quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:24 schreef Ca.ra het volgende:
Fris en fruitig zou ik het niet durven noemen, hij gaapt er zo nu en dan flink op los. Vannacht flinke koorts gehad, 41,6 en 41,8 zelfs. Hij lag afwisselend te zweten en te rillen, heel sneu. Een reden hebben we niet echt kunnen vinden.
Hopelijk kan hij straks nog wat slapen, dan gaan we zelf ook nog even liggen denk ik.
FTA, wel goed dat Finn goed naar zijn eigen lichaam kan luisteren!
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:30 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ja dat is wel waar Ca.ra!
Jeetje 41,8! Wat hoog joh! Hoe is het nu met de koorts?
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:45 schreef Ca.ra het volgende:
Jufvrouw!! ouch!
De koorts is nu (met paracetamol) gezakt, 38,4 nu. Op zich zijn we van Thomas wel gewend dat hij hoge koorts heeft als hij koorts heeft, maar ik vind het vervelend dat ik de oorzaak niet weet nu.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:11 schreef Ssserpente het volgende:
Da's idd wel erg hoog, Cara. Rot dat je de oorzaak niet weet. Sterkte!
Ik zit in dubio. Vanmorgen was het weer kwart over zes. Lente overdag max anderhalf laten slapen, lijkt er dus niet echt toe te leiden dat ze 's ochtends langer uitslaapt. Maar ze begint nu wel tekenen van oververmoeidheid te vertonen. Ze heeft dikke wallen, hangt de hele dag aan m'n benen en kan niks hebben, laat zich bij elk tegenslagje huilend op de grond vallen. En ik zit er zelf ook best een beetje doorheen, moet ik toegeven.
Ik ben enerzijds dus heel erg geneigd om 'r vanmiddag gewoon weer drie uur te laten slapen, maar heb anderzijds geen idee hoe lang het duurt om een slaappatroon te veranderen. Voor hetzelfde geld duurt het minimaal twee weken en is het zonde om er na vier dagen al mee te stoppen.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:28 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet, Sserpente. In het boekje dat ik heb gelezen over slapen, wordt bijvoorbeeld ook gezegd dat je slapen leert door te slapen. En dat je vaak een slaappatroon kunt veranderen zodat ze langer slapen 's ochtends door ze juist eerder naar bed te doen ipv later. Dus misschien werkt het niet. Ik ben er ook neit zo van overtuigd dat het werkt, hoor, dat korte middagslaapje. Bij ons heeft het van de 6 dagen op rij ofzo één keer gewerkt. De overige dagen was er toch wel iets te spoken 's avonds. Senna slaapt wel sinds ze 18 maanden is ongeveer eigenlijk wel tot half 7-7 uur minstens. Zomaar ineens veranderde het.
Ca.ra, wat een hoge koorts. Beterschap en sterkte!
Ik kijk het vandaag nog even aan, het was afgelopen dinsdag dus ook al best weer een paar dagen geleden. Als het vandaag niet verder zo goed gaat als vanochtend, dan bel ik nog een keer.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:22 schreef miss_sly het volgende:
oeke, dat klinkt heel naar, die nacht. En het idee dat hij een aspartaamvergiftiging heeft, ook. He tklinkt niet onlogisch en de symptomen kloppen ook nog. Toch nog eens de hap bellen, gewoon voor de zekerheid? Misschien hebben ze wel een goede tip. Zulke nachten zijn slopend
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik hoop dat jullie ook beseffen dat het een voorrecht is om zo te (kunnen) genieten.
En straks als we allemaal blijven hangen, dan zijn onze kinderen zo 10 jaar! En dan zijn wij met ons allen ook 10 jaar samen!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
![]()
Stiemie, ik las in het peutertopic dat het heel lekker bij jullie gaat en dat je nu pas écht geniet. Ik vond het heerlijk om te lezen! Plaats je nog eens wat foto's van je twee spruiten samen?
En ik wil nog eens gezegd hebben dat ik heel veel heb aan dit topic. Ik ben me er met heel grote regelmaat van bewust dat ik ontzettend veel weet door jullie verhalen. Dat geeft veel rust en maakt dat ik me vrijwel niet onzeker voel over het ouderschap.
Wat ik bovendien leuk en waardevol vind is dat we elkaar zo in de loop der tijd ook best goed hebben leren kennen! Jemig, wat posten we hier alweer een tijd over ons kroost.
Bah, ik kom er niet helemaal uit.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
oeke, ik lees nu pas van die mogelijke vergiftiging en die nare nacht. Ben je er nog achteraan gegaan, of was de goede dag van vandaag voldoende geruststelling dat het hopelijk weer over is?
Een aspartaamvergiftiging? Dat krijgt een kind pas als er een heel doosje zoetjes in zit of meer, op zich is aspartaam een vrij onschuldige stof. als een kind echt neit tegen aspartaam kan komt dat er met de hielprik al uit.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:45 schreef Twinkly het volgende:
Oeke, ik schrik heel erg van je bericht dat Ko misschien aspartaamvergiftiging heeft
Wow, Dyon! Wat loopt hij al goed en hij pakt zelfs al spullen van de grond en komt dan weer omhoog!
Dit!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
En ik wil nog eens gezegd hebben dat ik heel veel heb aan dit topic. Ik ben me er met heel grote regelmaat van bewust dat ik ontzettend veel weet door jullie verhalen. Dat geeft veel rust en maakt dat ik me vrijwel niet onzeker voel over het ouderschap.
Wat ik bovendien leuk en waardevol vind is dat we elkaar zo in de loop der tijd ook best goed hebben leren kennen! Jemig, wat posten we hier alweer een tijd over ons kroost.
vast geen aspartaam. er zijn natuurlijk heel veel andere dingen waar Ko last van kan hebben. hier in de buurt heerst nu waterpokken bijvoorbeeld... en mijn dochter wordt als ze weer eens een sprongetje maakt in haar ontwikkeling elke nacht meerdere keren wakker.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:00 schreef oeke het volgende:
Ik geloof ook niet dat dat het is Spanky, mijn vriend kwam daarmee aanzetten. We weten niet of en hoeveel zoetjes Ko heeft gepakt. Maar het zullen er nooit meer dan 3 zijn. Ik was er niet bij dus ik weet het niet.
Ik snap alleen die plotselinge hoge koorts, samen met die gekke uitslag en die huilbuien s' nachts niet.
Daar hadden we het vandaag over met m'n schoonmoeder, het wandelen. Ivan loopt nu al een tijdje heel goed en ik wil buiten met hem kunnen wandelen. Om die reden heb ik laarsjes voor hem gekocht (en wil ik morgen schoenen voor hem kopen). Ze deed daar vrij negatief over: kinderen wilen niet even in de kinderwagen en even lopen, het lopen gaat langzaam, het is gevaarlijk omdat een dreumes alle kanten op kan...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:05 schreef miss_sly het volgende:
We zijn naar de AH verderop gewandeld, heen in de Boba, terug zelf gewandeld, en dat wandelen dat vind ik zo geweldig![]()
Essentieel is dat je geen haast hebtquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar hadden we het vandaag over met m'n schoonmoeder, het wandelen. Ivan loopt nu al een tijdje heel goed en ik wil buiten met hem kunnen wandelen. Om die reden heb ik laarsjes voor hem gekocht (en wil ik morgen schoenen voor hem kopen). Ze deed daar vrij negatief over: kinderen wilen niet even in de kinderwagen en even lopen, het lopen gaat langzaam, het is gevaarlijk omdat een dreumes alle kanten op kan...
Maar doordat ik hier heb gelezen over het wandelen van jou met Senna en oeke met Kobus weet ik juist dat het prima kan en dat het hartstikke leuk is (als je geen haast hebt). Daardoor kan ik vrij makkelijk mijn schouders ophalen en mijn eigen koers varen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |