Dat vind ik ook belangrijk. Ik probeer niet te veel regels te hebben, maar de regels die er zijn, zijn duidelijk en daarin zijn we consequent.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind mezelf trouwens regelmatig best wel streng voor Ivan. Ik heb me zelfs wel eens afgevraagd of ik niet te streng ben en te veel regels opwerp waar ik vervolgens te rigide in ben. Ik geloof dat het oeke was die net na de geboorte van Lena zei dat het voor Ivan fijn is als we hem de veiligheid geven die hij gewend is door de oude grenzen te bewaken en niet ineens meer toe te staan. Die opmerking heeft me op een andere manier laten kijken naar mijn opvoedkeuzes: ik bied hem duidelijkheid en daarmee een veilige en voorspelbare omgeving.
So true!quote:Op zondag 6 februari 2011 22:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Want door vertrouwen te geven krijg je ook vertrouwen terug.
Ow oeke wat ontzettend rot. Ik hoop dat de dokter je morgen kan helpen, want dit is zo zwaar voor jullie en zo verdrietig voor Ko. Sterkte vannachtquote:Op zondag 6 februari 2011 22:15 schreef oeke het volgende:
Ik ga even dwars door jullie interessante discussie, sorry, maar moet het even kwijt: dit wordt weer zo'n nacht.![]()
Ik ga zo maar naar bed, dan kan ik misschien nog af en toe een uurtje pakken.
Als ik hem voed, als hij wakker wordt, valt hij gelukkig wel makkelijker in slaap.
Ik moest ineens denken aan die pijnstillende kwaliteiten van bv. Heb ik er toch profijt van.
Dankjewel Sserpente, voor je niet zo bemoedigende uitzicht. Ik geloof trouwens niet dat pcm echt veel helpt in dit geval. Tenminste zijn verdriet was vanavond met niet minder dan gister zonder.
En dat koppie van hem, zo verdrietig.
Ach jee.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:15 schreef oeke het volgende:
Ik ga even dwars door jullie interessante discussie, sorry, maar moet het even kwijt: dit wordt weer zo'n nacht.
Mijn vriend heeft eens dentinox op een aft gedaan en die heeft 20 minuten door de kamer gesprongen door de pijn. Was niet echt een succes neequote:Op zondag 6 februari 2011 22:34 schreef Poppejans het volgende:
Arme Ko (en Oeke) hopelijk pakken jullie toch nog wat slaap vannacht.
Heb erg met jullie te doen, als het echt aften zijn; die doen echt gruwelijk zeer in je mond. Maar volgens mij moet je daar dan absoluut geen Dentinox op smeren staat in de bijsluiter, dat bijt juist enorm volgens mij Morgen moet een arts toch wat voor hem kunnen doen hoor,arm kereltje
Oh dat doet Wolf momenteel juist erg, de draaaamaqueen. Als ik hem dan ergens bij wegzet laat hij zich dramatisch door zn benen zakken en gooit zn hoofd naar achteren boehoeeequote:Op zondag 6 februari 2011 22:14 schreef Ssserpente het volgende:
Lente luistert trouwens de laatste tijd stukken beter. Erg fijn is ook dat ze zich niet meer bij iedere 'nee' dramatisch op de grond laat vallen.
Xeentje heeft 1 keer luieruitslag gehad, daarna zijn we overgegaan op Pampers sensitive billendoekjes (ipv Zwitsal) en Bepanthen (ipv Sudo). Ik weet niet welke van de twee de doorslag heeft gegeven, maar sindsdien heeft ze nooit meer luieruitslag gehad. De Pampers doekjes voelen (en ruiken) sowieso veel zachter dan die van Zwitsal. Die laatste komen er hier echt niet meer in.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:04 schreef Incantrix het volgende:
Ohja, en dank voor de naam van die neusspray, uiteindelijk zijn we er vandaag niet meer toe gekomen het te halen, maar morgen ga ik wel even op pad. Zo sneu, hij zit zo vreselijk verstopt en ook met hoestdrank lag hij nog dik een uur te rochelen als een oude man toen we hem op bed hadden gelegd. Ohja, en de luieruitslag is ook weer terug en is vanavond weer opengegaanEcht, we worden er compléét leip van, het is zó zielig.. En het verschonen wordt er ook niet gezelliger op zo
Vooral héél naar om te merken dat hij metéén uit zijn plaat gaat als je hem op het verschoningskussen of de bank legt voor een schone luier wanneer hij een poepbroek heeft, maar rustig gaat liggen kwebbelen wanneer hij alleen geplast heeft. En dan de scène wanneer het eerste billendoekje uit de doos gaat bij een poepbroek.. Ik heb er vanavond gewoon bij staan huilen, hij huilde heel zijn lippen blauw
Innepin, ik moet je wel nogmaals heel erg danken voor je tip van die spray, sinds we die hebben is het gekrijs en gekronkel over zodra de doekjes dichtgaan en niet pas nadat het potje zalf dicht is. En hij moet altijd giechelen als we die spray opdoen
Ah, wij hebben al diverse soorten doekjes geprobeerd (qua luiers merken wij overigens wel verschil tussen dagelijks gebruik van wasbaar t.o.v. wegwerp, als hij er weer last van heeft doen we hem dus zo min mogelijk wegwerp aan) en we hebben ook een aantal zalfjes geprobeerd. De spray die Innepin ons heeft aangeraden werkt wel erg goed en we hebben ook zalf van de dokter, die gebruiken we voor hij gaat slapen en als hij wakker wordt. Het helpt allemaal uiteindelijk wel, maar niet voor we eerst weer een paar dagen narigheid erop hebben zitten. En heuj, dat spul voor verkoudheid dat kende ik nog niet, ik zet het op mijn lijstje. Dank je wel!quote:Op zondag 6 februari 2011 22:41 schreef Xenia het volgende:
[..]
Xeentje heeft 1 keer luieruitslag gehad, daarna zijn we overgegaan op Pampers sensitive billendoekjes (ipv Zwitsal) en Bepanthen (ipv Sudo). Ik weet niet welke van de twee de doorslag heeft gegeven, maar sindsdien heeft ze nooit meer luieruitslag gehad. De Pampers doekjes voelen (en ruiken) sowieso veel zachter dan die van Zwitsal. Die laatste komen er hier echt niet meer in.
En bij verkoudheid gebruik ik tegenwoordig Kaloba junior voor Xeentje. Drie keer per dag 1,5 ml (ze vindt het nog lekker ook) en ze heeft geen last meer van de verkoudheid. (Voor mezelf gebruik ik de 'grote mensen' Kaloba, geweldig spul)
Ik ben verder niet bijgelezen, sorry, hektisch hier. Maar ik zag wel Senna door de harde wind lopenEn een foto van Ko
Hier duurde de hand-mond-voet ziekte een dag of vier. Ik had zelf 1 blaasje in mijn mond en dacht dat ik zenuwbehandeling nodig had bij de tandarts, zo'n pijn deed het.
voor Ko en z'n mama.
ik zou zeggen, gewoon geven. Heb ik ook gedaan bij mijn middelste. Die had echt een hongerklap dan. en hij eet nog als een bootwerker. die draait zijn hand niet om voor 8 boterhammen. En ik kreeg echt bergen commentaar van het buro maar ben echt blij dat ik het wél gedaan heb. hij kraakt nog net niet, zo groeit ie altijd. bijna zijn twee jaar oudere broer ingehaaldquote:Op maandag 7 februari 2011 11:08 schreef Memmel het volgende:
Oeke, hoe is het nu met Ko? Wat een narigheid toch.
Ik weet ook even niet meer wat te doen. Morris is al wekenlang rond een uur of 2 wakker. Dan heeft hij echt gierende honger. Als ik 'm gewoon wat water geef, valt ie na lang protesteren wel weer in slaap, maar wordt ie om 5 uur weer wakker met gierende honger.
Het lijkt wel alsof ie gewoon weer een nachtvoeding wil? Da's toch niet normaal? Maar ik wil 'm er ook niet mee verwennen, want dan is het wel heel aantrekkelijk om gewoon lekker wakker te worden voor wat melk ofzo. Nu moet ik zeggen dat ie volgens mij ook wel weer een groeispurt heeft gemaakt. Ik heb zaterdag een aantal broeken maar 98 moeten kopen. Shirtje maat 104. Hij kan de kleding van zijn zus aan (bij wijze van spreken dan he, want die heeft heul veul roooooze)
Het klinkt naar, maar ik hoop dat dit patroon na/met zijn operatie een beetje doorbroken kan worden, want ik wordt er ook best moe van namelijk.
Mems, Oscar krijgt al wekenlang een fles (halfvolle) melk 's nachts (ene keer om 1 uur, andere keer om 3 uur, gisteren was het 00.30). Fles erin en slapen maar!quote:Op maandag 7 februari 2011 11:08 schreef Memmel het volgende:
Oeke, hoe is het nu met Ko? Wat een narigheid toch.
Ik weet ook even niet meer wat te doen. Morris is al wekenlang rond een uur of 2 wakker. Dan heeft hij echt gierende honger. Als ik 'm gewoon wat water geef, valt ie na lang protesteren wel weer in slaap, maar wordt ie om 5 uur weer wakker met gierende honger.
Het lijkt wel alsof ie gewoon weer een nachtvoeding wil? Da's toch niet normaal? Maar ik wil 'm er ook niet mee verwennen, want dan is het wel heel aantrekkelijk om gewoon lekker wakker te worden voor wat melk ofzo. Nu moet ik zeggen dat ie volgens mij ook wel weer een groeispurt heeft gemaakt. Ik heb zaterdag een aantal broeken maar 98 moeten kopen. Shirtje maat 104. Hij kan de kleding van zijn zus aan (bij wijze van spreken dan he, want die heeft heul veul roooooze)
Het klinkt naar, maar ik hoop dat dit patroon na/met zijn operatie een beetje doorbroken kan worden, want ik wordt er ook best moe van namelijk.
Hij kan zo echt tijden spelen met de rietjesquote:Op maandag 7 februari 2011 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
Rienk en de rietjes, dat klinkt als een muziekformatie!Wat een schattig en herkenbaar filmpje! Ivan was gister op eenzelfde manier bezig met de sluitinkjes van de boterhamzakjes. En wat een mooi shirtje heeft Rienk aan. Die kleur (petrol?) is mooi! Waar heb je het shirtje vandaan?
Jaa, kan ik nu ook zien! Vaak kom ik niet voorbij het stadium van het bufferen. Wat een schattig filmpje! Geweldig, dat rennen en het stoepje op willen. Wat is zo'n stoepje eigenlijk gigantisch voor een klein meisje, he? En ze ziet er hip uit.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:19 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, heb je het filmpje van wandelende senna nou al gezien?
Om te illustreren hoe weinig haast je moeten hebben, Claudia: meteen na deze post ben ik met Senna naar de Vomar gegaan en ik ben nu terug. En het was niet druk en ik heb niet veel boodschappenquote:
Ja, die zijn magnetisch. Die heb ik ooit gekocht toen het er hier over ging. Ik denk dat Twinkly ze had. R vindt ze nu erg interessant en verder worden ze overal en nergens voor gebruikt, dus superdingen inderdaad!quote:Op maandag 7 februari 2011 14:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En ik vergeet op jouw filmpje te reageren Groofs....ik heb hem nl wel gezien!
Die kleine billenschuiver van je. Mooi ventje! En die blokken zijn handig zeg!!!
Haha, nee hoor, een overbuurmeisje. Maar ze is hier echt zo vaak dat ze bijna inwoont en dat ik echt bang ben dat de kinderen haar vreselijk gaan missen straks.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En ik vergeet op jouw filmpje te reageren Groofs....ik heb hem nl wel gezien!
Die kleine billenschuiver van je. Mooi ventje! En die blokken zijn handig zeg!!!
Huh 3 kinderen? ik zag er wel eentje extra op het filmpje, maar ik dacht dat dat een vriendinnetje (of vriendje, heb het nog goed gezien) van S was. Maar ze zijn alle 3 van jou dan?
quote:Op maandag 7 februari 2011 15:10 schreef oeke het volgende:
Wolf die een applausje van Ko kreeg voor zijn stapjes
quote:Op maandag 7 februari 2011 15:52 schreef Memmel het volgende:
Ik kan Morris op het commando 'af' laten liggen...beat that!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |