Hee Mef, waar zijn jullie geweest in Zeeland? Was ff een bakkie komen doen!
Vlindur, wat een takke-eind! Blijven jullie daar slapen? Ik duim voor een een goede reis en een vrolijk mannetje in de auto.
Haha, In, je wensen hebben hier iig geholpen, dank je! Lente heeft tot kwart over zes vanmorgen geslapen; we gaan vooruit. Oma heeft 'r vandaag ook braaf na anderhalf (nou vooruit, twee uur want je bent oma om dwars te wezen) uit bed gehaald. Wie weet gaat ze steeds ietsje meer uitslapen op deze manier. Ik heb 'r net trouwens d'r rietjesbeker mee naar bed gegeven, heb het idee dat ze 's ochtends nogal dorst heeft, dus wie weet valt ze na een slokje water s morgens weer terug in slaap. Of ben ik nou wel erg optimistisch?
In, die voorlees toon, idd! Ik heb een geluidsopname van mezelf waarin ik precies hetzelfde doe, met exact dezelfde intonatie ook.

Hoest nou met Isabeau, Sorbo?
Aah, Groof, waren ze onder de indruk van R? Wat lief.
Wicky, nog gecondoleerd. Hoe was het vandaag?
Ik had vanmorgen even een grbl-momentje met m'n schoonmoeder. Ik heb op de rommelmarkt een boekje gekocht met simpele plaatjes met de woordjes erbij. "Vindt ze leuk om aan te wijzen", vertelde ik. "En daarnaast las ik laatst in de nieuwsbrief van het kdv dat kinderen die al op vroege leeftijd woordjes bij objecten zien, op latere leeftijd gemakkelijker leren lezen." Op het kdv hebben ze bijvoorbeeld ook op de deur een stickertje met 'deur' geplakt. Leuk, vind ik! En baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
Maar daar dacht m'n schoonmoeder heel anders over. Die begon een hele verhandeling over dat dat kinderen tegenwoordig niet meer kind mogen zijn, dat elke fase een voorbeiding is op de volgende en dat kinderen tegenwoordig al moeten kunnen lezen
voordat ze naar school gaan. "Vroeger gingen we naar school om te leren lezen; nu moet je het al kunnen voordat je groep drie belandt!"
Ik heb me even aangesproken gevoeld (bedoelde ze dat ik pusherig ben..?), maar heb 'r uiteindelijk maar gelijk gegeven en ben naar m'n werk gegaan. Held.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 04-02-2011 20:15:48 ]