Kan de OP nog worden aangepast?quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:42 schreef Pino112 het volgende:
De 'Vorige Topics' zijn niet meer uptodate, wie doet het?
Tuurlijk, het is een wiki..quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Kan de OP nog worden aangepast?
Deze BN-ers zijn zo onbekend dat ze bijna gelijk zijn aan normale mensen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:43 schreef Susi het volgende:
Ja ik heb genoten. En ik ga nog één keer posten dat Jan fantastisch was
En ik zou heel graag weer onbekende Nederlanders willen, want omdat je de mensen van tevoren kent en al gelijk een oordeel hebt. En ik zou zelf ook het idee willen hebben dat ik mee kan doen.
En Karin, sjongejongejonge
Mee eensquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:43 schreef Susi het volgende:
Ja ik heb genoten. En ik ga nog één keer posten dat Jan fantastisch was
En ik zou heel graag weer onbekende Nederlanders willen, want omdat je de mensen van tevoren kent en al gelijk een oordeel hebt. En ik zou zelf ook het idee willen hebben dat ik mee kan doen.
En Karin, sjongejongejonge
Ja die wel, maar dan zet ik het ook in deze OP.quote:
Vanuit mijn hetero-vrouw-zijn bekeken kan ik alleen oordelen over zoenen met Jan, niet met Annaquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:38 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Of Jan! Die heeft het over het zoenen met Anna!
Dat is waar, maar ik wil de illusie hebben.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:44 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Deze BN-ers zijn zo onbekend dat ze bijna gelijk zijn aan normale mensen.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vind het trouwens wel lache met BN'ers, zo leer je ze eens anders kennen.
Zou best kunnen idd!quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:53 schreef Jane het volgende:
Ik vraag me af of Horace met z'n simpele verdeelmethode (vrouwen wel bagage/mannen niet) de opdracht niet een beetje verpest heeft (voor de Mol).
Want stel hij had iedereens bagage gehalveerd, dan had het veel meer geld gekost om alle spullen terug te kopen. En sowieso had het dan veel meer discussie opgeleverd. Als iemand helemaal geen bagage meer heeft, is het vrij logisch dat je je spullen terug wil kopen. En nu gingen de vrouwen er ook allemaal niet zo erg over in discussie. De mannen mochten het min of meer zelf weten.
Er was geen discussie. De vrouwen riepen meteen dat de mannen hun koffer konden terugkopen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:53 schreef Jane het volgende:
En nu gingen de vrouwen er ook allemaal niet zo erg over in discussie. De mannen mochten het min of meer zelf weten.
"Ga die vlag maar halen!" en hij mikt de vlag de diepte in.quote:
Als iedereen de helft heeft zullen ze denken dat ze het er wel mee kunnen redden. Of de discussie was zo lang gelopen dat er niks besloten zou worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:53 schreef Jane het volgende:
Ik vraag me af of Horace met z'n simpele verdeelmethode (vrouwen wel bagage/mannen niet) de opdracht niet een beetje verpest heeft (voor de Mol).
Want stel hij had iedereens bagage gehalveerd, dan had het veel meer geld gekost om alle spullen terug te kopen. En sowieso had het dan veel meer discussie opgeleverd. Als iemand helemaal geen bagage meer heeft, is het vrij logisch dat je je spullen terug wil kopen. En nu gingen de vrouwen er ook allemaal niet zo erg over in discussie. De mannen mochten het min of meer zelf weten.
Inderdaad, hij viel ineens de vrouwen aan terwijl dat helemaal niet nodig was, en was eigenlijk de enige die er écht een probleem van maakte. Maakt hem ook weer minder populair bij de groep dus of dat zo slim was als Mol.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:05 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Er was geen discussie. De vrouwen riepen meteen dat de mannen hun koffer konden terugkopen.
Voor de mol was er niets aan de hand dus.
Maar toch vond Patrick het nodig om ineens flinke stennis te gaan schoppen, terwijl de hele groep het er zo'n beetje over eens wat dat hij z'n koffer terug mocht kopen...
Als mol is het natuurlijk altijd wel leuk om flink te stoken....
Ja maar volgens mij kom je als mol zijnde niet om vrienden te maken. Ik bedoel, al ben je weinig sympathiek, als je goed molt is zoiets niet erg.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:07 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Inderdaad, hij viel ineens de vrouwen aan terwijl dat helemaal niet nodig was, en was eigenlijk de enige die er écht een probleem van maakte. Maakt hem ook weer minder populair bij de groep dus of dat zo slim was als Mol.
Ja, dat klopt. Ik bedoelde ook meer dat het echt zo'n opdracht is waarvan het de bedoeling is dat er een lekkere discussie losbarst of dat mensen elkaar een beetje kwaad aankijken naderhand. Maar daarvan was nu gewoon helemaal geen sprake.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:05 schreef roelofjan het volgende:
Er was geen discussie. De vrouwen riepen meteen dat de mannen hun koffer konden terugkopen.
Voor de mol was er niets aan de hand dus.
Het is toch wel handig om goed in de groep te liggen, net zoals Dennis of een George? Dan kun je alleen maar meer maken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja maar volgens mij kom je als mol zijnde niet om vrienden te maken. Ik bedoel, al ben je weinig sympathiek, als je goed molt is zoiets niet erg.
Ehhhh...... daar was juist wél sprake van:quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Ik bedoelde ook meer dat het echt zo'n opdracht is waarvan het de bedoeling is dat er een lekkere discussie losbarst of dat mensen elkaar een beetje kwaad aankijken naderhand. Maar daarvan was nu gewoon helemaal geen sprake.
Was dat niet bij 71 graden noord?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
"Ga die vlag maar halen!" en hij mikt de vlag de diepte in.![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:25 schreef bierjoost het volgende:
Ben ik de enige die Karin geweldig vindt?
Maar je zag ook al een stukje waarin Art zegt dat ie keihard heeft gelogen. Dus of we er veel aan hebben...quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Heb nog niet alles nagelezen, maar Karin zit dus niet volgende week nog op Horace als mol (het is duidelijk een opdracht waarin een kandidaat aan een andere kandidaat, of aan allemaal, een antwoord mag ontfutselen van de vorige test).
Karin heeft 1e aflevering toch 3000 uit de mandjes meegenomen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:05 schreef Catwoman1986 het volgende:
Ik wil het niet, maar toch staat Karin op mijn lijstje met verdachten. Het kan gewoon niet dat zij zo dom is.
Verder zorgt zij niet voor geld in de pot,
Bij de 'sollicitatie/castingdagen' wordt iedereen gevraagd of ze de mol willen zijn. En de ja-zeggers zullen ze dan wel bespreken en kijken of die bij hun eigen profiel voor dit seizoen past en dan met die persoon in overleg erover gaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:48 schreef sbientje het volgende:
Hoe kiest de programmaleiding eigenlijk wie de mol gaat zijn?
Erg veel cijfers in zo'n tweet..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:13 schreef texelonia het volgende:
Mol-tweet:
Zo, en dat was in aflevering drie afvaller twee. Op naar vier! Groeten van de elfde Mol.
Dat vier zou toch niet stiekem betekenen dat er volgende aflevering 2 kandidaten uitgaan..?
quote:De pagina die je hebt opgevraagd bestaat (nog) niet, of bestaat niet meer...
Ben je hier beland vanaf een andere pagina van deze website, stel ons dan op de hoogte via een mailtje, zodat we de fout kunnen herstellen.
Ben je hier terechtgekomen via een link op een andere website, dan is die link helaas onjuist.
Klik hier om weer naar de AVRO Homepage te gaan.
Hetzelfde had je gisteren met Pepijn: "Horace is zeker weten niet de mol!"quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:57 schreef Klare het volgende:
Ik zat op Jan maar ik verdenk nu Art ook. Er was een stukje waarin hij in de camera iets vertelde over dat .... de mol niet was. Had echt het gevoel dat er dan een knip zit en dat je dan in de laatste aflevering ziet dat hij erachter aan zegt 'want ik ben de mol'.
(Beetje wazig omschreven...sorry daar voor.)
Dit lijkt er ook op dat de Mol niet bij het voorstellingsgroepje was, hoewel Pepijn er inderdaad wel mensen op uit stuurde om petroleum te halen. Maar dat zou toch te makkelijk zijn?quote:Zo op de valreep zorgde Horace er nog even voor dat er ¤ 2000,- uit de pot verdween. Bedankt Horace! Je bent een Mol waardig. Je koos ervoor om de vrouwen hun koffers terug te geven, maar je vergat even dat de grootste ijdeltuiten bij de mannen zitten, dus je kon erop rekenen dat de protesten bij jouw gevolgde tactiek veel harder zouden klinken dan wanneer je de mannen hun koffers had teruggegeven. Hoe dan ook, een fijne aflevering. Bij de eerste opdracht werd de helft van het geld binnengehaald, maar bij de tweede was het best lastig om dat plein leeg te houden. Je weet hoe dat gaat, als er één schaap over de dam is, dan volgen er meer. Toen er eenmaal een clubje stond, liep dat plein gestaag voller en voller. Maar ik moet in alle eerlijkheid wel zeggen dat ook ik heb genoten van de voorstelling. Wat zeg ik? Ik geniet van elke aflevering!
Tot de volgende week!
De Mol
Dat zou de mol toch nooit zeggen...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:57 schreef Klare het volgende:
Ik zat op Jan maar ik verdenk nu Art ook. Er was een stukje waarin hij in de camera iets vertelde over dat .... de mol niet was. Had echt het gevoel dat er dan een knip zit en dat je dan in de laatste aflevering ziet dat hij erachter aan zegt 'want ik ben de mol'.
(Beetje wazig omschreven...sorry daar voor.)
Lijkt me veel logischer dat ze voordat ze mensen vragen al een mol in gedachten hebben, dan dat ze het aan de tien gekozen kandidaten gaan voorstellen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:00 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Bij de 'sollicitatie/castingdagen' wordt iedereen gevraagd of ze de mol willen zijn. En de ja-zeggers zullen ze dan wel bespreken en kijken of die bij hun eigen profiel voor dit seizoen past en dan met die persoon in overleg erover gaan.
Zijn er geboortedatums te linken aan 2,4 en 11 van een van de kandidaten?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:13 schreef texelonia het volgende:
Mol-tweet:
Zo, en dat was in aflevering drie afvaller twee. Op naar vier! Groeten van de elfde Mol.
Dat vier zou toch niet stiekem betekenen dat er volgende aflevering 2 kandidaten uitgaan..?
Je bedoelt 3 - 2 - 4 - 11?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zijn er geboortedatums te linken aan 2,4 en 11 van een van de kandidaten?
Die 3 was ik inderdaad vergetenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:23 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Je bedoelt 3 - 2 - 4 - 11?
Ze zou de Mol kunnen zijnquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom Karin er nog in zit. Met haar domheid is het sowieso al een wonder dat ze de test goed maakt, ik snap ook niet wat de andere kandidaten in hier zien en ze heeft verder weinig toegevoegde waarde (alleen die ene keer toen ze ¤3000,- binnen bracht).
Noem is een paar Mol acties van Karin dan? Wellicht deed ze zich 'dom' voor?quote:
Dat domme gedrag is wat dat betreft een hele grote continuerende Molactie. Verder deed ze niet zoveel. De deed enorm dom bij het plakken (ohjee helemaal in de war!), ze blies van de hoogste toren om in ieder geval het schilderij-raden te bemoeilijken. Bij de theatershow bleef ze erg op de achtergrond, zowel bij het werven als bij de show en bij de laatste opdracht was het wederom chaos en stress.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:37 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Noem is een paar Mol acties van Karin dan? Wellicht deed ze zich 'dom' voor?
Dat denk ik ook op dit moment. Al staat ze wel op mijn verdachtenlijstje. Want dit domme gedrag van de mol kennen we natuurlijk nog wel van Molouschkaquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:40 schreef gohan16 het volgende:
Karin had toch ooh ales ingezet op Horace. Ik denk dat zij niet de mol is en dat zij diegene is die net zo veel fout had als hij.
Dat moet helemaal niet. Gebeurde in de pre-BN'er seizoenen nog wel eens en Yvon Jaspers claimde dat dat was gebeurd, maarja, we weten allemaal hoe dat zatquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Zo, wie was de persoon die evenveel foute antwoorden had als Horace? En de mol dient ook nog altijd contact op te nemen met één van de kandidaten.
Aflevering vier misschien ?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:13 schreef texelonia het volgende:
Mol-tweet:
Dat is niet echt opvallend in dit stadium. Veel antwoorden die op Horace slaan, slaan ook op andere kandidaten. En als Horace dan overeenkomsten vertoond met de mol qua zijn en spelgedrag, kun je doorgaan. Je denkt zelf dat je dan enigszins goed zit, totdat blijkt dat Horace er uit gaat.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:59 schreef Jules4Barca het volgende:
Als je helemaal op Horace zit en je gaat er niet uit, dan is dat wel opvallend ja. Karin is wel verdacht. Viel het jullie trouwens ook op dat Patrick als enige in het voorfilmpje niet in de camera kijkt?
Ik denk ook dat het eerder een houding is van haar. Als zij de mol zou zijn, vind ik dit seizoen echt minderquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:59 schreef RenRen- het volgende:
Karin. Tsja.
Ik denk dat ze zichzelf een houding aan het begin heeft aangemeten, als ik dom en verdacht doe, verdenkt men mij, lekker mollen, spel verzieken. Of ze is de mol, zal niet de eerste keer zijn dat de mol zich zo dom voordoet dat het niet nep kán zijn
Ja, het is goed overgetypt:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:02 schreef Susi het volgende:
Aflevering vier misschien ?
Maar heb je het goed overgetypt, want anders mist 'een' in de zin. Hoop getallen dus: -- - 3 - 2 - 4 - 11
quote:Zo, en dat was in aflevering drie afvaller twee. Op naar vier! Groeten van de elfde Mol.
Tja dat is een lastige. Als ik het me goed herinner was Soundos daarvoor die niets uit het laatste mandje haalde. Misschien wist ze dat als ze dan hetzelfde zou doen, het wel heel erg makkelijk zou zijn om haar als mol aan te wijzen. Dus toen ze langs de mandjes liep en zag dat de 2e 3000 euro niet weg was, ze haast genoodzaakt was om die te pakken. Maar ik vind het in ieder geval wel een argument dat ze niet de mol zou zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef texelonia het volgende:
Karin heeft ¤3000 verdiend eerste aflevering. Als Jan de mol niet kan zijn vanwege die ¤1500, kan Karin het zeker niet zijn!
Verder is de stem uit de radiouitzendingen een mannenstem (vrouwenstem is moeilijk om te vormen naar mannenstem). Ook berichtjes van de mol worden afgesloten met P.S. (inderdaad, de initialen van).quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Damn, dit is wel héél opvallend
Is dit EM?
Patrick in de molmail, het interview bij de persconferentie (Hoe kijk je terug op je deelname) "Ik wilde zo graag meedoen dat de grote organisatie gezegd heeft : Nou vooruit laten we EM nu maar mee laten doen dan zijn we tenminste van EM af.Tenminste dat denk ik."
Tweet van de mol: Aangezien niet iedereen het weet: de 1ste uitzending is op 6 januari. Dan kunnen jullie EM zien (niet eerder)...
9:32 PM Jan 4th via web
Tekst Patrick ( gelezen door Soundos) aan het eind afl. 1
Deze scene was niet terug te zien in aflevering 2. op zijn minst opvallend.
"Ik probeer altijd tomeloos positief te blijven:"
TOMELOOS POSITIEF:
Hierin zit het spaanse woord voor mol TOPO.
Ik heb geprobeerd naar spaanse annagrammen te zoeken en vond een vertaling voor iem naar het nederlands en dat werd EM
si el topo iem wordt vertaald: "als de mol em" De letters die overblijven zijn STOOF'
Annagram voor Tomeloos Positief: Stoof si el topo iem = Stoof als de mol EM
Ik lees 't nu nog een keer, het is wel een fatsoenlijke zinquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:12 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Ja, het is goed overgetypt:
[..]
Wat zou je willen controleren? Of die post klopt met dat annagram en dergelijke?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:13 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Ook dit vind ik nog steeds een boeiende post, uit het tiende topic. Heeft iemand dit al gecontroleerd?
[..]
Ik heb zelf dat Tomeloos Positief nooit gehoord. Ben vergeten het thuis op uitzendinggemist na te kijken en zit nu op mijn werk (quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:18 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Wat zou je willen controleren? Of die post klopt met dat annagram en dergelijke?
Is dat ook weer opgelostquote:Wie is de Mol?
Er ontbrak (inderdaad) helaas een antwoordmogelijkheid bij een van de testvragen (de hotelkameropdracht kamerindeling vraag). Bij de mensen die de test al hebben ingevuld wordt dit antwoord goed gerekend (ongeacht je antwoord). De test is aangepast.
*gaat strepen in de special*quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:49 schreef GotC het volgende:
Wie is de mol op Facebook:
[..]
Is dat ook weer opgelost
Sorryquote:
....Bahquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:52 schreef GotC het volgende:
[..]
Sorry
Iemand antwoordde op dat bericht:
ja, ja ook nog mollen met de vragen, of gaven jullie nu toch het antwoord weg
Vervolgens antwoordde wie is de mol:
Bij de Mol is niets wat het lijkt.... ;-)
dus dat de klok ineens terugliep oid?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:07 schreef MrManiak het volgende:
[..]
....Bah
Nog bijzondere dingen opgevallen? Heeft er iemand toevallig al kunnen kijken naar de timer bij de hotelopdracht? Meerdere seizoenen (sowieso die van Elize) zaten hints in de klokjes.
Vanmiddag kijk ik er nog even naar, want de cijfers die ik hier heb staan kloppen niet allemaal.
Voorbeeld:
03:41 - 03:26 (Cijfer 15) (Letter O)
De klok liep van 15:00 naar 00:00 (een kwartier). Bij bijvoorbeeld het Elize-seizoen telde de klok iedere keer terug, wat je kan omrekenen naar letters, dus bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:10 schreef GotC het volgende:
[..]
dus dat de klok ineens terugliep oid?
Hm! Ik ga effe spieken, ben wel benieuwdquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:12 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De klok liep van 15:00 naar 00:00 (een kwartier). Bij bijvoorbeeld het Elize-seizoen telde de klok iedere keer terug, wat je kan omrekenen naar letters, dus bijvoorbeeld:
15:00 --- 14:55 (vijf seconden ---> letter vijf is de E)
En zo werd haar naam gespeld
Wat hierbij in mij opkomt:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:02 schreef bloempje-moi het volgende:
Is het volledige dagboekverhaal van de Mol al geplaatst?
[..]
Dit lijkt er ook op dat de Mol niet bij het voorstellingsgroepje was, hoewel Pepijn er inderdaad wel mensen op uit stuurde om petroleum te halen. Maar dat zou toch te makkelijk zijn?
Het plakkersgroepje was er ook wel snel overuit dat het Beatrix moest zijn. De mol zou meer op PJ sturen omdat die het moeilijkste was.
Het twitteraccount van Pepijn is trouwens vals, Pepijn heeft geen twitter. Die kan uit de OP weggehaald worden.
Dit dus.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:15 schreef koningkerel het volgende:
Er zaten ook nog flink wat stukjes in de uitzending met heleboel beelden snel achter elkaar gemonteerd, in dacht zo rond de muurschilder opdracht. Misschien dat iemand die frames ook kan destilleren om te kijken of er wat hints in staan?
Kan ie meteen een slomo gif maken van de upskirt van Anna
Dat vond ik vorig seizoen ook van Sanne Vogel. Zó dom/verstrooid kon ze toch niet echt zijn?? Blijkbaar dus wel, of inderdaad een houding. Maar too obvious om de Mol te zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:59 schreef RenRen- het volgende:
Karin. Tsja.
Ik denk dat ze zichzelf een houding aan het begin heeft aangemeten, als ik dom en verdacht doe, verdenkt men mij, lekker mollen, spel verzieken. Of ze is de mol, zal niet de eerste keer zijn dat de mol zich zo dom voordoet dat het niet nep kán zijn
Mwah, denk dat dat dit keer niet is gedaanquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:12 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De klok liep van 15:00 naar 00:00 (een kwartier). Bij bijvoorbeeld het Elize-seizoen telde de klok iedere keer terug, wat je kan omrekenen naar letters, dus bijvoorbeeld:
15:00 --- 14:55 (vijf seconden ---> letter vijf is de E)
En zo werd haar naam gespeld
Nee, Karin zei dat ze eigenlijk gewoon alles op Horace wilde inzetten omdat ze hem zooo vredacht vond, maar dat natuurlijk niet ging doen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:40 schreef gohan16 het volgende:
Karin had toch ooh ales ingezet op Horace. Ik denk dat zij niet de mol is en dat zij diegene is die net zo veel fout had als hij.
De mol is sluw en niet dom. (hoop ik)
Dat lijkt me niet, want de mol wil natuurlijk altijd koffers terugkopen, liever koffer dan geldquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:22 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Wat hierbij in mij opkomt:
* De Mol probeert het plein leeg te houden. Straks bij de ontknoping zullen we zien hoe hij/zij dat heeft gedaan, jammer dat dat soort aanwijzingen ACHTERAF pas duidelijk worden, evenals de meeste aanwijzingen.
* Wanneer de Mol uitlegt dat er bij de vrouwen minder protest was geweest als ze hun koffers kwijt waren geweest, zegt ie dan eigenlijk niet dat de Mol een vrouw moet zijn???
En van de begintijd dat je een klokje ziet en de eindtijd?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:42 schreef GotC het volgende:
[..]
Mwah, denk dat dat dit keer niet is gedaan
14:39 11:34 E
11:17 10:04 M
9:49 8:45 D
8:29 6:04 Y
5:48 3:40 H
3:26 2:04 V
1:47 0:30 Q
a=1, b=2, c=3, d=4, e=5, f=6, g=7, h=8, i=9, j=10, k=11, l=12, m=13, n=14, 0=15, p=16, q=17, r=18, s=19, t=20, u=21, v=22, w=23, x=24, y=25, z=26
Maar dan ging ik alleen uit van de seconden, niet de minuten.
Ja het werd wel een beetje op zo'n verdachte toon gezegd die ik een mol in eerdere seizoenen ook wel eens heb horen zeggen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:48 schreef Tha_Erik het volgende:
De uitspraak van Karin over zichzelf dat ze eigenlijk al in de finale stond, omdat ze wist wie de mol is, is ook wel enigszins verdacht.
15:00 14:39 Uquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:50 schreef MrManiak het volgende:
[..]
En van de begintijd dat je een klokje ziet en de eindtijd?
Ik check het zometeen/later vandaag ook nog even
Ik heb vanavond wel tijd om dit te doen, maar pas rond 18:00 uur.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:15 schreef koningkerel het volgende:
Er zaten ook nog flink wat stukjes in de uitzending met heleboel beelden snel achter elkaar gemonteerd, in dacht zo rond de muurschilder opdracht. Misschien dat iemand die frames ook kan destilleren om te kijken of er wat hints in staan?
Kan ie meteen een slomo gif maken van de upskirt van Anna
Hoe kom je op die letters? Ik snap de som niet helemaal geloof ik.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef GotC het volgende:
[..]
15:00 14:39 U
11:34 11:17 Q
10:04 9:49 O
8:45 8:29 P
6:04 5:48 P
3:40 3:26 N
2:04 1:47 Q
0:30 0:00 D
Dat maakt Art verdacht. Hij liep het plein op en is een van de weinige kandidaten die Spaans spreekt. Hij zegt dat hij mensen probeerde te lokken, maar voor hetzelfde geld blijkt achteraf dat hij iets riep als 'Ga maar weg allemaal, de voorstelling is voorbij!'quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:22 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Wat hierbij in mij opkomt:
* De Mol probeert het plein leeg te houden. Straks bij de ontknoping zullen we zien hoe hij/zij dat heeft gedaan, jammer dat dat soort aanwijzingen ACHTERAF pas duidelijk worden, evenals de meeste aanwijzingen.
1e cijfers (dus de seconden, niet de minuten) - 2e cijfers = cijfer => letter.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:05 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Ik heb vanavond wel tijd om dit te doen, maar pas rond 18:00 uur.
Weet iemand overigens de volgorde van die papegaaien nog? Vond dat wel een apart stukje. Groen / Rood / Blauw (meen ik?) etc.
[..]
Hoe kom je op die letters? Ik snap de som niet helemaal geloof ik.
De laatste is sowieso niks (30), dus hoe je aan D komt...?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef GotC het volgende:
[..]
15:00 14:39 U
11:34 11:17 Q
10:04 9:49 O
8:45 8:29 P
6:04 5:48 P
3:40 3:26 N
2:04 1:47 Q
0:30 0:00 D
30-26=4=D?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De laatste is sowieso niks (30), dus hoe je aan D komt...?
Verder geteld, dus 26 letters in alfabet, +4 = D.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef MrManiak het volgende:
[..]
De laatste is sowieso niks (30), dus hoe je aan D komt...?
Ah oke.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:18 schreef GotC het volgende:
[..]
Verder geteld, dus 26 letters in alfabet, +4 = D.
Maarrr er zijn natuurlijk meer timers geweest toch, in de afgelopen afleveringen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:18 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Ah oke.
Mh... In de timer zit dus niets, bah
Ja klopt, ik bedoelde het vanuit het oogpunt van Horace gezien, daar ging die quote ook over. Dus als Horace slim was geweest......quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:49 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, want de mol wil natuurlijk altijd koffers terugkopen, liever koffer dan geld
Ja zoiets. En dat zien we dan achteraf pas bij de ontknoping.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat maakt Art verdacht. Hij liep het plein op en is een van de weinige kandidaten die Spaans spreekt. Hij zegt dat hij mensen probeerde te lokken, maar voor hetzelfde geld blijkt achteraf dat hij iets riep als 'Ga maar weg allemaal, de voorstelling is voorbij!'
Er spreken zoveel mensen Spaans in Nederland. Zouden ze dat risico nemen? Denk het niet. Of dat gedeelte is niet uitgezonden..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:27 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ja klopt, ik bedoelde het vanuit het oogpunt van Horace gezien, daar ging die quote ook over. Dus als Horace slim was geweest......
[..]
Ja zoiets. En dat zien we dan achteraf pas bij de ontknoping.![]()
Maar iemand in dit topic zei ook dat ze 'Half past six' zeiden terwijl het 'Half past five' moest zijn (17:30 uur), dat zou dan wel heel dom zijn. En inderdaad had Art makkelijk kunnen mollen met z'n Spaans en het knip-en-plak werk van de editors van Wie is de Mol.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:41 schreef pleeborstel het volgende:
[..]
Er spreken zoveel mensen Spaans in Nederland. Zouden ze dat risico nemen? Denk het niet. Of dat gedeelte is niet uitgezonden..
Ach ja, die hints. Ik vind het leuk om over te lezen enzo, maar omdat er zó naar gezocht wordt vallen de echte hints tegenwoordig erg tegen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben altijd heel erg slecht in dat soort hints met cijfers en tijden enzo.
Gisteren stond Horace ook weer met een Jezus shirt aan én met zijn handen in gebedshouding naar de 1e opdracht te luisteren. De Jezus hints waren all over the place maar nu ligt Horace eruit dus dat kan ook weer de prullenbak inquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:12 schreef Steve het volgende:
[..]
Ach ja, die hints. Ik vind het leuk om over te lezen enzo, maar omdat er zó naar gezocht wordt vallen de echte hints tegenwoordig erg tegen..
die eerste jongen zei (was niet in beeld) half 6, maar dat het ook wel kwart over 6 of half 7 kon worden..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Maar iemand in dit topic zei ook dat ze 'Half past six' zeiden terwijl het 'Half past five' moest zijn (17:30 uur), dat zou dan wel heel dom zijn. En inderdaad had Art makkelijk kunnen mollen met z'n Spaans en het knip-en-plak werk van de editors van Wie is de Mol.
Vraag me af waar ze dan half past six hebben gezegd? Enige wat ik heb gehoord is Jan met 'five thirty', dus goed..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Maar iemand in dit topic zei ook dat ze 'Half past six' zeiden terwijl het 'Half past five' moest zijn (17:30 uur), dat zou dan wel heel dom zijn. En inderdaad had Art makkelijk kunnen mollen met z'n Spaans en het knip-en-plak werk van de editors van Wie is de Mol.
Woenstijnvis (de productiemaatschappij) had als beleid om alle programma's hoogstens 2 seizoenen uit te zenden. Bij uitzondering is er bij De Mol een derde seizoen aan geplakt. Daarom zijn er daar niet veel seizoenen gemaakt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:27 schreef TheVulture het volgende:
In Belgie hebben ze er bewust na 2 of 3 edities de brui aan gegeven omdat de inspiratie wel op was geloof ik
Ok, maar de filosofie daarachter was ook dat kwaliteit zo gewaarborgd blijftquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:29 schreef Steve het volgende:
[..]
Woenstijnvis (de productiemaatschappij) had als beleid om alle programma's hoogstens 2 seizoenen uit te zenden. Bij uitzondering is er bij De Mol een derde seizoen aan geplakt. Daarom zijn er daar niet veel seizoenen gemaakt.
Ja ok, maar dat hoeft niet per se te betekenen dat de inspiratie op is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:36 schreef TheVulture het volgende:
Ok, maar de filosofie daarachter was ook dat kwaliteit zo gewaarborgd blijft
ze waren er in ieder geval niet van overtuigd dat hun inspiratie kwaliteit genoeg had om nog een jaartje door te gaanquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:37 schreef Steve het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat hoeft niet per se te betekenen dat de inspiratie op is..
Jaar van de Geit-verhaal kan dus ook op Miryanna slaan, niet alleen op Patrick.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:30 schreef Splodgenessabounds het volgende:
Geboortedata:
Anna Drijver: 1-10-1983
Art Rooijakkers: 29-08-1976
Jan Kooijman: 14-04-1981
Karin de Groot: 27-03-1963
Miryanna van Reeden: 25-08-1967
Patrick Stoof: 27-07-1967
Pepijn Gunneweg: 18-05-1976
Soundos el Ahmadi: 20-12-1981
2011 is het jaar van het konijn. Dus het is Patrick Stoofquote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:10 schreef wieksel het volgende:
mmm, dit jaar is jaar van de...? misschien zit daar ook nog iemand bij?
Zo te zien op het Avro forum:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:31 schreef MrManiak het volgende:
Kan iemand me vertellen welke hint er in de Roodshow voorbij kwam?
Hij 'versprak' zich ook bij Coen en Sander, ik geloof niks meer van hem op de radioquote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:42 schreef Beaudelaire het volgende:
Horace zegt gewoon dat hij met de test veel op Karin gezet heeft.
Of het waar is, is een tweede.
Als iemand het NIET is is het WEL Miryanna...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:07 schreef Doks het volgende:
Als iemand het niet is is het wel miryanna
Ik zelf denk nu patrick
Haha, een bed inderdaad. Eet smakelijkquote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Als Miryanna het is, dan eet ik net als Soundos een bed op (of wat was het nou?).
Nee, want ze kregen als opdracht dat de schildering niet herkenbaar mocht zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:27 schreef CeeZee het volgende:
Nouja..
Miryanna was wel de gene die de naam van haar vriendje op het gebouw wilde zetten ipv iets wat met hen te maken heeft EN herkenbaar was geweest voor de groep
Dus dat was verdacht
Maar dan om random je naam van je vriendje te roepen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, want ze kregen als opdracht dat de schildering niet herkenbaar mocht zijn.
Dat heeft ie helemaal niet gezegd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:35 schreef koningkerel het volgende:
Ik begrijp het niet. Hij is er toch uit? En dan is hij toch misschien de mol?
En toch versprak hij zichzelf vandaag weer.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat heeft ie helemaal niet gezegd.
@ 3.40
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:37 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik zit als een verliefde El Savadoriaanse tiener klaar met mijn koelkastmobieltje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:37 schreef NouMooiNiet het volgende:
Oeh snel kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:39 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik zit als een verliefde El Savadoriaanse tiener klaar met mijn koelkastmobieltje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:41 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:46 schreef Cee het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
Hij was juist de persoon die het hardste aan het schreeuwen was om de koffers terug te kopen (en daarmee schreeuwde hij speciaal naar de dames zodat die niet met een tegenargument zouden komen, de andere heren zouden het uiteraard met hem eens zijn). Horace was toch niet slim genoeg, want hij had gewoon alle koffers (die open konden) moeten halveren in plaats van die luie actie bedenken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:41 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik weet het niet helemaal zeker meer hoor, maar was Patrick niet degene die juist NIET wilde dat de koffers teruggekocht werden?
Dat is dan toch niet handig als hij de Mol zou zijn. (geld enzo).
Thanks Sherlockquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hij was juist de persoon die het hardste aan het schreeuwen was om de koffers terug te kopen (en daarmee schreeuwde hij speciaal naar de dames zodat die niet met een tegenargument zouden komen, de andere heren zouden het uiteraard met hem eens zijn). Horace was toch niet slim genoeg, want hij had gewoon alle koffers (die open konden) moeten halveren in plaats van die luie actie bedenken.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:06 schreef Veerboot het volgende:
[..]
http://www.diamondrains.com/sparklenames/anna.gif
Tijdens de muurschildering-opdrachtquote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:24 schreef n0ir het volgende:
[..]
Op welk moment is die upskirt dan, ik wil wel eens wat proberen.
Ik vond het ook zo toevallig, dat Patrick alleen wilde slapen vanwege zijn gesnurk. Wist hij welke opdracht zou komen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hij was juist de persoon die het hardste aan het schreeuwen was om de koffers terug te kopen (en daarmee schreeuwde hij speciaal naar de dames zodat die niet met een tegenargument zouden komen, de andere heren zouden het uiteraard met hem eens zijn). Horace was toch niet slim genoeg, want hij had gewoon alle koffers (die open konden) moeten halveren in plaats van die luie actie bedenken.
Het is een fansite, foutje dus?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:37 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik vond het ook zo toevallig, dat Patrick alleen wilde slapen vanwege zijn gesnurk. Wist hij welke opdracht zou komen?
Patrick is ook mijn mol.
http://www.widm.nl/?poll&a=stemmen&b=5&c=4
Valt iemand wat op? Patrick is de enigste met een zwart-wit foto.
Hahaha inderdaad ja.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:30 schreef megamandy het volgende:
Patrick wilde plakken, maar mocht niet/werd overgeslagen, zo kon hij niet voor de moeilijk Pieterrrr Jan kiezen, daarom maar 2008 op het schilderij zetten en roepen dat het Elvis is.
Patrick wilde mensen rosselen, maar mocht helaas niet want moest meehelpen met het optreden
Patrick wilde alleen slapen ivm snurken, dan had hij fijn dom kunnen doen in zijn eentje om de bagage te halveren (echt halveren zodat alle koffers teruggekocht moesten worden). Nu lag zijn sleutel onder de badkamerdeur, je ziet in beeld dat hij heen en weer schuift met de deur maar niet de sleutel vind?
Misschien was hij daarom ook zo kwaad met het terugkopen van de koffers. Misschien is hij de mol, maar lukt bijna niets wat hij wilt waardoor er veel geld in de pot komt. Germ
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:30 schreef megamandy het volgende:
Patrick wilde plakken, maar mocht niet/werd overgeslagen, zo kon hij niet voor de moeilijk Pieterrrr Jan kiezen, daarom maar 2008 op het schilderij zetten en roepen dat het Elvis is.
Patrick wilde mensen rosselen, maar mocht helaas niet want moest meehelpen met het optreden
Patrick wilde alleen slapen ivm snurken, dan had hij fijn dom kunnen doen in zijn eentje om de bagage te halveren (echt halveren zodat alle koffers teruggekocht moesten worden). Nu lag zijn sleutel onder de badkamerdeur, je ziet in beeld dat hij heen en weer schuift met de deur maar niet de sleutel vind?
Misschien was hij daarom ook zo kwaad met het terugkopen van de koffers. Misschien is hij de mol, maar lukt bijna niets wat hij wilt waardoor er veel geld in de pot komt. Germ
Volgens mij ging hij wel opvallend snel van achteraan in de rij naar vooraan in de rij staan toen. Tactiek: een makkelijk goed antwoord geven (goodwill) waardoor aan het einde van de rij dat makkelijke antwoord niet meer te geven was (en de 10 verschillen niet door iedereen onthouden konden worden) en dus de kans groot is dat iemand anders aan het einde van de rij een fout antwoord geeft en zo dus het eventueel opgebouwde bedrag op 0 zette (en dus ook afleiding van verdenkingen).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Bayswater het volgende:
[..]
![]()
Zit allleen dan nog dat hij onhandig in de rij stond met het levend schilderij en de door hem bedachte tactiek van het vuurwerkspel. (of kon dat gewoon niet lukken)
NEEE! NEEE! Dat kan niet!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:15 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Volgens mij ging hij wel opvallend snel van achteraan in de rij naar vooraan in de rij staan toen. Tactiek: een makkelijk goed antwoord geven (goodwill) waardoor aan het einde van de rij dat makkelijke antwoord niet meer te geven was (en de 10 verschillen niet door iedereen onthouden konden worden) en dus de kans groot is dat iemand anders aan het einde van de rij een fout antwoord geeft en zo dus het eventueel opgebouwde bedrag op 0 zette (en dus ook afleiding van verdenkingen).
Deze aflevering heeft mijn verdenking van Patrick een flink fundament gegeven. Kan gevaarlijk zijn in verband met tunnelvisie, maar voor mij kan er bijna geen andere mol meer zijn. Zijn zure gezicht toen de groep toch voor Beatrix ging bij de plakopdracht en dat goed bleek te zijn
Goede post, ik neig ook steeds meer naar Patrick. Het hele snurkverhaal werd wel heel vaak verteld om de anderen te overtuigen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:30 schreef megamandy het volgende:
de opdracht die ze kregen was om een muurschildering te maken die niet herkent zou worden door experts, dus dan is 2008 niet zo vreemd om te suggererenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:34 schreef Montagui het volgende:
Voor mij is op dit moment Patrick de mol. Hij was ook degene die zei dat ze de datum van 2008 op de muurschildering moesten zetten, en wilde liever alleen slapen.
Maar als mol zijnde weet je wat de werkelijke opdracht is, dus het voorstellen van zo'n datum is dan appeltje eitje. Niemand die jou dan gaat verdenken...en als je (de spelers) dan later ontdekt wat de werkelijke opdracht is, dan ben je een slimme als je dan nog weet wie dat van die 2008 heeft gezegd.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:46 schreef Re het volgende:
[..]
de opdracht die ze kregen was om een muurschildering te maken die niet herkent zou worden door experts, dus dan is 2008 niet zo vreemd om te suggereren
Trouwens zeer opmerkelijk dat niemand van dat clubje op het idee kwam dat de anderen van de ploeg hun schilderij eruit moest halen. Want.. als je WISM een beetje hebt gevolgd had je dat toch kunnen bedenken? Dat was nl. ook het eerste wat ik dacht toen ze opdracht kregen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar als mol zijnde weet je wat de werkelijke opdracht is, dus het voorstellen van zo'n datum is dan appeltje eitje. Niemand die jou dan gaat verdenken...en als je (de spelers) dan later ontdekt wat de werkelijke opdracht is, dan ben je een slimme als je dan nog weet wie dat van die 2008 heeft gezegd.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:35 schreef Bayswater het volgende:
Op een ander forum vond ik deze ook wel sterk: Elvis = 11 is.
Soundos die dus is omgedraaid, Art die in elke intro behalve linksonder een geel shirt aan heeft..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:38 schreef P1985 het volgende:
Zoek de verschillen tussen mij en de andere negen:
Lees de beschrijving. Zou dit idd dé hint zijn? Ik vrees van wel.
hoe kijk jij die afleveringen terug als ik mag vragen? heb al eens gezocht, maar kon ze zo snel niet vindenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:40 schreef megamandy het volgende:
Ik heb net seizoen 3 aflevering 1 opgezet, wat een kutmuziek tijdens het voorstellen van de kandidaten
Ik heb die seizoenen via de minder legale wegen verkregenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:49 schreef sbientje het volgende:
[..]
hoe kijk jij die afleveringen terug als ik mag vragen? heb al eens gezocht, maar kon ze zo snel niet vinden
ja ik vind nu ook wat iddquote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik heb die seizoenen via de minder legale wegen verkregen.
Maar de mol heeft dat toch niet gepost? Dus wie zegt dat het over de intro gaat?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:38 schreef P1985 het volgende:
Serieus?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:22 schreef Bayswater het volgende:
Soundos als mol zou briljant zijn, de laatste die je zou verdenken. Vooral omdat iedereen dan op het verkeerde been is gezet doordat ze op het punt stond een rood scherm te krijgen bij de eerste aflevering. Ze komt wellicht wat dommig over maar heeft wel Atheneum gedaan.
Het is denk ik toch ook meer enthousiasme dan dommigheid bij haar. Bij Karin zijn het gewoon allemaal domme fouten, die heb ik bij Soundos niet echt meegekregen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:22 schreef Bayswater het volgende:
Soundos als mol zou briljant zijn, de laatste die je zou verdenken. Vooral omdat iedereen dan op het verkeerde been is gezet doordat ze op het punt stond een rood scherm te krijgen bij de eerste aflevering. Ze komt wellicht wat dommig over maar heeft wel Atheneum gedaan.
Zou inderdaad wel een verrassing zijn, want op de intro na zijn er eigenlijk helemaal geen verdenkingen ten opzichte van Soundos. Alleen stond ze niet op het punt om een rood scherm te krijgen, het is vrij duidelijk door PJ gezegd in die aflevering dat dat iedereen had kunnen zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:22 schreef Bayswater het volgende:
Had ik gehoord en ben gaan kijken maar ik hoor het echt niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:56 schreef JohnDDD het volgende:
Bij Anna hoor je in de intro "Anna is de mol"
Kun je een sample laten horen voor ons?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:56 schreef JohnDDD het volgende:
Hier, op 0:17quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:01 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Kun je een sample laten horen voor ons?
Is dit een nieuw muziekje of zat dit muziekje er vorig jaar ook al onder?quote:
Is wel dezelfde stem lijkt het als wat daarna Hojje Hojje ofzoiets roept. Iemand die Spaans spreekt en weet wat dat is? Zal wel gewoon hoppa of sneller zijn maar ik ben benieuwd.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:22 schreef DUK het volgende:
Ha grappig. (Met een beetje fantasie) hoor je het toch echt!
Ik denk dat mensen haar eerder irritant dan dom vinden. Want dat is ze ook gewoon niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:52 schreef sbientje het volgende:
Ik vind soundos helemaal niet dom overkomen. Toch best een vlot type? Ok, ze is kinderlijk enthousiast maar dat vind ik juist wel lachen..
Ja, ik had het ook gezien.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:57 schreef Gitaarmat het volgende:
Wut? ik typte soundos el ahmadi bij google in en moet je zien wat er dan onder staat bij afbeeldingen van soundos el ahmadi.![]()
Met wat minder fantasie is het ook goed te horenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:22 schreef DUK het volgende:
Ha grappig. (Met een beetje fantasie) hoor je het toch echt!
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:57 schreef Gitaarmat het volgende:
Wut? ik typte soundos el ahmadi bij google in en moet je zien wat er dan onder staat bij afbeeldingen van soundos el ahmadi.![]()
Hee idd!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:56 schreef JohnDDD het volgende:
Kijk jij ff of het haar echt is? Dan kan ik haar helemaal niet meer serieus nemenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:57 schreef Gitaarmat het volgende:
Is nie. Is een zogenaamd grappig plaatje bij een artikel over 'Vrouw en Paard'.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Kijk jij ff of het haar echt is? Dan kan ik haar helemaal niet meer serieus nemen
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:57 schreef Gitaarmat het volgende:
dit sowiesoquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:54 schreef gohan16 het volgende:
makers van widm zijn mindfuckers
in het hele seizoen ziten 100 hints, 10 voor elke kandidaat en dan wordt in de laatste aflevering gezegd jullie hadden het kunnen weten want: selectief de hints van de mol laten zien.
ze hadden het idee dat iedereen op dezelfde mol zat, en daarom wilden ze wat mensen op patrick hebben volgens mijquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:25 schreef Guanabana het volgende:
Ik vraag me nu ineens af hoe het ook alweer zat met dat pact dat Art en Patrick hadden. Ze wilden Patrick verdacht maken toch? En waarom wilde Art dat, sowieso? Aandacht van zichzelf afleiden?
Ja, daarom verdoe ik mijn tijd tegenwoordig niet meer met het zoeken naar hints. Er zijn er genoeg, maar achteraf vertellen ze pas welke je wel serieus had moeten nemen en welke niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:54 schreef gohan16 het volgende:
makers van widm zijn mindfuckers
in het hele seizoen ziten 100 hints, 10 voor elke kandidaat en dan wordt in de laatste aflevering gezegd jullie hadden het kunnen weten want: selectief de hints van de mol laten zien.
zoals ik hierboven al zei ben ik seizoen drie aan het kijken. Als de opdracht mislukt gaat daar inderdaad het geld uit de pot.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:10 schreef Tha_Erik het volgende:
De programmamakers zouden eigenlijk iets moeten verzinnen wat de kandidaten meer motiveert om niet alleen maar bezig te zijn met zichzelf verdacht maken.
Dat zouden ze kunnen doen door mensen te laten deelnemen die echt meer om het geld geven (dus onbekende Nederlandsers), maar dat zie ik niet gebeuren. Wat ze ook zouden kunnen doen is de geldbedragen verhogen. Met wat ze kunnen winnen en óók met meer kans om het kwijt te raken. Bij het seizoen uit 2005 was er elke week wel een opdracht waar het risico bestond geld te verliezen als de opdracht mislukte. Dat mis ik een beetje.
Ah nee.quote:
volgens mij is het gewoon een uitspraak van een kandidaat... al is het wel een beetje verdachtquote:Op zondag 23 januari 2011 00:30 schreef gohan16 het volgende:
ik hoor:
ANNA IS DE MOL.....(1 sec pauze)..... NIET
Hier nog iemand...quote:Op zondag 23 januari 2011 01:55 schreef Velma_Dinkley het volgende:
En ik hoor als enige natuurlijk weer niets!
Ja wel iets, maar niets in de trant van "Anna is de mol" of iets.
Dus ze is écht zo dom!quote:Op zondag 23 januari 2011 11:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mensen vergeet niet dat Karin verantwoordelijk is voor ongeveer 33% van de pot. Dat zou de mol nooit doen!
Haha de grootst falende Mol ooitquote:
Dat ging toch om de mandjesopdracht in afl. 1? Karin kan zich daar als laatste loper wellicht verplicht hebben gevoeld iets te pakken. Maar de mol had het geld vast toch laten liggen of gelogen dat het er niet meer lag...quote:Op zondag 23 januari 2011 11:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mensen vergeet niet dat Karin verantwoordelijk is voor ongeveer 33% van de pot. Dat zou de mol nooit doen!
Niets zoals ik het heb bijgehouden. Geen enkele individuele opdracht heft zij bij gezorgd dat er geld in de pot kwam, alleen als het samen ging.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:30 schreef Injetta het volgende:
Soundos komt zo onbevangen en enthousiast over en oprecht verbaasd en opgetogen bij elke opdracht dat ik denk dat zij de mol niet kan zijn..
Maar... wat heeft zij eigenlijk gedaan om de pot te spekken??
Feitelijk niets. Wel was het zo dat toen Miryanna Beatrix opperde bij de plakopdracht, Patrick Elvis er tegenaan gooide, en de groep opeens meer naar Elvis neigde. Soundos riep toen nog 'nee, Beatrix!', dus daar heeft ze wel een duwtje in de richting van het geld gegeven.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:30 schreef Injetta het volgende:
Soundos komt zo onbevangen en enthousiast over en oprecht verbaasd en opgetogen bij elke opdracht dat ik denk dat zij de mol niet kan zijn..
Maar... wat heeft zij eigenlijk gedaan om de pot te spekken??
Ik hoop het niet. Wat ook opvalt is Pepijn met het horloge aan zijn andere arm, en dat hij bij afl. 1 en 3 als enige beweegt (zijn armen over elkaar doet) bij de groepsfoto op het eind.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:38 schreef P1985 het volgende:
Wat? Hij stelt helemaal niet voor om de koffers terug te kopen, toch? De dames zeggen juist, koop het terug, en hij zit van "Wacht nou eens even!" etc. Hij ging er juist in eerste instantie tegenin.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Na het nogmaals bekijken van aflevering 3 moet ik toch wel concluderen dat het een verrassing zou zijn als Patrick niet de mol is.
- steekt zijn hand op voor de plakkers (uiteindelijk mislukt dat plan)
- Elvis
- wilt meegaan om toeschouwers te ronselen (plan mislukt, Art steekt daar een handje voor)
- stelt voor om de koffers terug te kopen (Dan gaat het geld er maar uit)
En niet te vergeten dat ik toevallig het beeld stilzette tijdens de levende schilderij opdracht van vorige week (kun je zien in de terugblik aan het begin van aflevering 3) en iedereen keek verbaast toen er een vraag fout werd beantwoord behalve Anna.........en Patrick!
Als dit klopt dan gaat de finale waarschijnlijk (op basis van de test deze week) tussen Patrick, Art en Soundos.
Nee, hij zegt tegen de dames dat ze hun klep moeten houden (omdat ze hun bagage al hebben).quote:Op zondag 23 januari 2011 17:04 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Wat? Hij stelt helemaal niet voor om de koffers terug te kopen, toch? De dames zeggen juist, koop het terug, en hij zit van "Wacht nou eens even!" etc. Hij ging er juist in eerste instantie tegenin.
Dat is toch makkelijk? Hij wil zorgen dat hij als mol in het groepje op het veld komt. Daarom verbeterd hij de manier van Horace om te communiceren wat hem een plek oplevert op het veld, want hij snapt het sowieso.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:46 schreef Bayswater het volgende:
Netjes hoor Sherlock, kan je ook de vuurwerkopdracht nog analyseren mbt Patrick?
Nee, Soundos zei dat er 2 mensen standvastig waren voor Bea, Miryanna en Horace geloof ik. En Patrick voor Elvis dan.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja mocht ze de Mol zijn dan was het roepen van Elvis denk ik genoeg geweest, de hele groep twijfelde, behalve Myrianne en Patrick.
Ja en Pieter Jan herhaalde ook alleen maar Jip en Janneke en Elvis. Vond ik ook best opvallend, maar zal wel niet veel betekenenquote:Op zondag 23 januari 2011 19:08 schreef Jane het volgende:
Voordat Patrick over Elvis begon, kwam hij volgens mij ook nog met Jip en Janneke aanzetten.
Maar toch is Patrick mijn mol (nog) niet.
En hij koos de uiteindelijke envelop. Voor iedereen een gok, en zo kon hij er zeker van zijn dat de gok niet gelukkig uitpakte.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
Dat is toch makkelijk? Hij wil zorgen dat hij als mol in het groepje op het veld komt. Daarom verbeterd hij de manier van Horace om te communiceren wat hem een plek oplevert op het veld, want hij snapt het sowieso.
Het gaat sowieso moeilijk worden met het vuurwerk om onderscheid te maken, maar hij helpt nog eens met het decoderen van de kleuren naar letters en kan zo ook nog eens fouten maken waardoor er rare woorden ontstaan.
Anna.quote:Ik kreeg een zalfje, maar de bulten bleven nog dagen zitten. Anna heeft er stiekem een foto van gemaakt en wil die nog steeds op Facebook zetten met als onderschrift: En hier kreeg Hanna dus AIDS
Geweldig voorbeeld hoe manisch iedereen dan is.quote:Stel dat je zou antwoorden op de vraag welke kandidaat in de bus zat: op wie had je gegokt en waarom?
Ik geloofde niet dat de mol daadwerkelijk in de bus zat. Ik dacht dat Pieter Jan het cryptisch bedoelde. Dat er een figuurlijke mol in de bus zat: iets of iemand dat symbool stond voor de mol. We zaten tijdens de opdracht allemaal in aparte hotelkamers te wachten, dus je had geen idee wat de andere kandidaten aan het doen waren. En toen we weer op het pleintje stonden, had iedereen een alibi voor wat hij/ zij in zijn kamer gedaan had. De één had gelezen, de ander gegeten, een derde videoclips gekeken. Ik heb de alibis achteraf nog proberen na te trekken, bijvoorbeeld door te checken of degenen die zeiden dat ze gelezen hadden, waren opgeschoten in hun boek. (Te zien aan de positie van de boekenlegger) Manisch ja, maar dat krijg je met zon spel. Maar goed, ik wilde de vraag destijds absoluut niet beantwoorden en heb nu geen idee meer op wie ik gegokt zou hebben.
Eens.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:18 schreef n0ir het volgende:
Ik vraag me af of ik Patrick ook zo zou verdenken als ik dit topic nooit had gelezen.
Dit had ik eerst met Horace, ook afgelopen aflevering zat ik steeds tegen mijn vriend te roepen van ZIE JE! Dat zou alleen een mol doen, een echte mollenactie! KIJK DAN!quote:Op zondag 23 januari 2011 20:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Eens.
Ik laat me ook veel te veel leiden door wat er hier allemaal staat. Een hoop dingen zijn toch best opvallend.
Als ik nooit op internet zou kijken dan zou ik waarschijnlijk op Karin zitten, omdat ze voor mij het verdachtste doet. Vraag me ook af of het niet beter is om gewoon puur op de afleveringen af te gaan, in plaats van op vage theorieen. :p
Hoewel ik dat 'EM' wel heel opvallend vind.
Nou ik noem mijzelf niet dom, maar sommige dingen hierop snap ik ook niet hoe ze eraan komen.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:12 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ben te dom voor dat soort plaatjes
denk omdat zij een beetje het voortouw nam, net als miryanna=quote:Op zondag 23 januari 2011 20:16 schreef megamandy het volgende:
Ja, maar waarom staat die 1000 min alleen bij Karin, ze hebben toch samen voor dat schilderij gekozen? Die snap ik gewoon niet.
Ok, dan snap ik hem wel. Moest er even een paar minuten naar kijken. Snapte eerst die koffertjes ook niet, maar dat zijn natuurlijk die koffers die ze hebben teruggekocht.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:18 schreef sbientje het volgende:
[..]
denk omdat zij een beetje het voortouw nam, net als miryanna=
Ik denk zelf dat Patrick de mol is - zie mij post op pagina 2. MAAR... al zijn acties zijn ook prima te verklaren als hij geen mol zou zijn.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:18 schreef n0ir het volgende:
Ik vraag me af of ik Patrick ook zo zou verdenken als ik dit topic nooit had gelezen.
Volgens de montage stapte hij als eerste in de bus. In het echt kan iedereen als eerste in de bus gestapt zijn natuurlijk.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:24 schreef kletspastoor het volgende:
Ik zit al sinds de eerste minuut van dit seizoen op Pepijn. Of laat ik zo zeggen, sinds bleek dat de mol de hele tijd achter in de bus zat (hij stapte tenslotte als eerst de bus in). Daarna heeft hij verschillende keren via hints laten blijken dat hij het is en ook nog eens mol-acties gedaan.
Ik blijf denk ik op hem zitten totdat hij er uit ligt. Anna en Patrick vind ik ook verdacht, maar Pepijn is toch echt mijn mol.
Dat is mogelijk, maar het vestigde i.i.g. mijn aandacht op hem. Zo had ik afgelopen aflevering weer drie redenen om hem als mol te zien: allereerst wees hij zijn groepje op het schilderij dat 'geschetst' was en later fout bleek te zijn (kan natuurlijk oprecht zijn), ten tweede ging hij als enige man in tegen het idee om de koffers terug te kopen, maar uiteindelijk zei hij niet: "koop mijn koffer dan maar niet terug". Kortom: hij wist dat de rest zo graag de koffers wilde, dat hij er tegen in kon gaan omdat ze toch niet naar hem zouden luisteren.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:33 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Volgens de montage stapte hij als eerste in de bus. In het echt kan iedereen als eerste in de bus gestapt zijn natuurlijk.
Karin was toch degene die wees op het geschetste schilderij?quote:Op zondag 23 januari 2011 23:52 schreef kletspastoor het volgende:
[..]
Dat is mogelijk, maar het vestigde i.i.g. mijn aandacht op hem. Zo had ik afgelopen aflevering weer drie redenen om hem als mol te zien: allereerst wees hij zijn groepje op het schilderij dat 'geschetst' was en later fout bleek te zijn (kan natuurlijk oprecht zijn),
Want waar hebben we het over? Die groepsfoto? Kijk eens wat beter...kom op jongens....tunnelvisie?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Soundos die dus is omgedraaid, Art die in elke intro behalve linksonder een geel shirt aan heeft..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |