abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91910083
"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus! :P

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen :).

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen." :{

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in. :)

[Trainingsmethoden]

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt :).

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:

quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet. :P

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.kpn.nl/geem0008//trainingsschema.doc

Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme :P).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.kpn.nl/geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo. :)

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ;) ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.kpn.nl/geem0008//vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Als iemand wilt gaan gebruiken doe dan de moeite jezelf goed in te lezen in de materie, het zijn namelijk medicijnen die je overgedoseerd gaat gebruiken ten behoeve van cosmetische doeleiden.

Hier op GoT is geen ruimte tot educatie op dit punt, ik raad iedereen dan ook aan in deze subsectie goed de sticky topics door te lezen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/

Educate yourself before you medicate yourself!

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden. :P
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten! :7
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje. :)
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is! :P

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010.

#1 Jay Cutler

#2 Phil Health

#3 Branch Warren

En 2 van (volgens kenners ;) ) de beste bodybuilder aller tijden; Arnold Schwarzenegger.

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :) *

Link naar OP.
pi_91910160
Zo.. Gisteren weer -na 5 maanden afwezigheid- begonnen met het oppakken van de draad. Alleen borst en triceps getraind, maar toch weer die altijd lekkere spierpijn in borst, triceps, buik, onderrug en lats. Dan voel je toch weer waar je het voor doet, hoewel die gewichten nu weer echt demotiverend zijn.
  maandag 31 januari 2011 @ 09:50:13 #3
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92113478
Hey Levitas, niet zo snel opgeven hoor! Als de theorie van spiergeheugen een beetje klopt moeten die gewichten snel gaan toenemen. Veel succes! ^O^
pi_92132652
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:50 schreef caroline88 het volgende:
Hey Levitas, niet zo snel opgeven hoor! Als de theorie van spiergeheugen een beetje klopt moeten die gewichten snel gaan toenemen. Veel succes! ^O^
Opgeven zit er voorlopig niet in, hoewel de motivatie nog langer niet terug is. Maar als ik nu weer stop, wordt het alleen maar erger en zodra ik weer op mijn 'oude niveau' zit, voorspel ik dat die motivatie wel weer in orde is.

Nu dus eigenlijk weer aan het trainen voor jan met de korte achternaam. Over een tijdje moet ik onder het mes voor mijn pols (heb 2 ganglionnen) en lig er dan dus weer eventjes uit. Hoe lang weet ik nog niet precies, maar dat zie ik dan wel weer.
  maandag 31 januari 2011 @ 19:48:59 #5
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92137612
Jakkes, dat is balen! Zonder pols blijft er inderdaad weinig over.

Mijn motivatie is top maar mijn training is er niet - hardnekkige rugklachten.
Mis mijn deadlift :'( :'( :'(
pi_92140225
Rugklachten, ze lijken steeds vaker voor te komen. Hoor bij ons in de gym regelmatig jongens klagen over hun rug (vaak snap ik dat ook wel, gezien hun uitvoering). Maar ook van mensen waarvan hun uitvoering wél goed is, hoor ik het de laatste tijd vaak..
  maandag 31 januari 2011 @ 20:37:47 #7
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92141116
Ik weet niet eens of het wel training gerelateerd is, had er vroeger ook last van. Ben bezig een afspraak te regelen met een pro die me kan helpen met de pijn en tegelijk eens een kritische blik op mijn techniek kan werpen.
Gaat allemaal wel goed komen want ik heb hier een klein kapitaal aan spullen staan en die zijn er niet voor de show :P
pi_92148241
Ik doe sinds kort wat buikspier en opdruk oefeningen. Niks heel spectaculairs, maar gewoon wat oefeningen om het geheel wat strakker te krijgen. Nu vraag ik me af hoe vaak ik die oefeningen zou moeten doen. Elke dag? 's ochtends en 's avonds? Wat is het beste voor je lijf?
pi_92149735
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:16 schreef -Dries- het volgende:
Ik doe sinds kort wat buikspier en opdruk oefeningen. Niks heel spectaculairs, maar gewoon wat oefeningen om het geheel wat strakker te krijgen. Nu vraag ik me af hoe vaak ik die oefeningen zou moeten doen. Elke dag? 's ochtends en 's avonds? Wat is het beste voor je lijf?
Elke dag is sowieso teveel van het goede. Minimaal 1 dag rust lijkt mij. Maar als je toch serieus het geheel 'wat strakker' wilt, zou ik eens gaan denken aan het aanschaffen van wat dumbells/barbells of beter: Zoek een sportschool. Met buikspier oefeningen en opdrukken train je voornamelijk alleen je borst en buik, maar wat denk je van de rest (zoals benen en rug)?
  maandag 31 januari 2011 @ 22:48:46 #10
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92150433
Wat Levitas zei. Bovendien krijg je die strakkere buik een heel stuk sneller met deadlifts etc. dan met opdrukoefeningen. (Daarnaast vind ik deadlifts veel leuker maar dat is persoonlijk :P )
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:47:22 #11
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_92163867
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:37 schreef caroline88 het volgende:
Ik weet niet eens of het wel training gerelateerd is, had er vroeger ook last van. Ben bezig een afspraak te regelen met een pro die me kan helpen met de pijn en tegelijk eens een kritische blik op mijn techniek kan werpen.
Gaat allemaal wel goed komen want ik heb hier een klein kapitaal aan spullen staan en die zijn er niet voor de show :P
Ik had vaak last van mijn rug en (door voetbal) van mijn knieen. Ik deed al deadlifts en squads maar vooral met hoog gewicht. Nu ben ik overgegaan op laag gewicht en 20 herhalingen a 3 sets, is echt een wonder tegen rugpijn (en voor m'n knieen).
Deathlift or Die.
pi_92168774
quote:
Op maandag 31 januari 2011 22:38 schreef Levitas het volgende:

[..]

Elke dag is sowieso teveel van het goede. Minimaal 1 dag rust lijkt mij. Maar als je toch serieus het geheel 'wat strakker' wilt, zou ik eens gaan denken aan het aanschaffen van wat dumbells/barbells of beter: Zoek een sportschool. Met buikspier oefeningen en opdrukken train je voornamelijk alleen je borst en buik, maar wat denk je van de rest (zoals benen en rug)?
Okay.. Dus om de dag. En 's ochtends of 's avonds? Of allebei? Wat is het beste?
pi_92576754
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:56 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Okay.. Dus om de dag. En 's ochtends of 's avonds? Of allebei? Wat is het beste?
Om de dag want na de training moeten je spieren 48 uur rust hebben. Of je het 's ochtend of 's avonds doet maakt niet zoveel uit. Het is wel prettig als je er een stukje regelmaat in krijgt lijkt me.
pi_92584892
Durfde het vannacht nog niet te melden maar ik ben *O* *G* *O*

Gisteren naar mijn personal trainer gereden en die is even op mijn rug gaan zitten leunen.
Rugspiertjes vakkundig opgerekt en de rugpijn is helemaal weg.
Ook al hebben we na dat rekken nog 2 uur getraind als een beest. Heel intensief.
pi_92584915
PS Vanmorgen was de litmus test en die is geslaagd want ik ben dus zonder rugpijn mijn bed uit gekomen!
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:42:54 #16
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92875141
Nemen er mensen hier ook specifiek Caseine eiwitten?

Ik neem altijd 1 schep (23 gram pure eiwit) voor het slapen. Het liefst gooi ik 2 scheppen in me shakebeker, maar het probleem is; de poeder is zo fijn, dat het fucking veel water opneemt.
Als ik een shake van 2 scheppen neem, word ik 2 x wakker omdat ik nodig moet pissen

hebben meer mensen dit probleem met caseine?
:)
pi_92875265
huh
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_92875285
quote:
oke bedankt ^O^ ga straks mijn eerste portie innemen 1 theelepeltje zoals er op de verpakking staat.

hopelijk dat ik gelijk iets merk?

ik kreeg er gewoon geen gewicht meer op en ben nu echt al een tijd bezig, dit demotiveerde me gewoon heel erg dus dan maar met wat creatine
Wanneer je geen resultaat behaald ligt t of aan voeding of training of rust...
De basis is fout, dus creatine gaat niks helpen..tenminste niet voor langer termijn.
pi_92875578
Trouwens deze 1-2weken weer lekker vooruitgang geboekt :D
Dumbell benchpress 68kg laatste keer (6 reps) :s)
pi_92876660
Dumbbel bench heb ik laatste tijd best veel vooruitgang op geboekt maar ben dan ook een beginner.

2 maanden geleden begon deed ik 22 kg per hand, nu zit ik al op de 26 of 28, ligt eraan of ik hem als eerste doe of na de incline bp. Krijg er alleen wel steeds meer moeite mee de gewichten goed te krijgen voor ik aan de eerste rep begin. Is hier een techniek voor of moet ik gewoon mijn trainingsmaat vragen ff te helpen. Want voorheen met lagere gewichten ging het nog prima.
pi_92877079
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:20 schreef Agentperry het volgende:
Dumbbel bench heb ik laatste tijd best veel vooruitgang op geboekt maar ben dan ook een beginner.

2 maanden geleden begon deed ik 22 kg per hand, nu zit ik al op de 26 of 28, ligt eraan of ik hem als eerste doe of na de incline bp. Krijg er alleen wel steeds meer moeite mee de gewichten goed te krijgen voor ik aan de eerste rep begin. Is hier een techniek voor of moet ik gewoon mijn trainingsmaat vragen ff te helpen. Want voorheen met lagere gewichten ging het nog prima.
Ja vroeger zwiepte ik de gewichten goed :P
Maar nu leg ik ze eerst op mn knieën en dan naar achter gaan liggen.
Je benen ff stoot naar boven geven..
Dan wanneer je ligt heb je de gewichten bij de borst, dan kwestie van naar boven drukken.
Tis altijd verrot en zwaar.. marja.. dit is wel t beste.
Met hoog gewicht haal je niet zonder deze techniek.

Je kan altijd ff met minder gewicht dit oefenen :)
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:45:25 #22
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_92877686
laat maar
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_92878013
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dan wanneer je ligt heb je de gewichten bij de borst, dan kwestie van naar boven drukken.

En dan zodra je de ellebogen naar buiten doet kan de spotter je de eerste keer omhoog brengen met zware gewichten.
pi_92878075
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:51 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

En dan zodra je de ellebogen naar buiten doet kan de spotter je de eerste keer omhoog brengen met zware gewichten.
kan.. je kan m ook gewoon tellen als 1 rep :P
pi_92883777
Ik heb me energie behoeften uitgerekend en dat is in totaal 3200 cal per dag.

Ik zat zelf aan zoiets te denken:

's morgens na wakker worden: Melk gemixt met brinta en whey
om de 3 uur brood met kaas/kipfilet en af en toe gekookt eitje
's avonds gekookte kip/vis met gekookte rijst (of veel groenten)
1.5 uur voor training whey
2 uur voor slapen magere kwark 150gram

en per dag drink ik sowieso standaard 1.5 tot 2 L water.

Nu wil ik gaan afvallen en ik moet er dan 500 cal onder zitten maar ik lees over cutten dat ik beter vet kan verliezen dus niet onder aantal cal liggen maar ik moet me cal berekenen op VVM (vet vrije massa) hoe bereken ik zoiets?

Nu is het zo dat ik na 2 jaar luieren weer begin, maar is het verstandiger om te wachten met bijv XXL Energize of Lipo 6x als extra fatburner en meer energie of..?
If not now, then when.
pi_92887004
Is dit nu "deel 98"?
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:39:29 #27
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92889691
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:05 schreef CarbonC het volgende:
Is dit nu "deel 98"?
ja
pi_92895102
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

thx, het lukt nu allemaal nog wel zo maar ben bang dat als ik boven de 30 komen met dumbbels dat het dan allemaal niet meer lukt.
pi_92895875
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:52 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

kan.. je kan m ook gewoon tellen als 1 rep :P
Als ik 55kg dumbbels vanuit me borst in 1 keer omhoog moet brengen is bijna al me kracht al verloren...
pi_92896417
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:04 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Als ik 55kg dumbbels vanuit me borst in 1 keer omhoog moet brengen is bijna al me kracht al verloren...
hoe je train je normaal dan? je gaat toch altijd vanuit je borst omhoog? of stop je normaal al ergens in de lucht ofzo?
pi_92896702
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb me energie behoeften uitgerekend en dat is in totaal 3200 cal per dag.

Ik zat zelf aan zoiets te denken:

's morgens na wakker worden: Melk gemixt met brinta en whey
om de 3 uur brood met kaas/kipfilet en af en toe gekookt eitje
's avonds gekookte kip/vis met gekookte rijst (of veel groenten)
1.5 uur voor training whey
2 uur voor slapen magere kwark 150gram

en per dag drink ik sowieso standaard 1.5 tot 2 L water.

Nu wil ik gaan afvallen en ik moet er dan 500 cal onder zitten maar ik lees over cutten dat ik beter vet kan verliezen dus niet onder aantal cal liggen maar ik moet me cal berekenen op VVM (vet vrije massa) hoe bereken ik zoiets?

Nu is het zo dat ik na 2 jaar luieren weer begin, maar is het verstandiger om te wachten met bijv XXL Energize of Lipo 6x als extra fatburner en meer energie of..?
Reken eens uit wat erin zit. Je hebt vrij veel koolhydraten en vrij weinig eiwitten.
En ik weet niet wat voor vis je eet, maar als je het bv tonijn op waterbasis is, heb je ook vrijwel geen goede vetten.
Ik denk dat als je eerst even op onderhoud eet, je meer resultaat boekt met minder moeite. Gewoon omdat je 2 jaar stil hebt gezeten.
En een fatburner heb je helemaal nog niet nodig joh.

Hoe ben je aan je energie behoefte gekomen?
pi_92896978
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:19 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Reken eens uit wat erin zit. Je hebt vrij veel koolhydraten en vrij weinig eiwitten.
En ik weet niet wat voor vis je eet, maar als je het bv tonijn op waterbasis is, heb je ook vrijwel geen goede vetten.
Ik denk dat als je eerst even op onderhoud eet, je meer resultaat boekt met minder moeite. Gewoon omdat je 2 jaar stil hebt gezeten.
En een fatburner heb je helemaal nog niet nodig joh.

Hoe ben je aan je energie behoefte gekomen?
Hier nog is de post wat uitgebreider en meer wat ik wil:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb deze formule gebruikt om me standaard calorien te berekenen:

66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

en dan * 1,55 voor me totale behoefte.

Ik zit zelf ook op DBB en heb daar ook rongekeken, maar ik moet eerst even mijn laptop maken zodat ik beter een schema kan maken want dit ding is 10 niks.

Maar iig heb ik dus nog de vraag of ik beter kan cutten (waarbij ik de VVM (vet vrije massa) moet berekenen maar niet weet hoe) of beter kan afvallen en 500 cal onder de 3200 te zitten.

Ik heb gelezen dat je bij cutten puur vet wegwerkt en ik heb laat maar zeggen een buikje en van die zwembanden bij mijn taille.
If not now, then when.
pi_92903412
Die formule is fout. Zou betekenen dat een papzak van 100kg dezelfde behoefte heeft als iemand die droog en gespierd op 100kg zit.

Laat eerst je vet eens meten.
pi_92903900
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:24 schreef Levitas het volgende:
Rugklachten, ze lijken steeds vaker voor te komen. Hoor bij ons in de gym regelmatig jongens klagen over hun rug (vaak snap ik dat ook wel, gezien hun uitvoering). Maar ook van mensen waarvan hun uitvoering wél goed is, hoor ik het de laatste tijd vaak..
Ik heb er ook last van, vooral mijn onderrug waneer ik buik train.
Ik krijg zo vaak een zeurderige pijn, dat ik buik wel eens oversla erdoor.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:06:36 #35
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_92905810
vorm, techniek, ego (als in zwaarder gewicht tillen omdat het "stoer" is terwijl je lichaam het niet aankan) helpen daarin allemaal niet mee natuurlijk + dat heel veel mensen wel de grote spieren trainen in apparaten die het allemaal mooi isoleren maar daarbij de kleinere "balansspieren" verwaarlozen.

Ik heb al jaren geen apparaat meer aangeraakt
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_92906497
quote:
9s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:48 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Ik heb er ook last van, vooral mijn onderrug waneer ik buik train.
Ik krijg zo vaak een zeurderige pijn, dat ik buik wel eens oversla erdoor.
die mensen hebben vaak ook een vorm van lordosis of anterior pelvic tilt etc. Zwaar deadliften en dan buikspieren verwaarlozen lost het probleem niet op. Stretchen van hip flexors en de onderrug helpt al vaak een hoop. Wat meer accent op je bilspieren (hoe vaak hoor je dat iemand door zijn kont is gegaan? het is vrijwel altijd de onderrug) en buikspieren als progressieve krachttraining is ook niet verkeerd. Ik zelf doe geen crunches of situps voor buik omdat ik het ook niet lekker vind mijn onderrug... het voelt niet natuurlijk. Wat ik wel doe. Lineair: turkish get up, ab wheel, dragon flags, leg raises. Rotatie: windmill, russian twists, saxon side bents, figure 8's.
pi_92907048
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:35 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

. Wat ik wel doe. Lineair: turkish get up, ab wheel, dragon flags, leg raises. Rotatie: windmill, russian twists, saxon side bents, figure 8's.
Ik ga hier dan ook eens naar kijken, bedankt.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:58:39 #38
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_92907158
Planks! Eigenlijk 1 vd betere oefeningen die je kan doen voor je abs
Luck is for losers
pi_92907325
planks zijn weer een stabilisatie/compressie oefening en zodoende train je met die oefening je buik hetzelfde als met deadlifts en squats
pi_92907490
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 08:07 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Die formule is fout. Zou betekenen dat een papzak van 100kg dezelfde behoefte heeft als iemand die droog en gespierd op 100kg zit.

Laat eerst je vet eens meten.
Fout? Deze formule wordt gebruikt op het DBB forum..

Hoe zou je het anders moeten berekenen?

Me vet percentage is 28% volgens de formule lengte/lichaamsgewicht.

En wat was ook alweer de regel voor whey shake hoeveel gr. per lichaamsgewicht.
If not now, then when.
pi_92907608
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

dan zou je behoorlijk dik zijn met dat vetpercentage. Maar in die formule wordt idd geen rekening gehouden met vetpercentage; een papzak van 100kg en een gespierde vent van 100kg met weinig vet zouden precies hetzelfde eindigen met deze formule.
pi_92907702
dit plaatje legt wel een beetje de formule die jij gebruikt uit:

pi_92907867
Hoe bereken ik dan me vet percentage en me hoeveelheid carolien die ik per dag moet innemen.
If not now, then when.
pi_92908040
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe bereken ik dan me vet percentage en me hoeveelheid carolien die ik per dag moet innemen.
download burn the fat feed the muscle, hoef je geen whizzkid voor te zijn om dat te kunnen vinden. Staat alles in makkelijke spreektaal uitgelegd en formules waar je niet gestudeerd voor hoeft te hebben.
pi_92908814
Je vetpercentage moet je meten, dat kun je niet berekenen.
pi_92909039
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:49 schreef caroline88 het volgende:
na het meten moet je het toch echt berekenen :D
pi_92912726
Ik weet niet hoor maar de formule die ik gebruikt heb is de Harris Benedict formule die de meesten mensen van DBB toepassen en de formule zelf staat in de stickie.

Deze formule komt uit een wetenschappelijk onderzoek..
If not now, then when.
pi_92912864
dan is de halve formule, je moet ook rekening houden met:
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9
pi_92913316
toen ik wat jonger was en in de vakantieperiode in de bouw werkte, gebruikte ik een keer een hartslagmeter met calorieën teller bla... toen kwam ook uit dat ik meer dan 5000 calorieën verbrandde alleen tijdens werktijd.
Nu wil ik niet claimen dat die meter een goede weergave is van de echte calorieën die ik heb verbrand die dag, maar jouw formule die je postte houdt geen rekening met activiteit buiten trainen om.
pi_92922112
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:54 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

na het meten moet je het toch echt berekenen :D
Jij misschien,
Ik lekker niet :P
pi_92922870
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:56 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Jij misschien,
Ik lekker niet :P
wat voor deftig spul heb jij dan?
pi_92923539
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:31 schreef Spartacus911 het volgende:
dan is de halve formule, je moet ook rekening houden met:
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9
Omdat ik weer begin na een tijdje heb ik al x 1.55 gedaan.
If not now, then when.
pi_92924104
34 kcal is calorien neem ik aan en Kj Kilojoule?
If not now, then when.
pi_92924167
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
1 kilojoule = 239.005736 calories
zegt google me snel
maar ja, dat is het inderdaad
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:48:26 #55
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92924277
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
kcal is kilo calorie
1 kcal is dus 1000 calorieën
pi_92924620
maar ik had al een tip gegeven om te downloaden, daar staat alles uitgelegd wat diegene moet weten. Een vriend van mij vraagt ook al 3 jaar terug hoe hij moet afvallen en al die dingen, gaf hem dat pdf'je maar nooit gelezen... ik blijf geen antwoord geven. Echt geen bladzijde gelezen maar wel echt om de week vragen stellen al 3 jaar lang.
pi_92925135
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Op DBB zit ook meer troep dan op andere fora. Een paar die verstand hebben, en een hele grote lading die niets anders doet dan bluffen/napraten.

Daarbij kunnen het oude stickies zijn. Heel leuk als het wetenschappelijk onderbouwd is, maar nogal nutteloos als het uit de '80 is. De tijd waarin ze dianabol en groeihormoon gewoon aan kinderen gaven die een beetje langzaam groeide.

quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:49 schreef caroline88 het volgende:
Idd.
  donderdag 17 februari 2011 @ 18:16:14 #58
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92925180
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:59 schreef Spartacus911 het volgende:
maar ik had al een tip gegeven om te downloaden, daar staat alles uitgelegd wat diegene moet weten. Een vriend van mij vraagt ook al 3 jaar terug hoe hij moet afvallen en al die dingen, gaf hem dat pdf'je maar nooit gelezen... ik blijf geen antwoord geven. Echt geen bladzijde gelezen maar wel echt om de week vragen stellen al 3 jaar lang.
dit is fok, verwacht er niet te veel van :P
pi_92928936
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:15 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

wat voor deftig spul heb jij dan?
Nou deftig? dat weet ik niet. Maar ik ben de blijde bezitter van een omron vetmeter.
Ik tik de stats erin en hij rekent na de meting het percentage en aantal kilo's vet uit.
pi_92929896
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:40 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Nou deftig? dat weet ik niet. Maar ik ben de blijde bezitter van een omron vetmeter.
Ik tik de stats erin en hij rekent na de meting het percentage en aantal kilo's vet uit.
zoiets dus

ik heb ook ooit zoiets aangeschaft waarbij je ook activiteitsniveau kan invoeren en als ik dat een klein beetje aanpas kan ik zomaar 10% verschillen qua lichaamsvet. Zonde van mijn geld uiteindelijk, een tangetje van een paar euro was beter geweest.
pi_92941462
Zon ding wordt al beinvloed door je hoeveelheid eelt. Daarbij meet het beiden wat anders (aangezien zon weegschaal ook je organisch vocht meerekent).

Laatste keer dat mijn abs doorbraken (geen idee hoe laag ik precies zat), had ik volgens dat ding een vetpercentage van 35%.
pi_92943511
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:48 schreef ukga het volgende:

[..]

kcal is kilo calorie
1 kcal is dus 1000 calorieën
Dat kan nooit, dus dan is 100 gr. tonijn in water wat 105 Kcal is 105.000 Calorien? :P
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:59 schreef Spartacus911 het volgende:
Ik heb hem gedownload en ben hem aan het lezen.

Maar er zit nog een bestand bij om je vet percentage te berekenen en gebruiken ze ook zo'n klemmetje... ik kan beter bij de sportschool even mijn vet percentage laten berekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 17-02-2011 23:25:06 ]
If not now, then when.
pi_92954849
Vetmeting van onbetrouwbaar naar betrouwbaar:
- electronische meting met zo'n hand ding;
- electronische meting met een weegschaal;
- electronische meting met een weegschaal waarbij je ook elementen in je hand moet houden (bepaalde Tanita weegschalen hebben dit);
- knijper;
- onderdompelmethode.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:00:35 #64
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92955053
CarbonC ik ben het niet met je eens want die weegschaal met handding was buitengewoon inconsistent dus onbetrouwbaarder dan mijn omron vetmeter ("zo'n hand ding")
pi_92966459
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 09:53 schreef CarbonC het volgende:
Vetmeting van onbetrouwbaar naar betrouwbaar:
- electronische meting met zo'n hand ding;
- electronische meting met een weegschaal;
- electronische meting met een weegschaal waarbij je ook elementen in je hand moet houden (bepaalde Tanita weegschalen hebben dit);
- knijper;
- onderdompelmethode.
Wat is dan de beste methode en niet zo duur, die knijper?

Wat houd onderdompel methode in?
If not now, then when.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:25:54 #66
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92966577
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat kan nooit, dus dan is 100 gr. tonijn in water wat 105 Kcal is 105.000 Calorien? :P
Dat kan dus wel

waar dacht jij dat die 'K' van Kcal voor staat dan?

quote:
Eén calorie is de hoeveelheid warmte die nodig is om één gram zuiver water één graad Celsius te verwarmen (zie beneden bij "Definities van calorie").
Dit is erg weinig, daarom wordt vaak de kilocalorie, afgekort Cal (met hoofdletter!) of kcal, gebruikt. Dit is de hoeveelheid warmte die nodig is om één kilogram water één graad celsius te verwarmen.
pi_92966627
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:25 schreef ukga het volgende:

[..]

Dat kan dus wel

Ik moet aan 2700 cal komen in totaal en 105.000 cal voor tonijn is wel beetje veel niet?
If not now, then when.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:28:01 #68
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92966691
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik moet aan 2700 cal komen en 105.000 cal voor tonijn is wel beetje veel niet?
Dat komt omdat het meestal fout staat aangeduidt en die fout is inmiddels ingeburgert, maar kcal is officeel KILO calorie

in principe behoor jij dus 2700 Kcal binnen te krijgen per dag, en niet 2700 cal
pi_92967228
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:28 schreef ukga het volgende:

[..]

Dat komt omdat het meestal fout staat aangeduidt en die fout is inmiddels ingeburgert, maar kcal is officeel KILO calorie

in principe behoor jij dus 2700 Kcal binnen te krijgen per dag, en niet 2700 cal
Oooh ja waarom dan zo moeilijk doen.. dus de tonijn is gewoon 105 calorien in principe..
If not now, then when.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:48:24 #70
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92967574
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Oooh ja waarom dan zo moeilijk doen.. dus de tonijn is gewoon 105 calorien in principe..
:') nee
je zegt toch ook niet; ik weeg 90 gram
je zegt; ik weegt 90 KILO gram
pi_92967626
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:48 schreef ukga het volgende:

[..]

Ja oke, maar mijn vraag was of 105 Kcal gewoon vanaf de 2700 Cal moest worden gehaald of dat het anders moest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 18-02-2011 16:15:57 ]
If not now, then when.
pi_92968727
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:25 schreef ukga het volgende:

[..]

Dat kan dus wel

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik moet aan 2700 cal komen in totaal en 105.000 cal voor tonijn is wel beetje veel niet?
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:48 schreef ukga het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja oke, maar mijn vraag was of 88 Kcal gewoon vanaf de 2700 Cal moest worden gehaald of dat het anders moest.
Voor de veteranen in dit topic: ik krijg een aardige Ivosnivo deja-vu hierbij.
pi_92968837
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:13 schreef CarbonC het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Voor de veteranen in dit topic: ik krijg een aardige Ivosnivo deja-vu hierbij.
Want? :P
If not now, then when.
pi_92969049
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:00 schreef caroline88 het volgende:
CarbonC ik ben het niet met je eens want die weegschaal met handding was buitengewoon inconsistent dus onbetrouwbaarder dan mijn omron vetmeter ("zo'n hand ding")
- Er zit natuurlijk wel kwalitatief verschil tussen de merken van hetzelfde type vetmeter. Echter: bij die armmeters wordt alleen een stroompje door je armen gestuurd, bij een gewone weegschaal alleen door je benen. Dat is een groter deel van het lichaam, vandaar dat in het algemeen weegschalen iets "beter" zijn dan die hand-dingen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat is dan de beste methode en niet zo duur, die knijper?

Wat houd onderdompel methode in?
Je lichaam onderdompelen in water om zo het volume te berekenen. Samen met je gewicht kun je dan je soortelijke massa bepalen, waaruit dan je vetpercentage af te leiden is.
pi_92969177
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:21 schreef CarbonC het volgende:

[..]

- Er zit natuurlijk wel kwalitatief verschil tussen de merken van hetzelfde type vetmeter. Echter: bij die armmeters wordt alleen een stroompje door je armen gestuurd, bij een gewone weegschaal alleen door je benen. Dat is een groter deel van het lichaam, vandaar dat in het algemeen weegschalen iets "beter" zijn dan die hand-dingen.

[..]

Je lichaam onderdompelen in water om zo het volume te berekenen. Samen met je gewicht kun je dan je soortelijke massa bepalen, waaruit dan je vetpercentage af te leiden is.
Dat is lastig, dus dan is de knijper de beste? Of gewoon bij de sportschool uit laten rekenen?

En 105 Kcal van tonijn moet ik afhalen van me 2700 Cal in totaal toch?
If not now, then when.
pi_92970901
Waar kun je goedkoop zo'n knijper bestellen?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:09:04 #77
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92971494
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:57 schreef Agentperry het volgende:
op google
pi_92971640
:')
pi_92971851
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:09 schreef ukga het volgende:

[..]

op google
Shittt... kanker beter op.. :r
If not now, then when.
pi_92972968
Kan alleen maar van die elektrische dingen vinden, mij lijkt een ouderwetse tang fijner. Of is dit minder accuraat?
pi_92973818
quote:
http://www.xxlnutrition.nl/vetpercentage-meter

Kusje doei :*
pi_92973932
http://www.amazon.com/gp/(...)direct=true&v=glance

Deze maar eens bestellen. voor 5 euro kan er weinig fout gaan.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 18:22:53 #83
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92974839
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:01 schreef Agentperry het volgende:
http://www.amazon.com/gp/(...)direct=true&v=glance

Deze maar eens bestellen. voor 5 euro kan er weinig fout gaan.
die heb ik ook. die werkt serieus echt kut. gaar ding van plastic
je kunt er beter eentje met een veer kopen
pi_92975968
Godver train sinds kort weer mn schouders, deed voorheen machine shoulder press, dit mocht ik niet meer van mijn fysio. Heb nu barbell upright row gedaan, lijkt net of mn schouders verbrijzeld zijn nu
pi_92976218
quote:
Stel, je hebt hem.
Hoe wil jij jezelf op je rug meten?
En hoe wil jij controleren of je het goed doet, als jij je eigen vet niet eens weet?

Als het goed is kan je het bij je gym gewoon gratis laten meten...

quote:
7s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:00 schreef caroline88 het volgende:
Komt door je geslacht. Helemaal wanneer jij het gemeten hebt rondom of tijdens je periode, is het verklaarbaar waarom jij het tegenovergestelde resultaat had.
pi_92976675
Hmm ja zal het eens gewoon bij mijn gym navragen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:47 schreef mtchel112 het volgende:
Godver train sinds kort weer mn schouders, deed voorheen machine shoulder press, dit mocht ik niet meer van mijn fysio. Heb nu barbell upright row gedaan, lijkt net of mn schouders verbrijzeld zijn nu
Mag je helemaal geen overhead presses meer doen of niet meer met de machine? Doe anders gewoon military/overhead/pushpress.
pi_92976923
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 19:00 schreef Agentperry het volgende:
Hmm ja zal het eens gewoon bij mijn gym navragen.

[..]

Mag je helemaal geen overhead presses meer doen of niet meer met de machine? Doe anders gewoon military/overhead/pushpress.
ik mag inderdaad geen overhead presses meer doen. Ik heb heel veel last van nekklachten. Ik heb nu gedoucht en het is gelukkig wat minder geworden. Nog nooit zulke spierpijn gehad
pi_92977174
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:04 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

ik mag inderdaad geen overhead presses meer doen. Ik heb heel veel last van nekklachten. Ik heb nu gedoucht en het is gelukkig wat minder geworden. Nog nooit zulke spierpijn gehad
Gewoon goed eten en voor het slapen een asperine erin knallen. Doordat je dan een goede nachtrust hebt is je herstel ook wat sneller.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:19:43 #89
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92977869
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:52 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Komt door je geslacht. Helemaal wanneer jij het gemeten hebt rondom of tijdens je periode, is het verklaarbaar waarom jij het tegenovergestelde resultaat had.
Nee dat komt niet door mijn geslacht want ik heb 13 weken lang wekelijks gemeten en hij was alleen maar consistent in het onbetrouwbaar zijn.
pi_92978033
Dit is trouwens mijn schema, kritiek en tips zijn welkom. Ben net begonnen met echt serieus trainen.

Maandag: biceps, borst, buik
Alternate hammer curl
Barbell curl
preacher curl
Bench press machine
Dumbell fly
Dumbell bench press
crunch
crunch met benen omhoog

Woensdag: schouders, triceps rug
Barbell upright row
One arm dumbell row
Cable seated row
Cable triceps pushdown
Seated tricep press
Dumbell lateral raise

Zaterdag
Zelfde bicepsoefeningen als maandag
Buikspieren
Cardio
pi_92978701
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:19 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Nee dat komt niet door mijn geslacht want ik heb 13 weken lang wekelijks gemeten en hij was alleen maar consistent in het onbetrouwbaar zijn.
En dan kan het niet door je geslacht komen..... omdat?
pi_92978802
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:22 schreef mtchel112 het volgende:
Dit is trouwens mijn schema, kritiek en tips zijn welkom. Ben net begonnen met echt serieus trainen.

Alternate hammer curl
Barbell curl
preacher curl
Bench press machine
Dumbell fly
Dumbell bench press
crunch
crunch met benen omhoog

Barbell upright row
One arm dumbell row
Cable seated row
Cable triceps pushdown
Seated tricep press
Dumbell lateral raise

Zaterdag
Buikspieren
Cardio
Naar aanleiding van wat heb je die gemaakt? Aangezien ieder boekje begint met dat je bij spiergroepen van groot naar klein gaat. Dus eerst rug, dan tricep, dan schouders.
pi_92978974
Dus de spiergroepen anders indelen?
pi_92981258
Ik mis ook iets in je schema... :X
pi_92981560
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:15 schreef CarbonC het volgende:
Ik mis ook iets in je schema... :X
Iets met benen?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_92982376
Ja klopt die moet ik er nog inzetten, zoals ik al zei ben nieiw in het maken van schemas, hiervoor volgde ik ik netjes een standaard schema van de sportschool zelf :')
pi_92984724
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:32 schreef mtchel112 het volgende:
Ja klopt die moet ik er nog inzetten, zoals ik al zei ben nieiw in het maken van schemas, hiervoor volgde ik ik netjes een standaard schema van de sportschool zelf :')
Welke sportschool is dat die schema's maakt zonder beenoefeningen er in??
pi_92986594
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 21:07 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Welke sportschool is dat die schema's maakt zonder beenoefeningen er in??
die zaten erin alleen heb ik ze er nog niet ingezet. Verder wil ik ze niet te gespierd, cardio en wat squats erbij vind ik wel voldoende
pi_92993891
Kun je in principe 8 verschillende oefeningen voor 1 spiergroep doen, bijv de rug?

Heb een boek gekocht allang geleden toen ik fitnesste die heet Krachttraining van Frederic Delavier, kun je zo op bol.com bestellen en staat elke spier in beschreven met welke oefeningen zeker een aanrader!
If not now, then when.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:37:04 #101
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_92994324
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:37 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

. Verder wil ik ze niet te gespierd, cardio en wat squats erbij vind ik wel voldoende
Laat dit Tom Platz maar niet horen!

Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:41:00 #102
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92994556
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:37 schreef Mr.J het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ligt het aan mij of ben je lange tijd afwezig geweest in dit topic?
pi_93007478
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 23:37 schreef Mr.J het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
omg:') ik moest lachen
pi_93011936
Ik heb gesocialized in de sportschool :@ :@ :@
pi_93057909
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:22 schreef mtchel112 het volgende:

Alternate hammer curl
Barbell curl
preacher curl
Bench press machine
Dumbell fly
Dumbell bench press
crunch
crunch met benen omhoog

Barbell upright row
One arm dumbell row
Cable seated row
Cable triceps pushdown
Seated tricep press
Dumbell lateral raise

Zaterdag
Buikspieren
Cardio
Ik zou iig bb bench, bor, deadlift, pull/chinups en squat toevoegen.
pi_93069193
Net een potje creatine besteld:

http://bodyenfitshop.nl/c(...)te-us-patent-7129273

Iemand ervaringen met deze?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_93069362
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:37 schreef Mr.J het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Beste benen ooit, denk ik.
pi_93071800
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 19:18 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Net een potje creatine besteld:

http://bodyenfitshop.nl/c(...)te-us-patent-7129273

Iemand ervaringen met deze?
Wilde gister ook een potje bestellen maar dan monohydraat maar ideal deed het niet morgen maar weer eens proberen. Verder geen ervaring mee.
pi_93077524
Er was een storing bij de Rabobank. V.w.b. die creatine: het is mij nog niet duidelijk waarom deze variant beter is dan good old monohydraat.
pi_93078911
Diabox(ofzoiets) raadde mij monohydraat aan en leek er wel verstand van te hebben dus dat maar doen dacht ik toen.
pi_93079059
Wie raad creatine aan/af tijdens het cutten?
pi_93083350
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:10 schreef mtchel112 het volgende:
Wie raad creatine aan/af tijdens het cutten?
Ik ben geen expert maar het lijkt me dat als je er al mee bezig bent en je gaat cutten dat je dan niet moet stoppen. Want creatine is volgensmij geen vetmaker, het helpt alleen met spiermassa aankomen.

Als je ermee wil beginnen zou het me logisch lijken als je het in de bulk doet maar correct me if im wrong.
pi_93084886
Nadat 't abonnement bij de sportschool is afgelopen, train ik nu thuis een beetje door (inderdaad, een stuk inefficiënter dan in de sportschool). Nu vroeg ik mij af wat de beste manier van opdrukken voor het behoud (of uitbreiding) van massa is: Veel setjes met weinig herhalingen, of weinig setjes met veel herhalingen? Merk dat m'n borst een stuk minder verzuurd, en dat andere groepen (schouders, rug) het zwaardere hebben. Heb niet echt veel spierpijn though..
pi_93086456
quote:
Op zondag 20 februari 2011 23:49 schreef Philip10 het volgende:
Nadat 't abonnement bij de sportschool is afgelopen, train ik nu thuis een beetje door (inderdaad, een stuk inefficiënter dan in de sportschool). Nu vroeg ik mij af wat de beste manier van opdrukken voor het behoud (of uitbreiding) van massa is: Veel setjes met weinig herhalingen, of weinig setjes met veel herhalingen? Merk dat m'n borst een stuk minder verzuurd, en dat andere groepen (schouders, rug) het zwaardere hebben. Heb niet echt veel spierpijn though..
Lijkt mij hetzelfde als in de sportschool. Meer kilo minder herhalen. Wat gewichten op je rug leggen?
If not now, then when.
pi_93088342
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 23:17 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ik ben geen expert maar het lijkt me dat als je er al mee bezig bent en je gaat cutten dat je dan niet moet stoppen. Want creatine is volgensmij geen vetmaker, het helpt alleen met spiermassa aankomen.

Als je ermee wil beginnen zou het me logisch lijken als je het in de bulk doet maar correct me if im wrong.
In de cut krijg je een vertekend beeld omdat je vocht kan gaan vasthouden.Maar ook niet iedereen doet dat.

En meestal gebruik je dan een fatburner, en in bijna alle fatburners zit caffeine. Dat maakt het creatine nutteloos
  maandag 21 februari 2011 @ 08:22:51 #116
19479 Mr.J
pi_93090775
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:41 schreef ukga het volgende:

[..]

ligt het aan mij of ben je lange tijd afwezig geweest in dit topic?
Ik lees meer dan dat ik post. :)
pi_93091613
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 01:10 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

In de cut krijg je een vertekend beeld omdat je vocht kan gaan vasthouden.Maar ook niet iedereen doet dat.

En meestal gebruik je dan een fatburner, en in bijna alle fatburners zit caffeine. Dat maakt het creatine nutteloos
Is niet helemaal waar, kijk maar eens naar pre workout boosters.
pi_93091812
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kun je in principe 8 verschillende oefeningen voor 1 spiergroep doen, bijv de rug?

Heb een boek gekocht allang geleden toen ik fitnesste die heet Krachttraining van Frederic Delavier, kun je zo op bol.com bestellen en staat elke spier in beschreven met welke oefeningen zeker een aanrader!
Ligt eraan welke spiergroep, maar voor een grote groep als rug of benen is dit geen probleem, doe het zelf ook :)
pi_93091860
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:21 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar, kijk maar eens naar pre workout boosters.
Uhm... je gaat dat nu toch niet als argument gebruiken, omdat er alleen maar nuttige producten verkocht worden? Er worden (qua voedingswaarden) zelfs weightgainers aangeprezen als afslank eiwit.
Komop, je kan best een beter argument geven ;)
pi_93091983
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:33 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Uhm... je gaat dat nu toch niet als argument gebruiken, omdat er alleen maar nuttige producten verkocht worden? Er worden (qua voedingswaarden) zelfs weightgainers aangeprezen als afslank eiwit.
Komop, je kan best een beter argument geven ;)
Heb even geen bron, maar heb een paar artikelen op DBB gelezen dat caffeine bij normaal gebruik de werking van creatine niet of minimaal tegen gaat.
pi_93092601
Op DBB staat ook héél veel troep.

Maar hangt er ook vanaf of je snel of langzaam opneembare caffeine hebt. Over snel opnemende (en caffeine op een ander tijdstip) is nog veel discussie.
Dus zelfs als je het niet gelijk neemt, is het nog niet volledig zeker.

Op DBB wordt vaak het vochtafdrijvende gedeelte van caffeine genoemd (omdat creatine vocht vasthoudt in de spieren), maar dat is niet waar ik op doel.

quote:
Onderzoekers hebben aangetoond dat een dosis van vijf milligram cafeïne per kilo lichaamsgewicht het prestatiebevorderende effect van creatine volledig teniet doet. De concentratie van creatine in de spier blijft weliswaar hoog, maar levert geen bijdrage meer aan het oplaadproces van de energiemoleculen ADP en AMP. Als je honderd kilo weegt, dan heb je aan zeven koppen koffie genoeg om de extra creatine in je spieren volledig uit te schakelen.

www.ergogenics.org
pi_93095564
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:08 schreef Agentperry het volgende:
Diabox(ofzoiets) raadde mij monohydraat aan en leek er wel verstand van te hebben dus dat maar doen dacht ik toen.
Diabox heeft gelijk.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Goed boek, maar voor de boekenlezers onder ons: het belangrijkste blijft toch vooral om goed (hard) te trainen.
pi_93095766
Mono is kut, ga je veel vocht van vasthouden
pi_93110718
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:58 schreef Mopst3r het volgende:
Ok nu snap ik er dus geen kut meer van, wat is nou het beste?
pi_93113673
Heb maar gewoon die standaard mono bestelt van body and fitshop, kijk wel of het wat is, toch maar 15 euro.
pi_93114021
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:48 schreef Agentperry het volgende:
Heb maar gewoon die standaard mono bestelt van body and fitshop, kijk wel of het wat is, toch maar 15 euro.
Ziet er naar uit dat we tegelijk gaan beginnen dan :P
pi_93114536
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:55 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Ziet er naar uit dat we tegelijk gaan beginnen dan :P
Haha nice.

Ik baal wel gruwelijk trouwens, kan door mijn nieuwe werk nog maar max 2x per week naar de gym gaan.
Ik fitness in de stad waar ik studeer en woon daar niet dus kan ik alleen doordeweeks gaan vanwege mijn ov. Nu moet ik 3 dagen in de week fulltime werken dus blijven er nog maar 2 dagen over. Maarja het was zo'n ideaal baantje dat kon ik niet laten schieten en kan het geld wel gebruiken, geef te veel uit. Hopelijk snel een kamer vinden, dan ga ik gewoon 4x pw.
pi_93115187
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:58 schreef Mopst3r het volgende:
Ja en? Dat is tijdelijk. Monohydraat is bewezen effectief; dat is bij (vrijwel) alle andere vormen van creatine discutabel.
  maandag 21 februari 2011 @ 19:23:57 #129
253447 Ethanolic
pi_93115450
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:19 schreef CarbonC het volgende:

[..]

dat is bij (vrijwel) alle andere vormen van creatine discutabel.
Bron?
Deathlift or Die.
pi_93115596
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:23 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Bron?
Er moet juist bewijs zijn dat het wel helpt, anders helpt het gewoon niet. Als ik hier ga roepen dat paardenstront een goede pre workout booster zou zijn kun jij ook geen bron vinden waarin staat dat het niet zo is.
pi_93116561
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Haha nice.

Ik baal wel gruwelijk trouwens, kan door mijn nieuwe werk nog maar max 2x per week naar de gym gaan.
Ik fitness in de stad waar ik studeer en woon daar niet dus kan ik alleen doordeweeks gaan vanwege mijn ov. Nu moet ik 3 dagen in de week fulltime werken dus blijven er nog maar 2 dagen over. Maarja het was zo'n ideaal baantje dat kon ik niet laten schieten en kan het geld wel gebruiken, geef te veel uit. Hopelijk snel een kamer vinden, dan ga ik gewoon 4x pw.
Dat is kut man. Dat ik nu 5x per week kan trainen is het enige voordeel wat het stoppen met mn opleiding me heeft opgeleverd. Dus dan nu maar ff flink pompen, volgend schooljaar wordt het toch echt max 3x per week.

[ Bericht 0% gewijzigd door da_unfuckwithable op 21-02-2011 19:49:58 ]
pi_93118380
Voor mij wordt de zomervakantie helemaal een nachtmerrie, we hebben hier in het dorp een fitness centrum en dat is kutter dan kut.(dumbbels tot 30 kg, geen squatrek, 1 barbel :') )

Dan moet ik 4 keer per week in de zomer nog 10 km heen en terug fietsen na de 8-9 uur die ik dan per dag al werk. Fuck waarom woon ik niet in de stad.
pi_93118959
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:12 schreef Agentperry het volgende:
Voor mij wordt de zomervakantie helemaal een nachtmerrie, we hebben hier in het dorp een fitness centrum en dat is kutter dan kut.(dumbbels tot 30 kg, geen squatrek, 1 barbel :') )

Dan moet ik 4 keer per week in de zomer nog 10 km heen en terug fietsen na de 8-9 uur die ik dan per dag al werk. Fuck waarom woon ik niet in de stad.
Zomervakantie is sowieso een ramp in veel sportscholen. Te veel knulletjes die denken dat ze stoer zijn.... Ik train tegenwoordig 's ochtends, dan ontloop ik ze aangezien ze onder schooltijd vaak 's avonds komen.
pi_93119549
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:42 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ok nu snap ik er dus geen kut meer van, wat is nou het beste?
Ik vind zelf een blend het beste (net of je het over whiskey hebt :p ) dus zoals Result! of Ultimate Creatine van B&F.
pi_93119733
Net trouwens echt super getraind, incline DB press 34kg met gemak zonder spot, en benchpress 110kg x3 met lichte spot :)
pi_93120050
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:35 schreef Mopst3r het volgende:
Net trouwens echt super getraind, incline DB press 34kg met gemak zonder spot, en benchpress 110kg x3 met lichte spot :)
Lopen je schouders achter? Incline DB press pak ik ook 30/32 maar bench bij lange na geen 110. 90 is voor mij max..
pi_93120212
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:12 schreef Agentperry het volgende:

Is er niet een betere gym in de buurt? Je moet wel erg op de prairie wonen als je 10km moet reizen voor een goede gym.
  maandag 21 februari 2011 @ 20:58:48 #138
253447 Ethanolic
pi_93121147
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:26 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Er moet juist bewijs zijn dat het wel helpt, anders helpt het gewoon niet. Als ik hier ga roepen dat paardenstront een goede pre workout booster zou zijn kun jij ook geen bron vinden waarin staat dat het niet zo is.
Iets is waar tot het tegendeel bewezen is?
Deathlift or Die.
pi_93125815
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:58 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Iets is waar tot het tegendeel bewezen is?
Nee ik leg hem juist uit dat dat niet zo is, zo liet hij het overkomen.
pi_93126297
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:22 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Zomervakantie is sowieso een ramp in veel sportscholen. Te veel knulletjes die denken dat ze stoer zijn.... Ik train tegenwoordig 's ochtends, dan ontloop ik ze aangezien ze onder schooltijd vaak 's avonds komen.
Ik vind het altijd wel grappig die mooiboys die alleen in de zomer komen trainen. Ik ben nog helemaal niet zo breed. Dus al die gastjes kijken me een beetje raar aan als ik met mijn 77kg 30kg dumbbels ga benchen terwijl ze er zelf nog geen 20 pakken terwijl ze over de 80 wegen.

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:43 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Is er niet een betere gym in de buurt? Je moet wel erg op de prairie wonen als je 10km moet reizen voor een goede gym.
Ja de dichtstbijzijnde goede gym in mijn omgeving is 12km fietsen ofzo, er zijn er nog wel 2 dichterbij maar dat zijn zo'n planet fitness dingen. :')
pi_93130632
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:41 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Lopen je schouders achter? Incline DB press pak ik ook 30/32 maar bench bij lange na geen 110. 90 is voor mij max..
Lopen wel een beetje achter ja :@ wordt hard aan gewerkt hoor...
Nouja niet zozeer achter, heb een tijdje heel erg de focus op borst gelegd en toen toevallig een paar keer schouders overgeslagen... zo is het gekomen.... ofzo.... :s
pi_93131326
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:08 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel grappig die mooiboys die alleen in de zomer komen trainen. Ik ben nog helemaal niet zo breed. Dus al die gastjes kijken me een beetje raar aan als ik met mijn 77kg 30kg dumbbels ga benchen terwijl ze er zelf nog geen 20 pakken terwijl ze over de 80 wegen.
Ben zelf ook niet de grootste (85 kg, 14%, 1,82) maar vooral mn biceps en rug zijn aardig nice ontwikkeld en zie soms ook wel wat "wat de fuck-blikken" van dat soort gastjes als ik aan het trainen ben hehe :P

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:05 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Lopen wel een beetje achter ja :@ wordt hard aan gewerkt hoor...
Nouja niet zozeer achter, heb een tijdje heel erg de focus op borst gelegd en toen toevallig een paar keer schouders overgeslagen... zo is het gekomen.... ofzo.... :s
Ik moet heel eerlijk bekennen dat mijn schouders ook wat achterliggen op de rest. :@
pi_93131817
Agentperry heb je geen auto?
If not now, then when.
pi_93132453
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Agentperry heb je geen auto?
Nee ik ben een 18 jarige student ;)

quote:
Ben zelf ook niet de grootste (85 kg, 14%, 1,82) maar vooral mn biceps en rug zijn aardig nice ontwikkeld en zie soms ook wel wat "wat de fuck-blikken" van dat soort gastjes als ik aan het trainen ben hehe
Normaal valt het ook nooit zo op omdat ik dan in een echte gym train alleen als je dan in zo'n mooiboy ding komt krijg je toch altijd rare blikken. Heb wel altijd het gevoel dat mijn verhoudingen(bovenlichaam) niet echt kloppen als ik andere bezig zie
Zien jullie iets raars:
70kg bb bench
75kg bor
85kg lat pully
35kg overhead press

Heb vooral het idee dat schouders achter lopen terwijl ik die toch niet minder train dan me chest of back.
pi_93132874
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:38 schreef Agentperry het volgende:

[..]

[..]

Normaal valt het ook nooit zo op omdat ik dan in een echte gym train alleen als je dan in zo'n mooiboy ding komt krijg je toch altijd rare blikken. Heb wel altijd het gevoel dat mijn verhoudingen(bovenlichaam) niet echt kloppen als ik andere bezig zie
Zien jullie iets raars:
70kg bb bench
75kg bor
85kg lat pully
35kg overhead press

Heb vooral het idee dat schouders achter lopen terwijl ik die toch niet minder train dan me chest of back.
Zegt verder weinig dat gewicht :P
Ook de verhouding kan je niet ontdekken want bijv. squat staat er niet tussen.

Hangt heel erg af hoeveel reps, of je t begin of einde van je training doet enz.
pi_93133144
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:38 schreef Agentperry het volgende:

[..]

[..]

Zien jullie iets raars:
70kg bb bench
75kg bor
85kg lat pully
35kg overhead press

Je rug lijkt wat sterker dan je borst.
pi_93133376
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:48 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Zegt verder weinig dat gewicht :P
Ook de verhouding kan je niet ontdekken want bijv. squat staat er niet tussen.

Hangt heel erg af hoeveel reps, of je t begin of einde van je training doet enz.
Zijn altijd 8 reps, en ik wissel een beetje af met welke oefening ik in het begin doe. Maar is het niet raar dat ik maar half zoveel overhead press dan ik bench?
pi_93140208
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:58 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Zijn altijd 8 reps, en ik wissel een beetje af met welke oefening ik in het begin doe. Maar is het niet raar dat ik maar half zoveel overhead press dan ik bench?
Nee, recht omhoog duwen is nou eenmaal zwaarder en moeilijker dan vanaf je borst omhoog.
pi_93154323
Nu ik nog maar 2keer in de week kan gaan fitnessen is het dan beter om mijn 2 split aan te houden of om terug te gaan naar een fullbody met veel compound oefeningen?
pi_93154392
Veel compound lijkt me sowieso een goed idee.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:05:52 #151
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_93154949
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:22 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Gewoon een xtje mee laten trainen met je en het tempo wat hoger leggen, werkt altijd prima bij mij :P Zijn er maar weinig die vreemd kijken en stoer doen nu
Luck is for losers
pi_93154950
Globaal is mijn schema nu:

dag1
bb bench
push press
incline db bench
lat raises
cable cross
skullcrusher
decline situp weighted.

dag2
squat
dl
bor
pullups
lat pully
shrugs
ez bar curls

Of anders wordt het 2x per week:

squat
dl
bench
bor
pushpress
pullups
decline situp weighted
cable cross

Dus welke is beter optie een of twee?
pi_93159260
Doe 1 keer push en 1 keer pull per week met 2 dagen rust tussenin
pi_93160693
@ agentperry:

http://www.exrx.net/Lists/WorkoutMenu.html

Hoe krijg je trouwens zoveel oefeningen op 1 dag? Ik heb nu 4 oefeningen per dag en zit dan al aan drie kwartier.
pi_93161662
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:29 schreef Mopst3r het volgende:
Doe 1 keer push en 1 keer pull per week met 2 dagen rust tussenin
Dus split is beter dan fullbody?

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:58 schreef das_phantom het volgende:
@ agentperry:

http://www.exrx.net/Lists/WorkoutMenu.html

Hoe krijg je trouwens zoveel oefeningen op 1 dag? Ik heb nu 4 oefeningen per dag en zit dan al aan drie kwartier.
Ik doe ook altijd 4-5kwartier. 3 of 4 setjes per oefening 8 reps per setje en ongeveer 1minuut rust tussen setjes dan haal ik alijd makkelijk 7-8 oefeningen in die tijd.
Wat doe jij dan?
pi_93165087
Goed topic dit. Ik ben sinds een maand bezig met fitness, maar de begeleiding is wat minder. Kan iemand mij daarom wat advies en tips geven? Mijn doel is om een paar kilo af te vallen, maar voornamelijk spiermassa kweken want ik heb nu spaghetti armpjes. Ik weet dat je niet direct resultaat ziet, maar volgens mij train ik verkeerd. Na het trainen heb ik namelijk nauwelijks spierpijn, terwijl ik toch het maximale pak bij elke oefening. Ik doe 3 setjes van 12 herhalingen.
Cardio is niet zo lastig, dus ik hoop dat iemand me kan helpen bij mijn krachttraining.

Zo train ik, in volgorde:
- Chest press, 35
- Pectoraral fly, 35 (zijkanten naar binnen toe duwen)
- Pulldown (1x tot onder me kin en dan met rug beetje naar achter en 1x dat ik hem achter me nek trek)|
- Seated leg press, 88
- Shoulder press, 20
- Triceps pushown, 20
- Biceps curl, 15

Mijn krachttraining ik begin ik wel met 15 minuten fietsen als warming-up. Uiteraard eet ik na me krachttraining, denk ik, genoeg eiwitten. Ik eet dan gewoon m'n avondeten (meestal stuk vlees of vis, aardappels en groente) met een glas melk erbij en een bakje kwark waar ook nog 26 gram eiwitten in zitten. Tussen 2 krachttrainingen hou ik altijd 1 dag tussen. Is er iemand die mij kan zeggen wat niet goed is en hoe ik anders wel moet trainen? Alvast bedankt.

[ Bericht 1% gewijzigd door L-D op 22-02-2011 19:41:47 ]
pi_93165268
Minder reps, max 8, free weigths gebruiken. En in een maand merk je ook weinig.
pi_93165372
Oh en wssl meer eten
pi_93165444
Kun je ons wat meer info geven over je op een dag eet, je lengte en je gewicht? Geeft ons een beter beeld. :)
pi_93165822
Uiteraard. Het zijn ook wel vragen die je op internet kan op zoeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Lengte is 1.83
Gewicht 78
Vetpercentage toen ik begon was 18%.

Ik begin de dag met 2 boterhammen (1x met kaas, 1x pindakaas), kiwi en een glas melk
Daarna over de middag verspreid 3 boterhammen (2x kaas, 1x pindakaas)
Daarna avondeten dus
Na het avondeten meestal nog klein handje nootjes of zo, voor het slapen gaan.

@ Agentperry: dus 3 sets van 8 herhalingen? En weet je misschien een aantal oefeningen die goed zijn om mee te beginnen? En is verder de volgorde etc. goed?
pi_93166596
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:51 schreef L-D het volgende:
Uiteraard. Het zijn ook wel vragen die je op internet kan op zoeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Lengte is 1.83
Gewicht 78
Vetpercentage toen ik begon was 18%.

Ik begin de dag met 2 boterhammen (1x met kaas, 1x pindakaas), kiwi en een glas melk
Daarna over de middag verspreid 3 boterhammen (2x kaas, 1x pindakaas)
Daarna avondeten dus
Na het avondeten meestal nog klein handje nootjes of zo, voor het slapen gaan.

@ Agentperry: dus 3 sets van 8 herhalingen? En weet je misschien een aantal oefeningen die goed zijn om mee te beginnen? En is verder de volgorde etc. goed?
Je eet inderdaad niet zoveel :) Hoeft inderdaad niet, ik neem aan dat je wat van je vet kwijt wilt. :)
Je vetpercentage, heb je die gemeten met zo'n weegschaal?

De volgorde is inderdaad goed, je begint met grote spiergroepen en sluit af met enkele.
Wat dan minder is, is dat je veelal machines gebruikt, en geen benen traint.

Een beter schema kan zijn, iets meer in de richting van Agentperry:
quote:
Barbell Squat
Deadlift
Barbell Bench Press
Bent Over rows
Military press
Pull-ups
decline situp weighted
cable cross
Dan heb je een full body schema, wat meestal goed werkt voor beginners.

3 sets van 8 herhalingen is goed ja :)
pi_93167136
Ga ze zo even opzoeken op internet, hoe dat moet. Benen doe ik nu met die seated press, doe morgen daar 88 mee denk ik want 79 gaat nu al wat makkelijker. Kuiten moet ik nog wat voor verzinnen, daar is geen machine voor helaas maar wil toch wel wat stevigere kuiten hebben, vooral als je een korte broek aantrekt staat dat toch wel wat beter. Vet is slechts 3 kilo of zo, dus dat heeft niet echt prioriteit.

Wat is dan het verschil tussen een full body schema en andere opties? Lijk me niet dat je een hele dag apart neemt voor alleen je biceps, je kuiten etc maar eerder ene dag borst/biceps en andere dag rug/triceps en een dag voor benen. Maar is dat beter dan een full body, zoals je net gaf?

Maar in ieder geval al bedankt voor de tips, hier kan ik echt wat mee. Bedankt!
pi_93167813
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:15 schreef L-D het volgende:
Ga ze zo even opzoeken op internet, hoe dat moet. Benen doe ik nu met die seated press, doe morgen daar 88 mee denk ik want 79 gaat nu al wat makkelijker. Kuiten moet ik nog wat voor verzinnen, daar is geen machine voor helaas maar wil toch wel wat stevigere kuiten hebben, vooral als je een korte broek aantrekt staat dat toch wel wat beter. Vet is slechts 3 kilo of zo, dus dat heeft niet echt prioriteit.

Wat is dan het verschil tussen een full body schema en andere opties? Lijk me niet dat je een hele dag apart neemt voor alleen je biceps, je kuiten etc maar eerder ene dag borst/biceps en andere dag rug/triceps en een dag voor benen. Maar is dat beter dan een full body, zoals je net gaf?

Maar in ieder geval al bedankt voor de tips, hier kan ik echt wat mee. Bedankt!
kuiten kan je ook doen op de leg press machine, dan zet je alleen je tenen erop (en wat minder gewicht)

De grap is, dat je als beginner zijnde (doorgaans) veel meer vooruitgang boekt met fullbody ipv split. Ook bouw je dan een goede basis, dan ontwikkel je als het ware een goed allround lichaam.
Split is niet beter of slechter, het ligt eraan waar je het best op gedijt. Nu raad ik fullbody aan :)

De oefeningen kan je opzoeken op http://www.exrx.net . (Google -> naam van oefening en dan exrx erachter, werkt geheid ^O^ )

You're welcome! ^O^
pi_93167960
Ja die site had ik al gezien inderdaad, is alleen zo uitgebreid dat het dus lastig ik maar ik ga ermee aan de slag. En ietsje meer eten. Thanks.

Nog een allerlaatste vraag voor de kleinere spieren (bovenarmen vooral dus). Is dat wel goed wat ik eerst deed? Dus met die kabel zeg maar naar onder duwen en naar boven voor biceps?

[ Bericht 0% gewijzigd door L-D op 22-02-2011 20:39:47 ]
pi_93169621
Ik ben net begonnen met trainen en vroeg mij af of het volgende schema een goed schema is:

Push Ups
Squat
Bent over row
Bench press
Dumbell Shoulder Press
Dumbell curl
Barbell close grip bench press
Calf raises

Tips en/of aanmerkingen? Alvast bedankt!

Edit: doe elke oefening 2x12
pi_93171771
Ziet er aardig uit alleen ik zou 3*8 doen, of iig 3*12 want 2 setjes is wel weinig.
pi_93178109
Zou squat als eerste doen...
Grootste spiergroep als eerst, dan naar kleinere werken.
pi_93179068
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:57 schreef Caveat het volgende:
Ik ben net begonnen met trainen en vroeg mij af of het volgende schema een goed schema is:

Push Ups
Squat
Bent over row
Bench press
Dumbell Shoulder Press
Dumbell curl
Barbell close grip bench press
Calf raises

Tips en/of aanmerkingen? Alvast bedankt!

Edit: doe elke oefening 2x12
Alleen Bent Over Row voor rug? Zou er nog wel een Deadlift en/of breed optrekken erbij pakken. Push Ups EN Bench Press heeft ook niet zoveel zin, ik zou Push Ups weglaten.
pi_93189147
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:21 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Dus split is beter dan fullbody?

[..]

Ik doe ook altijd 4-5kwartier. 3 of 4 setjes per oefening 8 reps per setje en ongeveer 1minuut rust tussen setjes dan haal ik alijd makkelijk 7-8 oefeningen in die tijd.
Wat doe jij dan?
Vind dat beter werken, voor bijna elke spiergroep kun je push en pull oefeningen bedenken.
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:23:09 #170
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_93193856
hier dus :)
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  woensdag 23 februari 2011 @ 17:50:51 #171
253447 Ethanolic
pi_93210057
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:02 schreef DeRakker. het volgende:
Zou squat als eerste doen...
Grootste spiergroep als eerst, dan naar kleinere werken.
Ik kan na het squatten nooit deadliften, omdat m'n benen dan zo naar de klote zijn. :P
Deathlift or Die.
pi_93215068
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:50 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik kan na het squatten nooit deadliften, omdat m'n benen dan zo naar de klote zijn. :P
Hier ook.
pi_93215786
Heb net creatine gekocht maar het lost niet op, hoeveel water moet je bij een schep van 5gram doen.

En hoeveel moet je ervan nemen. Verpakking zei 1e 4 dagen 20g per dag daarna 5g per dag.
Ergens las ik ook 5 gram per dag en 10 gram op trainingsdagen.
pi_93216018
Ik vond creatine wel fijn om te gebruiken, ik krijg er alleen een enorme plofkop van... daarom gebruik ik het dus niet meer gezien ik er ook goed uit wil blijven zien.
pi_93224759
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:42 schreef Agentperry het volgende:
Heb net creatine gekocht maar het lost niet op, hoeveel water moet je bij een schep van 5gram doen.

En hoeveel moet je ervan nemen. Verpakking zei 1e 4 dagen 20g per dag daarna 5g per dag.
Dat dus, 5 in de ochtend, 5 voor en 5 na je training. Zo doe ik het.
En dan de eerste week kun je eventueel 2 extra doseringen nemen ligt eraan hoe je erop reageert.
pi_93230762
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:54 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

En dan de eerste week kun je eventueel 2 extra doseringen nemen ligt eraan hoe je erop reageert.
Dat klinkt wel als heel veel maarja ik probeer het eens.
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:24:09 #177
253447 Ethanolic
pi_93230952
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:54 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

15 gram creatine?
Pis je allemaal uit. :')
Deathlift or Die.
pi_93232115
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:42 schreef Agentperry het volgende:

Op DBB zeggen veel mensen dat oplaadfase maar onzin is en dat je aan 5 gr per dag gewoon genoeg is.
pi_93232607
Ohja gevonden, ik weet genoeg. Wanneer neem je het dan in op trainingsdagen, 's ochtends of voor de training (of 2 keer)?
quote:
1.The More Creatine You Take, The Better.

You've seen some sick bodybuilders chugging down 10-20 grams of creatine. Is it worth it? According to scientists at St. Francis Xavier University in Nova Scotia, at 0.1 grams per kilogram of bodyweight, male athletes excreted 46% of the ingested creatine within 24 hours. For a 220 pound lifter, this means that if he consumes 10g of creatine, 46%, or 4.6g of creatine, is wasted. In another study performed at the Human Performance Laboratory at Ball State University, scientists confirmed that lower doses of creatine monohydrate (5g/day) are effective, and that results can even be achieved without a loading phase.

2.Creatine Loading Is Mandatory.

Once again, research is proving that less creatine is needed to deliver results. The research cited above also suggests that creatine loading may be nothing more than a waste. Should you load? In most cases, probably not. If you're an elite athlete, a professional bodybuilder or competitive powerlifter, you may want to consider loading, just in case. For the rest of us, 5g is all it takes.
pi_93233280
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:52 schreef Agentperry het volgende:
Ohja gevonden, ik weet genoeg. Wanneer neem je het dan in op trainingsdagen, 's ochtends of voor de training (of 2 keer)?

[..]

Persoonlijk zou ik het sochtends nemen. Ik neem aan dat één scoop 5 gram is?
pi_93242637
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:24 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

15 gram creatine?
Pis je allemaal uit. :')
Bron?
pi_93264229
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 09:00 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Bron?
quote:
According to scientists at St. Francis Xavier University in Nova Scotia, at 0.1 grams per kilogram of bodyweight, male athletes excreted 46% of the ingested creatine within 24 hours. For a 220 pound lifter, this means that if he consumes 10g of creatine, 46%, or 4.6g of creatine, is wasted.
Dat stond op dbb
pi_93268009
Ik heb me voedingsschema gemaakt alleen ik zit nu op de 2600 CAL en moet aan de 3200 CAL komen.

Nu zie je dat ik al aardig veel moet eten op 1 dag dus meer kan er denk ik niet bij, misschien nog bij de magere kwark maar meer niet.

Je ziet ook dat de ratio 40/40/20 niet klopt, iets teveel eiwitten maar dat is geen probleem.. maar ik moet iets meer Koolhydraten hebben. Iemand tips?

Verdere kritiek/feedback ook welkom. :)

If not now, then when.
pi_93270382
Ik snap echt niet hoe jullie zoveel eten weg krijgen op een dag... Dan zit ik savonds met t gevoel alsof ik een bom in me buik heb. Gelukkig gain ik aardig wat spiermassa terwijl ik ~100 kcal onder me onderhoud eet.
pi_93270527
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:00 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ik snap echt niet hoe jullie zoveel eten weg krijgen op een dag... Dan zit ik savonds met t gevoel alsof ik een bom in me buik heb. Gelukkig gain ik aardig wat spiermassa terwijl ik ~100 kcal onder me onderhoud eet.
Het valt OPZICH wel mee, het lijkt veel. Bijvoorbeeld 2 sneetjes volkoren met kalkoenfilet erop is zo weg, gekookt eitje ook en 2 rijstewafels ook. Het is licht eten.
If not now, then when.
pi_93270660
Het zijn geen grote maaltijden nee maar over de hele dag genomen is het wel aardig wat. Laat staan dat ik de tijd heb om zo regelmatig te kunnen eten. Dat is bij mij het probleem namelijk.
pi_93270744
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:06 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Het zijn geen grote maaltijden nee maar over de hele dag genomen is het wel aardig wat. Laat staan dat ik de tijd heb om zo regelmatig te kunnen eten. Dat is bij mij het probleem namelijk.
Tsjaa, ik zit op school en op de aangegeven tijdstippen door de dag door heb ik pauze, dus dan eten.
If not now, then when.
pi_93270844
Ik werk 4 dagen p/w van 15:00 tot 22:00 met 1 pauze van 30 minuten.. :(
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:11:12 #189
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93270933
Mag nog wel een beetje groente bij.
pi_93270988
Dan kun je het toch zo inplannen.

9:00 whey, brinta melk
12:00 volkoren, kalkoen filet, eitje, enzo
14:30 voor je weg gaat even het zelfde en dan met slankie 20+ bijv.
en dan neem je gewoon rijst met kipfilet bijv mee in een bakje gemixt met groenten eet je het in die pauze

en dan als je gaat trainen whey

en 's avonds kwark om 22:00.

Kan best, je moet het alleen willen.
If not now, then when.
pi_93271108
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:11 schreef caroline88 het volgende:
Mag nog wel een beetje groente bij.
Heb ik al bij de grote maaltijd 180 gram is best genoeg hoor. Verder weet ik niet waar ik groenten kan inplannen want het wordt dan wel iets teveel.

Ik wil het liefst een voedselproduct met veel koolhydraten wat de ratio naar 40 brengt en met weinig eiwitten zodat me eiwit ratio stabiel blijft. Vandaar de rijstewafels omdat die veel koolhydraten bevatten, helaas niet genoeg.

Helaas weet ik de waarde van die roerbakgroenten niet.
If not now, then when.
pi_93271600
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dan kun je het toch zo inplannen.

9:00 whey, brinta melk
12:00 volkoren, kalkoen filet, eitje, enzo
14:30 voor je weg gaat even het zelfde en dan met slankie 20+ bijv.
en dan neem je gewoon rijst met kipfilet bijv mee in een bakje gemixt met groenten eet je het in die pauze

en dan als je gaat trainen whey

en 's avonds kwark om 22:00.

Kan best, je moet het alleen willen.
Dat is ongeveer wat ik doe, maar vergeet niet dat ik ook nog moet trainen, waardoor er nog eens 2 uur afvallen. Dus dan heb ik voor trainen/werk maar 4 uurtjes om te eten.. Kom ik nog steeds lang niet aan me kcal

quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Heb ik al bij de grote maaltijd 180 gram is best genoeg hoor. Verder weet ik niet waar ik groenten kan inplannen want het wordt dan wel iets teveel.

Ik wil het liefst een voedselproduct met veel koolhydraten wat de ratio naar 40 brengt en met weinig eiwitten zodat me eiwit ratio stabiel blijft. Vandaar de rijstewafels omdat die veel koolhydraten bevatten, helaas niet genoeg.

Helaas weet ik de waarde van die roerbakgroenten niet.
Zou je dat van die ratio's kunnen toelichten? Heb t nooit begrepen :@
pi_93272459
Vraagje aan de kenners hier. Sinds een maandje of 4/5 slik ik medicatie voor mijn ADHD. Wordt er rustiger van wat relax is voor school. Als bijwerking is de eetlust veel minder geworden. Ben van 86 naar 78 kilo gegaan. Was ook te dik dus het is niet erg. Ben 1.80 en weeg dus 78 maar er moet nog wat af, vooral rond de middel. Nu train ik 5 dagen in de week, half uurtje cardio en 2 keer 3 oefeningen per spiergroep. Het probleem, als je het zo wilt noemen is dat ik relatief weinig voeding binnen krijg.

Vanmorgen een boterham met sardientje met sla en een glas verse jus. In de middag is de eetlust erg waardoor ik bijna niks eet. Wel drink ik veel water. Als lunch/avond eten heb ik vandaag een groot bord rijst met tonijn in olijf olie en een appel erin gegeten met een glas melk.

Vraag is, kan ik nu toch breed worden of val ik alleen af? Moet erbij zeggen dat ik de oefeningen echt goed uitvoer. Reps van 12-10-8 met goede rust pauze erin en een goede uitvoering.

Doel, nog iets afvallen rond me middel dit doe ik met de cardio en iets breder worden door de krachttraining. Ben btw 25 jaar. Als tussendoortje eet ik wat fruit, crackertje of rijstewafel.
pi_93274085
Snel vraagje. Mijn huidige lunch bestaat vaak uit 150 gram pasta, 180 gram tonijn (blikje op water) en een paar lepels pesto. Goede lunch?
pi_93274723
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:01 schreef DurumDoner het volgende:
Snel vraagje. Mijn huidige lunch bestaat vaak uit 150 gram pasta, 180 gram tonijn (blikje op water) en een paar lepels pesto. Goede lunch?
Pasta teveel suiker.. vervang het voor kalkoenfilet op volkoren brood wat ik zou doen. Tonijn is prima.
If not now, then when.
pi_93274833
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:36 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje aan de kenners hier. Sinds een maandje of 4/5 slik ik medicatie voor mijn ADHD. Wordt er rustiger van wat relax is voor school. Als bijwerking is de eetlust veel minder geworden. Ben van 86 naar 78 kilo gegaan. Was ook te dik dus het is niet erg. Ben 1.80 en weeg dus 78 maar er moet nog wat af, vooral rond de middel. Nu train ik 5 dagen in de week, half uurtje cardio en 2 keer 3 oefeningen per spiergroep. Het probleem, als je het zo wilt noemen is dat ik relatief weinig voeding binnen krijg.

Vanmorgen een boterham met sardientje met sla en een glas verse jus. In de middag is de eetlust erg waardoor ik bijna niks eet. Wel drink ik veel water. Als lunch/avond eten heb ik vandaag een groot bord rijst met tonijn in olijf olie en een appel erin gegeten met een glas melk.

Vraag is, kan ik nu toch breed worden of val ik alleen af? Moet erbij zeggen dat ik de oefeningen echt goed uitvoer. Reps van 12-10-8 met goede rust pauze erin en een goede uitvoering.

Doel, nog iets afvallen rond me middel dit doe ik met de cardio en iets breder worden door de krachttraining. Ben btw 25 jaar. Als tussendoortje eet ik wat fruit, crackertje of rijstewafel.
Ik zou van die medicatie af blijven en gewoon uitrekenen wat je onderhoud (calorie aantal wat je per dag nodig hebt) moet eten en veel trainen maar dan ook 15 min cardio van te voren, uurtje Krachttrainen daarna nog tot 500 cal in totaal cardio en jezelf slopen. Daar wordt je ook wel rustiger van.

Geloof me die medicatie schiet je niet veel mee op.
If not now, then when.
pi_93274950
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:22 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Dat is ongeveer wat ik doe, maar vergeet niet dat ik ook nog moet trainen, waardoor er nog eens 2 uur afvallen. Dus dan heb ik voor trainen/werk maar 4 uurtjes om te eten.. Kom ik nog steeds lang niet aan me kcal

[..]

Zou je dat van die ratio's kunnen toelichten? Heb t nooit begrepen :@
Je moet zorgen dat de verhouding van je eiwit 40 is, van je koolhydraten 40 en je vetten 20 waar je uit komt op 100%. Zelf snap ik er ook niet veel van. Maar heb begrepen dat de 40/40/20 verhouding de goede is.

Check me schema maar, daar zie je onderaan die verhouding.
If not now, then when.
pi_93275145
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 21:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik zou van die medicatie af blijven en gewoon uitrekenen wat je onderhoud (calorie aantal wat je per dag nodig hebt) moet eten en veel trainen maar dan ook 15 min cardio van te voren, uurtje Krachttrainen daarna nog tot 500 cal in totaal cardio en jezelf slopen. Daar wordt je ook wel rustiger van.

Geloof me die medicatie schiet je niet veel mee op.
Bedankt maar je weet volgens mij niet waarover je praat. Het gaat om de rust in me hoofd, niet lichamelijk maar dit is niet relevant. Maar wat gebeurd er als me cardio en kracht training doet maar meer calorieën verbruikt dan er binnen komt. Ja je valt af maar kunnen je spieren ook groeien?
pi_93275375
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:15 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Bedankt maar je weet volgens mij niet waarover je praat. Maar wat gebeurd er als me cardio en kracht training doet maar meer calorieën verbruikt dan er binnen komt. Ja je valt af maar kunnen je spieren ook groeien?
Ja die medicatie verkleint je eetlust, heb al eerder gehoord van mensen die ADHD hebben en Ritalin slikken die er gestopt mee zijn en veel beter eten, slapen, trainen alles. Dus ik zie het voordeel van die medicatie er totaal niet in.

Je kan ook op natuurlijke wijze rustig blijven.

Ik neem aan dat je wilt afvallen wat je zei dus dan kun je niet tegelijk spieren opbouwen, hetgeen wat ze "Cutten" noemen.

Dus, je eet op onderhoud. Ik bijvoorbeeld heb 3200 CAL per dag nodig, voor cutten moet je er 500 onder liggen die je er af traint met cardio. Dus je moet niet 500 CAL minder eten.

Nadat jij je doel hebt bereikt ga je "Bulken" dat is dus 500 CAL boven je onderhoud liggen waardoor je aankomt maar waardoor je spieren ook goed kunnen groeien. Daarna als de zomer weer er aankomt ga je weer cutten (vetverliezen) en daarna zie je je opgebouwde spieren verschijnen. :)

Misschien is met iemand praten die er echt verstand van heeft? Die rust is wel te verhelpen.
If not now, then when.
pi_93276307
Slik de medicatie pas net en stop al over 5 maanden, het is alleen voor school zoals concentreren beter gaat, daarom. Maar het is zeker niet zo zwart wit als jij het zegt en ik slik geen Ritalin. Verder kan je ook zeggen hoe groot de onrust is als ik toch medicatie slik.

Nu ontopic, bedankt voor je voor je uitleg en kennis. Ik wil nu dus cutten, is het nog goed om dan kracht training te doen? Ga over 7 weken naar me vriendin dus dan zou het mooi zijn als ik resultaat zie. Als laatste, hoe bereken je hoeveel je nodig hebt ? Gemiddeld verbruik je toch 2000 cal per dag.
pi_93277149
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:30 schreef stoeltafel het volgende:
Slik de medicatie pas net en stop al over 5 maanden, het is alleen voor school zoals concentreren beter gaat, daarom. Maar het is zeker niet zo zwart wit als jij het zegt en ik slik geen Ritalin. Verder kan je ook zeggen hoe groot de onrust is als ik toch medicatie slik.

Nu ontopic, bedankt voor je voor je uitleg en kennis. Ik wil nu dus cutten, is het nog goed om dan kracht training te doen? Ga over 7 weken naar me vriendin dus dan zou het mooi zijn als ik resultaat zie. Als laatste, hoe bereken je hoeveel je nodig hebt ? Gemiddeld verbruik je toch 2000 cal per dag.
7 weken is kort maar je weet maar nooit of je de goede genen hebt.

Ja kracht training is belangerijk.

15 min cardio
60 min krachttraining
45 min cardio

Je verbruik reken je zo uit:

66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

Voorbeeld:

66 + (95 x 13,7) + (175 x 5) - (31 x 6,8) = 1966 kcal

en dan moet je je aantal CAL nog hiermee toepassen:

Dus bijv. 1966 kcal x 1,55 voor 3-5 dagen per week trainen.

Dit is een voorbeeld van het DBB forum dus niet die van mij.

Op je aantal CAL per dag maak je een voedingsschema en hou je je daar strikt aan.

Verder nog een mooi trainingsschema en je kunt beginnen.

Verder wil ik je nog doorverwijzen naar http://forum.dutchbodybuilding.com daar kun je ook veel info vinden vooral in de stickies.

Succes! ^O^
If not now, then when.
pi_93277792
Goede info weer:) Alleen 2 uur sporten? Ben nu altijd max een uurtje en sportschool is niet echt een bb ding. Veel apparaten en niet eens een fitness stang maar ga weer naar BB. Heb de stickys al eens gelezen.

Wil liever max een uurtje trainen, dus 10min sportschool lopen, 30min goede cardio, 6 oefeningen en 10min lopen. Ga dan straks is mijn verbruik berekenen.
pi_93277827
@ stoeltafel: eet je onder behoeftes, dan val je af. Eet je boven je behoeftes, dan kom je aan. Wát je eet bepaald wat je verliest/wint (vetmassa of spiermassa).
Vet verliezen en spiermassa winnen kan wel, maar dat is alleen ongeveer de eerste 3 maand dat je bezig bent. Daarna kan het bij een enkeling nog wel, maar optimaal is het niet.

Weten hoeveel cal je nodig hebt, weet je als jij je vet gaat meten. En dan niet via een weegschaal (die wordt al beinvloed door de hoeveelheid eelt die je hebt), maar door een 7punts huidplooimeting. Waarschijnlijk kan je dit gratis op je sportschool laten doen.
Doe dit wel vóór je training (ivm vochtgehalte).

Maargoed, iets zegt me dat je dit al lang weet, maar dat je hooguit bevestiging nodig hebt. Verder zijn er wel manieren om je eetlust op te wekken. Naast simpelweg stampen, meerdere maaltijden per dag zijn er ook wel wat supplementen te vinden. Maar belangrijkste is dat jij je gewoon verdiept in de basis van voeding: weet je wat je nodig hebt, en wat overal in zit, dan kan je ook makkelijker zelf een lekkerder dieet klaarmaken. Het hoeft niet de standaard havermout als ontbijt en kwark als laatste maaltijd te zijn.

Al vind ik de hele 'kwark voor het slapen gaan' bullshit... Vooral als mensen schreeuwen dat je voor het slapen weinig koolhydraten moet eten en veel eiwit. In kwark zit gewoon veel lactose, ofwel melksuiker. Eet dan tonijn ofzo.

Edit: uurtje trainen is genoeg. Ik zou niet weten waarom je 2 uur moet trainen; dan maak je alleen maar veel cortisol (spierafbrekend, stresshormoon) aan.
Gewoon een uurtje lekker beuken.

Cardio doe ik nooit in de sportschool, zelfs niet in de cut. Ik mtb voor de conditie, maar in mijn ogen is cardio niet nodig als je wil dieeten. Het gaat om dat callorie tekort, en of je dat nu krijgt door minder eten of meer verbuiken, maakt geen hol uit.
Krachttraining in de cut gaat spierverlies juist tegen, cardio doet dat niet.
pi_93278125
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:49 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
@ stoeltafel: eet je onder behoeftes, dan val je af. Eet je boven je behoeftes, dan kom je aan. Wát je eet bepaald wat je verliest/wint (vetmassa of spiermassa).
Vet verliezen en spiermassa winnen kan wel, maar dat is alleen ongeveer de eerste 3 maand dat je bezig bent. Daarna kan het bij een enkeling nog wel, maar optimaal is het niet.

Weten hoeveel cal je nodig hebt, weet je als jij je vet gaat meten. En dan niet via een weegschaal (die wordt al beinvloed door de hoeveelheid eelt die je hebt), maar door een 7punts huidplooimeting. Waarschijnlijk kan je dit gratis op je sportschool laten doen.

Maargoed, iets zegt me dat je dit al lang weet, maar dat je hooguit bevestiging nodig hebt. Verder zijn er wel manieren om je eetlust op te wekken. Naast simpelweg stampen, meerdere maaltijden per dag zijn er ook wel wat supplementen te vinden. Maar belangrijkste is dat jij je gewoon verdiept in de basis van voeding: weet je wat je nodig hebt, en wat overal in zit, dan kan je ook makkelijker zelf een lekkerder dieet klaarmaken. Het hoeft niet de standaard havermout als ontbijt en kwark als laatste maaltijd te zijn.

Al vind ik de hele 'kwark voor het slapen gaan' bullshit... Vooral als mensen schreeuwen dat je voor het slapen weinig koolhydraten moet eten en veel eiwit. In kwark zit gewoon veel lactose, ofwel melksuiker. Eet dan tonijn ofzo.

Edit: uurtje trainen is genoeg. Ik zou niet weten waarom je 2 uur moet trainen; dan maak je alleen maar veel cortisol (spierafbrekend, stresshormoon) aan.
Waarom onder je onderhoud eten?

Voor puur vetverliezen moet je op onderhoud eten en 500 cal met cardio er af branden. Door onder je onderhoud te eten krijg je ook spierafbraak en dat is niet echt wat ik zou willen maar oke.

Maar nu even een vraag van mij kant, ik heb het met de bovenstaande formule uitgerekend, maar hoe bereken je hem dan met je vet percentage?
If not now, then when.
pi_93278660
Waarom zou je die 500 met cardio eraf moeten branden?

Als jij minder krijgt dan je nodig hebt (en of dat nu via eten of cardio is), wil je lichaam spier verbranden. Spier kost energie om te onderhouden, vet niet. Het is dus voordeliger om spier te verliezen.
Naast je voeding (oa eiwitten) speelt je training een grote rol. Je lichaam gaat veel minder spier verbranden, wat je lichaam nog nodig heeft. Daarom dus krachttraining.
Als je dan toch cardio wil doen, doe dan (squat) tabata's. Maar cardio opzich is een 'regel' uit de '80.

Volgens jouw formule heeft een papzak van 120kg en iemand die ripped off op 120kg zit, evenveel nodig. Geloof je het zelf?
pi_93278876
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:58 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

Als jij minder krijgt dan je nodig hebt (en of dat nu via eten of cardio is), wil je lichaam spier verbranden. Spier kost energie om te onderhouden, vet niet. Het is dus voordeliger om spier te verliezen.
Naast je voeding (oa eiwitten) speelt je training een grote rol. Je lichaam gaat veel minder spier verbranden, wat je lichaam nog nodig heeft. Daarom dus krachttraining.
Als je dan toch cardio wil doen, doe dan (squat) tabata's. Maar cardio opzich is een 'regel' uit de '80.

Volgens jouw formule heeft een papzak van 120kg en iemand die ripped off op 120kg zit, evenveel nodig. Geloof je het zelf?
Omdat je op een lege maag met cardio je reserves er af brand en met minder eten niet vandaar cardio.

Daarom vraag ik dus naar een andere formule en mijn formule, niet mijn formule maar de Harrison Benedict formule die door de meesten wordt toegepast.

Wat is jou formule dan?
If not now, then when.
pi_93280139
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Omdat je op een lege maag met cardio je reserves er af brand en met minder eten niet vandaar cardio.

Je doet cardio omdat het minder spierafbrekend is? Op het meest katabole moment van de dag?
Sorry, maar die discussie ga ik niet eens aan.

quote:
Daarom vraag ik dus naar een andere formule en mijn formule, niet mijn formule maar de Harrison Benedict formule die door de meesten wordt toegepast.

Wat is jou formule dan?
Ik laat het meten, dus ik laat mijn behoeftes ook uitrekenen. Jezelf meten lijkt me nogal lastig, vooral op je schouderblad.

http://voedingsbehoefte.nl/calculator.php zou ook goed moeten zijn, maar is dan alsnog een richtlijn. Vetpercentage uitrekenen via die site is wel nutteloos.
pi_93280144
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 21:58 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

Lees ik het goed, keihard kracht training en geen cardio, dan kan ik serieus afvallen? Je verliest toch alleen vet door minimaal 20min cardio te doen, dan begint de vetverbranding, stond in de menshealth
pi_93280493
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:15 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Je doet cardio omdat het minder spierafbrekend is? Op het meest katabole moment van de dag?
Sorry, maar die discussie ga ik niet eens aan.

[..]

Ik laat het meten, dus ik laat mijn behoeftes ook uitrekenen. Jezelf meten lijkt me nogal lastig, vooral op je schouderblad.

http://voedingsbehoefte.nl/calculator.php zou ook goed moeten zijn, maar is dan alsnog een richtlijn. Vetpercentage uitrekenen via die site is wel nutteloos.
Cardio omdat het idd minder spierafbrekend is en het beter je vet verbrand, ik ga niet eens de discussie aan dat je door minder eten meer vet verbrand dan door intensief cardio te doen.

Als je minder eet dan gaat je lichaam energie uit je spieren halen, dat schiet dus niet op he.
If not now, then when.
pi_93280499
Lichaamsgewicht: 80 KG
Lichaamsvet percentage: 25%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2416 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 132 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 54 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 351 Gram

Vet% is volgens mij 20-25% maar hoeveel het echt is, geen flauw idee. Is dit te bereken of alleen mrt een stuk vel en dan meten.
pi_93280767
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:20 schreef stoeltafel het volgende:
Lichaamsgewicht: 80 KG
Lichaamsvet percentage: 25%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2416 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 132 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 54 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 351 Gram

Vet% is volgens mij 20-25% maar hoeveel het echt is, geen flauw idee. Is dit te bereken of alleen mrt een stuk vel en dan meten.
Bereken het niet met je totale gewicht he maar met je Vet vrije massa.

90 kg
15 % vet
90 * 0,85 (hier doen 1,00 - bijv. 33% is 0,67) = 76,5 kg vvm
If not now, then when.
pi_93281105
Kwam ik net achter, nu moet ik 2588 CAL per dag eten in plaats van 3200.. dus het scheelt nogal.
If not now, then when.
pi_93281203
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:15 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Lees ik het goed, keihard kracht training en geen cardio, dan kan ik serieus afvallen? Je verliest toch alleen vet door minimaal 20min cardio te doen, dan begint de vetverbranding, stond in de menshealth
Dan stond er zeker ook in dat je rustige cardio moet doen? Dat wordt er vaak achterna genoemd.
Met rustige cardio verbrand je op dat moment (in die 20 min) meer cal, maar je hebt geen nabranding. Voer je het tempo omhoog, is je nabranding heel hoog, en daardoor je totale winst groter.

Kijk anders eens op Bodynet, en de stickies daaro. Of anders DBB (al vind ik dat een kutforum, maar dat is slechts persoonlijke voorkeur).

Je vet is denk ik gemeten via een weegschaal, of zon ding wat je in je handen moet houden?
Want je hoeveelheid eelt beinvloed die meting al, het is niet betrouwbaar.
Laatste keer dat mijn abs doorbraken had ik volgens zon weegschaal 35% (dus zwaar overgewicht). Kan niet he :P

Op de meeste sportscholen kan je wel een huidplooimeting doen.

Ik ga Fok! afsluiten, dusse, fijne avond en succes verder :W
pi_93287204
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Pasta teveel suiker.. vervang het voor kalkoenfilet op volkoren brood wat ik zou doen. Tonijn is prima.
Ik haat brood.
pi_93288106
ik geef watersportheldin wel gelijk, je hebt cardio niet nodig om af te vallen... ik vind het wel makkelijker. Ik houd van eten en ik kan duursporten makkelijk volhouden.
pi_93302410
Vraagje:
Ik wil voor mijzelf een trainingsschema maken met verschillende oefeningen. Nu zoek ik plaatjes van (veel) verschillende oefeningen, het liefst gewoon bestaande uit zwarte lijntjes op witte achtergrond. Weet iemand of dat ergens op een site bestaat?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_93302630
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:38 schreef delano.888 het volgende:
Vraagje:
Ik wil voor mijzelf een trainingsschema maken met verschillende oefeningen. Nu zoek ik plaatjes van (veel) verschillende oefeningen, het liefst gewoon bestaande uit zwarte lijntjes op witte achtergrond. Weet iemand of dat ergens op een site bestaat?
http://exrx.net/Lists/Directory.html
zelfs met gifjes
Maar waarom zou je zelf opnieuw het wiel uit willen vinden als je 'nieuw' bent? Het lijkt me beter dat je een beproefde methode gebruikt zonder al te veel aanpassingen.
pi_93302681
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:45 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

http://exrx.net/Lists/Directory.html
zelfs met gifjes
Maar waarom zou je zelf opnieuw het wiel uit willen vinden als je 'nieuw' bent? Het lijkt me beter dat je een beproefde methode gebruikt zonder al te veel aanpassingen.
Niet helemaal wat ik bedoel.
Ik train al, maar doe nu elke dag 12 oefeningen thuis, in een bepaalde volgorde.
Ik wil dat gewoon graag uitprinten voor de handigheid, maar t liefst met plaatjes erbij, gewoon simpel getekende lijntjes zegmaar.
Zegmaar zoiets als wat je hier op de eerste miliseconde ziet ongeveer:
pi_93302728
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:28 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Dan stond er zeker ook in dat je rustige cardio moet doen? Dat wordt er vaak achterna genoemd.
Met rustige cardio verbrand je op dat moment (in die 20 min) meer cal, maar je hebt geen nabranding. Voer je het tempo omhoog, is je nabranding heel hoog, en daardoor je totale winst groter.

Kijk anders eens op Bodynet, en de stickies daaro. Of anders DBB (al vind ik dat een kutforum, maar dat is slechts persoonlijke voorkeur).

Je vet is denk ik gemeten via een weegschaal, of zon ding wat je in je handen moet houden?
Want je hoeveelheid eelt beinvloed die meting al, het is niet betrouwbaar.
Laatste keer dat mijn abs doorbraken had ik volgens zon weegschaal 35% (dus zwaar overgewicht). Kan niet he :P

Op de meeste sportscholen kan je wel een huidplooimeting doen.

Ik ga Fok! afsluiten, dusse, fijne avond en succes verder :W
Was gemeten via een weegschaal, ze konden het meten via je voeten, leek me al vrij sterk.
Hoe zit het met jullie weekenden en uitgaan, drinken jullie nog wel bier? Gisteren maar 2 biertjes gehad met uitgaan maar wat moet je anders drinken? Vind alles te zoet en baco enzo vind ik ook maar niks. Beste zou zijn om niet uit te gaan maar dat is ook zo saai.
pi_93303031
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:47 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Niet helemaal wat ik bedoel.
Ik train al, maar doe nu elke dag 12 oefeningen thuis, in een bepaalde volgorde.
Ik wil dat gewoon graag uitprinten voor de handigheid, maar t liefst met plaatjes erbij, gewoon simpel getekende lijntjes zegmaar.
Zegmaar zoiets als wat je hier op de eerste miliseconde ziet ongeveer:
download dit boek:
http://www.amazon.com/Str(...)lavier/dp/0736063684

niet zo lastig te vinden via google, geen idee of ik hier torrent links mag posten
pi_93303136
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:48 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Was gemeten via een weegschaal, ze konden het meten via je voeten, leek me al vrij sterk.
Hoe zit het met jullie weekenden en uitgaan, drinken jullie nog wel bier? Gisteren maar 2 biertjes gehad met uitgaan maar wat moet je anders drinken? Vind alles te zoet en baco enzo vind ik ook maar niks. Beste zou zijn om niet uit te gaan maar dat is ook zo saai.
ghb
pi_93303595
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:57 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

download dit boek:
http://www.amazon.com/Str(...)lavier/dp/0736063684

niet zo lastig te vinden via google, geen idee of ik hier torrent links mag posten
Dankje, zal eens kijken.
Was zelf al een beetje aan de slag gegaan via die youtube filmpjes, dan krijg je zo iets:

En dat wou ik dan uitprinten, maar helaas hebben ze niet alle oefeningen.
pi_93303799
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:12 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dankje, zal eens kijken.
Was zelf al een beetje aan de slag gegaan via die youtube filmpjes, dan krijg je zo iets:
[ afbeelding ]
dat boek heeft van een hele hoop oefeningen een plaatje, in de vorm als onderstaand plaatje

zaterdag 26 februari 2011 @ 11:43:57 #224
19479 Mr.J
pi_93342399
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb me voedingsschema gemaakt alleen ik zit nu op de 2600 CAL en moet aan de 3200 CAL komen.

Nu zie je dat ik al aardig veel moet eten op 1 dag dus meer kan er denk ik niet bij, misschien nog bij de magere kwark maar meer niet.

Je ziet ook dat de ratio 40/40/20 niet klopt, iets teveel eiwitten maar dat is geen probleem.. maar ik moet iets meer Koolhydraten hebben. Iemand tips?

Verdere kritiek/feedback ook welkom. :)

[ afbeelding ]
Wat is je doel? Massa pakken? Cutten?

Vind het voor beide doelen wel erg weinig. Ik zit met 1.83 / 87kg / 12% op een 5700kcal cutschema.
pi_93344114
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:49 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

Cardio doe ik nooit in de sportschool, zelfs niet in de cut. Ik mtb voor de conditie, maar in mijn ogen is cardio niet nodig als je wil dieeten. Het gaat om dat callorie tekort, en of je dat nu krijgt door minder eten of meer verbuiken, maakt geen hol uit.
Krachttraining in de cut gaat spierverlies juist tegen, cardio doet dat niet.
Kick! Ben gestopt met de medicatie. Te veel bijwerkingen in de vorm van geen eetlust, niet kunnen slapen enzo. Even paar vragen over eten.

Heb vanmorgen 1 glas verse jus gehad en 4 bruine boterhammen met een blikje tonijn in olie. Vet lekker, prima ontbijt?

Woon nu een tijdje alleen en als avond eten heb ik
Rijst met een blikje tonijn en olie met een appel en wat rozijnen
Kipfilet in marinade die ik grill en sla

Verder veel water en goede tussendoortjes eten

Ben aan het proberen om wat vaker te eten ivm stofwisselingen en natuurlijk vet te verliezen. Dit is vrij makkelijk omdat ik veels te slecht at. Vaak in de avond nog pizza's bestellen, weekenden veel bier, chips, chocolade enz maar ben me ervan bewust.

Super goede week gehad met sporten en voeding deze week :) Weeg nu 78 kilo en ben 1.80m en vetprecentage is denk ik ruim 20% maar dit is een wilde gok.
pi_93345714
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:38 schreef stoeltafel het volgende:

Weeg nu 78 kilo en ben 1.80m en vetprecentage is denk ik ruim 20% maar dit is een wilde gok.
Lijkt me heel sterk.. 20% is vrij dik. Ik ben 1.82, weeg 85 en heb een vetpercentage van 14,5. Als je echt 20% had zou je een stuk zwaarder wegen.
pi_93346112
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:12 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dankje, zal eens kijken.
[ afbeelding ]
hier vind je nog simpelere plaatjes, ook meer lichaamsgewicht gericht
Underground Guide to Warrior Fitness van Ross Enamait
pi_93346174
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:29 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Lijkt me heel sterk.. 20% is vrij dik. Ik ben 1.82, weeg 85 en heb een vetpercentage van 14,5. Als je echt 20% had zou je een stuk zwaarder wegen.
lees je post nog eens terug, ik ben het eens met je impliciete uitspraak dat een vetpercentage snel te hoog of te laag wordt geschat maar je uitspraak dat iemand zwaarder zou moeten wegen bij een vetpercentage van 20% gaat nergens over.
pi_93346323
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:43 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

lees je post nog eens terug, ik ben het eens met je impliciete uitspraak dat een vetpercentage snel te hoog of te laag wordt geschat maar je uitspraak dat iemand zwaarder zou moeten wegen bij een vetpercentage van 20% gaat nergens over.
78 kg bij een lengte van 1.80.. Dat is al niet zwaar, dan lijkt het mij toch bijna onmogelijk een vetpercentage van 20% te hebben..
pi_93346414
een skinny fat guy bijvoorbeeld

pi_93346698
Haha zo erg is het echt niet! Maar dat stond een xtje op een weegschaal bij fit for free.
Was toen 1.80 m 86 kilo en dacht 22%

Ben nu 1.80 78 kilo en vetprecentage weet ik niet, ga het is proberen te meten.
pi_93348512
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:38 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Kick! Ben gestopt met de medicatie. Te veel bijwerkingen in de vorm van geen eetlust, niet kunnen slapen enzo. Even paar vragen over eten.

Heb vanmorgen 1 glas verse jus gehad en 4 bruine boterhammen met een blikje tonijn in olie. Vet lekker, prima ontbijt?

Woon nu een tijdje alleen en als avond eten heb ik
Rijst met een blikje tonijn en olie met een appel en wat rozijnen
Kipfilet in marinade die ik grill en sla

Verder veel water en goede tussendoortjes eten

Ben aan het proberen om wat vaker te eten ivm stofwisselingen en natuurlijk vet te verliezen. Dit is vrij makkelijk omdat ik veels te slecht at. Vaak in de avond nog pizza's bestellen, weekenden veel bier, chips, chocolade enz maar ben me ervan bewust.

Super goede week gehad met sporten en voeding deze week :) Weeg nu 78 kilo en ben 1.80m en vetprecentage is denk ik ruim 20% maar dit is een wilde gok.
Goed van je om met de medicatie te stoppen. :)

Verder zou ik bruin brood vervangen voor volkoren brood.
Blikje tonijn in olie vervangen door blikje tonijn in water, tevens kun je wat augurkjes snijden en peper toevoegen om de tonijn lekker te maken.

Verder kun je proberen om verse jus te vervangen door sinsasappel op eten voor meer Vit. C.

Bij je avondeten zou ik de tonijn ook vervangen voor tonijn in water en de kipfilet koken in plaats van grillen. Probeer ook zilvervliesrijst te eten (koken) in plaats van andere rijst.

Verder is het wel goed, probeer dit is. Is minder vet en gezonder. ^O^
If not now, then when.
pi_93350419
Lees net dit uit de op

quote:
Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)
Train altijd met reps van 12-10-8 en soms haal ik dan de 8 niet of net wel. Is het beter om over te gaan naar 3 x 8? Dan pas ik het gelijk maandag aan.
pi_93350615
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:51 schreef Spartacus911 het volgende:
een skinny fat guy bijvoorbeeld

[ afbeelding ]
Ghehe, dat ben net ik, al kan je bij mij al redelijk wat spieren zien als ik ze aanspan vooral.
pi_93350791
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Goed van je om met de medicatie te stoppen. :)

Verder zou ik bruin brood vervangen voor volkoren brood.
Blikje tonijn in olie vervangen door blikje tonijn in water, tevens kun je wat augurkjes snijden en peper toevoegen om de tonijn lekker te maken.

Verder kun je proberen om verse jus te vervangen door sinsasappel op eten voor meer Vit. C.

Bij je avondeten zou ik de tonijn ook vervangen voor tonijn in water en de kipfilet koken in plaats van grillen. Probeer ook zilvervliesrijst te eten (koken) in plaats van andere rijst.

Verder is het wel goed, probeer dit is. Is minder vet en gezonder. ^O^
Bedankt voor de tips. Het bruin brood is al volkoren brood dus dat kan gewoon blijven. Heb ook al enkele blikjes tonijn in water maar dat vind ik echt niks. Moet ook nog normaal kunnen leven:) Verder hoef ik echt niet zo breed te worden als jullie.

Zal straks een foto posten van 6 jaar geleden. Had toen 0 kracht training gedaan, wel 2 maanden iedere dag 30min hard gelopen in Miami, daarom was ik ook zo bruin op de foto maar dit is mijn streef foto. Dus echt niet breed maar wel licht gespierd. Ben al aardig op weg, mede door jullie tips, thnx!

Door 3/4/5 keer in de week 30min te sporten en krachttraining te doen weet ik zeker dat ik kan bereiken wat ik wil. Verder let ik goed op mijn eten en dit scheelt al 50%. At echt te slecht, zovaak pizza's eten, fucking veel bier, enz maar wel heel lekker. Wat goede motivatie geeft is dat ik mijn vriendin oveer 7 weken ga opzoeken in het buitenland, stage :)
pi_93352135
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 15:46 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips. Het bruin brood is al volkoren brood dus dat kan gewoon blijven. Heb ook al enkele blikjes tonijn in water maar dat vind ik echt niks. Moet ook nog normaal kunnen leven:) Verder hoef ik echt niet zo breed te worden als jullie.

Zal straks een foto posten van 6 jaar geleden. Had toen 0 kracht training gedaan, wel 2 maanden iedere dag 30min hard gelopen in Miami, daarom was ik ook zo bruin op de foto maar dit is mijn streef foto. Dus echt niet breed maar wel licht gespierd. Ben al aardig op weg, mede door jullie tips, thnx!

Door 3/4/5 keer in de week 30min te sporten en krachttraining te doen weet ik zeker dat ik kan bereiken wat ik wil. Verder let ik goed op mijn eten en dit scheelt al 50%. At echt te slecht, zovaak pizza's eten, fucking veel bier, enz maar wel heel lekker. Wat goede motivatie geeft is dat ik mijn vriendin oveer 7 weken ga opzoeken in het buitenland, stage :)
Daarom zei ik dat je misschien de tonijn in water kon combineren met gesneden augurkjes en peper. ;)
If not now, then when.
pi_93352472
Nieuw schematje, wat vinden jullie ervan?

Dag 1
Benen
Squat
Lunges
Leg Press
Leg Extension
Calf Raises

Borst
Bench Press
Incline Dumbell Press
Cable Flyes

Dag 2
Rug
Pull-ups/Pull-down
Barbell Rows
Deadlift
Seated Rows
Reverse Lat Pull Down

Biceps
Barbell Curls
Dumbell Curls
Cable Curls

Dag 3
Schouders
Behind the Neck Press
Seated Side Raises
Upright Rows
Rear Delt Pull
Shrugs

Triceps
Dips
Bar Pushdown
Rope Pulldown

Schiet er maar eens op mensen! Ben benieuwd wat anders/beter kan. :)

Verder doe ik nog 1 in de week een circuit-training waarin ik in 50 minuten het hele lichaam train eigenlijk.
pi_93352725
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:26 schreef DurumDoner het volgende:
Nieuw schematje, wat vinden jullie ervan?

Dag 1
Benen
Squat
Lunges
Leg Press
Leg Extension
Calf Raises

Borst
Bench Press
Incline Dumbell Press
Cable Flyes

Dag 2
Rug
Pull-ups/Pull-down
Barbell Rows
Deadlift
Seated Rows
Reverse Lat Pull Down

Biceps
Barbell Curls
Dumbell Curls
Cable Curls

Dag 3
Schouders
Behind the Neck Press
Seated Side Raises
Upright Rows
Rear Delt Pull
Shrugs

Triceps
Dips
Bar Pushdown
Rope Pulldown

Schiet er maar eens op mensen! Ben benieuwd wat anders/beter kan. :)

Verder doe ik nog 1 in de week een circuit-training waarin ik in 50 minuten het hele lichaam train eigenlijk.
Dat laatste is niet nodig. Je spieren moeten ook rust hebben.

Verder zou ik het zo doen:

Dag 1: Borst, Triceps
Dag 2: Rug, Biceps
Dag 3: Schouders, Benen.
If not now, then when.
pi_93353538
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Verder zou ik het zo doen:

Dag 1: Borst, Triceps
Dag 2: Rug, Biceps
Dag 3: Schouders, Benen.
Waarom?

En dat laatste is meer op spierconditie gericht. En ik vind het heel leuk. hehe.
pi_93353705
Waarom maar 3 dagen
pi_93353738
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:51 schreef DurumDoner het volgende:

[..]

Waarom?
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:55 schreef Mopst3r het volgende:
Waarom maar 3 dagen
Doe nog 1 dag die circuit training, 1 avond zaalvoetbal + vaak 1 x hardlopen in het bos. Vind het genoeg zo.
pi_93354743
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Daarom zei ik dat je misschien de tonijn in water kon combineren met gesneden augurkjes en peper. ;)
Zeker maar hou echt niet van augurk. Hier is de foto van 6 jaar geleden

Zo wil ik weer worden, misschien iets gespierder maar als ik dit bereik ben ik al super blij. De stijgende lijn is ingezet, al ruim 8 kilo afgevallen in 4 maanden
pi_93354860
en hoe zie je er nu uit?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:00:45 #244
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_93366902
Wil mijn rug weer terug ivm aankomende zomer, strakke shirtjes e.d.
Heb sinds een jaar alles laten lopen (trainen en eten enzo). Vanaf volgende week weer gas geven als ik me ertoe kan zetten. Wat supplementen, voeding en rust en moet goedkomen.

pi_93368566
Het zit bij mij op het moment niet echt mee. Heb gewoon geen tijd om te gaan trainen en goed te eten. Universitaire studie, 24 uur in de week werken, carnavalswagen bouwen en een poging een bedrijfje op te zetten vreten al mijn tijd op.
En dan zijn er nog mensen die durven te zeggen dat studenten niks doen.

Gelukkig wordt het over 1-2 maanden rustiger, dan ga ik minder werken en kom ik dichter bij de gym te wonen.

Dus ben voor nu maar terug gevallen op een fullbody schema met veel compound oefeningen omdat ik nog maar 1-2keer p/w kan gaan ipv de gewenste 4 keer. Bouw ook niks meer op dit is puur om een beetje te onderhouden.
pi_93369544
2x trainen per week is prima om te onderhouden, begin je toch weer op te bouwen na de drukke periode?
pi_93372984
Net notenmix, musli en noten voor de sla besteld bij sportsnuts.nl
Ben benieuwd, goede gezonde noten.

Vraagje over mijn magere kwark, eet dit met musli en honing om het weg te krijgen maar mag het met honing?
pi_93379785
-edit-

[ Bericht 91% gewijzigd door Skazminko op 27-02-2011 14:04:50 ]
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_93379811
quote:
Op zondag 27 februari 2011 00:18 schreef stoeltafel het volgende:

Vraagje over mijn magere kwark, eet dit met musli en honing om het weg te krijgen maar mag het met honing?
Honing is stukken beter dan suiker, maar als het kan, liever niet :)
Klein beetje moet lukken :)
pi_93380025
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 00:18 schreef stoeltafel het volgende:

Heel klein beetje suiker met bananenstukjes in je kwark doet wonderen.
If not now, then when.
pi_93380771
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 00:18 schreef stoeltafel het volgende:

Kende dit niet, geweldige site zo te zien _O_

En honing is juist goed, zou een anabole werking hebben. Ik zou het echter niet voor het slapen gaan nemen, zelfde geldt voor de muesli en de banaan. Pure kwark voor het slapen FTW
pi_93381481
Thnx, eet het na het avond eten of ontbijt. Krijg deze week de bestelling binnen, ben benieuwd.
pi_93382447
quote:
Op zondag 27 februari 2011 04:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Heel klein beetje suiker met bananenstukjes in je kwark doet wonderen.
Goeie, gelijk morgen even bananen kopen. Had er gister een wortel in maar die combi is niet zo.
Morgen weer trainen maar wat kan ik beter doen, 3 x 8 reps of 12-10-8?
pi_93382566
Wortels in je kwark :r :r :r
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93382663
Vies was het niet meer apart. Losse wortels zijn echt :)
Oke ga vanaf nu voor de 4*8. Dacht altijd dat 12-10-8 omdat dan je spieren scheurtjes krijgen en dmv littekenweefsel wordt je breder.

Is dit een goede site om je vet percentage te meten?
Ben 78 kilo en met taille omtrek is 84 cm dan kom ik op 14.2% lichaamsvet

http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm

[ Bericht 15% gewijzigd door stoeltafel op 27-02-2011 11:52:16 ]
pi_93388172
Hmm als dat ding klopt moet ik echt meer gaan eten maar ik eet al 500kcal boven mijn onderhoud.

taille 78 cm gewicht 78 kg, 8,6% zegt die dan.

Ik post wel een een pic van mijn taille van een tijdje geleden, woog toen iets minder maar taille is vrijwel onveranderd, misschien dat iemand dan kan zien of dit ongeveer klopt.
pi_93388777
Dit was 73kg dacht ik, zou volgens dat ding dan 9,7% moeten zijn.

http://img109.imageshack.us/img109/1858/73kg.png
pi_93389584
Plaatje doet het niet.
pi_93393855
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:29 schreef stoeltafel het volgende:
Plaatje doet het niet.
IMAGESHACK DOET HET NIET PERRY, TINYPIC JONGE

En waar is je borst? Train je die wel?
If not now, then when.
pi_93396524
Even een vraagje van mijn kant:

TIJDENS HET CUTTEN:

30 min. voor de training
0,4 g/kg whey

Direct voor de training
5 g bcaa's (of 15 g essentiele aminozuren, je kunt dan de whey voor de training weglaten)

Tijdens de training
0,4 g/kg koolhydraten. Deze consumeer je uitgespreid over de gehele trainingsperiode

Direct na de training
5 g bcaa's of 15 g essentiele aminozuren

(Wanneer je geen BCAAs/essentiele aminozuren kunt gebruiken, neem je 30 min. voor de training 0,4 g/kg whey, en direct na de training 0,2 g/kg whey. Tijdens de training neem je gewoon 0,4 g kg koolhydraten.)

BIJ CARDIO
Bij cardio neem je 5 g BCAAs direct voor + 5 g BCAAs direct na de training.
Of je neemt 0,2 g/kg whey 30 min. voor + 0,2 g/kg whey direct na de cardio.

Oke ik heb de Whey Delicious van XXL Nutrition en ik ga cutten.

Moet ik dan wel of geen BCAA gebruiken?

Zo ja, hoe kom ik aan die BCAA?

En waar haal ik die 0,4 Koolhydraten uit?

Alvast bedankt!
If not now, then when.
pi_93400226
ik ga morgen ook cutten, afgelopen weken teveel gegeten/ te weinig getraind door iets wat ik hier liever niet bespreek if you dont mind:P

weinig vet, veel eiwitten voor spierbehoud. leven op water, en geen zoete drankjes.
5 maaltijden op een dag, weinig kcal.

maar hoe zit het met cardio?
lage intensiteit, lange duur was het toch?

komende weken maar even erin lassen na de krachttraining dan
pi_93400343
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:02 schreef mtchel112 het volgende:
ik ga morgen ook cutten, afgelopen weken teveel gegeten/ te weinig getraind door iets wat ik hier liever niet bespreek if you dont mind:P

weinig vet, veel eiwitten voor spierbehoud. leven op water, en geen zoete drankjes.
5 maaltijden op een dag, weinig kcal.

maar hoe zit het met cardio?
lage intensiteit, lange duur was het toch?

komende weken maar even erin lassen na de krachttraining dan
Ik zou 6 maaltijden doen en KCAL maakt niet uit, je moet zoveel KCAL hebben per dag hoeveel je nodig hebt op VVM (Vet vrije massa).

Gewoon voor in het cutten veel eiwit, weinig koolhydraten en vetten.

Veel water en rond de 0,5 L melk per dag sowieso.

Cardio gewoon proberen rond de 500 KCAL per dag te verbranden.
If not now, then when.
pi_93400697
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

IMAGESHACK DOET HET NIET PERRY, TINYPIC JONGE

[ afbeelding ]

En waar is je borst? Train je die wel?
Dit is een iets oudere foto ben inmiddels 5 kg zwaarder, maar borst loopt denk ik iets achter ja. bench ongeveer 8*70kg op 78kg bodyweight. Dit was toen ik net begon met trainen half jaartje geleden. Maar ging mij er meer om of dat dit echt maar 8% bf was wat die site zei want ik dacht dat het iets hoger zou zijn.
pi_93400728
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:14 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Dit is een iets oudere foto ben inmiddels 5 kg zwaarder, maar borst loopt denk ik iets achter ja. bench ongeveer 8*70kg op 78kg bodyweight. Dit was toen ik net begon met trainen half jaartje geleden. Maar ging mij er meer om of dat dit echt maar 8% bf was wat die site zei want ik dacht dat het iets hoger zou zijn.
Ik DENK rond de 12%..
pi_93400768
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik zou 6 maaltijden doen en KCAL maakt niet uit, je moet zoveel KCAL hebben per dag hoeveel je nodig hebt op VVM (Vet vrije massa).

Gewoon voor in het cutten veel eiwit, weinig koolhydraten en vetten.

Veel water en rond de 0,5 L melk per dag sowieso.

Cardio gewoon proberen rond de 500 KCAL per dag te verbranden.
ook op de niet-traindagen? dan werk ik meestal van 6 tot 10-11, vakkenvullen ik heb het idee dat ik dan ook aardig wat beweeg.
pi_93404998
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:15 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

ook op de niet-traindagen? dan werk ik meestal van 6 tot 10-11, vakkenvullen ik heb het idee dat ik dan ook aardig wat beweeg.
Jep, ook de niet traindagen, gewoon proberen om de 3 uur te eten.
If not now, then when.
pi_93419823
Het is zo frusterend hier te kijken en te willen trainen maar het gewoon niet kunnen. Had mezelf ook als doel gesteld de 82kg te halen voor juli, wat waarschijnlijk wel gelukt was als ik niet noodgedwongen moet minderen.
pi_93429818
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 23:10 schreef Agentperry het volgende:
Het is zo frusterend hier te kijken en te willen trainen maar het gewoon niet kunnen. Had mezelf ook als doel gesteld de 82kg te halen voor juli, wat waarschijnlijk wel gelukt was als ik niet noodgedwongen moet minderen.
Als je tijd hebt om op fok te posten en een uurtje niks te doen hebt kun je toch trainen?
pi_93441251
Net weer lekker getraind. Nieuwe reps nu 4*8 alleen moet het gewicht worden verhoogd bij set 2/3/4? Heb het nu niet gedaan.

Ander vraagje, eet nu 4 boterhammen met tonijn in water, wel oke maar vind het een beetje flauw. Wat zou ik er nog op mogen/kunnen doen?
pi_93441360
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:04 schreef stoeltafel het volgende:
Net weer lekker getraind. Nieuwe reps nu 4*8 alleen moet het gewicht worden verhoogd bij set 2/3/4? Heb het nu niet gedaan.

Ander vraagje, eet nu 4 boterhammen met tonijn in water, wel oke maar vind het een beetje flauw. Wat zou ik er nog op mogen/kunnen doen?
Peper en wat stukjes augurk.
pi_93442187
Haha zei iemand ook al, zal de volgende keer peper erop doen.
  maandag 28 februari 2011 @ 18:33:18 #272
337072 Zyzz
The King.
pi_93450967
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:04 schreef stoeltafel het volgende:

Tonijn even in de pan gooien en warm maken, dan is het best goed te doen.
Zyzz, son of Zeus, brother of Hercules and father of modern day Aesthetics.
pi_93451065
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:28 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Als je tijd hebt om op fok te posten en een uurtje niks te doen hebt kun je toch trainen?
Nee mijn gym is in de stad waar ik studeer en dat is nu nog een uur reizen+ ik heb geen weekend ov. En de enige gym die hier in de buurt ligt is poep, alleen maar apparaten. En voor de eerst volgende gym moet ik 45 minuten fietsen.
Maar gelukkig over 1-1,5maand op kamers dan woon ik 5 min van mijn gym af.
pi_93461637
Wat eten jullie meestal rond deze tijd?

O magere kwark met müsli en melk
2 crackers met kaas
L 4 boterhammen tonijn in water
O aardappels bal gehakt en groent
Tussendoortjes rijstewafels en veel water

Alleen heb nu vet honger, boterham met pindakaas?
  maandag 28 februari 2011 @ 21:17:12 #275
253447 Ethanolic
pi_93461682
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:16 schreef stoeltafel het volgende:

Kwark.
Deathlift or Die.
pi_93461779
Alweer kwark? Waarom mag een boterham niet of waarom is kwark beter?
Krijg morgen 3kilo noten binnen :)
pi_93461962
Mijn vader maakt altijd zo de tonijn lekker: beetje ketchup en wat uitjes erdoor. Goed te doen
  maandag 28 februari 2011 @ 21:24:55 #278
253447 Ethanolic
pi_93462232
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:18 schreef stoeltafel het volgende:
Langzame eiwitten.
Doe smorgens brinta en een shakey ofzo.
Deathlift or Die.
pi_93462299
Oke nuttig, maar heb nog geen shakes of andere middelen gekocht. Nog niet nodig.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:34:22 #280
253447 Ethanolic
pi_93462859
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:25 schreef stoeltafel het volgende:
Oke nuttig, maar heb nog geen shakes of andere middelen gekocht. Nog niet nodig.
Ik eet meestal smorgens vroeg brinta met melk, uurtje later volkoren brood met kip/pindakaas.
Deathlift or Die.
pi_93462916
Is studentenhaver een beetje geschikt voir de cut?
pi_93464128
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:35 schreef mtchel112 het volgende:
Is studentenhaver een beetje geschikt voir de cut?
Zonder rozijnen/krenten en afhankelijk van hoe je gehele dieet er uit ziet, kan het imo wel.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:55:59 #283
337072 Zyzz
The King.
pi_93464342
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:16 schreef stoeltafel het volgende:

2 crackers met kaas

Wil je groeien?
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:17 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Kwark.
+1
  maandag 28 februari 2011 @ 22:14:57 #284
242666 BeamofLight
pi_93465677
Iemand een prijs-kwaliteits-Whey-tip??
pi_93466234
quote:
Op maandag 28 februari 2011 21:18 schreef stoeltafel het volgende:
Wat voor noten heb je besteld?
  maandag 28 februari 2011 @ 22:28:39 #286
337072 Zyzz
The King.
pi_93466588
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:14 schreef BeamofLight het volgende:
http://www.bulkpowders.co(...)4ebe8bf1738c0d4e9ade
  maandag 28 februari 2011 @ 22:31:08 #287
97111 ukga
Siewosie baas
pi_93466974
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:55 schreef Zyzz het volgende:

[..]

Wil je groeien?

[..]

+1
Nee niet echt, iets vet verlies zou ik fijn vinden op me buik. Maar zal het even uitleggen. Ben pas sinds twee maanden weer aan het trainen en qua voeding pas een weekje bezig. Had nog kaas liggen die me vriendin had gekocht en wil het opmaken vandaag. Heb nog 4 plakjes.

Ben 1.80m 78kilo en wil richting de 74 en dan vet omzetten in spieren zover dat mogelijk is. Verder ben ik niet zo serieus als iedereen hier is. Train gewoon lekker om er wat beter uit te zetten en let wel op mijn voeding.
pi_93467044
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:23 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Wat voor noten heb je besteld?
1KG http://sportsnuts.nl/producten/details/23-Notenmelange voor in de avond
1 KG http://sportsnuts.nl/producten/details/29-Muesli door de kwark
1 KG http://sportsnuts.nl/producten/details/42-Salade_Mix bij de salade
pi_93467180
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:14 schreef BeamofLight het volgende:
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
pi_93467285
Ik geef er veel meer om dat t niet te smerig is :')

http://www.xxlnutrition.nl/whey-delicious/xxl-nutrition
  maandag 28 februari 2011 @ 22:40:19 #292
242666 BeamofLight
pi_93467298
quote:
Ja die zocht ik!

Kan iemand mij precies vertellen over hoe en wat met Whey op welke momenten bij train- en rustdagen? bvd
pi_93467335
Die van body en fit is best lekker, heb zelf alleen nog vanille en banaan gehad maar die waren goed te pruimen.
pi_93467392
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:40 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Ja die zocht ik!

Kan iemand mij precies vertellen over hoe en wat met Whey op welke momenten bij train- en rustdagen? bvd
Elke ochtend en na de training, of sommige prefereren het voor d training te nemen, geen idee wat nou eigenlijk beter is.
  maandag 28 februari 2011 @ 22:48:21 #295
97111 ukga
Siewosie baas
pi_93467812
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:40 schreef Agentperry het volgende:
Die van body en fit is best lekker, heb zelf alleen nog vanille en banaan gehad maar die waren goed te pruimen.
Die coockie en cream heb ik momenteel. die is niet te hakke. en ik meot nog 1.5 kilo :'(
pi_93468167
Zit een beetje te kijken op deze site en wat vinden jullie van deze producten?

Train goed, eet goed en rust goed maar helpt een fatburner nou echt?

http://www.bodyenfitshop.nl/afslankendieet/afslank-toppers
  maandag 28 februari 2011 @ 22:56:32 #297
337072 Zyzz
The King.
pi_93468340
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:31 schreef ukga het volgende:

[..]

de prijs is laag, de kwaliteit ook...?
Ja hoor. :)
  maandag 28 februari 2011 @ 22:59:19 #298
97111 ukga
Siewosie baas
pi_93468532
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:56 schreef Zyzz het volgende:

[..]

Ja hoor. :)
hm dan ga ik die toch maar eens overwegen te kopen :D welke smaken heb jij?
  maandag 28 februari 2011 @ 23:01:03 #299
337072 Zyzz
The King.
pi_93468661
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:59 schreef ukga het volgende:

[..]

hm dan ga ik die toch maar eens overwegen te kopen :D welke smaken heb jij?
Moet je even op de site kijken, weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Tip: kijk ook voor andere supps op die site, alles is een stuk goedkoper.
  maandag 28 februari 2011 @ 23:02:09 #300
337072 Zyzz
The King.
pi_93468728
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:35 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Nee niet echt, iets vet verlies zou ik fijn vinden op me buik. Maar zal het even uitleggen. Ben pas sinds twee maanden weer aan het trainen en qua voeding pas een weekje bezig. Had nog kaas liggen die me vriendin had gekocht en wil het opmaken vandaag. Heb nog 4 plakjes.

Ben 1.80m 78kilo en wil richting de 74 en dan vet omzetten in spieren zover dat mogelijk is. Verder ben ik niet zo serieus als iedereen hier is. Train gewoon lekker om er wat beter uit te zetten en let wel op mijn voeding.
Als je aan het cutten bent moet je ook op je voeding letten. Kaas vervangen door vis/vlees.
Vet kun je niet opzetten in spier, vet en spieren zijn 2 totaal verschillende dingen.
pi_93469853
Oke maar zoals je kon lezen maak ik de kaas op en vul hem zeker niet aan.

Heb nu nog 10 blikken met tonijn best lekker maar mag eem sardine op brood ook?
Eten jullie wel is brood met paté?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')