abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92266787
100513_112545_haaktopic.gif

Handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65

>>Doodle voor het kiezen van een datum voor een volgende meeting <<

Ook gaan we weer een swap doen. Het plan is om half februari de lootjes te trekken en rond april de werkjes bij de ontvanger te laten bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal 15, incl. verzenden.

Wil je meedoen? Stuur dan een PM naar StefanieV.
Deelnemers:
StefanieV
Spiegelei
Daste
EsseEi
Muck
Lyssa
mijsje
antartica

De laatste haaksels:

Het begin van Klaproosje:

Krokodillenhoofd van Herfstblad:

De ondertussen welbekende duckies van Lyssa:

De zoon van Eska is een heel eind op weg:

Deken van Eska:

Tunische haaksel van Daste:

[ Bericht 49% gewijzigd door Lutte op 05-02-2011 20:22:19 ]
pi_92266978
Een keer let ik niet op de postaantallen en ja hoor, en er dan ook nog te laat achter komen dat open nieuw deel er stond, ik wist wel dat t er was, maar kon t niet vinden. Nu nog even haaksel.
pi_92267654
Whoop: hier vind je uitleg en flimpjes van tunisch haken. Ik heb de meeste informatie uit een boek 'Creatief Haken' uit de serie 'Creatief bezig zijn voor de vrouw (1982)' :r Maar goed, wel een duidelijk boek, dus.

cool, voor het eerst dat ik een link op deze manier schrijf!
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92268783
Ik heb m'n Jack Russeltje af! Heb ook alles tot nu toe op Ravelry gezet.

donderdag 3 februari 2011 @ 13:02:56 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92269471
Vraagje... Ik ben op zoek naar een patroon voor een knuffeltje dat vrij simpel te maken is (want ik ben nog niet zo lang aan het haken :P ). Bestaat dit of is het maken knuffeltjes sowieso lastig?
Ze zien er namelijk als ze af zijn (in mijn ogen) meestal uit alsof het vrij lastig was om te maken.
pi_92269722
Hihi die foto van mij bovenaan, had je niet beter een mooi lippenbalsemhouder versie 2 kunnen plaatsen? Die leek nog wat
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
pi_92269808
Ik wilde er een lachende smiley achter zetten, maar drukte ergens op :$

Maar goed, ik zou graag die NL versie willen lezen, erg lief van je! Vind die eendjes namelijk supergrappig.. en wat voor oogjes zijn dat dan? Kan je dat bij een fourniturenzaakje halen?
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
pi_92271211
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:02 schreef kwiwi het volgende:
Vraagje... Ik ben op zoek naar een patroon voor een knuffeltje dat vrij simpel te maken is (want ik ben nog niet zo lang aan het haken :P ). Bestaat dit of is het maken knuffeltjes sowieso lastig?
Ze zien er namelijk als ze af zijn (in mijn ogen) meestal uit alsof het vrij lastig was om te maken.
Ik vond Gorge wel makkelijk. Dan hoef je niet te priegelen met beentjes/armpjes. Ik heb de puntjes destijds wel 2 keer gedaan voor ik tevreden was, maar het lijfje is erg makkelijk.

Een vergelijkbaar patroon is Totoro, maar die heeft iets meer onderdelen.
pi_92271616
Gorge is cute!!

Mijn eerste haaksel was Eggy die was prima te doen!

Je kan ook vanavond de Nederlandse versie van de duckies proberen!
pi_92271700
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:53 schreef Lyssa het volgende:
Gorge is cute!!

Eggy is O+ , die ga ik eens proberen samen met de duckies. :D
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:07:15 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92272243
quote:
Gorge is cute!!

quote:
Gorge is cute!!

Die zien er allemaal leuk uit :D En inderdaad ook niet al te moeilijk. Ik ga er vanavond eens even voor zitten :9
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:07:26 #12
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92272255
Allereerst petje af voor alle haaksters hier... In één woord WOUW!!

Eigenlijk vond ik het tijd om ook eens haken te leren. Maar zelfs met de meest simpele handleiding/tutorial/filmpje op Pippi en Kokki niveau kom ik er niet uit :@ Ik snap de ballen van de termen en gun mijzelf niet de tijd om nu precies uit te zoeken wat er wordt bedoeld. Ik zie alle aanwijzingen en vertalingen v.w.b. steken in de OP wel, maar ik snap er gewoon niets van. Het werkje uit mijn handen ziet er niet uit, heel onregelmatig en volgens mij steek ik vanaf de tweede rij ook verkeerd in. En dan heb ik het nog over de meest simpele steek uit het meest simpele filmpje dat ik kon vinden.

Waar ik volgens mij mee knoei is de naalddikte t.o.v. het garen. Heeft iemand een goede tip voor kleuterschoolniveau-beginners? Welke naald en welk garen werkt het fijnst als je écht écht niet kunt haken? En zijn er ook NL-talige patronen? Ik loop ook vast in het Engels, hoe simpel het ook is, mijn hersens hebben moeite met haak-vertalen :') en ik heb de HAVO echt cum laude afgemaakt, dus daar ligt het niet aan. ;)
pi_92272591
Mijn eerste haakwerkje was een varkentje, ook heel makkelijk, hij had geen pootjes. Wel oren, maar die waren een paar lossen en dan dubbelvouwen en het staartje was gewoon een gedraaid touwtje.

Tan, dat onregelmatige wordt vanzelf wel minder als je de slag te pakken hebt (als je het wel goed doet natuurlijk). Ik ben begonnen met soft van zeeman en dan op naald 3 of 3,5. Bij mij ging dat prima. Let er in elk geval op dat de dikte van de naald past het garen. Op het label van het garen staat welke naald erbij geadviseerd wordt.
pi_92272957
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:07 schreef Tan het volgende:
Allereerst petje af voor alle haaksters hier... In één woord WOUW!!

Eigenlijk vond ik het tijd om ook eens haken te leren. Maar zelfs met de meest simpele handleiding/tutorial/filmpje op Pippi en Kokki niveau kom ik er niet uit :@ Ik snap de ballen van de termen en gun mijzelf niet de tijd om nu precies uit te zoeken wat er wordt bedoeld. Ik zie alle aanwijzingen en vertalingen v.w.b. steken in de OP wel, maar ik snap er gewoon niets van. Het werkje uit mijn handen ziet er niet uit, heel onregelmatig en volgens mij steek ik vanaf de tweede rij ook verkeerd in. En dan heb ik het nog over de meest simpele steek uit het meest simpele filmpje dat ik kon vinden.

Waar ik volgens mij mee knoei is de naalddikte t.o.v. het garen. Heeft iemand een goede tip voor kleuterschoolniveau-beginners? Welke naald en welk garen werkt het fijnst als je écht écht niet kunt haken? En zijn er ook NL-talige patronen? Ik loop ook vast in het Engels, hoe simpel het ook is, mijn hersens hebben moeite met haak-vertalen :') en ik heb de HAVO echt cum laude afgemaakt, dus daar ligt het niet aan. ;)
Anders eerst gewoon iets rechts haken b.v. een hoesje voor je telefoon of zo zodat je de slag te pakken krijgt. Verder gewoon glad garen gebruiken b.v. de wol van de Wibra (Saskia) haakt erg makkelijk.
Filmpjes op You Tube zijn erg fijn om iets te leren omdat je het daar voorgedaan krijgt (ook al moet je soms meerdere keren kijken :') )

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 03-02-2011 14:41:13 ]
Optimist tot in de kist
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:27:23 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92273290
Ik heb hier een een naald 4.0 met vrij dun katoen, dat is volgens mij niet ideaal om het regelmatig te krijgen :') Ik zal eens haakgaren kopen in de winkel, want ik werk nu met restjes en daar zit geen wikkel om zodat ik kan kijken naar het advies.

Ik heb wel gemerkt dat meerkleurig garen erg fijn werkt (loopt over van rozetinten naar groentinten) daardoor zie ik de steken beter :P

Ach.. oefening baart kunst hoop ik.
pi_92273294
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 13:11 schreef Klaproosje het volgende:
Maar goed, ik zou graag die NL versie willen lezen, erg lief van je! Vind die eendjes namelijk supergrappig.. en wat voor oogjes zijn dat dan? Kan je dat bij een fourniturenzaakje halen?
Dat zijn veiligheids oogjes of safety eyes. De pipoos had ze niet. Ik bestel ze altijd online vanuit Amerika, maar er zijn ook Nederlandse of Belgische online verkooppunten.
pi_92274053
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:27 schreef Tan het volgende:
Ik heb hier een een naald 4.0 met vrij dun katoen, dat is volgens mij niet ideaal om het regelmatig te krijgen :') Ik zal eens haakgaren kopen in de winkel, want ik werk nu met restjes en daar zit geen wikkel om zodat ik kan kijken naar het advies.

Ik heb wel gemerkt dat meerkleurig garen erg fijn werkt (loopt over van rozetinten naar groentinten) daardoor zie ik de steken beter :P

Katoen is inderdaad niet het garen om met haken te beginnen. :P Gewoon een paar bollen basiswol kopen bij de Wibra of de Zeeman voor 0,99 per bol van 100 gram en oefenen maar. *O*

Deze dame geeft een aardige instructie hoe je moet haken.

Optimist tot in de kist
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:45:10 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92274154
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:27 schreef Tan het volgende:

dat is echt zo hoor tan! je merkt gaandeweg echt beter hoe de steken eruit (horen te) zien en waar je dan in moet steken. haakgaren is niet per se nodig, ik vind het altijd wat raar dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen haakgaren en breigaren. volgens mij stamt dat nog uit de tijd dat haken alleen maar gebruikt werd voor van die witte ronde kleedjes van heel dun wit katoen ofzo. wat wel prettig is, vooral als je net begint, is om garen te kiezen dat niet te erg splijt. verder moet je gewoon even op de wikkel kijken en je een beetje houden aan de naalddikte die daar wordt aangegeven. de haak moet wel goed om 't garen passen, anders haak je steeds mis.
heb je de filmpjes over een rondje haken gezien op deze site uit de OP? die vind ik altijd heel helder.
kijk verder goed naar je steken, zie je dat ze bovenop een soort v-tjes vormen? meestal moet je onder beide delen van zo'n V-tje heen steken met je naald (tenzij er expliciet bij vermeld wordt dat je alleen onder de voorste of de achterste 'loop' door moet haken). haak niet te strak, probeer gewoon wat uit met meerderen en minderen en dan zul je merken dat 't langzamerhand steeds netter wordt. het fijne is dat dan in no time ook echt van alles mogelijk is, omdat het in feite echt maar om een paar steken gaat die doorgaans nodig zijn. succes!!

oja en die tweede tour, waarin je dus in de eerste ketting van lossen moet haken, die is ook verreweg het lastigst. omdat het daar veel minder duidelijk is waar je nou precies in moet steken. elke volgende toer is makkelijker, hopelijk biedt dat wat hoop? :)
in de haak.
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:52:21 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92274476
ik vind softfun van scheepjeswol heel fijn om te haken, dat verkopen ze bijvoorbeeld hier (wol > zomerwol > scheepjes > softfun). het is een mengsel van acryl en katoen, en niet zo splijtgevoelig.
in de haak.
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:52:36 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92274486
karin je jack russel is geweldig!
in de haak.
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:18:41 #21
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92278744
*O* jullie zijn geweldig *O* dat zijn wel fijne aanwijzingen.

Dit lijkt er al meer op toch? Tocherdetochtochtoch?

Oké, ik ben ergens onderweg wat steken verloren geloof ik :@, maar ik herken er iets hakerigs in.
pi_92279826
Wat gaat het snel :o

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:48 schreef Whoopdidoo het volgende:
Herfstblad, het is goed dat je er even bij deed wat het moest worden :P is het patroontje al te koop dan?

Ja, het patroon is sinds vorige week te koop of zo :P

Leuke Jack Russell, Karin! :)

@Tan: Ik herken er ook wel wat in, ja.
Mooi garen trouwens :)

Mijn gedropte eendje is trouwens gevonden! Kreeg er vanmiddag een reactie van :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Herfstblad op 03-02-2011 16:49:26 ]
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:43:30 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92279974
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:18 schreef Tan het volgende:

[ afbeelding ]

Oké, ik ben ergens onderweg wat steken verloren geloof ik :@, maar ik herken er iets hakerigs in.
Leuk garen hé zo met die kleurtjes :D Waar heb je dat vandaan?
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:56:50 #24
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92280602
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:43 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Leuk garen hé zo met die kleurtjes :D Waar heb je dat vandaan?
Gewoon bij ons plaatselijke stoffenwinkeltje :) Wel al een paar jaar geleden, maar volgens mij verkopen ze het wel in een gewone brei- en stoffenzaak.
pi_92283776
Sowieso goede tip: http://www.planetjune.com/blog/amigurumi-help/

Eendjes:

Ronde 1: 6 steken in een magische ring (6)
Ronde 2: 2 steken in elke vaste (12)
Ronde 3: *1 vaste in de volgende vaste en 2 vasten in de daarop volgende vaste* 6 keer (18)
Ronde 4 t/m 7: 1 vaste in elke vaste (18)
Ronde 8: 2 vaste in elke 9 volgende vasten, daarna 1 vaste in elke 9 volgende vasten (27)
Ronde 9: 1 vaste in elke 6 vasten, 2 vasten in de 6 volgende vasten, 1 vaste in de volgende 15 vasten (33)
Ronde 10 t/m 12: 1 vaste in elke vaste (33)
Ronde 13: 1 vaste in elke 9 volgende vasten, 3 x een vermindering, 1 vaste in de 18 volgende vasten. (30)
Ronde 14: *1 vaste in de 4 volgende vasten, 1x verminderen* 5x herhalen (25)
Ronde 15: *1 vaste in de 3 volgende vasten, 1 x verminderen* 5x herhalen (20)
Ronde 16: *1 vaste in de volgende vaste, 1x verminderen* 6x nog 1 vaste in de laatste 2 vasten (14)

Ogen vast maken,
Vullen

Ronde 17: 7x verminderen.

Hou langere draad over en gebruik dit draad om het eendje dicht te maken
(Ik doe altijd het draadje aan een naald en dan door elke buitenste lus halen en dan aantrekken).

Laat maar even weten of het duidelijk is (en of de nummers kloppen _O-)
pi_92285226
quote:

[ afbeelding ]

Jajajajajajahoor. ^O^ Ziet er prima uit...gewoon doorgaan. 8-)
Optimist tot in de kist
pi_92285897
quote:

[ afbeelding ]

:Y ^O^

Ik ben ook aan de eendjes gegaan, er zitten er al drie in de weckpot oO<
pi_92287859
T hondje is echt leuk, zat net op ravelry en dacht echt huh die zag ik net op fok!
Die hondjes zijn zo schattig, maar volgens mij word het bij mij niets.

Mn grotere beertje is ook af, alleen nog een roze jurkje =)
pi_92287942
jeeej jullie weer gevonden! heb net op hobbydoos.nl een glitter haaknaald nr. 8 besteld hihi! hij zag er zo leuk uit...
volgens mij is iedereen aangestoken door het eendjes virus :D
haken is cool
pi_92287954
*O* hou jullie in de gaten *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92288364
Ziet er al goed uit Tan!!
haken is cool
pi_92288432
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:24 schreef antartica het volgende:
jeeej jullie weer gevonden! heb net op hobbydoos.nl een glitter haaknaald nr. 8 besteld hihi! hij zag er zo leuk uit...
volgens mij is iedereen aangestoken door het eendjes virus :D
Ik wacht op de Nederlandse beschrijving O-) .
Optimist tot in de kist
pi_92288476
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik wacht op de Nederlandse beschrijving O-) .
Kijk eens boven je? ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lyssa op 03-02-2011 19:41:36 ]
pi_92288540
http://attic24.typepad.com/

respect voor deze deken
haken is cool
pi_92288651
pff die nederlandse beschrijving had ik zelfs al gezien O-)
haken is cool
pi_92288663
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:37 schreef antartica het volgende:
http://attic24.typepad.com/

respect voor deze deken
Zij maakt zulke mooie dingen! Al valt 10 bollen me wel mee eigenlijk!
Wow ze woont ook niet op een slecht plekje, wou dat ik zon uitzicht had.
pi_92289019
quote:
17s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:36 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Kijk eens boven je? ;)
Heb ik hier al eens verteld dat ik binnen niet te lange tijd aan de leesbril moet? :+

Bedankt voor de vertaling. :*
Optimist tot in de kist
pi_92289132
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Heb ik hier al eens verteld dat ik binnen niet te lange tijd aan de leesbril moet? :+

Bedankt voor de vertaling. :*
Ik hoop dat je eruit komt, laat het anders even weten :)
pi_92289134
Verkopen ze dit soort hier ook? http://www.masonsneedlecr(...)ip1i95t38pdtrksbuu71
pi_92292761
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:48 schreef Whoopdidoo het volgende:
Verkopen ze dit soort hier ook? http://www.masonsneedlecr(...)ip1i95t38pdtrksbuu71
volgens mij vrijwel nergens. Ik heb iig van die site besteld, verzendkosten zijn helaas wel erg hoog vind ik (12 pond was het toen)
pi_92293971
Dames, ik heb de lootjes ingegeven, binnenkort ontvangen jullie mail!

edit: zodra iedereen zijn lootje heeft ingeleverd (dus lijstje heeft ingevuld met adres) worden de adressen verstuurd..

Lijnloos, ik had je tip gezien, maar ik heb nergens die optie tegen gekomen, kan ik dat nog achteraf aanpassen nu?

edit 2: Oh gevonden hoor, heb het afgezet ondertussen :-)

[ Bericht 37% gewijzigd door StefanieV op 03-02-2011 21:23:18 ]
pi_92295277
Ik heb het lootje ingevuld!

Iemand bekend met de boeken van Terry Pratchett, de discworld serie?

O+ Ge-ni-aal!
pi_92295360
Supermooi Lyssa!! Geen ervaring met de boeken..

Heeft iemand een mooi Hello Kitty-patroon? Ik zou een Hello Kitty 'moeten' maken voor J's petekindje, maar ik vind geen mooi patroon. Het mag groot zijn ;-)
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:41:05 #44
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92295567
Ik ken de boeken, mijn vriend heeft ze. Heb ze nooit gelezen, maar ik herken het haakwerk er wel in :D Geweldig!!
pi_92295801
Moet je adres ook op het lootje? Ja toch?
pi_92295844
Heb ik wel gedaan. Ik vind het spannend! *O*
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92295907
Dan doe ik het ook gewoon! :) Lijkt me wel het meest logische eigenlijk.

Ik vind het ook spannend! Ben benieuwd!
pi_92296888
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:48 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mooooi!! Dat is het garen dat Lucy ook veel gebruikt, toch?

Ik heb pas bij hobbygigant een lading Prima gekocht. Die is eh... :7 ... prima ;)
Ze hebben veel kleurtjes en hij voelt wel lekker zacht, maar mocht jij (of iemand anders die in de buurt van Amsterdam woont) binnenkort willen bestellen, dan wil ik graag meebestellen. Verzendkosten delen scheelt toch weer wat (zo houd ik mezelf voor dat het best verantwoord is meer te kopen! O-)
pi_92297964
Ik was vanmiddag bij de Xenos en zag ik de scrapboekafdeling allerlei gehaakte beestjes/cupcakes e.d. liggen als applicatie en dacht meteen dat moet na te maken zijn. :')
En ik heb ze gevonden....leuk om restjes op te maken en het eindresultaat b.v. op een tas/sjaal/muts of iets dergelijk te naaien. Zit geen beschrijving bij maar zo te zien moet het ook wel zonder kunnen. :P

http://www.lightbluerose.com/?p=productsList&iCategory=19
Optimist tot in de kist
pi_92298576
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:36 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

O+ Ge-ni-aal!
Super! Nooit verder gekomen dan halverwege het tweede boek maar ik herkende het meteen!

@trovey die gehaakte bloemetjes voor scrappen zijn de reden dat ik ooit met haken begonnen ben maar zelf uitvogelen hoe het moet lukt me nog niet echt.
pi_92298799
*O* ik heb m'n lootje ingeleverd hoor! nu nog 6 en we kunnen gaan haken met het voorjaar en pasen in gedachten! :D
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:54:32 #53
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92300560
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:39 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zij maakt zulke mooie dingen! Al valt 10 bollen me wel mee eigenlijk!
Wow ze woont ook niet op een slecht plekje, wou dat ik zon uitzicht had.
ik wil ook wel zon! en uitzicht!

het zijn wel bollen van 100gram he. maar ik vind die deken ook hartstikke leuk geworden! en die brede rand is ook weer precies goed gekozen.

een fotootje van m'n 'sweet pea shawl' in wording:

hij is inmiddels al een stuk verder af maar ik heb geen puf om er nu een foto van te maken. ik hoef nog maar 4 'waaiertjes/schelpen' zelfs, dan is de driehoek klaar, maar m'n garen is op. als ik nou precies volgens het patroon had gewerkt, dus 20 schelpen om mee te beginnen, waren 2 bollen Zeeman Royaal precies genoeg geweest. nu is 't net te weinig (ik had 1 extra schelp gemaakt in de beginrij). 8)7
in de haak.
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:56:12 #54
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_92300665
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:36 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb het lootje ingevuld!

[ afbeelding ]

O+ Ge-ni-aal!
OMG O+
Als ik daar een patroon van vind, komt ie prominent in de huiskamer! De boeken hebben me al door menig treinreis en onderweg naar vakanties bezig gehouden. Al heel wat verbaasde blikken gehad omdat ik hardop moest lachen :@

Maar goed, het vestje vordert gestaag, al heb ik gister een behoorlijk stuk uit moeten halen, omdat ik vergeten was het armgat te sluiten. Aangezien mijn oksel niet ter hoogte van mijn navel ophoudt, heb ik dus maar een stuk uitgehaald. :'(
Inmiddels ben ik wel weer verder dan ik was gelukkig :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:57:07 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92300713
tan dat gaat de goede kant op!! ^O^
in de haak.
pi_92304425
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:24 schreef KarinvdB het volgende:

[..]

@trovey die gehaakte bloemetjes voor scrappen zijn de reden dat ik ooit met haken begonnen ben maar zelf uitvogelen hoe het moet lukt me nog niet echt.
Ik ga er gewoon eens mee "rommelen"`, lukt het niet dan is er ook geen man overboord. :P

Leuke sjaal Trui, wel een patroontje om je hoofd bij te houden. :X maar daar zal een geoefende haakster zoals jij geen problemen mee hebben. Ik heb in mijn deken ineens 3 "schelpen" met 8 steken i.p.v. 7 en ik het voor elkaar krijg weet ik niet. :') Het hele patroon is gebaseerd op steeds 7 steken dus dat was een verrassing :+ ...gelukkig kan ik heel goed foutjes verstoppen in haakwerk. >:)
Optimist tot in de kist
pi_92309106
Kan niet slapen }:| ...daarom maar een linkje van een site waar we hier wat aan hebben.....gratis patronen voor het haken. :P

http://www.cutoutandkeep.net/projects/tag/crochet?page=1

Let op: alleen met de vermelding "How to" staat er een beschrijving bij...de anderen moet je zelf uitvinden. ;(

[ Bericht 18% gewijzigd door trovey op 04-02-2011 05:02:37 ]
Optimist tot in de kist
pi_92309425
Leuk hoor Trui!

ik ben gisteren met vilt aan de slag gegaan en niet gehaakt. Ik heb wel een vriendin leren haken die zei dat ze het aardig onder de knie begon te krijgen (helemaal waus van Mario en pokemon dus die kan haar hart ophalen bij Ravelry) :D
pi_92309670
Ik heb mijn lootje ook ingeleverd, mooie stok achter de deur om nou eindelijk weer es wat te gaan haken ipv borduren! Nu nog wat leuke dingen zoeken om te maken, maar da's natuurlijk afhankelijk van de persoon in kwestie...

Wat vullen we allemaal in op het lootje, behalve je adres?

*O* Zin in!
pi_92309687
Ik heb wat algemene intresses erop gezet, geen idee of iemand er wat mee kan. :') Ik heb ook mn lievelingskleur erop gezet volgens mij.
pi_92309882
Ik heb mn lootje ook ingeleverd heb mn lievelingskleuren erop gezet, verder zoekt diegene het maar uit :)
mooie shawl trui! t is eigenlijk een halve poncho of niet die je om je rug slaat?
haken is cool
pi_92310373
wat voor steken zijn het trui? dubbele stokjes ofzo?
haken is cool
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:18:53 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92311033
antarctica, het zijn driedubbele stokjes. dus 3x draad omslaan, en dan in 4 stappen (2 aan 2) weer tot 1 lusje op je haak komen. maar 't is steeds hetzelfde dus het gaat niet snel mis hoor, trovey. wel wat RSI-opwekkend, zoveel herhaling.

en ja, antarctica, 't is zo'n grote driehoekige omslagdoek. voor een nicht van me die dol is op deze kleur. er horen nog franjes aan te komen.
in de haak.
pi_92311377
ooh gaaf Trui! Op zon manier kan je trouwens ook leuke lente-poncho's maken, goed om in m'n achterhoofd te houden want ik heb alleen maar van die dikke wollen :P
pi_92311469
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_19023.htm

Lidl heeft weer vanalles in de aanbieding volgende week :)

Ben benieuwd naar alle lootjeshaaksels!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:59:34 #66
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92312046
ah, leuk, daar ga ik wel even naar kijken als ik er tijd voor heb inu. dat rode vind ik er wel aardig uit zien bijvoorbeeld.

een recentere foto van m'n SPS:

in de haak.
pi_92312733
Ik heb erop gezet dat het me niet uitmaakt wat ik krijg en mijn lievelingskleuren :)

Leuke sjaal, trui! mooie kleur O+
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:23:32 #68
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92312866
Leuk Inu! Maar wat je met die mini breinaaldjes met dat Vtje moet?

Muck, gelukkig ging uithalen en weer terug bijhaken sneller dan herstel van de operatie die nodig zou zijn geweest :P

Mooie shawl, trui! Ook wel een kleur die ik zelf graag draag.
pi_92313537
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:23 schreef caroline88 het volgende:
Leuk Inu! Maar wat je met die mini breinaaldjes met dat Vtje moet?

Muck, gelukkig ging uithalen en weer terug bijhaken sneller dan herstel van de operatie die nodig zou zijn geweest :P

Mooie shawl, trui! Ook wel een kleur die ik zelf graag draag.
Dat is toch voor kabels breien?
pi_92313997
Mijn deken (ik had al foto's gemaakt, maar toen was ik zo slim om alle foto's op mijn camera te deleten |:( )
Foto's zijn niet geweldig, het was superlastig om mooie foto's te maken, zeker als je slecht bent in fotograferen. :')

Hij is 1.05 m breed en 1.35 lang en is gemaakt van Ella, Saskia, Hit en Bravo :)

Let niet op dat gaas rechtsonderin, dat ligt over de hamsterkooi heen ivm een barst (maar het is nog een barst en moet zo blijven, geen gat wil ik erin ;)) in de bovenkant en nieuwsgierige katten.

vrijdag 4 februari 2011 @ 11:13:31 #71
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92314912
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:42 schreef Inu het volgende:
Dat is toch voor kabels breien?
Aha. Dat is iets wat ik nog nooit gedaan heb :@

Herfstblad, fleurige deken is het geworden *O*
pi_92315102
Oh Herfstblad, wat een prachtige deken! Ik vind het zo knap dat jullie dergelijke grote dingen haken, ik heb daar echt het geduld niet voor, moet gewoon kleine dingetjes maken anders houdt het echt snel op...
pi_92315315
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:17 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Herfstblad, wat een prachtige deken! Ik vind het zo knap dat jullie dergelijke grote dingen haken, ik heb daar echt het geduld niet voor, moet gewoon kleine dingetjes maken anders houdt het echt snel op...
Het verbaasd mij ook, want normaal vind ik amigurumi's al te lang duren. :P

Dank trouwens voor de complimentjes. O+ Vind hem zelf ook mooi geworden, al zou ik in een volgende deken dat wit eruit laten. Dat vind ik in dit geval minder, maar goed, stoort verder niet ofzo :P.
pi_92317555
w/ voor Trui en Herfstblad!
Het lijkt me leuk om die shawl van Trui te maken, maar heb ook zin om zo'n col te maken... arghh alweer veel te veel dingen die ik wil, mijn deken is nog niet eens op de helft.
haken is cool
pi_92317622
Vrolijke deken Herfstbald *O* Ik vind dat wit helemaal niet storend! Ik zou bij een volgende dan eerder de rand ook wit doen denk ik :)
pi_92317720
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:59 schreef trui het volgende:
ah, leuk, daar ga ik wel even naar kijken als ik er tijd voor heb inu. dat rode vind ik er wel aardig uit zien bijvoorbeeld.

een recentere foto van m'n SPS:

[ afbeelding ]
_O_ Telkens als ik hier kom kijken ben jij weer met een ander groot project bezig Trui :D
Mooie kleur O+
pi_92318210
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:12 schreef Bijou het volgende:
Vrolijke deken Herfstbald *O* Ik vind dat wit helemaal niet storend! Ik zou bij een volgende dan eerder de rand ook wit doen denk ik :)
Ik wilde geen kleur die in de deken zat voor de rand :)
Maar ik vind het wit tussen het blauwe en gele wel storend (op sommige plekken zit daar groen), dus dan zou ik eerder alles hetzelfde doen.
Besefte me pas later dat ik daar liever groen had, dus maar om en om gedaan, geen zin in uithalen :P
pi_92318820
Mooie deken Herfstblad! Vrolijke kleurtjes!

En Trui ook een mooie sjaal zeg, zo'n ding staat hier nog steeds op het verlanglijstje...

Ik leg as we speak de laatste hand aan een groot rond kussen. De gehaakte bovenkant is af, nu nog even een ronde hoes knippen en naaien. Vanavond af!
pi_92318885
Lootje ingeleverd!! *O*
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_92319232
Zoals beloofd de foto van m'n Angry Bird. Heb de snavel iets korter en breder gemaakt, vond het origineel wat te lang vergeleken met de vogel uit het spel .

Op Ravelry nog een zij aanzicht fototje.

Mooie deken Hefstblad, en trui's sjaal ziet er ook heel leuk uit.
pi_92319628
Leuke Angrybird! :)

Ik vraag me eigenlijk af of er van die andere vogels ook patronen zijn. Ik zie altijd alleen de rode eigenlijk.
pi_92320808
Kwam net toevallig op Ravelry een nieuwe gele tegen van dezelfde als deze rode.
En zij heeft ook een patroon voor het groene varken
Die twee kosten wel $2 per stuk (rode is gratis) maar ze zien er wel goed uit vind ik. Zo te zien heeft ze bij de gele ook een kortere snavel gemaakt.

Overigens, als er nog pikmin fans zijn, kwam deze gele pikmin tegen, vind 'm helemaal geweldig:

Patroon staat hier

Ik weet niet of ik 'm ga doen want ik heb juist van de pikmins zelf al kleine knuffels, was de beste aankoop die ik kon vinden om m'n bijna-verlopen nintendo punten op te maken een jaar geleden. Maar hij lijkt geweldig.
pi_92321030
Ik vind het net bert en ernie zo:

vrijdag 4 februari 2011 @ 13:31:16 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92321115
:D en lijnloos, ben je je UP-deken vergeten ofzo? over grote projecten gesproken! :)

ik voel me wel erg suf, want ik ken angrybird alleen van hier en pikmin zegt me ook niks. :@ :o

[ Bericht 17% gewijzigd door trui op 04-02-2011 13:36:23 ]
in de haak.
pi_92321205
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:31 schreef trui het volgende:
:D en lijnloos, ben je je UP-deken vergeten ofzo? over grote projecten gesproken! :)

ik voel me wel erg suf, want ik ken angrybird alleen van hier en pikmin zegt me ook niks. @ :o
Ja, maar daar hoef ik niet een heel groot ding te maken (aan 1 stuk zeg maar)... dat zijn allemaal kleine stukjes, dat vind ik niet echt moeilijk of zo, maar zo'n enorme deken en dan nog een rand en zo om maken... vind ik wel knap.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 13:36:43 #86
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92321370
ach, 't komt op hetzelfde neer uiteindelijk! :)
in de haak.
pi_92321717
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:29 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vind het net bert en ernie zo:

[ afbeelding ]
cool :D En ze dan lekker door de kamer smijten, net als bij het spel *O* :@
  vrijdag 4 februari 2011 @ 13:45:47 #88
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92321813
Heb lootje ook ingevuld :D Gister al eigenlijk maar toen niet echt online geweest verder!

Leuke deken/omslagdoek van trui zag ik
en een lief hondje van Karin
en mooie deken van Herfstblad! :D
en natuuuurlijk de angrybird van karin :) geod gelukt! je wenkbrouwen zijn echt kleiner dan die bij mij!

vind het wel jammer dat die andere 2 niet gratis zijn :@ maar ja....even overwegen allemaal :)

Heb overigens op lootje alleen adres ingevuld en dat de ontvanger me mag verrassen ;)

goed nu ga ik weer weg, waarschijnlijk weinig online het weekend want lieve nichtje is logeren bij ouders (en ik ben dan daar ook natuurlijk)
pi_92322309
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:45 schreef EsseEi het volgende:
en natuuuurlijk de angrybird van karin :) geod gelukt! je wenkbrouwen zijn echt kleiner dan die bij mij!
Kan kloppen, de zwarte wol was nogal lastig (splijt heel erg) en ik heb denk ik een rij minder gedaan dan het patroon. Toen ik daar achter kwam vond ik ze eigenlijk wel goed zo dus hen het zo gelaten.
pi_92322537
Die gele lijkt zo best wel ja :D

Dat groene varken lijkt me niet heel moeilijk om te maken. Die zwarte lijkt me het lastigste. :)
pi_92328241
Finished! *O*

Oei, die lijkt niet helemaal scherp...
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:00:48 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92328550
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:31 schreef trui het volgende:

ik voel me wel erg suf, want ik ken angrybird alleen van hier en pikmin zegt me ook niks. :@ :o
Same here :') zegt helemaal niks joh :+

En ohhh hoothoot, wat een tof kussen! En dan op die witte stoel met geel ribfluweel.... i'm in love O+
pi_92328836
Hoothoot, wat een leuk kussen! :)

En nu mag ik echt, echt, echt geen garen meer kopen tot dit allemaal op is. Ik groei mijn kamer echt (heel snel) uit. :')

Voor wat er trouwens over is aan garen van de deken heb ik een goede nieuwe bestemming: kussenhoesjes (en de kussens zijn zwart haha :P), bijpassend bij de deken :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Herfstblad op 04-02-2011 16:11:18 ]
pi_92330425
Mooi Hoothoot! O+
pi_92331715
Wauw hoothoot wat een mooie!

@herfstblad LOL mijn garen past nog in 1 (flinke) tas! Nou voel ik me wel een beetje zielig ;)
pi_92334499
Hoothoot, dat kussen is gaaf! Je hebt 'm ook mooi op de foto gezet, trouwens!

Die AngriBirds zien er flink pissig uit! ;) Is de gele van een level hoger ofzo? Ik ken het spelletje zelf niet.

En de pikmin ziet er schattig uit, maar ik ken het ook niet..

En je deken is gaaf, Herfstblad! Geeft mij weer een boost om ook met de mijne verder te gaan.

Trui, je sjaal wordt mooi!
W. Somerset Maugham
pi_92336698
Lootje ingeleverd! Enkel Ophelia nog en ik kan de lootjes trekken :-)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:03:41 #98
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92336862
Wauw wat een leuk kussen! :o Die kleurtjes O+
pi_92337026
Herfstblad wat is je deken mooi!!
En hoothoot, wat ga je snel!!

En weet niet meer wie het zei, maar die angry birds lijken inderdaad op bert en ernie.

Vandaag niets gehaakt, had er de puf niet voor, misschien vanavond nog een beertje afmaken, maar misschien ook niet. Is t al maandag? :P

Dat prima zag er ook wel goed uit, verlopig hebben we alleen nog voor de honderd jaar wol.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:07:08 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92337054
de kleurtjes vind ik juist niet zo maar het geheel vind ik wel heel fris en mooi ogen weer hoothoot! je maakt altijd zulke leuke foto's ervan ook. ^O^
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')