abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91637302

De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Nodig zijn: inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal mensenkennis.

De kandidaten voeren deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

De deelnemers

Anna Drijver
.
.
Actrice, model en schrijfster
.

Art Rooijakkers
.
TV-presentator
Twitter
.

Hanna Bervoets
.
Schrijfster en columniste
Twitter
.

Horace Cohen
.
Acteur en komiek
Twitter
.

Jan Kooijman
.
Acteur en danser
Twitter
.

Karin de Groot
.
Presentatrice en schrijfster
Twitter
.

Miryanna van Reeden
.
Actrice
.
.

Patrick Stoof
.
Acteur, regisseur en tekstschrijver
Twitter
.

Pepijn Gunneweg
.
Cabaretier en presentator
Twitter
.

Soundos El Ahmadi
.
.
Actrice, presentatrice en stand-up comedian
.
.

Vorige Topics
WIDM 2011 #1 - De locatie is bekend
WIDM 2011 #2 Quien es el topo?
WIDM 2011 Waar Art kleur bekent # 3
WIDM 2011 #4 Jokers moeten dood
WIDM 2011 #5 Kuifje!!!!!!

Afleveringen
-

Twitter van De Mol!

Wie is de Mol? is vanaf 6 januari 2011 elke donderdagavond om 20:30 uur te zien op Nederland 1. De herhaling is elke vrijdag om 16.30 uur op Nederland 2 te zien.

Doe ook mee met de FOK! WIDM Prono: WIDM Prono 2011!

De OP is hier te vinden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 20 januari 2011 @ 22:42:04 #2
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91637354
De 'Vorige Topics' zijn niet meer uptodate, wie doet het? :+
pi_91637383
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:42 schreef Pino112 het volgende:
De 'Vorige Topics' zijn niet meer uptodate, wie doet het? :+
Kan de OP nog worden aangepast?
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:43:19 #4
202348 Susi
Temple of Love
pi_91637436
Ja ik heb genoten. En ik ga nog één keer posten dat Jan fantastisch was :9

En ik zou heel graag weer onbekende Nederlanders willen, want omdat je de mensen van tevoren kent en al gelijk een oordeel hebt. En ik zou zelf ook het idee willen hebben dat ik mee kan doen.

En Karin, sjongejongejonge :N
pi_91637463
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Kan de OP nog worden aangepast?
Tuurlijk, het is een wiki..
sig verwijderd door FA
pi_91637511
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:43 schreef Susi het volgende:

En ik zou heel graag weer onbekende Nederlanders willen, want omdat je de mensen van tevoren kent en al gelijk een oordeel hebt. En ik zou zelf ook het idee willen hebben dat ik mee kan doen.

Deze BN-ers zijn zo onbekend dat ze bijna gelijk zijn aan normale mensen. _O-
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:44:38 #7
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91637540
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:43 schreef Susi het volgende:

Mee eens :Y En ik heb t idee dat het geld toen nog wat belangrijker was. Natuurlijk zijn de BNers niet allemaal steenrijk, maar heb nou ook niet het idee van 'wtf mijn geld wat doe je?!' als er geld uitgaat..
pi_91637570
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:43 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is een wiki..
Ja die wel, maar dan zet ik het ook in deze OP.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:45:14 #9
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_91637580
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:38 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Of Jan! Die heeft het over het zoenen met Anna!
Vanuit mijn hetero-vrouw-zijn bekeken kan ik alleen oordelen over zoenen met Jan, niet met Anna :P
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_91637600
Vind het trouwens wel lache met BN'ers, zo leer je ze eens anders kennen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:46:03 #11
202348 Susi
Temple of Love
pi_91637637
quote:
3s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:44 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Deze BN-ers zijn zo onbekend dat ze bijna gelijk zijn aan normale mensen. _O-
Dat is waar, maar ik wil de illusie hebben.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:46:06 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91637641
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vind het trouwens wel lache met BN'ers, zo leer je ze eens anders kennen.
:Y
Dick Jol :D
pi_91637736
Was idd een leuke aflevering :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:53:13 #14
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_91638132
Ik vraag me af of Horace met z'n simpele verdeelmethode (vrouwen wel bagage/mannen niet) de opdracht niet een beetje verpest heeft (voor de Mol).

Want stel hij had iedereens bagage gehalveerd, dan had het veel meer geld gekost om alle spullen terug te kopen. En sowieso had het dan veel meer discussie opgeleverd. Als iemand helemaal geen bagage meer heeft, is het vrij logisch dat je je spullen terug wil kopen. En nu gingen de vrouwen er ook allemaal niet zo erg over in discussie. De mannen mochten het min of meer zelf weten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:54:02 #15
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91638188
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:53 schreef Jane het volgende:
Ik vraag me af of Horace met z'n simpele verdeelmethode (vrouwen wel bagage/mannen niet) de opdracht niet een beetje verpest heeft (voor de Mol).

Want stel hij had iedereens bagage gehalveerd, dan had het veel meer geld gekost om alle spullen terug te kopen. En sowieso had het dan veel meer discussie opgeleverd. Als iemand helemaal geen bagage meer heeft, is het vrij logisch dat je je spullen terug wil kopen. En nu gingen de vrouwen er ook allemaal niet zo erg over in discussie. De mannen mochten het min of meer zelf weten.
Zou best kunnen idd!
Maar je had ook bagage met een slotje erop..die mensen hadden dan geluk gehad :P
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:59:43 #16
1986 Jane
pi_91638531
Overigens erger ik me aan geen van de kandidaten. Ik zou me pas aan Karin gaan ergeren als ze de Mol blijkt te zijn, want dan hebben ze wel een hele slechte uitgekozen.
Soundos vind ik vooral grappig. :')
pi_91638852
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:53 schreef Jane het volgende:
En nu gingen de vrouwen er ook allemaal niet zo erg over in discussie. De mannen mochten het min of meer zelf weten.
Er was geen discussie. De vrouwen riepen meteen dat de mannen hun koffer konden terugkopen.

Voor de mol was er niets aan de hand dus.

Maar toch vond Patrick het nodig om ineens flinke stennis te gaan schoppen, terwijl de hele groep het er zo'n beetje over eens wat dat hij z'n koffer terug mocht kopen...

Als mol is het natuurlijk altijd wel leuk om flink te stoken....
pi_91638962
En toch grappig dat Horace dan komt met het idee om alles zo te laten omdat de koffers wellicht later terugkomen.
pi_91638978
quote:
17s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:46 schreef GotC het volgende:

[..]

:Y
Dick Jol :D
"Ga die vlag maar halen!" en hij mikt de vlag de diepte in. _O-
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:53 schreef Jane het volgende:

Als iedereen de helft heeft zullen ze denken dat ze het er wel mee kunnen redden. Of de discussie was zo lang gelopen dat er niks besloten zou worden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_91638997
Patrick blijft mijn Mol :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:07:58 #21
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91638998
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:05 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Er was geen discussie. De vrouwen riepen meteen dat de mannen hun koffer konden terugkopen.

Maar toch vond Patrick het nodig om ineens flinke stennis te gaan schoppen, terwijl de hele groep het er zo'n beetje over eens wat dat hij z'n koffer terug mocht kopen...

Als mol is het natuurlijk altijd wel leuk om flink te stoken....
Inderdaad, hij viel ineens de vrouwen aan terwijl dat helemaal niet nodig was, en was eigenlijk de enige die er écht een probleem van maakte. Maakt hem ook weer minder populair bij de groep dus of dat zo slim was als Mol.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_91639050
Teruggekeken, na een beetje heen en weer gewiebel ben ik nu toch overtuigd van Patrick. :)

Met enige reserve voor Pepijn, die kreeg wat rare shots (vast al iets over gezegd, maar ik ga het echt niet allemaal teruglezen :P).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91639141
quote:
3s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:07 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Inderdaad, hij viel ineens de vrouwen aan terwijl dat helemaal niet nodig was, en was eigenlijk de enige die er écht een probleem van maakte. Maakt hem ook weer minder populair bij de groep dus of dat zo slim was als Mol.
Ja maar volgens mij kom je als mol zijnde niet om vrienden te maken. Ik bedoel, al ben je weinig sympathiek, als je goed molt is zoiets niet erg.
pi_91639262
Ik vind en blijf die spiegeling van Soundos in de intro echt enorm vaag vinden! Maar ik wil niet dat zij de mol is, doe mij Art of Pepijn maar!
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:14:49 #25
1986 Jane
pi_91639319
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:05 schreef roelofjan het volgende:

Ja, dat klopt. Ik bedoelde ook meer dat het echt zo'n opdracht is waarvan het de bedoeling is dat er een lekkere discussie losbarst of dat mensen elkaar een beetje kwaad aankijken naderhand. Maar daarvan was nu gewoon helemaal geen sprake.
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:15:17 #26
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_91639341
Karin vond ik vanavond niks :N Wel een leuke aflevering.
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:15:49 #27
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91639358
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja maar volgens mij kom je als mol zijnde niet om vrienden te maken. Ik bedoel, al ben je weinig sympathiek, als je goed molt is zoiets niet erg.
Het is toch wel handig om goed in de groep te liggen, net zoals Dennis of een George? Dan kun je alleen maar meer maken.
pi_91639370
Goed ik ga slapen, morgen weer eventjes verder.

Dit is trouwens mijn eerste reekstopic :D :P
pi_91639526
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:14 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Ik bedoelde ook meer dat het echt zo'n opdracht is waarvan het de bedoeling is dat er een lekkere discussie losbarst of dat mensen elkaar een beetje kwaad aankijken naderhand. Maar daarvan was nu gewoon helemaal geen sprake.
Ehhhh...... daar was juist wél sprake van:

"Wij hebben gisteren een ongelooflijke topdag gehad met z'n allen. [...] wij waren een grote gezellige club. Het was fantastisch... en vandaag... *bam*, slaat het meteen om."
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:56:26 #30
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_91641244
Na deze aflevering lijkt het erop dat Patrick de mol is (zag ook op internet een molmailfilmpje waarin plots zijn naam voorbijkwam onder aan het scherm, al was dat bij de intro met beelden van de opdrachten dus wellicht verkeerd geknipt en geplakt in de beelden).

Zelf denk ik dat Miryanna er volgende week zal uitvliegen, prettige vrouw maar helemaal niet fanatiek betrokken bij het spel (ja, Soundos en Karin zijn irritant, maar gaan wel meer op in het spel wat altijd helpt bij de test). Mocht ik gelijk hebben dan zit Anna meteen al in aflevering 6 met haar vrijstelling!

Heb nog niet alles nagelezen, maar Karin zit dus niet volgende week nog op Horace als mol (het is duidelijk een opdracht waarin een kandidaat aan een andere kandidaat, of aan allemaal, een antwoord mag ontfutselen van de vorige test).

Zo, wie was de persoon die evenveel foute antwoorden had als Horace? En de mol dient ook nog altijd contact op te nemen met één van de kandidaten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 21 januari 2011 @ 00:09:59 #31
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_91641869
Net teruggekeken en daar gaat mijn mol.

Wel een bazenseizoen trouwens. Die gladjanus begin ik ook steeds meer te mogen.
pi_91641945
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:07 schreef marcodej het volgende:

[..]

"Ga die vlag maar halen!" en hij mikt de vlag de diepte in. _O-

Was dat niet bij 71 graden noord? :D
pi_91642550
Ben ik de enige die Karin geweldig vindt? *horace loopt de boel te fucken*
pi_91642986
Ik hoop echt dat het Karin niet is :').. Voorlopig denk ik aan Art, Patrick of Anne, hoewel Art mij iets te verdacht wordt neergezet. En owee als de kandidaten weer zelf mol acties gaan uithalen. Vreselijk is dat, je moet toch voor geld gaan. Gelukkig valt dat voorlopig nog wel mee.
pi_91643078
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 00:25 schreef bierjoost het volgende:
Ben ik de enige die Karin geweldig vindt?
pi_91643450
Hmm net gekeken, wel weer een leuke aflevering, vooral opdracht 2 :). Ik denk dat Jan nog steeds goed zit, en denk dat hij op Art zit, vooral vanwege het vieze kijken aan het eind van de aflevering :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:03:08 #37
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_91644011
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 23:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

Heb nog niet alles nagelezen, maar Karin zit dus niet volgende week nog op Horace als mol (het is duidelijk een opdracht waarin een kandidaat aan een andere kandidaat, of aan allemaal, een antwoord mag ontfutselen van de vorige test).
Maar je zag ook al een stukje waarin Art zegt dat ie keihard heeft gelogen. Dus of we er veel aan hebben...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_91644075
Zo, heb de laatste topics even doorgebladerd, wat zijn jullie snel :P

Ik wil het niet, maar toch staat Karin op mijn lijstje met verdachten. Het kan gewoon niet dat zij zo dom is.
Verder zorgt zij niet voor geld in de pot, doet ze domme dingen waardoor opdrachten (dreigen te) mislukken en probeert ze anderen verdacht te maken.
Daarnaast vond ik haar opmerking bij de test verdacht. Ze zei iets als: ''Horace is de mol, ik zou bijna helemaal op hem gaan. Maar dat doe ik natuurlijk niet!
Nee, als je de mol bent doe je dat natuurlijk niet nee.

Maar ik blijf toch nog lekker in mijn Anna tunnel. Weinig opvallende dingen die ze doet, maar ook weinig om geld in de pot te brengen.

Ik begrijp niet zo goed waarom mensen het onzin vinden dat een mol geld verdient als hij of zij weet dat het er toch weer uit gaat. Dat is toch een prima manier om net te doen alsof je goed je best doet voor de pot? Natuurlijk wil je dat er helemaal geen geld in gaat, maar je wilt ook niet dat je verdacht wordt en dan is dat de perfecte manier. Bovendien is dit in eerdere seizoenen ook meerdere malen voorgekomen.

Anna kwam zelf niet op het Beatrix idee, kwam sowieso met weinig, maar ging er dan toch in mee (was ook bereid om mee te gaan met Elvis trouwens dacht ik). Waarom niet, als er daarna weer geld gaat verdwijnen? Het is niet zo dat ze de rest van de afleveringen al veel in de pot heeft gebracht...

Bij de film/ sleutel opdracht kwam ze er zogenaamd pas 2,5 minuut voor tijd achter dat de personen op hun scherm waarschijnlijk andere mensen waren dan de mensen die Anna en Soundos konden zien. Ja, dan lijkt het alsof je toch je best doet, maar weet je ook dat je in die 2,5 minuut natuurlijk weinig meer kunt uithalen.

Owja, en de vulkaan die ze schilderde leek verdacht veel op de Santa Ana vulkaan die op de site van WIDM staat :)

Jan en Miryanna vallen wat mij betreft af, die doen te goed hun best voor geld en zorgen ook dat er daadwerkelijk wat in de pot komt. Jan lijkt me wel een persoon die veel observeert en wellicht een leuke kans maakt om winnaaar te worden.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_91644096
Ik begin soundos steeds meer te waarderen :D ze praat een beetje raar, maar dat mag de pret niet drukken.. Vond het echt een leuke aflevering!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:13:00 #40
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_91644309
Mol-tweet:
Zo, en dat was in aflevering drie afvaller twee. Op naar vier! Groeten van de elfde Mol.

Dat vier zou toch niet stiekem betekenen dat er volgende aflevering 2 kandidaten uitgaan..?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:15:40 #41
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_91644366
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 01:05 schreef Catwoman1986 het volgende:
Ik wil het niet, maar toch staat Karin op mijn lijstje met verdachten. Het kan gewoon niet dat zij zo dom is.
Verder zorgt zij niet voor geld in de pot,
Karin heeft 1e aflevering toch 3000 uit de mandjes meegenomen?
©Dumbo
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:19:32 #42
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91644462
10 deelnemers, 11 afleveringen

9 afleveringen waarbij mensen afvallen (1-9) -> 7 mensen vallen af. (dus 2 afleveringen valt er niemand af)
1 aflevering finale (= 3 mensen)
1 einde met bekendmakig mol

toch?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:43:06 #43
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91645000
Waarschijnlijk wel, ja. Dus nog een keer zonder afvallers. :)
pi_91645110
Hoe kiest de programmaleiding eigenlijk wie de mol gaat zijn?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:54:45 #45
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91645230
Of iemand komt terug... ;)
pi_91645326
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 01:48 schreef sbientje het volgende:
Hoe kiest de programmaleiding eigenlijk wie de mol gaat zijn?
Bij de 'sollicitatie/castingdagen' wordt iedereen gevraagd of ze de mol willen zijn. En de ja-zeggers zullen ze dan wel bespreken en kijken of die bij hun eigen profiel voor dit seizoen past en dan met die persoon in overleg erover gaan.
pi_91645423
Inderdaad bazen-seizoen. Een ontzettend leuke aflevering. Het leek vanouds alsof iedereen hun best deed, er was een echt groepsgevoel en toen bam...een onhaalbare hotel-opdracht. Plus bagage. Plus test. Dat hakt er flink in.

Goede aflevering.

Na vandaag zeg ik: Patrick is de Mol.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 04:52:05 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91646414
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 01:13 schreef texelonia het volgende:
Mol-tweet:
Zo, en dat was in aflevering drie afvaller twee. Op naar vier! Groeten van de elfde Mol.

Dat vier zou toch niet stiekem betekenen dat er volgende aflevering 2 kandidaten uitgaan..?
Erg veel cijfers in zo'n tweet..
  vrijdag 21 januari 2011 @ 05:24:48 #49
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91646509
De site van de Avro doet maf..is lekker aan het mollen! :P

quote:
De pagina die je hebt opgevraagd bestaat (nog) niet, of bestaat niet meer...

Ben je hier beland vanaf een andere pagina van deze website, stel ons dan op de hoogte via een mailtje, zodat we de fout kunnen herstellen.

Ben je hier terechtgekomen via een link op een andere website, dan is die link helaas onjuist.

Klik hier om weer naar de AVRO Homepage te gaan.
:{.
pi_91647526
Ik vond die Jan nooit sympathiek, maar ik merk dat ik hem tof begin te vinden.
Lijkt me een mol actie. :D
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:57:07 #51
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_91648901
Ik zat op Jan maar ik verdenk nu Art ook. Er was een stukje waarin hij in de camera iets vertelde over dat .... de mol niet was. Had echt het gevoel dat er dan een knip zit en dat je dan in de laatste aflevering ziet dat hij erachter aan zegt 'want ik ben de mol'.
(Beetje wazig omschreven...sorry daar voor.)
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 10:02:00 #52
42184 crew  DaMart
pi_91649041
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:57 schreef Klare het volgende:
Ik zat op Jan maar ik verdenk nu Art ook. Er was een stukje waarin hij in de camera iets vertelde over dat .... de mol niet was. Had echt het gevoel dat er dan een knip zit en dat je dan in de laatste aflevering ziet dat hij erachter aan zegt 'want ik ben de mol'.
Hetzelfde had je gisteren met Pepijn: "Horace is zeker weten niet de mol!"

En Horace vloog eruit. Maar Pepijn verdenk ik (nog) niet, ik ga nu voor Art.
pi_91649062
Is het volledige dagboekverhaal van de Mol al geplaatst?

quote:
Zo op de valreep zorgde Horace er nog even voor dat er ¤ 2000,- uit de pot verdween. Bedankt Horace! Je bent een Mol waardig. Je koos ervoor om de vrouwen hun koffers terug te geven, maar je vergat even dat de grootste ijdeltuiten bij de mannen zitten, dus je kon erop rekenen dat de protesten bij jouw gevolgde tactiek veel harder zouden klinken dan wanneer je de mannen hun koffers had teruggegeven. Hoe dan ook, een fijne aflevering. Bij de eerste opdracht werd de helft van het geld binnengehaald, maar bij de tweede was het best lastig om dat plein leeg te houden. Je weet hoe dat gaat, als er één schaap over de dam is, dan volgen er meer. Toen er eenmaal een clubje stond, liep dat plein gestaag voller en voller. Maar ik moet in alle eerlijkheid wel zeggen dat ook ik heb genoten van de voorstelling. Wat zeg ik? Ik geniet van elke aflevering!
Tot de volgende week!

De Mol
Dit lijkt er ook op dat de Mol niet bij het voorstellingsgroepje was, hoewel Pepijn er inderdaad wel mensen op uit stuurde om petroleum te halen. Maar dat zou toch te makkelijk zijn?
Het plakkersgroepje was er ook wel snel overuit dat het Beatrix moest zijn. De mol zou meer op PJ sturen omdat die het moeilijkste was.

Het twitteraccount van Pepijn is trouwens vals, Pepijn heeft geen twitter. Die kan uit de OP weggehaald worden.
pi_91649134
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:57 schreef Klare het volgende:
Dat zou de mol toch nooit zeggen...

Beetje lastige aflevering voor de Mol.
Bij de eerste opdracht was er mogelijkheid tot mollen in beide teams.
Hierbij maakte Karin zich verdacht, maar ook Jan en Patrick.
Bij de tweede opdracht eigenlijk alleen bij de groep die mensen ging werven.
Daar deed Karin eigenlijk niks en Art en Jan zaten allebei met de tijden fout. Half past six is geen half 6.
De derde opdracht was, in mijn ogen haast niet uit te voeren. Denk dat de een persoonskamer de ideale plek was voor de mol, maar daar zat Horace, en niemand wilde met hem ruilen.
Lastig dus.
pi_91649152
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 02:00 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Bij de 'sollicitatie/castingdagen' wordt iedereen gevraagd of ze de mol willen zijn. En de ja-zeggers zullen ze dan wel bespreken en kijken of die bij hun eigen profiel voor dit seizoen past en dan met die persoon in overleg erover gaan.
Lijkt me veel logischer dat ze voordat ze mensen vragen al een mol in gedachten hebben, dan dat ze het aan de tien gekozen kandidaten gaan voorstellen.

Hoe ze het echt doen zal altijd een geheim blijven.
pi_91649357
quote:
Mol-tweet:

Zijn er geboortedatums te linken aan 2,4 en 11 van een van de kandidaten?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:23:12 #57
285005 Splodgenessabounds
Two pints of lager...
pi_91649642
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zijn er geboortedatums te linken aan 2,4 en 11 van een van de kandidaten?
Je bedoelt 3 - 2 - 4 - 11?

[ Bericht 22% gewijzigd door Splodgenessabounds op 21-01-2011 10:29:47 ]
...and a packet of crisps, please.
pi_91649739
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:23 schreef Splodgenessabounds het volgende:

[..]

Je bedoelt 3 - 2 - 4 - 11?
Die 3 was ik inderdaad vergeten :D
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:30:35 #59
Two pints of lager...
pi_91649879
Geboortedata:
Anna Drijver: 1-10-1983
Art Rooijakkers: 29-08-1976
Jan Kooijman: 14-04-1981
Karin de Groot: 27-03-1963
Miryanna van Reeden: 25-08-1967
Patrick Stoof: 27-07-1967
Pepijn Gunneweg: 18-05-1976
Soundos el Ahmadi: 20-12-1981
pi_91649910
Met andere woorden, daar kunnen we dus geen fuck mee
pi_91649967
Ik snap nog steeds niet waarom Karin er nog in zit. Met haar domheid is het sowieso al een wonder dat ze de test goed maakt, ik snap ook niet wat de andere kandidaten in hier zien en ze heeft verder weinig toegevoegde waarde (alleen die ene keer toen ze ¤3000,- binnen bracht).
pi_91650031
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom Karin er nog in zit. Met haar domheid is het sowieso al een wonder dat ze de test goed maakt, ik snap ook niet wat de andere kandidaten in hier zien en ze heeft verder weinig toegevoegde waarde (alleen die ene keer toen ze ¤3000,- binnen bracht).
Ze zou de Mol kunnen zijn :')
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:37:28 #63
Two pints of lager...
pi_91650085
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ze zou de Mol kunnen zijn :')
Noem is een paar Mol acties van Karin dan? Wellicht deed ze zich 'dom' voor?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:40:20 #64
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91650184
Karin had toch ooh ales ingezet op Horace. Ik denk dat zij niet de mol is en dat zij diegene is die net zo veel fout had als hij.

De mol is sluw en niet dom. (hoop ik)
pi_91650193
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:37 schreef Splodgenessabounds het volgende:

[..]

Noem is een paar Mol acties van Karin dan? Wellicht deed ze zich 'dom' voor?
Dat domme gedrag is wat dat betreft een hele grote continuerende Molactie. Verder deed ze niet zoveel. De deed enorm dom bij het plakken (ohjee helemaal in de war!), ze blies van de hoogste toren om in ieder geval het schilderij-raden te bemoeilijken. Bij de theatershow bleef ze erg op de achtergrond, zowel bij het werven als bij de show en bij de laatste opdracht was het wederom chaos en stress.
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 10:42:58 #66
42184 crew  DaMart
pi_91650279
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:40 schreef gohan16 het volgende:
Karin had toch ooh ales ingezet op Horace. Ik denk dat zij niet de mol is en dat zij diegene is die net zo veel fout had als hij.
Dat denk ik ook op dit moment. Al staat ze wel op mijn verdachtenlijstje. Want dit domme gedrag van de mol kennen we natuurlijk nog wel van Molouschka :X.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:46:41 #67
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_91650424
Karin heeft ¤3000 verdiend eerste aflevering. Als Jan de mol niet kan zijn vanwege die ¤1500, kan Karin het zeker niet zijn! :P
©Dumbo
pi_91650847
Karin. Tsja.

Ik denk dat ze zichzelf een houding aan het begin heeft aangemeten, als ik dom en verdacht doe, verdenkt men mij, lekker mollen, spel verzieken. Of ze is de mol, zal niet de eerste keer zijn dat de mol zich zo dom voordoet dat het niet nep kán zijn
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:59:31 #69
239553 Jules4Barca
Mes Que Un Club
pi_91650858
Als je helemaal op Horace zit en je gaat er niet uit, dan is dat wel opvallend ja. Karin is wel verdacht. Viel het jullie trouwens ook op dat Patrick als enige in het voorfilmpje niet in de camera kijkt?
Niets is wat het lijkt
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:02:15 #70
202348 Susi
Temple of Love
pi_91650948
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Zo, wie was de persoon die evenveel foute antwoorden had als Horace? En de mol dient ook nog altijd contact op te nemen met één van de kandidaten.
Dat moet helemaal niet. Gebeurde in de pre-BN'er seizoenen nog wel eens en Yvon Jaspers claimde dat dat was gebeurd, maarja, we weten allemaal hoe dat zat :'). Het is geen verplichting van de mol.

quote:
Mol-tweet:

Aflevering vier misschien ?
Maar heb je het goed overgetypt, want anders mist 'een' in de zin. Hoop getallen dus: -- - 3 - 2 - 4 - 11

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:59 schreef Jules4Barca het volgende:
Als je helemaal op Horace zit en je gaat er niet uit, dan is dat wel opvallend ja. Karin is wel verdacht. Viel het jullie trouwens ook op dat Patrick als enige in het voorfilmpje niet in de camera kijkt?
Dat is niet echt opvallend in dit stadium. Veel antwoorden die op Horace slaan, slaan ook op andere kandidaten. En als Horace dan overeenkomsten vertoond met de mol qua zijn en spelgedrag, kun je doorgaan. Je denkt zelf dat je dan enigszins goed zit, totdat blijkt dat Horace er uit gaat.
Een aantal andere kandidaten zal ook op de verkeerde mol zitten.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:07:50 #71
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_91651143
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:59 schreef RenRen- het volgende:
Karin. Tsja.

Ik denk dat ze zichzelf een houding aan het begin heeft aangemeten, als ik dom en verdacht doe, verdenkt men mij, lekker mollen, spel verzieken. Of ze is de mol, zal niet de eerste keer zijn dat de mol zich zo dom voordoet dat het niet nep kán zijn
Ik denk ook dat het eerder een houding is van haar. Als zij de mol zou zijn, vind ik dit seizoen echt minder :{
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:12:35 #72
Two pints of lager...
pi_91651306
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:02 schreef Susi het volgende:
Aflevering vier misschien ?
Maar heb je het goed overgetypt, want anders mist 'een' in de zin. Hoop getallen dus: -- - 3 - 2 - 4 - 11
Ja, het is goed overgetypt:
quote:
pi_91651354
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef texelonia het volgende:
Karin heeft ¤3000 verdiend eerste aflevering. Als Jan de mol niet kan zijn vanwege die ¤1500, kan Karin het zeker niet zijn! :P
Tja dat is een lastige. Als ik het me goed herinner was Soundos daarvoor die niets uit het laatste mandje haalde. Misschien wist ze dat als ze dan hetzelfde zou doen, het wel heel erg makkelijk zou zijn om haar als mol aan te wijzen. Dus toen ze langs de mandjes liep en zag dat de 2e 3000 euro niet weg was, ze haast genoodzaakt was om die te pakken. Maar ik vind het in ieder geval wel een argument dat ze niet de mol zou zijn.

Over Jan en Miryanne kan ik kort zijn: die zijn niet de mol. Jan had makkelijk tegen een boobytrap aan kunnen lopen om zo geen geld in de pot te brengen. Miryanna opperde Beatrix. Het lijkt me ZEER onwaarschijnlijk om dat te doen als mol; de opdracht kan anders immers makkelijk mislukken zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

Remember, het is de taak van de mol om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen. Het zou mijn inziens alleen gerechtvaardigd zijn om toch geld te verdienen als"

1) je in zo'n benarde positie zit dat het te veel zou opvallen als je het geld niet ophaalt en dus wel moet
2) je zeker weet dat het ophalen van geld geen positieve invloed heeft op de pot, omdat je weet dat al het geld binnenkort weer verdwijnt
3) het bedrag erg klein is, bijvoorbeeld 100 euro, om zo goodwill te kweken. Maar zeker geen 1000+ euro

Alle mensen die stellen dat de mol prima veel geld op kan halen omdat ze er daarna voor zorgen dat dit weer verdwijnt, hebben mijn inziens alleen gelijk als in een toekomstige aflevering zeker AL het geld gaat verdwijnen. Dus alle ca. 10.000 euro. Het is natuurlijk onzin om te stellen dat ze prima 1000 euro kunnen verdienen omdat er uiteindelijk toch weer 2000 verdwijnt. Dan hadden ze het net zo goed niet kunnen doen, waardoor de pot 3000 lager was geworden.

Verder in het verhaal van geld verdienen: Soundos was ook erg enthousiast om voor Beatrix te kiezen. Als ze mol was, had ze zich eerder aangesloten bij Patrick die Elvis noemde. Voor Anna geldt hetzelfde dacht ik (?).

Patrick was juist sluw aan het mollen door Elvis te noemen. Ook was hij groot voorstander van 2008 op de muurschildering. Hier is het lastig omdat een goede niet-mol dit ook zou doen, maar als mol komt het uiteraard goed uit. Bij de vuurwerkopdracht was Patrick ook in een goede positie om te mollen; namelijk als schakel in de ontvangende kant. Door alle chaos daar was het relatief makkelijk om de boodschap verkeerd over te brengen. Niemand heeft immers in de gaten als je dan de verkeerde letter doorgeeft, niemand die het controleert.

Ook dit vind ik nog steeds een boeiende post, uit het tiende topic. Heeft iemand al gecontroleerd of Tomeloos Positief inderdaad wordt genoemd in het stukje van Patrick? Als je EM als Elfde Mol leest (zie ook afsluiting laatste tweet) dan lijkt het mij dat Patrick hint dat hij de mol is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Damn, dit is wel héél opvallend :o

Is dit EM?

Patrick in de molmail, het interview bij de persconferentie (Hoe kijk je terug op je deelname) "Ik wilde zo graag meedoen dat de grote organisatie gezegd heeft : Nou vooruit laten we EM nu maar mee laten doen dan zijn we tenminste van EM af.Tenminste dat denk ik."

Tweet van de mol: Aangezien niet iedereen het weet: de 1ste uitzending is op 6 januari. Dan kunnen jullie EM zien (niet eerder)...
9:32 PM Jan 4th via web

Tekst Patrick ( gelezen door Soundos) aan het eind afl. 1
Deze scene was niet terug te zien in aflevering 2. op zijn minst opvallend.
"Ik probeer altijd tomeloos positief te blijven:"

TOMELOOS POSITIEF:

Hierin zit het spaanse woord voor mol TOPO.
Ik heb geprobeerd naar spaanse annagrammen te zoeken en vond een vertaling voor iem naar het nederlands en dat werd EM

si el topo iem wordt vertaald: "als de mol em" De letters die overblijven zijn STOOF'

Annagram voor Tomeloos Positief: Stoof si el topo iem = Stoof als de mol EM

Verder is de stem uit de radiouitzendingen een mannenstem (vrouwenstem is moeilijk om te vormen naar mannenstem). Ook berichtjes van de mol worden afgesloten met P.S. (inderdaad, de initialen van).

Voor Pepijn is ook genoeg te zeggen, al veel genoemd in de topics. Karin lijkt me zelf gewoon dom. Ze is in ieder geval geen 'sluwe' vos, dus ik zou het jammer vinden als zij het toch blijkt te zijn.

Voor mij na aflevering 3 (in volgorde):
Patrick
Pepijn
Art
Anna

[ Bericht 1% gewijzigd door koningkerel op 21-01-2011 11:35:35 ]
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:14:16 #74
202348 Susi
Temple of Love
pi_91651374
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:12 schreef Splodgenessabounds het volgende:

[..]

Ja, het is goed overgetypt:

[..]

Ik lees 't nu nog een keer, het is wel een fatsoenlijke zin
pi_91651494
Met bovenstaande post is Patrick inderdaad erg verdacht.

Los van het feit dat hij in principe bijster weinig doet en weinig bijdraagt; de kracht van de Mol m.i.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:18:15 #76
Two pints of lager...
pi_91651519
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:13 schreef koningkerel het volgende:
[..]

Ook dit vind ik nog steeds een boeiende post, uit het tiende topic. Heeft iemand dit al gecontroleerd?

[..]
Wat zou je willen controleren? Of die post klopt met dat annagram en dergelijke?

EDIT: Over die 3 - 2 - 4 - 11, wellicht de positie van de Mol bij het vertellen van de opdrachten o.i.d.? (Die elf daargelaten). Het is gewoon erg opvallend dat er zoveel cijfers in een tweet staan.
pi_91651612
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:18 schreef Splodgenessabounds het volgende:

[..]

Wat zou je willen controleren? Of die post klopt met dat annagram en dergelijke?
Ik heb zelf dat Tomeloos Positief nooit gehoord. Ben vergeten het thuis op uitzendinggemist na te kijken en zit nu op mijn werk ( :@ )
Die vertaling lijkt wel te kloppen volgens google translate, ik wist eigenlijk niet dat 'em' en Nederlands woord was...

Edit: EM staat trouwens hoogstwaarschijnlijk voor Elfde Mol. Zie ook afsluiting van laatste tweet.

[ Bericht 9% gewijzigd door koningkerel op 21-01-2011 11:32:52 ]
pi_91651679
3 2 4 11 lijkjt me haast een sleutel tot de mol.
CBDK geeft niks.
In breezahtaal e to h ii of misschien e z h ii zegt me ook niks.
Iemand hier ideën over?
pi_91651902
Oja, wil nog even iets kwijt over die hotelkamer camera opdracht. Dat sommige duo's er pas aan het einde achter komen dat ze niet aan het communiceren zijn met diegenen op de tv, hoeft niet perse op het einde te zijn. Er kan natuurlijk wat gesjoemeld zijn met montage, waardoor de indruk wordt gewekt dat ze er pas in de laatste 3 minuten achter komen maar eigenlijk al veel eerder de puzzel hebben gekraakt. Bij de tussenstukjes waar de deelnemers aan het woord waren, liep de tijd ook gewoon door.

Hetzelfde geldt over aflevering 1 met de bus. Dat Pepijn als eerste in de bus moet (in de uitzending) kan wellicht wel slaan op de hints 'ten eerste' e.d. maar je mag niet zomaar concluderen dat hij in die bus is blijven zitten en daarom de mol is.

Volgens de montage horen we in het voorstukje voor aflevering 4 zelfs Karin zeggen dat Horace de mol is... ZO dom is ze nou ook weer niet :')
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:49:00 #80
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91652591
Wie is de mol op Facebook:
quote:
Wie is de Mol?
Er ontbrak (inderdaad) helaas een antwoordmogelijkheid bij een van de testvragen (de hotelkameropdracht kamerindeling vraag). Bij de mensen die de test al hebben ingevuld wordt dit antwoord goed gerekend (ongeacht je antwoord). De test is aangepast.
Is dat ook weer opgelost :s)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:50:40 #81
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_91652672
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:49 schreef GotC het volgende:
Wie is de mol op Facebook:

[..]

Is dat ook weer opgelost :s)
*gaat strepen in de special*
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:52:42 #82
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91652750
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:50 schreef MrManiak het volgende:

[..]

*gaat strepen in de special*
Sorry ;)
Iemand antwoordde op dat bericht:
ja, ja ook nog mollen met de vragen, of gaven jullie nu toch het antwoord weg
Vervolgens antwoordde wie is de mol:
Bij de Mol is niets wat het lijkt.... ;-)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:07:07 #83
128056 MrManiak
pi_91653284
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:52 schreef GotC het volgende:

[..]

Sorry ;)
Iemand antwoordde op dat bericht:
ja, ja ook nog mollen met de vragen, of gaven jullie nu toch het antwoord weg
Vervolgens antwoordde wie is de mol:
Bij de Mol is niets wat het lijkt.... ;-)
....Bah :P

Nog bijzondere dingen opgevallen? Heeft er iemand toevallig al kunnen kijken naar de timer bij de hotelopdracht? Meerdere seizoenen (sowieso die van Elize) zaten hints in de klokjes :Y.
Vanmiddag kijk ik er nog even naar, want de cijfers die ik hier heb staan kloppen niet allemaal.

Voorbeeld:
03:41 - 03:26 (Cijfer 15) (Letter O)
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:10:55 #84
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91653421
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:07 schreef MrManiak het volgende:

[..]

....Bah :P

Nog bijzondere dingen opgevallen? Heeft er iemand toevallig al kunnen kijken naar de timer bij de hotelopdracht? Meerdere seizoenen (sowieso die van Elize) zaten hints in de klokjes :Y.
Vanmiddag kijk ik er nog even naar, want de cijfers die ik hier heb staan kloppen niet allemaal.

Voorbeeld:
03:41 - 03:26 (Cijfer 15) (Letter O)

dus dat de klok ineens terugliep oid?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:12:47 #85
128056 MrManiak
pi_91653490
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:10 schreef GotC het volgende:

[..]

dus dat de klok ineens terugliep oid?
De klok liep van 15:00 naar 00:00 (een kwartier). Bij bijvoorbeeld het Elize-seizoen telde de klok iedere keer terug, wat je kan omrekenen naar letters, dus bijvoorbeeld:

15:00 --- 14:55 (vijf seconden ---> letter vijf is de E)

En zo werd haar naam gespeld ;)
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:13:37 #86
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91653509
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:12 schreef MrManiak het volgende:

[..]

De klok liep van 15:00 naar 00:00 (een kwartier). Bij bijvoorbeeld het Elize-seizoen telde de klok iedere keer terug, wat je kan omrekenen naar letters, dus bijvoorbeeld:

Hm! Ik ga effe spieken, ben wel benieuwd :D
pi_91653583
Er zaten ook nog flink wat stukjes in de uitzending met heleboel beelden snel achter elkaar gemonteerd, in dacht zo rond de muurschilder opdracht. Misschien dat iemand die frames ook kan destilleren om te kijken of er wat hints in staan?

Kan ie meteen een slomo gif maken van de upskirt van Anna ;)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:22:09 #88
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_91653761
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:02 schreef bloempje-moi het volgende:
Is het volledige dagboekverhaal van de Mol al geplaatst?

[..]

Dit lijkt er ook op dat de Mol niet bij het voorstellingsgroepje was, hoewel Pepijn er inderdaad wel mensen op uit stuurde om petroleum te halen. Maar dat zou toch te makkelijk zijn?
Het plakkersgroepje was er ook wel snel overuit dat het Beatrix moest zijn. De mol zou meer op PJ sturen omdat die het moeilijkste was.

Het twitteraccount van Pepijn is trouwens vals, Pepijn heeft geen twitter. Die kan uit de OP weggehaald worden.
Wat hierbij in mij opkomt:

* De Mol probeert het plein leeg te houden. Straks bij de ontknoping zullen we zien hoe hij/zij dat heeft gedaan, jammer dat dat soort aanwijzingen ACHTERAF pas duidelijk worden, evenals de meeste aanwijzingen.

* Wanneer de Mol uitlegt dat er bij de vrouwen minder protest was geweest als ze hun koffers kwijt waren geweest, zegt ie dan eigenlijk niet dat de Mol een vrouw moet zijn???
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:26:37 #89
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_91653902
Ik ben altijd heel erg slecht in dat soort hints met cijfers en tijden enzo :').
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_91653971
Ergens hoop ik dat Jan het wel is.. Zodat hij er in ieder geval tot het einde in blijft *O*

Maar ik vind Karin en Soundos gewoon dom overkomen.. Dus als zij het zijn zou ik het erg jammer vinden..

Verder vind ik Art en Patrick verdacht :P
pi_91653990
Ik ga definitief voor Patrick als mol :Y
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:30:21 #92
128056 MrManiak
pi_91654018
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:15 schreef koningkerel het volgende:
Er zaten ook nog flink wat stukjes in de uitzending met heleboel beelden snel achter elkaar gemonteerd, in dacht zo rond de muurschilder opdracht. Misschien dat iemand die frames ook kan destilleren om te kijken of er wat hints in staan?

Dit dus.
Alle twee :P
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:33:26 #93
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_91654121
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:59 schreef RenRen- het volgende:
Karin. Tsja.

Dat vond ik vorig seizoen ook van Sanne Vogel. Zó dom/verstrooid kon ze toch niet echt zijn?? Blijkbaar dus wel, of inderdaad een houding. Maar too obvious om de Mol te zijn.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:42:53 #94
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91654456
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:12 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Mwah, denk dat dat dit keer niet is gedaan :P

14:39 11:34 E
11:17 10:04 M
9:49 8:45 D
8:29 6:04 Y
5:48 3:40 H
3:26 2:04 V
1:47 0:30 Q

a=1, b=2, c=3, d=4, e=5, f=6, g=7, h=8, i=9, j=10, k=11, l=12, m=13, n=14, 0=15, p=16, q=17, r=18, s=19, t=20, u=21, v=22, w=23, x=24, y=25, z=26

Maar dan ging ik alleen uit van de seconden, niet de minuten.
pi_91654619
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:40 schreef gohan16 het volgende:

De mol is sluw en niet dom. (hoop ik)
Nee, Karin zei dat ze eigenlijk gewoon alles op Horace wilde inzetten omdat ze hem zooo vredacht vond, maar dat natuurlijk niet ging doen.

Vond ik wel een mollenuitspraak, natuurlijk doe je dat niet als je zelf de mol bent.
Feauteaux
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:48:16 #96
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_91654663
De uitspraak van Karin over zichzelf dat ze eigenlijk al in de finale stond, omdat ze wist wie de mol is, is ook wel enigszins verdacht.
Hoogachtend,
Erik.
pi_91654720
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:22 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

* De Mol probeert het plein leeg te houden. Straks bij de ontknoping zullen we zien hoe hij/zij dat heeft gedaan, jammer dat dat soort aanwijzingen ACHTERAF pas duidelijk worden, evenals de meeste aanwijzingen.

* Wanneer de Mol uitlegt dat er bij de vrouwen minder protest was geweest als ze hun koffers kwijt waren geweest, zegt ie dan eigenlijk niet dat de Mol een vrouw moet zijn???
Dat lijkt me niet, want de mol wil natuurlijk altijd koffers terugkopen, liever koffer dan geld :)
Feauteaux
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:50:26 #98
128056 MrManiak
pi_91654759
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:42 schreef GotC het volgende:

[..]

Mwah, denk dat dat dit keer niet is gedaan :P

14:39 11:34 E
11:17 10:04 M
9:49 8:45 D
8:29 6:04 Y
5:48 3:40 H
3:26 2:04 V
1:47 0:30 Q

a=1, b=2, c=3, d=4, e=5, f=6, g=7, h=8, i=9, j=10, k=11, l=12, m=13, n=14, 0=15, p=16, q=17, r=18, s=19, t=20, u=21, v=22, w=23, x=24, y=25, z=26

Maar dan ging ik alleen uit van de seconden, niet de minuten.
En van de begintijd dat je een klokje ziet en de eindtijd?
Ik check het zometeen/later vandaag ook nog even :Y
Mijn (inte)r(e)views!
pi_91654869
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:48 schreef Tha_Erik het volgende:
De uitspraak van Karin over zichzelf dat ze eigenlijk al in de finale stond, omdat ze wist wie de mol is, is ook wel enigszins verdacht.
Ja het werd wel een beetje op zo'n verdachte toon gezegd die ik een mol in eerdere seizoenen ook wel eens heb horen zeggen.

Hopelijk speelt ze gewoon dom :P
Feauteaux
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:04:33 #100
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91655312
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:50 schreef MrManiak het volgende:

[..]

En van de begintijd dat je een klokje ziet en de eindtijd?
Ik check het zometeen/later vandaag ook nog even :Y
15:00 14:39 U
11:34 11:17 Q
10:04 9:49 O
8:45 8:29 P
6:04 5:48 P
3:40 3:26 N
2:04 1:47 Q
0:30 0:00 D
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:05:01 #101
Two pints of lager...
pi_91655334
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:15 schreef koningkerel het volgende:

Ik heb vanavond wel tijd om dit te doen, maar pas rond 18:00 uur.

Weet iemand overigens de volgorde van die papegaaien nog? Vond dat wel een apart stukje. Groen / Rood / Blauw (meen ik?) etc.

quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef GotC het volgende:

[..]

Hoe kom je op die letters? Ik snap de som niet helemaal geloof ik.
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 13:12:37 #102
42184 crew  DaMart
pi_91655623
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:22 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Dat maakt Art verdacht. Hij liep het plein op en is een van de weinige kandidaten die Spaans spreekt. Hij zegt dat hij mensen probeerde te lokken, maar voor hetzelfde geld blijkt achteraf dat hij iets riep als 'Ga maar weg allemaal, de voorstelling is voorbij!'
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:14:46 #103
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91655700
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:05 schreef Splodgenessabounds het volgende:

[..]

Ik heb vanavond wel tijd om dit te doen, maar pas rond 18:00 uur.

Weet iemand overigens de volgorde van die papegaaien nog? Vond dat wel een apart stukje. Groen / Rood / Blauw (meen ik?) etc.

[..]

Hoe kom je op die letters? Ik snap de som niet helemaal geloof ik.
1e cijfers (dus de seconden, niet de minuten) - 2e cijfers = cijfer => letter.
Bv:
15:00 - 14:39 = 21 => U.

Maargoed, ik ben niet heel erg logisch oid vrees ik :')
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:17:34 #104
128056 MrManiak
pi_91655818
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef GotC het volgende:

[..]

De laatste is sowieso niks (30), dus hoe je aan D komt...? :P
Mijn (inte)r(e)views!
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 13:17:54 #105
42184 crew  DaMart
pi_91655828
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef MrManiak het volgende:

[..]

30-26=4=D?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:18:13 #106
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91655843
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Verder geteld, dus 26 letters in alfabet, +4 = D.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:18:34 #107
128056 MrManiak
pi_91655854
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:18 schreef GotC het volgende:

[..]

Verder geteld, dus 26 letters in alfabet, +4 = D.
Ah oke.

Mh... In de timer zit dus niets, bah ;(
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:19:28 #108
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91655887
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:18 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Ah oke.

Mh... In de timer zit dus niets, bah ;(
Maarrr er zijn natuurlijk meer timers geweest toch, in de afgelopen afleveringen?
Misschien ook niet, zit ook seizoen 5/3/8/7 te kijken tussendoor :') ;(
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:19:33 #109
331137 JimboSlice
Shake 'n Bake
pi_91655893
Weet niet of dit al eerder iemand is opgevallen (ga zo de aflevering van gisteren bekijken), maar in de intro kijkt iedereen, behalve Patrick, ten minste een keer recht in de camera. Ik wil niet zeggen dat het iets moet betekenen, maar het viel me gelijk bij de eerste aflevering al op.
Bob Loblaw's Law Blog: Lobbing Law Bombs
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:27:10 #110
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_91656240
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:49 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, want de mol wil natuurlijk altijd koffers terugkopen, liever koffer dan geld :)
Ja klopt, ik bedoelde het vanuit het oogpunt van Horace gezien, daar ging die quote ook over. Dus als Horace slim was geweest......
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:12 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dat maakt Art verdacht. Hij liep het plein op en is een van de weinige kandidaten die Spaans spreekt. Hij zegt dat hij mensen probeerde te lokken, maar voor hetzelfde geld blijkt achteraf dat hij iets riep als 'Ga maar weg allemaal, de voorstelling is voorbij!'
Ja zoiets. En dat zien we dan achteraf pas bij de ontknoping. :{
pi_91656931
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:27 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Ja klopt, ik bedoelde het vanuit het oogpunt van Horace gezien, daar ging die quote ook over. Dus als Horace slim was geweest......

[..]

Ja zoiets. En dat zien we dan achteraf pas bij de ontknoping. :{
Er spreken zoveel mensen Spaans in Nederland. Zouden ze dat risico nemen? Denk het niet. Of dat gedeelte is niet uitgezonden..
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:11:02 #112
Two pints of lager...
pi_91658488
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:41 schreef pleeborstel het volgende:

[..]

Er spreken zoveel mensen Spaans in Nederland. Zouden ze dat risico nemen? Denk het niet. Of dat gedeelte is niet uitgezonden..
Maar iemand in dit topic zei ook dat ze 'Half past six' zeiden terwijl het 'Half past five' moest zijn (17:30 uur), dat zou dan wel heel dom zijn. En inderdaad had Art makkelijk kunnen mollen met z'n Spaans en het knip-en-plak werk van de editors van Wie is de Mol.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:12:12 #113
88233 Steve
Still the best.
pi_91658544
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben altijd heel erg slecht in dat soort hints met cijfers en tijden enzo :').
Ach ja, die hints. Ik vind het leuk om over te lezen enzo, maar omdat er zó naar gezocht wordt vallen de echte hints tegenwoordig erg tegen. :').
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:18:10 #114
Two pints of lager...
pi_91658831
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:12 schreef Steve het volgende:

[..]

Ach ja, die hints. Ik vind het leuk om over te lezen enzo, maar omdat er zó naar gezocht wordt vallen de echte hints tegenwoordig erg tegen. :').
Gisteren stond Horace ook weer met een Jezus shirt aan én met zijn handen in gebedshouding naar de 1e opdracht te luisteren. De Jezus hints waren all over the place maar nu ligt Horace eruit dus dat kan ook weer de prullenbak in ;)
pi_91658920
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Splodgenessabounds het volgende:

[..]

Maar iemand in dit topic zei ook dat ze 'Half past six' zeiden terwijl het 'Half past five' moest zijn (17:30 uur), dat zou dan wel heel dom zijn. En inderdaad had Art makkelijk kunnen mollen met z'n Spaans en het knip-en-plak werk van de editors van Wie is de Mol.
die eerste jongen zei (was niet in beeld) half 6, maar dat het ook wel kwart over 6 of half 7 kon worden..
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:22:33 #116
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91659049
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:11 schreef Splodgenessabounds het volgende:

[..]

Vraag me af waar ze dan half past six hebben gezegd? Enige wat ik heb gehoord is Jan met 'five thirty', dus goed..
pi_91659305
We zijn ook al 11 edities onderweg en dat in combinatie met de opkomst van sociale media maken het sowieso wel een hell of a job om het programma leuk en origineel te houden... des te knapper dat het nog steeds zoveel mensen boeit...

In Belgie hebben ze er bewust na 2 of 3 edities de brui aan gegeven omdat de inspiratie wel op was geloof ik
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:28:06 #118
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91659360
Een beetje overdreven dat ze trouwens een tijd op zoek gingen naar petroleum. Wat meer publiek verzamelen leek mij belangrijker.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:29:00 #119
88233 Steve
Still the best.
pi_91659406
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:27 schreef TheVulture het volgende:
In Belgie hebben ze er bewust na 2 of 3 edities de brui aan gegeven omdat de inspiratie wel op was geloof ik
Woenstijnvis (de productiemaatschappij) had als beleid om alle programma's hoogstens 2 seizoenen uit te zenden. Bij uitzondering is er bij De Mol een derde seizoen aan geplakt. Daarom zijn er daar niet veel seizoenen gemaakt.
pi_91659768
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:29 schreef Steve het volgende:

[..]

Woenstijnvis (de productiemaatschappij) had als beleid om alle programma's hoogstens 2 seizoenen uit te zenden. Bij uitzondering is er bij De Mol een derde seizoen aan geplakt. Daarom zijn er daar niet veel seizoenen gemaakt.
Ok, maar de filosofie daarachter was ook dat kwaliteit zo gewaarborgd blijft
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:37:46 #121
88233 Steve
Still the best.
pi_91659868
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:36 schreef TheVulture het volgende:
Ok, maar de filosofie daarachter was ook dat kwaliteit zo gewaarborgd blijft
Ja ok, maar dat hoeft niet per se te betekenen dat de inspiratie op is. :P.
pi_91660041
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:37 schreef Steve het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat hoeft niet per se te betekenen dat de inspiratie op is. :P.
ze waren er in ieder geval niet van overtuigd dat hun inspiratie kwaliteit genoeg had om nog een jaartje door te gaan :P
pi_91660641
Wut? Horace? Dit had ik niet verwacht.. las het op hyves net :') Nu direct uitzendinggemist. :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 januari 2011 @ 14:58:21 #124
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91660831
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:30 schreef Splodgenessabounds het volgende:
Geboortedata:
Anna Drijver: 1-10-1983
Art Rooijakkers: 29-08-1976
Jan Kooijman: 14-04-1981
Karin de Groot: 27-03-1963
Miryanna van Reeden: 25-08-1967
Patrick Stoof: 27-07-1967
Pepijn Gunneweg: 18-05-1976
Soundos el Ahmadi: 20-12-1981
Jaar van de Geit-verhaal kan dus ook op Miryanna slaan, niet alleen op Patrick.

Jaren van de Geit: 1907 - 1919 - 1931 - 1943 - 1955 - 1967 - 1979 - 1991 - 2003 - 2015
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:07:58 #125
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_91661397
mmm, dit jaar is jaar van de...? misschien zit daar ook nog iemand bij?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:27:07 #127
Two pints of lager...
pi_91662166
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:10 schreef wieksel het volgende:
mmm, dit jaar is jaar van de...? misschien zit daar ook nog iemand bij?
2011 is het jaar van het konijn. Dus het is Patrick Stoof :')

EDIT: Ohnee, Karin de Groot: 27-03-1963 (Ook Jaar van het Konijn)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:31:15 #128
128056 MrManiak
pi_91662361
Kan iemand me vertellen welke hint er in de Roodshow voorbij kwam?
Mijn (inte)r(e)views!
pi_91662502
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:31 schreef MrManiak het volgende:
Kan iemand me vertellen welke hint er in de Roodshow voorbij kwam?
Zo te zien op het Avro forum:

"Aannemen"

Ten eerste - tien jokers - aannemen :?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:36:47 #130
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_91662606
Ik vond de aanwijzingen voorbije jaren veel leuker..De muzikale aanwijzing.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:40:14 #131
128056 MrManiak
pi_91662739
Oude intromuziek:

Oude testmuziek:

Oude 'Vorige keer in WIDM...':

Oude executiemuziek:

Oude outro:

Wat waren ze mooi he O+
Mijn (inte)r(e)views!
pi_91662777
Patrick verdacht.. als hij niet op het podium wil staan maar mensen wil zoeken
pi_91662879
Horace zegt gewoon dat hij met de test veel op Karin gezet heeft. :')

Of het waar is, is een tweede.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:45:07 #134
128056 MrManiak
pi_91662984
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:42 schreef Beaudelaire het volgende:
Horace zegt gewoon dat hij met de test veel op Karin gezet heeft. :')

Of het waar is, is een tweede.
Hij 'versprak' zich ook bij Coen en Sander, ik geloof niks meer van hem op de radio :P
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:45:16 #135
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_91664016
Als iemand het niet is is het wel miryanna

Ik zelf denk nu patrick
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 21 januari 2011 @ 16:19:00 #137
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91664594
Coen en Frank gaan zo Horace weer even bellen.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:20:48 #138
Two pints of lager...
pi_91664665
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:07 schreef Doks het volgende:
Als iemand het niet is is het wel miryanna

Ik zelf denk nu patrick
Als iemand het NIET is is het WEL Miryanna... :s)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:22:22 #139
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91664751
Als Miryanna het is, dan eet ik net als Soundos een bed op (of wat was het nou? :P).
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:26:12 #140
Two pints of lager...
pi_91664927
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Als Miryanna het is, dan eet ik net als Soundos een bed op (of wat was het nou? :P).
Haha, een bed inderdaad. Eet smakelijk :Y)
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 21 januari 2011 @ 16:26:16 #141
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91664929
Horace nu op 3FM ^O^
pi_91664981
Nouja..

Miryanna was wel de gene die de naam van haar vriendje op het gebouw wilde zetten ipv iets wat met hen te maken heeft EN herkenbaar was geweest voor de groep :P
Dus dat was verdacht

Maarja daarna was zij weer degene die Beatrix herkende dus dat is dan weer niet verdacht
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 januari 2011 @ 16:28:47 #143
13151 crew  Rewimo
pi_91665063
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:27 schreef CeeZee het volgende:
Nouja..

Miryanna was wel de gene die de naam van haar vriendje op het gebouw wilde zetten ipv iets wat met hen te maken heeft EN herkenbaar was geweest voor de groep :P
Dus dat was verdacht
Nee, want ze kregen als opdracht dat de schildering niet herkenbaar mocht zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_91665126
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, want ze kregen als opdracht dat de schildering niet herkenbaar mocht zijn.
Maar dan om random je naam van je vriendje te roepen?

Als ze iets anders wat voor de groep wel herkenbaar was geweest dan was het voor die zogenaamde specialist nog steeds onduidelijk geweest :P
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:30:20 #145
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91665141
Hij verspreekt zich weer!

Ik ben de slechtste mol..euh..molspeler ooit!

En daarna: Ik mag het nu zeggen: Ik ben niet de mol.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 21 januari 2011 @ 16:30:33 #146
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91665157
Horace had zich dus wel verluld bij de Coen en Sandershow toen :D :D
pi_91665359
Ik begrijp het niet. Hij is er toch uit? En dan is hij toch misschien de mol?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 21 januari 2011 @ 16:37:32 #148
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91665459
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:35 schreef koningkerel het volgende:
Ik begrijp het niet. Hij is er toch uit? En dan is hij toch misschien de mol?
Dat heeft ie helemaal niet gezegd. ;)
@ 3.40
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:40:45 #149
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91665597
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:37 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Dat heeft ie helemaal niet gezegd. ;)
@ 3.40
En toch versprak hij zichzelf vandaag weer.
'Ja dan belt de Avro me gelijk op om te zeggen dat ik de slechtste mol..euh..molspeler ben aller tijden!'
:P
pi_91667893
O ja, zit er ook logica in wat PJ zegt bij de laatste scene steeds? Misschien is het wel...(elke afl een ander als eerste voor het scherm)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:37:49 #151
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_91672693
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  ESF Reporter vrijdag 21 januari 2011 @ 19:39:08 #152
87554 Cee
Welluk?
pi_91672756
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:37 schreef NouMooiNiet het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit als een verliefde El Savadoriaanse tiener klaar met mijn koelkastmobieltje. O+
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:40:48 #153
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91672839
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:37 schreef NouMooiNiet het volgende:
SPOILER
Oeh snel kijken. O+
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:41:57 #154
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_91672896
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:39 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik zit als een verliefde El Savadoriaanse tiener klaar met mijn koelkastmobieltje. O+
SPOILER
  ESF Reporter vrijdag 21 januari 2011 @ 19:46:17 #155
87554 Cee
Welluk?
pi_91673103
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:41 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:48:05 #156
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_91673223
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:46 schreef Cee het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  vrijdag 21 januari 2011 @ 20:50:05 #157
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_91676520
Zijn de hints van de radio niet terug te koppelen aan een uitspraak van de mol? Dat die teksten alleen door 1 persoon gezegd zijn in die aflevering?
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_91679255
Hoewel ik eigenlijk nog steeds hoop dat Soundos enthousiasme één grote act is, en voor Karin hoop dat ze geen reallife Milouschka is, moet ik na de laatste aflevering toch echt switchen naar Patrick... de 2008, Elvis, de poging alleen op een kamer te komen.. Hij heeft gewoon overal zitten klooien waar 't kon.. en dan herinner ik zijn vage contactadvertentie, warrige idee bij het vuurwerk.. 't kan al haast niet anders meer.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:48:43 #159
293993 sveno1990
Lick it, lick it, lick it
pi_91680341
meh mijn mol is eruit :(

nu zit ik op patrick.
heb zitten nadenken en toen dacht ik van de mol weet natuurlijk dat er geen kenner komt om de kunstwerk te inspecteren want die zou het zo zien dat het door de deelnemers is geschilderd ook zelfs als er 2008 opstaat want hij is voor niks de 'kenner'. En als je ziet wie in de andere groep zat en hierbij wijs ik toch naar domme snol karin dan kan het niet anders mis gaan.
dus ik neem aan dat het 2008 opschrijven een mol actie was en aangezien dat patrick degene was die met het idee kwam. :Y
I'll rip your head off and shit down your neck
pi_91681114
Er waren meer schilderijen met het jaartal 2010 (die Patrick sowieso gezien heeft) dus het argument van het jaartal is eigenlijk onzin. Daarbij beschreef hij tijdens zijn wandeling alle mannetjes die geschilderd waren en zelf doet hij er geen een.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:12:40 #161
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91682051
Patrick noemde wel snel Elvis toen Miryanna op Beatrix kwam. :P
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:25:31 #162
43642 Bayswater
pi_91682800
Zo gek was het idee van Elvis ook weer niet.
Life lies a slow suicide
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:35:48 #163
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91683444
Dus lekker subtiel aan het mollen. :P
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:41:26 #164
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_91683804
Ik weet het niet helemaal zeker meer hoor, maar was Patrick niet degene die juist NIET wilde dat de koffers teruggekocht werden?
Dat is dan toch niet handig als hij de Mol zou zijn. (geld enzo).
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:52:17 #165
330914 Sherlock_Holmes
pi_91684451
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:41 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik weet het niet helemaal zeker meer hoor, maar was Patrick niet degene die juist NIET wilde dat de koffers teruggekocht werden?
Dat is dan toch niet handig als hij de Mol zou zijn. (geld enzo).
Hij was juist de persoon die het hardste aan het schreeuwen was om de koffers terug te kopen (en daarmee schreeuwde hij speciaal naar de dames zodat die niet met een tegenargument zouden komen, de andere heren zouden het uiteraard met hem eens zijn). Horace was toch niet slim genoeg, want hij had gewoon alle koffers (die open konden) moeten halveren in plaats van die luie actie bedenken.

Het is wel spijtig dat het erop lijkt dat de mol al heel snel ontdekt is (alhoewel, een vorige keer zat ik ook op een Patrick als mol omdat hij heel vaag deed, maar we weten allemaal hoe dat afliep).

Verder hebben we nu zekerheid dat het Pepijn is in de intro (bij de touwbrug), want de broek en schoenen komen overeen met de trailer voor volgende week (de rest van de kandidaten is in één shot te zien, met de arm van Anna rechtsonder). Oh ja, mooi om te zien dat we volgende week een bukkende Anna krijgen (in een heel kort broekje).
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:54:13 #166
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_91684543
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Hij was juist de persoon die het hardste aan het schreeuwen was om de koffers terug te kopen (en daarmee schreeuwde hij speciaal naar de dames zodat die niet met een tegenargument zouden komen, de andere heren zouden het uiteraard met hem eens zijn). Horace was toch niet slim genoeg, want hij had gewoon alle koffers (die open konden) moeten halveren in plaats van die luie actie bedenken.

Thanks Sherlock :7
Ik wist t niet meer zeker. Dat maakt em dus wél verdacht dan.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 21 januari 2011 @ 23:03:17 #167
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91684952
Iemand al Gifje van Anna? :9~
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:06:51 #168
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_91685124
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:03 schreef Pino112 het volgende:
Iemand al Gifje van Anna? :9~
http://www.diamondrains.com/sparklenames/anna.gif
pi_91687549
Ik zit vanaf moment 1 op Patrick en mijn lijstje met mogelijke andere mollen wordt erg kortz :)
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 22 januari 2011 @ 00:21:23 #170
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91689891
quote:
18s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:21 schreef Pino112 het volgende:

[..]

:D :').
Op welk moment is die upskirt dan, ik wil wel eens wat proberen.
pi_91690063
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:24 schreef n0ir het volgende:

[..]

Op welk moment is die upskirt dan, ik wil wel eens wat proberen.
Tijdens de muurschildering-opdracht :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:37:02 #173
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_91690403
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ik vond het ook zo toevallig, dat Patrick alleen wilde slapen vanwege zijn gesnurk. Wist hij welke opdracht zou komen?

Patrick is ook mijn mol.

http://www.widm.nl/?poll&a=stemmen&b=5&c=4

Valt iemand wat op? Patrick is de enigste met een zwart-wit foto.

[ Bericht 28% gewijzigd door wolferl op 22-01-2011 00:47:47 ]
pi_91690990
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:37 schreef wolferl het volgende:

[..]

Ik vond het ook zo toevallig, dat Patrick alleen wilde slapen vanwege zijn gesnurk. Wist hij welke opdracht zou komen?

Patrick is ook mijn mol.

http://www.widm.nl/?poll&a=stemmen&b=5&c=4

Valt iemand wat op? Patrick is de enigste met een zwart-wit foto.

Het is een fansite, foutje dus?

1. Patrick
....
....
2. Art
3. Pepijn
4. Anna
pi_91691311
Ik hoop dat Anna de mol is, dan zit ze er sowieso alle afleveringen in!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 01:30:15 #176
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91692570
Patrick wilde plakken, maar mocht niet/werd overgeslagen, zo kon hij niet voor de moeilijk Pieterrrr Jan kiezen, daarom maar 2008 op het schilderij zetten en roepen dat het Elvis is.
Patrick wilde mensen rosselen, maar mocht helaas niet want moest meehelpen met het optreden
Patrick wilde alleen slapen ivm snurken, dan had hij fijn dom kunnen doen in zijn eentje om de bagage te halveren (echt halveren zodat alle koffers teruggekocht moesten worden). Nu lag zijn sleutel onder de badkamerdeur, je ziet in beeld dat hij heen en weer schuift met de deur maar niet de sleutel vind?

Misschien was hij daarom ook zo kwaad met het terugkopen van de koffers. Misschien is hij de mol, maar lukt bijna niets wat hij wilt waardoor er veel geld in de pot komt. Germ
吴 曼 迪
  zaterdag 22 januari 2011 @ 01:34:13 #177
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_91692708

Ik wil weten wat dat Chinese teken betekent op Art's t-shirt.
Want ik verdenk hem na Patrick ook ernstig.

Art deed namelijk heel verdacht met het ronselen van mensen voor de optreden.
pi_91692729
Sake, dacht ik.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 01:43:47 #179
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91693039
Inderdaad sake.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 01:45:55 #180
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91693106
Ik zit nu terug te kijken, wat is Art toch een klein kind. :') Echt zo iemand die vroeger op de basisschool mensen deed verklikken bij de leraar. _O-
  zaterdag 22 januari 2011 @ 02:11:41 #181
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91693842
Die Jezustheorie hoor je tegenwoordig ook niks meer over. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 09:52:53 #182
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_91697226
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 01:30 schreef megamandy het volgende:
Patrick wilde plakken, maar mocht niet/werd overgeslagen, zo kon hij niet voor de moeilijk Pieterrrr Jan kiezen, daarom maar 2008 op het schilderij zetten en roepen dat het Elvis is.
Patrick wilde mensen rosselen, maar mocht helaas niet want moest meehelpen met het optreden
Patrick wilde alleen slapen ivm snurken, dan had hij fijn dom kunnen doen in zijn eentje om de bagage te halveren (echt halveren zodat alle koffers teruggekocht moesten worden). Nu lag zijn sleutel onder de badkamerdeur, je ziet in beeld dat hij heen en weer schuift met de deur maar niet de sleutel vind?

Misschien was hij daarom ook zo kwaad met het terugkopen van de koffers. Misschien is hij de mol, maar lukt bijna niets wat hij wilt waardoor er veel geld in de pot komt. Germ
Hahaha inderdaad ja.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:49:50 #183
43642 Bayswater
pi_91698157
quote:

^O^
Zit allleen dan nog dat hij onhandig in de rij stond met het levend schilderij en de door hem bedachte tactiek van het vuurwerkspel. (of kon dat gewoon niet lukken)
Life lies a slow suicide
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 22 januari 2011 @ 11:14:35 #184
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91698681
De link was nog niet geplaatst, dus:
http://frontpage.fok.nl/s(...)ol-aflevering-3.html
Leesvoer ^O^
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:15:38 #185
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_91698711
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 10:49 schreef Bayswater het volgende:

[..]

^O^
Zit allleen dan nog dat hij onhandig in de rij stond met het levend schilderij en de door hem bedachte tactiek van het vuurwerkspel. (of kon dat gewoon niet lukken)
Volgens mij ging hij wel opvallend snel van achteraan in de rij naar vooraan in de rij staan toen. Tactiek: een makkelijk goed antwoord geven (goodwill) waardoor aan het einde van de rij dat makkelijke antwoord niet meer te geven was (en de 10 verschillen niet door iedereen onthouden konden worden) en dus de kans groot is dat iemand anders aan het einde van de rij een fout antwoord geeft en zo dus het eventueel opgebouwde bedrag op 0 zette (en dus ook afleiding van verdenkingen).

Deze aflevering heeft mijn verdenking van Patrick een flink fundament gegeven. Kan gevaarlijk zijn in verband met tunnelvisie, maar voor mij kan er bijna geen andere mol meer zijn. Zijn zure gezicht toen de groep toch voor Beatrix ging bij de plakopdracht en dat goed bleek te zijn _O-
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:55:33 #186
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91699729
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 11:15 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Volgens mij ging hij wel opvallend snel van achteraan in de rij naar vooraan in de rij staan toen. Tactiek: een makkelijk goed antwoord geven (goodwill) waardoor aan het einde van de rij dat makkelijke antwoord niet meer te geven was (en de 10 verschillen niet door iedereen onthouden konden worden) en dus de kans groot is dat iemand anders aan het einde van de rij een fout antwoord geeft en zo dus het eventueel opgebouwde bedrag op 0 zette (en dus ook afleiding van verdenkingen).

Deze aflevering heeft mijn verdenking van Patrick een flink fundament gegeven. Kan gevaarlijk zijn in verband met tunnelvisie, maar voor mij kan er bijna geen andere mol meer zijn. Zijn zure gezicht toen de groep toch voor Beatrix ging bij de plakopdracht en dat goed bleek te zijn _O-
NEEE! NEEE! Dat kan niet!
Bij de vuurwerkopdracht bedacht hij wel het systeem, maar wist dat het te overweldigend zou zijn om gesnapt te worden. Daarnaast heeft hij wel nog kunnen mollen met het decoderen.
Dat hierboven viel mij trouwens allemaal op met de tweede keer kijken, de eerste keer was ik nog in een horacetunnel -O-
吴 曼 迪
pi_91700065
quote:

Goede post, ik neig ook steeds meer naar Patrick. Het hele snurkverhaal werd wel heel vaak verteld om de anderen te overtuigen.

Plus dat het bij het plakken makkelijker mollen was dan bij het schilderen. De mol weet immers dat hij dan later een keuze moet maken bij de schilderijen en daar kun je makkelijk chaos creëren en mollen. Als het plakken enigszins succesvol is, is het lastiger mollen (kijk maar naar de mate van overtuiging die Patrick nodig trachtte.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:27:00 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_91700665
ik ga nog steeds voor Jan eigenlijk, hij wist dat hij niet teveel hoefde te doen (of juist extra zijn best doen) omdat de hotelopdracht toch zou komen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_91700803
Trouwens, tuurlijk wilde Patrick de koffer verdelen. Van elke koffer de helft betekend acht koffers terugkopen! Dat was ¤4000,- uit de pot en dat is als Mol zijnde natuurlijk heerlijk (al is het natuurlijk afvragen of de groep dat accepteert.
pi_91700864
Voor mij is op dit moment Patrick de mol. Hij was ook degene die zei dat ze de datum van 2008 op de muurschildering moesten zetten, en wilde liever alleen slapen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:46:27 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_91701256
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:34 schreef Montagui het volgende:
Voor mij is op dit moment Patrick de mol. Hij was ook degene die zei dat ze de datum van 2008 op de muurschildering moesten zetten, en wilde liever alleen slapen.
de opdracht die ze kregen was om een muurschildering te maken die niet herkent zou worden door experts, dus dan is 2008 niet zo vreemd om te suggereren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_91701481
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:46 schreef Re het volgende:

[..]

de opdracht die ze kregen was om een muurschildering te maken die niet herkent zou worden door experts, dus dan is 2008 niet zo vreemd om te suggereren
Maar als mol zijnde weet je wat de werkelijke opdracht is, dus het voorstellen van zo'n datum is dan appeltje eitje. Niemand die jou dan gaat verdenken...en als je (de spelers) dan later ontdekt wat de werkelijke opdracht is, dan ben je een slimme als je dan nog weet wie dat van die 2008 heeft gezegd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_91701532
IK heb nu 5 potentiële mollen.
1. Pepijn (dit was mijn schot voor de boeg en hij blijft wel wat verdacht doen)
2. Patrick (zeker na de laatste aflevering! Alle mollenacties zijn hier al gepost)
3. Karin (omdat ze zoooooo ongelofelijk dom doet en ik niet kan geloven dat ze echt zo dom is)
4. Art (doet heel fanatiek, neemt steeds overal de leiding en controle over, maar doet daarbij vreemde dingen)
5. Jan (omdat hij nu voor mij als de minst verdachte overkomt. Hij doet echt niks mollerigs en dat maakt hem dus verdacht... ha ha)

Als er een aantal van deze de komende weken uitgaan, zou je zeggen dat de echte mol overblijft. Maar.. de ervaring leert, dat als er een van mijn molllen uitgaat ik er meteen weer 2 nieuwe potentiële mollen bij heb... :)
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_91701622
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar als mol zijnde weet je wat de werkelijke opdracht is, dus het voorstellen van zo'n datum is dan appeltje eitje. Niemand die jou dan gaat verdenken...en als je (de spelers) dan later ontdekt wat de werkelijke opdracht is, dan ben je een slimme als je dan nog weet wie dat van die 2008 heeft gezegd.
Trouwens zeer opmerkelijk dat niemand van dat clubje op het idee kwam dat de anderen van de ploeg hun schilderij eruit moest halen. Want.. als je WISM een beetje hebt gevolgd had je dat toch kunnen bedenken? Dat was nl. ook het eerste wat ik dacht toen ze opdracht kregen.
Ze zijn dus echt braaf en onnozel.. En als de mol bij dat clubje zat, hoefde die ten minste dat idee niet uit hun hoofd te praten.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_91701637
Heeft 2008 qua Mol's of codering nog iets te betekenen?
pi_91702484
Het is wel duidelijk ja, Patrick is de mol.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:35:19 #197
43642 Bayswater
pi_91703305
Op een ander forum vond ik deze ook wel sterk: Elvis = 11 is.
Life lies a slow suicide
pi_91703500
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:35 schreef Bayswater het volgende:
Op een ander forum vond ik deze ook wel sterk: Elvis = 11 is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_91703608
en dan hebben we nog de verwijzigingen naar 11, 2011, EM - Elfde Mol
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 januari 2011 @ 13:42:21 #200
13151 crew  Rewimo
pi_91703645
Dat plakken hadden ze trouwens een stuk handiger aan kunnen pakken. Ze hebben immers een foto met vakjes in wit, grijs en zwart.

Je maakt stapeltjes (van links naar rechts is het handigst) met de onderste rij als eerste en werkt zo naar boven. Gewoon met zijn tweeën een stapel maken van links naar rechts: wit, wit, zwart, grijs enz.

De andere twee laat je rij voor rij plakken.

Nu waren ze allemaal met een deel van de tekening bezig, dan kun je op je vingers uittellen dat je niet uitkomt.

Dat valt me op in deze groep: ze overleggen heel weinig. Beginnen gewoon ergens aan en lopen dan onderweg tegen moeilijkheden aan, die ze met wat overleg hadden kunnen voorkomen. Ideaal voor de Mol >:)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:43:47 #201
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_91703709
Misschien zit er iets verborgen in WIDM 2008?
Aangezien Patrick 2008 op de muur schreef.
Of wat deed hij in 2008?
LOL ik roep maar wat.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:40:42 #202
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91705962
Ik heb net seizoen 3 aflevering 1 opgezet, wat een kutmuziek tijdens het voorstellen van de kandidaten :')
吴 曼 迪
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:03:44 #203
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_91706792
Tijdens die plakopdracht.

Art wilde gelijk Johan Cruijff kiezen, El Salvador, de Verlosser, riep hij.
Op het plakbord stond rechtsonder, Viva El Salvador.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:09:41 #204
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91706984
Dat is gewoon voetbalinzicht. "Cruijf is el Salvador"
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:33:52 #205
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91707650
Het viel wel op, maar dat is vooral omdat hier Johan Cruijff overal al werd bijgesleept. Maar dat was met Horace. Sowieso snapte ik niet zo waar Cruijff bij die hele Jezus hint werd gesleept, want echt een toevoeging was het niet. :')
pi_91712452
Zoek de verschillen tussen mij en de andere negen:

Lees de beschrijving. Zou dit idd dé hint zijn? Ik vrees van wel.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:44:39 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91712757
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:38 schreef P1985 het volgende:

Soundos die dus is omgedraaid, Art die in elke intro behalve linksonder een geel shirt aan heeft..
pi_91713006
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:40 schreef megamandy het volgende:
Ik heb net seizoen 3 aflevering 1 opgezet, wat een kutmuziek tijdens het voorstellen van de kandidaten :')
hoe kijk jij die afleveringen terug als ik mag vragen? heb al eens gezocht, maar kon ze zo snel niet vinden :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:54:39 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91713242
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:49 schreef sbientje het volgende:

[..]

hoe kijk jij die afleveringen terug als ik mag vragen? heb al eens gezocht, maar kon ze zo snel niet vinden :)
Ik heb die seizoenen via de minder legale wegen verkregen :+.
pi_91713408
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:54 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik heb die seizoenen via de minder legale wegen verkregen :+.
ja ik vind nu ook wat idd :D
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:05:00 #211
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91713732
quote:

Maar de mol heeft dat toch niet gepost? Dus wie zegt dat het over de intro gaat?
Blijft wel vaag dat Soundos is gespiegeld ja...
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:22:25 #212
43642 Bayswater
pi_91714494
Soundos als mol zou briljant zijn, de laatste die je zou verdenken. Vooral omdat iedereen dan op het verkeerde been is gezet doordat ze op het punt stond een rood scherm te krijgen bij de eerste aflevering. Ze komt wellicht wat dommig over maar heeft wel Atheneum gedaan.
Life lies a slow suicide
pi_91714519
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:22 schreef Bayswater het volgende:
Soundos als mol zou briljant zijn, de laatste die je zou verdenken. Vooral omdat iedereen dan op het verkeerde been is gezet doordat ze op het punt stond een rood scherm te krijgen bij de eerste aflevering. Ze komt wellicht wat dommig over maar heeft wel Atheneum gedaan.
Serieus? :')
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:25:26 #214
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91714604
quote:
Het is denk ik toch ook meer enthousiasme dan dommigheid bij haar. Bij Karin zijn het gewoon allemaal domme fouten, die heb ik bij Soundos niet echt meegekregen.
吴 曼 迪
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:27:17 #215
43642 Bayswater
pi_91714662
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Serieus? :')
http://artiesten.puuree.n(...)tro%2016-09-2008.pdf
Life lies a slow suicide
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:37:10 #216
79837 Lemming22
pi_91715014
quote:
Zou inderdaad wel een verrassing zijn, want op de intro na zijn er eigenlijk helemaal geen verdenkingen ten opzichte van Soundos. Alleen stond ze niet op het punt om een rood scherm te krijgen, het is vrij duidelijk door PJ gezegd in die aflevering dat dat iedereen had kunnen zijn.

Maar toch is het wel een erg opvallend gegeven dat alleen Soundos anders is in de intro... Als Patrick volgende aflevering weer zo verdacht gemaakt wordt als deze week, stap ik over naar Soundos ;)
pi_91715732
Bij Anna hoor je in de intro "Anna is de mol"
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:57:54 #218
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91715795
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:56 schreef JohnDDD het volgende:
Had ik gehoord en ben gaan kijken maar ik hoor het echt niet.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:01:41 #219
128056 MrManiak
pi_91715941
quote:
Kun je een sample laten horen voor ons?
Mijn (inte)r(e)views!
pi_91716089
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:01 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Kun je een sample laten horen voor ons?
Hier, op 0:17
pi_91716584
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:05 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Is dit een nieuw muziekje of zat dit muziekje er vorig jaar ook al onder?
pi_91716832
Ha grappig. (Met een beetje fantasie) hoor je het toch echt!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:41:03 #223
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91717657
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:22 schreef DUK het volgende:
Is wel dezelfde stem lijkt het als wat daarna Hojje Hojje ofzoiets roept. Iemand die Spaans spreekt en weet wat dat is? Zal wel gewoon hoppa of sneller zijn maar ik ben benieuwd.
吴 曼 迪
pi_91718314
Ik vind soundos helemaal niet dom overkomen. Toch best een vlot type? Ok, ze is kinderlijk enthousiast maar dat vind ik juist wel lachen..
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:55:36 #225
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91718535
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:52 schreef sbientje het volgende:
Ik vind soundos helemaal niet dom overkomen. Toch best een vlot type? Ok, ze is kinderlijk enthousiast maar dat vind ik juist wel lachen..
Ik denk dat mensen haar eerder irritant dan dom vinden. Want dat is ze ook gewoon niet.
pi_91718645
Wut? ik typte soundos el ahmadi bij google in en moet je zien wat er dan onder staat bij afbeeldingen van soundos el ahmadi. :') :r
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:57:39 #227
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91718680
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:57 schreef Gitaarmat het volgende:
Wut? ik typte soundos el ahmadi bij google in en moet je zien wat er dan onder staat bij afbeeldingen van soundos el ahmadi. :') :r
Ja, ik had het ook gezien. _O-
pi_91719482
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:22 schreef DUK het volgende:
Met wat minder fantasie is het ook goed te horen :Y
pi_91719553
quote:
:|W
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:17:16 #230
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_91719746
quote:
Hee idd! :D
pi_91719922
quote:
Kijk jij ff of het haar echt is? Dan kan ik haar helemaal niet meer serieus nemen :D
pi_91720173
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Kijk jij ff of het haar echt is? Dan kan ik haar helemaal niet meer serieus nemen :D
Is nie. Is een zogenaamd grappig plaatje bij een artikel over 'Vrouw en Paard'.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:32:36 #233
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91720491
quote:
:X :'(
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:54:07 #234
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91721620
makers van widm zijn mindfuckers

in het hele seizoen ziten 100 hints, 10 voor elke kandidaat en dan wordt in de laatste aflevering gezegd jullie hadden het kunnen weten want: selectief de hints van de mol laten zien.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:09:49 #235
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91722460
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:54 schreef gohan16 het volgende:

in het hele seizoen ziten 100 hints, 10 voor elke kandidaat en dan wordt in de laatste aflevering gezegd jullie hadden het kunnen weten want: selectief de hints van de mol laten zien.
dit sowieso
吴 曼 迪
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:22:59 #236
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_91723150
Mindfuckers zijn het zeker, maar dat maakt het zeker waard om te blijven kijken ;)
pi_91723259
Ik vraag me nu ineens af hoe het ook alweer zat met dat pact dat Art en Patrick hadden. Ze wilden Patrick verdacht maken toch? En waarom wilde Art dat, sowieso? Aandacht van zichzelf afleiden?
Koel en donker bewaren
pi_91723498
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 21:25 schreef Guanabana het volgende:
Ik vraag me nu ineens af hoe het ook alweer zat met dat pact dat Art en Patrick hadden. Ze wilden Patrick verdacht maken toch? En waarom wilde Art dat, sowieso? Aandacht van zichzelf afleiden?
ze hadden het idee dat iedereen op dezelfde mol zat, en daarom wilden ze wat mensen op patrick hebben volgens mij
  zaterdag 22 januari 2011 @ 21:58:40 #239
1986 Jane
pi_91725135
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:54 schreef gohan16 het volgende:

Ja, daarom verdoe ik mijn tijd tegenwoordig niet meer met het zoeken naar hints. Er zijn er genoeg, maar achteraf vertellen ze pas welke je wel serieus had moeten nemen en welke niet.

Je kunt beter op het spel letten, maar ja, daar zie je natuurlijk ook enorm veel nepmollen in actie. Het zou me daarom niks verbazen als het achteraf toch Myrianna blijkt te zijn. De Mol die zich probeert voor te doen als kandidaat. :')
  zaterdag 22 januari 2011 @ 22:42:17 #240
57434 Marloes
Digital Love
pi_91727797
Ik hoor ook dat gezegd wordt Anna is de mol..
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 22:44:10 #241
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91727947
Ja ik hoor t ook. We zullen t zien over 8 weken.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:12:48 #242
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91729459
Mijn theorie is dat Karin de mol is, en zo dom loopt te fucken dat iedereen haar acties zo achterlijk obvious vindt dat ze de mol niet kán zijn. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:57:32 #243
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91731709
Als Karin de mol is ga ik echt heel hard huilen. Dat zou het derde jaar op rij zijn met een beetje een crappy mol dan. :P
  zondag 23 januari 2011 @ 00:03:29 #244
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91732009
De Mol past zich natuurlijk ook aan bij de kandidaten. Als de kandidaten veel aan het mollen zijn hoeft de mol weinig te doen, dit zag je vorig jaar bij Kim, zij had nogal wat hulpmollen.
  zondag 23 januari 2011 @ 00:10:59 #245
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_91732349
De programmamakers zouden eigenlijk iets moeten verzinnen wat de kandidaten meer motiveert om niet alleen maar bezig te zijn met zichzelf verdacht maken.

Dat zouden ze kunnen doen door mensen te laten deelnemen die echt meer om het geld geven (dus onbekende Nederlandsers :P), maar dat zie ik niet gebeuren. Wat ze ook zouden kunnen doen is de geldbedragen verhogen. Met wat ze kunnen winnen en óók met meer kans om het kwijt te raken. Bij het seizoen uit 2005 was er elke week wel een opdracht waar het risico bestond geld te verliezen als de opdracht mislukte. Dat mis ik een beetje.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 23 januari 2011 @ 00:20:04 #246
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91732743
quote:
3s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:10 schreef Tha_Erik het volgende:
De programmamakers zouden eigenlijk iets moeten verzinnen wat de kandidaten meer motiveert om niet alleen maar bezig te zijn met zichzelf verdacht maken.

Dat zouden ze kunnen doen door mensen te laten deelnemen die echt meer om het geld geven (dus onbekende Nederlandsers :P), maar dat zie ik niet gebeuren. Wat ze ook zouden kunnen doen is de geldbedragen verhogen. Met wat ze kunnen winnen en óók met meer kans om het kwijt te raken. Bij het seizoen uit 2005 was er elke week wel een opdracht waar het risico bestond geld te verliezen als de opdracht mislukte. Dat mis ik een beetje.
zoals ik hierboven al zei ben ik seizoen drie aan het kijken. Als de opdracht mislukt gaat daar inderdaad het geld uit de pot.
Daarnaast zeggen ze het allemaal niet voor het geld te doen, behalve George ( :') ) maar voor de ervaring etc.
吴 曼 迪
  One tough cookie zondag 23 januari 2011 @ 00:21:51 #247
169210 liesje1979
pi_91732808
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:05 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ah nee.
Wij horen het ook. -O-

En wat de hints e.d betreft, juist dat kandidaten enzo zichzelf verdacht maken ook vind ik zo tof. Die complete verwarring niet meer weten wie te verdenken, ik haat het maar ik hou ervan. Minder vind ik dit soort filmpjes, dit lijkt toch een duidelijke hint! maar aan de andere kant die gespiegelde soundos was ook zo'n perfecte hint. Dus: Ja! De kandidaten mogen zichzelf verdacht maken. Nee de redactie moet het bij feitelijke hints houden wat mij betreft.
  zondag 23 januari 2011 @ 00:30:42 #248
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91733168
ik hoor:

ANNA IS DE MOL.....(1 sec pauze)..... NIET
  zondag 23 januari 2011 @ 01:55:45 #249
286690 Velma_Dinkley
Afasie suits me
pi_91735859
En ik hoor als enige natuurlijk weer niets! :')
Ja wel iets, maar niets in de trant van "Anna is de mol" of iets. :D
  zondag 23 januari 2011 @ 01:59:15 #250
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91735927
Ik hoor het ook, maar dit is toch hetzelfde als de beroemde Beatles opnames. Iemand zegt: OH MY GOD je hoort Paul is dead als je het zo en zo afspeelt, en als dat maar vaak genoeg gezegd wordt en als je het maar erg genoeg wil dan hoor je het ook. :')
pi_91737414
Mondegreen
pi_91739368
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:30 schreef gohan16 het volgende:
ik hoor:

ANNA IS DE MOL.....(1 sec pauze)..... NIET
volgens mij is het gewoon een uitspraak van een kandidaat... al is het wel een beetje verdacht
  zondag 23 januari 2011 @ 11:19:24 #253
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_91740064
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 01:55 schreef Velma_Dinkley het volgende:
En ik hoor als enige natuurlijk weer niets! :')
Ja wel iets, maar niets in de trant van "Anna is de mol" of iets. :D
Hier nog iemand...
pi_91741098
Mensen vergeet niet dat Karin verantwoordelijk is voor ongeveer 33% van de pot. Dat zou de mol nooit doen!
pi_91741254
quote:
Op zondag 23 januari 2011 11:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mensen vergeet niet dat Karin verantwoordelijk is voor ongeveer 33% van de pot. Dat zou de mol nooit doen!
Dus ze is écht zo dom! _O-
pi_91741513
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:56 schreef n0ir het volgende:

[..]

Dus ze is écht zo dom! _O-
Haha de grootst falende Mol ooit _O-
  zondag 23 januari 2011 @ 12:15:25 #257
79837 Lemming22
pi_91742080
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:19 schreef Veerboot het volgende:

[..]

Hier nog iemand...
Ik hoor alleen iets van "Annasjt". Het woord mol kan ik er echt niet uit opmaken.
pi_91743682
quote:
14s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat ging toch om de mandjesopdracht in afl. 1? Karin kan zich daar als laatste loper wellicht verplicht hebben gevoeld iets te pakken. Maar de mol had het geld vast toch laten liggen of gelogen dat het er niet meer lag...
pi_91745571
Soundos komt zo onbevangen en enthousiast over en oprecht verbaasd en opgetogen bij elke opdracht dat ik denk dat zij de mol niet kan zijn..
Maar... wat heeft zij eigenlijk gedaan om de pot te spekken??
  zondag 23 januari 2011 @ 13:35:34 #260
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91745777
quote:
Op zondag 23 januari 2011 13:30 schreef Injetta het volgende:
Soundos komt zo onbevangen en enthousiast over en oprecht verbaasd en opgetogen bij elke opdracht dat ik denk dat zij de mol niet kan zijn..
Niets zoals ik het heb bijgehouden. Geen enkele individuele opdracht heft zij bij gezorgd dat er geld in de pot kwam, alleen als het samen ging.
吴 曼 迪
  zondag 23 januari 2011 @ 14:01:36 #261
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91747042
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:30 schreef Injetta het volgende:
Feitelijk niets. Wel was het zo dat toen Miryanna Beatrix opperde bij de plakopdracht, Patrick Elvis er tegenaan gooide, en de groep opeens meer naar Elvis neigde. Soundos riep toen nog 'nee, Beatrix!', dus daar heeft ze wel een duwtje in de richting van het geld gegeven.
pi_91749089
Ja mocht ze de Mol zijn dan was het roepen van Elvis denk ik genoeg geweest, de hele groep twijfelde, behalve Myrianne en Patrick.
pi_91755731
quote:

Ik hoop het niet. Wat ook opvalt is Pepijn met het horloge aan zijn andere arm, en dat hij bij afl. 1 en 3 als enige beweegt (zijn armen over elkaar doet) bij de groepsfoto op het eind.
Harry?......Harry?!
What?!
It's an inanimate fucking object.
You're an inanimate fucking object!!!
  zondag 23 januari 2011 @ 17:00:34 #264
330914 Sherlock_Holmes
pi_91756239
Na het nogmaals bekijken van aflevering 3 moet ik toch wel concluderen dat het een verrassing zou zijn als Patrick niet de mol is.

- steekt zijn hand op voor de plakkers (uiteindelijk mislukt dat plan)
- Elvis
- wilt meegaan om toeschouwers te ronselen (plan mislukt, Art steekt daar een handje voor)
- stelt voor om de koffers terug te kopen (Dan gaat het geld er maar uit)

En niet te vergeten dat ik toevallig het beeld stilzette tijdens de levende schilderij opdracht van vorige week (kun je zien in de terugblik aan het begin van aflevering 3) en iedereen keek verbaast toen er een vraag fout werd beantwoord behalve Anna.........en Patrick!

Als dit klopt dan gaat de finale waarschijnlijk (op basis van de test deze week) tussen Patrick, Art en Soundos.
pi_91756436
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Na het nogmaals bekijken van aflevering 3 moet ik toch wel concluderen dat het een verrassing zou zijn als Patrick niet de mol is.

- steekt zijn hand op voor de plakkers (uiteindelijk mislukt dat plan)
- Elvis
- wilt meegaan om toeschouwers te ronselen (plan mislukt, Art steekt daar een handje voor)
- stelt voor om de koffers terug te kopen (Dan gaat het geld er maar uit)

En niet te vergeten dat ik toevallig het beeld stilzette tijdens de levende schilderij opdracht van vorige week (kun je zien in de terugblik aan het begin van aflevering 3) en iedereen keek verbaast toen er een vraag fout werd beantwoord behalve Anna.........en Patrick!

Als dit klopt dan gaat de finale waarschijnlijk (op basis van de test deze week) tussen Patrick, Art en Soundos.
Wat? Hij stelt helemaal niet voor om de koffers terug te kopen, toch? De dames zeggen juist, koop het terug, en hij zit van "Wacht nou eens even!" etc. Hij ging er juist in eerste instantie tegenin.
Of toch du vader?
  zondag 23 januari 2011 @ 17:32:44 #266
330914 Sherlock_Holmes
pi_91757505
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:04 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Wat? Hij stelt helemaal niet voor om de koffers terug te kopen, toch? De dames zeggen juist, koop het terug, en hij zit van "Wacht nou eens even!" etc. Hij ging er juist in eerste instantie tegenin.
Nee, hij zegt tegen de dames dat ze hun klep moeten houden (omdat ze hun bagage al hebben).

Vervolgens stelt Pepijn de vraag aan al zijn medekandidaten of ze dit wel willen doen (vanwege het feit dat ze dan al het verdiende geld van de vorige dag kwijtraken) en dan zegt Patrick iets in de trant van dan zijn we dat geld maar kwijt waar Pepijn zich vervolgens bij neerlegt.
  zondag 23 januari 2011 @ 17:46:23 #267
43642 Bayswater
pi_91758039
Netjes hoor Sherlock, kan je ook de vuurwerkopdracht nog analyseren mbt Patrick?
Life lies a slow suicide
  zondag 23 januari 2011 @ 17:50:16 #268
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91758192
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:46 schreef Bayswater het volgende:
Netjes hoor Sherlock, kan je ook de vuurwerkopdracht nog analyseren mbt Patrick?
Dat is toch makkelijk? Hij wil zorgen dat hij als mol in het groepje op het veld komt. Daarom verbeterd hij de manier van Horace om te communiceren wat hem een plek oplevert op het veld, want hij snapt het sowieso.
Het gaat sowieso moeilijk worden met het vuurwerk om onderscheid te maken, maar hij helpt nog eens met het decoderen van de kleuren naar letters en kan zo ook nog eens fouten maken waardoor er rare woorden ontstaan.
吴 曼 迪
pi_91758552
Patrick kijkt ook erg verbeten als het hem niet lukt de juiste positie te bemachtigen. Hij kan dat niet echt goed verbergen. Ik ben bang dat ik ook voor Patrick ga.
  zondag 23 januari 2011 @ 18:14:16 #270
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91759077
quote:
14s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja mocht ze de Mol zijn dan was het roepen van Elvis denk ik genoeg geweest, de hele groep twijfelde, behalve Myrianne en Patrick.
Nee, Soundos zei dat er 2 mensen standvastig waren voor Bea, Miryanna en Horace geloof ik. En Patrick voor Elvis dan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 januari 2011 @ 18:18:43 #271
13151 crew  Rewimo
pi_91759240
Op het moment dat ze al zowat besloten hebben om Beatrix te zeggen (als PJ er al bijstaat), komt Patrick nog een keer met Elvis aan. Is wel verdacht, en ook dat protesteren bij de koffers is raar, als vrijwel iedereen al zegt van "koffers natuurlijk terugkopen" gaat hij nog eens extra tekeer.
  zondag 23 januari 2011 @ 18:18:54 #272
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91759255
En dan dat overdreven 'dat meen je niet!' toen Soundos geen geld had gepakt bij de mandjesopdracht.

Maar ik zit sinds de afgelopen aflevering in een enorme tunnel, dat is ook zo. :P
  zondag 23 januari 2011 @ 19:08:19 #273
1986 Jane
pi_91761377
Voordat Patrick over Elvis begon, kwam hij volgens mij ook nog met Jip en Janneke aanzetten.

Maar toch is Patrick mijn mol (nog) niet.
  zondag 23 januari 2011 @ 19:18:08 #274
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91761760
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:08 schreef Jane het volgende:
Voordat Patrick over Elvis begon, kwam hij volgens mij ook nog met Jip en Janneke aanzetten.

Maar toch is Patrick mijn mol (nog) niet.
Ja en Pieter Jan herhaalde ook alleen maar Jip en Janneke en Elvis. Vond ik ook best opvallend, maar zal wel niet veel betekenen :')
吴 曼 迪
pi_91761778
Ik vraag me af of ik Patrick ook zo zou verdenken als ik dit topic nooit had gelezen.
De prono heeft pas 23 stemmen dus er is niet veel uit te leiden, maar toch zit de grote meerderheid (30%) op Patrick.
Volgens mij is hij ongeveer de enige waar geen redactionele hints naar wijzen, zoals bijvoorbeeld naar Soundos, Pepijn en Anna in de leaders, maar zijn spel spreekt boekdelen.
Ben heel benieuwd :9 .
  zondag 23 januari 2011 @ 19:28:21 #276
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91762190
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:50 schreef megamandy het volgende:

[..]

Dat is toch makkelijk? Hij wil zorgen dat hij als mol in het groepje op het veld komt. Daarom verbeterd hij de manier van Horace om te communiceren wat hem een plek oplevert op het veld, want hij snapt het sowieso.
Het gaat sowieso moeilijk worden met het vuurwerk om onderscheid te maken, maar hij helpt nog eens met het decoderen van de kleuren naar letters en kan zo ook nog eens fouten maken waardoor er rare woorden ontstaan.
En hij koos de uiteindelijke envelop. Voor iedereen een gok, en zo kon hij er zeker van zijn dat de gok niet gelukkig uitpakte.
pi_91762459
Aardig interview met Hannah

Het viel mij overigens op dat zij als eerste in beeld kwam in aflevering 2 (waar zij afviel) en Horace die week een raar los citaat na de proef in beeld kreeg (trust nobody).. Deze week gebeurde iets soortgelijks met Pepijn's uitspraak, dus ben benieuwd of dat de volgende afvaller wordt!
  zondag 23 januari 2011 @ 19:38:46 #278
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91762682
quote:
Ik kreeg een zalfje, maar de bulten bleven nog dagen zitten. Anna heeft er stiekem een foto van gemaakt en wil die nog steeds op Facebook zetten met als onderschrift: En hier kreeg Hanna dus AIDS
Anna. _O- _O_
  zondag 23 januari 2011 @ 19:54:05 #279
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91763569
quote:
Stel dat je zou antwoorden op de vraag welke kandidaat in de bus zat: op wie had je gegokt en waarom?

Ik geloofde niet dat de mol daadwerkelijk in de bus zat. Ik dacht dat Pieter Jan het cryptisch bedoelde. Dat er een figuurlijke mol in de bus zat: iets of iemand dat symbool stond voor de mol. We zaten tijdens de opdracht allemaal in aparte hotelkamers te wachten, dus je had geen idee wat de andere kandidaten aan het doen waren. En toen we weer op het pleintje stonden, had iedereen een alibi voor wat hij/ zij in zijn kamer gedaan had. De één had gelezen, de ander gegeten, een derde videoclips gekeken. Ik heb de alibis achteraf nog proberen na te trekken, bijvoorbeeld door te checken of degenen die zeiden dat ze gelezen hadden, waren opgeschoten in hun boek. (Te zien aan de positie van de boekenlegger) Manisch ja, maar dat krijg je met zon spel. Maar goed, ik wilde de vraag destijds absoluut niet beantwoorden en heb nu geen idee meer op wie ik gegokt zou hebben.
Geweldig voorbeeld hoe manisch iedereen dan is.
吴 曼 迪
  zondag 23 januari 2011 @ 20:00:19 #280
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_91763934
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:18 schreef n0ir het volgende:
Ik vraag me af of ik Patrick ook zo zou verdenken als ik dit topic nooit had gelezen.
Eens.

Ik laat me ook veel te veel leiden door wat er hier allemaal staat. Een hoop dingen zijn toch best opvallend.

Als ik nooit op internet zou kijken dan zou ik waarschijnlijk op Karin zitten, omdat ze voor mij het verdachtste doet. Vraag me ook af of het niet beter is om gewoon puur op de afleveringen af te gaan, in plaats van op vage theorieen. :p
Hoewel ik dat 'EM' wel heel opvallend vind.
Koel en donker bewaren
  zondag 23 januari 2011 @ 20:04:41 #281
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_91764168
Ik vind eigenlijk dat er weinig aandacht is geschonken aan Anna tijdens die booby-trap opdracht. Zowel hier als door de kandidaten zelf.
Haar stukje was heel anders in beeld gebracht dan bij de rest, ze zei gewoon niks, en ze keek ook heel opvallend en geheimzinnig de camera in. Raar toch dat de kandidaten er niks meer over gevraagd hebben aan haar? (voor zover wij zagen dan)
Ik vind het vergelijkbaar met Kim vorig jaar, die tijdens de opdracht in dat dorpje met die enge mannen zei dat ze af was, terwijl dat nooit in beeld gebracht is.
Koel en donker bewaren
  zondag 23 januari 2011 @ 20:07:21 #282
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91764307
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:00 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Eens.

Ik laat me ook veel te veel leiden door wat er hier allemaal staat. Een hoop dingen zijn toch best opvallend.

Als ik nooit op internet zou kijken dan zou ik waarschijnlijk op Karin zitten, omdat ze voor mij het verdachtste doet. Vraag me ook af of het niet beter is om gewoon puur op de afleveringen af te gaan, in plaats van op vage theorieen. :p
Hoewel ik dat 'EM' wel heel opvallend vind.
Dit had ik eerst met Horace, ook afgelopen aflevering zat ik steeds tegen mijn vriend te roepen van ZIE JE! Dat zou alleen een mol doen, een echte mollenactie! KIJK DAN!
En toen kreeg Horace een rood scherm en was het aan mijn vriend om keihard te lachen :o
Maar wat ik hier van Patrick heb geschreven heb ik allemaal zelf gevonden zonder internet en dat waren ook niet van die hints/theorieën.
吴 曼 迪
  Redactie Sport / Supervogel zondag 23 januari 2011 @ 20:08:50 #283
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  zondag 23 januari 2011 @ 20:12:47 #284
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_91764656
quote:
14s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:08 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben te dom voor dat soort plaatjes :@
Koel en donker bewaren
  zondag 23 januari 2011 @ 20:13:59 #285
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91764716
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:12 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik ben te dom voor dat soort plaatjes :@
Nou ik noem mijzelf niet dom, maar sommige dingen hierop snap ik ook niet hoe ze eraan komen.
吴 曼 迪
pi_91764793
Ik snap die lijntjes niet, Art en Patrick horen juist bijelkaar dacht ik.
pi_91764862
die lijntjes zijn van de hotelkameropdracht, staat er ook gewoon bij?
  zondag 23 januari 2011 @ 20:16:51 #288
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91764903
Ja, maar waarom staat die 1000 min alleen bij Karin, ze hebben toch samen voor dat schilderij gekozen? Die snap ik gewoon niet.
吴 曼 迪
pi_91765002
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:16 schreef megamandy het volgende:
Ja, maar waarom staat die 1000 min alleen bij Karin, ze hebben toch samen voor dat schilderij gekozen? Die snap ik gewoon niet.
denk omdat zij een beetje het voortouw nam, net als miryanna=
  zondag 23 januari 2011 @ 20:19:38 #290
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_91765069
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:18 schreef sbientje het volgende:

[..]

denk omdat zij een beetje het voortouw nam, net als miryanna=
Ok, dan snap ik hem wel. Moest er even een paar minuten naar kijken. Snapte eerst die koffertjes ook niet, maar dat zijn natuurlijk die koffers die ze hebben teruggekocht.
吴 曼 迪
pi_91767301
zit nu te kijken, maar Art is te obvious
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_91770315
Ik zit al sinds de eerste minuut van dit seizoen op Pepijn. Of laat ik zo zeggen, sinds bleek dat de mol de hele tijd achter in de bus zat (hij stapte tenslotte als eerst de bus in). Daarna heeft hij verschillende keren via hints laten blijken dat hij het is en ook nog eens mol-acties gedaan.

Ik blijf denk ik op hem zitten totdat hij er uit ligt. Anna en Patrick vind ik ook verdacht, maar Pepijn is toch echt mijn mol.
pi_91770920
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:18 schreef n0ir het volgende:
Ik denk zelf dat Patrick de mol is - zie mij post op pagina 2. MAAR... al zijn acties zijn ook prima te verklaren als hij geen mol zou zijn.
- het ontvangen van de vuurwerkboodschap was inderdaad door de chaos erg moeilijk
- bij het muurschilderen was het inderdaad geen slecht idee om er 2008 op te zetten om de 'expert' te foppen
- als iedereen denkt dat het plakwerk Beatrix voorstelt en jijzelf ziet dat niet meteen, dan is het zeker slim om wat andere namen te opperen om te kijken of men wel zo zeker is (of om te checken of de mol - die natuurlijk weet of het wel of niet Beatrix is - zichzelf prijsgeeft).
- na de hotelopdracht zeggen dat de vrouwen niet mogen pushen dat de koffers teruggekocht worden, omdat zij hun koffers al hebben (en de mol natuurlijk graag het geld uit wil geven, indien de mol een van de vrouwen is)

Aan de andere kant komen de meeste 'fouten' natuurlijk rete goed uit voor de mol en zijn het ook typische molacties door op een sluwe manier gebruik te maken van je voorkennis >:)

Verder zoals aangegeven in dit topic is hij tegen zijn wil in teruggefloten om als enige op de hotelkamer te zitten (en dus zeker niet de sleutel vinden en zo geld uit de pot verspelen, eventueel meer door van alle koffers de helft eruit te halen), evenals om ook mensen te gaan regelen voor de voorstelling.
pi_91771091
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:24 schreef kletspastoor het volgende:
Ik zit al sinds de eerste minuut van dit seizoen op Pepijn. Of laat ik zo zeggen, sinds bleek dat de mol de hele tijd achter in de bus zat (hij stapte tenslotte als eerst de bus in). Daarna heeft hij verschillende keren via hints laten blijken dat hij het is en ook nog eens mol-acties gedaan.

Ik blijf denk ik op hem zitten totdat hij er uit ligt. Anna en Patrick vind ik ook verdacht, maar Pepijn is toch echt mijn mol.
Volgens de montage stapte hij als eerste in de bus. In het echt kan iedereen als eerste in de bus gestapt zijn natuurlijk.
pi_91780133
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:33 schreef koningkerel het volgende:

[..]

Volgens de montage stapte hij als eerste in de bus. In het echt kan iedereen als eerste in de bus gestapt zijn natuurlijk.
Dat is mogelijk, maar het vestigde i.i.g. mijn aandacht op hem. Zo had ik afgelopen aflevering weer drie redenen om hem als mol te zien: allereerst wees hij zijn groepje op het schilderij dat 'geschetst' was en later fout bleek te zijn (kan natuurlijk oprecht zijn), ten tweede ging hij als enige man in tegen het idee om de koffers terug te kopen, maar uiteindelijk zei hij niet: "koop mijn koffer dan maar niet terug". Kortom: hij wist dat de rest zo graag de koffers wilde, dat hij er tegen in kon gaan omdat ze toch niet naar hem zouden luisteren.
En later zei hij: Horace is de mol niet... ABSOLUUT niet. Alleen de mol weet zoiets absoluut zeker.

Dat hij eerder in kamer 11 (seizoen 11, elfde mol) sliep, en geld uit de pot hield, door o.a. zo'n rare actie om iedereen in het spel te laten, maakt hem ook verdacht. Maar, ik weet net zo goed dat bij bijvoorbeeld Patrick ook veel verdachts te vinden is, en dit is al het zevende seizoen dat ik het kijk, en weet uit ervaring dat ik er op deze manier heel gemakkelijk naast kan zitten. Maar iemand moet de mol zijn, dus dan zeg ik Peppie.
pi_91783471
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:52 schreef kletspastoor het volgende:

[..]

Dat is mogelijk, maar het vestigde i.i.g. mijn aandacht op hem. Zo had ik afgelopen aflevering weer drie redenen om hem als mol te zien: allereerst wees hij zijn groepje op het schilderij dat 'geschetst' was en later fout bleek te zijn (kan natuurlijk oprecht zijn),
Karin was toch degene die wees op het geschetste schilderij?

"DIT IS HET! HET IS NOG NIET AF! HET IS NOG NIET AF!" :')

Pepijn ging voelen of de verf nog nat was. Lijkt me niet dat je dat snel doet als je de Mol bent.
Koel en donker bewaren
  maandag 24 januari 2011 @ 02:06:49 #297
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91783829
Volgens mij was het ook Karin die daar op wees ja. Zij vestigde aanvankelijk ook de aandacht op het goede schilderij, maar door '2008' viel die daarna gelijk weer af.
pi_91784031
Nee, het was echt Pepijn die als eerste opmerkte dat de muurschildering niet af was :Y
Daarna overschreeuwde Karin de boel, waardoor heel Pepijn is vergeten :D
pi_91789087
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:44 schreef GotC het volgende:

[..]

Soundos die dus is omgedraaid, Art die in elke intro behalve linksonder een geel shirt aan heeft..
Want waar hebben we het over? Die groepsfoto? Kijk eens wat beter...kom op jongens....tunnelvisie? :X :')
pi_91791194
Toch logisch dat Pepijn de verf ging voelen, het ziet er leuk uit en hij weet toch dat het de verkeerde is als hij de Mol zou zijn.
  maandag 24 januari 2011 @ 14:10:56 #301
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91797001
en toen was het topic vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')