Ik heb er de fiets voor, en wat gasten van de club doen altijd mee aan zulke wedstrijden, 't lijkt mij ook wel leuk om eens te doenquote:
Oh ja, dát moet ik niet vergeten morgenochtendquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ga op de ATB.
En nu even een topic zonder pijntjes, gehuil en mietjes aub? Stelletje wijven. Pilletjes, cremepjes, therapietjes.. tsk tsk tsk.
Dus jij blijft verder weg?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:45 schreef Oksel het volgende:
En nu even een topic zonder pijntjes, gehuil en mietjes aub?
Waar wil je het dan over hebben?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ga op de ATB.
En nu even een topic zonder pijntjes, gehuil en mietjes aub? Stelletje wijven. Pilletjes, cremepjes, therapietjes.. tsk tsk tsk.
nou...reuzequote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Over gemiddeldes natuurlijk. Ik heb mijn vdo teller alvast ingesteld op een wielomtrek van 2500 mm en ik voel al flinke gemiddeldes om te melden opkomen![]()
Zondag ook nog eens enkele reis 100 km naar het zuiden met een voorspelde noordenwind kracht 4 Bft. Dat wordt genieten.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Over gemiddeldes natuurlijk. Ik heb mijn vdo teller alvast ingesteld op een wielomtrek van 2500 mm en ik voel al flinke gemiddeldes om te melden opkomen![]()
Ik heb helemaal geen wielmaat nodig, ik bepaal mijn gemiddelde gewoon aan de hand van de rijwind...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]![]()
Ik heb als maat 1500 ingesteld. Dat motiveert me om harder te fietsen.
Desondanks fiets ik altijd 30 gemiddeld
Maar om conditie op te bouwen kan het dus ook prima?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:30 schreef No-P het volgende:
Om je conditie op peil te houden kan het prima. Je gebruikt iets andere spieren en op een andere manier dus echt harder fietsen zal je niet gaan doen. Wel hebben je longen en hart er profijt van.
De algemene conditie gaat er op vooruit.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar om conditie op te bouwen kan het dus ook prima?
Toen er in Nederland nog geen winterbaan was en ik dus op Antwerpen was aangewezen voor wedstrijden in het weekend trainde ik veel na werktijd (dus in donker) door te gaan hardlopen. Iedereen verklaarde mij voor gek destijds, Peter Post voorop! Die winter werd ik tot de beste amateur baanrenner uitgeroepen. Dus zo slecht was het hardlopen voor mij niet, maar het zal best per renner verschillen. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:26 schreef Zwansen het volgende:
Is er iemand hier die aan hardlopen doet in de winter om zn conditie op pijl te houden? Ik ben bezig om mn conditie op te bouwen en wil dit doen door een keer of 2 doordeweeks te gaan hardlopen. In het weekend pak ik de fiets, maar doordeweeks is dit lastig i.v.m. tijdgebrek, kou, gladheid, donker. e.d.
Wat ik me afvraag of het effectief is voor een wielrenner.
Omdat het max. voor 2 maanden is en er zitten weinig leuke en goedkope sportscholen in mn buurt waar je kunt spinnen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:40 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Waarom zou je niet gaan spinnen om je conditie op te bouwen?
Als er iets goed slopend kan zijn...
Goed voorbeeld.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:42 schreef horstjan het volgende:
[..]
Toen er in Nederland nog geen winterbaan was en ik dus op Antwerpen was aangewezen voor wedstrijden in het weekend trainde ik veel na werktijd (dus in donker) door te gaan hardlopen. Iedereen verklaarde mij voor gek destijds, Peter Post voorop! Die winter werd ik tot de beste amateur baanrenner uitgeroepen. Dus zo slecht was het hardlopen voor mij niet, maar het zal best per renner verschillen. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.
Haha ik herinner me beelden van renners die werden gedragen om niet te hoeven lopen. Wel een tijdje na jou tijd. Lopen is nog heel lang als slecht bestempeld maar inmiddels zijn ze daar over het algemeen op terug gekomen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:42 schreef horstjan het volgende:
[..]
Toen er in Nederland nog geen winterbaan was en ik dus op Antwerpen was aangewezen voor wedstrijden in het weekend trainde ik veel na werktijd (dus in donker) door te gaan hardlopen. Iedereen verklaarde mij voor gek destijds, Peter Post voorop! Die winter werd ik tot de beste amateur baanrenner uitgeroepen. Dus zo slecht was het hardlopen voor mij niet, maar het zal best per renner verschillen. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.
quote:Lopen
Vroeger mocht een wielrenner niet lopen omdat dit slecht zou zijn voor de spieren. Een modern standpunt luidt dat beide sporten, lopen en fietsen, samengaan, maar niet complementair zijn. Concreet: je zal door veel te lopen niet sneller fietsen en omgekeerd. Maar lopen is tijdens de winter en bij slecht weer wel uitstekend om o.m. hart en longenfunctie te trainen en op peil te houden ! Als je trouwens de prestaties op de fiets bekijkt van atleten die aan triatlon doen kan je je toch moeilijk voorstellen dat de vele looptrainingen (naast het vele zwemmen) negatieve invloed hebben op de fietsprestaties. Bij het lopen ligt de anaërobe drempel op een hogere waarde van de hartslag, vaak wel 10 slagen hoger, maar de maximale lactaatwaarden blijven doorgaans lager. Wie van jongsaf lopen en fietsen combineert heeft daar weinig problemen mee; anders is het wanneer fietsers op latere leeftijd ook lopen inschakelen. Een voordeel van lopen is dat je met één uur training reeds heel wat hebt gepresteerd, terwijl één uur fietsen in algemene zin nauwelijks trainen betekent. Het is in ieder geval aan te raden om tijdens de winter maximaal 3 X per week looptraining in te schakelen liefst op zachte ondergrond en niet langer dan 1.15 uur en dat in ieder geval aan te vullen met specifieke fietstraining.
Waren ze lekker?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:05 schreef Freddeh het volgende:
Krentenbollen fail wat betreft de kleur. Maar heb wel zin om nog eentje te gaan proeven... Ah well, dat doe ik over 7 uurtjes wel aan het ontbijt
Heel soms, ik ga het weer vaker doen, ivm mijn triathlonambities.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie zwemt er eigenlijk naast het fietsen?
Nu ik weer kan hardlopen zal t bij mij ook wel op de agenda komen jaquote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:30 schreef Tommeke het volgende:
Heel soms, ik ga het weer vaker doen, ivm mijn triathlonambities.
Haha nee, ik moet toevallig wel sneakers voor haar halen iddquote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:14 schreef Oksel het volgende:
Je vriendin heeft geeist dat dat pas mag als ze d'r nieuwe schoenen heeft?
Campa heeft patenten aangevaagd voor een 12sp groep trouwens.
nieuw pomp-rubbertje?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:51 schreef Freddeh het volgende:
Hmz... Zometeen eerst even een nieuwe fietspomp halen, anders krijg ik die bandjes nooit op 8 bar. Goedkope rotpomp, de slang springt er nu telkens af
Hup en nu op de fiets jij.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:43 schreef Freddeh het volgende:
Teveel moeite voor een huis tuin en keuken pomp. Ik heb inmiddels een nieuwe pomp gehaald, van Cordo. Met drukmetertje erop. Ik dacht altijd dat ik m'n banden wel goed op druk had, maar nu krijg ik ze niet veel verder dan 7 bar zonder compressor. Als ik ze nu ook voel zijn ze harder dan ik ze ooit gereden heb, dus ik denk dat ik ze altijd maar op 5,5-6 bar had ofzo
Ik heb al meerdere keren gefietst. Bij jou komt het er maar niet van. ik probeer jouw stok achter de deur te vormenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En wat doe jij nog voor je computerscherm?
Houd je mond joh. Waar ben jij zometeen als ik de Brien over rijd?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:54 schreef FJD het volgende:
Koud boehoe, regen sniksnik, ik dacht dat dit een topic zonder mietjes zou worden.
Tis prima weerGister nog 70km gefietst om nieuw speelgoed op te halen
Ik heb geaccepteerd dat het voor de omgeving misschien niet altijd prettig is als ik in een zwembroek rond loop, maar dat ze er maar mee moeten leren leven. Pas als ik verder afval wordt het wat met m'n badpakfiguur, en ik kan alleen afvallen als ik beweeg. Dus...het is even doorbijten voor de wereld, maar voor een goed doelquote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:19 schreef Freddeh het volgende:
Ik zwem niet omdat ik er een hekel aan heb mezelf in zwembroek te vertonen
Klein uurtje per week, maar sla wel eens over. Relaxed zwemmen. Wel moe, maar zeker niet buiten adem geraken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie zwemt er eigenlijk naast het fietsen?
Dan zou ik voor optie 2 gaanquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:15 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Klein uurtje per week, maar sla wel eens over. Relaxed zwemmen. Wel moe, maar zeker niet buiten adem geraken.
Waren er nog mensen uit de omgeving Dordrecht? Ik fiets zondag van Delft naar Tilburg, over de Moerdijkbrug. Is het gebied tussen Brienenoord en Dordt aan te raden, of beter over Erasmus en dan zo snel mogelijk langs Barendrecht en over Goeree - Puttershoek en dan bij 's Gravendeel weer over de Dordtse Kill? Ben op zoek naar een route met weinig kruisingen/ verkeerslichten.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:14 schreef Freddeh het volgende:
Houd je mond joh. Waar ben jij zometeen als ik de Brien over rijd?
Dat viel mij ook al op inderdaad. Al die auto's rijden écht vlak bij je langs en als ze je inhalen duiken ze meteen weer naar rechts waar toch op zich nog redelijk duidelijk een fietsstrook gemarkeerd is. Pakken nét je voorwiel niet mee. Om het niet te hebben over de (no offense) turkenbuurt hier in Dordt, die gooien hem gewoon voor je terwijl jij voorrang hebt.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:24 schreef Littlecreep het volgende:
Rustig begin van een nieuw jaar fietsen: Zelfde rondje als ik al zo vaak gereden heb, 55 km vanuit Gouda naar de Rotte, Skiheuvel, Bergschenhoek en dan langs de snelweg weer terug.
Lekker begin, alleen waren de wegen nog heel vies (mag weer schoonmaken) en probeerde geloof ik elke auto in de buurt mij dood te rijden.
De route in Zeddam staat nog op mijn lijst die ik binnenkort wil doen. Kom er doorheen als ik naar mijn ouders ga en dan kom ik door de route. Meestal is dat op de racer, maar de eerstvolgende keer dat ik met de mtb ga dan ga ik dat rondje ook doen. Staat op nummer 2 op mtbroutes.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:37 schreef hetsjhokleek het volgende:
Morgen voor het eerst in een maand tijd weer op de mtb stappen door het slechte weer en weinig tijd is er niet veel van gekomen. We gaan naar Zeddam in de achterhoek.
In de wiki heb ik mijn doelen voor het komende seizoen aangepast.
Ik ben blij dat ik niet in dat klotewesten woonquote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op inderdaad. Al die auto's rijden écht vlak bij je langs en als ze je inhalen duiken ze meteen weer naar rechts waar toch op zich nog redelijk duidelijk een fietsstrook gemarkeerd is. Pakken nét je voorwiel niet mee. Om het niet te hebben over de (no offense) turkenbuurt hier in Dordt, die gooien hem gewoon voor je terwijl jij voorrang hebt.
Ik snap inmiddels waarom het gemiddelde van mijn ritje vandaag maar 21.4km/u is
Had alsnog gemiddelde van 26, maar ook fiks in de remmen moeten gaan. Meerdere keren een auto gehad die nog net voor me langs wilde, eentje die bochten afsneed en op een gegeven moment een Pool die met 80 over het fietspad scheurt.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op inderdaad. Al die auto's rijden écht vlak bij je langs en als ze je inhalen duiken ze meteen weer naar rechts waar toch op zich nog redelijk duidelijk een fietsstrook gemarkeerd is. Pakken nét je voorwiel niet mee. Om het niet te hebben over de (no offense) turkenbuurt hier in Dordt, die gooien hem gewoon voor je terwijl jij voorrang hebt.
Ik snap inmiddels waarom het gemiddelde van mijn ritje vandaag maar 21.4km/u is
Vroeg of laat verkas ik toch wel weer richting het noordenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet in dat klotewesten woonIk vraag me zelfs sterk af of fietsen mijn hobby zou zijn geworden als ik in pak 'm beet Rotterdam had gewoond.
Zeddam is mooi! Die muur bij de molen is ook leuk!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:37 schreef hetsjhokleek het volgende:
Morgen voor het eerst in een maand tijd weer op de mtb stappen door het slechte weer en weinig tijd is er niet veel van gekomen. We gaan naar Zeddam in de achterhoek.
In de wiki heb ik mijn doelen voor het komende seizoen aangepast.
Bwoah, vanuit Rotterdam ben je in no-time in de Alblasserwaard of in de Hoekse waard. Daar heb je 't rijk al gauw alleen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:02 schreef eentwee het volgende:
Ik ben blij dat ik niet in dat klotewesten woonIk vraag me zelfs sterk af of fietsen mijn hobby zou zijn geworden als ik in pak 'm beet Rotterdam had gewoond.
Rottemeren waren vandaag ook opvallend rustig. Om de zoveel tijd een fietser of wandelaar, maar het kan erger. Heb eigenlijk nooit moeite gehad met fietsen in de Randstad. Het is wat moeilijker trainen met stoplichten, maar een lange polderweg met wind tegen sloopt net zo goed als een fiks klimmetje.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bwoah, vanuit Rotterdam ben je in no-time in de Alblasserwaard of in de Hoekse waard. Daar heb je 't rijk al gauw alleen.
Morgen een beetje regen voorspeld in de ochtend, naja ik ga toch om 9:30 weg, weer of geen weer.
Ik ook niet, maar dat neemt niet weg dat een paar kilometer met wind tegen beuken wel lekker voelt als je er van af bentquote:
Het wordt eens tijd voor een forumrit vanuit die hoek. Alle vrijheid om de bosapen uit midden en oost Nederland te overtuigen van de Randstedelijke fietsschoonheidquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:15 schreef Freddeh het volgende:
Als ik zou willen kan ik zo de Biesbosch in, hoef alleen het dijkje aan het eind van de straat maar op en uit te rijden
Lang, lang geledenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:50 schreef Tommeke het volgende:
Hoog BMI? Jij bent toch de koning van de Biafra?
Niet roeien als het vriestquote:Op zondag 23 januari 2011 17:34 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ik snap fietsers wat dat betreft toch echt niet.. je blijft toch niet door een beetje regen binnen zitten..?
Ook als het vriest roeien we. Zolang de Amstel maar niet dicht zit..quote:Op zondag 23 januari 2011 18:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Niet roeien als het vriest
Ik laat me niet afstoppen door een beetje regen of sneeuw
Dan zijn ze bij Gaygir in Grunn softer volgens mij.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:22 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
Ook als het vriest roeien we. Zolang de Amstel maar niet dicht zit..
Ik 1800 HMquote:Op zondag 23 januari 2011 18:18 schreef Oksel het volgende:
Trouwens 180 HM gemaakt vandaag..Best knap, in dit vlakke landje.
Probeerde even stiekem wat trainingskilometers te makenquote:Op zondag 23 januari 2011 18:25 schreef Tommeke het volgende:
Ik zag Yankee fietsen vandaag. Zat zelf in de auto om mn vriendin op te halen. Ze had twee lekke banden en een reserveband.
Ergometeren inderdaad, maar ook zwemmen of spinnen.. indoortrainingen bij het universitair sportcentrum (killing!), wat op dat moment leuk en nuttig is!quote:Op zondag 23 januari 2011 18:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan zijn ze bij Gaygir in Grunn softer volgens mij.
Ga je anders ergometeren? Het roei equivalent van tacxen, saai in het kwadraat
Niet bij nadenken, licht verzetje en blijven trappen. Iedereen valt bij de eerste keer Muur van Geraardsbergen.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:58 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag nogal geschokt na wat te hebben nagedacht over de RvV. Bij de Kiltunnel is aangegeven dat ze daar een 5% helling hebben. Als dat 5% is, damn... Hoe ga ik dan in vredesnaam die 17% bij de RvV redden?
Klopt, ben toen ganz kaput gegaan. Echt zwaar! Spinnen en circuiten is ook wel handig om te doen.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:57 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
Ergometeren inderdaad, maar ook zwemmen of spinnen.. indoortrainingen bij het universitair sportcentrum (killing!), wat op dat moment leuk en nuttig is!
Jij had ook een ergometerwedstrijdje gedaan meen ik me te herinneren..?
Met je kiezen op elkaarquote:Op zondag 23 januari 2011 18:58 schreef Freddeh het volgende:
Vandaag nogal geschokt na wat te hebben nagedacht over de RvV. Bij de Kiltunnel is aangegeven dat ze daar een 5% helling hebben. Als dat 5% is, damn... Hoe ga ik dan in vredesnaam die 17% bij de RvV redden?
Ik heb serieus zitten zoeken maar ik zie je nietquote:Op zondag 23 januari 2011 17:39 schreef Oksel het volgende:
Zoek Oksel..
M'n vriendin had d'r afstudeerfeestje, dus werd foto gemaakt. Ik denk; goh, ik wil d'r ook wel op!Dus ik sta er ook op, tussen 100 Duitse afstudeerders..
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Same here, maar ik word afgeleid door die damesquote:Op zondag 23 januari 2011 19:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb serieus zitten zoeken maar ik zie je niet
Op dat parcours heb ik ooit eens een ketting kapotgetrapt. Met een roestige spijker en een steen de boel weer aan elkaar gezet.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:00 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Niet bij nadenken, licht verzetje en blijven trappen. Iedereen valt bij de eerste keer Muur van Geraardsbergen.
quote:Op zondag 23 januari 2011 19:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op dat parcours heb ik ooit eens een ketting kapotgetrapt. Met een roestige spijker en een steen de boel weer aan elkaar gezet.
Zoiets?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:27 schreef Oksel het volgende:
Had ik al gezegd dat we aan het nadenken zijn over een rondje midden Schotland, eind mei? Op een tandem..Vriendinnetje achterop. 1500km in 2 weken ofzo.
Deze route:
[ afbeelding ]
30 is het standaard kleine verzet van een triple. Er bestaan kleinere tandwielen van bijvoorbeeld 22 of 24 maar ik weet niet hoe dat zit met de compatibiliteit van de derailleur. Als je een lange kooi hebt kun je ook een 28 tands cassette monteren.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:50 schreef Oksel het volgende:
Fred, je gaat een lichter verzet nodig hebben. Dus, als je geen compact crank hebt, een andere cassette.
Ik sta onder het linker groene 'uitgang' bordje..
Dat is licht zat, bijna 1 op 1!quote:Op zondag 23 januari 2011 19:21 schreef Freddeh het volgende:
Standaard Tiagra, geen flauw idee
*edit*
Even gezocht, lijkt erop dat dat 30x25 is.
Wedden dat hij er niet tegen op komt?quote:Op maandag 24 januari 2011 06:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is licht zat, bijna 1 op 1!
als je nog lichter gaat heb je zijwieltjes nodig
Rotjongquote:Op maandag 24 januari 2011 09:54 schreef Oksel het volgende:
Alleen als het om lange afstanden & snelheid gaat is ze gewoon een stuk minder sterk dan ik, dat is logisch. Maar misschien dat de verhouding bij jou thuis anders ligt, C_F..!?
tijd voor ranzigheid in dit veel te serieuze topic over verzetten, de eerste keer na je winterslaap, en veldwedstrijden: wat een boel lekkere wijven!!!quote:
Viaducten vol opknallen op de macht, en stoplichtsprintjes. Binnen 20 meter na het stoplicht moet je op de 30 km/u zitten. Voor de korte bergjes in de RvV moet je explosiviteit hebben!quote:Op maandag 24 januari 2011 10:09 schreef Freddeh het volgende:
Ik ga de komende maanden gewoon nog even flink trainen, ook op heuvels. Ook al kan ik in de buurt geen 17% vinden, ik weiger op m'n muil te gaan omdat Oksel dat graag wil horen
Geef mij nummertje 5 maar van rechts naar links op de voorste rij. Dan mag jij de rest. <3quote:Op maandag 24 januari 2011 10:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
tijd voor ranzigheid in dit veel te serieuze topic over verzetten, de eerste keer na je winterslaap, en veldwedstrijden: wat een boel lekkere wijven!!!![]()
Van rechts naar links, 1, 2, 3 en 5 van de voorste rij,
meteen daar achter, 2e rij, die bij de muur, op de 4e rij, ook die dame bij de muur.
Ik ga eens nadenken over een meet-datum. Moet toch wel zeker April zijn, willen we ook 's avonds buiten kunnen zitten en BBQ-en.
Let eens op je taal jongeman, mijn trofee-wife komt uit Moskouquote:Op maandag 24 januari 2011 10:40 schreef Oksel het volgende:
Zijn allemaal Poolse / Russische wijven..Dat heb je in Duitsland.
Wat mij betreft niks....quote:Op maandag 24 januari 2011 11:51 schreef Freddeh het volgende:
Wat is dat hier toch met buitenlandse vrouwen...
Hey joh, ik ben zaterdag ook in Strijen geweest! Ik ben niet gaan fietsen bij de Mol, ik was zo brak van het ritje naar Schiphol vrijdagnacht dat ik heb besloten rustig te trainen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:15 schreef Freddeh het volgende:
En ik ben weer terug. Zit even bij te komen nu, was best heftig na 3 maanden niet fietsen. Ben naar Strijen gereden en weer terug, omdat ik de route die CyclingGirl me ooit gaf niet meer zo goed kon inbeelden. Uiteraard blijkt net als je dan keert dat je misschien toch maar beter door had kunnen rijden, direct tegenwind. Gemiddelde lag niet hoog, ben 1:45 uur weg geweest en alleen maar naar Strijen en terug gereden, zal niet veel meer dan 30km zijn gok ik zo. Terugweg alleen wel een rondje Dordt meegepakt nog om weer even uit de wind te komen tussen de huizen en bomen.
*edit* Handen zijn prima warm gebleven in m'n heerlijk goedkope Aldi handschoenenMaar die tenen hadden wel weer aardig te lijden. Hopelijk voel ik ze weer voor ik onder de douche stap zo, anders kon het wel eens behoorlijk pijn gaan doen.
Thermoshirt met lange mouwen, kort wielershirt en een windstopper jack er overheen was prima tegen de wind/kou overigens. Nu ik m'n jasje uit heb voel ik pas hoe heerlijk koud m'n natte thermoshirt tegen m'n huid plakt
Ik heb nu pleisters om op mijn muts te plakken die werken goed in combinatie met xylocaine. Misschien iets voor jouw perineum?quote:Op zondag 23 januari 2011 08:45 schreef Freddeh het volgende:
Om nog even Oksel te narren met wat pijntjes....
Word ik vanochtend wakker, draai ik me om... Ik dacht dat m'n nek zou breken, zo'n pijn deed het. En dat eeuwig pijnlijke perineum he...
Maar ik voel me lichamelijk wel beter over het geheel gezien
*edit* Het idee kwam in me op om de verstelbare stuurpen van m'n gewone fiets tijdelijk op m'n racefiets te zetten om uit te zoeken welke zithouding voor mij het prettigst is.
euhhh.......quote:Op maandag 24 januari 2011 12:20 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik heb nu pleisters om op mijn muts te plakken die werken goed in combinatie met xylocaine. Misschien iets voor jouw perineum?
zegt meneer de Friesquote:Op maandag 24 januari 2011 12:25 schreef Tommeke het volgende:
Mijn vriendin is Gronings, ook een halve allochtoon.
Accepteer jij dan dat iedereen anders gebouwd is en dus andere probleempjes heeft?quote:Op maandag 24 januari 2011 12:46 schreef Oksel het volgende:
Als je wat meer zou fietsen zou je er aan wennen..! Of gewoon een fatsoenlijk zadel nemen. Of niet zo huilen, en het accepteren als een man!
Het ene zadel is het andere niet, hoewel ik na een tijdje meestal wel lekker zit.quote:Op maandag 24 januari 2011 12:46 schreef Oksel het volgende:
Als je wat meer zou fietsen zou je er aan wennen..! Of gewoon een fatsoenlijk zadel nemen. Of niet zo huilen, en het accepteren als een man!
Naam van de pleisters weet ik niet uit mijn hoofd maar ik heb het cb gevraagd en die zal even op het doosje kijken, de xylocaine kan je hier bestellen de zalf heb ik en die kan zonder recept:quote:Op maandag 24 januari 2011 12:37 schreef Freddeh het volgende:
Ik ben zelf een Groningen en geexporteerd naar Dordrecht.Dus als je het zo bekijkt zal ik wel lekker zijn
@CyclingGirl: Wat voor pleisters zijn dat, en is xylocaine gewoon bij de apotheek verkrijgbaar? Damn, dat ik ooit hier m'n toevlucht toe zou gaan zoeken zeg
Vrouwen hebben er ook last van, de ene moet operaties en de ander heeft niks.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:00 schreef Oksel het volgende:
![]()
![]()
Maar ik ben blij voor je Fred, dat jij jezelf zo speciaal vind..![]()
Wel eens over nagedacht dat het niet aan je bouw ligt, maar aan bijv. je zadel of houding? Want je bent echt niet de enige 90kg zware racefietser..
Rose heeft die toch?quote:Op maandag 24 januari 2011 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:
En als je last blijft houden heb ik nog wel een adresje die in zadels doet, die maken zadels op je maat en drukpunten. Een dame die ik ken had er ook last van en nu bijna niet. Is ook een idee.
Ow trouwens, weet iemand waar ik een mooie transparante of wit of blauw regenjack voor op de racefiets kan bestellen? En niet zo een waaier ding maar een die mooi om je heen zit? Ik ben me rot aan het zoeken op internet maar vind niks of als ze er zijn niet in mijn maat of alweer uitverkocht.
Ik vind het altijd zo vervelend om met zulk glossy papier je kont af te vegen. Het neemt bijna niks op, je blijft poetsen. Maar misschien is dát ook wel de reden dat jij last van je perineum hebt.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:49 schreef Freddeh het volgende:
Ik zit nog te wachten op die dikke papieren catalogus van ze voor 2011. Is wel fijn voor tijdens de grote boodschap op het toilet
ook daarvoor veegt Page beter dan een Rose gids!quote:Op maandag 24 januari 2011 14:42 schreef Oksel het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Thanks Gripper, nu zit er letterlijk brood op m'n beeldscherm..![]()
![]()
quote:Op maandag 24 januari 2011 14:50 schreef Freddeh het volgende:
Die rode van Rose, want rood kleurt bij m'n helm vloerbedekking
Ik zou dan gaan voor die transparante. Weet je zeker dat het kleurtquote:Op maandag 24 januari 2011 14:52 schreef CyclingGirl het volgende:
lol ik ga voor blauw of wit. Rood past bij mij nergens bij lol
Hoe kom je daar nou bijquote:Op maandag 24 januari 2011 14:59 schreef Tommeke het volgende:
als je hem aan hebt regent het waarschijnlijk.
Daar heb je dan weerquote:Op maandag 24 januari 2011 14:42 schreef Oksel het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Thanks Gripper, nu zit er letterlijk brood op m'n beeldscherm..![]()
![]()
quote:Op maandag 24 januari 2011 15:28 schreef Freddeh het volgende:
Dan kun jij fluiten naar je krentenbollen
Dat is idd wel belangrijk! Ik heb nooit een regenjack aan eigenlijk. Moet ik ook maar eens aanschaffen.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat het snel vies wordt maakt mij niet zoveel uit, ik rij in roze met wit dus kan een wit regenjack er ook nog wel bij. Maar ze lijken mij ook zo dik van stof en ik moet er ook een hebben die het in de zomer goed doet.
En het gaat alweer over sex hoor.quote:
Gaatje 4/5 mm boren onder het bracket; wel eerst trapas demonteren. Even een likje verf in het boorgat indien metaal tegen corrosie.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:36 schreef Oksel het volgende:
Ik heb m'n ATB op z'n kop in de schuur hangen. De enige water-exit blijkt het gat te zijn waar het zadel normaal in zit. Kwam halve liter water uit..![]()
Nieuwe wielen zitten erin. Da's dan wel weer mooi. Ordinaire 32 spaaks Mavic's, bestand tegen sprongen tot 10 meter.
Ride time 3:32:23; trip distance 109,98; avg speed 31,07quote:Op maandag 24 januari 2011 18:34 schreef Oksel het volgende:
En desondanks toch nog de rit volbracht in 3uur10! Gemiddeld 45 op de teller plus een kwartier plakken!
En dat merk is?quote:Op maandag 24 januari 2011 18:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij last van zweetklieren op de kont denk ik direct aan het te warm aankleden. Met name teveel lagen op de kont. Daarnaast kan, zeker in de zomer, een ademend zadel helpen. Dan kom je weer terug op het vaak genoemde favoriete merk hier.
Het bekende merk waar jij, Captain_Fab en ik op rijden dus? Ik draag overigens in de zomer 1 laag, in de winter 2. Altijd korte broek met zeem, in de winter daar een lange zonder zeem overheen.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij last van zweetklieren op de kont denk ik direct aan het te warm aankleden. Met name teveel lagen op de kont. Daarnaast kan, zeker in de zomer, een ademend zadel helpen. Dan kom je weer terug op het vaak genoemde favoriete merk hier.
Ik vermoed een of ander onbekend Engels merkje dat zadels maakt van dode koeien.quote:
dat is best wel jammer. Helaas moet ik weer naar mn stage......had ook graag even gefietstquote:Op maandag 24 januari 2011 21:31 schreef Tommeke het volgende:
Balen, ik heb morgen een tentamen
Als ik dat niet had kon ik een paar uurtjes met Lieuwe Westra fietsen
Ziek meldenquote:Op maandag 24 januari 2011 22:26 schreef Yankee het volgende:
[..]
dat is best wel jammer. Helaas moet ik weer naar mn stage......had ook graag even gefietst
Brooks zadels werden in de wielersport pas gebruikt als ze ingereden en bewerkt waren. Dat bewerken ging met het insmeren met levertraan en dan maar masseren met de deegrol. Hierdoor werd het leer soepel waardoor het zadel weer inzakte. Aan de punt van het zadel kon men het weer strak stellen. Een tijdrovende bezigheid die vooral s'winters werd uitgevoerd. Als het model gelukt was bracht het zadel het dubbele van de nieuwprijs op. Door het regelmatig strak stellen werd het zadel steeds langer en op een gegeven moment moet het zadel weer ingekort worden. Ook weer zo'n gedoe. Nadeel ook van het leren zadel is dat het niet tegen regen kan en dat je altijd een vieze kont hebt. Conclusie: Voor heren is het een klote en voor dames een k.. zadel.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 24 januari 2011 20:03 schreef jackson het volgende:
[..]
En dat merk is?
[ afbeelding ]
Altijd een vieze kont? Heb er nog nooit wat van gemerkt hoor...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:49 schreef horstjan het volgende:
[..]
Brooks zadels werden in de wielersport pas gebruikt als ze ingereden en bewerkt waren. Dat bewerken ging met het insmeren met levertraan en dan maar masseren met de deegrol. Hierdoor werd het leer soepel waardoor het zadel weer inzakte. Aan de punt van het zadel kon men het weer strak stellen. Een tijdrovende bezigheid die vooral s'winters werd uitgevoerd. Als het model gelukt was bracht het zadel het dubbele van de nieuwprijs op. Door het regelmatig strak stellen werd het zadel steeds langer en op een gegeven moment moet het zadel weer ingekort worden. Ook weer zo'n gedoe. Nadeel ook van het leren zadel is dat het niet tegen regen kan en dat je altijd een vieze kont hebt. Conclusie: Voor heren is het een klote en voor dames een k.. zadel.
Met zo'n shirt wil je toch niet gezien worden. Ik bedoel, zo'n zadel kun je nog verstoppen door erop te gaan zitten, maar dat shirt...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wow, ik geloof dat ik opeens hebberig ga worden, waar verkopen ze die shirts.
Vind jij dat ook zo'n drama om met je vingers tussen het zadelframe en het leer in te vetten?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je moet ook het zadel van onder invetten, de bovenkant niet![]()
En als je zwarte wielerbroeken draagt, zie je zowiezo niets.
+1 met mijn Fizik zadel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik hoor 't al. Ben blij met mn Prologo zadeltje
Nou, dat overkwam mij zaterdag wel bijna. De kop van mn zadelpen op mn mountainbike zit los in de pen. Ooit als krimpverbinding in elkaar gezet, maar nu draaide ie ineens, tijdens een tochtje. Dat stuurt kut, want bij elke bocht die je inzet en waarbij je je lichaam indraait, gaat je zadel mee. En ik heb toch maar regelmatig gecheckt of de verbinding nog wel helemaal in elkaar zat... Je zal maar bij een afdaling je zadel kwijtraken, en dan nietsvermoedend weer op je zadel willen neerploffenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:17 schreef SuperWeber het volgende:
*Wacht op de eerste die komt vertellen dat een zadelpen wel voldoende is.
Ik had eerst ook zadelpijn, juist om die reden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:34 schreef Freddeh het volgende:
Thanks! Ga eerst nog even wat andere adviezen hier proberen met zadelafstelling. Misschien heb ik hem idd wel te hoog staan waardoor ik teveel m'n bekken heen en weer moet kantelen en daardoor meer wrijving heb. Klinkt ook wel aannemelijk. Ga het iig a.s. zaterdag weer proberen hoewel de temperaturen -7/+2 worden. Lekker fris dus.
Ik neem aan dat je voor echte tochten met bagage (waarbij het ook bergop gaat) nog wel een set klikpedalen monteert toch? Er zijn pedalen met platform aan de ene kant, klikpedaal aan de andere. En fietsschoenen zijn er ook met een redelijk casual snit en normale loopzool, speciaal voor de reisfietser.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Yep. De Stevens heeft gewone pedalen, en ik mis nu echt dat gevoel dat er ook wat gebeurt als je de voet omhoog trekt!
Ja, zeker met versnellen en bergop fietsen. En dan zeker op korte, steile klimmetjes.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:34 schreef Freddeh het volgende:
Scheelt het zoveel dat je aan je pedalen kan trekken dan?
Moet je maar eens met je gewone schoenen op je fiets gaan zitten en dan aanzetten...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:34 schreef Freddeh het volgende:
Daarom ook jammer ik had het wel kunnen zien of je zadel te hoog of te laat staatquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:34 schreef Freddeh het volgende:
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:43 schreef Freddeh het volgende:
Geen idee, maar als jij 75 euro over hebt hou ik me aanbevolen hoor
Denk dat je dan bij de Eggbeaters van Crank Brothers uit komt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:16 schreef marcodej het volgende:
Zijn er trouwens ook racepedalen die je aan beide zijden kan inklikken? Ben nu soms nog steeds aan het 'zoeken'.
Dan zou je voor mountainbike SPD (niet persé noodzakelijk van shimano overigens) pedalen moeten gaan, met de bijbehorende schoenplaatjes. Voor racen niet altijd wenselijk, omdat je voet maar op 1 punt vastzit (geen groot contactvlak tussen schoen en pedaal)quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:16 schreef marcodej het volgende:
Zijn er trouwens ook racepedalen die je aan beide zijden kan inklikken? Ben nu soms nog steeds aan het 'zoeken'.
Dat valt hardstikke mee. Ik rij al zo'n 25 jaar met leren zadels. Zowat alle door jou genoemde probleempunten kan ik niet bevestigen. Wat ik wel kan bevestigen is dat leren zadels veel beter zitten dan een plastic zadel. De Brooks B17 zit zelfs nieuw beter dan een plastic zadel. Eenmaal ingereden zelfs perfect PBP meerdere keren zonder zadelpijn, LEL zonder zadelpijn zonder zadelpijn geredne. Ik ken er die daarna zich moeten melden bij het ziekenhuis om het zaakje te laten opensnijden, heb ik geen last van zo lang ik met Brooks rijd.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:49 schreef horstjan het volgende:
[..]
Brooks zadels werden in de wielersport pas gebruikt als ze ingereden en bewerkt waren. Dat bewerken ging met het insmeren met levertraan en dan maar masseren met de deegrol. Hierdoor werd het leer soepel waardoor het zadel weer inzakte. Aan de punt van het zadel kon men het weer strak stellen. Een tijdrovende bezigheid die vooral s'winters werd uitgevoerd. Als het model gelukt was bracht het zadel het dubbele van de nieuwprijs op. Door het regelmatig strak stellen werd het zadel steeds langer en op een gegeven moment moet het zadel weer ingekort worden. Ook weer zo'n gedoe. Nadeel ook van het leren zadel is dat het niet tegen regen kan en dat je altijd een vieze kont hebt. Conclusie: Voor heren is het een klote en voor dames een k.. zadel.
Ik wist al dat MTB-pedalen dubbelzijdig zijn, maar heeft inderdaad niet mijn voorkeur. Racepedalen bestaan dus blijkbaar niet dubbelzijdig. Raar eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan zou je voor mountainbike SPD (niet persé noodzakelijk van shimano overigens) pedalen moeten gaan, met de bijbehorende schoenplaatjes. Voor racen niet altijd wenselijk, omdat je voet maar op 1 punt vastzit (geen groot contactvlak tussen schoen en pedaal)
Dat is op de ATB fijn, omdat je dan lekker kunt bewegen met je voeten, maar op de racefiets zit je toch veel statischer.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik wist al dat MTB-pedalen dubbelzijdig zijn, maar heeft inderdaad niet mijn voorkeur. Racepedalen bestaan dus blijkbaar niet dubbelzijdig. Raar eigenlijk.
Speedplay denk ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:16 schreef marcodej het volgende:
Goed dat je het zegt, Eggbeaters worden eigenlijk alleen off-road gebruikt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Speedplay denk ik.
Eggbeaters is toch ook meer offroad?
De nieuwe pedalen zijn ook iets breder. Zelf nooit last met zoeken eigenlijk... Op de nieuwe pedalen zit ook weer een vernieuwd systeem om in te klikken. Hopelijk gaat het bevallen bij mij, zal mijn ervaring posten wanneer ik voor het eerst gereden heb met: http://www.futurumshop.nl(...)e-carbon-ti-12.phtmlquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:18 schreef No-P het volgende:
SPD dubbelzijdig op MTB en SPD enkelzijdig op racefiets met een harde zool om drukpunt te verdelen. Vind geen probleem om te "zoeken" op de racefiets. Klik toch niet zo vaak uit.
Kan me voorstellen dat als deze iets breder zijn, je iets meer raakvlak hebt onder je voet dus meer drukverdeling. Lijkt me prettiger aanzetten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:10 schreef jackson het volgende:
[..]
De nieuwe pedalen zijn ook iets breder. Zelf nooit last met zoeken eigenlijk... Op de nieuwe pedalen zit ook weer een vernieuwd systeem om in te klikken. Hopelijk gaat het bevallen bij mij, zal mijn ervaring posten wanneer ik voor het eerst gereden heb met: http://www.futurumshop.nl(...)e-carbon-ti-12.phtml
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteraard denk ik normaal nooit zulke dingen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Ik ook niet, ik ben Feyenoord-supporter.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:38 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb niets met voetbal en weet dus gelukkig niet wat je bedoelt
Onder de 6 kilo met dura ace wielen? Ik vind dat heel knapquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:50 schreef Gripper het volgende:
Het gaat goed met de aanbouw van mn nieuwe fiets! Zn huidige baasje liet ons vandaag zijn eigen nieuwe ride zien: Specialized Tarmac, in teamkleuren, en met Dura-ace afmontage. Gouden KMC ketting, FSA carbon cranks, gouden schakelkabels... Echt een pooier bak. Deze vond ik op internet en lijkt er nog het meest op. (Alleen dan heeft hij m met dura-ace wielen)
[ afbeelding ]
Hij heeft m onder de 6 kg weten te krijgen!
Voor mij zijn op de andere fiets inmiddels het stuur etc wel gemonteerd, hij gaat nog even kijken naar de staat van de wiellagers en die eventueel een afleverbeurtje geven. Ik zou m aanvankelijk met een oude dura-ace 2x9 groep krijgen, maar die zit nu op zijn tarmac, dus krijg ik een Ultegra SL, 2x10. Die nieuwe SL groep is amper zwaarder dan dura-ace.
Stuurlint & zadel worden wit, verder all-black, carbon. Of zal ik nog een KMC witte ketting monteren
Ja ik heb er twee die willen knuffelen, maar dan als ik donderdag thuis kom want dan zijn ze de hele dag alleen. Dan gaan ze tussen de middag met de uitlaatservice mee. CB is vandaag tot in de middag thuis dus dan valt het meequote:
Dan valt mijn fiets wel mee. Iets meer dan 8 kilo incl lompe pedalen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:27 schreef jackson het volgende:
[..]
Onder de 6 kilo met dura ace wielen? Ik vind dat heel knap.
Heb zelf ook FSA-spul (crank/stuur) met misschien een iets zwaardere groep (Record). Daarnaast rij ik straks met Sonic wielen van 1350 gram zo uit mijn hoofd. Pedalen en dergelijke zijn ook allemaal behoorlijk licht en ik kom denk rond de 7,5KG. Rij op een Xtreme power frame van Colnago.
Waar zit de winst dan behalve de groep en mogelijk lichter frame?
Klopt... Er mag hier behoorlijk wat af qua gewicht, helemaal waarquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:15 schreef Yankee het volgende:
Lekker interessant hoe zwaar je fiets is terwijl jezelf niet op het meest ideale wielrennersgewicht zit
Ik had mn weegschaal niet bij me, het waren zijn woorden. Kan zijn omdat ie pedalen nog niet meerekent? Wel een Dura-ace carbon wielset, en verder ook alles van carbon. Het kleinste, hardste en dunste zadeltje wat ik ooit heb gezien, carbon stuurtje en stuurvoorbouw.quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:27 schreef jackson het volgende:
[..]
Onder de 6 kilo met dura ace wielen? Ik vind dat heel knap.
Heb zelf ook FSA-spul (crank/stuur) met misschien een iets zwaardere groep (Record). Daarnaast rij ik straks met Sonic wielen van 1350 gram zo uit mijn hoofd. Pedalen en dergelijke zijn ook allemaal behoorlijk licht en ik kom denk rond de 7,5KG. Rij op een Xtreme power frame van Colnago.
Waar zit de winst dan behalve de groep en mogelijk lichter frame?
Per persoon verschillend natuurlijk, aan de hand van:quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat noem jij het meest ideale gewicht? Je hebt verschillende type renners, de een sprint de ander klimt, weer een ander doet goed tijdrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |