abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92774806
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jammer dat het niks is geworden :). Ik heb ook gesolliciteerd bij een bedrijf waarvoor ik dagelijks 2 uur heen en 2 uur terug zou moeten, maar als het echt een leuke baan is en ik een eersteklasabonnement krijg heb ik het er wel voor over ;). Voor een tijdje. Werken in A'dam is op termijn ook mogelijk, dat scheelt alweer :P.
Ben ik met je eens, maar ik solliciteer natuurlijk vanuit een baan ;) waar ik niet weg moet en opzich prima zit, alleen zou ik graag naar een andere sector willen. Ik heb gelukkig nog mogelijkheid om kritisch te zijn dus en zij twijfelden er ook nogal over, hiernaast is het OV slecht naar Delft (vanuit mijn woonplaats dan) en staan er dagelijks files. Hiernaast zijn hier in de buurt ook wellicht nog wat dingen die ik aan kan grijpen.
  maandag 14 februari 2011 @ 16:58:57 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92774906
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:57 schreef inXs het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar ik solliciteer natuurlijk vanuit een baan ;) waar ik niet weg moet en opzich prima zit, alleen zou ik graag naar een andere sector willen. Ik heb gelukkig nog mogelijkheid om kritisch te zijn dus en zij twijfelden er ook nogal over, hiernaast is het OV slecht naar Delft (vanuit mijn woonplaats dan) en staan er dagelijks files. Hiernaast zijn hier in de buurt ook wellicht nog wat dingen die ik aan kan grijpen.
Ja, dat maakt de situatie wel weer anders :). Vanuit een baan solliciteren is toch wel weer relaxter :).

Succes iig!
Niet meer actief op Fok!
  maandag 14 februari 2011 @ 19:44:33 #103
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_92783611
Ik ga ook maar weer eens het sollicitatie wereldje in. Ik heb momenteel een baan, alleen het bevalt me allerminst meer. dit werk is een stuk dichter bij huis. het enige is dat het van dagdienst nu naar een 3ploegen is.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 14 februari 2011 @ 20:53:16 #104
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_92788534
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, naar dilemma. Echter: als je nu nee zegt weet je niet wanneer er een nieuw aanbod komt en als je werk onder je niveau accepteert, holt je vakkennis ook achteruit. Ik zou het gewoon doen dus. Je mag allang blij zijn met zo'n goed aanbod ^O^. Intussen kun je miss dmv het lezen van vakliteratuur / vakblogs / groepen op Linkedin bij blijven en dit ook op je cv en evt in je brief vermelden. Voordeel is dat je evt toekomstige werkgever je beweringen kan staven als 'ie op je naam googled :).
Zeker en dat is mijn doel ook. Ik ben alleen wel een genieter van vrije tijd, dus ik hoop dat ik me na een dag hersendodend werk er nog toe kan zetten in de avonden of weekenden bij te leren over nieuwe technieken.

Trouwens, nog een vraag. Bij het contract zit de arbeidsvoorwaarde in dat je een OV-kaart krijgt waarmee je in principe altijd door heel nederland kan reizen. Prima natuurlijk. Maar betekent dit dat ze alle andere reisvergoeding kunnen weigeren? Of kan ik dat alsnog verwachten, als ik bv er voor kies toch met de auto te gaan. Of is reisvergoeding sowieso 'vrijwillig' (ik dacht dat dit een verplichting was voor werkgevers, maar dat weet ik niet zeker)?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_92797088
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:53 schreef twiFight het volgende:

[..]

Zeker en dat is mijn doel ook. Ik ben alleen wel een genieter van vrije tijd, dus ik hoop dat ik me na een dag hersendodend werk er nog toe kan zetten in de avonden of weekenden bij te leren over nieuwe technieken.

Trouwens, nog een vraag. Bij het contract zit de arbeidsvoorwaarde in dat je een OV-kaart krijgt waarmee je in principe altijd door heel nederland kan reizen. Prima natuurlijk. Maar betekent dit dat ze alle andere reisvergoeding kunnen weigeren? Of kan ik dat alsnog verwachten, als ik bv er voor kies toch met de auto te gaan. Of is reisvergoeding sowieso 'vrijwillig' (ik dacht dat dit een verplichting was voor werkgevers, maar dat weet ik niet zeker)?
Reiskostenvergoeding is niet verplicht. Kijk maar eens in de CAO wat daar over instaat.

Denk dat als je een OV-kaart krijgt dat ze niet zo snel ook een reiskostenvergoeding voor de auto geven.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 00:11:47 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_92802038
Was dit topic even uit het oog verloren, even een update van mijn kant.

Via een headhuntersbureau heb ik een gesprek weten te krijgen bij een Consultancy-kantoor in Utrecht, dat gesprek heb ik 21 februari. Daar heb ik wel echt een goed gevoel over, aangezien het bedrijf wel bij me past en ik de juiste ervaring heb.

Van een ander headhunterbureau heb ik na het opsturen van mijn cv en additionele informatie niks meer gehoord, ook niet na diverse mailtjes. Daarvoor was ik al gewaarschuwd hier in dit topic.

Verder heb ik vandaag contact gehad met Yer, en die hebben ook wellicht 2 interessante functies voor mij. Daar heb ik morgen een gesprek en ik hoop dat het past bij mijn ambities, en dat ze op korte termijn een afspraak kunnen regelen.

Dat zijn nu de concrete dingen die echt lopen, verder heb ik nog een paar sollicitaties lopen waar ik deze week meer van hoop te horen.

Al met al ben ik er van overtuigd dat ik voor 1 april wel een nieuwe baan zou moeten hebben :)
pi_92810926
Nou ben inmiddels terug van het sollicitatiegesprek bij TNT. Dat hele gedoe van minimaal 3 maanden blijven, geen proeftijd en dergelijke is grote onzin. De vrouw die ik sprak benadrukte dat ze mensen zochten voor minimaal 3 maanden etc, maar het wordt nergens vermeldt in het contract. Ook blijk je gewoon een proeftijd te hebben. Als je er dus vanaf wilt dan kan dat gewoon, zolang je maar niet zegt in het gesprek dat je van plan bent er gauw mee te stoppen.

Nog zoiets leuks. De vrouw die ik sprak had niet bepaald het licht uitgevonden. Op mijn vraag of die 8,10 bruto nou inderdaad wordt aangevuld tot minimumloon zei ze: "Dat moet je zelf aanvragen." Ik: "Dat lijkt me niet, daar zijn jullie toe verplicht." Zij: "Oh, nou dan krijg je dat gewoon hoor!" Anyway, heb de hele papierhandel al ondertekend, maar vanmiddag word ik gebeld of ik het geworden ben.
:') :') :')

(zolang ze dit topic maar niet leest :X )
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:14:56 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92811400
Nou ik ben benieuwd :) Wilde ze je cv ook zien? Maw: weet ze dat je.hoogopgeleid bent?
Niet meer actief op Fok!
pi_92812277
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:14 schreef Viking84 het volgende:
Nou ik ben benieuwd :) Wilde ze je cv ook zien? Maw: weet ze dat je.hoogopgeleid bent?
Nee, C.V. wilde ze niet zien. Ze weet wel dat ik hoogopgeleid ben. Ze vroeg naar mijn toekomstplannen en toen kwam dat ook ter sprake.

Overigens werd ik gebeld door een bedrijf die mijn C.V. heeft bewaard. Die zou me binnenkort weer bellen om een afspraak te maken voor een kennismaking. :)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:45:17 #110
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92812455
Zo, net kennismakingsgesprek achter de rug bij een detacheringsbureau.
Was een fijn, informeel gesprek. Ze keerden me wel compleet binnenstebuiten, maar liever zo dan een bedrijf dat maar matige interesse heeft.
Zo wilde ik 1 bedrijf uit m'n verleden liever niet als referentie hebben. Uiteraard vroegen ze waarom, en bleven daarop doorgaan. Mja, ze weten iig de waarheid nu :').

Morgen hoor ik meer, aangezien het vrij snel moet (1 maart begint de training)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:46:35 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92812499
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:40 schreef Blobje het volgende:

[..]

Nee, C.V. wilde ze niet zien. Ze weet wel dat ik hoogopgeleid ben. Ze vroeg naar mijn toekomstplannen en toen kwam dat ook ter sprake.
En toen zei jij natuurlijk: "Op dit moment ben ik nergens mee bezig" 8-) (Daar ging het bij mij nml mis)

quote:
Overigens werd ik gebeld door een bedrijf die mijn C.V. heeft bewaard. Die zou me binnenkort weer bellen om een afspraak te maken voor een kennismaking. :)
Kijk, dat kan dus wel wat opleveren :). Ik zit ook bij een aantal bedrijven in de portefeuille. Mijn laatste (en tegelijk eerste :')) baan heb ik ook gekregen doordat ik nog in de portefeuille zat :).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:47:31 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92812538
Grr ik krijg af en toe mail en dan hoop ik dat het een uitnodiging is voor een gesprek, maar dan is het weer een mail van een group op LinkedIn :').
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:49:51 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92812621
Ik helemaal trots dat ik geen Wajong-status heb (die hebben veel andere sh nml wel), loop ik alsnog dingen mis omdat ik die status niet heb :'). Had me bijv ingeschreven voor een mediatraining. Dan maken ze een filmpje met je en dat is natuurlijk wel hip! Maja, geen Wajonguitkering = geen filmpje :r :').
Niet meer actief op Fok!
pi_92812782
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En toen zei jij natuurlijk: "Op dit moment ben ik nergens mee bezig" 8-) (Daar ging het bij mij nml mis)

Ik zei dat ik geen verdere sollicitaties heb lopen. (Klopt ook, had alles wat nog liep gisteren opgebeld) Verder volg ik nog een cursus via het LOI als aanvulling op mijn opleiding, dus ik zei dat ik die 2 dingen dan voorlopig wil gaan combineren, dus zeker het komende half jaar ben ik beschikbaar. _O-
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:58:54 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92812957
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:54 schreef Blobje het volgende:

[..]

Ik zei dat ik geen verdere sollicitaties heb lopen. (Klopt ook, had alles wat nog liep gisteren opgebeld) Verder volg ik nog een cursus via het LOI als aanvulling op mijn opleiding, dus ik zei dat ik die 2 dingen dan voorlopig wil gaan combineren, dus zeker het komende half jaar ben ik beschikbaar. _O-
Goed geregeld ^O^.

Ik wil dus bij huiswerkinstituten gaan solliciteren, maar ik zit een beetje met het probleem dat ik ook op LinkedIn sta (en wil blijven staan voor toekomstige werkgevers) en als zij mij gaan Googlen, kunnen zij daaruit halen dat ik actief op zoek ben naar een baan en zullen miss ook weer bang zijn dat ik snel weg ben. Dus ik moet nog even nadenken hoe ik dat ga oplossen :). Ik heb géén idee hoe snel ik aan een vaste baan kom nml.

Wel is het zo dat ik ook aan zelfstudie aan het doen ben om mezelf aantrekkelijker te maken en het kan best zijn dat dat nog even een tijdje zou doorgaat. Dat ik eerst nog aan imago-building moet doen enzo :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92813527
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Goed geregeld ^O^.

Ik wil dus bij huiswerkinstituten gaan solliciteren, maar ik zit een beetje met het probleem dat ik ook op LinkedIn sta (en wil blijven staan voor toekomstige werkgevers) en als zij mij gaan Googlen, kunnen zij daaruit halen dat ik actief op zoek ben naar een baan en zullen miss ook weer bang zijn dat ik snel weg ben. Dus ik moet nog even nadenken hoe ik dat ga oplossen :). Ik heb géén idee hoe snel ik aan een vaste baan kom nml.

Wel is het zo dat ik ook aan zelfstudie aan het doen ben om mezelf aantrekkelijker te maken en het kan best zijn dat dat nog even een tijdje zou doorgaat. Dat ik eerst nog aan imago-building moet doen enzo :).
Misschien in je profiel zetten dat je nu uitzendwerk/tijdelijk werk doet? Dan snappen huiswerkinstituten dat je liever bij hun aan het werk wil vanwege je sector en bedrijven zien aan je dat je niet te beroerd bent om te werken. Ze snappen zelf ook wel dat je dan beschikbaar bent. Iedereen heeft liever een vaste baan dan tijdelijk werk en bij een mooie CV nemen ze contact met je op bij interesse. En dat je dan uiteindelijk helemaal geen uitzendwerk doet nu, ach.. iedereen overdrijft toch op LinkedIn. ;)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:22:30 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92813691
Dan ben ik gewoon glashard aan het liegen, dat doe ik liever niet (wel tegen de TNT, want dat zijn eikels, maar niet tegen mijn potentiële nieuwe werkgever :P). Ik doe gewoon eerst even één solli de deur uit en kijk hoe daar op gereageerd wordt. Als ze idd beginnen over m'n LinkedIn en m'n verdere plannen, dan kan ik altijd nog besluiten m'n profiel aan te passen voor verdere sollicitaties :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92813936
Vandaag mijn LinkedIn-profiel nog maar eens een update gegeven en vanavond solliciteren op een functie waarvoor ik te weinig ervaring heb.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:37:50 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92814249
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
Vandaag mijn LinkedIn-profiel nog maar eens een update gegeven en vanavond solliciteren op een functie waarvoor ik te weinig ervaring heb.
Ik hoop niet dat je je profiel speciaal voor dat gesprek hebt geüpdatet? :P. Want ze hebben je profiel inmiddels natuurlijk allang bekeken :).

Succes iig! ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_92814314
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je je profiel speciaal voor dat gesprek hebt geüpdatet? :P. Want ze hebben je profiel inmiddels natuurlijk allang bekeken :).

Succes iig! ^O^.
Mijn profiel was al vrij up-to-date. Moest alleen nog een paar kleine dingen toevoegen omdat ik nu bijna klaar ben met mijn onderzoek en weet wanneer ik aan de slag kan gaan.

Ik ben benieuwd of ik überhaupt in aanmerking kom voor een gesprek daar als starter.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:41:34 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92814369
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:39 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Mijn profiel was al vrij up-to-date. Moest alleen nog een paar kleine dingen toevoegen omdat ik nu bijna klaar ben met mijn onderzoek en weet wanneer ik aan de slag kan gaan.

Ik ben benieuwd of ik überhaupt in aanmerking kom voor een gesprek daar als starter.
Oh ik begreep dat je vanavond een gesprek hebt, sorry ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_92814494
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh ik begreep dat je vanavond een gesprek hebt, sorry ;).
Nee moet mijn sollicitatie voor die functie nog de deur uit doen. Misschien dat ik daarna nog naar een interessante functie zoek om me op te richten zodat ik in ieder geval wat dingen in gang zet. Gelukkig is er ook nog een mogelijkheid dat ik bij mijn huidige afstudeerbedrijf blijf.
pi_92817282
Nou lekker dan.... -O-

TNT belde net dat ze nog niet konden zeggen of ze me wilden aannemen. Ze wachten nog tot volgende week vrijdag om te kijken of er "geschiktere" kandidaten langs kwamen. Ze waren bang dat ik vanwege mijn hogere opleiding te snel weer weg zou gaan. Dat terwijl ik nog zat te slijmen dat ik zeker een half jaar tot een jaar zou blijven en misschien nog wel langer. Die kandidaten komen vast nog wel langs, dus dat wordt volgende week vast een afwijzing.

Mooi is dat. Functies op mijn niveau vind ik niet of reageren 370 mensen op. En functies onder mijn niveau willen ze me niet hebben omdat ik dan toch te snel weg zou gaan. Het is ook altijd hetzelfde verhaal. :(
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:08:02 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92817777
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:56 schreef Blobje het volgende:
Nou lekker dan.... -O-

TNT belde net dat ze nog niet konden zeggen of ze me wilden aannemen. Ze wachten nog tot volgende week vrijdag om te kijken of er "geschiktere" kandidaten langs kwamen. Ze waren bang dat ik vanwege mijn hogere opleiding te snel weer weg zou gaan. Dat terwijl ik nog zat te slijmen dat ik zeker een half jaar tot een jaar zou blijven en misschien nog wel langer. Die kandidaten komen vast nog wel langs, dus dat wordt volgende week vast een afwijzing.

Mooi is dat. Functies op mijn niveau vind ik niet of reageren 370 mensen op. En functies onder mijn niveau willen ze me niet hebben omdat ik dan toch te snel weg zou gaan. Het is ook altijd hetzelfde verhaal. :(
Fuuuuuuuuuucking irritant zeg. Vanuit hun standpunt bezien wel begrijpelijk (en je bent vast niet de eerste die zo'n 'grapje' uithaalt). Had je je achteraf beter een beetje dom voor kunnen doen, zodat ze niet wisten dat je hoogopgeleid bent :{.

Je vraagt je soms ook af waar je eigenlijk voor gestudeerd hebt hè. Want als starter kom je zo moeilijk ergens binnen. Natuurlijk moet je als starter nog veel leren, maar ikzelf ben heus wel bereid om gedurende de leerperiode voor een lager salaris aan de slag te gaan hoor. Al die afgestudeerden die minimaal 2200 bruto eisen verpesten het een beetje voor ons ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_92817972
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Fuuuuuuuuuucking irritant zeg. Vanuit hun standpunt bezien wel begrijpelijk (en je bent vast niet de eerste die zo'n 'grapje' uithaalt). Had je je achteraf beter een beetje dom voor kunnen doen, zodat ze niet wisten dat je hoogopgeleid bent :{.

Je vraagt je soms ook af waar je eigenlijk voor gestudeerd hebt hè. Want als starter kom je zo moeilijk ergens binnen. Natuurlijk moet je als starter nog veel leren, maar ikzelf ben heus wel bereid om gedurende de leerperiode voor een lager salaris aan de slag te gaan hoor. Al die afgestudeerden die minimaal 2200 bruto eisen verpesten het een beetje voor ons ;).
Misschien had ik beter niet keurig in overhemd en nette schoenen kunnen gaan solliciteren bij TNT. :') Gewoon een bontkraagjes jas met een veel te grote broek ofzo. _O- Ik wil ook best voor minder aan het werk, anders had ik niet eerst bij TNT gesolliciteerd. Ze vroeg wel naar mijn toekomstplannen. Ik heb gezegd dat ik nu nog een opleiding volgde (thuisstudie) die zeker tot en met september nog duurde. Maar zelfs dat vonden ze blijkbaar te kort.

Wat een tyfusbedrijf dat TNT. :(
pi_92822036
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:49 schreef Viking84 het volgende:
Ik helemaal trots dat ik geen Wajong-status heb (die hebben veel andere sh nml wel), loop ik alsnog dingen mis omdat ik die status niet heb :'). Had me bijv ingeschreven voor een mediatraining. Dan maken ze een filmpje met je en dat is natuurlijk wel hip! Maja, geen Wajonguitkering = geen filmpje :r :').
Mag ik vragen wat je bedoelt met SH ??
JoJo-effect: van de ene naar de andere kant..
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:52:03 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92825181
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:40 schreef MevrJo-Jo. het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat je bedoelt met SH ??
Slechthorend, sorry ;). Is inmiddels wel een beetje bekend in dit topic, vandaar de afkorting.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:53:52 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92840849
Ik heb net een uitnodiging gekregen voor een gesprek bij een bedrijf in Utrecht. Whoeoeoeoeoeh! *O*. En het is ook nog mijn voorkeursvacature van alle vacatures waar ik op heb gereageerd, dus ik ben echt blij nu :D. Hopelijk wordt het wat 8-). Het oogt als een vrij informeel, niet zo zeurderig bedrijf, dus ik denk dat ik wel een goede kans maak :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92841035
Val er even zo hoor..

Ik had al een vermoeden dat je (SH) slechthorend zou zijn, maar kan je daar serieus wajong voor krijgen??

Klopt het trouwens Viking84 dat jij SH bent? ( meen het eens gelezen te hebben) niet lullig bedoelt trouwens hoor

En uh ja ik lees al een tijdje mee maar kan eigenlijk ook wel meeschrijven hier...
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:59:28 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92841201
@ MevrJo-Jo: ja ik zei toch dat ík slechthorend ben? ;). En ja, daar kun je Wajong voor krijgen ja. Ik vind het zelf ook onzinnig, want doven en slechthorenden kunnen ook wel aan de lopende band staan, maar goed, zo werkt het. Mij lukte het niet; waarschijnlijk omdat ik te hoog opgeleid ben.
Niet meer actief op Fok!
pi_92841581
@Viking84

Ik vind het wel apart dat je er wajong kan krijgen, zelf heb ik nog nooit van gehoord dus ( letterlijk haha)
pi_92842074
Balen van de TNT, zeg. Ik heb blijkbaar echt geluk gehad dat ik er zo naar binnen rolde. Hoewel het daar de laatste weken echt een aanfluiting is... hoe vaak ik daar nu wel niet voor Jan Lul naartoe ben gegaan. Dan wordt er bijv. telefonisch gezegd dat ik op een bepaalde dag moet werken, maar uiteraard sta ik dan niet op het rooster en is er uiteindelijk of geen werk voor me en kan ik weer naar huis, of moet er last minute iets geïmproviseerd worden om mij bezig te houden :') Nee, het liefst zou ik de teamcoach vertellen dat ik niet meer kom, maar ja, het is momenteel de enige bron van inkomsten die ik heb, hoe klein ook.

Maandag a.s. wel een kennismakingsgeprek bij een bedrijf dat traineeships aanbiedt richting informatiemanagement. Het klonk in ieder geval als iets dat goed aansluit bij mijn interesses en ook bij mijn opleiding (communicatie-/informatiewetenschap). Aan het einde van zo'n traineeship krijg je dan een soort HBO-diploma. Voelt voor mij eigenlijk wel een beetje apart omdat ik al een WO-diploma heb. Niet dat ik me daarom te goed voel voor iets op HBO-niveau en ik heb natuurlijk ook niet het idee dat ik nu nooit meer iets hoef te leren (in tegendeel), maar ergens voelt het toch een beetje als een soort achteruitgang :P Terwijl het dat natuurlijk niet is, en het zou wel een mooie kans zijn. Maar goed, eerst die kennismaking maar eens afwachten.

Ik zat trouwens op Facebook wat profielen van oud-klasgenoten van de middelbare school te bekijken. Je voelt je toch best wel een faalhaas als je dan leest dat ze eigenlijk bijna allemaal wel aan het werk zijn. De één is advocaat, de ander iets in het bedrijfsleven, weer een ander is psycholoog... en ik zit hier maar een beetje aan te kloten met brieven en afwijzingen :') Nou ja, ik doe het ook niet expres, maar het voelt wel slecht.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:12:13 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92842178
@ pussywillow: is dat bedrijf toevallig in Leusden en word je met de taxi opgehaald? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_92842245
Ja :D Er is me alleen geen taxi aangeboden, want ik ga met de auto. Heb je ervaring met dat bedrijf?
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:17:55 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92842613
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:13 schreef pussywillow het volgende:
Ja :D Er is me alleen geen taxi aangeboden, ik ga met de auto. Heb je ervaring met dat bedrijf?
Mijn huisgenoot wel en die heeft ook CIW gestudeerd ;). Dus ik kan je al wel eea vertellen. Als ze een traineeship voor je hebben (want dat is ook nog niet gegarandeerd, mijn huisgenoot kwam in de database terecht) krijg je de eerste 8 maanden 1250 netto en daarna iets meer. Mijn huisgenoot vond al snel een andere baan en hij zat nogal in z'n maag met die 1250, maar als ze je in de database opnemen, moet je wel zelf van tijd tot tijd contact zoeken, omdat ze het belangrijk vinden dat je initiatief neemt :).

Nu weet je een beetje wat je kunt verwachten ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_92857024
Aha :P Nou zie ik mezelf geen andere baan vinden en 1250 euro is voor mij momenteel een fortuin :'), maar toch goed om te weten. Dank!
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:04:32 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92857177
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:59 schreef pussywillow het volgende:
Aha :P Nou zie ik mezelf geen andere baan vinden en 1250 euro is voor mij momenteel een fortuin :'), maar toch goed om te weten. Dank!
Dan is het een win-winsituatie! Succes!
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:41:59 #138
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_92858101
Zo net 2e sollicitatiegesprek gehad. Ze zeiden dat ze deze week nog meer kandidaten hadden, maar ze bellen me morgen al met het antwoord :') Is zeker een sollicitatie code dat ze altijd zeggen dat er meer zijn _O-
Op elke fokker past een bril.
  woensdag 16 februari 2011 @ 11:12:55 #139
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_92859058
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:10 schreef pussywillow het volgende:
Maandag a.s. wel een kennismakingsgeprek bij een bedrijf dat traineeships aanbiedt richting informatiemanagement. Het klonk in ieder geval als iets dat goed aansluit bij mijn interesses en ook bij mijn opleiding (communicatie-/informatiewetenschap). Aan het einde van zo'n traineeship krijg je dan een soort HBO-diploma. Voelt voor mij eigenlijk wel een beetje apart omdat ik al een WO-diploma heb. Niet dat ik me daarom te goed voel voor iets op HBO-niveau en ik heb natuurlijk ook niet het idee dat ik nu nooit meer iets hoef te leren (in tegendeel), maar ergens voelt het toch een beetje als een soort achteruitgang :P verbreding. Terwijl het dat natuurlijk niet is, en het zou wel een mooie kans zijn. Maar goed, eerst die kennismaking maar eens afwachten.
Fixed.
quote:
Ik zat trouwens op Facebook wat profielen van oud-klasgenoten van de middelbare school te bekijken. Je voelt je toch best wel een faalhaas als je dan leest dat ze eigenlijk bijna allemaal wel aan het werk zijn. De één is advocaat, de ander iets in het bedrijfsleven, weer een ander is psycholoog... en ik zit hier maar een beetje aan te kloten met brieven en afwijzingen :') Nou ja, ik doe het ook niet expres, maar het voelt wel slecht.
Dat heb ik ook wel eens gedaan ja, daarna was ik zwaar depressief. Ik heb erg lang over mijn studie gedaan en mijn oudklasgenoten hebben allemaal al enige tijd een topbaan. Het is zelfs zo erg dat ik niet eerder een LinkedIn wou aanmaken omdat ze dan konden zien dat ik nog steeds geen baan had :{
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 16 februari 2011 @ 11:17:34 #140
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92859200
Ik deed op Hyves ook niets anders dan dat (alleen ging het dan vooral om klasgenoten die al getrouwd zijn en kinderen hebben), dus ik heb Hyves weggeflikkerd. Op Facebook zitten net zulke faalhazen als ik :+.

Iig: niet te druk maken om wat een ander van je denkt. Dikke kans dat die anderen ook wel ergens jaloers op zijn bij jou ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_92860722
Ah goed nieuws voor sommigen! Gefeliciteerd met de aankomende gesprekken. Hopelijk komt er wat uit. :)

Als ik kijk naar een paar studie-afhakers op het HBO, dan ben ik wel jaloers. Een aantal hebben banen om u tegen te zeggen of hebben zelf miljoenenbedrijven. -O- Ze hebben in ieder geval betere banen dan diegene die de studie wel hebben afgerondt. ;)
pi_92866487
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:57 schreef Blobje het volgende:
Ah goed nieuws voor sommigen! Gefeliciteerd met de aankomende gesprekken. Hopelijk komt er wat uit. :)

Als ik kijk naar een paar studie-afhakers op het HBO, dan ben ik wel jaloers. Een aantal hebben banen om u tegen te zeggen of hebben zelf miljoenenbedrijven. -O- Ze hebben in ieder geval betere banen dan diegene die de studie wel hebben afgerondt. ;)
Dat klinkt bekend. Ik denk soms ook, had ik maar wat meer in de kroeg gehangen of zo. Want iedereen die er de kantjes vanaf liep of helemaal stopte, heeft het nu beter voor mekaar dan ik. ;( Ik moet mensen echt niet opzoeken of Hyves of zo want dan ga ik lopen vergelijken en dat is funest. Terwijl ik momenteel niet mag klagen, maar toch. (20 uur p/w (leuk) werk, zwaar onder mijn niveau maar mét een vast contract, en daarnaast nog een halfjaar 12 uur p/w passend werk.)
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:39:58 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_92869295
Monsterboard is echt een geniale uitvinding, al door 4 headhunterbureaus gebeld die alle 4 tot nu toe interessante banen hebben. Zo hoef ik zelf nauwelijks moeite te doen om aan sollicitaties te krijgen :)
pi_92874035
Misschien dat men mij nog weet te herinneren van mijn eerdere bezoeken aan deze "werkzoekende" topics.

Maar ik ben vorige week maandag gestart op mijn nieuwe baan. Het is echt enorm wennen, na 4 jaar studeren en een half jaar daarna werkzoekende te zijn (ik heb tijdens mijn studie nooit gewerkt, zodat ik me volledig op mijn opleiding kon focussen).

Verder heb ik tweemaal stage in het buitenland gelopen en heel veel vrijheid gekend en waren de werkzaamheden tijdens die stage eigenlijk te verwaarlozen , dat is nu wennen. Daarnaast is het maken van jaarrekeningen een van mijn bezigheden op de nieuwe baan, iets wat ik in twee blokken heb gehad in het tweede jaar van mijn studie, en ook dit opnieuw ophalen en inzien is even weer wennen.

Maar goed, ik wilde het even over mijn ontwikkelingen hebben...
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:19:54 #145
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92874162
Ik heb woensdag een gesprek *O*. Maar intussen solliciteer ik wel door ;). Ga niet op 1 paard wedden natuurlijk. En ik heb even achter een paar sollicitaties aan gemaild (bellen is geen, zeg ik maar even, aangezien ik niet goed hoor) waar ik niks van heb gehoord, maar ik heb ook nu nog niks gehoord. Echt onbeschoft vind ik dat zeg.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:20:41 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92874208
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:39 schreef Blik het volgende:
Monsterboard is echt een geniale uitvinding, al door 4 headhunterbureaus gebeld die alle 4 tot nu toe interessante banen hebben. Zo hoef ik zelf nauwelijks moeite te doen om aan sollicitaties te krijgen :)
Dan heb jij kennelijk ook een studie gedaan die in trek is of genoeg werkervaring ;). Geldt helaas niet voor iedereen hier.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:30:33 #147
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92874618
Vrijdag 2e gesprek bij het detacheringsbureau *O* Ze zeiden dat ze 10 min na het gesprek al wisten dat ze met mij door wilden, maar dat ze mij nog even de tijd wilde gunnen om erover na te denken.
Verder waren ze erg enthousiast *O*
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:31:24 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92874652
quote:
17s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:30 schreef GotC het volgende:
Vrijdag 2e gesprek bij het detacheringsbureau *O* Ze zeiden dat ze 10 min na het gesprek al wisten dat ze met mij door wilden, maar dat ze mij nog even de tijd wilde gunnen om erover na te denken.
Verder waren ze erg enthousiast *O*
Jee *O*.

Ik hoop dat ik woensdag ook zo'n indruk achterlaat ;). M'n brief had iig wel indruk gemaakt *O*.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 16 februari 2011 @ 17:34:23 #149
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_92874786
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:12 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens gedaan ja, daarna was ik zwaar depressief. Ik heb erg lang over mijn studie gedaan en mijn oudklasgenoten hebben allemaal al enige tijd een topbaan. Het is zelfs zo erg dat ik niet eerder een LinkedIn wou aanmaken omdat ze dan konden zien dat ik nog steeds geen baan had :{
Bij mij is het juist het tegenovergestelde wat mij altijd weer gelukkig stemt :@
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:34:38 #150
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92874798
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jee *O*.

Ik hoop dat ik woensdag ook zo'n indruk achterlaat ;). M'n brief had iig wel indruk gemaakt *O*.
Vast wel :Y Ik duim iig voor je *O* Bij welk bedrijf heb je gesprek? (of wat voor soort bedrijf)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')