abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91836297
Ik heb zowaar kunnen slapen, TM. Dank je. Ik ben wel een paar keer wakker geweest, ik voelde allemaal kleine steekjes in m'n buik. Heel raar hoor ;(. Ik kom af en toe even kijken wie er allemaal bevallen zijn hoor O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_91836333
Sterkte Kuukske! :*

Vanavond naar de VK, hartje luisteren... Dan morgen bellen voor de SEO!
pi_91836853
ah arme Kuuske! :*
pi_91837031
Kuukske sterkte!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_91837217
Kuukske dikke knuffel voor jullie...

MeNicole proficiat...
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_91837373
En nog geen gerommel in huize Vanyel. Het enige dat hier gebeurd is, ie dat mijn borsten heel opeens nog groter (ik wist niet dat het kon) zijn geworden en ik nu voor het eerst in tijden klieren voel.
Maar of dat nou iets zegt?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:44:52 #106
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91837570
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:35 schreef Vanyel het volgende:
En nog geen gerommel in huize Vanyel. Het enige dat hier gebeurd is, ie dat mijn borsten heel opeens nog groter (ik wist niet dat het kon) zijn geworden en ik nu voor het eerst in tijden klieren voel.
Spannend hoor, je zou toch denken dat ze zich klaarmaken... ;)
Succes nog even met het wachten.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:48:06 #107
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91837645
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:35 schreef Vanyel het volgende:
Klinkt wellicht toch als fysieke voorbereiding :D

en straks... stuwing.... ze kunnen nóg groter ;) :P
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91837760
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 09:48 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Klinkt wellicht toch als fysieke voorbereiding :D

en straks... stuwing.... ze kunnen nóg groter ;) :P
Dat weiger ik principieel te geloven. De grens van mijn lichaam is bereikt!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91838047
Waar ik normaal tot half vier wakker lig, bleek mijn rugpijn nog erger te kunnen en was het zes uur voor dat ik een beetje weg dommelde.
Ik geloof dat ik me nog maar een keer omdraai dus.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_91838458
Slaap lekker, DML :Z
pi_91838542
Een opsteker voor de zwangere dames: werkelijk al mijn zwangerschapskwaaltjes waren onmiddellijk na de bevalling verdwenen. Iemand nog behoefte aan een doosje Rennies? :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91838658
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat weiger ik principieel te geloven. De grens van mijn lichaam is bereikt!
Ik dacht dat ze zouden ontploffen.... stuwing :X

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
Een opsteker voor de zwangere dames: werkelijk al mijn zwangerschapskwaaltjes waren onmiddellijk na de bevalling verdwenen. Iemand nog behoefte aan een doosje Rennies? :7
^O^
Ik was ook helemaal verbaast hoe snel de zwangerschapskwaaltjes verdwenen waren. Plotseling geen brandend maagzuur of beenkrampen meer!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:25:23 #113
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91838715
quote:
En je energieniveau Claudia? wilde ik nog steeds aan je vragen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91838716
Ik heb trouwens ook bijna geen last gehad van de stuwing! Het douchen vond ik wel vervelend omdat mijn beha dan uit moest en ik het gevoel had verzwolgen te worden door de aarde. :')
pi_91838735
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:25 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En je energieniveau Claudia? wilde ik nog steeds aan je vragen.
Als vanouds! Als ik deze week weer zou moeten beginnen met werken zou dat geen probleem zijn! Het is echt heel wonderlijk hoe snel ik me weer de oude voel.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:27:23 #116
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91838780
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als vanouds! Als ik deze week weer zou moeten beginnen met werken zou dat geen probleem zijn! Het is echt heel wonderlijk hoe snel ik me weer de oude voel.
Ah top! Ik vind het toen zo'n typische ervaring dat je geacht wordt heel moe te zijn en dat ik echt bruiste (broos? bries??) van de energie!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91838782
quote:
ja das ideaal inderdaad :D
zelfs mn slapende armen waren gelijk over :D

En ik heb geen last gehad van stuwing (nou ja amper, niet zoals wat je hier altijd leest, 1 dagje dat ze wat voller aanvoelden en de dag erna was t weer over)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:28:36 #118
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91838823
oh stuwing :X ik had er gewoon koorts van. en het gevoel te stikken in mijn tie, euh, borsten. en bij de tweede minstens net zoveel als bij de eerste.
pi_91838885
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:27 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ah top! Ik vind het toen zo'n typische ervaring dat je geacht wordt heel moe te zijn en dat ik echt bruiste (broos? bries??) van de energie!
Ik voel me niet alleen lichamelijk maar ook psychisch ineens veel beter. Ik schreef eerder al dat ik liever met een reden wakker lag. Ik vind het heerlijk om 's nachts bezig te zijn met Lena (binnen het redelijke, vanzelfsprekend). En ik kan nu weer echt goed voor Ivan zorgen, dat is ook heel fijn. Het voelt als herwonnen terrein en ik denk niet dat ik dat zo gauw opgeef voor nog een kindje. Hier blijft het bij twee! Echt! Heus!
pi_91838959
Ja, dat zei je bij Ivan ook :+

Wat fijn dat je je zoveel beter voelt Claudia!! :* Ik snap helemaal dat het veel fijner is om wakker te zijn voor het goede doel! O+

Stuwing gaf mij zo'n akelig gevoel, angstig, alsof mijn keel dichtgeknepen zat ofzo.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:33:17 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91838974
ja, ken dat gevoel. Het is ook zeker een reden geweest geen vierde te krijgen. En het gevoel, de moeheid, de teneergeslagenheid (of lusteloosheid wat is het?) maar vooral het gevoel dat het zo *floep* weg was, ik kan het zo oproepen. En Bram wordt 7 over twee maanden.
pi_91839132
Precies, buurvrouw! Ik vind het vaak lastig uit te leggen waarom de zwangerschap nou zo zwaar was. Ik kan wel een aantal kwalen noemen (maagzuur, overgeven, rusteloze benen), maar het ergste was dat 'het' gewoon weg was ineens. Ik wist deze keer heel goed waar ik het voor deed en ik heb absoluut geen spijt van mijn snelle zwangerschap, maar ik denk niet dat ik dit nog eens 9 maanden kan of wil. Ik ben blij dat het erop zit, zeg maar. Mijn lief wil ook absoluut geen derde, dat scheelt.

Tja Twinkly, Ivan was zo ontzettend leuk dat ik het allemaal echt nog eens mee wilde maken. :+ Eigenlijk was het een behoorlijk egoistische keuze. Het leek me ook heel leuk voor hem om een broertje of zusje te hebben, maar dat is niet het belangrijkste motief geweest.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:26:29 #123
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91840705
Claudia, wat heerlijk dat je je al zo voelt!

Ik had dat na de geboorte van Joep echt niet... maar goed, ik was ook behoorlijk wat bloed verloren, dan voel je je ook als een vaatdoek hahaha.

Ik mag echt niet klagen tot nu toe. Ik voel me prima, al zit mijn buik al wel een beetje in de weg als ik mijn veters wil strikken hahaha.

Cyntia, veel plezier met het hartje luisteren. Altijd leuk!

DML, wat naar van je rugpijn zeg! Ik heb dat altijd juist pas tegen de ochtend, dat ik wakker word van de pijn in mijn rug en niet meer fatsoenlijk kan liggen.
Niet mieten! Door gieten!
pi_91840906
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:26 schreef seilram het volgende:
Claudia, wat heerlijk dat je je al zo voelt!

Ik had dat na de geboorte van Joep echt niet... maar goed, ik was ook behoorlijk wat bloed verloren, dan voel je je ook als een vaatdoek hahaha.

Ik mag echt niet klagen tot nu toe. Ik voel me prima, al zit mijn buik al wel een beetje in de weg als ik mijn veters wil strikken hahaha.

Cyntia, veel plezier met het hartje luisteren. Altijd leuk!

DML, wat naar van je rugpijn zeg! Ik heb dat altijd juist pas tegen de ochtend, dat ik wakker word van de pijn in mijn rug en niet meer fatsoenlijk kan liggen.
Is het heel raar om super zenuwachtig te zijn of er nog wel een baby zit? :') Ben niet meer misselijk, heel af en toe wel moe. Last van mijn heupen aan het einde van de dag.. Meende vorige week vrijdag de baby te voelen.. (ben amper gegroeid, mijn buik misschien heel iets..)
Bah, onzekerheid! -O- -O- -O-
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:34:42 #125
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91841035
Hoever ben je? Je buik groeit in het begin ook niet zo hard. Je kunt wel voelen tot waar je baarmoeder reikt. Zachtjes op je buik drukken en als je ineens wat verder kunt drukken... dan zit dus net daaronder je baarmoeder.

En raar? Nee hoor, ik was bij mijn 1e zwangerschap ook iedere keer zenuwachtig of ze het hartje gingen vinden en of alles goed was. Nu heb ik dat eigelijk niet... komt denk ik omdat ik al een kindje heb wat ook veel tijd en aandacht eist. Ik kan er nu minder aan denken ofzo.
pi_91841239
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:34 schreef seilram het volgende:
Hoever ben je? Je buik groeit in het begin ook niet zo hard. Je kunt wel voelen tot waar je baarmoeder reikt. Zachtjes op je buik drukken en als je ineens wat verder kunt drukken... dan zit dus net daaronder je baarmoeder.

En raar? Nee hoor, ik was bij mijn 1e zwangerschap ook iedere keer zenuwachtig of ze het hartje gingen vinden en of alles goed was. Nu heb ik dat eigelijk niet... komt denk ik omdat ik al een kindje heb wat ook veel tijd en aandacht eist. Ik kan er nu minder aan denken ofzo.
Ben nu 14 weken en 5 dagen. Mijn baarmoeder voel ik inderdaad wel..
Hoop vanavond gewoon op een supersnel kloppend hartje O+ Baal van die onzekerheid want wil er gewoon lekker van genieten! *;
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:43:36 #127
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91841369
Dat is ook nog wel vroeg hoor om iets te voelen :). Ik durf te wedden dat jij vanavond helemaal gerust gesteld bent!
pi_91841400
Ik hoop het! O+
pi_91842825
oh claudia fijn dat je je zoveel beter voelt! Ik kijk er nu al naar uit :')
ik heb toen op weg van het ziekenhuis naar huis nog 1 rennie genomen en toen vind ik ineens 2 weken later die volle doos in mn tas :D inderdaad helemaal niet meer nodig gehad! Ik kijk er nu al naar uit :') ik moet het nu goed verdelen zodat ik niet boven die 16 uit kom :+

Cyntia succes!

Stuwing ;( jullie helpen me niet zeg, in t bv topic ook al niet haha. Ik vond het zo'n naar gevoel :X ik wilde echt ergens mee gooien ofzo gewoon uit pure frustratie :') En zo zit ik echt niet in elkaar normaal gesproken haha

Seilram gaan er dit keer nog dingen anders gebeuren bij jou ivm je vorige bevalling? Ik herinner me je bevallingsverhaal nog... heb je nu een medische indicatie of was wat er toen gebeurde gewoon dikke pech?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91842834
oh en ga je weer op de fiets naar t ziekenhuis? :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:52:05 #131
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91843690
Hahahaha het ziekenhuis is hier echt 2 minuten fietsen vandaan :) dus dikke kans dat als het kan, ik weer gewoon achterop het fietsje ga :)

Voorlopig heb ik geen medische indicatie huup. Al wil ik zelf wel in het zkh bevallen. Ze houden nu wel de groei in de gaten. Ik heb met 30 wkn een echo en met 34 wkn. Vrijdag vroeg ik aan de vk: "en als je dan ziet dat ze klein is? wat dan?". Dan houden ze het iedere week bij hoeveel ze groeit, als die groei stagneert, dan gaan ze haar halen, omdat ze buiten de baarmoeder wel kunnen voeden.. maar goed, dat is nog allemaal koffiedik kijken.
Ik heb zelf wel weer het vermoeden dat ze in stuit blijft liggen, ik weet niet waarom, een gevoel ofzo. Als dat zo is, dan heb ik wel een medische indicatie en bij Joep vloog ineens bij week 34 mijn bloeddruk omhoog.

Maagzuur, jeuh, wat een joy is dat toch. Naja is voor een goed doel, ik denk altijd: er zouden honderen vrouwen 9 maanden tekenen voor maagzuur als ze een kindje konden krijgen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:53:31 #132
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91843730
Ow wacht huup, jij doelt op de hematoom denk ik he... en niet opdat Joep klein was. Nee die hematoom was domme pech. Als dat nu weer gebeurd, dan zou dat echt stom toeval zijn en die kans is erg klein gelukkig.
pi_91843811
haha psies Seilram, daarom vind ik dingen als maagzuur altijd maar relatief, natuurlijk zijn er forse klachten enzo en das different koek, maar nachtelijk wakker zijn, maagzuur, dat zijn dingen waar k niet zo mee kan zitten, vallen in de categorie, hoort erbij en overleef e wel.

En nouja ik doelde op allebei, je hele zw.schap of nouja het laatste stukje vooral en idd ook het hematoom. Want Joep was ook iets te vroeg toch?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:04:13 #134
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91844071
Ja, qua uitgerekende datum schelen ze niet veel. Met Joep was het 31-5 en nu 8-6.
Dus ik ben benieuwd. Hoop wel dat zij iets langer blijft zitten, al is het maar zodat ik zelf iets langer van de zwangerschap kan genieten, want dit is waarschijnlijk de laatste keer.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:13:40 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91844422
Vandaag 16 weken! Gaat ineens snel vind ik.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:18:19 #136
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91844586
jeetje Aventura; dat gaat idd snel joh!!

en arme Kuukske; ik ben dr helemaal van onder de indruk.. en het is ook zo confronterend... ik ben ongeveer net zover als jij was, en vorige week nog een goede echo gehad, maar jeetje; het kan dan gewoon nog steeds fout gaan...
:{ ben me er ineens weer akelig bewust van....

en ik ben zo enorm moe!! gister late dienst gehad en nu weer... en morgen hele dag een symposium...gelukkig daarna een paar dagen vrij om bij te komen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:20:09 #137
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91847203
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:13 schreef Aventura het volgende:
Vandaag 16 weken! Gaat ineens snel vind ik.
Lekker he? Dat de weken wat sneller gaan. Ik ben morgen 22 weken, sinds 13 weken vliegt de tijd voorbij, hoop dat dat bij jou ook zo blijft gaan. Dat is zoveel fijner vind ik dan die aanloop tot aan 12/13 weken. En mijn buik is ook heel veel gegroeid de afgelopen tijd, ik zie ieder week het verschil, het blijft bizar dat ie maar blijft groeien... :)

Wij hebben morgen de SEO, en ondanks dat de snelle blik tijdens de pretecho met 18 weken er goed uitzag, ben ik toch best wel gespannen...

Verder weer uitgerust, 2 Rennies voor het slapen gaan en heerlijk de hele nacht geslapen, ik kan dan meteen weer de wereld aan, zo fijn...
pi_91848330
Kuukske, heel veel sterkte in de komende tijd en dat we je maar snel hier weer terug mogen zien en dan veeeeeel langer!
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:44:55 #139
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_91848384
Wat een naar bericht Kuukse. Heel veel sterkte.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:49:27 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91848583
@Juud79: ik zag mezelf zitten in de weerspiegeling van het raam, en ik zag een bolletje O+ ik zie er heel zwanger uit. Ook borsten, gezicht. En ik vind het leuk! Dat had ik niet verwacht in het begin.

Seo is spannend ja. Je moet er maar gewoon vanuit gaan dat het goed is en dat het weer een kans is om je baby te zien. De mijne is over exact 4 weken!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:17:14 #141
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_91849677
Kuukske heel veel sterkte! Hopelijk kun je het allemaal een goed plaatsje geven :*
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_91851588
Ben ook een beetje ondersteboven van Kuukske's bericht. Ineens ook doodzenuwachtig voor mijn echo donderdag.. je ziet maar, je weet het nooit! ;(

Wel geshopt vandaag. Flanellen luiers, washandjes, badcapes, lakentjes.
Afleidingsshoppen? :o
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:16:02 #143
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91852334
Hier gelukkig (nog) geen Rennies nodig ;) .

Fijn he als die weken ineens veel meer op gaan schieten? In het begin leek de tijd niet op te schieten, maar dan ineens vliegt ie voorbij.

Vandaag een groei-echo en controle bij de gyn gehad. Ons meisje doet het heel goed, zit met alles op de gemiddelde lijn, alleen haar buikje is een paar dagen voor. Geen reden tot zorg, wel reden om een keer extra te controleren op zwangerschapssuiker en nog een groei-echo over vier weken in te plannen. Ze mag niet te groot worden natuurlijk ;). Haar gewicht werd geschat op ongeveer 1700 gram, ben nu 30w2d.

Ook een goed gesprek gehad over de bevalling, dit n.a.v. mijn MS (grote uitputting en ver over mijn lichamelijke grenzen gaan verhoogt de kans op een terugval). Het motto van de dag was 'Liberaal met epiduraal' :D . Dat schreef de gyn in mijn dossier. Fijn om te weten dat er goed naar gekeken wordt en dat er als het nodig is geen gezeur zal zijn over pijnbestrijding. Hij wil voorkomen dat ik al snel in bevalling over de rode ga zeg maar. Ik heb echt een hele fijne gyn.

Oh ja, vanmiddag ook intake van de kraamzorg gehad. Leuk gesprek en indicatie van 59 uur kraamzorg gekregen. Fijn, hopelijk gaat het allemaal zo goed dat we dat niet eens allemaal nodig hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door twentemeisje op 25-01-2011 16:34:10 ]
pi_91852601
Liberaal met epiduraal :D
Goed motto! En fijn dat er zo goed wordt meegedacht door de gyn.

Seilram, met hoeveel weken was Joep ook alweer geboren?
En die nasleep kan ik me nog herinneren, wat een schrik was dat toch voor jullie :{
Ik wens je nu een onbekommerde kraamtijd toe waarin je lekker kan knuffelen met je kleine meisje. Die gewoon geboren gaat worden op de uitgerekende datum, heb ik zojuist besloten :P
Yeeeeehahhh, daar gaan we weer!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 januari 2011 @ 17:03:03 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91854636
ik lijk steeds vaker/meer op een oud vrouwtje met een gebochelde rug .. ik kom soms amper overeind, en leef van massage naar douche naar paracetamol zeg maar. als ik de afwas heb gedaan, of heb staan koken moet ik gewoon gaan zitten, anders blijf ik in de houding :') wellicht zou een goede/betere matras helpen (in deze schuim dingen zitten hele doorlig kuilen zeg maar) maar ja. Ook heel fijn is dat de baby is ingedaald; drukt heerlijk op m'n blaas/doos aan de binnenkant. </klaagpost>
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:18:16 #146
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91855343
Kun je je matras niet draaien DJMO? Of doe je dat al regelmatig?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 januari 2011 @ 17:20:56 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91855482
doe ik regelmatig, maar deze waren al tweedehands toen we ze kregen, en ze zijn gewoon versleten, op. we slapen er nu zelf drie jaar op, maar 100+ kilo is zo'n schuimding niet op berekend (m'n man) en tegen twee zwangerschappen kunnen ze ook niet heel goed tegen (als ik 's ochtends wakker wordt, staat m'n buik afgetekend in de matras en ik kan er 's avonds zo weer in gaan liggen :') )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_91855686
Dan word het echt tijd voor een nieuw matras...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 januari 2011 @ 17:27:03 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91855792
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:24 schreef Vicky het volgende:
Dan word het echt tijd voor een nieuw matras...
wordt het ook :Y ik vermoed dat een deel van mijn rugklachten toch ook hiermee te maken heeft. mjah, andere dingen hadden prio boven een matras..

dinsdag 25 januari 2011 @ 17:28:22 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_91855848
Dus eerst een matras halen.. en niet boven een vaatwasser stellen... :{
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_91856072
Eens!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 januari 2011 @ 18:27:44 #152
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91858108
in eerste instantie had de verhuizing prio 1. en ik ben gewoon laks waar het m'n rug betreft. Ik had kort na de geboorte van Jan al een verwijsbrief van de huisarts in m'n zak om rugfoto's te laten maken, maar dat heb ik ook constant uitgesteld. aangezien er na de geboorte straks een spiraaltje geplaatst gaat worden, ga ik daarna eerst foto's laten maken. Daarna zie ik wel verder. In de tussentijd blijf ik zoeken naar een goedkope / 2e hands vaatwasser. En ja, puur omdat ik mezelf die luxe gun. Daar kunnen we lang of kort over discussieren, dat ding komt er gewoonwgeg, linksom of rechtsom.

† In Memoriam † dinsdag 25 januari 2011 @ 18:29:31 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_91858195
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef DJMO het volgende:
in eerste instantie had de verhuizing prio 1. en ik ben gewoon laks waar het m'n rug betreft. Ik had kort na de geboorte van Jan al een verwijsbrief van de huisarts in m'n zak om rugfoto's te laten maken, maar dat heb ik ook constant uitgesteld. aangezien er na de geboorte straks een spiraaltje geplaatst gaat worden, ga ik daarna eerst foto's laten maken. Daarna zie ik wel verder. In de tussentijd blijf ik zoeken naar een goedkope / 2e hands vaatwasser. En ja, puur omdat ik mezelf die luxe gun. Daar kunnen we lang of kort over discussieren, dat ding komt er gewoonwgeg, linksom of rechtsom.
Ik zou dr ook in gaan slapen als ik jouw was, wel aan natuurlijk ^O^
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_91858258
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef DJMO het volgende:
Een vaatwasser verkiezen boven je gezondheid :') totdat je je kinderen niet meer kunt tillen door een versleten rug.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:31:09 #155
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_91858274
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:27 schreef DJMO het volgende:
Dan moet je ook niet meer het lef hebben om nog maar een keer te durven klagen over je rug |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_91858445
Tis hier nog als vanouds zie ik :D

Geen verse baby nog.
Succes dames ^O^
pi_91860444
O+ Hartje gehoord O+ O+ O+ * Smelt!*
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:27:54 #158
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91861093
Ik snap het niet helemaal, is een vaatwasser dan zo slecht voor je rug?
* Aventura voelt zich blond

@Cyntia: yes! Leuk he :)!
pi_91862592
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef Aventura het volgende:
Ik snap het niet helemaal, is een vaatwasser dan zo slecht voor je rug?
* Aventura voelt zich blond

@Cyntia: yes! Leuk he :)!
dat neit maar een vaatwasser verkiezen boven een goed matras wel..

DJMO, ik snap het niet hoor.. waarom gaat luxe boven gezondheid??? Wij hebben een vaatwasser, puur omdat ie in het huis zat. Het ding ging kapot in mei en pas in december konden we een nieuwe kopen. Waarom niet eerder vraag je je ws. af.. nou omdat er andere prioteiten waren in de vorm van gezondheid enzo.. Het is dat mijn man een eindejaarsuitkering krijgt anders hadden we nooit een nieuwe kunnen kopen...
En ja, het is een luxeprobleem, en ik zal de laatste zijn die toegeeft dat het niet heerlijk is om de vaatwasser vol te pleuren, 'm aan te zetten en lekker op de bank te gaan zitten.. Maar als ik moet kiezen, dan staat mijn gezondheid en de gezondheid van mijn kinderen helemaal boven aan het lijstje, en die stomme vaatwasser helemaal onderaan..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:54:47 #160
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91862690
Hmmm ik proef irritatie hier :D

@Aventura, ik denk dat het evenstar meer om de prio's gaat :P

Anyways, Cynthia heerlijk dat je het hartje gehoord hebt!!!

Zo, ik heb net worstenbroodjes met mosterd naar binnen gewerkt, dus de rest van de avond het bekopen met maagzuur. Jammer dan. Ik heb genoten. ^O^
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:55:53 #161
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_91862753
Fijn Cynthiaa! *O*

Vanyel, er gebeurt tot nu toe weinig begrijp ik, spannend hoor! Hopelijk duurt het niet al te lang meer.

Huup, heb je nog met verloskundige gesproken of je vragen nav de opmerkingen die de gyn had gemaakt bij de 20 weken echo?

Ik zat pas wat te googlen, en kwam toch iets bizars tegen! :o Het (foto)verslag en ook een filmpje van een vrouw uit de VS die behalve voorstander van thuis bevallen (waar niets mis mee is) dit ook duidelijk zonder begeleiding wilde doen en dus ook gedaan heeft. :o
Waarschuwing: Het zijn expliciete beelden, dus niet iedereen zal hier trek in hebben! http://puremom.com/?page_id=147
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:55:55 #162
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91862757
Oh, nu snap ik het. Verbanden leggen is een minder punt de laatste tijd.

Ik zou graag willen afwassen, is goed voor de revalidatie van mijn hand (bewegen in warm water is heilzaam) :P
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:56:22 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91862781
Zeg meiden, moet dit echt? Er komt iemand heel blij melden dat het hartje heeft gehoorden dat sneeuwt totaal onder in deze discussie die toch al tot in den treure gevoerd is. Lees over het geklaag heen en let go. Ik vind het echt zonde van dit topic...
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:56:36 #164
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91862793
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:16 schreef Cyntiaa het volgende:
Fijn! ;)
pi_91862858
Cyntiaa, fijn hoor, geniet er lekker van!
pi_91862866
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:55 schreef PM-girl het volgende:
Fijn Cynthiaa! *O*

Vanyel, er gebeurt tot nu toe weinig begrijp ik, spannend hoor! Hopelijk duurt het niet al te lang meer.

Huup, heb je nog met verloskundige gesproken of je vragen nav de opmerkingen die de gyn had gemaakt bij de 20 weken echo?

Ik zat pas wat te googlen, en kwam toch iets bizars tegen! :o Het (foto)verslag en ook een filmpje van een vrouw uit de VS die behalve voorstander van thuis bevallen (waar niets mis mee is) dit ook duidelijk zonder begeleiding wilde doen en dus ook gedaan heeft. :o
Waarschuwing: Het zijn expliciete beelden, dus niet iedereen zal hier trek in hebben! http://puremom.com/?page_id=147
Op youtube staan ook van filmpjes van bevallingen thuis, zonder begeleiding.

*O* Wat heerlijk Cynthia! *O*
Het mooiste geluid dat er bestaat! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:59:54 #167
94046 PM-girl
pi_91862981
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:57 schreef Vicky het volgende:

[..]

Op youtube staan ook van filmpjes van bevallingen thuis, zonder begeleiding.

Dat geloof ik, maar ik had er nooit naar gekeken (of gezocht) en stuitte hier bij toeval op. Ik was best verbaasd na het lezen en kijken understatement
*
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:01:11 #168
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91863045
Ik heb eergisteren gedroomd dat ik zonder begeleiding beviel :o...

Omdat mijn eerste bevallen van wee tot geboorte 4,5 uur duurde, heeft de VK ook al gewaarschuwd dat ik wel sneller dan anderen moest zijn met bellen...

Hmmmzzz Ik zal eens die filmpjes blieken.
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:02:52 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91863145
quote:
Fijn Cynthiaa! *O*

Ik durf niet te klikken :@
pi_91863169
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:01 schreef Takkembah het volgende:
Ik heb eergisteren gedroomd dat ik zonder begeleiding beviel :o...

Omdat mijn eerste bevallen van wee tot geboorte 4,5 uur duurde, heeft de VK ook al gewaarschuwd dat ik wel sneller dan anderen moest zijn met bellen...

Hmmmzzz Ik zal eens die filmpjes blieken.
Amber is bijna geboren zonder begeleiding. TIs dat ik steeds "kracht" kon zetten om d'r weer naar binnen te duwen.... Als ik toegegeven had was ze eenhalf uur eerder geboren..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:03:19 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91863177
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat geloof ik, maar ik had er nooit naar gekeken (of gezocht) en stuitte hier bij toeval op. Ik was best verbaasd na het lezen en kijken understatement
Same here, het gaat mij wat bruggen te ver moet ik zeggen...
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:07:40 #172
94046 PM-girl
pi_91863479
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:03 schreef Vicky het volgende:

[..]

Amber is bijna geboren zonder begeleiding. TIs dat ik steeds "kracht" kon zetten om d'r weer naar binnen te duwen.... Als ik toegegeven had was ze eenhalf uur eerder geboren..
Als het je overkomt, dan is dat gewoon zo en is dat niemands keus geweest.
Maar ik vind dit gewoon risicovol, zeker wanneer het met het kindje in eerste instant niet goed lijkt te gaan. :N
*
pi_91863552
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:07 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Als het je overkomt, dan is dat gewoon zo en is dat niemands keus geweest.
Maar ik vind dit gewoon risicovol, zeker wanneer het met het kindje in eerste instant niet goed lijkt te gaan. :N
dat zeker.. Het zou ook echt niet in me opkomen om het zonder begeleiding te doen hoor.. niet bij de eerste maar ook niet bij een 4e, 5e, 6e ofzo...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91863775
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:02 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik durf niet te klikken :@
Nah, je ziet geen bloed en poep.. Ik vind het niet schokkend.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:14:08 #175
94046 PM-girl
pi_91863893
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nah, je ziet geen bloed en poep.. Ik vind het niet schokkend.
;)
*
pi_91864112
Schokkendste vind ik wel dat de fotos geschoten zijn door 10jarig broertje.
Of lees ik het fout?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:17:31 #177
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91864133
quote:
Fijn Cynthiaa! *O*

Ik was net aan het kijken toen mijn vriend opeens achter mij stond met zo'n gezicht: :o
:+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:18:15 #178
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91864189
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:16 schreef Cyntiaa het volgende:
Jeeej cynthiaa :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_91864212
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef PM-girl het volgende:

[..]

:Y Unassisted Childbirth. of UC.

Mijn ding is het niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb er nogal een mening over :@ excuus :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:19:50 #180
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91864276
Aventura al 16 weken, dat gaat zeker hard!

Cyntia, zie je wel :) Alles tip top in orde. Die zit lekker daar :)

3e ronde, Joep kwam met 36,5 weken. Mijn vliezen waren een dag eerder gebroken. Hij lag in stuit en was maar 2005 gram. Ik had alle uitzonderingen ineens :D
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:20:34 #181
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91864316
Toevalli las ik laatst over UC op een Amerikaans forum. Belachelijk, begrijp niet waarom je dat zou willen. Het gaat mij vooral om het welzijn van het kind. Daarom wil ik alle risico's, voor zover dat kan, reduceren. Gestoord mens.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:23:39 #182
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91864474
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:20 schreef Aventura het volgende:
Begrijp niet waarom je dat zou willen. Het gaat mij vooral om het welzijn van het kind. Daarom wil ik alle risico's, voor zover dat kan, reduceren. Gestoord mens.
Ik denk dat die mensen redeneren, vroeger deden ze het ook zonder en in er zijn vast stammen in Afrika waar ze het nog alleen doen, dus waarom zou ik dat niet kunnen. Alles puur natuur.....

Ik vind het onbegrijpelijk, het is bewust je ongeboren kind in gevaar brengen omdat je niet weet hoe het gaat lopen en je niet altijd complicaties zelf kan oplossen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:24:24 #183
94046 PM-girl
pi_91864520
Huup, die mening deel ik wel hoor! ;)
*
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:24:58 #184
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91864560
Zoals huup zegt, al heb je maar een verloskundige op de bank zitten, maar doe dit niet zo maar alleen :{
pi_91864741
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:23 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik denk dat die mensen redeneren, vroeger deden ze het ook zonder en in er zijn vast stammen in Afrika waar ze het nog alleen doen, dus waarom zou ik dat niet kunnen. Alles puur natuur.....

Ja dat!
En dat vind ik dus zo'n stomme redenatie juist. Zelfs de romeinen en grieken hadden verloskundigen. Dat waren niet eens een soort rare kruidenvrouwtjes ofzo maar echt vrouwen die enkel of voornamelijk bevallingen deden.
En bij rimboe-stammen of wat dan ook zijn er vaak wel 30 vrouwen bij die al tig kinderen op de wereld hebben gezet en geholpen. en not to mention ligt daar de babysterfte bij bevallingen ook hoger natuurlijk.

nouja goed, ik vind het weer zo'n typisch doorgeslagen gebeuren.

PM'ert :D weet ik toch O+
ik voel alleen de onbedwingbare drang om mn mening te delen :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91864894
Echt geschift idd.

Maar eerlijk gezegd vind ik van die bevallingsplannen met "het moet romantisch bij het licht van 7 kaarsen en niks meer" bijna net zo raar. Je kind moet er gezond uit, dat zou op 1 moeten staan. Ik hoorde laatst van iemand die dus giftig werd omdat de vk meer licht nodig had om haar werk goed te doen...
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:36:32 #187
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91865250
Inderdaad, sfeer, hou toch op. Ik wil een gezonde baby. Als het kan met zo min mogelijk (na)pijn.
Maar sfeer? Who cares. Daarom wil ik ook in het ziekenhuis bevallen. Dat voelt veilig. (Even ongeacht of het ook veiliger is dan thuis met een vk)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:42:45 #188
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91865568
Even (misschien) een raar vraagje.. Ik ben nu in een paar babywinkels geweest.. en daar zag ik een sangenic luieremmer. Is dat iets wat jullie aanschaffen/ hebben aangeschaft?
Of kan ik net zo goed zo'n standaard luieremmer/bakje gebruiken?
pi_91865644
Ik heb geen illusies over sfeer, kaarsen en muziek op de achtergrond bij mijn thuisbevalling maar ik heb wel in mijn geboorteplan staan dat alleen bij foetale nood ingegrepen moet worden met hulpmiddelen.
The way you rock'n'roll
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2011 @ 20:53:55 #190
7074 moussy
kuttekop
pi_91866216
Meh, ik klikte verkeerd voor deel 2 van die annabelle bevalling en zie nu een dikke kont met een diep paars hoofdje er tussen ;( wáárom...?!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_91866585
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:17 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ik was net aan het kijken toen mijn vriend opeens achter mij stond met zo'n gezicht: :o
:+
Mijn vriend is nog steeds in shock van het youtube filmpje dat hij aan klikte dat begon met een knip :+
The way you rock'n'roll
pi_91866677
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:00 schreef Sannne het volgende:
Wel geshopt vandaag. Flanellen luiers, washandjes, badcapes, lakentjes.
Afleidingsshoppen? :o
Kan iemand me vertellen waar je die voor nodig hebt?
pi_91866742
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan iemand me vertellen waar je die voor nodig hebt?
Dat vroeg ik me vanmiddag ook al af idd, maar dat las ik op mijn telefoon en dan ben ik te lui om te reageren want dat gaat rottig.
The way you rock'n'roll
pi_91866868
Volgens mij gingen die vroeger als omslagdoek.
Ik had een heule grote lila voor mijn dochtertje.
Maar met die mooie bad- en omslagdoeken van tegenwoordig lijken ze me totaal overbodig.
pi_91866884
Ik heb nog een vraag voor Huup en andere aanstaande moeders van tweede (of derde, vierde...) kindjes. Wat gaan jullie voor cadeaus aan de kraamvisite vragen? Ik merk dat mensen nu, in tegenstelling tot het bezoek bij Ivan, heel vaak vragen wat we nog kunnen gebruiken. Ik vind het héél lastig! Ik kan alleen heel kleine dingen (speenkoord, speentjes, paar flessen) of heel grote dingen (kinderstoel) bedenken.

Aankomend weekeinde komen mijn tantes op visite en die kunnen gezamenlijk iets groters kopen, dus aan hen hebben we een extra luiertas gevraagd, namelijk de Bugaboo reistas. Die zouden we zelf nooit kopen. Ik vind het een vrij decadente aanschaf. :Y)

Oh, en ik ben ook maar overgegaan op 'een Hemabon is altijd goed'. Pas had ik wel een geniaal idee, namelijk Weleda verzorgingsspullen. Zo'n cadeau kun je zo duur maken als je zelf wil, en we zouden zelf niet zo gauw Weledaspul kopen in verband met de prijs.
pi_91867015
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:04 schreef -sabine- het volgende:
Volgens mij gingen die vroeger als omslagdoek.
Ik had een heule grote lila voor mijn dochtertje.
Maar met die mooie bad- en omslagdoeken van tegenwoordig lijken ze me totaal overbodig.
Ze lijken erg op molton onderleggers, vind ik. Als omslagdoek vind ik ze wat klein. Hier gebruik ik maar 1 flanellen luier, en dat is om te voeden in bed. Ik leg Lena erop zodat het matras niet vies wordt als het een knoeiboel wordt. En het is handig om haar zo naar de andere kant van het bed te schuiven. :Y)
pi_91867019
Ik ben niet aanstaande, kben Maria niet, maar ik had alle kleertjes gemaakt voor beide kinderen en nogal wat aparte ideeen over speelgoed en rotzooi. Heb alleen maar Duplo gevraagd voor de tweede geboorte, nooit spijt van gehad. Ook geen gemorrel om gehad, gelukkig.
pi_91867554
Oe Claudia, dat is hier een wel een dilemma ja, vooral omdat ze hetzelfde geslacht hebben. Ik ga denk ik ook voor duplo spul, altijd handig. En bonnen ja. Want het mogen dan beiden jongens zijn ik had een herfst/winterkind en ik krijg een zomerkind.

De luieremmer. Ik weet dat er nogal wat discussies over zijn, maar die zou ik dus echt niet meer willen missen. Sterker nog, we hebben al een tweede gekocht. Maar, dat is dan ook omdat ik Driekus altijd boven op zijn kamer verschoon en geen zin heb om met poepluier de trap af te lopen. Wij hebben ook de sangenic en als je dan de vullingen per drie tegelijk koopt bij de babydump dan is het prijsgewijs ook nog redelijk te doen.

Cyntiaa...een hartje! Mooi geluidje he.

Men, het voelt nu al of Tienus ingedaald ligt. Kannie met 21 weken, maar pfff. Ben echt heel blij met de fysio afspraak van donderdag. Dit gaat niet heel goed zo met mijn bekkenbodem.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')