abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91910083
"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus! :P

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen :).

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen." :{

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in. :)

[Trainingsmethoden]

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt :).

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:

quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet. :P

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.kpn.nl/geem0008//trainingsschema.doc

Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme :P).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.kpn.nl/geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo. :)

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ;) ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.kpn.nl/geem0008//vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Als iemand wilt gaan gebruiken doe dan de moeite jezelf goed in te lezen in de materie, het zijn namelijk medicijnen die je overgedoseerd gaat gebruiken ten behoeve van cosmetische doeleiden.

Hier op GoT is geen ruimte tot educatie op dit punt, ik raad iedereen dan ook aan in deze subsectie goed de sticky topics door te lezen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/

Educate yourself before you medicate yourself!

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden. :P
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten! :7
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje. :)
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is! :P

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010.

#1 Jay Cutler

#2 Phil Health

#3 Branch Warren

En 2 van (volgens kenners ;) ) de beste bodybuilder aller tijden; Arnold Schwarzenegger.

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :) *

Link naar OP.
pi_91910160
Zo.. Gisteren weer -na 5 maanden afwezigheid- begonnen met het oppakken van de draad. Alleen borst en triceps getraind, maar toch weer die altijd lekkere spierpijn in borst, triceps, buik, onderrug en lats. Dan voel je toch weer waar je het voor doet, hoewel die gewichten nu weer echt demotiverend zijn.
  maandag 31 januari 2011 @ 09:50:13 #3
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92113478
Hey Levitas, niet zo snel opgeven hoor! Als de theorie van spiergeheugen een beetje klopt moeten die gewichten snel gaan toenemen. Veel succes! ^O^
pi_92132652
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:50 schreef caroline88 het volgende:
Hey Levitas, niet zo snel opgeven hoor! Als de theorie van spiergeheugen een beetje klopt moeten die gewichten snel gaan toenemen. Veel succes! ^O^
Opgeven zit er voorlopig niet in, hoewel de motivatie nog langer niet terug is. Maar als ik nu weer stop, wordt het alleen maar erger en zodra ik weer op mijn 'oude niveau' zit, voorspel ik dat die motivatie wel weer in orde is.

Nu dus eigenlijk weer aan het trainen voor jan met de korte achternaam. Over een tijdje moet ik onder het mes voor mijn pols (heb 2 ganglionnen) en lig er dan dus weer eventjes uit. Hoe lang weet ik nog niet precies, maar dat zie ik dan wel weer.
  maandag 31 januari 2011 @ 19:48:59 #5
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92137612
Jakkes, dat is balen! Zonder pols blijft er inderdaad weinig over.

Mijn motivatie is top maar mijn training is er niet - hardnekkige rugklachten.
Mis mijn deadlift :'( :'( :'(
pi_92140225
Rugklachten, ze lijken steeds vaker voor te komen. Hoor bij ons in de gym regelmatig jongens klagen over hun rug (vaak snap ik dat ook wel, gezien hun uitvoering). Maar ook van mensen waarvan hun uitvoering wél goed is, hoor ik het de laatste tijd vaak..
  maandag 31 januari 2011 @ 20:37:47 #7
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92141116
Ik weet niet eens of het wel training gerelateerd is, had er vroeger ook last van. Ben bezig een afspraak te regelen met een pro die me kan helpen met de pijn en tegelijk eens een kritische blik op mijn techniek kan werpen.
Gaat allemaal wel goed komen want ik heb hier een klein kapitaal aan spullen staan en die zijn er niet voor de show :P
pi_92148241
Ik doe sinds kort wat buikspier en opdruk oefeningen. Niks heel spectaculairs, maar gewoon wat oefeningen om het geheel wat strakker te krijgen. Nu vraag ik me af hoe vaak ik die oefeningen zou moeten doen. Elke dag? 's ochtends en 's avonds? Wat is het beste voor je lijf?
pi_92149735
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:16 schreef -Dries- het volgende:
Ik doe sinds kort wat buikspier en opdruk oefeningen. Niks heel spectaculairs, maar gewoon wat oefeningen om het geheel wat strakker te krijgen. Nu vraag ik me af hoe vaak ik die oefeningen zou moeten doen. Elke dag? 's ochtends en 's avonds? Wat is het beste voor je lijf?
Elke dag is sowieso teveel van het goede. Minimaal 1 dag rust lijkt mij. Maar als je toch serieus het geheel 'wat strakker' wilt, zou ik eens gaan denken aan het aanschaffen van wat dumbells/barbells of beter: Zoek een sportschool. Met buikspier oefeningen en opdrukken train je voornamelijk alleen je borst en buik, maar wat denk je van de rest (zoals benen en rug)?
  maandag 31 januari 2011 @ 22:48:46 #10
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92150433
Wat Levitas zei. Bovendien krijg je die strakkere buik een heel stuk sneller met deadlifts etc. dan met opdrukoefeningen. (Daarnaast vind ik deadlifts veel leuker maar dat is persoonlijk :P )
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:47:22 #11
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_92163867
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:37 schreef caroline88 het volgende:
Ik weet niet eens of het wel training gerelateerd is, had er vroeger ook last van. Ben bezig een afspraak te regelen met een pro die me kan helpen met de pijn en tegelijk eens een kritische blik op mijn techniek kan werpen.
Gaat allemaal wel goed komen want ik heb hier een klein kapitaal aan spullen staan en die zijn er niet voor de show :P
Ik had vaak last van mijn rug en (door voetbal) van mijn knieen. Ik deed al deadlifts en squads maar vooral met hoog gewicht. Nu ben ik overgegaan op laag gewicht en 20 herhalingen a 3 sets, is echt een wonder tegen rugpijn (en voor m'n knieen).
Deathlift or Die.
pi_92168774
quote:
Op maandag 31 januari 2011 22:38 schreef Levitas het volgende:

[..]

Elke dag is sowieso teveel van het goede. Minimaal 1 dag rust lijkt mij. Maar als je toch serieus het geheel 'wat strakker' wilt, zou ik eens gaan denken aan het aanschaffen van wat dumbells/barbells of beter: Zoek een sportschool. Met buikspier oefeningen en opdrukken train je voornamelijk alleen je borst en buik, maar wat denk je van de rest (zoals benen en rug)?
Okay.. Dus om de dag. En 's ochtends of 's avonds? Of allebei? Wat is het beste?
pi_92576754
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:56 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Okay.. Dus om de dag. En 's ochtends of 's avonds? Of allebei? Wat is het beste?
Om de dag want na de training moeten je spieren 48 uur rust hebben. Of je het 's ochtend of 's avonds doet maakt niet zoveel uit. Het is wel prettig als je er een stukje regelmaat in krijgt lijkt me.
pi_92584892
Durfde het vannacht nog niet te melden maar ik ben *O* *G* *O*

Gisteren naar mijn personal trainer gereden en die is even op mijn rug gaan zitten leunen.
Rugspiertjes vakkundig opgerekt en de rugpijn is helemaal weg.
Ook al hebben we na dat rekken nog 2 uur getraind als een beest. Heel intensief.
pi_92584915
PS Vanmorgen was de litmus test en die is geslaagd want ik ben dus zonder rugpijn mijn bed uit gekomen!
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:42:54 #16
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92875141
Nemen er mensen hier ook specifiek Caseine eiwitten?

Ik neem altijd 1 schep (23 gram pure eiwit) voor het slapen. Het liefst gooi ik 2 scheppen in me shakebeker, maar het probleem is; de poeder is zo fijn, dat het fucking veel water opneemt.
Als ik een shake van 2 scheppen neem, word ik 2 x wakker omdat ik nodig moet pissen

hebben meer mensen dit probleem met caseine?
:)
pi_92875265
huh
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_92875285
quote:
oke bedankt ^O^ ga straks mijn eerste portie innemen 1 theelepeltje zoals er op de verpakking staat.

hopelijk dat ik gelijk iets merk?

ik kreeg er gewoon geen gewicht meer op en ben nu echt al een tijd bezig, dit demotiveerde me gewoon heel erg dus dan maar met wat creatine
Wanneer je geen resultaat behaald ligt t of aan voeding of training of rust...
De basis is fout, dus creatine gaat niks helpen..tenminste niet voor langer termijn.
pi_92875578
Trouwens deze 1-2weken weer lekker vooruitgang geboekt :D
Dumbell benchpress 68kg laatste keer (6 reps) :s)
pi_92876660
Dumbbel bench heb ik laatste tijd best veel vooruitgang op geboekt maar ben dan ook een beginner.

2 maanden geleden begon deed ik 22 kg per hand, nu zit ik al op de 26 of 28, ligt eraan of ik hem als eerste doe of na de incline bp. Krijg er alleen wel steeds meer moeite mee de gewichten goed te krijgen voor ik aan de eerste rep begin. Is hier een techniek voor of moet ik gewoon mijn trainingsmaat vragen ff te helpen. Want voorheen met lagere gewichten ging het nog prima.
pi_92877079
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:20 schreef Agentperry het volgende:
Dumbbel bench heb ik laatste tijd best veel vooruitgang op geboekt maar ben dan ook een beginner.

2 maanden geleden begon deed ik 22 kg per hand, nu zit ik al op de 26 of 28, ligt eraan of ik hem als eerste doe of na de incline bp. Krijg er alleen wel steeds meer moeite mee de gewichten goed te krijgen voor ik aan de eerste rep begin. Is hier een techniek voor of moet ik gewoon mijn trainingsmaat vragen ff te helpen. Want voorheen met lagere gewichten ging het nog prima.
Ja vroeger zwiepte ik de gewichten goed :P
Maar nu leg ik ze eerst op mn knieën en dan naar achter gaan liggen.
Je benen ff stoot naar boven geven..
Dan wanneer je ligt heb je de gewichten bij de borst, dan kwestie van naar boven drukken.
Tis altijd verrot en zwaar.. marja.. dit is wel t beste.
Met hoog gewicht haal je niet zonder deze techniek.

Je kan altijd ff met minder gewicht dit oefenen :)
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:45:25 #22
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_92877686
laat maar
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_92878013
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dan wanneer je ligt heb je de gewichten bij de borst, dan kwestie van naar boven drukken.

En dan zodra je de ellebogen naar buiten doet kan de spotter je de eerste keer omhoog brengen met zware gewichten.
pi_92878075
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:51 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

En dan zodra je de ellebogen naar buiten doet kan de spotter je de eerste keer omhoog brengen met zware gewichten.
kan.. je kan m ook gewoon tellen als 1 rep :P
pi_92883777
Ik heb me energie behoeften uitgerekend en dat is in totaal 3200 cal per dag.

Ik zat zelf aan zoiets te denken:

's morgens na wakker worden: Melk gemixt met brinta en whey
om de 3 uur brood met kaas/kipfilet en af en toe gekookt eitje
's avonds gekookte kip/vis met gekookte rijst (of veel groenten)
1.5 uur voor training whey
2 uur voor slapen magere kwark 150gram

en per dag drink ik sowieso standaard 1.5 tot 2 L water.

Nu wil ik gaan afvallen en ik moet er dan 500 cal onder zitten maar ik lees over cutten dat ik beter vet kan verliezen dus niet onder aantal cal liggen maar ik moet me cal berekenen op VVM (vet vrije massa) hoe bereken ik zoiets?

Nu is het zo dat ik na 2 jaar luieren weer begin, maar is het verstandiger om te wachten met bijv XXL Energize of Lipo 6x als extra fatburner en meer energie of..?
If not now, then when.
pi_92887004
Is dit nu "deel 98"?
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:39:29 #27
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92889691
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:05 schreef CarbonC het volgende:
Is dit nu "deel 98"?
ja
pi_92895102
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

thx, het lukt nu allemaal nog wel zo maar ben bang dat als ik boven de 30 komen met dumbbels dat het dan allemaal niet meer lukt.
pi_92895875
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:52 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

kan.. je kan m ook gewoon tellen als 1 rep :P
Als ik 55kg dumbbels vanuit me borst in 1 keer omhoog moet brengen is bijna al me kracht al verloren...
pi_92896417
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:04 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Als ik 55kg dumbbels vanuit me borst in 1 keer omhoog moet brengen is bijna al me kracht al verloren...
hoe je train je normaal dan? je gaat toch altijd vanuit je borst omhoog? of stop je normaal al ergens in de lucht ofzo?
pi_92896702
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb me energie behoeften uitgerekend en dat is in totaal 3200 cal per dag.

Ik zat zelf aan zoiets te denken:

's morgens na wakker worden: Melk gemixt met brinta en whey
om de 3 uur brood met kaas/kipfilet en af en toe gekookt eitje
's avonds gekookte kip/vis met gekookte rijst (of veel groenten)
1.5 uur voor training whey
2 uur voor slapen magere kwark 150gram

en per dag drink ik sowieso standaard 1.5 tot 2 L water.

Nu wil ik gaan afvallen en ik moet er dan 500 cal onder zitten maar ik lees over cutten dat ik beter vet kan verliezen dus niet onder aantal cal liggen maar ik moet me cal berekenen op VVM (vet vrije massa) hoe bereken ik zoiets?

Nu is het zo dat ik na 2 jaar luieren weer begin, maar is het verstandiger om te wachten met bijv XXL Energize of Lipo 6x als extra fatburner en meer energie of..?
Reken eens uit wat erin zit. Je hebt vrij veel koolhydraten en vrij weinig eiwitten.
En ik weet niet wat voor vis je eet, maar als je het bv tonijn op waterbasis is, heb je ook vrijwel geen goede vetten.
Ik denk dat als je eerst even op onderhoud eet, je meer resultaat boekt met minder moeite. Gewoon omdat je 2 jaar stil hebt gezeten.
En een fatburner heb je helemaal nog niet nodig joh.

Hoe ben je aan je energie behoefte gekomen?
pi_92896978
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:19 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Reken eens uit wat erin zit. Je hebt vrij veel koolhydraten en vrij weinig eiwitten.
En ik weet niet wat voor vis je eet, maar als je het bv tonijn op waterbasis is, heb je ook vrijwel geen goede vetten.
Ik denk dat als je eerst even op onderhoud eet, je meer resultaat boekt met minder moeite. Gewoon omdat je 2 jaar stil hebt gezeten.
En een fatburner heb je helemaal nog niet nodig joh.

Hoe ben je aan je energie behoefte gekomen?
Hier nog is de post wat uitgebreider en meer wat ik wil:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb deze formule gebruikt om me standaard calorien te berekenen:

66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

en dan * 1,55 voor me totale behoefte.

Ik zit zelf ook op DBB en heb daar ook rongekeken, maar ik moet eerst even mijn laptop maken zodat ik beter een schema kan maken want dit ding is 10 niks.

Maar iig heb ik dus nog de vraag of ik beter kan cutten (waarbij ik de VVM (vet vrije massa) moet berekenen maar niet weet hoe) of beter kan afvallen en 500 cal onder de 3200 te zitten.

Ik heb gelezen dat je bij cutten puur vet wegwerkt en ik heb laat maar zeggen een buikje en van die zwembanden bij mijn taille.
If not now, then when.
pi_92903412
Die formule is fout. Zou betekenen dat een papzak van 100kg dezelfde behoefte heeft als iemand die droog en gespierd op 100kg zit.

Laat eerst je vet eens meten.
pi_92903900
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:24 schreef Levitas het volgende:
Rugklachten, ze lijken steeds vaker voor te komen. Hoor bij ons in de gym regelmatig jongens klagen over hun rug (vaak snap ik dat ook wel, gezien hun uitvoering). Maar ook van mensen waarvan hun uitvoering wél goed is, hoor ik het de laatste tijd vaak..
Ik heb er ook last van, vooral mijn onderrug waneer ik buik train.
Ik krijg zo vaak een zeurderige pijn, dat ik buik wel eens oversla erdoor.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:06:36 #35
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_92905810
vorm, techniek, ego (als in zwaarder gewicht tillen omdat het "stoer" is terwijl je lichaam het niet aankan) helpen daarin allemaal niet mee natuurlijk + dat heel veel mensen wel de grote spieren trainen in apparaten die het allemaal mooi isoleren maar daarbij de kleinere "balansspieren" verwaarlozen.

Ik heb al jaren geen apparaat meer aangeraakt
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_92906497
quote:
9s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:48 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Ik heb er ook last van, vooral mijn onderrug waneer ik buik train.
Ik krijg zo vaak een zeurderige pijn, dat ik buik wel eens oversla erdoor.
die mensen hebben vaak ook een vorm van lordosis of anterior pelvic tilt etc. Zwaar deadliften en dan buikspieren verwaarlozen lost het probleem niet op. Stretchen van hip flexors en de onderrug helpt al vaak een hoop. Wat meer accent op je bilspieren (hoe vaak hoor je dat iemand door zijn kont is gegaan? het is vrijwel altijd de onderrug) en buikspieren als progressieve krachttraining is ook niet verkeerd. Ik zelf doe geen crunches of situps voor buik omdat ik het ook niet lekker vind mijn onderrug... het voelt niet natuurlijk. Wat ik wel doe. Lineair: turkish get up, ab wheel, dragon flags, leg raises. Rotatie: windmill, russian twists, saxon side bents, figure 8's.
pi_92907048
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:35 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

. Wat ik wel doe. Lineair: turkish get up, ab wheel, dragon flags, leg raises. Rotatie: windmill, russian twists, saxon side bents, figure 8's.
Ik ga hier dan ook eens naar kijken, bedankt.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:58:39 #38
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_92907158
Planks! Eigenlijk 1 vd betere oefeningen die je kan doen voor je abs
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_92907325
planks zijn weer een stabilisatie/compressie oefening en zodoende train je met die oefening je buik hetzelfde als met deadlifts en squats
pi_92907490
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 08:07 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Die formule is fout. Zou betekenen dat een papzak van 100kg dezelfde behoefte heeft als iemand die droog en gespierd op 100kg zit.

Laat eerst je vet eens meten.
Fout? Deze formule wordt gebruikt op het DBB forum..

Hoe zou je het anders moeten berekenen?

Me vet percentage is 28% volgens de formule lengte/lichaamsgewicht.

En wat was ook alweer de regel voor whey shake hoeveel gr. per lichaamsgewicht.
If not now, then when.
pi_92907608
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

dan zou je behoorlijk dik zijn met dat vetpercentage. Maar in die formule wordt idd geen rekening gehouden met vetpercentage; een papzak van 100kg en een gespierde vent van 100kg met weinig vet zouden precies hetzelfde eindigen met deze formule.
pi_92907702
dit plaatje legt wel een beetje de formule die jij gebruikt uit:

pi_92907867
Hoe bereken ik dan me vet percentage en me hoeveelheid carolien die ik per dag moet innemen.
If not now, then when.
pi_92908040
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe bereken ik dan me vet percentage en me hoeveelheid carolien die ik per dag moet innemen.
download burn the fat feed the muscle, hoef je geen whizzkid voor te zijn om dat te kunnen vinden. Staat alles in makkelijke spreektaal uitgelegd en formules waar je niet gestudeerd voor hoeft te hebben.
pi_92908814
Je vetpercentage moet je meten, dat kun je niet berekenen.
pi_92909039
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:49 schreef caroline88 het volgende:
na het meten moet je het toch echt berekenen :D
pi_92912726
Ik weet niet hoor maar de formule die ik gebruikt heb is de Harris Benedict formule die de meesten mensen van DBB toepassen en de formule zelf staat in de stickie.

Deze formule komt uit een wetenschappelijk onderzoek..
If not now, then when.
pi_92912864
dan is de halve formule, je moet ook rekening houden met:
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9
pi_92913316
toen ik wat jonger was en in de vakantieperiode in de bouw werkte, gebruikte ik een keer een hartslagmeter met calorieën teller bla... toen kwam ook uit dat ik meer dan 5000 calorieën verbrandde alleen tijdens werktijd.
Nu wil ik niet claimen dat die meter een goede weergave is van de echte calorieën die ik heb verbrand die dag, maar jouw formule die je postte houdt geen rekening met activiteit buiten trainen om.
pi_92922112
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:54 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

na het meten moet je het toch echt berekenen :D
Jij misschien,
Ik lekker niet :P
pi_92922870
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:56 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Jij misschien,
Ik lekker niet :P
wat voor deftig spul heb jij dan?
pi_92923539
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:31 schreef Spartacus911 het volgende:
dan is de halve formule, je moet ook rekening houden met:
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9
Omdat ik weer begin na een tijdje heb ik al x 1.55 gedaan.
If not now, then when.
pi_92924104
34 kcal is calorien neem ik aan en Kj Kilojoule?
If not now, then when.
pi_92924167
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
1 kilojoule = 239.005736 calories
zegt google me snel
maar ja, dat is het inderdaad
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:48:26 #55
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92924277
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
kcal is kilo calorie
1 kcal is dus 1000 calorieën
pi_92924620
maar ik had al een tip gegeven om te downloaden, daar staat alles uitgelegd wat diegene moet weten. Een vriend van mij vraagt ook al 3 jaar terug hoe hij moet afvallen en al die dingen, gaf hem dat pdf'je maar nooit gelezen... ik blijf geen antwoord geven. Echt geen bladzijde gelezen maar wel echt om de week vragen stellen al 3 jaar lang.
pi_92925135
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Op DBB zit ook meer troep dan op andere fora. Een paar die verstand hebben, en een hele grote lading die niets anders doet dan bluffen/napraten.

Daarbij kunnen het oude stickies zijn. Heel leuk als het wetenschappelijk onderbouwd is, maar nogal nutteloos als het uit de '80 is. De tijd waarin ze dianabol en groeihormoon gewoon aan kinderen gaven die een beetje langzaam groeide.

quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:49 schreef caroline88 het volgende:
Idd.
  donderdag 17 februari 2011 @ 18:16:14 #58
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92925180
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:59 schreef Spartacus911 het volgende:
maar ik had al een tip gegeven om te downloaden, daar staat alles uitgelegd wat diegene moet weten. Een vriend van mij vraagt ook al 3 jaar terug hoe hij moet afvallen en al die dingen, gaf hem dat pdf'je maar nooit gelezen... ik blijf geen antwoord geven. Echt geen bladzijde gelezen maar wel echt om de week vragen stellen al 3 jaar lang.
dit is fok, verwacht er niet te veel van :P
pi_92928936
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:15 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

wat voor deftig spul heb jij dan?
Nou deftig? dat weet ik niet. Maar ik ben de blijde bezitter van een omron vetmeter.
Ik tik de stats erin en hij rekent na de meting het percentage en aantal kilo's vet uit.
pi_92929896
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:40 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Nou deftig? dat weet ik niet. Maar ik ben de blijde bezitter van een omron vetmeter.
Ik tik de stats erin en hij rekent na de meting het percentage en aantal kilo's vet uit.
zoiets dus

ik heb ook ooit zoiets aangeschaft waarbij je ook activiteitsniveau kan invoeren en als ik dat een klein beetje aanpas kan ik zomaar 10% verschillen qua lichaamsvet. Zonde van mijn geld uiteindelijk, een tangetje van een paar euro was beter geweest.
pi_92941462
Zon ding wordt al beinvloed door je hoeveelheid eelt. Daarbij meet het beiden wat anders (aangezien zon weegschaal ook je organisch vocht meerekent).

Laatste keer dat mijn abs doorbraken (geen idee hoe laag ik precies zat), had ik volgens dat ding een vetpercentage van 35%.
pi_92943511
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:48 schreef ukga het volgende:

[..]

kcal is kilo calorie
1 kcal is dus 1000 calorieën
Dat kan nooit, dus dan is 100 gr. tonijn in water wat 105 Kcal is 105.000 Calorien? :P
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:59 schreef Spartacus911 het volgende:
Ik heb hem gedownload en ben hem aan het lezen.

Maar er zit nog een bestand bij om je vet percentage te berekenen en gebruiken ze ook zo'n klemmetje... ik kan beter bij de sportschool even mijn vet percentage laten berekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 17-02-2011 23:25:06 ]
If not now, then when.
pi_92954849
Vetmeting van onbetrouwbaar naar betrouwbaar:
- electronische meting met zo'n hand ding;
- electronische meting met een weegschaal;
- electronische meting met een weegschaal waarbij je ook elementen in je hand moet houden (bepaalde Tanita weegschalen hebben dit);
- knijper;
- onderdompelmethode.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:00:35 #64
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92955053
CarbonC ik ben het niet met je eens want die weegschaal met handding was buitengewoon inconsistent dus onbetrouwbaarder dan mijn omron vetmeter ("zo'n hand ding")
pi_92966459
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 09:53 schreef CarbonC het volgende:
Vetmeting van onbetrouwbaar naar betrouwbaar:
- electronische meting met zo'n hand ding;
- electronische meting met een weegschaal;
- electronische meting met een weegschaal waarbij je ook elementen in je hand moet houden (bepaalde Tanita weegschalen hebben dit);
- knijper;
- onderdompelmethode.
Wat is dan de beste methode en niet zo duur, die knijper?

Wat houd onderdompel methode in?
If not now, then when.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:25:54 #66
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92966577
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat kan nooit, dus dan is 100 gr. tonijn in water wat 105 Kcal is 105.000 Calorien? :P
Dat kan dus wel

waar dacht jij dat die 'K' van Kcal voor staat dan?

quote:
Eén calorie is de hoeveelheid warmte die nodig is om één gram zuiver water één graad Celsius te verwarmen (zie beneden bij "Definities van calorie").
Dit is erg weinig, daarom wordt vaak de kilocalorie, afgekort Cal (met hoofdletter!) of kcal, gebruikt. Dit is de hoeveelheid warmte die nodig is om één kilogram water één graad celsius te verwarmen.
pi_92966627
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:25 schreef ukga het volgende:

[..]

Dat kan dus wel

Ik moet aan 2700 cal komen in totaal en 105.000 cal voor tonijn is wel beetje veel niet?
If not now, then when.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:28:01 #68
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92966691
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik moet aan 2700 cal komen en 105.000 cal voor tonijn is wel beetje veel niet?
Dat komt omdat het meestal fout staat aangeduidt en die fout is inmiddels ingeburgert, maar kcal is officeel KILO calorie

in principe behoor jij dus 2700 Kcal binnen te krijgen per dag, en niet 2700 cal
pi_92967228
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:28 schreef ukga het volgende:

[..]

Dat komt omdat het meestal fout staat aangeduidt en die fout is inmiddels ingeburgert, maar kcal is officeel KILO calorie

in principe behoor jij dus 2700 Kcal binnen te krijgen per dag, en niet 2700 cal
Oooh ja waarom dan zo moeilijk doen.. dus de tonijn is gewoon 105 calorien in principe..
If not now, then when.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:48:24 #70
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92967574
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Oooh ja waarom dan zo moeilijk doen.. dus de tonijn is gewoon 105 calorien in principe..
:') nee
je zegt toch ook niet; ik weeg 90 gram
je zegt; ik weegt 90 KILO gram
pi_92967626
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:48 schreef ukga het volgende:

[..]

Ja oke, maar mijn vraag was of 105 Kcal gewoon vanaf de 2700 Cal moest worden gehaald of dat het anders moest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 18-02-2011 16:15:57 ]
If not now, then when.
pi_92968727
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:25 schreef ukga het volgende:

[..]

Dat kan dus wel

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik moet aan 2700 cal komen in totaal en 105.000 cal voor tonijn is wel beetje veel niet?
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:48 schreef ukga het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja oke, maar mijn vraag was of 88 Kcal gewoon vanaf de 2700 Cal moest worden gehaald of dat het anders moest.
Voor de veteranen in dit topic: ik krijg een aardige Ivosnivo deja-vu hierbij.
pi_92968837
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:13 schreef CarbonC het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Voor de veteranen in dit topic: ik krijg een aardige Ivosnivo deja-vu hierbij.
Want? :P
If not now, then when.
pi_92969049
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:00 schreef caroline88 het volgende:
CarbonC ik ben het niet met je eens want die weegschaal met handding was buitengewoon inconsistent dus onbetrouwbaarder dan mijn omron vetmeter ("zo'n hand ding")
- Er zit natuurlijk wel kwalitatief verschil tussen de merken van hetzelfde type vetmeter. Echter: bij die armmeters wordt alleen een stroompje door je armen gestuurd, bij een gewone weegschaal alleen door je benen. Dat is een groter deel van het lichaam, vandaar dat in het algemeen weegschalen iets "beter" zijn dan die hand-dingen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat is dan de beste methode en niet zo duur, die knijper?

Wat houd onderdompel methode in?
Je lichaam onderdompelen in water om zo het volume te berekenen. Samen met je gewicht kun je dan je soortelijke massa bepalen, waaruit dan je vetpercentage af te leiden is.
pi_92969177
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:21 schreef CarbonC het volgende:

[..]

- Er zit natuurlijk wel kwalitatief verschil tussen de merken van hetzelfde type vetmeter. Echter: bij die armmeters wordt alleen een stroompje door je armen gestuurd, bij een gewone weegschaal alleen door je benen. Dat is een groter deel van het lichaam, vandaar dat in het algemeen weegschalen iets "beter" zijn dan die hand-dingen.

[..]

Je lichaam onderdompelen in water om zo het volume te berekenen. Samen met je gewicht kun je dan je soortelijke massa bepalen, waaruit dan je vetpercentage af te leiden is.
Dat is lastig, dus dan is de knijper de beste? Of gewoon bij de sportschool uit laten rekenen?

En 105 Kcal van tonijn moet ik afhalen van me 2700 Cal in totaal toch?
If not now, then when.
pi_92970901
Waar kun je goedkoop zo'n knijper bestellen?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:09:04 #77
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92971494
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:57 schreef Agentperry het volgende:
op google
pi_92971640
:')
pi_92971851
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:09 schreef ukga het volgende:

[..]

op google
Shittt... kanker beter op.. :r
If not now, then when.
pi_92972968
Kan alleen maar van die elektrische dingen vinden, mij lijkt een ouderwetse tang fijner. Of is dit minder accuraat?
pi_92973818
quote:
http://www.xxlnutrition.nl/vetpercentage-meter

Kusje doei :*
pi_92973932
http://www.amazon.com/gp/(...)direct=true&v=glance

Deze maar eens bestellen. voor 5 euro kan er weinig fout gaan.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 18:22:53 #83
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92974839
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:01 schreef Agentperry het volgende:
http://www.amazon.com/gp/(...)direct=true&v=glance

Deze maar eens bestellen. voor 5 euro kan er weinig fout gaan.
die heb ik ook. die werkt serieus echt kut. gaar ding van plastic
je kunt er beter eentje met een veer kopen
pi_92975968
Godver train sinds kort weer mn schouders, deed voorheen machine shoulder press, dit mocht ik niet meer van mijn fysio. Heb nu barbell upright row gedaan, lijkt net of mn schouders verbrijzeld zijn nu
pi_92976218
quote:
Stel, je hebt hem.
Hoe wil jij jezelf op je rug meten?
En hoe wil jij controleren of je het goed doet, als jij je eigen vet niet eens weet?

Als het goed is kan je het bij je gym gewoon gratis laten meten...

quote:
7s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:00 schreef caroline88 het volgende:
Komt door je geslacht. Helemaal wanneer jij het gemeten hebt rondom of tijdens je periode, is het verklaarbaar waarom jij het tegenovergestelde resultaat had.
pi_92976675
Hmm ja zal het eens gewoon bij mijn gym navragen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:47 schreef mtchel112 het volgende:
Godver train sinds kort weer mn schouders, deed voorheen machine shoulder press, dit mocht ik niet meer van mijn fysio. Heb nu barbell upright row gedaan, lijkt net of mn schouders verbrijzeld zijn nu
Mag je helemaal geen overhead presses meer doen of niet meer met de machine? Doe anders gewoon military/overhead/pushpress.
pi_92976923
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 19:00 schreef Agentperry het volgende:
Hmm ja zal het eens gewoon bij mijn gym navragen.

[..]

Mag je helemaal geen overhead presses meer doen of niet meer met de machine? Doe anders gewoon military/overhead/pushpress.
ik mag inderdaad geen overhead presses meer doen. Ik heb heel veel last van nekklachten. Ik heb nu gedoucht en het is gelukkig wat minder geworden. Nog nooit zulke spierpijn gehad
pi_92977174
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:04 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

ik mag inderdaad geen overhead presses meer doen. Ik heb heel veel last van nekklachten. Ik heb nu gedoucht en het is gelukkig wat minder geworden. Nog nooit zulke spierpijn gehad
Gewoon goed eten en voor het slapen een asperine erin knallen. Doordat je dan een goede nachtrust hebt is je herstel ook wat sneller.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:19:43 #89
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92977869
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:52 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Komt door je geslacht. Helemaal wanneer jij het gemeten hebt rondom of tijdens je periode, is het verklaarbaar waarom jij het tegenovergestelde resultaat had.
Nee dat komt niet door mijn geslacht want ik heb 13 weken lang wekelijks gemeten en hij was alleen maar consistent in het onbetrouwbaar zijn.
pi_92978033
Dit is trouwens mijn schema, kritiek en tips zijn welkom. Ben net begonnen met echt serieus trainen.

Maandag: biceps, borst, buik
Alternate hammer curl
Barbell curl
preacher curl
Bench press machine
Dumbell fly
Dumbell bench press
crunch
crunch met benen omhoog

Woensdag: schouders, triceps rug
Barbell upright row
One arm dumbell row
Cable seated row
Cable triceps pushdown
Seated tricep press
Dumbell lateral raise

Zaterdag
Zelfde bicepsoefeningen als maandag
Buikspieren
Cardio
pi_92978701
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:19 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Nee dat komt niet door mijn geslacht want ik heb 13 weken lang wekelijks gemeten en hij was alleen maar consistent in het onbetrouwbaar zijn.
En dan kan het niet door je geslacht komen..... omdat?
pi_92978802
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:22 schreef mtchel112 het volgende:
Dit is trouwens mijn schema, kritiek en tips zijn welkom. Ben net begonnen met echt serieus trainen.

Maandag: biceps, borst, buik
Alternate hammer curl
Barbell curl
preacher curl
Bench press machine
Dumbell fly
Dumbell bench press
crunch
crunch met benen omhoog

Woensdag: schouders, triceps rug
Barbell upright row
One arm dumbell row
Cable seated row
Cable triceps pushdown
Seated tricep press
Dumbell lateral raise

Zaterdag
Zelfde bicepsoefeningen als maandag
Buikspieren
Cardio
Naar aanleiding van wat heb je die gemaakt? Aangezien ieder boekje begint met dat je bij spiergroepen van groot naar klein gaat. Dus eerst rug, dan tricep, dan schouders.
pi_92978974
Dus de spiergroepen anders indelen?
pi_92981258
Ik mis ook iets in je schema... :X
pi_92981560
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:15 schreef CarbonC het volgende:
Ik mis ook iets in je schema... :X
Iets met benen?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_92982376
Ja klopt die moet ik er nog inzetten, zoals ik al zei ben nieiw in het maken van schemas, hiervoor volgde ik ik netjes een standaard schema van de sportschool zelf :')
pi_92984724
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:32 schreef mtchel112 het volgende:
Ja klopt die moet ik er nog inzetten, zoals ik al zei ben nieiw in het maken van schemas, hiervoor volgde ik ik netjes een standaard schema van de sportschool zelf :')
Welke sportschool is dat die schema's maakt zonder beenoefeningen er in??
pi_92986594
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 21:07 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Welke sportschool is dat die schema's maakt zonder beenoefeningen er in??
die zaten erin alleen heb ik ze er nog niet ingezet. Verder wil ik ze niet te gespierd, cardio en wat squats erbij vind ik wel voldoende
pi_92993891
Kun je in principe 8 verschillende oefeningen voor 1 spiergroep doen, bijv de rug?

Heb een boek gekocht allang geleden toen ik fitnesste die heet Krachttraining van Frederic Delavier, kun je zo op bol.com bestellen en staat elke spier in beschreven met welke oefeningen zeker een aanrader!
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')