abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92362861
Het dreumestopic (1-2 jaar) Deel 110

De dreumesjes:

28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 07-02-2011 13:27:13 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92362911
Laatste posts:

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 09:24 schreef Ca.ra het volgende:
Fris en fruitig zou ik het niet durven noemen, hij gaapt er zo nu en dan flink op los. Vannacht flinke koorts gehad, 41,6 en 41,8 zelfs. Hij lag afwisselend te zweten en te rillen, heel sneu. Een reden hebben we niet echt kunnen vinden.
Hopelijk kan hij straks nog wat slapen, dan gaan we zelf ook nog even liggen denk ik.

FTA, wel goed dat Finn goed naar zijn eigen lichaam kan luisteren!
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 09:30 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ja dat is wel waar Ca.ra!

Jeetje 41,8! Wat hoog joh! Hoe is het nu met de koorts?
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 09:45 schreef Ca.ra het volgende:
Jufvrouw!! ouch!

De koorts is nu (met paracetamol) gezakt, 38,4 nu. Op zich zijn we van Thomas wel gewend dat hij hoge koorts heeft als hij koorts heeft, maar ik vind het vervelend dat ik de oorzaak niet weet nu.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:11 schreef Ssserpente het volgende:
Da's idd wel erg hoog, Cara. Rot dat je de oorzaak niet weet. Sterkte!

Ik zit in dubio. Vanmorgen was het weer kwart over zes. Lente overdag max anderhalf laten slapen, lijkt er dus niet echt toe te leiden dat ze 's ochtends langer uitslaapt. Maar ze begint nu wel tekenen van oververmoeidheid te vertonen. Ze heeft dikke wallen, hangt de hele dag aan m'n benen en kan niks hebben, laat zich bij elk tegenslagje huilend op de grond vallen. En ik zit er zelf ook best een beetje doorheen, moet ik toegeven.

Ik ben enerzijds dus heel erg geneigd om 'r vanmiddag gewoon weer drie uur te laten slapen, maar heb anderzijds geen idee hoe lang het duurt om een slaappatroon te veranderen. Voor hetzelfde geld duurt het minimaal twee weken en is het zonde om er na vier dagen al mee te stoppen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:28 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet, Sserpente. In het boekje dat ik heb gelezen over slapen, wordt bijvoorbeeld ook gezegd dat je slapen leert door te slapen. En dat je vaak een slaappatroon kunt veranderen zodat ze langer slapen 's ochtends door ze juist eerder naar bed te doen ipv later. Dus misschien werkt het niet. Ik ben er ook neit zo van overtuigd dat het werkt, hoor, dat korte middagslaapje. Bij ons heeft het van de 6 dagen op rij ofzo één keer gewerkt. De overige dagen was er toch wel iets te spoken 's avonds. Senna slaapt wel sinds ze 18 maanden is ongeveer eigenlijk wel tot half 7-7 uur minstens. Zomaar ineens veranderde het.

Ca.ra, wat een hoge koorts. Beterschap en sterkte!
pi_92362934
Ik zou haar zelf lekker laten slapen, Ssserpente. Als ze zich echt zo moe voelt dan kan dat ook voor haar niet fijn zijn.

We zijn hier in ieder geval ook weer overgestapt op 2 slaapjes per dag en ineens slaapt hij overdag wel weer goed. Vanochtend werd Ivan drie kwartier eerder wakker dan normaal en ik hoop niet dat dat een nieuwe tendens wordt, maar overdag doet hij het veel beter op 2 slaapjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92362970
Het zijn ook wel fases, ook met slapen. Soms heeft Senna ook weer meer slaap nodig en soms kan ze met minder toe. Ik ben wel blij dat ze tegenwoordig wel later wakker wordt, dat lijkt toch wel echt de nieuwe tijd, gelukkig!

Ow en een oververmoeid kind zit je ook neit op te wachten en lijkt me voor Lente ook neit echt heel fijn om zich zo te voelen!
pi_92363112
Ssserpente ik zou haar denk ik gewoon laten slapen. Wakker maken werkt hier echt niet, dan zit ik met een ongezellig kind en 's nachts slaapt hij dan meestal ook niet goed.
Hier is het meestal overdag goed slapen = 's nachts goed slapen
pi_92363173
Eerlijk gezegd Serpente, vind ik 6.15uur een heel normale tijd voor kleine kinderen. En verder zou ik haar 's middags ook gewoon langer laten slapen. S maak ik nu wel wakker na een uur(als ze op de bank in slaap valt), maar dat is niet omdat ze anders 's ochtends niet 'uitslaapt', maar omdat ze anders 's avonds twee uur lang ligt te zingen.

Je zou ook alvast een lampje met tijdschakelaar kunnen gaan gebruiken. Zodat ze leert dat ze rustig in bedje blijft totdat het lampje aan is, maar dat zal ook een tijdje duren voordat ze dat doorheeft en in het begin zul je het lampje juist op de tijd moeten zetten dat je verwacht dat ze wakker wordt. langzaamaan kun je het dan steeds wat later gaan zetten.
pi_92363247
En dat van die fases herken ik ook. Als mijn kinderen wat onrustiger zijn, lijken ze zich ook wat minder goed aan de slaap te kunnen overgeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 05-02-2011 11:00:04 ]
pi_92363453
Tja, weet je wat het is: ik vind het bij mezelf al zo lastig te doorgronden waarom ik soms slecht slaap.

Er kan zoveel aan de hand zijn en 'niet genoeg slaap hebben' is maar één hypothese. Misschien wordt Ivan de ene dag wakker door een doorgelekte luier en wordt hij de volgende dag om diezelfde tijd wakker omdat dat de dag ervoor nu eenmaal ook gebeurde. Het is gewoon lastig.

Ik zou er ook wel wat in proberen te 'programmeren', hoor, maar ik vind 4 dagen met een kind zitten dat niet lekker in haar vel zit omdat ze zich moe voelt al heel wat! Ik denk niet dat ik dat 2 weken zou volhouden (of vol zou willen houden), maar dat zeg ik louter op gevoel.
pi_92363720
Zou het ook niet voor jezelf rustgevender zijn Ssserpente als je in ieder geval een gezellige meid om je heen hebt!
Wat Claudia zegt, na 4 dagen zitten jullie beiden niet lekker in je vel, ik zou dat denk ik geen twee weken kunnen volhouden.
pi_92364562
Claudia, dit is pas de eerste dag dat ze tekenen van vermoeidheid vertoont, hoor. Maar dat dat zou gebeuren was wel te verwachten omdat ze per etmaal gewoon te weinig slaap krijgt.

De reden dat ik ben gaan proberen om d'r middagslaapje te verkorten is omdat er een tijdje geleden een verschuiving plaatsvond. Voorheen sliep ze namelijk uit tot een uur of half acht en sliep ze 's middags maar een uur of anderhalf, maar in de afgelopen weken is dat veranderd naar vroeg wakker worden en overdag een dut van drie uur. Vandaar dat ik het het proberen waard vond om te kijken of ik dit patroon kon veranderen.

Maar niet koste wat kost natuurlijk. Als het niet werkt en Lente zit niet lekker in de vel door slaapgebrek, is het zo over natuurlijk.

En wat Claudia zegt klopt ook. Gisteren werd ze wakker met een poepluier, en vanmorgen waaide ons huis bijna uit z'n voegen, dus het is lastig om de oorzaak te bepalen. Daarom zou ik het ook zonde vinden om er nu al mee te stoppen terwijl een paar dagen doorzetten misschien wel effect zou hebben.

Van het 's middags wakker maken an sich heeft ze totaal geen last trouwens. Daar wordt ze niet chagrijng van oid. En in- en doorslapen is ook geen probleem. Het werd enkel wat vermoeiend dat ze de laatste weken rond half zes wakker was. Iets gewonnen hebben we dus wel, maar voor dat uurtje vind ik het niet waard om een vermoeid meisje te hebben.
pi_92365144
Lastig Serpente, maar idd als ze zo moe is overdag zou ik het gewoon ana haar overlaten hoelang ze wil slapen.
Dyon zit ook nog tussen 1 en 2 slaapjes in. We hebben vanmorgen wat gerekt....tot hij het om 11.15 echt niet meer vol hield. Maar als we hm dus al iets eerder laten slapen dan zitten we ermee dat hij rond half 4 echt weer te moe is en dan dus moet slapen....waardoor we 's avonds nog tot 21.30 een wakker kind hebben :P

Ik denk dat we per vandaag wel mogen zeggen dat Dyon loopt!! *O*
Hij loopt nu veel meer dan dat hij kruipt! :) Hij heeft echt ineens de smaak te pakken, zo leuk!!
pi_92366715
Dyon wat goed! *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 5 februari 2011 @ 13:14:11 #13
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92367022
Dyon! *O* Wat goed joh, mag ik ook hier weer de dooddoener 'filmpje!' roepen? :D ;)

Ssserpente, de enige ervaring die ik heb met 'programmeren' is onze verwoedde poging Stef's opsta-tijd iets bij te stellen (van 'tussen 5 en 6' zouden we graag 'meestal na 6' maken, dan zouden wij al érg blij zijn), maar tot nu toe is het enige resultaat dat we geboekt hebben dat Stef 's-morgens na zijn ontbijt een keer moest spugen omdat hij zijn gewone ontbijt wegvrat, maar daarvoor al 200 cc pap naar binnen had gegoten in zijn bed. We laten hem nu wel iets langer drammen waardoor we e.e.a. meestal wel uit kunnen stellen tot 'rond zes-ish', maar verder als dit lukt het echt niet. Ondanks de uitroepen van iedereen hier met 'voor zevenen komt de mijne er gewoon niet uit, hoor!' komen wij er gewoon niet, tuurlijk hebben wij zelf ook wat te willen, maar een slaapritme is nu eenmaal een slaapritme, ik voel er persoonlijk weinig voor om mezelf en hem te martelen omdat ik het er sé anders wil hebben. Anyway, heel blaatverhaal over mezelf, maar wat ik eigenlijk dus bedoel te zeggen is dat de enige ervaring die ik ermee heb op niks is uitgelopen. We zijn volgens mij al langer als 2 weken bezig..

Oh, zo lief net, we hebben de box opgeruimd dus stofzuigen doen we nu met Stef erbij. En dat vind hij toch leuk! Vorige week was de eerste keer en toen ging hij met het snoer spelen, vandaag kwam hij erachter dat je de stofzuiger heen en weer kunt rijden O+ Daarna zette hij even de teletubbies aan (:')), pakte vervolgens zijn loopkar en ging ermee rondlopen terwijl hij 'm heen en weer bewoog, net zoals ik deed met de stofzuigerslang O+ Het was zo grappig, stofzuigen werd er helemaal een leuk klusje van, haha!
3!
pi_92367192
Dyon! Wat knap! *O*

Lastig zijn dat soort dingen, Sserpente, althans ik vind het altijd zo'n zoektocht. Waar doe je goed aan? Ik snap wel waarom je wil proberen om het oude ritme weer terug te krijgen, het is net wat fijner gewoon. :Y

Hier hebben we alweer een pittige nacht gehad. Veel huilen, zijn speen niet meer willen, niet aan de borst willen... En heel vaak wakker worden.
Er zit echt iets dwars. Hij had gisteravond gelukkig geen koorts meer.
Vanochtend ging P. googelen op aspartaam vergiftiging.
Omdat Ko ziek is geworden na het goede met de zoetjes. Hoge koorts, hoofdpijn, misselijkheid en blaasjes rond en in de mond zijn symptonen.

Hoge koorts had hij en ook een paar puistjes/blaasjes bij zijn mond die ik nooit eerder gezien heb. Verder kunnen we geen advies vinden behalve stoppen met alle light producten.
Nu krijgt Ko dat sowieso niet.
Wilde ik vanochtend de Hap bellen, maar stond ik zolang in de wacht dat ik maar weer opgehangen heb.
Ik zou ook niet weten wat voor advies ik zou krijgen anders dan kijk het even aan.
Hij drinkt goed, eet goed, is vrolijk overdag en heeft ook geen koorts meer.
Ik wil gewoon alleen niet nog zo'n nacht. ;(

Stef, wat lief dat je je moeder zoveel plezier brengt tijdens het stofzuigen! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92367222
Haha nou vooruit een filmpje van vanmorgen, maar hij is niet zo heel leuk eigenlijk aangezien Dyon moe was.

En nee ik heb liever niet dat Kyllian in de woonkamer de handstand tegen de muur gaat doen, aangezien hij overal 'kunstjes' (zoals hij het noemt) gaat doen (straks ook nog op de tafel, glazenkast, tegen koelkast en noem maar op). Doet ie maar in zn eigen kamer :P
pi_92367322
Jeeee Dyon *O* wat goed *O*

Wat schattig trix O+ leuk he, als ze zo kopieren O+

Wij hebben het nooit geprobeerd en ons maar neergelegd bij het vroege wakker worden en zoals ik zei, was dat ineens veranderd. Nadat ze ziek was geweest weliswaar, maar ik weet niet of dat iets met elkaar te maken had. De reden waarom wij haar middagdut proberen te begrenzen is omdat ze dan 's avonds te lang wakker is. Maar als we haar wakker maken, is ze wel helemaal uitgerust en vrolijk, gelukkig. Vandaag heeft ze echter besloten dat één uur slapen voldoende is :D

oeke, dat klinkt heel naar, die nacht. En het idee dat hij een aspartaamvergiftiging heeft, ook. He tklinkt niet onlogisch en de symptomen kloppen ook nog. Toch nog eens de hap bellen, gewoon voor de zekerheid? Misschien hebben ze wel een goede tip. Zulke nachten zijn slopend :*
pi_92367403
Hihi Stef en de stofzuiger :D
Dyon ging in het begin met zn hoofdje tegen de lucht die eruit kwam, voelde blijkbaar lekker warm aan :D

Oeke, hopelijk gaat het vannacht wel weer goed. Wel sneu als hij van die zoetjes zoveel last heeft gehad (of nog heeft).
pi_92367506
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:22 schreef miss_sly het volgende:
oeke, dat klinkt heel naar, die nacht. En het idee dat hij een aspartaamvergiftiging heeft, ook. He tklinkt niet onlogisch en de symptomen kloppen ook nog. Toch nog eens de hap bellen, gewoon voor de zekerheid? Misschien hebben ze wel een goede tip. Zulke nachten zijn slopend :*
Ik kijk het vandaag nog even aan, het was afgelopen dinsdag dus ook al best weer een paar dagen geleden. Als het vandaag niet verder zo goed gaat als vanochtend, dan bel ik nog een keer.
Vanochtend wilde hij gelukkig al weer lang aan de borst en hij slaapt nu lekker met zijn speentje. O+

Dyon, wat loop je lekker rond! ^O^
pi_92368248
Oeke, ik schrik heel erg van je bericht dat Ko misschien aspartaamvergiftiging heeft :o

Wow, Dyon! Wat loopt hij al goed en hij pakt zelfs al spullen van de grond en komt dan weer omhoog!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zaterdag 5 februari 2011 @ 13:51:14 #20
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92368483
Haha, Meimeltje, wat een übercute filmpje :D Dat blije hoofd als hij rondhobbelt, gewéldig O+ *O* En Kyllian kan ook al gewoon de handstand, woah! Superleuk om te zien, al was het dan wel zonder geluid (sorry) :)

Oeke, jémig zeg, wat een nare nacht hebben jullie achter de rug. En OMG, dat zou zomaar kunnen dus :o Ik hoop het echt niet, maar het is wel een naar idee dat het mogelijk is alleen al zeg :'( Beterschap voor je lieve ventje hoor :*

Miss, wij hadden ons er ook wel zo'n beetje bij neergelegd, maar zeker in combinatie met de onrustige nachten van de afgelopen weken begon het enorm op te breken. Ik moet zeggen dat ik het vandaag ook wel moeilijk heb qua op gang komen, vanochtend was het tien over vier en ik heb nog een half uurtje a drie kwartier kunnen slapen toen lief Stef overnam om te ontbijten en een half uurtje tijdens Stef's eerste tukje, maar ik geloof dat ik daar alleen maar vermoeider van raak.. En dat immiteren is inderdaad zó vreselijk schattig om te zien O+

Twinks, hoe is het daar?

En Innepin, nog druk aan het verbouwen?
3!
pi_92368703
:W

Ca.ra, dan was onze nacht uiteindelijk toch beter. Troosten ging prima, maar als je dan de kamer uit wilde, begon ie weer te krijsen. Ik heb em toen in bed neergelegd (hij stond), mijn man van de kamer af gestuurd, tegen Driekus gezegd dat ie moest slapen en ben gegaan. Met het vaste voornemen om na 5 minuten weer terug te gaan om em te troosten. Ik heb alleen de 5 minuten niet gehaald, hij sliep. Dus dit wordt nu de nieuwe strategie, eerst kijken wat er is, dat verhelpen en dan gewoon laten huilen en om de paar minuten gaan troosten. Ik hou het er maar op dat het een faaassseee is.

Ssserpente, ik denk dat ik zou kiezen voor langere dutten overdag, als ze echt zo moe is, dan heb je er ook weinig aan.

Ca.ra, pff, dat is echt heel hoge koorts zeg. Naar dat je niet weet waarvan.

Oeke, ik zou wel even met de HAP overleggen, wie weet is er nog wel wat te doen.

En een *O* voor Dyon, zo maar an de wandel!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92369991
wauuuwww Dyon, dat doe je goed grote vent! zie hem eens dapper lopen *O* mooooi filmpje Meimel!

Mefke; ik zag je foto's van jullie uitje naar Zeeland; wat is Driekus ineens groot joh! mooi kereltje!
en jullie hadden het naar je zin gehad toch?

Arme ko...en thomas :* voor de mannetjes en de mama's

over slapen; ik ben met Evie ook aan het terugschakelen van 2 naar 1 slaapje deze week en dat gaat eigenlijk heel goed.
Evie sliep nog best veel;
9:30 wakker; 12:30-14:00 uur slapen, en dan nog van 17:00-18:15 ongeveer...en nu slaapt ze van ongeveer 12:30 tot 14:30 soms wat langer, soms wat korter en houdt ze het prima vol tot ongeveer 19:30 uur.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_92370741
Goed zo Dyon *O* en ik moest lachen om Kyllian die zich uitslooft voor de camera :D
Leuke kleertjes heeft Dyon aan O+

ah wat leuk dat Stef echt aan het nadoen is, hier is de stofzuiger ook een interessant ding voor Wolf

Beterschap voor Thomas en Ko
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92371487
Jeetje Oeke, wat heftig, zowel de nacht als de mogelijke vergiftiging :o Jeetje. Gelukkig dat ie nu wel vrolijk is, ik hoop dat ie vannacht gewoon lekker kan slapen! (En jullie ook!)

Hihi Stef aan het stofzuigen O+ Leuk hè, eigenlijk, de kleintjes laten 'helpen' O+

Hee mefke, wat fijn dat die strategie lijkt te werken voor jullie!

Poeh Trix, tien over vier is echt nog geen ochtend hoor -O- Wat vervelend!

Mijn meiske slaapt dan wel vaak helemaal niet meer overdag, maar ze is gelukkig 's ochtends nooit zo vroeg wakker en daar ben ik érg gelukkig mee.
Overigens is ze wel gewoon stil gebleven na het babyfoontrucje van gisteravond :o Ik sta echt helemaal versteld, dat is nog nooit eerder gelukt _O- Vanmorgen was ze om half 6 wakker, toen heb ik haar een flesje gegeven en weer teruggelegd en toen was het ineens half tien :o :X Vandaag dus maar even geen middagslaapje... :D
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 5 februari 2011 @ 15:44:59 #25
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92372206
Tis weer een ontstoken oor hier...
HAP geweest, aankijken tot maandag. Nu slaapt hij dus ik ga ook even liggen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92373889
Jeetje Ca.Ra, je arme ventje....
Beterschap.
Wat een achterlijk hoge koorts had ie zeg

Meimel, die stapjes van Dyon...echt zooooooo cute!!!
En Kyllian die er zo even hups een handstand uit tovert! Wow!

Ik heb genoten van de Driekus spam, wat een knapperd is het toch!
Maar, jee, wat een verschil met Lars!!! Die is echt een baby bij Driekus vergeleken.
Ik heb mijn vriend er nog bij geroepen...."kun je je voorstellen dat dit kindje net zo oud is als Lars?" hij geloofde het echt niet. Zoals ie zit op dat surfbord....!

Lars is nog steeds in klimmodus. Hij is gister wel 5 keer van het stoeltje gevallen, elke keer huilen, en dan moest ik hem troosten, maar eenmaal uitgehuild klom hij er zo weer op.
Of dan zet hij het stoeltje bij de bank en klimt via stoeltje op de bank :o om vervolgens op de bank te gaan staan.... }:|
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92380703
Meimeltje, geweldig O+ . Hij loopt, en hoe! Meteen de hele kamer door :D . Knap zeg. En ik vind Kyllian supercool, met zijn handstand tegen de muur. :o :7 .
pi_92380722
Ik heb vandaag ook een filmpje van mijn spelende zoon gemaakt. Even uploaden. :P Ik heb hem nog eens bekeken, maar het is eigenlijk maar een heel saai filmpje, voor jullie dan. :o :+ .

[ Bericht 47% gewijzigd door groofskendezoveelste op 05-02-2011 19:58:46 ]
pi_92381755
oeke, ik lees nu pas van die mogelijke vergiftiging en die nare nacht. Ben je er nog achteraan gegaan, of was de goede dag van vandaag voldoende geruststelling dat het hopelijk weer over is?

Heel rot, lijkt me en ook eng. :*
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:48:23 #30
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92383769
Ik heb gister het vorige topic doorgelezen.
Ik vond het heel mooi om te zien hoeveel liefde er van jullie posts uitgaat. Hoe jullie ongegeneerdvan jullie kids (kunnen) genieten.
Ik hoop dat jullie ook beseffen dat het een voorrecht is om zo te (kunnen) genieten.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_92384349
Davinia, hoe gaat het met jouw mooie dreumes? Kom je ook een beetje meeschrijven?
pi_92384360
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik hoop dat jullie ook beseffen dat het een voorrecht is om zo te (kunnen) genieten.
:Y :*

Stiemie, ik las in het peutertopic dat het heel lekker bij jullie gaat en dat je nu pas écht geniet. Ik vond het heerlijk om te lezen! Plaats je nog eens wat foto's van je twee spruiten samen?

En ik wil nog eens gezegd hebben dat ik heel veel heb aan dit topic. Ik ben me er met heel grote regelmaat van bewust dat ik ontzettend veel weet door jullie verhalen. Dat geeft veel rust en maakt dat ik me vrijwel niet onzeker voel over het ouderschap.

Wat ik bovendien leuk en waardevol vind is dat we elkaar zo in de loop der tijd ook best goed hebben leren kennen! Jemig, wat posten we hier alweer een tijd over ons kroost.
pi_92384527
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:Y :*

Stiemie, ik las in het peutertopic dat het heel lekker bij jullie gaat en dat je nu pas écht geniet. Ik vond het heerlijk om te lezen! Plaats je nog eens wat foto's van je twee spruiten samen?

En ik wil nog eens gezegd hebben dat ik heel veel heb aan dit topic. Ik ben me er met heel grote regelmaat van bewust dat ik ontzettend veel weet door jullie verhalen. Dat geeft veel rust en maakt dat ik me vrijwel niet onzeker voel over het ouderschap.

Wat ik bovendien leuk en waardevol vind is dat we elkaar zo in de loop der tijd ook best goed hebben leren kennen! Jemig, wat posten we hier alweer een tijd over ons kroost.
En straks als we allemaal blijven hangen, dan zijn onze kinderen zo 10 jaar! En dan zijn wij met ons allen ook 10 jaar samen! ;( *;

Ik ben ook heel blij met jullie :Y :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_92384921
Davinia :* Spreek je morgen! Ik wil steeds reageren op je pm maar vind het toch moeilijker dan ik dacht en dan loop ik een beetje vast :@

Claudia wat lief zeg! Morgen ga ik met de dames tunfunnen. Eens kijken of ik ze samen op de foto kan krijgen. Het is echt zo leuk om te zien dat ze soms zo hetzelfde zijn en soms ook zoooooo verschillend. Linde moet ik bijvoorbeeld steeds aanmoedigen om er iets van te zeggen als een ander kindje iets doet wat zij niet wil, terwijl haar zusje waarschijnlijk eerder dat kindje zal zijn dat iets doet dat niet leuk is voor een ander. Klein wildebrasje. Maar ze zijn ook zo leuk samen en zo lief voor elkaar. Dan is Linde op de grond aan het spelen en dan komt Esmee even langs en geeft een aai en een kusje op haar hoofd (of ze trekt heel hard aan haar haar en pikt haar speeltje snel af :+ )

En inderdaad al heel veel mensen via hier leren kennen O+
pi_92386822
Dikke zoen voor op het oor van Thomas, hopelijk is hij snel beter. :*

Lars wat ben je toch een klauterkontje! O+ Stoer dat je niet bang bent. Maar niet zo vaak vallen hoor!

Davinia. :*

Verder sluit ik me aan bij Claudia, het is heel fijn om zo open over je kind en zijn leeftijdsgenootjes te kunnen kletsen. Niemand hier wordt er ooit moe van. O+
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
oeke, ik lees nu pas van die mogelijke vergiftiging en die nare nacht. Ben je er nog achteraan gegaan, of was de goede dag van vandaag voldoende geruststelling dat het hopelijk weer over is?
Bah, ik kom er niet helemaal uit.
Vandaag ging alles gewoon goed, geen koorts, hij dronk en at goed, lekker gespeeld.
Om half 8 ging hij lekker slapen, en nu is hij al 2 keer huilend wakker geworden.
De eerste keer heb ik hem eruit gehaald en sliep hij verder na wat drinken. De tweede keer, zonet viel hij weer in slaap.
Maar echt huilen he? Niet een beetje jammeren ofzo.
Ik geloof dat het geen vergiftiging is, het is ook al 5 dagen geleden, maar wat er dan precies met hem is?
En ik kan het niet uitstaan dat ik er dinsdag niet bij was, bij dat zoetjes incident, nu krijg ik eigenlijk niks te horen, want ze weten niet precies wat er gebeurd is. :{
Dit zijn die rode blaasjes/puistjes trouwens:

Ik hoop maar dat hij vannacht gewoon lekker slaapt. Is het weer zo'n gebroken nacht dan bel ik de Hap morgen.
pi_92386893
Kun je niet gewoon nu al bellen? vrijblijvend, gewoon vragen om advies? Dus niet om ook meteen langs te gaan. Misschien kun je deze foto zelfs wel mailen, zodat ze er even een blik op kunnen werpen?

Het ziet er naar uit en ik kan me je twijfels en gevoel goed voorstellen.
pi_92387031
Ja maar ik was donderdag al met Ko bij de dokter en die heeft die bultjes ook gezien en vond er niks vreemds aan. Ik hoopte eigenijk dat hier iemand het zou herkennen als dreumes acne ofzo.
pi_92387078
Ik ken het niet, ook niet van kinderen van vrienden.

Als het een vorm van acne is, dan zou het toch hormoongerelateerd zijn? Ik heb nog niet eerder gehoord van hormonaal gedoe in de dreumestijd eerlijk gezegd.
pi_92387218
Arme Ko ;( Ik herken het ook niet Oeke. *ga meteen even teruglezen wat er gebeurt is want snap het nu niet helemaal
pi_92387316
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:45 schreef Twinkly het volgende:
Oeke, ik schrik heel erg van je bericht dat Ko misschien aspartaamvergiftiging heeft :o

Wow, Dyon! Wat loopt hij al goed en hij pakt zelfs al spullen van de grond en komt dan weer omhoog!
Een aspartaamvergiftiging? Dat krijgt een kind pas als er een heel doosje zoetjes in zit of meer, op zich is aspartaam een vrij onschuldige stof. als een kind echt neit tegen aspartaam kan komt dat er met de hielprik al uit.

Even voor het idee: er wordt al zo lang gespeculeerd dat aspartaam ongezond zou zijn dat er al enorm veel serieus en goed onderzoek naar is gedaan, en elke keer blijkt dat er geen negatieve effecten van aspartaam zijn.

maargoed, je kunt je met alles vergiftigen, als je er maar genoeg van binnenkrijgt. Voor aspartaam is de acute toxiciteit in ieder geval laag, anders was het nooit toegestaan in voeding. In een glas sinaasappelsap zit meer methanol dan bij afbreken van een glas lightdrank ontstaat!

[ Bericht 30% gewijzigd door Spanky78 op 05-02-2011 22:06:41 ]
Whatever...
pi_92387490
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:

Dit!
Ik vind dat wat we hier (bijna) dagelijks delen met elkaar echt uniek en best bijzonder
Hoop dat het nog voor een heeeele lange tijd zo blijft!

Hmm vaag Oeke, kan me je onzekerheid goed indenken.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92387500
Ik geloof ook niet dat dat het is Spanky, mijn vriend kwam daarmee aanzetten. We weten niet of en hoeveel zoetjes Ko heeft gepakt. Maar het zullen er nooit meer dan 3 zijn. Ik was er niet bij dus ik weet het niet.
Ik snap alleen die plotselinge hoge koorts, samen met die gekke uitslag en die huilbuien s' nachts niet. ;(
pi_92387559
Oeke, die pukkels zouden goed een reactie van voedsel kunnen zijn. Vergiftiging is het misschien niet, maar zo'n reactie kan er wel van komen. My 2 cents..

Ik hoop voor je dat hij toch lekker doorslaapt nu.
pi_92387741
Het lijkt echt wel op jeugdpuistjes, maar zoals groofs zegt, dat is hormoongerelateerd en daar is Ko way te jong voor. Ziet er niet fijn uit. Ik snap je opmerking dat d ehuisarts het ook al gezien heeft, maar misschien een andere arts toch een ander idee heeft? Al kan die je maar geruststellen met idd peuteracne ofzo. En wat vervelend dat hij telkens zo huilend wakker wordt. Arm mannetje -O-

Davinia :*
Ik vind het een enorm voorrecht dat ik zo kan genieten, zowel voor mezelf als hier met gelijkgestemden. We kenne elkaar idd al zo lang inmiddels. Dreumessen van ruim een jaar en dan een zwangerschap er aan voorafgaand...Ik vind dat nou precies het leuke en bijzondere ook. Ik word er ook een zekerdere ouder van.

Zo hebben we vandaag ook weer genoten O+ Senna was wel wat aanhankelijk, maar niet op ene te hangerige manier, als u begrijpt wat ik bedoel :+ We zijn naar de AH verderop gewandeld, heen in de Boba, terug zelf gewandeld, en dat wandelen dat vind ik zo geweldig O+ Ze is zo vrolijk, ze zingt en danst tijdens het wandelen, gaat een stukje hardlopen (dan gaat ze a la Lee Towers met haar ene armpje bewegen tijdens het lopen :') ), klimt he tliefst ieder trapje op dat ze tegenkomt terwijl ze 'klim klim klim' roept en hangt helemaal tegen de wind in om vooruit te komen O+ Heerlijk vind ik het om dat te zien!
pi_92387832
Oeke, ik kan me je onzekerheid zo goed voorstellen. :*
pi_92387844
Even snel zonder verder gelezen te hebben.

Zou het mond-voet-hand ziekte kunnen zijn Oeke?
Hopelijk valt hij straks wel lekker in slaap en gaat het vannacht goed :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92387986
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:00 schreef oeke het volgende:
Ik geloof ook niet dat dat het is Spanky, mijn vriend kwam daarmee aanzetten. We weten niet of en hoeveel zoetjes Ko heeft gepakt. Maar het zullen er nooit meer dan 3 zijn. Ik was er niet bij dus ik weet het niet.
Ik snap alleen die plotselinge hoge koorts, samen met die gekke uitslag en die huilbuien s' nachts niet. ;(
vast geen aspartaam. er zijn natuurlijk heel veel andere dingen waar Ko last van kan hebben. hier in de buurt heerst nu waterpokken bijvoorbeeld... en mijn dochter wordt als ze weer eens een sprongetje maakt in haar ontwikkeling elke nacht meerdere keren wakker.

wel vervelend, zieke kindjes zijn altijd zielug!

Ik zie dat jij borstvoeding geeft. Jouw hormonen kunnen dan wel voor puistjes bij hem zorgen. Onze dochter had ook echt 'borstjes' toen ze kleiner was!
Whatever...
pi_92388021
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:05 schreef miss_sly het volgende:
We zijn naar de AH verderop gewandeld, heen in de Boba, terug zelf gewandeld, en dat wandelen dat vind ik zo geweldig O+
Daar hadden we het vandaag over met m'n schoonmoeder, het wandelen. Ivan loopt nu al een tijdje heel goed en ik wil buiten met hem kunnen wandelen. Om die reden heb ik laarsjes voor hem gekocht (en wil ik morgen schoenen voor hem kopen). Ze deed daar vrij negatief over: kinderen wilen niet even in de kinderwagen en even lopen, het lopen gaat langzaam, het is gevaarlijk omdat een dreumes alle kanten op kan...

Maar doordat ik hier heb gelezen over het wandelen van jou met Senna en oeke met Kobus weet ik juist dat het prima kan en dat het hartstikke leuk is (als je geen haast hebt :+). Daardoor kan ik vrij makkelijk mijn schouders ophalen en mijn eigen koers varen.
pi_92388025
twinkly als ik dat zo lees, komen die blaasjes voor IN de mond? En dan zouden er inmiddels ook op de hand en voet moeten zitten, lijkt me, want hij had de blaasjes al sinds donderdag.
pi_92388182
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar hadden we het vandaag over met m'n schoonmoeder, het wandelen. Ivan loopt nu al een tijdje heel goed en ik wil buiten met hem kunnen wandelen. Om die reden heb ik laarsjes voor hem gekocht (en wil ik morgen schoenen voor hem kopen). Ze deed daar vrij negatief over: kinderen wilen niet even in de kinderwagen en even lopen, het lopen gaat langzaam, het is gevaarlijk omdat een dreumes alle kanten op kan...

Maar doordat ik hier heb gelezen over het wandelen van jou met Senna en oeke met Kobus weet ik juist dat het prima kan en dat het hartstikke leuk is (als je geen haast hebt :+). Daardoor kan ik vrij makkelijk mijn schouders ophalen en mijn eigen koers varen.
Essentieel is dat je geen haast hebt :D Het kleine stukje van ons huis naar de Vomar en terug kan ik echt heeeeeel lang over doen. Stukjes stoep in een andere kleur of andere steen zijn bijvoorbeeld prima randjes om over te lopen, trapjes moet je op en af...en op en af....en op en af, achter een pilaar kun je je verstoppen en kiekeboe spelen, en nog een keer...en nog een keer...nou ja, je snapt het wel. Senna wil niet graag in de buggy, die wil liever wandelen. Soms als ze erg moe is, laat ze zich dan wel in de buggy zetten, maar liever niet.
Kortom: een enorme aanrader juist!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')