quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:24 schreef Ca.ra het volgende:
Fris en fruitig zou ik het niet durven noemen, hij gaapt er zo nu en dan flink op los. Vannacht flinke koorts gehad, 41,6 en 41,8 zelfs. Hij lag afwisselend te zweten en te rillen, heel sneu. Een reden hebben we niet echt kunnen vinden.
Hopelijk kan hij straks nog wat slapen, dan gaan we zelf ook nog even liggen denk ik.
FTA, wel goed dat Finn goed naar zijn eigen lichaam kan luisteren!
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:30 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ja dat is wel waar Ca.ra!
Jeetje 41,8! Wat hoog joh! Hoe is het nu met de koorts?
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:45 schreef Ca.ra het volgende:
Jufvrouw!! ouch!
De koorts is nu (met paracetamol) gezakt, 38,4 nu. Op zich zijn we van Thomas wel gewend dat hij hoge koorts heeft als hij koorts heeft, maar ik vind het vervelend dat ik de oorzaak niet weet nu.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:11 schreef Ssserpente het volgende:
Da's idd wel erg hoog, Cara. Rot dat je de oorzaak niet weet. Sterkte!
Ik zit in dubio. Vanmorgen was het weer kwart over zes. Lente overdag max anderhalf laten slapen, lijkt er dus niet echt toe te leiden dat ze 's ochtends langer uitslaapt. Maar ze begint nu wel tekenen van oververmoeidheid te vertonen. Ze heeft dikke wallen, hangt de hele dag aan m'n benen en kan niks hebben, laat zich bij elk tegenslagje huilend op de grond vallen. En ik zit er zelf ook best een beetje doorheen, moet ik toegeven.
Ik ben enerzijds dus heel erg geneigd om 'r vanmiddag gewoon weer drie uur te laten slapen, maar heb anderzijds geen idee hoe lang het duurt om een slaappatroon te veranderen. Voor hetzelfde geld duurt het minimaal twee weken en is het zonde om er na vier dagen al mee te stoppen.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:28 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet, Sserpente. In het boekje dat ik heb gelezen over slapen, wordt bijvoorbeeld ook gezegd dat je slapen leert door te slapen. En dat je vaak een slaappatroon kunt veranderen zodat ze langer slapen 's ochtends door ze juist eerder naar bed te doen ipv later. Dus misschien werkt het niet. Ik ben er ook neit zo van overtuigd dat het werkt, hoor, dat korte middagslaapje. Bij ons heeft het van de 6 dagen op rij ofzo één keer gewerkt. De overige dagen was er toch wel iets te spoken 's avonds. Senna slaapt wel sinds ze 18 maanden is ongeveer eigenlijk wel tot half 7-7 uur minstens. Zomaar ineens veranderde het.
Ca.ra, wat een hoge koorts. Beterschap en sterkte!
Ik kijk het vandaag nog even aan, het was afgelopen dinsdag dus ook al best weer een paar dagen geleden. Als het vandaag niet verder zo goed gaat als vanochtend, dan bel ik nog een keer.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:22 schreef miss_sly het volgende:
oeke, dat klinkt heel naar, die nacht. En het idee dat hij een aspartaamvergiftiging heeft, ook. He tklinkt niet onlogisch en de symptomen kloppen ook nog. Toch nog eens de hap bellen, gewoon voor de zekerheid? Misschien hebben ze wel een goede tip. Zulke nachten zijn slopend
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik hoop dat jullie ook beseffen dat het een voorrecht is om zo te (kunnen) genieten.
En straks als we allemaal blijven hangen, dan zijn onze kinderen zo 10 jaar! En dan zijn wij met ons allen ook 10 jaar samen!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
![]()
Stiemie, ik las in het peutertopic dat het heel lekker bij jullie gaat en dat je nu pas écht geniet. Ik vond het heerlijk om te lezen! Plaats je nog eens wat foto's van je twee spruiten samen?
En ik wil nog eens gezegd hebben dat ik heel veel heb aan dit topic. Ik ben me er met heel grote regelmaat van bewust dat ik ontzettend veel weet door jullie verhalen. Dat geeft veel rust en maakt dat ik me vrijwel niet onzeker voel over het ouderschap.
Wat ik bovendien leuk en waardevol vind is dat we elkaar zo in de loop der tijd ook best goed hebben leren kennen! Jemig, wat posten we hier alweer een tijd over ons kroost.
Bah, ik kom er niet helemaal uit.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
oeke, ik lees nu pas van die mogelijke vergiftiging en die nare nacht. Ben je er nog achteraan gegaan, of was de goede dag van vandaag voldoende geruststelling dat het hopelijk weer over is?
Een aspartaamvergiftiging? Dat krijgt een kind pas als er een heel doosje zoetjes in zit of meer, op zich is aspartaam een vrij onschuldige stof. als een kind echt neit tegen aspartaam kan komt dat er met de hielprik al uit.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:45 schreef Twinkly het volgende:
Oeke, ik schrik heel erg van je bericht dat Ko misschien aspartaamvergiftiging heeft
Wow, Dyon! Wat loopt hij al goed en hij pakt zelfs al spullen van de grond en komt dan weer omhoog!
Dit!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
En ik wil nog eens gezegd hebben dat ik heel veel heb aan dit topic. Ik ben me er met heel grote regelmaat van bewust dat ik ontzettend veel weet door jullie verhalen. Dat geeft veel rust en maakt dat ik me vrijwel niet onzeker voel over het ouderschap.
Wat ik bovendien leuk en waardevol vind is dat we elkaar zo in de loop der tijd ook best goed hebben leren kennen! Jemig, wat posten we hier alweer een tijd over ons kroost.
vast geen aspartaam. er zijn natuurlijk heel veel andere dingen waar Ko last van kan hebben. hier in de buurt heerst nu waterpokken bijvoorbeeld... en mijn dochter wordt als ze weer eens een sprongetje maakt in haar ontwikkeling elke nacht meerdere keren wakker.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:00 schreef oeke het volgende:
Ik geloof ook niet dat dat het is Spanky, mijn vriend kwam daarmee aanzetten. We weten niet of en hoeveel zoetjes Ko heeft gepakt. Maar het zullen er nooit meer dan 3 zijn. Ik was er niet bij dus ik weet het niet.
Ik snap alleen die plotselinge hoge koorts, samen met die gekke uitslag en die huilbuien s' nachts niet.
Daar hadden we het vandaag over met m'n schoonmoeder, het wandelen. Ivan loopt nu al een tijdje heel goed en ik wil buiten met hem kunnen wandelen. Om die reden heb ik laarsjes voor hem gekocht (en wil ik morgen schoenen voor hem kopen). Ze deed daar vrij negatief over: kinderen wilen niet even in de kinderwagen en even lopen, het lopen gaat langzaam, het is gevaarlijk omdat een dreumes alle kanten op kan...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:05 schreef miss_sly het volgende:
We zijn naar de AH verderop gewandeld, heen in de Boba, terug zelf gewandeld, en dat wandelen dat vind ik zo geweldig![]()
Essentieel is dat je geen haast hebtquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar hadden we het vandaag over met m'n schoonmoeder, het wandelen. Ivan loopt nu al een tijdje heel goed en ik wil buiten met hem kunnen wandelen. Om die reden heb ik laarsjes voor hem gekocht (en wil ik morgen schoenen voor hem kopen). Ze deed daar vrij negatief over: kinderen wilen niet even in de kinderwagen en even lopen, het lopen gaat langzaam, het is gevaarlijk omdat een dreumes alle kanten op kan...
Maar doordat ik hier heb gelezen over het wandelen van jou met Senna en oeke met Kobus weet ik juist dat het prima kan en dat het hartstikke leuk is (als je geen haast hebt). Daardoor kan ik vrij makkelijk mijn schouders ophalen en mijn eigen koers varen.
Wat was het leuk he? Op de tuin! Het kriebelt hier alweer, het tuinseizoen komt er weer aan.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:18 schreef Claudia_x het volgende:
Dat doet me trouwens weer denken aan die foto van Willow.En aan die keer dat we naar de tuin van oeke gingen en Senna zo dapper rondstapte al.
![]()
Ging ik laatst doen, wilde meneer gedragen worden, op de arm. Dan is hij zwaar hoor!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Of gewoon even een brief gaan posten met je lopende dreumes naast je.
Komen jullie gewoon deze zomer ook weer bij ons op de tuin langs, Huup komt ook met haar dochters!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ohh, jullie gaan weer een heerlijk tuinseizoen tegemoet, oeke! Wij moeten nog een jaar wachten op ons huis.
Waarom wonen wij toch zo ver weg?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:27 schreef oeke het volgende:
[..]
Komen jullie gewoon deze zomer ook weer bij ons op de tuin langs, Huup komt ook met haar dochters!
Is het geen krentenbaard Oeke? Daar vind ik het wel wat van hebben. Maar gezien zijn verdere niet welbevinden zou het ook waterpokken kunnen zijn. dan zullen de blaasjes zich alleen ook gaan uitbreiden..quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:49 schreef oeke het volgende:
Dikke zoen voor op het oor van Thomas, hopelijk is hij snel beter.
Lars wat ben je toch een klauterkontje!Stoer dat je niet bang bent. Maar niet zo vaak vallen hoor!
Davinia.![]()
Verder sluit ik me aan bij Claudia, het is heel fijn om zo open over je kind en zijn leeftijdsgenootjes te kunnen kletsen. Niemand hier wordt er ooit moe van.
[..]
Bah, ik kom er niet helemaal uit.
Vandaag ging alles gewoon goed, geen koorts, hij dronk en at goed, lekker gespeeld.
Om half 8 ging hij lekker slapen, en nu is hij al 2 keer huilend wakker geworden.
De eerste keer heb ik hem eruit gehaald en sliep hij verder na wat drinken. De tweede keer, zonet viel hij weer in slaap.
Maar echt huilen he? Niet een beetje jammeren ofzo.
Ik geloof dat het geen vergiftiging is, het is ook al 5 dagen geleden, maar wat er dan precies met hem is?
En ik kan het niet uitstaan dat ik er dinsdag niet bij was, bij dat zoetjes incident, nu krijg ik eigenlijk niks te horen, want ze weten niet precies wat er gebeurd is.![]()
Dit zijn die rode blaasjes/puistjes trouwens:
[ afbeelding ]
Ik hoop maar dat hij vannacht gewoon lekker slaapt. Is het weer zo'n gebroken nacht dan bel ik de Hap morgen.
Heb je geen familie/vrienden hier in de buurt, dat je er een weekend van maakt? Een leuk weekend in Noord Holland?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Waarom wonen wij toch zo ver weg?
Goh, wat vind ik het moeilijk om dat te beoordelen zeg. Ben blij dat ik geen dokter ben.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:37 schreef debuurvrouw het volgende:
Is het geen krentenbaard Oeke? Daar vind ik het wel wat van hebben. Maar gezien zijn verdere niet welbevinden zou het ook waterpokken kunnen zijn. dan zullen de blaasjes zich alleen ook gaan uitbreiden..
Bij krentenbaard zijn het eerst blaasjes. Daarna komt er vocht uit en droogt het in en komen er dus korstjes. Sinds wanneer heeft hij het?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:07 schreef oeke het volgende:
Krentenbaard, ik weet het niet, het ziet er toch niet helemaal zo geel en korsterig uit.
Morgen nog eens goed kijken. En waterpokken houd ik ook in mijn achterhoofd.
Ik heb werkelijk waar geen idee over welke foto je het hebtquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het gewoon zo stom dat iemand met al die praktische bezwaren je het plezier uit je hoofd probeert te praten of zo. Als je vantevoren fantaseert over hoe het zal zijn als je eenmaal een kindje hebt, dan kijk je toch juist uit naar die momenten dat je met je kleine frummel hand in hand over straat gaat en dat een eeuwigheid duurt? Dat is juist het uitstapje!
Dat doet me trouwens weer denken aan die foto van Willow.En aan die keer dat we naar de tuin van oeke gingen en Senna zo dapper rondstapte al.
En die fotoserie van Niels.
En Amélie in het bos.
Ik ben niet zo uitslaperig met de kinderen. Maar wie weet rijd ik een keer op en neer, als dat mag. Ik rijd zo af en toe naar een vriendin in Amsterdam en dat gaat heel goed nu. Maar die woont voordelig, de reis duurt 1 uur en 20 minuten. En dat gaat net.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:49 schreef oeke het volgende:
Heb je geen familie/vrienden hier in de buurt, dat je er een weekend van maakt? Een leuk weekend in Noord Holland?
Oh wat lief zeg!quote:Op zondag 6 februari 2011 16:08 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw, wat is Esmee groot! En mooi!Is de foto gemaakt in Tunfun? Hoe vond ze het?
En ik wou nog even zeggen dat ik je reacties altijd zo lief vind, Incantrix.
Ehm ja, hij kon niet zoveel met die skibroek aan.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:54 schreef Meimeltje het volgende:
Groof, wat blijft hij heerlijk rustig zittenDyon blijft echt geen 1 sec stil zitten!
Oh excuus. Ik had in mijn hoofd dat je vaker met hem om hele vroege tijden boterhammen met pindakaas zat te eten en filmpjes zat te kijken. Het was niet aanvallend bedoeld.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:31 schreef oeke het volgende:
Wat een nonsens, Groof, sorry hoor, maar dan heb je het niet helemaal gevolgd. Ko slaapt al maanden door, en nu heeft hij 3 nachten dat hij slecht slaapt.
Hij is ziek! Ik weet alleen niet precies wat hij heeft.
Ik zag vanmiddag ook aften in zijn mond en hij heeft een slechte adem. Ik denk toch die mond-hand-voetziekte. Morgen ga ik weer even naar de dokter met hem.
Poppejans, ik wil wel filmpjes van Wolf! Hoe alledaags ze ook zijn, dat is toch juist mooi om te zien?
Ik denk dat je moet denken aan een paar nachten, 2 weken geleden, toen hij die oorontsteking had. Ik dacht dat dit nog een opleving was daarvan.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh excuus. Ik had in mijn hoofd dat je vaker met hem om hele vroege tijden boterhammen met pindakaas zat te eten en filmpjes zat te kijken. Het was niet aanvallend bedoeld.
Dat die hele slechte nachten nu bij het ziek zijn horen, wist ik wel. Nogmaals sorry.
True! Nou maar hopen dat het niet al te lang duurt. Ellendig om je kind met pijn te zien.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:53 schreef oeke het volgende:
[..]
Maakt verder niet uit, ik vond het alleen nogal kort door de bocht.![]()
Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, maar de DA op de Leidsestraat is tot 22 uur open, ook op zondag volgens mij. Dus als je echt dentinox nodig hebt, zou je daar nog kunnen kijken.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:53 schreef oeke het volgende:
[..]
Ik denk dat je moet denken aan een paar nachten, 2 weken geleden, toen hij die oorontsteking had. Ik dacht dat dit nog een opleving was daarvan.
Maakt verder niet uit, ik vond het alleen nogal kort door de bocht.![]()
Die smalle billetjes van Emee.
Sserpente, dat geloof ik, dat dat pijn doet, ik zie het aan hem. Ik heb hem net een pcm gegeven, en ik baal er al de hele dag van dat ik dat flesje dentinox heb weggegooid vorige week.
Dankjewel, Bar!
haha, ja hequote:Op zondag 6 februari 2011 21:09 schreef innepin het volgende:
Haha sly ik vind je echt heel lief, maar wat zijn we mooi tegenovergesteld zo he?
Maar dat is natuurlijk wat anders dan wel of niet op één lijn zitten met je partner.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
S doet het ook wel eens. Dan laat iemand haar weten dat ze wat ze doet echt niet mag doen en dan komt ze geschrokken naar mij toe. Ik aai dan wel wat over haar bol ofzo (dus wel de fysieke troost denk ik), maar zeg verder gewoon hetzelfde als wat de ander zei. Dat ze daar bijvoorbeeld echt niet aan mag komen/ mee mag spelen.
Dat klinkt alsof er maar één van twee goed terecht komt.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
haha, ja he
en weet je: ik dnek dat Willow en Senna allebei liefdevol worden opgevoed en goed terechtkomt
whahaha, en zo komen de problemen in de wereldquote:Op zondag 6 februari 2011 21:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof er maar één van twee goed terecht komt.![]()
Dat denk ik ook hoor! Bovendien zijn Willow en Senna heel andere kindjes qua temperament, denk ik. Ik merk bij Willow gewoon dat het een dondersteen is, je moet duidelijk tegen haar zijn want ze haalt nu al het liefst kattenkwaad uit. Dus als ik dan na tig keer waarschuwen en uitleggen en lief doen haar nog een keer op iets stouts betrap (onze voorraadkast leeghalen en de chocolademelk in het etensbakje van de poes gooien bijvoorbeeldquote:Op zondag 6 februari 2011 21:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
haha, ja he
en weet je: ik dnek dat Willow en Senna allebei liefdevol worden opgevoed en goed terechtkomt
In het ziekenhuis zijn ze daar al mee begonnen, oa door het afnemen van extra bloed voor chomosomen ed, daaruit moet al een veel duidelijker beeld naar voren komen.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bar, ik kan me voorstellen dat dat sowieso al zorgen baart, en dan nu helemaal inderdaad. Lastig lijkt me. Gaan ze in het ziekenhuis (of die persoon van het cb) daar specifiek naar kijken? Naar die achterstand?
Senna is niet zo heel ondeugend, inderdaad. We waren vandaag in Brabant en bij mijn ouders was even mijn jongste neefje en die heeft in 10 minuten meer pogingen tot kattenkwaad uitgehaald dan Senna in een ondeugende dag proptquote:Op zondag 6 februari 2011 21:18 schreef innepin het volgende:
[..]
Dat denk ik ook hoor! Bovendien zijn Willow en Senna heel andere kindjes qua temperament, denk ik. Ik merk bij Willow gewoon dat het een dondersteen is, je moet duidelijk tegen haar zijn want ze haalt nu al het liefst kattenkwaad uit. Dus als ik dan na tig keer waarschuwen en uitleggen en lief doen haar nog een keer op iets stouts betrap (onze voorraadkast leeghalen en de chocolademelk in het etensbakje van de poes gooien bijvoorbeeldOf de kattenbrokjes in het waterbakje gooien
Of al het maandverband in de wc-pot gooien
![]()
) dan word ik een keer boos, en dan moet ze niet gaan miepen want ze weet dondersgoed dat ze het niet mag
Spannend en moeiijk. Bar, maar wel erg fijn dat ze Roy zo goed in de gaten houden!quote:Op zondag 6 februari 2011 21:19 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
In het ziekenhuis zijn ze daar al mee begonnen, oa door het afnemen van extra bloed voor chomosomen ed, daaruit moet al een veel duidelijker beeld naar voren komen.
Dat zullen we naar ik vermoed de 17de allemaal wel te horen gaan krijgen.
Met het cb heb ik nog geen idee hoe ze dit willen gaan aanpakken.
quote:Op zondag 6 februari 2011 21:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Senna is niet zo heel ondeugend, inderdaad. We waren vandaag in Brabant en bij mijn ouders was even mijn jongste neefje en die heeft in 10 minuten meer pogingen tot kattenkwaad uitgehaald dan Senna in een ondeugende dag proptWat neit wil zeggen dat Senna nooit dingen doet die niet mogen.
Het verschil is misschien dat ik Senna ook zou troosten als ze hard moet huilen omdat ik boos op haar ben geworden. Ik vind dat als ze troost wil. ze die moet kunnen krijgen, maar het verandert niets aan de situatie: dat ene ding waar het over ging, mag ze gewoon niet.
Ow daar kan ik me nu nog niets bij voorstellen, maar Senna is natuurlijk ook nog klein. Ongetwijfeld wordt dat allemaal wat anders als het kattenkwaad ook andere vormen aan gaat nemen.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben al een paar zo boos geweest op S dat ik haar echt niet meteen kon troosten. Dan moest ik echt eerst zelf even afkoelen. Op één hand te tellen, maar toch... Niet de leukste momenten.
Ik kon het me ook echt niet voorstellen, net zoals ik me daar bij R nog nks bij voor kan stellen. Ik wil trouwens niet zeggen 'wacht maar', want het hoeft volgens mij ook helemaal niet zo te zijn.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow daar kan ik me nu nog niets bij voorstellen, maar Senna is natuurlijk ook nog klein. Ongetwijfeld wordt dat allemaal wat anders als het kattenkwaad ook andere vormen aan gaat nemen.
Sserpente, mijn moeder deed dat vroeger al en ik vond dat erg fijn. Ook met straf enzo. Ze wilde ons altijd troosten, maar onze straf verdween of veranderde niet. Fout is fout, dat moet je leren, maar troost kreeg je altijd.
Nou, precies! Als Ivan schrikt van onze reactie en gaat huilen dan wordt hij wel getroost maar krijgt hij niet ineens zijn zin. En natuurlijk zijn er momenten waarop je als ouder niet reageert zoals je in het algemeen zou willen reageren; je weerbaarheid is nu eenmaal niet altijd hetzelfde.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Ze wilde ons altijd troosten, maar onze straf verdween of veranderde niet. Fout is fout, dat moet je leren, maar troost kreeg je altijd.
Jij hebt het gewoon extra lastig wat dat betreft. Als jij je eens niet goed voelt (of wat dan ook) dan is er niet iemand anders om de boel over te nemen of om de troostkant op zich te nemen. Daar staat tegenover dat jij de coördinatieproblemen weer niet hebt waar Karin het bijvoorbeeld over heeft. Dat vind ik namelijk ook wel eens lastig, om mijn vriend de ruimte te geven om dingen op zijn manier aan te pakken. Er is ook een zekere mate van afstemming nodig.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Die momenten dat ik eerst zelf even moest afkoelen zijn trouwens ook de momenten waarop ik vond dat ik het zelf niet goed had aangepakt. Ik wil daarmee niet zeggen dat mijn dochter het te bont maakte. Het zijn juist zeer confronterende momenten voor mezelf geweest.
Ow, wat leuk om te horenquote:Op zondag 6 februari 2011 21:48 schreef Ssserpente het volgende:
Klinkt mooi, Miss. En rechtvaardig.Ik houd sowieso van jouw stijl, haal voor mezelf altijd een hoop bruikbare dingen uit je posts.
Grappig, als ik me nu een vergelijkbare situatie met Lente voorstel, kan ik ook niet anders bedenken dan dat ik haar zou troosten. Sterker nog, het zou me waarschijnlijk niet eens lukken om het niet te doen, dat zou teveel voelen alsof ik haar af zou wijzen.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ssserpente, ik zou haar absoluut troosten! Ik herinner me zelf dat gevoel nog zo goed, dat ik iets op de kleuterschool deed wat niet door de beugel kon, een uitbrander kreeg en daar heel erg van schrok. Het zou echt niets geholpen hebben om me daar bovenop nóg een uitbrander te geven. Mijn ouders hebben me zelfs toen ik veel ouder was nooit dubbel gestraft en daar ben ik ze nog altijd dankbaar om. Ik had altijd het gevoel dat ik bij iemand terecht kon.
Ik zie het ook niet zozeer als het afvallen van de andere ouder maar als het erkennen van het gevoel van het kind. De ene keer is het de vader die straft en de moeder die troost, de andere keer andersom. Dat lijkt me namelijk wel heel belangrijk, dat er niet een patroon ontstaat waarin de één altijd de boeman is en de ander de trooster. En ook belangrijk is dat de andere ouder niet dingen zegt als "Ja, dat was ook wel heel streng van papa" of zo.
Andermans kinderen zijn natuurlijk sowieso vervelender dan je eigen kind.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:01 schreef Ssserpente het volgende:
Ik denk dat het ook wel met de manier van huilen te maken heeft. Dit meisje leek eerder boos dan verdrietig te zijn. Ik had eerder een 'net goed-gevoel' dan dat ik geneigd was om haar op te pakken en te 'troosten'.
Dat klinkt mij ook wel logisch in de oren. Als je kinderen ouder en zelfstandiger worden kun je ze meer ruimte en dus ook vrijheid geven. Dat lijkt me in ieder geval wel een teken dat je slaagt als ouder, zeg maar.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Claudia, wat grappig dat je dit nu zegt. Ik bedacht me vanochtend dat ik nu veel minder streng ben voor onze jongens dan eerder toen ze nog kleiner waren. ik vond het een rare gewaarwording eigenlijk omdat ik altijd gedacht heb dat het andersom zou zijn. Maar nu wéten ze al de regels en zijn de duidelijk beter in staat zelf keuzes te maken en hun mening in te brengen. Kan het niet helemaal goed omschrijven.
En ik ben nog steeds luid en duidelijk hoor. maar wel duidelijk minder rigide denk ik. Maar goed, moest er dus even aan denken wat een grappig toeval het was.
Weet je dat ik dat een van de fijnste eigenschappen van mijn vader vond? Zijn vermogen om in een gespannen situatie iets liefs of grappigs te zeggen of te doen waarmee de sfeer ineens omsloeg. Zelfs toen ik volwassen was kon hij dat nog zo ontzettend goed. Dan hadden we een verhitte discussie over politiek, kregen we daar ruzie om, ging ik hem doodzwijgen en dan zei hij ineens iets waardoor ik vreselijk moest lachen en was alles weer oké.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:04 schreef Incantrix het volgende:
Datte inderdaad, Miss! En vaak neem ik hem dan mee naar een andere plek en gaan we dan samen even iets leuks doen, spelen, of samen een koekje of wat rozijntjes eten.. Ik hoop altijd maar dat de situatie doorbreken met iets positiefs het cirkeltje weer doorbreekt
Dat is ook een van de dingen waar schaap en ik het heel erg over eens zijn dat we willen: we willen graag dat Senna leert dat ze ons alles kan opbiechten. Dat wil neit zegen dat er geen consequenties aan zullen zitten, maar ze zal dan niet bang voor ons zijn of twijfelen of we nog wel van haar houden.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Miss, zoals jouw moeder dat gedaan heeft (en zoals jij dat nu doet) vind ik dan wel bewonderingswaardig, want ik denk dat je daarmee wel een seer creëert waarin een kind bijvoorbeeld ook durft te delen wat het verkeerd heeft gedaan. Hoewel wij geen dubbele straf kregen durfde ik toch ook niet goed mijn fouten te delen. Ik zou dat voor mijn kinderen graag anders zien. Dus deze ga ik heel bewust van je/jullie overnemen.
Fout is fout, maar troost kun je altijd krijgen.
Haha, je weet de situatie perfect te omschrijven. Mama waarschuwde idd, maar wist volgens mij dondersgoed wat d'r dochtertje aan het doen was. En papa kon het opknappen. En het meisje leek dr moeder idd vrij goed om d'r kleine vingertje te kunnen winden.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Andermans kinderen zijn natuurlijk sowieso vervelender dan je eigen kind.![]()
Het is ook volstrekt contextgebonden! Ik kan moeilijk die situatie beoordelen. Misschien kreeg jij de indruk dat de moeder zich wat al te gemakkelijk ervan afmaakte? Wel waarschuwen, niet blijven opletten, het straffen aan de vader overlaten en dan wel gaan troosten? Of misschien vond je het meisje wat manipulatief overkomen? (Die discussie hebben we eerder gehad, of je kinderen 'manipulatief' kunt/mag noemen. Ik heb zelf sterk de indruk dat sommige kinderen al heel jong heel slim zijn in het om hun vinger winden van de ouders.)
Ik merk dat ik Ivan gewoon weinig ruimte moet geven. Als hij niet aan de billendoekjes mag komen moet ik goed opletten en meteen ingrijpen, want anders wordt het een enorm drama als ik die later alsnog afpak. Van de week liep hij weer met een boek van ons door het huis, maar dat boek had hij van mijn schoonmoeder gekregen. Tja, dan vind ik het ook wel zuur om het alsnog van hem af te pakken.
Nou ja, toen ik nog dreumesmoeder was zag ik als een berg op tegen de puberteit. Leek me echt zoooooo lastig. En het leek me dat je dan vééééél strenger moest zijn.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt mij ook wel logisch in de oren. Als je kinderen ouder en zelfstandiger worden kun je ze meer ruimte en dus ook vrijheid geven. Dat lijkt me in ieder geval wel een teken dat je slaagt als ouder, zeg maar.
Dat vind ik ook belangrijk. Ik probeer niet te veel regels te hebben, maar de regels die er zijn, zijn duidelijk en daarin zijn we consequent.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind mezelf trouwens regelmatig best wel streng voor Ivan. Ik heb me zelfs wel eens afgevraagd of ik niet te streng ben en te veel regels opwerp waar ik vervolgens te rigide in ben. Ik geloof dat het oeke was die net na de geboorte van Lena zei dat het voor Ivan fijn is als we hem de veiligheid geven die hij gewend is door de oude grenzen te bewaken en niet ineens meer toe te staan. Die opmerking heeft me op een andere manier laten kijken naar mijn opvoedkeuzes: ik bied hem duidelijkheid en daarmee een veilige en voorspelbare omgeving.
So true!quote:Op zondag 6 februari 2011 22:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Want door vertrouwen te geven krijg je ook vertrouwen terug.
Ow oeke wat ontzettend rot. Ik hoop dat de dokter je morgen kan helpen, want dit is zo zwaar voor jullie en zo verdrietig voor Ko. Sterkte vannachtquote:Op zondag 6 februari 2011 22:15 schreef oeke het volgende:
Ik ga even dwars door jullie interessante discussie, sorry, maar moet het even kwijt: dit wordt weer zo'n nacht.![]()
Ik ga zo maar naar bed, dan kan ik misschien nog af en toe een uurtje pakken.
Als ik hem voed, als hij wakker wordt, valt hij gelukkig wel makkelijker in slaap.
Ik moest ineens denken aan die pijnstillende kwaliteiten van bv. Heb ik er toch profijt van.
Dankjewel Sserpente, voor je niet zo bemoedigende uitzicht. Ik geloof trouwens niet dat pcm echt veel helpt in dit geval. Tenminste zijn verdriet was vanavond met niet minder dan gister zonder.
En dat koppie van hem, zo verdrietig.
Ach jee.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:15 schreef oeke het volgende:
Ik ga even dwars door jullie interessante discussie, sorry, maar moet het even kwijt: dit wordt weer zo'n nacht.
Mijn vriend heeft eens dentinox op een aft gedaan en die heeft 20 minuten door de kamer gesprongen door de pijn. Was niet echt een succes neequote:Op zondag 6 februari 2011 22:34 schreef Poppejans het volgende:
Arme Ko (en Oeke) hopelijk pakken jullie toch nog wat slaap vannacht.
Heb erg met jullie te doen, als het echt aften zijn; die doen echt gruwelijk zeer in je mond. Maar volgens mij moet je daar dan absoluut geen Dentinox op smeren staat in de bijsluiter, dat bijt juist enorm volgens mij Morgen moet een arts toch wat voor hem kunnen doen hoor,arm kereltje
Oh dat doet Wolf momenteel juist erg, de draaaamaqueen. Als ik hem dan ergens bij wegzet laat hij zich dramatisch door zn benen zakken en gooit zn hoofd naar achteren boehoeeequote:Op zondag 6 februari 2011 22:14 schreef Ssserpente het volgende:
Lente luistert trouwens de laatste tijd stukken beter. Erg fijn is ook dat ze zich niet meer bij iedere 'nee' dramatisch op de grond laat vallen.
Xeentje heeft 1 keer luieruitslag gehad, daarna zijn we overgegaan op Pampers sensitive billendoekjes (ipv Zwitsal) en Bepanthen (ipv Sudo). Ik weet niet welke van de twee de doorslag heeft gegeven, maar sindsdien heeft ze nooit meer luieruitslag gehad. De Pampers doekjes voelen (en ruiken) sowieso veel zachter dan die van Zwitsal. Die laatste komen er hier echt niet meer in.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:04 schreef Incantrix het volgende:
Ohja, en dank voor de naam van die neusspray, uiteindelijk zijn we er vandaag niet meer toe gekomen het te halen, maar morgen ga ik wel even op pad. Zo sneu, hij zit zo vreselijk verstopt en ook met hoestdrank lag hij nog dik een uur te rochelen als een oude man toen we hem op bed hadden gelegd. Ohja, en de luieruitslag is ook weer terug en is vanavond weer opengegaanEcht, we worden er compléét leip van, het is zó zielig.. En het verschonen wordt er ook niet gezelliger op zo
Vooral héél naar om te merken dat hij metéén uit zijn plaat gaat als je hem op het verschoningskussen of de bank legt voor een schone luier wanneer hij een poepbroek heeft, maar rustig gaat liggen kwebbelen wanneer hij alleen geplast heeft. En dan de scène wanneer het eerste billendoekje uit de doos gaat bij een poepbroek.. Ik heb er vanavond gewoon bij staan huilen, hij huilde heel zijn lippen blauw
Innepin, ik moet je wel nogmaals heel erg danken voor je tip van die spray, sinds we die hebben is het gekrijs en gekronkel over zodra de doekjes dichtgaan en niet pas nadat het potje zalf dicht is. En hij moet altijd giechelen als we die spray opdoen
Ah, wij hebben al diverse soorten doekjes geprobeerd (qua luiers merken wij overigens wel verschil tussen dagelijks gebruik van wasbaar t.o.v. wegwerp, als hij er weer last van heeft doen we hem dus zo min mogelijk wegwerp aan) en we hebben ook een aantal zalfjes geprobeerd. De spray die Innepin ons heeft aangeraden werkt wel erg goed en we hebben ook zalf van de dokter, die gebruiken we voor hij gaat slapen en als hij wakker wordt. Het helpt allemaal uiteindelijk wel, maar niet voor we eerst weer een paar dagen narigheid erop hebben zitten. En heuj, dat spul voor verkoudheid dat kende ik nog niet, ik zet het op mijn lijstje. Dank je wel!quote:Op zondag 6 februari 2011 22:41 schreef Xenia het volgende:
[..]
Xeentje heeft 1 keer luieruitslag gehad, daarna zijn we overgegaan op Pampers sensitive billendoekjes (ipv Zwitsal) en Bepanthen (ipv Sudo). Ik weet niet welke van de twee de doorslag heeft gegeven, maar sindsdien heeft ze nooit meer luieruitslag gehad. De Pampers doekjes voelen (en ruiken) sowieso veel zachter dan die van Zwitsal. Die laatste komen er hier echt niet meer in.
En bij verkoudheid gebruik ik tegenwoordig Kaloba junior voor Xeentje. Drie keer per dag 1,5 ml (ze vindt het nog lekker ook) en ze heeft geen last meer van de verkoudheid. (Voor mezelf gebruik ik de 'grote mensen' Kaloba, geweldig spul)
Ik ben verder niet bijgelezen, sorry, hektisch hier. Maar ik zag wel Senna door de harde wind lopenEn een foto van Ko
Hier duurde de hand-mond-voet ziekte een dag of vier. Ik had zelf 1 blaasje in mijn mond en dacht dat ik zenuwbehandeling nodig had bij de tandarts, zo'n pijn deed het.
voor Ko en z'n mama.
ik zou zeggen, gewoon geven. Heb ik ook gedaan bij mijn middelste. Die had echt een hongerklap dan. en hij eet nog als een bootwerker. die draait zijn hand niet om voor 8 boterhammen. En ik kreeg echt bergen commentaar van het buro maar ben echt blij dat ik het wél gedaan heb. hij kraakt nog net niet, zo groeit ie altijd. bijna zijn twee jaar oudere broer ingehaaldquote:Op maandag 7 februari 2011 11:08 schreef Memmel het volgende:
Oeke, hoe is het nu met Ko? Wat een narigheid toch.
Ik weet ook even niet meer wat te doen. Morris is al wekenlang rond een uur of 2 wakker. Dan heeft hij echt gierende honger. Als ik 'm gewoon wat water geef, valt ie na lang protesteren wel weer in slaap, maar wordt ie om 5 uur weer wakker met gierende honger.
Het lijkt wel alsof ie gewoon weer een nachtvoeding wil? Da's toch niet normaal? Maar ik wil 'm er ook niet mee verwennen, want dan is het wel heel aantrekkelijk om gewoon lekker wakker te worden voor wat melk ofzo. Nu moet ik zeggen dat ie volgens mij ook wel weer een groeispurt heeft gemaakt. Ik heb zaterdag een aantal broeken maar 98 moeten kopen. Shirtje maat 104. Hij kan de kleding van zijn zus aan (bij wijze van spreken dan he, want die heeft heul veul roooooze)
Het klinkt naar, maar ik hoop dat dit patroon na/met zijn operatie een beetje doorbroken kan worden, want ik wordt er ook best moe van namelijk.
Mems, Oscar krijgt al wekenlang een fles (halfvolle) melk 's nachts (ene keer om 1 uur, andere keer om 3 uur, gisteren was het 00.30). Fles erin en slapen maar!quote:Op maandag 7 februari 2011 11:08 schreef Memmel het volgende:
Oeke, hoe is het nu met Ko? Wat een narigheid toch.
Ik weet ook even niet meer wat te doen. Morris is al wekenlang rond een uur of 2 wakker. Dan heeft hij echt gierende honger. Als ik 'm gewoon wat water geef, valt ie na lang protesteren wel weer in slaap, maar wordt ie om 5 uur weer wakker met gierende honger.
Het lijkt wel alsof ie gewoon weer een nachtvoeding wil? Da's toch niet normaal? Maar ik wil 'm er ook niet mee verwennen, want dan is het wel heel aantrekkelijk om gewoon lekker wakker te worden voor wat melk ofzo. Nu moet ik zeggen dat ie volgens mij ook wel weer een groeispurt heeft gemaakt. Ik heb zaterdag een aantal broeken maar 98 moeten kopen. Shirtje maat 104. Hij kan de kleding van zijn zus aan (bij wijze van spreken dan he, want die heeft heul veul roooooze)
Het klinkt naar, maar ik hoop dat dit patroon na/met zijn operatie een beetje doorbroken kan worden, want ik wordt er ook best moe van namelijk.
Hij kan zo echt tijden spelen met de rietjesquote:Op maandag 7 februari 2011 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
Rienk en de rietjes, dat klinkt als een muziekformatie!Wat een schattig en herkenbaar filmpje! Ivan was gister op eenzelfde manier bezig met de sluitinkjes van de boterhamzakjes. En wat een mooi shirtje heeft Rienk aan. Die kleur (petrol?) is mooi! Waar heb je het shirtje vandaan?
Jaa, kan ik nu ook zien! Vaak kom ik niet voorbij het stadium van het bufferen. Wat een schattig filmpje! Geweldig, dat rennen en het stoepje op willen. Wat is zo'n stoepje eigenlijk gigantisch voor een klein meisje, he? En ze ziet er hip uit.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:19 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, heb je het filmpje van wandelende senna nou al gezien?
Om te illustreren hoe weinig haast je moeten hebben, Claudia: meteen na deze post ben ik met Senna naar de Vomar gegaan en ik ben nu terug. En het was niet druk en ik heb niet veel boodschappenquote:
Ja, die zijn magnetisch. Die heb ik ooit gekocht toen het er hier over ging. Ik denk dat Twinkly ze had. R vindt ze nu erg interessant en verder worden ze overal en nergens voor gebruikt, dus superdingen inderdaad!quote:Op maandag 7 februari 2011 14:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En ik vergeet op jouw filmpje te reageren Groofs....ik heb hem nl wel gezien!
Die kleine billenschuiver van je. Mooi ventje! En die blokken zijn handig zeg!!!
Haha, nee hoor, een overbuurmeisje. Maar ze is hier echt zo vaak dat ze bijna inwoont en dat ik echt bang ben dat de kinderen haar vreselijk gaan missen straks.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En ik vergeet op jouw filmpje te reageren Groofs....ik heb hem nl wel gezien!
Die kleine billenschuiver van je. Mooi ventje! En die blokken zijn handig zeg!!!
Huh 3 kinderen? ik zag er wel eentje extra op het filmpje, maar ik dacht dat dat een vriendinnetje (of vriendje, heb het nog goed gezien) van S was. Maar ze zijn alle 3 van jou dan?
quote:Op maandag 7 februari 2011 15:10 schreef oeke het volgende:
Wolf die een applausje van Ko kreeg voor zijn stapjes
quote:Op maandag 7 februari 2011 15:52 schreef Memmel het volgende:
Ik kan Morris op het commando 'af' laten liggen...beat that!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |