quote:Op zondag 23 januari 2011 22:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
We mikken op borstvoeding. Om haar nou vannacht een tiet tussen mijn benen te laten leggen gaat me ook wel wat ver.
Hoewel, als ik dacht dat het zou helpen....
Dan schrik je je ook rot!quote:Op maandag 24 januari 2011 00:48 schreef Sannne het volgende:
Mijn moeder had 3 dagen rugpijn en ineens volledige ontsluiting. Dus wie weet
Ik probeer alles altijd in hapklare, zo gunstig mogelijk klinkende blokjes terug te brengenquote:Op maandag 24 januari 2011 08:23 schreef Kuukske het volgende:
Oh verhip ja. Als je het zo zegt dat klinkt dat wel tof.
Nou, dat gaat hard.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Veel plezier met de echo kuukse
Wij hebben volgende week de 20wk echt wat inhoud dat ik al bijna op 1/2 ben![]()
Nog maar max 23wk ziek
Als die zo blijft liggen is een KS noodzakelijk. Maar dat weten ze pas vanaf 28wk verder kan ze bloedverlies krijgen wat onschuldig is maar dat hoeft niet.quote:Op maandag 24 januari 2011 12:16 schreef cleany het volgende:
alles leek helemaal goed te gaan, maar bij de echo werd verteld dat de placenta niet goed lag, een zogenoemde Placenta previa.
ze zeiden daar dat er niets aan de hand was, maar m'n vrouw maakt zich toch zorgen,
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dan wacht je toch gewoon even tot 3 maartquote:Op zondag 23 januari 2011 22:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
![]()
Je bent er wel klaar mee?
Ik heb tot nu toe niet het idee dat ik voor ga kruipen hoor maar ik vind de uitgerekende datum erg mooi. Ik hou van het getal 3 dus vanaf dan kan ik niet meer beloven.
mijn vrouw heeft dat ook. is dat zo uitzonderlijk?quote:Op maandag 24 januari 2011 12:58 schreef Beessie-Jen het volgende:
FR; je bent gewoon al bijna op de helft... vind het wel enorm sneu voor je dat je nu nog steeds misselijk bent... wat een rampscenario zeg..![]()
bij de meeste vrouwen gaat het na het 1e trimester aanmerkelijk beter met de misselijkheid...quote:Op maandag 24 januari 2011 13:02 schreef cleany het volgende:
[..]
mijn vrouw heeft dat ook. is dat zo uitzonderlijk?
Dan is het vast een meid!quote:Op maandag 24 januari 2011 13:36 schreef p_iglet het volgende:
Shoppen had ik gelukkig al gedaan, paar weken terug online in de uitverkoop, maar mijn buik is het punt niet. Alleen mijn heupen lijken ineens tig cm breder en daar past dus niets meer dicht. Ook mijn riem niet.
Lujaxa wat is je uitgerekende datum, dan zet ik je er bij!quote:Op maandag 24 januari 2011 09:53 schreef Lujaxa het volgende:
goedemorgend dames
Hier afspraak gemaakt met gyn.. mag woensdag al langsgaan![]()
sta nog altijd niet in lijstje![]()
Hier nog steeds misselijk.. bij vorige zwangerschappen was het toch niet zo erg hoor als nu
Volgens mij heb je dan geen echo hoor Kuukske. Ze prikken nu bloed en de resultaten daarvan nemen ze mij tijdens je termijnecho (12 weken). Wij hebben ook de combinatietest gedaan en bij ons ging het op die manier, dus helaas geen extra echo.quote:Op maandag 24 januari 2011 09:59 schreef Kuukske het volgende:
@TM:. Keilief van je moeder!! Ik heb alleen een klein Heideroosjes-tshirtje. Maar daar smelt ik alleen al helemaal bij weg. Ooit 'ns gekocht bij een concert, onder het mom van.. leuk voor later.
Ik mag me morgen ook weer bij de vk melden. Ik ben erg benieuwd. Vandaag overigens de bloedafname voor zowel de standaardonderzoeken, als de combinatietest. Dus volgens mij hebben we vandaag dan ook een echo. We kiezen overigens bewust voor de test i.v.m. voorkomende dingen in de schoonfamilie.
Nee in het lijstje doe nog maar niet. Woensdag na de echo als ik meer weet is dat prima.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:57 schreef danic het volgende:
MeNicole2 gefeliciteerd (toch?).
Wil je dat ik je in de lijst toevoeg?
Grappig je naam, alsof je weet hoe ik heet hihi
Ik denk rond de 12 weken. Maar kan net zo goed 6 weken zijn.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:23 schreef twentemeisje het volgende:
Gefeliciteerd MeNicole! Hoe lang ben je nu zwanger denk je?
(Kwamen wij trouwens niet uit dezelfde stad? Of heb ik het helemaal mis en is dat een andere MeNicole?)
Heb je zo'n lange cyclus dan?quote:Op maandag 24 januari 2011 15:24 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik denk rond de 12 weken. Maar kan net zo goed 6 weken zijn.
En we komen uit dezelfde stad jah!!
Is het niet 'gewoon' van het vocht Huup? ik hoop het niet, maar zou natuurlijk best kunnen...quote:Op maandag 24 januari 2011 15:32 schreef huuphuup het volgende:
welkom en feli menicole.
BJben jij gek. Rommels. T enige wat hier een rommel is is mn huis
![]()
Vanyel misschien?
Ik heb volgens mij verkeerd gelegen vannacht ofzo, mn hele linkerarm doet raar, heb al 800 dingen zomaar ineens uit mn handen laten vallen. Nou ben ik best behoorlijk lomp, maar zo vaak zó lomp heb k het nog niet gehadt is een heel raar gevoel.
oh dat zou best wel kunnen hoor, maar tis ineens sinds vandaag zeg maar. En ik slaap wel vaker eh... typischquote:Op maandag 24 januari 2011 16:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Is het niet 'gewoon' van het vocht Huup? ik hoop het niet, maar zou natuurlijk best kunnen...
Nee helemaal niet. Sinds een jaar is dat helemaal in de war. Soms 3 maand niks en dan ineens om de 2 weken en dan weer 2 maand niks. Dus geen touw aan vast te knopen!quote:
damn, dat is hard, veel sterkte alvast...quote:Op maandag 24 januari 2011 17:11 schreef Kuukske het volgende:
Lieve dames, ik moet me helaas terugtrekken uit het topic.
Net is uit de echo gebleken dat bij 9 weken en 2 dagen het kloppen van het hartje van ons frummeltje gestopt is.
Meer weet ik even niet te zeggen.
Spannend hoor, je zou toch denken dat ze zich klaarmaken...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:35 schreef Vanyel het volgende:
En nog geen gerommel in huize Vanyel. Het enige dat hier gebeurd is, ie dat mijn borsten heel opeens nog groter (ik wist niet dat het kon) zijn geworden en ik nu voor het eerst in tijden klieren voel.
Maar of dat nou iets zegt?
Klinkt wellicht toch als fysieke voorbereidingquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:35 schreef Vanyel het volgende:
En nog geen gerommel in huize Vanyel. Het enige dat hier gebeurd is, ie dat mijn borsten heel opeens nog groter (ik wist niet dat het kon) zijn geworden en ik nu voor het eerst in tijden klieren voel.
Maar of dat nou iets zegt?
Dat weiger ik principieel te geloven. De grens van mijn lichaam is bereikt!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:48 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Klinkt wellicht toch als fysieke voorbereiding
en straks... stuwing.... ze kunnen nóg groter![]()
Ik dacht dat ze zouden ontploffen.... stuwingquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat weiger ik principieel te geloven. De grens van mijn lichaam is bereikt!
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
Een opsteker voor de zwangere dames: werkelijk al mijn zwangerschapskwaaltjes waren onmiddellijk na de bevalling verdwenen. Iemand nog behoefte aan een doosje Rennies?
En je energieniveau Claudia? wilde ik nog steeds aan je vragen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
Een opsteker voor de zwangere dames: werkelijk al mijn zwangerschapskwaaltjes waren onmiddellijk na de bevalling verdwenen. Iemand nog behoefte aan een doosje Rennies?
Als vanouds! Als ik deze week weer zou moeten beginnen met werken zou dat geen probleem zijn! Het is echt heel wonderlijk hoe snel ik me weer de oude voel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
En je energieniveau Claudia? wilde ik nog steeds aan je vragen.
Ah top! Ik vind het toen zo'n typische ervaring dat je geacht wordt heel moe te zijn en dat ik echt bruiste (broos? bries??) van de energie!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als vanouds! Als ik deze week weer zou moeten beginnen met werken zou dat geen probleem zijn! Het is echt heel wonderlijk hoe snel ik me weer de oude voel.
ja das ideaal inderdaadquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voel me niet alleen lichamelijk maar ook psychisch ineens veel beter. Ik schreef eerder al dat ik liever met een reden wakker lag. Ik vind het heerlijk om 's nachts bezig te zijn met Lena (binnen het redelijke, vanzelfsprekend). En ik kan nu weer echt goed voor Ivan zorgen, dat is ook heel fijn. Het voelt als herwonnen terrein en ik denk niet dat ik dat zo gauw opgeef voor nog een kindje. Hier blijft het bij twee! Echt! Heus!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ah top! Ik vind het toen zo'n typische ervaring dat je geacht wordt heel moe te zijn en dat ik echt bruiste (broos? bries??) van de energie!
Is het heel raar om super zenuwachtig te zijn of er nog wel een baby zit?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:26 schreef seilram het volgende:
Claudia, wat heerlijk dat je je al zo voelt!
Ik had dat na de geboorte van Joep echt niet... maar goed, ik was ook behoorlijk wat bloed verloren, dan voel je je ook als een vaatdoek hahaha.
Ik mag echt niet klagen tot nu toe. Ik voel me prima, al zit mijn buik al wel een beetje in de weg als ik mijn veters wil strikken hahaha.
Cyntia, veel plezier met het hartje luisteren. Altijd leuk!
DML, wat naar van je rugpijn zeg! Ik heb dat altijd juist pas tegen de ochtend, dat ik wakker word van de pijn in mijn rug en niet meer fatsoenlijk kan liggen.
Ben nu 14 weken en 5 dagen. Mijn baarmoeder voel ik inderdaad wel..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:34 schreef seilram het volgende:
Hoever ben je? Je buik groeit in het begin ook niet zo hard. Je kunt wel voelen tot waar je baarmoeder reikt. Zachtjes op je buik drukken en als je ineens wat verder kunt drukken... dan zit dus net daaronder je baarmoeder.
En raar? Nee hoor, ik was bij mijn 1e zwangerschap ook iedere keer zenuwachtig of ze het hartje gingen vinden en of alles goed was. Nu heb ik dat eigelijk niet... komt denk ik omdat ik al een kindje heb wat ook veel tijd en aandacht eist. Ik kan er nu minder aan denken ofzo.
Lekker he? Dat de weken wat sneller gaan. Ik ben morgen 22 weken, sinds 13 weken vliegt de tijd voorbij, hoop dat dat bij jou ook zo blijft gaan. Dat is zoveel fijner vind ik dan die aanloop tot aan 12/13 weken. En mijn buik is ook heel veel gegroeid de afgelopen tijd, ik zie ieder week het verschil, het blijft bizar dat ie maar blijft groeien...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:13 schreef Aventura het volgende:
Vandaag 16 weken! Gaat ineens snel vind ik.
wordt het ookquote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:24 schreef Vicky het volgende:
Dan word het echt tijd voor een nieuw matras...
Ik zou dr ook in gaan slapen als ik jouw was, wel aan natuurlijkquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef DJMO het volgende:
in eerste instantie had de verhuizing prio 1. en ik ben gewoon laks waar het m'n rug betreft. Ik had kort na de geboorte van Jan al een verwijsbrief van de huisarts in m'n zak om rugfoto's te laten maken, maar dat heb ik ook constant uitgesteld. aangezien er na de geboorte straks een spiraaltje geplaatst gaat worden, ga ik daarna eerst foto's laten maken. Daarna zie ik wel verder. In de tussentijd blijf ik zoeken naar een goedkope / 2e hands vaatwasser. En ja, puur omdat ik mezelf die luxe gun. Daar kunnen we lang of kort over discussieren, dat ding komt er gewoonwgeg, linksom of rechtsom.
Een vaatwasser verkiezen boven je gezondheidquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef DJMO het volgende:
in eerste instantie had de verhuizing prio 1. en ik ben gewoon laks waar het m'n rug betreft. Ik had kort na de geboorte van Jan al een verwijsbrief van de huisarts in m'n zak om rugfoto's te laten maken, maar dat heb ik ook constant uitgesteld. aangezien er na de geboorte straks een spiraaltje geplaatst gaat worden, ga ik daarna eerst foto's laten maken. Daarna zie ik wel verder. In de tussentijd blijf ik zoeken naar een goedkope / 2e hands vaatwasser. En ja, puur omdat ik mezelf die luxe gun. Daar kunnen we lang of kort over discussieren, dat ding komt er gewoonwgeg, linksom of rechtsom.
Dan moet je ook niet meer het lef hebben om nog maar een keer te durven klagen over je rugquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef DJMO het volgende:
dat neit maar een vaatwasser verkiezen boven een goed matras wel..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef Aventura het volgende:
Ik snap het niet helemaal, is een vaatwasser dan zo slecht voor je rug?
* Aventura voelt zich blond
@Cyntia: yes! Leuk he!
Op youtube staan ook van filmpjes van bevallingen thuis, zonder begeleiding.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:55 schreef PM-girl het volgende:
Fijn Cynthiaa!
Vanyel, er gebeurt tot nu toe weinig begrijp ik, spannend hoor! Hopelijk duurt het niet al te lang meer.
Huup, heb je nog met verloskundige gesproken of je vragen nav de opmerkingen die de gyn had gemaakt bij de 20 weken echo?
Ik zat pas wat te googlen, en kwam toch iets bizars tegen!Het (foto)verslag en ook een filmpje van een vrouw uit de VS die behalve voorstander van thuis bevallen (waar niets mis mee is) dit ook duidelijk zonder begeleiding wilde doen en dus ook gedaan heeft.
Waarschuwing: Het zijn expliciete beelden, dus niet iedereen zal hier trek in hebben! http://puremom.com/?page_id=147
Dat geloof ik, maar ik had er nooit naar gekeken (of gezocht) en stuitte hier bij toeval op. Ik was best verbaasd na het lezen en kijken understatementquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
Op youtube staan ook van filmpjes van bevallingen thuis, zonder begeleiding.
Ik durf niet te klikkenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:55 schreef PM-girl het volgende:
Fijn Cynthiaa!
Vanyel, er gebeurt tot nu toe weinig begrijp ik, spannend hoor! Hopelijk duurt het niet al te lang meer.
Huup, heb je nog met verloskundige gesproken of je vragen nav de opmerkingen die de gyn had gemaakt bij de 20 weken echo?
Ik zat pas wat te googlen, en kwam toch iets bizars tegen!Het (foto)verslag en ook een filmpje van een vrouw uit de VS die behalve voorstander van thuis bevallen (waar niets mis mee is) dit ook duidelijk zonder begeleiding wilde doen en dus ook gedaan heeft.
Waarschuwing: Het zijn expliciete beelden, dus niet iedereen zal hier trek in hebben! http://puremom.com/?page_id=147
Amber is bijna geboren zonder begeleiding. TIs dat ik steeds "kracht" kon zetten om d'r weer naar binnen te duwen.... Als ik toegegeven had was ze eenhalf uur eerder geboren..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:01 schreef Takkembah het volgende:
Ik heb eergisteren gedroomd dat ik zonder begeleiding beviel...
Omdat mijn eerste bevallen van wee tot geboorte 4,5 uur duurde, heeft de VK ook al gewaarschuwd dat ik wel sneller dan anderen moest zijn met bellen...
Hmmmzzz Ik zal eens die filmpjes blieken.
Same here, het gaat mij wat bruggen te ver moet ik zeggen...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat geloof ik, maar ik had er nooit naar gekeken (of gezocht) en stuitte hier bij toeval op. Ik was best verbaasd na het lezen en kijken understatement
Als het je overkomt, dan is dat gewoon zo en is dat niemands keus geweest.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:03 schreef Vicky het volgende:
[..]
Amber is bijna geboren zonder begeleiding. TIs dat ik steeds "kracht" kon zetten om d'r weer naar binnen te duwen.... Als ik toegegeven had was ze eenhalf uur eerder geboren..
dat zeker.. Het zou ook echt niet in me opkomen om het zonder begeleiding te doen hoor.. niet bij de eerste maar ook niet bij een 4e, 5e, 6e ofzo...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:07 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Als het je overkomt, dan is dat gewoon zo en is dat niemands keus geweest.
Maar ik vind dit gewoon risicovol, zeker wanneer het met het kindje in eerste instant niet goed lijkt te gaan.
Nah, je ziet geen bloed en poep.. Ik vind het niet schokkend.quote:
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nah, je ziet geen bloed en poep.. Ik vind het niet schokkend.
Ik was net aan het kijken toen mijn vriend opeens achter mij stond met zo'n gezicht:quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:55 schreef PM-girl het volgende:
Fijn Cynthiaa!
Jeeej cynthiaaquote:
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat geloof ik, maar ik had er nooit naar gekeken (of gezocht) en stuitte hier bij toeval op. Ik was best verbaasd na het lezen en kijken understatement
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb er nogal een mening overexcuus
![]()
Ik denk dat die mensen redeneren, vroeger deden ze het ook zonder en in er zijn vast stammen in Afrika waar ze het nog alleen doen, dus waarom zou ik dat niet kunnen. Alles puur natuur.....quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:20 schreef Aventura het volgende:
Begrijp niet waarom je dat zou willen. Het gaat mij vooral om het welzijn van het kind. Daarom wil ik alle risico's, voor zover dat kan, reduceren. Gestoord mens.
Ja dat!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:23 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik denk dat die mensen redeneren, vroeger deden ze het ook zonder en in er zijn vast stammen in Afrika waar ze het nog alleen doen, dus waarom zou ik dat niet kunnen. Alles puur natuur.....
Mijn vriend is nog steeds in shock van het youtube filmpje dat hij aan klikte dat begon met een knipquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Ik was net aan het kijken toen mijn vriend opeens achter mij stond met zo'n gezicht:![]()
Kan iemand me vertellen waar je die voor nodig hebt?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:00 schreef Sannne het volgende:
Wel geshopt vandaag. Flanellen luiers, washandjes, badcapes, lakentjes.
Afleidingsshoppen?
Dat vroeg ik me vanmiddag ook al af idd, maar dat las ik op mijn telefoon en dan ben ik te lui om te reageren want dat gaat rottig.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kan iemand me vertellen waar je die voor nodig hebt?
Ze lijken erg op molton onderleggers, vind ik. Als omslagdoek vind ik ze wat klein. Hier gebruik ik maar 1 flanellen luier, en dat is om te voeden in bed. Ik leg Lena erop zodat het matras niet vies wordt als het een knoeiboel wordt. En het is handig om haar zo naar de andere kant van het bed te schuiven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:04 schreef -sabine- het volgende:
Volgens mij gingen die vroeger als omslagdoek.
Ik had een heule grote lila voor mijn dochtertje.
Maar met die mooie bad- en omslagdoeken van tegenwoordig lijken ze me totaal overbodig.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:53 schreef moussy het volgende:
Meh, ik klikte verkeerd voor deel 2 van die annabelle bevalling en zie nu een dikke kont met een diep paars hoofdje er tussenwáárom...?!
bij mij stond die grote lamp alleen aan tijdens het hechten!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
voor t hartje van Cynthia (weet dat t anders geschreven is maar geen zin om t terug te zoeken
)
Ik heb van de hema zo'n luieremmer met van die casettes en ik zou echt geen andere willen.
Mijn zus had een gewone, maar die stonk altijd (ondanks pedaalemmerzak en de poepluiers in aparte zakjes).
En ik zou nooit alleen willen bevallen, alleen al omdat je neit weet hoe t met je kind gaat. Ik weet niet hoe t met Floris gegaan zou zijn als er geen vaccuumpomp was geweest, maar eigenlijk wil ik dat ook niet wetenT was vervelend voor hem, maar hij is wel gezond
Oh en sfeer, ik heb geen idee hoe t bij mij was. Volgens mij stond er een grote lamp op bij de daadwerkelijke bevalling, maar dat weet ik dus niet zeker
Ik zou t echt niet meer weten hahaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
bij mij stond die grote lamp alleen aan tijdens het hechten!niet tijdens de bevalling zelf.
Misschien bij jou ook alleen op het laatst zodat ze goed konden kijken ivm de pomp?
wat een stom ding was die lamp zegtandartslamp x 100
jaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij wonen zo klein dat ik met twee stappen van de commode in de keuken bij de prullenbak ben. Ik heb dus geen luieremmer. Ga ik spijt krijgen van de lucht uit mijn vuilnisbak?
Het stinkt echt heel erg, vind ik, en ik leeg de emmer elke dag. Hier staat de luieremmer (gewoon een emmertje) op de gang. We zijn te gierig geweest voor een fatsoenlijke emmer en daar heb ik wel wat spijt van.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij wonen zo klein dat ik met twee stappen van de commode in de keuken bij de prullenbak ben. Ik heb dus geen luieremmer. Ga ik spijt krijgen van de lucht uit mijn vuilnisbak?
heb je hechtingen nodig gehad deze keer?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
Boekjes zijn altijd oke! Misschien vraag ik ook wel wat dvd's van specifieke series. Ik heb er nu geen, maar het lijkt me wel handig om bijvoorbeeld Sesamstraat op dvd te hebben. Ik vind die luieremmer van de Hema ook een geweldige tip!
Wickie, ik hoop het zo voor je dat je die opleving nu wel mee gaat maken! Ik ben ervan overtuigd dat het deze keer heel anders voor je zal zijn. Je gaat immers spuiten in het kraambed, toch? Dat komt echt goed!
Tijdens het hechten na de bevalling van Ivan lag ik Ivan te bewonderen, maar Lena was de hele tijd in een ander kamertje. Op een bepaald moment ging de verloskundige de placenta inspecteren en ze vroeg of ik mee wilde kijken. Achja, waarom niet.
Jazeker! Maar ik heb er deze keer helemaal niets van gemerkt qua herstel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:32 schreef huuphuup het volgende:
[..]
heb je hechtingen nodig gehad deze keer?
Ik ook! Als ik aan de placenta denk, moet ik nu elke keer denken aan:quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:34 schreef wickie het volgende:
Dat placenta nakijk momentje heb ik ook gehad.Ik vond het eigenlijk best wel interessant en een fijne afleiding.
Die heb ik ook gekocht, volgens mij doe ik daar twee dagen mee, en na een tijdje gaan ze gewoon per stuk meteen de kliko in. Voor een paar euro klaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:40 schreef poemojn het volgende:
Wij hebben als luieremmer een klein ikea-prullenbakje. Klein, zodat je 'm vaak moet legen in de container.Wel met deksel natuurlijk.
O kijk, een Fibbe blijkbaar: http://www.ikea.com/nl/nl(...)9912_PE145808_S4.jpg
Ook stom!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
En Son, bij mij deed de vk tijdens het hechten (dat dus door de gyn gebeurde) de testjes en het aankleden enzo. B. heeft dat allemaal gefilmd en je hoort mij dus op de achtergrond nog van auauauaua kan dr niet nog een verdoving in ofzo?
![]()
heul charmant voor later...
Ik zie een briljant cadeau idee! Ze zijn in de aanbieding bij de babydump geloof ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het stinkt echt heel erg, vind ik, en ik leeg de emmer elke dag. Hier staat de luieremmer (gewoon een emmertje) op de gang. We zijn te gierig geweest voor een fatsoenlijke emmer en daar heb ik wel wat spijt van.
Dat vind ik echt wel meevallen. Ik heb geen luieremmer in gebruik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het stinkt echt heel erg, vind ik, en ik leeg de emmer elke dag. Hier staat de luieremmer (gewoon een emmertje) op de gang. We zijn te gierig geweest voor een fatsoenlijke emmer en daar heb ik wel wat spijt van.
hmquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jazeker! Maar ik heb er deze keer helemaal niets van gemerkt qua herstel.
oh ja dat geloof ik wel dat het anders zal zijnquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ohja, bij jou is dat hechtdraad een issue. Maar het zal je verbazen hoeveel dingen anders kunnen zijn een tweede keer. Ik had vandaag bijvoorbeeld ineens een lekplek in mijn shirt!Mijn borsten hebben tijdens het voeden van Ivan werkelijk nooit gelekt.
Dat doen ze ja...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:09 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben hier belachelijk veel poepluiers, misschien dat dat ook verschil maakt?
Ik ben momenteel een luierverschoonmachine. Er komt geen einde aan! Is de een uitgepoept, begint de ander weer.
Je hebt duidelijk te veel tijd om over die dingen na te denken. Hoog tijd om te bevallen!quote:
Bea? wij hier?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:40 schreef mefke79 het volgende:
Huup pak mijn verjaardag dan maar, een dagje na de jouwe.
HOi, Ik krijg net je mailtje met het verzoek je in de lijst te zetten op 26-09-2011, maar een modje heeft al in de lijst gezeten waardoor ik em niet meer kan wijzigen. Wellicht kun je 1 van hun even vragen of ze het aanpassen? Brighteyes bv?quote:Op maandag 24 januari 2011 09:53 schreef Lujaxa het volgende:
goedemorgend dames
Hier afspraak gemaakt met gyn.. mag woensdag al langsgaan![]()
sta nog altijd niet in lijstje![]()
Hier nog steeds misselijk.. bij vorige zwangerschappen was het toch niet zo erg hoor als nu
quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:31 schreef PM-girl het volgende:
Huup, hebben jullie ook een waterbed?
heeft ze gedaan, viel wel mee volgens de huisarts. m'n vrouw is wel extra alert tijdens de zwangerschap en dat is alleen maar goed. Normaal gaat ze niet zo snel naar de huisarts.quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:25 schreef 3e.ronde het volgende:
cleany, tijdens de zwangerschap kan je ook blaasontsteking hebben zonder de karakteristieke pijn-bij-het-plassen!
Ik zou toch even laten testen.
Terugbellenquote:Op woensdag 26 januari 2011 10:21 schreef danic het volgende:
Zo Tally, dat zou ze bij mij ook echt niet moeten flikken! Ik ben dan wel zo dat ik terugbel en het haar even vertel hoor. Is ze gek geworden?? Dat zij nou d'r dag niet heeft, daar hoef jij geen last van te hebben!
(En geef je man een schop onder z'n kont, als hij al zo lang ziek is moet ie wel aan de bel trekken)
4 huisartsen in 1 praktijk. En maar 2 assistentes die de telefoon kan opnemen. Maar dan nog vind ik een half uur inderdaad ook erg overdreven.quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:41 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou sowieso mijn twijfels hebben bij een huisarts waar ik een half uur in de wacht moest hangen.
Het is niet erg ver weg, maar voor vandaag net te ver. En morgen zal ik een stuk minder boos zijnquote:Op woensdag 26 januari 2011 10:39 schreef danic het volgende:
Ooooh das ook zo'n irritatiepunt! Bij mij zitten ze om de hoek dus dan zou ik langs gaan, echt die hormonen van mij!
Zoiets heb ik ook, maar dan anders. Ik vind dat het onze taak als ouders is om voor alle praktische dingen te zorgen. Cadeautjes 'horen' dingen te zijn die bijzonder zijn, die je zelf niet zo snel zou kopen. Daarmee leg ik de lat wel heel hoog.quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:25 schreef huuphuup het volgende:
Ik hou er nooit zo van om mensen die wat verder van me afstaan echt om specifieke kado's te vragen, het voelt voor mij dan altijd zo alsof je echt een kado verwacht zeg maar, terwijl het vooral draait om baby-showen natuurlijk.
Wat bedoel je daarmee, 'viel wel mee volgens de huisarts'? Een huisarts kan daar toch niks over zeggen als er niet naar de urine is gekeken? Ik heb een blaasontsteking gehad tijdens de zwangerschap en die is bij toeval ontdekt tijdens een routineprocedure. Ik had daar echt geen typische klachten van. Het is een kleine moeite om de urine te checken en je kunt er een hoop gezeur mee voorkomen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:26 schreef cleany het volgende:
[..]
heeft ze gedaan, viel wel mee volgens de huisarts. m'n vrouw is wel extra alert tijdens de zwangerschap en dat is alleen maar goed. Normaal gaat ze niet zo snel naar de huisarts.
maar er zijn toch ook praktische dingen die met zorg en liefde uitgezocht kunnen worden? Ik vind het heel moeilijk om in te schatten waar mensen qua cadeaus op zitten te wachten: hoe dichter bij (en dus hoe groter het cadeau), hoe moeilijker. Mijn nieuwe neefje heeft enkel een h&m-pakje gehadquote:Op woensdag 26 januari 2011 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook, maar dan anders. Ik vind dat het onze taak als ouders is om voor alle praktische dingen te zorgen. Cadeautjes 'horen' dingen te zijn die bijzonder zijn, die je zelf niet zo snel zou kopen. Daarmee leg ik de lat wel heel hoog.![]()
Maar ik vond die Bugabootas echt een geniaal idee van mezelf.
't Klinkt als een nieuw programma van Discoveryquote:Op woensdag 26 januari 2011 09:25 schreef huuphuup het volgende:
Jemig ik had vannacht echt project "flip-a-whale" in mn bed hooren dan was ik eindelijk omgekeerd, maagzuur
*grom* weer omdraaien enzo... en dan dat voedingskussen meeslepen ook. B. moest erom lachen.
Juist wel, luiertaart!quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
't Klinkt als een nieuw programma van Discovery![]()
![]()
Over cadeautjes: een bekende van mij kreeg laatst een 'doe maar een pak luiers of zo' op de vraag wat ze graag wilden hebben. Da's ook leuk (not)
Hahahaha! ik moest hardop lachenquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:56 schreef Vanyel het volgende:
Van een luiertaart zou ik echt niet blij worden. Alsof iemand op mijn verjaardag met een pak wcpapier komt aanzetten!
Had je ook om luiers gevraagd dan?quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:32 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hahahaha! ik moest hardop lachen
Ik heb er overigens toen geen gehad, wel 25 pakken nb luiers
Ik heb er wel een keer een gekregen. Lief bedoeld hoor, maar ik vind het zoiets raars!quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:56 schreef Vanyel het volgende:
Van een luiertaart zou ik echt niet blij worden. Alsof iemand op mijn verjaardag met een pak wcpapier komt aanzetten!
Nee dat nietquote:Op woensdag 26 januari 2011 12:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Had je ook om luiers gevraagd dan?
Ik geef borstvoeding, mag ik bij de volgende dan om nieuwe borsten vragen of is dat raar?quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nee dat niet![]()
ik gaf kv dus ik kreeg ook heel veel blikken kv, had ik ook niet om gevraagd.
Maar handig was het wel.
Verder heb ik op 3 setjes kleding na alleen geld gehad.
En hoewel dat natuurlijk onwijs leuk is, want dan kan je zelf uitzoeken.
Vond ik de 3 setjes kleding (wat niet eens m'n smaak was) leuker om te krijgen
LOL! dat is wel raar hoor.. ik zou gewoon geld vragen voor een boobjobquote:Op woensdag 26 januari 2011 13:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik geef borstvoeding, mag ik bij de volgende dan om nieuwe borsten vragen of is dat raar?
Dus moest je vervolgens alle volgende kraambezoeken zelf met zo'n taart aan komen kakken of kreeg je ze wel op?quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:32 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hahahaha! ik moest hardop lachen
Ik heb er overigens toen geen gehad, wel 25 pakken nb luiers
Een mummiepak!!quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:56 schreef Vanyel het volgende:
is t begonnen? hoe wat? vertel vertel!quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:00 schreef Vanyel het volgende:
Oh en geen blaasontsteking hier. Dan komen die harde buiken dus toch ergens anders vandaan. Ik vraag me af wat de oorzaak kan zijn
Action doos van 9 pakjes voor 9,98!quote:Op maandag 24 januari 2011 00:48 schreef Sannne het volgende:
En die pamperdoekjes zijn toch ook in de aanbieding? Die sensitive zijn zo fijn! Lekker dik, goed vochtig, ruiken lekker.. Die wil ik!
I (L) Action! Helaas niet in de buurt..quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:10 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Action doos van 9 pakjes voor 9,98!
Ik heb zo'n beetje ieder merk geprobeerd en ben het meest fan van deze
Ik ben een beetje verslaafd aan jullie live-bevallingen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:11 schreef Vanyel het volgende:
Kinders niet zo enthousiast! Ik heb dit al anderhalve week.
Dus ik ben wel ergens mee bezig, maar heb duidelijk nog niet door hoe het echt moet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |