abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93230762
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:54 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Dat dus, 5 in de ochtend, 5 voor en 5 na je training. Zo doe ik het.
En dan de eerste week kun je eventueel 2 extra doseringen nemen ligt eraan hoe je erop reageert.
Dat klinkt wel als heel veel maarja ik probeer het eens.
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:24:09 #177
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_93230952
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:54 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Dat dus, 5 in de ochtend, 5 voor en 5 na je training. Zo doe ik het.
En dan de eerste week kun je eventueel 2 extra doseringen nemen ligt eraan hoe je erop reageert.
15 gram creatine?
Pis je allemaal uit. :')
Deathlift or Die.
pi_93232115
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:42 schreef Agentperry het volgende:
Heb net creatine gekocht maar het lost niet op, hoeveel water moet je bij een schep van 5gram doen.

En hoeveel moet je ervan nemen. Verpakking zei 1e 4 dagen 20g per dag daarna 5g per dag.
Ergens las ik ook 5 gram per dag en 10 gram op trainingsdagen.
Op DBB zeggen veel mensen dat oplaadfase maar onzin is en dat je aan 5 gr per dag gewoon genoeg is.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_93232607
Ohja gevonden, ik weet genoeg. Wanneer neem je het dan in op trainingsdagen, 's ochtends of voor de training (of 2 keer)?
quote:
1.The More Creatine You Take, The Better.

You've seen some sick bodybuilders chugging down 10-20 grams of creatine. Is it worth it? According to scientists at St. Francis Xavier University in Nova Scotia, at 0.1 grams per kilogram of bodyweight, male athletes excreted 46% of the ingested creatine within 24 hours. For a 220 pound lifter, this means that if he consumes 10g of creatine, 46%, or 4.6g of creatine, is wasted. In another study performed at the Human Performance Laboratory at Ball State University, scientists confirmed that lower doses of creatine monohydrate (5g/day) are effective, and that results can even be achieved without a loading phase.

2.Creatine Loading Is Mandatory.

Once again, research is proving that less creatine is needed to deliver results. The research cited above also suggests that creatine loading may be nothing more than a waste. Should you load? In most cases, probably not. If you're an elite athlete, a professional bodybuilder or competitive powerlifter, you may want to consider loading, just in case. For the rest of us, 5g is all it takes.
pi_93233280
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:52 schreef Agentperry het volgende:
Ohja gevonden, ik weet genoeg. Wanneer neem je het dan in op trainingsdagen, 's ochtends of voor de training (of 2 keer)?

[..]

Persoonlijk zou ik het sochtends nemen. Ik neem aan dat één scoop 5 gram is?
pi_93242637
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:24 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

15 gram creatine?
Pis je allemaal uit. :')
Bron?
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_93264229
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 09:00 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Bron?
quote:
According to scientists at St. Francis Xavier University in Nova Scotia, at 0.1 grams per kilogram of bodyweight, male athletes excreted 46% of the ingested creatine within 24 hours. For a 220 pound lifter, this means that if he consumes 10g of creatine, 46%, or 4.6g of creatine, is wasted.
Dat stond op dbb
pi_93268009
Ik heb me voedingsschema gemaakt alleen ik zit nu op de 2600 CAL en moet aan de 3200 CAL komen.

Nu zie je dat ik al aardig veel moet eten op 1 dag dus meer kan er denk ik niet bij, misschien nog bij de magere kwark maar meer niet.

Je ziet ook dat de ratio 40/40/20 niet klopt, iets teveel eiwitten maar dat is geen probleem.. maar ik moet iets meer Koolhydraten hebben. Iemand tips?

Verdere kritiek/feedback ook welkom. :)

If not now, then when.
pi_93270382
Ik snap echt niet hoe jullie zoveel eten weg krijgen op een dag... Dan zit ik savonds met t gevoel alsof ik een bom in me buik heb. Gelukkig gain ik aardig wat spiermassa terwijl ik ~100 kcal onder me onderhoud eet.
pi_93270527
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:00 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ik snap echt niet hoe jullie zoveel eten weg krijgen op een dag... Dan zit ik savonds met t gevoel alsof ik een bom in me buik heb. Gelukkig gain ik aardig wat spiermassa terwijl ik ~100 kcal onder me onderhoud eet.
Het valt OPZICH wel mee, het lijkt veel. Bijvoorbeeld 2 sneetjes volkoren met kalkoenfilet erop is zo weg, gekookt eitje ook en 2 rijstewafels ook. Het is licht eten.
If not now, then when.
pi_93270660
Het zijn geen grote maaltijden nee maar over de hele dag genomen is het wel aardig wat. Laat staan dat ik de tijd heb om zo regelmatig te kunnen eten. Dat is bij mij het probleem namelijk.
pi_93270744
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:06 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Het zijn geen grote maaltijden nee maar over de hele dag genomen is het wel aardig wat. Laat staan dat ik de tijd heb om zo regelmatig te kunnen eten. Dat is bij mij het probleem namelijk.
Tsjaa, ik zit op school en op de aangegeven tijdstippen door de dag door heb ik pauze, dus dan eten.
If not now, then when.
pi_93270844
Ik werk 4 dagen p/w van 15:00 tot 22:00 met 1 pauze van 30 minuten.. :(
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:11:12 #189
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93270933
Mag nog wel een beetje groente bij.
pi_93270988
Dan kun je het toch zo inplannen.

9:00 whey, brinta melk
12:00 volkoren, kalkoen filet, eitje, enzo
14:30 voor je weg gaat even het zelfde en dan met slankie 20+ bijv.
en dan neem je gewoon rijst met kipfilet bijv mee in een bakje gemixt met groenten eet je het in die pauze

en dan als je gaat trainen whey

en 's avonds kwark om 22:00.

Kan best, je moet het alleen willen.
If not now, then when.
pi_93271108
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:11 schreef caroline88 het volgende:
Mag nog wel een beetje groente bij.
Heb ik al bij de grote maaltijd 180 gram is best genoeg hoor. Verder weet ik niet waar ik groenten kan inplannen want het wordt dan wel iets teveel.

Ik wil het liefst een voedselproduct met veel koolhydraten wat de ratio naar 40 brengt en met weinig eiwitten zodat me eiwit ratio stabiel blijft. Vandaar de rijstewafels omdat die veel koolhydraten bevatten, helaas niet genoeg.

Helaas weet ik de waarde van die roerbakgroenten niet.
If not now, then when.
pi_93271600
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dan kun je het toch zo inplannen.

9:00 whey, brinta melk
12:00 volkoren, kalkoen filet, eitje, enzo
14:30 voor je weg gaat even het zelfde en dan met slankie 20+ bijv.
en dan neem je gewoon rijst met kipfilet bijv mee in een bakje gemixt met groenten eet je het in die pauze

en dan als je gaat trainen whey

en 's avonds kwark om 22:00.

Kan best, je moet het alleen willen.
Dat is ongeveer wat ik doe, maar vergeet niet dat ik ook nog moet trainen, waardoor er nog eens 2 uur afvallen. Dus dan heb ik voor trainen/werk maar 4 uurtjes om te eten.. Kom ik nog steeds lang niet aan me kcal

quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Heb ik al bij de grote maaltijd 180 gram is best genoeg hoor. Verder weet ik niet waar ik groenten kan inplannen want het wordt dan wel iets teveel.

Ik wil het liefst een voedselproduct met veel koolhydraten wat de ratio naar 40 brengt en met weinig eiwitten zodat me eiwit ratio stabiel blijft. Vandaar de rijstewafels omdat die veel koolhydraten bevatten, helaas niet genoeg.

Helaas weet ik de waarde van die roerbakgroenten niet.
Zou je dat van die ratio's kunnen toelichten? Heb t nooit begrepen :@
pi_93272459
Vraagje aan de kenners hier. Sinds een maandje of 4/5 slik ik medicatie voor mijn ADHD. Wordt er rustiger van wat relax is voor school. Als bijwerking is de eetlust veel minder geworden. Ben van 86 naar 78 kilo gegaan. Was ook te dik dus het is niet erg. Ben 1.80 en weeg dus 78 maar er moet nog wat af, vooral rond de middel. Nu train ik 5 dagen in de week, half uurtje cardio en 2 keer 3 oefeningen per spiergroep. Het probleem, als je het zo wilt noemen is dat ik relatief weinig voeding binnen krijg.

Vanmorgen een boterham met sardientje met sla en een glas verse jus. In de middag is de eetlust erg waardoor ik bijna niks eet. Wel drink ik veel water. Als lunch/avond eten heb ik vandaag een groot bord rijst met tonijn in olijf olie en een appel erin gegeten met een glas melk.

Vraag is, kan ik nu toch breed worden of val ik alleen af? Moet erbij zeggen dat ik de oefeningen echt goed uitvoer. Reps van 12-10-8 met goede rust pauze erin en een goede uitvoering.

Doel, nog iets afvallen rond me middel dit doe ik met de cardio en iets breder worden door de krachttraining. Ben btw 25 jaar. Als tussendoortje eet ik wat fruit, crackertje of rijstewafel.
pi_93274085
Snel vraagje. Mijn huidige lunch bestaat vaak uit 150 gram pasta, 180 gram tonijn (blikje op water) en een paar lepels pesto. Goede lunch?
pi_93274723
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:01 schreef DurumDoner het volgende:
Snel vraagje. Mijn huidige lunch bestaat vaak uit 150 gram pasta, 180 gram tonijn (blikje op water) en een paar lepels pesto. Goede lunch?
Pasta teveel suiker.. vervang het voor kalkoenfilet op volkoren brood wat ik zou doen. Tonijn is prima.
If not now, then when.
pi_93274833
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:36 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje aan de kenners hier. Sinds een maandje of 4/5 slik ik medicatie voor mijn ADHD. Wordt er rustiger van wat relax is voor school. Als bijwerking is de eetlust veel minder geworden. Ben van 86 naar 78 kilo gegaan. Was ook te dik dus het is niet erg. Ben 1.80 en weeg dus 78 maar er moet nog wat af, vooral rond de middel. Nu train ik 5 dagen in de week, half uurtje cardio en 2 keer 3 oefeningen per spiergroep. Het probleem, als je het zo wilt noemen is dat ik relatief weinig voeding binnen krijg.

Vanmorgen een boterham met sardientje met sla en een glas verse jus. In de middag is de eetlust erg waardoor ik bijna niks eet. Wel drink ik veel water. Als lunch/avond eten heb ik vandaag een groot bord rijst met tonijn in olijf olie en een appel erin gegeten met een glas melk.

Vraag is, kan ik nu toch breed worden of val ik alleen af? Moet erbij zeggen dat ik de oefeningen echt goed uitvoer. Reps van 12-10-8 met goede rust pauze erin en een goede uitvoering.

Doel, nog iets afvallen rond me middel dit doe ik met de cardio en iets breder worden door de krachttraining. Ben btw 25 jaar. Als tussendoortje eet ik wat fruit, crackertje of rijstewafel.
Ik zou van die medicatie af blijven en gewoon uitrekenen wat je onderhoud (calorie aantal wat je per dag nodig hebt) moet eten en veel trainen maar dan ook 15 min cardio van te voren, uurtje Krachttrainen daarna nog tot 500 cal in totaal cardio en jezelf slopen. Daar wordt je ook wel rustiger van.

Geloof me die medicatie schiet je niet veel mee op.
If not now, then when.
pi_93274950
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:22 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Dat is ongeveer wat ik doe, maar vergeet niet dat ik ook nog moet trainen, waardoor er nog eens 2 uur afvallen. Dus dan heb ik voor trainen/werk maar 4 uurtjes om te eten.. Kom ik nog steeds lang niet aan me kcal

[..]

Zou je dat van die ratio's kunnen toelichten? Heb t nooit begrepen :@
Je moet zorgen dat de verhouding van je eiwit 40 is, van je koolhydraten 40 en je vetten 20 waar je uit komt op 100%. Zelf snap ik er ook niet veel van. Maar heb begrepen dat de 40/40/20 verhouding de goede is.

Check me schema maar, daar zie je onderaan die verhouding.
If not now, then when.
pi_93275145
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 21:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik zou van die medicatie af blijven en gewoon uitrekenen wat je onderhoud (calorie aantal wat je per dag nodig hebt) moet eten en veel trainen maar dan ook 15 min cardio van te voren, uurtje Krachttrainen daarna nog tot 500 cal in totaal cardio en jezelf slopen. Daar wordt je ook wel rustiger van.

Geloof me die medicatie schiet je niet veel mee op.
Bedankt maar je weet volgens mij niet waarover je praat. Het gaat om de rust in me hoofd, niet lichamelijk maar dit is niet relevant. Maar wat gebeurd er als me cardio en kracht training doet maar meer calorieën verbruikt dan er binnen komt. Ja je valt af maar kunnen je spieren ook groeien?
pi_93275375
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:15 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Bedankt maar je weet volgens mij niet waarover je praat. Maar wat gebeurd er als me cardio en kracht training doet maar meer calorieën verbruikt dan er binnen komt. Ja je valt af maar kunnen je spieren ook groeien?
Ja die medicatie verkleint je eetlust, heb al eerder gehoord van mensen die ADHD hebben en Ritalin slikken die er gestopt mee zijn en veel beter eten, slapen, trainen alles. Dus ik zie het voordeel van die medicatie er totaal niet in.

Je kan ook op natuurlijke wijze rustig blijven.

Ik neem aan dat je wilt afvallen wat je zei dus dan kun je niet tegelijk spieren opbouwen, hetgeen wat ze "Cutten" noemen.

Dus, je eet op onderhoud. Ik bijvoorbeeld heb 3200 CAL per dag nodig, voor cutten moet je er 500 onder liggen die je er af traint met cardio. Dus je moet niet 500 CAL minder eten.

Nadat jij je doel hebt bereikt ga je "Bulken" dat is dus 500 CAL boven je onderhoud liggen waardoor je aankomt maar waardoor je spieren ook goed kunnen groeien. Daarna als de zomer weer er aankomt ga je weer cutten (vetverliezen) en daarna zie je je opgebouwde spieren verschijnen. :)

Misschien is met iemand praten die er echt verstand van heeft? Die rust is wel te verhelpen.
If not now, then when.
pi_93276307
Slik de medicatie pas net en stop al over 5 maanden, het is alleen voor school zoals concentreren beter gaat, daarom. Maar het is zeker niet zo zwart wit als jij het zegt en ik slik geen Ritalin. Verder kan je ook zeggen hoe groot de onrust is als ik toch medicatie slik.

Nu ontopic, bedankt voor je voor je uitleg en kennis. Ik wil nu dus cutten, is het nog goed om dan kracht training te doen? Ga over 7 weken naar me vriendin dus dan zou het mooi zijn als ik resultaat zie. Als laatste, hoe bereken je hoeveel je nodig hebt ? Gemiddeld verbruik je toch 2000 cal per dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')