Ben ik met je eens, maar ik solliciteer natuurlijk vanuit een baanquote:Op maandag 14 februari 2011 16:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jammer dat het niks is geworden. Ik heb ook gesolliciteerd bij een bedrijf waarvoor ik dagelijks 2 uur heen en 2 uur terug zou moeten, maar als het echt een leuke baan is en ik een eersteklasabonnement krijg heb ik het er wel voor over
. Voor een tijdje. Werken in A'dam is op termijn ook mogelijk, dat scheelt alweer
.
Ja, dat maakt de situatie wel weer andersquote:Op maandag 14 februari 2011 16:57 schreef inXs het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar ik solliciteer natuurlijk vanuit een baanwaar ik niet weg moet en opzich prima zit, alleen zou ik graag naar een andere sector willen. Ik heb gelukkig nog mogelijkheid om kritisch te zijn dus en zij twijfelden er ook nogal over, hiernaast is het OV slecht naar Delft (vanuit mijn woonplaats dan) en staan er dagelijks files. Hiernaast zijn hier in de buurt ook wellicht nog wat dingen die ik aan kan grijpen.
Zeker en dat is mijn doel ook. Ik ben alleen wel een genieter van vrije tijd, dus ik hoop dat ik me na een dag hersendodend werk er nog toe kan zetten in de avonden of weekenden bij te leren over nieuwe technieken.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, naar dilemma. Echter: als je nu nee zegt weet je niet wanneer er een nieuw aanbod komt en als je werk onder je niveau accepteert, holt je vakkennis ook achteruit. Ik zou het gewoon doen dus. Je mag allang blij zijn met zo'n goed aanbod. Intussen kun je miss dmv het lezen van vakliteratuur / vakblogs / groepen op Linkedin bij blijven en dit ook op je cv en evt in je brief vermelden. Voordeel is dat je evt toekomstige werkgever je beweringen kan staven als 'ie op je naam googled
.
Reiskostenvergoeding is niet verplicht. Kijk maar eens in de CAO wat daar over instaat.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:53 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zeker en dat is mijn doel ook. Ik ben alleen wel een genieter van vrije tijd, dus ik hoop dat ik me na een dag hersendodend werk er nog toe kan zetten in de avonden of weekenden bij te leren over nieuwe technieken.
Trouwens, nog een vraag. Bij het contract zit de arbeidsvoorwaarde in dat je een OV-kaart krijgt waarmee je in principe altijd door heel nederland kan reizen. Prima natuurlijk. Maar betekent dit dat ze alle andere reisvergoeding kunnen weigeren? Of kan ik dat alsnog verwachten, als ik bv er voor kies toch met de auto te gaan. Of is reisvergoeding sowieso 'vrijwillig' (ik dacht dat dit een verplichting was voor werkgevers, maar dat weet ik niet zeker)?
Nee, C.V. wilde ze niet zien. Ze weet wel dat ik hoogopgeleid ben. Ze vroeg naar mijn toekomstplannen en toen kwam dat ook ter sprake.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:14 schreef Viking84 het volgende:
Nou ik ben benieuwdWilde ze je cv ook zien? Maw: weet ze dat je.hoogopgeleid bent?
En toen zei jij natuurlijk: "Op dit moment ben ik nergens mee bezig"quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:40 schreef Blobje het volgende:
[..]
Nee, C.V. wilde ze niet zien. Ze weet wel dat ik hoogopgeleid ben. Ze vroeg naar mijn toekomstplannen en toen kwam dat ook ter sprake.
Kijk, dat kan dus wel wat opleverenquote:Overigens werd ik gebeld door een bedrijf die mijn C.V. heeft bewaard. Die zou me binnenkort weer bellen om een afspraak te maken voor een kennismaking.
Ik zei dat ik geen verdere sollicitaties heb lopen. (Klopt ook, had alles wat nog liep gisteren opgebeld) Verder volg ik nog een cursus via het LOI als aanvulling op mijn opleiding, dus ik zei dat ik die 2 dingen dan voorlopig wil gaan combineren, dus zeker het komende half jaar ben ik beschikbaar.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En toen zei jij natuurlijk: "Op dit moment ben ik nergens mee bezig"(Daar ging het bij mij nml mis)
Goed geregeldquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:54 schreef Blobje het volgende:
[..]
Ik zei dat ik geen verdere sollicitaties heb lopen. (Klopt ook, had alles wat nog liep gisteren opgebeld) Verder volg ik nog een cursus via het LOI als aanvulling op mijn opleiding, dus ik zei dat ik die 2 dingen dan voorlopig wil gaan combineren, dus zeker het komende half jaar ben ik beschikbaar.
Misschien in je profiel zetten dat je nu uitzendwerk/tijdelijk werk doet? Dan snappen huiswerkinstituten dat je liever bij hun aan het werk wil vanwege je sector en bedrijven zien aan je dat je niet te beroerd bent om te werken. Ze snappen zelf ook wel dat je dan beschikbaar bent. Iedereen heeft liever een vaste baan dan tijdelijk werk en bij een mooie CV nemen ze contact met je op bij interesse. En dat je dan uiteindelijk helemaal geen uitzendwerk doet nu, ach.. iedereen overdrijft toch op LinkedIn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Goed geregeld.
Ik wil dus bij huiswerkinstituten gaan solliciteren, maar ik zit een beetje met het probleem dat ik ook op LinkedIn sta (en wil blijven staan voor toekomstige werkgevers) en als zij mij gaan Googlen, kunnen zij daaruit halen dat ik actief op zoek ben naar een baan en zullen miss ook weer bang zijn dat ik snel weg ben. Dus ik moet nog even nadenken hoe ik dat ga oplossen. Ik heb géén idee hoe snel ik aan een vaste baan kom nml.
Wel is het zo dat ik ook aan zelfstudie aan het doen ben om mezelf aantrekkelijker te maken en het kan best zijn dat dat nog even een tijdje zou doorgaat. Dat ik eerst nog aan imago-building moet doen enzo.
Ik hoop niet dat je je profiel speciaal voor dat gesprek hebt geüpdatet?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
Vandaag mijn LinkedIn-profiel nog maar eens een update gegeven en vanavond solliciteren op een functie waarvoor ik te weinig ervaring heb.
Mijn profiel was al vrij up-to-date. Moest alleen nog een paar kleine dingen toevoegen omdat ik nu bijna klaar ben met mijn onderzoek en weet wanneer ik aan de slag kan gaan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je je profiel speciaal voor dat gesprek hebt geüpdatet?. Want ze hebben je profiel inmiddels natuurlijk allang bekeken
.
Succes iig!.
Oh ik begreep dat je vanavond een gesprek hebt, sorryquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mijn profiel was al vrij up-to-date. Moest alleen nog een paar kleine dingen toevoegen omdat ik nu bijna klaar ben met mijn onderzoek en weet wanneer ik aan de slag kan gaan.
Ik ben benieuwd of ik überhaupt in aanmerking kom voor een gesprek daar als starter.
Nee moet mijn sollicitatie voor die functie nog de deur uit doen. Misschien dat ik daarna nog naar een interessante functie zoek om me op te richten zodat ik in ieder geval wat dingen in gang zet. Gelukkig is er ook nog een mogelijkheid dat ik bij mijn huidige afstudeerbedrijf blijf.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh ik begreep dat je vanavond een gesprek hebt, sorry.
Fuuuuuuuuuucking irritant zeg. Vanuit hun standpunt bezien wel begrijpelijk (en je bent vast niet de eerste die zo'n 'grapje' uithaalt). Had je je achteraf beter een beetje dom voor kunnen doen, zodat ze niet wisten dat je hoogopgeleid bentquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:56 schreef Blobje het volgende:
Nou lekker dan....![]()
TNT belde net dat ze nog niet konden zeggen of ze me wilden aannemen. Ze wachten nog tot volgende week vrijdag om te kijken of er "geschiktere" kandidaten langs kwamen. Ze waren bang dat ik vanwege mijn hogere opleiding te snel weer weg zou gaan. Dat terwijl ik nog zat te slijmen dat ik zeker een half jaar tot een jaar zou blijven en misschien nog wel langer. Die kandidaten komen vast nog wel langs, dus dat wordt volgende week vast een afwijzing.
Mooi is dat. Functies op mijn niveau vind ik niet of reageren 370 mensen op. En functies onder mijn niveau willen ze me niet hebben omdat ik dan toch te snel weg zou gaan. Het is ook altijd hetzelfde verhaal.
Misschien had ik beter niet keurig in overhemd en nette schoenen kunnen gaan solliciteren bij TNT.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Fuuuuuuuuuucking irritant zeg. Vanuit hun standpunt bezien wel begrijpelijk (en je bent vast niet de eerste die zo'n 'grapje' uithaalt). Had je je achteraf beter een beetje dom voor kunnen doen, zodat ze niet wisten dat je hoogopgeleid bent.
Je vraagt je soms ook af waar je eigenlijk voor gestudeerd hebt hè. Want als starter kom je zo moeilijk ergens binnen. Natuurlijk moet je als starter nog veel leren, maar ikzelf ben heus wel bereid om gedurende de leerperiode voor een lager salaris aan de slag te gaan hoor. Al die afgestudeerden die minimaal 2200 bruto eisen verpesten het een beetje voor ons.
Mag ik vragen wat je bedoelt met SH ??quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:49 schreef Viking84 het volgende:
Ik helemaal trots dat ik geen Wajong-status heb (die hebben veel andere sh nml wel), loop ik alsnog dingen mis omdat ik die status niet heb. Had me bijv ingeschreven voor een mediatraining. Dan maken ze een filmpje met je en dat is natuurlijk wel hip! Maja, geen Wajonguitkering = geen filmpje
![]()
.
Slechthorend, sorryquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:40 schreef MevrJo-Jo. het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat je bedoelt met SH ??
Mijn huisgenoot wel en die heeft ook CIW gestudeerdquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:13 schreef pussywillow het volgende:
JaEr is me alleen geen taxi aangeboden, ik ga met de auto. Heb je ervaring met dat bedrijf?
Dan is het een win-winsituatie! Succes!quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:59 schreef pussywillow het volgende:
AhaNou zie ik mezelf geen andere baan vinden en 1250 euro is voor mij momenteel een fortuin
, maar toch goed om te weten. Dank!
Fixed.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:10 schreef pussywillow het volgende:
Maandag a.s. wel een kennismakingsgeprek bij een bedrijf dat traineeships aanbiedt richting informatiemanagement. Het klonk in ieder geval als iets dat goed aansluit bij mijn interesses en ook bij mijn opleiding (communicatie-/informatiewetenschap). Aan het einde van zo'n traineeship krijg je dan een soort HBO-diploma. Voelt voor mij eigenlijk wel een beetje apart omdat ik al een WO-diploma heb. Niet dat ik me daarom te goed voel voor iets op HBO-niveau en ik heb natuurlijk ook niet het idee dat ik nu nooit meer iets hoef te leren (in tegendeel), maar ergens voelt het toch een beetje als een soort achteruitgangverbreding. Terwijl het dat natuurlijk niet is, en het zou wel een mooie kans zijn. Maar goed, eerst die kennismaking maar eens afwachten.
Dat heb ik ook wel eens gedaan ja, daarna was ik zwaar depressief. Ik heb erg lang over mijn studie gedaan en mijn oudklasgenoten hebben allemaal al enige tijd een topbaan. Het is zelfs zo erg dat ik niet eerder een LinkedIn wou aanmaken omdat ze dan konden zien dat ik nog steeds geen baan hadquote:Ik zat trouwens op Facebook wat profielen van oud-klasgenoten van de middelbare school te bekijken. Je voelt je toch best wel een faalhaas als je dan leest dat ze eigenlijk bijna allemaal wel aan het werk zijn. De één is advocaat, de ander iets in het bedrijfsleven, weer een ander is psycholoog... en ik zit hier maar een beetje aan te kloten met brieven en afwijzingenNou ja, ik doe het ook niet expres, maar het voelt wel slecht.
Dat klinkt bekend. Ik denk soms ook, had ik maar wat meer in de kroeg gehangen of zo. Want iedereen die er de kantjes vanaf liep of helemaal stopte, heeft het nu beter voor mekaar dan ik.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:57 schreef Blobje het volgende:
Ah goed nieuws voor sommigen! Gefeliciteerd met de aankomende gesprekken. Hopelijk komt er wat uit.![]()
Als ik kijk naar een paar studie-afhakers op het HBO, dan ben ik wel jaloers. Een aantal hebben banen om u tegen te zeggen of hebben zelf miljoenenbedrijven.Ze hebben in ieder geval betere banen dan diegene die de studie wel hebben afgerondt.
Dan heb jij kennelijk ook een studie gedaan die in trek is of genoeg werkervaringquote:Op woensdag 16 februari 2011 15:39 schreef Blik het volgende:
Monsterboard is echt een geniale uitvinding, al door 4 headhunterbureaus gebeld die alle 4 tot nu toe interessante banen hebben. Zo hoef ik zelf nauwelijks moeite te doen om aan sollicitaties te krijgen
Jeequote:Op woensdag 16 februari 2011 17:30 schreef GotC het volgende:
Vrijdag 2e gesprek bij het detacheringsbureauZe zeiden dat ze 10 min na het gesprek al wisten dat ze met mij door wilden, maar dat ze mij nog even de tijd wilde gunnen om erover na te denken.
Verder waren ze erg enthousiast
Bij mij is het juist het tegenovergestelde wat mij altijd weer gelukkig stemtquote:Op woensdag 16 februari 2011 11:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gedaan ja, daarna was ik zwaar depressief. Ik heb erg lang over mijn studie gedaan en mijn oudklasgenoten hebben allemaal al enige tijd een topbaan. Het is zelfs zo erg dat ik niet eerder een LinkedIn wou aanmaken omdat ze dan konden zien dat ik nog steeds geen baan had
Vast welquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jee.
Ik hoop dat ik woensdag ook zo'n indruk achterlaat. M'n brief had iig wel indruk gemaakt
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |