Gewoon een xtje mee laten trainen met je en het tempo wat hoger leggen, werkt altijd prima bij mijquote:Op maandag 21 februari 2011 20:22 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Zomervakantie is sowieso een ramp in veel sportscholen. Te veel knulletjes die denken dat ze stoer zijn.... Ik train tegenwoordig 's ochtends, dan ontloop ik ze aangezien ze onder schooltijd vaak 's avonds komen.
Dus split is beter dan fullbody?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:29 schreef Mopst3r het volgende:
Doe 1 keer push en 1 keer pull per week met 2 dagen rust tussenin
Ik doe ook altijd 4-5kwartier. 3 of 4 setjes per oefening 8 reps per setje en ongeveer 1minuut rust tussen setjes dan haal ik alijd makkelijk 7-8 oefeningen in die tijd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:58 schreef das_phantom het volgende:
@ agentperry:
http://www.exrx.net/Lists/WorkoutMenu.html
Hoe krijg je trouwens zoveel oefeningen op 1 dag? Ik heb nu 4 oefeningen per dag en zit dan al aan drie kwartier.
Je eet inderdaad niet zoveelquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:51 schreef L-D het volgende:
Uiteraard. Het zijn ook wel vragen die je op internet kan op zoeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Lengte is 1.83
Gewicht 78
Vetpercentage toen ik begon was 18%.
Ik begin de dag met 2 boterhammen (1x met kaas, 1x pindakaas), kiwi en een glas melk
Daarna over de middag verspreid 3 boterhammen (2x kaas, 1x pindakaas)
Daarna avondeten dus
Na het avondeten meestal nog klein handje nootjes of zo, voor het slapen gaan.
@ Agentperry: dus 3 sets van 8 herhalingen? En weet je misschien een aantal oefeningen die goed zijn om mee te beginnen? En is verder de volgorde etc. goed?
Dan heb je een full body schema, wat meestal goed werkt voor beginners.quote:Barbell Squat
Deadlift
Barbell Bench Press
Bent Over rows
Military press
Pull-ups
decline situp weighted
cable cross
kuiten kan je ook doen op de leg press machine, dan zet je alleen je tenen erop (en wat minder gewicht)quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:15 schreef L-D het volgende:
Ga ze zo even opzoeken op internet, hoe dat moet. Benen doe ik nu met die seated press, doe morgen daar 88 mee denk ik want 79 gaat nu al wat makkelijker. Kuiten moet ik nog wat voor verzinnen, daar is geen machine voor helaas maar wil toch wel wat stevigere kuiten hebben, vooral als je een korte broek aantrekt staat dat toch wel wat beter. Vet is slechts 3 kilo of zo, dus dat heeft niet echt prioriteit.
Wat is dan het verschil tussen een full body schema en andere opties? Lijk me niet dat je een hele dag apart neemt voor alleen je biceps, je kuiten etc maar eerder ene dag borst/biceps en andere dag rug/triceps en een dag voor benen. Maar is dat beter dan een full body, zoals je net gaf?
Maar in ieder geval al bedankt voor de tips, hier kan ik echt wat mee. Bedankt!
Alleen Bent Over Row voor rug? Zou er nog wel een Deadlift en/of breed optrekken erbij pakken. Push Ups EN Bench Press heeft ook niet zoveel zin, ik zou Push Ups weglaten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:57 schreef Caveat het volgende:
Ik ben net begonnen met trainen en vroeg mij af of het volgende schema een goed schema is:
Push Ups
Squat
Bent over row
Bench press
Dumbell Shoulder Press
Dumbell curl
Barbell close grip bench press
Calf raises
Tips en/of aanmerkingen? Alvast bedankt!
Edit: doe elke oefening 2x12
Vind dat beter werken, voor bijna elke spiergroep kun je push en pull oefeningen bedenken.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:21 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Dus split is beter dan fullbody?
[..]
Ik doe ook altijd 4-5kwartier. 3 of 4 setjes per oefening 8 reps per setje en ongeveer 1minuut rust tussen setjes dan haal ik alijd makkelijk 7-8 oefeningen in die tijd.
Wat doe jij dan?
Ik kan na het squatten nooit deadliften, omdat m'n benen dan zo naar de klote zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:02 schreef DeRakker. het volgende:
Zou squat als eerste doen...
Grootste spiergroep als eerst, dan naar kleinere werken.
Hier ook.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:50 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik kan na het squatten nooit deadliften, omdat m'n benen dan zo naar de klote zijn.
Dat dus, 5 in de ochtend, 5 voor en 5 na je training. Zo doe ik het.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:42 schreef Agentperry het volgende:
Heb net creatine gekocht maar het lost niet op, hoeveel water moet je bij een schep van 5gram doen.
En hoeveel moet je ervan nemen. Verpakking zei 1e 4 dagen 20g per dag daarna 5g per dag.
Ergens las ik ook 5 gram per dag en 10 gram op trainingsdagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |