werd net gebeld n.a.v. het sollicitatie gesprek van gisteren, ik mag volgende week op het wooncomplex zelf op gesprek met de manager
Hoe zit dat als je ww hebt? Mag je dan banen weigeren? Stel dat je nu een baan krijgt, houd je dan de resterende ww-maanden over tot je (onverhoopt) weer zonder werk komt te zitten?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:49 schreef GotC het volgende:
We blijven door solliciteren!
En die baan bij Maandag doe ik toch maar niet. Ben niet voor niks uit de zorg gestapt
Daar ben je volgens mij niet helemaal vrij (meer) in. Je dient zover ik weet wel werk aan te nemen, ook al staat het niet op je favorietenlijstje...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe zit dat als je ww hebt? Mag je dan banen weigeren? Stel dat je nu een baan krijgt, houd je dan de resterende ww-maanden over tot je (onverhoopt) weer zonder werk komt te zitten?
Ik zou niet gelijk die baan hebben, maar voorgesteld worden aan het bedrijf via Maandag. Bovendien weet m'n werkcoach van m'n lichamelijke..gebreken, als ik het zo mag noemen (val daar naar mijn inzien niet onder namelijk).quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe zit dat als je ww hebt? Mag je dan banen weigeren? Stel dat je nu een baan krijgt, houd je dan de resterende ww-maanden over tot je (onverhoopt) weer zonder werk komt te zitten?
Dat had ik laatst ook.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:59 schreef GotC het volgende:
Hm, en een klein dilemma:
Ik werkte eerst in het ziekenhuis als ll-vpk. 2 jaar gedaan, gestopt 1 januari. Nu was ik vandaag op m'n oude afdeling, en die lieten me een zeer interessante vacature zien op intranet. Natuurlijk uitgeprint etc.
Maar, de vacature staat nog niet op internet. Toch gewoon even bellen? Ondanks dat ze het intern willen oplossen?
Edit: En dinsdag een gesprek bij een ander bedrijfBen erg benieuwd, aangezien ik eigenlijk niks van hun vakgebied afweet
Maar krijg eerst een uitgebreide training van een maand, dus komt wel goed.
Betekent dat ook dat je een callcenterbaan moet aannemen als je lijdt aan telefoonstress?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:01 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Daar ben je volgens mij niet helemaal vrij (meer) in. Je dient zover ik weet wel werk aan te nemen, ook al staat het niet op je favorietenlijstje...
Maar dit gaat om een ondersteunende functiequote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:34 schreef Viking84 het volgende:
@ GotC: en je zei net nog dat je niet voor niks uit de zorg bent gegaan?.
Dat kan iedereen wel zeggen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:32 schreef Balisto het volgende:
[..]
Betekent dat ook dat je een callcenterbaan moet aannemen als je lijdt aan telefoonstress?
Top! Hier nog geen telefoontje geweest, maar ze bellen mijn huisgenoot (vanwege mijn doofheid) en die kan niet garanderen dat 'ie opneemt, omdat 'ie aan het werk isquote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:18 schreef Blobje het volgende:
Nou ik ben ook door TNT gebeld. Komende dinsdagmorgen gesprek.
Op het einde van het gesprek vroeg ze nog of ik deze keer wel kwam opdagen op het gesprek. Ik: Huh, hoezo? Had ze op haar computer staan dat ik 1 oktober ook een sollicitatiegesprek had aan de hand van een telefonische screening, maar ik uiteindelijk nooit ben komen opdagen.
Lekker dan, ik ben nooit door hun gebeld en heb verder nooit wat van hun gehoord. Afgezien van een standaard mailtje dat ze contact opnamen als er een plek vrij kwam. En zij vertelde me dat ik telefonisch een screening heb gehad en 1 oktober niet was komen opdagen.
Als ik dat had geweten was ik in oktober al begonnen. Blijkbaar wilden ze me toen al hebben, maar zijn ze alleen vergeten daarvoor contact met mij op te nemen. Lekkere administratie daar.
Ja ging best snel inderdaad.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Top! Hier nog geen telefoontje geweest, maar ze bellen mijn huisgenoot (vanwege mijn doofheid) en die kan niet garanderen dat 'ie opneemt, omdat 'ie aan het werk is. Maar anders krijg ik mail, dus dat komt wel goed
.
Maar tof! En dinsdag is best snel. Ben benieuwd of je concurrentie hebt of dat je zo aan het werk kunt.
Ook als tijdelijke medewerker? Wat raar.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:27 schreef Blobje het volgende:
[..]
Ja ging best snel inderdaad.Het is wel voor maximaal 15 uren. Verder ben je verplicht bij de TNT minimaal 3 maanden te blijven. Dat is wel jammer, want ik heb nog genoeg sollicitaties lopen. Zal ze maandag wel even bellen allemaal hoe het er voor staat. Zul je net zien dat ik bij TNT wordt aangenomen terwijl ik een dag later gebeld wordt dat iemand me full-time wil hebben.
Ja dat vond ik ook. Hetzelfde idee als met een callcenter tegenwoordig. Moet je ook gelijk een half jaar of een jaar blijven. Alleen daar kan ik het me voorstellen vanwege de opleiding die je krijgt. Ik neem niet aan dat je bij TNT een opleiding "Hoe moet ik fietsen" krijgt. Waarschijnlijk is dat ingesteld vanwege het grote verloop van studenten hier bij TNT. Misschien hebben ze bij jou andere regels.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ook als tijdelijke medewerker? Wat raar.
Welke vestiging van TNT is dat dan? Ik kreeg als tijdelijke hulpkracht een contract voor een maand, wat daarna verlengd is met nog een maand. Er waren ook mensen bij wie het langer verlengd is en die hebben wel de mogelijkheid om op elk gewenst moment op te stappen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:33 schreef Blobje het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook. Hetzelfde idee als met een callcenter tegenwoordig. Moet je ook gelijk een half jaar of een jaar blijven. Alleen daar kan ik het me voorstellen vanwege de opleiding die je krijgt. Ik neem niet aan dat je bij TNT een opleiding "Hoe moet ik fietsen" krijgt. Waarschijnlijk is dat ingesteld vanwege het grote verloop van studenten hier bij TNT. Misschien hebben ze bij jou andere regels.
We wachten even afquote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:33 schreef Blobje het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook. Hetzelfde idee als met een callcenter tegenwoordig. Moet je ook gelijk een half jaar of een jaar blijven. Alleen daar kan ik het me voorstellen vanwege de opleiding die je krijgt. Ik neem niet aan dat je bij TNT een opleiding "Hoe moet ik fietsen" krijgt. Waarschijnlijk is dat ingesteld vanwege het grote verloop van studenten hier bij TNT. Misschien hebben ze bij jou andere regels.
Groningen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:35 schreef Balisto het volgende:
[..]
Welke vestiging van TNT is dat dan? Ik kreeg als tijdelijke hulpkracht een contract voor een maand, wat daarna verlengd is met nog een maand. Er waren ook mensen bij wie het langer verlengd is en die hebben wel de mogelijkheid om op elk gewenst moment op te stappen.
Er stond een rij van 3 opeenvolgende postcodes. Kon niet 1tje aanklikken, maar ze zijn alle 3 vlakbij. Woon in Vinkhuizen, dus het liefst daar of Reitdiep, De Held, Gravenburg.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Voor welke wijk heb je je opgegeven?.
Ah, vestiging Diamantlaan dusquote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:39 schreef Blobje het volgende:
[..]
Er stond een rij van 3 opeenvolgende postcodes. Kon niet 1tje aanklikken, maar ze zijn alle 3 vlakbij. Woon in Vinkhuizen, dus het liefst daar of Reitdiep, De Held, Gravenburg.
Jep, Achterweg.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:41 schreef Blobje het volgende:
[..]
![]()
Waar zat jij dan? Ook in Groningen?
RIP aan de nabestaandenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:39 schreef Blobje het volgende:
[..]
Er stond een rij van 3 opeenvolgende postcodes. Kon niet 1tje aanklikken, maar ze zijn alle 3 vlakbij. Woon in Vinkhuizen, dus het liefst daar of Reitdiep, De Held, Gravenburg.
Daar woonde ik vlakbijquote:
Leuk hier hoor in Vinkhuizen. Vorige week nog een schietpartij 100meter hier vandaan.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
RIP aan de nabestaanden![]()
.
Ik moest juist een keuze maken voor één van de wijken (rondje invullen). Post je ook ff mee in het TNT-topic elders in WGR?
Ze hebben wel een goeie friettent (Sammy's)quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:43 schreef Blobje het volgende:
[..]
Leuk hier hoor in Vinkhuizen. Vorige week nog een schietpartij 100meter hier vandaan.
Ik heb daar wel een paar keer ingevallen. Prachtige wijk om te bezorgen, allemaal trappetjes en veel te kleine brievenbusjes.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar woonde ik vlakbij(Rivierenbuurt). Miss heb je wel post bezorgd bij mij
.
De Sammy's!!!!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ze hebben wel een goeie friettent (Sammy's). En een goeie Chinees waar je lekker veel krijgt
.
Ik ben regelmatig speciaal voor die Chinees naar Vinkhuizen gefietst.
Bij ons was de brievenbus gewoon beneden. Geen traplopen hoor. Tenzij je pakketjes bezorgde. Sorry dat je zes trapjes op moest als je naar ons moestquote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:44 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik heb daar wel een paar keer ingevallen. Prachtige wijk om te bezorgen, allemaal trappetjes en veel te kleine brievenbusjes.
Sammy'squote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:47 schreef Blobje het volgende:
[..]
De Sammy's!!!!Het heet tegenwoordig anders. Het Vinkennest ofzo. De Chinees is ook prima.
Zeg dat tegen mij pakketbezorgerquote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bij ons was de brievenbus gewoon beneden. Geen traplopen hoor. Tenzij je pakketjes bezorgde. Sorry dat je zes trapjes op moest als je naar ons moest.
Dan heb ik wel een idee waar je hebt gewoond.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bij ons was de brievenbus gewoon beneden. Geen traplopen hoor. Tenzij je pakketjes bezorgde. Sorry dat je zes trapjes op moest als je naar ons moest.
Ik rende in principe altijd naar beneden als ik een pakketje verwachtte, maar meestal kwamen ze uit zichzelf al bovenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Zeg dat tegen mij pakketbezorgerAltijd 2 opties bij die vent:
1) Wil je even naar beneden komen, ik heb 453 pakketjes te bezorgen in dit gebouw!
2) Niet aanbellen oid, wel een briefje in de brievenbus beneden dat hij is geweest en dat t pakket bij t postkantoor ligt
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:57 schreef Viking84 het volgende:
Mijn huisgenoot is gebeld door een onbekend nr, maar kon niet opnemen, want hij zat middenin een workshop. Dat zal de TNT wel geweest zijn dus.
Juist, daar viel het altijd wel mee, brievenbussen beneden en van normaal formaat.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik rende in principe altijd naar beneden als ik een pakketje verwachtte, maar meestal kwamen ze uit zichzelf al boven.
@ Balisto: Rivierenhof.
Dan zal je zo wel een mailtje krijgen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:57 schreef Viking84 het volgende:
Mijn huisgenoot is gebeld door een onbekend nr, maar kon niet opnemen, want hij zat middenin een workshop. Dat zal de TNT wel geweest zijn dus.
Kut zeg. Jammer! Ik heb ook flink zitten slijmen aan de telefoon. "Waarom wil je graag bij TNT werken?" Lekker sportief bezig zijn en in de buitenlucht aan het werk past erg goed bij me, omdat.... blablabla. Ze twijfelde ook of ik wel lang zou blijven en toen kwam ze met die 3 maanden eis, maar goed.... ik lulde maar gewoon mee en toen mocht ik dus wel langs komen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:41 schreef Viking84 het volgende:
Nou, TNT gaat het niet worden. Eerst een hoop gezeur dat ze mij toch per se zelf aan de lijn wilden hebben (wat snap je niet aan 'dat kan niet') en vervolgens vonden ze het risico te groot dat ik snel weer weg ben en ze willen iemand die voor langere tijd beschikbaar is.
En er kwamen vragen als: "Waarom wil je graag bij TNT werken?". OMDAT IK GELD NODIG HEB, DUH.
Nou goed, nu ben ik dus wel pissig en paniekerig, want dit leek echt een goeie optie, ook al betaalt het bar slecht (8,10 bruto) en ik zou max 20 uur krijgen.
Maar goeie les voor de volgende keer: ook al moet je strontscheppen, altijd zeggen dat dat je droombaan is.
Nu ben ik ook een beetje aan het rondkijken in de zorg. Ik heb geen specifiek diploma, maar ik heb eerder wel als voedingsasisstent gewerkt en als activiteitenbegeleider (in de zomervakanties), dus miss kan ik daar nog iets mee doen?
Succes daarmee! Hopelijk wordt het wat.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:15 schreef Viking84 het volgende:
Nou ja, mijn huisgenoot was dus een beetje overdonderd. We dachten echt: ze bellen om een afspraak te maken en intussen kregen we allemaal vragen op ons afgevuurd waar we niet op gerekend hadden.
Volgende plan is om te kijken of ik wat uurtjes kan maken als huiswerkbegeleider en/of bijlesdocent bij een huiswerkinstituut. Heb een onderwijsbevoegdheid, dus dat zou in theorie goed moeten kunnen komen.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2755quote:Op zondag 13 februari 2011 18:58 schreef weasel85 het volgende:
Ik heb een vraag waar ik zelf geen duidelijke antwoord op heb. Ik hoop dat jullie deze voor mij kunnen beantwoorden.
Ik ben voor de komende 6 maanden op zoek naar werk. In september ga ik naar school.
Als ik via een uitzendbureau wil solliciteren naar een baan en het bedrijf neemt (alleen) vaste mensen aan.
Het bedrijf zal natuurlijk gaan vragen of ik nog school plannen heb. Mag ik in dit geval om aan werk te komen achterwege houden dat ik naar school wil gaan en dit ergens in juli aan het bedrijf vertel dat ik naar school wil gaan?
Misschien is de vraag krom gesteld, wist even niet hoe ik het anders moest formuleren.
Alvast bedankt!
Opleidingsniveau, welke richting... Tuurlijk: open sollicitaties. En als je zoekt moet je je richten op 'flexibel' '32 uur vrij in te delen' en al die andere lokroepen.quote:Op zondag 13 februari 2011 19:52 schreef LadyS het volgende:
Het ziet er naar uit dat mijn contract niet verlengd gaat worden (ben, i.v.m. kinderen, niet zo flexibel als ik zou moeten zijn voor deze functie), dus ik ben ook op zoek. Maar het allerliefst zou ik voornamelijk onder schooltijd gaan werken. Uiteraard heb ik veel gezocht op internet, maar het lijkt érg lastig om een functie met dergelijke werktijden te vinden.
Eigenlijk wil ik hier dus vragen of mensen nog een tip hebben voor me. Waar te zoeken? Hoe te zoeken? Open sollicitaties versturen wellicht?
Ik heb alleen HAVO afgerondquote:Op zondag 13 februari 2011 22:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Opleidingsniveau, welke richting... Tuurlijk: open sollicitaties. En als je zoekt moet je je richten op 'flexibel' '32 uur vrij in te delen' en al die andere lokroepen.
Hoi,quote:Op zondag 13 februari 2011 19:52 schreef LadyS het volgende:
Het ziet er naar uit dat mijn contract niet verlengd gaat worden (ben, i.v.m. kinderen, niet zo flexibel als ik zou moeten zijn voor deze functie), dus ik ben ook op zoek. Maar het allerliefst zou ik voornamelijk onder schooltijd gaan werken. Uiteraard heb ik veel gezocht op internet, maar het lijkt érg lastig om een functie met dergelijke werktijden te vinden.
Eigenlijk wil ik hier dus vragen of mensen nog een tip hebben voor me. Waar te zoeken? Hoe te zoeken? Open sollicitaties versturen wellicht?
Huishoudelijke hulp? Vaak vanaf 9 tot 12, en van 13-16.quote:Op maandag 14 februari 2011 09:37 schreef LadyS het volgende:
MIjn kinderen hebbben een continuerooster, dus ze zijn tussen de middag altijd op school. Tussen de middag wordt de overblijf (als de leraren aan het lunchen zijn) dus op vrijwillige basis geregeld door de ouders, dus daar is ook niet veel te verdienen
TNT heb ik ook al aan gedacht, n.a.v. de posts hier in het topic. Maar ik vrees dat ik dan teveel naar beneden ga qua loon (verdien nu iets van 13 euro per uur). Iets naar beneden vind ik niet erg, maar teveel is ook niet haalbaar, denk ik...
Succes, ik kreeg net weer een afwijzing.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:52 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben ook weer druk brieven aan het schrijven. Eén afwijzing op een open sollicitatie binnen, omdat mijn profiel niet voldoende op hun criteria aansloot (lees: te weinig werkervaring), zonet gereageerd op een vacature die alleen op de site vh bedrijf zelf staat (klein bedrijfje) en dus verwacht ik weinig concurrentie en ook een andere startersfunctie blijkt na informeren nog open te staan, dus daar schrijf ik op dit moment een brief naartoe
.
Als ik morgen aangenomen wordt bij de TNT verdien ik bijna de helft minder per uur.quote:Op maandag 14 februari 2011 09:37 schreef LadyS het volgende:
TNT heb ik ook al aan gedacht, n.a.v. de posts hier in het topic. Maar ik vrees dat ik dan teveel naar beneden ga qua loon (verdien nu iets van 13 euro per uur). Iets naar beneden vind ik niet erg, maar teveel is ook niet haalbaar, denk ik...
Nou dat is ook een beetje overdrevenquote:Op maandag 14 februari 2011 12:07 schreef Blobje het volgende:
[..]
Als ik morgen aangenomen wordt bij de TNT verdien ik bijna de helft minder per uur.Hoezo is dat niet haalbaar? Te duur huis en vaste lasten?
Als je niks hebt straks en al maanden solliciteert en niks vindt dan stel je je eisen vanzelf bij naar beneden.
Dat is waar. Ik mis alleen nog de papa in het verhaal?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou dat is ook een beetje overdreven. En zij heeft ook nog een kind hè, dat maakt het wel anders. Ik heb nog een huisgenoot die verdient en die ons allebei kan onderhouden in het meest dramatische geval, dus ik kan ook zeer slecht betaalde baantjes accepteren. Alles wat binnenkomt is iets.
Wat zoek je dan? En je woont in Groningen, niet echt een regio waar heel veel werk is ofzoquote:Op maandag 14 februari 2011 12:27 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik mis alleen nog de papa in het verhaal?
Mijn vriendin werkt bijna full-time, dus hier komt ook wel geld binnen, maar leuk is anders. Eerst paar maanden naar opleidings en werkniveau gesolliciteerd. 1 gesprek en vele afwijzingen verder ga je dan toch automatisch naar "lager" werk kijken. Hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt om straks weer iets op niveau te vinden omdat je er zo lang uit bent geweest. Dan nemen ze je nog minder snel aan, ook al ben je in de tussentijd dan post gaan bezorgen of callcenter werk gaan doen.
Ik vraag me wel eens af hoe dit soort 'bij'baantjes op je cv je kansen op een 'serieuze' baan beïnvloeden. Aan de ene kant kun je denken dat dingen zoals TNT, callcenter, afwasser, schoonmaker vrij waardeloos of misschien schadelijk zijn voor je cv, aan de andere kant laat het wel zien dat je niet te beroerd bent om te werken en ook de minder leuke dingen aan te pakken.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:27 schreef Blobje het volgende:
Hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt om straks weer iets op niveau te vinden omdat je er zo lang uit bent geweest. Dan nemen ze je nog minder snel aan, ook al ben je in de tussentijd dan post gaan bezorgen of callcenter werk gaan doen.
Klopt. Ik ben ook niet echt een carrière mens wat dat betreft. Hiervoor werkte ik 3 jaar als sportconsulent, personal coach en voedingsconsulent. Ik zoek iets op Sport, Gezondheid en Management gebied, maar daar is zelfs in het Westen weinig vraag naar. Ik sta bij een stuk of 10 bedrijven opgeslagen in de portefeuille, dus wie weet komt daar ooit nog wat uit.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat zoek je dan? En je woont in Groningen, niet echt een regio waar heel veel werk is ofzo. Ik ben blij dat ik naar de Randstad verhuisd ben. Ik heb hier meer opties, al kom ik dus ook dingen tegen in Nijmegen
.
Ik hoor daar ook wel tegenstrijdige berichten over. Je bent in ieder geval bezig, dus ze kunnen zien dat je niet te beroerd bent om te werken. Aan de andere kant zullen ze eerder iemand aannemen die nog helemaal in het vakgebied zit, dan iemand die er al een hele tijd uit is geweest en werkte als schoonmaker, callcenter etc. Helemaal in deze tijd waarin er genoeg hoogopgeleiden zijn zonder baan en de werkgever dus keuze genoeg hebben.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:57 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af hoe dit soort 'bij'baantjes op je cv je kansen op een 'serieuze' baan beïnvloeden. Aan de ene kant kun je denken dat dingen zoals TNT, callcenter, afwasser, schoonmaker vrij waardeloos of misschien schadelijk zijn voor je cv, aan de andere kant laat het wel zien dat je niet te beroerd bent om te werken en ook de minder leuke dingen aan te pakken.
Er helemaal uit zijn geweest vs een ander baantje onder je niveau nemen maakt dan ook geen verschil, volgens jou theoriequote:Op maandag 14 februari 2011 13:00 schreef Blobje het volgende:
[..]
Ik hoor daar ook wel tegenstrijdige berichten over. Je bent in ieder geval bezig, dus ze kunnen zien dat je niet te beroerd bent om te werken. Aan de andere kant zullen ze eerder iemand aannemen die nog helemaal in het vakgebied zit, dan iemand die er al een hele tijd uit is geweest en werkte als schoonmaker, callcenter etc. Helemaal in deze tijd waarin er genoeg hoogopgeleiden zijn zonder baan en de werkgever dus keuze genoeg hebben.
Tenzij je een C.V. hebt om U tegen te zeggen zal een bedrijf eerder iemand aannemen die net 2 weken zonder baan zit in hun vakgebied, dan iemand die al 6 maanden schoonmaakt, maar vervolgens ongeveer dezelfde C.V. kan laten zien. Die is er gewoon al te lang uitgeweest en ze hebben keuze genoeg. Dus hoe langer we "werkloos" blijven hoe moeilijker het wordt. Niet om jullie allemaal de put in te praten, maar zo werkt het wel.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Er helemaal uit zijn geweest vs een ander baantje onder je niveau nemen maakt dan ook geen verschil, volgens jou theorie. Waar je wel mee moet oppassen is dat je niet te lang in een ander baantje blijft hangen en het is in de praktijk nog wel eens lastig om redelijk betaalde baantjes te vinden die je ook snel weer kunt opzeggen (zo zie je alweer bij TNT
).
Klopt, maar zo is de markt in Nederland. Pech voor een heleboel mensen.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:22 schreef Viking84 het volgende:
We hebben echter ook weinig mogelijkheden om er wat aan te doen. Alsof we er zelf voor kiezen werkloos te worden. Ik heb misschien wel weer het geluk dat ik nu in een andere branche solliciteer dan waar ik werkte voor ik werkloos werd.
Zo, drie brieven weg en eigenlijk ben ik er nu wel flauw van voor vandaag. Even kijken waar ik nog op moet reageren.
Is je laten omscholen geen optie? (moet je eerst wel goed bedenken wat je wilt gaan doen).quote:Op maandag 14 februari 2011 15:05 schreef Blobje het volgende:
[..]
Klopt, maar zo is de markt in Nederland. Pech voor een heleboel mensen.Ik heb net even gebeld naar alle sollicitaties die ik nog had lopen of daar al wat over bekend was over de verdere vervolgprocedure. Ben dus nergens door naar de volgende ronde.
Op 1 vacature waren 370!!! reacties. Zo kom je ook nooit aan een baan.
Morgen dus maar gewoon contract bij TNT tekenen als ze me willen hebben.
Dat is ook nog een optie inderdaad. Heb nu zowel een HBO als een MBO diploma in 2 vakgebieden, dus ben al wel vrij breed opgeleid. Waar wil jij je in laten omscholen dan? Volgens mij kunnen we beter naar een echte "vakschool". Naar die mensen is altijd wel vraag. (techniek, zorg etc.)quote:Op maandag 14 februari 2011 15:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is je laten omscholen geen optie? (moet je eerst wel goed bedenken wat je wilt gaan doen).
Dan kun je stage lopen (levert niet veel minder op dan werken bij TNT) en doe je relevante werkervaring op. Als mijn sollicitaties ook nergens op uit lopen ga ik dat ook doen, denk ik.
Ja, naar dilemma. Echter: als je nu nee zegt weet je niet wanneer er een nieuw aanbod komt en als je werk onder je niveau accepteert, holt je vakkennis ook achteruit. Ik zou het gewoon doen dus. Je mag allang blij zijn met zo'n goed aanbodquote:Op maandag 14 februari 2011 16:22 schreef twiFight het volgende:
Ik ben net gebeld en kreeg een baan aangeboden voor 40 uur per week. Ik moet nog wel solliciteren, maar ik voldoe aan alle eisen en ze hebben volgens mij meer mensen nodig dan die gesolliciteerd hebben. Het is business-to-business helpdeskwerk, basically. Niet waarvoor ik gestudeerd heb, maar ik moet wegens omstandigheden wel. Gelukkig zitten er wel voordelen aan, zoals gratis OV, werken bij een internationaal bedrijf en werken met klanten. Die laatste twee zouden me later weer kunnen helpen. Ik wil eigenlijk wel beter passend werk, maar heb nu ademruimte om me eerst even op andere zaken te richten. Ik hoop alleen wel dat ik niet te lang blijf hangen bij dit bedrijf, want dan gaan de kennis van mijn vakgebied té erg achteruit. Ik ben echter wel een verschrikkelijk loyaal persoon en hou er niet van om na 6 maand al naar een ander bedrijf te verkassen :\
Ik heb nog wel een mooie voorbeeldbriefquote:Op maandag 14 februari 2011 16:26 schreef Viking84 het volgende:
Voor geïnteresseerden: TOPdesk in Delft zoekt ook nog steeds support specialisten.
Jammer dat het niks is gewordenquote:Op maandag 14 februari 2011 16:43 schreef inXs het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een mooie voorbeeldbriefIk heb ook nog wat traineeships gezien hier in de buurt die me wel interessant lijken.
Ben ik met je eens, maar ik solliciteer natuurlijk vanuit een baanquote:Op maandag 14 februari 2011 16:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jammer dat het niks is geworden. Ik heb ook gesolliciteerd bij een bedrijf waarvoor ik dagelijks 2 uur heen en 2 uur terug zou moeten, maar als het echt een leuke baan is en ik een eersteklasabonnement krijg heb ik het er wel voor over
. Voor een tijdje. Werken in A'dam is op termijn ook mogelijk, dat scheelt alweer
.
Ja, dat maakt de situatie wel weer andersquote:Op maandag 14 februari 2011 16:57 schreef inXs het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar ik solliciteer natuurlijk vanuit een baanwaar ik niet weg moet en opzich prima zit, alleen zou ik graag naar een andere sector willen. Ik heb gelukkig nog mogelijkheid om kritisch te zijn dus en zij twijfelden er ook nogal over, hiernaast is het OV slecht naar Delft (vanuit mijn woonplaats dan) en staan er dagelijks files. Hiernaast zijn hier in de buurt ook wellicht nog wat dingen die ik aan kan grijpen.
Zeker en dat is mijn doel ook. Ik ben alleen wel een genieter van vrije tijd, dus ik hoop dat ik me na een dag hersendodend werk er nog toe kan zetten in de avonden of weekenden bij te leren over nieuwe technieken.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, naar dilemma. Echter: als je nu nee zegt weet je niet wanneer er een nieuw aanbod komt en als je werk onder je niveau accepteert, holt je vakkennis ook achteruit. Ik zou het gewoon doen dus. Je mag allang blij zijn met zo'n goed aanbod. Intussen kun je miss dmv het lezen van vakliteratuur / vakblogs / groepen op Linkedin bij blijven en dit ook op je cv en evt in je brief vermelden. Voordeel is dat je evt toekomstige werkgever je beweringen kan staven als 'ie op je naam googled
.
Reiskostenvergoeding is niet verplicht. Kijk maar eens in de CAO wat daar over instaat.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:53 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zeker en dat is mijn doel ook. Ik ben alleen wel een genieter van vrije tijd, dus ik hoop dat ik me na een dag hersendodend werk er nog toe kan zetten in de avonden of weekenden bij te leren over nieuwe technieken.
Trouwens, nog een vraag. Bij het contract zit de arbeidsvoorwaarde in dat je een OV-kaart krijgt waarmee je in principe altijd door heel nederland kan reizen. Prima natuurlijk. Maar betekent dit dat ze alle andere reisvergoeding kunnen weigeren? Of kan ik dat alsnog verwachten, als ik bv er voor kies toch met de auto te gaan. Of is reisvergoeding sowieso 'vrijwillig' (ik dacht dat dit een verplichting was voor werkgevers, maar dat weet ik niet zeker)?
Nee, C.V. wilde ze niet zien. Ze weet wel dat ik hoogopgeleid ben. Ze vroeg naar mijn toekomstplannen en toen kwam dat ook ter sprake.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:14 schreef Viking84 het volgende:
Nou ik ben benieuwdWilde ze je cv ook zien? Maw: weet ze dat je.hoogopgeleid bent?
En toen zei jij natuurlijk: "Op dit moment ben ik nergens mee bezig"quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:40 schreef Blobje het volgende:
[..]
Nee, C.V. wilde ze niet zien. Ze weet wel dat ik hoogopgeleid ben. Ze vroeg naar mijn toekomstplannen en toen kwam dat ook ter sprake.
Kijk, dat kan dus wel wat opleverenquote:Overigens werd ik gebeld door een bedrijf die mijn C.V. heeft bewaard. Die zou me binnenkort weer bellen om een afspraak te maken voor een kennismaking.
Ik zei dat ik geen verdere sollicitaties heb lopen. (Klopt ook, had alles wat nog liep gisteren opgebeld) Verder volg ik nog een cursus via het LOI als aanvulling op mijn opleiding, dus ik zei dat ik die 2 dingen dan voorlopig wil gaan combineren, dus zeker het komende half jaar ben ik beschikbaar.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En toen zei jij natuurlijk: "Op dit moment ben ik nergens mee bezig"(Daar ging het bij mij nml mis)
Goed geregeldquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:54 schreef Blobje het volgende:
[..]
Ik zei dat ik geen verdere sollicitaties heb lopen. (Klopt ook, had alles wat nog liep gisteren opgebeld) Verder volg ik nog een cursus via het LOI als aanvulling op mijn opleiding, dus ik zei dat ik die 2 dingen dan voorlopig wil gaan combineren, dus zeker het komende half jaar ben ik beschikbaar.
Misschien in je profiel zetten dat je nu uitzendwerk/tijdelijk werk doet? Dan snappen huiswerkinstituten dat je liever bij hun aan het werk wil vanwege je sector en bedrijven zien aan je dat je niet te beroerd bent om te werken. Ze snappen zelf ook wel dat je dan beschikbaar bent. Iedereen heeft liever een vaste baan dan tijdelijk werk en bij een mooie CV nemen ze contact met je op bij interesse. En dat je dan uiteindelijk helemaal geen uitzendwerk doet nu, ach.. iedereen overdrijft toch op LinkedIn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Goed geregeld.
Ik wil dus bij huiswerkinstituten gaan solliciteren, maar ik zit een beetje met het probleem dat ik ook op LinkedIn sta (en wil blijven staan voor toekomstige werkgevers) en als zij mij gaan Googlen, kunnen zij daaruit halen dat ik actief op zoek ben naar een baan en zullen miss ook weer bang zijn dat ik snel weg ben. Dus ik moet nog even nadenken hoe ik dat ga oplossen. Ik heb géén idee hoe snel ik aan een vaste baan kom nml.
Wel is het zo dat ik ook aan zelfstudie aan het doen ben om mezelf aantrekkelijker te maken en het kan best zijn dat dat nog even een tijdje zou doorgaat. Dat ik eerst nog aan imago-building moet doen enzo.
Ik hoop niet dat je je profiel speciaal voor dat gesprek hebt geüpdatet?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
Vandaag mijn LinkedIn-profiel nog maar eens een update gegeven en vanavond solliciteren op een functie waarvoor ik te weinig ervaring heb.
Mijn profiel was al vrij up-to-date. Moest alleen nog een paar kleine dingen toevoegen omdat ik nu bijna klaar ben met mijn onderzoek en weet wanneer ik aan de slag kan gaan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je je profiel speciaal voor dat gesprek hebt geüpdatet?. Want ze hebben je profiel inmiddels natuurlijk allang bekeken
.
Succes iig!.
Oh ik begreep dat je vanavond een gesprek hebt, sorryquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mijn profiel was al vrij up-to-date. Moest alleen nog een paar kleine dingen toevoegen omdat ik nu bijna klaar ben met mijn onderzoek en weet wanneer ik aan de slag kan gaan.
Ik ben benieuwd of ik überhaupt in aanmerking kom voor een gesprek daar als starter.
Nee moet mijn sollicitatie voor die functie nog de deur uit doen. Misschien dat ik daarna nog naar een interessante functie zoek om me op te richten zodat ik in ieder geval wat dingen in gang zet. Gelukkig is er ook nog een mogelijkheid dat ik bij mijn huidige afstudeerbedrijf blijf.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh ik begreep dat je vanavond een gesprek hebt, sorry.
Fuuuuuuuuuucking irritant zeg. Vanuit hun standpunt bezien wel begrijpelijk (en je bent vast niet de eerste die zo'n 'grapje' uithaalt). Had je je achteraf beter een beetje dom voor kunnen doen, zodat ze niet wisten dat je hoogopgeleid bentquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:56 schreef Blobje het volgende:
Nou lekker dan....![]()
TNT belde net dat ze nog niet konden zeggen of ze me wilden aannemen. Ze wachten nog tot volgende week vrijdag om te kijken of er "geschiktere" kandidaten langs kwamen. Ze waren bang dat ik vanwege mijn hogere opleiding te snel weer weg zou gaan. Dat terwijl ik nog zat te slijmen dat ik zeker een half jaar tot een jaar zou blijven en misschien nog wel langer. Die kandidaten komen vast nog wel langs, dus dat wordt volgende week vast een afwijzing.
Mooi is dat. Functies op mijn niveau vind ik niet of reageren 370 mensen op. En functies onder mijn niveau willen ze me niet hebben omdat ik dan toch te snel weg zou gaan. Het is ook altijd hetzelfde verhaal.
Misschien had ik beter niet keurig in overhemd en nette schoenen kunnen gaan solliciteren bij TNT.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Fuuuuuuuuuucking irritant zeg. Vanuit hun standpunt bezien wel begrijpelijk (en je bent vast niet de eerste die zo'n 'grapje' uithaalt). Had je je achteraf beter een beetje dom voor kunnen doen, zodat ze niet wisten dat je hoogopgeleid bent.
Je vraagt je soms ook af waar je eigenlijk voor gestudeerd hebt hè. Want als starter kom je zo moeilijk ergens binnen. Natuurlijk moet je als starter nog veel leren, maar ikzelf ben heus wel bereid om gedurende de leerperiode voor een lager salaris aan de slag te gaan hoor. Al die afgestudeerden die minimaal 2200 bruto eisen verpesten het een beetje voor ons.
Mag ik vragen wat je bedoelt met SH ??quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:49 schreef Viking84 het volgende:
Ik helemaal trots dat ik geen Wajong-status heb (die hebben veel andere sh nml wel), loop ik alsnog dingen mis omdat ik die status niet heb. Had me bijv ingeschreven voor een mediatraining. Dan maken ze een filmpje met je en dat is natuurlijk wel hip! Maja, geen Wajonguitkering = geen filmpje
![]()
.
Slechthorend, sorryquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:40 schreef MevrJo-Jo. het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat je bedoelt met SH ??
Mijn huisgenoot wel en die heeft ook CIW gestudeerdquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:13 schreef pussywillow het volgende:
JaEr is me alleen geen taxi aangeboden, ik ga met de auto. Heb je ervaring met dat bedrijf?
Dan is het een win-winsituatie! Succes!quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:59 schreef pussywillow het volgende:
AhaNou zie ik mezelf geen andere baan vinden en 1250 euro is voor mij momenteel een fortuin
, maar toch goed om te weten. Dank!
Fixed.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:10 schreef pussywillow het volgende:
Maandag a.s. wel een kennismakingsgeprek bij een bedrijf dat traineeships aanbiedt richting informatiemanagement. Het klonk in ieder geval als iets dat goed aansluit bij mijn interesses en ook bij mijn opleiding (communicatie-/informatiewetenschap). Aan het einde van zo'n traineeship krijg je dan een soort HBO-diploma. Voelt voor mij eigenlijk wel een beetje apart omdat ik al een WO-diploma heb. Niet dat ik me daarom te goed voel voor iets op HBO-niveau en ik heb natuurlijk ook niet het idee dat ik nu nooit meer iets hoef te leren (in tegendeel), maar ergens voelt het toch een beetje als een soort achteruitgangverbreding. Terwijl het dat natuurlijk niet is, en het zou wel een mooie kans zijn. Maar goed, eerst die kennismaking maar eens afwachten.
Dat heb ik ook wel eens gedaan ja, daarna was ik zwaar depressief. Ik heb erg lang over mijn studie gedaan en mijn oudklasgenoten hebben allemaal al enige tijd een topbaan. Het is zelfs zo erg dat ik niet eerder een LinkedIn wou aanmaken omdat ze dan konden zien dat ik nog steeds geen baan hadquote:Ik zat trouwens op Facebook wat profielen van oud-klasgenoten van de middelbare school te bekijken. Je voelt je toch best wel een faalhaas als je dan leest dat ze eigenlijk bijna allemaal wel aan het werk zijn. De één is advocaat, de ander iets in het bedrijfsleven, weer een ander is psycholoog... en ik zit hier maar een beetje aan te kloten met brieven en afwijzingenNou ja, ik doe het ook niet expres, maar het voelt wel slecht.
Dat klinkt bekend. Ik denk soms ook, had ik maar wat meer in de kroeg gehangen of zo. Want iedereen die er de kantjes vanaf liep of helemaal stopte, heeft het nu beter voor mekaar dan ik.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:57 schreef Blobje het volgende:
Ah goed nieuws voor sommigen! Gefeliciteerd met de aankomende gesprekken. Hopelijk komt er wat uit.![]()
Als ik kijk naar een paar studie-afhakers op het HBO, dan ben ik wel jaloers. Een aantal hebben banen om u tegen te zeggen of hebben zelf miljoenenbedrijven.Ze hebben in ieder geval betere banen dan diegene die de studie wel hebben afgerondt.
Dan heb jij kennelijk ook een studie gedaan die in trek is of genoeg werkervaringquote:Op woensdag 16 februari 2011 15:39 schreef Blik het volgende:
Monsterboard is echt een geniale uitvinding, al door 4 headhunterbureaus gebeld die alle 4 tot nu toe interessante banen hebben. Zo hoef ik zelf nauwelijks moeite te doen om aan sollicitaties te krijgen
Jeequote:Op woensdag 16 februari 2011 17:30 schreef GotC het volgende:
Vrijdag 2e gesprek bij het detacheringsbureauZe zeiden dat ze 10 min na het gesprek al wisten dat ze met mij door wilden, maar dat ze mij nog even de tijd wilde gunnen om erover na te denken.
Verder waren ze erg enthousiast
Bij mij is het juist het tegenovergestelde wat mij altijd weer gelukkig stemtquote:Op woensdag 16 februari 2011 11:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gedaan ja, daarna was ik zwaar depressief. Ik heb erg lang over mijn studie gedaan en mijn oudklasgenoten hebben allemaal al enige tijd een topbaan. Het is zelfs zo erg dat ik niet eerder een LinkedIn wou aanmaken omdat ze dan konden zien dat ik nog steeds geen baan had
Vast welquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jee.
Ik hoop dat ik woensdag ook zo'n indruk achterlaat. M'n brief had iig wel indruk gemaakt
.
Bljkbaar is afgeronde HBO en WO-studie en 2 jaar werkervaring wel in trekquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan heb jij kennelijk ook een studie gedaan die in trek is of genoeg werkervaring. Geldt helaas niet voor iedereen hier.
Juistquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Bljkbaar is afgeronde HBO en WO-studie en 2 jaar werkervaring wel in trek
Een internetmarketingbedrijfquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Vast welIk duim iig voor je
Bij welk bedrijf heb je gesprek? (of wat voor soort bedrijf)
HBO Logistiek & Economiequote:Op woensdag 16 februari 2011 17:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Juist. Over 2 jaar word ik ook door jan en alleman benaderd
.
Welke studie btw?.
Schoonmaaksterquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:46 schreef GotC het volgende:
[..]
Leuk! Erg interessantWat zou je functie worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Het kan voor en tegen je werken. Ik ken iemand die ook een WO en HBO studie heeft afgerond en daarnaast nog twee extra diplomas heeft, maar daardoor is haar mogelijke werkveld zo klein geworden dat je ook maar net geluk moet hebben. Bovendien kom je dan ook in een segment terecht waar mensen je naam gehoord moeten hebben voordat ze uberhaupt gaan nadenken over een gesprek. Uit het niets reageren op een vacature is er dan niet meer bij. Maar goed dan praat ik wel over een heel andere sector.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Bljkbaar is afgeronde HBO en WO-studie en 2 jaar werkervaring wel in trek
Dan heb je je teveel gespecialiseerd idd.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:16 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het kan voor en tegen je werken. Ik ken iemand die ook een WO en HBO studie heeft afgerond en daarnaast nog twee extra diplomas heeft, maar daardoor is haar mogelijke werkveld zo klein geworden dat je ook maar net geluk moet hebben. Bovendien kom je dan ook in een segment terecht waar mensen je naam gehoord moeten hebben voordat ze uberhaupt gaan nadenken over een gesprek. Uit het niets reageren op een vacature is er dan niet meer bij. Maar goed dan praat ik wel over een heel andere sector.
Ik denk dat dat in mijn geval niet snel het geval gaat zijn. De WO-studie is redelijk algemeen van aard, en de HBO-studie is dan richting logistiek/supply chain. Daarnaast ook twee jaar werkervaring en 3 verschillende stages die ook in die logistiek/supply chain richting gaan. Het werkveld is daarmee breed genoeg om functies te vinden die interessant kunnen zijn en ook breed genoeg zodat potentiële werkgevers mij kunnen vinden op Monsterboardquote:Op woensdag 16 februari 2011 18:16 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het kan voor en tegen je werken. Ik ken iemand die ook een WO en HBO studie heeft afgerond en daarnaast nog twee extra diplomas heeft, maar daardoor is haar mogelijke werkveld zo klein geworden dat je ook maar net geluk moet hebben. Bovendien kom je dan ook in een segment terecht waar mensen je naam gehoord moeten hebben voordat ze uberhaupt gaan nadenken over een gesprek. Uit het niets reageren op een vacature is er dan niet meer bij. Maar goed dan praat ik wel over een heel andere sector.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Schoonmaakster.
Leuk! Daar heb ik ook naar gesolliciteerd laatst. Ze hadden alleen honderden sollicitaties binnen gekregen. Succes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zal best iddquote:Op woensdag 16 februari 2011 20:42 schreef Blobje het volgende:
[..]
Leuk! Daar heb ik ook naar gesolliciteerd laatst. Ze hadden alleen honderden sollicitaties binnen gekregen. Succes!
Definieer basiskennisquote:Op woensdag 16 februari 2011 22:14 schreef xaban06 het volgende:
Heb je basis linux kennis, stuur mij even een PM
Indien dit niet toegestaan is, mag het verwijderd worden. Ik ben geen recruiter ofzo, wij zoeken gewoon collega's
Jeequote:Op donderdag 17 februari 2011 09:36 schreef Catch_me het volgende:
Net gebeld dat de keuze op mij is gevallen voor dat alarm/bewaking (bij)baantje, kan volgende week al beginnen
Heb alleen de arbeidsvoorwaarden niet maar je word er niet stinkend rijk vanquote:
Je moet weten wat Linux is, enkele basis commando's kennen (ls, dir, echo, grep, cd, nano, etc etc) en apache/mysql etc zijn bekende termen voor je (lees: je weet wat het is, je hoeft er geen expert in te zijn).quote:Op donderdag 17 februari 2011 07:34 schreef marcosta het volgende:
[..]
Definieer basiskennis
Grep -r genoeg?
Voldoe je aan bovenstaande?quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:56 schreef marcosta het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 17 februari 2011 15:10 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Je moet weten wat Linux is, enkele basis commando's kennen (ls, dir, echo, grep, cd, nano, etc etc) en apache/mysql etc zijn bekende termen voor je (lees: je weet wat het is, je hoeft er geen expert in te zijn).
[/quote
Wat voor functie hebben we het dan over en wat is de salarisindicatie en belangrijk..locatie
Dat voor de gek houden wordt ook lastig. Als ze je C.V. zien geloven ze nooit dat jij de komende jaren toch zeker dat mooie kantoorpand wilt schoonmaken. Ook al zeg je het met een stalen gezicht.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:36 schreef Viking84 het volgende:
Hopeloos idd, hoe moet je dan aan je centen komen? Iedereen klaagt maar dat HBO'ers en WO'ers niet onder hun niveau willen werken, maar dat wordt je gewoon ook onmogelijk gemaakt, tenzij je iemand dusdanig voor de gek kunt houden dat ze geloven dat je van plan bent een flinke tijd te blijven. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen als ik - onverhoopt - toch nog in de schoonmaakbranche moet gaan solliciteren.... Dat is echt een beetje m'n laatste optie...
Zeg dat wel.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:39 schreef Renesite het volgende:
Groningen groningen...
Het is op het moment bar en boos wat dat betreft.
Dat boeit een schoonmaakbedrijf niet zoveel. Vooropleidingen zijn niet nodig en ervaring is handig, maar ook niet een vereiste. Ze zijn al lang blij als je Nederlands kunt praten en gewoon op tijd aan komt op je werk. 50% van de werknemers (ja, voornamelijk allochtonen) doen dat namelijk niet eens. Als je je gewoon normaal gedraagt zijn ze allang blij met je dus. Je krijgt alleen in het begin niet de 'leuke' diensten en ik heb eerst bijna een jaar lang om 6 uur 's ochtends moeten werken. Als je er een paar maanden werken wilt zul je dus wel de vervelende objecten en vervelende tijden krijgen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:01 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat voor de gek houden wordt ook lastig. Als ze je C.V. zien geloven ze nooit dat jij de komende jaren toch zeker dat mooie kantoorpand wilt schoonmaken. Ook al zeg je het met een stalen gezicht.Ik zei ook bij de TNT dat ik zeker een tijd wou blijven, maar dat geloofden ze ook niet.
Heerlijk juist, om 6 uur beginnen. Dan ben je tenminste ook een beetje op tijd klaar en heb je nog wat aan je dag. Kun je daarna mooi door solliciteren en zelfs nog een sollicitatiegesprek houdenquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat boeit een schoonmaakbedrijf niet zoveel. Vooropleidingen zijn niet nodig en ervaring is handig, maar ook niet een vereiste. Ze zijn al lang blij als je Nederlands kunt praten en gewoon op tijd aan komt op je werk. 50% van de werknemers (ja, voornamelijk allochtonen) doen dat namelijk niet eens. Als je je gewoon normaal gedraagt zijn ze allang blij met je dus. Je krijgt alleen in het begin niet de 'leuke' diensten en ik heb eerst bijna een jaar lang om 6 uur 's ochtends moeten werken. Als je er een paar maanden werken wilt zul je dus wel de vervelende objecten en vervelende tijden krijgen.
Ja, het is weinig hoopvol op dit moment.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:39 schreef Renesite het volgende:
Groningen groningen...
Het is op het moment bar en boos wat dat betreft.
Niet echt fijn combineren met een fulltime studie daarentegen. Bovendien ben ik een nachtmens, dus ik werk liever 's avonds, maar soit. Ik kon ook 's avonds in het weekend werken, leuk werk en 150% betaald, maar ik had op dat moment de uren niet nodig.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Heerlijk juist, om 6 uur beginnen. Dan ben je tenminste ook een beetje op tijd klaar en heb je nog wat aan je dag. Kun je daarna mooi door solliciteren en zelfs nog een sollicitatiegesprek houden
Denk niet dat het in de nabije toekomst erg veel beter wordt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:24 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ja, het is weinig hoopvol op dit moment.Jammer dat verhuizen voor mij geen optie is. Niet dat ik hier persé weg wil, het werk moet maar hierheen komen.
Toch typisch, ik ben academisch geschoold en sinds een paar jaar gaat het in mijn branche ook niet bepaald goed (ruimtelijke/vastgoed ontwikkeling)quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:36 schreef Viking84 het volgende:
Hopeloos idd, hoe moet je dan aan je centen komen? Iedereen klaagt maar dat HBO'ers en WO'ers niet onder hun niveau willen werken, maar dat wordt je gewoon ook onmogelijk gemaakt, tenzij je iemand dusdanig voor de gek kunt houden dat ze geloven dat je van plan bent een flinke tijd te blijven. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen als ik - onverhoopt - toch nog in de schoonmaakbranche moet gaan solliciteren.... Dat is echt een beetje m'n laatste optie...
Dan heb je geluk gehad, denk ikquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:42 schreef nozem het volgende:
[..]
Toch typisch, ik ben academisch geschoold en sinds een paar jaar gaat het in mijn branche ook niet bepaald goed (ruimtelijke/vastgoed ontwikkeling)
Toch heb ik in de afgelopen tijd nooit moeite gehad om (soms best leuke) MBO/HBO baantjes bij banken/helpdesks e.d. te regelen. En ik ben altijd eerlijk geweest over het feit dat ik weg ben zodra ik een baan in mijn studierichting heb gevonden.
Sommige bedrijven zijn heel snel (binnen een dag een reactie), maar anderen laten heel laat iets horen of juist helemaal niets. Een maand geleden heb ik ergens gesolliciteerd, twee weken later lieten ze weten dat ze nog wat meer tijd nodig hadden en inmiddels zijn ze druk met van alles en nog wat (ik volg ze @ Twitter en FB), behalve met het uitzoeken van een nieuwe collega, zo lijkt het welquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:40 schreef Sjowhan het volgende:
Ben nog steeds werkzoekende, en ik baal ervan dat sommige bedrijven ook niets (snel) laten horen mbt ontvangst sollicitatie.
Hoe zit dat bij jullie? Duurde dat ook 1-2 weken voordat je maar iets vernomen had van het bedrijf (dit is nu wat ik ervaar).
En hoe snel laten bedrijven vaak wat horen ná een gesprek? Ben wel uitgenodigd afgelopen dinsdag, en ondanks dat ik vermoed/denk dat ze me "te licht" te vinden, heb ik niets meer vernomen
Ik kreeg net een bericht dat ik uitgenodigd ben voor een gesprek en ik moest eerst kijken welk bedrijf dat ook alweer was.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Sommige bedrijven zijn heel snel (binnen een dag een reactie), maar anderen laten heel laat iets horen of juist helemaal niets. Een maand geleden heb ik ergens gesolliciteerd, twee weken later lieten ze weten dat ze nog wat meer tijd nodig hadden en inmiddels zijn ze druk met van alles en nog wat (ik volg ze @ Twitter en FB), behalve met het uitzoeken van een nieuwe collega, zo lijkt het wel.
Dat had ik idd ook toen ik uitgenodigd werd voor een gesprekquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:50 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik kreeg net een bericht dat ik uitgenodigd ben voor een gesprek en ik moest eerst kijken welk bedrijf dat ook alweer was.![]()
Het is wel jammer dat ik een lange reistijd zou hebben mocht ik er aangenomen worden.
Ik zat mijn sollicitatie mail even na te lezen heb ik daarin ook nog een enorme domme spelfout gemaakt.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat had ik idd ook toen ik uitgenodigd werd voor een gesprek. Zoveel brieven verstuurd
.
Op dit moment doe ik niet moeilijk over een lange reistijd. Ik pak alles aan!.
Zou voor de functie waarvoor ik woensdag op gesprek ga ongeveer 5 kwartier reistijd hebben (2x per dag, incl. naar het station fietsen enzo). Dat vind ik wel redelijk te doen nog.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:57 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik zat mijn sollicitatie mail even na te lezen heb ik daarin ook nog een enorme domme spelfout gemaakt.
Ik had uitgenodigd met een t aan het eind geschreven.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:59 schreef Viking84 het volgende:
.
Ik lees mijn brieven wel tien keer na voor ik ze verstuur. Moet ook wel, want voor de functies waar ik op reageer is een uitmuntende schrijfvaardigheid onontbeerlijk. Als ik een spelfout maak, is het dus game over.
Maar maak je niet druk: je bent toch al uitgenodigd. Wanneer is het gesprek en voor wat voor functie bij wat voor soort bedrijf?
.
Ik krijg bijna altijd wel binnen 2-3 dagen een ontvangstbevestiging en daarin wordt dan aangegeven wanneer je meer hoort. Wanneer de afwijzing komt verschilt, meestal wel na de sluitingsdatum (kan een dag duren, of een week, of twee weken...) maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik binnen één dag na het sturen van de brief een ontvangstbevestiging en afwijzing in één kreegquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:40 schreef Sjowhan het volgende:
Ben nog steeds werkzoekende, en ik baal ervan dat sommige bedrijven ook niets (snel) laten horen mbt ontvangst sollicitatie.
Hoe zit dat bij jullie? Duurde dat ook 1-2 weken voordat je maar iets vernomen had van het bedrijf (dit is nu wat ik ervaar).
En hoe snel laten bedrijven vaak wat horen ná een gesprek? Ben wel uitgenodigd afgelopen dinsdag, en ondanks dat ik vermoed/denk dat ze me "te licht" te vinden, heb ik niets meer vernomen
Zoals ik al zei, ja ik herken het, en ik moet het gewoon eigenlijk niet eens meer doen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:44 schreef nozem het volgende:
Overigens voel ik me na een rondje linkedin vaak redelijk slecht. Het stikt namelijk van de ex-studiegenoten die wel een leuke studiegerelateerde baan hebben gevonden, en belangrijker, nog steeds hebben. Ook mensen waarvan ik had verwacht dat ze het niet ver zouden schoppen na hun studie. Herkennen jullie dat gevoel, of zit ik gewoon te vol met afgunst op het moment?
Vaak krijg ik wel een ontvangstbevestiging, maar dat zijn van die geautomatiseerde mailtjes. Over het algemeen duurt het wel twee weken voordat ik weer wat hoor van een sollicitatie. Bedrijven wachten vaak tot ze genoeg reacties hebben en pikken daar de meest geschikte (lees: meeste ervaring) kandidaat uit.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:40 schreef Sjowhan het volgende:
Krijg je daar dan ook (serieuze) reacties op?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:52 schreef Sanchos het volgende:
Ja vervelend die copy past brief. Ik stuur altijd een e-mail terug of ze dat kunnen toelichten, puur om ze te pesten...
En dan mailen zij terug:quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:52 schreef Sanchos het volgende:
Ja vervelend die copy past brief. Ik stuur altijd een e-mail terug of ze dat kunnen toelichten, puur om ze te pesten...
Ben jij nog heel actief aan het solliciteren? En zo ja, op wat voor functies reageer je dan?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:02 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond het trouwens ook reuze irritant dat mijn laatste afwijzingsmail ondertekend was door een 19-jarige P&O-stagiaire (leve hyves in dit geval). Alsof het de 'echte' P&O-functionaris het niet eens de moeite waard vond om er ook maar iets van tijd en energie in te steken.
Ik reageer alleen maar op functies die ik echt heel erg leuk vind, en waarbij ik voor de volle honderd procent aan het profiel denk te voldoen. Het gaat dan om functies als communicatiemedewerker/(web)redacteur, voornamelijk in de (geestelijke) gezondheidszorg en in de uitgeverswereld.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ben jij nog heel actief aan het solliciteren? En zo ja, op wat voor functies reageer je dan?
Een vriendin van mij is ook al 1,5 jaar op zoek naar een baan als tekstschrijver / redacteur (niet in de commerciële sector). Ze heeft al een aardig portfolio, maar het lukt haar ook maar niet.
Heel vreemd. Je bent inmiddels toch al wat jaartjes bezigquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:32 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik reageer alleen maar op functies die ik echt heel erg leuk vind, en waarbij ik voor de volle honderd procent aan het profiel denk te voldoen. Het gaat dan om functies als communicatiemedewerker/(web)redacteur, voornamelijk in de (geestelijke) gezondheidszorg en in de uitgeverswereld.
De druk om te solliciteren is momenteel niet super groot. Ik heb een vaste baan als receptioniste momenteel. Tsja. Het is op kruipafstand, de dagen vliegen voorbij, ik vind geen leukere collega's en ik word heel blij van ritme en zekerheden. Dat laatste is voor mij echt heel essentieel heb ik gemerk, daar kun je om lachen, maar het is nu eenmaal zo. Toch knaagt het, want hiervoor heb ik niet gestudeerd, en ik weet dat er dingen zijn waar ik veel beter in ben.
Ik heb het afgelopen halfjaar de content van de website van een grote ggz-instelling geschreven, veel interviews daarvoor gedaan ook. Nu mag ik nog een halfjaar blijven voor wat andere schrijfklussen, daarna houdt het echt op. Maar dat zeiden ze toen ik aan het eerste halfjaar begon óók. Dus ik blijf steeds maar hopen en dat is dus echt killing. (Aan deze klus ben ik trouwens gekomen via dat baantje als receptioniste, bij diezelfde organisatie. Hoe een koe een haas vangt.)
Mijn publicatielijst is door dat freelancen en het aannemen van alle mogelijke schrijfklussen inmiddels ook prima in orde, maar ik heb niet het idee dat het helpt.
Ik wilde nog een toevoeging doen, maar je had al gereageerd dus zet ik het hier maar neer:quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heel vreemd. Je bent inmiddels toch al wat jaartjes bezig. Een goed gevuld portfolio telt in dat wereldje en met je brief zal ook wel weinig mis zijn
.
Misschien moet je iets gedurfder / creatiever worden in je brief?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:41 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik wilde nog een toevoeging doen, maar je had al gereageerd dus zet ik het hier maar neer:
Toevoeging: als het op die superspecifieke functies die ik hierboven beschrijf al niet lukt, dan vraag ik me af of het wel zinnig is om te reageren op dingen waar ik nog minder aan voldoe. Ik heb ook maar een beperkt aantal uren in mijn dagen zitten, en iedere afwijzing geeft me gewoon een flinke knauw.
Ik ben inmiddels al vijf jaar aan het ploeteren inderdaad. Maar er zijn er zoveel, dat is denk ik het probleem. Soms 400 reacties op een vacature begrijp ik. Daar zitten er vast twintig bij die net zo geschikt zijn als ik. En dan komt het op kleine dingen. Wist ik maar welke
ik krijg dan niet eens wat terugquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dan mailen zij terug:
"We hebben zoveel reacties gekregen dat we niet op ieder individueel geval in kunnen gaan."
Het hangt er ook nogal van af of een bedrijf een fatsoenlijke HR-afdeling heeft, denk ik. Ik kreeg vd week een nette afwijzing (alhoewel, taalkundig gezien klopte het niet helemaal...), omdat ik onvoldoende aansloot bij hun profiel en als ik meer wilde weten, kon ik altijd even contact opnemen. Kijk. En in een andere afwijzing werd gewoon meteen gezegd waarom er geen vervolg zou komen
.
Toch jammer. Het spreekt wel aan hoor, als je zo'n bekende naam op je cv hebt.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:32 schreef Viking84 het volgende:
Ik kreeg vandaag ook een standaardafwijzing (per post!) van de VARA, voor een 4 of 5 weken durend baantje als junior redacteur voor de online versies van Twee voor Twaalf en Per Seconde Wijzer. Ik voldeed perfect aan het profiel, maar goed, met zo weinig eisen, geldt dat voor zo'n beetje iedereen
. Ik zie overigens niet in waarom iemand met een journalistieke achtergrond dat werk beter zou kunnen doen dan iemand die Nederlands heeft gestudeerd. Maar goed, ik heb niet veel energie gestoken in m'n sollicitatie, aangezien het maar voor een paar weekjes was
.
Ik heb vaak het idee dat mijn brieven niet gelezen worden. Dat het bij die enorme stapel cv's al bekeken is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Misschien moet je iets gedurfder / creatiever worden in je brief?. Je verzuipt nu tussen de andere kandidaten die net zo goed schrijven als jij, dus moet je toch een andere aanpak kiezen, waarvan je niet 100 % zeker weet of 'ie aanslaat, maar waarmee je wel opvalt en de kans vergroot dat je uitgenodigd wordt als de werkgever je aanpak kan waarderen.
Ik heb vele standaardbrieven geschreven en ook prachtig proza, zonder enig resultaat. De gedurfde brief heb ik tot nu toe 1 keer gebruikt, maar die heeft me wel een gesprek opgeleverd. Kan natuurlijk toeval zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat ik voortaan wel vaker creatiever uit de hoek ga komen als dat de manier is om me te onderscheiden van 200 anderen.
Ben ik ook, maar intussen heb ik nog geen werkquote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:43 schreef _Arual_ het volgende:
Vik, je moet die brief gewoon voor jezelf houden hoor, ondanks mijn nieuwsgierigheid.
Ik ben op mijn Appletje druk bezig met het bouwen van een website, maar ik krijg 'm nog niet zo mooi als ik hem wil hebben en dan werkt het juist tegen me. Bovendien wil ik op mijn werk ook niet al te duidelijk laten merken dat ik misschien weg wil, dat is een extra moeilijkheid.
Trouwens: wat doe jij nu hier? Ik meen me te herinneren dat jij zo goed en pragmatisch bezig was.
Je hebt gelijk: het een hoeft helaas niet het ander te betekenen. Dat zou ik zelf inmiddels ook wel moeten weten. Eigenlijk een stomme opmerking van mijn kant dus.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ben ik ook, maar intussen heb ik nog geen werk. Dus tot die tijd post ik hier nog
.
No problemquote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:46 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je hebt gelijk: het een hoeft helaas niet het ander te betekenen. Dat zou ik zelf inmiddels ook wel moeten weten. Eigenlijk een stomme opmerking van mijn kant dus.
heel goed dat je een positieve instelling blijft houden, maar ga er in commerciële functies vooral vanuit dat je die gevoelige snaar moet gaan raken, waarbij minder op je taalkunst wordt gelet, en vooral meer inhoudelijk dus. De relatie die je kunt opbouwen met je klant of leverancier is een veel belangrijker gegeven dan je taalvaardigheid.Vooral de relaties met leveranciers zijn een geval apart, want het ene moment kun je ze wel voor een hoop stront uitmaken, maar de volgende keer moet je op de knieën omdat je ze oh zo hard nodig hebtquote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:49 schreef Viking84 het volgende:
Ik solliciteer nu naar functies waarbij schrijven niet het belangrijkste is, maar wel een belangrijk onderdeel. En dan val je als neerlandica al snel op tussen de commercieel economen(disclaimer: niet dat die niet goed kunnen schrijven hoor, maar ik denk dat de gemiddelde letterenalumnus toch iets beter is in het schrijven van aansprekende, foutloze brieven dan de gemiddelde commercieel econoom). Verder ben ik gewoon te vinden op Linkedin en Twitter en ontdekt men al snel dat ik allesbehalve een saaie boekenwurm ben
.
Ik pm je even voor mijn creabea brief. Anders wordt het me te herkenbaar en/of gaan anderen ermee aan de haal
. Edit: als ik er een baan mee krijg, pm ik je misschien. Op dit moment wil ik mijn USP nog even geheim houden
.
En mijn creabea brief zet ik niet overal in natuurlijk. Alleen als ik denk dat het bedrijf het kan hebben. Dus niet bij een jasje/dasje-bedrijf met een stijve vacaturetekst.
Oh daar maak ik me niet druk om. Met mijn communicatieve skills zit het wel goedquote:Op zondag 20 februari 2011 22:46 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
heel goed dat je een positieve instelling blijft houden, maar ga er in commerciële functies vooral vanuit dat je die gevoelige snaar moet gaan raken, waarbij minder op je taalkunst wordt gelet, en vooral meer inhoudelijk dus. De relatie die je kunt opbouwen met je klant of leverancier is een veel belangrijker gegeven dan je taalvaardigheid.Vooral de relaties met leveranciers zijn een geval apart, want het ene moment kun je ze wel voor een hoop stront uitmaken, maar de volgende keer moet je op de knieën omdat je ze oh zo hard nodig hebt...
Bij PMT, een detacheringsbureau voor verzekering+pensioenquote:Op maandag 21 februari 2011 10:23 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wie wat waar? Vertel?
Hoe lang ben je nu uiteindelijk werkzoekend geweest?quote:Op maandag 21 februari 2011 10:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Bij PMT, een detacheringsbureau voor verzekering+pensioen
quote:Op maandag 21 februari 2011 10:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe lang ben je nu uiteindelijk werkzoekend geweest?
ik probeer je steeds te betrappen op een post zonder de, maar het is tot op heden nog niet gelukt
Oh, nou dat heb je dan nog best snel gedaanquote:Op maandag 21 februari 2011 10:36 schreef GotC het volgende:
[..]Ik heb m maar gewoon als standaard ingesteld
Je zal alleen een post zonder
zien, als ik boos of geïrriteerd ben, of het een zeer serieuze post is
.
Ben sinds 1 januari officieel werkzoekende, maar 10 december was al m'n laatste werkdag. Ik had schijnbaar nog ongeveer 3 weken aan vakantiedagen staan
quote:
Mja, valt me idd niet tegen. Mooiste is nog dat dat bedrijf mij heeft gevonden op de nationalevacaturebank.nlquote:Op maandag 21 februari 2011 10:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, nou dat heb je dan nog best snel gedaan. Ik ben officieel ook sinds 1 januari werkzoekende, maar werk sinds eind november al niet meer (contract werd opgezegd per 31 dec).
Hehe, daar kan ik alleen maar van dromen, van gevonden wordenquote:Op maandag 21 februari 2011 10:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Mja, valt me idd niet tegen. Mooiste is nog dat dat bedrijf mij heeft gevonden op de nationalevacaturebank.nl
Ik ook nietquote:Op maandag 21 februari 2011 10:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hehe, daar kan ik alleen maar van dromen, van gevonden worden. Zo interessant ben ik helaas nog niet voor werkgevers
(behalve in het onderwijs dan, maar daar ben ik wel klaar mee als 'echte baan', maar mogelijk ga ik me dus nog bij huiswerkinstituten aanmelden).
Daar heb je mazzel mee. Bedrijven die mensen willen opleidenquote:Op maandag 21 februari 2011 10:52 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ook nietHet is tenslotte een functie waar ik nog nooit iets mee te maken heb gehad. Maar ze zoeken juist mensen die niet perse ervaring hebben in de branche.
Yep, daar ben ik ook érg blij mee. Ze stimuleren iedereen zelfs om dat te doenquote:Op maandag 21 februari 2011 10:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar heb je mazzel mee. Bedrijven die mensen willen opleiden.
Ik heb twee gesprekken gehad waarbij zelfs m'n CV niet goed gelezen was. Beide keren was de eerste vraag waarom ik op zoek was naar nieuw werk, terwijl in m'n CV toch echt staat dat mijn vorige werkgever failliet is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:41 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb vaak het idee dat mijn brieven niet gelezen worden. Dat het bij die enorme stapel cv's al bekeken is.
Hier was het andersom bij mijn vorige baan: brief wel gelezen ("Goeie brief!", zeiden ze nog), cv niet (goed)quote:Op maandag 21 februari 2011 14:05 schreef Semoi het volgende:
[..]
Ik heb twee gesprekken gehad waarbij zelfs m'n CV niet goed gelezen was. Beide keren was de eerste vraag waarom ik op zoek was naar nieuw werk, terwijl in m'n CV toch echt staat dat mijn vorige werkgever failliet is.
Maar ja, de werkloosheid was in mijn geval maar kort, vanmorgen ja gezegd tegen een voorstel. Officieel ben ik zelfs nog niet werkloos (zit nog in de uitwerk periode van het faillissement),
Ja, best apart ja. Dan vraag je je toch af wat die mensen de hele dag doenquote:Op maandag 21 februari 2011 14:14 schreef Semoi het volgende:
Ik blijf dat vreemd vinden. Ik heb de laatste jaren vaak genoeg aan de andere kant van de tafel gezeten (om kandidaten op technisch vlak aan de tand te voelen) en ik kende de brieven en CV's van de kandidaten bijna uit m'n hoofd tijdens het gesprek. En het ging bij deze twee gesprekken ook nog om werving en selectie bureaus, gesprekken voeren is dan gewoon hun werk.
Inderdaad lekkere reden om afgewezen te worden, zeker met die reisafstand.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, best apart ja. Dan vraag je je toch af wat die mensen de hele dag doen.
Ik ben wel eens op gesprek geweest bij een bedrijf waar ik uiteindelijk wegens gebrek aan ervaring werd afgewezen. Tijdens het gesprek vroegen ze of ik nog meer ervaring, terwijl alles - uiteraard - op mijn cv stond. Lees dat cv dan even goed, denk ik dan, dan had ik me de reis van Groningen naar R'dam kunnen besparen.
Wát zoek je dan?quote:Op maandag 21 februari 2011 17:11 schreef Blobje het volgende:
Wat is dat toch met die woningbouwcorporaties. Zie weer leuke vacatures voorbij komen. Een koffiedame krijgt 2500 euro, MBO ICT'er (starter) krijgt 3000 euro en een P&O manager krijgt 6900 euro bruto. Geen wonder dat de huur overal zo hoog is.
Had ik maar Personeelsmanagement gestudeerd.![]()
Overigens zaterdagavond weer een afwijzing via de mail.We gaan weer rustig verder.
Ik had zaterdagavond ook een afwijzing binnen. Maar een beetje een rarequote:Op maandag 21 februari 2011 17:11 schreef Blobje het volgende:
Wat is dat toch met die woningbouwcorporaties. Zie weer leuke vacatures voorbij komen. Een koffiedame krijgt 2500 euro, MBO ICT'er (starter) krijgt 3000 euro en een P&O manager krijgt 6900 euro bruto. Geen wonder dat de huur overal zo hoog is.
Overigens zaterdagavond weer een afwijzing via de mail.We gaan weer rustig verder.
Heb ik hier al een paar keer in dit topic neergezet, maar ofwel iets met online PR/ICT of iets in de sport, gezondheid en management sfeer.quote:
Klinkt als een nieuwe variant inderdaad. En in plaats van dat ze je C.V. bewaren in hun portefeuille moet je ze zelf in de gaten houden.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik had zaterdagavond ook een afwijzing binnen. Maar een beetje een rare. In de onderwerpregel stond 'in de gaten' en in de mail stond dat ze me niet gingen uitnodigen, maar dat ik hen wel in de gaten moest houden / af en toe een mailtje moest sturen, omdat ze een bedrijf in ontwikkeling waren en er zomaar weer vacatures konden zijn
. Is dat een nieuwe variant op "je bent wel interessant, maar op dit moment niet interessant genoeg / we hebben geen plek, dus je gaat in de portefeuille?"
Hoe is het met de TNT afgelopen trouwens?
Ja dat krijg ik ook nog regelmatig.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:48 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb een halfjaar terug gesolliciteerd bij een GGZ-instelling, en daarmee kwam ik in een soort database. Krijg ik nu een mailtje met als onderwerp 'Bent u nog beschikbaar?' Ik helemaal blij, is het een automatisch gegenereerd ding waarin ze me vragen of ik nog in die database wil blijven staan
Social media of Sport/gezondheid/management .quote:Op maandag 21 februari 2011 18:38 schreef Blobje het volgende:
[..]
Heb ik hier al een paar keer in dit topic neergezet, maar ofwel iets met online PR/ICT of iets in de sport, gezondheid en management sfeer.Ben op het moment niet zo kieskeurig meer, dus solliciteer nu gewoon op alles wat me enigzins interessant lijkt.
Dat stukje van "leuke vacatures" was niet op mij persoonlijk gericht. Meer om het idiote salaris wat woningbouwcorporaties betalen.
Geloof er geen drol van (koffiedama + ICT)quote:Op maandag 21 februari 2011 17:11 schreef Blobje het volgende:
Bij elk gesprek kan je er zeker van zijn dat ze vragen naar je sterke punten, zwakke punten, waarom je bij hun wilt komen werken etc. Gewoon op deze standaard vragen alvast thuis een goed antwoord verzinnen, want ze komen altijd voorbij. Desnoods geef je hier alvast antwoord op die vragen, dan kunnen wij allemaal beoordelen hoe je ze beantwoordt.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:50 schreef pussywillow het volgende:
Gefeliciteerd GotC!
Mijn gesprek vandaag is weer eens op niets uitgelopen. Het ging prima toen we praatten over mijn CV, mijn opleiding etc., maar toen kwamen de persoonlijke vragen (noem eens heel veel positieve eigenschappen van jezelf op, 'wat raakt je?', wat zoek je in een baan?, etc.) en tja, dan beginnen er meestal stiltes te vallen en zeg ik uit wanhoop vaak maar drie keer hetzelfde maar dan in andere bewoording.
Werd 'm dus niet. Hij wilde me nog wel meegeven dat ik meer concrete antwoorden moest geven. Dat snap ik zelf ook wel, maar op zulke momenten komen de concrete antwoorden me niet bepaald aanwaaien
Maar goed, moet me er in de toekomst maar nóg beter op voorbereiden.
quote:Op maandag 21 februari 2011 22:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Geloof er geen drol van (koffiedama + ICT)
Mja, achteraf (bijv. op weg terug naar huisquote:Op maandag 21 februari 2011 22:29 schreef xaban06 het volgende:
Wat zoek je in je baan? Uitdaging, simpel toch?
Goeiequote:Op maandag 21 februari 2011 22:32 schreef Blobje het volgende:
[..]
Bij elk gesprek kan je er zeker van zijn dat ze vragen naar je sterke punten, zwakke punten, waarom je bij hun wilt komen werken etc. Gewoon op deze standaard vragen alvast thuis een goed antwoord verzinnen, want ze komen altijd voorbij. Desnoods geef je hier alvast antwoord op die vragen, dan kunnen wij allemaal beoordelen hoe je ze beantwoordt.
Moet je voor de gein eens het cao voor het voortgezet onderwijs bekijken.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:11 schreef Blobje het volgende:
Klinkt bekend jaquote:Op maandag 21 februari 2011 17:48 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb een halfjaar terug gesolliciteerd bij een GGZ-instelling, en daarmee kwam ik in een soort database. Krijg ik nu een mailtje met als onderwerp 'Bent u nog beschikbaar?' Ik helemaal blij, is het een automatisch gegenereerd ding waarin ze me vragen of ik nog in die database wil blijven staan
Formuleerde hij/zij dat echt zo? "Iets" in management of planning?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:00 schreef Sanchos het volgende:
Ik heb een gesprek gehad met een loopbaan adviseur, en die vertelde mij dat ik toch maar iets in management of planning moet gaan doen.
Ja, dan ga je het nog zwaar krijgenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:44 schreef das_phantom het volgende:
Ik meld mij hier ook maar. Net afgestudeerd en nog helemaal geen zin in werken, maar ja het moet he. Is het erg dat ik na 1 sollicitatiebrief al geen motivatie meer heb?
Je hebt zeker een punt over uitzendbureau's en geld. De reden waarom ik naar hun ben gegaan is om me wat meer te verbreden terwijl ik zoek.. maar veel hoef ik er niet van te verwachten helaas.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:14 schreef brulaap112 het volgende:
Uitzendbureaus zullen nooit van voor jou doen. Willen alleen makkelijk geld.
Enige wat je kunt doen is hun vacature aanbod in de gate houden en direct reageren als je wat ziet. Dan maak je gelijk een goeie kans, want ze gaan heus niet op zoek naar kandidaten oid.
Welke stad/streek zoek je?
Grafisch werk zou ik freelance gaan doen. Mooie website maken met voorbeelden van je werk. (Heb je gelijk wat te doen terwijl je solliciteert)
Het kostte mij niksquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Formuleerde hij/zij dat echt zo? "Iets" in management of planning?. Kun je iets meer vertellen over het gesprek? Wat kostte het je? Op basis waarvan werd deze conclusie getrokken?
.
Mijn ervaring is dat via een uitzendbureau reageren per email --> niks meer horen. Beter kan je gelijk even bellen als je wat ziet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:33 schreef brulaap112 het volgende:
Ja het is goed dat je je ingeschreven hebt. De uitzendbureaus hier in de buurt hebben een eigen website met de vacatures. Als je die dagelijks even checkt gewoon kort via email reageren als je wat ziet, dan maak je goeie kans wat te scoren.
Niet denken dat ze je actief gaan matchen aan hun eigen vacatures.
Klopt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:31 schreef Blobje het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat via een uitzendbureau reageren per email --> niks meer horen. Beter kan je gelijk even bellen als je wat ziet.
Zelfs dan krijg je ze zelden aan de lijn en bellen ze niet terug. --> Blijven bellen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:31 schreef Blobje het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat via een uitzendbureau reageren per email --> niks meer horen. Beter kan je gelijk even bellen als je wat ziet.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:33 schreef brulaap112 het volgende:
Ja het is goed dat je je ingeschreven hebt. De uitzendbureaus hier in de buurt hebben een eigen website met de vacatures. Als je die dagelijks even checkt gewoon kort via email reageren als je wat ziet, dan maak je goeie kans wat te scoren.
Niet denken dat ze je actief gaan matchen aan hun eigen vacatures.
Goede tactiek, bedankt voor de tipsquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:31 schreef Blobje het volgende:
[..]
Je moet zoeken op koeriersdienst/bedrijf dan vind je wel het één en ander. Maar het is idd dat je of ervaring moet hebben of eigen vervoer. Ligt er ook aan waar woont.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:08 schreef -tape- het volgende:
Beste Fok!ers,
Ik ben 18 (11 Maart 19) en werk nu voor ruim 2 jaar bij een lokale supermarkt en vul daar de vakken. Ik mag 14 Maart afrijden en ben dus eigenlijk ook opzoek naar een nieuwe baan waar ik mijn rijbewijs voor kan gebruiken. Nu heb ik al een beetje rondgezocht en ook het topic Student Chauffeur #24 || Waar we in 'foute' auto's rijden gevonden, maar ik heb geen OV-kaart en niet één jaar rij-ervaring. Nu was mijn vraag; zijn er banen (part-time) waar je kan autorijden? Ik heb zelf gedacht aan TNT of andere paket-bezorg bedrijven. Iemand hier ervaring mee, of eventueel tips voor een andere baan?
Ik woon in Alkmaar en doe nu mijn 5 Havo. Ik heb tijd zat want naar school ga ik sowieso weinig.
Alvast bedankt
Ja, als je 19 bent zien ze je vaak als te oud.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:40 schreef _Arual_ het volgende:
Te oud? met 19?![]()
* _Arual_ wordt dit jaar dertig.
Spannend! Het klinkt in ieder geval wel hoopvolquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:07 schreef Viking84 het volgende:
Hoi! Ik heb net een gesprek gehad. Lastig te zeggen hoe het ging. Ik dacht een keer 'kat in 't bakkie' toen ik het niet werd en de laatste keer dacht ik dat ik dat ik het niet zou worden en werd ik het wel. Tijdens het gesprek is veel helder geworden over wat er van mij verwacht wordt en ik heb m.i. wel goede, concrete antwoorden gegeven op hun vragen
. Er is op dit moment nog 1 andere kandidaat en ze nemen volgende week contact op om te laten weten of ik door ben naar het tweede gesprek. Het is in principe fulltime, maar minder uren is bespreekbaar en af en toe een dag thuiswerken ook
. Afwachten of ze genoeg in me zien dus!
. Zou per 1 april beginnen als ik het zou worden.
En nog een afwijzing binnen.
Ja, als je bij de AH solliciteertquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:42 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ja, als je 19 bent zien ze je vaak als te oud.
Waar solliciteer je dan, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:42 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ja, als je 19 bent zien ze je vaak als te oud.
Op dit moment is er maar één andere kandidaatquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:48 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Spannend! Het klinkt in ieder geval wel hoopvolIs er één andere kandidaat die nog op gesprek moet komen of is er überhaupt maar één andere kandidaat? Dat zou ook wel fijn zijn. Lijkt me
![]()
Nee, hopelijk valt hij af.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Op dit moment is er maar één andere kandidaat. Hopelijk blijft dat zo
.
En bel je ook netjes na als je een brief hebt verstuurd?quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:02 schreef pgrferrari het volgende:
Ja, een bijbaan.
Tot nu toe:
Leen Bakker
Hornbach
Kruidvat
Ikea
Ah
Super de boer
TNT
Lunchroom Intratuin
En nog wel wat waar ik ff niet op kom.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:15 schreef GotC het volgende:
[..]
En bel je ook netjes na als je een brief hebt verstuurd?
Misschien moet je 'gewoon' het autorijden even laten voor wat het is totdat je al wat ervaring op de weg hebt? En voor nu lekker relaxed bijbaantje zoekenEventueel in een bar oid.
Je zei dat je sowieso niet veel op school bent.. Hoop dat je gewoon wel je diploma netjes haalt+verder gaat studeren
Wrm zeg je dan wat over een auto en school xDquote:Op woensdag 23 februari 2011 16:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Hoop/denk t nietMaar gewoon algemene tip.
GotC is in de war met een andere poster -tape-quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:23 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Wrm zeg je dan wat over een auto en school xD
Klopt!quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:24 schreef Essebes het volgende:
[..]
GotC is in de war met een andere poster -tape-
Omgquote:Op woensdag 23 februari 2011 16:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Klopt!Ik zie t nu ook!
Sorry ferrari
Kan het niet aan, ineens zoveel nieuwe posters hier
quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:25 schreef GotC het volgende:
[..]