Ik heb er de fiets voor, en wat gasten van de club doen altijd mee aan zulke wedstrijden, 't lijkt mij ook wel leuk om eens te doenquote:
Oh ja, dát moet ik niet vergeten morgenochtendquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ga op de ATB.
En nu even een topic zonder pijntjes, gehuil en mietjes aub? Stelletje wijven. Pilletjes, cremepjes, therapietjes.. tsk tsk tsk.
Dus jij blijft verder weg?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:45 schreef Oksel het volgende:
En nu even een topic zonder pijntjes, gehuil en mietjes aub?
Waar wil je het dan over hebben?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ga op de ATB.
En nu even een topic zonder pijntjes, gehuil en mietjes aub? Stelletje wijven. Pilletjes, cremepjes, therapietjes.. tsk tsk tsk.
nou...reuzequote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Over gemiddeldes natuurlijk. Ik heb mijn vdo teller alvast ingesteld op een wielomtrek van 2500 mm en ik voel al flinke gemiddeldes om te melden opkomen![]()
Zondag ook nog eens enkele reis 100 km naar het zuiden met een voorspelde noordenwind kracht 4 Bft. Dat wordt genieten.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Over gemiddeldes natuurlijk. Ik heb mijn vdo teller alvast ingesteld op een wielomtrek van 2500 mm en ik voel al flinke gemiddeldes om te melden opkomen![]()
Ik heb helemaal geen wielmaat nodig, ik bepaal mijn gemiddelde gewoon aan de hand van de rijwind...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]![]()
Ik heb als maat 1500 ingesteld. Dat motiveert me om harder te fietsen.
Desondanks fiets ik altijd 30 gemiddeld
Maar om conditie op te bouwen kan het dus ook prima?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:30 schreef No-P het volgende:
Om je conditie op peil te houden kan het prima. Je gebruikt iets andere spieren en op een andere manier dus echt harder fietsen zal je niet gaan doen. Wel hebben je longen en hart er profijt van.
De algemene conditie gaat er op vooruit.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar om conditie op te bouwen kan het dus ook prima?
Toen er in Nederland nog geen winterbaan was en ik dus op Antwerpen was aangewezen voor wedstrijden in het weekend trainde ik veel na werktijd (dus in donker) door te gaan hardlopen. Iedereen verklaarde mij voor gek destijds, Peter Post voorop! Die winter werd ik tot de beste amateur baanrenner uitgeroepen. Dus zo slecht was het hardlopen voor mij niet, maar het zal best per renner verschillen. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:26 schreef Zwansen het volgende:
Is er iemand hier die aan hardlopen doet in de winter om zn conditie op pijl te houden? Ik ben bezig om mn conditie op te bouwen en wil dit doen door een keer of 2 doordeweeks te gaan hardlopen. In het weekend pak ik de fiets, maar doordeweeks is dit lastig i.v.m. tijdgebrek, kou, gladheid, donker. e.d.
Wat ik me afvraag of het effectief is voor een wielrenner.
Omdat het max. voor 2 maanden is en er zitten weinig leuke en goedkope sportscholen in mn buurt waar je kunt spinnen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:40 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Waarom zou je niet gaan spinnen om je conditie op te bouwen?
Als er iets goed slopend kan zijn...
Goed voorbeeld.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:42 schreef horstjan het volgende:
[..]
Toen er in Nederland nog geen winterbaan was en ik dus op Antwerpen was aangewezen voor wedstrijden in het weekend trainde ik veel na werktijd (dus in donker) door te gaan hardlopen. Iedereen verklaarde mij voor gek destijds, Peter Post voorop! Die winter werd ik tot de beste amateur baanrenner uitgeroepen. Dus zo slecht was het hardlopen voor mij niet, maar het zal best per renner verschillen. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.
Haha ik herinner me beelden van renners die werden gedragen om niet te hoeven lopen. Wel een tijdje na jou tijd. Lopen is nog heel lang als slecht bestempeld maar inmiddels zijn ze daar over het algemeen op terug gekomen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:42 schreef horstjan het volgende:
[..]
Toen er in Nederland nog geen winterbaan was en ik dus op Antwerpen was aangewezen voor wedstrijden in het weekend trainde ik veel na werktijd (dus in donker) door te gaan hardlopen. Iedereen verklaarde mij voor gek destijds, Peter Post voorop! Die winter werd ik tot de beste amateur baanrenner uitgeroepen. Dus zo slecht was het hardlopen voor mij niet, maar het zal best per renner verschillen. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.
quote:Lopen
Vroeger mocht een wielrenner niet lopen omdat dit slecht zou zijn voor de spieren. Een modern standpunt luidt dat beide sporten, lopen en fietsen, samengaan, maar niet complementair zijn. Concreet: je zal door veel te lopen niet sneller fietsen en omgekeerd. Maar lopen is tijdens de winter en bij slecht weer wel uitstekend om o.m. hart en longenfunctie te trainen en op peil te houden ! Als je trouwens de prestaties op de fiets bekijkt van atleten die aan triatlon doen kan je je toch moeilijk voorstellen dat de vele looptrainingen (naast het vele zwemmen) negatieve invloed hebben op de fietsprestaties. Bij het lopen ligt de anaërobe drempel op een hogere waarde van de hartslag, vaak wel 10 slagen hoger, maar de maximale lactaatwaarden blijven doorgaans lager. Wie van jongsaf lopen en fietsen combineert heeft daar weinig problemen mee; anders is het wanneer fietsers op latere leeftijd ook lopen inschakelen. Een voordeel van lopen is dat je met één uur training reeds heel wat hebt gepresteerd, terwijl één uur fietsen in algemene zin nauwelijks trainen betekent. Het is in ieder geval aan te raden om tijdens de winter maximaal 3 X per week looptraining in te schakelen liefst op zachte ondergrond en niet langer dan 1.15 uur en dat in ieder geval aan te vullen met specifieke fietstraining.
Waren ze lekker?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:05 schreef Freddeh het volgende:
Krentenbollen fail wat betreft de kleur. Maar heb wel zin om nog eentje te gaan proeven... Ah well, dat doe ik over 7 uurtjes wel aan het ontbijt
Heel soms, ik ga het weer vaker doen, ivm mijn triathlonambities.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie zwemt er eigenlijk naast het fietsen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |