Ik zou dr ook in gaan slapen als ik jouw was, wel aan natuurlijkquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef DJMO het volgende:
in eerste instantie had de verhuizing prio 1. en ik ben gewoon laks waar het m'n rug betreft. Ik had kort na de geboorte van Jan al een verwijsbrief van de huisarts in m'n zak om rugfoto's te laten maken, maar dat heb ik ook constant uitgesteld. aangezien er na de geboorte straks een spiraaltje geplaatst gaat worden, ga ik daarna eerst foto's laten maken. Daarna zie ik wel verder. In de tussentijd blijf ik zoeken naar een goedkope / 2e hands vaatwasser. En ja, puur omdat ik mezelf die luxe gun. Daar kunnen we lang of kort over discussieren, dat ding komt er gewoonwgeg, linksom of rechtsom.
Een vaatwasser verkiezen boven je gezondheidquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef DJMO het volgende:
in eerste instantie had de verhuizing prio 1. en ik ben gewoon laks waar het m'n rug betreft. Ik had kort na de geboorte van Jan al een verwijsbrief van de huisarts in m'n zak om rugfoto's te laten maken, maar dat heb ik ook constant uitgesteld. aangezien er na de geboorte straks een spiraaltje geplaatst gaat worden, ga ik daarna eerst foto's laten maken. Daarna zie ik wel verder. In de tussentijd blijf ik zoeken naar een goedkope / 2e hands vaatwasser. En ja, puur omdat ik mezelf die luxe gun. Daar kunnen we lang of kort over discussieren, dat ding komt er gewoonwgeg, linksom of rechtsom.
Dan moet je ook niet meer het lef hebben om nog maar een keer te durven klagen over je rugquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef DJMO het volgende:
dat neit maar een vaatwasser verkiezen boven een goed matras wel..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef Aventura het volgende:
Ik snap het niet helemaal, is een vaatwasser dan zo slecht voor je rug?
* Aventura voelt zich blond
@Cyntia: yes! Leuk he!
Op youtube staan ook van filmpjes van bevallingen thuis, zonder begeleiding.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:55 schreef PM-girl het volgende:
Fijn Cynthiaa!
Vanyel, er gebeurt tot nu toe weinig begrijp ik, spannend hoor! Hopelijk duurt het niet al te lang meer.
Huup, heb je nog met verloskundige gesproken of je vragen nav de opmerkingen die de gyn had gemaakt bij de 20 weken echo?
Ik zat pas wat te googlen, en kwam toch iets bizars tegen!Het (foto)verslag en ook een filmpje van een vrouw uit de VS die behalve voorstander van thuis bevallen (waar niets mis mee is) dit ook duidelijk zonder begeleiding wilde doen en dus ook gedaan heeft.
Waarschuwing: Het zijn expliciete beelden, dus niet iedereen zal hier trek in hebben! http://puremom.com/?page_id=147
Dat geloof ik, maar ik had er nooit naar gekeken (of gezocht) en stuitte hier bij toeval op. Ik was best verbaasd na het lezen en kijken understatementquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
Op youtube staan ook van filmpjes van bevallingen thuis, zonder begeleiding.
Ik durf niet te klikkenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:55 schreef PM-girl het volgende:
Fijn Cynthiaa!
Vanyel, er gebeurt tot nu toe weinig begrijp ik, spannend hoor! Hopelijk duurt het niet al te lang meer.
Huup, heb je nog met verloskundige gesproken of je vragen nav de opmerkingen die de gyn had gemaakt bij de 20 weken echo?
Ik zat pas wat te googlen, en kwam toch iets bizars tegen!Het (foto)verslag en ook een filmpje van een vrouw uit de VS die behalve voorstander van thuis bevallen (waar niets mis mee is) dit ook duidelijk zonder begeleiding wilde doen en dus ook gedaan heeft.
Waarschuwing: Het zijn expliciete beelden, dus niet iedereen zal hier trek in hebben! http://puremom.com/?page_id=147
Amber is bijna geboren zonder begeleiding. TIs dat ik steeds "kracht" kon zetten om d'r weer naar binnen te duwen.... Als ik toegegeven had was ze eenhalf uur eerder geboren..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:01 schreef Takkembah het volgende:
Ik heb eergisteren gedroomd dat ik zonder begeleiding beviel...
Omdat mijn eerste bevallen van wee tot geboorte 4,5 uur duurde, heeft de VK ook al gewaarschuwd dat ik wel sneller dan anderen moest zijn met bellen...
Hmmmzzz Ik zal eens die filmpjes blieken.
Same here, het gaat mij wat bruggen te ver moet ik zeggen...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat geloof ik, maar ik had er nooit naar gekeken (of gezocht) en stuitte hier bij toeval op. Ik was best verbaasd na het lezen en kijken understatement
Als het je overkomt, dan is dat gewoon zo en is dat niemands keus geweest.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:03 schreef Vicky het volgende:
[..]
Amber is bijna geboren zonder begeleiding. TIs dat ik steeds "kracht" kon zetten om d'r weer naar binnen te duwen.... Als ik toegegeven had was ze eenhalf uur eerder geboren..
dat zeker.. Het zou ook echt niet in me opkomen om het zonder begeleiding te doen hoor.. niet bij de eerste maar ook niet bij een 4e, 5e, 6e ofzo...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:07 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Als het je overkomt, dan is dat gewoon zo en is dat niemands keus geweest.
Maar ik vind dit gewoon risicovol, zeker wanneer het met het kindje in eerste instant niet goed lijkt te gaan.
Nah, je ziet geen bloed en poep.. Ik vind het niet schokkend.quote:
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nah, je ziet geen bloed en poep.. Ik vind het niet schokkend.
Ik was net aan het kijken toen mijn vriend opeens achter mij stond met zo'n gezicht:quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:55 schreef PM-girl het volgende:
Fijn Cynthiaa!
Jeeej cynthiaaquote:
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat geloof ik, maar ik had er nooit naar gekeken (of gezocht) en stuitte hier bij toeval op. Ik was best verbaasd na het lezen en kijken understatement
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb er nogal een mening overexcuus
![]()
Ik denk dat die mensen redeneren, vroeger deden ze het ook zonder en in er zijn vast stammen in Afrika waar ze het nog alleen doen, dus waarom zou ik dat niet kunnen. Alles puur natuur.....quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:20 schreef Aventura het volgende:
Begrijp niet waarom je dat zou willen. Het gaat mij vooral om het welzijn van het kind. Daarom wil ik alle risico's, voor zover dat kan, reduceren. Gestoord mens.
Ja dat!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:23 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik denk dat die mensen redeneren, vroeger deden ze het ook zonder en in er zijn vast stammen in Afrika waar ze het nog alleen doen, dus waarom zou ik dat niet kunnen. Alles puur natuur.....
Mijn vriend is nog steeds in shock van het youtube filmpje dat hij aan klikte dat begon met een knipquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Ik was net aan het kijken toen mijn vriend opeens achter mij stond met zo'n gezicht:![]()
Kan iemand me vertellen waar je die voor nodig hebt?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:00 schreef Sannne het volgende:
Wel geshopt vandaag. Flanellen luiers, washandjes, badcapes, lakentjes.
Afleidingsshoppen?
Dat vroeg ik me vanmiddag ook al af idd, maar dat las ik op mijn telefoon en dan ben ik te lui om te reageren want dat gaat rottig.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kan iemand me vertellen waar je die voor nodig hebt?
Ze lijken erg op molton onderleggers, vind ik. Als omslagdoek vind ik ze wat klein. Hier gebruik ik maar 1 flanellen luier, en dat is om te voeden in bed. Ik leg Lena erop zodat het matras niet vies wordt als het een knoeiboel wordt. En het is handig om haar zo naar de andere kant van het bed te schuiven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:04 schreef -sabine- het volgende:
Volgens mij gingen die vroeger als omslagdoek.
Ik had een heule grote lila voor mijn dochtertje.
Maar met die mooie bad- en omslagdoeken van tegenwoordig lijken ze me totaal overbodig.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:53 schreef moussy het volgende:
Meh, ik klikte verkeerd voor deel 2 van die annabelle bevalling en zie nu een dikke kont met een diep paars hoofdje er tussenwáárom...?!
bij mij stond die grote lamp alleen aan tijdens het hechten!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
voor t hartje van Cynthia (weet dat t anders geschreven is maar geen zin om t terug te zoeken
)
Ik heb van de hema zo'n luieremmer met van die casettes en ik zou echt geen andere willen.
Mijn zus had een gewone, maar die stonk altijd (ondanks pedaalemmerzak en de poepluiers in aparte zakjes).
En ik zou nooit alleen willen bevallen, alleen al omdat je neit weet hoe t met je kind gaat. Ik weet niet hoe t met Floris gegaan zou zijn als er geen vaccuumpomp was geweest, maar eigenlijk wil ik dat ook niet wetenT was vervelend voor hem, maar hij is wel gezond
Oh en sfeer, ik heb geen idee hoe t bij mij was. Volgens mij stond er een grote lamp op bij de daadwerkelijke bevalling, maar dat weet ik dus niet zeker
Ik zou t echt niet meer weten hahaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
bij mij stond die grote lamp alleen aan tijdens het hechten!niet tijdens de bevalling zelf.
Misschien bij jou ook alleen op het laatst zodat ze goed konden kijken ivm de pomp?
wat een stom ding was die lamp zegtandartslamp x 100
jaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij wonen zo klein dat ik met twee stappen van de commode in de keuken bij de prullenbak ben. Ik heb dus geen luieremmer. Ga ik spijt krijgen van de lucht uit mijn vuilnisbak?
Het stinkt echt heel erg, vind ik, en ik leeg de emmer elke dag. Hier staat de luieremmer (gewoon een emmertje) op de gang. We zijn te gierig geweest voor een fatsoenlijke emmer en daar heb ik wel wat spijt van.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij wonen zo klein dat ik met twee stappen van de commode in de keuken bij de prullenbak ben. Ik heb dus geen luieremmer. Ga ik spijt krijgen van de lucht uit mijn vuilnisbak?
heb je hechtingen nodig gehad deze keer?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
Boekjes zijn altijd oke! Misschien vraag ik ook wel wat dvd's van specifieke series. Ik heb er nu geen, maar het lijkt me wel handig om bijvoorbeeld Sesamstraat op dvd te hebben. Ik vind die luieremmer van de Hema ook een geweldige tip!
Wickie, ik hoop het zo voor je dat je die opleving nu wel mee gaat maken! Ik ben ervan overtuigd dat het deze keer heel anders voor je zal zijn. Je gaat immers spuiten in het kraambed, toch? Dat komt echt goed!
Tijdens het hechten na de bevalling van Ivan lag ik Ivan te bewonderen, maar Lena was de hele tijd in een ander kamertje. Op een bepaald moment ging de verloskundige de placenta inspecteren en ze vroeg of ik mee wilde kijken. Achja, waarom niet.
Jazeker! Maar ik heb er deze keer helemaal niets van gemerkt qua herstel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:32 schreef huuphuup het volgende:
[..]
heb je hechtingen nodig gehad deze keer?
Ik ook! Als ik aan de placenta denk, moet ik nu elke keer denken aan:quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:34 schreef wickie het volgende:
Dat placenta nakijk momentje heb ik ook gehad.Ik vond het eigenlijk best wel interessant en een fijne afleiding.
Die heb ik ook gekocht, volgens mij doe ik daar twee dagen mee, en na een tijdje gaan ze gewoon per stuk meteen de kliko in. Voor een paar euro klaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:40 schreef poemojn het volgende:
Wij hebben als luieremmer een klein ikea-prullenbakje. Klein, zodat je 'm vaak moet legen in de container.Wel met deksel natuurlijk.
O kijk, een Fibbe blijkbaar: http://www.ikea.com/nl/nl(...)9912_PE145808_S4.jpg
Ook stom!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
En Son, bij mij deed de vk tijdens het hechten (dat dus door de gyn gebeurde) de testjes en het aankleden enzo. B. heeft dat allemaal gefilmd en je hoort mij dus op de achtergrond nog van auauauaua kan dr niet nog een verdoving in ofzo?
![]()
heul charmant voor later...
Ik zie een briljant cadeau idee! Ze zijn in de aanbieding bij de babydump geloof ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het stinkt echt heel erg, vind ik, en ik leeg de emmer elke dag. Hier staat de luieremmer (gewoon een emmertje) op de gang. We zijn te gierig geweest voor een fatsoenlijke emmer en daar heb ik wel wat spijt van.
Dat vind ik echt wel meevallen. Ik heb geen luieremmer in gebruik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het stinkt echt heel erg, vind ik, en ik leeg de emmer elke dag. Hier staat de luieremmer (gewoon een emmertje) op de gang. We zijn te gierig geweest voor een fatsoenlijke emmer en daar heb ik wel wat spijt van.
hmquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jazeker! Maar ik heb er deze keer helemaal niets van gemerkt qua herstel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |