Ik heb er de fiets voor, en wat gasten van de club doen altijd mee aan zulke wedstrijden, 't lijkt mij ook wel leuk om eens te doenquote:
Oh ja, dát moet ik niet vergeten morgenochtendquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ga op de ATB.
En nu even een topic zonder pijntjes, gehuil en mietjes aub? Stelletje wijven. Pilletjes, cremepjes, therapietjes.. tsk tsk tsk.
Dus jij blijft verder weg?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:45 schreef Oksel het volgende:
En nu even een topic zonder pijntjes, gehuil en mietjes aub?
Waar wil je het dan over hebben?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ga op de ATB.
En nu even een topic zonder pijntjes, gehuil en mietjes aub? Stelletje wijven. Pilletjes, cremepjes, therapietjes.. tsk tsk tsk.
nou...reuzequote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Over gemiddeldes natuurlijk. Ik heb mijn vdo teller alvast ingesteld op een wielomtrek van 2500 mm en ik voel al flinke gemiddeldes om te melden opkomen![]()
Zondag ook nog eens enkele reis 100 km naar het zuiden met een voorspelde noordenwind kracht 4 Bft. Dat wordt genieten.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
Over gemiddeldes natuurlijk. Ik heb mijn vdo teller alvast ingesteld op een wielomtrek van 2500 mm en ik voel al flinke gemiddeldes om te melden opkomen![]()
Ik heb helemaal geen wielmaat nodig, ik bepaal mijn gemiddelde gewoon aan de hand van de rijwind...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]![]()
Ik heb als maat 1500 ingesteld. Dat motiveert me om harder te fietsen.
Desondanks fiets ik altijd 30 gemiddeld
Maar om conditie op te bouwen kan het dus ook prima?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:30 schreef No-P het volgende:
Om je conditie op peil te houden kan het prima. Je gebruikt iets andere spieren en op een andere manier dus echt harder fietsen zal je niet gaan doen. Wel hebben je longen en hart er profijt van.
De algemene conditie gaat er op vooruit.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar om conditie op te bouwen kan het dus ook prima?
Toen er in Nederland nog geen winterbaan was en ik dus op Antwerpen was aangewezen voor wedstrijden in het weekend trainde ik veel na werktijd (dus in donker) door te gaan hardlopen. Iedereen verklaarde mij voor gek destijds, Peter Post voorop! Die winter werd ik tot de beste amateur baanrenner uitgeroepen. Dus zo slecht was het hardlopen voor mij niet, maar het zal best per renner verschillen. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:26 schreef Zwansen het volgende:
Is er iemand hier die aan hardlopen doet in de winter om zn conditie op pijl te houden? Ik ben bezig om mn conditie op te bouwen en wil dit doen door een keer of 2 doordeweeks te gaan hardlopen. In het weekend pak ik de fiets, maar doordeweeks is dit lastig i.v.m. tijdgebrek, kou, gladheid, donker. e.d.
Wat ik me afvraag of het effectief is voor een wielrenner.
Omdat het max. voor 2 maanden is en er zitten weinig leuke en goedkope sportscholen in mn buurt waar je kunt spinnen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:40 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Waarom zou je niet gaan spinnen om je conditie op te bouwen?
Als er iets goed slopend kan zijn...
Goed voorbeeld.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:42 schreef horstjan het volgende:
[..]
Toen er in Nederland nog geen winterbaan was en ik dus op Antwerpen was aangewezen voor wedstrijden in het weekend trainde ik veel na werktijd (dus in donker) door te gaan hardlopen. Iedereen verklaarde mij voor gek destijds, Peter Post voorop! Die winter werd ik tot de beste amateur baanrenner uitgeroepen. Dus zo slecht was het hardlopen voor mij niet, maar het zal best per renner verschillen. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.
Haha ik herinner me beelden van renners die werden gedragen om niet te hoeven lopen. Wel een tijdje na jou tijd. Lopen is nog heel lang als slecht bestempeld maar inmiddels zijn ze daar over het algemeen op terug gekomen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:42 schreef horstjan het volgende:
[..]
Toen er in Nederland nog geen winterbaan was en ik dus op Antwerpen was aangewezen voor wedstrijden in het weekend trainde ik veel na werktijd (dus in donker) door te gaan hardlopen. Iedereen verklaarde mij voor gek destijds, Peter Post voorop! Die winter werd ik tot de beste amateur baanrenner uitgeroepen. Dus zo slecht was het hardlopen voor mij niet, maar het zal best per renner verschillen. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.
quote:Lopen
Vroeger mocht een wielrenner niet lopen omdat dit slecht zou zijn voor de spieren. Een modern standpunt luidt dat beide sporten, lopen en fietsen, samengaan, maar niet complementair zijn. Concreet: je zal door veel te lopen niet sneller fietsen en omgekeerd. Maar lopen is tijdens de winter en bij slecht weer wel uitstekend om o.m. hart en longenfunctie te trainen en op peil te houden ! Als je trouwens de prestaties op de fiets bekijkt van atleten die aan triatlon doen kan je je toch moeilijk voorstellen dat de vele looptrainingen (naast het vele zwemmen) negatieve invloed hebben op de fietsprestaties. Bij het lopen ligt de anaërobe drempel op een hogere waarde van de hartslag, vaak wel 10 slagen hoger, maar de maximale lactaatwaarden blijven doorgaans lager. Wie van jongsaf lopen en fietsen combineert heeft daar weinig problemen mee; anders is het wanneer fietsers op latere leeftijd ook lopen inschakelen. Een voordeel van lopen is dat je met één uur training reeds heel wat hebt gepresteerd, terwijl één uur fietsen in algemene zin nauwelijks trainen betekent. Het is in ieder geval aan te raden om tijdens de winter maximaal 3 X per week looptraining in te schakelen liefst op zachte ondergrond en niet langer dan 1.15 uur en dat in ieder geval aan te vullen met specifieke fietstraining.
Waren ze lekker?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:05 schreef Freddeh het volgende:
Krentenbollen fail wat betreft de kleur. Maar heb wel zin om nog eentje te gaan proeven... Ah well, dat doe ik over 7 uurtjes wel aan het ontbijt
Heel soms, ik ga het weer vaker doen, ivm mijn triathlonambities.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie zwemt er eigenlijk naast het fietsen?
Nu ik weer kan hardlopen zal t bij mij ook wel op de agenda komen jaquote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:30 schreef Tommeke het volgende:
Heel soms, ik ga het weer vaker doen, ivm mijn triathlonambities.
Haha nee, ik moet toevallig wel sneakers voor haar halen iddquote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:14 schreef Oksel het volgende:
Je vriendin heeft geeist dat dat pas mag als ze d'r nieuwe schoenen heeft?
Campa heeft patenten aangevaagd voor een 12sp groep trouwens.
nieuw pomp-rubbertje?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:51 schreef Freddeh het volgende:
Hmz... Zometeen eerst even een nieuwe fietspomp halen, anders krijg ik die bandjes nooit op 8 bar. Goedkope rotpomp, de slang springt er nu telkens af
Hup en nu op de fiets jij.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:43 schreef Freddeh het volgende:
Teveel moeite voor een huis tuin en keuken pomp. Ik heb inmiddels een nieuwe pomp gehaald, van Cordo. Met drukmetertje erop. Ik dacht altijd dat ik m'n banden wel goed op druk had, maar nu krijg ik ze niet veel verder dan 7 bar zonder compressor. Als ik ze nu ook voel zijn ze harder dan ik ze ooit gereden heb, dus ik denk dat ik ze altijd maar op 5,5-6 bar had ofzo
Ik heb al meerdere keren gefietst. Bij jou komt het er maar niet van. ik probeer jouw stok achter de deur te vormenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En wat doe jij nog voor je computerscherm?
Houd je mond joh. Waar ben jij zometeen als ik de Brien over rijd?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:54 schreef FJD het volgende:
Koud boehoe, regen sniksnik, ik dacht dat dit een topic zonder mietjes zou worden.
Tis prima weerGister nog 70km gefietst om nieuw speelgoed op te halen
Ik heb geaccepteerd dat het voor de omgeving misschien niet altijd prettig is als ik in een zwembroek rond loop, maar dat ze er maar mee moeten leren leven. Pas als ik verder afval wordt het wat met m'n badpakfiguur, en ik kan alleen afvallen als ik beweeg. Dus...het is even doorbijten voor de wereld, maar voor een goed doelquote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:19 schreef Freddeh het volgende:
Ik zwem niet omdat ik er een hekel aan heb mezelf in zwembroek te vertonen
Klein uurtje per week, maar sla wel eens over. Relaxed zwemmen. Wel moe, maar zeker niet buiten adem geraken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie zwemt er eigenlijk naast het fietsen?
Dan zou ik voor optie 2 gaanquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:15 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Klein uurtje per week, maar sla wel eens over. Relaxed zwemmen. Wel moe, maar zeker niet buiten adem geraken.
Waren er nog mensen uit de omgeving Dordrecht? Ik fiets zondag van Delft naar Tilburg, over de Moerdijkbrug. Is het gebied tussen Brienenoord en Dordt aan te raden, of beter over Erasmus en dan zo snel mogelijk langs Barendrecht en over Goeree - Puttershoek en dan bij 's Gravendeel weer over de Dordtse Kill? Ben op zoek naar een route met weinig kruisingen/ verkeerslichten.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:14 schreef Freddeh het volgende:
Houd je mond joh. Waar ben jij zometeen als ik de Brien over rijd?
Dat viel mij ook al op inderdaad. Al die auto's rijden écht vlak bij je langs en als ze je inhalen duiken ze meteen weer naar rechts waar toch op zich nog redelijk duidelijk een fietsstrook gemarkeerd is. Pakken nét je voorwiel niet mee. Om het niet te hebben over de (no offense) turkenbuurt hier in Dordt, die gooien hem gewoon voor je terwijl jij voorrang hebt.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:24 schreef Littlecreep het volgende:
Rustig begin van een nieuw jaar fietsen: Zelfde rondje als ik al zo vaak gereden heb, 55 km vanuit Gouda naar de Rotte, Skiheuvel, Bergschenhoek en dan langs de snelweg weer terug.
Lekker begin, alleen waren de wegen nog heel vies (mag weer schoonmaken) en probeerde geloof ik elke auto in de buurt mij dood te rijden.
De route in Zeddam staat nog op mijn lijst die ik binnenkort wil doen. Kom er doorheen als ik naar mijn ouders ga en dan kom ik door de route. Meestal is dat op de racer, maar de eerstvolgende keer dat ik met de mtb ga dan ga ik dat rondje ook doen. Staat op nummer 2 op mtbroutes.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:37 schreef hetsjhokleek het volgende:
Morgen voor het eerst in een maand tijd weer op de mtb stappen door het slechte weer en weinig tijd is er niet veel van gekomen. We gaan naar Zeddam in de achterhoek.
In de wiki heb ik mijn doelen voor het komende seizoen aangepast.
Ik ben blij dat ik niet in dat klotewesten woonquote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op inderdaad. Al die auto's rijden écht vlak bij je langs en als ze je inhalen duiken ze meteen weer naar rechts waar toch op zich nog redelijk duidelijk een fietsstrook gemarkeerd is. Pakken nét je voorwiel niet mee. Om het niet te hebben over de (no offense) turkenbuurt hier in Dordt, die gooien hem gewoon voor je terwijl jij voorrang hebt.
Ik snap inmiddels waarom het gemiddelde van mijn ritje vandaag maar 21.4km/u is
Had alsnog gemiddelde van 26, maar ook fiks in de remmen moeten gaan. Meerdere keren een auto gehad die nog net voor me langs wilde, eentje die bochten afsneed en op een gegeven moment een Pool die met 80 over het fietspad scheurt.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op inderdaad. Al die auto's rijden écht vlak bij je langs en als ze je inhalen duiken ze meteen weer naar rechts waar toch op zich nog redelijk duidelijk een fietsstrook gemarkeerd is. Pakken nét je voorwiel niet mee. Om het niet te hebben over de (no offense) turkenbuurt hier in Dordt, die gooien hem gewoon voor je terwijl jij voorrang hebt.
Ik snap inmiddels waarom het gemiddelde van mijn ritje vandaag maar 21.4km/u is
Vroeg of laat verkas ik toch wel weer richting het noordenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet in dat klotewesten woonIk vraag me zelfs sterk af of fietsen mijn hobby zou zijn geworden als ik in pak 'm beet Rotterdam had gewoond.
Zeddam is mooi! Die muur bij de molen is ook leuk!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:37 schreef hetsjhokleek het volgende:
Morgen voor het eerst in een maand tijd weer op de mtb stappen door het slechte weer en weinig tijd is er niet veel van gekomen. We gaan naar Zeddam in de achterhoek.
In de wiki heb ik mijn doelen voor het komende seizoen aangepast.
Bwoah, vanuit Rotterdam ben je in no-time in de Alblasserwaard of in de Hoekse waard. Daar heb je 't rijk al gauw alleen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:02 schreef eentwee het volgende:
Ik ben blij dat ik niet in dat klotewesten woonIk vraag me zelfs sterk af of fietsen mijn hobby zou zijn geworden als ik in pak 'm beet Rotterdam had gewoond.
Rottemeren waren vandaag ook opvallend rustig. Om de zoveel tijd een fietser of wandelaar, maar het kan erger. Heb eigenlijk nooit moeite gehad met fietsen in de Randstad. Het is wat moeilijker trainen met stoplichten, maar een lange polderweg met wind tegen sloopt net zo goed als een fiks klimmetje.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bwoah, vanuit Rotterdam ben je in no-time in de Alblasserwaard of in de Hoekse waard. Daar heb je 't rijk al gauw alleen.
Morgen een beetje regen voorspeld in de ochtend, naja ik ga toch om 9:30 weg, weer of geen weer.
Ik ook niet, maar dat neemt niet weg dat een paar kilometer met wind tegen beuken wel lekker voelt als je er van af bentquote:
Het wordt eens tijd voor een forumrit vanuit die hoek. Alle vrijheid om de bosapen uit midden en oost Nederland te overtuigen van de Randstedelijke fietsschoonheidquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:15 schreef Freddeh het volgende:
Als ik zou willen kan ik zo de Biesbosch in, hoef alleen het dijkje aan het eind van de straat maar op en uit te rijden
Lang, lang geledenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:50 schreef Tommeke het volgende:
Hoog BMI? Jij bent toch de koning van de Biafra?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |